quote:Op zondag 14 januari 2018 14:23 schreef Pirtdator het volgende:
Wat zorgt ervoor dat sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie? Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie. Dat terwijl het Forum voor Democratie in zijn plannen heeft opgenomen om te bezuinigingen op allerlei (sociale) voorzieningen. Voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen toch wel wat aan hebben. Dat snap ik niet.
Of voelen sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken door het goedkoop populisme (lagere belastingen, meer geld voor onderwijs, minder bureaucratie) van het FvD of juist door het anti-feminisme van het FvD?
Je zult toch juist denken dat sociaal minder ontwikkelde personen meer hebben aan een wat linksere partij die niet of minder wil bezuinigen op (sociale) voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen wat aan hebben. Ik stem daarom ook heel bewust op een linkse partij, omdat ik niet geloof dat iedereen zelfredzaam kan zijn en sommigen toch wel wat ondersteuning nodig hebben om te functioneren in de maatschappij. Het FvD gaat ut van zelfredzaamheid, wat dus minder geschikt is om als sociaal minder ontwikkeld persoon op te stemmen. Maar waarom stemmen deze mensen dan toch op het FvD?
Wat wel grappig is, is dat ‘rechts-radicalen/rechtsextremisten’ op FOK! en POL in het bijzonder een eufemisme is voor iedereen die niet op PvdA, GL, SP of D’66 stemt.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:31 schreef Jigzoz het volgende:
Wat wel grappig is, is dat 'mensen met een andere mening' op FOK! in 100% van de gevallen een eufemisme is voor rechtsradicalen/rechtsextremisten.
Nee, dat rijtje is langer, maar je kunt het wat overzichtelijker houden door gewoon te zeggen dat het om FvD/PVV/NVU'ers gaat.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wat wel grappig is, is dat ‘rechts-radicalen/rechtsextremisten’ op FOK! en POL in het bijzonder een eufemisme is voor iedereen die niet op PvdA, GL, SP of D’66 stemt.
Snowflakes.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:37 schreef Jigzoz het volgende:
Wat ook opvalt is de hoge mate van zelfmedelijden onder FvD/PVV'ers. Een en al slachtofferschap.
Dit soort opmerkingen maken me best wel verdrietig. Voor mijn werk spreek ik geregeld mensen met een WIA-uitkering en die hebben vaak best een vervelend leven. Ook logisch, want zo'n uitkering krijg je niet voor de lol.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:25 schreef Jigzoz het volgende:
Mensen met een kutleven geven graag anderen de schuld ervan. Dus stemmen er vrij veel uitkeringslijers en andere maatschappelijk minder goed gelukten op de PVV of FvD.
Heerlijk hè, dat generaliseren?quote:Op zondag 14 januari 2018 14:37 schreef Jigzoz het volgende:
Wat ook opvalt is de hoge mate van zelfmedelijden onder FvD/PVV'ers. Een en al slachtofferschap.
Op basis van politieke voorkeur kan dat vrij gemakkelijk ja. Die mensen hebben namelijk gemeen dat ze in grote lijnen hetzelfde vinden. Lijkt me niet heel moeilijk om zelf te bedenken.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heerlijk hè, dat generaliseren?
Dus moslims generaliseren is nog makkelijker. Bedankt voor deze legitimatie.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Op basis van politieke voorkeur kan dat vrij gemakkelijk ja. Die mensen hebben namelijk gemeen dat ze in grote lijnen hetzelfde vinden. Lijkt me niet heel moeilijk om zelf te bedenken.
Ik denk dat je dat zonder enige legitimatie ook prima redt. Daar doen ze in extreemrechtse kringen niet zo moeilijk over.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus moslims generaliseren is nog makkelijker. Bedankt voor deze legitimatie.
Waar baseer je dit op? Want uit eerdere peilingen is volgens mij gebleken dat juist hoger opgeleiden op het FvD stemmen. Van facebook? Want dan kan je je beter afvragen waarom heel Nederland uit tokkies bestaat.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:23 schreef Pirtdator het volgende:
Wat zorgt ervoor dat sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie? Mij valt het op dat afgelopen maanden veel sociaal minder ontwikkelde mensen op FOK! zich aangetrokken voelen tot het Forum voor Democratie. Dat terwijl het Forum voor Democratie in zijn plannen heeft opgenomen om te bezuinigingen op allerlei (sociale) voorzieningen. Voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen toch wel wat aan hebben. Dat snap ik niet.
Of voelen sociaal minder ontwikkelde personen zich aangetrokken door het goedkoop populisme (lagere belastingen, meer geld voor onderwijs, minder bureaucratie) van het FvD of juist door het anti-feminisme van het FvD?
Je zult toch juist denken dat sociaal minder ontwikkelde personen meer hebben aan een wat linksere partij die niet of minder wil bezuinigen op (sociale) voorzieningen waar sociaal minder ontwikkelde personen wat aan hebben. Ik stem daarom ook heel bewust op een linkse partij, omdat ik niet geloof dat iedereen zelfredzaam kan zijn en sommigen toch wel wat ondersteuning nodig hebben om te functioneren in de maatschappij. Het FvD gaat ut van zelfredzaamheid, wat dus minder geschikt is om als sociaal minder ontwikkeld persoon op te stemmen. Maar waarom stemmen deze mensen dan toch op het FvD?
Misschien omdat een aantal linkse fokkers er een handje van heeft om al die andere meningen allemaal rechtsradicaal te noemen.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:31 schreef Jigzoz het volgende:
Wat wel grappig is, is dat 'mensen met een andere mening' op FOK! in 100% van de gevallen een eufemisme is voor rechtsradicalen/rechtsextremisten.
Bizar inderdaad. Het FvD topic wordt strakker gemodereerd dus opeens schiet er onkruid de grond uit. Ik zie nog steeds graag een feitelijke onderbouwing.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heerlijk hè, dat generaliseren?
Hopelijk kun je straks weer ergens fulminerend tekeer gaan over een user die een bevolkingsgroep over 1 kam scheert.
Maar vooral niet in de spiegel kijken en met je vingertje blijven wijzen. Daar wordt Nederland beter van.
Feiten in POL, lol.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:07 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Bizar inderdaad. Het FvD topic wordt strakker gemodereerd dus opeens schiet er onkruid de grond uit. Ik zie nog steeds graag een feitelijke onderbouwing.
Overigens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit topic gaat escaleren, maar goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |