abonnement Unibet Coolblue
pi_176686777
Uitgerekende data:

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken (meisje)
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader] (jongen)

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N. (jongen)
15 maart: Little Miss Naughty
19 maart: Aventura (meisje)
30 maart: DonnaRush (meisje)
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn (jongen)
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna

3 augustus: Nouk84
5 augustus: Fien10
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
28 augustus: ***Cassandra87*** (tweeling)

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).
pi_176687677
Voor wie het vroegen, tante Sien is het huis uit. Overigens had man wel netjes een raam open gezet maar vervolgens de tussendeur dichtgedaan dus dat raam had weinig effect.

Bella, wat fijn dat het geen PE is! Kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent.

Kim, ik snap wel dat je wat tijdsdruk voelt. Want als deze baby net zo'n haast heeft als haar zus, is het over minder dan 3 weken al zo ver toch? Hopelijk kan de verloskundige er een goed advies over geven of nog beter, is jullie meisje eigenwijsje gedraaid.

LuDann, merk je al dat de kuur je wat helpt?

Majo en Peace, ik hoop toch zo dat jullie prachtige plakkers hebben.
* Malteser geeft secondelijm door.

Noa, dat is een duidelijke nub! En het is zoals SQ ook al zei een meisjesnub. Dus voor wat de theorie waard is, meisje it is.

Fuchsia, *duim duim* voor jullie!

Majo nog over MvM. Ik vond het een kleine moeite en heb dus meegedaan. Komt ook omdat we nogal wat vrienden in de mm hebben. En het cadeautje is O+ . Alleen die lucht uit die flessen....
pi_176687687
Noa fijn van je goede termijnecho!

Fuchsia heel erg veel succes vandaag, ik duim mee!
pi_176687700
Succes vandaag Fuchsia!

Fijn dat het geen PE was Bella!

Ik heb over 2 weken de termijnecho al weer. De weken gaan stiekem best hard, ik ben alweer 9 weken onderweg. Gisteren intake bij de VK gehad, ik mag voorlopig gewoon daar de controles houden. Geen medische indicatie bij deze zwangerschap O+, in ieder geval niet al bij aanvang zoals de vorige keer.
pi_176687774
Wat een opluchting Bella! *O*

MaJo, ik doe ook weer mee. Sterker nog, de MvM-mevrouw komt vanmiddag langs.
pi_176687861
Lief van de berichtjes. Ik nu vandaag eigenwijs toch weer in de trein. Ga het vandaag nog proberen, heb de hele week nog overleg en bezoek staan. Maar als het niet gaat, ga ik me ziekmelden.

Het hielp me vanochtend om de dagen te tellen. 11 maart klinkt zo ver, 48 dagen klinkt super fijn. Over +- 48 dagen hebben we ons aapje in onze armen. <3

@ Bella: wat fijn dat het geen PE is. Nu lekker goed uitrusten thuis. Is alles af voor de baby? Kamer en zo?

Lage rugpijn had ik trouwens vanaf, blijkt achteraf, het moment van verwekken tot ik positief had getest, een week of 4.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_176687940
Fuchs ^O^ Ik duim! Succes strakjes.

Ik duim ook mee voor al die anderen die wachten op de eerste echo. Die eerste weken zijn gewoon verschrikkelijk. Wachten, wachten, wachten en niks dat je kan doen om de uitkomst te beïnvloeden. (En pas nu ik de baby regelmatig voel, vind ik het weer echt leuk worden :@ Daarvoor bleef het zo surreëel, met alleen een ietswat vadsig bobbelbuikje dat suggereerde dat er echt wel iets gaande was.)

Fijn dat het geen PE is, Bella!
pi_176688013
Fuchs, heel veel succes vandaag!! :*
pi_176688191
Fuchsia succes!!

En Bella gelukkig geen PE :*

Duman sterkte vandaag, hopelijk kom je de dag goed door.

En +1 op Jentin. Dat wachten en steeds in dat niemandsland zitten is echt niks... Maar nu ik hem elke dag kan voelen is het opeens een stuk rustiger in mijn hoofd O+ hoewel ik dan soms wel weer zit te porren in mijn buik om te kijken of ik hem kan laten bewegen :') (tot grote ergernis van vriend "laat hem eens met rust joh!" :') :D )
pi_176688251
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:11 schreef Aure het volgende:

hoewel ik dan soms wel weer zit te porren in mijn buik om te kijken of ik hem kan laten bewegen :') (tot grote ergernis van vriend "laat hem eens met rust joh!" :') :D )
Dat doe ik nu nog, als hij voor zijn doen te lang stil ligt. :+ m’n man keek laatst zo naar me: :') en zei inderdaad dat ik het arme kind met rust moest laten. _O-
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 08:55:34 #11
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176688747
Zou me inderdaad ook ziekmelden Duman, maar hoop dat het vandaag een beetje gaat dan! :*.

Fuchs, succes!

Kan niet wachten tot ik iets voel. Moest lachen om vadsig bobbelbuikje :D. Ik had al wel een kussentje, maar nu is het dat het echt lijkt alsof ik een aantal stevige lunches op heb. Kijk echt uit naar dat moment waarop het duidelijk te zien is :').

Is MvM handig als je in een appartementencomplex woont en onregelmatige diensten draait? Ik voel er weinig voor om de boel voor het gebouw neer te zetten en kan dus ook niet altijd openmaken.
pi_176689133
Fuchsia, heel veel succes vandaag! Ik duim voor je!

Duman, sterkte vandaag, en inderdaad vooral ziek melden als het echt niet meer gaat. Het is je laatste week, toch?

Bella, fijn dat het geen pe was! Ben benieuwd wanneer je je meisje gaat ontmoeten :)

Ik heb deze keer niet meegedaan met MvM, maar vorige zwangerschap wel. Ben de eerste keer zwanger geworden door IUI en dus blij dat ik iets terug kon doen :) Ik heb nooit last gehad van de lucht van de flessen, trouwens.
Helsinki, volgens mij kun je de vaste ophaalmomenten ook wijzigen als je er niet bent, of je kunt een week overslaan met ophalen.
pi_176689239
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:55 schreef Helsinki het volgende:
Is MvM handig als je in een appartementencomplex woont en onregelmatige diensten draait? Ik voel er weinig voor om de boel voor het gebouw neer te zetten en kan dus ook niet altijd openmaken.
Ik vond het in een appartementencomplex juist ideaal, weet niemand dat het van jou komt en geen roddels. ;)
pi_176691598
Echopost! Kloppend boontje gezien O+ *O* O+
Precies op maat, 7+3 vandaag *O*
pi_176691662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:07 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Echopost! Kloppend boontje gezien O+ *O* O+
Precies op maat, 7+3 vandaag *O*
Yesssss, wat fijn *O*
pi_176691663
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:07 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Echopost! Kloppend boontje gezien O+ *O* O+
Precies op maat, 7+3 vandaag *O*
Ik zat al te F5en! YES! *O* *O* *O*
pi_176691683
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:10 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik zat al te F5en! YES! *O* *O* *O*
O+ Ik had niet anders verwacht van je :* :D :+
pi_176691715
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:11 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

O+ Ik had niet anders verwacht van je :* :D :+
Hahahaha. Ja sorry. Als je deze over 33 weken schreeuwend in de wieg hebt, houd ik m'n mond weer. :P
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 12:13:08 #19
382129 crew  Donna
pi_176691720
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:07 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Echopost! Kloppend boontje gezien O+ *O* O+
Precies op maat, 7+3 vandaag *O*
Boontje!! *O* *O*
  dinsdag 23 januari 2018 @ 12:13:47 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176691730
Heerlijk nieuws Foeksie :)
Pak van je hart! Geniet van je dag.
pi_176691763
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:13 schreef Aventura het volgende:
Heerlijk nieuws Foeksie :)
Pak van je hart! Geniet van je dag.
Hoe gaat het met jou? Kom je wat meer aan je rust toe nu zonder roomies?
pi_176691781
Yeah wat fijn fuchsia *O*
pi_176691833
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:55 schreef Helsinki het volgende:
Zou me inderdaad ook ziekmelden Duman, maar hoop dat het vandaag een beetje gaat dan! :*.

Is MvM handig als je in een appartementencomplex woont en onregelmatige diensten draait? Ik voel er weinig voor om de boel voor het gebouw neer te zetten en kan dus ook niet altijd openmaken.
Ik woon op de begane grond, dus had ze op het balkon staan. Ben je close met je buren op de begane grond? :+

Ik heb vanochtend mn LG gesproken. Ik hoef deze week m’n uren niet te maken. Als het niet gaat, kan ik gewoon weg. Dus ik ben nu maar aan het wachten op de trein.

Heel erg fijn, Fuchsia, gefeliciteerd!
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 12:21:28 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176691856
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:15 schreef Songeur het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou? Kom je wat meer aan je rust toe nu zonder roomies?
Ja zeker, erg fijn. Al kwam een voor mij nieuwe verpleegkundige mij wel weer even melden dat ik echt 'op zaal' hoor en dat deze kamer eigenlijk niet voor mij is maar voor vrouwen met 'pre eclamptische klachten'. Ja ja. Ik snap niet waarom het nodig is om dat te melden. Ik bedoel, hoe denkt zij dan dat ik me daarvoor voel? Als een soort bevoorrecht prinsesje op de erwt ofzo? Stom.

Gister geen goede ctg's, weinig variabel en weinig beweging van kind. Gister lag ik er 4 uur aan. Vandaag moest ik zelfs nuchter zijn voor het eerste ctg, ivm een mogelijke rit OK, maar ze is toch goedgekeurd. Ze gaan nog niet ingrijpen, maar ze verwachten het binnenkort wel. Het word dus spannender.
pi_176691906
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:07 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Echopost! Kloppend boontje gezien O+ *O* O+
Precies op maat, 7+3 vandaag *O*
Whooo! *O* wat super fijn fuchs *O* gefeliciteerd
pi_176692140
JAAAAAAAAAAA *O* O+
pi_176692183
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:21 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja zeker, erg fijn. Al kwam een voor mij nieuwe verpleegkundige mij wel weer even melden dat ik echt 'op zaal' hoor en dat deze kamer eigenlijk niet voor mij is maar voor vrouwen met 'pre eclamptische klachten'. Ja ja. Ik snap niet waarom het nodig is om dat te melden. Ik bedoel, hoe denkt zij dan dat ik me daarvoor voel? Als een soort bevoorrecht prinsesje op de erwt ofzo? Stom.

Gister geen goede ctg's, weinig variabel en weinig beweging van kind. Gister lag ik er 4 uur aan. Vandaag moest ik zelfs nuchter zijn voor het eerste ctg, ivm een mogelijke rit OK, maar ze is toch goedgekeurd. Ze gaan nog niet ingrijpen, maar ze verwachten het binnenkort wel. Het word dus spannender.
Grom, verkeerde been uit bed zeker, die verpleegkundige. Tsssss.

En wat rot van de minder goede ctg's. Echt spannend. :*
pi_176692264
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:21 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja zeker, erg fijn. Al kwam een voor mij nieuwe verpleegkundige mij wel weer even melden dat ik echt 'op zaal' hoor en dat deze kamer eigenlijk niet voor mij is maar voor vrouwen met 'pre eclamptische klachten'. Ja ja. Ik snap niet waarom het nodig is om dat te melden. Ik bedoel, hoe denkt zij dan dat ik me daarvoor voel? Als een soort bevoorrecht prinsesje op de erwt ofzo? Stom.
Waarom zou je überhaupt zoiets zeggen? Echt, sommige mensen..

Jammer van de minder goede ctg’s... maar gelukkig zijn jullie alsnog goedgekeurd! Daar gaat het om. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_176692532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:07 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Echopost! Kloppend boontje gezien O+ *O* O+
Precies op maat, 7+3 vandaag *O*
*O* O+ O+ Gefeliciteerd!
♥ J & S
pi_176692628
Yeaahhh Fuchs!!! *O* *O*
pi_176693125
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:07 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Echopost! Kloppend boontje gezien O+ *O* O+
Precies op maat, 7+3 vandaag *O*
*O* *O* *O* *O*
pi_176693342
Fuchsia, gefeliciteerd!! *O* *O* *O*

Wederom spannende tijdens dus, Aventura. :*
  dinsdag 23 januari 2018 @ 14:00:46 #33
409579 LuDann
All the way
pi_176693580
Wat fijn Fuchsia! *O*

Aventura, spannend zo, lijkt me erg rot om zo´n mindere ctg te hebben. Hoe ver ben je nu precies? En wat stom van die vpk, alsof je überhaupt daar voor je lol ligt. |:(

@Malteser, de kuur helpt al een klein beetje maar voel me eigenlijk best ziek sinds ik dus weet dat ik een blaasontsteking heb. Echt stom hoe dat zo kan werken. :')

Ik ben vandaag 37 weken! :o Gisteren vroeg een buurvrouw hoe lang ik nog moest en toen antwoordde ik dus ´3 weken´ en moest echt even slikken, want hoe dan. Jeetje, en als het een ks wordt nog minder dus. Ik heb nog geen vluchttas gepakt, het bed staat nog laag en het matras is nog niet afgeschermd want ik verwacht nog niks voorlopig. Maar toch maar even doen binnenkort. Peuter is alleen zo´n handvol op het moment dat ik er niet echt aan toekom.
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 14:48:06 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176694402
Fuchs wat een goed nieuws O+ *O* O+ nu duimen dat de volgende echo weer zo goed is :*

Fijn om te horen dat hier best wat animo voor MvM is, dat doet mij echt goed O+

Helsinki, het verschilt ook weer per stad wat de regels zijn. Ik las dat ze in Utrecht zelfs aan de deur komen om te brengen en halen dus dat is helemaal ideaal ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176694403
Fuchsia! Jeej wat fijn!! O+ *O* O+ *O* O+

Oh wat een krent van een vpk zeg, Aventura net alsof je je "thuis" voelt in dat kamertje. Spannende tijd hopelijk blijft ze nog een aantal weekjes zitten om te groeien O+ :* :*

Duman alles is klaar, mn man kan ook écht niet wachten haha. :D

LuDann 37 weken wow, hoe groeit je buik :@
pi_176694671
Hier ontlurk ik voor: MaJo en Fuchsia, wat geweldig, ik heb hard geduimd voor jullie allebei (en nog wat meer dames). Van harte gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:05:35 #37
409579 LuDann
All the way
pi_176694751
Ik zal straks even man vragen een foto te maken Bella, ik denk er steeds maar niet aan. Ik geloof dat het enorm meevalt met mijn buik dit keer.
pi_176695094
Fuchsia O+ Wat een opluchting moet dat zijn! Gefeliciteerd *O*
Make your own kind of music.
pi_176695591
Voel je je weer ok Bella?

Ik ben ook wel benieuwd naar je buik Lu! Hopelijk voel je je snel wat beter na de blaasontsteking. Had je nou antibiotica?

Aventura wat een meelevend persoon is dat zeg. Alsof je daar voor je lol ligt en de diva uithangt ofzo... Niet ok. Balen dat de CTG's achteruit gaan, dat maakt het wel heel spannend. Kan dat ook weer beter worden of is het idee dat het langzaamaan achteruit blijft gaan? Hoeveel weken ben je nu ook alweer?
pi_176695636
Bij mijn controle kwamen we er dus gister achter dat baby dwars ligt. Ze ligt met haar hoofdje in mn zij zegmaar en benen beneden. Beetje dubbel geklapt. Ben nu 34 weken, volgens de vk was er nog niks aan de hand. Baby lag 1,5 week terug nog met hoofdje naar beneden en omdat het mijn 3e kindje is zou er meer ruimte zijn om te draaien. Toch ben ik er niet helemaal gerust op. Laat haar maar fijn draaien en met hoofdje goed gaan liggen.

Ook heb ik gister de knoop doorgehakt en geboortekaartje besteld *O* Lijstjes afwerken, ik hou ervan. Wat is een goede termijn om met de babywasjes te beginnen?
pi_176695768
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:12 schreef Svane het volgende:

[..]

Hahahaha. Ja sorry. Als je deze over 33 weken schreeuwend in de wieg hebt, houd ik m'n mond weer. :P
:D Ik moest hardop lachen. Ik teken ervoor hoor :7
Ga jij niet ondertussen voor nummer 3? O-)

Bedankt voor alle lieve jompels *O* O+ Voor nu even opgelucht, alhoewel ik nog wel wat spanning in mijn lijf voel. Ik ben echt nog nooit zo zenuwachtig geweest. Na de echo had ik wel een hoop krampjes/steken gehad. Is dat normaal?
Over 2 weken weer echo, dus dat worden 2 spannende weken vermoed ik. Nu maar eens aanmelden bij MvM.

Aventura :* Wat een zorgen om je kleine meisje. Hoe ver ben je nu? Hopelijk kan je haar nog even bij je houden.

Duman wat fijn dat je werkgever zo flexibel is en je naar huis mocht :*
pi_176696163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:42 schreef Songeur het volgende:
Bij mijn controle kwamen we er dus gister achter dat baby dwars ligt. Ze ligt met haar hoofdje in mn zij zegmaar en benen beneden. Beetje dubbel geklapt. Ben nu 34 weken, volgens de vk was er nog niks aan de hand. Baby lag 1,5 week terug nog met hoofdje naar beneden en omdat het mijn 3e kindje is zou er meer ruimte zijn om te draaien. Toch ben ik er niet helemaal gerust op. Laat haar maar fijn draaien en met hoofdje goed gaan liggen.

Ook heb ik gister de knoop doorgehakt en geboortekaartje besteld *O* Lijstjes afwerken, ik hou ervan. Wat is een goede termijn om met de babywasjes te beginnen?
Oh, lekker eigenwijs! Heb je niet gemerkt dat ze is gedraaid? Hopelijk draait ze op tijd terug.

Wij mogen morgenochtend weer naar de vk, ben benieuwd hoe hij nu ligt. Hij is nu zo groot dat ik het niet meer kan onderscheiden. De laatste keer lag ‘ie goed naar beneden, hopelijk nog steeds.

De wasjes zijn hier al gedaan tussen kerst en oud&nieuw. Degenen in de kast laat ik lekker hangen, maar ik zie mezelf de lakentjes enzo wel weer opnieuw wassen. :')

Proefdruk van ons kaartje is hier vandaag binnen gekomen! Man liet het aan mij over. Ik hou niet van tekeningen, silhouette, stijgerhout etc, dus er bleef weinig over. Maar nu ik ‘m in het echt heb gezien, ben ik toch wel verliefd. O+
Nu nog rijmpjes vinden.

Is jullie kamer inmiddels klaar?
Protège moi de mes désirs.
pi_176696176
Wat een opluchting Fuchsia! *O*

De MvM-mevrouw was een kwartier te laat. }:| Maar nu wel alles geregeld, en de test had weer een knalstreep, toch fijn.
pi_176696207
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 14:00 schreef LuDann het volgende:

Ik ben vandaag 37 weken! :o Gisteren vroeg een buurvrouw hoe lang ik nog moest en toen antwoordde ik dus ´3 weken´ en moest echt even slikken, want hoe dan. Jeetje, en als het een ks wordt nog minder dus. Ik heb nog geen vluchttas gepakt, het bed staat nog laag en het matras is nog niet afgeschermd want ik verwacht nog niks voorlopig. Maar toch maar even doen binnenkort. Peuter is alleen zo´n handvol op het moment dat ik er niet echt aan toekom.
Ik moest vanochtend ook even slikken, toen ik de dagen ging tellen. Nog maar 48 dagen! :+

Zet je er klossen onder, of verhoog je ‘m op een andere manier?
Gelukkig is alles wat je opnoemt zo gedaan! Heb je wel al een eerste pakje uitgekozen? :) Dat scheelt al een hoop.
Protège moi de mes désirs.
pi_176696285
Fuccchssss wat fijn!!!! O+
:)
pi_176696331
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 14:00 schreef LuDann het volgende:

Ik ben vandaag 37 weken! :o Gisteren vroeg een buurvrouw hoe lang ik nog moest en toen antwoordde ik dus ´3 weken´ en moest echt even slikken, want hoe dan. Jeetje, en als het een ks wordt nog minder dus. Ik heb nog geen vluchttas gepakt, het bed staat nog laag en het matras is nog niet afgeschermd want ik verwacht nog niks voorlopig. Maar toch maar even doen binnenkort. Peuter is alleen zo´n handvol op het moment dat ik er niet echt aan toekom.
Sterkte met de peuter! Heb je dagen dat je even bij kunt komen, als zij op de opvang is?

Wij hebben het bed dit weekend op klossen gezet. Ik heb nu dus een opstapje nodig omdat ik er anders echt niet in kom :D
pi_176696842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:20 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Sterkte met de peuter! Heb je dagen dat je even bij kunt komen, als zij op de opvang is?

Wij hebben het bed dit weekend op klossen gezet. Ik heb nu dus een opstapje nodig omdat ik er anders echt niet in kom :D
Haha wat irritant een opstapje. Is het bed dan niet veel te hoog? Of ben jij niet zo groot? Snap het natuurlijk voor de rug van de kraamverzorgster en vk maar met opstapje erin klinkt ook zo onveilig.
pi_176696925
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oh, lekker eigenwijs! Heb je niet gemerkt dat ze is gedraaid? Hopelijk draait ze op tijd terug.

Wij mogen morgenochtend weer naar de vk, ben benieuwd hoe hij nu ligt. Hij is nu zo groot dat ik het niet meer kan onderscheiden. De laatste keer lag ‘ie goed naar beneden, hopelijk nog steeds.

De wasjes zijn hier al gedaan tussen kerst en oud&nieuw. Degenen in de kast laat ik lekker hangen, maar ik zie mezelf de lakentjes enzo wel weer opnieuw wassen. :')

Proefdruk van ons kaartje is hier vandaag binnen gekomen! Man liet het aan mij over. Ik hou niet van tekeningen, silhouette, stijgerhout etc, dus er bleef weinig over. Maar nu ik ‘m in het echt heb gezien, ben ik toch wel verliefd. O+
Nu nog rijmpjes vinden.

Is jullie kamer inmiddels klaar?
Kamertje is, semi klaar. Alsin het is geverfd, de meubels staan, matrashoes is gewassen en lamp hangt. Nu nog aankleden enzo! Ben op zoek naar leuke posters voor de muur maar kan niks vinden wat me aanstaat. En dus alles wassen..

Heb het draaien niet gemerkt, ja door het feit dat ik pijn had op een plek waar ik dat normaal niet had. Verder vermoed ik dat die van jou nog wel goed ligt hoor! Vk zei dat eerste kindjes meestal wel blijven liggen rond deze termijn want die hebben minder ruimte. Ik ben blijkbaar uitgerekt }:|

Leuk dat je zo blij bent met het kaartje, waar heb je hem gevonden? Ga je hem hier showen als het zo ver is? Wij hebben het kaartje ook uitgekozen alleen de tekst nog. Ben niet zo van de rijmpjes en gedichtjes dus dat is altijd nog een issue.
pi_176697027
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:07 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Echopost! Kloppend boontje gezien O+ *O* O+
Precies op maat, 7+3 vandaag *O*
Wat super! *O* *O* *O*

Aventura, wat een domme opmerking.. en wat rot van de ctg’s :*
pi_176697080
Songeur ik heb ook een dwarsligger, maar ik loop wel 10 dagen op je achter. De vk hier gaf aan dat het alleen maar goed was dat er nog zoveel plek was, al kan ik me voorstellen dat je nu toch liever hebt dat ie goed gaat liggen
:P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_176697153
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:48 schreef Songeur het volgende:

[..]

Kamertje is, semi klaar. Alsin het is geverfd, de meubels staan, matrashoes is gewassen en lamp hangt. Nu nog aankleden enzo! Ben op zoek naar leuke posters voor de muur maar kan niks vinden wat me aanstaat. En dus alles wassen..

Heb het draaien niet gemerkt, ja door het feit dat ik pijn had op een plek waar ik dat normaal niet had. Verder vermoed ik dat die van jou nog wel goed ligt hoor! Vk zei dat eerste kindjes meestal wel blijven liggen rond deze termijn want die hebben minder ruimte. Ik ben blijkbaar uitgerekt }:|

Leuk dat je zo blij bent met het kaartje, waar heb je hem gevonden? Ga je hem hier showen als het zo ver is? Wij hebben het kaartje ook uitgekozen alleen de tekst nog. Ben niet zo van de rijmpjes en gedichtjes dus dat is altijd nog een issue.
Mooi! Kan je mooi je verlof vullen met wassen & strijken. O+
Postertjes ben ik ook nog naar op zoek. We hebben inmiddels een stoel. Nu nog een tafeltje, een nachtlampje en een postertje.

Uitgerekekt, haha. :D Zal vast wel meevallen.

Het kaartje komt van Poobies.nl, maar is vergelijkbaar met de kaartjes van https://lovz.nl/geboortekaartjes
Natuurlijk ga ik ‘m tzt showen! Vind het ook leuk om de kaartjes van anderen te zien. :)
Gedichtjes zijn inderdaad lastig. Misschien een stukje uit een songtekst? Of een boek?
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 18:02:34 #52
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176698448
Songeur, hier ook een mellow vk! Geen stress tot wk 36 bij een kindje dat niet de eerste is. Hier ligt meisje ligt al meer met haar hoofd naar beneden maar nog niet helemaal netjes (nog wel redelijk dwars), dus bij 36.4 w een echo om te checken en evt acties te bespreken. Ik ben er al meer op gerust dat ze toch langzaamaan een verschuivende beweging lijkt te maken naar het zuiden. Ken je spinning babies? Ik heb de afgelopen week gebruik gemaakt van die technieken onder het mom van ‘baat het niet..’: https://spinningbabies.co(...)d-leaning-inversion/

Fuchs *O*

Duman wat fijn dat je kaartje zo mooi is!

Aventura, wat een hork.. niets van aantrekken hoor! Hopelijk neemt de bewegelijkheid van jullie mini toch nog even terug toe en kan ze nog even blijven zitten waar ze zit.

...en verder ben ik het vergeten. Nog 2 dagen werken!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176698770
Iemand die hier een jongen of meisje in kan zien? Echo met 13 weken.
Hoop dat het plaatsen goed gaat :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176698872
Wat een bijzondere echo! :o O+
Protège moi de mes désirs.
pi_176699099
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:43 schreef Songeur het volgende:

[..]

Haha wat irritant een opstapje. Is het bed dan niet veel te hoog? Of ben jij niet zo groot? Snap het natuurlijk voor de rug van de kraamverzorgster en vk maar met opstapje erin klinkt ook zo onveilig.
Zojuist opgemeten, en het bed is precies de hoogte die het nu zou moeten zijn (80cm)! Ik ben niet heel groot inderdaad en die grote buik maakt het nog iets lastiger :D
  dinsdag 23 januari 2018 @ 19:00:47 #56
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176699800
Topnieuws Fuchsia! Gefeliciteerd!
pi_176700099
Fuchsia wat fijn!
pi_176701270
Noa dat is voor mij echt een meisjesnub! Fijn dat alles goed was O+.

Bellaa wat fijn dat het geen PE was! Komt nu snel dichterbij, spannend!

Fuchsia!!! *O*

Sorry heel erg moe dus verder slecht bijgelezen. *neerploft op de bank*.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176701669
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:18 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Iemand die hier een jongen of meisje in kan zien? Echo met 13 weken.
Hoop dat het plaatsen goed gaat :')

Dat wat je links tussen de beentjes ziet zitten, zou een balzak kunnen zijn maar ik ben niet zo goed in echo's lezen.
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 20:08:52 #60
382129 crew  Donna
pi_176701922
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat wat je links tussen de beentjes ziet zitten, zou een balzak kunnen zijn maar ik ben niet zo goed in echo's lezen.
Dat dacht ik ook eigenlijk!
pi_176702022
Mèn... heb echt krampaanvallen in m’n buik. :{ Pffff....
:)
pi_176702063
Fijn van de goede echo fuchsia!!

Gelukkig vandaag niet al gebeld met een slechte uitslag. Hopelijk slaap ik vannacht een beetje. De vorige keer werden we pas om 2 uur 's middags gebeld met de uitslag. Ik heb mezelf nu voorgenomen om te wachten tot 12 uur en daarna zelf te bellen. Of is dat niet netjes en moet ik gewoon geduld hebben?
pi_176702111
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:13 schreef Fien10 het volgende:
Fijn van de goede echo fuchsia!!

Gelukkig vandaag niet al gebeld met een slechte uitslag. Hopelijk slaap ik vannacht een beetje. De vorige keer werden we pas om 2 uur 's middags gebeld met de uitslag. Ik heb mezelf nu voorgenomen om te wachten tot 12 uur en daarna zelf te bellen. Of is dat niet netjes en moet ik gewoon geduld hebben?
Of die twee uurtjes nou zoveel verschil maken? :P
:)
pi_176702155
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:15 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Of die twee uurtjes nou zoveel verschil maken? :P
Ga jij maar eens in mijn schoenen staan.
pi_176702186
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:17 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Ga jij maar eens in mijn schoenen staan.
Nou dan bel je toch.
:)
  dinsdag 23 januari 2018 @ 20:19:00 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176702200
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:13 schreef Fien10 het volgende:
Fijn van de goede echo fuchsia!!

Gelukkig vandaag niet al gebeld met een slechte uitslag. Hopelijk slaap ik vannacht een beetje. De vorige keer werden we pas om 2 uur 's middags gebeld met de uitslag. Ik heb mezelf nu voorgenomen om te wachten tot 12 uur en daarna zelf te bellen. Of is dat niet netjes en moet ik gewoon geduld hebben?
Ik zou tot 14u wachten, maar ik snap je neiging wel. Ik vind het ook zo naar om zoiets midden op de dag te plannen, mensen slapen de nacht ervoor vaak slecht en dan moet je nog uren wachten. Kan het me nog herinneren van toen wij op de uitslag van de vruchtwaterpunctie wachtten. Volgens mij zouden we tussen 15:00 en 15:30 gebeld worden of zoiets. Niet te doen!

Wel fijn dat je niet gebeld werd vandaag, we duimen nog even een dagje door!
pi_176702228
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:13 schreef Fien10 het volgende:
Fijn van de goede echo fuchsia!!

Gelukkig vandaag niet al gebeld met een slechte uitslag. Hopelijk slaap ik vannacht een beetje. De vorige keer werden we pas om 2 uur 's middags gebeld met de uitslag. Ik heb mezelf nu voorgenomen om te wachten tot 12 uur en daarna zelf te bellen. Of is dat niet netjes en moet ik gewoon geduld hebben?
Ik zou direct om 09:00 al aan de telefoon hangen door de spanning, dus ik vind het niet gek dat je om 12.00 zelf zou bellen hoor.
pi_176702244
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik zou tot 14u wachten, maar ik snap je neiging wel. Ik vind het ook zo naar om zoiets midden op de dag te plannen, mensen slapen de nacht ervoor vaak slecht en dan moet je nog uren wachten. Kan het me nog herinneren van toen wij op de uitslag van de vruchtwaterpunctie wachtten. Volgens mij zouden we tussen 15:00 en 15:30 gebeld worden of zoiets. Niet te doen!

Wel fijn dat je niet gebeld werd vandaag, we duimen nog even een dagje door!
Ze hebben helemaal geen tijd indicatie gegeven. Dat is juist zo rot en vervelend. Maar je vreet je zo op en bent ziek van de zenuwen. De kans is ook zo groot dat het mis is.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 20:22:31 #69
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176702287
Oh wacht, dan las ik het verkeerd. Als je geen tijdsindicatie hebt dan zou ik me tegen de middag ook niet meer in kunnen houden denk ik.
pi_176702307
Dan misschien om 10.00u al een belletje plegen? :) Ze begrijpen het echt wel.
:)
pi_176702505
Vier handen op één buik, ik kijk dag nu voor het eerst. Mag ik die mensen een hele harde klap geven? Verdomme, zeg.

Fien, gewoon bellen.
Protège moi de mes désirs.
pi_176702509
Pfff Fien, zenuwslopend! De duimen draaien hier morgen voor jullie. En ik denk dat ik ook zou bellen als je 's ochtends nog niks gehoord hebt.
pi_176702514
Het is gewoon een klote situatie. Enerzijds ben ik bang om 's morgens vroeg gebeld te worden omdat ze altijd als eerste de slecht nieuws gesprekken doen. En anderzijds zit je zo in de spanning en duurt iedere minuut een uur. M'n moeder komt langs omdat ze niet wil dat ik alleen ben met slecht nieuws. Opzich fijn en super goed bedoeld natuurlijk maar m'n moeder staat er negatief in en heeft zelf ook enorm veel stress en daarvan krijg ik nog meer een rotgevoel. Gelukkig vandaag een hele drukke dag gehad op m'n werk en echt geen tijd om er bij stil te staan dus dat was fijn.
pi_176702601
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vier handen op één buik, ik kijk dag nu voor het eerst. Mag ik die mensen een hele harde klap geven? Verdomme, zeg.

Fien, gewoon bellen.
Ik word ook zo pissed :r
:)
pi_176702653
Lieve Fien... ik hoop zo dat je deze nacht een beetje goed door komt en dat je aan je slaap toe komt. Mn duimen draaien voor je morgen. :*
:)
  dinsdag 23 januari 2018 @ 20:48:58 #76
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176702911
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:35 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ik word ook zo pissed :r
Ik vind deze aflevering wel meevallen eigenlijk tot nu toe :p

Fien, bijna vrouw! Hier draaien de duimen heeel heel hard.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176703966
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vier handen op één buik, ik kijk dag nu voor het eerst. Mag ik die mensen een hele harde klap geven? Verdomme, zeg.

Fien, gewoon bellen.
Dat programma kijk ik al jaren niet meer uit pure nijd :') In vind het leven iets te oneerlijk als ik dat programma kijk.

Fien, voorzichtig goed nieuws dat je in ieder geval vandaag niet bent gebeld. Heel veel sterkte morgen en ik duim hard voor goed nieuws! En gewoon bellen. Niet geschoten is altijd mis ;)
Herkenbaar wat betreft je moeder trouwens ook.
pi_176704186
Deze aflevering viel reuze mee opzich, alleen het roken en het gamen van die vriend was jammer. :P
pi_176704397
Deze aflvering viel me nog mee! Wat ik in de regel wel jammer vind aan dit soort programma’s is dat het altijd dezelfde types zijn.
pi_176704421
Oh en Fien, ik hoop op goed nieuws morgen!! Ik zou inderdaad gewoon zelf even bellen denk ik rond de middag.
pi_176704493
Ik heb het niet gezien maar ken de strekking van het programma. En roken tijdens de zwangerschap. :N En dan als argument geven dat stoppen meer stress geeft en dat dat ook niet goed is voor de baby. Echt, ga fietsen.

Roken is een verslaving en ik geloof onmiddellijk dat het lastig kan zijn om van een verslaving af te komen maar ik geloof ook in "waar een wil is, is een weg" als het gaat om een verslaving de baas worden. Maar hé, misschien zeg ik wel hele gekke dingen want ik heb geen verslaving(en).

Oh jawel, knuffelen met Twix, en daar ga ik me nooit maar dan ook nooit aan laten behandelen. Wat een heerlijkheid! En dan heb ik straks gewoon twee kindjes om te knuffelen O+. Hoe rijk is dat!
pi_176706886
Fuchsia O+
Jeeeeee

En succes fien :*
pi_176707043
Hoe is het met jou Loj?
pi_176707099
Fien succes :* de duimen draaien hier.

Loj hoe is het met jou?
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  dinsdag 23 januari 2018 @ 23:11:14 #85
409579 LuDann
All the way
pi_176707148
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik moest vanochtend ook even slikken, toen ik de dagen ging tellen. Nog maar 48 dagen! :+

Zet je er klossen onder, of verhoog je ‘m op een andere manier?
Gelukkig is alles wat je opnoemt zo gedaan! Heb je wel al een eerste pakje uitgekozen? :) Dat scheelt al een hoop.
Gewoon klossen ja, heb ze al in huis. En de rest is ook niet veel werk, ik heb een hele berg pakjes die als eerste pakje kunnen dienen. :P Maar ik moet wel voor een dag of 4 ziekenhuis inpakken en dat is wat minder handig.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:20 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Sterkte met de peuter! Heb je dagen dat je even bij kunt komen, als zij op de opvang is?

Wij hebben het bed dit weekend op klossen gezet. Ik heb nu dus een opstapje nodig omdat ik er anders echt niet in kom :D
Ze gaat 2 dagen naar de opvang maar ik vind dat eigenlijk wat weinig op dit moment. Normaal gesproken past mijn moeder nog een dag op (maar die heeft teveel last van de bestralingen) en namen man en schoonouders om de week een dag, maar ook dat gebeurt momenteel niet. Ik wil haar eigenlijk deze week of volgende week een extra dag doen maar dat kost meteen zo´n klauw met geld.

Ik heb een minuut of 10 van vier handen op 1 buik gezien, dat ze naar het ziekenhuis ging omdat de ontsluiting bleef hangen. Toen moest ik aan het artikel waar Wup naar verwees denken. Vervolgens begon peuter helaas opnieuw met huilen en ben ik nog 2 uur met haar in de weer geweest. :O
pi_176707461
Lief dat jullie het vragen..
Op zich prima, alleen hoor ik echt nergens bij ;)

Nog geen drup bloed gezien, wisselende zwangerschapsklachten, stiekeme hoop maar vooral geen hoop proberen te hebben, de vk was heel duidelijk.... dus eigenlijk ben ik topicloos ;)

Maar ik ben vooral blij voor de zeer bijzondere aanwas en kloppende hartjes hier nu... laat mij dan maar de mk hebben als deze bijzondere aanwas acht maanden hier mag blijven hangen O+
Mijn tijd komt nog wel :) en natuurlijk ga ik volgende week keihard janken bij het slechte nieuws en komen die tranen nu soms ook 's nachts, maar weiger ik om de negativiteit te laten overheersen.
pi_176707545
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 23:24 schreef Loj het volgende:
Lief dat jullie het vragen..
Op zich prima, alleen hoor ik echt nergens bij ;)

Nog geen drup bloed gezien, wisselende zwangerschapsklachten, stiekeme hoop maar vooral geen hoop proberen te hebben, de vk was heel duidelijk.... dus eigenlijk ben ik topicloos ;)

Maar ik ben vooral blij voor de zeer bijzondere aanwas en kloppende hartjes hier nu... laat mij dan maar de mk hebben als deze bijzondere aanwas acht maanden hier mag blijven hangen O+
Mijn tijd komt nog wel :) en natuurlijk ga ik volgende week keihard janken bij het slechte nieuws en komen die tranen nu soms ook 's nachts, maar weiger ik om de negativiteit te laten overheersen.
:* :* :* wat ben je sterk.
Ik duim in elk geval voor je, het is je zo gegund O+

Wanneer is de echo?
pi_176708017
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 23:24 schreef Loj het volgende:
Lief dat jullie het vragen..
Op zich prima, alleen hoor ik echt nergens bij ;)

Nog geen drup bloed gezien, wisselende zwangerschapsklachten, stiekeme hoop maar vooral geen hoop proberen te hebben, de vk was heel duidelijk.... dus eigenlijk ben ik topicloos ;)

Maar ik ben vooral blij voor de zeer bijzondere aanwas en kloppende hartjes hier nu... laat mij dan maar de mk hebben als deze bijzondere aanwas acht maanden hier mag blijven hangen O+
Mijn tijd komt nog wel :) en natuurlijk ga ik volgende week keihard janken bij het slechte nieuws en komen die tranen nu soms ook 's nachts, maar weiger ik om de negativiteit te laten overheersen.
Loj O+ wat een niemandsland en onzekerheid! Tussen hoop en vrees ;( Wanneer is je echo?
Je woorden zijn lief, maar tuurlijk ben je verdrietig! Knap dat je het negatieve niet laat overheersen :*
pi_176708958
Loj mijn duimen blijven draaien voor jou, ik hoop zo erg dat je gewoon een mooi hartje gaat zien, en dat je hier ook gewoon mag blijven :* :* :* succes volgende week!!!
pi_176709063
Fuchsia_roze wat fijn van de goede echo *O*

Fien heel veel sterkte met wachten, ik duim gewoon door voor je. :*

Aventura er zijn toch wel meer indicaties voor een eenpersoonskamer. Ik vind het nog al wat, om continu zoveel spanning te hebben en te wachten tot ingrijpen noodzakelijk is.
Ik hoop dat jullie kleine dame nog een tijdje veilig bij je kan blijven.
Hoeveel weken ben je nu?

DUMAN fijn dat je werkgever zo meewerkt.

Kim hopelijk draait de kleine nog.
pi_176710133
Och Loj, deze onzekerheid is ook echt vreselijk! Ik hoop dat het muntje de goede kant op valt. De vk is ook een mens en kan ook foutjes maken.
Ik duim, dat je volgende week tranen van geluk hebt :* .

Aventura wat een heks die vrouw zeg! Van je af zetten hoor dat mens weet niet wat ze roept. Hopelijk komen jullie een beetje bij op je eigen kamer :* . En getsie niet buiten, mag je ook niet even in een rolstoel een rondje?

Fien mijn duimen draaien nog steeds!

Kim ze gaat de goede kant op! Nog een klein stukje baby!!

Wat rot Ludan, vervelend idd dat die extra dagen een partij geld kosten maar misschien ook wel wat waard voor jouw rust?!

Hier een fijne avond en nacht achter de rug :{ .
Dreumes begon in heftige paniek het bed door te woelen, na een 1,5 toch een zetpil gegeven maar ze bleef zo van streek. Uiteindelijk samen even in bad geprobeerd te ontspannen. Ze was enorm wankel en had hele rare trillingen maar ze viel uiteindelijk tijdens het badderen bijna in slaap dus beneden lekker in slaap gevallen. Toen besloten we ook maar te gaan slapen en toen begon peuter :+ . Koorts, overgeven en onrustig natuurlijk. Uiteindelijk bleef de nacht om en om onrustig :O . Hopelijk slapen ze straks nog even zodat ik ook mijn ogennog even dicht kan gooien.

[ Bericht 36% gewijzigd door klaprooss op 24-01-2018 07:36:31 ]
♥ J & S
  woensdag 24 januari 2018 @ 07:34:09 #92
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176710163
Sethiwe, vandaag 32w2d! Ik werd net wakker gebeukt door de meis! Ik denk echt dat ze een optater had van de corticosteroïden. Dat is ook een bekende bijwerking daarvan, verminderde kindsbewegingen. We hopen maar weer op een lange, saaie ziekenhuisdag. Ik realiseerde me dat ik al 19 dagen niet buiten ben geweest..
pi_176710249
Al 19 dagen niet buiten geweest :o pfoe... Maar wel al 32w2d! Op naar de 33 :*
pi_176710285
Fijn Aventura, zo'n beukende meis! Hopelijk ook een mooi variabel.ctg straks :*

Ahh Klappie wat een rotnacht ;(
Beterschap voor je kindjes :*

Loj. Dikke knuffel. Die onzekerheid is zo killing. Ik hoop op goed nieuws en dat we gezellig nog samen kunnen posten hier!
Bij M. had ik met 6.1 een hartje, maar die was ook heel langzaam. Vk zei toen dat het waarschijnlijk net pas was gestart met kloppen ofzo. Heb je niets aan maar wilde het toch even zeggen.

Fien! Hopelijk goed nieuws vandaag! Succes met wachten meid! :*
pi_176710547
Fien, veel succes vandaag! Hopelijk bellen ze vlot én met goed nieuws.

Ruim 32w alweer, Aventura! Wat moet het zwaar zijn zo, maar wat goed dat je meis er toch nog maar mooi zit. Ik duim voor weer een goed ctg vandaag!

Lieve woorden, Loj, maar het is jou ook zo gegund, je zo gewenste derde. Ik hoop dat je volgende week against the odds toch een goed bericht krijgt; maar ik snap ook goed dat jij daar niet op wil of durft te hopen.

Duman: wat goed, zo'n meedenkende werkgever. Pas goed op jezelf, hoe fitter je blijft, hoe sneller je straks na de bevalling ook weer herstelt.

Hier gaat alles goed. Ik nader de 21wk en ik voel de baby elke dag een paar keer goed bewegen. Zo gezellig :)

Over twee weken ga ik met 4havo naar Parijs, van maandag tot en met vrijdag. Er was eerst sprake van dat ik niet mee mocht, want men kreeg het vervangingsrooster niet rond dus moest er iemand van de begeleiding thuisblijven: 'En jij bent toch zwanger, dussss....' Uit pure opstandigheid over die tekst heb ik m'n uiterste best gedaan om tóch mee te mogen, maar ergens heb ik ook alweer spijt _O-
  woensdag 24 januari 2018 @ 08:44:42 #96
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176710691
Heel veel sterkte vandaag Fien!
pi_176710735
Sterkte Fien vandaag :)

En ik moet pas dinsdag, dus nog even geduld :)
pi_176711214
Mijn duimen draaien Fien! Sterkte vandaag :*
pi_176711368
Over roken tijdens de zwangerschap. Er is geen excuus voor! Punt uit! Ik mis het elke dag, en op moeilijke momenten zo erg dat ik er bijna van huil :@ o

Maar als je een beetje goed bij je hoofd bent doe je het gewoon niet. Sorry voor de rant, het zit me hoog :@ ;)
  woensdag 24 januari 2018 @ 09:42:24 #100
409579 LuDann
All the way
pi_176711522
Loj, ook hier blijven de duimen draaien.

Aventura, mag je niet een half uurtje naar buiten als iemand je meeneemt in een rolstoel ofzo? En hopelijk waren het idd de cortico´s!

Sethiwe, hoe gaat het met jou, hoe voel jij je verder?

Fien, sterkte vandaag!

quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 07:29 schreef klaprooss het volgende:
Wat rot Ludan, vervelend idd dat die extra dagen een partij geld kosten maar misschien ook wel wat waard voor jouw rust?!

Hier een fijne avond en nacht achter de rug :{ .
Dreumes begon in heftige paniek het bed door te woelen, na een 1,5 toch een zetpil gegeven maar ze bleef zo van streek. Uiteindelijk samen even in bad geprobeerd te ontspannen. Ze was enorm wankel en had hele rare trillingen maar ze viel uiteindelijk tijdens het badderen bijna in slaap dus beneden lekker in slaap gevallen. Toen besloten we ook maar te gaan slapen en toen begon peuter :+ . Koorts, overgeven en onrustig natuurlijk. Uiteindelijk bleef de nacht om en om onrustig :O . Hopelijk slapen ze straks nog even zodat ik ook mijn ogennog even dicht kan gooien.
Ik zou normaal gesproken ook zo denken, maar mijn man is echt net zijn baan kwijt, dus dat ligt wat ingewikkelder.

Wat een rotnacht zo zeg! Hopelijk zijn ze snel weer beter.
  woensdag 24 januari 2018 @ 09:44:06 #101
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176711554
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:32 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Over roken tijdens de zwangerschap. Er is geen excuus voor! Punt uit! Ik mis het elke dag, en op moeilijke momenten zo erg dat ik er bijna van huil :@ o

Maar als je een beetje goed bij je hoofd bent doe je het gewoon niet. Sorry voor de rant, het zit me hoog :@ ;)
Jup ik denk er ook zo over, vooral omdat ik dus een insufficiënte placenta heb waar ik niks aan kan doen. Maar dat kan dus ook veroorzaakt worden door roken en dan veroorzaak je dus moedwillig een mogelijke groeiachterstand bij je kind. Je bent echt een randdebiel als je je kind dit met opzet aandoet.
pi_176711674
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:32 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Over roken tijdens de zwangerschap. Er is geen excuus voor! Punt uit! Ik mis het elke dag, en op moeilijke momenten zo erg dat ik er bijna van huil :@ o

Maar als je een beetje goed bij je hoofd bent doe je het gewoon niet. Sorry voor de rant, het zit me hoog :@ ;)
Amen!
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 10:00:24 #103
382129 crew  Donna
pi_176711831
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:44 schreef Aventura het volgende:

[..]

Jup ik denk er ook zo over, vooral omdat ik dus een insufficiënte placenta heb waar ik niks aan kan doen. Maar dat kan dus ook veroorzaakt worden door roken en dan veroorzaak je dus moedwillig een mogelijke groeiachterstand bij je kind. Je bent echt een randdebiel als je je kind dit met opzet aandoet.
Ugh, zo'n vriendin had ik dus. Ik vind het gewoon moeilijk om haar vriendin te noemen, want we zijn al duizend jaar vriendinnen en ik had dit ook echt niet verwacht, maar ze rookte gewoon door (en dronk nog energie drank ook). En maar blijven zeggen dat de VK zei dat ze beter kon roken dan de stress van stoppen en toen de baby geboren werd met 37 weken (opzich niet een gekke termijn) maar wel heel klein was en haar placenta er helemaal niet gezond uit zag zei ze ook nog dat de gyn het wel mee vond vallen. |:( |:( |:( |:(
Het stomste was nog dat ik me door haar heel kut hebt gevoeld. Ik kreeg een miskraam en zij rookte lekker door en met haar baby ging het wel goed. God wat was ik boos.
pi_176711832
Roken en zwanger.. Dat zit ook in mijn allergiezone.

Het ergste was nog dat ik, toen zwanger van W, naar zwangerschapsyoga ging. Buiten stond toen een andere zwangere (niet uit mijn groep) inderdaad te roken. En ik ben astmapatient en was wat benauwd, dus ik pakte voor ik naar binnen liep nog even mijn puffer. Ging zij mij er op aanspreken dat het toch wel heel stom was om medicatie te gebruiken terwijl ik zwanger was 8)7 . Nou eh. Dan heb je ze toch niet helemaal lekker op een rijtje hoor 8)7
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:08:36 #105
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176711955
Ik ontlurk even voor nog een horrorverhaal...

Mijn neefje en zijn vriendin kregen 'ineens' een baby en kwamen daar pas achter toen het al te laat was om de door hun ohzogewenste abortus te laten plegen. Dus dat kind kwam er. Zij heeft ook nonstop doorgerookt, ook later gewoon in huis met de baby erbij enzo, baby voeden en sigaret roken tegelijk, hoezee. Jeugdzorg zat er aardig bovenop (ook vanwege hun leeftijd en wat andere omstandigheden), maar toen gingen ze de sigaretten verstoppen en overal bakjes gemalen koffie in huis zetten zodat 'niemand het zou ruiken'. Uiteindelijk kwam het na een week of negen op het punt dat ze sigaretten of babyvoeding konden kopen en toen 'kon de kleine best een dagje of twee zonder melk, ze zouden wel een boterham smeren'... Ik had toen net gehoord dat ik ziek was en dat onze kinderwens minstens een jaar in de koelkast moest en ik dacht alleen maar de hele tijd dat ik daar was 'geef haar maar aan mij mee'. Ik heb babyvoeding gehaald, het kindje gevoed en me zo ontzettend rot gevoeld dat ik haar daar achter liet. Drie weken later was ze uit huis geplaatst, maar ik hoorde van de week dat ze haar weer terug hebben. Ik hoop zo hard dat het goed gaat nu.

Zo, en nu ga ik weer lurken, ik hoor hier niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_176711982
Zo, we zijn goedgekeurd door de vk! Kregen zefs nog een extra echo, omdat m’n zusje voor het eerst mee was. O+ O+

Hij ligt gewoon al ingedaald! :D Hij ligt dus gewoon al vast. En het zijn inderdaad zijn voetjes die ik in m’n rug/zij voel. Fijn zo, nog 7 weken. 😂

Moet over 2 weken wel weer prikken voor m’n hB. Hopelijk hebben de ijzertabletten die ik slik m’n hB een beetje opgekrikt.

Plaatje bij het praatje: z’n snoetje past er gelukkig nog op. :)


[ Bericht 18% gewijzigd door arvensis op 24-01-2018 10:37:31 ]
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:12:40 #107
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176712006
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:08 schreef Tink89 het volgende:
Uiteindelijk kwam het na een week of negen op het punt dat ze sigaretten of babyvoeding konden kopen en toen 'kon de kleine best een dagje of twee zonder melk, ze zouden wel een boterham smeren'...
Wacht... wat :{

In mijn vorige woonplaats was er een Kruidvat medewerkster die hoogzwanger in haar pauze lekker jointjes aan het roken was :')
pi_176712042
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:32 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Over roken tijdens de zwangerschap. Er is geen excuus voor! Punt uit! Ik mis het elke dag, en op moeilijke momenten zo erg dat ik er bijna van huil :@ o

Maar als je een beetje goed bij je hoofd bent doe je het gewoon niet. Sorry voor de rant, het zit me hoog :@ ;)
Haha, ik mis het ook nog dagelijks! Rookte een pakje per dag en vanaf het moment dat ik twee streepjes zag, heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Als ik het kan, kan jij het ook. O+

Ik heb, toen ik echt heel veel stress had, wel een elektronische aangeschaft met 0% nicotine, maar zelfs dat durf ik niet te gebruiken. Je weet maar nooit. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_176712053
Jezus, wat een verhalen hier...
Protège moi de mes désirs.
pi_176712082
Ik was gelukkig al wat langer dan een jaar gestopt met roken toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. Anders was ik alsnog gestopt. Gelukkig was ik ook geen fervente roker (pakje per week denk ik), dus het stoppen is mij destijds makkelijk afgegaan en ik mis het geen moment.

Oh wat lief van de VK Duman! Een extra echo :)

Wij hebben vanavond de 20 weken echo!
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:43:44 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176712524
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wacht... wat :{

In mijn vorige woonplaats was er een Kruidvat medewerkster die hoogzwanger in haar pauze lekker jointjes aan het roken was :')
Jep... ik heb toen de hele weg naar huis in de auto gehuild. Wat een drama was dat zeg.

En ik was voor mezelf sale aan het shoppen bij Zalando en ze hebben heel veel leuke zwangerschapskleding in de sale, shirtjes vanaf een paar euro enzo.

Zo, en nu ga ik echt terug in de lurkmodus.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_176712536
Succes vanavond Aure!

Wat fijn dat je bent goedgekeurd duman. En al ingedaald, fijn! :)

Van die verhalen hier over roken wordt ik heeeeel boos en verdrietig. Ik snap het gewoon niet. Maakt me niet uit of je jong, verslaafd of dom bent. Roken en zwangerschap gaan gewoon niet samen. Zo.
pi_176712567
En hebben jullie ook allemaal nietrokende partners? Het valt mij op dat veel zwangeren stoppen bij kinderwens of bij positieve test, maar dat partner dan gewoon doorrookt, al dan niet buitenshuis.
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:50:24 #114
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176712621
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:47 schreef WupWup het volgende:
En hebben jullie ook allemaal nietrokende partners? Het valt mij op dat veel zwangeren stoppen bij kinderwens of bij positieve test, maar dat partner dan gewoon doorrookt, al dan niet buitenshuis.
Ik heb nooit gerookt, mijn vriend wel en is ook nooit gestopt.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 10:52:03 #115
382129 crew  Donna
pi_176712641
Mijn vriend rookt niet meer sinds vorig jaar (*edit, sinds 2016). Ik ben zelf in 2011 gestopt met roken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Donna op 24-01-2018 10:58:17 ]
pi_176712686
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:47 schreef WupWup het volgende:
En hebben jullie ook allemaal nietrokende partners? Het valt mij op dat veel zwangeren stoppen bij kinderwens of bij positieve test, maar dat partner dan gewoon doorrookt, al dan niet buitenshuis.
Man rookt ook nog.. buiten, in de kou. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_176712755
Man en ik roken niet. Nooit gedaan ook. Ik drink ook nooit alcohol, man ook bijna nooit. En we hebben een stationcar. Met kinderzitje. We missen alleen de labrador nog.
Maar die gaat er never nooit komen, huisdieren zijn aan ons niet besteed. Leuk bij een ander.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 11:00:18 #118
382129 crew  Donna
pi_176712780
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:58 schreef Malteser het volgende:
Man en ik roken niet. Nooit gedaan ook. Ik drink ook nooit alcohol, man ook bijna nooit. En we hebben een stationcar. Met kinderzitje. We missen alleen de labrador nog.
Maar die gaat er never nooit komen, huisdieren zijn aan ons niet besteed. Leuk bij een ander.
Nou zeg, wat duf :P

Wij drinken ook bijna nooit alcohol, maar we hebben dan weer geen stationcar. Zijn we dan nog een beetje hip? w/
pi_176712866
Vriend en ik hebben allebei nooit gerookt. En alcohol ook nauwelijks allebei. En stationcar is check. Geen labrador, wel katten en kippen, telt dat ook?

:* voor Fien, hopelijk krijg je snel (goed) bericht!
pi_176712880
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:00 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Nou zeg, wat duf :P

Wij drinken ook bijna nooit alcohol, maar we hebben dan weer geen stationcar. Zijn we dan nog een beetje hip? w/
Zonder stationcar ben je nog wel semi-hip. Mits je je haar niet kort en pittig hebt laten knippen en niet samen in dezelfde kleur fleecetrui loopt ;).

Oh, en in het kader van de burgerlijkheid rijden we vanaf eind april met 2 kinderzitjes in de auto rond. Komt nooit meer goed met ons of wel?
pi_176712894
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Haha, ik mis het ook nog dagelijks! Rookte een pakje per dag en vanaf het moment dat ik twee streepjes zag, heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Als ik het kan, kan jij het ook. O+

Ik heb, toen ik echt heel veel stress had, wel een elektronische aangeschaft met 0% nicotine, maar zelfs dat durf ik niet te gebruiken. Je weet maar nooit. :)
goed zo! We kunnen het allebei!
pi_176712905
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:47 schreef WupWup het volgende:
En hebben jullie ook allemaal nietrokende partners? Het valt mij op dat veel zwangeren stoppen bij kinderwens of bij positieve test, maar dat partner dan gewoon doorrookt, al dan niet buitenshuis.
Ik heb een nietrokende partner. Hoewel ik het wel iets anders vind of een partner rookt. Mits buiten en niet waar kind bij is.
pi_176712950
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:06 schreef Malteser het volgende:

[..]

Zonder stationcar ben je nog wel semi-hip. Mits je je haar niet kort en pittig hebt laten knippen en niet samen in dezelfde kleur fleecetrui loopt ;).

Oh, en in het kader van de burgerlijkheid rijden we vanaf eind april met 2 kinderzitjes in de auto rond. Komt nooit meer goed met ons of wel?
Heb je al aan matching anwbjassen en fietsen gedacht?
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:16:19 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_176713040
Ik zou niet-roken nou niet meteen als de ultieme burgerlijkheid zien hoor, eerder als een uitstekende keuze ;)
Ik merk ook dat het aantal rokers echt drastisch afneemt. Op het werk zijn er nog maar een handjevol.
disclaimer
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:18:27 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_176713069
Ik vond deze aflevering van 4 handen overigens erg bemoedigend. Ze ging zelfs werken, het huis bleef schoon, haar vriend hielp fatsoenlijk mee en ze dronk geen redbull. En de naam van de baby was zelfs normaal én goed gespeld _O_
disclaimer
pi_176713150
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:10 schreef Songeur het volgende:

[..]

Heb je al aan matching anwbjassen en fietsen gedacht?
Oh nee, brrrr. We zijn wel lid van de ANWB dus in theorie....
pi_176713155
Fien, heb je al wat gehoord? Moet steeds aan jullie denken :*.
pi_176713157
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond deze aflevering van 4 handen overigens erg bemoedigend. Ze ging zelfs werken, het huis bleef schoon, haar vriend hielp fatsoenlijk mee en ze dronk geen redbull. En de naam van de baby was zelfs normaal én goed gespeld _O_
Hahaha echt he, ik was al met mignonne aan het appen: Vast met Dj! :P

Malteser, heeft je man dan wel een baard? Want als die labrador er niet komt, moet je wel compenseren!
pi_176713189
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:24 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hahaha echt he, ik was al met mignonne aan het appen: Vast met Dj! :P

Malteser, heeft je man dan wel een baard? Want als die labrador er niet komt, moet je wel compenseren!
Nee, ook al niet. Damn, gaat niet goed met ons.
We hebben wel een tweekapper en mijn man zit bij een harmonie. Helpt dat?
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:27:51 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_176713213
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:26 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, ook al niet. Damn, gaat niet goed met ons.
We hebben wel een tweekapper en mijn man zit bij een harmonie. Helpt dat?
een tweekapper in zo'n nétnietdorp O+ met stuvakasten in je woonkamer :P dat zijn wel burgerbonuspunten :Y
disclaimer
pi_176713312
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:47 schreef WupWup het volgende:
En hebben jullie ook allemaal nietrokende partners? Het valt mij op dat veel zwangeren stoppen bij kinderwens of bij positieve test, maar dat partner dan gewoon doorrookt, al dan niet buitenshuis.
Mijn lief rookt alleen op feestjes en borrels enzo. Ik tot een paar jaar geleden ook. Nooit thuis en ik dus al een poos helemaal niet meer.
Blowen, xtc en lsd zeer sporadisch, als in, één a twee keer peer jaar per spul. :) Alcohol allebei wel veel regelmatiger.
Verder niettemin nogal wat burgerlijke neigingen hoor! *)

Ik had uiteraard een erg braaf 2017 zo met zwanger van O. en dat blijft in 2018 ook nog wel een flinke tijd want borstvoeding, hier en daar en speciaalbiertje of een glaasje goeie cider daargelaten. :) Ik ben benieuwd hoe één dezer dagen het eerste glas alcohol gaat vallen na al die maanden! :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_176713370
En ik kom even lurken voor Bella natuurlijk. :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_176713375
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

een tweekapper in zo'n nétnietdorp O+ met stuvakasten in je woonkamer :P dat zijn wel burgerbonuspunten :Y
Yes! Vergeet mijn Goossens-bank niet hè! En de Stokke Tripp Trapp.
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:36:15 #134
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176713388
Ik rook al 12 jaar niet meer, maar ik snak eerlijk gezegd nu wel naar een borrel. Verlang er echt enorm naar :=)
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:36:30 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_176713393
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

Yes! Vergeet mijn Goossens-bank niet hè! En de Stokke Tripp Trapp.
die heb ik ook dus dat telt niet. Al is de jouwe wel grijs zeker?
disclaimer
pi_176713398
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:24 schreef Malteser het volgende:
Fien, heb je al wat gehoord? Moet steeds aan jullie denken :*.
Nee nog niets gehoord. Ga om 12 uur zelf bellen. Poeh wat een zenuwen. Bedankt voor al het meeleven!
pi_176713439
Hier trouwens ook geen rokers. En ik de laatste keer dat ik alcohol op heb is ruim 3 jaar geleden. Vriend drinkt wel eens een biertje op een gelegenheid maar anders eigenlijk nooit. Verder hebben we ook een stationcar en 2 poezen. Geen labrador. Dat dan weer niet. Misschien ooit...
pi_176713485
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

die heb ik ook dus dat telt niet. Al is de jouwe wel grijs zeker?
Grijs? Antraciet bedoel je :P . Ja, en de Stokke is zwart. Gezelligheid kent geen tijd in ons huis.
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:40:14 #139
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176713488
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

Yes! Vergeet mijn Goossens-bank niet hè! En de Stokke Tripp Trapp.
Ik lees het allemaal al... wij zijn niet braaf genoeg voor kinderen :P
pi_176713502
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:36 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Nee nog niets gehoord. Ga om 12 uur zelf bellen. Poeh wat een zenuwen. Bedankt voor al het meeleven!
Pffff, heftig hoor. Sterkte nog even, kaarsje brandt hier voor jullie.
pi_176713694
Mijn vrouw snakt af en toe echt naar een glas rode wijn. Roken doen we niet (zij nooit, ik sinds studietijd niet meer) maar normaal gesproken alcohol genoeg. Ze kan alles prima laten staan maar dat glaasje wijn mist ze wel. Ze heeft van de week bij de Gall en Gall alcoholvrije wijn gehaald. Viel haar niet tegen maar was niet hetzelfde.

Verder een kleine update, is een paar maanden geleden dat ik hier voor het laatst heb gepost. We zijn heel druk geweest met de oplevering van ons nieuwbouwhuis, klussen en verhuizen. Morgen komen de meubels voor de kinderkamer en als dat dit weekend in elkaar is gezet en alles dingen voor aan de muur hangen is de laatste grote klus gedaan. We zijn nu 30 weken en alles gaat supergoed, kleine meisje doet het goed en moeder is vermoeid maar verder geen noemenswaardige dingen.

Voor de paar heren die hier meelezen, morgen heb ik de tweede en laatste bijeenkomst van de cursus "Aanpakken voor vaders" (www.vadercursus.nl) en ik vind het echt een aanrader. Mannen onder elkaar met veel (praktische) info gericht op onze rol in dit hele verhaal. Genoeg ruimte voor je eigen vragen en twijfels en goed om te zien dat er altijd meer zijn die met dezelfde dingen zitten. Ik kan het aan elke aanstaande vader aanraden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:17:35 #142
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176714225
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:36 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Nee nog niets gehoord. Ga om 12 uur zelf bellen. Poeh wat een zenuwen. Bedankt voor al het meeleven!
Spannend... Hopelijk ben je er doorheen gekomen en heb je een mooie uitslag gekregen!
pi_176714784
Kwam even spieken voor Fien-nieuws.
pi_176714938
Wij roken beide niet. Ik ooit eens gedaan maar al een jaar of 10 niet meer.
Vriendlief drinkt wel alcohol, ook gewoon thuis op de bank wel eens. Ik ben meer een gelegenheidsdrinker. De laatste keer dat ik flink heb gedronken was in mei, bewust vlak voor de implanon eruit ging.
Naja niet dat ik helemaal niet meer zou drinken als het zwanger worden niet zo vlot was gegaan. Maar dit was een goede gelegenheid om echt nog even goed los te gaan 8-)
Ik heb soms best trek in een lekker zoet likeurtje of cocktail. Maar kan prima zonder.

Vanavond 3e les yoga. Sommige dingen zijn me echt te zweverig maar vind het wel leuk en zitten toch ook best nuttige dingen bij voor een stresskip als ik.
pi_176714981
Gelukkig een goede uitslag!!! Een voor zo ver gezond broertje voor onze dreumes! O+
Heeel blij en opgelucht. We verwachten binnen nu en 2 weken nog meer uitslagen maar daarvan is het risico vele malen kleiner dus de grootste hobbel is genomen. *O*
pi_176715015
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:53 schreef Fien10 het volgende:
Gelukkig een goede uitslag!!! Een voor zo ver gezond broertje voor onze dreumes! O+
Heeel blij en opgelucht. We verwachten binnen nu en 2 weken nog meer uitslagen maar daarvan is het risico vele malen kleiner dus de grootste hobbel is genomen. *O*
Yay!! *O*
Wat fijn!
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:56:04 #147
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176715045
Jee wat lekker Fien! Nu genieten van het heerlijke gevoel dat jullie kindje gezond is!
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:58:11 #148
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176715096
Ohhhhh Fien O+ *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176715115
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:53 schreef Fien10 het volgende:
Gelukkig een goede uitslag!!! Een voor zo ver gezond broertje voor onze dreumes! O+
Heeel blij en opgelucht. We verwachten binnen nu en 2 weken nog meer uitslagen maar daarvan is het risico vele malen kleiner dus de grootste hobbel is genomen. *O*
Oh, wat fijn!! *G* Wat een opluchting!

Is dreumes een jongen of een meisje?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 24 januari 2018 @ 12:59:21 #150
269689 crew  Viv
pi_176715277
Wat fijn Fien *O*!!
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176715398
Wat een opluchting, fijn!! *O*
pi_176715432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 23:11 schreef LuDann het volgende:

Ze gaat 2 dagen naar de opvang maar ik vind dat eigenlijk wat weinig op dit moment. Normaal gesproken past mijn moeder nog een dag op (maar die heeft teveel last van de bestralingen) en namen man en schoonouders om de week een dag, maar ook dat gebeurt momenteel niet. Ik wil haar eigenlijk deze week of volgende week een extra dag doen maar dat kost meteen zo´n klauw met geld.

Heb je lieve vrienden in de buurt die af en toe een uurtje of twee kunnen oppassen? Kan al een hoop schelen! Hoe gaat het met je ouders trouwens? En de relatie met je schoonouders?
pi_176715491
Baby nog nog lekker warm in de buik, wel weer de hele nacht wakker gelegen van behoorlijke krampen. :s)

Fien!! Wat fijn O+ *O*

Ik rook niet nooit gedaan. Man rookt wel maar die staat dan op het balkon of gaat beneden in de auto zitten. Als het te koud is :') ~O>
  woensdag 24 januari 2018 @ 13:23:29 #155
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176715647
Wat fijn Fien! *G*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176715651
Fien wat fijn *O* *O*
pi_176715704
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Baby nog nog lekker warm in de buik, wel weer de hele nacht wakker gelegen van behoorlijke krampen. :s)

Fien!! Wat fijn O+ *O*

Ik rook niet nooit gedaan. Man rookt wel maar die staat dan op het balkon of gaat beneden in de auto zitten. Als het te koud is :') ~O>
Neee, hahha. :D Roken in de auto mag ook niet! :P

Fien, wat fijn! :*
Protège moi de mes désirs.
pi_176715919
Wat een opluchting Fien! :*

Mijn vriend rookt zelf trouwens ook niet, nooit gedaan. Dat maakte het stoppen ook wel makkelijker destijds :P
pi_176715971
Wat super Fien! *O*
pi_176715973
Wat fijn Fien! Gefeliciteerd!

Ik heb nooit gerookt, dronk wel alcohol maar eigenlijk alleen op feestjes en dan ook met mate.
Vriend is gestopt met (electrisch) roken sinds september en drinkt wel regelmatig een biertje.

Vanavond worden we 'gekidnapt' door vrienden, want we gaan vrijdag trouwen O+ we moeten klaarstaan met een goed humeur en lege maag :P ben benieuwd waar we gaan eten.
pi_176716099
Wat leuk Vita. Veel plezier!

Hier is van het weekend de kelderbox opgeruimd door vl en zn vriend. Dat was stap 1 in het 'ruimen en schuiven voor baby' proces. Nu een weekend plannen dat kleuter lekker ergens gaat slapen en dan gaan we onze kamer aanpakken. Er mag flink geruimd worden en moet wat geschoven worden. Dan kan het wiegje ook naar boven en kan het aankleden beginnen. O+
pi_176716131
Ja we zijn heel blij! Bedankt allemaal.

@malteser dreumes is een jongen
pi_176716514
Fien *O* heb jullie verhaal destijds ook gevolgd. Fijn dat de uitslagen tot dusver goed zijn *O*
En leuk weer een jongen.

Nog een late *O* *O* voor de echo van fuchsia

Spannend vita, veel plezier vanavond!

Hier een 2-onder1kap, station voor de deur, retreiver in huis. En man met baard. *O* burgerlijker kan niet.
pi_176716768
Oh ik doe nog even een *O* voor m’n eigen 14 weken.
pi_176716804
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Neee, hahha. :D Roken in de auto mag ook niet! :P

Fien, wat fijn! :*
Ook niet onze auto O-) *)
pi_176717185
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:24 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh ik doe nog even een *O* voor m’n eigen 14 weken.
Ik doe met je mee *O*
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 14:46:41 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176717198
Man en ik zijn beide stevige rokers. Ik stop altijd voor de terugplaatsing en man is deze keer (voor het eerst!) ook voor de terugplaatsing gestopt. Ik vind het een fluitje van een cent om te stoppen, mis het totaal niet. En nu met een maanzaadje in mijn buik heb ik genoeg redenen om niet te roken O+ Man vindt het moeilijker maar is ook nog steeds gestopt dus ik ben trots op hem!

Fijn wat een super fijn nieuws *O* O+ Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

Even een verzekeringsvraagje: ik ben verzekerd bij FBTO en daar zet je dan op een gegeven moment de module kind (of iets dergelijks) aan. Ik neem aan dat alle echo's en dergelijke gewoon onder de basisverzekering vallen? Dus ik kan best nog even wachten met het aanzetten van die module totdat ik cursussen o.i.d. ga doen? En zijn er nog andere verzekeringen waar ik tzt aan moet denken ivm een kleintje?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176717390
Majo als het goed is worden de basis controles vergoed (termijn echo, 20 weken echo etc).
Alleen de NIPT valt daar niet onder.

Autoverzekering inzittenden? Misschien ook handig om na te gaan. Alhoewel ik denk dat iedereen die wel al heeft. :)
pi_176717452
Fien!!!! O+
:)
pi_176717536
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:45 schreef Fien10 het volgende:
Ja we zijn heel blij! Bedankt allemaal.

@malteser dreumes is een jongen
Broertjes O+ O+
pi_176717569
Verloskundige zorg en kraamzorg zit sowieso in je basispakket. Mijn aanvullende verzekering vergoedt ook de eigen bijdrage per uur voor kraamzorg, maar weet niet hoe dat bij andere verzekeringen is geregeld.

En verder heb ik mij ook niet zo verdiept in andere verzekeringen eigenlijk :P
pi_176717593
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:46 schreef MaJo het volgende:
Man en ik zijn beide stevige rokers. Ik stop altijd voor de terugplaatsing en man is deze keer (voor het eerst!) ook voor de terugplaatsing gestopt. Ik vind het een fluitje van een cent om te stoppen, mis het totaal niet. En nu met een maanzaadje in mijn buik heb ik genoeg redenen om niet te roken O+ Man vindt het moeilijker maar is ook nog steeds gestopt dus ik ben trots op hem!

Fijn wat een super fijn nieuws *O* O+ Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

Even een verzekeringsvraagje: ik ben verzekerd bij FBTO en daar zet je dan op een gegeven moment de module kind (of iets dergelijks) aan. Ik neem aan dat alle echo's en dergelijke gewoon onder de basisverzekering vallen? Dus ik kan best nog even wachten met het aanzetten van die module totdat ik cursussen o.i.d. ga doen? En zijn er nog andere verzekeringen waar ik tzt aan moet denken ivm een kleintje?
Wat BellaaElisa zegt, check even of je een inzittendenverzekering hebt.

Tegen de tijd dat baby er is, meld je hem/haar aan bij een van jullie beider zorgverzekeraars (of erbij op jullie polis indien samen één polis).
Ook laat je de baby dan bijschrijven op de aansprakelijkheidspolis, zodat 'ie ongestoord glazen tomatensap over tante Cato's dure wollen kleed kan leegkieperen.
Hetzelfde geldt voor de reisverzekering ed. Maar dat kan en hoeft uiteraard pas als baby er is.
  woensdag 24 januari 2018 @ 15:21:43 #173
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176717795
Ik lees hier dat je die module niet zomaar kunt aanzetten 'tussendoor': (Ik neem aan dat je gezinsplanning bedoelt?)

https://www.fbto.nl/zorgv(...)ullende-modules.aspx

Hier kun je overigens ook vinden wat waaronder valt..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176717981
Oeii dat is dan per dit jaar veranderd. Gelukkig heb ik 'm per 1 januari geactiveerd. Vorig jaar had het ook nog per 1 dec gekund bijv.
  woensdag 24 januari 2018 @ 15:47:21 #175
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176718210
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:46 schreef MaJo het volgende:
Man en ik zijn beide stevige rokers. Ik stop altijd voor de terugplaatsing en man is deze keer (voor het eerst!) ook voor de terugplaatsing gestopt. Ik vind het een fluitje van een cent om te stoppen, mis het totaal niet. En nu met een maanzaadje in mijn buik heb ik genoeg redenen om niet te roken O+ Man vindt het moeilijker maar is ook nog steeds gestopt dus ik ben trots op hem!

Fijn wat een super fijn nieuws *O* O+ Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

Even een verzekeringsvraagje: ik ben verzekerd bij FBTO en daar zet je dan op een gegeven moment de module kind (of iets dergelijks) aan. Ik neem aan dat alle echo's en dergelijke gewoon onder de basisverzekering vallen? Dus ik kan best nog even wachten met het aanzetten van die module totdat ik cursussen o.i.d. ga doen? En zijn er nog andere verzekeringen waar ik tzt aan moet denken ivm een kleintje?
Ik zit ook bij FBTO en de module gezin zet je aan voor een heel jaar ongeacht wanneer je gaat bevallen. Ik weet niet of je deze dan met terugwerkende kracht moet betalen.

O, was al gezegd lees ik nu :')

Wat ik wel weet is dat je tot 31 januari dingen kan veranderen bij FBTO.
pi_176718353
Dat is echt stom :{ Majo ik zou even contact met ze opnemen.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 15:55:52 #177
382129 crew  Donna
pi_176718358
Ja tot 31 januari kan je aanvullende pakketten wijzigen als het goed is. Dus nu meteen aanzetten dan. :)
  woensdag 24 januari 2018 @ 15:56:25 #178
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176718366
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:55 schreef DonnaRush het volgende:
Ja tot 31 januari kan je aanvullende pakketten wijzigen als het goed is.
Klopt, bij veel verzekeringen is dat zo.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 16:03:24 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176718493
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:57 schreef BellaaElisa het volgende:
Majo als het goed is worden de basis controles vergoed (termijn echo, 20 weken echo etc).
Alleen de NIPT valt daar niet onder.

Autoverzekering inzittenden? Misschien ook handig om na te gaan. Alhoewel ik denk dat iedereen die wel al heeft. :)
Thanks!

quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:10 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat BellaaElisa zegt, check even of je een inzittendenverzekering hebt.

Tegen de tijd dat baby er is, meld je hem/haar aan bij een van jullie beider zorgverzekeraars (of erbij op jullie polis indien samen één polis).
Ook laat je de baby dan bijschrijven op de aansprakelijkheidspolis, zodat 'ie ongestoord glazen tomatensap over tante Cato's dure wollen kleed kan leegkieperen.
Hetzelfde geldt voor de reisverzekering ed. Maar dat kan en hoeft uiteraard pas als baby er is.
Check :D

quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:21 schreef Nouk84 het volgende:
Ik lees hier dat je die module niet zomaar kunt aanzetten 'tussendoor': (Ik neem aan dat je gezinsplanning bedoelt?)

https://www.fbto.nl/zorgv(...)ullende-modules.aspx

Hier kun je overigens ook vinden wat waaronder valt..
Ik kreeg net al een PM hierover, dat hebben ze dan veranderd want dat was eerst wel zo :o Ik ga ze meteen een berichtje sturen!

quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:31 schreef Mabawa. het volgende:
Oeii dat is dan per dit jaar veranderd. Gelukkig heb ik 'm per 1 januari geactiveerd. Vorig jaar had het ook nog per 1 dec gekund bijv.
Ja precies -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:55 schreef DonnaRush het volgende:
Ja tot 31 januari kan je aanvullende pakketten wijzigen als het goed is. Dus nu meteen aanzetten dan. :)
Ah dat is goed om te weten! Ik ga het meteen doen :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 24 januari 2018 @ 16:04:17 #180
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176718509
Maar dat pakket van FBTO is helemaal niet zo spectaculair, ze vergoeden amper iets.
250,- per kalenderjaar voor ALLES en daar zit je zo aan.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 16:09:04 #181
382129 crew  Donna
pi_176718592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar dat pakket van FBTO is helemaal niet zo spectaculair, ze vergoeden amper iets.
250,- per kalenderjaar voor ALLES en daar zit je zo aan.
Klopt. Ik was bij FBTO en ben overgestapt naar CZ om die reden inderdaad. Vorig jaar was het FBTO pakket nog uitgebreider, maar het is best wel uitgekleed nu vind ik.
Ik betaal nu hetzelfde als bij FBTO, maar heb nu 100% eigen bijdrage ziekenhuis bevalling zonder indicatie en dan nog ¤100 voor een cursus en ¤200 voor een lactatiekundige.
  woensdag 24 januari 2018 @ 16:12:43 #182
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176718639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:09 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Klopt. Ik was bij FBTO en ben overgestapt naar CZ om die reden inderdaad. Vorig jaar was het FBTO pakket nog uitgebreider, maar het is best wel uitgekleed nu vind ik.
Ik betaal nu hetzelfde als bij FBTO, maar heb nu 100% eigen bijdrage ziekenhuis bevalling zonder indicatie en dan nog ¤100 voor een cursus en ¤200 voor een lactatiekundige.
Ik heb zelfs even gekeken of het voor mij niet goedkoper was de aanvullende verzekering niet te nemen, maar eigen bijdrage kraamzorg + kraampakket was nét wat duurder :P

Maar ik had verder niet veel nodig, ik geef geen bv en wil niet vrijwillig in het ziekenhuis bevallen.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 16:15:31 #183
382129 crew  Donna
pi_176718697
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb zelfs even gekeken of het voor mij niet goedkoper was de aanvullende verzekering niet te nemen, maar eigen bijdrage kraamzorg + kraampakket was nét wat duurder :P

Maar ik had verder niet veel nodig, ik geef geen bv en wil niet vrijwillig in het ziekenhuis bevallen.
Nee dan scheelt het helemaal inderdaad als je die opties niet nodig bent en dan zijn die aanvullende pakketten ook al snel te duur.
pi_176718748
Ik heb het helemaal niet uitgezocht en ben uit luiheid gewoon bij zilveren kruis gebleven :D maar ben daar best goed verzekerd en ga van veel vergoedingen gebruik maken dus vind het wel goed zo.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 16:20:57 #185
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176718790
Dat is wel een goeie ja! Ik ben medisch dus bij mij wordt het sowieso 100% vergoed. Ik heb het idee dat het in mijn geval wel slim is omdat ik medisch ben?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176718796
Ik zit ook bij CZ en daar kun je wel gewoon het hele jaar je verzekering pakket veranderen.
pi_176718829
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:20 schreef MaJo het volgende:
Dat is wel een goeie ja! Ik ben medisch dus bij mij wordt het sowieso 100% vergoed. Ik heb het idee dat het in mijn geval wel slim is omdat ik medisch ben?
Ik zou ook nog even andere verzekeringen bekijken, want volgens mij verzekerd FBTO niet heel erg veel. Ook omdat je medisch bent en je zit denk ik niet op verassingen kwa kosten te wachten.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 16:24:02 #188
382129 crew  Donna
pi_176718843
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:20 schreef MaJo het volgende:
Dat is wel een goeie ja! Ik ben medisch dus bij mij wordt het sowieso 100% vergoed. Ik heb het idee dat het in mijn geval wel slim is omdat ik medisch ben?
Als je nu al weet dat je op medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen dan heb je er al meer aan inderdaad want dan kan je die ¤250 voor de eigen bijdrage van de kraamzorg gebruiken en hoef je het niet te delen met de eigen bijdrage voor de ziekenhuis bevalling.
Voor de rest is het echt afhankelijk van je wensen met betrekking tot een cursus en lactatiekundige.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 16:26:40 #189
382129 crew  Donna
pi_176718891
Zo kwam ik er door m'n zwangerschapsdiabetes achter dat als je geen insuline hoeft te prikken, dat je dan soms zelf de test strips voor je glucosemeter moet betalen. Heel toevallig heb ik daar dan ook weer een ¤40 vergoeding voor. Dus mocht ik nieuwe strips nodig hebben en ik moet betalen, dan scheelt me dat ook alweer. :D
pi_176718948
Ik ben van cz overgestapt naar delta lloyd omdat je daar ook gedurende het jaar je pakket kan uitbreiden met reden gezinsuitbreiding - maar ik heb nergens gelezen dat het voor 31 jan zou moeten. Hmm. Ik wil ‘m eigenlijk pas activeren als de eerste echo goed is (en die heb ik pas in februari).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176718949
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:21 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik zit ook bij CZ en daar kun je wel gewoon het hele jaar je verzekering pakket veranderen.
Oh, echt? Ik ben net overgestapt naar cz. Wist dat niet. :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 16:29:14 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176718958
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:23 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik zou ook nog even andere verzekeringen bekijken, want volgens mij verzekerd FBTO niet heel erg veel. Ook omdat je medisch bent en je zit denk ik niet op verassingen kwa kosten te wachten.
Nu overstappen kan toch niet meer? Of kun je ook overstappen tot 31 januari?
En juist als je medisch bent krijg je met zo'n aanvullende verzekering toch geen onverwachte extra kosten?

quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:24 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Als je nu al weet dat je op medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen dan heb je er al meer aan inderdaad want dan kan je die ¤250 voor de eigen bijdrage van de kraamzorg gebruiken en hoef je het niet te delen met de eigen bijdrage voor de ziekenhuis bevalling.
Voor de rest is het echt afhankelijk van je wensen met betrekking tot een cursus en lactatiekundige.
Dus eigenlijk heb je die 250 euro extra kosten per jaar er dan al in 1 klap uit ^O^ Maar op beiden zit dus 250 euro eigen risisco en deze wordt eenmalig vergoed door de aanvullende verzekering begrijp ik? En omdat ik medische indicatie heb wordt het eigen risico van de ziekenhuisbevalling sowieso vergoed?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176718963
Zouden ze zwangerschapsyoga ook vergoeden? :+ Als cursus?
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 24 januari 2018 @ 16:31:57 #194
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176719010
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nu overstappen kan toch niet meer? Of kun je ook overstappen tot 31 januari?
En juist als je medisch bent krijg je met zo'n aanvullende verzekering toch geen onverwachte extra kosten?

Ik geloof dat je dan al voor de 31ste van december je oude verzekering had moeten opzeggen of iets dergelijks.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 16:32:14 #195
382129 crew  Donna
pi_176719014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:29 schreef MaJo het volgende:

Dus eigenlijk heb je die 250 euro extra kosten per jaar er dan al in 1 klap uit ^O^ Maar op beiden zit dus 250 euro eigen risisco en deze wordt eenmalig vergoed door de aanvullende verzekering begrijp ik? En omdat ik medische indicatie heb wordt het eigen risico van de ziekenhuisbevalling sowieso vergoed?
Eigen bijdrage inderdaad (eigen risico is weer wat anders). Wanneer je bevalt in het ziekenhuis met medische indicatie, heb je geen eigen bijdrage daarvoor. Zonder medische indicatie wel en dat kan best oplopen geloof ik.
De eigen bijdrage van ¤4,30 per uur van kraamzorg heb je wel. Standaard is kraamzorg 49 uren, dus die ¤210 (- de kosten van het aanvullend pakket) heb je er dan al uit.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 16:34:11 #196
382129 crew  Donna
pi_176719042
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zouden ze zwangerschapsyoga ook vergoeden? :+ Als cursus?
Ja als er letterlijk zwangerschapsyoga op de factuur staat geloof ik wel. Ik had een '10 rittenkaart' yoga gekocht die ik inwisselde op zwangerschapsyoga, dus kreeg helaas niks vergoed omdat het niet zo letterlijk op de factuur stond :(
pi_176719206
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:34 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja als er letterlijk zwangerschapsyoga op de factuur staat geloof ik wel. Ik had een '10 rittenkaart' yoga gekocht die ik inwisselde op zwangerschapsyoga, dus kreeg helaas niks vergoed omdat het niet zo letterlijk op de factuur stond :(
Oh, dat is stom.. hier werkt ze sinds 2018 ook met rittenkaarten... zal eens navragen bij d’r.
Van de site van cz wordt men ook niet veel wijzer.
Protège moi de mes désirs.
pi_176719240
MIjn vrouw is ook overgestapt naar CZ (bij mij op de collectieve polis) omdat die meer vergoedde dan VGZ. VGZ weigerde de yoga in elk geval ze gaat het nu nog een keer hier proberen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 16:47:08 #199
382129 crew  Donna
pi_176719249
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oh, dat is stom.. hier werkt ze sinds 2018 ook met rittenkaarten... zal eens navragen bij d’r.
Van de site van cz wordt men ook niet veel wijzer.
CZ wou m'n factuur van de gewone zwangerschapscursus wel vergoeden, maar ik moest wel even een factuur met factuurdatum insturen die na afloop van de cursus lag. :')
Nou prima, doe ik dat zodra de cursus afgelopen is.
De cursusleidster zei dat zorgverzekeraars soms heel specifiek zijn met hun factuur eisen.
  woensdag 24 januari 2018 @ 16:47:45 #200
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176719257
Je kan ook kijken naar dingen als vergoeding voor een borstkolf. Bij Zilveren Kruis krijg je bijvoorbeeld vanaf 3 sterren ¤75 terug. Toch denk ik dat 't ook vaak broekzak vestzak is met dit soort dingen. Ik heb m'n polis er in elk geval niet speciaal op aangepast.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 16:54:29 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176719357
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:32 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Eigen bijdrage inderdaad (eigen risico is weer wat anders). Wanneer je bevalt in het ziekenhuis met medische indicatie, heb je geen eigen bijdrage daarvoor. Zonder medische indicatie wel en dat kan best oplopen geloof ik.
De eigen bijdrage van ¤4,30 per uur van kraamzorg heb je wel. Standaard is kraamzorg 49 uren, dus die ¤210 (- de kosten van het aanvullend pakket) heb je er dan al uit.
Bedankt voor de uitleg! Ah ja, eigen bijdrage natuurlijk. Moet nog even alles goed in me opnemen ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zouden ze zwangerschapsyoga ook vergoeden? :+ Als cursus?
Oeh dat klinkt fijn O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176719363
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:47 schreef Aventura het volgende:
Je kan ook kijken naar dingen als vergoeding voor een borstkolf. Bij Zilveren Kruis krijg je bijvoorbeeld vanaf 3 sterren ¤75 terug. Toch denk ik dat 't ook vaak broekzak vestzak is met dit soort dingen. Ik heb m'n polis er in elk geval niet speciaal op aangepast.
Vanaf 2 sterren ;)

Is dat ook voor kolfonderdelen? Een goede elektrische kolf heb ik nog wel.
pi_176719393
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nu overstappen kan toch niet meer? Of kun je ook overstappen tot 31 januari?
En juist als je medisch bent krijg je met zo'n aanvullende verzekering toch geen onverwachte extra kosten?

[..]

Dus eigenlijk heb je die 250 euro extra kosten per jaar er dan al in 1 klap uit ^O^ Maar op beiden zit dus 250 euro eigen risisco en deze wordt eenmalig vergoed door de aanvullende verzekering begrijp ik? En omdat ik medische indicatie heb wordt het eigen risico van de ziekenhuisbevalling sowieso vergoed?
Wat SacreCoeur zegt, voor 31 december opzeggen en tot 31 januari heb je de tijd om op te zeggen :) Enne... welkom O+ :*
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:28 schreef Feyre het volgende:
Ik ben van cz overgestapt naar delta lloyd omdat je daar ook gedurende het jaar je pakket kan uitbreiden met reden gezinsuitbreiding - maar ik heb nergens gelezen dat het voor 31 jan zou moeten. Hmm. Ik wil ‘m eigenlijk pas activeren als de eerste echo goed is (en die heb ik pas in februari).
Ik denk dat je in de war bent met FBTO? Bij DL ben je gewoon het hele jaar doorverzekerd. Ben erg blij met ze.. ik vond de dekking van CZ bijvoorbeeld zo miniem.
pi_176719434
Hier Zilveren Kruis en 4 sterren aanvullend verzekerd. Maar dat is om hele andere redenen. Dat ze vanuit die grote aanvulling ook kraamzorg en kraampakket enz. compleet vergoeden is een gunstige bijkomstigheid.
Dat van de kolfspullen is wel iets om naar te kijken deze keer. Ik overweeg nu wel bv.
pi_176719505
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:47 schreef Aventura het volgende:
Je kan ook kijken naar dingen als vergoeding voor een borstkolf. Bij Zilveren Kruis krijg je bijvoorbeeld vanaf 3 sterren ¤75 terug. Toch denk ik dat 't ook vaak broekzak vestzak is met dit soort dingen. Ik heb m'n polis er in elk geval niet speciaal op aangepast.
quote:
vraag Kolfapparaat: krijg ik dat vergoed?
Nee, u kunt een kolfapparaat huren of kopen via de thuiszorgwinkel. In beide gevallen komen de kosten voor eigen rekening.
Helaas. Helemaal geen rekening mee gehouden destijds..

quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:47 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

CZ wou m'n factuur van de gewone zwangerschapscursus wel vergoeden, maar ik moest wel even een factuur met factuurdatum insturen die na afloop van de cursus lag. :')
Nou prima, doe ik dat zodra de cursus afgelopen is.
De cursusleidster zei dat zorgverzekeraars soms heel specifiek zijn met hun factuur eisen.
Het is wel echt drama om niks, hoor. Lekker moeilijk doen.

Ik heb het gevraagd via WhatsApp, zal het antwoord hier posten.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oeh dat klinkt fijn O+
Yoga? Ja, is echt een aanrader! Ik vind het vooral heerlijk om m’n hoofd te legen. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_176719528
Gefeliciteerd Fien, met de goede uitslag w/

En nog een speciaal welkom voor Peacefull en Majo, wat bijzonder :s) Het werd tijd dat er eens nieuwe aanwas kwam vanuit AZBNZMG :7

Ook nog even een dikke :* voor Sethiwe, Malteser en Aventura. En voor alle andere dames die het niet zo makkelijk hebben :{

Over roken: wij hebben gelukkig nooit gerookt. We dronken wel allebei alcohol. De week voor de inseminatie heb ik mijn vriend wel gevraagd om niets meer te drinken. En ik heb daarna volgens mij ook niets meer genomen en zeker niet na de positieve zwangerschapstest. Ik moet wel zeggen dat ik het behoorlijk lastig vond. Ik ben nooit in de verleiding gekomen om een slokje te nemen, maar ik miste het wel. Heb helaas wel per ongeluk een Warsteiner biertje met 0,5% alcohol op gedronken waar met koeieletters ALCOHOLFREI op stond :(

Alweer 25 weken zwanger aanstaande vrijdag :) Als een terriër bijt ik me in to-do-lijstjes. Zo zijn de gordijnen in de slaapkamer na twee jaar eindelijk ingekort :'), is alle kleding uitgezocht, kastjes leeggeruimd, krijgen we een echte lichtknop in de slaapkamer etc. etc. Allemaal achterstallig onderhoud waar we eerst geen oog voor hadden/ wilden hebben en wat we nu inhalen :) Normaal gesproken ben ik enorm lakoniek (en mijn vriend is dat nog steeds wel) maar dat is sinds een paar weken totaal veranderd. Wat er te regelen valt, regel ik.

Ook omdat ik sinds deze week fysiek al last krijg van mijn buik. Niets ernstigs, maar ik krijg heel snel moeie benen en ben op sommige dagen bekaf. Terwijl ik de meeste dagen van de week thuiswerk, mag beginnen wanneer ik wil en ik totaal geen werkdruk heb.

Mijn buik is wel al best enorm en ik heb dit bij de vk aangekaart. Ze zei dat ze alleen naar de baarmoeder kijkt (en dus voelt) en ja die was te groot voor mijn termijn -O- Dus nu hoor ik later deze week (ze gaat vergelijken met de 20 weken echo en die info had ze nooit gehad) of we gaan kijken of ik zwangerschapsdiabetes heb. Bleh...
pi_176719534
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:57 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Wat SacreCoeur zegt, voor 31 december opzeggen en tot 31 januari heb je de tijd om op te zeggen :) Enne... welkom O+ :*

[..]

Ik denk dat je in de war bent met FBTO? Bij DL ben je gewoon het hele jaar doorverzekerd. Ben erg blij met ze.. ik vond de dekking van CZ bijvoorbeeld zo miniem.
Activeren is het verkeerde woord. Ik bedoel aanvullende verzekering wijzigen (DL meegroeiservice), geloof dat de NIPT ed dan ook vergoed wordt vanuit aanvullende verzekering.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176719576
Jee, daar had ik nog nooit van gehoord en dat terwijl ik 'al' twee jaar verzekerd ben bij ze :P . Wel handig dan :) NIPT wordt niet vergoed uit de aanvullende verzekering behalve als het medisch noodzakelijk is (dit staat niet precies zo verwoord in de polisvoorwaarden maar daar komt het wel op neer). Dus als je zelf kiest voor NIPT dan vergoedt Delta Lloyd het niet. Maar misschien werkt het bij jou anders omdat je van de meegroeiservice gebruik maakt?
pi_176719896
Allemachtig jullie zijn echt niet bij te houden voor werkenden die niet constant bij een computer zijn ;). Even een poging tot bijlees:

Loj ik duim echt voor een goede echo voor jou! Een miskraam lijkt me echt verschrikkelijk en wens je niemand toe.

Aventura, wat een heftige zwangerschap heb je. Ik heb het e.a. op de zijlijn meegelezen. :* voor jou en je meisje.
Evenals Malteser. Ontzettend bewonderingswaardig hoe jij je hier doorheen slaat, samen met je man en Twix.

Fijn van dr goede uitslag Fien! En een broertje *O*

Ik doe even niet aan 4 handen op één buik. Ondanks dat ik nu zelf een positieve test heb vind ik het nog steeds confronterend en erger ik mij groen en geel over de houding en denkwijze van sommige aanstaande ouders.
Ik kader van de burgerlijkheid: niet roken, (bijna) niet drinken, een nieuwbouw hoekwoning, een stationcar en een boodschappenautootje en... een hamster ;)
En ik ga me nu nog even schamen.. Ik heb helemaal niet meer heel goed naar mijn verzekering gekeken. Was er niet echt vanuit gegaan dat ik dit jaar zwanger zou zijn :') Even uitzoeken dit weekend.

En mijn tieten beginnen noemenswaardig zeer te doen *O* Jeej!
pi_176719975
Kan ik me voorstellen Peace van je verzekering :) Ik heb jaren trouwe ns veel te veel premie betaald "want dit jaar word ik echt zwanger" :')
  woensdag 24 januari 2018 @ 17:49:19 #211
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176720162
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:12 schreef DorothyGale het volgende:
Jee, daar had ik nog nooit van gehoord en dat terwijl ik 'al' twee jaar verzekerd ben bij ze :P . Wel handig dan :) NIPT wordt niet vergoed uit de aanvullende verzekering behalve als het medisch noodzakelijk is (dit staat niet precies zo verwoord in de polisvoorwaarden maar daar komt het wel op neer). Dus als je zelf kiest voor NIPT dan vergoedt Delta Lloyd het niet. Maar misschien werkt het bij jou anders omdat je van de meegroeiservice gebruik maakt?
Heineken heeft een 0,0 biertje die zelfs door mijn zeer kritische collega werd bestempeld als: 'maar die is gewoon écht heel lekker'.. :Y
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_176720252
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:12 schreef DorothyGale het volgende:
Jee, daar had ik nog nooit van gehoord en dat terwijl ik 'al' twee jaar verzekerd ben bij ze :P . Wel handig dan :) NIPT wordt niet vergoed uit de aanvullende verzekering behalve als het medisch noodzakelijk is (dit staat niet precies zo verwoord in de polisvoorwaarden maar daar komt het wel op neer). Dus als je zelf kiest voor NIPT dan vergoedt Delta Lloyd het niet. Maar misschien werkt het bij jou anders omdat je van de meegroeiservice gebruik maakt?
Oh er stond prenatale screening zonder medische noodzaak - 100%. Valt de NIPT daar niet onder? :@ Heb ik het verkeerd begrepen.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 17:57:27 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176720279
Peace ik vind het ook hard gaan hier _O- Ik ben zelf vrij vandaag dus heb opeens tijd om verzekeringen te checken enzo ;) Het is geregeld trouwens, ze deden helemaal niet moeilijk!

Dorothy bedankt voor het welkom O+ Mensen uit AZWBNZMG blijven toch altijd wel bijzonder :Y En dan 2 in 1 keer :o

Loj wanneer heb je de volgende echo? Vreselijk dat niemandsland :*

Check qua kwaaltjes! Heb nu ook steken in mijn tetten en misselijkheid die af en toe op komt zetten. En de lage rugpijn blijft.

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom zou je de NIPT niet doen? Ik zou zelf wel willen weten of ik een gezond kindje draag denk ik :@ Moet me er verder nog wel in verdiepen.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 24 januari 2018 @ 18:10:27 #214
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176720447
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:57 schreef MaJo het volgende:

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom zou je de NIPT niet doen? Ik zou zelf wel willen weten of ik een gezond kindje draag denk ik :@ Moet me er verder nog wel in verdiepen.
Omdat het voor mij alleen maar verwarrend was.
Ik wil het liever niet weten en ik zou ook niet weten wat ik zou doen.

+ ik had het 11 jaar geleden bij mijn dochter ook allemaal niet, het is echt pas vanaf vorig jaar en voor die tijd had ik het ook niet laten doen, dus waarom nu wel? maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
pi_176720542
Er kunnen ook vage uitslagen uit de NIPT komen waarvan niet duidelijk is welke consequenties ze hebben voor de gezondheid van je kind. Bovendien moet je nadenken over de keuzes die je wil maken als de uitslag niet zonder meer goed is. Breek je af bij Edwards en Patau, maar niet bij Down? Of wil je überhaupt niet afbreken bij slecht nieuws? Maar wat doet die wetenschap van het syndroom dan met je? En er zijn ook genoeg mensen die vinden dat het kindje sowieso welkom is en daarom de NIPT niet doen. Er zijn heel veel overwegingen, denk ik.

Nog even jompelen voor Fien *O*

Voor de statistieken: ik heb nooit gerookt en drink ook nooit alcohol. Ik denk dat ik mijn hele vriendenkring te danken heb aan dat laatste wapenfeit (altijd een Bob die nooit zeikt) :+
pi_176720679
Fien wat dijn zeg *O*

En en hier is Mn gestopt met roken sinds wij een relatie hebben, ik heb het niet zo met roken maar de keus lag bij hem. Drinken doe ik ook zelfden hij wel eens een biertje of 3 in de week maar vaak als de kids slapen.

Zenuwgeneuzel in de spoiler hoor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 24-01-2018 18:31:48 ]
♥ J & S
pi_176720734
Ik heb alles gelezen, maar totaal niks onthouden behalve t goede nieuws van Fien! *O*

Oh en alcohol. Ja dat mis ik wel. Ik zou best graag een goed glas wijn of een speciaal biertje drinken. Tegenwoordig ruik ik eraan :P Ja echt.
pi_176720796
Klaprooss :* Lekker spuien. Ik hoop dat je er helemaal naastzit en dat deze gewoon blijft zitten waar hij/zij zit.
pi_176720819
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 18:23 schreef klaprooss het volgende:
Fien wat dijn zeg *O*

En en hier is Mn gestopt met roken sinds wij een relatie hebben, ik heb het niet zo met roken maar de keus lag bij hem. Drinken doe ik ook zelfden hij wel eens een biertje of 3 in de week maar vaak als de kids slapen.

Zenuwgeneuzel in de spoiler hoor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen sorry!!!! Deel het hier. Die onzekerheid uit t begin is killing.
pi_176720840
Klap, hier hetzelfde gehad gisteren. ;( Ben als de dood dat het mis is gegaan en dat ik komende dagen begin te bloeden. :{
:)
pi_176720858
Lief en fijn, dank! Merk dat het even benoemen al weer wat lucht geeft in mijn hoofd! :*

Wat klote soof! Hopelijk hebben we straks beide dik ongelijk O+
♥ J & S
pi_176721091
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 18:23 schreef klaprooss het volgende:
Fien wat dijn zeg *O*

En en hier is Mn gestopt met roken sinds wij een relatie hebben, ik heb het niet zo met roken maar de keus lag bij hem. Drinken doe ik ook zelfden hij wel eens een biertje of 3 in de week maar vaak als de kids slapen.

Zenuwgeneuzel in de spoiler hoor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook mega spannend Klap. Hier moet je dat zeker kunnen uiten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Peacefulll op 24-01-2018 18:56:16 ]
pi_176722680
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 18:15 schreef Jentin het volgende:
Er kunnen ook vage uitslagen uit de NIPT komen waarvan niet duidelijk is welke consequenties ze hebben voor de gezondheid van je kind.
Dat is alleen zo wanneer je kiest voor de nevenbevindingen. De nevenbevindingen is een extra optie.
  woensdag 24 januari 2018 @ 19:47:18 #224
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176722694
Fien, wat een superfijn nieuws! Gefeliciteerd! En twee zoons O+
pi_176722743
Yay goedgekeurd bij de 20weken echo O+ en het is nog steeds een jongen O+
pi_176723045
Fien! Fijn!!! En twee jongens O+
Jongens zijn ZO leuk samen O+

Hou vertrouwen Klap en Soof O+ niemandsland is super stom!

Ik had sowieso de nipt gedaan. Om een bewuste keuze te maken.. ik heb natuurlijk al 2 jongens en als je er een kind met een beperking bij krijgt, krijgen mijn jongens ook een broertje/zusje met beperking erbij. Dat zou ik wel heel goed willen overwegen.

Ik moet trouwens dinsdag Majo, nog 6 nachtjes :)
pi_176723143
Vanaf wanneer kan je de nipt laten doen? Ik vind het niet zo snel
♥ J & S
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:04:01 #228
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176723153
https://imgur.com/a/wZVde

Valt dit te NUB-ben?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176723214
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:03 schreef klaprooss het volgende:
Vanaf wanneer kan je de nipt laten doen? Ik vind het niet zo snel
Vanaf 11 weken geloof ik!
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:13:27 #230
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176723370
Vanaf 11 weken en niet langer dan een week na de laatste echo!

(Ik had de echo op do en was toen 10+6, kon vanaf vrijdag bloed laten prikken t/m die donderdag daarna).
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176723455
NIPT: heel persoonlijke keuze en overweging. Er is geen goed of fout. Kies wat voor jullie het beste voelt.

Wij deden het niet, omdat we niets met de uitslag zouden kunnen doen.
Wellicht speelt voor ons mee dat we allebei een gehandicapt gezinslid hebben en beiden hebben een handicap die nooit met een NIPT was opgespoord. En we zouden niet zonder ze kunnen en willen.
pi_176723566
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:55 schreef Feyre het volgende:

[..]

Oh er stond prenatale screening zonder medische noodzaak - 100%. Valt de NIPT daar niet onder? :@ Heb ik het verkeerd begrepen.
Volgens mij is dat omdat het NIPT onderzoek nog in een bepaalde testfase is. Maar ik zou anders even bellen :) Met welk pakket ben je aanvullend verzekerd?
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:57 schreef MaJo het volgende:
Peace ik vind het ook hard gaan hier _O- Ik ben zelf vrij vandaag dus heb opeens tijd om verzekeringen te checken enzo ;) Het is geregeld trouwens, ze deden helemaal niet moeilijk!

Dorothy bedankt voor het welkom O+ Mensen uit AZWBNZMG blijven toch altijd wel bijzonder :Y En dan 2 in 1 keer :o

Ja, 2 in 1 keer en jullie zijn beiden toch ook al een tijd bezig geweest om zwanger te raken :)

quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:49 schreef Aure het volgende:
Yay goedgekeurd bij de 20weken echo O+ en het is nog steeds een jongen O+
*O*

En klaproos en Soof.. zo onwijs spannend de eerste weken van de zwangerschap :*

Vandaag trouwens goed nieuws gehad voor mijn verlof. Het is geen probleem dat ik na de start van mijn zwangerschapsverlof er 6-7 maanden niet ben. En daarna drie dagen per week ga werken. Ik heb gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof en dan een maand 1-2 er 1400 euro er op achteruitga :D Maar goed, we kunnen het ons veroorloven en de vaste lasten ook gewoon voldoen. En waarschijnlijk kom ik toch niet verder dan beneden die eerste periode :P

Ben nog steeds aan het twijfelen over de voorbereiding voor de bevalling. Dit doe ik al een tijd en uiteindelijk informatie aangevraagd voor Samen Bevallen. Maar de eerst volgende cursus start in maart en die eindigt twee weken voor mijn uitgerekende datum. Dat vind ik te laat. En dan ben ik ook niet zo dol op groepen en helemaal niet als we met z'n allen simultaan gaan puffen :{w Maar daarnaast heb ik wel behoefte aan veel info. Ik heb de neiging om mezelf dan maar heel goed in te gaan lezen, maar of dat dan wel een goed idee is :? Mijn vriend maakt het niet zo veel uit, hij wil alleen weten wat hij voor mij kan doen tijdens de bevalling. Lastig...
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:25:53 #233
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176723697
De nipt wordt niet vergoed vanuit de basis of aanvullende verzekering, omdat het al vergoed wordt vanuit een subsidieregeling van de overheid. De kosten van de nipt zijn ook niet ¤175 maar ¤500 euro, waarvan die ¤175 dus jouw eigen bijdrage is.

Bron:
https://www.pricewise.nl/blog/nipt-test/
pi_176723707
quote:
5s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:04 schreef Nouk84 het volgende:
https://imgur.com/a/wZVde

Valt dit te NUB-ben?
Kan het niet heel goed zien maar ik zou zeggen meisje.

Fien wat fijn, opluchting!! *O*
pi_176724400
Okee, dank Aventura :)
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:48:33 #236
409579 LuDann
All the way
pi_176724418
Fien, wat fijn! *O* En superleuk joh, een broertje!

Verder niet zoveel onthouden, ben gesloopt na een dag met peuter waarbij we heel handig met de fiets en het OV naar een vestiging van het ziekenhuis helemaal in een andere plaats moesten voor een intake met anesthesie voor de geplande KS. Echt superpraktisch, die 1,5 uur reistijd als je 37 weken zwanger bent. 8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:13 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Heb je lieve vrienden in de buurt die af en toe een uurtje of twee kunnen oppassen? Kan al een hoop schelen! Hoe gaat het met je ouders trouwens? En de relatie met je schoonouders?
Heb ik wel in de buurt, maar die vriendinnen zijn ook hoogzwanger met een peuter. :P En verder lastig om te vragen, ik wil gewoon rustig aan kunnen doen, het is geen absolute noodzaak zeg maar.

Met mijn ouders gaat het naar omstandigheden goed. Mijn moeder moet nog 6 keer bestraald worden en mijn vader nog 5 weken electroconvulsietherapie. Mijn moeder heeft helaas wel veel last van bijwerkingen maar gelukkig hoeft ze niet zo lang meer. Bij mijn vader is de hoop groot dat het aan zal slaan, deze behandeling is bij zijn soort depressie (die gepaard gaat met periodes van psychosen) specifiek vaak effectief.

Met mijn schoonouders bemoei ik me gewoon vrijwel niet, dat mag man doen. Dus dat gaat wel zo.

Over zorgverzekeringen: ik heb na jaren een magere polis gehad te hebben een flinke aanvullende polis bij UMC afgesloten. Daar ga ik even flink gebruik van maken en dan kan ik weer een paar jaar een magere polis nemen. :P Behalve volledige dekking van kraamzorg + verlengde kraamzorg krijg ik o.a. ook 80 euro voor een nieuwe kolf, 100 euro lactatiekundige zorg, een cursus eerste hulp bij kinderen van 150 euro, 75 euro aan back in shape na de bevalling, 300 euro eigen bijdrage aan medicatie, 200 euro voor een nieuwe bril en 15 dagen vervangende mantelzorg (voor mijn ouders). Dat haal ik er wel uit dus, heb ik uitgerekend. _O-

@Nouk: ik kan de NUB niet zo makkelijk spotten dus ik durf er niks over te zeggen.
pi_176724548
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 18:32 schreef klaprooss het volgende:
Lief en fijn, dank! Merk dat het even benoemen al weer wat lucht geeft in mijn hoofd! :*

Wat klote soof! Hopelijk hebben we straks beide dik ongelijk O+
Echt hè.... :*

Voelt vervelend die onzekerheid. En dat stomme broekloeren ben ik nu wel zat. :6
:)
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 20:57:41 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176724695
Bedankt voor jullie overwegingen om de NIPT wel/niet te doen. Ik bedoelde het ook niet als oordeel, was er gewoon benieuwd naar :) Als ik het goed begrijp doen de meesten de NIPT als er uit de combinatietest afwijkende waarden naar voren komen. Zijn er ook mensen die überhaupt een NIPT doen of is dat niet zo logisch?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:59:59 #239
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176724798
Tegenwoordig is het juist vaak zo dat de NIPT in plaats van de combinatietest gedaan wordt.
pi_176724815
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:55 schreef Feyre het volgende:

[..]

Oh er stond prenatale screening zonder medische noodzaak - 100%. Valt de NIPT daar niet onder? :@ Heb ik het verkeerd begrepen.
Klopt delta lloyd vergoedde in het verleden idd de combinatietest in het aanvullende pakket, zonder medische noodzaak. Bij mijn weten als enige verzekeraar. Ik heb er iig 3x gebruik van gemaakt. Ik zou ze gewoon eens bellen en vragen of dit ook voor bijdrage nipt geldt, ik denk het wel namelijk.
:)
pi_176724816
Klaprooss en Soof, het is gewoon super stom. Die eerste weken zijn killing. En zeker als je dan ook nog nare pijntjes voelt. Sterkte met wachten dames :*.

Loj, ook aan jou wordt veel gedacht. Ik hoop zo dat de VK het deze keer mis heeft en er komende week een knipperend boontje te zien is.
pi_176724859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:57 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor jullie overwegingen om de NIPT wel/niet te doen. Ik bedoelde het ook niet als oordeel, was er gewoon benieuwd naar :) Als ik het goed begrijp doen de meesten de NIPT als er uit de combinatietest afwijkende waarden naar voren komen. Zijn er ook mensen die überhaupt een NIPT doen of is dat niet zo logisch?
Nee hoor, wij gaan de nipt doen maar geen combinatietest. Ze kosten nu ongeveer evenveel en de nipt is “preciezer” dan de combinatietest. Wij kiezen nu daarom enkel voor de NIPT.
pi_176724880
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Tegenwoordig is het juist vaak zo dat de NIPT in plaats van de combinatietest gedaan wordt.
Wss. Primair combinatietest is spectaculair gedaald naar nog maar enkele % (en ik ga er van uit dat een deel daarvan dit doet vanwege niet mogen deelnemen aan nipt).
De nipt uptake is nu ongeveer 40% landelijk. Cijfers komen van een heel recente evaluatie van het landelijke nipt consortium.
:)
pi_176724889
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt delta lloyd vergoedde in het verleden idd de combinatietest in het aanvullende pakket, zonder medische noodzaak. Bij mijn weten als enige verzekeraar. Ik heb er iig 3x gebruik van gemaakt. Ik zou ze gewoon eens bellen en vragen of dit ook voor bijdrage nipt geldt, ik denk het wel namelijk.
Ik haak even aan; ik had bij W. ook een vergoeding voor de combinatietest, bij cz. Dus die hadden het ook. Nadruk op hadden; want cz vergoedt hem niet meer. En de NIPT dus ook niet.

Bij delta loyd vergoeden sommige aanvullende pakketten nog wel de combinatietest, maar ook niet de nipt.
Ik las ergens dat dat komt doordat de nipt gezien wordt als “gesubsidieerd door de overheid” met een “eigen bijdrage” van 175 euro. Die eigen bijdrage kan je kennelijk nergens verzekeren tot op heden.
pi_176725056
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:46 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat is alleen zo wanneer je kiest voor de nevenbevindingen. De nevenbevindingen is een extra optie.
Nee ho dat is niet helemaal zo hoor!
Het klopt dat je met nevenbevindingen meer kans hebt dat er iets gevonden wordt wat onduidelijkheid geeft. Maar vergis je er niet in dat dit bij de nipt zonder nevenbevindingen ook aan.
De chromosomen die bekeken worden worden namelijk in hun geheel bekeken en niet alleen maar geteld of het 2 of 3 paren zijn.
Bij een chromosoom kan er ook sprake zijn van deletie of duplicatie, stukkie teveel of te weinig. Daarvan is het ALTIJD de vraag wat het zal betekenen voor de toekomst. Zo'n deletie/duplicatie kan op chromosoom 4 zitten bijvoorbeeld, dan krijg je het niet te horen als je kiest voor nipt zonder nevenbevindingen. Simpelweg omdat heel chromosoom 4 niet bekeken wordt. Maar zit het op chromosoom 18 dan wordt het je dus wél verteld.
:)
pi_176725105
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:03 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik haak even aan; ik had bij W. ook een vergoeding voor de combinatietest, bij cz. Dus die hadden het ook. Nadruk op hadden; want cz vergoedt hem niet meer. En de NIPT dus ook niet.

Bij delta loyd vergoeden sommige aanvullende pakketten nog wel de combinatietest, maar ook niet de nipt.
Ik las ergens dat dat komt doordat de nipt gezien wordt als “gesubsidieerd door de overheid” met een “eigen bijdrage” van 175 euro. Die eigen bijdrage kan je kennelijk nergens verzekeren tot op heden.
Ah duidelijk. Heb je daar over contact gehad met ze?
Zou wel apart zijn want voor eigen bijdrage medicatie oid kun je je wel aanvullend verzekeren. Misschien afspraken met de overheid?

Hoe dan ook, kosten zijn bijna gelijk voor de zwangere ja.
:)
pi_176725413
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ah duidelijk. Heb je daar over contact gehad met ze?
Zou wel apart zijn want voor eigen bijdrage medicatie oid kun je je wel aanvullend verzekeren. Misschien afspraken met de overheid?

Hoe dan ook, kosten zijn bijna gelijk voor de zwangere ja.
Ik heb daar toen voor gebeld in december, toen ik aan het bekijken was waar ik het beste kon verzekeren.
Ze gaven expliciet aan dat geen van de aanvullende pakketten de NIPT vergoedt. Staat ook op de site zie ik: http://www.deltalloyd.nl/(...)rschapsonderzoek.jsp

quote:
Krijgt u geen vergoeding voor de combinatietest uit de basisverzekering? Dan kan het zijn dat in uw aanvullende verzekering een vergoeding is opgenomen. De aanvullende verzekeringen bieden geen vergoeding van de NIPT.
Ben het verder met je eens dat het krom is, maar ik denk dat het komt omdat de overheid nog niet definitief heeft besloten hoe verder met de nipt. Tot dan zullen de zorgverzekeraars zich er nog niet in mengen denk ik.
pi_176725484
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb daar toen voor gebeld in december, toen ik aan het bekijken was waar ik het beste kon verzekeren.
Ze gaven expliciet aan dat geen van de aanvullende pakketten de NIPT vergoedt. Staat ook op de site zie ik:

[..]

Dan kan het bijna niet anders dan afspraak met de overheid zijn :D want voor delta Lloyd maakt hwt natuurlijk geen klap uit of ze 175 voor X of voor Y vergoeden.
:)
pi_176725973
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dan kan het bijna niet anders dan afspraak met de overheid zijn :D want voor delta Lloyd maakt hwt natuurlijk geen klap uit of ze 175 voor X of voor Y vergoeden.
Ja, precies daarom ging ik er dus vanuit dat de eigen bijdrage NIPT wel vergoed zou worden. Best krom.

Maar zo vind ik wel meer krom, dat couveuse nazorg niet standaard voor een aantal uurtjes vergoed wordt bijvoorbeeld. Die zit me nog hoog :+.

Aure wat fijn van de goede 20 weken echo! En fijn dat het nog steeds een jongen is haha! Is iedereen hier nu extra oplettend na het voorval bij CassE? :D
Bij familie van me kwamen ze daar dus pas bij de geboorte achter :X. Ze zeiden dat het een meisje werd maar het was toch echt een jongetje. Heeft moeder het wel even moeilijk mee gehad.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176726197
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee ho dat is niet helemaal zo hoor!
Het klopt dat je met nevenbevindingen meer kans hebt dat er iets gevonden wordt wat onduidelijkheid geeft. Maar vergis je er niet in dat dit bij de nipt zonder nevenbevindingen ook aan.
De chromosomen die bekeken worden worden namelijk in hun geheel bekeken en niet alleen maar geteld of het 2 of 3 paren zijn.
Bij een chromosoom kan er ook sprake zijn van deletie of duplicatie, stukkie teveel of te weinig. Daarvan is het ALTIJD de vraag wat het zal betekenen voor de toekomst. Zo'n deletie/duplicatie kan op chromosoom 4 zitten bijvoorbeeld, dan krijg je het niet te horen als je kiest voor nipt zonder nevenbevindingen. Simpelweg omdat heel chromosoom 4 niet bekeken wordt. Maar zit het op chromosoom 18 dan wordt het je dus wél verteld.
Valt dat dan niet onder nevenbevindingen? Zo is het mij namelijk wel verteld. Dat ik enkel bericht krijg van de 3 afwijkingen. De enige uitzondering hierop zou zijn wanneer er kanker wordt aangetroffen.
pi_176726613
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:45 schreef Elleska het volgende:

[..]

Valt dat dan niet onder nevenbevindingen? Zo is het mij namelijk wel verteld. Dat ik enkel bericht krijg van de 3 afwijkingen. De enige uitzondering hierop zou zijn wanneer er kanker wordt aangetroffen.
Nee. Dit zijn dus bevindingen die altijd vermeld worden. Als je info wil over de chromosomen 13, 18 en 21 dan krijg je alles. De nevenbevindingen zijn in dit geval de overige chromosomen. En dan gaat het daarbij om afwijkingen op het hele chromosoom of om kleine afwijkingen zoals de deleties enz.
:)
pi_176726673
Van de website van de overheid over nipt.

:)
pi_176726910
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:46 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat is alleen zo wanneer je kiest voor de nevenbevindingen. De nevenbevindingen is een extra optie.
Wat mignonne zegt, dus :)

Aure, hoera voor je jochie! Fijn dat alles goed was. Wilde hij een beetje meewerken/goed gaan liggen?

Ik moet kiezen in welk ziekenhuis ik wil bevallen en tot mijn stomme verbazing vind ik dat lastig. De eerste keer beviel ik in het Ikazia en dat was eigenlijk een prima ervaring; ondanks dat niet alles meezat, heb ik een goed gevoel bij die bevalling en bij de zorg daar. Gevoelsmatig kan het elders alleen maar minder zijn ofzo :? Of misschien is het gewoon onbewuste spanning/angst voor de bevalling die ik projecteer op de locatie, hoewel ik er eigenlijk niet eens echt tegenop zie. Raarrrrr.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 22:25:25 #254
382129 crew  Donna
pi_176727055
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:38 schreef Feyre het volgende:

[..]

Ja, precies daarom ging ik er dus vanuit dat de eigen bijdrage NIPT wel vergoed zou worden. Best krom.

Maar zo vind ik wel meer krom, dat couveuse nazorg niet standaard voor een aantal uurtjes vergoed wordt bijvoorbeeld. Die zit me nog hoog :+.

Aure wat fijn van de goede 20 weken echo! En fijn dat het nog steeds een jongen is haha! Is iedereen hier nu extra oplettend na het voorval bij CassE? :D
Bij familie van me kwamen ze daar dus pas bij de geboorte achter :X. Ze zeiden dat het een meisje werd maar het was toch echt een jongetje. Heeft moeder het wel even moeilijk mee gehad.

Nou ik denk wel regelmatig even aan dat voorval nu ja. :D
pi_176727162
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:18 schreef Jentin het volgende:

[..]

Wat mignonne zegt, dus :)

Aure, hoera voor je jochie! Fijn dat alles goed was. Wilde hij een beetje meewerken/goed gaan liggen?

Ik moet kiezen in welk ziekenhuis ik wil bevallen en tot mijn stomme verbazing vind ik dat lastig. De eerste keer beviel ik in het Ikazia en dat was eigenlijk een prima ervaring; ondanks dat niet alles meezat, heb ik een goed gevoel bij die bevalling en bij de zorg daar. Gevoelsmatig kan het elders alleen maar minder zijn ofzo :? Of misschien is het gewoon onbewuste spanning/angst voor de bevalling die ik projecteer op de locatie, hoewel ik er eigenlijk niet eens echt tegenop zie. Raarrrrr.
Ongevraagd advies :7 (tevens, DONUT!)

Zomaar wat overwegingen bij keuze :)

- kijk naar of er bij verblijf meerdere vrouwen op zaal liggen of dat er privé kamers zijn.
- kijk naar of er sprake is van rooming-in mogelijkheid mocht de kleine opgenomen moeten worden. *afklopt
- soms mogen vaders blijven slapen als moeder en kind een nachtje moeten blijven.
- bezoekuren voor familie na bevalling? Of mogen je lief en I. 24/7 langs?
- vraag naar mogelijkheden qua bevalling, is er een bevalbad, een baarkruk? Is er de mogelijkheid tot gentle sectio buiten kantooruren?
- Welke opties tot pijnbestrijding zijn er?
- Als je voor iets anders naar het ziekenhuis zou moeten, waar zou je dan heen gaan?

En met dat gewicht wat je er vorige keer effetjes uit gooide zou ik me geen zorgen maken over deze keer!
:)
pi_176727343
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:30 schreef mignonne het volgende:

En met dat gewicht wat je er vorige keer effetjes uit gooide zou ik me geen zorgen maken over deze keer!
:Y)

Bedankt voor die overwegingen, daar heb ik echt veel aan! Ik moet het ook echt van dat soort praktische vragen hebben, want ik heb hier bij beide opties geen eigen ervaringen of kennis vanuit mijn sociale kring (zoals de wilde verhalen over het Ruwaard vroeger, waarvan iedereen 'wist': ga daar maar niet :')). Dit zijn van die momenten dat je geconfronteerd wordt met je eigen importschap, zeg maar :P

Glitterdonut voor jou als dank:



paars, sorry :+
pi_176727451
O+
:)
pi_176727511
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee. Dit zijn dus bevindingen die altijd vermeld worden. Als je info wil over de chromosomen 13, 18 en 21 dan krijg je alles. De nevenbevindingen zijn in dit geval de overige chromosomen. En dan gaat het daarbij om afwijkingen op het hele chromosoom of om kleine afwijkingen zoals de deleties enz.
Dan zal ik het verkeerd hebben onthouden, enkel dat van de kanker is me bijgebleven als uitzondering maar het is dus zo dat alles wat wordt gevonden op die 3 chromosomen wordt medegedeeld.
Bedankt voor het recht zetten.
pi_176727567
Nog een extra overweging, werken er in het ziekenhuis ook klinisch verloskundigen of zijn er alleen aios/anios gyn en verloskunde-artsen?
Ik persoonlijk vind de klinisch vk van erg grote toegevoegde waarde, maar sluit niet uit dat ik enigszins bevooroordeeld ben :+

De insteek van het vak is anders namelijk. Kl.vk => bevallen is normaal/natuurlijk proces, het is hun taak het normale deel te bewaken en bevorderen. En uiteraard problemen op te sporen.
Arts => bevallen is potentieel risico en daarbij moet zoveel mogelijk uitgesloten worden.

De nadruk ligt dus anders. Als je een gezonde zwangere met een gezond kind bent met een 'eenvoudige' medische indicatie (hypertensie, sectio in anamnese, meconium, niet vorderen enz enz) dan ben je vaak goed af bij klinisch vk.
:)
pi_176727585
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:50 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dan zal ik het verkeerd hebben onthouden, enkel dat van de kanker is me bijgebleven als uitzondering maar het is dus zo dat alles wat wordt gevonden op die 3 chromosomen wordt medegedeeld.
Bedankt voor het recht zetten.
Dat geeft niet!
Het is helaas, blijkbaar, ook niet voor alle counselors duidelijk hoe dit stukje zit. Hoewel het vrij duidelijk in de readers enz staat, maar toch.
:)
pi_176727604
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:49 schreef Aure het volgende:
Yay goedgekeurd bij de 20weken echo O+ en het is nog steeds een jongen O+
Wat fijn dat hij is goedgekeurd! :*
Protège moi de mes désirs.
pi_176729133
Ludann, lief dat je het vraagt.
Jij hebt ook een slopende dag achter de rug. Hoe gaat het met jou en peuter qua hoesten? Wordt het al wat beter?
En met je man, is hij nog aan het werk?

Ben weer aardig opgeknapt nadat ik van het weekend zo beroerd was, nog wel heel moe en wat slapjes.
Psychisch gaat het best aardig en probeer ik het los te laten, want kan er niets aan veranderen en gaan we zo normaal mogelijk door met alles. Hoop wel binnenkort een gesprek met kinderlongarts te krijgen, zodat ze wat meer duidelijkheid kan geven. Kan niet veel info vinden over long sequester. Ik verwacht dat het afwachten blijft hoe het proces zich ontwikkelt.

Aure fijn dat je een goede 20 weken echo had. En dat geslacht niet veranderd is.

Klaproos en Soof is ook zo'n onzekere tijd, je voelt van alles, maar je kan niet even binnen kijken of het goed gaat, ik duim voor jullie, dat jullie hier nog maanden mogen blijven :*
Ook voor alle andere prille zwangeren natuurlijk!

Lot hoe gaat het bij jou dan?

Aventura weer een dag voorbij, alle dagen die ze nog binnen blijft is er weer een. Hopelijk kan je nog heel wat dagen sprokkelen en kan ze nog wat bijgroeien. Al moet het voor jou wel slopend zijn. Heb je bedrust? Of mag je wel wat rondlopen.

Loj nog een zware week voor je, ik hoop zo dat ze het mis hebben en er wel een minimensje met kloppend hartje te zien is. Ik duim voor jou ook gewoon door.
pi_176729303
Even snel jompelen voor Fien, wat een goed nieuws *O* Daarna lees ik verder bij.
pi_176729547
Jemig wat gaat dit topic hard 8)7

:* voor klap en soof. Ik weet hoe jullie je voelen. Ik voel hier ook heel de dag door krampjes en steekjes en voel dingen lopen en het maakt mij gek. Gewoon lekker spuien!
pi_176731589
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:48 schreef LuDann het volgende:
Fien, wat fijn! *O* En superleuk joh, een broertje!

Verder niet zoveel onthouden, ben gesloopt na een dag met peuter waarbij we heel handig met de fiets en het OV naar een vestiging van het ziekenhuis helemaal in een andere plaats moesten voor een intake met anesthesie voor de geplande KS. Echt superpraktisch, die 1,5 uur reistijd als je 37 weken zwanger bent. 8)7

[..]

Heb ik wel in de buurt, maar die vriendinnen zijn ook hoogzwanger met een peuter. :P En verder lastig om te vragen, ik wil gewoon rustig aan kunnen doen, het is geen absolute noodzaak zeg maar.

Met mijn ouders gaat het naar omstandigheden goed. Mijn moeder moet nog 6 keer bestraald worden en mijn vader nog 5 weken electroconvulsietherapie. Mijn moeder heeft helaas wel veel last van bijwerkingen maar gelukkig hoeft ze niet zo lang meer. Bij mijn vader is de hoop groot dat het aan zal slaan, deze behandeling is bij zijn soort depressie (die gepaard gaat met periodes van psychosen) specifiek vaak effectief.

Met mijn schoonouders bemoei ik me gewoon vrijwel niet, dat mag man doen. Dus dat gaat wel zo.

1,5 uur reistijd, ik doe het je niet na. Hoop dat je vandaag een rustigere dag hebt! Heel veel sterkte voor jou en beide ouders :* Dat het hierna maar een saai en rustig jaar mag worden.
pi_176731725
@ Jentin: ja we waren na 30 minuten al klaar! Hij lag er prima voor, alleen de laatste 10 minuten was ie wat meer aan het draaien. Dat geduw op mijn buik vond ie denk ik toch een beetje irritant :D

Sethiwe fijn dat je weer wat bent opgeknapt :*

En alle dames met krampjes enzo, ik weet nog hoe onzekermakend dat was in het begin inderdaad. Ik hoop dat het voor jullie allemaal baarmoedergroeipijn is :*

Oh en Jentin, ik weet niet wanneer jij bevallen bent in Ikazia. Maar ik hoor tegenwoordig heel veel positieve dingen over hun moeder en kindcentrum! Omdat ik liever een ziekenhuis in de buurt had, heb ik uiteindelijk voor t Erasmus gekozen maar denk dat ik anders ook naar Ikazia was gegaan.
pi_176731954
Fijn dat de echo goed was Aure!
  donderdag 25 januari 2018 @ 09:58:56 #268
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176733136
Niet bijgelezen maar even iets kwijt. heb zo een afspraak bij de psycholoog omdat ik halverwege december een onderzoek naar ADHD had. Vandaag hoor ik de uitslag. Vorige keer onderbrak ze me toen ik het over de dingen waar ik in relaties en het dagelijkse leven had en vroeg ze me: maar je hebt toch geen kinderen hè? Daar klonk een bepaald oordeel in door dus ik vind het heel spannend om nu te moeten vertellen dat ik zwanger ben. En ook wel een beetje nieuwsgierig hoe de rest van het traject eruit komt te zien. Meh.
pi_176733334
Jentin ik ben in 2014 bevallen in t ikazia en dat was dan wel poliklinisch en heb het daar als prima ervaren. Ik wilde perse op zuid en niet bij t Erasmus of Franciscus.

Aure een fijne echo top!
♥ J & S
pi_176733340
Wat rot als je het gevoel hebt dat je daarover veroordeeld zal worden Helsinki.
Misschien wel goed om dat ook aan te geven als je nu weer dat gevoel krijgt. Wat betreft een kind opvoeden terwijl je adhd hebt, kan ik je gerust stellen. Mijn man is een extreme stuiterbal, maar hij doet het best aardig :+

[ Bericht 100% gewijzigd door Little_Miss_Naughty op 25-01-2018 10:19:31 ]
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_176733341
Spannend Helsinki wie weet valt het mee, succes straks!
♥ J & S
pi_176735645
Succes Helsinki! Wel een stomme opmerking!

Hier alvast een kleinigheide gehad van collega’s omdat ik morgen met verlof ga. Er zitten Nijntje-chocolaatjes in. O+ O+ O+
Of ja, zaten. :@
Protège moi de mes désirs.
pi_176735657
Dat is heel spannend Helsinki. Zelf 2 jaar geleden dat traject doorlopen. Gelukkig had ik fijne behandelaars waar ik me nooit veroordeeld heb gevoeld.
Succes vandaag!

Haha lekker Duman!

Ik zit in m'n eentje te lunchen bij de LaPlace. :Y)
  donderdag 25 januari 2018 @ 13:19:29 #274
409579 LuDann
All the way
pi_176736713
Ik kom net van de tandarts, hopelijk was dat de laatste keer anderhalf uur in de stoel voor een tijdje. In april nog 1 keer.

Dan heb ik deze zwangerschap zo´n 1500 euro aan tandartskosten uitgegeven. 8)7 Echt fantastisch, volgens de tandarts is het aan de hormonen te wijten al die gaatjes, ontstekingen en afgebroken kiezen opeens.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:59 schreef Sethiwe het volgende:
Ludann, lief dat je het vraagt.
Jij hebt ook een slopende dag achter de rug. Hoe gaat het met jou en peuter qua hoesten? Wordt het al wat beter?
En met je man, is hij nog aan het werk?

Ben weer aardig opgeknapt nadat ik van het weekend zo beroerd was, nog wel heel moe en wat slapjes.
Psychisch gaat het best aardig en probeer ik het los te laten, want kan er niets aan veranderen en gaan we zo normaal mogelijk door met alles. Hoop wel binnenkort een gesprek met kinderlongarts te krijgen, zodat ze wat meer duidelijkheid kan geven. Kan niet veel info vinden over long sequester. Ik verwacht dat het afwachten blijft hoe het proces zich ontwikkelt.
Gelukkig ben je weer wat opgeknapt. Wat goed dat je het een beetje los kunt laten. Zijn er geen lotgenoten te vinden ergens? Ik hoop dat de kinderlongarts ook wat meer tekst en uitleg kan geven.

Mijn man was vorige week 2 dagen ziekgemeld maar heeft deze week 3 dagen gewerkt. Tot gisterenavond, want nu is hij weer ingestort & ziekgemeld. Hij zei eerst griep maar het is meer gewoon vermoeidheid denk ik. Hij heeft iets van 16 uur achtereen geslapen geloof ik.

Peuter is gelukkig weer beter en ik ben ook een eind opgeknapt.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 07:55 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

1,5 uur reistijd, ik doe het je niet na. Hoop dat je vandaag een rustigere dag hebt! Heel veel sterkte voor jou en beide ouders :* Dat het hierna maar een saai en rustig jaar mag worden.
Bedankt, lief van je! Zaterdag komt SaskiaR van hier even op peuter passen, dat is echt superfijn. O+ Zo lief aangeboden!

Verder vind ik het momenteel wel lastig, er moeten nog wat dingen gebeuren in het huis, namelijk opruimen van wat kasten en het in elkaar zetten van een kledingkast op onze slaapkamer. Man wil niet gepushed worden daarover omdat hij er doorheen zit en dat snap ik, maar mijn hormonen worden gillend gek zeg maar. Ik wil dat echt af hebben, we hebben onze kleding nu in de kamer van peuter hangen en dat is echt niet praktisch. Helaas voelt het voor man ook als pushen als ik voorstel om hulp van buitenaf in te schakelen, dus dat is echt super moeilijk. Ik kan me gewoon niet ontspannen tot het af is. -O-
  donderdag 25 januari 2018 @ 13:21:34 #275
409579 LuDann
All the way
pi_176736753
Fijn van de echo Aure! *O*

Succes aan Helsinki, hopelijk valt het mee.

Ik zit nu te wachten op onderzoekers van het LUMC die bij mij thuiskomen om een geheugentest af te nemen in het kader van het onderzoek naar de invloed van zwangerschap op de hersenen. https://www.zwangerschaphersenen.nl/

En dan is mijn peutervrije dag alweer om. oO<
pi_176737212
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:54 schreef mignonne het volgende:
Nog een extra overweging, werken er in het ziekenhuis ook klinisch verloskundigen of zijn er alleen aios/anios gyn en verloskunde-artsen?
Ik persoonlijk vind de klinisch vk van erg grote toegevoegde waarde, maar sluit niet uit dat ik enigszins bevooroordeeld ben :+

De insteek van het vak is anders namelijk. Kl.vk => bevallen is normaal/natuurlijk proces, het is hun taak het normale deel te bewaken en bevorderen. En uiteraard problemen op te sporen.
Arts => bevallen is potentieel risico en daarbij moet zoveel mogelijk uitgesloten worden.
Zo heb ik het wel ervaren. :) Toen ik al twee dagen en twee nachten thuis vruchteloos heftige weeën had opgevangen (met wens om thuis te bevallen) en vervolgens in het ziekenhuis belandde wegens kind dat in het vruchtwater had gepoept, had ik na urenlang stevig aan de weeënopwekkers nog altijd nauwelijks vorderende ontsluiting. Ondanks hevige naaldenfobie begon ik zowaar een ruggenprik te overwegen en door de oplettende klinisch verloskundige ter plaatse ben ik in plaats daarvan een uur onder een warme douche gezet en toen ik daarna zowaar persweeën kreeg heeft ze handmatig de laatste paar cm ontsluiting met haar vingers weggeduwd, zodat ik niet lang daarna mijn koter kon lanceren. O+ Zonder pijnstilling, zonder verdere ingrepen, ik kon het gewoon allemaal helemaal zelf voelen, zoals ik ook graag wilde.
Dikke kudos voor de klinische verloskundige dus! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176737269
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:08 schreef Aure het volgende:
Oh en Jentin, ik weet niet wanneer jij bevallen bent in Ikazia. Maar ik hoor tegenwoordig heel veel positieve dingen over hun moeder en kindcentrum! Omdat ik liever een ziekenhuis in de buurt had, heb ik uiteindelijk voor t Erasmus gekozen maar denk dat ik anders ook naar Ikazia was gegaan.
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:13 schreef klaprooss het volgende:
Jentin ik ben in 2014 bevallen in t ikazia en dat was dan wel poliklinisch en heb het daar als prima ervaren.
Ik ben ook in 2014 bevallen in 't Ikazia :D En ik vond het daar dus ook fijn. Zo fijn, dat ik liefst gewoon daar weer wil, maar ik moet nu kiezen tussen Dirksland en Goes. Thuisbevallen mag hier niet, maar dat wilde ik ook eigenlijk al niet. Ik ga nu gewoon maar open avonden bezoeken op beide locaties, met mignonnes aandachtspunten in het achterhoofd.

Succes, Helsinki.

Is er al iets vernomen van Aventura? Niet dat ze meldplicht heeft of iets ;), maar moet er gewoon echt af en toe even aan denken.
  donderdag 25 januari 2018 @ 13:55:49 #278
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176737488
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:47 schreef Jentin het volgende:

[..]


[..]

Ik ben ook in 2014 bevallen in 't Ikazia :D En ik vond het daar dus ook fijn. Zo fijn, dat ik liefst gewoon daar weer wil, maar ik moet nu kiezen tussen Dirksland en Goes. Thuisbevallen mag hier niet, maar dat wilde ik ook eigenlijk al niet. Ik ga nu gewoon maar open avonden bezoeken op beide locaties, met mignonnes aandachtspunten in het achterhoofd.

Succes, Helsinki.

Is er al iets vernomen van Aventura? Niet dat ze meldplicht heeft of iets ;), maar moet er gewoon echt af en toe even aan denken.
Ik ben ook bevallen in 2014, in Goes ;)

Ik heb dat als positief ervaren. Zeker wanneer je je eigen VK mee mag brengen zit je in Goes prima. Van de zomer opent het nieuwe geboortecentrum, wordt heel mooi! Voor mij te laat, maar voor jou allicht een positief punt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176737524
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:47 schreef Jentin het volgende:

[..]


[..]

Ik ben ook in 2014 bevallen in 't Ikazia :D En ik vond het daar dus ook fijn. Zo fijn, dat ik liefst gewoon daar weer wil, maar ik moet nu kiezen tussen Dirksland en Goes. Thuisbevallen mag hier niet, maar dat wilde ik ook eigenlijk al niet. Ik ga nu gewoon maar open avonden bezoeken op beide locaties, met mignonnes aandachtspunten in het achterhoofd.

Succes, Helsinki.

Is er al iets vernomen van Aventura? Niet dat ze meldplicht heeft of iets ;), maar moet er gewoon echt af en toe even aan denken.
Dirksland staat geloof ik ook wel goed bekend. En als je geluk hebt krijg je heerlijk te eten van mijn papa :Y)
pi_176737776
Ah kijk, dat geeft de burger moed! Thanks, Kim en Aure :)
  donderdag 25 januari 2018 @ 15:02:16 #281
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176739088
We hebben een goede uitslag van de NIPT O+

Toch wel heel erg opgelucht...
Het was me het anderhalve weekje wel :')
pi_176739272
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:02 schreef Spees_Eend het volgende:
We hebben een goede uitslag van de NIPT O+

Toch wel heel erg opgelucht...
Het was me het anderhalve weekje wel :')
Wat fijn Spees! Ik wens je nu een saaie rest van je zwangerschap toe :*
pi_176739358
Fijn, Spees, gefeliciteerd!

Nog even terugkomend op het onderwerp van gister: ik kreeg dit antwoord van cz:

quote:
Hoi DUMAN. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Zwangerschapsyoga vergoeden wij uit de vergoeding voor zwangerschapscursussen tot een maximaal bedrag per jaar. Uit jouw aanvullende verzekering Plus Collectief vergoeden wij maximaal ¤ 100,- per jaar. Voorwaarde is dat je de cursus volgt tijdens je zwangerschap en de cursus eindigt uiterlijk 6 maanden na de bevalling. De zorgverlener/organisatie die de cursus geeft moet ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel aan aanbieder van zwangerschapscursussen.

Een borstkolf vergoeden wij niet uit de zorgverzekering. Wel krijg je klantvoordeel als CZ verzekerde. Meer informatie hierover lees je hier: http://bit.ly/2aZUlrk.

Weet je zo voldoende? Groet, Marga
—-

Stond net in de lift. Iemand moest er eerder uit. Loopt ze vol met d’r tas tegen m’n buik aan. :( :%
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 25 januari 2018 @ 15:16:54 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_176739411
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:02 schreef Spees_Eend het volgende:
We hebben een goede uitslag van de NIPT O+

Toch wel heel erg opgelucht...
Het was me het anderhalve weekje wel :')
fantastisch!
disclaimer
pi_176739726
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:02 schreef Spees_Eend het volgende:
We hebben een goede uitslag van de NIPT O+

Toch wel heel erg opgelucht...
Het was me het anderhalve weekje wel :')
Wat fijn Spees! O+
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 15:35:01 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176739798
Vandaag urine ingeleverd en ik heb mijn eerste blaasontsteking van de zwangerschap te pakken. Had ik het toch goef aangevoeld! Nu een zwangerschapsproof kuurtje ophalen, hopelijk nemen de klachten nu af :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176740032
Spees wat fijn!! O+ *O* *O*
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 15:54:08 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176740141
Bericht van spees helemaal over het hoofd gezien :o

Wat fijn zeg! De vorige echo was ook al stukken beter toch? Hopelijk kun je nu echt gaan genieten van het zwanger zijn :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176740274
Hoera spees *O*
Is het voor jou hiermee afgedaan of zit de onrust er toch nog?
  donderdag 25 januari 2018 @ 16:24:18 #290
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176740602
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 16:01 schreef WupWup het volgende:
Hoera spees *O*
Is het voor jou hiermee afgedaan of zit de onrust er toch nog?
Het is voor mij grotendeels wel afgedaan. Ik weet dat we nog een GUO tegoed hebben en dat daar in theorie nog iets uit naar voren kan komen, en wie weet was er inderdaad bij 11 weken veel vocht. Maar voor mij overheerst nu wel de echo van vorige week waarbij heel grondig alles nagekeken en normaal bevonden is en de bevestiging vandaag dat de syndromen waarop veruit de grootste kans is, bijna uitgesloten zijn.

Dus ik denk dat ik na mn werk taart voor ons vieren haal :)
pi_176740734
Wat een goed nieuws Spees! *O*
pi_176740737
Yay spees *O* geniet van de taart!

Majo, balen van de blaasontsteking zeg. Hopelijk is het snel weer weg!
pi_176740826
Heeel fijn Spees! Wat een opluchting dan he!

Ik heb vannacht ook heerlijk geslapen en gedroomd over 2 broertjes met rode en gele laarsjes in het bos. <3

quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:47 schreef Jentin het volgende:

[..]


[..]

Ik ben ook in 2014 bevallen in 't Ikazia :D En ik vond het daar dus ook fijn. Zo fijn, dat ik liefst gewoon daar weer wil, maar ik moet nu kiezen tussen Dirksland en Goes. Thuisbevallen mag hier niet, maar dat wilde ik ook eigenlijk al niet. Ik ga nu gewoon maar open avonden bezoeken op beide locaties, met mignonnes aandachtspunten in het achterhoofd.

Dirksland schijnt echt top te zijn. Als ik in het ziekenhuis moet/wil bevallen is dat voor ons de enige optie. Maar van iedereen uit mijn omgeving hoor ik alleen maar hele positieve reacties. Mooie grote gloednieuwe kraamsuites en man mag blijven slapen. Hele goede en lieve zorg door alle dames in lange rokken.
Het liefst wil ik nu gaan voor een thuisbevalling. Heb de vorige keer een mooie vlotte bevalling zonder complicaties gehad. De ontsluiting ging vorige keer best vlot en het is voor ons wel een half uur rijden. Daarbij zie ik het thuis ook helemaal zitten. Dus maar hopen op een goede zwangerschap en dat alles mee zit om dat waar te maken.
  donderdag 25 januari 2018 @ 16:48:12 #294
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176740939
Spees *O*


En jongens ik jompel toch ook even voor mezelf hoor *O* verlof! Eindelijk! En ik heb het gewoon volgehouden 8-)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176740999
Gluurspiek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:W O+
pi_176741103
Spees, gefeliciteerd! Wat goed! Lekker taart eten. Je ander kinderen wisten nog van niks, toch?

Chantal, ook gefeliciteerd! Mooie strepen, zeg, ze knallen van 't scherm!

Fien, mooie dromen over knulletjes met regenlaarsjes O+ En de paar verhalen (twee om precies te zijn :+) die ik hoorde uit Dirksland, zijn inderdaad ook zo positief. En volgens Aura is het er goed eten :Y)

En ik jompel even mee voor Kims verlof *O* *O* Enjoy!
pi_176741252
Hoe is het vandaag gegaan Helsinki? Vervelend dat de psycholoog die vreemde opmerking maakte. Kan me voorstellen dat je bang bent dat het invloed heeft op de rest van het traject.

Is dit nu eindelijk je laatste week Duman? :)

Poeh LuDann, 1500 euro aan de tandarts :X Hoe werkt dat eigenlijk met verdovingen e.d. nu je zwanger bent? Of kon je op een normale manier worden behandeld?

Gefeliciteerd Spees, wat een opluchting *O*

En Chantal een tweede streepje, hoera *O*
pi_176741296
Yay goed nieuws Spees *O*

Verlof voor Kim O+ *O*

Gefeliciteerd Chantal, mooie strepen.
pi_176741392
Thanks! En Spees, wat goed! *O*

Hier ook een derde trouwens. O+
pi_176741807
Spees wat heerlijk zeg O+

Chantal wat een leuke strepen! Leuk, een 3e hier ook! O+

Kim!!! Verlof heerlijk mop O+
♥ J & S
pi_176742369
Dorothy: Ja! Morgen is m’n laatste dag! O+

Kim: *O* Super! Geniet van je verlof!!

Chantal: Gefeliciteerd, welkom! *O*
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')