abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176382902
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nederlanders zeuren overal over, dus dat lijkt mij ook niet waar te maken.

Maar goed, inmiddels wordt Groningen bezet ende onderdrukt.

Dank voor deze komische noot!
Wie zegt dat elke beving door de gaswinning komt? Men heeft de gaskraan al voor een groot gedeelte dichtgedraaid. We zien dat de bevingen gewoon doorgaan.

Zoals het een eigen keuze is te leven in de buurt van een druk vliegveld, zo is het ook de eigen keuze te wonen in een gebied die bekend staat om zijn lichte bevingen.
pi_176382940
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wie zegt dat elke beving door de gaswinning komt? Men heeft de gaskraan al voor een groot gedeelte dichtgedraaid. We zien dat de bevingen gewoon doorgaan.
Jij verwacht onmiddellijk resultaat als de gaswinning naar beneden gaat?

quote:
Zoals het een eigen keuze is te leven in de buurt van een druk vliegveld, zo is het ook de eigen keuze te wonen in een gebied die bekend staat om zijn lichte bevingen.
En hoe gaat dit op voor de mensen die er al woonden voordat er überhaupt sprake was van bevingen door gaswinning?

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 09-01-2018 12:08:33 ]
pi_176383013
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee maar wel dat die verkeerd besteed worden en gezien de schadeafwikkeling is het argument baten ook niet echt relevant meer althans niet voor de overheid.

Wel grappig dat je je alleen op dat puntje focust, kon die Italiaan de rest niet aan je uitleggen :')
Ik stel een vraag aan de hand van jouw post. Is normaal een discussie voeren teveel gevraagd voor jou?

En hoezo zijn de baten niet meer relevant gelet op de schadeafwikkeling?
pi_176383033
quote:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens. Het eerste niet. Dat verband lijkt mij wel redelijk aangetoond. En dat de gaskraan dichtgedraaid is wil niet zeggen dat er dan geen bevingen meer kunnen komen.
pi_176383047
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:49 schreef Chewie het volgende:

En hoe gaat dit op voor de mensen die er al woonden voordat er überhaupt sprake was van bevingen door gaswinning? Of wordt het nu te lastig voor feitenvrije hersendode elzies?
Geef ze de mogelijkheid om te verhuizen.

Persoonlijk vind ik het wel raar dat niemand ooit gedacht heeft dat gaswinning niet zou kunnen leiden tot aardbevingen. Die gedachte lijkt mij toch vrij logisch.
pi_176383112
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Jij verwacht onmiddellijk resultaat als de gaswinning naar beneden gaat?

[..]

En hoe gaat dit op voor de mensen die er al woonden voordat er überhaupt sprake was van bevingen door gaswinning?
Het belang van gaswinning staat boven het belang van de Groningers. Zij staan in dienst van de Nederlanders en niet omgekeerd. Mensen zullen zich altijd voor het hogere doel moeten schikken. Dat weet je als je woont boven een winstgevende gasbel.

Dan kun je vervolgens zelf de keuze maken er te blijven wonen of te verkassen naar elders. Persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden willen worden in dat kale gat. Het is overduidelijk het meest lelijke stukje van Nederland. Er is helemaal niets. Een rits aan opeenvolgende kale platte vlaktes als je er doorheen rijdt. Waarom zou je daar überhaupt willen wonen? Ik zou daar knetter depressief van worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 09-01-2018 12:08:56 ]
pi_176383972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het belang van gaswinning staat boven het belang van de Groningers. Zij staan in dienst van de Nederlanders en niet omgekeerd. Mensen zullen zich altijd voor het hogere doel moeten schikken. Dat weet je als je woont boven een winstgevende gasbel.

Dan kun je vervolgens zelf de keuze maken er te blijven wonen of te verkassen naar elders. Persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden willen worden in dat kale gat. Het is overduidelijk het meest lelijke stukje van Nederland. Er is helemaal niets. Een rits aan opeenvolgende kale platte vlaktes als je er doorheen rijdt. Waarom zou je daar überhaupt willen wonen? Ik zou daar knetter depressief van worden.
Goh wat sta jij hier objectief en evenredig in. Een groot denker, dat is duidelijk, ik zal op je eerste boek wachten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 09-01-2018 12:09:23 ]
pi_176384016
quote:

[..]

Wie zegt dat elke beving door de gaswinning komt?
Experts, de overheid, de NAM. Daar is geen twijfel over mogelijk

quote:
Men heeft de gaskraan al voor een groot gedeelte dichtgedraaid. We zien dat de bevingen gewoon doorgaan.
Er waren al twijfels of het terugdraaien van de gaswinning zou helpen tegen de aardbevingen.

quote:
Het merendeel van de mensen woonde er al toen de problematiek ging spelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door grimselman op 09-01-2018 11:47:40 ]
pi_176384515
quote:

[..]

Jij zou de politiek in moeten gaan :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 09-01-2018 12:09:15 ]
pi_176384708
quote:

[..]

Ik blijf mijn standpunt dat wanneer deze situatie zich in de randstad had voltrokken, bij de eerste de beste rammel de hele boel direct lam was gelegd door de politiek om "erger te voorkomen". Nu kunnen wij Groningers (letterlijk) de tering krijgen met de geleden schade, als het geld maar wel binnen blijft komen. :r

[ Bericht 12% gewijzigd door Frutsel op 09-01-2018 12:10:16 ]
Tsja, shit happens... Ik ook! :D
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 12:10:51 #136
8781 crew  Frutsel
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 12:13:13 #137
138438 crew  Pizzakoppo
pi_176385008
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:10 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Alles declareren als er een moment zich voordoet :D
pi_176385048
quote:
[ ... ]
Euhm, waarom loop jij posts van mij leeg te klauwen?
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 12:18:28 #139
8781 crew  Frutsel
pi_176385085
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:15 schreef Benedykt1 het volgende:

[..]

Euhm, waarom loop jij posts van mij leeg te klauwen?
Ik heb even wat meer persoonlijk geneuzel tussen users weggehaald dus dat is ook meegegaan.

Vergelijkingen naar bepaalde periodes in de geschiedenis hoeven niet. Ik snap je gevoel en waar het uit voortkomt, daarom doe ik er verder niets mee, maar het is niet bevorderlijk voor het topic. Probeer de betreffende user met argumenten te overtuigen dat zijn 'achterlijke' gedachtes zo niet werken.
pi_176385143
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:57 schreef Benedykt1 het volgende:

[..]

Ik blijf mijn standpunt dat wanneer deze situatie zich in de randstad had voltrokken, bij de eerste de beste rammel de hele boel direct lam was gelegd door de politiek om "erger te voorkomen". Nu kunnen wij Groningers (letterlijk) de tering krijgen met de geleden schade, als het geld maar wel binnen blijft komen. :r
Nou inderdaad, stel je voor dat er een gasbel zat onder Den Haag. Of Amsterdam. No way dat er daar geboord zou worden. Maar ach, daar in Groningen wonen alleen maar een paar gekke onbelangrijke boeren. :r
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:28:36 #141
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176385224
quote:
[ afbeelding ]
Jammer dat er niet bij genoemd word dat er niets met die meldingen gaat gebeuren.. omdat de afhandeling vorig jaar stilgelegd is..

Er liggen nu 5000 nieuwe schades op de plank te wachten tot er nog wat bevingen komen en er niets meer valt af te handelen het nieuwe schadeprotocol er is.. en waarom ie er niet is weet niemand..

Desondanks had het CVW (de schadeafhandelingsorganisatie van de NAM) 2.4 miljoen winst het afgelopen jaar..

Sinds de eerste beving in 2012 is er geen hol gedaan.. enkel schepen met geld vergooid aan onderzoeken die geen enkele duidelijkheid of garanties geven..

Daar is zoveel aan opgegaan dat elke Groninger 2 keer de waarde van zn woning gestort kon krijgen en er nog geld overbleef..
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:31:28 #142
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176385264
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:22 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Nou inderdaad, stel je voor dat er een gasbel zat onder Den Haag. Of Amsterdam. No way dat er daar geboord zou worden. Maar ach, daar in Groningen wonen alleen maar een paar gekke onbelangrijke boeren. :r
Epicentrum Binnenhof: Te voelen in de hele randstad, schades worden gemeld uit de wijde omgeving.. Er heerst paniek en mensen weten niet waar ze aan toe zijn:

De pleuris was uitgebroken.. noodtoestand in werking, iedere booractiviteit in NL stopgezet en er gingen koppen rollen inderdaad..
pi_176385430
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:57 schreef Benedykt1 het volgende:

[..]

In Trouw staat een mooi stukkie over slachtofferschap. Wie weet herken je er iets van jezelf in.
pi_176385458
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

In Trouw staat een mooi stukkie over slachtofferschap. Wie weet herken je er iets van jezelf in.
Ga jij nou maar weer verder dromen over jouw denkbeeldige Italiaanse vriendje :')

Jouw beweringen die je in dit topic uit zijn net zo gegrond als alle subjectieve meningen van betrokkenen in ditzelfde topic, totdat je met bewijsvoering komt.
pi_176385462
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Jammer dat er niet bij genoemd word dat er niets met die meldingen gaat gebeuren.. omdat de afhandeling vorig jaar stilgelegd is..

Er liggen nu 5000 nieuwe schades op de plank te wachten tot er nog wat bevingen komen en er niets meer valt af te handelen het nieuwe schadeprotocol er is.. en waarom ie er niet is weet niemand..

Desondanks had het CVW (de schadeafhandelingsorganisatie van de NAM) 2.4 miljoen winst het afgelopen jaar..

Sinds de eerste beving in 2012 is er geen hol gedaan.. enkel schepen met geld vergooid aan onderzoeken die geen enkele duidelijkheid of garanties geven..

Daar is zoveel aan opgegaan dat elke Groninger 2 keer de waarde van zn woning gestort kon krijgen en er nog geld overbleef..
Zou jij die laatste bewering even hard kunnen maken?
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:44:37 #146
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176385483
Alle Groningers weer in de calimerostand, typisch. Ook in de Randstad zijn producerende velden en ook daar zijn de eerste rammeltjes al gemeten.
pi_176385493
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:43 schreef Benedykt1 het volgende:

[..]

Ga jij nou maar weer verder dromen over jouw denkbeeldige Italiaanse vriendje :')

Jouw beweringen die je in dit topic uit zijn net zo gegrond als alle subjectieve meningen van betrokkenen in ditzelfde topic, totdat je met bewijsvoering komt.
Boehoe, iemand met een andere mening! Snel de mond snoeren!
pi_176385498
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:44 schreef Nobu het volgende:
Alle Groningers weer in de calimerostand, typisch. Ook in de Randstad zijn producerende velden en ook daar zijn de eerste rammeltjes al gemeten.
Daar zijn ze te druk met werken om te zeiken denk ik.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:46:12 #149
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_176385510
Ik sprak van de week een Italiaan die vertelde dat de posts van VEM2012 grote onzin zijn.
Bedankt Hans.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:46:42 #150
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176385526
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daar zijn ze te druk met werken om te zeiken denk ik.
Daar komt nog weleens een auto voorbij, valt een trillinkje meer of minder niet meteen op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')