Dat komt natuurlijk omdat je niet buiten je POL safe-space komtquote:Op maandag 1 januari 2018 10:30 schreef Ryon het volgende:
GC / Feliciteer hier haags_kwartiertje!
Oké. Een paar users die ik niet ken zijn verantwoordelijk voor bijna alle posts op Fok! typisch.
Haags niet eens, hoewel hij daar misschien ook wel zit, dat weet ik niet.quote:Op maandag 1 januari 2018 10:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
In je eentje 2,5% van alle posts tikken. Poeh.
Zijn dit de mensen die het Utopia-subforum bevolken?
Wat voor werk doe je?quote:Op maandag 1 januari 2018 10:54 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
De beste wensen iedereen. Drie keer raden wie over een uur aanwezig is op de werkvloer?
Mooiquote:Op maandag 1 januari 2018 10:54 schreef Volkorenbrood het volgende:
Voor Drugshond omdat hij het over Mosul had. Kom toevallig dit tegen in mijn TL.
Ze hebben inderdaad een goed O&N gehad daar.
[ afbeelding ]
Dat zijn van die live topic spammers.quote:Op maandag 1 januari 2018 10:30 schreef Ryon het volgende:
Oké. Een paar users die ik niet ken zijn verantwoordelijk voor bijna alle posts op Fok! typisch.
Jezus. En ik vind al dat ik te veel post.quote:Op maandag 1 januari 2018 10:30 schreef Ryon het volgende:
Staat er niet gewoon in je CAO dat je vrij bent?quote:Op maandag 1 januari 2018 11:15 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
[..]
Bijbaan bij de KFC, maar ik heb gesolliciteerd bij de Media Markt en SubWay
Horeca en dan vrij op feestdagenquote:Op maandag 1 januari 2018 11:51 schreef Puddington het volgende:
[..]
Staat er niet gewoon in je CAO dat je vrij bent?
Held inderdaad.quote:Op maandag 1 januari 2018 11:15 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
[..]
Bijbaan bij de KFC, maar ik heb gesolliciteerd bij de Media Markt en SubWay
Dit zorgde voor de eerste glimlach van 2018quote:Op maandag 1 januari 2018 11:53 schreef Reya het volgende:
Goed dat er helden zijn die zorgen dat ook vandaag Abschirmdienst gewoon bij KFC kan eten.
Bloody hell, 200K posts in een jaar?quote:Op maandag 1 januari 2018 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jezus. En ik vind al dat ik te veel post.
Maar goed, users die NWS-topics fipo'en met alleen een smiley zijn natuurlijk wel van belang voor het voortbestaan van het forum.
Als we uitgaan van 8 uur slaap per dag, dan is het gemiddeld 34 posts per uur.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bloody hell, 200K posts in een jaar?
Ik heb de 100k bij lange na nog niet gehaald in meer dan 14 jaar.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zijn toch ook allebei mooie vrouwen?quote:Op maandag 1 januari 2018 12:37 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik vind Annechien Steenhuizen en Dionne Stax beide op hun eigen manier best aantrekkelijk eigenlijk!
Heftig.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:37 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik vind Annechien Steenhuizen en Dionne Stax beide op hun eigen manier best aantrekkelijk eigenlijk!
547 per dag. 22 in het uur. Elke drie minuten in elk geval eentje.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is ook niet alsof je hier de lelijkst denkbare vrouwen aan het benoemen bent. Ik snap niet zo goed waarom dit een revelatie is.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:37 schreef Volkorenbrood het volgende:
Beiden zeer aantrekkelijk, met een lichte voorkeur voor Annechien.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:37 schreef Volkorenbrood het volgende:
O, dus je haat me gewoon. Nog erger.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:46 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben totaal niet verkaterd. We hadden een kleine happening voor vrienden bij ons thuis. Als gastheer is het dan niet chique om je ongans te zuipen dus ik heb het heel beschaafd gehouden. Ook netjes om 2 uur met een opgeruimd huis mijn bed in gestapt.
Mijn voornemen voor dit jaar was om de eerste persoon waar ik een post van zou lezen intens te gaan haten. Aan jou de eer. Sorry.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:47 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
O, dus je haat me gewoon. Nog erger.
Wel een mooi goed voornemen.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:47 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
O, dus je haat me gewoon. Nog erger.
Ja, hier zijn we allemaal cynische zeiksnorren. Daar zat je net nog over te klagen.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:55 schreef Volkorenbrood het volgende:
Vinden jullie het ook zo vermoeiend als mensen op Facebook plaatsen en dat iedereen dan reageert met
“WAT ZIE JE D’R PRACHTIG UIT MEID”
“ECHT MOOI 😍😍😍”
“GEWELDIGGE FOTO JE BENT NIETS VERANDERD MEID 😘😘”
(Ja jullie zijn allemaal cool en hebben geen Facebook danwel kijken er nooit op, we weten, dus hou die praatjes maar voor je, iedereen weet beter)
Haha, ik wilde net posten dat mijn voornemen vandaag cynisch doen was blijkbaar, toen ik mijn eigen post zo teruglas.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:57 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, hier zijn we allemaal cynische zeiksnorren. Daar zat je net nog over te klagen.
Heb wel Facebook maar lees dat soort dingen meestal nietquote:Op maandag 1 januari 2018 12:55 schreef Volkorenbrood het volgende:
Vinden jullie het ook zo vermoeiend als mensen op Facebook plaatsen en dat iedereen dan reageert met
“ECHT MOOI 😍😍😍”
(Ja jullie zijn allemaal cool en hebben geen Facebook danwel kijken er nooit op, we weten, dus hou die praatjes maar voor je, iedereen weet beter)
Haha nee. Dat is gemeen. Dat denk ik ook niet.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:58 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb inderdaad geen Facebook. Maar jij bent natuurlijk zo'n edgy gast die er wel onder durft te zetten
NOU DE JAREN ZIJN AAN JE AF TE ZIEN MET DE OUWE GRAFBEK VAN JE EN HET IS MAAR GOED DAT WE GEEN GEURBEELDSCHERMEN HEBBEN WANT DE VISLUCHT ZAL WEER WEER NIET TE HARDEN ZIJN MEID
Ik denk dat soort dingen vaak wel. Maar zeg het dan niet, want mijn reputatie van vriendelijke jongeman houd ik graag hoog. Maar ik kan erg slecht tegen die ongemeende complimentjes op bijvoorbeeld heel slechte trouwfoto's. Van die figuren die zich door een halfblinde hobbyfotograaf op ontzettend lelijke wijze in de stromende regen laten fotograferen en van die mensen die dan lovende commentaren leveren. "Wat zien jullie er prachtig uit!!" Terwijl het gewoon twee oerlelijke mensen zijn die niet heel flatteus op de gevoelige plaat zijn vastgelegd door een hoop stront van een fotograaf op wat de mooiste dag van hun leven moet zijn en waarvan de foto nog tot in lengte van dagen (in elk geval tot de naderende scheiding) in het trapgat van hun inspiratieloze Vinexwoning komt te hangen.quote:Op maandag 1 januari 2018 13:00 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Haha nee. Dat is gemeen. Dat denk ik ook niet.
Maar dat andere komt ook zo nep over.
quote:Op maandag 1 januari 2018 13:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk dat soort dingen vaak wel. Maar zeg het dan niet, want mijn reputatie van vriendelijke jongeman houd ik graag hoog. Maar ik kan erg slecht tegen die ongemeende complimentjes op bijvoorbeeld heel slechte trouwfoto's. Van die figuren die zich door een halfblinde hobbyfotograaf op ontzettend lelijke wijze in de stromende regen laten fotograferen en van die mensen die dan lovende commentaren leveren. "Wat zien jullie er prachtig uit!!" Terwijl het gewoon twee oerlelijke mensen zijn die niet heel flatteus op de gevoelige plaat zijn vastgelegd door een hoop stront van een fotograaf op wat de mooiste dag van hun leven moet zijn en waarvan de foto nog tot in lengte van dagen (in elk geval tot de naderende scheiding) in het trapgat van hun insparatieloze Vinexwoning komt te hangen.
[..]
Ik denk dat soort dingen vaak wel. Maar zeg het dan niet, want mijn reputatie van vriendelijke jongeman houd ik graag hoog. Maar ik kan erg slecht tegen die ongemeende complimentjes op bijvoorbeeld heel slechte trouwfoto's. Van die figuren die zich door een halfblinde hobbyfotograaf op ontzettend lelijke wijze in de stromende regen laten fotograferen en van die mensen die dan lovende commentaren leveren. "Wat zien jullie er prachtig uit!!" Terwijl het gewoon twee oerlelijke mensen zijn die niet heel flatteus op de gevoelige plaat zijn vastgelegd door een hoop stront van een fotograaf op wat de mooiste dag van hun leven moet zijn en waarvan de foto nog tot in lengte van dagen (in elk geval tot de naderende scheiding) in het trapgat van hun inspiratieloze Vinexwoning komt te hangen.
Johan Derksen heeft die vocabulaire niet, die komt niet verder dan de huidskleur van Simons als-ie een rake opmerking wilt maken.quote:Op maandag 1 januari 2018 13:05 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we de nieuwe Johan Derksen gevonden, RTL.
[..]
Ik denk dat soort dingen vaak wel. Maar zeg het dan niet, want mijn reputatie van vriendelijke jongeman houd ik graag hoog. Maar ik kan erg slecht tegen die ongemeende complimentjes op bijvoorbeeld heel slechte trouwfoto's. Van die figuren die zich door een halfblinde hobbyfotograaf op ontzettend lelijke wijze in de stromende regen laten fotograferen en van die mensen die dan lovende commentaren leveren. "Wat zien jullie er prachtig uit!!" Terwijl het gewoon twee oerlelijke mensen zijn die niet heel flatteus op de gevoelige plaat zijn vastgelegd door een hoop stront van een fotograaf op wat de mooiste dag van hun leven moet zijn en waarvan de foto nog tot in lengte van dagen (in elk geval tot de naderende scheiding) in het trapgat van hun inspiratieloze Vinexwoning komt te hangen.
Als mensen iets laten zien waar ze overduidelijk trots op zijn en je zegt "godverdomme wat een lelijke tyfusharses heb je daar man, echt niet normaal", dan ben je een botte hork (heb ik geleerd). Als je schijnheilig complimenten gaat geven verliest je mening officieel alle waarde.quote:Op maandag 1 januari 2018 13:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Oh, ik ben dan wel weer zo dat ik vrij eerlijk zeg dat ik iets niet echt mooi vind. Maar ik maak hieruit op dat dit eigenlijk ook niet kan.
Ik zou niet gauw bij baby- of trouwfoto's zeggen dat ze lelijk zijn. Dan zeg ik liever niks. Ik ga er in elk geval niet over liegen.quote:Op maandag 1 januari 2018 13:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Oh, ik ben dan wel weer zo dat ik vrij eerlijk zeg dat ik iets niet echt mooi vind. Maar ik maak hieruit op dat dit eigenlijk ook niet kan.
Wat een lief kindquote:Op maandag 1 januari 2018 13:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zou niet gauw bij baby- of trouwfoto's zeggen dat ze lelijk zijn. Dan zeg ik liever niks. Ik ga er in elk geval niet over liegen.
Online dan. IRL is het wat lastiger als bijvoorbeeld collega's hun foto's laten zien.
Haha ja dat doe ik ook altijd, een vraag terug gaan stellen over het abject.quote:Op maandag 1 januari 2018 13:32 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als mensen iets laten zien waar ze overduidelijk trots op zijn en je zegt "godverdomme wat een lelijke tyfusharses heb je daar man, echt niet normaal", dan ben je een botte hork (heb ik geleerd). Als je schijnheilig complimenten gaat geven verliest je mening officieel alle waarde.
Het beste is dan gewoon niets te zeggen, met een feitelijk juiste constatering te komen ("Ah, dat lijkt inderdaad op een baby", "Goh, Theo in pak", "Windmolens op de achtergrond"), of een semi-interesse-veinzende vraag te stellen ("heb je dat met olieverf gemaakt?", "was dat niet koud?" "hoeveel weegt hij eigenlijk?")
Tegen vrienden hou ik me dan weer niet in.quote:Op maandag 1 januari 2018 13:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ja maar soms staat op eens een vriendin in een paarse taartenjurk voor je en vraagt ze naar mijn mening. Natuurlijk zeg ik dan niet dat ze eruit ziet als een taart. Maar ik kan dan toch niet zeggen dat het leuk staat? Ik probeer dan wel op een niet al te harde manier te zeggen dat deze jurk niet fantastisch staat.
"Ja, hoor, hele leuke jurk, echt waar...alleen niet echt jouw kleur, he? "quote:Op maandag 1 januari 2018 13:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ja maar soms staat op eens een vriendin in een paarse taartenjurk voor je en vraagt ze naar mijn mening. Natuurlijk zeg ik dan niet dat ze eruit ziet als een taart. Maar ik kan dan toch niet zeggen dat het leuk staat? Ik probeer dan wel op een niet al te harde manier te zeggen dat deze jurk niet fantastisch staat.
Ok, sky, als jij een jurk aan hebt die je niet staat zullen we het eerlijk zeggenquote:Op maandag 1 januari 2018 13:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tegen vrienden hou ik me dan weer niet in.
Je zou overigens maar een slechte vriendin zijn als je dr in een lelijk iets over staat liet gaan, ik zou het ook waarderen als iemand dat tegen mij zegt.
"Ik hou zelf niet zo van paars"quote:Op maandag 1 januari 2018 13:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dat zijn vrienden. Die noem ik gewoon dik of lelijk. Noemen ze mij ook.quote:Op maandag 1 januari 2018 13:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Prima, maar dat lijkt mij sterkquote:Op maandag 1 januari 2018 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, sky, als jij een jurk aan hebt die je niet staat zullen we het eerlijk zeggen
Oh.... deze niet bestellen dus?quote:Op maandag 1 januari 2018 13:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
"Goh, hij is wel erg paars hè...?"quote:Op maandag 1 januari 2018 13:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dat zijn duidelijk cupcakes en geen taarten, dat is iets heel andersquote:Op maandag 1 januari 2018 13:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh.... deze niet bestellen dus?![]()
[ afbeelding ]
Die is best leuk.quote:Op maandag 1 januari 2018 13:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh, niet?quote:Op maandag 1 januari 2018 13:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik verwijs dan vaak naar iets anders dat ze eerder droeg en zeg dat ik dat haar wel leuker vond staan. Dan komt ie vaak ook wel binnen.Maar goed, soms is het ook gewoon lastig want je bent vaak al ergens en dan geef je haar een kutgevoel over iets dat ze draagt. Dat moet ook weer niet.
Nee natuurlijk niet, dat helpt echt niemand. Maar als iets vrij slecht staat en het is een vriendin, dan kan ik ook niet net doen alsof dat ding mooi staat.quote:
Ik ging m niet echt bestellen hoorquote:Op maandag 1 januari 2018 13:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Die is best leuk.![]()
Ik zat meer aan een langere variant van dit model te denken:
[ afbeelding ]
Dat is wel veel makkelijker inderdaad.quote:Op maandag 1 januari 2018 13:50 schreef Leandra het volgende:
Vroeger (oma vertelt) dan kwam een vriendin altijd hierheen voor we gingen stappen, haar doen enzo.
Als ik dan iets aan wilde doen dat zij niets vond zei ze gewoon "Als je dat aandoet dan doe ik je haar niet".
Ze deed ons haar wel altijd fantastisch trouwens... van dat hoge jaren 80 haar, en dan zo strak in de lak dat je door een storm naar de stad kon fietsen, de hele avond kon stappen, door een storm weer naar huis kon fietsen, gaan slapen en de volgende dag zat het nog goed
Ze is nog steeds een vriendin trouwens, vrijdag nog een verjaardag bij haar thuis gehad
Ja, dat!quote:Op maandag 1 januari 2018 13:53 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Leandra en vriendin in 1984.
quote:Op maandag 1 januari 2018 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, big hair, waar is de tijd gebleven....
Dan moet het toch al bijna weer in de mode raken?quote:Op maandag 1 januari 2018 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
30 jaar geleden Tijger.... 30 jaar geleden
Als je sommige broeken en shirts ziet tegenwoordig is dat al weer het geval.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dan moet het toch al bijna weer in de mode raken?
Zou je denken, jaquote:Op maandag 1 januari 2018 14:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik zag idd afgelopen weekend een soort MC Hammer-achtige broek....quote:Op maandag 1 januari 2018 14:06 schreef Tem het volgende:
[..]
Als je sommige broeken en shirts ziet tegenwoordig is dat al weer het geval.
Hey, die stoel wil mijn vrouw in de slaapkamer als lees/opkrulstoel hebbenquote:Op maandag 1 januari 2018 14:08 schreef Leandra het volgende:
We hebben vanmiddag de kerstboom afgetuigd en naar buiten gegooid trouwens, aan de ene kant jammer, want het was wel heel gezellig, met die lampjes, aan de andere kant geeft het wel weer een hoop ruimte. Vooral omdat ik het speelkleed van Soneal naar boven verplaatst had om beneden de kerstboom neer te kunnen zetten.... ik denk dat het maar zo blijft.
Overmorgen met mijn oudste even 2 nieuwe lampen ophangen, al een stoel beneden gezet die op onder de ene lamp kan komen te staan en over een tijdje die stoel vervangen voor deze.
Ja, ik zie het ook steeds meer in de stad. Van die vormloze dingen.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zag idd afgelopen weekend een soort MC Hammer-achtige broek....
Ja, dat kan niet lang meer duren, hoewel mode ook afhankelijk is van de economie, dus dat zou nog een factor kunnen zijn waardoor het wat langer duurt, of men heeft door hoe dramatisch het is, en ziet er nog even van af.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ja, ik vind hem zo geweldig, ik heb er zelfs al een hoekje voor gecreëerd in de woonkamer, deze lamp erboven.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hey, die stoel wil mijn vrouw in de slaapkamer als lees/opkrulstoel hebben
Oh, die lamp is wel wat anders, moet ik eens naar kijken als we in IKEA zijn binnenkort, we hebben de verlichting nog niet helemaal uitgewerkt omdat het met een nieuw huis lastig inschatten is hoeveel licht en waar je het nodig hebt.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik vind hem zo geweldig, ik heb er zelfs al een hoekje voor gecreëerd in de woonkamer, deze lamp erboven.
Daar heb ik er twee van gekocht trouwens, ook een boven het tafeltje in de andere hoek van de woonkamer.
Was er ook een waarvan ik gelijk OMGWTFBBQ![]()
had toen ik hem zag.
Niet weten dat je kerstboom tot Driekoningen moet blijven staan.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:08 schreef Leandra het volgende:
We hebben vanmiddag de kerstboom afgetuigd en naar buiten gegooid trouwens, aan de ene kant jammer, want het was wel heel gezellig, met die lampjes, aan de andere kant geeft het wel weer een hoop ruimte. Vooral omdat ik het speelkleed van Soneal naar boven verplaatst had om beneden de kerstboom neer te kunnen zetten.... ik denk dat het maar zo blijft.
Overmorgen met mijn oudste even 2 nieuwe lampen ophangen, al een stoel beneden gezet die op onder de ene lamp kan komen te staan en over een tijdje die stoel vervangen voor deze.
Ik ook, wat een gedoe en rotzooi.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:08 schreef Leandra het volgende:
Ja, dat weet ik wel, maar we moeten hier overmorgen in het plafond boren, en dan staat de boom in de weg.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet weten dat je kerstboom tot Driekoningen moet blijven staan.
Horeca heeft geen CAOquote:Op maandag 1 januari 2018 11:51 schreef Puddington het volgende:
[..]
Staat er niet gewoon in je CAO dat je vrij bent?
Ik zag hem maanden geleden voor het eerst en maakte er gelijk een foto van om naar N te sturen, we hadden beiden zoiets van "die moeten we, maar waar??"quote:Op maandag 1 januari 2018 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, die lamp is wel wat anders, moet ik eens naar kijken als we in IKEA zijn binnenkort, we hebben de verlichting nog niet helemaal uitgewerkt omdat het met een nieuw huis lastig inschatten is hoeveel licht en waar je het nodig hebt.
Boven de salontafel komen wel andere lampen maar die vuurvliegjeslamp en die stoel vind ik gewoon mooi, en dan hoeft het wat mij betreft niet iets anders te zijn omdat deze van Ikea zijn.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:47 schreef eriksd het volgende:
Zou je niet wat betere spulletjes kopen dan die rommel van de Ikea?
Ouwe zak.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:49 schreef remlof het volgende:
Hij is leverbaar in Nederland:
[ afbeelding ]
https://www.nedgame.nl/tv(...)-gold-hd/6159723307/
https://en.wikipedia.org/(...)ari_Flashback_8_Gold
Dus direct besteld, verlaat kerstcadeautje voor mezelf
Je moet bij Ikea vooral niet de goedkoopste serie nemen, dat is vaak wel kwaliteit die je ook bij LeenBagger en Kwantum koopt, dat moet je niet meer willen.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ikea heeft over het algemeen best goed spul. Die Billy's staan echt voor eeuwig.
Nope, mijn eerste console was een SNES.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij kent het oude 8-bit gamegenot niet eens
plong-plong-plong-pliep-bzzzzzzzzzt
Rekenkamer had een tijdje terug een aflevering over banken en ze vergeleken een goedkoop bankje van Ikea van 400 euro met een een sjieke bank. Ikea-bankje zat beter in elkaar.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet bij Ikea vooral niet de goedkoopste serie nemen, dat is vaak wel kwaliteit die je ook bij LeenBagger en Kwantum koopt, dat moet je niet meer willen.
Overigens acht ik de kans weer klein dat ik bijvoorbeeld een Ikea keuken in ons huis zou plaatsen, zeker niet als we een andere keuken zouden nemen na een uitbouw, dat moet je in dit huis gewoon net niet meer doen, verkeerde categorie.
Het liefst zou ik een Bulthaup keuken willen, maar dan wordt de verbouwing wel heel prijzig
Ja, maar voor 400 heb je bij Ikea al niet meer de goedkoopste reeks.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Rekenkamer had een tijdje terug een aflevering over banken en ze vergeleken een goedkoop bankje van Ikea van 400 euro met een een sjieke bank. Ikea-bankje zat beter in elkaar.
Ik was net even aan het kijken om welke bank het ging. Het ging over de Klippan...ik zat fout met mijn 400 euro.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar voor 400 heb je bij Ikea al niet meer de goedkoopste reeks.
Overigens is een van de goedkoopste banken van Ikea (de Klippan) ook een prima bank.
Ik hoef m niet in huis te hebben, maar ik snap wel dat ie zo populair is bij kinderdagverblijven en dergelijke.
Die heb ik.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar voor 400 heb je bij Ikea al niet meer de goedkoopste reeks.
Overigens is een van de goedkoopste banken van Ikea (de Klippan) ook een prima bank.
Ik hoef m niet in huis te hebben, maar ik snap wel dat ie zo populair is bij kinderdagverblijven en dergelijke.
Die was 16-bit, veel te modernquote:Op maandag 1 januari 2018 14:54 schreef Puddington het volgende:
[..]
Nope, mijn eerste console was een SNES.
Het is nog geen Epiphany.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
Zo. Alle kerstversiering weer weg.
Mijn laatste console was een Megadrive.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:54 schreef Puddington het volgende:
[..]
Nope, mijn eerste console was een SNES.
Nou krijg je op je klote van Remlof, het moet immers tot drie koningen blijven hangenquote:Op maandag 1 januari 2018 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
Zo. Alle kerstversiering weer weg.
Reeds, maar dat boeit me natuurlijk geen zier. Het huis is weer lekker fris voor 'n frisse start morgenquote:Op maandag 1 januari 2018 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou krijg je op je klote van Remlof, het moet immers tot drie koningen blijven hangen
Mocht dat van de bezetter?quote:Op maandag 1 januari 2018 15:10 schreef Monolith het volgende:
De Commodore 64 was ook tof, maar toen was ik nog wel erg jong.
Aanwezig of gaat die nog werk verrichten?quote:Op maandag 1 januari 2018 10:54 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Drie keer raden wie over een uur aanwezig is op de werkvloer?
quote:Op maandag 1 januari 2018 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou krijg je op je klote van Remlof, het moet immers tot drie koningen blijven hangen
quote:
Ja, het voelt wel weer heel leeg ruimtelijk.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Reeds, maar dat boeit me natuurlijk geen zier. Het huis is weer lekker fris voor 'n frisse start morgen
Romeinen waren erg laissez faire wat consoles aangaatquote:
Die heb ik nog steeds ergens in een doos liggen. Uitgebreid met 3.5" diskdrive zelfsquote:Op maandag 1 januari 2018 15:14 schreef xpompompomx het volgende:
Wij hadden zelfs nog een ZX Spectrum vroegah.
[ afbeelding ]
Met cassettebandjes opnames maken van de radio voor software, hoe heete dat programma ook al weerquote:Op maandag 1 januari 2018 15:14 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Hobbyscoop, ze zonden Basicode uit dat via een vertaaalprogramma op bijna elke homecomputer werkte.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met cassettebandjes opnames maken van de radio voor software, hoe heete dat programma ook al weer
Eerlijkheid kan niet meer das niet wat ze horen willen.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:55 schreef Volkorenbrood het volgende:
“ECHT MOOI 😍😍😍”
Hehe, ouwe n3rd.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Die heb ik nog steeds ergens in een doos liggen. Uitgebreid met 3.5" diskdrive zelfs
Philips Videopac was ook tof. Maar Space Invaders of Frogger op Atari staan in het geheugen gegriftquote:Op maandag 1 januari 2018 15:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit, de moeder aller consoles is gewoon de Atari 2600
Ik ook, daarna een MSX, daarna een PC en tussendoor nog een NES, SNES, 3DO en een originele Playstation. De laatste, oh, 15 jaar of zo alleen nog maar PC.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:14 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Moet hier nog ergens een ZX81 mét optionele 16Kb geheugenuitbreiding hebben liggen 😁quote:Op maandag 1 januari 2018 15:14 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh, die hebben we ook nog gehad, bazenspulquote:Op maandag 1 januari 2018 15:19 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Philips Videopac was ook tof. Maar Space Invaders of Froger op Atari staan in het geheugen gegrift
Dat is iets voor hoe heet ze, modje uit R en P?quote:Op maandag 1 januari 2018 13:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die hadden wij ook, met Happelaar ipv Pac-Manquote:Op maandag 1 januari 2018 15:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oeh, die hebben we ook nog gehad, bazenspul
https://retropie.org.ukquote:Op maandag 1 januari 2018 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
Maar remlof, je weet toch wel dat er emulators bestaan waarmee je gewoon oude 8 en 16 bits games op moderne computers kan spelen?
Ja dat weet ik, ik heb Retropie een tijdje gedraaid op m’n Pi2.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
Maar remlof, je weet toch wel dat er emulators bestaan waarmee je gewoon oude 8 en 16 bits games op moderne computers kan spelen?
Opa vertelt.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:35 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, ja, de goede oude tijd toen Philips nog innovatief en cutting edge was or probeerde te zijn.
Een vriend van me had de CD-I nog. Dat is toch ook nooit echt een daverend succes geworden.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:35 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, ja, de goede oude tijd toen Philips nog innovatief en cutting edge was or probeerde te zijn.
En daarom de Video2000 videorecorder, de beeldplaat en de CD-i introduceerde.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:35 schreef Tijger_m het volgende:
Die heb ik ook gehad, had heel groot kunnen worden maar heeft het niet gehaald.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een vriend van me had de CD-I nog. Dat is toch ook nooit echt een daverend succes geworden.
Jij ook, Tchockquote:Op maandag 1 januari 2018 15:38 schreef Tchock het volgende:
Iedereen gelukkig nieuwjaar en de allerbeste wensen.
Ach, zo hebben alle techbedrijven uit die tijd wel hun mislukkingen, toch? Denk aan de minidisc of de HD-DVD.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:39 schreef remlof het volgende:
[..]
En daarom de Video2000 videorecorder, de beeldplaat en de CD-i introduceerde.
Die het stuk voor stuk hebben afgelegd tegen de concurrentie uit Japan.
Klopt maar de meeste van de bedrijven zijn nog steeds techbedrijven. Philips not so much.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach, zo hebben alle techbedrijven uit die tijd wel hun mislukkingen, toch? Denk aan de minidisc of de HD-DVD.
True, overall heeft Philips het best goed gedaan.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach, zo hebben alle techbedrijven uit die tijd wel hun mislukkingen, toch? Denk aan de minidisc of de HD-DVD.
Wat doet Phillips eigenlijk nog tegenwoordig naast lampen en medische apparatuur?quote:Op maandag 1 januari 2018 15:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt maar de meeste van de bedrijven zijn nog steeds techbedrijven. Philips not so much.
Dat is dus mijn punt.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat doet Phillips eigenlijk nog tegenwoordig naast lampen en medische apparatuur?
Ik herinner me alleen Dragon's Lair nog. Dat was wel geinig.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die heb ik ook gehad, had heel groot kunnen worden maar heeft het niet gehaald.
Consumentenelektronica is ook nog een divisie van ze.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat doet Phillips eigenlijk nog tegenwoordig naast lampen en medische apparatuur?
Geloof het niet, nee. Philips heeft vermoedelijk nog wel een berg patenten waar ze geld aan verdienen en het verkoopt de naam aan anderen voor bijv TV's, monitoren en huishoudelijke apparatenquote:Op maandag 1 januari 2018 15:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Was eigenlijk een oprechte vraag van mij. Maar niets dus?
Kleine huishoudelijke apparaten zoals koffiemachines en espressomachines, scheerapparaten, computerschermen samen met LGquote:Op maandag 1 januari 2018 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lampjes maken. En medische apparatuur.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Veel onder licentie door anderen gemaakt overigens.quote:Op maandag 1 januari 2018 15:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Consumentenelektronica is ook nog een divisie van ze.
Zou inderdaad wel mooi zijn en dat door de trouwerij, Nederland-Oostenrijk ontstaat.quote:Op maandag 1 januari 2018 16:15 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Jij hoopt natuurlijk op een homo-erotische wending.
Apple doet niet andersquote:Op maandag 1 januari 2018 16:13 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Veel onder licentie door anderen gemaakt overigens.
quote:Op maandag 1 januari 2018 16:13 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Lampjes maken. En medische apparatuur.
Dan lachen we je gewoon uit.quote:Op maandag 1 januari 2018 16:34 schreef _--_ het volgende:
Onder andere door die astronomische leen bedragen.
Is het niet waar dat de economie van de EU (2e economie) veel stabieler is dan die van de VS?quote:
Nee.quote:Op maandag 1 januari 2018 17:12 schreef _--_ het volgende:
[..]
Is het niet waar dat de economie van de EU (2e economie) veel stabieler is dan die van de VS?
Niet naar mijn weten. Anders wil ik desbetreffende posts wel zien.quote:Op maandag 1 januari 2018 17:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Deden we dat sowieso al niet?
Feitelijk wel ja.quote:Op maandag 1 januari 2018 17:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Deden we dat sowieso al niet?
Wie is er nu weer gebanned?quote:Op maandag 1 januari 2018 18:16 schreef Tem het volgende:
Mooie nieuwjaarswens vanuit de FOK! leiding.
????quote:Op maandag 1 januari 2018 18:16 schreef Tem het volgende:
Ik zit nergens Sjon. Nog de beste wensen en gecondoleerd met je schoonpa.quote:Op maandag 1 januari 2018 18:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
????
Geen mod maar jij zit wel in de leiding?
Dubbel terug trouwens doe het nu nogmaals voor een ieder welke het wil. Dubbel he!
Dank U, maar hoe kan je dan iets wensen vanuit de lijding, expres verkeert gespeld he, jij kan je wel denken waarom, zodat google het niet vinden doet!quote:Op maandag 1 januari 2018 18:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik zit nergens Sjon. Nog de beste wensen en gecondoleerd met je schoonpa.
Bans worden niet besproken. Maar ik doelde (voetbal -> doelde HAHAHA!11!quote:Op maandag 1 januari 2018 18:21 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn voetbalteam heeft voor het eerst in 10 wedstrijden weer eens gewonnen. Hoezee.
[..]
Wie is er nu weer gebanned?
Ik wens puur op persoonlijke titel.quote:Op maandag 1 januari 2018 18:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dank U, maar hoe kan je dan iets wensen vanuit de lijding, expres verkeert gespeld he, jij kan je wel denken waarom, zodat google het niet vinden doet!
Gok dat Danny het drukker heeft met het zoeken van een nieuwe inkomstenbron dan FOK!.quote:Op maandag 1 januari 2018 18:28 schreef Tem het volgende:
[..]
Bans worden niet besproken. Maar ik doelde (voetbal -> doelde HAHAHA!11!) op het ontbreken van een nieuwjaarswens.
Van Fok rijk worden of inkomsten hebben, meeste is toch Hollander of niet?quote:Op maandag 1 januari 2018 18:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Gok dat Danny het drukker heeft met het zoeken van een nieuwe inkomstenbron dan FOK!.
Geen idee wat je probeert te zeggen John, maar de beste wensen.quote:Op maandag 1 januari 2018 18:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Van Fok rijk worden of inkomsten hebben, meeste is toch Hollander of niet?
Al heb ik sommige wel al laten besluiten om te sponsoren.
Voor iedereen zei ik net al, dacht er in 1X vanaf te zijn?quote:Op maandag 1 januari 2018 18:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geen idee wat je probeert te zeggen John, maar de beste wensen.
"FOK! wenst iedereen een immigrant- en Sylvanavrij, en zwartepietvol 2018 toe!quote:Op maandag 1 januari 2018 18:28 schreef Tem het volgende:
[..]
Bans worden niet besproken. Maar ik doelde (voetbal -> doelde HAHAHA!11!) op het ontbreken van een nieuwjaarswens.
De FOK!crew wenst jullie een ??? 2018!quote:Op maandag 1 januari 2018 18:16 schreef Tem het volgende:
Mensen die op de FP komenquote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De FOK!crew wenst jullie een ??? 2018!
Was het een ninja-edit of heb ik er overheen gelezen?quote:
Nee, die post is ongewijzigd.quote:Op maandag 1 januari 2018 19:12 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Was het een ninja-edit of heb ik er overheen gelezen?
Lol. Zie het oprecht nu pas.
Ja ik was een beetje wazig vanochtend/vanmiddag.quote:Op maandag 1 januari 2018 19:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, die post is ongewijzigd.
Ik vond het al niet helemaal jouw humor.
Tja, dat is de FP....quote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De FOK!crew wenst jullie een ??? 2018!
Ik bedoel. FP en het forum zijn wel twee hele verschillende entiteiten. Andere users, andere crew, organisatorisch en aansturing ook apart. Ik had wel een MED verwacht, al was het maar met een link naar dat stukje op de FPquote:
Ik denk dat de banner bovenin onze nieuwjaarswens is.quote:Op maandag 1 januari 2018 19:40 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik bedoel. FP en het forum zijn wel twee hele verschillende entiteiten. Andere users, andere crew, organisatorisch en aansturing ook apart. Ik had wel een MED verwacht, al was het maar met een link naar dat stukje op de FP
Haha, dat zou zomaar kunnen. Naja, dan heb ik niets gezegd en zit ik te zeuren om niets.quote:Op maandag 1 januari 2018 19:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat de banner bovenin onze nieuwjaarswens is.
Ik zeg ook maar wat hoor.quote:Op maandag 1 januari 2018 19:50 schreef Tem het volgende:
[..]
Haha, dat zou zomaar kunnen. Naja, dan heb ik niets gezegd en zit ik te zeuren om niets.
Wat denk je zelf? Gezien het feit dat ik zo lang duur om te reagerenquote:Op maandag 1 januari 2018 15:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Aanwezig of gaat die nog werk verrichten?
Bij deze zin moet ik inderdaad denken maar wie ben ik, ben ik zonder fouten?quote:Op maandag 1 januari 2018 20:24 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Gezien het feit dat ik zo lang duur om te reageren
Welke banner?quote:Op maandag 1 januari 2018 19:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat de banner bovenin onze nieuwjaarswens is.
Er staan ook forummods tussen, dus dit zal toch wel de nieuwjaarsboodschap van FOK! zijn.quote:
Nope ik heb hem niet!quote:Op maandag 1 januari 2018 21:39 schreef Disana het volgende:
[..]
[..]
Die blauwe met rechts HAPPY NEW YEAR. Je maakt mij niet wijs dat je die niet ziet.
Op mobiel zie je die niet in ieder geval.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:39 schreef Disana het volgende:
[..]
[..]
Die blauwe met rechts HAPPY NEW YEAR. Je maakt mij niet wijs dat je die niet ziet.
Erg duidelijk is het niet nee, maar het is beter dan niets alhoewel remlof wel gelijk zal hebben.quote:
Nu je het zegt: die lichtkrant heb ik al heel lang niet meer gezien. Je bedoelt de ticker tape toch?quote:Op maandag 1 januari 2018 21:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nope ik heb hem niet!
O wacht het briefhoofd die bedoel je, ja die heb ik voor de rest niks nog!
Lichtkrant krijg ik helemaal niet meer aan het werken opeens was die weg, heb jij hem nog wel?
Ah. Je mist er ook niet veel aan hoor.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Op mobiel zie je die niet in ieder geval.
Nu je het zegt, ik ook niet. Verrek.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Nu je het zegt: die lichtkrant heb ik al heel lang niet meer gezien. Je bedoelt de ticker tape toch?
Nee, sterker nog, op mijn werklaptop heb ik de header er uitgefilterd.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah. Je mist er ook niet veel aan hoor.
Bovenaan het topic helpt het niet dat er tekst over het topic doorheen staat, maar ik snap sowieso niet waarom die banners niet gewoon in het midden uitgelijnd zijn qua tekst.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Erg duidelijk is het niet nee, maar het is beter dan niets alhoewel remlof wel gelijk zal hebben.
Noem het maar hoe je wil ik weet het niet hoe, ik noemde het lichtkrant.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Nu je het zegt: die lichtkrant heb ik al heel lang niet meer gezien. Je bedoelt de ticker tape toch?
Dat noem ik echte hinderlijke die niet weggaan zonder weg te klikken! En als je wegklikt dan nog eens extra groot worden, via taakbeheer alleen af te sluiten.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:47 schreef Leandra het volgende:
Oh wacht, als je de reclame niet geblokkeerd hebt dan zit er natuurlijk reclame in het midden![]()
Toch?
Verstandig. Ik betaal ervoor.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, sterker nog, op mijn werklaptop heb ik de header er uitgefilterd.
Kan je niet beter je kachel ermee aanmaken?quote:
Ik heb geen idee. Ondanks dat ik betaal heb ik wel last van reclames die weliswaar bedekt worden maar toch de posts bedekken met een vlak in de kleur van mijn achtergrond.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:47 schreef Leandra het volgende:
Oh wacht, als je de reclame niet geblokkeerd hebt dan zit er natuurlijk reclame in het midden![]()
Toch?
Dat is natuurlijk omdat je betaald een geblokkeerde user john misschien?quote:Op maandag 1 januari 2018 21:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ondanks dat ik betaal heb ik wel last van reclames die weliswaar bedekt worden maar toch de posts bedekken met een vlak in de kleur van mijn achtergrond.
Dat klinkt enorm ergerlijk. Ik ben blij dat ik een abonnement heb.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat noem ik echte hinderlijke die niet weggaan zonder weg te klikken! En als je wegklikt dan nog eens extra groot worden, via taakbeheer alleen af te sluiten.
Die zijn alleen op pagina s waar jij waarschijnlijk nooit komt!quote:Op maandag 1 januari 2018 21:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat klinkt enorm ergerlijk. Ik ben blij dat ik een abonnement heb.
Ik heb niemand geblokkeerd.quote:Op maandag 1 januari 2018 21:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk omdat je betaald een geblokkeerde user john misschien?
Hij is gewoon niet altijd even zakelijk.quote:
Je bedoelt dat hij soms voor Zwarte Piet is enzo?quote:Op maandag 1 januari 2018 21:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij is gewoon niet altijd even zakelijk.
En je hebt de reclames uitgeschakeld?quote:Op maandag 1 januari 2018 21:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ondanks dat ik betaal heb ik wel last van reclames die weliswaar bedekt worden maar toch de posts bedekken met een vlak in de kleur van mijn achtergrond.
En dat ie maar productief mag zijn.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 07:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Goedemorgen,
Fijne 9e kerstdag allemaal.
Gelukkig is er nog carnaval.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Januari en februari zijn altijd zo treurig. Slecht weer, geen lampjes, geen Sint, geen kerstboom, geen carols... gelukkig zijn de Olympische Winter Spelen dit jaar.
De winterspelen. Zzzzz.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Januari en februari zijn altijd zo treurig. Slecht weer, geen lampjes, geen Sint, geen kerstboom, geen carols... gelukkig zijn de Olympische Winter Spelen dit jaar.
Dat is nou echt de enige sport op die hele winterspelen die ik echt nooit kijk. Zelfs curling vind ik nog interessanter.quote:
Ik kijk juist de rest nietquote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is nou echt de enige sport op die hele winterspelen die ik echt nooit kijk. Zelfs curling vind ik nog interessanter.
Damescurling is best leuk. Buig voorover en begin met vegen. Mag het graag zien.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zelfs curling vind ik nog interessanter.
Waarom doen ze dat?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:06 schreef xpompompomx het volgende:
KLB / De BBC "blackwashed" onze rijke geschiedenis
Voor mij is dat niet zo bijzonder, ik ben getrouwd.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 09:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Damescurling is best leuk. Buig voorover en begin met vegen. Mag het graag zien.
Omdat ze een IQ hebben van pakweg 86 natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat? Van die nazi-topics openen?
Oh nee, we doen niet meer alsof er alleen witte mensen in Nederland woonden in de 17de eeuw.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:06 schreef xpompompomx het volgende:
Goed topic.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:06 schreef xpompompomx het volgende:
Bij mij zegt ie "Happ New Y".quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Ben ik de enige bij wie de banner Happy Ne Year zegt?
En toch gaat de oproepkaart voor dat referendum bij mij linea recta de prullenbak in.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:26 schreef skysherrif het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-tegen-oude-a1586762
JD
Mooi, dat is dus iig 1 stem minder voorquote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:31 schreef remlof het volgende:
[..]
En toch gaat de oproepkaart voor dat referendum bij mij linea recta de prullenbak in.
En 1 stem minder om de 30% te halen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mooi, dat is dus iig 1 stem minder voor
quote:De door de islam geïnspireerde partij Nida doet in maart mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Den Haag. ,,De tijd is rijp voor een Nida 070 met haar eigen vernieuwende geluid. We hebben de inspiratie, kwaliteiten, visie en energie om Den Haag het nodige alternatief te bieden", laat de partij dinsdag weten.
Volgens de islamistische partij zijn de gevestigde partijen in Den Haag er tot nu toe niet in geslaagd voor verbinding te zorgen. ,,Een nieuwe verbindende kracht is nodig. Vanuit ons geloof, in de stad Den Haag, kunnen wij zo veel meer bijdragen dan er tot op heden is gedaan".
Nida is opgericht in Rotterdam. De partij deed in 2014 voor het eerst mee aan de raadsverkiezingen en behaalde toen twee zetels. Voorman is oud-GroenLinks-raadslid Nourdin El Ouali. Nida is een begrip uit de Koran en betekent oproep of stem.
In de thuisbasis Rotterdam is inmiddels verdeeldheid ontstaan over de eventuele samenwerking met DENK, de politieke groepering die zich vooral richt op Turkse Nederlanders en die in maart een gooi doet naar raadszetels in de Maasstad.
Nida-raadslid Aydin Peksert heeft in een verklaring op Facebook gezegd het niet eens te zijn met de negatieve opstelling van fractievoorzitter El Ouali ten aanzien van DENK. El Ouali heeft de komst van DENK naar Rotterdam als 'oliedom' bestempeld en verklaarde dat DENK niet de intentie heeft om samen te werken, maar om Nida over te nemen. ,,Hierover heeft binnen de fractie van Nida geen afstemming plaatsgevonden", zegt Peksert.
Het raadslid gaat zijn best doen om de partijen dichter tot elkaar te brengen. Hij vindt dit nodig nu Leefbaar Rotterdam samenwerkt met Forum voor Democratie van Thierry Baudet en ,,de PVV op de stoep staat en probeert te tornen aan grondwettelijk verankerde rechten van onze stadsgenoten."
Heb je het nou niet alleen maar over Remlof? Heel wat vaste stamgasten hebben zelfs getekend voor dit referendum.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:37 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik blijf de openlijke vijandigheid rondom het democratisch middel referendum opmerkelijk vinden. Ik heb geen zin om die discussie telkens weer over te doen. Maar de agressieve toon bij deelnemers aan dit topic is voer voor sociologen. Alsof jullie er persoonlijk macht door inleveren.
Ik denk/neem aan dat hij met topic, onderwerp in de samenleving bedoeld en dus niet speciaal deze sc.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Heb je het nou niet alleen maar over Remlof? Heel wat vaste stamgasten hebben zelfs getekend voor dit referendum.
Ik discussieer niet zo uitgebreid op dit forum, maar heb met 99.999 een paar keer over referenda gediscussieerd en volgens mij was ik als voorstander van referenda volgens Kaas- niet welkom in dit topic. Maar het gaat inderdaad veel breder. Het verzet is zo emotioneel van aard.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Heb je het nou niet alleen maar over Remlof? Heel wat vaste stamgasten hebben zelfs getekend voor dit referendum.
Wat ik heel plezierig vind, is dat het een correctief referendum is. Dus dingen als 'de belastingen moeten omlaag' of 'alle buitenlanders eruit' zijn niet mogelijk. Hooguit om dit soort besluitvorming van uit het parlement terug te draaien. Het is een eventueel slotstuk van parlementaire besluitvorming. Een soort extra slot op de deur dat de democratie in Nederland versterkt. Ik heb zelf ook gestemd, maar die partij vertegenwoordigd mij nu ook op standpunten waar ik het helemaal niet mee eens ben. Of is zelfs van mening veranderd sinds de verkiezingen. Ik vind het fijn dat er, in ieder geval in theorie, een optie is om beleid te stoppen als de meerderheid van de bevolking er niet achterstaat. Het had alleen een bindend referendum moeten zijn.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:50 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dan las ik het verkeerd.
Ik denk persoonlijk dat de heftige reactie te maken heeft met het misbruik omdat de wet niet goed in elkaar zit. Daarbij zijn maar weinig onderwerpen geschikt voor een referendum terwijl dat niet erkend wordt.
Dat vind ik ook, ik zou ook geen Zwitsers systeem willen. Kijk alleen maar naar het jaar dat overal vrouwen hetzelfde stemrecht kregen als hun man/broer/vader en je schrikt je een hoedje.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:55 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Wat ik heel plezierig vind, is dat het een correctief referendum is. Dus dingen als 'de belastingen moeten omlaag' of 'alle buitenlanders eruit' zijn niet mogelijk. Hooguit om dit soort besluitvorming van uit het parlement terug te draaien. Het is een eventueel slotstuk van parlementaire besluitvorming. Een soort extra slot op de deur dat de democratie in Nederland versterkt. Ik heb zelf ook gestemd, maar die partij vertegenwoordigd mij nu ook op standpunten waar ik het helemaal niet mee eens ben. Of is zelfs van mening veranderd sinds de verkiezingen. Ik vind het fijn dat er, in ieder geval in theorie, een optie is om beleid te stoppen als de meerderheid van de bevolking er niet achterstaat. Het had alleen een bindend referendum moeten zijn.
Die kans lijkt me niet groot op de korte en middellange termijn. De weerstand bij de gevestigde partijen zit gewoon te diep, zelfs bij een partij als D66. Het was triest dat recent zelfs de initiatiefnemers een nieuw voorstel niet wilden verdedigen, terwijl deze in eerste ronde al was aangenomen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, ik zou ook geen Zwitsers systeem willen. Kijk alleen maar naar het jaar dat overal vrouwen hetzelfde stemrecht kregen als hun man/broer/vader en je schrikt je een hoedje.
Desondanks is de huidige wet (die alweer bijna weg is) niet goed. Hopelijk komt er een beter alternatief ooit.
https://www.scp.nl/Public(...)perspectieven_2016_1quote:Sinds de jaren zeventig is er voortdurend een meerderheid voor bindende referenda.
Ik vind het lastig om over 'demofobie' te hebben, we hebben het hier eerder over angst voor bindende besluiten van mensen die niet helemaal weten waar ze het over hebben. En in veel gevallen lijkt mij die angst terecht. Kijk maar eens naar die enorme zooi die is ontstaan in het VK nadat een meerderheid stemde voor een brexit terwijl heel veel niet eens begrepen wat de EU eigenlijk deed.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:12 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Die kans lijkt me niet groot op de korte en middellange termijn. De weerstand bij de gevestigde partijen zit gewoon te diep, zelfs bij een partij als D66. Het was triest dat recent zelfs de initiatiefnemers een nieuw voorstel niet wilden verdedigen, terwijl deze in eerste ronde al was aangenomen.
Niesco Dubbelboer, oud PvdA-kamerlid, heeft het voor mij het best geformuleerd. ''Demofobie. De volksvertegenwoordiging heeft angst voor het volk.'
Voor alle duidelijkheid. Al heel lang is een meerderheid van het Nederlandse volk voorstander van referenda. Het verzet zit echt vrijwel louter bij politieke insiders.
[..]
https://www.scp.nl/Public(...)perspectieven_2016_1
En toch. Iedereen die weleens rondloopt in het VK weet dat een groot deel van de bevolking weinig heeft met het Europese project. Dat is voor een belangrijk deel historisch bepaald en ook niet vreemd voor een eilandstaat. De uitslag kwam voor mij niet als een verrassing, zoals je kunt teruglezen in het Brexit-topic. Wat mensen weleens vergeten is dat het VK ook via een referendum de EG binnen is gekomen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar die enorme zooi die is ontstaan in het VK nadat een meerderheid stemde voor een brexit terwijl heel veel niet eens begrepen wat de EU eigenlijk deed.
Mijn probleem is niet de uitslag (uit de EU), het is de wijze waarop die uitslag tot stand kwam (te veel stemmers die niet snapten wat ze net hadden gedaan). Als ze met een net plan op de proppen kwamen en de stemmers leken te begrijpen waar ze precies voor gestemd hadden, dan had ik er geen probleem mee gehad.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:26 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
En toch. Iedereen die weleens rondloopt in het VK weet dat een groot deel van de bevolking weinig heeft met het Europese project. Dat is voor een belangrijk deel historisch bepaald en ook niet vreemd voor een eilandstaat. De uitslag kwam voor mij niet als een verrassing, zoals je kunt teruglezen in het Brexit-topic. Wat mensen weleens vergeten is dat het VK ook via een referendum de EG binnen is gekomen.
Volgens die redenatie is overigens ook het Britse parlement niet geschikt om te stemmen over Europese voorwaarden. Want ook daar is de afgelopen vijftig jaar vaak een meerderheid geweest die voorstander was van uitzonderingsposities voor het VK. En op zijn minst een grote minderheid die eigenlijk niets met Brussel te maken wilde hebben. Zowel binnen de Conservatieve partij als Labour.
Jij herhaalt nu met een voorbeeld de meest valse van de tegenargumenten rond een referendum, een alwetend, wijs parlement vs een onwetende bevolking. Dat is in mijn visie een vertekening van de realiteit. En verdorie, nou laat ik me toch weer meeslepen in een discussie over dit onderwerp
Maar dat is een probleem van de parlementaire democratie in het VK, niet van het fenomeen referendum.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Mijn probleem is niet de uitslag (uit de EU), het is de wijze waarop die uitslag tot stand kwam. Als ze met een net plan op de proppen kwamen en de stemmers leken te begrijpen waar ze precies voor gestemd hadden, dan had ik er geen probleem mee gehad.
Wat ik ook wel een belangrijke kanttekening vind en een reden waarom dit referendum niet kan worden gebruikt als argument tegen de wet zoals die bij ons bestaat.quote:Dit referendum had overigens in Nederland alleen gehouden kunnen worden als eerst het parlement een wet had aangenomen rondom uittreding uit de EU.
Dat kan in principe wel, juist doordat het een correctief referendum is.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 10:55 schreef Dwersdriever het volgende:
Wat ik heel plezierig vind, is dat het een correctief referendum is. Dus dingen als 'de belastingen moeten omlaag' of 'alle buitenlanders eruit' zijn niet mogelijk.
Het probleem dat mensen vaak niet begrijpen waar ze precies over beslissen is een probleem bij elk vorm van referenda over complexe besluitvorming. Daarom is het een prima argument. Het is ook niet een probleem van de parlementaire democratie als een goed percentage van het 'volk' zonder zich in te lezen iets kiest. Juist een parlementaire democratie kan dergelijke domheid van stemmers afzwakken.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:32 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Maar dat is een probleem van de parlementaire democratie in het VK, niet van het fenomeen referendum.
Ik heb overigens mijn andere posting nog iets ge-edit.
[..]
Wat ik ook wel een belangrijke kanttekening vind en een reden waarom dit referendum niet kan worden gebruikt als argument tegen de wet zoals die bij ons bestaat.
Een van de belangrijkste bestaansrechten van de parlementaire democratie..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 11:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het probleem dat mensen vaak niet begrijpen waar ze precies over beslissen is een probleem bij elk vorm van referenda over complexe besluitvorming. Daarom is het een prima argument. Het is ook niet een probleem van de parlementaire democratie als een goed percentage van het 'volk' zonder zich in te lezen iets kiest. Juist een parlementaire democratie kan dergelijke domheid van stemmers afzwakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |