Haha, nee hoor.quote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het verbod komt er waarschijnlijk volgend jaar wel.
Denken dat een verbod de leegte in je leven gaat vullenquote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik denk het niet die schade betalen (we) gewoon met zijn allen, het is niet dat die van de winsten afgaan hoor!quote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Natuurlijk...quote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
quote:Op maandag 1 januari 2018 18:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Denken dat een verbod de leegte in je leven gaat vullen
Laat ze dat vooral doen. Krijg je nog meer gezeik op straatquote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ja man, net als dat iedereen massaal in treinen en bioscopen roken. Onee.quote:Op maandag 1 januari 2018 19:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Laat ze dat vooral doen. Krijg je nog meer gezeik op straat
? Godver wat dom weer.quote:Op maandag 1 januari 2018 19:33 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja man, net als dat iedereen massaal in treinen en bioscopen roken. Onee.
Dat slijt wel in de jaren na het verbod.quote:Op maandag 1 januari 2018 20:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
? Godver wat dom weer.
Mensen willen oud op nieuw vieren, de één sticht brandjes, de ander gooit illegaal vuurwerk naar hulpverleners, weer een ander zuipt zich lam en zorgt voor overlast, vandalisme, relt enz. En weer een ander stookt op een normale manier vuurwerk af.
En een verbod op vuurwerk zou al die andere soorten overlast als sneeuw voor de zon doen verdwijnen? Nee, het zal alleen maar erger worden. Juist omdat er geen legaal vuurwerk meer voor handen is.
Het rellen, brandstichten, slopen e.d.?quote:Op maandag 1 januari 2018 20:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat slijt wel in de jaren na het verbod.
Brandstichten en slopen absoluut.quote:Op maandag 1 januari 2018 20:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het rellen, brandstichten, slopen e.d.?
Dat denk je echt?
Beetje naïef ben je wel.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Brandstichten en slopen absoluut.
Werken? Waarom ik er zijn toch nog zoveel anderen.quote:Op maandag 1 januari 2018 22:38 schreef Zolderkamer het volgende:
Kijk als je iets wilt moet je het ook goed doen, kun je wel overal regeltjes voor gaan maken maar werkverschaffing was iets van vroeger toch?
De eerste keer dat ik het digitaal vuurwerk zag dacht ik dat het 's werelds lelijkste reclamebord voor een vuurwerkverkoper was. En de geluidseffecten erbijquote:Op maandag 1 januari 2018 22:38 schreef Zolderkamer het volgende:
Je zag het heel goed met het "digitaal vuurwerk" op de vismarkt.. wat absoluut geen alternatief was.. en er dus gewoon.. ondanks het centrumverbod overal vuurwerk werd afgestoken..
Agenten keken vredig toe..
Kijk als je iets wilt moet je het ook goed doen, kun je wel overal regeltjes voor gaan maken maar werkverschaffing was iets van vroeger toch?
Nee. Je krijgt hetzelfde als bij drugs. De handel verplaatst zich van de lokale ondernemer naar de illegaliteit waardoor belastingen misgelopen worden. Illegaliteit betekent in de praktijk dat er geen enkele kwaliteitscontrole plaatsvindt en het vuurwerk zwaarder wordt. Die combinatie is al vragen om meer ongelukken. De handel vindt plaats in ongeschikte opslagplaatsen, zoals kelderboxen onder flats of de grote garage van je buurman. Conflicten in het criminele circuit worden zonder tussenkomst van een rechter uitgevochten, vaak met ander soort vuurwerk. En om de concurrent uit te schakelen heb je slechts voldoende aan een lucifer. Je zult er maar naast of boven wonen...quote:Op maandag 1 januari 2018 20:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat slijt wel in de jaren na het verbod.
Voor het eerst heb ik nieuwjaar in Japan gevierd. Ik heb niks gehoord over geweld tegen hulpverleners, autobranden, vuurwerk jegens ambtenaren, enzovoorts. Raar dat het hier wel kan.quote:Op maandag 1 januari 2018 20:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
? Godver wat dom weer.
Mensen willen oud op nieuw vieren, de één sticht brandjes, de ander gooit illegaal vuurwerk naar hulpverleners, weer een ander zuipt zich lam en zorgt voor overlast, vandalisme, relt enz. En weer een ander stookt op een normale manier vuurwerk af.
En een verbod op vuurwerk zou al die andere soorten overlast als sneeuw voor de zon doen verdwijnen? Nee, het zal alleen maar erger worden. Juist omdat er geen legaal vuurwerk meer voor handen is.
Vind je dat raar ja?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:38 schreef Schaapje1987 het volgende:
[..]
Voor het eerst heb ik nieuwjaar in Japan gevierd. Ik heb niks gehoord over geweld tegen hulpverleners, autobranden, vuurwerk jegens ambtenaren, enzovoorts. Raar dat het hier wel kan.
Op zich alleen al omdat er in Japan meer politie op straat is.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vind je dat raar ja?
Je hebt ook geen idee hoe dat komt?
De discussie over het verbod komt er waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Heb je daar cijfers van?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich alleen al omdat er in Japan meer politie op straat is.
In Japan heeft men het Koban systeem wat per definitie het gevolg heeft dat er wat meer politie op straat is. Het is een heel ander systeem als in Nederland. Los dat er inderdaad ook meer respect is voor politie mede dankzij het Koban systeem wat de toegang tot de politie kort maakt. En de burger ook laat zien dat de politie aanwezig is en hun best doen. Het gaat dus niet zo zeer dan om cijfers. Maar om een heel andere manier van werken.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb je daar cijfers van?
Criminaliteit in Japan is sowieso laag, maar of dat komt door de hoeveelheid blauw op straat betwijfel ik. Volgens mij heeft het meer te maken met de straffen die erop staan en respect voor wethandhaving.
Jij denkt dat er ten tijde van oud op nieuw in Japan meer politie op straat is per inwoner dan in Nederland?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
In Japan heeft men het Koban systeem wat per definitie het gevolg heeft dat er wat meer politie op straat is. Het is een heel ander systeem als in Nederland. Los dat er inderdaad ook meer respect is voor politie mede dankzij het Koban systeem wat de toegang tot de politie kort maakt. En de burger ook laat zien dat de politie aanwezig is en hun best doen. Het gaat dus niet zo zeer dan om cijfers. Maar om een heel andere manier van werken.
Helemaal met je eens. En in combinatie met een door de VVD kapot gereorganiseerde en leeg bezuinigde politie is de situatie er niet beter op geworden.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij denkt dat er ten tijde van oud op nieuw in Japan meer politie op straat is per inwoner dan in Nederland?
Ik denk dat het vooral komt omdat er in Nederland meer mafketels zijn die zo nodig met oud op nieuw de mongool willen uithangen. Zich lam zuipen en zo nodig brand willen stichten en schijt hebben aan de ondermaatse straf die ze krijgen als ze worden gepakt.
Ook alweer zo’n slimmerik.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)rwerkincident-update
Iets met de wijsheid in de fles denk ik..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ook alweer zo’n slimmerik.
Illegaal vuurwerk dat niet afgaat oppakken![]()
Ik heb ook het 1 en ander afgestoken en natuurlijk zitten er altijd weigeraars tussen. Maar die laat je 20 minuten liggen en schup je vervolgens in een plas water. Aan het einde van de avond opvegen en in de kliko.
Is dat niet gewoon 1 of andere slimmerik die daar een paar procent van pakt en zelf de actie opgezet heeft?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:39 schreef tja77 het volgende:
Dat die knakker uit Swifterbant zijn hoofd eraf knalt is natuurlijk best heftig. Maar om nou een inzamelingsactie te gaan organiseren....
https://www.doneeractie.nl/slachtoffers-swifterbant/-15850
Henny DBquote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon 1 of andere slimmerik die daar een paar procent van pakt en zelf de actie opgezet heeft?
Ik lees wel vaker dingetjes van die site.. en die acties zijn binnen no time opgezet..
Hij is ook al gesloten trouwens..
Dit vind ik dan net ff wat lulliger, ik vermoed dat er voor Henny DB geen geld is ingezameld.quote:Wij zitten in eenzelfde situatie, een vrouw, 2 kleine kinderen en de vader is onlangs overleden bij een ernstig auto-ongeluk. Het is heel erg wat er hier is gebeurd en voor zijn vrouw en kinderen zeker, maar hij had ook beter moeten weten. Ik wens de familie sterkte bij dit verlies.
Het is inderdaad niet bepaald iets onoverkomelijksquote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:39 schreef tja77 het volgende:
Dat die knakker uit Swifterbant zijn hoofd eraf knalt is natuurlijk best heftig. Maar om nou een inzamelingsactie te gaan organiseren....
https://www.doneeractie.nl/slachtoffers-swifterbant/-15850
Hmm ja dat vind ik altijd van die facebookreacties... er is altijd en overal wel iets ergers..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Henny DB
Groningen
[..]
Dit vind ik dan net ff wat lulliger, ik vermoed dat er voor Henny DB geen geld is ingezameld.
Ja, want we doen het om zwarte mensen bang te maken.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
Is vuurwerk ook niet iets wat racistisch is?
Integendeel, zo voelen de vluchtelingen zich weer thuis.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
Is vuurwerk ook niet iets wat racistisch is?
Dat was bij normale mensen direct duidelijk, maar voor de politie moet er eerst een onderzoek komen.quote:De 39-jarige man die zaterdagmiddag in Swifterbant in de provincie Flevoland om het leven is gekomen, is overleden door het afsteken van illegaal vuurwerk. Dat meldt de politie dinsdag.
Zaterdagmiddag liep de man naar buiten om illegaal vuurwerk, een mortier, af te steken. Bij het aansteken van de lont ontplofte het vuurwerk vrijwel direct. Dat heeft de man niet overleefd.
De politie is na het incident een onderzoek gestart. Meerdere ooggetuigen zagen het ongeluk gebeuren. Er waren geen andere mensen bij betrokken, daarom is na deze uitkomst het politieonderzoek gesloten.
Bij het voorval waren ook twee kinderen aanwezig. Zij werden uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht om gecontroleerd te worden op gehoorbeschadiging.
Men is daar wat beschaafder dan hier. Heb de afgelopen jaren een keer of zes, zeven oud en nieuw in Japan gevierd en me altijd uitstekend vermaakt. De enige plekken waar ik wat overlast meemaakte waren de Shibuya crossing en in Roppongi. Precies de plekken waar de westerlingen hingen...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:38 schreef Schaapje1987 het volgende:
[..]
Voor het eerst heb ik nieuwjaar in Japan gevierd. Ik heb niks gehoord over geweld tegen hulpverleners, autobranden, vuurwerk jegens ambtenaren, enzovoorts. Raar dat het hier wel kan.
Maar ja, het is zo'n mooie traditie.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 17:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)ngen-12-raakt-gewond
Traditie is ook je zooi achterlaten niet opruimen?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:15 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Maar ja, het is zo'n mooie traditie.
Dat er dan onschuldige slachtoffers vallen, zelfs kinderen, ja - dat hoort er gewoon bij.
Illegaal vuurwerk...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:15 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Dat er dan onschuldige slachtoffers vallen, zelfs kinderen, ja - dat hoort er gewoon bij.
Nope.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als opgeruimd legaal of illegaal was het dan gebeurt?
Onschuldig slachtoffer? Hoe kom je aan die wijsheid? Wie zegt dat het joch zelf niet iets probeerde af te steken?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:15 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Dat was me nog even ontgaan...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:31 schreef TheVulture het volgende:
Die vuurwerkbom in Etten-Leur, mijn god wat voor een debiel ben je dan
Ik heb er niks van meegekregen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:20 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat was me nog even ontgaan...![]()
Wat dat vuurvat in is gegooid is iets anders dan die kleine shells die je ziet..
Ook lekker moeilijk doen met die shells.. afzetlint.. eod.. beetje overdreven..
Het spul word in het buitenland vrij verkocht en is er ook gewoon per container op een schip gekomen..
Het enige wat er mis is met die batterij is verzwaring aan de zijkanten.. (door de kracht van de shells kan ie gaan schommelen.. beetje wind erbij.. etc... )
Zandzak of watervaatjes eraan knopen en je weet zeker dat het zwikkie blijft staan..
Maargoed.. Gewoon voorgemonteerde shells of complete cakes halen.. hoef je ook geen hele hobby eromheen aan te schaffen.. (je kan niet zomaar even een buis pakken.. die spat namelijk uit elkaar)
Losse shells en buizen.. gewoon niet doen..
Maar die drukgolf komt uit formaatje enorm.. of het was geen shell..
12 jr en bij geest zijn om het niet te doen, terwijl men wel verantwoordelijk is voor een kind tot ?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Onschuldig slachtoffer? Hoe kom je aan die wijsheid? Wie zegt dat het joch zelf niet iets probeerde af te steken?
Daarnaast, vrijwel zeker dat het illegaal vuurwerk was en vuurwerk ontploft niet uit zichzelf.
Jij denkt dat het kind langs een stuk legaal vuurwerk liep en dat het spontaan ontplofte met dit soort verwondingen tot gevolg?
Zie het nu pas, man, man, man... Wat een klapjosti...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:31 schreef TheVulture het volgende:
Die vuurwerkbom in Etten-Leur, mijn god wat voor een debiel ben je dan
Die laatste opmerking van betrokkene is dan weer vreemd, hij wist bliksems goed dat buurman niet met consumentenvuurwerk aan de slag was maar dat moet dan toch maar verboden worden...quote:Explosie Etten-Leur: 'Ik duik weg, hoor een enorme knal en ben bedekt met glas'
ETTEN-LEUR - "Dit hoop ik nooit meer mee te maken. Ik hoor mensen gillen, sprint weg, duik op mijn knieën en bescherm mijn hoofd. Het volgende moment hoor ik een enorme knal en zie ik overal glas. Dit is te bizar voor woorden."
Corné Schneiderberg uit Zwijndrecht is in de nacht van oud op nieuw getuige van de enorme explosie aan de Vinkenbroek in Etten-Leur en raakt daarbij gewond. Het was een avond zoals anders. Schneiderberg is met zijn vrouw op bezoek bij zijn stiefzoon om samen het nieuwe jaar in te luiden. "Al rond 21.00 uur horen we af en toe diepe, doffe klappen. Om twaalf uur gaan we zelf naar buiten om vuurwerk af te steken. Vlakbij horen we flinke knallen, maar zien we ook prachtig vuurwerk. De hele lucht wordt verlicht. Prachtig om te zien."
Samen met zijn stiefzoon gaat hij een kijkje nemen bij het vuurwerk. De kleinzoon van 10 jaar gaat niet mee. "Gelukkig maar, want ik moet er niet aan denken dat hij erbij was geweest."
'Dit is geen normaal vuurwerk'
Op de hoek staat een man vuurwerk af te steken. "We raakten aan de praat. Hij vertelde dat hij in het professioneel vuurwerk had gezeten en dat hij voor 7000 euro vuurwerk had gekocht. Wat hij deed, deed hij naar mijn idee ook veilig. Alles gebeurde op veilige afstand van mensen en professioneel. Wij beseften natuurlijk wel dat dit niet normaal consumentenvuurwerk was."
Op een gegeven moment haalt de man met een kruiwagen nieuw, wat kleiner vuurwerk dan het eerste dat wij zagen. "Hij vult de kokers weer opnieuw en steekt het vuurwerk af", zegt Schneiderberg. "Op dat moment staan er ook drie jonge tieners van een jaar of 14. Ik vermoed dat de man hen kende."
Ineens een enorme knal
Omdat het al laat is, stopt de man met vuurwerk afsteken. Hij vraagt een van de tieners om de kruiwagen met vuurwerk naar huis te brengen. "Ik vermoed dat de jongen dacht dat de dozen in de kruiwagen leeg waren, maar in werkelijkheid zaten er zo'n 6 of 7 bombshells in. Ik sta op dat moment nog te praten met de eigenaar van het vuurwerk. Vervolgens horen we een enorme knal."
Vermoedelijk had de tiener een doos met daarin nog vuurwerk in een stookton gegooid. Schneiderberg gaat met zijn stiefzoon kijken wat er aan de hand is en of ze hulp kunnen verlenen.
"Op dat moment viel het mee. Niettemin vertrouwde ik het niet. Ik stond tussen de kruiwagen waar nog een doos met vuurwerk in lag en de vuurkorf in. Mijn stiefzoon stond nog te praten. Ik liep naar hem toe en maande hem om weg te gaan. Ik vond het te link. Op dat moment hoor ik mensen in paniek gillen. Ik sprint dwars door een voortuin val tegen de gevel op mijn knieën en bescherm mijn hoofd."
'Overal ligt glas en bloed'
Direct daarna klinkt er een enorme knal. "Ik kijk op en zie overal glas liggen. En bloed. Ramen van de woning waar ik tegenaan lig, zijn gesprongen. Overal zat glas. In mijn haar en zelfs in mijn oren. Mijn broek zat vol bloed en ook hoorde ik nog maar weinig. Ik was totaal versuft."
Vermoedelijk is tijdens de eerste explosie een vonk in de kruiwagen terecht gekomen en dat is gaan smeulen. Het gevolg is dat ook de tweede doos met zwaar vuurwerk ontploft.
De stiefzoon van Schneiderberg raakt ook gewond. Een buurman in de straat wordt met een hersenschudding naar het ziekenhuis gebracht. "Het is onbegrijpelijk dat hier niet meer gewonden zijn gevallen. In de straat stonden een aanhanger, busje en auto geparkeerd. Door de enorme knal zijn deze gewoon verplaatst en tegen elkaar aan gedrukt. Zo bizar. In de ton was waarschijnlijk ook sloophout met spijkers et cetera gestookt. Door de explosie zijn deze weggeslingerd. Stukken van de kruiwagen zijn honderd meter verderop gevonden. In een woning is een deurstijl gewoon eruit geblazen en zitten er scheuren in het plafond."
Politie schakelt pas laat EOD in
Nog diezelfde nacht hamert Schneiderberg er samen met zijn stiefzoon bij de politie op dat er nog niet afgestoken bombshells in de sloot liggen.
"Deze waren niet afgegaan en de eigenaar van het vuurwerk had ze in de sloot gegooid, zodat ze in ieder geval doorweekt waren en ook niet zomaar af zouden kunnen gaan. De politie wuifde dat echter allemaal weg. Dat zou morgen wel komen. Pas na veel aandringen werd de volgende dag rond 11.00 uur de boel in gang gezet en moest ineens de explosieven opruimingsdienst komen. Dat vind ik wel heel kwalijk. De politie had hier gelijk actie moeten ondernemen."
Schneiderberg houdt wellicht gehoorschade aan het incident over. "Ik vind het onvoorstelbaar dat hier niet meer gewonden zijn gevallen. Ik schat dat er toch 25 tot 30 mensen op straat stonden. Ik vraag me ook af of we consumentenvuurwerk niet moeten verbieden. Is het de traditie waard als er ook slachtoffers vallen?"
Ja het kan wel.. maar er moet nogal wat in dat vat gegooid zijn.. (waren onwetenden die het er uiteindelijk in gemikt hebben als afval)quote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb er niks van meegekregen eerlijk gezegd.
Maar ramen sneuvelen niet makkelijk door druk van vuurwerk. Als het in de woonkamer/slaapkamer ontploft wel. Maar iets wat buiten op straat ontploft dat ramen kan laten sneuvelen is iets bijzonders. Een salute shell moet echt dicht bij een raam ontploffen wil een geïsoleerde ruit aan diggelen gaan.
Idd...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:08 schreef Zolderkamer het volgende:
Een shell dus.. (geen salute) en ook zeker geen kleintje...
Zou de WA verzekering voldoende zijn?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:12 schreef TheVulture het volgende:
Zal een lekker sfeertje zijn in de straat als je buurman met vrienden dit veroorzaakt en geen verantwoordelijkheid neemt
Het zijn er een aantal geweest.. in een zak die in een kruiwagen lag.. dat heeft vlam gevat en 1 grote explosie veroorzaakt..quote:
Hooguit 1 keer en dan word je geroyeerd..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou de WA verzekering voldoende zijn?
Mits dat men eentje heeft dan.
Als men een WA heeft dan heeft men ook een rechtsbijstand, vertel maar door welk vuurwerk het gekomen is?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hooguit 1 keer en dan word je geroyeerd..
Mwah, zo te lezen vonden ze het allemaal wel mooi.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:12 schreef TheVulture het volgende:
Zal een lekker sfeertje zijn in de straat als je buurman met vrienden dit veroorzaakt en geen verantwoordelijkheid neemt
Die is niet zo uit de doos gekomen...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja het kan wel.. maar er moet nogal wat in dat vat gegooid zijn.. (waren onwetenden die het er uiteindelijk in gemikt hebben als afval)
Geen idee wat precies.. maar delen kruiwagen lagen honderden meters verderop..
https://www.ad.nl/dordrec(...)t-met-glas~a70dcddc/
Nee die waren nog niet uitgepakt... eentje heeft ze waarschijnlijk allemaal in 1 keer meegenomen..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die is niet zo uit de doos gekomen...
Het lijken meerdere explosies te zijn, in het begin zie je nog wat siersterren. Die harde dreun kan zomaar een cylindrische saluteshell zijn. Ik zag ergens een foto met relatief kleine buizen staan (max 4-5 inch). Spherische shells bevatten een stuk minder kruit/kracht dan cylindrische shells. Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat er geen 6 inch geschoten werd daar.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja het kan wel.. maar er moet nogal wat in dat vat gegooid zijn.. (waren onwetenden die het er uiteindelijk in gemikt hebben als afval)
Geen idee wat precies.. maar delen kruiwagen lagen honderden meters verderop..
https://www.ad.nl/dordrec(...)t-met-glas~a70dcddc/
Hier vertelt de buurman...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het lijken meerdere explosies te zijn, in het begin zie je nog wat siersterren. Die harde dreun kan zomaar een cylindrische saluteshell zijn. Ik zag ergens een foto met relatief kleine buizen staan (max 4-5 inch). Spherische shells bevatten een stuk minder kruit/kracht dan cylindrische shells. Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat er geen 6 inch geschoten werd daar.
Het geroep om een verbod op consumentenvuurwerk van die knakker is uitermate triest natuurlijk. Dit incident had niks met legaal vuurwerk te maken.
Een doos balletjes, alsof het 2 inch shells zijn.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hier vertelt de buurman...
http://www.omroepbrabant.(...)erzoek+[VIDEO]+.aspx
Professional jonguh...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:38 schreef tja77 het volgende:
Maar wat een malloot moet dat geweest zijn, die mag wel een flinke straf krijgen en voor alle schade opdraaien.
7000 Euro... gvd...quote:Op de hoek staat een man vuurwerk af te steken. "We raakten aan de praat. Hij vertelde dat hij in het professioneel vuurwerk had gezeten en dat hij voor 7000 euro vuurwerk had gekocht. Wat hij deed, deed hij naar mijn idee ook veilig. Alles gebeurde op veilige afstand van mensen en professioneel. Wij beseften natuurlijk wel dat dit niet normaal consumentenvuurwerk was."
Moet je even dat stukje in het AD lezen.. daar staat heel leuk dat de politie pas na aandringen de rest van de shells ging halenquote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een doos balletjes, alsof het 2 inch shells zijn.
Bij 4 inch spreek je niet meer van balletjes.
Maar ook die agent die het mortiergranaten noemt.
Zouden ze het bewust zo noemen om de nietwetende burger meer angst in te boezemen?
Het zijn gewoon shells, niet voor de consument, maar het is en blijft vuurwerk.
Maar wat een malloot moet dat geweest zijn, die mag wel een flinke straf krijgen en voor alle schade opdraaien.
Als je je vinger in een shell duwt, zit je inderdaad in het professionele vuurwerk ja.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Professional jonguh...
[..]
7000 Euro... gvd..._!
Ik las het ja, moet je voorstellen dat er een paar jochies van een jaar of 10 die shells gevonden zouden hebben. Tuurlijk waren die dingen doorweekt, maar een paar dagen op de verwarming doet wonderen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Moet je even dat stukje in het AD lezen.. daar staat heel leuk dat de politie pas na aandringen de rest van de shells ging halen
Het is natuurlijk wel tekenend voor de hele verbodsdiscussie... De hermandad is al te belazerd om op te komen draven als het illegale vuurwerk ze op een presenteerblaadje wordt aangeboden... En dan nog is men van mening dat een totaalverbod alles gaat oplossen...quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:57 schreef Zolderkamer het volgende:
Moet je even dat stukje in het AD lezen.. daar staat heel leuk dat de politie pas na aandringen de rest van de shells ging halen
Die hard agenten missen wel af en toe of niet?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel tekenend voor de hele verbodsdiscussie... De hermandad is al te belazerd om op te komen draven als het illegale vuurwerk ze op een presenteerblaadje wordt aangeboden... En dan nog is men van mening dat een totaalverbod alles gaat oplossen...
Ja maar je moet ook niet van een agent verwachten dat ie kennis heeft.. Als ik een granaat opgraaf met mn detector, hebben agenten geen idee hoe en wat ze ook alweer moesten doen..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel tekenend voor de hele verbodsdiscussie... De hermandad is al te belazerd om op te komen draven als het illegale vuurwerk ze op een presenteerblaadje wordt aangeboden... En dan nog is men van mening dat een totaalverbod alles gaat oplossen...
Misschien is het voor mij een beetje teveel common sense aangezien ik ondertussen de 25 jaar aantik bij defensie... Maar komop, als ik de politie bel en ik zeg dat er "shells" of wat voor uitleg ik er dan ook aan ga geven, zoals: "Luistert, illegaal en lomp groot" dan mag ik toch aannemen dat ze actie gaan ondernemen? Of moet ik echt direct 1 van mijn maten die bij de EODD zit appen?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja maar je moet ook niet van een agent verwachten dat ie kennis heeft.. Als ik een granaat opgraaf met mn detector, hebben agenten geen idee hoe en wat ze ook alweer moesten doen..
Dat vertel ik ze dan meestal.. Komt omdat ze het gewoon nooit meemaken verder..
Ze weten nauwelijks wie wat moet doen.. Ja kom maar brengen..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien is het voor mij een beetje teveel common sense aangezien ik ondertussen de 25 jaar aantik bij defensie... Maar komop, als ik de politie bel en ik zeg dat er "shells" of wat voor uitleg ik er dan ook aan ga geven, zoals: "Luistert, illegaal en lomp groot" dan mag ik toch aannemen dat ze actie gaan ondernemen? Of moet ik echt direct 1 van mijn maten die bij de EODD zit appen?
Mjah, van mij wordt ook verwacht dat ik voor een grijpstuiver mijn nek ga wagen in wat voor land dan ook de politiek verzonnen heeft... Dus dat is geen excuus.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:38 schreef john2406 het volgende:
Je verwacht toch niet dat een agent voor dat beetje geld wat die krijgen hun leven op het spel zetten of wel?
Jij hebt die uit de flevo gemist?
Zou die persoon, corpus, zijn hoofd nog hebben?
Het voordeel is natuurlijk dat ik zelf heel goed weet waar ik mee te maken heb vwb explosieven maar dat ontslaat de reguliere lijn (politie) natuurlijk niet van hun werkzaamheden.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ze weten nauwelijks wie wat moet doen.. Ja kom maar brengen..
Vertel je ze dat ze de eod moeten waarschuwen, zeggen ze dat ze geen tijd hebben..
Ja markeer het maar met lint.. etc etc
Sta je daar in een park bij een woonwijk..![]()
Dan komen er twee agenten die vervolgens heel moeilijk gaan kijken:
Dus ik vertel ze dat dit te dicht bij de bebouwde kom is om te laten liggen en direct opgehaald moet worden door de eod
(speeltuintje verderop en allemaal spelende kinderen die al lang en breed in de gaten hadden wat er aan de hand was)
"Ja maar normaal was het zo dat de eod pas op een andere dag komt"
Man man man...
Tja ik denk dat het bij de Marechaussee ook wel anders liggen doet?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mjah, van mij wordt ook verwacht dat ik voor een grijpstuiver mijn nek ga wagen in wat voor land dan ook de politiek verzonnen heeft... Dus dat is geen excuus.
Iets anders:quote:Op dinsdag 2 januari 2018 22:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het voordeel is natuurlijk dat ik zelf heel goed weet waar ik mee te maken heb vwb explosieven maar dat ontslaat de reguliere lijn (politie) natuurlijk niet van hun werkzaamheden.
Toch wel de computer aan de lijn gehad of niet?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 23:18 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Iets anders:
Ik heb een tijdje geleden gehad dat ik op een rotonde uitgleed over olie.
Puur geluk niets geraakt.
Verderop een auto met kapot carter en een flink oliespoor.
Auto geparkeerd. 0900-8844 gebelt.
4 minuten lang werd er niet opgenomen.
Dan niet......
Doorgereden.
Geen idee of er nog iemand gecrasht is erna.
Dat is het niveau waar je aan moet denken helaas.
Misschien hebben ze wel standard tot 10 tellen om af te koelen, echter geen 10 tellen maar 10 minuten?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 23:32 schreef PluggieOD het volgende:
Weet ik niet meer. Weet alleen dat er minutenlang niet opgenomen werd. Maar verder gereden.
quote:Op zondag 31 december 2017 22:56 schreef myShizzle het volgende:
Brandende auto en caravan rijden tegen woning
DAMWâLD - Op Oudejaarsavond is een brandende auto en brandende caravan tegen de gevel van een woning gereden aan het Dr. J. Botkepaad in Damwâld.
De combinatie was in brand gezet op de kruising van de Badhúswei en Dr. J. Botkepaad. De caravan zou gevuld zijn met autobanden. Onbedoeld begon de combinatie op een zeker moment te rijden in de richting van P. T. van der Herbergloane. Uiteindelijk - na paar honderd meter - kwam de combinatie daar tot stilstand tegen een gevel van een huis. Ook werd een geparkeerde auto op de oprit geraakt.
https://www.waldnet.nl/wn(...)en_tegen_woning.html
[ afbeelding ]
quote:Twee personen ernstig gewond na vuurwerkincident in Den Bosch, vervoerd naar Oogziekenhuis
DEN BOSCH - Bij een vuurwerkincident rond 23.00 uur in de omgeving van de Zesde Haren in Den Bosch zijn twee personen ernstig gewond geraakt.
De twee liepen ernstige verwondingen in het gezicht op en zijn met spoed vervoerd naar het gespecialiseerde Oogziekenhuis in Rotterdam.
De slachtoffers zouden knalvuurwerk af hebben gestoken in de buurt van de voetbalkooi achter de Zesde Haren. Daarbij raakten ze ernstig gewond.
Zochten hulp bij woning
De twee liepen gewond naar de Zesde Haren waar ze bij een woning hulp zochten. Daarop werden de hulpdiensten gealarmeerd. Er werd ook een traumahelikopter opgeroepen, maar die is niet gebruikt. Volgens de politie zijn de twee slachtoffers meerderjarig.
In en rond de voetbalkooi waren veel resten te zien van afgestoken vuurwerk. Maar volgens buurtbewoners valt het met de overlast dit jaar nog mee.
32 Jaarquote:32-jarige vuurwerkslachtoffers uit Den Bosch en Berlicum hadden nog illegaal vuurwerk thuis
DEN BOSCH - De twee mannen die maandagavond zwaar gewond zijn geraakt door ontploffend vuurwerk, komen uit Den Bosch en Berlicum en zijn beiden 32 jaar oud. De politie heeft bij beide mannen thuis nog illegaal vuurwerk aangetroffen.
Het tweetal was maandagavond rond 23.00 uur op een pleintje aan de Zesde Haren bezig met het afsteken van zeer zwaar illegaal vuurwerk. Bij het afsteken van een mortiergranaat ging het mis. Deze ontplofte in het gezicht van de twee mannen. Daarop hebben zij met hevig bebloed gelaat uiteindelijk een woning in de omgeving weten te bereiken en aangebeld. De hevig geschrokken bewoners hebben vervolgens 112 gealarmeerd.
Eén slachtoffer moet oog missen
Beide mannen zijn ter plaatse behandeld en uiteindelijk vervoerd naar het Oogziekenhuis in Rotterdam. Daar worden ze dinsdag geopereerd aan zeer ernstige verwondingen aan het gelaat. Eén van de mannen moet helaas een oog missen. De buurtbewoners die de beide mannen opvingen is slachtofferhulp aangeboden.
Nog meer vuurwerk gevonden
De politie heeft na het incident in de woning van de man uit Den Bosch nog diverse cobra’s en mortiergranaten gevonden. Ook de woning van de man uit Berlicum is doorzocht. Hier zijn nog twee stuks zwaar vuurwerk gevonden. Alle vuurwerk is inmiddels vernietigd.
Wel een beetje raar ,32 jaar ....quote:Op dinsdag 24 december 2019 20:39 schreef AchJa het volgende:
Ik weet niet of we een nieuwe reeks hadden moeten openen maar deze vond ik terug... Mochten de modjes het er niet mee eens zijn gooi hem dan maar op slot, dan openen we wel wat nieuws.
Anyway:
[..]
[..]
32 Jaar...
Dat dacht ik ook toen ik het las. Moeilijk om medeleven op te brengen met dat soort figuren.quote:Op dinsdag 24 december 2019 20:39 schreef AchJa het volgende:
Ik weet niet of we een nieuwe reeks hadden moeten openen maar deze vond ik terug... Mochten de modjes het er niet mee eens zijn gooi hem dan maar op slot, dan openen we wel wat nieuws.
Anyway:
[..]
[..]
32 Jaar...
Iemand die het nodig vindt om met vuurwerk te spelen, waardoor hele buurten zich half dood schrikken of ruw uit de slaap worden gewekt, kan men moeilijk volwassen noemen.quote:Op dinsdag 24 december 2019 20:42 schreef Specularium het volgende:
De eerste dode van vorig jaar was ook een volwassen kerel met een shell met schietlont.
Toch is het journalistiek best wel matig, dit soort fouten.quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
We weten allemaal wel dat ze geen 120MM HE bedoelen...
Het zijn shells, vuurwerk en in de juiste handen een mooi stukje vuurwerk.quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
We weten allemaal wel dat ze geen 120MM HE bedoelen...
Eyeloveeeequote:Op dinsdag 24 december 2019 20:39 schreef AchJa het volgende:
Anyway:
[..]
[..]
32 Jaar...
KRACHT VAN EEN HANDGRANAAT!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het zijn shells, vuurwerk en in de juiste handen een mooi stukje vuurwerk.
Media, politie en voorlichters slingeren lukraak met termen, en hebben geen flauw benul waarover ze het hebben. Ad Nieuwdorp, “vuurwerkexpert” spant de kroon.
In Polen is het vuurwerk, zodra het in een Nederlands huis ligt moet de EOD komen om een heel blok te ontruimen om Enschede 2.0 in de kiem te smoren.quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
KRACHT VAN EEN HANDGRANAAT!!!!!!!!!!!!!
laat me niet lachen
Lol.
Met mijn boerenverstand heb ik dat altijd een rare vergelijking gevonden. Volgens mij heb je bij ontploffingen van zwaar vuurwerk weinig kans op metaal in je bips of andere door metaaldeeltjes veroorzaakte verminkingen. Dus inderdaad..laat me niet lachenquote:Op dinsdag 24 december 2019 21:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
KRACHT VAN EEN HANDGRANAAT!!!!!!!!!!!!!
laat me niet lachen
Lol.
Dat niet alleen, maar de explosieve kracht is totaal niet met elkaar te vergelijken.quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Met mijn boerenverstand heb ik dat altijd een rare vergelijking gevonden. Volgens mij heb je bij ontploffingen van zwaar vuurwerk weinig kans op metaal in je bips of andere door metaaldeeltjes veroorzaakte verminkingen. Dus inderdaad..laat me niet lachen
De aanvalshandgranaat schakelt mensen uit door de blast en niet door scherfwerking. Daar heb je de scherfhandgranaten voor.quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Met mijn boerenverstand heb ik dat altijd een rare vergelijking gevonden. Volgens mij heb je bij ontploffingen van zwaar vuurwerk weinig kans op metaal in je bips of andere door metaaldeeltjes veroorzaakte verminkingen. Dus inderdaad..laat me niet lachen
Daarbij deflageert (relatief langzame verbranding) vuurwerk en explosieven voor militaire toepassingen detoneren.quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar de explosieve kracht is totaal niet met elkaar te vergelijken.
In Pools knalvuurwerk zit vaak flashkruit, als je de “vuurwerkexperts” in Nederland moet geloven is dit uitermate instabiel en kan het zowat uit zichzelf ontploffen. Schudden zou al levensgevaarlijk zijn. Vandaar dat er in Nederlands knalvuurwerk buskruit zit.
Wat de vuurwerkexperts voor het gemak vergeten, is dat er in heel veel legaal Nederlands siervuurwerk datzelfde flashkruit gebruikt wordt.
Daarom knalt siervuurwerk dan ook harder dan Nederlands knalvuurwerk. Maar toch moet er een verbod komen op knalvuurwerk. Overlast dit dat.
Hmm wist ik niet. Maar als je wordt uitgeschakeld door de boem, dan zal het metaal er nog een schepje bovenop doen?quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
De aanvalshandgranaat schakelt mensen uit door de blast en niet door scherfwerking. Daar heb je de scherfhandgranaten voor.
Yup.quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Hmm wist ik niet. Maar als je wordt uitgeschakeld door de boem, dan zal het metaal er nog een schepje bovenop doen?
Inderdaad, want dat gaat illegaal vuurwerk tegen houden.quote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Gelukkig stonden ze in zo'n voetbalkooi.quote:Op dinsdag 24 december 2019 23:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind vuurwerk helemaal prima, maar je bent je toch niet helemaal aan het gedragen naar je leeftijd als je als 30+er een week voor oud en nieuw illegaal vuurwerk aan het afsteken bent met zijn tweeën.
Het enige vuurwerk wat overblijft is het leukste vuurwerk!quote:Op dinsdag 24 december 2019 23:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Inderdaad, want dat gaat illegaal vuurwerk tegen houden.
quote:De buurtbewoners die de beide mannen opvingen is slachtofferhulp aangeboden.
ik heb medelijden met die bewoners. Maar voor de betrokken mannen is het een leermoment wat ze nooit zullen vergeten. En gelukkig zijn er verder geen andere slachtoffers. Wat een stel malloten zijn het.quote:Op woensdag 25 december 2019 00:36 schreef kleinvogelijn het volgende:
Die lui in Den Bosch met die mortiergranaat in het gezicht...zal er lekker uit hebben gezien:
[..]
Omdat het kerst is, zullen ze een oogje dicht knijpenquote:Op woensdag 25 december 2019 00:36 schreef kleinvogelijn het volgende:
Die lui in Den Bosch met die mortiergranaat in het gezicht...zal er lekker uit hebben gezien:
[..]
Ieder jaar hoor je weer dat het misgaat omdat mensen niet weten dat mortieren doorgaans een schietlont hebben. Man... als je van plan bent om professioneel vuurwerk af te steken, mag je er toch wel een beetje verstand van hebben?quote:Op woensdag 25 december 2019 09:27 schreef halfway het volgende:
Tja schietlont he, beetje basiskennis vuurwerk.
Wat is hier mooi aan?quote:Op woensdag 25 december 2019 09:42 schreef matthijst het volgende:
Ah mooi, de eerste ogen zijn alweer weg dit jaar
En dat waren 2 mannen van 32 dat verwacht ik niet, dat ze op die leeftijd nog aan het klooien zijn met vuurwerk.quote:Op woensdag 25 december 2019 00:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
ik heb medelijden met die bewoners. Maar voor de betrokken mannen is het een leermoment wat ze nooit zullen vergeten. En gelukkig zijn er verder geen andere slachtoffers. Wat een stel malloten zijn het.
Dat kan ik dan nog wel begrijpen. Boys will be boys... Vuurwerkdoden zijn ook bijna altijd mannen van middelbare leeftijd.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dat waren 2 mannen van 32 dat verwacht ik niet, dat ze op die leeftijd nog aan het klooien zijn met vuurwerk.
Beetje voorbarig om die conclusie nu al te trekken.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:27 schreef halfway het volgende:
nou niet de eerste, want dat was op 1 januari dit jaarquote:Op woensdag 25 december 2019 09:42 schreef matthijst het volgende:
Ah mooi, de eerste ogen zijn alweer weg dit jaar
Ben jij ook zo iemand die op de zaak schijtlollig roept “TOT VOLGEND JAAR HE JONGENS!!”quote:Op woensdag 25 december 2019 10:34 schreef F1gamer het volgende:
[..]
nou niet de eerste, want dat was op 1 januari dit jaar
Jij bent iemand die te snel op zijn lange teentjes is getraptquote:Op woensdag 25 december 2019 10:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben jij ook zo iemand die op de zaak schijtlollig roept “TOT VOLGEND JAAR HE JONGENS!!”
Of tijdens het stappen na 12u:
“Morgen weer werken gasten!!!”
Zal allemaal wel. Het was iig illegaal vuurwerk.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:27 schreef halfway het volgende:
Ontopic maar weer; hij heeft vast ook een kort lontjequote:Op woensdag 25 december 2019 10:41 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Jij bent iemand die te snel op zijn lange teentjes is getrapt
quote:Op woensdag 25 december 2019 10:43 schreef maily het volgende:
[..]
Ontopic maar weer; hij heeft vast ook een kort lontje
Ze zouden hun ogen uit hun kop moeten schamenquote:Op woensdag 25 december 2019 09:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dat waren 2 mannen van 32 dat verwacht ik niet, dat ze op die leeftijd nog aan het klooien zijn met vuurwerk.
Omdat het kerst is zien we het door de vingers.quote:Op woensdag 25 december 2019 12:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ze zouden hun ogen uit hun kop moeten schamen
Om niet te technisch te worden maar als je quickmatch verlengt gaat dat niet zomaar branden dan heb je wel degelijk iets fouts gedaan, Omdat ze verwondingen in hun gezicht hebben is het dan gewoon weer oudewets proberen een shell te koppen. Het enige wat ook nog kan. Er hingen netten boven die kooi dat die terug gekaats is maar goed dan vraag je er ook om. Ik zou niet te snel roepen dat het een productie fout is. Tuurlijk kan dat gebeuren maar dan nog als je met je kop er boven hangt vraag je er om.quote:Op woensdag 25 december 2019 10:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Beetje voorbarig om die conclusie nu al te trekken.
Ja het was hoogstwaarschijnlijk een shell. Maar om dan meteen te concluderen dat het door het schietlont komt?
Misschien hadden ze het schietlont wel verlengd, maar ontplofte het toch te snel. Ook shells kunnen fout gaan.
Jij gaat ervan uit dat de shell in een buis zat?quote:Op woensdag 25 december 2019 13:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Om niet te technisch te worden maar als je quickmatch verlengt gaat dat niet zomaar branden dan heb je wel degelijk iets fouts gedaan, Omdat ze verwondingen in hun gezicht hebben is het dan gewoon weer oudewets proberen een shell te koppen. Het enige wat ook nog kan. Er hingen netten boven die kooi dat die terug gekaats is maar goed dan vraag je er ook om. Ik zou niet te snel roepen dat het een productie fout is. Tuurlijk kan dat gebeuren maar dan nog als je met je kop er boven hangt vraag je er om.
Maar dan is het geen productie fout. Als je quickmatch verlengt met visco moet je zorgen dat er niks bloot ligt van de blackmatch dat in de quickmatch zit. 1 vonkje en het hele spul gaat meteen af. Hetzelfde als je de boel op een paar smulende resten gaat leggen ook niet handig. Dus ja dan ligt het niet aan het vuurwerk zelf maar toch echt aan de gebruikers.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat de shell in een buis zat?
Ik verwacht dat de shell niet eens in een buis zat maar dat deze op de grond moest afgaan. Er is immers geen melding gedaan van een mortierbuis op de plaats delict. Het zou ook verklaren waarom het af werd gestoken in een afgesloten kooi.
Quickmatch verlengen met visco kan natuurlijk ook fout gaan. Tijdens het verlengen kan het vonken, maar ook tijdens het aansteken van het visco kan er een vonk bij de quickmatch komen. Daarnaast kan de shell op de grond zijn afgegaan wanneer deze gelegd wordt op nog smeulende resten.
Kortom legio scenario’s mogelijk.
Heb ik ooit gezegd dat het niet aan de gebruikers ligt?quote:Op woensdag 25 december 2019 15:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar dan is het geen productie fout. Als je quickmatch verlengt met visco moet je zorgen dat er niks bloot ligt van de blackmatch dat in de quickmatch zit. 1 vonkje en het hele spul gaat meteen af. Hetzelfde als je de boel op een paar smulende resten gaat leggen ook niet handig. Dus ja dan ligt het niet aan het vuurwerk zelf maar toch echt aan de gebruikers.
Dat ben ik ook volledig met je eens dat veel mensen er ook te weinig van af weten. Dat zie je ook aan de ongelukken die de laatste jaren gebeuren. Vaak is het een shell koppen dus ja kop/lichaam boven de buis en een andere ongeluk was een buis die niet vast gezet was en bij iemand in de woonkamer belande. Mocht er een productie fout inzitten als je gewoon de regels in acht neemt is er ook niet zoveel aan de hand omdat je dan wel op genoeg afstand staat. Daarom zie je ook dat zeker de laatste jaren alle ongelukken uit onwetenheid komen.quote:Op woensdag 25 december 2019 15:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb ik ooit gezegd dat het niet aan de gebruikers ligt?
Ik vond de conclusie “tja, schietlont” gewoon voorbarig.
Shells kunnen heel veilig zijn, maar voor de boeren Nederlander die zich er niet in verdiept, is en blijft het gewoon link.
En ja, productiefouten komen ook bij shells voor.
Uiteindelijk wel. Als niemand meer vuurwerk afsteekt, gaan die paar sneue sukkels die illegaal vuurwerk halen er uiteindelijk ook mee ophouden. Of ze blazen zichzelf op, ook goed.quote:Op dinsdag 24 december 2019 23:52 schreef PzKpfw het volgende:
Goede grap.quote:Op donderdag 26 december 2019 08:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel. Als niemand meer vuurwerk afsteekt, gaan die paar sneue sukkels die illegaal vuurwerk halen er uiteindelijk ook mee ophouden. Of ze blazen zichzelf op, ook goed.
Wat een rare aanname, kun je dat ook onderbouwen?quote:Op donderdag 26 december 2019 08:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel. Als niemand meer vuurwerk afsteekt, gaan die paar sneue sukkels die illegaal vuurwerk halen er uiteindelijk ook mee ophouden.
Omdat de mens een kuddedier is.quote:Op donderdag 26 december 2019 08:29 schreef tja77 het volgende:
Wat een rare aanname, kun je dat ook onderbouwen?
Dat twee idioten zichzelf opblazen noem ik geen grap.quote:
Wat een onzin, wat die 2 knakkers in Den Bosch deden was verboden. Ten eerste vanwege het tijdstip en ten tweede vanwege hetgeen ze af staken. Vuurwerk afsteken is 364,667 dagen per jaar verboden, en gedurende die dagen lees je regelmatig over ledematen die verloren gaan of objecten die dmv vuurwerk worden gesloopt.quote:Op donderdag 26 december 2019 08:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat de mens een kuddedier is.
Daar ging het dan ook niet over.quote:Op donderdag 26 december 2019 08:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat twee idioten zichzelf opblazen noem ik geen grap.
Nope.quote:
Het is bij jou nooit duidelijk waar het over gaat.quote:Op donderdag 26 december 2019 08:40 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Daar ging het dan ook niet over.
anders ga je een bericht van 2 jaar terug quotenquote:Op dinsdag 24 december 2019 23:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
ik neem het in deze wel op voor Pzkpfwquote:Op donderdag 26 december 2019 08:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is bij jou nooit duidelijk waar het over gaat.
Denken dat er geen relatie is tussen illegaal en legaal vuurwerk is pas dom.quote:Op donderdag 26 december 2019 08:47 schreef -Chakotay- het volgende:
illegaal vuurwerk in relatie brengen met normaal regulier vuurwerk getuigt een beetje van domheid.
noem eens een verschil tussen legaal en illegaal vuurwerkquote:Op donderdag 26 december 2019 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denken dat er geen relatie is tussen illegaal en legaal vuurwerk is pas dom.
Noem eens een overeenkomst tussen legaal en illegaal vuurwerkquote:Op donderdag 26 december 2019 08:50 schreef -Chakotay- het volgende:
noem eens een verschil tussen legaal en illegaal vuurwerk
vragen met vragen beantwoordenquote:Op donderdag 26 december 2019 08:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Noem eens een overeenkomst tussen legaal en illegaal vuurwerk
Goede onderbouwing ook weer.quote:
Geen antwoorden hebben.quote:Op donderdag 26 december 2019 08:52 schreef -Chakotay- het volgende:
vragen met vragen beantwoorden
later
Zeker.quote:
quote:
quote:Op donderdag 26 december 2019 08:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geen antwoorden hebben.
Je haalt je eigen 'onderbouwing' hier al onderuit, dus hoef ik dat niet te doen voor je.quote:Op donderdag 26 december 2019 08:52 schreef tja77 het volgende:
Goede onderbouwing ook weer.
...
Want als vuurwerkliefhebber wil je gewoon wat afsteken tijdens oud op nieuw.
Je praat poep, ik weerleg juist jouw aanname door aan te geven dat een vuurwerkliefhebber toch wel zijn vuurwerk wil afsteken. Daarom zijn er ook tal van mensen die het op een afgelegen plek doen. Dat is niet echt kuddegedrag.quote:Op donderdag 26 december 2019 08:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je haalt je eigen 'onderbouwing' hier al onderuit, dus hoef ik dat niet te doen voor je.
Iemand die illegaal vuurwerk afsteekt is geen liefhebber. Het is hoogstwaarschijnlijk wel een kleuter. Of een volwassene met de ontwikkeling van een kleuter. Dus je hele verhaal kan de prullenbak in.quote:Op donderdag 26 december 2019 08:59 schreef tja77 het volgende:
ik weerleg juist jouw aanname door aan te geven dat een vuurwerkliefhebber toch wel zijn vuurwerk wil afsteken.
Het is pas dom om te denken dat mensen die toch al illegaal vuurwerk aanschaffen dit door een vuurwerkverbod ineens niet meer zouden doen.quote:Op donderdag 26 december 2019 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denken dat er geen relatie is tussen illegaal en legaal vuurwerk is pas dom.
Aannames, allemaal aannames.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Iemand die illegaal vuurwerk afsteekt is geen liefhebber. Het is hoogstwaarschijnlijk wel een kleuter. Of een volwassene met de ontwikkeling van een kleuter. Dus je hele verhaal kan de prullenbak in.
Het is pas dom om te denken dat een totaal vuurwerkverbod niet voor een verandering in gedrag gaat zorgen.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:10 schreef PzKpfw het volgende:
Het is pas dom om te denken dat mensen die toch al illegaal vuurwerk aanschaffen dit door een vuurwerkverbod ineens niet meer zouden doen.
Wat voor gevolgen heeft een verbod op iets wat toch al verboden is?quote:Op donderdag 26 december 2019 09:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is pas dom om te denken dat een totaal vuurwerkverbod niet voor een verandering in gedrag gaat zorgen.
Daar kun je ook nogal wat nuance inbrengen hoor. Er is een vrij grote groep liefhebbers in Nederland die jaarlijks naar Frankrijk trekken om daar professioneel vuurwerk af te gaan steken onder toeziend oog van een pyrotechnicus. Allemaal met de juiste papieren en transport, maar puur vanuit de liefhebberij. Dat vuurwerk is in Nederland zo illegaal als maar kan.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Iemand die illegaal vuurwerk afsteekt is geen liefhebber. Het is hoogstwaarschijnlijk wel een kleuter. Of een volwassene met de ontwikkeling van een kleuter. Dus je hele verhaal kan de prullenbak in.
Niet snappen dat je zelf precies hetzelfde doet....alleen dan zonder onderbouwing.quote:
Nee, want daar is het niet illegaal. Dat je dat niet snapt is werkelijk verbluffend.quote:Maar volgens jouw redenatie zijn mensen in die landen die categorie 3 afsteken kleuters, dan wel volwassenen met de ontwikkeling van een kleuter?
Jouw gebazel houdt vanzelf op zodra het totaalverbod een feit is.quote:Ik denk dat jouw gebazel de prullenbak in kan.
10? 20?quote:Op donderdag 26 december 2019 09:16 schreef Walterwhite64 het volgende:
Er is een vrij grote groep liefhebbers in Nederland die jaarlijks naar Frankrijk trekken
Ik noem louter feiten over de categorisering van vuurwerk en het feit dat vuurwerk dat in Nederland illegaal is, in andere landen legaal is. in die landen wordt dat vuurwerk door vuurwerkliefhebbers afgestoken. En dus niet door kleuters of volwassenen met de ontwikkeling van een kleuter.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet snappen dat je zelf precies hetzelfde doet....alleen dan zonder onderbouwing.
[..]
Nee, want daar is het niet illegaal. Dat je dat niet snapt is werkelijk verbluffend.
[..]
Jouw gebazel houdt vanzelf op zodra het totaalverbod een feit is.
Ik zoek even hun videodagboek op maar denk eerder een mannetje of 50.quote:
Sure, Bob.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:21 schreef tja77 het volgende:
Dat zijn gewoon feiten en niet onderbuikgevoelens en aannames zoals jij die plaatst hier.
50....is een 'grote groep'.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:22 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik zoek even hun videodagboek op maar denk eerder een mannetje of 50.
quote:Op donderdag 26 december 2019 09:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Sure, Bob.![]()
Klaar mee.
Zo jij bent nu ook wel uitgeluld over kleutergedrag.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
50....is een 'grote groep'.
Ik steek lekker illegaal vuurwerk af met mijn kinderen en het liefst stop ik het in brievenbussen en plak ik het op een bushokjes en lantaarnpalen.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk, jochie.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:26 schreef Walterwhite64 het volgende:
Zo jij bent nu ook wel uitgeluld over kleutergedrag.
Ja.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:33 schreef Walterwhite64 het volgende:
Mag ik vragen hoe oud jij bent?
Het zal niet van het ene op het andere jaar gaan. Maar een vuurwerkverbod gaat er sowieso voor zorgen dat er minder vuurwerk afgestoken wordt en minder mensen opgroeien met het idee dat oud en nieuw een feest is waarbij je vuurwerk dient af te steken. Dan zullen uiteindelijk ook minder mensen de stap maken om illegaal vuurwerk te kopen.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat voor gevolgen heeft een verbod op iets wat toch al verboden is?
Wat een domme opmerking zegquote:Op donderdag 26 december 2019 09:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bij de 'normale' burger misschien. De mensen die nu illegaal vuurwerk aanschaffen blijven dat toch wel doen.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is pas dom om te denken dat een totaal vuurwerkverbod niet voor een verandering in gedrag gaat zorgen.
Dat zou 1 van de mogelijke scenario’s kunnen zijn.quote:Op donderdag 26 december 2019 09:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het zal niet van het ene op het andere jaar gaan. Maar een vuurwerkverbod gaat er sowieso voor zorgen dat er minder vuurwerk afgestoken wordt en minder mensen opgroeien met het idee dat oud en nieuw een feest is waarbij je vuurwerk dient af te steken. Dan zullen uiteindelijk ook minder mensen de stap maken om illegaal vuurwerk te kopen.
Misschien een handjevol, maar zeker niet allemaal. Uiteindelijk worden ze toch gezien als het 'lulletje' van de straat of de wijk en dan is het niet 'stoer' meer. Daar reageren dat soort 'pea-brains' wel op natuurlijk.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:05 schreef PzKpfw het volgende:
De mensen die nu illegaal vuurwerk aanschaffen blijven dat toch wel doen.
En als een hele generatie consumentenvuurwerk niet meer kent?quote:Op donderdag 26 december 2019 10:07 schreef tja77 het volgende:
Vuurwerk afsteken is ook iets wat vaak van generatie op generatie overgenomen wordt.
Als het van generatie op generatie overgedragen wordt, dan zal het nooit uitsterven.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En als een hele generatie consumentenvuurwerk niet meer kent?
Dit dus. De overlast komt dan ook voornamelijk van het illegale spul. Alhoewel er ook zeikbejaarden bestaan die nu al helemaal los gaan op dat cat1 Aldi spul...quote:Op donderdag 26 december 2019 08:47 schreef -Chakotay- het volgende:
ik neem het in deze wel op voor Pzkpfw
illegaal vuurwerk in relatie brengen met normaal regulier vuurwerk getuigt een beetje van domheid.
Terwijl mensen dergelijke incidenten wel gebruiken in hun vuurwerkvrij propaganda.
Goddd, you're so stupid....quote:Op donderdag 26 december 2019 10:18 schreef tja77 het volgende:
Als het van generatie op generatie overgedragen wordt, dan zal het nooit uitsterven.
Hou eens op met dit gedrag.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goddd, you're so stupid....
Kun je beter tegen tja77 zeggen.quote:
Ik denk dat het effect maar marginaal zal zijn. In ieder geval niet groot genoeg om een totaalverbod op consumentenvuurwerk te rechtvaardigen.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien een handjevol, maar zeker niet allemaal. Uiteindelijk worden ze toch gezien als het 'lulletje' van de straat of de wijk en dan is het niet 'stoer' meer. Daar reageren dat soort 'pea-brains' wel op natuurlijk.
Dat is genoeg. Want de sukkels die met illegaal vuurwerk aan de slag gaan zijn ook marginaal.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:02 schreef PzKpfw het volgende:
Ik denk dat het effect maar marginaal zal zijn.
Je zet jezelf wel een beetje voor schut zo.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is genoeg. Want de sukkels die met illegaal vuurwerk aan de slag gaan zijn ook marginaal.
Als jij dat zegt, zie ik dat als een compliment.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:09 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je zet jezelf wel een beetje voor schut zo.
Zegt degene die louter aannames doet en reageert vanuit z’n onderbuik.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goddd, you're so stupid....
De twee verschillen tussen jou en mij zijn, dat jij je daar zelf niet bewust van bent. En dat ik meer snap van sociologie dan jij.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zegt degene die louter aannames doet en reageert vanuit z’n onderbuik.
?quote:Op donderdag 26 december 2019 10:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kun je beter tegen tja77 zeggen.
Daar heb je ook geen enkele reden toe.quote:
Ah ja, nu zijn er maar 2 verschillen tussen jou en mij.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De twee verschillen tussen jou en mij zijn, dat jij je daar zelf niet bewust van bent. En dat ik meer snap van sociologie dan jij.
Zoals ik al zei; ik snap meer van sociologie dan jij.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:24 schreef tja77 het volgende:
Jij weet natuurlijk ook wat er omgaat in de hoofden van mensen die legaal vuurwerk afsteken en in de hoofden van de mensen die illegaal vuurwerk afsteken.
En dan mij stupid noemen.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; ik snap meer van sociologie dan jij.
Mijn eerste opmerking dekte de hele lading al: de mens is een kuddedier. Alles wat je daarna hebt geschreven was nutteloos.
Zekerquote:
quote:
Vooral niet inhoudelijk reageren, je maakt jezelf alleen maar meer en meer belachelijk (voor zo ver dat nog mogelijk was).quote:
Oei, autist gespot.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; ik snap meer van sociologie dan jij.
Mijn eerste opmerking dekte de hele lading al: de mens is een kuddedier. Alles wat je daarna hebt geschreven was nutteloos.
En ik hoef deze discussie ook helemaal niet te voeren. Dat totaalverbod komt er gewoon. Dan wordt wat ik zeg vanzelf de realiteit.
Hoe gestoord ben je!!twitter:ADnl twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 15:37:09Dierenbeulen bewerken kater met vuurwerk: rug ontveld, staart kwijt en plastic in anus https://t.co/JpsgITbYp6 https://t.co/pbqMNTrMiv reageer retweet
Verschrikkelijk, al is het in veel (lees heel veel) gevallen geen vuurwerk.quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe gestoord ben je!!twitter:ADnl twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 15:37:09Dierenbeulen bewerken kater met vuurwerk: rug ontveld, staart kwijt en plastic in anus https://t.co/JpsgITbYp6 https://t.co/pbqMNTrMiv reageer retweet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |