Vind ik wel. Dat beleid was niet van de VVD he, maar van de coalities. Kan je misschien nog op mijn posts reageren?quote:Op zondag 14 januari 2018 16:52 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Dit betekent nog niet dat het beleid nog rechtser moet dan het beleid uitgevoerd door de drie kabinetten Rutte. Maar PVV/FVD staan wel voor rechtser beleid dan het beleid uitgevoerd door de drie kabinetten Rutte.
De jaren 90 was achteraf gezien vooral een tijd van de internetbubbel, de woekerpolissen en huizenprijzen die erg snel omhoog gingen. Die combinatie zorgde ervoor dat het gewoon een keer fout ging.quote:Op zondag 14 januari 2018 16:45 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Volgens mij waren de jaren '90 best wel een fijne tijd. Toen waren er banen voor iedereen en groeide de bomen tot in de hemel. Nu de sfeer verpest door het internet, social media, populisme en automatisering dat voor zorgt dat veel banen verloren gingen.
Ik had eigenlijk gehoopt op een reactie van 99.999:quote:Op zondag 14 januari 2018 17:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
De jaren 90 was achteraf gezien vooral een tijd van de internetbubbel, de woekerpolissen en huizenprijzen die erg snel omhoog gingen. Die combinatie zorgde ervoor dat het gewoon een keer fout ging.
Wat zou voor jou dan ideaal rechts beleid zijn?quote:Op zondag 14 januari 2018 17:18 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Vind ik wel. Dat beleid was niet van de VVD he, maar van de coalities. Kan je misschien nog op mijn posts reageren?
Met elitair gedrag zorg je niet voor dat er minder mensen op de PVV of FvD gaan stemmen. Sterker nog, ik denk dat het eigenlijk averechts werkt. Ook omdat je met elitair gedrag niet bepaald de 'zwakke' mensen uit de samenleving trekt.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:47 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Als nou eens minder mensen PVV/FvD stemmen dan is er ook minder aanleiding tot elitair gedrag bij de VVD/D66/GrL/CDA/PvdA. Er zijn veel mensen die zich oprecht zorgen maken omtrent de populariteit van de PVV en tegenwoordig het FvD. Velen vrezen dat hun vrijheden omtrent Europese zaken worden afgenomen als de PVV/FvD een aanzienlijk deel van de zetels heeft/krijgt. Juist daarom ontstaat er polarisatie.
Misschien zit ik in mijn bubbel, maar volgens mij is links (PvdA, GrLinks, PvdD en SP) zwakker dan ooit en zit populistisch rechts (PVV en FvD) als maar in de lift. Dan is populistisch rechts eerder een bedreiging voor links, dan dat links een bedreiging voor regulier (VVD, CDA, D66) en populistisch rechts is.quote:Op zondag 14 januari 2018 16:28 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dat slaat dus nergens op. Ik zie op links op fok juist af en toe randdebielen langskomen en heb nou niet de behoefte om dan maar een topic over GL te openen. Maar goed het staat je vrij om dat wel te doen. Ik hoop wel dat je je bewust bent van het feit dat het nogal anekdotisch is, en de vraag is in hoeverre jij daar een objectief beeld over krijgt, en in hoeverre dat beeld klopt met de realiteit achter het toetsenbord.
Nee, elitair gedrag is bedreiging voor links.quote:Op zondag 14 januari 2018 17:31 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Misschien zit ik in mijn bubbel, maar volgens mij is links (PvdA, GrLinks, PvdD en SP) zwakker dan ooit en zit populistisch rechts (PVV en FvD) als maar in de lift. Dan is populistisch rechts eerder een bedreiging voor links, dan dat links voor regulier (VVD, CDA, D66) en populistisch rechts is.
Iemand die niet tot de klassieke SP-doelgroep behoort (bijv. Mensen met bovenmodaal inkomen) en toch op de SP stemmen, kiezen daar bewust voor en weten dat ze niet in hun eigenbelang stemmen. De andere kant op, dus benedenmodalers die PVV/FVD (en soms VVD) stemmen zijn zich daar vaak minder bewust van dat ze tegen hun eigenbelang stemmen. Dit topic had ik juist aangemaakt om te discussiëren waarom sociaal minder ontwikkelde mensen op de FvD stemmen die op (sociale) voorzieningen waar zij baat bij hebben om te functioneren binnen de samenleving wil bezuinigen. Dat is tegen eigenbelang instemmen en volgens mij gebeurt dat niet geheel bewust.quote:Op zondag 14 januari 2018 17:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Met elitair gedrag zorg je niet voor dat er minder mensen op de PVV of FvD gaan stemmen. Sterker nog, ik denk dat het eigenlijk averechts werkt. Ook omdat je met elitair gedrag niet bepaald de 'zwakke' mensen uit de samenleving trekt.
Gelukkig bestaat er nog de SP die wel zaken als (geestelijke) gezondheid en werknemersrechten belangrijk vinden.
Ach. Als je kijkt naar hoe de partijen op links en rechts zich verhouden tot het midden de afgelopen jaren lijkt dat ook wel mee te vallen. Toch klopt het ergens wel. Maar als je het dan over de toon wil hebben, kan je de toon niet alleen maar afkeuren als de partij een bedreiging vormt voor de centrumpartijen vind ik.quote:Op zondag 14 januari 2018 17:31 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Misschien zit ik in mijn bubbel, maar volgens mij is links (PvdA, GrLinks, PvdD en SP) zwakker dan ooit en zit populistisch rechts (PVV en FvD) als maar in de lift. Dan is populistisch rechts eerder een bedreiging voor links, dan dat links voor regulier (VVD, CDA, D66) en populistisch rechts is.
Iets met Nexit, grenscontroles en gulden terug. Dat zie ik toch wel als het afpakken van vrijheid (vrijheid van zaken doen in Europa, vrijheid van reizen, vrijheid van betalingsverkeer).quote:Op zondag 14 januari 2018 16:32 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Kip en ei
Er zijn mensen die zich oprecht zorgen maken om de populariteit van groenlinks
Wat wordt hiermee bedoeld? Vrijheden omtrent europese zaken?
Neuh.
PvdA en GL komen helemaal niet op voor economisch links. Maar voor progressief links. SP is wat extreem qua economisch links maar had anders daar de stemmen zo van gekregenquote:Op zondag 14 januari 2018 17:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Met elitair gedrag zorg je niet voor dat er minder mensen op de PVV of FvD gaan stemmen. Sterker nog, ik denk dat het eigenlijk averechts werkt. Ook omdat je met elitair gedrag niet bepaald de 'zwakke' mensen uit de samenleving trekt.
Gelukkig bestaat er nog de SP die wel zaken als (geestelijke) gezondheid en werknemersrechten belangrijk vinden.
DENK en 50plus zijn een beetje raar, maar ik kan ze beter hebben dan de PVV/FVD. Ik snap wel dat je als je in de rechterkant van het spectrum zit je niets met SP en GrLinks te maken wil hebben, maar vor wie de neo-liberale Rutte-kabinetten zat zijn, zijn SP en GrLinks redelijke alternatieven.quote:Op zondag 14 januari 2018 16:33 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Absoluut nee, oh god nee, echt nee, bwhahaa nee.
(Deze partijen lijken ook in de verste verte niet op het FvD en zijn bovendien helemaal niet zo normaal als jij hier pretendeert).
Nee
Dan had men geen Lilian Marijnissen naar voren moeten schuiven, maar iemand als Ronald van Raak of Jasper van Dijk.quote:Op zondag 14 januari 2018 17:44 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
PvdA en GL komen helemaal niet op voor economisch links. Maar voor progressief links. SP is wat extreem qua economisch links maar had anders daar de stemmen zo van gekregen
VVD voert kutbeleid. Bijv. vluchtelingen zelf verantwoordelijk maken voor hun integratie, in een systeem waar ze niet bekend zijn.quote:Op zondag 14 januari 2018 17:28 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Wat zou voor jou dan ideaal rechts beleid zijn?
Meer sociale ongelijkheid, kansenongelijkheid, hoger collegegeld, hoger eigen risico, minder werkzekerheid, het bedrijfsleven eerst?
Dan kun je toch VVD stemmen?
Ik heb ook geen hoge pet op van Marijnissen. Maar de SP interesseert me verder weinig. Die twee gasten vind ik het altijd wel goed doen inderdaad.quote:Op zondag 14 januari 2018 17:48 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Dan had men geen Lilian Marijnissen naar voren moeten schuiven, maar iemand als Ronald van Raak of Jasper van Dijk.
Als je ziet wat er in NWS gepost wordt tegenwoordig. Allemaal stemmingsmakerij, semi-dictators als Orban worden als helden ontvangen en onderontwikkelde Centraal-Europese landen worden gezien als paradijzen op aardig. In Nederland, Duitsland en vooral Zweden is alles kut, want te veel bruinmenschen.quote:Op zondag 14 januari 2018 16:36 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
En daar geef je dan gewoon de groep die je vervelend bent de schuld van? Dat kan ik ook. Dat gezeikt komt door linkse trollen die gelijk beginnen te krijzen als iemand niet tolerant genoeg is.
Ach... dat is NWS. We moeten denk ik vooral naar de Nederlandse politiek blijven kijken. Orbans hebben daar draagvlak omdat de maatschappij anders werkt, en hebben steun van de bevolking aldaar.quote:Op zondag 14 januari 2018 17:55 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Als je ziet wat er in NWS gepost wordt tegenwoordig. Allemaal stemmingsmakerij, semi-dictators als Orban worden als helden ontvangen en onderontwikkelde Centraal-Europese landen worden gezien als paradijzen op aardig. In Nederland, Duitsland en vooral Zweden is alles kut, want te veel bruinmenschen.
Ik weet wel beter, ik zie Nederland liever niet het pad van Polen en Hongarije volgen die het niet zo nauw nemen met de persvrijheid en de rechtstaat.
Nederland moet gewoon een land blijven waar je als burger je vrijheden hebt en die vrijheden is goed beschermd door de grondwet. Ook de welvaart in Nederland, maakt dat Nederland een goed leefbaar land is.
Dit komt echt direct van het propagandakanaal van het FvD af, maar hoe wil FvD de belastingvrije voet van ¤20.000, de herintrede van de basisbeurs, de aanpak van de bureaucratie in de zorg en de stimulans van het MKB realiseren en betalen?quote:Op zondag 14 januari 2018 17:51 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
VVD voert kutbeleid. Bijv. vluchtelingen zelf verantwoordelijk maken voor hun integratie, in een systeem waar ze niet bekend zijn.
Sociale ongelijkheid neemt al jaren af, en is hardstikke klein. Alleen zij die niet werken komen nog in de problemen, en dat komt vooral omdat die groep steeds groter wordt. Het FvD pleit voor een belastingsvrije voet van 20.000. Dat is toch een goed idee? Het flexwerken komt toch echt van Asscher af, en het idee van flexibeler ontslag is dat mensen juist sneller aangenomen worden. Vraag maar aan je slager of lokale klusbedrijf: iemand aannemen is een niet te verantwoorden risico omdat mensen niet te ontslaan zijn als het niet werkt. Dat klinkt tegenstrijdig maar werkt toch echt zo. Dat is dubbel kut, want A) kleine ondernemingen kunnen niet groeien en B) het aantal banen neemt af en men moet bij multinationals gaan werken. Daar is de mogelijkheid tot groei van de arbeider veel kleiner. Het MKB verdwijnt steeds meer en je krijgt een soort communistisch systeem met grote bedrijven en een grote arbeidersklasse. Zolang het MKB niet gestimuleerd wordt behoud je dat probleem.
Kansenongelijkheid bestaat niet. We gaan allemaal naar een basis en middelbare school, en ook met arme ouders kan je studeren. Op een school waar allemaal slecht geïntegreerde kinderen komen die de taal niet goed spreken, neemt de kwaliteit van het onderwijs af. De oplossing is niet meer geld in die scholen pompen, maar de integratie aanpakken. Daarvoor hoef je niet bij de VVD aan te komen, die hebben daar geen boodschap aan. Het FvD wil de studiebeurs terugbrengen, wat ook mij een goed idee lijkt.
Hoger eigen risico raakt iedereen, en komt door allerlei factoren. Bureaucratie en macht van de zorgverzekeraars zijn de enige 2 zaken die de zorg niet echt benadelen als je het aanpakt. Ook daar is het FvD voorstander van.
Het bedrijfsleven eerst, het FvD leest daarin het MKB, de VVD de multinationals en globalisme. Daar gaat het fout. Het FvD heeft hierin een veel constructievere houding naar het overgrote deel van de bevolking.
Plannen van een partij zijn altijd propaganda. Ze zijn inderdaad niet allemaal even rechts (je kan ook beargumenteren van wel tenzij je enkel pro globalisme en pro multinational als rechts beleid ziet) maar dit zijn gewoon goede punten. Je kan een deel van de basisbeurs terugbrengen voor bepaalde studies waarvan je weet dat de banengarantie hoog genoeg is (dan is het gewoon een investering) Het MKB stimuleren is niet zo moeilijk, gewoon afstappen van VVD beleid, en levert ook geld op. Met die belastingsvrije voet stimuleer je arbeid. Daarmee kan je uitkeringen schorten, en echt arbeidsongeschikten meer betalen (minder mensen om hetzelfde onder te verdelen). Minder immigratie scheelt ook een hoop kosten.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:01 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Dit komt echt direct van het propagandakanaal van het FvD af, maar hoe wil FvD de belastingvrije voet van ¤20.000, de herintrede van de basisbeurs, de aanpak van de bureaucratie in de zorg en de stimulans van het MKB realiseren en betalen?
Dit soort plannen zijn allesbehalve rechts. Eerder links en vooral zeer populistisch zonder concreet Plan van Aanpak.
Ppffquote:Op zondag 14 januari 2018 18:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
overigens feitelijke, constateringen
Ze ontwijken toch actief het debat in de volksvertegenwoordiging waar het beleid wordt bepaald?quote:
Neequote:Op zondag 14 januari 2018 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze ontwijken toch actief het debat in de volksvertegenwoordiging waar het beleid wordt bepaald?
En ze hebben toch een flinterdunne ideologie die bovenal gevoed wordt allerlei charlatans?
Waarom zijn ze dan zo weinig in de kamer te vinden? En waarom laten ze zich in met charlatans als Crok of Taylor?quote:
Dat is onzin. Vervolgens is de partij groeiende. Je kan met 2 zetels beter voor groei gaan. Dat kan je wel ontkennen maar dan mis je gevoel voor politieke strategie. Niemand laat zich in met Taylor en het klimaatbeleid van het FvD is niet meer dan verstandig te noemen.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan zo weinig in de kamer te vinden? En waarom laten ze zich in met charlatans als Crok of Taylor?
Dat is nogal overdreven. Er zijn problemen, en die worden ook veroorzaakt door links (en de VVD), buitenlanders en de EU. Die overige voorbeelden slaan nergens op. Het FvD is niet anti-elite (ze uit systeemkritiek) en ook niet anti-feminisme.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:16 schreef Hexagon het volgende:
Het is een partij die graag aan slachtoffergedrag doet. De schuld van alles geven aan het feminism, de EU, de buitenlanders, de linksen, de elite en wat nog meer te verzinnen is om verongelijkt over te doen
Dat trekt bepaalde mensen aan.
Sinds wanneer is links echt aan de macht geweest? Volgens mij zat alleen in de PvdA ooit in de regering (en soms van die kleintjes (PPR/PSP, DS70), maar dat is wel een tijd geleden) en slechts voor 2002 waren ze de grootste partij. Dus dat het de schuld is van links dat het nu kut gaat klopt niet. Als je partijen de schuld wilt geven moet je bij de VVD en het CDA zijn. Zij waren jarenlang aan de macht en deze partijen zijn niet links, maar rechts.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:19 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dat is nogal overdreven. Er zijn problemen, en die worden ook veroorzaakt door links (en de VVD), buitenlanders en de EU. Die overige voorbeelden slaan nergens op. Het FvD is niet anti-elite en ook niet anti-feminisme.
Dat allemaal afdoen als slachtoffer gedrag is gewoon onzin.
Tja, als je de feiten wat ontkennen zijn we verder wel klaarquote:Op zondag 14 januari 2018 18:14 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dat is onzin. Vervolgens is de partij groeiende. Je kan met 2 zetels beter voor groei gaan. Dat kan je wel ontkennen maar dan mis je gevoel voor politieke strategie. Niemand laat zich in met Taylor en het klimaatbeleid van het FvD is niet meer dan verstandig te noemen.
Het gaat niet zozeer om economisch links, maar om sociaal links beleid. En verder natuurlijk vooral om de huidige situatie en hoe die op te lossen. Verder heb ik niets met de VVD en ook niet met het CDA.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:24 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Sinds wanneer is links echt aan de macht geweest? Volgens mij zat alleen in de PvdA ooit in de regering (en soms van die kleintjes (PPR/PSP, DS70), maar dat is wel een tijd geleden) en slechts voor 2002 waren ze de grootste partij. Dus dat het de schuld is van links dat het nu kut gaat klopt niet. Als je partijen de schuld wilt geven moet je bij de VVD en het CDA zijn. Zij waren jarenlang aan de macht en deze partijen zijn niet links, maar rechts.
99.999: mijn meningen zijn feiten.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als je de feiten wat ontkennen zijn we verder wel klaar
En LPF en PVV, de politieke geestverwanten van de FvD, hebben het gewoon moen proberen in het landsbestuur.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:24 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Sinds wanneer is links echt aan de macht geweest? Volgens mij zat alleen in de PvdA ooit in de regering (en soms van die kleintjes (PPR/PSP, DS70), maar dat is wel een tijd geleden) en slechts voor 2002 waren ze de grootste partij. Dus dat het de schuld is van links dat het nu kut gaat klopt niet. Als je partijen de schuld wilt geven moet je bij de VVD en het CDA zijn. Zij waren jarenlang aan de macht en deze partijen zijn niet links, maar rechts.
De FvD bestaat uit politici die zich mooier voordoen als zij in werkelijkheid zijn. En er zijn nog mensen die dergelijke mooisprekers geloven. Dat is het probleem. Het mooier voordoen als men is, schijnt een trend te zijn geworden. Waardoor het lijkt alsof de echte schoonheden achterlijk zijn. Wat een walgelijke bedoening.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:23 schreef Pirtdator het volgende:
Wat zorgt ervoor dat sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie? Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie. Dat terwijl het Forum voor Democratie in zijn plannen heeft opgenomen om te bezuinigingen op allerlei (sociale) voorzieningen. Voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen toch wel wat aan hebben. Dat snap ik niet.
Of voelen sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken door het goedkoop populisme (lagere belastingen, meer geld voor onderwijs, minder bureaucratie) van het FvD of juist door het anti-feminisme van het FvD?
Je zult toch juist denken dat sociaal minder ontwikkelde personen meer hebben aan een wat linksere partij die niet of minder wil bezuinigen op (sociale) voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen wat aan hebben. Ik stem daarom ook heel bewust op een linkse partij, omdat ik niet geloof dat iedereen zelfredzaam kan zijn en sommigen toch wel wat ondersteuning nodig hebben om te functioneren in de maatschappij. Het FvD gaat ut van zelfredzaamheid, wat dus minder geschikt is om als sociaal minder ontwikkeld persoon op te stemmen. Maar waarom stemmen deze mensen dan toch op het FvD?
Waar baseer je deze onzin op? Hoe verhoud dat zich tot politici als Klaver, Rutte en Pechtold?quote:Op zondag 14 januari 2018 18:51 schreef torentje het volgende:
[..]
De FvD bestaat uit politici die zich mooier voordoen als zij in werkelijkheid zijn. En er zijn nog mensen die dergelijke mooisprekers geloven. Dat is het probleem. Het mooier voordoen als men is, schijnt een trend te zijn geworden. Waardoor het lijkt alsof de echte schoonheden achterlijk zijn. Wat een walgelijke bedoening.
Wie zijn die mensen dan? Je kletst gewoon uit je nek. Wie ben jij om te bepalen wie 'sociaal minder ontwikkeld' is?quote:Op zondag 14 januari 2018 14:23 schreef Pirtdator het volgende:
Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie.
Verder staat er dat een uitkering een vangnet moet zijn voor degenen die niet kunnen werken en geen hangmat voor hen die niet willen werken. Uiteraard. Een goed standpunt.quote:'Het is goed dat in Nederland geprobeerd wordt om voor iedereen te zorgen en niemand buiten de boot te laten vallen. Die sociale kant van onze samenleving wil Forum voor Democratie behouden en waar nodig versterken.'
Ook dit is een verzinsel. Alsof kritiek leveren slachtoffergedrag is. FvD gedraagt zich niet bepaald als slachtoffers. Integendeel, ze doen behoorlijk triomfantelijk over hun succes en ledenwinst. Vandaar waarschijnlijk jouw rancune. Jouw uitspraak is precies het verongelijkte toontje dat je anderen verwijt.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:16 schreef Hexagon het volgende:
Het is een partij die graag aan slachtoffergedrag doet. De schuld van alles geven aan het feminism, de EU, de buitenlanders, de linksen, de elite en wat nog meer te verzinnen is om verongelijkt over te doen
Dat trekt bepaalde mensen aan.
Zucht. We hebben het over immigratie en geopolitieke ontwikkelingen, en jij hebt geconstateerd dat een paar FvD'ers geen vriendin hebben. Wat zegt dat over de VVD, het kopstuk daarvan is al zijn leven lang single. Er is in dit verhaal maar één iemand die ik zielig vind...quote:Op zondag 14 januari 2018 19:13 schreef Kaas- het volgende:
Het valt mij in het echte leven ook op dat de paar mensen die ik ken die FVD stemmen buitenbeentjes zijn zonder relatie en met matige sociale vaardigheden. Je zou ook wat minder vriendelijk kunnen zeggen dat het een klein beetje verliezers zijn.
Ik denk dat dergelijke mensen bij het FVD zo oververtegenwoordigd zijn vanwege twee redenen. Ten eerste zijn deze mensen vatbaarder voor complottheorieën en daarvoor ben je bij Baudet aan het goede einde. Ten tweede moet je ook wel een sociaal wat minder handige en succesvolle man zijn om op te kunnen kijken tegen het vrouwonvriendelijke gedrag van Baudet.
Ik ben zelf economisch zeer links (naar de ideeën van Marx) en ik heb liever ook geen rechts beleid. Economisch weet ik niet precies hoe de FvD hierin staat verder.quote:Op zondag 14 januari 2018 16:52 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Dit betekent nog niet dat het beleid nog rechtser moet dan het beleid uitgevoerd door de drie kabinetten Rutte. Maar PVV/FVD staan wel voor rechtser beleid dan het beleid uitgevoerd door de drie kabinetten Rutte.
Van eventjes logisch nadenken gaan meestal de ogen open. Schijnbaar wil jij geen aandacht naar al die valse mooien ?quote:Op zondag 14 januari 2018 18:53 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Waar baseer je deze onzin op? Hoe verhoud dat zich tot politici als Klaver, Rutte en Pechtold?
Je doet alsof dat een tegenstelling is?quote:Op zondag 14 januari 2018 19:45 schreef Somberling het volgende:
Mensen die zichzelf democraat noemen maar wel anderen buitensluiten.
Wat voor geopolitieke voordelen zitten er gekoppeld aan het verlaten van de Europese Unie?quote:Op zondag 14 januari 2018 19:22 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Zucht. We hebben het over immigratie en geopolitieke ontwikkelingen, en jij hebt geconstateerd dat een paar FvD'ers geen vriendin hebben. Wat zegt dat over de VVD, het kopstuk daarvan is al zijn leven lang single. Er is in dit verhaal maar één iemand die ik zielig vind...
Dus democraten zijn eigenlijk helemaal niet zo tolerant als ze zich graag voordoen. Dat laat dit topic mooi zien.quote:Op zondag 14 januari 2018 19:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je doet alsof dat een tegenstelling is?
Eufemisme betekent iets als zacht uitgedrukt; niet: slechte beschrijving van een deel om de hele groep weg te zetten als...quote:Op zondag 14 januari 2018 19:37 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, dat is toch ook zo'n vrij bekend eufemisme voor FvD/PVV'ers? 'De verliezers van de globalisering' of zoiets.
Ja dat is het ook.quote:Op zondag 14 januari 2018 19:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je doet alsof dat een tegenstelling is?
Tolerantie en democratie zijn helemaal geen zaken die per se met elkaar te maken hebben.quote:Op zondag 14 januari 2018 20:01 schreef Somberling het volgende:
[..]
Dus democraten zijn eigenlijk helemaal niet zo tolerant als ze zich graag voordoen. Dat laat dit topic mooi zien.
Google maar naar 'verliezers van de globalisering'. Krijg je een lange reeks van artikelen over PVV-achtigen.quote:Op zondag 14 januari 2018 20:08 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Eufemisme betekent iets als zacht uitgedrukt; niet: slechte beschrijving van een deel om de hele groep weg te zetten als...
Weinig, want dat wij eruit gaan heeft weinig gevolgen voor EU beleid. Wel kun je handel drijven met de wereld i.p.v. met alleen de EU volgens die regels.quote:Op zondag 14 januari 2018 19:58 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Wat voor geopolitieke voordelen zitten er gekoppeld aan het verlaten van de Europese Unie?
Ik ben voor normale handelsrelaties met Rusland, maar ik vrees dat Baudet enorm fan is van Putin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |