abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176234201
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
Ja doei.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 12:34:44 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176234203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Black Mirror wrsch.
Oooh ja, verhip. Nee, geen moment aan gestoord.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 januari 2018 @ 12:39:09 #3
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_176234273
OP misschien even updaten mbt Discovery?
En er staat ook helemaal niets in de OP over de films
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_176234309
Ga je gang! :)
Ja doei.
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 12:58:57 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176234577
Nog maar een klein weekje
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 januari 2018 @ 14:13:42 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176236201
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Nog maar een klein weekje
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_176236230
Fijn dat dit weer bijna komt, na Dark en Black Mirror zijn mijn Netflix-series even op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176236827
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:36 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat is precies wat er staat, maar okay.
Nee, wat er staat is dat oa ik verbaasd was dat Star Trek aan de homo hype meedeed.

Star Trek had altijd vele taboes voor mij. Nooit zie je iemand op de wc kleien. Nooit zie je een afgescheurde arm of zo waaruit bloed spuit. Nooit is er iemand verkracht. Nooit zoenende liefkozende mannen of vrouwen (tot nu toe dan). Enzovoorts.

En ja, ik vind het jammer dat zoenende liefhebbende mannen nu zowat overal verplichte kost is op tv, je ontkomt er gewoon niet aan. Ik moet blijkbaar met de tijd meegaan.

In GoT zie je ook veel bloot en seksscenes, maar na zoveel keren vond ik het ook wel weer welletjes, ik wilde de gevechten zien, de draken, wat is er met die of die gebeurd? Het verhaal moest doorgaan.

Wat betreft Stamets, ik heb nul komma nul problemen met hem, kwam ik hem in real tegen, dan vroeg ik zijn handtekening en of samen op de foto.

Hoop dat ik het duidelijk geschreven heb.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176236911
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:40 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Nee, wat er staat is dat oa ik verbaasd was dat Star Trek aan de homo hype meedeed.

Star Trek had altijd vele taboes voor mij. Nooit zie je iemand op de wc kleien. Nooit zie je een afgescheurde arm of zo waaruit bloed spuit. Nooit is er iemand verkracht. Nooit zoenende liefkozende mannen of vrouwen (tot nu toe dan). Enzovoorts.
Nooit zoenende of liefkozende mannen / vrouwen? Dan zou ik toch eens wat oudere afleveringen terugkijken. Of bedoel je specifiek homo's / lesbiënnes?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176236994
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nooit zoenende of liefkozende mannen / vrouwen? Dan zou ik toch eens wat oudere afleveringen terugkijken. Of bedoel je specifiek homo's / lesbiënnes?
Dat laatste ja.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 15:04:16 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_176237423
Iemand die zit te poepen zie je zelden in een serie volgens mij hoor _O-

Gelukkig maar :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 2 januari 2018 @ 15:04:47 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176237435
Mja, het is allemaal wel 'Star Trek' neutraal gebracht voor zover ik het een beetje voor mij kan halen. Ze zijn een stelletje maar ik heb ze nog niet droogneukend in een turbolift langs zien komen of wat dan ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 2 januari 2018 @ 15:08:59 #13
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_176237520
Enige wat ik denk, waar maak je je druk over. Vooral van een trekkie verwacht je net dat die wat meer open staan voor andere manieren van leven. :7
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 15:12:17 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176237600
Dat ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 januari 2018 @ 15:25:36 #15
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_176237901
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:47 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat laatste ja.
Intendant Kira in DS9, zo bi als wat.
Die aflevering waarin Dax verliefd wordt op haar exvrouw, met twee zoenende vrouwen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_176238435
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 15:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Intendant Kira in DS9, zo bi als wat.
Die aflevering waarin Dax verliefd wordt op haar exvrouw, met twee zoenende vrouwen
En heel veel zaken komen ook wat subtieler terug. In the Outcast is het een buitenaards ras zonder genderscheiding waarbij leden die toch expliciet man of vrouw willen zijn worden 'genezen' met therapie.
Ook vormen van polygamie, gearrangeerde huwelijken en meer van dat soort zaken komen terug en zijn duidelijk bedoeld als spiegel voor de maatschappij. Wat dat betreft is het inderdaad vreemd dat er zoveel bekrompen star trek fans rondlopen. :P

Ik snap ook wel dat voor mannen een met een vrouw zoenende Dax net wat minder ongemakkelijk is dan twee zoenende mannen. Ik kijk zelf ook liever naar eerstgenoemde, maar het geeft ook wel weer aan dat homoseksualiteit voor veel mensen nog wel erg in het stadium 'mag er zijn, maar confronteer mij er niet mee' zit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176238661
Het is geen friggin' 'agenda', het is 'met de tijd meegaan', ffs.

En *O* volgende week *O*
Ja doei.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 16:03:28 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176238699
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
En *O* volgende week *O*
Volgende week *O*.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 2 januari 2018 @ 16:20:15 #19
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_176239049
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 15:08 schreef MPC60 het volgende:
Enige wat ik denk, waar maak je je druk over. Vooral van een trekkie verwacht je net dat die wat meer open staan voor andere manieren van leven. :7
De ophef in dit topic viel mij in ieder geval best tegen :{
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_176239095
volgende week *O*
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 2 januari 2018 @ 16:22:20 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176239096
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:20 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

De ophef in dit topic viel mij in ieder geval best tegen :{
Als in dat je eigenlijk meer ophef had verwacht of dat het je tegenvalt dat er überhaupt ophef over was?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 2 januari 2018 @ 16:30:25 #22
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_176239287
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Als in dat je eigenlijk meer ophef had verwacht of dat het je tegenvalt dat er überhaupt ophef over was?
Dat er überhaupt ophef over was, en de manier waarop.
Maakte mij wel duidelijk dat we er nog niet zijn qua acceptatie. Ik vond het nou juist op een heel integere manier in het verhaal verweven en daar was ik blij mee. Lees ik hier in dit topic van dat soort vervelende reacties. Dat vond ik erg jammer.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 2 januari 2018 @ 16:33:20 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176239373
Ja. Oké, wel eens dan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 2 januari 2018 @ 19:17:24 #24
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176242883
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 2 januari 2018 @ 19:34:47 #25
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176243336
ik dacht al net.. volgens mij is het een andere stem de ik hoor van gosheven, ik zocht bevestiging en ja hoor :)

According to Paramount's public records, actor Grainger Hines (Gosheven) was unhappy with his performance, so he requested his name be removed from the credits. All of his lines were subsequently overdubbed by another actor. Conspiracy theory, however, finds several holes in this idea, and many fans believe it to be a cover-story for a secret incident which Paramount did not want publicized.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')