Haha, nee hoor.quote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het verbod komt er waarschijnlijk volgend jaar wel.
Denken dat een verbod de leegte in je leven gaat vullenquote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik denk het niet die schade betalen (we) gewoon met zijn allen, het is niet dat die van de winsten afgaan hoor!quote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Natuurlijk...quote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
quote:Op maandag 1 januari 2018 18:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Denken dat een verbod de leegte in je leven gaat vullen
Laat ze dat vooral doen. Krijg je nog meer gezeik op straatquote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ja man, net als dat iedereen massaal in treinen en bioscopen roken. Onee.quote:Op maandag 1 januari 2018 19:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Laat ze dat vooral doen. Krijg je nog meer gezeik op straat
? Godver wat dom weer.quote:Op maandag 1 januari 2018 19:33 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja man, net als dat iedereen massaal in treinen en bioscopen roken. Onee.
Dat slijt wel in de jaren na het verbod.quote:Op maandag 1 januari 2018 20:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
? Godver wat dom weer.
Mensen willen oud op nieuw vieren, de één sticht brandjes, de ander gooit illegaal vuurwerk naar hulpverleners, weer een ander zuipt zich lam en zorgt voor overlast, vandalisme, relt enz. En weer een ander stookt op een normale manier vuurwerk af.
En een verbod op vuurwerk zou al die andere soorten overlast als sneeuw voor de zon doen verdwijnen? Nee, het zal alleen maar erger worden. Juist omdat er geen legaal vuurwerk meer voor handen is.
Het rellen, brandstichten, slopen e.d.?quote:Op maandag 1 januari 2018 20:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat slijt wel in de jaren na het verbod.
Brandstichten en slopen absoluut.quote:Op maandag 1 januari 2018 20:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het rellen, brandstichten, slopen e.d.?
Dat denk je echt?
Beetje naïef ben je wel.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Brandstichten en slopen absoluut.
Werken? Waarom ik er zijn toch nog zoveel anderen.quote:Op maandag 1 januari 2018 22:38 schreef Zolderkamer het volgende:
Kijk als je iets wilt moet je het ook goed doen, kun je wel overal regeltjes voor gaan maken maar werkverschaffing was iets van vroeger toch?
De eerste keer dat ik het digitaal vuurwerk zag dacht ik dat het 's werelds lelijkste reclamebord voor een vuurwerkverkoper was. En de geluidseffecten erbijquote:Op maandag 1 januari 2018 22:38 schreef Zolderkamer het volgende:
Je zag het heel goed met het "digitaal vuurwerk" op de vismarkt.. wat absoluut geen alternatief was.. en er dus gewoon.. ondanks het centrumverbod overal vuurwerk werd afgestoken..
Agenten keken vredig toe..
Kijk als je iets wilt moet je het ook goed doen, kun je wel overal regeltjes voor gaan maken maar werkverschaffing was iets van vroeger toch?
Nee. Je krijgt hetzelfde als bij drugs. De handel verplaatst zich van de lokale ondernemer naar de illegaliteit waardoor belastingen misgelopen worden. Illegaliteit betekent in de praktijk dat er geen enkele kwaliteitscontrole plaatsvindt en het vuurwerk zwaarder wordt. Die combinatie is al vragen om meer ongelukken. De handel vindt plaats in ongeschikte opslagplaatsen, zoals kelderboxen onder flats of de grote garage van je buurman. Conflicten in het criminele circuit worden zonder tussenkomst van een rechter uitgevochten, vaak met ander soort vuurwerk. En om de concurrent uit te schakelen heb je slechts voldoende aan een lucifer. Je zult er maar naast of boven wonen...quote:Op maandag 1 januari 2018 20:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat slijt wel in de jaren na het verbod.
Voor het eerst heb ik nieuwjaar in Japan gevierd. Ik heb niks gehoord over geweld tegen hulpverleners, autobranden, vuurwerk jegens ambtenaren, enzovoorts. Raar dat het hier wel kan.quote:Op maandag 1 januari 2018 20:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
? Godver wat dom weer.
Mensen willen oud op nieuw vieren, de één sticht brandjes, de ander gooit illegaal vuurwerk naar hulpverleners, weer een ander zuipt zich lam en zorgt voor overlast, vandalisme, relt enz. En weer een ander stookt op een normale manier vuurwerk af.
En een verbod op vuurwerk zou al die andere soorten overlast als sneeuw voor de zon doen verdwijnen? Nee, het zal alleen maar erger worden. Juist omdat er geen legaal vuurwerk meer voor handen is.
Vind je dat raar ja?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:38 schreef Schaapje1987 het volgende:
[..]
Voor het eerst heb ik nieuwjaar in Japan gevierd. Ik heb niks gehoord over geweld tegen hulpverleners, autobranden, vuurwerk jegens ambtenaren, enzovoorts. Raar dat het hier wel kan.
Op zich alleen al omdat er in Japan meer politie op straat is.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vind je dat raar ja?
Je hebt ook geen idee hoe dat komt?
De discussie over het verbod komt er waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Heb je daar cijfers van?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich alleen al omdat er in Japan meer politie op straat is.
In Japan heeft men het Koban systeem wat per definitie het gevolg heeft dat er wat meer politie op straat is. Het is een heel ander systeem als in Nederland. Los dat er inderdaad ook meer respect is voor politie mede dankzij het Koban systeem wat de toegang tot de politie kort maakt. En de burger ook laat zien dat de politie aanwezig is en hun best doen. Het gaat dus niet zo zeer dan om cijfers. Maar om een heel andere manier van werken.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb je daar cijfers van?
Criminaliteit in Japan is sowieso laag, maar of dat komt door de hoeveelheid blauw op straat betwijfel ik. Volgens mij heeft het meer te maken met de straffen die erop staan en respect voor wethandhaving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |