abonnement Unibet Coolblue
pi_177256843
quote:
PARKLAND - Bij een Amerikaanse school in Parkland, in Florida, is een schietpartij geweest. Dat schrijven Amerikaanse media.

Het zou gaan om de Marjory Stoneman Douglas High School. Veiligheidsdiensten zijn massaal ter plaatse gekomen. Mogelijk is er nog steeds een actieve schutter in het gebouw.

Hoeveel gewonden er zijn gevallen, is nog niet bekend. Volgens Amerikaanse media is ten minste één student op een brancard afgevoerd.

De politie roept mensen op om de plaats te vermijden. Leraren en leerlingen moeten zich in de school ophouden en de deur van hun lokaal barricaderen, zo schrijft de politie.

Later meer.

https://www.telegraaf.nl/(...)p-amerikaanse-school
quote:
The leader of a white nationalist militia says Florida school shooting suspect Nikolas Cruz was a member of his group and participated in paramilitary drills in Tallahassee.

Jordan Jereb told The Associated Press on Thursday that his group, the Republic of Florida, wants Florida to become its own white ethno-state. He said his group holds “spontaneous random demonstrations” and tries not to participate in the modern world.

Jereb said he didn’t know Cruz personally and that “he acted on his own behalf of what he just did and he’s solely responsible for what he just did.”

He also said he had “trouble with a girl” and he believed the timing of the attack, carried out on Valentine’s Day, wasn’t a coincidence.
https://apnews.com/892a28(...)witter&utm_medium=AP
pi_177256918
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:30 schreef grimselman het volgende:

[..]

Het intrekken van die wet door Trump is relevant voor deze discussie. Jammer dat je er niet inhoudelijk op in wil gaan.
Tja heb het liever over de FBI die hem "blijkbaar" niet hebben kunnen traceren, terwijl het internet zijn instagram binnen 5 minuten had gevonden, meerdere tips zijn geweest en er niets aan hebben gedaan. (zelfs kinderen op de school maakten grapjes dat hij ooit de school overhoop zal schieten)


Er kwam zelfs een tweede tip van iemand die close met deze gast was.
quote:
A person close to Cruz contacted the FBI on January 5 to report concerns about him, the FBI said in a statement Friday. But the bureau did not appropriately follow established protocols in following up on the tip.
Kunnen we het wel continue over Trump hebben maar komt er op neer dat Veiligheidsdiensten hebben lopen falen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_177256945
Voor eenieder die vindt dat Trump niets met die schietpartij te maken heeft, en dat het vooral gaat om 'mentaal gestoorden', post ik het nog een keer.

quote:
Mr Trump last year repealed an Obama-era rule allowing the names of certain people on mental health benefits to be entered into a criminal database.
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-43088644
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_177257157
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:38 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Tja heb het liever over de FBI die hem "blijkbaar" niet hebben kunnen traceren, terwijl het internet zijn instagram binnen 5 minuten had gevonden, meerdere tips zijn geweest en er niets aan hebben gedaan. (zelfs kinderen op de school maakten grapjes dat hij ooit de school overhoop zal schieten)


Er kwam zelfs een tweede tip van iemand die close met deze gast was.

[..]

Kunnen we het wel continue over Trump hebben maar komt er op neer dat Veiligheidsdiensten hebben lopen falen.
Ik snap die krampachtige verdediging van Trump nooit zo. In deze casus is het simpel, zowel Trump als de veiligheidsdiensten hebben gefaald. De eerste indirect de tweede direct.
pi_177257220
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:40 schreef OllieA het volgende:
Voor eenieder die vindt dat Trump niets met die schietpartij te maken heeft, en dat het vooral gaat om 'mentaal gestoorden', post ik het nog een keer.

[..]

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-43088644
deze knakker was niet ‘gek’, en de massamoordenaar in Las Vegas ook niet.
pi_177257253
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:40 schreef OllieA het volgende:
Voor eenieder die vindt dat Trump niets met die schietpartij te maken heeft, en dat het vooral gaat om 'mentaal gestoorden', post ik het nog een keer.

[..]

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-43088644
Deze gast viel helemaal ook nog niet in deze categorie van "Mental Health gekkies" en als dat was geweest kan je in Amerika op andere manieren aan wapens komen, wellicht was hij anders naar een schietschool of voor een jaagvergunning gegaan.
Ouders hebben ook vaak gewoon wapens in huis in Amerika, had hij deze wel gepakt.

FBI heeft het totaal onderschat en zit compleet verkeerd, het is wel leuk om Trump te bashen maar dat kunnen we de aankomende 7 jaar als hij blijft zitten in het Witte Huis nog genoeg doen.

Verwacht dat het topic nu een stuk minder populair gaat zijn nu er bericht is dat vanuit de "white supremacist organisation" dat ze hem niet kennen.
Want iedereen komt hier maar om 1 reden, en dat is rechts bashen(wat nu niet meer kan) en op Trump haten, presidentschap in amerika is toch een poppenspel, theater, elke paar jaar zit er weer een andere clown.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_177257300
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

deze knakker was niet ‘gek’, en de massamoordenaar in Las Vegas ook niet.
Maakt dat het een goed idee om echte gekken wapens te kunnen laten kopen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177257390
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

deze knakker was niet ‘gek’, en de massamoordenaar in Las Vegas ook niet.
Maar had wel medicijnen nodig toch?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177257453
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar had wel medicijnen nodig toch?
Dat heeft iedereen in Amerika, big pharmacy industry daar.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 16:19:37 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177257537
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:53 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ik snap die krampachtige verdediging van Trump nooit zo. In deze casus is het simpel, zowel Trump als de veiligheidsdiensten hebben gefaald. De eerste indirect de tweede direct.
Elke puber die roept dat hij zijn leraar haat moet de cel in?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177257795
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Elke puber die roept dat hij zijn leraar haat moet de cel in?
Ze hadden zijn wapens even in bewaring kunnen nemen o.i.d.
pi_177257897
Amerika zou Australië als voorbeeld kunnen nemen:
https://www.usatoday.com/(...)-what-did/340345002/

De hoeveelheid geweld die door de Amerikaanse wapenwetgeving, de lobby van de NRA, en corrupte politici in stand wordt gehouden, is absurd.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 17:13:42 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177258413
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:34 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ze hadden zijn wapens even in bewaring kunnen nemen o.i.d.
Ze wisten toch niet dat hij die had, In Florida is het verboden daarover gegevens bij te houden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177258568
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze wisten toch niet dat hij die had, In Florida is het verboden daarover gegevens bij te houden.
Daar hadden ze best naar kunnen vragen, helemaal niet ongebruikelijk in de vs
pi_177259069
Aangezien Trump een streep heeft gezet door het wetsvoorstel van Obama omtrent het verbieden van wapenbezit voor de "Mental Ill" maakt dit hem medeverantwoordelijk voor het ontstaan van de zoveelste schietpartij met onschuldige slachtoffers. Hoe goed ook de bedoeling van wapenbezit in aanvang kan zijn, wapens zijn nu eenmaal ontworpen om te doden!
pi_177259526
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maakt dat het een goed idee om echte gekken wapens te kunnen laten kopen?
dat beweer ik ook niet, maar volgens mij is overgrote deel van mass shootings door mannen zonder ‘gek’ labeltje
pi_177259606
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

deze knakker was niet ‘gek’, en de massamoordenaar in Las Vegas ook niet.
Dat weet je niet bij de Las Vegas schutter blijven ze ook maar zoeken naar een reden om aan tegeven dat hij niet in orde was. Stel je voor dat je toe moet geven dat het recht om wapens te dragen niet deugt. Wat ik me afvraag is hoeveel van die mensen die nu slachtoffer of nabestaanden zijn waren voor 14 februari pro gun. Het is altijd zoiets als met drank op achter het stuur stappen oid ik doe er niets mee want het overkomt mij toch niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177259642
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:52 schreef Frontpage59 het volgende:
Aangezien Trump een streep heeft gezet door het wetsvoorstel van Obama omtrent het verbieden van wapenbezit voor de "Mental Ill" maakt dit hem medeverantwoordelijk voor het ontstaan van de zoveelste schietpartij met onschuldige slachtoffers. Hoe goed ook de bedoeling van wapenbezit in aanvang kan zijn, wapens zijn nu eenmaal ontworpen om te doden!
te kort door de bocht, aangezien de daders over het algemeen niet ‘mentally ill’ zijn.
pi_177259678
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:19 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat weet je niet bij de Las Vegas schutter blijven ze ook maar zoeken naar een reden om aan tegeven dat hij niet in orde was.
dat weet je dus wel, want hij was voor een Amerikaan heel normaal
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:58:58 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177263007
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:40 schreef OllieA het volgende:
Voor eenieder die vindt dat Trump niets met die schietpartij te maken heeft, en dat het vooral gaat om 'mentaal gestoorden', post ik het nog een keer.

[..]

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-43088644
Wat is in Amerika health benefits?
Is dat een soort ziektewet uitkering?
Zo ja, waarom staan die mensen geregistreerd als crimineel?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177264953
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dat weet je dus wel, want hij was voor een Amerikaan heel normaal
De enige reden dat er naar "niet in orde" word gezocht is het feit om die wapenwet maar niet aan te hoeven passen. Ook normale mensen hebben geen AR15 nodig om zichzelf verdedigen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177265214
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

te kort door de bocht, aangezien de daders over het algemeen niet ‘mentally ill’ zijn.
Nee maar wel net genoeg om trump hier de schuld van te geven :')

Verder is het onbegrijpelijk dat een tiener een AR15 zomaar kan kopen, dat is eigenlijk het grootste probleem en in combinatie met een hele moeilijke jeugd+omgeving knapt zo iemand.
Hier spring je voor de trein en daar schiet je je oude school lek (wordt je ook niet moeilijk gemaakt met die wapenwet).
pi_177265396
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:16 schreef E-Dubble het volgende:

[..]


Hier spring je voor de trein en daar schiet je je oude school lek (wordt je ook niet moeilijk gemaakt met die wapenwet).
ook weer te kort door de bocht, vergeet Tristan niet
pi_177265574
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ook weer te kort door de bocht, vergeet Tristan niet
Nee helemaal niet, dat was een incident en voor ons als land heel speciaal terwijl het in the usa een structureel probleem is mede door de wapenwet die ze hanteren.

Als hier iedereen volledig automatische wapens kon kopen wanneer die maar wou en er meer wapens dan mensen zouden zijn had je gewoon hetzelfde probleem.
  Overall beste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 04:35:12 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177269377
https://edition.cnn.com/2(...)ram-group/index.html

quote:
Racism was a constant theme in the chat group, which was called "Murica (American flag emoji) (eagle emoji) great" -- a name it was given by Cruz.
The hatred he and others in the group espoused met little resistance from its active members. In one part of the group chat, Cruz wrote that he hated, "jews, ni**ers, immigrants."
He talked about killing Mexicans, keeping black people in chains and cutting their necks. The statements were not made in jest.
There are hundreds of racist messages, racist memes and racist Instagram videos posted in the group.
One member even joked about Cruz's particular venomousness, saying that although he hated black people, too, he didn't "to a point I wanna kill the (sic) like nick."
Cruz said he hated black people simply because they were black; Cruz hated Jews because he believed they wanted to destroy the world.
After one member expressed hatred for gay people, Cruz agreed, saying, "Shoot them in the back of head."
White women drew Cruz's hatred as well, specifically those in interracial relationships, whom he referred to repeatedly as traitors.
There are no indications in the group chat that any member, including Cruz, is or was part of a white nationalist or white supremacist group.
Het komt natuurlijk wel van beide kanten. Dat moet je niet vergeten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177269846
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 04:35 schreef Ulx het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)ram-group/index.html

[..]

Het komt natuurlijk wel van beide kanten. Dat moet je niet vergeten.
wat bedoel je met die opmerking?
pi_177269864
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 07:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wat bedoel je met die opmerking?
Dat we in het licht van deze tragedie niet moeten vergeten dat moslims en linksen de echte boosdoeners zijn, uiteraard. Het is heel makkelijk om nu te doen alsof er weer een of andere racist is doorgedraaid, maar links heeft hier ook schuld. Waarom heeft Obama de wapenwetgeving niet aangepakt, dan was dit nooit gebeurd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177269934
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 07:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat we in het licht van deze tragedie niet moeten vergeten dat moslims en linksen de echte boosdoeners zijn, uiteraard. Het is heel makkelijk om nu te doen alsof er weer een of andere racist is doorgedraaid, maar links heeft hier ook schuld. Waarom heeft Obama de wapenwetgeving niet aangepakt, dan was dit nooit gebeurd.
ben jij een kloon? Ik vraag hou niks volgens mij
  Overall beste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 08:04:20 #29
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177269953
Precies. En de FBI was bezig met Rusland in plaats van de schutter op te pakken wegens legaal wapenbezit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177270409
Ziekelijk land. Hoeveel geld zou Trump krijgen van de NRA?
pi_177270515
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 08:46 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Ziekelijk land. Hoeveel geld zou Trump krijgen van de NRA?
http://metro.co.uk/2018/0(...)association-7314597/
pi_177270550
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 07:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat we in het licht van deze tragedie niet moeten vergeten dat moslims en linksen de echte boosdoeners zijn, uiteraard. Het is heel makkelijk om nu te doen alsof er weer een of andere racist is doorgedraaid, maar links heeft hier ook schuld. Waarom heeft Obama de wapenwetgeving niet aangepakt, dan was dit nooit gebeurd.
Het zogenaamd aanpakken van de wapenwet in een land waar wapenbezit één van de fundamentele rechten zijn is een utopie te noemen. Die wapens zijn er al en die gaan echt niet meer weg. Zelfs wanneer je ze illegaal zou maken.

Trump benoemde het probleem met man en paard. Het gebrek aan goede omgevingsfactoren rondom deze psychisch zieke mensen. Het is de psychiatrische aandoening die ze tot dit soort daden aanzet niet degene die deze wapens verkoopt.
pi_177270944
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 08:46 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Ziekelijk land. Hoeveel geld zou Trump krijgen van de NRA?
Geen idee maar dit is niet iets wat je alleen Trump kunt aanrekenen al die R politici en dat treurige gelobby is het echte probleem
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177271082
Mijn theory, Loners die uitgekotst worden door elke sociale groep moeten geholpen worden.

Ja ze zijn op een of andere manier vreemd (net als mensen met een FOK! account).

Het uitsluiten en pesten et cetera gaat zich op den duur bij een aantal van hen wreken.
En is dat in een land met makkelijke toegang tot wapens dan is er een risico op zo'n situatie als dit.

Is het de schuld van de dader ? Of is het de schuld van de peer groepen die hem uitsluiten.

Ik neig erna om de schuld bij de keiharde peergroep te leggen.

Denk daar maar eens over na.
  zondag 18 februari 2018 @ 10:45:33 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177271835
quote:
2s.gif Op zondag 18 februari 2018 09:55 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Mijn theory, Loners die uitgekotst worden door elke sociale groep moeten geholpen worden.

Ja ze zijn op een of andere manier vreemd (net als mensen met een FOK! account).

Het uitsluiten en pesten et cetera gaat zich op den duur bij een aantal van hen wreken.
En is dat in een land met makkelijke toegang tot wapens dan is er een risico op zo'n situatie als dit.

Is het de schuld van de dader ? Of is het de schuld van de peer groepen die hem uitsluiten.

Ik neig erna om de schuld bij de keiharde peergroep te leggen.

Denk daar maar eens over na.
Over nagedacht en toch zijn er in Nederland (waar ook pestgedrag is) geen school shootings. Denk daar maar eens over na.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_177271866
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 08:04 schreef Ulx het volgende:
Precies. En de FBI was bezig met Rusland in plaats van de schutter op te pakken wegens legaal wapenbezit.
8)7
  Overall beste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 10:58:54 #37
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177272029
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

8)7
https://mobile.twitter.co(...)s/965075589274177536

quote:
Very sad that the FBI missed all of the many signals sent out by the Florida school shooter. This is not acceptable. They are spending too much time trying to prove Russian collusion with the Trump campaign - there is no collusion. Get back to the basics and make us all proud!
Ik verzin het ook niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177272153
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

https://mobile.twitter.co(...)s/965075589274177536

[..]

Ik verzin het ook niet.
je verzint ‘oppakken vanwege legaal wapenbezit’. Je bent echt zo dom? Nee toch. Vraag anders je kloon even om coherente reactie te geven
pi_177272200
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je verzint ‘oppakken vanwege legaal wapenbezit’. Je bent echt zo dom? Nee toch. Vraag anders je kloon even om coherente reactie te geven
Mocht de schutter dan geen wapen bezitten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 18 februari 2018 @ 11:12:23 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177272228
Wel ziek dat Trump dit zelfs misbruikt om over het FBI-onderzoek naar zijn campagne te sneren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Overall beste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 11:13:05 #41
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177272239
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je verzint ‘oppakken vanwege legaal wapenbezit’. Je bent echt zo dom? Nee toch. Vraag anders je kloon even om coherente reactie te geven
Wat had men kunnen doen?

Hem van school trappen - Nee. Hij was dat al.
Wapens afpakken? Nee. 2nd Amendment en bovendien zou hij zonder problemen een nieuwe regelen.
In de cel gooien? Nee. Waarvoor? Een paar dagen wegens een opmerking op een of andere website is al onmogelijk.

Allemaal onrealistische scenario's in een staat waar de overheid niets mag weten over je wapens.

Als je wat beters weet.....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 18 februari 2018 @ 12:58:14 #42
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_177274866
Wat is Trump weer voor een onzin aan het twitteren. 8)7
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_177274968
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mocht de schutter dan geen wapen bezitten?
Burgers en wapens...

Vind een vreemde combinatie, roken en alcohol mag niet maar guns wel.

  zondag 18 februari 2018 @ 14:06:39 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177277003
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is Trump weer voor een onzin aan het twitteren. 8)7
Och, in deze zit denk ik nog best een kern van waarheid:
realDonaldTrump twitterde op zondag 18-02-2018 om 00:45:28 Just like they don’t want to solve the DACA problem, why didn’t the Democrats pass gun control legislation when they had both the House & Senate during the Obama Administration. Because they didn’t want to, and now they just talk! reageer retweet
Ik denk inderdaad óók niet dat er binnen de democraten voldoende draagvlak bestaat om de wapenwetten aan te gaan scherpen.

Neemt niet weg dat het weer de gebruikelijke 'jamaarhullie'-retoriek is die we van hem kennen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177277183
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 09:44 schreef vipergts het volgende:

[..]

Geen idee maar dit is niet iets wat je alleen Trump kunt aanrekenen al die R politici en dat treurige gelobby is het echte probleem
Niet weten dat veel democraten ook pro gun zijn. Ga zo door.
pi_177278021
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:15 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Niet weten dat veel democraten ook pro gun zijn. Ga zo door.
Hier heb je een plaatje over de senaat om je opmerking even in de juiste context te plaatsen:


Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177278301
Trump raaskalt als een oude demente zak, en verzon in 1980 voor zichzelf een sokpop-woordvoerder onder de naam John Baron om z'n eigen opzettelijke vernietiging van kunstpanelen goed te praten.

pi_177280001
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hier heb je een plaatje over de senaat om je opmerking even in de juiste context te plaatsen:


[ afbeelding ]
En A+ en A is sterk voor en F is sterk tegen?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177280055
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:15 schreef vipergts het volgende:

[..]

En A+ en A is sterk voor en F is sterk tegen?
Correct, het zijn de ratings die de NRA toekent aan politici.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177280142
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Correct, het zijn de ratings die de NRA toekent aan politici.
Bedankt voor je hulp dan, ik vond het niet de moeite waard om op te reageren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 16:32:47 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177280422
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Correct, het zijn de ratings die de NRA toekent aan politici.
Maar die krijgen veel geld uit Rusland.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177280550
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:21 schreef vipergts het volgende:

[..]

Bedankt voor je hulp dan, ik vond het niet de moeite waard om op te reageren.
Het was ook meer voor de neutrale lezer. Je ziet hier bijvoorbeeld ook dat de Democratische senatoren die hoger scoren degenen uit rode staten zoals ND en WV zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 februari 2018 @ 17:14:53 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177281336
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Overall beste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 18:46:43 #54
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177283404
Relevant plaatje:

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 18 februari 2018 @ 19:38:34 #55
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177284427
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:46 schreef Ulx het volgende:
Relevant plaatje:

[ afbeelding ]
Goeie cartoons wel. Ondanks aanleiding.
Deze heb ik al eerder gepost. Nogal raak/bitter wat mij betreft.

Mr. Feiss was een leraar die naar de schoten was toegerend om te helpen. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177286219

quote:
Bij een grote protestbijeenkomst in Florida tegen wapens hebben overlevenden van het bloedbad op de Marjory Stoneman Douglas High School speeches gehouden. "Schaam je!", riep één van de leerlingen in een betoog gericht tegen politici die de wapenlobby in stand houden.

In Fort Lauderdale and St. Petersburg waren betogingen, waar duizenden mensen op af kwamen. De demonstranten eisen strengere wetten die de aankoop van wapens in de Verenigde Staten moeten bemoeilijken. Ook was er felle kritiek op politici die in hun ogen meer belang hechten aan de vrijheid van verspreiding van wapens dan de bescherming van kinderen.

"Vanwege deze wetten zijn er mensen overleden die ik goed ken, en mensen die ik liefheb doodgeschoten'', zei Delaney Tarr. Zij is een leerlinge van de school waar oud-leerling Nikolas Cruz zeventien mensen doodschoot en tientallen mensen verwondde.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aat-niets-veranderen

[ Bericht 50% gewijzigd door Bluesdude op 18-02-2018 23:08:27 ]
  zondag 18 februari 2018 @ 23:56:05 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177289314
Zeker. :')
"Schaam je" zeggen ze.
Degene die een belangrijk stuk vrijheid af willen pakken van burgers zijn degene die zich moeten schamen.

Hopelijk negeert Trump alles.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177289733
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Over nagedacht en toch zijn er in Nederland (waar ook pestgedrag is) geen school shootings. Denk daar maar eens over na.
Wel boa's en andere mensen die maar wat graag hun macht misbruiken uit wraaj voor de wereld omdat ze vroeger gepest zijn.

Dus het zwaard of de pen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177289741
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:31 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Nee helemaal niet, dat was een incident en voor ons als land heel speciaal terwijl het in the usa een structureel probleem is mede door de wapenwet die ze hanteren.

Als hier iedereen volledig automatische wapens kon kopen wanneer die maar wou en er meer wapens dan mensen zouden zijn had je gewoon hetzelfde probleem.
Vind ik helemaal niet zo speciaal. Deel de grote killing sprees eens door over het totaal aan bevolking.
Ja, in de us zijn wapens makkelijker te krijgen, dus dat werkt mee, maar hier zijn ook gewoon net zoveel gekken als daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177289837
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 09:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het zogenaamd aanpakken van de wapenwet in een land waar wapenbezit één van de fundamentele rechten zijn is een utopie te noemen. Die wapens zijn er al en die gaan echt niet meer weg. Zelfs wanneer je ze illegaal zou maken.

Trump benoemde het probleem met man en paard. Het gebrek aan goede omgevingsfactoren rondom deze psychisch zieke mensen. Het is de psychiatrische aandoening die ze tot dit soort daden aanzet niet degene die deze wapens verkoopt.
Ja, laten we mensen die verdoofd rondlopen van de medicijnen ook maar gewoon autorijden. Het zijn niet de autodealers die ze tot ongelukken aanzet maar een aandoening. Zelfs voor jou is deze opmerking wel wat dom.
pi_177289850
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:56 schreef Harvest89 het volgende:
Zeker. :')
"Schaam je" zeggen ze.
Degene die een belangrijk stuk vrijheid af willen pakken van burgers zijn degene die zich moeten schamen.

Hopelijk negeert Trump alles.
Ja, dit soort figuren moet gewoon ongestuurd kunnen doen wat ze willen. Vrijheid boven alles!
  maandag 19 februari 2018 @ 01:48:32 #62
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177289857
Mooi dat die scholieren en studenten opstaan. Ooit moet het ophouden.

Hoeveel jongeren moeten er nog doodgaan voordat er iets gebeurt?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177289861
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:15 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Niet weten dat veel democraten ook pro gun zijn. Ga zo door.
En dit zijn de algemene Amerikaanse statistieken.


http://news.gallup.com/poll/1645/guns.aspx
  maandag 19 februari 2018 @ 02:23:52 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177289905
Wat ik niet snap is dat Amerikanen nu gaan roepen om betere (online) controle en profilering, dus meer richting een politiestaat, terwijl ze het recht op het houden van een wapen willen houden voor het geval dat er ooit een dictatuur komt. Het is nogal paradoxaal.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_177289909
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 01:48 schreef richolio het volgende:
Mooi dat die scholieren en studenten opstaan. Ooit moet het ophouden.

Hoeveel jongeren moeten er nog doodgaan voordat er iets gebeurt?
Een Oneindig aantal.
pi_177289985
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 01:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, laten we mensen die verdoofd rondlopen van de medicijnen ook maar gewoon autorijden. Het zijn niet de autodealers die ze tot ongelukken aanzet maar een aandoening. Zelfs voor jou is deze opmerking wel wat dom.
Volgens jou zijn autodealers aansprakelijk als iemand een auto van ze koopt, vervolgens verdoofd raakt door medicijnen en een ongeluk veroorzaakt?
  Overall beste user 2022 maandag 19 februari 2018 @ 07:11:59 #67
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177290807
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 03:19 schreef MrAero het volgende:

[..]

Volgens jou zijn autodealers aansprakelijk als iemand een auto van ze koopt, vervolgens verdoofd raakt door medicijnen en een ongeluk veroorzaakt?
Verkeerde voorbeeld. Zijn heroinedealers die onzuiver spul verkopen verantwoordelijk voor een junkie die een overdosis neemt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 19 februari 2018 @ 07:16:32 #68
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177290819
Anyway. Donald heeft de nasleep van de slachting ook weer weten te verknallen. De overlevenden geven hem de vinger.

https://edition.cnn.com/2(...)g-twitter/index.html
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177291111
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 00:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vind ik helemaal niet zo speciaal. Deel de grote killing sprees eens door over het totaal aan bevolking.
Ja, in de us zijn wapens makkelijker te krijgen, dus dat werkt mee, maar hier zijn ook gewoon net zoveel gekken als daar.
Hier zijn net Op veel gekken zou je inderdaad denken. Maar die staan dan wild met een mes te zwaaien, of plegen zelfmoord door voor een trein te springen IPV op deze manier aandacht te trekken.

Hier zijn voor dit soort mensen wapens toch moeilijk te verkrijgen. Daarnaast is eea lastiger te trainen, dus in totaal heb je minder 'competent shooters' bij wie dit kan gebeuren.

Met name de jonge labiele figuren die blijkbaar wel een wapen kunnen krijgen waarmee ze in een half uur honderden mensen kunnen doden....dat is wat idioot.

Heeft ook niets me vrijheid te maken. De tijd van het tweede amendement , daarin hadden ze eenmrevolver en een jachtgeweer dat was het.
Whatever...
  maandag 19 februari 2018 @ 08:09:51 #70
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177291178
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 07:16 schreef Ulx het volgende:
Anyway. Donald heeft de nasleep van de slachting ook weer weten te verknallen. De overlevenden geven hem de vinger.

https://edition.cnn.com/2(...)g-twitter/index.html
Ondankbare klotehonden dat het zijn.
pi_177291181
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ondankbare klotehonden dat het zijn.
Waar moeten die mensen in godsnaam dankbaar voor zijn? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 19 februari 2018 @ 08:14:15 #72
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177291209
Het grappige is dat je op deze schietpartijen dezelde dooddoeners kan loslaten als op Islamitisch terrorisme: "de kans is groter dat je sterft door een auto ongeluk/van een keukentrapje mieteren."

Als je wapens voor de 99,99% die geen mensen vermoordt wil verbieden, kun je ook een reisverbod opleggen aan de 99,99% onschuldige moslims. Als je niet met 2 maten meet.
pi_177291395
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ondankbare klotehonden dat het zijn.
"Bedankt Mr. President dat u ons misbruikt om een politiek punt te maken omdat u in de zak van de wapenlobby zit! Wij zijn zo dankbaar!" :')
  maandag 19 februari 2018 @ 08:30:14 #74
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_177291416
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het grappige is dat je op deze schietpartijen dezelde dooddoeners kan loslaten als op Islamitisch terrorisme: "de kans is groter dat je sterft door een auto ongeluk/van een keukentrapje mieteren."

Als je wapens voor de 99,99% die geen mensen vermoordt wil verbieden, kun je ook een reisverbod opleggen aan de 99,99% onschuldige moslims. Als je niet met 2 maten meet.
Men wil enkel een verbod op assault weapons, dus men wil ook alleen een reisverbod voor moslims die willen reizen in een tank. Als je dan toch vergezochte vergelijkingen wil maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_177291461
Weinigen pleiten voor een totaalverbod maar slechts om beperkingen die de veiligheid vergroten, zoals meer checks, een wachtperiode en een verbod op het zwaarste oorlogstuig dat werkelijk niemand ooit echt nodig heeft.

Als dat teveel gevraagd is, dan is het volgens aardbei vast ook teveel gevraagd om mensen op een terrorismelijst niet te laten vliegen.
pi_177291665
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:32 schreef westwoodblvd het volgende:
Weinigen pleiten voor een totaalverbod maar slechts om beperkingen die de veiligheid vergroten, zoals meer checks, een wachtperiode en een verbod op het zwaarste oorlogstuig dat werkelijk niemand ooit echt nodig heeft.

Als dat teveel gevraagd is, dan is het volgens aardbei vast ook teveel gevraagd om mensen op een terrorismelijst niet te laten vliegen.
Sterker nog, mensen op de terrorismelijst kunnen in veel staten gewoon ongehinderd wapens kopen. Dat is ook vast een goed idee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177291827
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:29 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

"Bedankt Mr. President dat u ons misbruikt om een politiek punt te maken omdat u in de zak van de wapenlobby zit! Wij zijn zo dankbaar!" :')
Maar waarom deed Obama dan niks in die 8 jaar dat hij president was......?

Dat zal dan dus wel zijn omdat hij ook uit hetzelfde potje op de troon geholpen was.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177291900
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:55 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar waarom deed Obama dan niks in die 8 jaar dat hij president was......?

Dat zal dan dus wel zijn omdat hij ook uit hetzelfde potje op de troon geholpen was.
de USA is geen dictatuur, je hebt huis en senaat nodig om wetten te veranderen. Voor wijziging op grondwet is tweederde meerderheid nodig
pi_177291957
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:55 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar waarom deed Obama dan niks in die 8 jaar dat hij president was......?

Dat zal dan dus wel zijn omdat hij ook uit hetzelfde potje op de troon geholpen was.
Omdat ieder voorstel, en dat waren er nogal wat, effectief werd neergeschoten (hihihi puns I got them) door de GOP.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177292073
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 01:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, laten we mensen die verdoofd rondlopen van de medicijnen ook maar gewoon autorijden. Het zijn niet de autodealers die ze tot ongelukken aanzet maar een aandoening. Zelfs voor jou is deze opmerking wel wat dom.
Wat ik dom vind is de voorgehouden illusie dat het aanpakken van de Amerikaanse wapenlobby ervoor zou zorgen dat al die wapens als door een toverslag uit de VS zullen verdwijnen en dit soort incidenten niet meer gebeuren.

In Nederland waar wapenbezit verboden is lopen 16 jarigen al rond met vuurwapens die ze gemakkelijk via het Deep Web kunnen bestellen. Hier wordt ook aan de lopende band burgers afgeknald, zelfs als ze minderjarig zijn.

Dus zo'n wapenverbod zet geen enkele zode aan de dijk. Het recht om jezelf te beschermen met een vuurwapen zou een fundamenteel recht moeten zijn in plaats dat de burger hier rondloopt met een schietschijf op zijn rug omdat hij zich bij wet niet mag bewapenen. Voor een gemiddelde Amerikaan is dit niet meer uit te leggen.

Trump gaat niet als zijn voorganger krokodilletjestranen janken voor de bühne terwijl onder zijn beleid het drone programma juist werd opgeschroefd.
pi_177292307
quote:
15s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Omdat ieder voorstel, en dat waren er nogal wat, effectief werd neergeschoten (hihihi puns I got them) door de GOP.
En Trump is almachtig? Dus hem moet dat wel lukken?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177292328
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:23 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En Trump is almachtig? Dus hem moet dat wel lukken?
Ik kan me niet voorstellen dat Trump ooit een voorstel gaat doen in de richting van 'minder wapens'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177292764
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:23 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En Trump is almachtig? Dus hem moet dat wel lukken?
Trump heeft een wet van Obama die het aanschaffen van wapens door mensen met mentale problemen tegen moet gaan geschrapt. Met die wet had die idioot waarschijnlijk nooit legaal een AR-15 kunnen kopen waarmee hij 17 kinderen dood kon schieten. Dus ja, men kan wel stellen dat Trump onderdeel van het probleem is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177292780


quote:
Scholieren die de dodelijke schietpartij op een school in Florida overleefden, plannen een nationale mars in Washington. Ze eisen strengere wapenwetten. "We verliezen onze levens terwijl de volwassenen maar rondrommelen", klinkt het. De protestactie zal volgende maand plaatsvinden op 24 maart.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/02/18/florida-/



[ Bericht 27% gewijzigd door Bluesdude op 19-02-2018 10:02:41 ]
  maandag 19 februari 2018 @ 09:55:16 #85
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_177292865
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat ik dom vind is de voorgehouden illusie dat het aanpakken van de Amerikaanse wapenlobby ervoor zou zorgen dat al die wapens als door een toverslag uit de VS zullen verdwijnen en dit soort incidenten niet meer gebeuren.

In Nederland waar wapenbezit verboden is lopen 16 jarigen al rond met vuurwapens die ze gemakkelijk via het Deep Web kunnen bestellen. Hier wordt ook aan de lopende band burgers afgeknald, zelfs als ze minderjarig zijn.

Dus zo'n wapenverbod zet geen enkele zode aan de dijk. Het recht om jezelf te beschermen met een vuurwapen zou een fundamenteel recht moeten zijn in plaats dat de burger hier rondloopt met een schietschijf op zijn rug omdat hij zich bij wet niet mag bewapenen. Voor een gemiddelde Amerikaan is dit niet meer uit te leggen.

Trump gaat niet als zijn voorganger krokodilletjestranen janken voor de bühne terwijl onder zijn beleid het drone programma juist werd opgeschroefd.
Ik kan me niet herinneren dat het hier vaak gebeurd dat doorgedraaide mensen in het rond zijn gaan schieten in scholen, bioscopen, op straat enz.
In geheel Europa zelfs gebeurd dit zelden.

Het ligt toch echt aan het wapenbeleid van de VS in combinatie met hoe ze omgaan met mensen die psychisch in hoge nood zijn. Want die worden doorgaans in de VS ook aan hun lot overgelaten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_177292972
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:50 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Trump heeft een wet van Obama die het aanschaffen van wapens door mensen met mentale problemen tegen moet gaan geschrapt. Met die wet had die idioot waarschijnlijk nooit legaal een AR-15 kunnen kopen waarmee hij 17 kinderen dood kon schieten. Dus ja, men kan wel stellen dat Trump onderdeel van het probleem is.
die idioot had bij aankoop van zijn wapens geen label ‘mentally ill’
pi_177293020
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat het hier vaak gebeurd dat doorgedraaide mensen in het rond zijn gaan schieten in scholen, bioscopen, op straat enz.
In geheel Europa zelfs gebeurd dit zelden.

Het ligt toch echt aan het wapenbeleid van de VS in combinatie met hoe ze omgaan met mensen die psychisch in hoge nood zijn. Want die worden doorgaans in de VS ook aan hun lot overgelaten.
Amerika is een wat oppervlakkige individualistische samenleving waarbij je al gauw aan je lot wordt overgelaten. Bovendien zijn de inkomensverschillen enorm. Niet iedereen kan betalen voor medische of psychische hulp.

Maar dat neemt niet weg dat wanneer je een wapenverbod zou weten te bewerkstelligen ineens alle wapens uit die samenleving zullen verdwijnen. Wapenbezit is een van de fundamentele rechten van de Amerikaan.

Hoe schokkend deze gebeurtenissen ook, afgezet tegen het totaal valt het statistisch beschouwd wel mee. Het is niet zo dat iedere week een scholier om zich heen schiet. Dit zijn zieke individuen.
pi_177293028
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:01 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

die idioot had bij aankoop van zijn wapens geen label ‘mentally ill’
Wel mentally unstable. Meneertje was niet voor niets van school getrapt. Het feit dat iedereen daar zo makkelijk legaal een fucking assault rifle kan kopen is gewoon onderdeel van het probleem, en als je wetgeving die dat moeilijker wilt maken gaat schrappen ben je gewoon onderdeel van het probleem.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177293529
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wel mentally unstable. Meneertje was niet voor niets van school getrapt. Het feit dat iedereen daar zo makkelijk legaal een fucking assault rifle kan kopen is gewoon onderdeel van het probleem, en als je wetgeving die dat moeilijker wilt maken gaat schrappen ben je gewoon onderdeel van het probleem.
wie bepaald volgens jou wie ‘mentally unstable’ is dan?
pi_177293570
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:34 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wie bepaald volgens jou wie ‘mentally unstable’ is dan?
Jezuschristustehobbelpaard. Nou, schijnbaar de schoolleiding van de school waar hij van af was getrapt. Onder andere.

Wat zijn dit voor ontwijkende en volkomen zinloze vragen zeg :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 19 februari 2018 @ 10:42:18 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_177293668
och en het feit dat hij in de laatste paar jaar 38 keer door law enforcement was bezocht...

maar goed
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_177293705
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Jezuschristustehobbelpaard. Nou, schijnbaar de schoolleiding van de school waar hij van af was getrapt. Onder andere.

Wat zijn dit voor ontwijkende en volkomen zinloze vragen zeg :')
het zijn helemaal geen onzinnige vragen. Jij beweert dat hij mentally unstable was, en ik vraag je wie dat label gaat geven.
Ik vind half Fok mentally unstable, maar daarmee ben je nog niet geestelijk gestoord.
Het hebben vann wapens is een grondwet in de USA, Als je dat grondwet wil inperken moet je met wat beters aankomen dan ‘Jezuschristustehobbelpaard’
pi_177293777
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

het zijn helemaal geen onzinnige vragen. Jij beweert dat hij mentally unstable was, en ik vraag je wie dat label gaat geven.
Ik vind half Fok mentally unstable, maar daarmee ben je nog niet geestelijk gestoord.
Het hebben vann wapens is een grondwet in de USA, Als je dat grondwet wil inperken moet je met wat beters aankomen dan ‘Jezuschristustehobbelpaard’
Half Fok! moet ook geen toegang hebben tot assault rifles. Of vind je van wel?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177293851
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:55 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar waarom deed Obama dan niks in die 8 jaar dat hij president was......?

Dat zal dan dus wel zijn omdat hij ook uit hetzelfde potje op de troon geholpen was.
Obama was geen alleenheerser. Hij heeft 6 van de 8 jaar een congres gehad dat al zijn plannen op wapengebied blokkeerde. Obama heeft wel een aantal dingen gedaan, zoals het beperken van wapenverkoop aan psychiatrische mensen. Die maatregel heeft Trump weer teruggedraaid.
pi_177293856
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Half Fok! moet ook geen toegang hebben tot assault rifles. Of vind je van wel?
je bent ontzettend kinderachtig bezig.
Welke instantie kan op welke criteria bepalen dat jij mentally ill bent?
pi_177293888
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je bent ontzettend kinderachtig bezig.
Welke instantie kan op welke criteria bepalen dat jij mentally ill bent?
Ik reageer kinderachtig op kinderachtige ontwijkende vragen. Vragen die je beter kunt stellen aan de betreffende instanties in de VS.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 19 februari 2018 @ 10:54:27 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_177293907
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Amerika is een wat oppervlakkige individualistische samenleving waarbij je al gauw aan je lot wordt overgelaten. Bovendien zijn de inkomensverschillen enorm. Niet iedereen kan betalen voor medische of psychische hulp.

Maar dat neemt niet weg dat wanneer je een wapenverbod zou weten te bewerkstelligen ineens alle wapens uit die samenleving zullen verdwijnen. Wapenbezit is een van de fundamentele rechten van de Amerikaan.

Hoe schokkend deze gebeurtenissen ook, afgezet tegen het totaal valt het statistisch beschouwd wel mee. Het is niet zo dat iedere week een scholier om zich heen schiet. Dit zijn zieke individuen.
quote:
Since 2013, there have been nearly 300 school shootings in America — an average of about one a week.
https://everytownresearch.org/school-shootings/
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177294054
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik reageer kinderachtig op kinderachtige ontwijkende vragen. Vragen die je beter kunt stellen aan de betreffende instanties in de VS.
nee jij beweert wat. De betreffende instanties hebben die criteria niet en de wetgeving vraagt die criteria niet.
  maandag 19 februari 2018 @ 11:06:54 #99
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_177294128
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Amerika is een wat oppervlakkige individualistische samenleving waarbij je al gauw aan je lot wordt overgelaten. Bovendien zijn de inkomensverschillen enorm. Niet iedereen kan betalen voor medische of psychische hulp.

Maar dat neemt niet weg dat wanneer je een wapenverbod zou weten te bewerkstelligen ineens alle wapens uit die samenleving zullen verdwijnen. Wapenbezit is een van de fundamentele rechten van de Amerikaan.

Hoe schokkend deze gebeurtenissen ook, afgezet tegen het totaal valt het statistisch beschouwd wel mee. Het is niet zo dat iedere week een scholier om zich heen schiet. Dit zijn zieke individuen.
Wapenbezit een fundamenteel recht van Amerikanen? Niet eens is het bezit in alle staten van Amerika toegestaan.

En het aantal doden valt helemaal niet mee. Dus het is pas een probleem als elke week schietpartijen op scholen zijn? :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_177294206
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:01 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nee jij beweert wat. De betreffende instanties hebben die criteria niet en de wetgeving vraagt die criteria niet.
Ja, ik beweer wat. Ik beweer namelijk dat politici die wetgeving schrappen die het onmogelijk/vele malen moeilijker maakt voor mensen met mentale problemen om assault rifles te kunnen kopen onderdeel zijn van het probleem van al die mass shootings daar. C'est tout. Ga verder maar iemand anders lastigvallen met je vraag om 'geestelijk niet in orde' te definieren. Het is kinderachtig ontwijkgedrag.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177294257
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, ik beweer wat. Ik beweer namelijk dat politici die wetgeving schrappen die het onmogelijk/vele malen moeilijker maakt voor mensen met mentale problemen om assault rifles te kunnen kopen onderdeel zijn van het probleem van al die mass shootings daar. C'est tout. Ga verder maar iemand anders lastigvallen met je vraag om 'geestelijk niet in orde' te definieren. Het is kinderachtig ontwijkgedrag.
het is kinderachtig van jou om wat te roepen zonder na te willen denken hoe dit geïmplementeerd en gecontroleerd moet worden in een democratie en rechtsstaat.
Je bent toch geen 13 jarige puber, of wel?
pi_177294333
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

het is kinderachtig van jou om wat te roepen zonder na te willen denken hoe dit geïmplementeerd en gecontroleerd moet worden in een democratie en rechtsstaat.
Je bent toch geen 13 jarige puber, of wel?
Als Australie dit kan, kan de VS dit ook. Het is geen kwestie van kunnen, het is een kwestie van willen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177294373
In dit geval dus overduidelijk niet willen, want al die politci zitten in de zak van de wapenlobby en het interesseert ze geen zak dat kinderen de kogel krijgen in een klaslokaal.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177294578
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Als Australie dit kan, kan de VS dit ook. Het is geen kwestie van kunnen, het is een kwestie van willen.
http://www.police.vic.gov.au/content.asp?Document_ID=34427
In Australië is er ook geen check op ‘unstable’ zijn.
pi_177294606
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

http://www.police.vic.gov.au/content.asp?Document_ID=34427
In Australië is er ook geen check op ‘unstable’ zijn.
In Australie kun je ook niet zomaar overal zonder enige checks vuurwapens kopen, laat staan assault rifles. Weet je sinds wanneer dit is?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177295757
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:20 schreef Barbusse het volgende:
In dit geval dus overduidelijk niet willen, want al die politci zitten in de zak van de wapenlobby en het interesseert ze geen zak dat kinderen de kogel krijgen in een klaslokaal.
Als je de totale campagnebijdrage deelt door het aantal slachtoffers, is een kind ongeveer 5800 dollar waard.
  Overall beste user 2022 maandag 19 februari 2018 @ 12:57:33 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177296709
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:20 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als je de totale campagnebijdrage deelt door het aantal slachtoffers, is een kind ongeveer 5800 dollar waard.
Schappelijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177297153
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]

In Australie kun je ook niet zomaar overal zonder enige checks vuurwapens kopen, laat staan assault rifles. Weet je sinds wanneer dit is?
maar geen checks op ‘unstable’ zijn. Dus.
pi_177297823
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

maar geen checks op ‘unstable’ zijn. Dus.
Is goed, ExcuusTruus. Ga het maar verdedigen dat Jan en onstabiel alleman een aanvalswapen kan kopen in de VS zodat het stukken effectiever wordt om een bloedbad in een kerk of school of winkelcentrum aan te richten. Dat gemiddelde van $5800 kan natuurlijker wel wat lager.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177298095
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Is goed, ExcuusTruus. Ga het maar verdedigen dat Jan en onstabiel alleman een aanvalswapen kan kopen in de VS zodat het stukken effectiever wordt om een bloedbad in een kerk of school of winkelcentrum aan te richten. Dat gemiddelde van $5800 kan natuurlijker wel wat lager.
ik ben niks aan het verdedigen. Het is gewoon de realiteit die niet opgelost kan worden door maar wat op Fok! te droeftoeteren.
pi_177298279
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik ben niks aan het verdedigen. Het is gewoon de realiteit die niet opgelost kan worden door maar wat op Fok! te droeftoeteren.
Waarom reageer je dan uberhaupt? :')

En denk je echt dat betere checks niet gaan leiden tot minder mass mass shootings? Zo ja, waarom?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177298890
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 07:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Verkeerde voorbeeld. Zijn heroinedealers die onzuiver spul verkopen verantwoordelijk voor een junkie die een overdosis neemt?
Ook geen goed voorbeeld, want heroïne is illegaal voor een reden en is bijna altijd onzuiver als je het koopt van een dealer, met alle gevolgen van dien.

Neem dan winkels zoals Gall & Gall. Moeten dergelijke winkeleigenaren gestraft worden als hun klanten zich in een coma zuipen?
pi_177299102
quote:
10s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan uberhaupt? :')

En denk je echt dat betere checks niet gaan leiden tot minder mass mass shootings? Zo ja, waarom?
Zulke mensen komen toch wel aan een wapen. Kijk maar naar Tristan, zelfs in Nederland kunnen mensen aan die wapens komen, laat staan in Amerika, waar wapens al honderden jaren vrij verkrijgbaar zijn. Ik denk serieus dat het te laat is voor Amerika om nog enige effectieve gun control legislatie erdoorheen te jagen. Er zijn gewoon teveel wapens in omloop. Als winkeleigenaren ze niet meer mogen verkopen, dan gebeurt het wel via Craigslist of andere online marktplaatsen waar de regels niet zo nauw gelden. Oftewel, er zal niks veranderen voor criminelen/gestoorden die op zoek zijn naar wapens, alleen de brave burger zal langer moeten wachten tot ie z'n bestelling ontvangt.
pi_177300074
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:03 schreef MrAero het volgende:

[..]

Zulke mensen komen toch wel aan een wapen. Kijk maar naar Tristan, zelfs in Nederland kunnen mensen aan die wapens komen, laat staan in Amerika, waar wapens al honderden jaren vrij verkrijgbaar zijn. Ik denk serieus dat het te laat is voor Amerika om nog enige effectieve gun control legislatie erdoorheen te jagen. Er zijn gewoon teveel wapens in omloop. Als winkeleigenaren ze niet meer mogen verkopen, dan gebeurt het wel via Craigslist of andere online marktplaatsen waar de regels niet zo nauw gelden. Oftewel, er zal niks veranderen voor criminelen/gestoorden die op zoek zijn naar wapens, alleen de brave burger zal langer moeten wachten tot ie z'n bestelling ontvangt.
:')

Beetje tegenovergesteld aan the American dream, niet? Niks is onmogelijk. Dat zogenaamd afhankelijk zijn van vuurwapens is gewoon outdated as hell. Wat dat land nodig heeft is een mentaliteitsverandering. En dat is mogelijk; legio voorbeelden die dat aantonen.
En als kleine herinnering; het zijn juist die 'brave' burgers die scholen, kerken, winkelcentra, universiteiten en nachtclubs omtoveren in shooting ranges.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 19 februari 2018 @ 14:39:31 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_177300087
Het zal geleidelijk moeten gaan.
Het feit dat iedereen een auto heeft, betekent niet dat iedereen voortdurend te hard rijdt. Je voert een limiet in en beboet, en na verloop van tijd doen mensen hun assault rifles weg omdat de boetes op beginnen te lopen. En vijf jaar later als iemand een psychose krijgt, heeft ie ineens toevallig niet een snelschietend wapen ter beschikking. Dan heb je misschien al 30% van de gevallen. 30% van de gevallen zijn 10.000 levens per jaar. Hell, zelfs 5% is een wezenlijk aantal van ouders die hun kind oud en gelukkig zien worden.

Een totaal verbod gaat de komende tijd inderdaad niet werken, daarvoor zijn er inderdaad teveel in omloop. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar alles moet laten gebeuren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177300162
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:03 schreef MrAero het volgende:

[..]

Zulke mensen komen toch wel aan een wapen. Kijk maar naar Tristan, zelfs in Nederland kunnen mensen aan die wapens komen, laat staan in Amerika, waar wapens al honderden jaren vrij verkrijgbaar zijn. Ik denk serieus dat het te laat is voor Amerika om nog enige effectieve gun control legislatie erdoorheen te jagen. Er zijn gewoon teveel wapens in omloop. Als winkeleigenaren ze niet meer mogen verkopen, dan gebeurt het wel via Craigslist of andere online marktplaatsen waar de regels niet zo nauw gelden. Oftewel, er zal niks veranderen voor criminelen/gestoorden die op zoek zijn naar wapens, alleen de brave burger zal langer moeten wachten tot ie z'n bestelling ontvangt.
Vind ik beetje een slap argument om eerlijk te zijn want het is zeker niet te laat om iets te wijzigen. Als ze nu eens beginnen om tieners geen semi-automatische wapens meer te verkopen dan is er veel verschil. Drempel zo hoog mogelijk maken.

Want nu is het veel te makkelijk om voor iemand die mentaal knapt een wapen te kopen, denk echt dat puur door een striktere verkoop sommige voorkomen hadden kunnen worden. jij niet?
pi_177300304
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Amerika is een wat oppervlakkige individualistische samenleving waarbij je al gauw aan je lot wordt overgelaten. Bovendien zijn de inkomensverschillen enorm. Niet iedereen kan betalen voor medische of psychische hulp.

Maar dat neemt niet weg dat wanneer je een wapenverbod zou weten te bewerkstelligen ineens alle wapens uit die samenleving zullen verdwijnen. Wapenbezit is een van de fundamentele rechten van de Amerikaan.

Hoe schokkend deze gebeurtenissen ook, afgezet tegen het totaal valt het statistisch beschouwd wel mee. Het is niet zo dat iedere week een scholier om zich heen schiet. Dit zijn zieke individuen.
quote:
Just seven weeks into 2018, there have been eight shootings at US schools that have resulted in injury or death.
Ok, niet eenmaal per week. Wel vaker.

https://www.theguardian.c(...)2018-how-many-so-far
pi_177300346
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:39 schreef speknek het volgende:
Het zal geleidelijk moeten gaan.
Het feit dat iedereen een auto heeft, betekent niet dat iedereen voortdurend te hard rijdt. Je voert een limiet in en beboet, en na verloop van tijd doen mensen hun assault rifles weg omdat de boetes op beginnen te lopen. En vijf jaar later als iemand een psychose krijgt, heeft ie ineens toevallig niet een snelschietend wapen ter beschikking. Dan heb je misschien al 30% van de gevallen. 30% van de gevallen zijn 10.000 levens per jaar. Hell, zelfs 5% is een wezenlijk aantal van ouders die hun kind oud en gelukkig zien worden.

Een totaal verbod gaat de komende tijd inderdaad niet werken, daarvoor zijn er inderdaad teveel in omloop. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar alles moet laten gebeuren.
Ik begrijp echt helemaal niks van wat je nu zegt. Je voert een limiet in en wordt beboet? welk limiet en wat voor boete? :?
  maandag 19 februari 2018 @ 14:56:56 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_177300493
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:51 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Ik begrijp echt helemaal niks van wat je nu zegt. Je voert een limiet in en wordt beboet? welk limiet en wat voor boete? :?
Bijvoorbeeld een partieel verbod op assault rifles, een limiet op het aantal kogels dat je in huis mag hebben, etc. Gewoon beperkingen zoals je die ook voor het verkeer hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177300496
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:51 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Ik begrijp echt helemaal niks van wat je nu zegt. Je voert een limiet in en wordt beboet? welk limiet en wat voor boete? :?
Je mag bijvoorbeeld geen assault rifles meer in huis hebben, maar alleen nog maar een pistool of een jachtgeweer.

Snap je dat echt niet?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177300626
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld een partieel verbod op assault rifles, een limiet op het aantal kogels dat je in huis mag hebben, etc. Gewoon beperkingen zoals je die ook voor het verkeer hebt.
Ahh oke maar dat is bijna onmogelijk om te handhaven, Bij de verkoop ervan valt meer winst te behalen.
  Overall beste user 2022 maandag 19 februari 2018 @ 15:14:01 #122
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177300895
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:56 schreef MrAero het volgende:

[..]

Ook geen goed voorbeeld, want heroïne is illegaal voor een reden en is bijna altijd onzuiver als je het koopt van een dealer, met alle gevolgen van dien.

Neem dan winkels zoals Gall & Gall. Moeten dergelijke winkeleigenaren gestraft worden als hun klanten zich in een coma zuipen?
Mag een barman blijven schenken aan iemand die dronken is?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177301169
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mag een barman blijven schenken aan iemand die dronken is?
Nee.

En helemaal los ervan: who the fuck needs an assault rifle for self defence or hunting in the wild?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 01:06:08 #124
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177312669
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_177312697
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee.

En helemaal los ervan: who the fuck needs an assault rifle for self defence or hunting in the wild?
Tegen een aanvaller kan een AR-15 juist heel praktisch zijn, helemaal als het er een aantal zijn.
pi_177312787
quote:
Het is natuurlijk een flink probleem daar, maar ik heb nu een aantal van die gevallen bekeken en een flink aantal is best vergezocht als "school shooting". Hieronder een paar

quote:
Late at night, a woman and her boyfriend were driving and having an argument. They pulled over into the school parking lot where the woman shot her boyfriend in the leg, injuring him.
quote:
A 21-year-old Montana Tech student was cleaning a firearm when he unintentionally discharged a round into the floor of his university-owned apartment. No one was physically harmed. The incident occurred in a 60-unit building that provides housing for students, families, faculty and staff.
quote:
A thirty-seven-year-old assistant professor fatally shot himself in the electrical engineering building.
quote:
Shortly before school let out in the afternoon, an unidentified student shot and killed themselves in a car in the student parking lot. Grand Junction Police declined to immediately release additional details.
quote:
A 23-year-old fatally shot himself on campus. The man was formerly a student at the school.
quote:
After submitting his resignation, Kirbyville High School Principal Dennis Reeves, 45, walked out to the school parking lot, got into the front seat of his car, and shot himself in the head. He was pronounced dead at the scene by emergency responders.
quote:
A 10-year-old student attempted to throw a chair at his teacher during class, and was then forcibly removed from the classroom by an armed police officer. While being escorted out, the student hit the police officer in his belt, discharging the officer's handgun, firing into the floor. No injuries were reported. Moultrie Police announced they were not planning to file charges against the boy.
Wat een faal, een politieagent nodig hebben om een 10-jarige uit de klas te zetten :')
pi_177313556
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 01:29 schreef tjoptjop het volgende:

Wat een faal, een politieagent nodig hebben om een 10-jarige uit de klas te zetten :')
De reden daarvoor is dat als de leraar die 10-jarige bij de arm zou grijpen en uit de klas zou zetten, en dat kind er onverhoopt een minuscule blauwe plek aan zou overhouden, de ouders waarschijnlijk direct een rechtszaak tegen die leraar/school zouden aanspannen om te proberen een flinke 'schadevergoeding' te krijgen. Daarom wordt simpelweg de politie gebeld, en de school is niet aansprakelijk voor wat er vervolgens gebeurt.
pi_177313586
Comparing Death Rates from Mass Public Shootings and Mass Public Violence in the US and Europe

Ah kijk, daadwerkelijke cijfers in plaats van al die ophef gebaseerd op onderbuikgevoelens hier.
pi_177313615
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 06:32 schreef Royyy het volgende:
Comparing Death Rates from Mass Public Shootings and Mass Public Violence in the US and Europe

Ah kijk, daadwerkelijke cijfers in plaats van al die ophef gebaseerd op onderbuikgevoelens hier.
de impact van een aanval door Anders Breivik in dunbevolkt land als Noorwegen is lastig voor de statistieken. Toch denk ik dat Noorse kinderen met geruster hart naar school gaan dan die in usa
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 08:31:00 #130
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177314359
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 01:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een flink probleem daar, maar ik heb nu een aantal van die gevallen bekeken en een flink aantal is best vergezocht als "school shooting".
Je vindt het niet raar dat mensen met wapens aanklooien in een school?

Heb je kinderen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 08:45:14 #131
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_177314508
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 08:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je vindt het niet raar dat mensen met wapens aanklooien in een school?

Heb je kinderen?
Leg ‘m anders ff woorden in de mond joh, hij maakt een compleet ander punt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 08:52:39 #132
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177314554
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 08:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Leg ‘m anders ff woorden in de mond joh, hij maakt een compleet ander punt.
Schieten op school is gewoon fout. Maakt geen bal uit wat de reden is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 08:54:28 #133
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177314568
Ach wat boeit het. Het is nu wel duidelijk dat school shootings echt een probleem zijn in de VS. Daar hoef je niet allerlei kleine incidenten bij te plaatsen om tot hogere aantallen te komen.

Persoonlijk zou ik alleen gevallen meetellen waarbij duidelijk op random mensen is geschoten door de dader.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 08:57:49 #134
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177314601
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 08:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ach wat boeit het. Het is nu wel duidelijk dat school shootings echt een probleem zijn in de VS. Daar hoef je niet allerlei kleine incidenten bij te plaatsen om tot hogere aantallen te komen.
Natuurlijk niet. Het punt is dat ik iemand die zich door zijn hoofd schiet op een schoolplein geen klein incidentje vind. Iemand die een wapen in een klas vol kinderen laat afgaan? WTF? Is dat normaal of zo?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 09:04:06 #135
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177314677
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 08:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Het punt is dat ik iemand die zich door zijn hoofd schiet op een schoolplein geen klein incidentje vind. Iemand die een wapen in een klas vol kinderen laat afgaan? WTF? Is dat normaal of zo?
Dat is cultuur, daar moet je respect voor hebben.

Aldus FOK!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_177320179
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat is cultuur, daar moet je respect voor hebben.

Aldus FOK!
Zo was t vroeger (volgens Trump) in t wilde westen ook toen Murica nog great was.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:50:29 #137
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177320697
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zo was t vroeger (volgens Trump) in t wilde westen ook toen Murica nog great was.
Wel grappig dat je dat zegt. Volgens mij is de eerste random schietpartij ergens rond de tijd van het wilde westen. Een doorgedraaide sheriff ging toen los op een menigte dacht ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:09:40 #138
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177322360
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wel grappig dat je dat zegt. Volgens mij is de eerste random schietpartij ergens rond de tijd van het wilde westen. Een doorgedraaide sheriff ging toen los op een menigte dacht ik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 17:07:31 #139
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177324913
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 08:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Het punt is dat ik iemand die zich door zijn hoofd schiet op een schoolplein geen klein incidentje vind. Iemand die een wapen in een klas vol kinderen laat afgaan? WTF? Is dat normaal of zo?
Dat snap ik ook niet. Is gewoon niet normaal hoor. In Nederland zou hier wel een nieuwsitem aan gewijd worden inclusief reacties van geschokte ouders.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:25:50 #140
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177349541
De NOS opent vandaag de aanval op legitieme vragen die zijn gerezen rond David Hogg, de 'overlever' van de schietpartij die nu carriere probeert te maken over de ruggen van zijn dode schoolgenoten als anti-wapen activist. Boze tongen beweren dat hij een crisisacteur is.

Dat zijn vader voor de FBI werkte en zijn moeder een VIP bij CNN is doet natuurlijk niets af aan de vreugde. De NOS heeft besloten dat al die vragen lasterlijke onzin zijn. De eerste versie van hun artikel had echter een titel die nog niet gekleurd genoeg was - het liet nog een beetje ruimte voor een ander perspectief. Dat heeft NOS USA-correspondent Arjen van der Horst echter snel verholpen.



Zo. Dat zal de collega's bij CNN vast beter bevallen.
pi_177349592
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De NOS opent vandaag de aanval op legitieme vragen die zijn gerezen rond David Hogg, de 'overlever' van de schietpartij die nu carriere probeert te maken over de ruggen van zijn dode schoolgenoten als anti-wapen activist.

Dat zijn vader voor de FBI werkte en zijn moeder een VIP bij CNN is doet natuurlijk niets af aan de vreugde. De NOS heeft besloten dat al die vragen lasterlijke onzin zijn. De eerste versie van hun artikel had echter een titel die nog niet gekleurd genoeg was - het liet nog een beetje ruimte voor een ander perspectief. Dat heeft NOS USA-correspondent Arjen van der Horst echter snel verholpen.

[ link | afbeelding ]
:')

Doe je best eens een keer en debunk dat overleververhaal eens. Aangezien je het tussen aanhalingstekens hebt gezet.

Maar ok, als useful idiot is dit soort trollen je werk natuurlijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177349605
Het hek van BNW staat weer eens open.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:31:17 #143
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177349624
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De NOS opent vandaag de aanval op legitieme vragen die zijn gerezen rond David Hogg, de 'overlever' van de schietpartij die nu carriere probeert te maken over de ruggen van zijn dode schoolgenoten als anti-wapen activist. Boze tongen beweren dat hij een crisisacteur is.

Dat zijn vader voor de FBI werkte en zijn moeder een VIP bij CNN is doet natuurlijk niets af aan de vreugde. De NOS heeft besloten dat al die vragen lasterlijke onzin zijn. De eerste versie van hun artikel had echter een titel die nog niet gekleurd genoeg was - het liet nog een beetje ruimte voor een ander perspectief. Dat heeft NOS USA-correspondent Arjen van der Horst echter snel verholpen.

[ link | afbeelding ]

Zo. Dat zal de collega's bij CNN vast beter bevallen.
Je beseft dat de lastercampagne bestaat uit het framen van een foto van hem, alsof hij stond te lachen om de dood van zijn klasgenootjes? De enige die 'over de ruggen van zijn dode klasgenoten' bezig zijn, dat zijn de stokertjes die het niet kunnen hebben dat iemand zich sterk maakt voor iets wat ze niet zint.

En hem omschrijven als 'overlever' met die haakjes insinueert iets erg raars. Wat bedoel je daar eigenlijk mee hm? :?
pi_177349836
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De NOS opent vandaag de aanval op legitieme vragen die zijn gerezen rond David Hogg, de 'overlever' van de schietpartij die nu carriere probeert te maken over de ruggen van zijn dode schoolgenoten als anti-wapen activist. Boze tongen beweren dat hij een crisisacteur is.

wat ben jij een naar persoon. Je sterk maken voor iets waar je in gelooft is niet hetzelfde als ‘carriere maken over ruggen van’
pi_177350002
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
David Hogg, de 'overlever' van de schietpartij die nu carriere probeert te maken over de ruggen van zijn dode schoolgenoten als anti-wapen activist.
Per ongeluk of met opzet vergeten een link naar de bron te plaatsen?
https://nos.nl/artikel/22(...)tpartij-florida.html
pi_177350835
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:20 schreef Barbusse het volgende:
In dit geval dus overduidelijk niet willen, want al die politci zitten in de zak van de wapenlobby en het interesseert ze geen zak dat kinderen de kogel krijgen in een klaslokaal.
Daarom moeten ze ook het wapenverbod op het capitool e.d. opheffen. Als er een gek 17 politici doodschiet schiet zo'n verbod echt wel op. Dan jagen ze eerst even een wet erdoorheen en daarna gaan ze hope en prayers doen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 18:58:07 #147
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177350958
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:51 schreef vipergts het volgende:

[..]

Daarom moeten ze ook het wapenverbod op het capitool e.d. opheffen. Als er een gek 17 politici doodschiet schiet zo'n verbod echt wel op. Dan jagen ze eerst even een wet erdoorheen en daarna gaan ze hope en prayers doen
Ik begreep echt niet dat de Secret Service een paar dagen terug iemand met een pistool in Mar-A-Lago oppakte. Dat geeft toch een verkeerd signaal aan de achterban. Hij had het wapen in de kofferbak liggen volgens mij. Niet dat die Trump nou meteen een RINO is, maar toch. Als hij veilig wil zijn neemt hij zelf maar een wapen mee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177351005
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De NOS opent vandaag de aanval op legitieme vragen die zijn gerezen rond David Hogg, de 'overlever' van de schietpartij die nu carriere probeert te maken over de ruggen van zijn dode schoolgenoten als anti-wapen activist. Boze tongen beweren dat hij een crisisacteur is.

Dat zijn vader voor de FBI werkte en zijn moeder een VIP bij CNN is doet natuurlijk niets af aan de vreugde. De NOS heeft besloten dat al die vragen lasterlijke onzin zijn. De eerste versie van hun artikel had echter een titel die nog niet gekleurd genoeg was - het liet nog een beetje ruimte voor een ander perspectief. Dat heeft NOS USA-correspondent Arjen van der Horst echter snel verholpen.

[ link | afbeelding ]

Zo. Dat zal de collega's bij CNN vast beter bevallen.
Ga toch heen met je aluhoedje.
Met extra vezels!
  Overall beste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 19:07:53 #149
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177351167
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:00 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Dit is inmiddels het niveau hier.
Het is een beetje erg slap en afgezaagd dat excuus. Zodra er iets gebeurd wat negatief kan uitpakken voor de Trumpanzees is het gelijk nep.

Het maakt wel in combinatie met reacties op de #twitterlockout en #botsandprayers duidelijk dat de grootste sneeuwvlokjes aan de rechterkant zitten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177351516
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Schietpartij was overduidelijk fake om een agenda door te drukken. Gelukkig krijgen steeds meer mensen dit door.
Er is niks gebeurd op die school. Allemaal in scene gezet. Daar moet een machtig complot achter zitten .
o|O o|O o|O o|O o|O o|O
  woensdag 21 februari 2018 @ 19:34:18 #151
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177351630
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is niks gebeurd op die school. Allemaal in scene gezet. Daar moet een machtig complot achter zitten .
o|O o|O o|O o|O o|O o|O
hollywood

pi_177351699
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Schietpartij was overduidelijk fake om een agenda door te drukken. Gelukkig krijgen steeds meer mensen dit door.
Als je dit meent, dan moet je je zo snel mogelijk laten nakijken.
Als je de troll uithangt, dan eh, moet je je zo snel mogelijk laten nakijken.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_177351959
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik meen het. Ben verder kerngezond. Ook geestelijk, maar bedankt voor je ongerustheid. :)
Je post spreekt deze bewering tegen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177352072
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik meen het. Ben verder kerngezond. Ook geestelijk, maar bedankt voor je ongerustheid. :)
Nou ja, kerngezond ben je niet als je gelooft dat er op zo'n grote schaal wordt gelogen en je het leed van slachtoffers afdoet als fake.
  Overall beste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 19:55:44 #155
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177352123
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik meen het. Ben verder kerngezond. Ook geestelijk, maar bedankt voor je ongerustheid. :)
Wat vind je dan van die Trump met zijn verboden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177352133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er is maar één iemand die dat kan betalen.

SOROS!
TRUMP kan dat ook betalen..
  Overall beste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 19:58:31 #157
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177352186
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

TRUMP kan dat ook betalen..
TRUMP heeft natuurlijk wel de mogelijkheid aangegrepen om een verbod op bumpstocks door het Congres proberen te krijgen. Niet heel #maga.

Zou hij een rino zijn in dienst van #botlivesmatter?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177353266
Vandaag stonden er weer iets van 5 artikelen op de nos site die direct verbonden waren met deze schietpartij en ik snap niet echt waarom. Het is ondertussen ''gewoon'' geworden dat deze schietpartijen plaatsvinden. De argumenten van de tegenstanders van wapens zijn ook niet nieuw. Alternatieve oplossingen zoals eens kijken naar de enorme problemen met geestelijke gezondheid in Amerika schitteren ook weer door afwezigheid. En moslims vuurwapenbezitters worden na de acties van individuen ook lekker zwartgemaakt terwijl dat bij andere gewelddadige acties ongepast is. En met de diversiteitsgekte van tegenwoordig waarin je niet meer tegen andere culturen mag zeggen hoe ze moeten leven vind ik het op zijn minst opvallend dat er blijkbaar een uitzondering is bij de VS.
pi_177353961
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is niks gebeurd op die school. Allemaal in scene gezet. Daar moet een machtig complot achter zitten .
o|O o|O o|O o|O o|O o|O
Linkse transgender moslimjoden die Trump haten, vermoedelijk.
Met extra vezels!
pi_177353998
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:48 schreef Glazenmaker het volgende:
En met de diversiteitsgekte van tegenwoordig
Schuld van de linkse transgender moslimjoden dus!
Met extra vezels!
pi_177354134
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:48 schreef Glazenmaker het volgende:
En met de diversiteitsgekte van tegenwoordig waarin je niet meer tegen andere culturen mag zeggen hoe ze moeten leven vind ik het op zijn minst opvallend dat er blijkbaar een uitzondering is bij de VS.
Van wie mag je dat niet meer zeggen? Is dat bij wet verboden ?
Wel is het nogal irritant om mensen jouw levenswijze op te dringen.
In de USA leidt wapenbezit tot vele doden per jaar. En terecht dat in Amerika daar al heel lang een discussie over is. Ook logisch dat mensen in Nederland een standpunt hebben over dit wapengeweld. Net zo logisch als mensen een mening hebben over wapengeweld in Syrië
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:18:15 #162
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177354202
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Ik ga er vanuit dat je de optie nog open hebt dat het wèl echt is gebeurd. Ga eens na hoe het voor slachtoffers of nabestaanden zou zijn om van e.o.a. idioot te horen te krijgen dat het allemaal maar nep is omdat-ie dat zo op internet heeft gelezen.
Altijd dat gezeik over slachtoffers man.
Waarom moeten al die mensen publiekelijk huilen en zielig doen?

Kan toch ook privé hoop ik?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:21:26 #163
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177354333
Al dat gehaat op Trump is al jarenlang belachelijk.

Nu ook weer. Trump zegt na het incident terecht dat er meer naar de geestelijke gezondheid moet worden gekeken, en daarna wordt hij van alle kanten gebasht door hysterische wijven.

Trump had beter niets kunnen zeggen, en hopelijk doet hij dat de volgende keer ook niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177354428
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Altijd dat gezeik over slachtoffers man.
Waarom moeten al die mensen publiekelijk huilen en zielig doen?

Kan toch ook privé hoop ik?
Post dit soort bullcrap dan niet, als je dit zo prive vind :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:24:19 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_177354446
Goh tsja waarom zou hij gebasht worden als hij over geestelijke gezondheid begint. Waarom toch. Kan dan niemand het verklaren? Omdat mensen hysterisch zijn. Ja. Dat is vast de reden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177354565
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:21 schreef Harvest89 het volgende:
Al dat gehaat op Trump is al jarenlang belachelijk.

Nu ook weer. Trump zegt na het incident terecht dat er meer naar de geestelijke gezondheid moet worden gekeken, en daarna wordt hij van alle kanten gebasht door hysterische wijven.
Je bent zelf hysterisch.
De kritiek is dat hij niks zei over beperking van wapenbezit .
Hij heeft een bestaand plan afgeschaft vorig jaar en is niet bereid het wapenbezit werkelijk vergaand te beperken.
Inmiddels mompelde hij wel wat over een bepaald wapenonderdeel verbieden... maar pas na de kritiek op zijn ongevoelige stellingname na de zoveelste moordpartij.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Altijd dat gezeik over slachtoffers man.
Waarom moeten al die mensen publiekelijk huilen en zielig doen?

Hardvochtig van je. Gevoelsdood
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:30:01 #167
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177354665
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:23 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Post dit soort bullcrap dan niet, als je dit zo prive vind :')

Kijk eens naar dat over the top hysterische wijf in dit filmpje. Om te kotsen.

Het lijkt me verschrikkelijk als je je kind verliest, maar als je zo publiekelijk over de rooie gaat dan moet je echt met spoed opgenomen worden.

Dat soort hysterisch gedoe mag niet serieus genomen worden, Trump zou verstandig zijn om alle kritiek van dit soort mensen compleet te negeren of weg te lachen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177354923
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:11 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Schuld van de linkse transgender moslimjoden dus!
Je vindt iets wat bij jouw bias aansluit dus moet de ander wel geloven in transgendermoslimjoden aan de macht. Volgens mij is een groot deel van de geestelijke gezondheidsproblemen direct of indirect te wijten aan blanke rechtse republikeinse mannen. En ja ik noem mensen die geloven in de huidige diversiteitsgekte gek want bijna per definitie geloven ze heel stellig in minstens twee waarden die elkaar per definitie uitsluiten.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Van wie mag je dat niet meer zeggen? Is dat bij wet verboden ?
Wel is het nogal irritant om mensen jouw levenswijze op te dringen.
In de USA leidt wapenbezit tot vele doden per jaar. En terecht dat in Amerika daar al heel lang een discussie over is. Ook logisch dat mensen in Nederland een standpunt hebben over dit wapengeweld. Net zo logisch als mensen een mening hebben over wapengeweld in Syrië
Grijze tinten zijn in jouw wereld blijkbaar ook onmogelijk. Op een verjaardagsfeestje de jarige een kankerlijer noemen waar zijn kleinkinderen bij staan mag volgens mij ook van de wet, maar het mag niet als je je aan sociale normen wil houden. Zo ook mijn voorbeeld.

Grappig dat je Syrië zegt. Na veel meer doden en jarenlange burgeroorlog heb ik even het NOS artikel gemist waarin ze zonder schande te roepen berichten over moslims die eindelijk van hun geloof zijn afgestapt en hun koran doormidden gescheurd op de grond pleuren vanwege IS.
https://nos.nl/artikel/22(...)loedbad-florida.html
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:37:18 #169
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177354941
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent zelf hysterisch...... en gevoelsdood.
Waarom reageer je zo. Dogmatisch ene klootzaak genaamd Trump willen verdedigen ?
Ik ben helemaal niet hysterisch. Kijk eens goed naar de vrouw in dat filmpje en dan zie je de pure definitie van hysterisch. De rest van die studenten doen trouwens hetzelfde. Ga toch thuis in rust en stilte rouwen, in plaats van als een doorgedraaide klapjosti voor een camera te staan schreeuwen. Dat wijf is rijp voor het gesticht.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177355164
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet hysterisch. Kijk eens goed naar de vrouw in dat filmpje en dan zie je de pure definitie van hysterisch. De rest van die studenten doen trouwens hetzelfde. Ga toch thuis in rust en stilte rouwen, in plaats van als een doorgedraaide klapjosti voor een camera te staan schreeuwen. Dat wijf is rijp voor het gesticht.
Ga toch weg man :')

De zoveelste zinloze moordpartij met een aanvalswapen welke alleen in handen van militairen thuishoort en jij gaat lopen janken dat ze van streek is? Hoe triest moet je zijn dat je commentaar op haar geeft zeg. Je ergste angst is waarheid geworden maar je moet niet janken of boos zijn. Dan raakt de wapenlobby van streek. Man man man...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:45:39 #171
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177355219
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:44 schreef Barbusse het volgende:
welke alleen in handen van militairen thuishoort
Dat zeg jij. Ik vind van niet.

Ik hoop ook dat er niet veel veranderd aan die wapenwet daar. Iedereen behoort het recht te hebben om zich te kunnen verdedigen, vooral in de VS waar de criminaliteit gigantisch is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177355288
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet hysterisch. Kijk eens goed naar de vrouw in dat filmpje en dan zie je de pure definitie van hysterisch. De rest van die studenten doen trouwens hetzelfde. Ga toch thuis in rust en stilte rouwen, in plaats van als een doorgedraaide klapjosti voor een camera te staan schreeuwen.
Wtf is dit nou weer. :') Als je daar al zo door van stuur raakt ben je zelf een beetje hysterisch.
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:48:19 #173
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177355302
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:44 schreef Barbusse het volgende:
Je ergste angst is waarheid geworden maar je moet niet janken of boos zijn.
Je mag janken en boos zijn. Maar doe dat lekker thuis, totdat je weer normaal kunt doen.
Iemand die publiekelijk voor een camera zo doordraait moeten ze met een busje afvoeren.

Ik kan totaal niet tegen dat overdreven hysterische gedoe, maar dat is ook wel een groot kenmerk van Amerikanen. Hier in Europa zijn we een stuk nuchterder.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177355330
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je mag janken en boos zijn. Maar doe dat lekker thuis, totdat je weer normaal kunt doen.
Iemand die publiekelijk voor een camera zo doordraait moeten ze met een busje afvoeren.
Want straks raken de speciale sneeuwvlokjes daar nog overspannen van.
pi_177355340
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat zeg jij. Ik vind van niet.

Ik hoop ook dat er niet veel veranderd aan die wapenwet daar. Iedereen behoort het recht te hebben om zich te kunnen verdedigen, vooral in de VS waar de criminaliteit gigantisch is.
Kom maar met cijfers die aantonen dat dit vrije wapenbezit de maatschappij daar zoveel veiliger hebt gemaakt dan.

Ik heb oprecht medelijden met je ouders. Dat ze zo'n non empathisch stuk vreten hebben voortgebracht.

Ik hoop dat die wapenwet snel wordt aangepast en dat dit soort zinloze moordpartijen ophouden. Jij overduidelijk niet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 21:57:28 #176
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177355615
Als je niets komt toevoegen, blijf dan vooral vrijwillig weg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177355620
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet hysterisch. Kijk eens goed naar de vrouw in dat filmpje en dan zie je de pure definitie van hysterisch. De rest van die studenten doen trouwens hetzelfde. Ga toch thuis in rust en stilte rouwen, in plaats van als een doorgedraaide klapjosti voor een camera te staan schreeuwen. Dat wijf is rijp voor het gesticht.
Zie jij hier ook een meisje wat bijna in de lach schiet?

pi_177355655
quote:
Laatste wat ik hierover zeg:

Lees de reacties onder die video door. Ik ben niet alleen in deze. Succes en de mazzel.
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:59:15 #179
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177355658
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:49 schreef Barbusse het volgende:
Jij overduidelijk niet.
Nee natuurlijk niet.
Hoe ga je je dan tegen tuig verdedigen?
De politie bellen? _O-

We hebben het hier over de VS, waar drugskartels, gangs, en maffia hele gebieden hebben veroverd.

Jij wilt dat mensen weerloos zijn tegen dat soort mensen, net als echte cuckolds en pussy's.
Mensen horen het recht te hebben om zichzelf en hun gezin te beschermen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177355662
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Laatste wat ik hierover zeg:

Lees de reacties onder die video door. Ik ben niet alleen in deze.
Dat maakt het er niet beter op, integendeel.
pi_177355663
Interessant wel, de moeder heeft het meteen over een "crazy guy" die binnenkomt en begint te schieten. Trump geeft aan dat er meer gekeken moet worden naar geestelijke gezondheid.
Je zou zeggen dat ze dus beide dezelfde kant op kijken.
Racist
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 21:59:46 #182
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177355665
quote:
9s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat maakt het er niet beter op, integendeel.
En daar laten we het bij.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177355681
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
Hoe ga je je dan tegen tuig verdedigen?
De politie bellen? _O-

We hebben het hier over de VS, waar drugskartels, gangs, en maffia hele gebieden hebben veroverd.

Jij wilt dat mensen weerloos zijn tegen dat soort mensen, net als echte cuckolds en pussy's.
Mensen horen het recht te hebben om zichzelf en hun gezin te beschermen.
Hoe meer wapens in omloop, hoe onveiliger het wordt. Dat lijkt me geen hogere wiskunde ofzo.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:01:08 #184
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177355703
quote:
9s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe meer wapens in omloop, hoe onveiliger het wordt. Dat lijkt me geen hogere wiskunde ofzo.
In de VS wordt blijkbaar geen wiskunde gegeven.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177355711
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:59 schreef Toga het volgende:
Interessant wel, de moeder heeft het meteen over een "crazy guy" die binnenkomt en begint te schieten. Trump geeft aan dat er meer gekeken moet worden naar geestelijke gezondheid.
Je zou zeggen dat ze dus beide dezelfde kant op kijken.
Maar Trump trekt wel wetgeving in waardoor mensen met geestelijke problemen moeilijker aan een wapen konden komen. Ik snap oprecht de logica niet.
pi_177355718
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ga toch weg man :')

De zoveelste zinloze moordpartij met een aanvalswapen welke alleen in handen van militairen thuishoort en jij gaat lopen janken dat ze van streek is? Hoe triest moet je zijn dat je commentaar op haar geeft zeg. Je ergste angst is waarheid geworden maar je moet niet janken of boos zijn. Dan raakt de wapenlobby van streek. Man man man...
Ik denk dat het zinloos is om met dat soort mensen met zo weinig empathie in discussie te gaan.
pi_177355719
quote:
9s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

In de VS wordt blijkbaar geen wiskunde gegeven.
Hier aan enkelen blijkbaar ook niet.
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:02:37 #188
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177355738
quote:
9s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hier aan enkelen blijkbaar ook niet.
Stuur ze maar door, ik zal zien wat ik kan doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177355740
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
Hoe ga je je dan tegen tuig verdedigen?
De politie bellen? _O-

We hebben het hier over de VS, waar drugskartels, gangs, en maffia hele gebieden hebben veroverd.

Jij wilt dat mensen weerloos zijn tegen dat soort mensen, net als echte cuckolds en pussy's.
Mensen horen het recht te hebben om zichzelf en hun gezin te beschermen.
Ja man, tis echt oorlog daar. Syrie is er niks bij. Wat een echte kerel ben jij.

Ga je nog aantonen met cijfers dat dergelijk vrij wapenbezit de maatschappij veiliger heeft gemaakt? Zo niet neem dan gewoon de kleine moeite niet te reageren met posts waar de asociale gevoelloosheid van af walmt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177355778
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:01 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik denk dat het zinloos is om met dat soort mensen met zo weinig empathie in discussie te gaan.
Dat probeer ik ook niet. Ik probeer slechts de normalisatie van dergelijk debiel denken te bestrijden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:05:10 #191
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177355805
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook niet. Ik probeer slechts de normalisatie van dergelijk debiel denken te bestrijden.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die zijn opmerking(en) normaal vinden. Diegene die er net zo over denken ga je niet overtuigen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177355841
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook niet. Ik probeer slechts de normalisatie van dergelijk debiel denken te bestrijden.
Soms is het wel vermakelijk hoe dat soort figuren allerlei enorm vergezochte verbanden proberen te leggen in de hoop dat ze iets op het spoor komen of ergens toch in de illusie verkeren dat ze ontzettend slim zijn omdat ze 'niet geloven wat de massa zegt of vindt', maar soms is het ook enorm triest. Een huilend meisje wat moeite doet om niet in huilen uit te barsten wordt dan door zo'n speurneus gezien als 'hey, ze moest bijna lachen, kijk eens hoe geniaal en doortrapt ik ben!!1!!einz!' is zo'n voorbeeld. Dan ben je ergens wel een beetje de verbinding met de realiteit kwijt.
  Overall beste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:07:03 #193
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177355843
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

We hebben het hier over de VS, waar drugskartels, gangs, en maffia hele gebieden hebben veroverd.

Jij wilt dat mensen weerloos zijn tegen dat soort mensen, net als echte cuckolds en pussy's.
Mensen horen het recht te hebben om zichzelf en hun gezin te beschermen.
Och, cry me a river, snowflake.

Iemand rookt een stickie en gelijk begint rechts volk te huilen en te roepen om bescherming. ZIjn jullie nou zo gevoelig of is het gewoon slapheid?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:08:16 #194
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177355865
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Och, cry me a river, snowflake.

Iemand rookt een stickie en gelijk begint rechts volk te huilen en te roepen om bescherming. ZIjn jullie nou zo gevoelig of is het gewoon slapheid?
We gaan hier ook geen links rechts trenchwarfare van maken
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:08:22 #195
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177355868
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:02 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja man, tis echt oorlog daar. Syrie is er niks bij. Wat een echte kerel ben jij.

Ga je nog aantonen met cijfers dat dergelijk vrij wapenbezit de maatschappij veiliger heeft gemaakt? Zo niet neem dan gewoon de kleine moeite niet te reageren met posts waar de asociale gevoelloosheid van af walmt.
Zolang de Amerikaanse overheid onvoldoende doet om criminaliteit en tuig te bestrijden, en niet voldoende veiligheid kan bieden, wat dus in de VS het geval is, dan moet een burger zichzelf kunnen beschermen. Er zijn in de VS genoeg gebieden waar je nog niet dood gevonden wil worden (zonder geweer).

[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 22-02-2018 00:01:46 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177355886
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zolang de Amerikaanse overheid onvoldoende doet om criminaliteit en tuig te bestrijden, en niet voldoende veiligheid kan bieden, wat dus in de VS het geval is.
Dat is juist een reden om wapenbezit in te dammen.
pi_177355904
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook niet. Ik probeer slechts de normalisatie van dergelijk debiel denken te bestrijden.
Dank je, dat is idd zinvol 👍

Geen sarcasme.
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:10:17 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_177355910
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je niets komt toevoegen, blijf dan vooral vrijwillig weg.
had je het tegen mij...

iedereen die tracht deze studenten weg te zetten als zeikende alt-lefties mag daarop worden aangesproken, dus kunnen de reacties weer terug?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Overall beste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:10:19 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177355911
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zolang de Amerikaanse overheid onvoldoende doet om criminaliteit en tuig te bestrijden, en niet voldoende veiligheid kan bieden, wat dus in de VS het geval is. Dan moet een burger zichzelf kunnen beschermen. Er zijn in de VS genoeg gebieden waar je nog niet dood gevonden wil worden (zonder geweer).
Ach, Trumpvolk schiet al in de stress als ze iemand een taco zien eten. Voor slappelingen heb ik geen respect.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:11:10 #200
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177355926
quote:
3s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:10 schreef Re het volgende:

[..]

had je het tegen mij...

iedereen die tracht deze studenten weg te zetten als zeikende alt-leftres mag daarop worden aangesproken, dus kunnen de reacties weer terug?
Iedereen die zich aangesproken voelt. Zoals ik hierboven zei, we gaan hier geen Amerikaanse loopgravenoorlog houden met links en rechts als kampen, of welke geuzennaam iemand daar ook voor heeft.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:12:35 #201
262 Re
Kiss & Swallow
pi_177355957
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Iedereen die zich aangesproken voelt. Zoals ik hierboven zei, we gaan hier geen Amerikaanse loopgravenoorlog houden met links en rechts of welke geuzennaam iemand daar voor heeft.
ja daar gaat het inmiddels toch over? studenten worden weggezet als tuig, wat wel mag maar er tegeningaan mag dan weer niet...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:13:01 #202
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_177355967
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

We gaan hier ook geen links rechts trenchwarfare van maken
Die schutter heeft ook geen onderscheid gemaakt. Het is inderdaad jammer dat ook in de VS de discussie weer die spectrum kant op is gegaan. Nu is het een nog zinlozer lijden voor de betrokkenen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:14:01 #203
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177355990
quote:
3s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:12 schreef Re het volgende:

[..]

ja daar gaat het inmiddels toch over? studenten worden weggezet als tuig, wat wel mag maar er tegeningaan mag dan weer niet...
Ik zie een post met daarna mijn opmerking. Het gaat er verder niet meer over, want dat gaat gewoon weg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:14:39 #204
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177356001
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:13 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Die schutter heeft ook geen onderscheid gemaakt. Het is inderdaad jammer dat ook in de VS de discussie weer die spectrum kant op is gegaan. Nu is het een nog zinlozer lijden voor de betrokkenen.
Dat gehele kamp geouwehoer is nog net niet te vergelijken met stammenstrijd uit de oertijd. Kansloos, nog triester is dat zulke trends nog overwaaien ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:16:33 #205
262 Re
Kiss & Swallow
pi_177356050
nou ja, het is treurig dat er mensen zijn die deze studenten willen wegzetten als marionetten van the deep state terwijl ze zelf een schoolvoorbeeld zijn van handpopjes van de boze oranje aap adepten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_177356063
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:13 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Die schutter heeft ook geen onderscheid gemaakt. Het is inderdaad jammer dat ook in de VS de discussie weer die spectrum kant op is gegaan. Nu is het een nog zinlozer lijden voor de betrokkenen.
Dat heeft ook vooral te maken met het feit dat de GOP in de VS er zo ongeveer alles aan doet om de boel in stand te houden of te verergeren. Afbraak van de toegang tot (psychiatrische) zorg, afbraak van het kleine beetje regulering dat er nog is op wapenbezit, het verhinderen van de invoer van restricties op zaken als grote magazijnen, automatische wapens en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:17:04 #207
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177356065
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat gehele kamp geouwehoer is nog net niet te vergelijken met stammenstrijd uit de oertijd. Kansloos, nog triester is dat zulke trends nog overwaaien ook.
Het lijkt wel Aids, of Ebola.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:17:12 #208
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_177356073
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat gehele kamp geouwehoer is nog net niet te vergelijken met stammenstrijd uit de oertijd. Kansloos, nog triester is dat zulke trends nog overwaaien ook.
Klopt. Het is echt jammer dat de VS "trendsetter" is op dit gebied voor veel delen van het Westen.

Ik verwacht overigens nog steeds geen gekke aanpassingen mbt wapenbezit. De lobby is daar veel te sterk (lees: rijk) voor.

Zelfs toen Obama met een meerderheid aan Democraten aan de macht zat is er nagenoeg niets veranderd. Dat zegt al heel wat.
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:18:23 #209
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_177356098
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat heeft ook vooral te maken met het feit dat de GOP in de VS er zo ongeveer alles aan doet om de boel in stand te houden of te verergeren. Afbraak van de toegang tot (psychiatrische) zorg, afbraak van het kleine beetje regulering dat er nog is op wapenbezit, het verhinderen van de invoer van restricties op zaken als grote magazijnen, automatische wapens en ga zo maar door.
Zeker op het gebied van psychische zorg inderdaad. Er zijn er binnen de GOP zat die oprecht geloven in "pray the gay away" en dat soort zaken.
  Overall beste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:19:02 #210
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177356111
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:17 schreef ChrisCarter het volgende:

Ik verwacht overigens nog steeds geen gekke aanpassingen mbt wapenbezit. De lobby is daar veel te sterk (lees: rijk) voor.

De NRA is natuurlijk ook gewoon de wapenindustrie. Het is geen hobbyclub van mensen die toevallig van pistoolschieten houden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177356274
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Zeker op het gebied van psychische zorg inderdaad. Er zijn er binnen de GOP zat die oprecht geloven in "pray the gay away" en dat soort zaken.
Men heeft natuurlijk ook gewoon andere prioriteiten:

https://www.washingtonpos(...)m_term=.6a643e399920
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:27:17 #212
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177356310
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Men heeft natuurlijk ook gewoon andere prioriteiten:

https://www.washingtonpos(...)m_term=.6a643e399920
Hmm. Hoeveel scholieren gaan er in Florida jaarlijks dood door porno?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Overall beste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:28:06 #213
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177356327
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hmm. Hoeveel scholieren gaan er in Florida jaarlijks dood door porno?
Hairy palms. Hairy triggers.

Ik zie de link wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:30:34 #214
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_177356397
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Men heeft natuurlijk ook gewoon andere prioriteiten:

https://www.washingtonpos(...)m_term=.6a643e399920
Ja, de duivel zit in je zaadleiders. Uitdrijven die hap dus.

Ik hoop echt dat die VS hysterie niet ook op dit vlak overwaait.
pi_177356469
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Men heeft natuurlijk ook gewoon andere prioriteiten:

https://www.washingtonpos(...)m_term=.6a643e399920
Porno is ook overbodig *O*
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Overall beste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:33:37 #216
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177356498
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:30 schreef ChrisCarter het volgende:

Ik hoop echt dat die VS hysterie niet ook op dit vlak overwaait.
Dat zou ik echt niet trekken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:35:06 #217
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177356542
When porn is outlawed, everybody will be an outlaw. :7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 22:35:18 #218
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177356545
Hoewel je dit natuurlijk wel een rebuke richting pornoactrices neukende politici die wel eens in Florida zijn zou kunnen beschouwen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:38:45 #219
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177356639
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:58:31 #220
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177357108
quote:
3s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:16 schreef Re het volgende:
nou ja, het is treurig dat er mensen zijn die deze studenten willen wegzetten als marionetten van the deep state terwijl ze zelf een schoolvoorbeeld zijn van handpopjes van de boze oranje aap adepten
Je ziet het hier ook: tegendraads zijn om tegendraads te zijn. Veel uitdelen, maar vooral niet kunnen incasseren. Dan heten de tegenstanders 'sneeuwvlokjes', demoniseren ze 'hun' kandidaat of 'mogen' ze bepaalde opvattingen niet hebben. Combineer het met een paar complottheorieën en en je krijgt een giftige omgeving die zichzelf versterkt. Er zijn oprecht mensen die het oké vinden om scholieren zo weg te zetten, die hopen dat hersenkanker het wint van McCain of dat een linkse activist een baksteen kopt. Helaas zien we in Nederland ook steeds meer individuën die er dergelijke ideeën op na houden of dergelijke verwensingen maken.
pi_177358389
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:30 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja, de duivel zit in je zaadleiders. Uitdrijven die hap dus.

Ik hoop echt dat die VS hysterie niet ook op dit vlak overwaait.
Dat laatste zou behoorlijk gek zijn. Het schoolsysteem is in z'n algemeenheid namelijk beter in Nederland en het opleidingsniveau is ook hoger. Amerika vult z'n hoogaangeschreven bolwerken hoofdzakelijk met buitenlanders met een uitzonderlijk talent.
  donderdag 22 februari 2018 @ 05:12:49 #222
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_177359910
Nabestaanden eisen nu actie, Trump stelt bewapenen leraren voor - http://nos.nl/l/2218720

De leraren in de VS zijn dus niet eens bewapend? Onverantwoord. Wat een gestoord land is het toch. |:(
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Overall beste user 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 07:26:22 #223
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177360498
Je zal tegen wapen zijn als leraar. Als je dan een slachting overleeft ben je mooi aansprakelijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177360967
Even een gokje over hoe een scenario van gewapende leerkrachten en/of gewapende veteranen en/of ex-politie uit kan gaan spelen in het geval van een mass shooting....

Idioot neemt zich voor om z'n school overhoop te schieten en loopt met zwaar wapentuig de school binnen en opent het vuur. Paniek verspreidt zich en men probeert zich te barricaderen in de klaslokalen. Gewapende leraar weet dat er een gewapend iemand rondloopt maar weet niet wie. Gewapende veteraan en/of ex-politie idem. In een poging de scholieren die zich niet tijdig in veiligheid kunnen brengen rennen er drie van die mensen met getrokken wapen de gangen in. Zien elkaar maar in het pandemonium zien ze eerder de dreiging van het wapen dan dat ze een collega herkennen. Terwijl mensen in paniek alle kanten op rennen richt er slechts eentje zijn wapen.

Tegelijkertijd krijgt de politie een melding van een schietpartij op een school en rukt met groot materieel uit. Berichtgeving is - zoals altijd - tegenstrijdig en verwarrend, zo is onder andere niet bekend hoeveel schutters er zijn, hoe deze eruit ziet/zien en waar in het gebouw hij/ze zich bevinden. Terwijl ze het terrein af proberen te zetten rennen er tig mensen de school uit op zoek naar veiligheid. Onder die mensen bevinden zich ook duidelijk bewapende mensen.

Dit is gewoon wachten op een OK Coral schietpartij man, en nog grotere nachtmerrie dan urban warfare in Irak.... :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177361312
Oh, en laten we ook niet vergeten dat de politie in veels te veel gevallen gewoon hopeloos slechte training heeft daar, met name op het gebied van vuurwapens, en dat een leraar gewoon simpelweg geen tijd heeft om genoeg te trainen dat hij/zij op het niveau zit van een combat ready marine, om nog maar te zwijgen over de rampzalig slechte geestelijke gezondheidszorg voor veteranen die een grote kans hebben te lijden aan PTSD.

Er is zoveel mis met dit voorstel dat er niks anders op zit dan een beetje hoongelach erop los te laten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 08:18:48 #226
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177361322
Er help maar één ding tegen een slechte kleuter met een AR-15: Een goede kleuter met een AR-15!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177361431
https://en.wikipedia.org/(...)of_the_United_States

* Barbusse gaat vast aandelen kopen
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177397955
Het idee van trump om leraren te voorzien van wapens is bijna net zo slecht als operation fast and furious van barack obama die mexico overspoelde met automatische wapens


die wapens van obama zijn overal terecht gekomen, ook misdaden in amerika mee gepleegd
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 februari 2018 @ 19:00:48 #229
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177398028
Grappig dan dat die operatie al in 2006 onder Bush begon.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177398171
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:00 schreef Ulx het volgende:
Grappig dan dat die operatie al in 2006 onder Bush begon.
Dat was Operation Wide Receiver, klopt, obama wist er van en deed er nog een schep bovenop ;)

quote:
The operation began on October 31, 2009, when a local gun store reported to the Phoenix ATF that four individuals had purchased multiple AK-47 style rifles.[42] In November 2009, the Phoenix office's Group VII, which would be the lead investigative group in Fast and Furious, began to follow a prolific gun trafficker. He had bought 34 firearms in 24 days, and he and his associates bought 212 more in the next month. The case soon grew to over two dozen straw purchasers, the most prolific of which would ultimately buy more than 600 weapons.[3][5][43] The effort would come to be called Operation Fast and Furious
quote:
Altogether, about 2,000 firearms were bought by straw purchasers during Fast and Furious.[1]:203[3] These included AK-47 variants, Barrett .50 caliber sniper rifles, .38 caliber revolvers, and FN Five-sevens.[41] As of October 20, 2011, 389 had been recovered in the US and 276 had been recovered in Mexico. The rest remained on the streets, unaccounted for.[15] As of February 2012, the total number of recovered firearms was 710.[1]:203 Most of the guns went to the Sinaloa Cartel, while others made their way to El Teo and La Familia.[2][32]
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 februari 2018 @ 19:12:35 #231
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177398235
Waarom begonnen de Republikeinen ermee? Ik weet dat die voor wapens zijn. Maar ik snap dit republikeins verzinsel niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177398305
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:12 schreef Ulx het volgende:
Waarom begonnen de Republikeinen ermee? Ik weet dat die voor wapens zijn. Maar ik snap dit republikeins verzinsel niet.
The US gun and ammunition manufacturing industry includes about 425 companies with combined annual revenue of about $11 billion.

Muney.

Annual Federal tax dollars collected on firearm sales $123,000,000
Annual number of hunting licenses, tags, permits, stamps sold $31,625,161
Gross money for conservation from license sales $525,753,481
https://www.statisticbrain.com/firearm-industry-statistics/
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 23 februari 2018 @ 19:25:52 #233
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177398513
En onder Obama moesten ze huilen. Ok. Helder.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177398622
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:25 schreef Ulx het volgende:
En onder Obama moesten ze huilen. Ok. Helder.
Onder obama lag revenue van gun sales hoger dan afgelopen jaar, omdat obama continue liep te dreigen met gun laws ging iedereen wapens kopen _O- dat was de echte beste puppetmaster van de NRA.

Mooi toch die oboema, ook nog eens alle cartels voorzien van AK's.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 19:39:58 #235
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177398880
Jaja, daar is er weer 1, en een hele grote ook nog! MetLife.

http://thehill.com/blogs/(...)tter_impression=true

MetLife twitterde op vrijdag 23-02-2018 om 18:44:31 We value all our customers but have decided to end our discount program with the NRA. reageer retweet
edit: gaat hard




[ Bericht 5% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 23-02-2018 20:08:53 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_177420508
https://twitter.com/CBSNews/status/967181484942643200/video/1

CBS News tweet dat 5 weken voor de slachting op school een vrouw al gebeld heeft met de FBI-tiplijn om te waarschuwen voor Nikolas Cruz.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_177420839
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Jaja, daar is er weer 1, en een hele grote ook nog! MetLife.

http://thehill.com/blogs/(...)tter_impression=true

MetLife twitterde op vrijdag 23-02-2018 om 18:44:31 We value all our customers but have decided to end our discount program with the NRA. reageer retweet
edit: gaat hard

[ afbeelding ]
Hertz toch ook al niet meer?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 24 februari 2018 @ 18:58:52 #238
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177421044
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 25 februari 2018 @ 07:10:06 #239
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177430561
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hertz toch ook al niet meer?
Die post is nu al zo verouderd intussen :P United Airlines enzo ook.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 25 februari 2018 @ 09:53:52 #240
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177432099
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:06 schreef Barbusse het volgende:
Even een gokje over hoe een scenario van gewapende leerkrachten en/of gewapende veteranen en/of ex-politie uit kan gaan spelen in het geval van een mass shooting....

Eerder
* shooter komt klaslokaal binnen
* schiet als eerste de docent neer, dat is immers de enige die terug kan schieten
* gaat dan verder met de rest

Oftewel, als Trump echt zo gek is om dit te gaan doordrukken dan wordt het docentenkorps de eerste schietschijf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 25 februari 2018 @ 11:03:37 #241
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177433311
Dat virtue signalling "gun free zone" zal wel als eerste uit het raam worden gegooid.
En terecht. Daar heeft niemand baat bij, behalve degenen die op zoek zijn naar een soft target.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Overall beste user 2022 zondag 25 februari 2018 @ 14:24:58 #242
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177438476
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:31 schreef Oostwoud het volgende:
https://twitter.com/CBSNews/status/967181484942643200/video/1

CBS News tweet dat 5 weken voor de slachting op school een vrouw al gebeld heeft met de FBI-tiplijn om te waarschuwen voor Nikolas Cruz.
Had de FBI de wapens van Cruz moeten afpakken? Tweede amendement.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 26 februari 2018 @ 09:22:22 #243
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177454370
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Had de FBI de wapens van Cruz moeten afpakken? Tweede amendement.
Cruz belde ZELF de autoriteiten.

http://www.dailymail.co.u(...)d-cops-mom-died.html

En als antwoord op jouw vraag; ja, via het principe "probable cause".
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177454478
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:22 schreef dellipder het volgende:

[..]

Cruz belde ZELF de autoriteiten.

http://www.dailymail.co.u(...)d-cops-mom-died.html

En als antwoord op jouw vraag; ja, via het principe "probable cause".
Leg eens uit hoe dat volgens jou werkt met 'probable cause'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 26 februari 2018 @ 09:33:44 #245
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177454530
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:18 schreef Ulx het volgende:
Er help maar één ding tegen een slechte kleuter met een AR-15: Een goede kleuter met een AR-15!
Beter is natuurlijk dat ze geen van beide wapens hebben die ontworpen zijn om veel mensen te doden. Als dat al nodig is hebben we daar een leger voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 26 februari 2018 @ 09:40:48 #246
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177454633
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Had de FBI de wapens van Cruz moeten afpakken? Tweede amendement.
Eigenlijk moet de Tweede amendement aangepast worden op de dodelijke kracht van moderne wapens. De Founding Fathers van de grondwet van de VS hebben dat geschreven in een tijd van de voorladers. En hebben geen rekening gehouden met de menselijke fantasie om meer moorddadige wapens te ontwikkelen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 26 februari 2018 @ 10:16:44 #247
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177455297
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe dat volgens jou werkt met 'probable cause'.
Ik weet niet precies wat je van me wilt weten en waarin je nu weer in probeert in te hakken, want probable cause kun je gewoon zelf opzoeken.
Of je moet je vraag iets specifieker maken.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177455388
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:16 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je van me wilt weten en waarin je nu weer in probeert in te hakken, want probable cause kun je gewoon zelf opzoeken.
Of je moet je vraag iets specifieker maken.
Jij zegt dat ze met 'probable cause' de wapens van deze kerel hadden kunnen afpakken. Ik vraag me af hoe dat dan werkt volgens jou.

Of, om maar een specifieke vraag te stellen, denk jij dat een dozijn telefoontjes voldoende zijn om legale eigendommen van iemand af te mogen pakken als er verder geen enkel bewijs is dat hij een misdaad aan het voorbereiden of aan het begaan is?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 26 februari 2018 @ 10:25:17 #249
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177455493
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij zegt dat ze met 'probable cause' de wapens van deze kerel hadden kunnen afpakken. Ik vraag me af hoe dat dan werkt volgens jou.

Of, om maar een specifieke vraag te stellen, denk jij dat een dozijn telefoontjes voldoende zijn om legale eigendommen van iemand af te mogen pakken als er verder geen enkel bewijs is dat hij een misdaad aan het voorbereiden of aan het begaan is?
Er was ook een rapport gemaakt van zijn mentale toestand. Hij had zichzelf gesneden, had mensen bedreigd en had een pistool op iemands hoofd gezet.
Ik zie voldoende aanknopingspunten. Waarom precies jij niet?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177455712
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:25 schreef dellipder het volgende:

[..]

Er was ook een rapport gemaakt van zijn mentale toestand. Hij had zichzelf gesneden, had mensen bedreigd en had een pistool op iemands hoofd gezet.
Ik zie voldoende aanknopingspunten. Waarom precies jij niet?
Aanknopingspunten dat hij niet helemaal lekker was. Niet dat hij van plan was om op een school te gaan schieten. En niet helemaal lekker zijn is geen belemmering om wapens te bezitten.

Wat probable cause inhoudt is dat er sterke verdenkingen moeten zijn dat iemand een misdaad aan het begaan is, of op het punt staat die te begaan. Geen van die incidenten duidt erop dat hij van plan was om deze moordpartij te gaan plegen, dus zijn eigendommen afpakken omdat hij mogelijk wel eens in de toekomst iets zou kunnen gaan doen (maar het op dat moment niet van plan was) gaat geen stand houden. Wellicht als ze in zijn woning plannen hadden gevonden voor een schietpartij, of als hij in zijn dagboek uitgewerkte aantekening daarvoor bijhield, maar alleen op basis van het feit dat hij mentale problemen heeft is er echt niet genoeg reden om zijn eigendommen af te nemen in Amerika.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 26 februari 2018 @ 10:35:30 #251
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177455768
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 09:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Eigenlijk moet de Tweede amendement aangepast worden op de dodelijke kracht van moderne wapens. De Founding Fathers van de grondwet van de VS hebben dat geschreven in een tijd van de voorladers. En hebben geen rekening gehouden met de menselijke fantasie om meer moorddadige wapens te ontwikkelen.
Dit klopt niet en is niet logisch.
First Amendment moet dan ook teruggebracht worden naar parkementrollen, inkt en postduiven, omdat de Founding Fathers geen rekening hebben gehouden met de iPad en mobiele telefoons.

En klopt niet, omdat de Founding Fathers bekend waren met technologie en juist wilden dat Amerikanen over semiautomatische wapens konden beschikken.
Het Congres bood aan om dit soort wapens te financiëren voor het Continental Army.
Benjamin Franklin, George Washington en John Hancock waren persoonlijk betrokken om Joseph Belton van semiautomatische wapens te voorzien.

https://en.wikisource.org(...)ss,_Sat._May_3,_1777
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 10:37:09 #252
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177455809
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Aanknopingspunten dat hij niet helemaal lekker was. Niet dat hij van plan was om op een school te gaan schieten. En niet helemaal lekker zijn is geen belemmering om wapens te bezitten.

Wat probable cause inhoudt is dat er sterke verdenkingen moeten zijn dat iemand een misdaad aan het begaan is, of op het punt staat die te begaan. Geen van die incidenten duidt erop dat hij van plan was om deze moordpartij te gaan plegen, dus zijn eigendommen afpakken omdat hij mogelijk wel eens in de toekomst iets zou kunnen gaan doen (maar het op dat moment niet van plan was) gaat geen stand houden. Wellicht als ze in zijn woning plannen hadden gevonden voor een schietpartij, of als hij in zijn dagboek uitgewerkte aantekening daarvoor bijhield, maar alleen op basis van het feit dat hij mentale problemen heeft is er echt niet genoeg reden om zijn eigendommen af te nemen in Amerika.
Dits is jouw uitgangspunt probable cause dat hij in een school zou gaan schieten, niet die van mij.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 10:37:44 #253
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177455818
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:35 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit klopt niet en is niet logisch.
First Amendment moet dan ook teruggebracht worden naar parkementrollen, inkt en postduiven, omdat de Founding Fathers geen rekening hebben gehouden met de iPad en mobiele telefoons.

En klopt niet, omdat de Founding Fathers bekend waren met technologie en juist wilden dat Amerikanen over semiautomatische wapens konden beschikken.
Het Congres bood aan om dit soort wapens te financiëren voor het Continental Army.
Benjamin Franklin, George Washington en John Hancock waren persoonlijk betrokken om Joseph Belton van semiautomatische wapens te voorzien.

https://en.wikisource.org(...)ss,_Sat._May_3,_1777
Dus de Founding Fathers zouden dus zo bij AstroTV kunnen werken? En hebben bijvoorbeeld schietpartijen op scholen voorzien?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177455839
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:37 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dits is jouw uitgangspunt probable cause dat hij in een school zou gaan schieten, niet die van mij.
Joh. Welke misdaad was hij volgens jou aan het voorbereiden dan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 26 februari 2018 @ 10:42:56 #255
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177455942
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus de Founding Fathers zouden dus zo bij AstroTV kunnen werken? En hebben bijvoorbeeld schietpartijen op scholen voorzien?
Ik weet niet precies waarvoor AstroTV een argument is, maar wat ik stelde is dat de Founding Farthers bekend waren met de technologie van semiautomatische wapens. Dit bestond al langer en ze werkten zelf persoonlijk mee om het Continental Army daarmee te bewapenen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 10:43:55 #256
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177455970
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Joh. Welke misdaad was hij volgens jou aan het voorbereiden dan?
"I want to be a professional school shooter"
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Overall beste user 2022 maandag 26 februari 2018 @ 10:44:54 #257
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177455991
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:43 schreef dellipder het volgende:

[..]

"I want to be a professional school shooter"
Het is geen beroep.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177456045
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:43 schreef dellipder het volgende:

[..]

"I want to be a professional school shooter"
Wellicht kan je eens proberen inhoudelijk iets te zeggen als je het ergens over wilt hebben, in plaats van met een paar one-liners te reageren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 26 februari 2018 @ 10:48:27 #259
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177456065
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wellicht kan je eens proberen inhoudelijk iets te zeggen als je het ergens over wilt hebben, in plaats van met een paar one-liners te reageren.
OK, ik probeer.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177456154
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:48 schreef dellipder het volgende:

[..]

OK, ik probeer.
Goed verhaal heb je weer vandaag.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 26 februari 2018 @ 10:56:04 #261
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177456234
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Goed verhaal heb je weer vandaag.
Het verhaal komt er in feite op neer dat om het narratief "Kill the NRA" en "The NRA are babykillers" staande te houden er teveel kunst en vliegwerk wordt geleverd om het maar niet te hebben over het missen van meer dan een paar red flags door verschillende overheidsinstanties.
Ik vind dat jij daaraan ook mee doet.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 10:57:23 #262
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177456258
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:35 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit klopt niet en is niet logisch.
First Amendment moet dan ook teruggebracht worden naar parkementrollen, inkt en postduiven, omdat de Founding Fathers geen rekening hebben gehouden met de iPad en mobiele telefoons.

En klopt niet, omdat de Founding Fathers bekend waren met technologie en juist wilden dat Amerikanen over semiautomatische wapens konden beschikken.
Het Congres bood aan om dit soort wapens te financiëren voor het Continental Army.
Benjamin Franklin, George Washington en John Hancock waren persoonlijk betrokken om Joseph Belton van semiautomatische wapens te voorzien.

https://en.wikisource.org(...)ss,_Sat._May_3,_1777
Organized Militia is niet "Everyone can have a gun". Dat wordt nog wel eens vergeten.

Het 2nd Amendement was eerder een directe reactie op Shay's Rebellion dan wat anders en was er ook niet zo zeer op gericht om 'jezelf' tegen een tyranieke overheid te beschermen, maar meer tegen dit soort 'lokale opstandjes'.

History mothafucker! Have you read it?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_177456268
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:56 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het verhaal komt er in feite op neer dat om het narratief "Kill the NRA" en "The NRA are babykillers" staande te houden er teveel kunst en vliegwerk wordt geleverd om het maar niet te hebben over het missen van meer dan een paar red flags door verschillende overheidsinstanties.
Ik vind dat jij daaraan ook mee doet.
Jeetje. Dat komt even hard aan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177456276
quote:
Op maandag 26 februari 2018 10:37 schreef dellipder het volgende:
Dits is jouw uitgangspunt probable cause dat hij in een school zou gaan schieten, niet die van mij.
quote:
Op maandag 26 februari 2018 10:38 schreef Ludachrist het volgende:
Joh. Welke misdaad was hij volgens jou aan het voorbereiden dan?
quote:
Op maandag 26 februari 2018 10:43 schreef dellipder het volgende:
"I want to be a professional school shooter"
  maandag 26 februari 2018 @ 10:58:19 #265
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177456285
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:56 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het verhaal komt er in feite op neer dat om het narratief "Kill the NRA" en "The NRA are babykillers" staande te houden er teveel kunst en vliegwerk wordt geleverd om het maar niet te hebben over het missen van meer dan een paar red flags door verschillende overheidsinstanties.
Ik vind dat jij daaraan ook mee doet.
The NRA is verworden tot een lobby organisatie voor de wapenindustrie. Niks meer, niks minder.

Nogal logisch dat die geen beperkingen op wapenbezit willen hebben.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 26 februari 2018 @ 11:02:24 #266
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177456364
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Organized Militia is niet "Everyone can have a gun". Dat wordt nog wel eens vergeten.

Het 2nd Amendement was eerder een directe reactie op Shay's Rebellion dan wat anders en was er ook niet zo zeer op gericht om 'jezelf' tegen een tyranieke overheid te beschermen, maar meer tegen dit soort 'lokale opstandjes'.

History mothafucker! Have you read it?
Ik had het over technologie.

En de 2nd Amendment beschermt het recht op wapenbezit.; to keep and bear arms .
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 11:03:03 #267
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177456379
Voor de achtergrond:
Mark L. Hopkins: The Second Amendment and Shays’ Rebellion

Het belangrijkste stuk:
quote:
Shays’ Rebellion was eventually put down when a group of wealthy merchants in Boston pooled their resources and created their own militia to quell the uprising. In the early 1790s, a second major rebellion began in Western Pennsylvania. It was called the Whiskey Rebellion and, again, was a revolt against taxes. Thus, the Second Amendment was written and signed into law in the shadow of these two major citizens’ rebellions.

The U.S. Congress reacted to this second major rebellion by passing “The Militia Act” which gave teeth to the Second Amendment by requiring all military-age “free adults” to stand for service to “enforce the laws of the Union, thereby insuring “domestic tranquility.” President Washington himself gave orders to form a militia of 13,000 men to put down the Whiskey Rebellion. His words later were “…..this is how a “well-regulated Militia” should be used to serve the government in maintaining a strong “security” in each state, as the Second Amendment of The Bill of Rights intended.

From the letters written by George Washington and the actions of Congress it is obvious that the purpose of the Second Amendment was to strengthen the Federal Government against rebellion and insurrection. It was not, as some contend, to equip the citizens to make war on the government. In fact, it was just the opposite.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 26 februari 2018 @ 11:03:50 #268
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177456397
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

The NRA is verworden tot een lobby organisatie voor de wapenindustrie. Niks meer, niks minder.

Nogal logisch dat die geen beperkingen op wapenbezit willen hebben.
Ik heb het over het narratief dat staande gehouden wordt versus waar de discussie eigenlijk over zou moeten gaan
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 11:04:55 #269
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177456413
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:02 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik had het over technologie.

En de 2nd Amendment beschermt het recht op wapenbezit.; to keep and bear arms .
In een 'well regulated Militia', ja!
Dat betekent niet dat ieder yokel mag rondlopen met een machinegeweer.

En dat heeft het nooit betekend.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 26 februari 2018 @ 11:05:59 #270
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177456431
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

In een 'well regulated Militia', ja! Dat betekent niet dat ieder yokel mag rondlopen met een machinegeweer. En dat heeft het nooit betekent.
Precies, daarom bestaan er ook background checks bij wapenaanschaf.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 11:11:10 #271
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177456522
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:05 schreef dellipder het volgende:

[..]

Precies, daarom bestaan er ook background checks bij wapenaanschaf.
Background checks bij aanschaf zullen dan toch beter moeten gaan werken, want dat doen ze nu duidelijk niet. En de minste of geringste wijzigingen daaraan wordt met hand en tand bevochten door de NRA en haar lobby.

Maar dan nog zijn individuele checks op aanschaf compleet iets anders dan alleen maar wapens mogen bezitten in het kader van lid zijn van een 'well regulated militia'.

Dat zou in dit land zoiets betekenen als lid zijn van de Nationale Reserve of iets dergelijks.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 26 februari 2018 @ 11:14:01 #272
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177456573
quote:
6s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:58 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ik vind een pistool tegen iemands hoofd zetten en bedreigen genoeg aanleiding voor probable cause, maar ik herinnerde me ineens deze opmerking in de context van de inbreng van mijn discussiepartner.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 11:19:48 #273
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177456665
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Background checks bij aanschaf zullen dan toch beter moeten gaan werken, want dat doen ze nu duidelijk niet. En de minste of geringste wijzigingen daaraan wordt met hand en tand bevochten door de NRA en haar lobby.

Maar dan nog zijn individuele checks op aanschaf compleet iets anders dan alleen maar wapens mogen bezitten in het kader van lid zijn van een 'well regulated militia'.

Dat zou in dit land zoiets betekenen als lid zijn van de Nationale Reserve of iets dergelijks.
Wat ook beter zou moeten werken bijvoorbeeld is dat politieagenten hun werk doen. Daar hebben ze een eed voor afgelegd.
De discussie om naar verbeteringen te komen begint bij het erkennen van zaken die fout zijn gegaan. En dat zijn er een hoop, op verschillende overheidsniveaus en bij verschillende overheidsinstanties.
"Kill The NRA" doet dit niet bepaald.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 11:25:30 #274
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177456770
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:19 schreef dellipder het volgende:

[..]

Wat ook beter zou moeten werken bijvoorbeeld is dat politieagenten hun werk doen. Daar hebben ze een eed voor afgelegd.
De discussie om naar verbeteringen te komen begint bij het erkennen van zaken die fout zijn gegaan. En dat zijn er een hoop, op verschillende overheidsniveaus en bij verschillende overheidsinstanties.
"Kill The NRA" doet dit niet bepaald.
Je moet de wapenlobby op een of andere manier aan banden leggen om te zorgen dat het Huis en het Congres hun werk eens gaan doen.

En de snelste manier om dat te doen is toch echt "Kill the NRA."
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 26 februari 2018 @ 11:31:48 #275
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177456957
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:03 schreef DustPuppy het volgende:
Voor de achtergrond:

Het belangrijkste stuk:

Het belangrijkste mis jíj. De 2nd Amendment is noodzakelijk om de vrije staat te waarborgen. Jij wekt de suggestie dat het hier een verlengstuk van de overheid betreft.
Dit klopt niet. In de 2nd Amendment wordt de overheid niet genoemd, wel de vrije staat.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 11:33:34 #276
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177457001
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je moet de wapenlobby op een of andere manier aan banden leggen om te zorgen dat het Huis en het Congres hun werk eens gaan doen.

En de snelste manier om dat te doen is toch echt "Kill the NRA."
De NRA gaat niet weg.

Maar verder geen ideeën over politieagenten die tijdens een schietpartij wachten tot de kust veilig is ten koste van kinderen?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 12:11:13 #277
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177457739
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:31 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het belangrijkste mis jíj. De 2nd Amendment is noodzakelijk om de vrije staat te waarborgen. Jij wekt de suggestie dat het hier een verlengstuk van de overheid betreft.
Dit klopt niet. In de 2nd Amendment wordt de overheid niet genoemd, wel de vrije staat.
Lezen is blijkbaar heel moeilijk. Geest en letter van de wet, ken je die uitdrukking?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 26 februari 2018 @ 12:11:59 #278
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177457758
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:33 schreef dellipder het volgende:

[..]

De NRA gaat niet weg.

Maar verder geen ideeën over politieagenten die tijdens een schietpartij wachten tot de kust veilig is ten koste van kinderen?
Politieagenten? Ik heb gehoord van die ene bewaker, waar staat dat er meerdere zijn?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 26 februari 2018 @ 12:12:53 #279
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177457778
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Lezen is blijkbaar heel moeilijk. Geest en letter van de wet, ken je die uitdrukking?
De overheid en de staat zijn geen synoniemen.
Hierin ga jij de mist in.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 12:13:58 #280
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177457808
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:12 schreef dellipder het volgende:

[..]

De overheid en de staat zijn geen synoniemen.
Hierin ga jij de mist in.
Je hebt het artikel gelezen neem ik aan? Je snapt wat de intentie van het 2nd Amendement was?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 26 februari 2018 @ 12:15:40 #281
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177457844
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:13 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je hebt het artikel gelezen neem ik aan? Je snapt wat de intentie van het 2nd Amendement was?
Ja en ja.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 12:16:27 #282
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177457862
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:15 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ja en ja.
Hoe kun je dan zeggen dat het bedoelt was om Staten te sterken? Er staat letterlijk Federal Government.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 26 februari 2018 @ 12:19:18 #283
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177457918
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hoe kun je dan zeggen dat het bedoelt was om Staten te sterken? Er staat letterlijk Federal Government.
Heb ik niet gesteld. Ik stelde dat de 2nd Amendment noodzakelijk is om de vrije staat te waarborgen en dat in dit artikel de overheid niet wordt genoemd.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 12:19:44 #284
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177457932
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:19 schreef dellipder het volgende:

[..]

Heb ik niet gesteld. Ik stelde dat de 2nd Amendment noodzakelijk is om de vrije staat te waarborgen en dat in dit artikel de overheid niet wordt genoemd.
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 26 februari 2018 @ 12:20:56 #285
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177457952
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Politieagenten? Ik heb gehoord van die ene bewaker, waar staat dat er meerdere zijn?
De ene bewaker was een politieagent, voordat hij ontslag nam.
En nog eens drie agenten stonden ook buiten het gebouw te wachten. Is al veelvuldig over bericht. Kun je gewoon opzoeken.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 12:33:17 #286
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177458236
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?
De milities (Amerikanen en hun burgerrecht om wapens te hebben en te dragen) staan in voor de Republiek en de Constitutie tegen tirannie. De laatste verdedigingslinie voor de republiek en mensenrechten.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 12:36:47 #287
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177458310
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:33 schreef dellipder het volgende:

[..]

De milities (Amerikanen en hun burgerrecht om wapens te hebben en te dragen) staan in voor de Republiek en de Constitutie tegen tirannie. De laatste verdedigingslinie voor de republiek en mensenrechten.
Ok, maar waarom is dit nodig om de vrije staat te waarborgen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 26 februari 2018 @ 12:41:38 #288
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177458428
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ok, maar waarom is dit nodig om de vrije staat te waarborgen?
Het meest voor de hand liggende verklaring lijkt me dat de Founding Fathers voorzien hadden, dat wanneer het volk zich niet als laatste verdedigingslinie zou kunnen opstellen tirannie de Republiek en de Constitutie zou kunnen vernietigen; de vrije staat zou ophouden te bestaan.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 12:52:52 #289
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177458620
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:41 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het meest voor de hand liggende verklaring lijkt me dat de Founding Fathers voorzien hadden, dat wanneer het volk zich niet als laatste verdedigingslinie zou kunnen opstellen tirannie de Republiek en de Constitutie zou kunnen vernietigen; de vrije staat zou ophouden te bestaan.
Ironisch wel, dat door al die wetten om mensen hun gedrag (off en online) in de gaten te houden de vrije staat steeds meer afgebroken wordt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 26 februari 2018 @ 12:55:13 #290
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177458661
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ok, maar waarom is dit nodig om de vrije staat te waarborgen?
De overheid is een soort van agentschap; een instrument waarmee de autoriteit van politieke entiteiten wordt uitgeoefend.

Begrijp je dat er verschillende soorten overheden bestaan?

Nederland heeft een constitutionele monarchie, maar er bestaan ook theocratische overheden of dictaturen.
Ik denk niet dat ik het veel anders dan dit kan uitleggen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 13:04:21 #291
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177458861
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ironisch wel, dat door al die wetten om mensen hun gedrag (off en online) in de gaten te houden de vrije staat steeds meer afgebroken wordt.
Dit ben ik met jou eens. Een politiestaat wordt dit weleens genoemd.
In de Verenigde Staten hebben de NSA, CIA, FBI en de DoJ de laatste jaren grove inbreuk gemaakt op de 4th Amendment door bijvoorbeeld journalisten en het Congres te hebben afgeluisterd en de Belastingdienst bewust en gericht op politieke opponenten te hebben afgestuurd.
De afluisterpraktijken van de NSA zijn de laatste jaren enorm toegenomen, terwijl FOIA-verzoeken (zeg maar toezicht) heel erg vertraagd of tegengewerkt zijn en het werk van overkoepelende toezichthouders (OIG) is gefrustreerd of tandeloos is gemaakt.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Overall beste user 2022 maandag 26 februari 2018 @ 13:40:35 #292
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177459735
Maar lui die wat tegen de regering willen doen hebben er wel andere manieren voor. Een vrachtwagen met diesel en kunstmest laten ploffen bijvoorbeeld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 26 februari 2018 @ 13:53:45 #293
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_177460048
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:42 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik weet niet precies waarvoor AstroTV een argument is, maar wat ik stelde is dat de Founding Farthers bekend waren met de technologie van semiautomatische wapens. Dit bestond al langer en ze werkten zelf persoonlijk mee om het Continental Army daarmee te bewapenen.
Welke semiautomatische wapens bestonden toen al dan? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_177460538
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Welke semiautomatische wapens bestonden toen al dan? :?
Geen enkele, in de tijd van de Founding Fathers was de wapentechniek nog niet zo ver ontwikkelt. Revolvers met meerdere patronen zijn er pas sinds ongeveer 1820, en het allereerste rapid fire systeem kwam pas in 1860 op het toneel in de vorm van de Gatling gun. Ten tijde van de Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd moest je toch echt na elk gelost schot herladen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177460640
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Welke semiautomatische wapens bestonden toen al dan? :?
quote:
The first successful design for a semi-automatic rifle is attributed to German-born gunsmith Ferdinand Ritter von Mannlicher, who unveiled the design in 1885
https://en.wikipedia.org/wiki/Semi-automatic_firearm

Maar goed, men probeert serieus in te gaan op een professionele troll.....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 26 februari 2018 @ 14:22:10 #296
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_177460746
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 14:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Semi-automatic_firearm

Maar goed, men probeert serieus in te gaan op een professionele troll.....
Ja iets met bijna 100 jaar verschil en zo. Het dichtst wat men toen in de buurt kwam was een soort repeating flintlock met meerdere gestapelde ladingen in de loop.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 26 februari 2018 @ 15:28:20 #297
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177462298
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Welke semiautomatische wapens bestonden toen al dan? :?
De Puckle gun, 1718.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 15:52:59 #298
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177462783
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Welke semiautomatische wapens bestonden toen al dan? :?
En als je echt geïnteresseerd bent kan ik je de John Belton brieven aan het Continental Congres aanraden te lezen.
Die link daarvan heb ik eerder gepost. Hieronder een extract daarvan.



bron
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177462850
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:52 schreef dellipder het volgende:

[..]

En als je echt geïnteresseerd bent kan ik je de John Belton brieven aan het Continental Congres aanraden te lezen.
Die link daarvan heb ik eerder gepost. Hieronder een extract daarvan.

[ afbeelding ]

bron
Zoals gebruikelijk wordt de plank weer misgeslagen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 26 februari 2018 @ 16:00:51 #300
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177462959
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zoals gebruikelijk wordt de plank weer misgeslagen.
Ik zie geen argument hier.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177463039
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:28 schreef dellipder het volgende:

[..]

De Puckle gun, 1718.
Die is niet semi-automatisch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')