Wie zegt dat elke beving door de gaswinning komt? Men heeft de gaskraan al voor een groot gedeelte dichtgedraaid. We zien dat de bevingen gewoon doorgaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nederlanders zeuren overal over, dus dat lijkt mij ook niet waar te maken.
Maar goed, inmiddels wordt Groningen bezet ende onderdrukt.
Dank voor deze komische noot!
Jij verwacht onmiddellijk resultaat als de gaswinning naar beneden gaat?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wie zegt dat elke beving door de gaswinning komt? Men heeft de gaskraan al voor een groot gedeelte dichtgedraaid. We zien dat de bevingen gewoon doorgaan.
En hoe gaat dit op voor de mensen die er al woonden voordat er überhaupt sprake was van bevingen door gaswinning?quote:Zoals het een eigen keuze is te leven in de buurt van een druk vliegveld, zo is het ook de eigen keuze te wonen in een gebied die bekend staat om zijn lichte bevingen.
Ik stel een vraag aan de hand van jouw post. Is normaal een discussie voeren teveel gevraagd voor jou?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee maar wel dat die verkeerd besteed worden en gezien de schadeafwikkeling is het argument baten ook niet echt relevant meer althans niet voor de overheid.
Wel grappig dat je je alleen op dat puntje focust, kon die Italiaan de rest niet aan je uitleggen
Dat laatste ben ik met je eens. Het eerste niet. Dat verband lijkt mij wel redelijk aangetoond. En dat de gaskraan dichtgedraaid is wil niet zeggen dat er dan geen bevingen meer kunnen komen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wie zegt dat elke beving door de gaswinning komt? Men heeft de gaskraan al voor een groot gedeelte dichtgedraaid. We zien dat de bevingen gewoon doorgaan.
Zoals het een eigen keuze is te leven in de buurt van een druk vliegveld, zo is het ook de eigen keuze te wonen in een gebied die bekend staat om zijn lichte bevingen.
Geef ze de mogelijkheid om te verhuizen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:49 schreef Chewie het volgende:
En hoe gaat dit op voor de mensen die er al woonden voordat er überhaupt sprake was van bevingen door gaswinning? Of wordt het nu te lastig voor feitenvrije hersendode elzies?
Het belang van gaswinning staat boven het belang van de Groningers. Zij staan in dienst van de Nederlanders en niet omgekeerd. Mensen zullen zich altijd voor het hogere doel moeten schikken. Dat weet je als je woont boven een winstgevende gasbel.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jij verwacht onmiddellijk resultaat als de gaswinning naar beneden gaat?
[..]
En hoe gaat dit op voor de mensen die er al woonden voordat er überhaupt sprake was van bevingen door gaswinning?
Goh wat sta jij hier objectief en evenredig in. Een groot denker, dat is duidelijk, ik zal op je eerste boek wachten.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 10:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het belang van gaswinning staat boven het belang van de Groningers. Zij staan in dienst van de Nederlanders en niet omgekeerd. Mensen zullen zich altijd voor het hogere doel moeten schikken. Dat weet je als je woont boven een winstgevende gasbel.
Dan kun je vervolgens zelf de keuze maken er te blijven wonen of te verkassen naar elders. Persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden willen worden in dat kale gat. Het is overduidelijk het meest lelijke stukje van Nederland. Er is helemaal niets. Een rits aan opeenvolgende kale platte vlaktes als je er doorheen rijdt. Waarom zou je daar überhaupt willen wonen? Ik zou daar knetter depressief van worden.
Experts, de overheid, de NAM. Daar is geen twijfel over mogelijkquote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wie zegt dat elke beving door de gaswinning komt?
Er waren al twijfels of het terugdraaien van de gaswinning zou helpen tegen de aardbevingen.quote:Men heeft de gaskraan al voor een groot gedeelte dichtgedraaid. We zien dat de bevingen gewoon doorgaan.
Het merendeel van de mensen woonde er al toen de problematiek ging spelen.quote:Zoals het een eigen keuze is te leven in de buurt van een druk vliegveld, zo is het ook de eigen keuze te wonen in een gebied die bekend staat om zijn lichte bevingen.
Jij zou de politiek in moeten gaanquote:Op dinsdag 9 januari 2018 10:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het belang van gaswinning staat boven het belang van de Groningers. Zij staan in dienst van de Nederlanders en niet omgekeerd. Mensen zullen zich altijd voor het hogere doel moeten schikken. Dat weet je als je woont boven een winstgevende gasbel.
Dan kun je vervolgens zelf de keuze maken er te blijven wonen of te verkassen naar elders. Persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden willen worden in dat kale gat. Het is overduidelijk het meest lelijke stukje van Nederland. Er is helemaal niets. Een rits aan opeenvolgende kale platte vlaktes als je er doorheen rijdt. Waarom zou je daar überhaupt willen wonen? Ik zou daar knetter depressief van worden.
Ik blijf mijn standpunt dat wanneer deze situatie zich in de randstad had voltrokken, bij de eerste de beste rammel de hele boel direct lam was gelegd door de politiek om "erger te voorkomen". Nu kunnen wij Groningers (letterlijk) de tering krijgen met de geleden schade, als het geld maar wel binnen blijft komen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 10:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb even wat meer persoonlijk geneuzel tussen users weggehaald dus dat is ook meegegaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:15 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Euhm, waarom loop jij posts van mij leeg te klauwen?
Nou inderdaad, stel je voor dat er een gasbel zat onder Den Haag. Of Amsterdam. No way dat er daar geboord zou worden. Maar ach, daar in Groningen wonen alleen maar een paar gekke onbelangrijke boeren.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 11:57 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Ik blijf mijn standpunt dat wanneer deze situatie zich in de randstad had voltrokken, bij de eerste de beste rammel de hele boel direct lam was gelegd door de politiek om "erger te voorkomen". Nu kunnen wij Groningers (letterlijk) de tering krijgen met de geleden schade, als het geld maar wel binnen blijft komen.
Jammer dat er niet bij genoemd word dat er niets met die meldingen gaat gebeuren.. omdat de afhandeling vorig jaar stilgelegd is..quote:
Epicentrum Binnenhof: Te voelen in de hele randstad, schades worden gemeld uit de wijde omgeving.. Er heerst paniek en mensen weten niet waar ze aan toe zijn:quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:22 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Nou inderdaad, stel je voor dat er een gasbel zat onder Den Haag. Of Amsterdam. No way dat er daar geboord zou worden. Maar ach, daar in Groningen wonen alleen maar een paar gekke onbelangrijke boeren.
In Trouw staat een mooi stukkie over slachtofferschap. Wie weet herken je er iets van jezelf in.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 11:57 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Ik blijf mijn standpunt dat wanneer deze situatie zich in de randstad had voltrokken, bij de eerste de beste rammel de hele boel direct lam was gelegd door de politiek om "erger te voorkomen". Nu kunnen wij Groningers (letterlijk) de tering krijgen met de geleden schade, als het geld maar wel binnen blijft komen.
Ga jij nou maar weer verder dromen over jouw denkbeeldige Italiaanse vriendjequote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In Trouw staat een mooi stukkie over slachtofferschap. Wie weet herken je er iets van jezelf in.
Zou jij die laatste bewering even hard kunnen maken?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jammer dat er niet bij genoemd word dat er niets met die meldingen gaat gebeuren.. omdat de afhandeling vorig jaar stilgelegd is..
Er liggen nu 5000 nieuwe schades op de plank te wachten tot er nog wat bevingen komen en er niets meer valt af te handelen het nieuwe schadeprotocol er is.. en waarom ie er niet is weet niemand..
Desondanks had het CVW (de schadeafhandelingsorganisatie van de NAM) 2.4 miljoen winst het afgelopen jaar..
Sinds de eerste beving in 2012 is er geen hol gedaan.. enkel schepen met geld vergooid aan onderzoeken die geen enkele duidelijkheid of garanties geven..
Daar is zoveel aan opgegaan dat elke Groninger 2 keer de waarde van zn woning gestort kon krijgen en er nog geld overbleef..
Boehoe, iemand met een andere mening! Snel de mond snoeren!quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:43 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Ga jij nou maar weer verder dromen over jouw denkbeeldige Italiaanse vriendje
Jouw beweringen die je in dit topic uit zijn net zo gegrond als alle subjectieve meningen van betrokkenen in ditzelfde topic, totdat je met bewijsvoering komt.
Daar zijn ze te druk met werken om te zeiken denk ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:44 schreef Nobu het volgende:
Alle Groningers weer in de calimerostand, typisch. Ook in de Randstad zijn producerende velden en ook daar zijn de eerste rammeltjes al gemeten.
Daar komt nog weleens een auto voorbij, valt een trillinkje meer of minder niet meteen op.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar zijn ze te druk met werken om te zeiken denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |