Ik had eerst niet door dat je ook voor de gecombineerde tijd kon kiezen.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach ja, het rodelen staat ook ingedeeld op run 2 ipv de totale stand.
Tijd voor Bahrein, Qatar en de Emiraten om aan het werk te gaan.quote:
Ben je 80 jaar?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:00 schreef franklop het volgende:
Ik wou wel om uurtje of 21.30 slapen uiterlijk.
Dat ze even opschieten
Voor de afdaling? Dat wordt hetzelfde verhaal als dit.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:00 schreef franklop het volgende:
Ik wou wel om uurtje of 21.30 slapen uiterlijk.
Dat ze even opschieten
Om 02.00u wacht de slopestyle alweer. 03.00u de afdalingquote:
Gaan ze daar ook uitstellen?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:00 schreef showtimer het volgende:
[..]
Voor de afdaling? Dat wordt hetzelfde verhaal als dit.
Gewoon omdraaien, Zomer Grand Prix veranderen in World Cup en dan een winter Grand Prix....quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tijd voor Bahrein, Qatar en de Emiraten om aan het werk te gaan.
Daar gebeurt ten minste wél wat.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:01 schreef Klummie het volgende:
Toch wel anders dan de Zaanse schans.
Dat zou beter zijn dan deze meuk in elk geval.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:02 schreef showtimer het volgende:
[..]
Als de voorspellingen uitkomen is die kans groot ja.
Amann amann amannquote:
Indoor toernooi van makenquote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Zo'n technologisch land en dan niet ff wat ventilatoren langs de kant kunnen zetten die de wind in realtime teniet doen. Tssk.
Nee Amman.quote:
25 februariquote:
Wat denk je van Amman? En die moet nog naar beneden.quote:
Kriebelen langs de balletjes hč.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:07 schreef silverhill het volgende:
Die snor zorgt voor extra lift blijkbaar
Alleen als hij bevroren is.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:07 schreef silverhill het volgende:
Die snor zorgt voor extra lift blijkbaar
adviesje: doe al je Posts de helft minder extreemquote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:06 schreef Columbiafan het volgende:
Noortjes weer met bizarre mazzel.![]()
Net nu ze verder gaanquote:
Het is ook voor mij laat.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
adviesje: doe al je Posts de helft minder extreem
Columbiafan komt niet door de dopingcontrole.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
adviesje: doe al je Posts de helft minder extreem
Bij die Noor ging het tijdens zijn vlucht -8 naar beneden.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:08 schreef heywoodu het volgende:
Kobayashi had nog meer voordeel zelfs
Dat staat er toch ook: NOSquote:
Dus 8 omhoog?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:09 schreef showtimer het volgende:
[..]
Bij die Noor ging het tijdens zijn vlucht -8 naar beneden.
NOS kijken als je naar Peter kan luisterenquote:
quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Columbiafan komt niet door de dopingcontrole.
Dat soort mensen gaan af als een wekker.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
NOS kijken als je naar Peter kan luisteren
Maar +8 naar beneden ipv -8 naar beneden, want -10 minus -8 is -2.quote:
Eurosport ookquote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:11 schreef Edje666 het volgende:
https://olympics.cbc.ca/v(...)ll-individual-final/
Hier kan men verder kijken
Canadese zender zendt alles gewoon uit gelukkig!
Peter van Hal op Eurosportquote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:11 schreef Edje666 het volgende:
https://olympics.cbc.ca/v(...)ll-individual-final/
Hier kan men verder kijken
Canadese zender zendt alles gewoon uit gelukkig!
Zeg, hoe lang ben jij al wakker?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar +8 naar beneden ipv -8 naar beneden, want -10 minus -8 is -2.
Negen uur en twaalf minuten.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:12 schreef showtimer het volgende:
[..]
Zeg, hoe lang ben jij al wakker?
Heb liever Friese doorlopersquote:
Peter van Hal is juist in vorm vandaag.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:12 schreef Edje666 het volgende:
[..]
Ik krijg meestal jeuk van die commentatoren
Die doen het lekker. Maar het zal wel een Pool worden.quote:
je hoeft het raam niet uitquote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:14 schreef Columbiafan het volgende:
Eindelijk nog eens een goede sprong.
Gelukkig hebben we de screenshots nog.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:14 schreef franklop het volgende:
Duitsers gaan ons van #1 halen in medaillespiegel
Die man moet ook niet op Sonntag gaan springen.quote:
Valt meequote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:14 schreef Columbiafan het volgende:
Als ie nu vierde wordt ga ik wenen.
Het is zaterdag.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die man moet ook niet op Sonntag gaan springen.
Het is zondag daar.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is zaterdag.En de grote schans volgens mij op donderdag. Gemiddeld zou hij het goed moeten doen dus.
Daar is het al zondag nuquote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is zaterdag.En de grote schans volgens mij op donderdag. Gemiddeld zou hij het goed moeten doen dus.
quote:
Ah, ja.quote:
Nu gaat hij alsnog wenenquote:
Twee minuten ervoor zei die nog dat die de laatste WB won inderdaad.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:18 schreef heywoodu het volgende:
Forfang op het podium is nou ook weer niet zó'n grote verrassing Peter
Alsnog het raam uitquote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:19 schreef franklop het volgende:
Columbiafan is dronken van geluk uit het raam gevallen
RIP
mevrouw Koffieplanter gooit zich door het raam heenquote:
Jij bent een emotionele jongen.quote:
quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:20 schreef franklop het volgende:
[..]
mevrouw Koffieplanter gooit zich door het raam heen
quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:20 schreef Klummie het volgende:
Polen weer weggevaagd door een Duitser.
Al die jaren van zijn 22-jarige levenquote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:21 schreef Columbiafan het volgende:
Wat heeft deze jongen het verdiend zeg, er altijd zo dicht bij en dan dit.![]()
![]()
Laat die maar een wereldbeker winnen.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:22 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Ik heb wel te doen met de Polen, vooral met Hula.
Johansson een medaille is ook prachtig.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 16:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Al die jaren van zijn 22-jarige leven
Ik gun het hem van harte overigens hoor, daar niet van
Iedereen eindigt naast de baan.quote:Op maandag 12 februari 2018 10:08 schreef franklop het volgende:
Benieuwd hoe de finale voor de vrouwen straks gaat..
Maren Lundby springt 5 meter verder dan iedereen.quote:Op maandag 12 februari 2018 10:08 schreef franklop het volgende:
Benieuwd hoe de finale voor de vrouwen straks gaat..
Dat sowieso, maar meer vanwege de wind eigenlijkquote:Op maandag 12 februari 2018 10:16 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Maren Lundby springt 5 meter verder dan iedereen.
Wie denk je eindigt er op het podium? Lundby winst lijkt me duidelijk. Denk dat Sara, nu ze geen topfavoriet is, bevrijd gaat springen en zilver pakt. Voor brons gaat het tussen Althaus, Iraschko Stolz en Ito.quote:
Ik hoop dat Takanashi wint eigenlijk, die verdient echt wel een gouden medaille na de bizarre dominantie van de laatste jaren, en nu het juist (relatief) slecht gaat zou ik dat wel een mooi moment vinden. Het kan inderdaad ook best, nu ze geen topfavoriete is.quote:Op maandag 12 februari 2018 10:45 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Wie denk je eindigt er op het podium? Lundby winst lijkt me duidelijk. Denk dat Sara, nu ze geen topfavoriet is, bevrijd gaat springen en zilver pakt. Voor brons gaat het tussen Althaus, Iraschko Stolz en Ito.
Takanashi goud zou geweldig zijn, maar Lundby is zo soeverein in training dat het bijna bizar is.quote:Op maandag 12 februari 2018 10:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik hoop dat Takanashi wint eigenlijk, die verdient echt wel een gouden medaille na de bizarre dominantie van de laatste jaren, en nu het juist (relatief) slecht gaat zou ik dat wel een mooi moment vinden. Het kan inderdaad ook best, nu ze geen topfavoriete is.
Kriznar op het podium zou me overigens ook niet eens verbazen.
Noortjes hebben er alle vertrouwen in.quote:Lundby was bang voor noodberichten op de Olympische Spelen
Heeft driemaal getikt: - Wat gebeurt er?
11 FEBRUARI 2018 CL. 21.18 DEEL VAN FACEBOOK
TORE ULRIK BRATLAND TORE ULRIK BRATLAND
PYEONGCHANG (Dagbladet): maandag, wint skispringer Maren Lundby (23) het olympisch goud in het normale bakkie. Een trainingssessie op zondag weerhoudt haar er niet van, zegt Sports Manager Clas Brede Bråthen.
De schaatser van de Kolbukameratas wordt groot gemaakt in de Olympische stad Pyeongchang. Maar de zaak - die een lichte tik op de heup gaf - is niet de enige ongewone ervaring in Zuid-Korea. Drie keer zijn zij en anderen met een smartphone gewekt door een ragnarok aan de telefoon. Het geluid is hoog geweest - en er zijn getikte Zuid-Koreaanse noodberichten van de autoriteiten.
De eerste keer was er een brand in het gebied. Mensen werd gevraagd om weg te blijven van de open haard. De tweede keer dat ze werden gewaarschuwd tegen wind en kou. Op zondag meldde de noodaankondiging dat er een aardbeving was op ongeveer 20 mijl van de Olympische stad. Ook kreeg de reporter van Dagbladet deze berichten, die onmogelijk te indiceren waren tenzij je de taal onder de knie had.
TRIVES: Maren Lundby en de andere atleten wonen in hun eigen dorp in Pyeongchang. Foto: Cornelius Poppe / NTB scanpix
TRIVES: Maren Lundby en de andere atleten wonen in hun eigen dorp in Pyeongchang. Foto: Cornelius Poppe / NTB scanpix
"Je liegt en slaapt - en dan komen de berichten", zegt Lundby, die de woorden "een beetje bang" gebruikt. Het is bekend dat Noord- en Zuid-Korea een gespannen relatie hebben gehad. Technisch gezien zijn landen nog steeds in oorlog.
Berichten op Facebook
- Nadat ik zo'n bericht had ontvangen, begon ik een bericht op Facebook te sturen. Ik vroeg: "Gaan we nu naar huis? Wat gebeurt er? "Ik leerde snel dat het koud en veel wind was en dat we ons goed moesten kleden.
Lundby gaat verder:
- Toen er vandaag (zondag) een nieuw bericht was, dacht ik dat het zeker niet gevaarlijk was. Maar er was een aardbeving geweest en het is erger.
De noodberichten zijn een onderwerp onder reizigers die niet gewend zijn aan zoiets. Maar voorlopig is het kampioenschap soepel verlopen. Het grootste probleem was de wind en kou. Maar de sprongen zijn goed verlopen. De heuvel in Pyeongchang heeft verbazingwekkende voorruiten.
Lundby springt maandag voor de medaille in de normale bak. Het zijn deze 23-jaar oude stukken om te zeggen.
Maar strikt genomen is het het goud dat er toe doet. Ze wil niet zo hoog zeggen, maar daar is ze vandaag goed in. Ze staat aan het hoofd van de wereldbeker, tegenover Katharina Althaus (Duitsland) en Sara Takanashi (Japan).
Alleen Takanashi is al jarenlang de beste vrouwelijke springer ter wereld. Nu wordt ze opgeschrikt door Lundby. Daarom is de aandacht van het Noorse meisje groot in Japan. Mensen willen weten wie hun favoriet uit positie heeft getipt.
Goed gesprek
"Toen ik in Zuid-Korea landde, wachtten veel journalisten op Takanashi en Yuki Ito. Toen ontdekten ze mij en stroomden om me heen. Het was alsof ik een Japans persoon was.
Nu is het duidelijk: Maren Lundby heeft zichzelf goed gevonden in het normale dienblad in Pyeongchang. Foto: NTB-scanpix
Nu is het duidelijk: Maren Lundby heeft zichzelf goed gevonden in het normale dienblad in Pyeongchang. Foto: NTB-scanpix
Lundby gaat verder:
- Ik ging naar hen toe. Ik zie ze vaak. We groetten en hadden een goed gesprek.
Toen de meisjes in januari in Japan deelnamen, kreeg Lundby veel aandacht. Mensen vroegen naar handtekeningen en selfie met de mobiele camera.
"Ik ervaar dat niet als ik naar het dorp op Toten ga", zegt ze.
Maar in Japan kan het beroemde lied 'Mari, you delive' worden omgedoopt tot 'Maren, you rour.'
Sterkere positie
Aandacht is een uitdrukking dat de hoop van vrouwen een steeds sterkere positie inneemt. Ook in Noorwegen, hoewel niet alle scans worden afgebroken. Het normale baknet is onder meer de enige competitie op de Olympische Spelen.
De meisjes zijn slechts af en toe ontsnapt in grote heuvels. En skiflyging is op dit moment een verre droom. Het argument van de hoge heren in FIS is dat de algemene vaardigheden niet goed genoeg zijn.
Lundby begon te springen toen ze drie jaar oud was. In 20 jaar tijd heeft het Colombiaanse meisje zich ontwikkeld tot degene waarover iedereen spreekt in het hopcircus.
- Mijn broer nam me mee naar de grond. Sindsdien ben ik er geweest. Springen is het coolste wat ik weet.
mousserend
Toen Dagbladet op zondag Lundby ontmoette in het artiestendorp Pyeongchang, was ze bruisend en overduidelijk. Dit is iets waar iedereen om haar heen opschept: aanwezigheid en toewijding.
De hop-bart zorgt voor opschudding in de Verenigde Staten
De hop-bart zorgt voor opschudding in de Verenigde Staten
"Om de voortgang uit te leggen, duurt meer dan tien seconden", zegt coach Christian Meyer.
"Maren heeft het gevoel en de toewijding om te sporten. Het is dit jaar niet gebeurd, ze heeft het helemaal gehad. Ze is een winnaar. We hebben de hele tijd kanonsprongen gezien, maar ze zijn niet zo dichtbij gekomen als nu. De ups en downs gedurende meerdere jaren hebben gezorgd voor een goede ballast.
snotterig
Sportmanager Clas Brede Bråthen is onder de indruk:
- Ze heeft alles, eenvoudig en duidelijk. Techniek, ruwheid, fitness en ernst. Er is niets om op te wijzen in het negatieve, behalve dat ze me slaat.
- Wat bedoel je?
- Laatst hadden we het over winnen
Binnen het schansspringen bedoel je, neem ik aan. Dus alleen vergeleken met Wellinger die wel wintquote:Op maandag 12 februari 2018 11:00 schreef Columbiafan het volgende:
Zou wel de grootste verrassing van deze OS tot dusverre zijn mocht Lundby niet winnen.
Daar verschillen we dan van mening over.quote:Op maandag 12 februari 2018 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Binnen het schansspringen bedoel je, neem ik aan. Dus alleen vergeleken met Wellinger die wel wint
Lundby die niet wint zou op echt geen enkele manier ook maar enigszins in de buurt kwam van Gleirscher's goud, Achtereekte's goud of zelfs Krüger's goud lijkt me, wat verrassing betreft.
Gun jij het Takanashi ook zo?quote:Op maandag 12 februari 2018 14:02 schreef showtimer het volgende:
Die meisjes doen dus maar wat volgens Toni
Dit seizoen nog niets gezien eigenlijk. Iraschko blijft wel eng.quote:Op maandag 12 februari 2018 14:05 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Gun jij het Takanashi ook zo?
Dat kanquote:Op maandag 12 februari 2018 14:04 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan van mening over.
Lundby kent een superseizoen vooral.quote:Op maandag 12 februari 2018 14:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ken deze sport niet. Is dat ene vrouwtje nu zo goed of de rest nu zo slecht?
Ik keek heel even naar Ireen Woest.quote:
Naast Kramer - Bergsma - Bloemen op de 10k schaatsenquote:Op maandag 12 februari 2018 14:59 schreef Columbiafan het volgende:
Lundby, Althaus, Takanashi zou één van de meest logische podiums zijn op deze OS.
De volgorde ja, en die 10 moet natuurlijk nog komen.quote:Op maandag 12 februari 2018 15:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Naast Kramer - Bergsma - Bloemen op de 10k schaatsen
Of bedoel je ook de volgorde?
Het slot van het schansspringen ookquote:Op maandag 12 februari 2018 15:03 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
De volgorde ja, en die 10 moet natuurlijk nog komen.
Juist ja, ik gun het Maren wel, ze kijkt altijd zo lief en zielig na een gelukte/mislukte sprong.quote:Op maandag 12 februari 2018 15:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Het slot van het schansspringen ook
Het is hier trouwens erg rustig, iedereen op dag 3 al compleet uitgeput?quote:Op maandag 12 februari 2018 15:08 schreef franklop het volgende:
Vind je het gek dat ze zo'n last van de wind hebben als ze met die bladblazers staan
Ik zat tijdens het schaatsen zowel schansspringen als moguls te kijken, heb toen maar even de mogulsfinale uitgesteld afgemaakt en schansspringen op pauze gezet, inmiddels ben ik weer livequote:Op maandag 12 februari 2018 15:09 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Het is hier trouwens erg rustig, iedereen op dag 3 al compleet uitgeput?
quote:Op maandag 12 februari 2018 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zat tijdens het schaatsen zowel schansspringen als moguls te kijken, heb toen maar even de mogulsfinale uitgesteld afgemaakt en schansspringen op pauze gezet, inmiddels ben ik weer live
Jij als absolute kenner, moeten de Duitsers/Noren/Canadezen/Amerikanen zich zorgen gaan maken om Nederland inzake medaille spiegel. Die 10-12 gouden medailles lijken toch met de dag een stuk realistischer?quote:Op maandag 12 februari 2018 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zat tijdens het schaatsen zowel schansspringen als moguls te kijken, heb toen maar even de mogulsfinale uitgesteld afgemaakt en schansspringen op pauze gezet, inmiddels ben ik weer live
Zeker de Noren en Duitsers hoeven dat nietquote:Op maandag 12 februari 2018 15:12 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Jij als absolute kenner, moeten de Duitsers/Noren/Canadezen/Amerikanen zich zorgen gaan maken om Nederland inzake medaille spiegel. Die 10-12 gouden medailles lijken toch met de dag een stuk realistischer?
Het nieuws van Laura al gehoord?quote:Op maandag 12 februari 2018 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan kan Iraschko nog een medaille pakken, het zou best kunnen dat één van de twee toppers een beetje nerveus wordt. Zeker voor Althaus is dit nieuw, Lundby heeft hier al gestaan en weet dus wat het is.quote:
Wat?quote:Op maandag 12 februari 2018 15:13 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Het nieuws van Laura al gehoord?
Schijnt weer onwel geworden te zijn, kermde het uit van de pijn, dokters maakten zich even zorgen. Schijnt nu al wat beter zijn, maar ze kan nauwelijks bewegen. In Hochfilzen al gelijkaardige problemen, beetje zorgwekkend.quote:
Het podium zoals het er nu staat zou denk ik iedereen mee kunnen leven? Eigenlijk ook wel in eender welke volgorde.quote:Op maandag 12 februari 2018 15:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker de Noren en Duitsers hoeven dat niet
Dat is niet zo bestquote:Op maandag 12 februari 2018 15:17 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Schijnt weer onwel geworden te zijn, kermde het uit van de pijn, dokters maakten zich even zorgen. Schijnt nu al wat beter zijn, maar ze kan nauwelijks bewegen. In Hochfilzen al gelijkaardige problemen, beetje zorgwekkend.
Jij vreest ook voor de grote schans, waar de windnetten volgens Thoma dan nog eens twee meter te laag zijn.quote:
Ik wil gewoon peter van hal horen...quote:Op maandag 12 februari 2018 15:22 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Jij vreest ook voor de grote schans, waar de windnetten volgens Thoma dan nog eens twee meter te laag zijn.
twitter:DansLaMusette twitterde op maandag 12-02-2018 om 15:25:51Trčs étonnant que la Vuelta n'ait pas encore organisé d'arrivée au sommet de ce truc. https://t.co/F8Q9ZkBbZC reageer retweet
En in het Nederlands?quote:Op maandag 12 februari 2018 15:28 schreef Columbiafan het volgende:
twitter:DansLaMusette twitterde op maandag 12-02-2018 om 15:25:51Trčs étonnant que la Vuelta n'ait pas encore organisé d'arrivée au sommet de ce truc. https://t.co/F8Q9ZkBbZC reageer retweet
Drie dingesen op de rit zijn niet georganiseerd voor de truc op de berg.quote:
Zeer verwonderlijk dat de Vuelta nog geen aankomst heeft georganiseerd op de top van zo’n ding.quote:
quote:Op maandag 12 februari 2018 15:31 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Zeer verwonderlijk dat de Vuelta nog geen aankomst heeft georganiseerd op de top van zo’n ding.
Nou, dat is dan weer niet zo realistisch. Maar in theorie kan het.quote:Op maandag 12 februari 2018 15:39 schreef Columbiafan het volgende:
Kriznar, dat kan misschien een medaille zijn?
Van de noordse combinatie?quote:Op maandag 12 februari 2018 15:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
ah ook live op eurosport, met die gekke belg
En het wielrennen.quote:
bij het wielrennen vind ik hem eerlijk gezegd wel fijnquote:
Doet het bij NoKo best aardig hoor.quote:Op maandag 12 februari 2018 15:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
bij het wielrennen vind ik hem eerlijk gezegd wel fijnbeter dan al het andere wat ES heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |