abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 januari 2018 @ 15:57:27 #276
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176476548
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:53 schreef Dwersdriever het volgende:
Deze uitzending past wel in de discussie over vrijheid van meningsuiting.

http://www.nporadio1.nl/a(...)imam?share=44045&t=0
Was interessant inderdaad, ik ben nu wel benieuwd naar de uitspraak van de Hoge Raad.
pi_176476551
Nou, de liefde tussen de oud-admin en de moderatie lijkt inmiddels wel bekoeld.

Neem een biertje. Café, zaterdag, kom op.
pi_176476562
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Moderatie hangt ook een beetje af van het doel dat je voor ogen hebt. Ik vind bijvoorbeeld dat je in een politiek subforum serieuze politieke discussie / informatie mag verwachten en dat allerhande kinderlijk gedrag vrij snel tot verwijdering mag leiden. Het topic over de Amerikaanse politiek is een mooi voorbeeld, daar zit ook een anti-Trump kliek die het niveau enorm naar beneden trekt met allerhande infantiele plaatjes, opmerkingen en irrelevante onderwerpen.
Nou is Fok al nooit echt een broedplaats voor grote denkers geweest, maar de laatste tijd is het hier bijna enkel nog infantiel tribaal gedrag, lijkt het.
Het doel van een topic blijkt meestal wel uit de OP. In een serieuze discussie zou je anders moeten modereren dan in een topic wat sowieso al bedoeld was als satirisch of absurd. Welke topics vermoedelijk sowieso meer thuis horen in ONZ of KLB.

Mods hebben een grote macht. Ze kunnen ingrijpen in discussies, posts deleten of editen. Of topics naar een ander forum schieten. Ik zou dan ook zeggen, kaart dit aan bij je mods, start er een discussie over. Wmb heb je hier iig zeker een punt.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 15:58:26 #279
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176476577
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Was interessant inderdaad, ik ben nu wel benieuwd naar de uitspraak van de Hoge Raad.
Wat zou jij oordelen als je de knoop door moet hakken?
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_176476593
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:57 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, de liefde tussen de oud-admin en de moderatie lijkt inmiddels wel bekoeld.

Neem een biertje. Café, zaterdag, kom op.
Je hebt gelijk.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:00:01 #281
104871 remlof
Europees federalist
pi_176476640
Vanochtend nog even getwijfeld over een topicje over die socialenetwerksite voor rechtsradicalen. Het leek me een mooi initiatief. Radicaal en extreem rechts kan geen plek vinden op de grote netwerken, want die zijn allemaal te links of zo, dus dan kunnen ze daar terecht.

Vrij veel mis met die zogenoemde infobubbels, maar als die nazi-praat gescheiden blijft van de rest, dan lijkt me dat wel vooruitgang.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 16:01:33 ]
pi_176476686
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:57 schreef iteejer het volgende:
Mods hebben een grote macht. Ze kunnen ingrijpen in discussies, posts deleten of editen. Of topics naar een ander forum schieten. Ik zou dan ook zeggen, kaart dit aan bij je mods, start er een discussie over. Wmb heb je hier iig zeker een punt.
Jullie hebben geen keuze stellen er geen eisen aan?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:03:13 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176476707
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:00 schreef remlof het volgende:
Ja, bier. Doei.
Ja waar?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:03:25 #285
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176476711
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:58 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Wat zou jij oordelen als je de knoop door moet hakken?
Dat kan ik echt heel slecht inschatten omdat ik alleen weet wat deze journalist heeft laten horen. Ik neig wel naar het terugdraaien van het gebiedsverbod als er inderdaad geen uitspraken zijn gevonden die zo'n maatregel rechtvaardigen (wat in de reportage toch gesuggereerd werd). Overheden die dit soort paardenmiddelen gaan inzetten om problemen op te lossen, vind ik gevaarlijk.
pi_176476721
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:54 schreef Tem het volgende:

[..]

Een forum als FOK! is sowieso biased aangezien crew een uitvloeisel is van users die hier met een bepaalde opvatting is komen posten. Is op zich ook geen probleem maar accepteer dan de randeffecten en de reacties van users die er niet zo blij zijn met die zogenaamde meningen die voortvloeien uit die randeffecten.
Als je onfatsoenlijk gedrag een randeffect noemt, is dat een randeffect wat we niet zouden moeten accepteren. Niet dat iedere foute opmerking tot een executie hoeft te leiden maar je kan iig er iets van zeggen en bij herhaling etc.
pi_176476728
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja waar?!
De andere tafel Leandra.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:06:03 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176476770
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

De andere tafel Leandra.
Waar de bitterballen bezorgd worden zeker? Verdomme... ik wist het :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176476801
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar de bitterballen bezorgd worden zeker? Verdomme... ik wist het :(
Ja, die zijn inmiddels op.

En ja, ze waren lekker.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:07:05 #290
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176476805
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:00 schreef Jigzoz het volgende:
Vanochtend nog even getwijfeld over een topicje over die socialenetwerksite voor rechtsradicalen. Het leek me een mooi initiatief. Radicaal en extreem rechts kan geen plek vinden op de grote netwerken, want die zijn allemaal te links of zo, dus dan kunnen ze daar terecht.

Vrij veel mis met die zogenoemde infobubbels, maar als die nazi-praat gescheiden blijft van de rest, dan lijkt me dat wel vooruitgang.
Zit er een wezenlijk verschil tussen radicaal-rechts en extreem-rechts?

Sorry dat ik de discussie zo kom binnenwandelen, maar ik zag je dit onderscheid maken en ben nieuwsgierig. :)
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:07:30 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176476813
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:03 schreef iteejer het volgende:

[..]

Als je onfatsoenlijk gedrag een randeffect noemt, is dat een randeffect wat we niet zouden moeten accepteren. Niet dat iedere foute opmerking tot een executie hoeft te leiden maar je kan iig er iets van zeggen en bij herhaling etc.
Iets is tegenwoordig wel heel snel een "foute opmerking" als het over het functioneren van crew gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:07:57 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176476824
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, die zijn inmiddels op.

En ja, ze waren lekker.
Weet ik gelijk in welke hoek jij zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:08:09 #293
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176476834
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dat kan ik echt heel slecht inschatten omdat ik alleen weet wat deze journalist heeft laten horen. Ik neig wel naar het terugdraaien van het gebiedsverbod als er inderdaad geen uitspraken zijn gevonden die zo'n maatregel rechtvaardigen (wat in de reportage toch gesuggereerd werd). Overheden die dit soort paardenmiddelen gaan inzetten om problemen op te lossen, vind ik gevaarlijk.
Ja, dat snap ik wel. Aan de andere kant zijn er wel al die afgereisde jongeren en zijn er de zorgen bij ouders. Wel is het een erg zwaar middel dat wordt ingezet. Maakt het voor jou nog uit of de zaak rond het seculiere of religieuze draait?
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_176476845
Ik schreef het al eerder als ik er niet ben kan er niet op mij gehamerd worden dan komt de volgende aan de beurt.
pi_176476871
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Zit er een wezenlijk verschil tussen radicaal-rechts en extreem-rechts?

Sorry dat ik de discussie zo kom binnenwandelen, maar ik zag je dit onderscheid maken en met nieuwsgierig. :)
Ja. Paar jaar geleden heb ik een opleiding gedaan over radicalisering en jihadisme. Daar werd het onderscheid zo uitgelegd dat radicalisme neerkomt op het aanhangen/uitdragen van controversiële ideeën, maar binnen de grenzen van de wet, terwijl extremisme ook buiten de wet om wil gaan om zijn ideeën gerealiseerd te krijgen.
pi_176476877
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iets is tegenwoordig wel heel snel een "foute opmerking" als het over het functioneren van crew gaat.
Jij was toch eens van de club krijgen die geen regels waar men zich aan dient te houden?

Dan zou ik er ja zelfs deel van kunnen uitmaken, is het nog maar half zo leuk hier als ik.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:10:35 #297
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176476880
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:08 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel. Aan de andere kant zijn er wel al die afgereisde jongeren en zijn er de zorgen bij ouders. Wel is het een erg zwaar middel dat wordt ingezet. Maakt het voor jou nog uit of de zaak rond het seculiere of religieuze draait?
Nee, wel dat het hier de overheid betreft die een dergelijke maatregel gebruikt om deze man het zwijgen op te leggen. Dat is in mijn ogen iets dat alleen zou moeten kunnen wanneer er echt genoeg bewijs is.

Dat deze man een probleem is, ben ik trouwens wel eens met jou en de politici in kwestie. Dit lijkt me alleen niet de juiste oplossing.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:11:25 #298
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176476909
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Paar jaar geleden heb ik een opleiding gedaan over radicalisering en jihadisme. Daar werd het onderscheid zo uitgelegd dat radicalisme neerkomt op het aanhangen/uitdragen van controversiële ideeën, maar binnen de grenzen van de wet, terwijl extremisme ook buiten de wet om wil gaan om zijn ideeën gerealiseerd te krijgen.
Interessant en dat is inderdaad wel een goed onderscheid om te maken. Dank je voor de uitleg.
pi_176476956
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Interessant, en dat is inderdaad wel een goed onderscheid om te maken. Dank je voor de uitleg.
Graag gedaan.

Overigens is radicalisme natuurlijk niet per se slecht. Afschaffing van de slavernij was ook ooit een radicaal idee. Radicalisme wordt ook niet altijd breed afgekeurd. In zekere zin is een partij als de SGP vrij radicaal.
pi_176476958
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:03 schreef iteejer het volgende:

[..]

Als je onfatsoenlijk gedrag een randeffect noemt, is dat een randeffect wat we niet zouden moeten accepteren. Niet dat iedere foute opmerking tot een executie hoeft te leiden maar je kan iig er iets van zeggen en bij herhaling etc.
Ligt eraan wat je onder onfatsoenlijk schaart. Het randeffect waar ik op doel is dat er veel te veel ruimte wordt gegeven voor erg discutabele meningen die schuren tegen racisme of het wegzetten van groepen mensen onder het kopje "het is iemand zijn mening". Die meningen laat je in grote mate toe waardoor het in bepaalde delen van het forum de overhand krijgt en mensen met een andere mening verdrijven. Dat is het effect wat het heeft op je forum als je geen heldere kaders stelt zoals andere sites dat wel doen en het dus een vrijplaats wordt voor een groepje mensen die hun discutabele gedachtengoed willen delen. En je kan niet verwachten van je crew vrijwilligers die uit je userbase komen dat die allemaal objectief zijn. Dat is maar een heel klein percentage waardoor er altijd een biased community ontstaat als er geen heldere sturing is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 16:14:57 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')