Scherp. Gedaan.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:50 schreef john2406 het volgende:
Meppers kan wel weg bij deze dacht ik Remlos.
En gezien en wat ervoor in de plaats kwam ook, echter probeer mij maar zonder ban weg te krijgen!quote:
Waar men weinig van heeft moet men zuinig op zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:52 schreef Tem het volgende:
Is tijger weer aan het opscheppen over het geld van z'n vrouw?!
Ik hoorde dat Corendon wil uitwijken naar Maastricht Airport als Lelystad niet op tijd klaar is.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
En gezien en wat ervoor in de plaats kwam ook, echter probeer mij maar zonder ban weg te krijgen!
Hebben onze beide tijgers gemeen. Lekker teren op de centen van vrouwlief.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:52 schreef Tem het volgende:
Is tijger weer aan het opscheppen over het geld van z'n vrouw?!
Als Maastricht goedkoper blijkt doen ze dat toch of op tijd klaar of niet!quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoorde dat Corendon wil uitwijken naar Maastricht Airport als Lelystad niet op tijd klaar is.
Heel goed. Dat vliegveld is flink onrendabel. Kunnen wel wat vluchtjes van zo’n prijsvechter gebruiken.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoorde dat Corendon wil uitwijken naar Maastricht Airport als Lelystad niet op tijd klaar is.
Dat is helaas ook aan een einde gebonden, en zal men op een gegeven moment de bodem zien, echter van te voren moet men actie ondernemen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hebben onze beide tijgers gemeen. Lekker teren op de centen van vrouwlief.
quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als Maastricht goedkoper blijkt doen ze dat toch of op tijd klaar of niet!
Alleen ligt Maastricht nou niet echt centraal in Nederland, waardoor vakantiegangers uit het noorden dan waarschijnlijk liever met TUI vanuit Duitsland zullen vliegen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heel goed. Dat vliegveld is flink onrendabel. Kunnen wel wat vluchtjes van zo’n prijsvechter gebruiken.
Groningen heeft toch ook nog een vliegveld?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen ligt Maastricht nou niet echt centraal in Nederland, waardoor vakantiegangers uit het noorden dan waarschijnlijk liever met TUI vanuit Duitsland zullen vliegen.
Ik, of mijn partner doet het sowieso terwijl Maastricht om de hoek ligt, service is beter!quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen ligt Maastricht nou niet echt centraal in Nederland, waardoor vakantiegangers uit het noorden dan waarschijnlijk liever met TUI vanuit Duitsland zullen vliegen.
Ook geen probleem, toch?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
In of buiten het aardbevings gebied?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Groningen heeft toch ook nog een vliegveld?
Ook volkomen onrendabel.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Brengen Rotterdam en Eindhoven wel geld op, of ook niet?quote:
Ja, maar dat heeft een hele beperkte capaciteit. Wel een heel schattig vliegveldje, dat Eelde. Met een vertrekhal ter grootte van een gemiddelde woonkamer.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach waarom? Voor hen zal bedrijfseconomisch ook een prima keuze zijn. Of het zijn krokodillentranen. In beide gevallen is het wat mij betreft primaquote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, wel voor Correndon lijkt me.
Lelystad is in dat geval toch een prima optie?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
Weet ik niet. In goede jaren wellicht. Meestal draaien regionale vliegvelden in Europa echter vooral op subsidie.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Brengen Rotterdam en Eindhoven wel geld op, of ook niet?
Landingsbaan en opstijgbaan richting de zee?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Lelystad is in dat geval toch een prima optie?
Zover ik weet mag je als je in de EU geregistreerd bent overal van en naar in de EU vliegen. Dat is onder andere het businessmodel van Ryanair.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:03 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij mag Cor niet landen in Duitsland, misschien kan dat iemand bevestigen, daar ik angst om te vliegen hebben doe.
Rotterdam draait prima volgens mij. Niet te vergelijken met Groningen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weet ik niet. In goede jaren wellicht. Meestal draaien regionale vliegvelden in Europa echter vooral op subsidie.
Dat gaat wellicht een paar jaar later open. Na dertig jaar discussie natuurlijk de doodsteek voor die arme vakantieboerenquote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Niet dat iemand die verder zou missen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat gaat wellicht een paar jaar later open. Na dertig jaar discussie natuurlijk de doodsteek voor die arme vakantieboeren.
Ja, maar het ging om Corendon dat tijdelijk vanaf Maastricht-Aken airport wil gaan opereren als Lelystad niet in ‘19 klaar is.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Dus die worden dan overladen met aanbiedingen in Maastricht, als daar goed geholpen zijn die heel snel weer terug als ze elders slechtere service krijgen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar het ging om Correndon dat tijdelijk vanaf Maastricht-Aken airport wil gaan opereren als Lelystad niet in ‘19 klaar is.
Precies. En het verlost Schiphol van al die paupers met krijsende kinderen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
Op zich past zo'n vliegveld Lelystad prima in het bedrijfsplan van die budgetvliegers. Die droppen je namelijk altijd een tyfuseind weg van de stad waar je eigenlijk dacht heen te vliegen, dus dan is de Flevopolder een mooie bestemming. Amsterdam-East-Airport
Tegenwoordig vliegt Ryanair ook vanaf Zaventem, maar het blijft razend kut.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
Op zich past zo'n vliegveld Lelystad prima in het bedrijfsplan van die budgetvliegers. Die droppen je namelijk altijd een tyfuseind weg van de stad waar je eigenlijk dacht heen te vliegen, dus dan is de Flevopolder een mooie bestemming. Amsterdam-East-Airport
Ligt Lelystad niet dichterbij dan dat het reguliere vliegveld in Parijs of Londen of Hong Kong of New York van de stad af ligt?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
Hoho, het is vlakbij de mooiste stad van Nederland.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, maar waar het vooral om gaat zijn de OV-verbindingen. Die zijn voor Lelystad vooralsnog non-existent.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ligt Lelystad niet dichterbij dan dat het reguliere vliegveld in Parijs of Londen of Hong Kong of New York van de stad af ligt?
Lelystad ligt zeker dichter bij Amsterdam dan Luton of Gatwick bij Londen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ligt Lelystad niet dichterbij dan dat het reguliere vliegveld in Parijs of Londen of Hong Kong of New York van de stad af ligt?
Oh dat Groningen en Maastricht (naast Lelystad nu) de sneue vliegveldjes van Nederland zijn is geen nieuwsquote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:04 schreef Tem het volgende:
[..]
Rotterdam draait prima volgens mij. Niet te vergelijken met Groningen.
Eindhoven nog beter.
https://www.rotterdamtheh(...)n-Cijfers-2016-1.pdf
Er ligt daar nog ergens een betonnen spookstation in de rimboe. Geen idee of dat in de buurt van het vliegveld is trouwens.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja, maar waar het vooral om gaat zijn de OV-verbindingen. Die zijn voor Lelystad vooralsnog non-existent.
Er zou inderdaad wel een treinstation bij dat vliegveld moeten komen, ik weet niet of daarin is voorzien.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja, maar waar het vooral om gaat zijn de OV-verbindingen. Die zijn voor Lelystad vooralsnog non-existent.
Ah ja. Heb even gekeken, Google zegt dat ik via Schiphol en Amersfoort naar Harderwijk moet en daar dan de bus moet pakken. Dat schiet niet op nee.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Even gegooglemapt, maar het vliegveld ligt hemelsbreed een kilometer of vijf van het bestaande spoor.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zou inderdaad wel een treinstation bij dat vliegveld moeten komen, ik weet niet of daarin is voorzien.
Op zich ligt het vlak bij de Hanzelijn, dan ga je best aardig richting randstad. En ze moeten vooral vakantie en vrachtvluchtjes verwerken. Dan is OV een stuk minder spannend.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Even wachten op Drugshond.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:15 schreef Friek_ het volgende:
Zit deze zomervakantie toevallig iets ruimer qua budget, en wil graag eens door wat goedkope landen reizen. Prijs qua vliegticket maakt me niet veel uit, maar dagelijkse kosten aldaar zo laag mogelijk. Heeft er iemand een mooie suggestie wat betreft goedkope rondreis door een aantal landen ver weg?
quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Even gegooglemapt, maar het vliegveld ligt hemelsbreed een kilometer of vijf van het bestaande spoor.
quote:De spoorlijn Amsterdam – Almere – Lelystad ligt op 5 km van de geplande terminal. Toevallig ligt daar in de velden een nooit afgebouwd station – Lelystad-Zuid. Aanleg van een station hier is zeker snel en goedkoop, maar het heeft verder weinig voordelen. De luchtreiziger moet toch naar de terminal, en als dat met een pendelbus gebeurt, zijn de voordelen marginaal. Het scheelt misschien 5-6 minuten in de bus, en vereist wel een extra halte voor de trein. Als de Intercity daar stopt, dan zijn ook reizigers naar Zwolle en verder langer onderweg.
Dat klopt, inderdaad; het meeste van dat publiek komt met de auto, dan is het juist voordelig dat je vliegveldje middenin een polder ligt.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op zich ligt het vlak bij de Hanzelijn, dan ga je best aardig richting randstad. En ze moeten vooral vakantie en vrachtvluchtjes verwerken. Dan is OV een stuk minder spannend.
Thailand, Vietnam, Cambodja?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:15 schreef Friek_ het volgende:
Zit deze zomervakantie toevallig iets ruimer qua budget, en wil graag eens door wat goedkope landen reizen. Prijs qua vliegticket maakt me niet veel uit, maar dagelijkse kosten aldaar zo laag mogelijk. Heeft er iemand een mooie suggestie wat betreft goedkope rondreis door een aantal landen ver weg?
Maar er gaan natuurlijk ook een zooi Amsterdamtoeristen landen. Die hebben geen auto bij zich.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat klopt, inderdaad; het meeste van dat publiek komt met de auto, dan is het juist voordelig dat je vliegveldje middenin een polder ligt.
Goede handel voor snorders.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar er gaan natuurlijk ook een zooi Amsterdamtoeristen landen. Die hebben geen auto bij zich.
Oeganda, Zambiaquote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:15 schreef Friek_ het volgende:
Taxicentrale Amsterdam zal prima vervoer organiseren voor een zacht prijsje. Hoort ook bij de Amsterdam-experience.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar er gaan natuurlijk ook een zooi Amsterdamtoeristen landen. Die hebben geen auto bij zich.
Whehequote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Taxicentrale Amsterdam zal prima vervoer organiseren voor een zacht prijsje. Hoort ook bij de Amsterdam-experience.
En het moet vooral de groei van Schiphol opvangen. Daar komen dus verreweg de meeste toeristen straks ook nog gewoon aan.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Whehe
Ach ja, Amsterdam wil toch minder toeristen
Misschien kan Almere zich profileren als Amsterdam 2.0quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Whehe
Ach ja, Amsterdam wil toch minder toeristen
Ah, de prachtige cultuur en historie van Almere.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien kan Almere zich profileren als Amsterdam 2.0
Schiphol moet zich toch meer op zakenreizigers gaan concentreren?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En het moet vooral de groei van Schiphol opvangen. Daar komen dus verreweg de meeste toeristen straks ook nog gewoon aan.
Precies, ze kunnen daar best een paar grachten graven en wat scheve smalle panden bouwen voor de toeristen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, de prachtige cultuur en historie van Almere.
Je moet gewoon ergens een Almere Old Town aanleggen, dan komt het wel goedquote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, de prachtige cultuur en historie van Almere.
Schiphol als London city.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Schiphol moet zich toch meer op zakenreizigers gaan concentreren?
Alhoewel natuurlijk genoeg mensen met een lijnvlucht op vakantie gaan natuurlijk.
Zat ook al aan zoiets te denken. Via Ho Chi Minh-stad en omgeving, naar Phnom Penh en omgeving, naar Bangkok en omgeving, afsluitend vliegen naar Singapore. En weer terug. Lijkt me ambitieus genoeg voor vier weken.quote:
Klinkt als een prima reis. Maar Kaas- weet vast meer.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zat ook al aan zoiets te denken. Via Ho Chi Minh-stad en omgeving, naar Phnom Penh en omgeving, naar Bangkok en omgeving, afsluitend vliegen naar Singapore. En weer terug. Lijkt me ambitieus genoeg voor vier weken.
Lijkt me ook. Heb in het verleden nooit echt de kans gehad om zo'n reis te maken vanwege m'n beperkte studentenbudget en het feit dat ik niet financieel kon terugvallen op m'n ouders.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Klinkt als een prima reis. Maar Kaas- weet vast meer.
Dan moet je het wel extra kunnen waarderen nu. Veel plezier met plannen.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 19:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Heb in het verleden nooit echt de kans gehad om zo'n reis te maken vanwege m'n beperkte studentenbudget en het feit dat ik niet financieel kon terugvallen op m'n ouders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |