Jij was er bij? Ik lees alleen maar "aanmoediging"...quote:
Noem eens een voorbeeld van zo’n “draconische maatregel”?quote:Op woensdag 19 december 2018 23:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij was er bij? Ik lees alleen maar "aanmoediging"...
Anyway, het probleem is dat heel defensie wsl weer verveeld gaat worden met draconische maatregelen omdat er weer aangedikte verhalen de wereld in zijn geholpen.
Jij snapt best dat ik het over die granaat heb...quote:Op woensdag 19 december 2018 22:59 schreef LXIV het volgende:
Die anus is toch gewoon bij de geboorte 'verstrekt'?
Tijdens oefeningen de weekendbreak droogleggen, avondklokken instellen, extra toezicht bij de legeringsgebouwen (driemaal raden wie daar voor aangewezen worden en wie daar dus last van hebben), iedereen in de gaten willen blijven houden, etc. etc. Kortom, risicomijdend gedrag vertonen wat resulteert in een angstcultuur waarbij iedereen de ander erbij gaat lappen als ze de kans zien.quote:Op woensdag 19 december 2018 23:01 schreef trein2000 het volgende:
Noem eens een voorbeeld van zo’n “draconische maatregel”?
Ik quote je nog een keer omdat ik toch wel een reactie wil uitlokken.quote:Op woensdag 19 december 2018 23:01 schreef trein2000 het volgende:
Noem eens een voorbeeld van zo’n “draconische maatregel”?
Bepaalde zaken zijn toch ook gewoon off-limits, ook voor militairen, mariniers en alles en iedereen. Tradities/mores zijn leuk en aardig, maar je moet er mi altijd rekening mee houden dat er (groeps)druk ontstaat waardoor mensen niet durven weigeren.quote:Op donderdag 20 december 2018 00:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik quote je nog een keer omdat ik toch wel een reactie wil uitlokken.
In dit geval met die fotograaf gaat een buitenstaander dus wat vinden van de mores binnen een bepaalde eenheid die jarenlang met elkaar heeft lopen leven, janken, lachen, zuipen en huilen. Minstens een half jaar heeft lopen opwerken naar de uitzending, sowieso als marinier zijnde van het jaar minstens een half jaar met elkaar op oefening zijn etc. En dan komt zo'n kunstacademie opgeleide buitenstaander jou wel even vertellen dat bepaalde zaken niet kunnen...
En dat gebeurt ook amper. Vergeet niet dat je het over pak hem beet 40.000 militairen in totaal hebt, er zullen altijd rotte appels zijn.quote:Op donderdag 20 december 2018 00:47 schreef trein2000 het volgende:
Bepaalde zaken zijn toch ook gewoon off-limits, ook voor militairen, mariniers en alles en iedereen. Tradities/mores zijn leuk en aardig, maar je moet er mi altijd rekening mee houden dat er (groeps)druk ontstaat waardoor mensen niet durven weigeren.
Als een militair zijn thermosfles vrijwillig in zijn reet zou duwen omdat hij eoa domme weddenschap heeft verloren zal mij dat eerlijk gezegd geen zak boeien als hij er maar staat als ik hem nodig heb. Als hij dat soort grappen thuis zou uithalen zou niemand zich er druk om maken.quote:Daarom zouden ook tradities, mores, etc. moeten voldoen aan bepaalde eisen. En respect voor lichamelijke integriteit is daar toch wel 1 van. Ik vind die 21 klappen op de grens, maar dat gedoe met die granaat is wat mij betreft over de grens.
Als er daadwerkelijk misstanden worden gesignaleerd wordt daar echt wel serieus mee omgegaan, wees maar niet bang.quote:En daarnaast vind ik dat er een voldoende veilige maar ook funtionerende manier moet zijn voor alle betrokkenen om misstanden te melden. Dat ontbreekt ook nog wel eens binnen defensie, en het lijkt er op dat dat in deze casus ook weer speelt.
Nee joh, het valt allemaal wel mee als je 5 dagen per week op een kazerne bivakkeert en je als een gevangene in de gaten wordt gehouden... Werk je bij defensie? Ben je binnenslaper? Of is dit weer een opmerking vanaf de buhne omdat je eigenlijk geen idee hebt?quote:Oh en wat betreft die maatregelen, ik vind het allemaal niet zo heel draconisch hoor. Het is geen straf, maar een preventieve maatregel die helaas noodzakelijk is gebleken.
Hangt er vanaf. Als het iets is wat de veiligheid binnen de eenheid in gevaar brengt hang ik hem dusdanig hoog op dat de honden er ook nog bij kunnen. Is het iets wat feitelijk meevalt zal ik hem apart nemen en een "vaderlijk" gesprekje met hem hebben.quote:Edit: ik zie jou edit nu pas, fijn dat we allebei vinden dat excessen moeten worden aangepakt. Maar even een gewetensvraag, als een van jou makkers over de grens gaat, ga jij dat dan melden?
Maar goed pleuris tor, wat vind je er zelf van?quote:Op woensdag 19 december 2018 21:39 schreef Rave_NL het volgende:
Kamervragen wegens goocheltruc op uitzending
quote:Op donderdag 20 december 2018 08:50 schreef Rave_NL het volgende:
Oh, en naar alle waarschijnlijkheid is de granaat in kwestie zo getraumatiseerd dat hij moet worden afgeschoten.
RIP.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 06:31 schreef Cobra4 het volgende:
Couzy overleden: https://www.ad.nl/binnenl(...)-overleden~a635d6ba/
Valt mee dat niemand valt over de leeftijd van deze 'militairen'quote:Op woensdag 19 juni 2019 12:01 schreef Cobra4 het volgende:
Blikseminslag op militair oefenterrein - 14 gewonden
Hier weet men wel beter.quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:27 schreef LXIV het volgende:
Valt mee dat niemand valt over de leeftijd van deze 'militairen'
twitter:fonslambie twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 14:17:20Onderzoekscommissie veiligheid #defensie: posters met naakte vrouwen bij defensie kunnen echt niet meer. https://t.co/FeXK9CVNkZ reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |