Hm... In de kou tegen racisme demonstreren of een bitterbal vreten en naar 2 20-jarige studentes kijken op een white-pride-boot...quote:Op zondag 18 maart 2018 14:30 schreef skysherrif het volgende:
En prima bitterballen op zo'n boot, ook warmer. Tsja geen moeilijke keuze allemaal.
Veel liever drink ik gewoon een biertje terwijl ik een pot voetbal kijk.quote:Op zondag 18 maart 2018 14:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm... In de kou tegen racisme demonstreren of een bitterbal vreten en naar 2 20-jarige studentes kijken op een white-pride-boot...
Ja, zal vast stom klinken, maar als ik toch moet kiezen, dan heb ik het maar koud tegen racisme.
Voetbal kijken of het koud hebben...quote:Op zondag 18 maart 2018 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veel liever drink ik gewoon een biertje terwijl ik een pot voetbal kijk.
In mijn geval met een bak koffie, maar dit heeft inderdaad de voorkeur.quote:Op zondag 18 maart 2018 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat. En het feit dat hij bij de stemming over de vraag of Rutte zich nog bij hetzelfde debat moest verantwoorden of dat dat uitgesteld moest worden de situatie compleet verkeerd inschatte en precies deed wat de coalitie het liefste had. Die ziet het politieke spelletje gewoon écht niet.quote:Op zondag 18 maart 2018 12:51 schreef Jigzoz het volgende:
O, wacht! Dat stilletromgedoe met Wilders?
Als je staatsrechtelijk op je flikker krijgt van Wilders, dan zegt dat wel vrij veel ja.
Hup Sparta!quote:Op zondag 18 maart 2018 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou ze dit soort grapjes kunnen waarderen, als waar stijlloos twitterende moppentapsterquote:Op zondag 18 maart 2018 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
Waarschijnlijk waren het ook de enige 2 vrouwen op de boot. Annebol lag in de grachten een walvis na te doen.
Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat onze moppentapster hier stevig(pun intended) om kan lachen.quote:Op zondag 18 maart 2018 16:45 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Zou ze dit soort grapjes kunnen waarderen, als waar stijlloos twitterende moppentapster![]()
![]()
Die gaat meer voor iets in de stijl van: 'Mensen noemen me dik, maar ik doe gewoon niet aan hongerwinter. Ik ben toch geen jood.'quote:Op zondag 18 maart 2018 16:45 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Zou ze dit soort grapjes kunnen waarderen, als waar stijlloos twitterende moppentapster![]()
![]()
quote:Op zondag 18 maart 2018 16:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die gaat meer voor iets in de stijl van: 'Mensen noemen me dik, maar ik doe gewoon niet aan hongerwinter. Ik ben toch geen jood.'
quote:Op zondag 18 maart 2018 16:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die gaat meer voor iets in de stijl van: 'Mensen noemen me dik, maar ik doe gewoon niet aan hongerwinter. Ik ben toch geen jood.'
Misschien kunnen we het ruilen tegen Vlaanderen.quote:Op zondag 18 maart 2018 17:30 schreef remlof het volgende:
Kunnen we Limbabwe niet gewoon aan Afrika doneren?
quote:Op zondag 18 maart 2018 17:30 schreef remlof het volgende:
De foute mensen worden hier politiek kaltgestellt door andere mensen.quote:Op zondag 18 maart 2018 15:56 schreef Jigzoz het volgende:
Jezus, wat is FOK! rustig geworden. Paar jaar terug zag je rond deze tijd rustig een kleine 2000 users online zijn. Nu zijn het er nog maar een ruime 600.
Nee, andersom.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:11 schreef cempexo het volgende:
[..]
De foute mensen worden hier politiek kaltgestellt door andere mensen.
je zou een uitstekende moderator zijn.quote:
Ik zie dat de slachtofferrol goed bevalt.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:11 schreef cempexo het volgende:
[..]
De foute mensen worden hier politiek kaltgestellt door andere mensen.
Been there, done that, got the t-shirt.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:26 schreef cempexo het volgende:
[..]
je zou een uitstekende moderator zijn.
Stalin weer natuurlijk.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:38 schreef phpmystyle het volgende:
Spannend.
Ben benieuwd wie de nieuwe president van Rusland wordt
Nee, mooie streek. Kom er graag.quote:Op zondag 18 maart 2018 17:30 schreef remlof het volgende:
De huidige president wordt herkozen bedoel je? Dat kan ook.quote:
Ik denk dat het bij de oude blijft.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:38 schreef phpmystyle het volgende:
Spannend.
Ben benieuwd wie de nieuwe president van Rusland wordt
Mjah, vanuit Rusland gezien is dat een prima leider. Wij in het westen zijn er iets minder blij mee. Stalin was 100x erger.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:39 schreef remlof het volgende:
Oh Poetin natuurlijk, dat is de nieuwe Stalin.
Poetin legt ook al zijn vijanden om, zelfs op grondgebied van de NAVO. In en na een grote oorlog zou hij net zo erg zijn als Stalin.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:42 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mjah, vanuit Rusland gezien is dat een prima leider. Wij in het westen zijn er iets minder blij mee. Stalin was 100x erger.
Jouw moppertrommel (Blechtrommel) doet me ook niks.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij vindt aftandse Oost-Europese industriesteden ook mooi, dus dat zegt niet zoveel.
Als men zich maar niet weer vergissen doet in dat land, Napoleon was there done that, there was another what has don itquote:Op zondag 18 maart 2018 18:42 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mjah, vanuit Rusland gezien is dat een prima leider. Wij in het westen zijn er iets minder blij mee. Stalin was 100x erger.
Wat dan? Intimidatie van de oppositie?quote:Op zondag 18 maart 2018 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De huidige president wordt herkozen bedoel je? Dat kan ook.
Hij doet het immers beter dan menig president in Noord-Europa.
Bereid je dan maar voor op de plannen voor de EU waar Merkel en Macron mee gaan komenquote:Op zondag 18 maart 2018 18:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Jouw moppertrommel (Blechtrommel) doet me ook niks.
Agent Orange vergeten vriend.Selectieve waarheidsberustring.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Poetin legt ook al zijn vijanden om, zelfs op grondgebied van de NAVO. In en na een grote oorlog zou hij net zo erg zijn als Stalin.
Rusland kun je nu eenmaal niet besturen zoals een kleine gemeente in Brabant.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat dan? Intimidatie van de oppositie?
Zal wel meevallen. Iedereen is het er mee oneens. Nog een goede crisis plus de goede zorgen van Ome Poetin en er is niet eens een EU meerquote:Op zondag 18 maart 2018 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Bereid je dan maar voor op de plannen voor de EU waar Merkel en Macron mee gaan komen
Deze hele post slaat weer als een tang op een varken.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Agent Orange vergeten vriend.Selectieve waarheidsberustring.
Pffft, meer geld en zo. Wir schaffen das, Sure.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Bereid je dan maar voor op de plannen voor de EU waar Merkel en Macron mee gaan komen
Juist de opstelling van Poetin doet zelfs Oost-Europa er van overtuigen dat een sterke EU nu meer dan ooit nodig is.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Iedereen is het er mee oneens. Nog een goede crisis plus de goede zorgen van Ome Poetin en er is niet eens een EU meer
Dus, omdat Rusland zo groot is moet je de oppositie intimideren. Duidelijk.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland kun je nu eenmaal niet besturen zoals een kleine gemeente in Brabant.
Zie deze dan niet staan en negeer ze!quote:Op zondag 18 maart 2018 18:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ze komen dit topic binnenrollen, schijten uitgebreid over de keurige dames in de OP (die naar hun standaarden veel te vaak douchen) en vragen zich dan af waarom niemand hier meer komt.
Misschien zijn het die zure, extreemlinkse, intolerante ratten die ieder straaltje zonlicht en blijdschap wegzuigen en hier met zijn allen uitgebreid gaan zitten masturberen de oorzaak? Welk normaal mens wil met zo'n type in gesprek? Zelfs maar slowchatten? Tijdverspilling. Dit lijkt meer op een kraakpand dan een cafe.
Die was er toch al twee keer en nog lukte het niet?quote:Op zondag 18 maart 2018 18:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist de opstelling van Poetin doet zelfs Oost-Europa er van overtuigen dat een sterke EU nu meer dan ooit nodig is.
Wat denk zelf, dat ze in Moskou het wiel opnieuw hebben uitgevonden. Was dit 60 jr geleden anders. Nee.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze hele post slaat weer als een tang op een varken.
Sterke Navo ja. Een grote EU staat ook daar zowat gelijk aan kanker.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist de opstelling van Poetin doet zelfs Oost-Europa er van overtuigen dat een sterke EU nu meer dan ooit nodig is.
Jij doelt op de miljarden die ze van het VK gaan mislopen?quote:Op zondag 18 maart 2018 18:48 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Pffft, meer geld en zo. Wir schaffen das, Sure.
Vertel, welke voormalig spionnen zijn 60 jaar geleden omgelegd met Agent Orange?quote:Op zondag 18 maart 2018 18:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat denk zelf, dat ze in Moskou het wiel opnieuw hebben uitgevonden. Was dit 60 jr geleden anders. Nee.
Of er is gewoon weinig animo om oppositie te voeren.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus, omdat Rusland zo groot is moet je de oppositie intimideren. Duidelijk.
Als ze moeten kiezen tussen Brussel en Moskou weet ik wel wat ze daar kiezenquote:Op zondag 18 maart 2018 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sterke Navo ja. Een grote EU staat ook daar zowat gelijk aan kanker.
Die denken wel 2 x na onder welke dictatuur ze willen lijden. Brussel of Moskou. Liver onder geen enkele.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Gelukkig zal die keuze nooit zo zwart-wit zijnquote:Op zondag 18 maart 2018 18:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Als ze moeten kiezen tussen Brussel en Moskou weet ik wel wat ze daar kiezen
Daar is iets voor te zeggen. Als al je collega oppositieleden telkens op raadselachtige wijze om het leven komen, zou ik het ook wel weten.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of er is gewoon weinig animo om oppositie te voeren.
pssst, ze hebben al voor de EU gekozen. Niet verder vertellen.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die denken wel 2 x na onder welke dictatuur ze willen lijden. Brussel of Moskou. Liver onder geen enkele.
Dat is het kiezen of delen discussie. Maar politiek ligt dat veel gevoeliger.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Als ze moeten kiezen tussen Brussel en Moskou weet ik wel wat ze daar kiezen
Als ze uit de EU stappen komen ze eigenlijk per direct onder de invloedssfeer van Moskou. En dat weten ze daar gelukkig ook.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelukkig zal die keuze nooit zo zwart-wit zijn
Ja de penicilline tegen longontsteking moet nog uitvonden worden daar.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar is iets voor te zeggen. Als al je collega oppositieleden telkens op raadselachtige wijze om het leven komen, zou ik het ook wel weten.
Wil mijn partner ook niet kwijt al werd ze nog zo lastig, weet je wel hoeveel ik dan misloop!quote:Op zondag 18 maart 2018 18:55 schreef remlof het volgende:
Die nationaalpopulistische regeringen in de Visegrad hebben wel een grote bek, maar ze willen echt niet uit de EU.
Niemand wil vooralsnog uit de EU, maar willen ook geen verdere Europese integratie.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Als ze uit de EU stappen komen ze eigenlijk per direct onder de invloedssfeer van Moskou. En dat weten ze daar gelukkig ook.
Die nationaalpopulistische regeringen in de Visegrad hebben wel een grote bek, maar ze willen echt niet uit de EU.
Schijnt ook slecht te werken tegen loodvergiftiging en doorgesneden remleidingen.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja de penicilline tegen longontsteking moet nog uitvonden worden daar.
Stabiliteit. Onder Jeltsin kon je slechts raden (dat was 1 en al zwarte markt). Technisch hebben de russen wel de oorlog in WO-II gewonnen (80 %) van alle Duitse effort ging daar naar toe.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Schijnt ook slecht te werken tegen loodvergiftiging en doorgesneden remleidingen.
Maar goed, wat is er nou zo fantastisch aan Poetin?
Jij bedoelt een Polonium-vergiftiging.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Schijnt ook slecht te werken tegen loodvergiftiging en doorgesneden remleidingen.
Maar goed, wat is er nou zo fantastisch aan Poetin?
Niet weten wat een loodvergiftiging isquote:Op zondag 18 maart 2018 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij bedoelt een Polonium-vergiftiging.
Weet ik niet. Maar ik schijt op onze zelfverklaarde moreel superieuren.
Shots firedquote:Op zondag 18 maart 2018 18:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ze komen dit topic binnenrollen, schijten uitgebreid over de keurige dames in de OP (die naar hun standaarden veel te vaak douchen) en vragen zich dan af waarom niemand hier meer komt.
Misschien zijn het die zure, extreemlinkse, intolerante ratten die ieder straaltje zonlicht en blijdschap wegzuigen en hier met zijn allen uitgebreid gaan zitten masturberen de oorzaak? Welk normaal mens wil met zo'n type in gesprek? Zelfs maar slowchatten? Tijdverspilling. Dit lijkt meer op een kraakpand dan een cafe.
Er zit nogal een een verschil tussen die twee stoffen. Bij de een ga je van dood, en van de andere krijg je hooguit wat schade aan je zenuwstelsel.quote:
Kraakpand... Ik dacht dit dit het A.P. Penthouse was.quote:Op zondag 18 maart 2018 19:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit was meer een hit and run van onze VA.
quote:Op zondag 18 maart 2018 19:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kraakpand... Ik dacht dit dit het A.P. Penthouse was.
Ik vind het FvD echt veel en veel erger dan de VVD.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben ik nog niet zo eens met je tussen twee kwaden kiezen?
Twee jonge meisjes in de OP zetten trekt ook wel een bepaald slag Fokkertjes aan.quote:Op zondag 18 maart 2018 19:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit was meer een hit and run van onze VA.
Vooral als ze dan ook nog eens van de catering zijn.quote:Op zondag 18 maart 2018 20:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Twee jonge meisjes in de OP zetten trekt ook wel een bepaald slag Fokkertjes aan.
Dat is dan ook de enige reden dat ze op die FvD-boot zijnquote:Op zondag 18 maart 2018 20:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral als ze dan ook nog eens van de catering zijn.
Nee dat is de SC van klb.quote:Op zondag 18 maart 2018 20:18 schreef sigme het volgende:
Oh hoi, hier is het krakerskafe las ik. Dan hoor ik hier.
Volgens mij houdt die jongeman het dienblad vast.quote:Op zondag 18 maart 2018 20:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral als ze dan ook nog eens van de catering zijn.
De oude Xi Jinping.quote:Op zondag 18 maart 2018 18:39 schreef remlof het volgende:
Oh Poetin natuurlijk, dat is de nieuwe Stalin.
Nou, prima bitterballen, zo te zien hebben ze net even te lang in de frituurpan gelegen. Past wel goed bij de FvD, natuurlijk.quote:Op zondag 18 maart 2018 14:30 schreef skysherrif het volgende:
En prima bitterballen op zo'n boot, ook warmer. Tsja geen moeilijke keuze allemaal.
Op een PVDA boot valt er weinig te cateringen. Die is namelijk al verdwenen en op de bodem.quote:Op zondag 18 maart 2018 20:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is dan ook de enige reden dat ze op die FvD-boot zijn
Ja, het is best fris. Overdag wel 16, en zonnig. Uit de wind is het heerlijk buiten zitten, en we kunnen de hele dag buiten werken en wandelen.quote:Op zondag 18 maart 2018 20:40 schreef Drugshond het volgende:
8 graden maar.... Nu is Las Falles bezig.Dit jaar sla ik maar over. Te koud.
Spanje is behoorlijk frisjes. Zal nooit vergeten 2004 of 2005. Hier lag sneeuw en daar +20 graden.quote:Op zondag 18 maart 2018 20:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, het is best fris. Overdag wel 16, en zonnig. Uit de wind is het heerlijk buiten zitten, en we kunnen de hele dag buiten werken en wandelen.
Maar vaak loop ik in maart hele dagen poedelnaakt rond, en dat zit er nu toch echt niet in
Als jij in de beerput springen doet verwacht niet van mij dat ik naspring he.quote:Op zondag 18 maart 2018 19:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het FvD echt veel en veel erger dan de VVD.
Op de VVD heb ik zelfs nog wel eens gestemd vroeger.
Ships dat ik dat weer missen moet dan.quote:Op zondag 18 maart 2018 20:46 schreef sigme het volgende:
Maar vaak loop ik in maart hele dagen poedelnaakt rond, en dat zit er nu toch echt niet in
Vgm?quote:Op zondag 18 maart 2018 20:19 schreef skysherrif het volgende:
VVD is vgm linkser in Amsterdam dan D66
quote:Ook lijsttrekker Kees Visser van de VVD in Den Helder is bereid eventueel met de PVV samen te werken in een nieuw college. 'De kans dat de Noordzee in brand staat, is groter', zegt PvdA-voorman Thijs Kroese in Purmerend over de kans dat zijn partij met de PVV in zee gaat. 'Maar we willen het toch niet helemaal uitsluiten, al zou de PVV dan wel afstand moeten nemen van een heleboel zaken. Het is in het belang van de Purmerender om samen te werken indien dat een optie is.'
De PVV sluit zich in gemeentes altijd (expres) zelf uit. Ze stellen een eis die niet in te willigen is (In Almere was hun breekpunt: Een algeheel verbod op hoofddoeken) en gaan dan janken dat niemand met ze wil spelen. Het is dus niet nodig om ze van te voren uit te sluiten.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:23 schreef Dwersdriever het volgende:
Intussen geven veschillende lokale takken van de VVD aan dat ze best willen samenwerken met de PVV.
'Veel aspecten in hun programma zijn in lijn met dat van ons - ik zie daar zeker aanknopingspunten', zo wordt bijvoorbeeld lijsttrekker René Lazeroms in Rucphen door de Volkskrant geciteerd.
[..]
Nogal sneu. Lubach wordt er niet beter op.quote:Op maandag 19 maart 2018 00:44 schreef skysherrif het volgende:
Lubach sloopt even fijn Kees Verhoeven.
Wat is daar sneu aan ?quote:Op maandag 19 maart 2018 09:16 schreef remlof het volgende:
Nogal sneu. Lubach wordt er niet beter op.
twitter:AmericanHotLips twitterde op zondag 18-03-2018 om 18:56:17#SouthAfrica The world needs to wake up to the anarchy in South Africa‼️ This clip shows an angry mob of blacks surrounding & infiltrating homes then beating the owner (white). Where are celebrities calling out for help on this? https://t.co/ed2vi2gsIs reageer retweet
Want Verhoevens vreemde uitspraken mogen niet worden opgemerkt? Ik vond het nog mild aangezien Lubach geen tweets van Verhoeven gebruikte voor het item. En op twitter gaat het pas echt mis met Verhoevens argumentatie.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat wil d66?quote:Op maandag 19 maart 2018 09:26 schreef Nintex het volgende:
The future liberals(D66) wanttwitter:AmericanHotLips twitterde op zondag 18-03-2018 om 18:56:17#SouthAfrica The world needs to wake up to the anarchy in South Africa‼️ This clip shows an angry mob of blacks surrounding & infiltrating homes then beating the owner (white). Where are celebrities calling out for help on this? https://t.co/ed2vi2gsIs reageer retweet
En zo is het maar net Arnoldtwitter:arnoldkarskens twitterde op maandag 19-03-2018 om 09:19:02Alledaags racisme #nosjournaal . Somalisch PvdA-lid in Emmen uitgescholden bij flyeren: Opening 20.00 uur. Twee NLD-vrouwen gedrogeerd en verkracht door vijf Afrikanen in Antwerpen: Niks 09.00 uur. Alle 2 = erg. Dan waarom verschil @MarcelGelauff? https://t.co/qWRpKnXGaj https://t.co/fnHu3WlpYS reageer retweet
In elkaar geslagen worden door een meute Afrikanen.quote:
Arnold is na zijn mei-revolutie al niet meer serieus te nemen.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:36 schreef Nintex het volgende:
En zo is het maar net Arnoldtwitter:arnoldkarskens twitterde op maandag 19-03-2018 om 09:19:02Alledaags racisme #nosjournaal . Somalisch PvdA-lid in Emmen uitgescholden bij flyeren: Opening 20.00 uur. Twee NLD-vrouwen gedrogeerd en verkracht door vijf Afrikanen in Antwerpen: Niks 09.00 uur. Alle 2 = erg. Dan waarom verschil @MarcelGelauff? https://t.co/qWRpKnXGaj https://t.co/fnHu3WlpYS reageer retweet
En waarom zou d66 dat willen?quote:[..]
In elkaar geslagen worden door een meute Afrikanen.![]()
Kijk eens knul:quote:Op maandag 19 maart 2018 09:36 schreef Nintex het volgende:
Vooral dat laatste lijkt me eigenlijk best eng en een nieuwe manier om omwelgevallige meningen buiten te sluiten.quote:Er komt een landelijke integriteitstoets voor kandidaat-wethouders. Ook moeten zij in de toekomst verplicht een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
Ingewijden bevestigen berichtgeving van het AD hierover. Minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) stuurt hier maandag een brief over naar de Tweede Kamer.
De nieuwe basistoets integriteit moet voorkomen dat criminelen in de politiek infiltreren. In de toets wordt onderzocht of kandidaat-bestuurders gevoelig zijn voor corruptie en of er belangenverstrengeling in het spel is.
Kandidaten voor een wethouderspost leveren nu op vrijwillige basis een VOG. Ollongren wil de Gemeentewet veranderen zodat dat verplicht wordt.
Ook wordt onderzocht of de minister van Binnenlandse Zaken zich in de toekomst mag bemoeien met benoemingen als er twijfel is over de integriteit van kandidaat-wethouders
Ik vind het lastig omdat ik het eens ben dat het een dunne lijn is, maar je moet ook voorkomen dat er criminelen de politiek ingaan.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:05 schreef Dwersdriever het volgende:
De landelijke overheid gaat zich nadrukkelijker bemoeien met lokale benoemingen onder de noemer het voorkomen van criminele infiltratie in de politiek.
[..]
Vooral dat laatste lijkt me eigenlijk best eng en een nieuwe manier om omwelgevallige meningen buiten te sluiten.
Ja maar alle politici zijn criminele graaiers en plucheplakkers!!!!!1!!!1!!quote:Op maandag 19 maart 2018 10:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik vind het lastig omdat ik het eens ben dat het een dunne lijn is, maar je moet ook voorkomen dat er criminelen de politiek ingaan.
En leugenaars!11quote:Op maandag 19 maart 2018 10:12 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ja maar alle politici zijn criminele graaiers en plucheplakkers!!!!!1!!!1!!
Dat is elzies. Kan me herinneren dat vader aardbei ook wel eens heeft gezegd dat ie Afrikanen minderwaardig vond.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:58 schreef xpompompomx het volgende:
He jammer, onze Nontex laat het zoals gewoonlijk weer afweten, ben altijd wel in voor een discussie over Afrika.
Vergeet niet de moderator die rustig de klassieke rassenleer aanhangt.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:14 schreef Puddington het volgende:
[..]
Dat is elzies. Kan me herinneren dat vader aardbei ook wel eens heeft gezegd dat ie Afrikanen minderwaardig vond.
Wacht, nontex=elzies? Dat gaat er bij niet in. Elzies is zo'n verhalentyper terwijl nontex zo'n hit-and-run figuur is.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:14 schreef Puddington het volgende:
[..]
Dat is elzies. Kan me herinneren dat vader aardbei ook wel eens heeft gezegd dat ie Afrikanen minderwaardig vond.
Nee, meer dat wanneer het over Afrika ging, Elzies ellenlange woordenschijt kon typen over wat ie met continent zou doen. Nintex doet dat niet.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wacht, nontex=elzies? Dat gaat er bij niet in. Elzies is zo'n verhalentyper terwijl nontex zo'n hit-and-run figuur is.
Elzies is trouwens ook een voormalig heroďnegebruiker, zo las ik vorige week. Verklaard een boel.
Ah, misdaden plegen is ook maar een mening?quote:Op maandag 19 maart 2018 10:05 schreef Dwersdriever het volgende:
De landelijke overheid gaat zich nadrukkelijker bemoeien met lokale benoemingen onder de noemer het voorkomen van criminele infiltratie in de politiek.
[..]
Vooral dat laatste lijkt me eigenlijk best eng en een nieuwe manier om omwelgevallige meningen buiten te sluiten.
Ik vond de opmerkingen rondom de dames op de foto in de OP in dit topic erg vrouwonvriendelijk. Wat dat betreft is dit forum een merkwaardige mix van mensen.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Vergeet niet de moderator die rustig de klassieke rassenleer aanhangt.
Mansplainingquote:Op maandag 19 maart 2018 10:32 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik vond de opmerkingen rondom de dames op de foto in de OP in dit topic erg vrouwonvriendelijk. Wat dat betreft is dit forum een merkwaardige mix van mensen.
Hangt er vanaf wie bepaalt wat een misdaad is natuurlijk. Dit kan heel goed een glijdende schaal zijn.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, misdaden plegen is ook maar een mening?
Het parlement beslist dat. Als dat op een punt is beland waar dat niet meer redelijk en grondwettelijk gedaan word dan ben ja allang zover heen dat een integriteits onderzoek wel het minst problematisch is.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:33 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wie bepaalt wat een misdaad is natuurlijk. Dit kan heel goed een glijdende schaal zijn.
Nee hoor, iedereen in dit topic is hier gewoon extreem links, zo leerde Vader_Aarbei ons gisteren:quote:Op maandag 19 maart 2018 10:32 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik vond de opmerkingen rondom de dames op de foto in de OP in dit topic erg vrouwonvriendelijk. Wat dat betreft is dit forum een merkwaardige mix van mensen.
quote:Misschien zijn het die zure, extreemlinkse, intolerante ratten die ieder straaltje zonlicht en blijdschap wegzuigen en hier met zijn allen uitgebreid gaan zitten masturberen de oorzaak? Welk normaal mens wil met zo'n type in gesprek? Zelfs maar slowchatten? Tijdverspilling. Dit lijkt meer op een kraakpand dan een cafe.
Oh god zij dank, je zal toch maar door hem als geestverwant bestempeld worden, ik zou mij diep schamenquote:Op maandag 19 maart 2018 10:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee hoor, iedereen in dit topic is hier gewoon extreem links, zo leerde Vader_Aarbei ons gisteren:
[..]
Het is ook altijd zo genieten als er weer eens iemand van de buren langskomt om te vertellen hoe kut en vreselijk links ze deze SC wel niet vinden.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh god zij dank, je zal toch maar door hem als geestverwant bestempeld worden, ik zou mij diep schamen
Ooit een geweldig gesprek gehad hier met iemand die vond dat menstruerende vrouwen niet moesten stemmen omdat ze te labiel zouden zijn.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:32 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik vermoed dat weinig mensen op criminele invloed op het gemeentelijk bestuur zitten te wachten, dus het is een goede aanleiding voor het invoeren van zo'n regeling. Maar een soort van ministerieel veto is toch wel een interessante ontwikkeling waar je vraagtekens bij kunt plaatsen denk ik.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het parlement beslist dat. Als dat op een punt is beland waar dat niet meer redelijk en grondwettelijk gedaan word dan ben ja allang zover heen dat een integriteits onderzoek wel het minst problematisch is.
Met alle respect, een wat stalinistische benadering van andere politieke meningen is op dit forum niet voorbehouden aan FvD-adepten.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:43 schreef Puddington het volgende:
Voor sommige mensen is het gewoon zó moeilijk te accepteren dat mensen een andere mening kunnen hebben. Maar goed, als je constant aan de lul van FvD loopt te sabbelen is alles en iedereen tegen je.
Daar is wel iets voor te zeggen natuurlijk.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ooit een geweldig gesprek gehad hier met iemand die vond dat menstruerende vrouwen niet moesten stemmen omdat ze te labiel zouden zijn.
Hij vond het gevaarlijk dat zoveel vrouwen GL stemden.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar is wel iets voor te zeggen natuurlijk.
Nederland heeft op heel veel vlakken nog een lange weg te gaan. Maar ik vond het wel interessant dat een aantal mensen die zich hier min of meer als progressief profileert zo de nadruk legt op het feit dat het vrouwen zijn.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ooit een geweldig gesprek gehad hier met iemand die vond dat menstruerende vrouwen niet moesten stemmen omdat ze te labiel zouden zijn.
Ik stem juist GL omdat er zoveel leuke juffrouws GL stemmen.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hij vond het gevaarlijk dat zoveel vrouwen GL stemden.
Ben ik met je eens. Misschien komt het door het jolige karakter van dit topic en de enorme oververtegenwoordiging van mannen?quote:Op maandag 19 maart 2018 10:48 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nederland heeft op heel veel vlakken nog een lange weg te gaan. Maar ik vond het wel interessant dat een aantal mensen die zich hier min of meer als progressief profileren zo de nadruk legden op het feit dat het vrouwen zijn.
Dat ontken ik ook niet, maar het is hier echt niet zo'n extreemlinks cultuurmarxistisch krakershol als sommigen mogen beweren. Hell, ik denk dat de meesten zelfs redelijk rechts stemmen hier. Maar goed, dat doen ze met nuance en dan sta je al gelijk aan een "linkse rat".quote:Op maandag 19 maart 2018 10:47 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Met alle respect, een wat stalinistische benadering van andere politieke meningen is op dit forum niet voorbehouden aan FvD-adepten.
quote:Stemmen op een lokale lijst in je gemeente slaat meestal nergens op. Want onbekend is wat zij doen met jouw stem in al die zaken die niet in het verkiezings-A4’tje staan. Stem daarom liever op een traditionele partij, in wier moreel kompas je je kunt vinden. Dat betoogt Gerben Wierda, kandidaat raadslid PvdA Heerlen.
Ik heb net weinig met mensen die iedereen ter linker zijde van de PVV als 'linkse rat' omschrijven als met mensen die alles en iedereen uitmaken voor nazi.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:56 schreef Puddington het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar het is hier echt niet zo'n extreemlinks cultuurmarxistisch krakershol als sommigen mogen beweren. Hell, ik denk dat de meesten zelfs redelijk rechts stemmen hier. Maar goed, dat doen ze met nuance en dan sta je al gelijk aan een "linkse rat".
Dat laatste is an sich geen schande. We hebben allemaal onderwerpen die we net een tikkeltje belangrijker vinden en waar we wat feller over zijn.quote:Op maandag 19 maart 2018 11:00 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb net weinig met mensen die iedereen ter linker zijde van de PVV als 'linkse rat' omschrijven als met mensen die alles en iedereen uitmaken voor nazi.
Het zijn allemaal uitwassen van de polarisatie. Als nuancering moet ik er wel bij zeggen dat ik ook niet de eerste steen mag werpen. In discussies rond het referendum heb ik ook wat moeite om te accepteren dat er mensen zijn die de ware democratie afwijzen.
Dat zou ik ook roepen als ik van een landelijke partij was. Maar het is natuurlijk onzin. Ook lokale partijen kunnen prima een duidelijk karakter hebben, zoals lokale afdelingen van landelijke partijen niet persé exact hetzelfde profiel hebben als de landelijke partij.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Bijzonder opiniestuk in Trouw:
[..]
Als het niet met je mening overeenkomt snap ik het jaquote:Op maandag 19 maart 2018 09:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb ik wel vaker met Lubach, daar vind ik 'm niet minder om, maar dit was gewoon flauw en slecht.quote:Op maandag 19 maart 2018 11:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als het niet met je mening overeenkomt snap ik het ja
Remlof is wat dat betreft niet veel anders dan de PVVertjes en FvDertjes die ook niet kunnen lachen om kritiek op hun denkbeelden. Zal wel te confronterend zijn ofzo.quote:Op maandag 19 maart 2018 11:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als het niet met je mening overeenkomt snap ik het ja
Hoezo was het flauw en slecht?quote:Op maandag 19 maart 2018 11:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb ik wel vaker met Lubach, daar vind ik 'm niet minder om, maar dit was gewoon flauw en slecht.
Omdat er totaal niet werd ingegaan op het waarom Verhoeven van standpunt is veranderd, dat is namelijk omdat D66 hun belangrijkste kritiekpunten ingewilligd heeft gezien in de formatie.quote:Op maandag 19 maart 2018 11:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoezo was het flauw en slecht?
Het was juist een item dat niet grappig hoefde, het was eerder het informatieve stukje en de informatie klopte ook. Goed het was niet helemaal objectief dat geef ik toe, maar daar is het dan inderdaad weer Lubach voor
Wat zijn die kritiekpunten dan?quote:Op maandag 19 maart 2018 11:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat er totaal niet werd ingegaan op het waarom Verhoeven van standpunt is veranderd, dat is namelijk omdat omdat D66 hun belangrijkste kritiekpunten ingewilligd heeft gezien in de formatie.
Daar heeft Lubach het helemaal niet over gehad. Zwak, flauw, slap en goedkoop. Hij kan beter.
Neeja, die punten zitten er nog allemaal in Remlof. Het enige wat kees dus voor elkaar heeft gekregen is "betere evaluatie". Evaluatie die dus niet echt objectief is ((ex)leden van politieke partijen en oud AIVD werknemers) en hoofd van die commissie is minister binnenlandse zaken. Stel je voor als over een paar jaar onverhoopt PVV/FvD/DENK de minister van binnenlandse zaken levert.quote:Op maandag 19 maart 2018 11:43 schreef remlof het volgende:
https://tweakers.net/revi(...)-in-de-wiv-2017.html
Mooie frame. Ik ga eveneens voor stemmen overigens.quote:
Eens met die mevrouw, als de ideologische overtuigingen (de waarden) van politieke partijen ook daadwerkelijk zichtbaar zouden zijn op lokaal niveau. Dat zijn ze helaas niet tot nauwelijks. Daar spelen lokale partijen handig op in.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat gaat lekker, per ongeluk voor gestemd.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:06 schreef remlof het volgende:
Poll: Bent je voor of tegen de Wiv 2017?
• Voor
• Tegen
• Ik ga niet stemmen
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Tsja, als zelfs voor jou een referendum al te moeilijk is is het maar goed dat dit voorlopig de laatste isquote:Op maandag 19 maart 2018 12:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat gaat lekker, per ongeluk voor gestemd.
Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend.quote:Op maandag 19 maart 2018 10:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 maart 2018 12:05 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Mooie frame. Ik ga eveneens voor stemmen overigens.
Nu ik je toch aanspreek: Is de VVD-fractie in Amsterdam daadwerkelijk linkser dan de landelijke VVD of lijkt dat alleen maar zo omdat de lijsttrekker dat is of in ieder geval zo overkomt?
Zie de laatste tijd ook wat blogjes voorbijkomen van de BIJ1 linkse Amsterdam hoek dat je nog beter VVD dan D66 kan stemmen.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Eens met die mevrouw, als de ideologische overtuigingen (de waarden) van politieke partijen ook daadwerkelijk zichtbaar zouden zijn op lokaal niveau. Dat zijn ze helaas niet tot nauwelijks. Daar spelen lokale partijen handig op in.
De Amsterdamse VVD is progressiever en kosmopolitischer dan de landelijke VVD. Zeker als je de VVD Wassenaar en de VVD Dordrecht als uitgangspunt neemt. Dat wordt al snel als links gezien.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:05 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Mooie frame. Ik ga eveneens voor stemmen overigens.
Nu ik je toch aanspreek: Is de VVD-fractie in Amsterdam daadwerkelijk linkser dan de landelijke VVD of lijkt dat alleen maar zo omdat de lijsttrekker dat is of in ieder geval zo overkomt?
Zijn dat niet dezelfde mensen die liever te maken hebben met een Baudet dan met Femke Halsema?quote:Op maandag 19 maart 2018 12:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
Zie de laatste tijd ook wat blogjes voorbijkomen van de BIJ1 linkse Amsterdam hoek dat je nog beter VVD dan D66 kan stemmen.
Wat voor argumenten dragen zij aan om dat standpunt te onderbouwen?quote:Op maandag 19 maart 2018 12:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
Zie de laatste tijd ook wat blogjes voorbijkomen van de BIJ1 linkse Amsterdam hoek dat je nog beter VVD dan D66 kan stemmen.
Vooral heel veel kritiek op D66 eigenlijk.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zijn dat niet dezelfde mensen die liever te maken hebben met een Baudet dan met Femke Halsema?
Dus het komt niet vanuit een anti-nuance standpunt?quote:Op maandag 19 maart 2018 12:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Vooral heel veel kritiek op D66 eigenlijk.
Hehe. D66 Amsterdam heeft het even goed verneukt. Het frame dat nu (zowel door links als rechts) is neergezet is dat je met de VVD wel afspraken kan maken en met D66 niet. Wat waarschijnlijk mee mee speelt is dat voor links het nu strategischer zou zijn om VVD te stemmen dan D66, omdat dan de kans groter is dat GroenLinks het initiatief mag nemen (als grootste partij) tijdens de onderhandelingen. GroenLinks wil als eerste een coalitie over links proberen (zonder D66 en VVD) en dat is goed nieuws voor BIJ1, wiens zetels dan nodig zullen zijn. DENK is helaas voor de conservatieve Turken al uitgesloten.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:10 schreef skysherrif het volgende:
quote:Op maandag 19 maart 2018 12:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dus het komt niet vanuit een anti-nuance standpunt?
Kan het even niet terug zien, maar had voor een groot deel te maken ook met woningen.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hehe. D66 Amsterdam heeft het even goed verneukt. Het frame dat nu (zowel door links als rechts) is neergezet is dat je met de VVD wel afspraken kan maken en met D66 niet. Wat waarschijnlijk mee mee speelt is dat voor links het nu strategischer zou zijn om VVD te stemmen dan D66, omdat dan de kans groter is dat GroenLinks het initiatief mag nemen (als grootste partij) tijdens de onderhandelingen. GroenLinks wil als eerste een coalitie over links proberen (zonder D66 en VVD) en dat is goed nieuws voor BIJ1, wiens zetels dan nodig zullen zijn. DENK is helaas voor de conservatieve Turken al uitgesloten.
Die tweet lijkt mij echt. Dat is de inzet van D66.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:20 schreef skysherrif het volgende:
Even snel factchecken of deze tweet wel echt is en ik niet in knetterlinkse propaganda ben getrapt
Hij is echt jaquote:Op maandag 19 maart 2018 12:20 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die tweet lijkt mij echt. Dat is de inzet van D66.
Was je gister niet even aanwezig op de loveboat samen met Sid?quote:Op maandag 19 maart 2018 12:21 schreef Ryon het volgende:
Maar goed, wat men in Amsterdam snel vergeet is dat Annabel Nanninga in haar eentje en zakencollege gaat instellen en het hele partijkartel sowieso buitenspel staat.
D66 wel, de VVD niet - want die sluiten niemand uit - maar omdat ook GroenLinks (etc.) FVD hebben uitgesloten boeit dat allemaal niet. Er is geen coalitie meer denkbaar waar FVD in kan komen.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:21 schreef skysherrif het volgende:
Hebben VVD en D66 al de FvD uitgesloten?
http://www.rodehoed.nl/nl(...)-van-onze-beschavingquote:Op maandag 19 maart 2018 12:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Was je gister niet even aanwezig op de loveboat samen met Sid?
Wat heeft jouw voorkeur overigens, D66/VVD of links?quote:Op maandag 19 maart 2018 12:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
D66 wel, de VVD niet - want die sluiten niemand uit - maar omdat ook GroenLinks (etc.) FVD hebben uitgesloten boeit dat allemaal niet. Er is geen coalitie meer denkbaar waar FVD in kan komen.
Dat maakt het zetelaantal van FVD ook op voorhand al irrelevant. Of ze er 3 of 5 halen doet er niet meer toe.
Wat een circlejerk, was Merijn niet vrij?quote:Op maandag 19 maart 2018 12:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
http://www.rodehoed.nl/nl(...)-van-onze-beschaving
Morgen wel in Amsterdam te bewonderen in de Rode Hoed.
Dhr. Van der Burg zit ideologisch gezien dus een beetje op dezelfde lijn als dhr. Rutte voor zijn premierschap?quote:Op maandag 19 maart 2018 12:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
De Amsterdamse VVD is progressiever en kosmopolitischer dan de landelijke VVD. Zeker als je de VVD Wassenaar en de VVD Dordrecht als uitgangspunt neemt. Dat wordt al snel als links gezien.
Eric (de lijsttrekker) maakt bewust gebruik van zijn progressieve profiel om aansluiting te vinden met de andere partijen in Amsterdam, die ook allemaal progressiever en kosmopolitischer zijn dan het landelijke gemiddelde. De VVD zit dan ook relatief vaak in het college. Puur op standpunten (lagere lokale lasten, meer investeren in veiligheid etc.) wijkt de Amsterdamse VVD niet echt af van andere rechtse partijen. Dan kijk je meer naar het economische programma.
Hehe, zonder twijfel D66/VVD natuurlijk. Waarbij het goed zou zijn als GroenLinks even lekker de oppositie in gaat. Dat wordt dan D66 - VVD - PvdA - SP.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat heeft jouw voorkeur overigens, D66/VVD of links?
Ik zelf sta ook nadrukkelijk achter de lijn van de Amsterdamse VVD. Het is een afdeling binnen de VVD met veel oog voor thema's die ik belangrijk vind (duurzaamheid, ondernemerschap en betaalbare woningen) zonder dat het ten koste gaat van een stevig rechts economisch beleid en een realistische sociaal-culturele agenda.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:28 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Dhr. Van der Burg zit ideologisch gezien dus een beetje op dezelfde lijn als dhr. Rutte voor zijn premierschap?
Ik overweeg een overstap van D66 naar de VVD namelijk en pas qua gedachtegoed goed bij de Amsterdamse VVD zo op het eerste gezicht. De populistische uitlatingen die de kopstukken van de landelijke VVD hier en daar doen zorgen er echter voor dat ik aarzel.
Enerzijds weet ik dat dat vooral gedaan wordt om personen die gevoelig zijn voor populisme binnenboord te houden en Rutte en Dijkhoff er zelf een stuk genuanceerder instaan. Anderzijds is het ook weer zo dat een deel van de VVD-achterban zich daadwerkelijk oprecht aangetrokken voelt tot dat soort populistische uitlatingen en die uitlatingen maar wat graag om zou zetten in beleid. De hamvraag is dus hoe groot die groep is.
Naar een echt linkse partij ben ik overigens niet opzoek. Het bezuinigsbeleid van Rutte II was in veel gevallen gewoon nodig. Ik vind echter eveneens dat we niet door moeten schieten en van Amerikaanse toestanden ben ik al helemaal niet gediend hetgeen bepaalde partijen wel nastreven.
Vergeet niet om voor elk zelfstandig naamwoord "gewoon" te plaatsen.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik zelf sta ook nadrukkelijk achter de lijn van de Amsterdamse VVD. Het is een afdeling binnen de VVD met veel oog voor thema's die ik belangrijk vind (duurzaamheid, ondernemerschap en betaalbare woningen) zonder dat het ten koste gaat van een stevig rechts economisch beleid en een realistische sociaal-culturele agenda.
De twijfel over het PVV taalgebruik kan ik best begrijpen. Ik steun Rutte c.s in hun uitgesproken stellingnamen, ook als zij mij als academicus daar niet direct mee aanspreken. De VVD is momenteel de enige middenpartij die het nog lukt om brede groepen in de samenleving aan te spreken en te bedienen. Dan moet je duidelijk durven uit te spreken. Dat gaat eerder op mbo4 niveau (Normaal. Doen.) dan op academisch niveau.
Ah, daar zijn Henk en Ingrid gebleven.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat gaat eerder op mbo4 niveau (Normaal. Doen.) dan op academisch niveau.
En menig Volkskrant journalist zal schuimbekken.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vergeet niet om voor elk zelfstandig naamwoord "gewoon" te plaatsen.
De gewone burger. De gewone Amsterdammer. De gewone Nederlander. De gewone VVD-politicus.
"De ondergang van onze beschaving"quote:Op maandag 19 maart 2018 12:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
http://www.rodehoed.nl/nl(...)-van-onze-beschaving
Morgen wel in Amsterdam te bewonderen in de Rode Hoed.
quote:De eerste keer toog campagneleider Wijnand Duyvendak naar Amsterdam om Groot Wassink in opdracht van de partijleiding om te praten. Duyvendak zag zich echter geconfronteerd met een onverzettelijke Groot Wassink, en de rest van de fractie die zich achter hun lijsttrekker hadden geschaard.
Een dag later werd de druk verder opgevoerd. Dit keer door medewerkers van Jesse Klaver, die dreigden dat de partijleider naar de Haagse pers zou stappen om Groot Wassink af te vallen.
Ook kreeg Groot Wassink volgens een bron te verstaan dat de afdeling Amsterdam tijdens de campagne verstoken zou blijven van steun van de landelijke partij. Groot Wassink werd woedend en eiste een onderhoud met de partijtop.
Juiste keuzes
Het bleek een gouden greep. Niets symboliseerde de opmars van GroenLinks in Amsterdam meer dan Groot Wassink en de tientallen in groene windjacks gestoken partijgenoten die zondag prominent meeliepen.
De overwinning werd nog groter door de aanwezigheid van diverse SP-Kamerleden, onder wie Sadet Karabulut en PvdA-raadslid Emre Ünver, die zich niets aantrokken van de beslissing van hun eigen partijen om niet mee te lopen.
"Groot Wassink heeft de juiste keuze gemaakt, een keuze die van moed getuigt. Hij leidt niet alleen in de peilingen, maar wordt hiermee ook de morele leider van links," aldus Ünver.
quote:Op maandag 19 maart 2018 13:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Rutger Groot Wassink lijkt mij dan ook wel iemand die erg goed is in 'zijn eigen gang gaan'.
Hij is wel een teamspeler, maar hij heeft echt een grondige hekel aan Jesse en alle vriendjes van Jesse.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Rutger Groot Wassink lijkt mij dan ook wel iemand die erg goed is in 'zijn eigen gang gaan'.
Maar daar moet je wel een bepaald talent voor hebben. De meeste plaatselijke fractieleiders zullen inbinden als Den Haag belt (zie: Rotterdam).quote:Op maandag 19 maart 2018 13:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hij is wel een teamspeler, maar hij heeft echt een grondige hekel aan Jesse en alle vriendjes van Jesse.
Als hij met 'zijn GroenLinks' zo meteen wint en Jesse klem kan zetten dan heeft hij het echt heel goed gedaan.
Rutger heeft zelf ook lang gewerkt in Den Haag voor GroenLinks daar. Die moest toen opkrassen toen Jesse en co de macht overnamen, maar die durft zich wel te verweren.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Maar daar moet je wel een bepaald talent voor hebben. De meeste plaatselijke fractieleiders zullen inbinden als Den Haag belt (zie: Rotterdam).
Hij was toen toch alweer een tijdje in Amsterdam?quote:Op maandag 19 maart 2018 13:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Rutger heeft zelf ook lang gewerkt in Den Haag voor GroenLinks daar. Die moest toen opkrassen toen Jesse en co de macht overnamen, maar die durft zich wel te verweren.
Ah, kinnesinne en vetes, waar de Nederlandse politiek wel groot in isquote:Op maandag 19 maart 2018 13:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Rutger heeft zelf ook lang gewerkt in Den Haag voor GroenLinks daar. Die moest toen opkrassen toen Jesse en co de macht overnamen, maar die durft zich wel te verweren.
Nee. Pas na de machtsgreep van Klaver. Rutger is wel al sinds 2006 actief in Amsterdam maar tot een paar jaar terug medewerker van Bram van Oijk.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:46 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hij was toen toch alweer een tijdje in Amsterdam?
Oh ik dacht dat Groot Wassink al rond 2013 fractievoorzitter in A'dam was.quote:Op maandag 19 maart 2018 15:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee. Pas na de machtsgreep van Klaver. Rutger is wel al sinds 2006 actief in Amsterdam maar tot een paar jaar terug medewerker van Bram van Oijk.
Huilen bij de verkiezingen is je zeker niet vreemd.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:20 schreef remlof het volgende:
[..]
"De ondergang van onze beschaving"
Lekker huilen met de extreemrechtse wolven
quote:Autobezitters woest om vastgeplakte VVD-flyers
De VVD heeft autobezitters in Amsterdam tegen zich in het harnas gejaagd. De inkt van de flyers die de partij onder ruitenwissers van auto's in de binnenstad heeft achtergelaten, laat een afdruk op de ruit achter.
Verkeerde inkt blijkbaar.quote:Op maandag 19 maart 2018 18:17 schreef Drugshond het volgende:
Hebben ze die flyers met secondelijm erop gezet ?
Dat gaat lachen worden.quote:
Is dat je favoriete snuifsel?quote:Op maandag 19 maart 2018 18:17 schreef Drugshond het volgende:
Hebben ze die flyers met secondelijm erop gezet ?
Het geweldige referendum gesteund door talloze maatschappelijke organisaties over een belangrijk onderwerp.quote:Op maandag 19 maart 2018 19:39 schreef remlof het volgende:
Mooi dat iemand bij het Lagerhuis in DWDD ook oproept om niet te gaan stemmen voor dat domme referendum.
quote:Op maandag 19 maart 2018 19:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Inhoudelijk voeg je bar weinig toe. Persoonlijke aanvallen zijn je speerpunt
quote:Op maandag 19 maart 2018 18:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Huilen bij de verkiezingen is je zeker niet vreemd.
Ik ga sowieso niet, kan ik mezelf wel indenken wat daaruit voortvloeien doet, zoals bij de eerdere dus.quote:Op maandag 19 maart 2018 19:39 schreef remlof het volgende:
Mooi dat iemand bij het Lagerhuis in DWDD ook oproept om niet te gaan stemmen voor dat domme referendum.
Dit is weer een onderwerp dat veel te ingewikkeld is voor een referendum.quote:Op maandag 19 maart 2018 19:46 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het geweldige referendum gesteund door talloze maatschappelijke organisaties over een belangrijk onderwerp.
Welnee. Net als de politici gewoon naar goede deskundigen luisteren, maar wel daadwerkelijk onafhankelijk je mening vormen.quote:Op maandag 19 maart 2018 19:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit is weer een onderwerp dat veel te ingewikkeld is voor een referendum.
Zoals eigenlijk alles.
Ik vertrouw het oordeel van kamerleden met een gedegen opleiding en een fulltime baan om zich te verdiepen in de onderwerpen meer dan het oordeel van Sjakie uit de coffeeshop.quote:Op maandag 19 maart 2018 19:50 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Welnee. Net als de politici gewoon naar goede deskundigen luisteren, maar wel daadwerkelijk onafhankelijk je mening vormen.
Ja hoor, dat zal het wel worden in een land waar de PVV 20 zetels heeft en waar het populisme hoog tij viertquote:Op maandag 19 maart 2018 19:50 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Welnee. Net als de politici gewoon naar goede deskundigen luisteren, maar wel daadwerkelijk onafhankelijk je mening vormen.
Dat staat je vrij natuurlijk. Dan krijg je alleen wetgeving waar onder meer WRR en Raad van State alsmede zo'n beetje iedere organisatie op het gebied van privacy gaten in heeft geschoten omdat het politiek opportuun was om voor te stemmen.quote:Op maandag 19 maart 2018 19:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vertrouw het oordeel van kamerleden met een gedegen opleiding en een fulltime baan om zich te verdiepen in de onderwerpen meer dan het oordeel van Sjakie uit de coffeeshop.
Dat is gewoon nageblaat onderbuikgebrabbel van je.quote:Op maandag 19 maart 2018 19:57 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat staat je vrij natuurlijk. Dan krijg je alleen wetgeving waar onder meer WRR en Raad van State alsmede zo'n beetje iedere organisatie op het gebied van privacy gaten in heeft geschoten omdat het politiek opportuun was om voor te stemmen.
Stel je niet zo aan. Als er iets populistisch is, is het deze wet zelf.quote:Op maandag 19 maart 2018 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja hoor, dat zal het wel worden in een land waar de PVV 20 zetels heeft en waar het populisme hoog tij viert
Nee hoor, is gewoon de feitelijke situatie. Kletsen over Sjakie van de coffeeshop. Dat is onderbuikgebrabbel.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is gewoon nageblaat onderbuikgebrabbel van je.
Mijn onderbuik is op orde, ik zeg juist dat ik mijzelf niet in staat acht een fatsoenlijk oordeel te geven over de wiv. Net als Sjakie uit de coffeeshop die denkt dat vermogen wel te hebben.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:03 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nee hoor, is gewoon de feitelijke situatie. Kletsen over Sjakie van de coffeeshop. Dat is onderbuikgebrabbel.
Dan stem je op de oppositie bij de volgende parlementsverkiezingen.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:09 schreef john2406 het volgende:
Een ding moet ik je nageven ik kan het denkelijk ook niet, echter die welke het wel zouden moeten kunnen vertrouw ik niet wat nu dan?
Ik denk dat ik de Fvd mijn stem voorlopig eens ga geven dan?quote:Op maandag 19 maart 2018 20:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan stem je op de oppositie bij de volgende parlementsverkiezingen.
Wie van de gedoogpartijen had je in gedachte?quote:Op maandag 19 maart 2018 20:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan stem je op de oppositie bij de volgende parlementsverkiezingen.
Er is totaal niets populistisch aan deze wet. Hele rare opmerking van je.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:01 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Als er iets populistisch is, is het deze wet zelf.
Waarom Remlos, gaan die ook gedogen?quote:
Dat heb ik toch al verteld? Goed luisteren naar deskundigen. En in dit geval is zo'n beetje iedereen die niet politiek verplicht is om voor te zijn zeer kritisch over deze wet. Met goede argumenten.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn onderbuik is op orde, ik zeg juist dat ik mijzelf niet in staat acht een fatsoenlijk oordeel te geven over de wiv. Net als Sjakie uit de coffeeshop die denkt dat vermogen wel te hebben.
Jij kennelijk wel, dus waar heb je die kennis dan vandaan?
Voorstanders spelen heerlijk in op de angst voor terrorisme. De ruil privacy vs veiligheid is een populistisch argument.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is totaal niets populistisch aan deze wet. Hele rare opmerking van je.
Dan is het maar net naar welke “deskundigen” je luistert. Waarschijnlijk zijn dat vooral die uit je bubble.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:26 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat heb ik toch al verteld? Goed luisteren naar deskundigen. En in dit geval is zo'n beetje iedereen die niet politiek verplicht is om voor te zijn zeer kritisch over deze wet. Met goede argumenten.
Waarom zou dat zo zijn?quote:Op maandag 19 maart 2018 20:33 schreef Dwersdriever het volgende:
De ruil privacy vs veiligheid is een populistisch argument.
Bij een Teevendeal of iets anders had ik toch wel graag dat men mij van te voren vroeg.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:34 schreef remlof het volgende:
Ik laat het liever aan de volksvertegenwoordiging over en die heeft zich er al over uitgesproken.
Nog meer onderbuikgebrabbel en vooroordelen.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan is het maar net naar welke “deskundigen” je luistert. Waarschijnlijk zijn dat vooral die uit je bubble.
Men probeert een wet die niet goed in elkaar zit goed te praten door in te spelen op gevoelens van angst. De tegenargumenten zijn principiëler.quote:
Hier kan ik me wel in vinden alhoewel mijn prioriteiten niet per se liggen bij de thema's die je noemt.quote:Op maandag 19 maart 2018 12:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik zelf sta ook nadrukkelijk achter de lijn van de Amsterdamse VVD. Het is een afdeling binnen de VVD met veel oog voor thema's die ik belangrijk vind (duurzaamheid, ondernemerschap en betaalbare woningen) zonder dat het ten koste gaat van een stevig rechts economisch beleid en een realistische sociaal-culturele agenda.
Duidelijk. Het is ook niet echt een verwijt aangezien ik weet wat de achterliggende gedachte is maar meer een constatering van iets dat ik zelf anders aan zou pakken.quote:De twijfel over het PVV taalgebruik kan ik best begrijpen. Ik steun Rutte c.s in hun uitgesproken stellingnamen, ook als zij mij als academicus daar niet direct mee aanspreken. De VVD is momenteel de enige middenpartij die het nog lukt om brede groepen in de samenleving aan te spreken en te bedienen. Dan moet je duidelijk durven uit te spreken. Dat gaat eerder op mbo4 niveau (Normaal. Doen.) dan op academisch niveau.
Nee dat is niet waar.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan is het maar net naar welke “deskundigen” je luistert. Waarschijnlijk zijn dat vooral die uit je bubble.
Maar goed als je denkt dat je het vermogen hebt een goed objectief oordeel over de wiv te kunnen vormen moet je gewoon gaan stemmen.
Ik laat het liever aan de volksvertegenwoordiging over en die heeft zich er al over uitgesproken.
De door ons gekozen Eerste en Tweede Kamer hadden anders in meerderheid geen bezwaren en daar leg ik me gewoon bij neer in plaats van een beetje bijdehand te lopen doen uit de onderbuik.quote:Op maandag 19 maart 2018 21:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar.
Of het nu de deskundige objectieve Raad van State is, of het nu politieke duskundigen zijn als Kees Verhoeven voor zijn intrede in de overheid, of het nu de diverse grootste mensenrechtsenorganisaties zijn of dat het nu de wat meer gekleurde ICT groepen zijn.
Vrijwel alles heeft diverse bezwaren tegen de wet in zijn huidige vorm. Een nee stem is daarom ook niet een stem tegen helemaal geen nieuwe wet.
Als het PvdD lukt, dan is het toch wel een beetje kwalijk dat de andere partijen er niet in slagen. Vooral partijen waarbij normaal gezien de meerderheid van de stemmers vrouw is (GL en CU). CDA valt mij ook wel een beetje tegen met een schamele 25%.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 07:55 schreef Dwersdriever het volgende:
En De Volkskrant zocht uit dat maar 30 procent van alle kandidaten voor de gemeenteraden in Nederland morgen vrouw is. De enige partij met een meerderheid aan vrouwelijke kandidaten is de Partij voor de Dieren met 55 procent vrouwen. In elf van de vijftien gemeenten waar de partij meedoet is een vrouw lijsttrekker. De SGP is met een half procent de partij met de minste vrouwelijke kandidaten op de lijsten.
De algemene conclusie van het artikel is 'hoe rechtser de partij des te minder vrouwen op de lijst'.
Hoho, Annebol telt voor 3.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 07:55 schreef Dwersdriever het volgende:
En De Volkskrant zocht uit dat maar 30 procent van alle kandidaten voor de gemeenteraden in Nederland morgen vrouw is. De enige partij met een meerderheid aan vrouwelijke kandidaten is de Partij voor de Dieren met 55 procent vrouwen. In elf van de vijftien gemeenten waar de partij meedoet is een vrouw lijsttrekker. De SGP is met een half procent de partij met de minste vrouwelijke kandidaten op de lijsten.
De algemene conclusie van het artikel is 'hoe rechtser de partij des te minder vrouwen op de lijst'.
Volgens die bron zijn vrouwen ook alleen goed in het uitvoeren van zorgtaken, dus eigenlijk is het nog vrij knap dat er zoveel vrouwen zijn gevonden die competent genoeg zijn voor de gemeenteraad.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:04 schreef Puddington het volgende:
Vrouwen zijn toch altijd een beetje linksig tot ze een goede rechtse man ontmoeten heb ik via horen zeggen.
Een eerbetoon noemen we dat dan denk ikquote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
De Jonge Socialisten hebben trouwens plagiaat gepleegd bij de campagne voor het referendum.
[ afbeelding ]
Dan geef je meestal wel eerst even aan waar het idee vandaan komt/vraag je toestemming.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:17 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Een eerbetoon noemen we dat dan denk ik
Ik bedoelde het ook ironisch. Het past wel heel goed bij de actualiteit.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dan geef je meestal wel eerst even aan waar het idee vandaan komt/vraag je toestemming.
De invloed van het weer schijnt echter helemaal niet zo groot te zijn.quote:Het blijft woensdag overwegend droog op de dag van de gemeenteraadsverkiezingen en het referendum over de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten, meldt weerbureau Weeronline.
De dag begint koud en met lichte vorst, maar in de middag loopt de temperatuur op tot 6 tot 8 graden Celsius. Het blijft niet helemaal droog, maar de regen blijft wel beperkt. In de avonduren neemt de neerslagkans vanuit het noordwesten overigens toe.
Bij de vorige raadsverkiezingen vier jaar geleden was het volgens het weerbureau zonnig en flink warm voor de tijd van het jaar.
De SP'er die mij dit weekeinde aansprak droeg zelfs een ouderwets spijkerjasje.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 11:49 schreef MadMaster het volgende:
• Beetje verlegen, zeer vriendelijk en bijna verontschuldigend: SP
quote:Een man uit Sprang-Capelle heeft een boete van 250 euro gekregen omdat hij zijn stempassen voor de gemeenteraadsverkiezing en het referendum te koop had aangeboden op Marktplaats. Dat meldt het Openbaar Ministerie.
De burgemeester van Waalwijk, waar Sprang-Capelle onder valt, liet eerder deze week al weten dat er in zijn gemeente illegaal stempassen werden aangeboden. ,,Onacceptabel" noemde hij dat. Het is verboden om stempassen te kopen of verkopen. Kopers of verkopers riskeren een boete van maximaal 8200 euro of een celstraf van maximaal een half jaar.
Goed dat hier flinke straffen op staan.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 13:27 schreef Dwersdriever het volgende:
Zo, dat zijn in ieder geval in theorie stevige straffen. Dan komt deze man nog redelijk weg.
[..]
Komt nog aardig weg.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 13:27 schreef Dwersdriever het volgende:
Zo, dat zijn in ieder geval in theorie stevige straffen. Dan komt deze man nog redelijk weg.
[..]
Hier kwam men zelfs deur tot deur in het rood, loop toch naar de maan met die volkverlakkerij gaf ik ze mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:25 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De SP'er die mij dit weekeinde aansprak droeg zelfs een ouderwets spijkerjasje.
Toch groeit het aandeel van de lokale partijen al jaren, en lijkt dat ook nu weer te gaan doen. Kennelijk zijn stemmen toch niet helemaal te koop.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 07:51 schreef Dwersdriever het volgende:
In Trouw vanmorgen een artikel over het ongelijke speelveld bij verkiezingen tussen landelijke partijen en lokale partijen rond financiering. Daarbij komt universitair docent Hans Vollaard aan het woord. Uit zijn onderzoek vier jaar geleden bleek dat lokale partijen gemiddeld 5800 euro uitgeven aan de verkiezingscampagne. Hij pleit ervoor om de subsidieregels voor landelijke en lokale partijen gelijk te trekken. 'Gelijkheid is een belangrijk principe in de democratie.'
In het kader van de eerder in dit topic besproken gevoeligheid van de lokale politiek voor infiltratie vanuit de georganiseerde misdaad valt een van zijn argumenten op: 'Het zou onder meer kunnen voorkomen dat partijen afhankelijk worden van minder frisse financieringsbronnen.' In ruil voor subsidie zouden lokale partijen dan openheid moeten geven over hun volledige financiering.
Ron Boers van ONS Vlaardingen heeft er een hard hoofd in. 'De landelijke partijen moeten over subsidie voor lokale partijen beslissen. Dat gaan ze nooit doen.'
Ik vond deze column van Maxim Februari ook wel goed.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 17:14 schreef Monolith het volgende:
Aardig stuk over de WiV:
https://www.groene.nl/art(...)n-boven-op-een-speld
Nogal eenzijdig, al was dat gezien de bron natuurlijk wel te verwachten.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 17:14 schreef Monolith het volgende:
Aardig stuk over de WiV:
https://www.groene.nl/art(...)n-boven-op-een-speld
Nou ja, het licht een bepaald aspect uit waar ik in de praktijk ook veel mee te maken heb. Ik herinner me ook nog mijn professor die voor een vak over data mining zei dat je zoveel boeken mee mocht nemen naar je tentamen als je wilde, maar dat dat averechts zou werken.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 17:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nogal eenzijdig, al was dat gezien de bron natuurlijk wel te verwachten.
Niettemin boeiend leesvoer.
Ja, dat laatste is al langer bekend natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 18:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het licht een bepaald aspect uit waar ik in de praktijk ook veel mee te maken heb. Ik herinner me ook nog mijn professor die voor een vak over data mining zei dat je zoveel boeken mee mocht nemen naar je tentamen als je wilde, maar dat dat averechts zou werken.
Het haalt natuurlijk ook een belangrijk punt heen waar iemand die het evangelie van de verlichte partijen predikt doodleuk overheen stapt, namelijk dat kennis en kunde op dit vlak in de kamer schrikbarend afwezig zijn.
Ik denk niet dat het referendum de coalitie gaat doen vallen, het blijft raadgevend, natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat laatste is al langer bekend natuurlijk.
Overigens, volgens 1Vandaag lijken de bejaarden morgen de coalitie te gaan redden.
Nee, dat denk ik ook niet. Maar de uitslag van het referendum gewoon over kunnen nemen omdat die toevallig overeenkomt met wat je toch al van plan was neemt de oppositie een hoop wind uit de zeilen. Bij een 'nee' is het weer prijsschieten voor Thierry en consorten.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het referendum de coalitie gaat doen vallen, het blijft raadgevend, natuurlijk.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-kan-beter-a1596221quote:Op dinsdag 20 maart 2018 17:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik vond deze column van Maxim Februari ook wel goed.
Hier nog een.
Je vindt Nanninga een chick?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 19:15 schreef timmmmm het volgende:
Rare titel dit. Als je dat gedrocht van een Nanninga op de boot zet, zinkt hij in luttele minuten
Geef je gelijk. Als je alleen maar iemand kan afserveren op zijn of haar gewicht dan heb je blijkbaar een handicap wanneer het aankomt op argumenten.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 19:34 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik vind het trouwens niet oké om maar heel erg te gaan fatshamen en bodyshamen omdat iemand van de verkeerde partij is.
Trouwens, dat heeft verder niet met links of rechts zijn te maken, want in de SC gebeurde dat ook met Sharon Dijksma van de PvdA.
Wilde het even laten weten dat ik het niet opeens nu wel grappig vind omdat ik het totaal oneens ben met stijl en inhoud van Nanninga.
Zij zelf vindt dit soort vernederende humor richting anderen overigens hilarisch, dus mijn medelijden is niet met haar, maar mijn bezwaar is het normaliseren van deze grappen.
Eens.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 19:34 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik vind het trouwens niet oké om maar heel erg te gaan fatshamen en bodyshamen omdat iemand van de verkeerde partij is.
Trouwens, dat heeft verder niet met links of rechts zijn te maken, want in de SC gebeurde dat ook met Sharon Dijksma van de PvdA.
Wilde het even laten weten dat ik het niet opeens nu wel grappig vind omdat ik het totaal oneens ben met stijl en inhoud van Nanninga.
Zij zelf vindt dit soort vernederende humor richting anderen overigens hilarisch, dus mijn medelijden is niet met haar, maar mijn bezwaar is het normaliseren van deze grappen.
Goede posting.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 19:34 schreef Volkorenbrood het volgende:
Doe mij eens een foto van je chick anders, alsof jij erover gaan doet wat anderen leuk of niet leuk mogen vinden.quote:
zwembandjes genoegquote:
Eens.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 19:34 schreef Volkorenbrood het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |