Ik heb een IJslander gesproken van de week. Echt slimme jongen. Die stelde dit ook voor.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 08:41 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon helemaal leegpompen en aan de provinciegrens wat bordjes met "BETREDEN OP EIGEN RISICO" neerzetten. We kunnen ook die grote groep Groningse werkelozen opleiden tot stukadoor. Probleem opgelost.
Nee, je bent kansloos mijn mening aan het verkrachten.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 08:40 schreef habitue het volgende:
Nou VEM heeft "een Italiaan"gesproken, en er is dus niks aan de hand. Het is gewoon de schuld van de aannemers die te zwakke huizen hebben gebouwd.
Manmanman wat een kansloos argument.
Feit is dat die huizen wel kapot gaan door aardbevingen en dat de NAM daar geen flikker aan doet, qua schadeafhandeling. Het zal je oudedagsvoorziening maar zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 07:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat die Italiaan mij vertelde was dat er volstrekt geen risico was voor de persoonlijke veiligheid met de bevingen in Groningen. Dus dat staat een beetje haaks op het worst case scenario van het onderzoek waar jij mee komt.
Een onderzoek wat overigens uitgaat van zwaardere bevingen dan die in Groningen waargenomen zijn.
Het calimero-argument snijdt overigens geen hout, maar dat snap je hoop ik zelf ook wel.
Nee dat deed je zelf al met je kroegpraat.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 08:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, je bent kansloos mijn mening aan het verkrachten.
Je Italiaan is duidelijk geen architect: in aardbevingsgevoelige gebieden wordt (vaak van oudsher) gebouwd op een manier die schade en/of slachtoffers moet voorkomen. Dat is in Groningen niet gedaan omdat het tot voor kort geen aardbevingsgevoelige regio was.quote:Op maandag 8 januari 2018 21:24 schreef VEM2012 het volgende:
In het kort kwam het er op neer dat hij mij vertelde dat wat er in Groningen gebeurt totaal ongevaarlijk is en dat schade aan woningen vooral het gevolg zijn van de kwaliteit van die woningen.
Schade moet gewoon betaald worden, dus daar waar dat niet gebeurt is men terecht boos.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 08:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Feit is dat die huizen wel kapot gaan door aardbevingen en dat de NAM daar geen flikker aan doet, qua schadeafhandeling. Het zal je oudedagsvoorziening maar zijn.
Ik woon zelf in Groningen (stad), maar ben hier niet geboren. Nu vind ik Groningers over het algemeen gewoon Calimero’s met hun eeuwige gejank op de Randstad/Ajax/Friesland, maar deze boosheid snap ik echt wel.
Oh jij bent gewoon van de open deuren intrappen, nee natuurlijk zijn die huizen in Groningen waarvan sommige er al eeuwen staan niet aardbevingsbestendig gebouwd daar was namelijk tot ver in de vorige eeuw geen enkele aanleiding toe en volgens de NAM was dat tot ongeveer 2000 niet eens nodig.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 08:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb hem gewoon in privé gesproken. Een toevallige ontmoeting. Dan ga ik niet een kopie van zijn paspoort vragen.
Dat de oorzaak van de schade ook ligt in die boringen ontkende hij ook helemaal niet, sterker nog, dat benoemde hij als een probleem. Maar dat laat onverlet dat de schade die dan optreedt mede zijn oorsprong heeft in de bouw(kwaliteit) zelf. Als jij een voetbal tegen een dun ruitje van een tuinhuisje aan schopt is dat ruitje in 9 vd 10 gevallen stuk. Schop je die tegen een modern raam in een woning, dan is de ruit in 99 vd 100 gevallen nog heel.
Mijns inziens moeten we gewoon door blijven gaan met gaswinning daar en mensen die zich onveilig voelen moet je ook gewoon lekker laten vertrekken. Koop die woningen tegen marktwaarde op en zet er lekker Syriërs in, want daar schijnen we weer te weinig huizen voor te hebben. Twee vliegen in één klap. Maatschappelijk belang gaat voor het individueel belang.
En zo’n worst case scenario met 30 doden maakt dat niet anders. Vrijwel iedere vliegreis kent een worst case scenario met 30 of meer doden. Er is niet zoiets als 100% veilig.
Het is allemaal niet zo moeilijk: daadwerkelijke schade vergoeden, mensen die bang zijn laten verhuizen en doorgaan met gaswinning. Dan mag iedereen verder geloven wat hij wil over de ernst van het risico.
Nee, hij is inderdaad seismoloog.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 08:55 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je Italiaan is duidelijk geen architect: in aardbevingsgevoelige gebieden wordt (vaak van oudsher) gebouwd op een manier die schade en/of slachtoffers moet voorkomen. Dat is in Groningen niet gedaan omdat het tot voor kort geen aardbevingsgevoelige regio was.
Met de kwaliteit van de huizen is niks mis als je uitgaat van zeer kleine kans op aardbevingen.
Nee niet echt onzin, je zou een punt hebben als de bevolking er net zo van zou profiteren als in de VS of landen waar eigendomsrecht beter beschermd wordt (en niet om zeep geholpen door een mijnwet van een bezetter) maar dan zou er niet zo gezeurd worden.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:00 schreef VEM2012 het volgende:
Wat onzin is, is de eis dat er gestopt moet worden met gaswinning.
Je diskwalificeert jezelf met jouw ‘jij moet je bek houden, want jij bent Hollander’ (ik chargeer, maar feitelijk staat dat er wel).quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh jij bent gewoon van de open deuren intrappen, nee natuurlijk zijn die huizen in Groningen waarvan sommige er al eeuwen staan niet aardbevingsbestendig gebouwd daar was namelijk tot ver in de vorige eeuw geen enkele aanleiding toe en volgens de NAM was dat tot ongeveer 2000 niet eens nodig.
Verder wel leuk gelul met je "maatschappelijk belang" maar daarmee bedoel je als hersenloze Hollander waarschijnlijk alleen Holland mee toch aangezien op deze voet doorgaan met boren geen enkel ander maatschappelijk belang gediend wordt.
Nederlanders zeuren overal over, dus dat lijkt mij ook niet waar te maken.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee niet echt onzin, je zou een punt hebben als de bevolking er net zo van zou profiteren als in de VS of landen waar eigendomsrecht beter beschermd wordt (en niet om zeep geholpen door een mijnwet van een bezetter) maar dan zou er niet zo gezeurd worden.
En dat wordt gezegd door de user die borrelpraat met een Italiaan als argument gebruikt, beetje simpel ben je wel.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je diskwalificeert jezelf met jouw ‘jij moet je bek houden, want jij bent Hollander’ (ik chargeer, maar feitelijk staat dat er wel).
En dan ben ik nog niet eens Hollander.
Zoals ik al zei een beetje simpel ben je wel, ik stel namelijk nergens dat Groningen bezet wordt. Dat jij te dom bent om te weten hoe wij aan onze mijnwet komen zegt ook wel weer genoeg, wellicht kan die Italiaan het je uitleggenquote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nederlanders zeuren overal over, dus dat lijkt mij ook niet waar te maken.
Maar goed, inmiddels wordt Groningen bezet ende onderdrukt.
Dank voor deze komische noot!
En dat is dus onzin want die gebouwen zijn niet aardbevingbestendig. Geen architect zal zeggen dat het veilig is: de constructies zijn niet getest op aardbevingen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, hij is inderdaad seismoloog.
Het lijkt mij verder erg sterk dat alle getroffen woningen kwalitatief tiptop waren. Zeker aangezien ik in Eindhoven en omstreken constateer dat er erg veel woningen zijn waar wel wat aan mankeert. Wat vaak niet zo’n groot probleem is maar dat wel kan worden door bv een aardbeving.
De kern van zijn betoog was vooral gericht op dat het gewoonweg veilig is in dat gebied als je kijkt naar de bevingen. Dat is ook de officiële visie.
Wat jij borrelpraat noemt is simpelweg de mening van een deskundige die onderzoek doet naar de bevingen aldaar. Hoe dat borrelpraat is ontgaat mij.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
En dat wordt gezegd door de user die borrelpraat met een Italiaan als argument gebruikt, beetje simpel ben je wel.
Het is geen deskundige op het gebied van bouwmechanica dus wat dat betreft is het borrelpraat.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jij borrelpraat noemt is simpelweg de mening van een deskundige die onderzoek doet naar de bevingen aldaar. Hoe dat borrelpraat is ontgaat mij.
Jij denkt dat zo’n onderzoek niet wordt toegespitst op de feitelijke situatie en er dus wordt getest met Nederlandse constructies? Dat zou wel heel raar zijn, nietwaar?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:14 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En dat is dus onzin want die gebouwen zijn niet aardbevingbestendig. Geen architect zal zeggen dat het veilig is: de constructies zijn niet getest op aardbevingen.
Jouw Italiaan kan daar niks over zeggen want in Italië gebruiken ze compleet andere constructies en de NAM heeft ook geen idee als ze buitenlanders inhuren.
Natuurlijk zijn niet alle gebouwen tip top maar de bouwconstructie is over het algemeen goed genoeg om het eeuwen vol te houden onder normale omstandigheden.
en dat argument is voldoende om door te gaan met het winnen van gas voor het belang van Shell en Exxon,veel meer maatschappelijk belang is er niet echt meer gezien de schade en de afhandeling er van?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jij borrelpraat noemt is simpelweg de mening van een deskundige die onderzoek doet naar de bevingen aldaar. Hoe dat borrelpraat is ontgaat mij.
Het staat je vrij om te denken dat het gelogen is, maar dat is iets anders.
Dan vallen we gewoon terug op de officiële rapporten die eveneens concluderen dat er geen gevaar is op letsel. Zijn we nog steeds bij dezelfde conclusie hoor!
Zou in dat team niemand toegevoegd zijn die die deskundigheid wel heeft?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het is geen deskundige op het gebied van bouwmechanica dus wat dat betreft is het borrelpraat.
Hij heeft gelijk als het erom gaat dat je buiten op straat niet wordt getroffen door wegens de aardbeving omvallende bomen, aardverschuivingen, lawines etc.
Jij ontkent nu dat de staat aardgasbaten heeft?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
en dat argument is voldoende om door te gaan met het winnen van gas voor het belang van Shell en Exxon,veel meer maatschappelijk belang is er niet echt meer gezien de schade en de afhandeling er van?
Je argument het boren kan doorgaan is pas valide als mensen vanaf het begin van de gaswinning met de NAM hadden kunnen onderhandelen zoals het bijvoorbeeld ook in de VS gaat met fracking, de mensen delen dan mee in de opbrengst en schade wordt herstelt.
Nee maar wel dat die verkeerd besteed worden en gezien de schadeafwikkeling is het argument baten ook niet echt relevant meer althans niet voor de overheid.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij ontkent nu dat de staat aardgasbaten heeft?
Wie zegt dat elke beving door de gaswinning komt? Men heeft de gaskraan al voor een groot gedeelte dichtgedraaid. We zien dat de bevingen gewoon doorgaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nederlanders zeuren overal over, dus dat lijkt mij ook niet waar te maken.
Maar goed, inmiddels wordt Groningen bezet ende onderdrukt.
Dank voor deze komische noot!
Jij verwacht onmiddellijk resultaat als de gaswinning naar beneden gaat?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wie zegt dat elke beving door de gaswinning komt? Men heeft de gaskraan al voor een groot gedeelte dichtgedraaid. We zien dat de bevingen gewoon doorgaan.
En hoe gaat dit op voor de mensen die er al woonden voordat er überhaupt sprake was van bevingen door gaswinning?quote:Zoals het een eigen keuze is te leven in de buurt van een druk vliegveld, zo is het ook de eigen keuze te wonen in een gebied die bekend staat om zijn lichte bevingen.
Ik stel een vraag aan de hand van jouw post. Is normaal een discussie voeren teveel gevraagd voor jou?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee maar wel dat die verkeerd besteed worden en gezien de schadeafwikkeling is het argument baten ook niet echt relevant meer althans niet voor de overheid.
Wel grappig dat je je alleen op dat puntje focust, kon die Italiaan de rest niet aan je uitleggen
Dat laatste ben ik met je eens. Het eerste niet. Dat verband lijkt mij wel redelijk aangetoond. En dat de gaskraan dichtgedraaid is wil niet zeggen dat er dan geen bevingen meer kunnen komen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wie zegt dat elke beving door de gaswinning komt? Men heeft de gaskraan al voor een groot gedeelte dichtgedraaid. We zien dat de bevingen gewoon doorgaan.
Zoals het een eigen keuze is te leven in de buurt van een druk vliegveld, zo is het ook de eigen keuze te wonen in een gebied die bekend staat om zijn lichte bevingen.
Geef ze de mogelijkheid om te verhuizen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:49 schreef Chewie het volgende:
En hoe gaat dit op voor de mensen die er al woonden voordat er überhaupt sprake was van bevingen door gaswinning? Of wordt het nu te lastig voor feitenvrije hersendode elzies?
Het belang van gaswinning staat boven het belang van de Groningers. Zij staan in dienst van de Nederlanders en niet omgekeerd. Mensen zullen zich altijd voor het hogere doel moeten schikken. Dat weet je als je woont boven een winstgevende gasbel.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jij verwacht onmiddellijk resultaat als de gaswinning naar beneden gaat?
[..]
En hoe gaat dit op voor de mensen die er al woonden voordat er überhaupt sprake was van bevingen door gaswinning?
Goh wat sta jij hier objectief en evenredig in. Een groot denker, dat is duidelijk, ik zal op je eerste boek wachten.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 10:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het belang van gaswinning staat boven het belang van de Groningers. Zij staan in dienst van de Nederlanders en niet omgekeerd. Mensen zullen zich altijd voor het hogere doel moeten schikken. Dat weet je als je woont boven een winstgevende gasbel.
Dan kun je vervolgens zelf de keuze maken er te blijven wonen of te verkassen naar elders. Persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden willen worden in dat kale gat. Het is overduidelijk het meest lelijke stukje van Nederland. Er is helemaal niets. Een rits aan opeenvolgende kale platte vlaktes als je er doorheen rijdt. Waarom zou je daar überhaupt willen wonen? Ik zou daar knetter depressief van worden.
Experts, de overheid, de NAM. Daar is geen twijfel over mogelijkquote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wie zegt dat elke beving door de gaswinning komt?
Er waren al twijfels of het terugdraaien van de gaswinning zou helpen tegen de aardbevingen.quote:Men heeft de gaskraan al voor een groot gedeelte dichtgedraaid. We zien dat de bevingen gewoon doorgaan.
Het merendeel van de mensen woonde er al toen de problematiek ging spelen.quote:Zoals het een eigen keuze is te leven in de buurt van een druk vliegveld, zo is het ook de eigen keuze te wonen in een gebied die bekend staat om zijn lichte bevingen.
Jij zou de politiek in moeten gaanquote:Op dinsdag 9 januari 2018 10:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het belang van gaswinning staat boven het belang van de Groningers. Zij staan in dienst van de Nederlanders en niet omgekeerd. Mensen zullen zich altijd voor het hogere doel moeten schikken. Dat weet je als je woont boven een winstgevende gasbel.
Dan kun je vervolgens zelf de keuze maken er te blijven wonen of te verkassen naar elders. Persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden willen worden in dat kale gat. Het is overduidelijk het meest lelijke stukje van Nederland. Er is helemaal niets. Een rits aan opeenvolgende kale platte vlaktes als je er doorheen rijdt. Waarom zou je daar überhaupt willen wonen? Ik zou daar knetter depressief van worden.
Ik blijf mijn standpunt dat wanneer deze situatie zich in de randstad had voltrokken, bij de eerste de beste rammel de hele boel direct lam was gelegd door de politiek om "erger te voorkomen". Nu kunnen wij Groningers (letterlijk) de tering krijgen met de geleden schade, als het geld maar wel binnen blijft komen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 10:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb even wat meer persoonlijk geneuzel tussen users weggehaald dus dat is ook meegegaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:15 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Euhm, waarom loop jij posts van mij leeg te klauwen?
Nou inderdaad, stel je voor dat er een gasbel zat onder Den Haag. Of Amsterdam. No way dat er daar geboord zou worden. Maar ach, daar in Groningen wonen alleen maar een paar gekke onbelangrijke boeren.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 11:57 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Ik blijf mijn standpunt dat wanneer deze situatie zich in de randstad had voltrokken, bij de eerste de beste rammel de hele boel direct lam was gelegd door de politiek om "erger te voorkomen". Nu kunnen wij Groningers (letterlijk) de tering krijgen met de geleden schade, als het geld maar wel binnen blijft komen.
Jammer dat er niet bij genoemd word dat er niets met die meldingen gaat gebeuren.. omdat de afhandeling vorig jaar stilgelegd is..quote:
Epicentrum Binnenhof: Te voelen in de hele randstad, schades worden gemeld uit de wijde omgeving.. Er heerst paniek en mensen weten niet waar ze aan toe zijn:quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:22 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Nou inderdaad, stel je voor dat er een gasbel zat onder Den Haag. Of Amsterdam. No way dat er daar geboord zou worden. Maar ach, daar in Groningen wonen alleen maar een paar gekke onbelangrijke boeren.
In Trouw staat een mooi stukkie over slachtofferschap. Wie weet herken je er iets van jezelf in.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 11:57 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Ik blijf mijn standpunt dat wanneer deze situatie zich in de randstad had voltrokken, bij de eerste de beste rammel de hele boel direct lam was gelegd door de politiek om "erger te voorkomen". Nu kunnen wij Groningers (letterlijk) de tering krijgen met de geleden schade, als het geld maar wel binnen blijft komen.
Ga jij nou maar weer verder dromen over jouw denkbeeldige Italiaanse vriendjequote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In Trouw staat een mooi stukkie over slachtofferschap. Wie weet herken je er iets van jezelf in.
Zou jij die laatste bewering even hard kunnen maken?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jammer dat er niet bij genoemd word dat er niets met die meldingen gaat gebeuren.. omdat de afhandeling vorig jaar stilgelegd is..
Er liggen nu 5000 nieuwe schades op de plank te wachten tot er nog wat bevingen komen en er niets meer valt af te handelen het nieuwe schadeprotocol er is.. en waarom ie er niet is weet niemand..
Desondanks had het CVW (de schadeafhandelingsorganisatie van de NAM) 2.4 miljoen winst het afgelopen jaar..
Sinds de eerste beving in 2012 is er geen hol gedaan.. enkel schepen met geld vergooid aan onderzoeken die geen enkele duidelijkheid of garanties geven..
Daar is zoveel aan opgegaan dat elke Groninger 2 keer de waarde van zn woning gestort kon krijgen en er nog geld overbleef..
Boehoe, iemand met een andere mening! Snel de mond snoeren!quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:43 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Ga jij nou maar weer verder dromen over jouw denkbeeldige Italiaanse vriendje
Jouw beweringen die je in dit topic uit zijn net zo gegrond als alle subjectieve meningen van betrokkenen in ditzelfde topic, totdat je met bewijsvoering komt.
Daar zijn ze te druk met werken om te zeiken denk ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:44 schreef Nobu het volgende:
Alle Groningers weer in de calimerostand, typisch. Ook in de Randstad zijn producerende velden en ook daar zijn de eerste rammeltjes al gemeten.
Daar komt nog weleens een auto voorbij, valt een trillinkje meer of minder niet meteen op.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar zijn ze te druk met werken om te zeiken denk ik.
Kun je nagaan hoe beroemd ik ben!quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:46 schreef bascross het volgende:
Ik sprak van de week een Italiaan die vertelde dat de posts van VEM2012 grote onzin zijn.
Nou ja, een trekker kan ook trillingen veroorzaken. Is daar al een meldpunt voor geopend?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:46 schreef Nobu het volgende:
[..]
Daar komt nog weleens een auto voorbij, valt een trillinkje meer of minder niet meteen op.
Ja hoor.. tel maar op vanaf 2012 wat er uit is gegeven aan pappen en nathouden..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou jij die laatste bewering even hard kunnen maken?
Klopt wel. Ik sprak gisteren een Chinees die dit ook bevestigde.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:48 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja hoor.. tel maar op vanaf 2012 wat er uit is gegeven aan pappen en nathouden..
De moeite doe je zelf maar.. ik voel me absoluut niet geroepen om ook maar enige moeite voor je toe doen.. dat begrijp je zelf ook heel goed mag ik hopen..
Dus als je nu gaat roepen dat ik maar wat lul dan kom je maar met een bewijs dat het anders zit..
Oh... ik dacht dat je het als feit noemde.. Nu is het opeens een menig geworden?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Boehoe, iemand met een andere mening! Snel de mond snoeren!
Hoezo iemand met een andere mening, snel de mond snoeren?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Boehoe, iemand met een andere mening! Snel de mond snoeren!
275.000 woningen keer 200.000 (schatting gemiddelde waarde) is 55 miljard euro.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:48 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja hoor.. tel maar op vanaf 2012 wat er uit is gegeven aan pappen en nathouden..
De moeite doe je zelf maar.. ik voel me absoluut niet geroepen om ook maar enige moeite voor je toe doen.. dat begrijp je zelf ook heel goed mag ik hopen..
Dus als je nu gaat roepen dat ik maar wat lul dan kom je maar met een bewijs dat het anders zit..
Opvoeding is optioneel in Groningen begrijp ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh... ik dacht dat je het als feit noemde.. Nu is het opeens een menig geworden?
Je moet niet al je vakantieliefdes geloven kerel..
Al lang genoemd: de officiële onderzoeken geven aan dat er geen risico is dat er slachtoffers zullen vallen. Precies in lijn met wat ik aangaf.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:50 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Hoezo iemand met een andere mening, snel de mond snoeren?![]()
Jij doet beweringen over een zogenaamd onderzoek wat alle huidige zaken zou weerleggen, echter kun jij er op geen enkele manier bewijs voor leveren. Er is echt helemaal geen enkele reden voor iemand om aan te nemen dat je dit niet volledig verzint en daar probeer ik je op te wijzen. En in plaats van met bewijs te komen, schiet je volledig in de defensie en probeer je het op de man te spelen
Kom met bewijs of hou eens op met liegen.
Ah oke.. goed dat je dat weet zeg...quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
275.000 woningen keer 200.000 (schatting gemiddelde waarde) is 55 miljard euro.
Dat (meer zelfs volgens jou!) zou uitgegeven zijn aan pappen en nathouden? Nou, nee hoor!
Welke onderzoeken? geef eens een bron?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Al lang genoemd: de officiële onderzoeken geven aan dat er geen risico is dat er slachtoffers zullen vallen. Precies in lijn met wat ik aangaf.
En jij speelt (vol) op de man, niet ik.
Daar gaat hij met de staart tussen zijn benen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ah oke.. goed dat je dat weet zeg...
quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Opvoeding is optioneel in Groningen begrijp ik.
quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:55 schreef VEM2012 het volgende:
En jij speelt (vol) op de man, niet ik.
Oh? en zelfs dat heb je fout.. kom maar even met die onderzoeken en de naam van die ijsverkoper of het bedrijf waar ie door ingehuurt was..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar gaat hij met de staart tussen zijn benen.
Je moet ook niet proberen te discussiëren met die flessentrekkers.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees jij het dagblad van het noorden niet? Zelfs die maken nog melding van die onderzoeken. Al zijn ze (commercieel wel zo handig) vooral als de kippen erbij om iets te roepen wat in het straatje van de onheilsvoorspellers past.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Welke onderzoeken? geef eens een bron?
Want je lult ontzettend uit je nek..
Niet eromheen lullen.. een link posten en niet huilen..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees jij het dagblad van het noorden niet? Zelfs die maken nog melding van die onderzoeken. Al zijn ze (commercieel wel zo handig) vooral als de kippen erbij om iets te roepen wat in het straatje van de onheilsvoorspellers past.
Dus je weet over welke onderzoekers ik het heb, maar ze zijn wel door mij verzonnen?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh? en zelfs dat heb je fout.. kom maar even met die onderzoeken en de naam van die ijsverkoper of het bedrijf waar ie door ingehuurt was..
Ik weet namelijk exact welke italianen jij bedoeld.. en daar kan ik nog wel een topicje aan wijden als ik daar zin in krijg..
Maar als je enkel wat roept en tiert zonder bron.. dan doe ik ook geen moeite natuurlijk he?
Tsja, die willen gratis geld en dan is kritische benadering een beetje vervelend...quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je moet ook niet proberen te discussiëren met die flessentrekkers.
Nou doe eens een poging.. leg eens uit hoe het zit..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus je weet over welke onderzoekers ik het heb, maar ze zijn wel door mij verzonnen?
Nou breekt mijn klomp!
Na meerdere keren aangegeven te hebben dat je zelf geen moeite wil doen voor onderbouwing van wat jij beweert is deze klacht heel kinderachtig.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Niet eromheen lullen.. een link posten en niet huilen..
Gereutel bedoel je..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja, die willen gratis geld en dan is kritische benadering een beetje vervelend...
Opnieuw heb je het over onderzoeken zonder ook maar een bron te noemen. Van ons tweeën ben ik de enige die nu ook maar *iets* van een linkje in een post heeft gezet, terwijl jij de ene na de andere bewering doet.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees jij het dagblad van het noorden niet? Zelfs die maken nog melding van die onderzoeken. Al zijn ze (commercieel wel zo handig) vooral als de kippen erbij om iets te roepen wat in het straatje van de onheilsvoorspellers past.
Jij roept dat je helemaal op de hoogte bent. Dus het lijkt mij dat jij aan zet bent, niet ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nou doe eens een poging.. leg eens uit hoe het zit..
Veel verder dan schelden kom je niet. Grow up!quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:04 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Opnieuw heb je het over onderzoeken zonder ook maar een bron te noemen. Van ons tweeën ben ik de enige die nu ook maar *iets* van een linkje in een post heeft gezet, terwijl jij de ene na de andere bewering doet.
Even wat anders: Ik heb ergens gelezen dat heel Groningen dood gaat als we er niets aan doen, dat is ergens uit een onderzoek gekomen! En dat was heel officieel! Want het was uitgevoerd door een Italiaan. Die ik verder niet ken, geen naam van heb, maar ik heb hem ooit eens gesproken en het leek allemaal heel legit. En als je een bron wil hebben, dan kun je de tering krijgen, want je moet me maar gewoon geloven. Want het is echt zo!
Debiel
Haha ontwijk de vraag maar opnieuwquote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Veel verder dan schelden kom je niet. Grow up!
Lees het topic nog maar eens.. jij begint met slap geouwehoer waar je ergens een klepel hebt zien liggen en ooit eens iets hebt gehoord over een klok..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Na meerdere keren aangegeven te hebben dat je zelf geen moeite wil doen voor onderbouwing van wat jij beweert is deze klacht heel kinderachtig.
Snap je dat zelf niet?
Nou, ik heb jouw bewering dat er meer dan 55 miljard is uitgegeven aan pappen en nathouden inmiddels al met de grond gelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Lees het topic nog maar eens.. jij begint met slap geouwehoer waar je ergens een klepel hebt zien liggen en ooit eens iets hebt gehoord over een klok..
Verder heb je geen benul en ook maar enige wetenschap van waar je het nou precies over hebt maar kom je met allerlei feiten zonder bron...
Dus aan jou om te beginnen met bronnen.. maar dat gaat niet gebeuren omdat ik je vervolgens platwals met feiten, cijfers en bronnen bij alles wat ik zeg of beweert heb in alle bevingstopics op FOK!
in 2012 opende ik de eerste, en er is geen 1 feit bij die niet klopt.. dus kom maar op dan..
![]()
Een hoop praten maar niets zeggen.. ik had nu toch echt een fatsoenlijke onderbouwing en bron voor je geblaat verwacht..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, ik heb jouw bewering dat er meer dan 55 miljard is uitgegeven aan pappen en nathouden inmiddels al met de grond gelijk gemaakt.
Het spijt me dat ik het zeg, maar jij en de andere boe roepers zijn buitengewoon kinderachtig bezig door steeds alleen maar te vragen om bronnen.
Mijn bron heb ik gegeven. Jij hebt inmiddels bevestigd dat die bron bestaat en geef je aan pagina’s aan weerwoord te kunnen leveren.
Alleen doe je dat niet.
Hoe kinderachtig ben je wel niet als je degene bent met de kennis die alleen maar gaat zeiken over dat ik niet rapporten kan overleggen van die Italiaan, omdat ik hem simpelweg toevallig sprak en niet direct aan hem gevraagd heb om alle onderliggende stukken.
Dan wil je geen discussie, dan wil je de discussie bewust vermoorden.
Ja gaat nergens over. Gewoon zeggen dat een Italiaan je op straat dat zo heeft gezegd moet toch voldoende zijn. Slaat nergens op dat mensen daar onderbouwing van willen zien.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:30 schreef VEM2012 het volgende:
aar jij en de andere boe roepers zijn buitengewoon kinderachtig bezig door steeds alleen maar te vragen om bronnen.
Waar heb je dat met de grond gelijk gemaakt dan? Ik zie geen link hoor?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, ik heb jouw bewering dat er meer dan 55 miljard is uitgegeven aan pappen en nathouden inmiddels al met de grond gelijk gemaakt.
Het spijt me dat ik het zeg, maar jij en de andere boe roepers zijn buitengewoon kinderachtig bezig door steeds alleen maar te vragen om bronnen.
Mijn bron heb ik gegeven. Jij hebt inmiddels bevestigd dat die bron bestaat en geef je aan pagina’s aan weerwoord te kunnen leveren.
Alleen doe je dat niet.
Hoe kinderachtig ben je wel niet als je degene bent met de kennis die alleen maar gaat zeiken over dat ik niet rapporten kan overleggen van die Italiaan, omdat ik hem simpelweg toevallig sprak en niet direct aan hem gevraagd heb om alle onderliggende stukken.
Dan wil je geen discussie, dan wil je de discussie bewust vermoorden.
Als je nou eens echt leest, dan zie je dat zolderkamer gewoonweg bevestigd heeft dat Italianen onderzoek hiernaar doen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:36 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja gaat nergens over. Gewoon zeggen dat een Italiaan je op straat dat zo heeft gezegd moet toch voldoende zijn. Slaat nergens op dat mensen daar onderbouwing van willen zien.![]()
Speel jij een typetje ofzo?
En dat de beweringen die jij meent gehoord te hebben, de grootste onzin zijn..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je nou eens echt leest, dan zie je dat zolderkamer gewoonweg bevestigd heeft dat Italianen onderzoek hiernaar doen.
Jij beweert dat er aan pappen en nathouden zelfs ruim 2x de waarde van de woningen van de Groningers is uitgegeven aan pappen en nathouden. Dat is ruim 110 miljard (ik was even de extreemheid van de overdrijving vergeten).quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waar heb je dat met de grond gelijk gemaakt dan? Ik zie geen link hoor?
En je bewering over een italiaan is natuurlijk leuk.. maar raakt kant noch wal.. en is van hetzelfde laken een pak: gelul tot je het tegendeel bewijst..
Verder is je instelling er eentje waar je jezelf alleen maar mee hebt, want dit is dus het gevolg van mensen de grond in trappen: die mensen halen hun neus voor je op..
Aangezien jij dat bewijs claimt te hebben liggen: laat zien zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En dat de beweringen die jij meent gehoord te hebben, de grootste onzin zijn..
Je snapt het niet: een beetje archtitect laat een constructie vooraf testen op plaatselijke omstandigheden. Als de test goed is, zal het gebouw veilig zijn en kan de bouw beginnen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij denkt dat zo’n onderzoek niet wordt toegespitst op de feitelijke situatie en er dus wordt getest met Nederlandse constructies? Dat zou wel heel raar zijn, nietwaar?
Jeetje vent, vroeger gepest door een Groninger ofzo?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet niet de hele tijd de bal terugkaatsen.. beetje sneu als alle users in dit topic jou een vraag stellen...quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aangezien jij dat bewijs claimt te hebben liggen: laat zien zou ik zeggen!
Hieruit blijkt wel hoe weinig je van aardbevingen weet. Ja, als een trekker langsrijdt over slappe grond voel je het in huis trillen (en als er veel zwaar verkeer langsrijdt kan dat inderdaad schade veroorzaken), maar die trilligen zijn van een heel andere aard dan die van een aardbeving. Daarom kun je dat met geen mogelijkheid vergelijken.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, een trekker kan ook trillingen veroorzaken. Is daar al een meldpunt voor geopend?
Dat laatste: hoe vaak is dat al gebeurd?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:00 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je snapt het niet: een beetje archtitect laat een constructie vooraf testen op plaatselijke omstandigheden. Als de test goed is, zal het gebouw veilig zijn en kan de bouw beginnen.
Als je dan een X-tal jaren later de plaatselijke omstandigheden verandert met extremen als aardbevingen, klopt de testinformatie niet meer en kun je geen uitspraak doen over de veiligheid.
Dan achteraf, als er al schade is, concluderen dat de schade ligt aan de kwaliteit van de gebouwen, is borrelpraat.
En je gaat mij niet vertellen dat àlle gebouwen in de regio de laatste jaren zijn getest op "veiligheid in geval van aardbevingen" met het doorrekenen van de constructies op gedrag bij aardbevingen van diverse sterkten en vanuit verschillende richtingen.
Dat zou trouwens raar zijn omdat je bij elke aardbeving opnieuw moet kijken of de constructie niet te zeer is aangetast om binnen de testparameters te blijven.
Daarnaast hoeft het niet om instorten te gaan: als door frictie gasleidingen breken en brand uitbreekt is het net zo goed onveilig.
Nee. Ik vraag gewoon om een fatsoenlijke discussie. Dat schijnt teveel gevraagd te zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:01 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Jeetje vent, vroeger gepest door een Groninger ofzo?
Niet nodig. Er zijn door de jaren heen al verschillende deskundigen, politici (waaronder mensen van de VVD) ter plaatse geweest.quote:
Dat is 'm nou juist: wie heeft er recht op een schadevergoeding? Dat is best een heel gepuzzel. Achter de coulissen wordt immers hard gewerkt om dat uit te zoeken, daarom lijkt de schadeafhandeling stil te liggen.quote:Verder zegt de minister het te betreuren dat de schade-afhandeling momenteel stilligt. "Mensen die schade hebben, hebben er recht op dat die zo snel mogelijk wordt verholpen."
Dus.quote:Minister Wiebes van Economische Zaken gaat zijn best doen om de gaswinning in Noordoost-Groningen zo snel mogelijk terug te brengen. "Wat we in elk geval moeten doen is de plannen klaar hebben om de gaswinning naar beneden te krijgen", zei hij in reactie op de aardbeving bij Zeerijp van vanmiddag. Wiebes onderzoekt momenteel op welke manieren de rem op de gaswinning kan en hoopt daar de komende maanden duidelijkheid over te geven.
En zo is het maar net, want hier in de Randstad wordt er tenminste niet gejammerd en geklaagd. De economie gaat vandaag de dag vol gas vooruitquote:de gasopbrengsten zitten bijna allemaal in de randstad.
Sterker, die gebouwen krijgen 120 bevingen per jaar voor hun kiezen, zijn daardoor al verzwakt, beschadigd en in stutten gezet, en dan krijg je het volgende nieuws.. geloof me bij een beving van 7 staat er niets meer:quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:00 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je snapt het niet: een beetje archtitect laat een constructie vooraf testen op plaatselijke omstandigheden. Als de test goed is, zal het gebouw veilig zijn en kan de bouw beginnen.
Als je dan een X-tal jaren later de plaatselijke omstandigheden verandert met extremen als aardbevingen, klopt de testinformatie niet meer en kun je geen uitspraak doen over de veiligheid.
Dan achteraf, als er al schade is, concluderen dat de schade ligt aan de kwaliteit van de gebouwen, is borrelpraat.
En je gaat mij niet vertellen dat àlle gebouwen in de regio de laatste jaren zijn getest op "veiligheid in geval van aardbevingen" met het doorrekenen van de constructies op gedrag bij aardbevingen van diverse sterkten en vanuit verschillende richtingen.
Dat zou trouwens raar zijn omdat je bij elke aardbeving opnieuw moet kijken of de constructie niet te zeer is aangetast om binnen de testparameters te blijven.
Daarnaast hoeft het niet om instorten te gaan: als door frictie gasleidingen breken en brand uitbreekt is het net zo goed onveilig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb als enige vragen beantwoord.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je moet niet de hele tijd de bal terugkaatsen.. beetje sneu als alle users in dit topic jou een vraag stellen...
Je zou denken dat duidelijk was dat dit een grap was, maar nee.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:08 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hieruit blijkt wel hoe weinig je van aardbevingen weet. Ja, als een trekker langsrijdt over slappe grond voel je het in huis trillen (en als er veel zwaar verkeer langsrijdt kan dat inderdaad schade veroorzaken), maar die trilligen zijn van een heel andere aard dan die van een aardbeving. Daarom kun je dat met geen mogelijkheid vergelijken.
Ik maak geen grappen over serieuze dingenquote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je zou denken dat duidelijk was dat dit een grap was, maar nee.
quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:10 schreef Scjvb het volgende:
Voor de overige lezer:
Circa 'n paar jaar geleden werd al overwogen om de door Groningers 'gehate' gaswinning in een sneller tempo af te bouwen, ware het niet dat het hiervoor gewoon nog te vroeg is. Dit laatste resulteerde echter in het besluit om inzake deze kortstondige overweging snel gas terug te nemen.![]()
Bijgaand is het ook best optioneel eens wat meer te doen aan die 'bouwvallen' aldaar, uiteindelijk bespoedigt dat ook al die (soms overbodige) schademeldingen en claims. [ afbeelding ]
[..]
Dat is 'm nou juist: wie heeft er recht op een schadevergoeding. Dat is best een heel gepuzzel. Achter de coulissen wordt immers hard gewerkt om dat uit te zoeken, daarom lijkt de schadeafhandeling stil te liggen.
Maar, al met al gloort er hoop voor de toekomst:
[..]
Dus.
[..]
En zo is het maar net, want hier in de Randstad wordt er tenminste niet gejammerd en geklaagd. De economie gaat vandaag de dag vol gas vooruit, waarbij kabinet Rutte III en gevolg erg hard werkt om nog grotere vooruitgangen te boeken.
Hetzelfde geldt dus ook voor moderne versies van duurzame energiewinning ten behoeve van al onze klanten, waardoor de gaskraan langzaamaan zal kunnen gaan sluiten. [ afbeelding ]
Die jij ter plekke verzint zonder bron? Nope.. doeiquote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb als enige vragen beantwoord.
Ga jij nog cijfermatig die ruim 110 miljard onderbouwen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |