quote:Op vele plekken in provincie Groningen is rond drie uur maandagmiddag een aardbeving gevoeld. Volgens het KNMI gaat het om een aardbeving van 3.4 met als epicentrum Zeerijp.
Dat maakt het dit de één na zwaarste beving in de provincie Groningen tot nu toe. De zwaarste beving vond plaats in 2012, dat was op 16 augustus in Huizinge. Die had een kracht van 3.6 op de Schaal van Richter.
Aanvankelijk gaf de automatische melding aan dat het epicentrum in 't Zandt lag. Dat is nu bijgesteld naar Zeerijp.
Zesde aardbeving in korte tijd
Het is de zesde aardbeving met als epicentrum Zeerijp in iets meer dan een maand tijd. Ook in december was het vijf keer raak:
- 1 december 12:33 uur: 1.7 in Zeerijp
- 1 december 22.05 uur: 1.3 in Zeerijp
- 22 december 20:40 uur: 1.7 in Zeerijp
- 22 december 21:06 uur: 0.4 in Zeerijp
- 30 december 00:15 uur: 1.4 in Zeerijp
- 8 januari 2018 - 15:00 uur: 3.4 in Zeerijp
Meldingen stromen binnen
De meldingen stromen binnen bij de redactie van RTV Noord en op Twitter. Ze komen onder andere uit Appingedam, Middelstum en ook flinke delen van de stad Groningen, zoals de stadswijken Paddepoel en Beijum. Ook bij de IKEA (Sontplein) en op de redactie van RTV Noord (Europapark) werd een beving gevoeld.
Tsja, zolang ze de 5,8 van de aardbeving van '92 in Roermond niet halen moeten ze niet zo miepen in Groningen.quote:
De aardbeving in Roermond werd niet door mensen veroorzaakt.quote:Op maandag 8 januari 2018 15:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Tsja, zolang ze de 5,8 van de aardbeving van '92 in Roermond niet halen moeten ze niet zo miepen in Groningen.
Ik heb nog niets gehoord over eventuele slachtoffers.quote:
Het komt wel erg dichtbij zo he..quote:Op maandag 8 januari 2018 16:01 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Ik heb nog niets gehoord over eventuele slachtoffers.
Ben potdomme 3 jaar geleden nog in Groningen geweest
Compensatie voor wat? Het achterstallige onderhoud aan die bouwvallen van ze? Meer dan de helft van de Groningers werkt al in een gesubsidieerde overheidsbaan, dat lijkt me meer dan voldoende compensatie voor een jaarlijks rammeltje in je ramen.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:23 schreef Scjvb het volgende:
Helaas is dat 'pech hebben', maar geef ze dan wel wat meer compensatie!
Is dat jouw huis?quote:Op maandag 8 januari 2018 16:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat is dan eentje van de 120 bevingen per jaar..
Ach ja hier vliegen elke dag Chinooks over het huis. Waardoor het hele huis ook trilt, het is overal wel iets.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
- 1 december 12:33 uur: 1.7 in Zeerijp
- 1 december 22.05 uur: 1.3 in Zeerijp
- 22 december 20:40 uur: 1.7 in Zeerijp
- 22 december 21:06 uur: 0.4 in Zeerijp
- 30 december 00:15 uur: 1.4 in Zeerijp
- 8 januari 2018 - 15:01 uur: 3.4 in Zeerijp
Welke vliegbasis?quote:Op maandag 8 januari 2018 16:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Ach ja hier vliegen elke dag Chinooks over het huis. Waardoor het hele huis ook trilt, het is overal wel iets.
Nee juist toegenomen.. precies in het gebied waar ze vermindert hebben..quote:Op maandag 8 januari 2018 16:32 schreef polderturk het volgende:
Heeft het verminderen van de aardgasproductie al resultaten opgeleverd? Is er hier al wat over bekend? Is het aantal aardbevingen afgenomen?
Hooguit enkele van de meest schrijnende gevallen; zij die 'jammerend' op televisie komen omdat men door scheuren van 1 cm van hun boerderij heen kan kijken. Verder lijkt het mij dus ook allemaal 'storm in een glas water'. Kortom: gezeur!quote:Op maandag 8 januari 2018 16:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Compensatie voor wat? Het achterstallige onderhoud aan die bouwvallen van ze? Meer dan de helft van de Groningers werkt al in een gesubsidieerde overheidsbaan, dat lijkt me meer dan voldoende compensatie voor een jaarlijks rammeltje in je ramen.
Kom eens langs..quote:Op maandag 8 januari 2018 16:37 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hooguit enkele van de meest schrijnende gevallen; zij die 'jammerend' op televisie komen omdat men door scheuren van 1 cm van hun boerderij heen kan kijken. Verder lijkt het mij dus ook allemaal 'storm in een glas water'. Kortom: gezeur!
Het beste worden de gebieden volledig geëvacueerd en krijgen ze elders een huis.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:37 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee juist toegenomen.. precies in het gebied waar ze vermindert hebben..
Ze hebben dus geen enkele controle over wat ze denken dat ze aan het doen zijn..
Goeie postopkrikpost weer, haags.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jeetje wat intens heftig moet dit zijn geweest
Moet je als rascommunist zowaar een baan gaan zoeken, het is wat.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:42 schreef Liftdeur het volgende:
Maar als je wel in het bewuste gebied woont en de NAM doet alles om niet te hoeven compenseren is het wel fucked op hoor jongens.
Of je hebt al een baan en je weet dat je de rest van je leven in je ingezakte huis moet wonen omdat niemand het nog wil kopenquote:Op maandag 8 januari 2018 16:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Moet je als rascommunist zowaar een baan gaan zoeken, het is wat.
Beide veroorzaken schadequote:Op maandag 8 januari 2018 16:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een overvliegende helikopter is niet te vergelijken met aardbevingen.
Bekijk het positief: een huis in die contreien is ongeacht de conditie toch niets waard. Als je het zat bent steek je het in de fik en koop je voor een paar knaken een ander huis.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:47 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Of je hebt al een baan en je weet dat je de rest van je leven in je ingezakte huis moet wonen omdat niemand het nog wil kopen.
Ietswat kortzichtig maar ik snap je punt.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
Bekijk het positief: een huis in die contreien is ongeacht de conditie toch niets waard. Als je het zat bent steek je het in de fik en koop je voor een paar knaken een ander huis.
Het beste kopen ze gewoon de bestaande opstallen en zorgen ze dat er zonder gedoe nieuw gebouwd kan worden op een andere manier dan nu het geval is..quote:Op maandag 8 januari 2018 16:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het beste worden de gebieden volledig geëvacueerd en krijgen ze elders een huis.
Had je beter even langs de Gamma kunnen rijden voor een emmertje plamuur.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:51 schreef Zolderkamer het volgende:
Net zoals de tijd (gem 5 uur per week, nu ongeveer 4 jaar) die IK kwijt ben met HUN bedrijfsvoering..
Hadden jullie maar niet moeten jammeren over de rol van de NAM in de afwikkeling, eigen schuld dat het nu op zijn gat ligt.quote:Op maandag 8 januari 2018 17:03 schreef Zolderkamer het volgende:
Enne.. schades worden al een jaar niet meer behandeld omdat er binnen twee weken een nieuw schadeprotocol zou komen maar er nog steeds niet is.. Ondertussen liggen er ongeveer 5000 gemelde schades op een plank te rotten bij het CVW..
Leuk he? Trollen... Maar ik heb je al vaker gezegd dat je een kloon moet maken want het word een beetje saai..quote:Op maandag 8 januari 2018 17:06 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hadden jullie maar niet moeten jammeren over de rol van de NAM in de afwikkeling, eigen schuld dat het nu op zijn gat ligt.
Weet je wat nog het mooiste is? Dat ik alleen maar keiharde feiten post die voor iedere neutrale, ingelezen toeschouwer duidelijk zijn. Alleen jij en je medeklagers leven in een parallelle wereld waar dit voor trollen aangezien kan worden.quote:Op maandag 8 januari 2018 17:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Leuk he? Trollen... Maar ik heb je al vaker gezegd dat je een kloon moet maken want het word een beetje saai..![]()
Je doet niet hard genoeg je best.. ik kan je posts van eerdere bevingtopics er wel even bij halen hoor trollie..quote:Op maandag 8 januari 2018 17:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
Weet je wat nog het mooiste is? Dat ik alleen maar keiharde feiten post die voor iedere neutrale, ingelezen toeschouwer duidelijk zijn. Alleen jij en je medeklagers leven in een parallelle wereld waar dit voor trollen aangezien kan worden.
Je zou eens wat meer met mensen buiten extremistische groepjes als de GBB moeten praten, zou je goed doen.
#Neverforgetquote:Op maandag 8 januari 2018 16:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat is dan eentje van de 120 bevingen per jaar..
Als jouw auto aan gort gereden word.. nadat je gewaarschuwd bent dat dat gaat gebeuren (en dat het al eerder gebeurd is met aankondiging) en je wil de schade melden, dat er dan gezegd word dat dat niet mogelijk is omdat er een nieuw protocol in de maak is waarvan men niet weet wanneer het ingevoerd word of wat dat protocol inhoud... Wat dus inmiddels een jaar duurt..quote:Op maandag 8 januari 2018 17:26 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
#Neverforget
Maar ik snap wel dat dat behoorlijk balen is als het constant raak is.
Dat zeg ik toch ook, maar een omgevallen pot lijkt zo ehhh ja.quote:Op maandag 8 januari 2018 17:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als jouw auto aan gort gereden word.. nadat je gewaarschuwd bent dat dat gaat gebeuren (en dat het al eerder gebeurd is met aankondiging) en je wil de schade melden, dat er dan gezegd word dat dat niet mogelijk is omdat er een nieuw protocol in de maak is waarvan men niet weet wanneer het ingevoerd word of wat dat protocol inhoud... Wat dus inmiddels een jaar duurt..
Dan vind je het vast ook vreemd dat je daar staat met de zoveelste auto die een total loss is en dat je maar moet zien hoe je het red tot degene die het uit moet keren de boel op orde heeft..
Dit is niet je auto maar je huis waar je straks in je bed kruipt, jezelf in slaap fapt en het licht uit doet..
Met je neverforget..
Ik hoor je wel weer als de vazen bij jou uit de kast flikkeren en de overheid een beetje serieus kijkt en knikt..quote:Op maandag 8 januari 2018 17:38 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, maar een omgevallen pot lijkt zo ehhh ja.
Fake nieuws, 3,4 is een lichte aardbeving.quote:
quote:3 tot 3,9 Licht Veel mensen nemen trillingen als van een voorbijrijdende vrachtwagen waar; tegen elkaar staande glazen rinkelen; hooguit zeer lichte schade mogelijk, zoals losse dakpannen.
Wiki als bron gebruiken..quote:Op maandag 8 januari 2018 17:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Fake nieuws, 3,4 is een lichte aardbeving.
[..]
Waarom uit andere landen, de gasopbrengsten zitten bijna allemaal in de randstad.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:04 schreef TheJanitor het volgende:
Komt er nu geld naar Groningen vanuit andere landen om te helpen?
3.4 of erger hebben ze dagelijks in Indonesië of Japanquote:Op maandag 8 januari 2018 17:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wiki als bron gebruiken..
Het zijn geen lichte bevingen..
Je denkt dat er nu voor jan joker dijkinspecties gehouden worden?
En verder is het niet 1 beving.. maar een stuk of 120 per jaar.. dat stelt de verwachte schades in een heel ander daglicht omdat de woningen al schade hebben en in stutten staan..
Dat zal best.. maar dat is ook niet van belang voor de schade.. oa de grondversnelling is hetgeen de schade bepaald..quote:Op maandag 8 januari 2018 18:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan is 3,4 nog steeds een lichte beving op de schaal van richter.
Hebben we al lang gedaan...quote:Op maandag 8 januari 2018 18:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is het wellicht een idee om de Groningers te koppelen aan Japanners die ook een aardbeving hebben meegemaakt om ervaringen uit te wisselen?
Absoluut.. wel op een totaal andere diepte en een totaal andere bebouwing (bevingsbestendig)quote:Op maandag 8 januari 2018 18:15 schreef Falco het volgende:
[..]
3.4 of erger hebben ze dagelijks in Indonesië of Japan
Daar zijn ze het in Atjeh niet mee eens:quote:Op maandag 8 januari 2018 18:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Absoluut.. wel op een totaal andere diepte en een totaal andere bebouwing (bevingsbestendig)
Dat is dus 6.5.... En hier houden ze rekening met 7.....quote:Op maandag 8 januari 2018 18:23 schreef Falco het volgende:
[..]
Daar zijn ze het in Atjeh niet mee eens:
[ afbeelding ]
Linkje naar nieuwsbericht van willekeurige aardbeving in 2016: https://www.nu.nl/dvn/436(...)ng-in-indonesie.html
Jij vind jezelf ook oprecht een slachtoffer he? Van een stille rampquote:Op maandag 8 januari 2018 18:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat is dus 6.5.... En hier houden ze rekening met 7.....
Daar gingen geen 1000 bevingen sinds 1986 aan vooraf (ja we hebben de duizendste vandaag volgens de NOS)
Dus dan kun je wel bedenken wat er hier blijft staan..
Een samen-huilen-club, of gaat de Randstad ook genoeg geld van de aardgasopbrengsten beschikbaar stellen om adviezen van Japanners daadwerkelijk uit te voeren?quote:Op maandag 8 januari 2018 18:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is het wellicht een idee om de Groningers te koppelen aan Japanners die ook een aardbeving hebben meegemaakt om ervaringen uit te wisselen?
Het is werkelijk waar belachelijk hoezeer arrogante Randstedelingen hun reet afvegen met mensen uit andere provincies.quote:Op maandag 8 januari 2018 18:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Jij vind jezelf ook oprecht een slachtoffer he? Van een stille ramp
Ikzelf niet zo zeer.. vind het lullig voor mn pa (en anderen in die situatie) zoals je in #45 kunt lezen..quote:Op maandag 8 januari 2018 18:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Jij vind jezelf ook oprecht een slachtoffer he? Van een stille ramp
Ik hoop toch niet dat het Lenin standbeeld in Nieuweschans beschadigd is.quote:Op maandag 8 januari 2018 17:13 schreef HendrikV het volgende:
Ik gun het onze links stemmende groninger (niet) echt.
Omdat wij ook altijd andere landen helpen bij rampen.quote:Op maandag 8 januari 2018 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom uit andere landen, de gasopbrengsten zitten bijna allemaal in de randstad.
twitter:umcg twitterde op maandag 08-01-2018 om 15:22:19Ook in UMCG is #aardbeving #Groningen op meerdere plaatsen gevoeld. Deze heeft gelukkig geen gevolgen voor patiënte… https://t.co/ttgcZoHaT6 reageer retweet
Dit is geen ramp, dit is vernieling.quote:Op maandag 8 januari 2018 19:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat wij ook altijd andere landen helpen bij rampen.
Ik stel voor dat je dat doet. Ook in die andere topics had ik de waarheid aan mijn kant tenslotte. Jij en je medeklagers doen alsof de wereld vergaat, maar ook vandaag is er gewoon weer helemaal niets aan de hand in Groningen.Maar ja, janken op anderen die het beter voor elkaar hebben zit de Groninger in het bloed.quote:Op maandag 8 januari 2018 17:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je doet niet hard genoeg je best.. ik kan je posts van eerdere bevingtopics er wel even bij halen hoor trollie..
Kun je wel heel schijnheilig doen voor de buhne nu.. maar dat maakt je alleen maar triester.. Zeg dan gewoon dat je een trol bent...
De GBB extremistisch noemen laat ook iedereen zien dat je trolt.. Dat is ook direct het enige clubje dat je kunt opnoemen..
En verder zoek je maar een ander topic om te verpesten. Ga maar in ONZ spelen ofzo..
En deze bewaren we maar vast voor de volgende keer dat je mij als het probleem voorstelt.quote:Op maandag 8 januari 2018 18:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan merkt er niemand iets van, en ben toch ontoerekeningsvatbaar mochten ze het wel gaan merken..
Ik ben geen slachtoffer hoor.. ik red me wel.. linksom of rechtsom.. (Willie zei nog dat we meer zelfredzaam moesten zijn..)
Je bent de zeebeving van 2e kerstdag 2004 vergeten? Dat gebied wordt elke dag wel geteisterd door een aardbeving. Je weet niet waar je het over hebt, geloof ik...quote:Op maandag 8 januari 2018 18:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat is dus 6.5.... En hier houden ze rekening met 7.....
Daar gingen geen 1000 bevingen sinds 1986 aan vooraf (ja we hebben de duizendste vandaag volgens de NOS)
Dus dan kun je wel bedenken wat er hier blijft staan..
Lees anders het artikel over grondversnelling wat ik net plaatste even.. (post #74) Je kunt namelijk helemaal niets zeggen over de schade aan de hand van de sch v Richter..quote:Op maandag 8 januari 2018 20:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Je bent de zeebeving van 2e kerstdag 2004 vergeten? Dat gebied wordt elke dag wel geteisterd door een aardbeving. Je weet niet waar je het over hebt, geloof ik...
Bij 6.5 worden huizen hier flink vernield maar heb je geen compleet tot de grond gelevelde gebieden overigens
De waarheid? Die ken je helemaal niet.. je komt niet eens in de buurt van.. Je hebt niet eens een idee waar het over gaat..quote:Op maandag 8 januari 2018 20:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je dat doet. Ook in die andere topics had ik de waarheid aan mijn kant tenslotte. Jij en je medeklagers doen alsof de wereld vergaat, maar ook vandaag is er gewoon weer helemaal niets aan de hand in Groningen.Maar ja, janken op anderen die het beter voor elkaar hebben zit de Groninger in het bloed.
[..]
En deze bewaren we maar vast voor de volgende keer dat je mij als het probleem voorstelt.
Je hebt gelijk dat grondversnelling de sterkte van een beving op een bepaalde plek aangeeft, maar is natuurlijk heel moeilijk om als één statistiekje in een nieuwsbericht te melden. De grondversnelling (PGA) is namelijk voor elk plekje anders en hangt onder andere af van de afstand tot epicentrum en de grondsoort op die plek om maar iets te noemen. De PGA bij het huis van je buurman hoeft dus niet hetzelfde te zijn als de PGA bij jou zelf en het is dus, tenzij je de PGA bij elk huis apart meet, heel gevaarlijk om conclusies aan te hangen wat betreft schade.quote:Op maandag 8 januari 2018 18:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat zal best.. maar dat is ook niet van belang voor de schade.. oa de grondversnelling is hetgeen de schade bepaald..
En dat zou dat ook genoemd moeten worden ipv de kracht op de schaal van richter..
Net als het feit dat de aangegeven diepte gewoon nattevingerwerk is..
De apparatuur om dat te meten is al in 2012 beloofd.. maar tot op heden niet gekomen..
In Italië hebben ze ook geregeld aardbevingen.quote:Op maandag 8 januari 2018 21:24 schreef VEM2012 het volgende:
Ik sprak recent een Italiaan die, nadat ik hem vertelde in Nederland te wonen en mij eerst nog even vroeg waar dan (in het Zuiden), aangaf dat hij onderzoek doet naar de bevingen in Groningen.
In het kort kwam het er op neer dat hij mij vertelde dat wat er in Groningen gebeurt totaal ongevaarlijk is en dat schade aan woningen vooral het gevolg zijn van de kwaliteit van die woningen.
Zoals hij het zei: als ze testen deden dan konden ze tijdens de test niet eens zien dat ze met een test bezig waren (wat dan duidelijk moest maken dat er dus echt volstrekt niets aan de hand is).
Zijn conclusie was dan ook dat het vooral een politiek probleem was en geen echt probleem.
Ik snap best dat mensen aldaar het niet leuk vinden, die bevingen, maar de ophef iedere keer lijkt ook sterk overdreven als ik deze man moet geloven (en nou ja, hij heeft ervoor gestudeerd en doet er onderzoek naar, dus hij zal dan wel meer dan gemiddelde kennis hebben).
Echt ja, in de kop van NH hadden we ook een aardbeving van 3.5 door gaswinning best een tijd geleden al. Maar ik herinner me het nog precies, ik dacht toen ook dat er een zware vrachtwagen langs reed.quote:Op maandag 8 januari 2018 23:33 schreef Braindead2000 het volgende:
3,4Als er een vrachtwagen door je straat rijdt zit je ook al aan de 3,4.
Ik herhaal slechts wat de expert die feitelijk omderzoek naar deze bevingen doet mij vertelt.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 04:02 schreef Benedykt1 het volgende:
Mooi, al die internetseismologen die perfect weten hoe aardschokken zich door de bodem gedragen en de daarbij ontstaande schade tot een minimum weten te praten
Ik zit hier 6 km van het epicentrum van de schok van vanmiddag en kan je garanderen dat wanneer er zo'n knal ergens in de randstad zou gebeuren, al die randstedelingen jankend op straat staan dat het echt niet zo langer kan. Beetje verzakkerij aan een paar huizen bij de NZ lijn en de hele bouw werd stilgelegd; duizenden woningen beschadigen in een gebied ergens ver weg: Niets aan de hand jongens! Gewoon lekker doorgaan
Voor de echte onwetende sukkels hier: Ja, de schokken die hier voorkomen zijn meer dan voldoende om substantiële schade aan te richten aan de structuur van gebouwen in het gebied. Er zijn al meerdere panden volledig gesloopt of staan op het punt op afgebroken te worden, simpelweg om dat de integriteit van de bouw niet meer gegarandeerd kan worden. En in bepaalde gevallen weet de NAM het zo te spelen dat ze enkel voor de dagwaarde van het spul hoeven te betalen, immers "is het nu niet zoveel meer waard, in deze staat".
Even een vergelijking met wat de NAM doet: Ik ga bij een random iemand op bezoek, schop de televisie op de grond, sloop een laptop, smijt wat telefoons van bewoners in de plee en ga vervolgens van die apparatuur alleen de waarde ná slopen bieden. Immers kun je er nu niet zo veel meer mee, waarom zou IK daar nog de volle mep voor moeten betalen?
Je trekt overhaaste conclusies. Dat de gebouwen in Groningen niet aardbevingsbestendig (“slechte kwaliteit”) gebouwd zijn is geen argument, want zonder aardbevingen was dat geen probleem geweest, en de gaswinning en de aardbevingen zijn over het algemeen van later datum.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 05:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik herhaal slechts wat de expert die feitelijk omderzoek naar deze bevingen doet mij vertelt.
Hecht ik meer geloof aan dan fokkers die in het gebied wonen en voor eigen parochie preken (in combinatie met geen verstand van de materie hebben)
En dit onderzoek dan? Je zou maar in een van die 14 huizen zitten.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 05:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik herhaal slechts wat de expert die feitelijk omderzoek naar deze bevingen doet mij vertelt.
Hecht ik meer geloof aan dan fokkers die in het gebied wonen en voor eigen parochie preken (in combinatie met geen verstand van de materie hebben)
Wat die Italiaan mij vertelde was dat er volstrekt geen risico was voor de persoonlijke veiligheid met de bevingen in Groningen. Dus dat staat een beetje haaks op het worst case scenario van het onderzoek waar jij mee komt.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 06:48 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
En dit onderzoek dan? Je zou maar in een van die 14 huizen zitten.
Nogmaals, als zo'n risico analyse in de randstad van toepassing was, was de hele bliksemse bende allang stilgelegd tot er meer duidelijkheid en een oplossing was. Nu maakt het allemaal niet zoveel uit, het zijn immers toch maar Groningers en er zijn toch nog geen gewonden gevallen
Dus wat een of andere random Italiaan jou vertelt is de absolute waarheid en alles wat daar van afwijkt gewoon niet waar?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 07:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat die Italiaan mij vertelde was dat er volstrekt geen risico was voor de persoonlijke veiligheid met de bevingen in Groningen. Dus dat staat een beetje haaks op het worst case scenario van het onderzoek waar jij mee komt.
Een onderzoek wat overigens uitgaat van zwaardere bevingen dan die in Groningen waargenomen zijn.
Het calimero-argument snijdt overigens geen hout, maar dat snap je hoop ik zelf ook wel.
Het is geen random Italiaan, maar een Italiaan die specifiek onderzoek doet naar de situatie in Groningen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 07:06 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Dus wat een of andere random Italiaan jou vertelt is de absolute waarheid en alles wat daar van afwijkt gewoon niet waar?
Goed, jou hoeven we dus ook niet meer serieus te nemen.
Oh het is dus een wereldberoemde wetenschapper! Waar kunnen we zijn publicaties terugvinden? Heeft hij met alle locatiespecifieke factoren rekening gehouden? Welke voorgaande ervaringen hebben hem gevormd tot de meest voorname wetenschapper op het gebied van de bodembewegingen in Groningen?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 07:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is geen random Italiaan, maar een Italiaan die specifiek onderzoek doet naar de situatie in Groningen.
Maar blijf lekker verongelijkt doen daar in het noorden. Dat zal helpen!
Nee, het is zijn werk.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 07:50 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Oh het is dus een wereldberoemde wetenschapper! Waar kunnen we zijn publicaties terugvinden? Heeft hij met alle locatiespecifieke factoren rekening gehouden? Welke voorgaande ervaringen hebben hem gevormd tot de meest voorname wetenschapper op het gebied van de bodembewegingen in Groningen?
Of was het gewoon een random dude die een afstudeeropdracht heeft gedaan over dit onderwerp?
Maar wie het is en zijn publicaties blijft voor ons raden?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 07:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het is zijn werk.
Maar je gedraagt je als een enorme loser. Moet je verder zelf weten. Ook in dat berichtje van jou staat geen onderzoek en uit dat berichtje blijkt ook dat die mening van die hoogleraar haaks staat op wat op dit moment algemeen aangenomen wordt op basis van gedaan onderzoek.
Ik heb hem gewoon in privé gesproken. Een toevallige ontmoeting. Dan ga ik niet een kopie van zijn paspoort vragen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 08:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar wie het is en zijn publicaties blijft voor ons raden?
Als het een wetenschapper is die stelt dat het komt door de kwaliteit van de huizen en niet door de gasboringen dan is hij of verzonnen of betaald door Shell maar verder leuk verhaaltje voor in de kroeg hoor
Verder is het natuurlijk best wel simpel en staat los van de kwaliteit van de huizen, oorzaak en gevolg zijn gewoon duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |