abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 januari 2018 @ 18:16:51 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176502924
Het is een partij die graag aan slachtoffergedrag doet. De schuld van alles geven aan het feminism, de EU, de buitenlanders, de linksen, de elite en wat nog meer te verzinnen is om verongelijkt over te doen

Dat trekt bepaalde mensen aan.
pi_176503000
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:16 schreef Hexagon het volgende:
Het is een partij die graag aan slachtoffergedrag doet. De schuld van alles geven aan het feminism, de EU, de buitenlanders, de linksen, de elite en wat nog meer te verzinnen is om verongelijkt over te doen

Dat is nogal overdreven. Er zijn problemen, en die worden ook veroorzaakt door links (en de VVD), buitenlanders en de EU. Die overige voorbeelden slaan nergens op. Het FvD is niet anti-elite (ze uit systeemkritiek) en ook niet anti-feminisme.

Dat allemaal afdoen als slachtoffer gedrag is gewoon onzin. Als je simpelweg gelooft dat dat het wel is trap je in het ontkenningsverhaal van degenen waar terechte kritiek op is.
  zondag 14 januari 2018 @ 18:24:03 #78
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176503130
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is nogal overdreven. Er zijn problemen, en die worden ook veroorzaakt door links (en de VVD), buitenlanders en de EU. Die overige voorbeelden slaan nergens op. Het FvD is niet anti-elite en ook niet anti-feminisme.

Dat allemaal afdoen als slachtoffer gedrag is gewoon onzin.
Sinds wanneer is links echt aan de macht geweest? Volgens mij zat alleen in de PvdA ooit in de regering (en soms van die kleintjes (PPR/PSP, DS70), maar dat is wel een tijd geleden) en slechts voor 2002 waren ze de grootste partij. Dus dat het de schuld is van links dat het nu kut gaat klopt niet. Als je partijen de schuld wilt geven moet je bij de VVD en het CDA zijn. Zij waren jarenlang aan de macht en deze partijen zijn niet links, maar rechts.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176503236
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is onzin. Vervolgens is de partij groeiende. Je kan met 2 zetels beter voor groei gaan. Dat kan je wel ontkennen maar dan mis je gevoel voor politieke strategie. Niemand laat zich in met Taylor en het klimaatbeleid van het FvD is niet meer dan verstandig te noemen.
Tja, als je de feiten wat ontkennen zijn we verder wel klaar :P
pi_176503252
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:24 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Sinds wanneer is links echt aan de macht geweest? Volgens mij zat alleen in de PvdA ooit in de regering (en soms van die kleintjes (PPR/PSP, DS70), maar dat is wel een tijd geleden) en slechts voor 2002 waren ze de grootste partij. Dus dat het de schuld is van links dat het nu kut gaat klopt niet. Als je partijen de schuld wilt geven moet je bij de VVD en het CDA zijn. Zij waren jarenlang aan de macht en deze partijen zijn niet links, maar rechts.
Het gaat niet zozeer om economisch links, maar om sociaal links beleid. En verder natuurlijk vooral om de huidige situatie en hoe die op te lossen. Verder heb ik niets met de VVD en ook niet met het CDA.
pi_176503258
quote:
10s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, als je de feiten wat ontkennen zijn we verder wel klaar :P
99.999: mijn meningen zijn feiten.
Fijn. :W
pi_176503269
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:24 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

En LPF en PVV, de politieke geestverwanten van de FvD, hebben het gewoon moen proberen in het landsbestuur.
pi_176503722
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:23 schreef Pirtdator het volgende:
Wat zorgt ervoor dat sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie? Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie. Dat terwijl het Forum voor Democratie in zijn plannen heeft opgenomen om te bezuinigingen op allerlei (sociale) voorzieningen. Voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen toch wel wat aan hebben. Dat snap ik niet.

Of voelen sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken door het goedkoop populisme (lagere belastingen, meer geld voor onderwijs, minder bureaucratie) van het FvD of juist door het anti-feminisme van het FvD?

Je zult toch juist denken dat sociaal minder ontwikkelde personen meer hebben aan een wat linksere partij die niet of minder wil bezuinigen op (sociale) voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen wat aan hebben. Ik stem daarom ook heel bewust op een linkse partij, omdat ik niet geloof dat iedereen zelfredzaam kan zijn en sommigen toch wel wat ondersteuning nodig hebben om te functioneren in de maatschappij. Het FvD gaat ut van zelfredzaamheid, wat dus minder geschikt is om als sociaal minder ontwikkeld persoon op te stemmen. Maar waarom stemmen deze mensen dan toch op het FvD?
De FvD bestaat uit politici die zich mooier voordoen als zij in werkelijkheid zijn. En er zijn nog mensen die dergelijke mooisprekers geloven. Dat is het probleem. Het mooier voordoen als men is, schijnt een trend te zijn geworden. Waardoor het lijkt alsof de echte schoonheden achterlijk zijn. Wat een walgelijke bedoening.
pi_176503780
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:51 schreef torentje het volgende:

[..]

De FvD bestaat uit politici die zich mooier voordoen als zij in werkelijkheid zijn. En er zijn nog mensen die dergelijke mooisprekers geloven. Dat is het probleem. Het mooier voordoen als men is, schijnt een trend te zijn geworden. Waardoor het lijkt alsof de echte schoonheden achterlijk zijn. Wat een walgelijke bedoening.
Waar baseer je deze onzin op? Hoe verhoud dat zich tot politici als Klaver, Rutte en Pechtold?
  zondag 14 januari 2018 @ 19:05:18 #85
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_176504083
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:23 schreef Pirtdator het volgende:
Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie.
Wie zijn die mensen dan? Je kletst gewoon uit je nek. Wie ben jij om te bepalen wie 'sociaal minder ontwikkeld' is?

Jammer dat sommige mensen hier niet snappen dat het in POL gaat om politieke discussie. Ze gedragen zich als een soort voetbalsupporters die naar een wedstrijd gaan om beledigende leuzen te roepen naar de tegenpartij. Een kwestie van sociale onderontwikkeling denk ik.

Ook dat het FvD 'in zijn plannen heeft opgenomen om te bezuinigingen op allerlei (sociale) voorzieningen' is een verzinsel, gebaseerd op vooroordelen. Even kijken op hun website of het echt zo is was blijkbaar al teveel gevraagd. Daar begint het item over sociale voorzieningen nota bene met:

quote:
'Het is goed dat in Nederland geprobeerd wordt om voor iedereen te zorgen en niemand buiten de boot te laten vallen. Die sociale kant van onze samenleving wil Forum voor Democratie behouden en waar nodig versterken.'
Verder staat er dat een uitkering een vangnet moet zijn voor degenen die niet kunnen werken en geen hangmat voor hen die niet willen werken. Uiteraard. Een goed standpunt.

Ook de bewering in je ondertitel: 'Nederland houdt van de islam' duidt, los van hoe je er zelf over denkt, niet bepaald op het realistisch maatschappelijk inzicht in de actualiteit dat je van een sociaal ontwikkeld persoon verwacht. Het is fantasie, zoals alles wat je schrijft.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  zondag 14 januari 2018 @ 19:07:49 #86
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_176504144
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:16 schreef Hexagon het volgende:

Ook dit is een verzinsel. Alsof kritiek leveren slachtoffergedrag is. FvD gedraagt zich niet bepaald als slachtoffers. Integendeel, ze doen behoorlijk triomfantelijk over hun succes en ledenwinst. Vandaar waarschijnlijk jouw rancune. Jouw uitspraak is precies het verongelijkte toontje dat je anderen verwijt.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_176504309
Het valt mij in het echte leven ook op dat de paar mensen die ik ken die FVD stemmen buitenbeentjes zijn zonder relatie en met matige sociale vaardigheden. Je zou ook wat minder vriendelijk kunnen zeggen dat het een klein beetje verliezers zijn.

Ik denk dat dergelijke mensen bij het FVD zo oververtegenwoordigd zijn vanwege twee redenen. Ten eerste zijn deze mensen vatbaarder voor complottheorieën en daarvoor ben je bij Baudet aan het goede einde. Ten tweede moet je ook wel een sociaal wat minder handige en succesvolle man zijn om op te kunnen kijken tegen het vrouwonvriendelijke gedrag van Baudet.
pi_176504570
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:13 schreef Kaas- het volgende:
Het valt mij in het echte leven ook op dat de paar mensen die ik ken die FVD stemmen buitenbeentjes zijn zonder relatie en met matige sociale vaardigheden. Je zou ook wat minder vriendelijk kunnen zeggen dat het een klein beetje verliezers zijn.

Ik denk dat dergelijke mensen bij het FVD zo oververtegenwoordigd zijn vanwege twee redenen. Ten eerste zijn deze mensen vatbaarder voor complottheorieën en daarvoor ben je bij Baudet aan het goede einde. Ten tweede moet je ook wel een sociaal wat minder handige en succesvolle man zijn om op te kunnen kijken tegen het vrouwonvriendelijke gedrag van Baudet.
Zucht. We hebben het over immigratie en geopolitieke ontwikkelingen, en jij hebt geconstateerd dat een paar FvD'ers geen vriendin hebben. Wat zegt dat over de VVD, het kopstuk daarvan is al zijn leven lang single. Er is in dit verhaal maar één iemand die ik zielig vind...
pi_176504960
Ja, dat is toch ook zo'n vrij bekend eufemisme voor FvD/PVV'ers? 'De verliezers van de globalisering' of zoiets.
pi_176505064
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:52 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Dit betekent nog niet dat het beleid nog rechtser moet dan het beleid uitgevoerd door de drie kabinetten Rutte. Maar PVV/FVD staan wel voor rechtser beleid dan het beleid uitgevoerd door de drie kabinetten Rutte.
Ik ben zelf economisch zeer links (naar de ideeën van Marx) en ik heb liever ook geen rechts beleid. Economisch weet ik niet precies hoe de FvD hierin staat verder.

Denk dat veel mensen op deze partijen stemmen vanwege de standpunten over immigratie. De rest krijgen ze er gratis bij (zij het positief of negatief). Ik zal nooit op de PVV of FvD stemmen maar kan me de onvrede onder de bevolking wel voorstellen.
pi_176505163
Topic bijgelezen. Weer enorme berg onzin en vooroordelen jegens een bepaalde partij. Mensen die zichzelf democraat noemen maar wel anderen buitensluiten.
pi_176505303
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waar baseer je deze onzin op? Hoe verhoud dat zich tot politici als Klaver, Rutte en Pechtold?
Van eventjes logisch nadenken gaan meestal de ogen open. Schijnbaar wil jij geen aandacht naar al die valse mooien ?
pi_176505369
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:45 schreef Somberling het volgende:
Mensen die zichzelf democraat noemen maar wel anderen buitensluiten.
Je doet alsof dat een tegenstelling is?
  zondag 14 januari 2018 @ 19:58:05 #94
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176505450
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zucht. We hebben het over immigratie en geopolitieke ontwikkelingen, en jij hebt geconstateerd dat een paar FvD'ers geen vriendin hebben. Wat zegt dat over de VVD, het kopstuk daarvan is al zijn leven lang single. Er is in dit verhaal maar één iemand die ik zielig vind...
Wat voor geopolitieke voordelen zitten er gekoppeld aan het verlaten van de Europese Unie?

Ik ben voor normale handelsrelaties met Rusland, maar ik vrees dat Baudet enorm fan is van Putin.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176505555
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus democraten zijn eigenlijk helemaal niet zo tolerant als ze zich graag voordoen. Dat laat dit topic mooi zien.
pi_176505737
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:37 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, dat is toch ook zo'n vrij bekend eufemisme voor FvD/PVV'ers? 'De verliezers van de globalisering' of zoiets.
Eufemisme betekent iets als zacht uitgedrukt; niet: slechte beschrijving van een deel om de hele groep weg te zetten als...
pi_176505760
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja dat is het ook.
pi_176505776
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:01 schreef Somberling het volgende:

[..]

Dus democraten zijn eigenlijk helemaal niet zo tolerant als ze zich graag voordoen. Dat laat dit topic mooi zien.
Tolerantie en democratie zijn helemaal geen zaken die per se met elkaar te maken hebben.
pi_176505798
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Eufemisme betekent iets als zacht uitgedrukt; niet: slechte beschrijving van een deel om de hele groep weg te zetten als...
Google maar naar 'verliezers van de globalisering'. Krijg je een lange reeks van artikelen over PVV-achtigen.
pi_176505828
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 19:58 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Wat voor geopolitieke voordelen zitten er gekoppeld aan het verlaten van de Europese Unie?

Ik ben voor normale handelsrelaties met Rusland, maar ik vrees dat Baudet enorm fan is van Putin.
Weinig, want dat wij eruit gaan heeft weinig gevolgen voor EU beleid. Wel kun je handel drijven met de wereld i.p.v. met alleen de EU volgens die regels.

Dan moet je toch echt kritischer kijken naar de EU. Ik denk het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')