abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 januari 2018 @ 14:23:01 #1
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176498592
Wat zorgt ervoor dat sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie? Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie. Dat terwijl het Forum voor Democratie in zijn plannen heeft opgenomen om te bezuinigingen op allerlei (sociale) voorzieningen. Voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen toch wel wat aan hebben. Dat snap ik niet.

Of voelen sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken door het goedkoop populisme (lagere belastingen, meer geld voor onderwijs, minder bureaucratie) van het FvD of juist door het anti-feminisme van het FvD?

Je zult toch juist denken dat sociaal minder ontwikkelde personen meer hebben aan een wat linksere partij die niet of minder wil bezuinigen op (sociale) voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen wat aan hebben. Ik stem daarom ook heel bewust op een linkse partij, omdat ik niet geloof dat iedereen zelfredzaam kan zijn en sommigen toch wel wat ondersteuning nodig hebben om te functioneren in de maatschappij. Het FvD gaat ut van zelfredzaamheid, wat dus minder geschikt is om als sociaal minder ontwikkeld persoon op te stemmen. Maar waarom stemmen deze mensen dan toch op het FvD?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176498610
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:23 schreef Pirtdator het volgende:
Wat zorgt ervoor dat sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie? Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie. Dat terwijl het Forum voor Democratie in zijn plannen heeft opgenomen om te bezuinigingen op allerlei (sociale) voorzieningen. Voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen toch wel wat aan hebben. Dat snap ik niet.

Of voelen sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken door het goedkoop populisme (lagere belastingen, meer geld voor onderwijs, minder bureaucratie) van het FvD of juist door het anti-feminisme van het FvD?

Je zult toch juist denken dat sociaal minder ontwikkelde personen meer hebben aan een wat linksere partij die niet of minder wil bezuinigen op (sociale) voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen wat aan hebben. Ik stem daarom ook heel bewust op een linkse partij, omdat ik niet geloof dat iedereen zelfredzaam kan zijn en sommigen toch wel wat ondersteuning nodig hebben om te functioneren in de maatschappij. Het FvD gaat ut van zelfredzaamheid, wat dus minder geschikt is om als sociaal minder ontwikkeld persoon op te stemmen. Maar waarom stemmen deze mensen dan toch op het FvD?
Google is your friend, abuse your friends
pi_176498637
Mensen met een kutleven geven graag anderen de schuld ervan. Dus stemmen er vrij veel uitkeringslijers en andere maatschappelijk minder goed gelukten op de PVV of FvD.
pi_176498641
Ib4 linksgekkies

Edit: te laat :D
  Redactie Games zondag 14 januari 2018 @ 14:26:39 #5
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176498654
Goed topic.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 14 januari 2018 @ 14:29:40 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176498707
Mooi dat er weer een groep is gevonden die we wel mogen stigmatiseren en demoniseren.
Nu heb je ook het goede subforum. Schijten op mensen met een andere mening is hier namelijk bon ton.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176498739
Wat wel grappig is, is dat 'mensen met een andere mening' op FOK! in 100% van de gevallen een eufemisme is voor rechtsradicalen/rechtsextremisten.
pi_176498765
En 'demoniseren' betekent hier in 100% van de gevallen iets negatiefs zeggen over rechtsradicalen/rechtsextremisten.
  zondag 14 januari 2018 @ 14:34:38 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176498806
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:31 schreef Jigzoz het volgende:
Wat wel grappig is, is dat 'mensen met een andere mening' op FOK! in 100% van de gevallen een eufemisme is voor rechtsradicalen/rechtsextremisten.
Wat wel grappig is, is dat ‘rechts-radicalen/rechtsextremisten’ op FOK! en POL in het bijzonder een eufemisme is voor iedereen die niet op PvdA, GL, SP of D’66 stemt.
pi_176498834
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wat wel grappig is, is dat ‘rechts-radicalen/rechtsextremisten’ op FOK! en POL in het bijzonder een eufemisme is voor iedereen die niet op PvdA, GL, SP of D’66 stemt.
Nee, dat rijtje is langer, maar je kunt het wat overzichtelijker houden door gewoon te zeggen dat het om FvD/PVV/NVU'ers gaat.
pi_176498873
Wat ook opvalt is de hoge mate van zelfmedelijden onder FvD/PVV'ers. Een en al slachtofferschap.
  Redactie Games zondag 14 januari 2018 @ 14:38:48 #12
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176498900
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:37 schreef Jigzoz het volgende:
Wat ook opvalt is de hoge mate van zelfmedelijden onder FvD/PVV'ers. Een en al slachtofferschap.
Snowflakes.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_176498950
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:25 schreef Jigzoz het volgende:
Mensen met een kutleven geven graag anderen de schuld ervan. Dus stemmen er vrij veel uitkeringslijers en andere maatschappelijk minder goed gelukten op de PVV of FvD.
Dit soort opmerkingen maken me best wel verdrietig. Voor mijn werk spreek ik geregeld mensen met een WIA-uitkering en die hebben vaak best een vervelend leven. Ook logisch, want zo'n uitkering krijg je niet voor de lol.

Vervolgens worden even alle uitkeringstrekkers op een hoopje gegooid.

Dit is onder andere de reden dat ik nog steeds links stem.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 14 januari 2018 @ 14:41:40 #14
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176498960
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:37 schreef Jigzoz het volgende:
Heerlijk hè, dat generaliseren?
Hopelijk kun je straks weer ergens fulminerend tekeer gaan over een user die een bevolkingsgroep over 1 kam scheert.

Maar vooral niet in de spiegel kijken en met je vingertje blijven wijzen. Daar wordt Nederland beter van.
pi_176499034
quote:
14s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Op basis van politieke voorkeur kan dat vrij gemakkelijk ja. Die mensen hebben namelijk gemeen dat ze in grote lijnen hetzelfde vinden. Lijkt me niet heel moeilijk om zelf te bedenken.
  zondag 14 januari 2018 @ 14:50:01 #16
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176499163
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Op basis van politieke voorkeur kan dat vrij gemakkelijk ja. Die mensen hebben namelijk gemeen dat ze in grote lijnen hetzelfde vinden. Lijkt me niet heel moeilijk om zelf te bedenken.
Dus moslims generaliseren is nog makkelijker. Bedankt voor deze legitimatie.
pi_176499203
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dus moslims generaliseren is nog makkelijker. Bedankt voor deze legitimatie.
Ik denk dat je dat zonder enige legitimatie ook prima redt. Daar doen ze in extreemrechtse kringen niet zo moeilijk over.

Maar inderdaad. Van moslims kun je over het algemeen wel stellen dat ze iets met een zekere Mohammed hebben en dat ze in een god geloven die ze Allah noemen.
pi_176499382
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:23 schreef Pirtdator het volgende:

Waar baseer je dit op? Want uit eerdere peilingen is volgens mij gebleken dat juist hoger opgeleiden op het FvD stemmen. Van facebook? Want dan kan je je beter afvragen waarom heel Nederland uit tokkies bestaat.
pi_176499445
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:31 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien omdat een aantal linkse fokkers er een handje van heeft om al die andere meningen allemaal rechtsradicaal te noemen.
pi_176499494
quote:
14s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hopelijk kun je straks weer ergens fulminerend tekeer gaan over een user die een bevolkingsgroep over 1 kam scheert.

Maar vooral niet in de spiegel kijken en met je vingertje blijven wijzen. Daar wordt Nederland beter van.
Bizar inderdaad. Het FvD topic wordt strakker gemodereerd dus opeens schiet er onkruid de grond uit. Ik zie nog steeds graag een feitelijke onderbouwing.

Overigens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit topic gaat escaleren, maar goed.
pi_176499858
Ik had gehoopt dat er inmiddels wel bronnen zouden zijn, maar het blijven aannames.
ROBODEMONS..................|:(
pi_176499888
FvD'ers masterrace
pi_176499921
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:29 schreef Wereldgozer het volgende:
FvD'ers masterrace
Zeg je nou dat er een elitair en beter ras is?!?1?
*veegt schuim uit mondhoek*
pi_176500045
Dus je kuttopic werd gesloten in het psychologieforum dus ga je hier verder.
  zondag 14 januari 2018 @ 15:38:28 #25
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176500049
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Bizar inderdaad. Het FvD topic wordt strakker gemodereerd dus opeens schiet er onkruid de grond uit. Ik zie nog steeds graag een feitelijke onderbouwing.

Overigens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit topic gaat escaleren, maar goed.
Feiten in POL, lol.
Kunnen het beter OND(erbuikgevoelens) noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')