Klopt, al staan de ideeën van de meeste radicalen tegenwoordig al vrij snel haaks op onze liberale rechtstaat. En dat komt toch vaak neer op ideeën die vrij gevaarlijk zijn voor de samenleving (of bepaalde groepen in de samenleving).quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Overigens is radicalisme natuurlijk niet per se slecht. Afschaffing van de slavernij was ook ooit een radicaal idee. Radicalisme wordt ook niet altijd breed afgekeurd. In zekere zin is een partij als de SGP vrij radicaal.
Juist. Eerst de FP en nu ook NWS. Plekken geworden waar mensen met dezelfde mening de grenzen opzoeken van hoe ze hun ranzige opvattingen mogen formuleren.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onfatsoenlijk schaart. Het randeffect waar ik op doel is dat er veel te veel ruimte wordt gegeven voor erg discutabele meningen die schuren tegen racisme of het wegzetten van groepen mensen onder het kopje "het is iemand zijn mening". Die meningen laat je in grote mate toe waardoor het in bepaalde delen van het forum de overhand krijgt en mensen met een andere mening verdrijven. Dat is het effect wat het heeft op je forum als je geen heldere kaders stelt zoals andere sites dat wel doen en het dus een vrijplaats wordt voor een groepje mensen die hun discutabele gedachtengoed willen delen.
Ik ben redelijk radicaal op het gebied van vrijwillige levensbeëindiging.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:17 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Klopt, al staan de ideeën van de meeste radicalen tegenwoordig al vrij snel haaks op onze liberale rechtstaat. En dat komt toch vaak neer op ideeën die vrij gevaarlijk zijn voor de samenleving (of bepaalde groepen in de samenleving).
Ja. Nu zelfs de voorman van de moraalridders van het CDA teksten uitkraamt die Janmaat ook had kunnen bedenken weet je wel dat er het een en ander veranderd is ten opzichte van 20 jaar geleden.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:17 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Klopt, al staan de ideeën van de meeste radicalen tegenwoordig al vrij snel haaks op onze liberale rechtstaat. En dat komt toch vaak neer op ideeën die vrij gevaarlijk zijn voor de samenleving (of bepaalde groepen in de samenleving).
Het is net zoveel een hondenbaan als uitsmijter zijn in een grote kroeg. Daar hangen wat huisregels op de deur en iedereen die ze overtreedt, ongeacht de reden achter de overtreding, vliegt er gewoon uit. Zo houd je de kroeg voor iedereen leuk.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:15 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Modereren is een hondenbaan. Dit soort discussies spelen bij wijze van spreken tot aan de hoge raad
Wel tof dat je weer post in dit gedeelte trouwens (POL/NWS).quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Juist. Eerst de FP en nu ook NWS. Plekken geworden waar mensen met dezelfde mening de grenzen opzoeken van hoe ze hun ranzige opvattingen mogen formuleren.
Ik moet wel zeggen dat ik het van die eerste erger vind dan van de tweede. Het had zoveel kunnen zijn en het werd heel veel minder dan niks.
Ik heb me voorgenomen weg te blijven uit NWS. Ik werd daar zelf ook niet leuker van.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Wel tof dat je weer post in dit gedeelte trouwens (POL/NWS).
Wat zijn dan je ideeën hierover?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:18 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik ben redelijk radicaal op het gebied van vrijwillige levensbeëindiging.
Daarom vraag ik ja ook zijn er wel regels of kan men die naar behoeven invullen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:19 schreef Mystikvm het volgende:
Het is net zoveel een hondenbaan als uitsmijter zijn in een grote kroeg. Daar hangen wat huisregels op de deur en iedereen die ze overtreedt, ongeacht de reden achter de overtreding, vliegt er gewoon uit. Zo houd je de kroeg voor iedereen leuk.
Ik raad eens zolang het anderen betreft zijn die anders als in naaste omgeving?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wat zijn dan je ideeën hierover?
Dit nodigt wel uit... Radicale ideeën over vrijwillige levensbeëindiging...quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wat zijn dan je ideeën hierover?
Ik moet toch de eerste kroeg nog bezoeken waar de uitsmijter mensen eruitzet vanwege een onwelgevallige mening. Persoonlijk lees ik graag zeer diverse visies op onderwerpen. Wel moet het netjes en onderbouwt gebeuren. En binnen de grenzen van de wet passen natuurlijk. Ik raad je echt aan die uitzending van Argos te beluisteren. Het gaat daar eigenlijk specifiek over.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is net zoveel een hondenbaan als uitsmijter zijn in een grote kroeg. Daar hangen wat huisregels op de deur en iedereen die ze overtreedt, ongeacht de reden achter de overtreding, vliegt er gewoon uit. Zo houd je de kroeg voor iedereen leuk.
Een community op internet is niet heel veel anders. Dan maakt het niet uit waar de discussie over gaat of wat iemands mening is, bij overtreding van de regels ga je er uit. Het probleem gaat er juist in schuilen als je je regels probeert te democratiseren, of met raddraaiers in discussie gaat. Het gaat er niet om of je iets ergens anders wel mag of niet. Het gaat er om dat op de plek waar men zich dan bevindt zoiets niet mag.
Mensen die vinden dat ze een Marokkaan zijn worden nog wel eens geweigerd.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:25 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik moet toch de eerste kroeg nog bezoeken waar de uitsmijter mensen eruitzet vanwege een onwelgevallige mening. Persoonlijk lees ik graag zeer diverse visies op onderwerpen. Wel moet het netjes en onderbouwt gebeuren. En binnen de grenzen van de wet passen natuurlijk. Ik raad je echt aan die uitzending van Argos te beluisteren. Het gaat daar eigenlijk specifiek over.
Als je het hebt over FOK! hebben ze er voor gekozen om alles toe te staan voor zover de wet het maar toestaat. Ik weet niet goed wat de reden er achter is, aangezien FOK! geen clubje advocaten in de arm neemt om te modereren blijf je net zoveel discussie over regels houden als wanneer je een arbitraire set regels instelt. Op de meeste plekken op FOK! werkt het ook best aardig, alleen waar het fora betreft die over actualiteit gaan is het geen vriendelijke plek meer doordat de vrijheid van meningsuiting nogal ruim wordt geïnterpreteerd. Dan worden het snel geïmpliceerde scheldpartijen waar men in algemeenheden met modder aan het gooien is waardoor het niet meer over de inhoud gaat.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik ja ook zijn er wel regels of kan men die naar behoeven invullen.
;-)quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit nodigt wel uit... Radicale ideeën over vrijwillige levensbeëindiging...
Colportage? Spaaracties? Telefonische verkoop? Koppeling met een lagere pensioenpremie?
Ik kan me wel voorstellen dat je eruit gegooid wordt als je constant racistische teksten uitslaat en de rest van de gasten uitscheldt.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:25 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik moet toch de eerste kroeg nog bezoeken waar de uitsmijter mensen eruitzet vanwege een onwelgevallige mening. Persoonlijk lees ik graag zeer diverse visies op onderwerpen. Wel moet het netjes en onderbouwt gebeuren. En binnen de grenzen van de wet passen natuurlijk. Ik raad je echt aan die uitzending van Argos te beluisteren. Het gaat daar eigenlijk specifiek over.
Een forum of site die alleen maar politiek correct mag zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder onfatsoenlijk schaart. Het randeffect waar ik op doel is dat er veel te veel ruimte wordt gegeven voor erg discutabele meningen die schuren tegen racisme of het wegzetten van groepen mensen onder het kopje "het is iemand zijn mening". Die meningen laat je in grote mate toe waardoor het in bepaalde delen van het forum de overhand krijgt en mensen met een andere mening verdrijven. Dat is het effect wat het heeft op je forum als je geen heldere kaders stelt zoals andere sites dat wel doen en het dus een vrijplaats wordt voor een groepje mensen die hun discutabele gedachtengoed willen delen. En je kan niet verwachten van je crew vrijwilligers die uit je userbase komen dat die allemaal objectief zijn. Dat is maar een heel klein percentage waardoor er altijd een biased community ontstaat als er geen heldere sturing is.
Ik ben niet de norm natuurlijk, maar in mijn ogen is dat niet radicaal, maar redelijk.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:27 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
;-)
Gewoon het recht om zelf te bepalen wanneer het genoeg is geweest. Zonder dat je voor een trein hoeft te springen.
Ach, het CDA verkoopt al decennia haar principes voor de macht natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Nu zelfs de voorman van de moraalridders van het CDA teksten uitkraamt die Janmaat ook had kunnen bedenken weet je wel dat er het een en ander veranderd is ten opzichte van 20 jaar geleden.
In praktijk is dat op geen enkele manier waargemaakt.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je het hebt over FOK! hebben ze er voor gekozen om alles toe te staan voor zover de wet het maar toestaat.
Tja echter zijn er wel die menen een ander woord keuze te gebruiken, noem nu geen namen want ik ben niet van die club.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je het hebt over FOK! hebben ze er voor gekozen om alles toe te staan voor zover de wet het maar toestaat. Ik weet niet goed wat de reden er achter is, aangezien FOK! geen clubje advocaten in de arm neemt om te modereren blijf je net zoveel discussie over regels houden als wanneer je een arbitraire set regels instelt. Op de meeste plekken op FOK! werkt het ook best aardig, alleen waar het fora betreft die over actualiteit gaan is het geen vriendelijke plek meer doordat de vrijheid van meningsuiting nogal ruim wordt geïnterpreteerd. Dan worden het snel geïmpliceerde scheldpartijen waar men in algemeenheden met modder aan het gooien is waardoor het niet meer over de inhoud gaat.
Overigens is dat probleem niet inherent aan FOK!. Alleen FOK! leeft van zijn community. Kranten en nieuwssites hebben hun commentaren allang gesloten omdat er met sommige mensen geen land te bezeilen is.
Op zich ben ik ook voor dat recht in theorie, maar de praktijk bemoeilijkt de boel nogal. Doordat er toezicht moet zijn en dus ook een commissie die besluit of iets wel of niet door de beugel kan, krijg je alweer snel mensen die ook mogen meebeslissen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:27 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
;-)
Gewoon het recht om zelf te bepalen wanneer het genoeg is geweest. Zonder dat je voor een trein hoeft te springen.
Ik zal het morgen bij mijn ochtendwandeling even terugluisterenquote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:25 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Op basis van vooroordelen over gedrag. Niet hun mening over het derde kabinet Rutte.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen die vinden dat ze een Marokkaan zijn worden nog wel eens geweigerd.
En ook daarin zijn ze niet uniek. Zie dat gedoe met Moorlag. Die gast voerde nota bene PvdA=beleid uit.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, het CDA verkoopt al decennia haar principes voor de macht natuurlijk.
Volgens de wet heb je het recht de ander compleet weg te treiteren.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In praktijk is dat op geen enkele manier waargemaakt.
Kan ik mij voorstellen als maar geen moeite gaat kosten toch?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:28 schreef iteejer het volgende:
Ik vind het juist een groot goed dat je discussies kunt hebben tussen de diverse opvattingen. Zolang er geen fatsoensgrenzen overschreden worden, racistisch geluk er niet hoort te zijn omdat dat nou net wél een grens is die door onze maatschappij en wetgeving niet overschreden mag worden.
Bijvoorbeeld ja.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:31 schreef iteejer het volgende:
[..]
Volgens de wet heb je het recht de ander compleet weg te treiteren.
Toch is dat niet wat je zou willen, en is het wel iets waar we op reageren.
Binnen de grenzen van de Nederlandse wet is dat best radicaal. Kijk maar hoe lang het heeft geduurd voor er zeer beperkte wetgeving rond euthanasie kwam.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ben niet de norm natuurlijk, maar in mijn ogen is dat niet radicaal, maar redelijk.
Ja, en daar gaan we weer: het homohuwelijk was ook radicaal ooit. Stemrecht voor vrouwen ook.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:32 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Binnen de grenzen van de Nederlandse wet is dat best radicaal. Kijk maar hoe lang het heeft geduurd voor er zeer beperkte wetgeving rond euthanasie kwam.
Het is niet alleen die club hoor volgens slaan ze allemaal alleen vliegen af!quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En ook daarin zijn ze niet uniek. Zie dat gedoe met Moorlag. Die gast voerde nota bene PvdA=beleid uit.
Dat ben ik helemaal met je eens. Daarom moeten discussies netjes en onderbouwd worden gevoerd. Op dat vlak ben ik ook niet heiliger dan de paus trouwens. Vooral als het over referenda gaat verlies ik soms mijn geduld 🙁quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Binnenkomen en roepen dat alle vrouwen hoeren zijn of dat alle negers dom zorgt er voor dat je vrij snel weer buiten staat. Een kroeg waarin de eigenaar dat soort dingen allemaal maar toe zou staan krijgt vrij snel geen bezoek meer van "normale" mensen die gewoon een biertje willen drinken maar enkel nog van figuren die van problemen houden.
Dat is een te grove weergave ja. Zal wel es zo gesteld worden als er gevraagd wordt of een bepaalde formulering wel of niet kan, maar is zeker geen vrijbrief om ieder gedrag te (moeten) tolereren.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld ja.
Hoe dan ook, dat 'zolang het maar binnen de grenzen van de wet past, dan mag het hier' is echt lulkoek.
Net zo een mongool als john kan echter wel?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:35 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat is een te grove weergave ja. Zal wel es zo gesteld worden als er gevraagd wordt of een bepaalde formulering wel of niet kan, maar is zeker geen vrijbrief om ieder gedrag te (moeten) tolereren.
Die weergave wordt in ieder geval gebruikt om rechtsradicale berichten te legitimeren.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:35 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat is een te grove weergave ja. Zal wel es zo gesteld worden als er gevraagd wordt of een bepaalde formulering wel of niet kan, maar is zeker geen vrijbrief om ieder gedrag te (moeten) tolereren.
En dat is dan net het punt.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, en daar gaan we weer: het homohuwelijk was ook radicaal ooit. Stemrecht voor vrouwen ook.
Exact. Het is zo simpel: 'doe normaal'. Veel meer dan dat is het niet.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:35 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Daarom moeten discussies netjes en onderbouwd worden gevoerd. Op dat vlak ben ik ook niet heiliger dan de paus trouwens. Vooral als het over referenda gaat verlies ik soms mijn geduld 🙁
Dat is jouw conclusie maar klopt helemaal niet. Het heeft niets met politik correct te maken maar welk smoel je aan je site wil geven.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:28 schreef iteejer het volgende:
[..]
Een forum of site die alleen maar politiek correct mag zijn.
Waar alles verboden wordt wat niet politiek correct is.
Als je geen problemen ermee hebt dat mensen dat doen moet je ook accepteren dat mensen het gaan vergelijken met sites als Stormfrontquote:In de eerste plaats, waar leg je de grens? Er zit een breed spectrum tussen holocaust en zwarte piet bv. Wat mag wel, en wat mag niet?
Ten tweede, er bestaan nou eenmaal foute en racistische opvattingen. En mensen die dat uitdragen en proberen anderen daar ook van te overtuigen.
Welk ander wapen dan bewustwording en discussie heb je dan nog, als je deze beiden op een site gaat verbieden? Die opvattingen gaan daar echt niet mee weg.
Daar verschillen we dan van mening want het schiet je doel voorbij. Er is namelijk geen discussie meer maar een loopgravenoorlog. Een groot deel met mening A heeft de overhand waardoor mening B wordt verdreven. Dan kan je zeggen; dan moet mening B beter zijn best gaan doen maar op een gegeven moment heeft men geen zin meer aangezien het geen discussie meer is maar het herhalen van standpunten waardoor de overhand door een groepje die op dat moment in de meerderheid is de standaard wordt en de rest wegpest of trollt. En die standaard is op dit moment rechts populistisch en dat geeft de kleur aan de platform.quote:Ik vind het juist een groot goed dat je discussies kunt hebben tussen de diverse opvattingen. Zolang er geen fatsoensgrenzen overschreden worden, racistisch geluk er niet hoort te zijn omdat dat nou net wél een grens is die door onze maatschappij en wetgeving niet overschreden mag worden.
Er is niemand die dat bepleit. Hier niet, buiten niet, nergens.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:38 schreef iteejer het volgende:
[..]
En dat is dan net het punt.
Je kan wel eisen dat je alleen politiek correct mag zijn
Als men daarmee zijn eigen onkunde kan verhullen wel of niet?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:39 schreef Mutant01 het volgende:
Doe normaal. Maar je mag wel alles over minderheden roepen.
Klopt. Ik probeerde jouw punt ook te ondersteunen. Maar dat maakt de discussie ook zo lastig. Welk radicaal is vooruitstrevend en welk radicaal is verwerpelijk. Is pleiten voor een einde aan de komst van Afrikanen het houdbaar houden van onze verzorgingsstaat en behoud van het nationale karakter of bekrompen xenofobie van mensen die de zegeningen van de multiculturele samenleving niet zien?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, en daar gaan we weer: het homohuwelijk was ook radicaal ooit. Stemrecht voor vrouwen ook.
Hangt wederom van de context af.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Net zo een mongool als john kan echter wel?
Dan moet men eerst bewijzen dat john een mongool is toch?
Eigen onkunde is geen vrijbrief om achterlijkheden rond te bazuinen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als men daarmee zijn eigen onkunde kan verhullen wel of niet?
Zeker. Maar dat maakt het niet minder jammer.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:41 schreef Mutant01 het volgende:
Anyway jongens. Jullie weten net zo goed dat deze discussie geen zin is. Fok! heeft die afslag genomen en daardoor zijn er gedeeltes ontstaan op de site die je maar beter kan negeren. Waaronder de FP. Dat is nu eenmaal zo, daar is voor gekozen.
Ook daar ging die mod naar mijn mening niet mee, ik vroeg hem of hij wel de juiste man op de juiste plaats was, die reactie ging sneller weg als dat ik hem tikte.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:41 schreef iteejer het volgende:
[..]
Hangt wederom van de context af.
Al zou ik dat nooit wenselijk vinden. Want John gaat dan iets terugroepen, en krijgt daar ook weer reactie op etc.
Net zo lang tot het ergens een wél duidelijke grens overschrijdt en dan wordt degene die dan net aan de beurt is er op afgerekend.
Het doet sowieso een discussie geen goed.
Maar die verworven rechten stroken wel bij waarden (gelijkheid, autonomie) die 'we' al meerdere decennia belangrijk vinden. Het past bij een bepaald pad dat we als samenleving aan het bewandelen zijn en ik weet dan ook niet of ze net zo radicaal zijn als de mensen die eigenlijk rechtsomkeert willen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het rechtsomkeert is. Partijen als de PVV en FvD willen 'terug' naar een tijd die nooit bestaan heeft.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Maar die verworven rechten stroken wel bij waarden (gelijkheid, autonomie) die 'we' al meerdere decennia belangrijk vinden. Het past bij een bepaald pad dat we als samenleving aan het bewandelen zijn en ik weet dan ook niet of ze net zo radicaal zijn als de mensen die eigenlijk rechtsomkeert willen.
Ik doelde meer op het willen terugdraaien van bepaalde emancipatieprocessen en het geven van bepaalde rechten aan bepaalde groepen die de gelijkwaardigheid bevorderen. Dat voelt toch als een stap terug.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het rechtsomkeert is. Partijen als de PVV en FvD willen 'terug' naar een tijd die nooit bestaan heeft.
Ah, zo.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:47 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het willen terugdraaien van bepaalde emancipatieprocessen en het geven van bepaalde rechten aan bepaalde groepen. Dat voelt toch als een stap terug.
Nee is niet de bedoeling. Wordt ook op gemodereerd als het goed is. Al zal wat voor de één toelaatbaar is, voor de ander dat totaal niet zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:39 schreef Mutant01 het volgende:
Doe normaal. Maar je mag wel alles over minderheden roepen.
Maar wat ik nooit begrepen heb is waarom jullie nooit deskundig advies ingewonnen hebben. Er zijn allerlei maatschappelijke organisaties die kosteloos advies geven over de grenzen van het toelaatbare. Zelfs de suggestie om dat eens te doen was al banwaardig.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:56 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nee is niet de bedoeling. Wordt ook op gemodereerd als het goed is. Al zal wat voor de één toelaatbaar is, voor de ander dat totaal niet zijn.
Het is gewoon erg lastige materie. Er zullen altijd mensen zijn die roepen dat je het als site fout doet.
Iedereen vindt ook dat hij/zij gelijk heeft. En ook moreel goed zit, en de ander juist niet.
Hebben we zeker wel gedaan. Ikzelf ben destijds bij diverse redacties van diverse media langs geweest om hierover te praten. Is best wel lang geleden maar dit speelde al heel lang.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar wat ik nooit begrepen heb is waarom jullie nooit deskundig advies ingewonnen hebben. Er zijn allerlei maatschappelijke organisaties die kosteloos advies geven over de grenzen van het toelaatbare. Zelfs de suggestie om dat eens te doen was al banwaardig.
Nee, ik bedoel het bepalen waar de grenzen liggen. Dat je berichten verwijdert waarvan iedereen snapt dat ze strafbaar zijn lijkt me logisch. Maar dat er, althans bij mijn weten, nooit eens te rade is gegaan bij een MDI of zoiets, dat vind ik echt ongelofelijk. Die club is daarvoor.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:06 schreef iteejer het volgende:
[..]
Hebben we zeker wel gedaan. Ikzelf ben destijds bij diverse redacties van diverse media langs geweest om hierover te praten. Is best wel lang geleden maar dit speelde al heel lang.
Wat steeds bleek is dat ieders manier van handelen, dus ook ieders advies, een rechtstreeks verlengde was van de eigen opvatting of handelwijze.
Liep van selectief verwijderen van posts, het meeposten zogenaamd als user door redactieleden en daarmee eea manipuleren, tot overwegen de mogelijkheden tot reageren maar geheel te sluiten.
Wat meerdere sites inmiddels ook al gedaan hebben.
Crew heeft best een flinke vinger in de pap als het gaat om sturing. Er wordt verwacht dat ze zichtbaar zijn en meeposten. Daarmee heb je automatisch te maken met de opvattingen van het crewlid en zijn interpretatie van zaken in combinatie met de richtlijnen vanuit het karige beleid.(ik noem het karig omdat FOK! gewoon niet zoveel beleid heeft, het is dus niet per definitie negatief bedoeld ofzo). Misschien is het handig dat de Admins eens met elkaar gaan brainstormen wat je nu precies wil zijn als site en wat dat voor impact het heeft op je userbase. Aan de hand daarvan kan je beleid vormen en naar gaan handelen. Misschien is de uitkomst wel dat je met minder mods en minder zichtbaarheid veel meer bereikt dan wat er nu gebeurd. Nu is het allemaal maar een beetje los zand.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:56 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nee is niet de bedoeling. Wordt ook op gemodereerd als het goed is. Al zal wat voor de één toelaatbaar is, voor de ander dat totaal niet zijn.
Het is gewoon erg lastige materie. Er zullen altijd mensen zijn die roepen dat je het als site fout doet.
Iedereen vindt ook dat hij/zij gelijk heeft. En ook moreel goed zit, en de ander juist niet.
Dan kan ik wel vinden dat bv ik partij moet kiezen. Ik denk dat je verrast zou zijn hoe vaak ik het met je eens zou zijn bv. Maar is het mijn rol, of uberhaupt de rol van crew, om partij te kiezen?
Blijf respectvol naar elkaar, doe normaal. Wat je ook zegt of wat de ander ook zegt. Veel meer dan dat kan ik er niet van maken. Tenminste niet zonder stelling te nemen.
Tegen wie is de run-off?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:26 schreef remlof het volgende:
Mooi dat die nationaalpopulistische Poetin-vriend Zeman geen 50% van de stemmen heeft gehaald in Tsjechoë.
NOS:quote:
quote:Zeman neemt het dan op tegen Jiri Drahos, een partijloze hoogleraar scheikunde. Drahos kreeg ruim een kwart van de stemmen. De andere zeven kandidaten eindigden ver achter Zeman en Drahos.
"Uitkeringen in Nederland met 5% gestegen"quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Optreden van Reya in Tanger. Marokkanen vluchten massaal.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Uitkeringen in Nederland met 5% gestegen"
Daar in het midden, is dat de auto-Kaaba?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Optreden van Reya in Tanger. Marokkanen vluchten massaal.
[ afbeelding ]
Inderdaad. In het Westen wordt dat ook wel eens een rotonde genoemd.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Daar in het midden, is dat de auto-Kaaba?
Radicalisme is het aanhangen van controversiele ideeen? Ik vind het raar dat er op een opleiding zo'n subjectieve uitleg wordt gegeven aan het begrip 'radicaal'.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 16:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Paar jaar geleden heb ik een opleiding gedaan over radicalisering en jihadisme. Daar werd het onderscheid zo uitgelegd dat radicalisme neerkomt op het aanhangen/uitdragen van controversiële ideeën, maar binnen de grenzen van de wet, terwijl extremisme ook buiten de wet om wil gaan om zijn ideeën gerealiseerd te krijgen.
Je verwart semantiek en etymologie.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:52 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Radicalisme is het aanhangen van controversiele ideeen? Ik vind het raar dat er op een opleiding zo'n subjectieve uitleg wordt gegeven aan het begrip 'radicaal'.
Radicaal komt van het Latijnse 'radix' ('wortel'), en betekent dus zoiets als teruggaan naar de wortel/het fundament van een ideologie. Dus als je radicaal bent, dan hou je vast aan de pure, fundamentele ideologie zonder invloeden van andere politieke stromingen.
Je hebt een punt. (Al vind ik het eerder pragmatiek dan semantiek)quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je verwart semantiek en etymologie.
Wil of radicaal doorzet?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:54 schreef Perrin het volgende:
Een radicaal is iemand die zeer ingrijpende hervormingen wil.
Nee, het is semantiek.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:00 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Je hebt een punt. (Al vind ik het eerder pragmatiek dan semantiek)
Een woordenboek is zelden het geijkte middel voor een definitie van een maatschappelijk fenomeen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:00 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Je hebt een punt. (Al vind ik het eerder pragmatiek dan semantiek)
Binnen de wet wel. Anders wordt het extremisme.quote:
Ik zou het dan haast bijna fascisme noemen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Binnen de wet wel. Anders wordt het extremisme.
Maar radicaal betekent iets anders in verschillende situaties, dus pragmatiek. De betekenis in de volksmond (populair taalgebruik) is anders, dan de professionals hanteren, en het hangt ook van de context af waarin het gebruikt wordt. (detail).quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, het is semantiek.
Probeer de betekenis af te leiden uit het taalgebruik. Dan klopt het gewoon.
Nee, ik definieerde het zoals de 'professionals' dat doen. Opleiding was bij NCTV. Als je die al niet professioneel genoeg vindt...quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:06 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Maar radicaal betekent iets anders in verschillende situaties, dus pragmatiek. De betekenis in de volksmond (populair taalgebruik) is anders, dan de professionals hanteren, en het hangt ook van de context af waarin het gebruikt wordt. (detail).
Ja, komt ook omdat het populair taalgebruik gewoon slordig is geworden met definities. "Eng" wordt bijna nooit meer gebruikt in de oorspronkelijke betekenis (= 'smal', 'nauw'). 'Modern' wordt als synoniem gebruikt voor 'hedendaags' (Is absoluut niet hetzelfde, we leven in een postmoderne samenleving) etc.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een woordenboek is zelden het geijkte middel voor een definitie van een maatschappelijk fenomeen.
Het is maar waar men mee afgeverft wil zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:11 schreef tomatenrood het volgende:
(Is absoluut niet hetzelfde, we leven in een postmoderne samenleving)
Oh, ik geloof wel dat die professioneel zijn, maar uiteindelijk moeten die ook gewoon duidelijke definities hanteren, om praktische redenen. Dat wil nog niet zeggen dat er in 'de wetenschap' overeenstemming is over een bepaalde definitie, en dat je er niet lekker over kunt muggenziftenquote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, ik definieerde het zoals de 'professionals' dat doen. Opleiding was bij NCTV. Als je die al niet professioneel genoeg vindt...
Er is geen wetenschap die zich bezighoudt met de definitie van 'radicaal'. Taal wordt nog weleens bestudeerd op het gebied van betekenisleer, maar dan gaat het om een taalkundige benadering: hoe wordt het gebruikt, dus wat betekent het?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:16 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Oh, ik geloof wel dat die professioneel zijn, maar uiteindelijk moeten die ook gewoon duidelijke definities hanteren, om praktische redenen. Dat wil nog niet zeggen dat er in 'de wetenschap' overeenstemming is over een bepaalde definitie, en dat je er niet lekker over kunt muggenziften
Discussieren over een definitie. Postmoderner kan bijna nietquote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het is maar waar men mee afgeverft wil zijn.
Doe er aan mee of niet.
Ik kan me voorstellen dat verschillende maatschappijwetenschappers hier elk een andere opvatting over hebben.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er is geen wetenschap die zich bezighoudt met de definitie van 'radicaal'. Taal wordt nog weleens bestudeerd op het gebied van betekenisleer, maar dan gaat het om een taalkundige benadering: hoe wordt het gebruikt, dus wat betekent het?
Noem er eens een paar?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:19 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat verschillende maatschappijwetenschappers hier elk een andere opvatting over hebben.
Als ik iets eng vind noem ik het gewoon eng ik ben niet van de (betere) mens, doe maar gewoon dan doe ik gek genoeg.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:18 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Discussieren over een definitie. Postmoderner kan bijna niet
Geen idee, ik ben er niet in gespecialiseerd, bedoelde meer algemeen. In het algemeen is het zo dat er vaak gediscussieerd wordt over definities in de (maatschappij)wetenschappen, en dat er af en toe weer eens iemand komt die de vorige definities op de schop wil nemen.quote:
O, op die manier. Ja, het is wel een buigzaam begrip.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:25 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben er niet in gespecialiseerd, bedoelde meer algemeen. In het algemeen is het zo dat er vaak gediscussieerd wordt over definities in de (maatschappij)wetenschappen, en dat er af en toe weer eens iemand komt die de vorige definities op de schop wil nemen.
Neem bijvoorbeeld "globalisatie", dat is door verschillende wetenschappers van verschillende academische disciplines al zo vaak geherdefinieerd.
Ik hoop dat ie dat dan ook doet.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Ah, Drahos wordt inderdaad wel gezien als de beste kandidaat om Zeman te kunnen verslaan.
Het is uiteindelijk maar de president; de regering blijft hetzelfde.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie dat dan ook doet.
Ben een beetje klaar met dat gezeik van die Visegrad.
Maar die Zeman wil referenda uitschrijven over het lidmaatschap van de EU. En de NAVOquote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk maar de president; de regering blijft hetzelfde.
Doet vrij weinig of jij of ik ermee klaar zijn Brussel moet ermee klaar zijn of mag ermee klaar zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:28 schreef remlof het volgende:
Ben een beetje klaar met dat gezeik van die Visegrad.
15.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:36 schreef Kaas- het volgende:
Welke temperatuur kiezen jullie meestal in huis (tijdens slapen / als je er niet bent / als je in de woonkamer bent)?
Mister Bigshot moet weer even laten weten dat hij een thermostaat heeft.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:36 schreef Kaas- het volgende:
Welke temperatuur kiezen jullie meestal in huis (tijdens slapen / als je er niet bent / als je in de woonkamer bent)?
Geen slimme.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:38 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mister Bigshot moet weer even laten weten dat hij een thermostaat heeft.
18 graden vind ik prima voor de slaapkamer.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:36 schreef Kaas- het volgende:
16 des nachts, 20 overdag, 21 s'avonds, verwarming staat echter uit in de slaapkamers hierquote:Op zaterdag 13 januari 2018 18:36 schreef Kaas- het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |