Als jij denkt dat een verbod op consumentenvuurwerk al dit bovenstaande gaat voorkomen, dan ben je erg naïef. Van mij mag het bij wijze van proef 1 jaar verboden worden. Geen verkoop van consumentenvuurwerk 1 jaar. Ik vermoed dat de harde knallen alleen maar toe gaan nemen. Het geknutsel met vuurwerk ook, en de hoeveelheid brandjes en vernielingen ook. Iets verbieden maakt het niet minder aantrekkelijk. Sterker, het wordt alleen maar spanender.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:37 schreef Pizzakoppo het volgende: [..] Er zijn, toevalligerwijs, rond de jaarwisseling structureel veel en veel meer vernielingen, verwondingen en illegaal vuurwerk. De enorme knallen zijn nu al enkele weken hoorbaar en of er nou een afname is ten opzichte van jaren geleden of niet, het is er nog steeds en het is teveel. Dieren in de stress, immense milieuvervuiling en dat allemaal omdat het een traditie is. Simpele vraag. Zou het op de gebieden van milieu, maatschappelijke overlast, verwondingen en vernielingen verstandiger zijn om vuurwerk te bannen of toe te staan?
Omdat je eist dat iedereen zich maar aan moet passen aan jouw levensvisie en omstandigheden..quote:
Zoals ik al eerder zei, een verbod moet groeien. Een generatie moet vuurwerkloos opgroeien en dan krijgt het pas vorm. Een jaar is een wassen neus.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat een verbod op consumentenvuurwerk al dit bovenstaande gaat voorkomen, dan ben je erg naïef. Van mij mag het bij wijze van proef 1 jaar verboden worden. Geen verkoop van consumentenvuurwerk 1 jaar. Ik vermoed dat de harde knallen alleen maar toe gaan nemen. Het geknutsel met vuurwerk ook, en de hoeveelheid brandjes en vernielingen ook. Iets verbieden maakt het niet minder aantrekkelijk. Sterker, het wordt alleen maar spanender.
En wat gaat de wereld dan doen tijdens de jaarwisseling? Of schaf je de jaartelling ook maar direct af?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, een verbod moet groeien. Een generatie moet vuurwerkloos opgroeien en dan krijgt het pas vorm. Een jaar is een wassen neus.
Met ranja op de bank naar de TV kijken hoe ze zichzelf in andere landen helemaal de tering zuipen en knallen...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En wat gaat de wereld dan doen tijdens de jaarwisseling? Of schaf je de jaartelling ook maar direct af?
Maakt mij niet uit hoor of het persoonlijk wordt. De waarheid is dat ik inderdaad vind dat de vuurwerk traditie belachelijk is. En ik begrijp dat het leuk is, sterker, ik koop het liefst de meest debiele illegale zooi maar doe het niet meer uit respect voor mijn omgeving en het milieu.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Omdat je eist dat iedereen zich maar aan moet passen aan jouw levensvisie en omstandigheden..
En dat eisen is overlast geven..
Je werd daarjuist al zo lekker persoonlijk.. Begin bij jezelf he?
Ohja streamen natuurlijk...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met ranja op de bank naar de TV kijken hoe ze zichzelf in andere landen helemaal de tering zuipen en knallen...
twitter:GoIdmund twitterde op vrijdag 29-12-2017 om 09:23:23Goldmund, Wyldebeast & Wunderliebe heeft tijdelijk zijn HQ verplaatst naar Beans & Jeans aan de Vismarkt in Groning… https://t.co/xSL73M9z20 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een generatie die vuurwerkloos moet opgroeien? Je weet dat in de landen rondom Nederland het wel gewoon afgestoken mag worden? En dat het daar ook nog steeds te verkrijgen is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, een verbod moet groeien. Een generatie moet vuurwerkloos opgroeien en dan krijgt het pas vorm. Een jaar is een wassen neus.
Hoeveel zorg gaat dat met zich meebrengen dit ongelukje, maar die is toch afgeschaft he, Psychische zorg!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:54 schreef Red_85 het volgende:
Volgens rtl nieuws stak hij wel vaker vuurwerk af. Ook zwaar en op rare tijdstippen.
Gewoon zo'n stakker met illegaal vuurwerk die met die teringklappen alle buren wakker houdt en kinderen laat schrikken. Al jaren lang.
Mist de wereld niets aan. Beetje klote voor de buurt dat ze z'n ontplofte kop moesten zien.
Waarom is het relevant wat de wereld vind? Of vind je ook dat Zwarte piet moet worden afgeschat om blackface?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En wat gaat de wereld dan doen tijdens de jaarwisseling? Of schaf je de jaartelling ook maar direct af?
Oh dus in je omgeving maak je je druk om respect maar je hebt het tegen mij over stoornissen..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit hoor of het persoonlijk wordt. De waarheid is dat ik inderdaad vind dat de vuurwerk traditie belachelijk is. En ik begrijp dat het leuk is, sterker, ik koop het liefst de meest debiele illegale zooi maar doe het niet meer uit respect voor mijn omgeving en het milieu.
Blijf je houden inderdaad, maar niet op de schaal zoals die nu is. Dat kan alleen maar kleiner worden door de jaren heen vanaf het moment dat er een verbod komt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een generatie die vuurwerkloos moet opgroeien? Je weet dat in de landen rondom Nederland het wel gewoon afgestoken mag worden? En dat het daar ook nog steeds te verkrijgen is.
Dan blijft het voor de jeugd toch sport om dingen te doen die niet mogen. Of hield jouw vader/opa zich wel altijd aan de regeltjes? Kwajongens heb je in elke generatie. En de ene teelt wat wietplantjes, de ander heeft een nepwapen, pepperspray of net iets te groot mes in huis, de ander voert z’n brommer op. Dat soort dingen blijf je houden.
Maar heeft zoiets niet juist tijd nodig, doordat het steeds minder normaal wordt? Dan heeft één jaar verbieden waarschijnlijk nog niet veel effect, maar als je het tien jaar lang verbiedt misschien wel.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat een verbod op consumentenvuurwerk al dit bovenstaande gaat voorkomen, dan ben je erg naïef. Van mij mag het bij wijze van proef 1 jaar verboden worden. Geen verkoop van consumentenvuurwerk 1 jaar. Ik vermoed dat de harde knallen alleen maar toe gaan nemen. Het geknutsel met vuurwerk ook, en de hoeveelheid brandjes en vernielingen ook. Iets verbieden maakt het niet minder aantrekkelijk. Sterker, het wordt alleen maar spanender.
De hele traditie van vuurwerk en oud en nieuw moest toch de wereld uit?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Waarom is het relevant wat de wereld vind? Of vind je ook dat Zwarte piet moet worden afgeschat om blackface?
Het is maar internet, toch?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh dus in je omgeving maak je je druk om respect maar je hebt het tegen mij over stoornissen..
Nee hoor, slechts in NL. De rest mag doen en laten wat ze willen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De hele traditie van vuurwerk en oud en nieuw moest toch de wereld uit?
Oh dan slepen we net als nu gewoon het spul van over de grens.. er mag wel meer niet in NL..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee hoor, slechts in NL. De rest mag doen en laten wat ze willen.
Ok, je hebt een punt. Sorry als ik je gekwetst heb!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:58 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. jouw omgeving.. net als de mijne..
Dat is een aanname.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Blijf je houden inderdaad, maar niet op de schaal zoals die nu is. Dat kan alleen maar kleiner worden door de jaren heen vanaf het moment dat er een verbod komt.
Dat zal inderdaad blijven gebeuren maar zal elk jaar afnemen door de vraag die minder zal worden.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh dan slepen we net als nu gewoon het spul van over de grens.. er mag wel meer niet in NL..
Jep en als ik lang genoeg wacht gaat morgenavond de zon op en morgenvroeg gaat de maan schijnen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad blijven gebeuren maar zal elk jaar afnemen door de vraag die minder zal worden.
Ja nee.. nu begint het pas.. dus buk maar even..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ok, je hebt een punt. Sorry als ik je gekwetst heb!
Misschien, dat weet je niet zeker nee.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar heeft zoiets niet juist tijd nodig, doordat het steeds minder normaal wordt? Dan heeft één jaar verbieden waarschijnlijk nog niet veel effect, maar als je het tien jaar lang verbiedt misschien wel.
Als dat zo is dan zal het alleen maar sneller afnemen met het gebruik van vuurwerk. Het is net als met elk ander verbod. Roken in cafés, de trein, bioscoor e.d. bijv. was ook ondenkbaar, niemand zou zich er aan houden en zie nu, roken begint onder de jeugd erg onpopulair te worden.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is een aanname.
Als het aantal slachtoffers met missende vingers en ogen plotseling gaat toenemen omdat ze juist dan hun toevlucht zoeken in het illegale spul, wat dan? Nog meer vernielingen enz?
Ok.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jep en als ik lang genoeg wacht gaat morgenavond de zon op en morgenvroeg gaat de maan schijnen.
Hmnnnnn hier ben ik niet heel erg fan van.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja nee.. nu begint het pas.. dus buk maar even..![]()
![]()
Klopt uitgaan ook, zie hele centrums waar geen hont meer komt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Als dat zo is dan zal het alleen maar sneller afnemen met het gebruik van vuurwerk. Het is net als met elk ander verbod. Roken in cafés, de trein, bioscoor e.d. bijv. was ook ondenkbaar, niemand zou zich er aan houden en zie nu, roken begint onder de jeugd erg onpopulair te worden.
Er zijn al landen waar consumentenvuurwerk is verboden, zoals Ierland. Daar hebben ze vuurwerkshows, zou hier ook kunnen. Elk land heeft weer zijn eigen regels m.b.t. vuurwerk en dat toevallig de ons omringende landen weinig beperkingen hebben, is geen reden om het hier dan maar zo te laten. De roep om een verbod wordt steeds luider en ooit zal de politiek wel overstag gaan.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Waarom is het relevant wat de wereld vind? Of vind je ook dat Zwarte piet moet worden afgeschat om blackface?
Nee, ineens sowieso niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Misschien, dat weet je niet zeker nee.
Feit is wel dat Nederland dus vuurwerkliefhebbers heeft. En dat die nu nog legaal vuurwerk kunnen kopen. Een verbod zorgt er echt niet voor dat ze ineens geen vuurwerkliefhebber meer zijn.
Er is veel meer illegaal vuurwerk in omloop tegenwoordig, daarbij is het ook een stuk zwaarder dan vroeger. In mijn tijd was je koning als je zwarte/ betonstrijkers had dat was toch wel top of the bill in die tijd. Maar veel zag je ze niet omdat die krengen behoorlijk duur waren en er lastig aan te komen was, toen was het nog niet bestellen op internet maar moest je er via via aan zien te komen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:52 schreef john2406 het volgende:
Was het nu vroeger ook zoals heden ten dage, ik weet het niet meer, denk wel dat het een huishouden van Jan Steen is geworden.
Het neemt juist enorm toe.. zo groot is NL niet.. en als het niet meer in winkels ligt dan hebben we een nieuwe bijverdienste voor iedereen die nu een paar plantjes heeft..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad blijven gebeuren maar zal elk jaar afnemen door de vraag die minder zal worden.
Dit is een feit idd. Mogelijk dat er voor deze groep dan wel plekken kunnen komen om vuurwerk af te steken, wellicht voor de hele wijk oid.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Misschien, dat weet je niet zeker nee.
Feit is wel dat Nederland dus vuurwerkliefhebbers heeft. En dat die nu nog legaal vuurwerk kunnen kopen. Een verbod zorgt er echt niet voor dat ze ineens geen vuurwerkliefhebber meer zijn.
Hoeveel cafes zijn er kapot gegaan? Tuurlijk zie je niemand meer roken daar.. Die zitten lekker in hun keet..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Als dat zo is dan zal het alleen maar sneller afnemen met het gebruik van vuurwerk. Het is net als met elk ander verbod. Roken in cafés, de trein, bioscoor e.d. bijv. was ook ondenkbaar, niemand zou zich er aan houden en zie nu, roken begint onder de jeugd erg onpopulair te worden.
Midden in een stad?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoeveel cafes zijn er kapot gegaan? Tuurlijk zie je niemand meer roken daar.. Die zitten lekker in hun keet..
Dat mensen harder gaan schreeuwen.. wil niet zeggen dat ze een punt hebben..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er zijn al landen waar consumentenvuurwerk is verboden, zoals Ierland. Daar hebben ze vuurwerkshows, zou hier ook kunnen. Elk land heeft weer zijn eigen regels m.b.t. vuurwerk en dat toevallig de ons omringende landen weinig beperkingen hebben, is geen reden om het hier dan maar zo te laten. De roep om een verbod wordt steeds luider en ooit zal de politiek wel overstag gaan.
Jep daar ook idem dito, slecht enkelen overleefden het, doen het met minder, het groeit er wel uit maar gezellig?quote:
Ik had altijd van die groene strijkers uit een doosje met een piratenschip. Ik zie die dingen nooit meer.. zullen wel niet meer worden gemaakt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is veel meer illegaal vuurwerk in omloop tegenwoordig, daarbij is het ook een stuk zwaarder dan vroeger. In mijn tijd was je koning als je zwarte/ betonstrijkers had dat was toch wel top of the bill in die tijd. Maar veel zag je ze niet omdat die krengen behoorlijk duur waren en er lastig aan te komen was, toen was het nog niet bestellen op internet maar moest je er via via aan zien te komen.
Eigenlijk was het vwb illegaal vuurwerk alleen maar groene strijkers (pirates).
Roken is ongezond en stikduur, de nadelen wegen niet op tegen de voordelen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat je gewoon een draaischijftoestel had.. en alle nummers uit je hoofd wist...quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is veel meer illegaal vuurwerk in omloop tegenwoordig, daarbij is het ook een stuk zwaarder dan vroeger. In mijn tijd was je koning als je zwarte/ betonstrijkers had dat was toch wel top of the bill in die tijd. Maar veel zag je ze niet omdat die krengen behoorlijk duur waren en er lastig aan te komen was, toen was het nog niet bestellen op internet maar moest je er via via aan zien te komen.
Ik las vandaag nog een stuk in het Parool over zo'n teloorgaande kroeg in de pijp. Diep triest. Want het is zoveel meer dan gewoon een kroeg.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jep daar ook idem dito, slecht enkelen overleefden het, doen het met minder, het groeit er wel uit maar gezellig?
De tijd zal het wel met zich meebrengen?
Astronauten met een lontje ook niet meer zo te horen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik had altijd van die groene strijkers uit een doosje met een piratenschip. Ik zie die dingen nooit meer.. zullen wel niet meer worden gemaakt.
Ik zou dat op zich een goede oplossing vinden.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit is een feit idd. Mogelijk dat er voor deze groep dan wel plekken kunnen komen om vuurwerk af te steken, wellicht voor de hele wijk oid.
Lijkt mij ook de oplossing. Maar het valt hier tot nu toe mee. Misschien door het weer.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik zou dat op zich een goede oplossing vinden.
Alleen vuurwerk buiten de bebouwde kom, uit de buurt van boerderijen en natuurgebieden. En je zooi opruimen.
Een getal onthoud ik nog steeds het beste, laat mij geen inlog gegevens zien welke alleen uit getallen bestaat!quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat je gewoon een draaischijftoestel had.. en alle nummers uit je hoofd wist...
GODVERDOMME IK WORD OUD![]()
![]()
![]()
Hoop maar op mooi weer met oud op nieuw, dan wordt er niks bewaard voor een evt verjaardag, want dat is hier ook in het jaar!quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Lijkt mij ook de oplossing. Maar het valt hier tot nu toe mee. Misschien door het weer.
Noem eens wat grote discotheken op... Kijken of ik er meer kan noemen die er niet meer zijn..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:10 schreef Sigaartje het volgende:
Nou sorry hoor, ik zie nog overal stampvol kroegen.
KETEN? Er zijn er echt veel meer dan Kooistra alleen. In de Pijp is het waarschijnlijk die gokbaas van de van woustraat.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Absoluut.. op A locaties.. 86 stuks van Kooistra alleen al..
Ik ben het met je eens dat het vaak storend is, zoals de Zwarte Piet maffia. Maar helaas (?) zijn politici vaak wel gevoelig voor wat in de maatschappij leeft (vroeg of laat)quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat mensen harder gaan schreeuwen.. wil niet zeggen dat ze een punt hebben..
Sterker.. het is wel een beetje duidelijk aan het worden dat je de mensen die heel hard schreeuwen moet mijden als de pest als het op beslissingen aankomt..
Dat tij keert zich namelijk wel heel rap..
Dat heeft met cultuur te maken, niks met roken.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Noem eens wat grote discotheken op... Kijken of ik er meer kan noemen die er niet meer zijn..
Welk jaar? Van mij mag het verboden worden.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoop maar op mooi weer met oud op nieuw, dan wordt er niks bewaard voor een evt verjaardag, want dat is hier ook in het jaar!
Waarom wel dan als iemand thuis een feestje kan bouwen voor minder geld met een saffie?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:14 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat heeft met cultuur te maken, niks met roken.
Mij maak je niet wijs dat iemand niet meer uit gaat omdat hij niet mag roken in de kroeg. Kom op zeg.
Het speelt zeker bij oudere mensen en echt bruine kroegen. Men krijgt er minder klanten door.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:14 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Mij maak je niet wijs dat iemand niet meer uit gaat omdat hij niet mag roken in de kroeg. Kom op zeg.
Gedurende het jaar zo beter?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Welk jaar? Van mij mag het verboden worden.
quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ohja streamen natuurlijk...![]()
Heb je het alternatief vuurwerk van Groningen al gezien?
Man dat is een show joh.. dat moet je gezien hebben..
(Video in de tweet)twitter:GoIdmund twitterde op vrijdag 29-12-2017 om 09:23:23Goldmund, Wyldebeast & Wunderliebe heeft tijdelijk zijn HQ verplaatst naar Beans & Jeans aan de Vismarkt in Groning… https://t.co/xSL73M9z20 reageer retweet
Gvd...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Niets mis mee. Het gaat over daarvoor.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:15 schreef Nikonlover het volgende:
Wat is er mis met een paar potjes om 12 uur?Stelletje zeikerds hier!
Iedereen in mn omgeving.. overal thuisbars hier.. voorheen altijd de binnenstad in..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:14 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ja. Behave op jouw verjaardag omdat het slecht weer gaat worden met de wisseling van het jaar.quote:
Dan moet die dat vooral doen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom wel dan als iemand thuis een feestje kan bouwen voor minder geld met een saffie?
Mooie potjes zijn altijd goed..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:15 schreef Nikonlover het volgende:
Wat is er mis met een paar potjes om 12 uur?Stelletje zeikerds hier!
Das dan jammer.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het speelt zeker bij oudere mensen en echt bruine kroegen. Men krijgt er minder klanten door.
De vraag is of je de keus al niet had ergens heen te gaan waar men niet rookt. Nu dwingt men het af.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:16 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dan moet die dat vooral doen.
Ik ben allang blij dat dat roken is verboden overal. Ik vond het zeer storend. Je kleren gaan er naar stinken zonder dat je er om hebt gevraagd.
Mijn sigaartjes rook ik ook thuis, ik hou WEL rekening met anderen. En ik steek ook geen vuurwerk af.
Eehm.. ja joh.. volgende keer beter...quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:16 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dan moet die dat vooral doen.
Ik ben allang blij dat dat roken is verboden overal. Ik vond het zeer storend. Je kleren gaan er naar stinken zonder dat je er om hebt gevraagd.
Mijn sigaartjes rook ik ook thuis, ik hou WEL rekening met anderen. En ik steek ook geen vuurwerk af.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar de diversiteit qua knalvuurwerk is groter vandaag de dag.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus? We zijn meegegaan in harder vuurwerk. Geen plus. Ook geen sigaar.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar de diversiteit qua knalvuurwerk is groter vandaag de dag.
Maar als je 20-30 jaar geleden naar Belgie reed, dan kon je daar shells, flowerbeds, gigavlinders, vuurpijlen van 200+ gram enz. kopen. En dat werd toen ook volop gedaan. Vandaag de dag is het verschil tussen Nederland en Belgie qua vuurwerk een heel stuk kleiner.
Het gros van het illegale spul in Nederland zijn nitraten, vlinders en cobra’s of een afgeleide daarvan. Daarmee heb je het overgrote deel van de illegale markt. Dan is er een relatief kleine groep die een gradatie hoger gaat (shells) en flowerbeds. Maar deze laatste 2 categorieen worden steeds kleiner. Omdat dat spul steeds moeilijker aan te komen is.
Kijk eens naar die getallen achter mijn usernaam wat denk je waar die voor staan?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Behave op jouw verjaardag omdat het slecht weer gaat worden met de wisseling van het jaar.
Over 50 jaar zijn sigaretten geschiedenis. Geloof me.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De vraag is of je de keus al niet had ergens heen te gaan waar men niet rookt. Nu dwingt men het af.
Het aantal konijnen die je hebt gefokt in jouw wereld.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kijk eens naar die getallen achter mijn usernaam wat denk je waar die voor staan?
Sigaren ook. Ik rook. Natuurlijk is dat heel erg dom en achterhaalt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:20 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Over 50 jaar zijn sigaretten geschiedenis. Geloof me.
Begrijp nog steeds niet waarom mensen zelf kiezen voor de dood.
Toen we nog gewoon een viercijferig nummer konden draaien als je je maatje moest bellen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat je gewoon een draaischijftoestel had.. en alle nummers uit je hoofd wist...
GODVERDOMME IK WORD OUD![]()
![]()
![]()
Jij bent een heel triest ventje geloof ik he?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het aantal konijnen die je hebt gefokt in jouw wereld.
Niet echt. Volgens mij dan. Ik begrijp je stelling verder niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij bent een heel triest ventje geloof ik he?
Want dat maakt het erger dat papa niet meer terugkomt?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:21 schreef BeriBeri het volgende:
Wat een idioot ook om zoiets af te steken waar kinderen bij staan
Gelukkig zal die het nooit meer doen
Eerst schrikken van een dienstpistool tijdens een feestje en nu dit.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet echt. Volgens mij dan. Ik begrijp je stelling verder niet.
Voor mn gevoel is dat niet eens zolang geleden..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen we nog gewoon een viercijferig nummer konden draaien als je je maatje moest bellen.
Ja. Maar nu willen jullie dus mijn pleziertje van 5 minuten afnemen?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niets mis mee. Het gaat over daarvoor.
Niet direct. Daarom heb ik het over het afsteken daarvoor. Mijn kat zit nu al van paniek half op de trap.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja. Maar nu willen jullie dus mijn pleziertje van 5 minuten afnemen?
Een pleziertje met 2 potten moet langer dan vijf minuten duren.. DAT moest er in de wet komen...quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja. Maar nu willen jullie dus mijn pleziertje van 5 minuten afnemen?
En de buurt heeft er nooit iets van gezegd? Of vonden ze het eigenlijk wel mooi vuurwerk?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:54 schreef Red_85 het volgende:
Volgens rtl nieuws stak hij wel vaker vuurwerk af. Ook zwaar en op rare tijdstippen.
Gewoon zo'n stakker met illegaal vuurwerk die met die teringklappen alle buren wakker houdt en kinderen laat schrikken. Al jaren lang.
Mist de wereld niets aan. Beetje klote voor de buurt dat ze z'n ontplofte kop moesten zien.
Dan moet je er op gaan zitten.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Een pleziertje met 2 potten moet langer dan vijf minuten duren.. DAT moest er in de wet komen...
Daarom moet je die ook altijd met kerst opeten...quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet direct. Daarom heb ik het over het afsteken daarvoor. Mijn kat zit nu al van paniek half op de trap.
Wat jeukt mij jou kat onze hond pas en die heeft uit voorzorg valium of iets van de dierenarts, hoop dat die nu niet in huis zeikt of schijt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet direct. Daarom heb ik het over het afsteken daarvoor. Mijn kat zit nu al van paniek half op de trap.
Weet ik niet... Maar ben er ook niet naar op zoek. Maar idd, piratenschip op het doosje, 100 strijkers per doos. Een tientje per doos als ik het me goed herinner.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik had altijd van die groene strijkers uit een doosje met een piratenschip. Ik zie die dingen nooit meer.. zullen wel niet meer worden gemaakt.
Zeer waarschijnlijk gewoon een totale aso waar je van inschat dat het aangaan van een discussie niet zinvol is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En de buurt heeft er nooit iets van gezegd? Of vonden ze het eigenlijk wel mooi vuurwerk?
Maar goed, dat was flauw van me.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Sigaren ook. Ik rook. Natuurlijk is dat heel erg dom en achterhaalt.
Dat waren kalkoenen. Die zitten nu in de kelder.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Daarom moet je die ook altijd met kerst opeten...
Of waren dat nou die andere beesten?
Papa is een sneu figuur als die z'n kinderen meeneemt bij het afsteken van zwaar illegaal vuurwerkquote:Op zaterdag 30 december 2017 23:22 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Want dat maakt het erger dat papa niet meer terugkomt?
Natuurlijk denk je zo asociaal als vuurwerkman.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat jeukt mij jou kat onze hond pas en die heeft uit voorzorg valium of iets van de dierenarts, hoop dat die nu niet in huis zeikt of schijt.
Vandaar dat je kat op de trap zit.. die ben je aan het martelen omdat hij er niet naartoe mag.. en nu zit ie op de trap naar beneden en hoor je wat knallen en denk je dat die kat daarom daar zit..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat waren kalkoenen. Die zitten nu in de kelder.
Maak het beste ervan het jeukt mij niet hoe jij iets leest, je kunt er ook uit opmaken dat het je iets kosten doet als jij je kat rustig wil houden. Bezoek de dierenarts eens en leg hem het een en ander uit, die heeft de oplossing!quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Natuurlijk denk je zo asociaal als vuurwerkman.
Je bent niet echt Rob de Geus hoop ik. Je moet dus gewoon illegaal vuurwerk zwaarder aanpakken.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:27 schreef RobjeGeus het volgende:
Ik denk dat een vuurwerk verbod hier totaal niet aan gaat mee werken. Wie netjes zijn spul in de winkel koopt zal zoiets niet mee maken...
Dit is gewoon illegaal spul uit polen of iets...
Dat maakt voor mij weinig verschil.. doodgaan vind ik ook best dom tegenover je kinderen.. of ze er nou bij zijn of niet..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:26 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Papa is een sneu figuur als die z'n kinderen meeneemt bij het afsteken van zwaar illegaal vuurwerk
Daar ben ik het absoluut mee eens.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:28 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je bent niet echt Rob de Geus hoop ik. Je moet dus gewoon illegaal vuurwerk zwaarder aanpakken.
De politie luistert wel hoor. Maar als niemand klaagt lijkt het wel geaccepteerd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk gewoon een totale aso waar je van inschat dat het aangaan van een discussie niet zinvol is.
Ik woon in Friesland en men ging niet even naar Belgie voor vuurwerk in die tijd... Hier was het gewoon de standaard astronaut, het formaat dikker de donderslag en de Romeinse kaars want daar kon je mooi gericht mee schieten...quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar de diversiteit qua knalvuurwerk is groter vandaag de dag.
Maar als je 20-30 jaar geleden naar Belgie reed, dan kon je daar shells, flowerbeds, gigavlinders, vuurpijlen van 200+ gram enz. kopen. En dat werd toen ook volop gedaan. Vandaag de dag is het verschil tussen Nederland en Belgie qua vuurwerk een heel stuk kleiner.
Het gros van het illegale spul in Nederland zijn nitraten, vlinders en cobra’s of een afgeleide daarvan. Daarmee heb je het overgrote deel van de illegale markt. Dan is er een relatief kleine groep die een gradatie hoger gaat (shells) en flowerbeds. Maar deze laatste 2 categorieen worden steeds kleiner. Omdat dat spul steeds moeilijker aan te komen is.
Vanuit de Kazerne of liet je een collega het een en ander meenemen, (we) zijn wel hollanders he.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik woon in Friesland en men ging niet even naar Belgie voor vuurwerk in die tijd... Hier was het gewoon de standaard astronaut, het formaat dikker de donderslag en de Romeinse kaars want daar kon je mooi gericht mee schieten...Dat was het meest gangbare legale spul.
Daarnaast hadden we de strijkers als illegaal spul. Daarom zeg ik ook dat er tegenwoordig veel meer illegaal spul in omloop is.
Waarschijnlijk is men er niet snel genoeg bij. Je gaat midden in het jaar ook niet klagen als het 3 minuten duurt. Maar geschift is het wel.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De politie luistert wel hoor. Maar als niemand klaagt lijkt het wel geaccepteerd.
We hadden buren met Duitse familieleden. Na een familiebezoek kwamen ze nooit met lege handen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vanuit de Kazerne of liet je een collega het een en ander meenemen, (we) zijn wel hollanders he.
Luisteren neem ik best aan. Anders komt men de nacht ook niet door toch?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De politie luistert wel hoor. Maar als niemand klaagt lijkt het wel geaccepteerd.
Met goede verhalen neem ik aan?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
We hadden buren met Duitse familieleden. Na een familiebezoek kwamen ze nooit met lege handen.
In de dienstplichttijd gebeurde het nog wel eens dat er rookpotten, thunderflashes en struikeldraadlichtseinen door die plichtigen achterover gedrukt werden. Vooral die rookpotten waren goed, dan zag de hele buurt niks meer...quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vanuit de Kazerne of liet je een collega het een en ander meenemen, (we) zijn wel hollanders he.
Men is gewoon aan het werk.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Luisteren neem ik best aan. Anders komt men de nacht ook niet door toch?
Ik heb meer het idee dat men er geen grote dreiging in ziet, hooguit wat overlast. Los een schot in de lucht met een pistool en de wereld is te klein.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is men er niet snel genoeg bij. Je gaat midden in het jaar ook niet klagen als het 3 minuten duurt. Maar geschift is het wel.
Thunderflashes......ja. Dan zat er een gat in het grastapijt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de dienstplichttijd gebeurde het nog wel eens dat er rookpotten, thunderflashes en struikeldraadlichtseinen door die plichtigen achterover gedrukt werden. Vooral die rookpotten waren goed, dan zag de hele buurt niks meer...![]()
Met een struikeldraad ook wel niet trouwens want dan was iedereen 5 minuten verblind...
Om ergens snel te komen hoe gaat dat dan?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is men er niet snel genoeg bij. Je gaat midden in het jaar ook niet klagen als het 3 minuten duurt. Maar geschift is het wel.
Heel hard rennen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Om ergens snel te komen hoe gaat dat dan?
Nou nee, harder is het niet geworden wel meer keus vwb legaal vuurwerk.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus? We zijn meegegaan in harder vuurwerk. Geen plus. Ook geen sigaar.
Dan moet men daar iets aan doen. Ik zag bij de ah al een week geleden vuurwerk liggen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou nee, harder is het niet geworden wel meer keus vwb legaal vuurwerk.
Er is veel meer zwaarder illegaal vuurwerk in omloop tov vroeger, maar ja dat is al illegaal.
En de buren zonder handen?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
We hadden buren met Duitse familieleden. Na een familiebezoek kwamen ze nooit met lege handen.
Ik zie je punt niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet zo?
http://www.omroepbrabant.(...)n,+Memphis+van+Veen+(18)+dood+.aspx
Ik denk dat dat een groot verschil is tussen jouw gebied en de grote steden/provincies beneden de rivieren. De diversiteit illegaal knalvuurwerk is nu groter. Maar toen had je ook echt leipe dingen. En je zag het hier in brabant heel veel. Chinese rollen, lawinepijlen, flowerbeds enz. Het was makkelijker te regelen dan nu. In Belgie is bijna niks leuks meer te krijgen. Je moet dus naar Polen of Tsjechie, of het via internet regelen. Maar ff op en neer naar Alpeco is er niet meer bij. Het echt zware spul gaat er langzaam maar zeker uit. Over een jaar of 5, zul je bijna nergens nog shells of cobra’s aan kunnen komen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik woon in Friesland en men ging niet even naar Belgie voor vuurwerk in die tijd... Hier was het gewoon de standaard astronaut, het formaat dikker de donderslag en de Romeinse kaars want daar kon je mooi gericht mee schieten...Dat was het meest gangbare legale spul.
Daarnaast hadden we de strijkers als illegaal spul. Daarom zeg ik ook dat er tegenwoordig veel meer illegaal spul in omloop is.
Hier kan je wel goed zien dat normaal gesproken zo'n ding niet direct ontploft. Ik heb een vermoeden dat er alleen een schietlont aanzat en dat deze shell eigenlijk een elektronische ontsteking nodig had.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:38 schreef Nikonlover het volgende:
Maar als ik het goed begrijp is het dus zoiets geweest als op het filmpje hieronder? Zijn echt bommen![]()
Kan je dit gewoon in België en Duitsland kopen?
![]()
Als die man er net zo mee om is gegaan als die jochies in het filmpje dan begrip ik wel dat het fout is gegaan. Al is de dood wel een zware straf.
Bij de Aldi en Lidl ook, cat1 vuurwerk wat het hele jaar door mag. Een beetje de categorie knalerwten, sterretjes en knetterballen. Leuk voor de kids.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan moet men daar iets aan doen. Ik zag bij de ah al een week geleden vuurwerk liggen.
Als je zoals gezegd een schietlont gebruikt gaat het wel.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:44 schreef Mrmime het volgende:
Triest bericht.. Domme vraag wellicht, maar hoe kan het eigenlijk dat vuurwerk dan ineens zo snel ontploft? Verkeerde lont oid?
Waarom is het dan bijzonder dat je ineens op andere plekken mag kopen. Later dan.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij de Aldi en Lidl ook, cat1 vuurwerk wat het hele jaar door mag. Een beetje de categorie knalerwten, sterretjes en knetterballen. Leuk voor de kids.
Dezelfde gast hier.. Hij is niet heel snugger.. maar weet heel goed waar ie mee bezig is..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:38 schreef Nikonlover het volgende:
Maar als ik het goed begrijp is het dus zoiets geweest als op het filmpje hieronder? Zijn echt bommen![]()
![]()
Als die man er net zo mee om is gegaan als die jochies in het filmpje dan begrip ik wel dat het fout is gegaan. Al is de dood wel een zware straf.
Dan ben je van mijn leeftijd. Dat was gewoon HET toen. En een astronautje hielt je gewoon in je hand.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb mijn handen nogHet waren maar groene strijkers. Dat was toen heel wat.
Hoop er ook op, al betwijfel ik het wel.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:47 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik was wel onder de indruk van de getuigenis van die jongen op het journaal. Mag hopen dat je professionele hulp krijgt als je zoiets ziet gebeuren op die leeftijd.
Weet heel goed waar hij mee bezig is?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dezelfde gast hier.. Hij is niet heel snugger.. maar weet heel goed waar ie mee bezig is..
Ook echt alles wat er op de markt is etc..
Die reist overal naartoe om vuurwerk te kopen.. af te schieten.. bekeurd te worden.. pretparken en rides te reviewen etc.. Hij heeft een hele zooi kanalen.. als je het 1tje er achter weglaat heb je zn pretpark kanaal..
Nee, want hij zet er zelf nog viscolont aan, waardoor je tijd zat hebt om op afstand te staan, wat niet wil zeggen dat het een slimme actie is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:48 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
. Stel er was een productiefout en klapte in zijn hand. Dan had je hetzelfde resultaat gehad als in Swifterbant.
Er staat toch echt een buis.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:48 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Weet heel goed waar hij mee bezig is?Dat is duidelijk te zien in het filmpje........ Begrijp dat die dingen in een buis moeten en dat zie ik dus niet terug in zijn filmpje. Stel er was een productiefout en klapte in zijn hand. Dan had je hetzelfde resultaat gehad als in Swifterbant.
Dat zou kunnen, wij zitten natuurlijk een stuk verder van Belgie af. En tuurlijk waren er vroeger bij ons ook wel leipe dingen maar lang niet op zo'n schaal als nu.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een groot verschil is tussen jouw gebied en de grote steden/provincies beneden de rivieren. De diversiteit illegaal knalvuurwerk is nu groter. Maar toen had je ook echt leipe dingen. En je zag het hier in brabant heel veel. Chinese rollen, lawinepijlen, flowerbeds enz. Het was makkelijker te regelen dan nu. In Belgie is bijna niks leuks meer te krijgen. Je moet dus naar Polen of Tsjechie, of het via internet regelen. Maar ff op en neer naar Alpeco is er niet meer bij. Het echt zware spul gaat er langzaam maar zeker uit. Over een jaar of 5, zul je bijna nergens nog shells of cobra’s aan kunnen komen.
Ja...quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:48 schreef Nikonlover het volgende:
Weet heel goed waar hij mee bezig is?![]()
Carbid kan ook heel gevaarlijk zijn. Dan heb je geen illegaal vuurwerk nodig.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, wij zitten natuurlijk een stuk verder van Belgie af. En tuurlijk waren er vroeger bij ons ook wel leipe dingen maar lang niet op zo'n schaal als nu.
En er was ook niet zo'n behoefte aan omdat iedereen toch wel met carbid aan de gang ging.
Een drempel of openstaande deur ook als je hem niet verwacht.. Een nieuwe date ook trouwens.. En kokend water.. dat ook..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Carbid kan ook heel gevaarlijk zijn. Dan heb je geen illegaal vuurwerk nodig.
Ja dat was het wel ongeveer idd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb mijn handen nogHet waren maar groene strijkers. Dat was toen heel wat.
Lees toch eens vent, de dode is niet door consumentenvuurwerk gevallen, dus wat zou dat in vredesnaam voor zin hebben?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:52 schreef westwoodblvd het volgende:
Maargoed, het is nog niet eens oudjaarsdag en de eerste dode is al gevallen. Ondertussen stapelen de onderzoeksrapporten waaruit blijkt dat het levensgevaarlijk is op straat met oud en nieuw zich op. Ook niet verbazingwekkend als iedereen dronken over straat gaat met explosieven. Wanneer zetten we een punt achter deze waanzin?
Maak het een centraal iets geregeld door overheid.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:52 schreef westwoodblvd het volgende:
Maargoed, het is nog niet eens oudjaarsdag en de eerste dode is al gevallen. Ondertussen stapelen de onderzoeksrapporten waaruit blijkt dat het levensgevaarlijk is op straat met oud en nieuw zich op. Ook niet verbazingwekkend als iedereen dronken over straat gaat met explosieven. Wanneer zetten we een punt achter deze waanzin?
Ik heb er wel aardig wat van af gestoken(met buis en zonder), en allerhande ander illegaal vuurwerk en ik kan niet anders zeggen dat die shells het veiligst zijn van al het illegale vuurwerk.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:48 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Weet heel goed waar hij mee bezig is?Dat is duidelijk te zien in het filmpje........ Begrijp dat die dingen in een buis moeten en dat zie ik dus niet terug in zijn filmpje. Stel er was een productiefout en klapte in zijn hand. Dan had je hetzelfde resultaat gehad als in Swifterbant.
Onnodig gevaar opzoeken. Dan moet je ook niet zeuren als iemand een hand kwijt raakt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Een drempel of openstaande deur ook als je hem niet verwacht.. Een nieuwe date ook trouwens.. En kokend water.. dat ook..
Dit is niet in Belgie of Duitsland te verkrijgen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:38 schreef Nikonlover het volgende:
![]()
Dat is al gedaan maar dat werkt niet zo heel goed als je dat aan ambtenaren over laat...quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maak het een centraal iets geregeld door overheid.
Als je die gaat gooien op straat wel soms.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:53 schreef Zolderkamer het volgende:
Oh en scharen zijn ook gevaarlijk..
Ja, je moet het natuurlijk niet op eten...quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Carbid kan ook heel gevaarlijk zijn. Dan heb je geen illegaal vuurwerk nodig.
eens, en dan meteen met een leuk festival/ samenzijn. 👍quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maak het een centraal iets geregeld door overheid.
Ah.. jij hebt geen deuren en drempels meer? En muren van schuim?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Onnodig gevaar opzoeken. Dan moet je ook niet zeuren als iemand een hand kwijt raakt.
Ik zoek onnodig gevaar niet direct op. Als ik kinderen zou hebben die het leuk vinden zou ik wat vuurwerk afsteken op de avond zelf. En veilig.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ah.. jij hebt geen deuren en drempels meer? En muren van schuim?
Maak je niet ongerust mannen kunnen nog geen kinderen krijgen!quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zoek onnodig gevaar niet direct op. Als ik kinderen zou hebben die het leuk vinden zou ik wat vuurwerk afsteken op de avond zelf. En veilig.
Twee dagen geleden is hier nog een vrouw dood gereden. Vanochtend twee kinderen dood in Emmen door een woningbrand... Waar blijven de superlatieven?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:52 schreef westwoodblvd het volgende:
En dure drankjes en waar je zelf geen fles mee mag nemen.. en je uit boterhamzakjes mag drinken en geen doppen mee natuurlijk.. want die doppen.. dat is natuurlijk een luxe die niet moet kunnen..quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
eens, en dan meteen met een leuk festival/ samenzijn. 👍
Ik had het ook niet over het krijgen van kinderen. Maar hoeveel ga jij afsteken dit jaar?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maak je niet ongerust mannen kunnen nog geen kinderen krijgen!
Ja, krijgen ze. 👍🏻quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:47 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik was wel onder de indruk van de getuigenis van die jongen op het journaal. Mag hopen dat je professionele hulp krijgt als je zoiets ziet gebeuren op die leeftijd.
Nog niet voor 1 cent!quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over het krijgen van kinderen. Maar hoeveel ga jij afsteken dit jaar?
Ja met flink veel drank en de lui uit de buitengebieden in de auto die kant op...quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
eens, en dan meteen met een leuk festival/ samenzijn. 👍
Hoe is dat gerelateerd aan vuurwerk?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Twee dagen geleden is hier nog een vrouw dood gereden. Vanochtend twee kinderen dood in Emmen door een woningbrand... Waar blijven de superlatieven?
Wie is de BOB?quote:Op zondag 31 december 2017 00:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja met flink veel drank en de lui uit de buitengebieden in de auto die kant op...
Degene die zn naam niet meer uit kan spreken... die zegt dan vervolgens blurp.. wat als bob klinkt en dan mogen we altijd verder rijden..quote:
Zouden (we) het daarover hebben doet als jij er hebt?quote:Op zondag 31 december 2017 00:01 schreef Jaroon het volgende:
Er zijn dingen die hier afgaan bij kinderen. Dat is echt handje weg op zijn minst. Waar zijn de ouders?
Nee. Dan bel ik gewoon de politie als het uit de hand loopt. Gewoon omdat iemand volwassen moet zijn.quote:Op zondag 31 december 2017 00:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zouden (we) het daarover hebben doet als jij er hebt?
Wie belde je toen je dat wapen op een feestje zag?quote:Op zondag 31 december 2017 00:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Dan bel ik gewoon de politie als het uit de hand loopt. Gewoon omdat iemand volwassen moet zijn.
Wanneer? Dan ga ik weg.quote:Op zondag 31 december 2017 00:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie belde je toen je dat wapen op een feestje zag?
Ik heb geen opleiding.. heb al jaren geen vuurwerk meer afgestoken en ik heb een hekel aan studenten die klinken als een balletje waardoor ze alles wat ze zeggen teniet doen..quote:Op zondag 31 december 2017 00:04 schreef Jaroon het volgende:
Het zijn vaak mensen met weinig aan opleiding volgens mij. Die mensen die nu rondlopen met vuurwerk. Baudet stemmers.
Niet. Maar wel bijzonder die ophef nu terwijl je toch echt wel van eigen schuld kunt spreken itt dat ongeluk en de woningbrand.quote:Op zondag 31 december 2017 00:01 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Hoe is dat gerelateerd aan vuurwerk?
Ik denk van niet. Maar ik heb het wel meegemaakt. Ook op school. Vertel het verhaal.quote:Op zondag 31 december 2017 00:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat was jij toch die dat beweerde of niet?
Het enige wat ik ooit heb aangestoken zijn sigaretten, kampvuren, kaarsen en sterretjes dus ik snap de kick van het “vuurwerk” afsteken zelf ook niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:58 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En dure drankjes en waar je zelf geen fles mee mag nemen.. en je uit boterhamzakjes mag drinken en geen doppen mee natuurlijk.. want die doppen.. dat is natuurlijk een luxe die niet moet kunnen..
Nee gezellig hoor.. Ik zou er spontaan van aan wijven gaan zitten..
Als er geen fatsoenlijk alternatief aangeboden word, word de overlast alleen maar groter..
Kinderen? Je hebt naar de legitimatie gevraagd?quote:Op zondag 31 december 2017 00:01 schreef Jaroon het volgende:
Er zijn dingen die hier afgaan bij kinderen. Dat is echt handje weg op zijn minst. Waar zijn de ouders?
Als iets 6 is valt het op. De politie bellen was dan ook uit bescherming voor henzelf.quote:Op zondag 31 december 2017 00:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kinderen? Je hebt naar de legitimatie gevraagd?
👍quote:Op zondag 31 december 2017 00:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als iets 6 is valt het op. De politie bellen was dan ook uit bescherming voor henzelf.
Ik begrijp de lol als kind wel.quote:Op zondag 31 december 2017 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het enige wat ik ooit heb aangestoken zijn sigaretten, kampvuren, kaarsen en sterretjes dus ik snap de kick van het “vuurwerk” afsteken zelf ook niet.
Kan je dat uitleggen? Wat überhaupt de lol ervan is?
De techniek.. de krachten.. de kleuren 1 voor 1quote:Op zondag 31 december 2017 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het enige wat ik ooit heb aangestoken zijn sigaretten, kampvuren, kaarsen en sterretjes dus ik snap de kick van het “vuurwerk” afsteken zelf ook niet.
Kan je dat uitleggen? Wat überhaupt de lol ervan is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En anderen....quote:Op zondag 31 december 2017 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het enige wat ik ooit heb aangestoken zijn sigaretten, kampvuren, kaarsen en sterretjes
quote:Op zondag 31 december 2017 00:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De techniek.. de krachten..
Beeld je in dat een klein kind naar een opstijgende raket kijkt... en houd dat beeld vast...Dat laatste is echt geldig voor jezelf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is alleen vrijstelling voor vrouwen en homo's..quote:Op zondag 31 december 2017 00:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat laatste is echt geldig voor jezelf.
quote:Op zondag 31 december 2017 00:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De techniek.. de krachten..
Beeld je in dat een klein kind naar een opstijgende raket kijkt... en houd dat beeld vast...Ok, soort van risico van het vak dus. Steeds harder en extremer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus jij zag net "heel toevallig" zesjarigen midden in de nacht op straat met zwaar illegaal vuurwerk... Of moest je je verhaal kracht bijzetten?quote:Op zondag 31 december 2017 00:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als iets 6 is valt het op. De politie bellen was dan ook uit bescherming voor henzelf.
En jezelf opblazen mag alleen bij domme mannen.quote:Op zondag 31 december 2017 00:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is alleen vrijstelling voor vrouwen en homo's..
Ehm daar heb je wel een punt .....quote:Op zondag 31 december 2017 00:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik vind die in Emmen veel triester om eerlijk te zijn..
quote:Op zondag 31 december 2017 00:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ok, soort van risico van het vak dus. Steeds harder en extremer?
Het was begin avond. Je kan ook niets doen en wachten tot iemand met 1 hand aanklopt voor hulp. Ik heb ook niet gevraagd om een boete geven.quote:Op zondag 31 december 2017 00:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus jij zag net "heel toevallig" zesjarigen midden in de nacht op straat met zwaar illegaal vuurwerk... Of moest je je verhaal kracht bijzetten?
Nou idd...quote:Op zondag 31 december 2017 00:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
kerstboom in de fik toch?quote:Op zondag 31 december 2017 00:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maar je komt over als een kind?quote:Op zondag 31 december 2017 00:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heb je het nou over sex of vuurwerk?![]()
Nee hoor.. ik heb al een jaar of 15 niets meer afgestoken..
De meeste vuurwerkslachtoffers zijn niet de mensen die het zelf hebben afgestoken. Is het dan ook je eigen schuld?quote:Op zondag 31 december 2017 00:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet. Maar wel bijzonder die ophef nu terwijl je toch echt wel van eigen schuld kunt spreken itt dat ongeluk en de woningbrand.
Nee. Dan mag je het zien als aanslag.quote:Op zondag 31 december 2017 00:20 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
De meeste vuurwerkslachtoffers zijn niet de mensen die het zelf hebben afgestoken. Is het dan ook je eigen schuld?
Ik dacht dat het net gebeurd was...quote:Op zondag 31 december 2017 00:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het was begin avond. Je kan ook niets doen en wachten tot iemand met 1 hand aanklopt voor hulp. Ik heb ook niet gevraagd om een boete geven.
Geen idee.. Maar dat is wel een dingetje.. ik heb ze altijd in pot en geef hem gewoon water met de planten.. dan droogt ie niet zo.. Het is immers een licht ontvlambare harshoudende boom..quote:
Nou inderdaad, die vergelijking had ik net ook, steeds extremer. Elk jaar wat meer, ik vier kids binnen 5 jaar... een ander van een rotje naar een cobra naar een shell.quote:Op zondag 31 december 2017 00:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heb je het nou over sex of vuurwerk?![]()
Nee hoor.. ik heb al een jaar of 15 niets meer afgestoken..
Dat is 3 jaar geleden. Nu valt het voor mij erg mee. Ik maakte mij toen echt zorgen over die kinderen.quote:Op zondag 31 december 2017 00:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik dacht dat het net gebeurd was...
Maar goed, prima toch dat je gebeld hebt?
quote:Op zondag 31 december 2017 00:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is 3 jaar geleden. Nu valt het voor mij erg mee. Ik maakte mij toen echt zorgen over die kinderen.
Ik was het al aan het zoeken hoor, dacht al ben ik nu dement aan het worden?quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook. Maar dan ben je dus nog geen echte agent. Maar misschien weet jij er meer over? Ik heb meegemaakt dat iemand die dan net werkelijk agent was geworden thuis zijn vuurwapen liet zien. In Nederland. Hoe kan dat?
Nee, de maten die er met hun dronken harses omheen staan te dansen... Nee niet zelf aangestoken, ja wel eigen schuld...quote:Op zondag 31 december 2017 00:20 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
De meeste vuurwerkslachtoffers zijn niet de mensen die het zelf hebben afgestoken. Is het dan ook je eigen schuld?
En? Dat is gebeurt. Ik heb wel erger meegemaakt. Wel knap dat je het kan vinden.quote:Op zondag 31 december 2017 00:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
[..]
Ik was het al aan het zoeken hoor, dacht al ben ik nu dement aan het worden?
quote:
quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook. Maar dan ben je dus nog geen echte agent. Maar misschien weet jij er meer over? Ik heb meegemaakt dat iemand die dan net werkelijk agent was geworden thuis zijn vuurwapen liet zien. In Nederland. Hoe kan dat?
Nou wat meer.. er bestaat gewoon (sinds een paar jaar) een categorie vuurwerk die het hele jaar mag.. Daardoor is er vaker iets te horen en veel mensen hebben geen idee dat dat gewoon toegestaan is het hele jaar door.. en dat geeft scheve gezichten bij mensen die denken dat het niet mag..quote:Op zondag 31 december 2017 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou inderdaad, die vergelijking had ik net ook, steeds extremer. Elk jaar wat meer, ik vier kids binnen 5 jaar... een ander van een rotje naar een cobra naar een shell.
Zoiets?
Het leverde niet direct gevaar. Naast dat het vrienden waren van mijn ex. Anders blijf je aan het bellen. Maar ik zag het niet als normaal.quote:
Ga je gang!quote:Op zondag 31 december 2017 00:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Das nog maar 1 FOK!ker.. kun je nagaan als we je zoeken..![]()
Hoezo?quote:
Ik ben alleen voor een verbod bij misbruik.quote:Op zondag 31 december 2017 00:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik heb ook al jaren geen vuurwerk meer gekocht en het interesseert me ook geen fluit meer. Maar ik ben niet zo'n type wat om een verbod gaat roepen omdat IK er niks mee heb. En als IK er niks mee heb heeft niemand er iets mee! Dus verbieden die hap!
Maar ja, jammer genoeg zie je die instelling veel te vaak voorbij komen... Niet alleen bij vuurwerk...
Jep roken ook maar die zijn er nog niet echt vanaf!quote:
Illegaal vuurwerk nog illegaler maken ofzo?quote:Op zondag 31 december 2017 00:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ben alleen voor een verbod bij misbruik.
Het werkelijk aanpakken.quote:Op zondag 31 december 2017 00:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Illegaal vuurwerk nog illegaler maken ofzo?
Houtkachel, tuinkachel, bbq, scooters...quote:Op zondag 31 december 2017 00:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jep roken ook maar die zijn er nog niet echt vanaf!
Niet verboden.quote:Op zondag 31 december 2017 00:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Houtkachel, tuinkachel, bbq, scooters...
Maar dat wat er wel is moet doorpakken. Dat maakt een verschil. Een tik op de vingers of 1000 euro boete.quote:Op zondag 31 december 2017 00:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
En daar heeft men de mankracht gewoon niet voor.
Zou ze Priscilla heten of Samantha.. ?quote:Op zondag 31 december 2017 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de mening van zijn weduwe over een x-tal maanden over het vuurwerk...
Die zal vast een heel tragisch verhaal hebben.quote:Op zondag 31 december 2017 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de mening van zijn weduwe over een x-tal maanden over het vuurwerk...
Nee, maar in dat soort topics vind je altijd dezelfde usual suspects die vinden dat iets maar verboden moet worden omdat ze het zelf allemaal maar stom vinden.quote:
Dat hoeft van mij niet.quote:Op zondag 31 december 2017 00:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, maar in dat soort topics vind je altijd dezelfde usual suspects die vinden dat iets maar verboden moet worden omdat ze het zelf allemaal maar stom vinden.
Over illegaal vuurwerk dan...quote:Op zondag 31 december 2017 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:54 schreef Red_85 het volgende:
Buurjochie heet Damian... Dus je zou maar zo eens in de buurt kunnen zitten.quote:Op zondag 31 december 2017 00:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Zou ze Priscilla heten of Samantha.. ?
quote:Op zondag 31 december 2017 00:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Buurjochie heet Damian... Dus je zou maar zo eens in de buurt kunnen zitten.
Dan woon ik aan de andere kant.quote:Op zondag 31 december 2017 00:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Buurjochie heet Damian... Dus je zou maar zo eens in de buurt kunnen zitten.
Het aantal onschuldige slachtoffers zal toch een minderheid zijn. Velen zijn minstens passief deelnemer. En die cijfers lijken me weinig betrouwbaar, ik zou alvast niet vertellen dat het mijn eigen vuurwerk was, ik word in het ziekenhuis liever als onschuldig slachtoffer dan als een dom rund behandeld...quote:Op zondag 31 december 2017 00:20 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Over de 'traditie' van vuurwerk:quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit hoor of het persoonlijk wordt. De waarheid is dat ik inderdaad vind dat de vuurwerk traditie belachelijk is. En ik begrijp dat het leuk is, sterker, ik koop het liefst de meest debiele illegale zooi maar doe het niet meer uit respect voor mijn omgeving en het milieu.
Trouw is ook zo lekker consistent... Hier hebben ze het weer over de jaren 50...quote:Op zondag 31 december 2017 01:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Over de 'traditie' van vuurwerk:
https://www.trouw.nl/home(...)-traditie-~a781a7e9/
Het afsteken van vuurwerk door consumenten is pas eind jaren zeventig op gang gekomen.
Halverwege de jaren vijftig voorzichtig ontstaan noemt Trouw het. In het andere artikel door mij gelinkte artikel dat het pas eind jaren zeventig goed op gang is gekomen.quote:Op zondag 31 december 2017 01:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Trouw is ook zo lekker consistent... Hier hebben ze het weer over de jaren 50...![]()
https://www.google.nl/url(...)oDjbnKseF9-p98BJ7r2s
Waar bedoel je?quote:Op zondag 31 december 2017 01:30 schreef Ingolstadt het volgende:
Hoop dat er nog een fikse boete op de mat valt daar.
jij zegt het, ik dacht het. Wel getrouwd met Jaap dus Anita of Bianca kan ook nog.quote:Op zondag 31 december 2017 00:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zou ze Priscilla heten of Samantha.. ?
Bij het huis van meneer vuurwerkbom.quote:
Niet bij de gemeente?quote:Op zondag 31 december 2017 01:37 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Bij het huis van meneer vuurwerkbom.
Wat voor controle bedoel je?quote:Op zondag 31 december 2017 01:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet bij de gemeente?
Die verzuimden immers de controle of niet?
Illegaal vuurwerk misschien, in de wijk?quote:
In de steden was het een tamme bende maar op het platteland bleef men er lustig op los knallen.quote:Op zondag 31 december 2017 01:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Halverwege de jaren vijftig voorzichtig ontstaan noemt Trouw het. In het andere artikel door mij gelinkte artikel dat het pas eind jaren zeventig goed op gang is gekomen.
http://www.jefdejager.nl/oudennieuw.phpquote:Buiten de steden in Nederland daarentegen bleef Oud en Nieuw een luidruchtig gebeuren, - wel frappant aangezien in grote delen van Europa dit feest tot in onze tijd ongemerkt voorbijging. Het stadse schieten kon op het platteland zelfs nog een evolutie ondergaan. Vanaf 1892 verscheen industrieel calcium carbide op de markt als goedkope vervanging van buskruit. Carbid of Karbiet, zoals het in Nederland kortweg ging heten, raakte ook wijdverspreid, want de dorspsmid gebruikte het om te lassen en boeren verjoegen er mollen mee. In dezelfde periode brachten melkcoöperaties de bekende melkbussen in omloop, waarmee zich een ideale lanceerinrichting aandiende. Het traditionele losschieten met geweren en buskruit overleefde nergens de Tweede Wereldoorlog: in het zuiden, oosten en noorden van het land bood echter het carbidschieten een alternatief voor wie niet alleen zijn oorvliezen maar ook zijn buikorganen wil laten trillen.
Je kan moeilijk overal controleren. Stel nou dat ze een melding hebben gehad en er niks aan hebben gedaan is het een ander verhaal.quote:Op zondag 31 december 2017 01:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Illegaal vuurwerk misschien, in de wijk?
Hoe wil je dat gezin nu zwaarder straffen als wat nu/vandaag gebeurt is?
Werd dat niet bij deze dan?quote:Op zondag 31 december 2017 01:43 schreef Ingolstadt het volgende:
Illegaal vuurwerk afsteken moet meedogenloos gestraft worden.
Dat zou je kunnen zeggen. Toch liet die moeder blijkbaar ook de opslag van illegaal vuurwerk in huis toe. Al is dat lastig te bewijzen.quote:Op zondag 31 december 2017 01:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Werd dat niet bij deze dan?
Trots dat vind ik het triest diep triest, die welke het minst eraan kunnen/konden doen worden het zwaarst bestraft vind ik.
De dood gun je niemand. Het was gewoon een vader die geilde op harde knallen.quote:Op zondag 31 december 2017 01:53 schreef Montagui het volgende:
Ja, ja, veel mogelijkheden voor aangiftes.... zoek je 'angle'.
Uiteindelijk is er wel iemand dood die dat (hoe roekeloos ook) niet gewild had. Darwin award? Zeker door zijn roekeloosheid, maar verder kut voor hem en de omstanders.
Dus slotconclusie:quote:Op zondag 31 december 2017 02:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De dood gun je niemand. Het was gewoon een vader die geilde op harde knallen.
Jij weet duidelijk niet wat de Darwin Award is.quote:Op zondag 31 december 2017 01:53 schreef Montagui het volgende:
Ja, ja, veel mogelijkheden voor aangiftes.... zoek je 'angle'.
Uiteindelijk is er wel iemand dood die dat (hoe roekeloos ook) niet gewild had. Darwin award? Zeker door zijn roekeloosheid, maar verder kut voor hem en de omstanders.
Die moeten ze licht gekleurd maken zoals jij. Jij bent de toekomst. Alleen weet je dat nog niet.quote:Op zondag 31 december 2017 07:45 schreef superniger het volgende:
Ze moeten Zwarte Piet gewoon verbieden.
was dat het nos journaal?quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:47 schreef westwoodblvd het volgende:
“Wat zag je dan?”quote:Op zaterdag 30 december 2017 23:47 schreef westwoodblvd het volgende:
Viel me ook op hoe ongegeneerd dat eruit kwamquote:Op zondag 31 december 2017 09:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
“Wat zag je dan?”
Joch is wel goed nuchter.
o je was erbij?quote:Op zondag 31 december 2017 10:44 schreef Suncatcher het volgende:
Zijn bovenlichaam (hoofd...) lag in duizenden stukjes op straat. Rip jaap J
Damnquote:Op zondag 31 december 2017 10:44 schreef Suncatcher het volgende:
quote:Op zondag 31 december 2017 04:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus slotconclusie:
Geil je op harde knallen? Koop een pot bruine bonen.
Aanstellerquote:Op zondag 31 december 2017 10:53 schreef Suncatcher het volgende:
Het jaarlijkse terugkerende fenomeen waarin wij kinderen en volwassenen als een stel monkeys laten spelen met explosieven. Geniaal idee man. De houding van de overheid is ook lachwekkend... Een beetje op het niveau van : we delen machine geweren en raketwerpers uit aan de bevolking en dan mag iedereen één keer per jaar voor een dag ermee de lucht in schieten. Wat kan er nou mis gaan?
En de mensen die het verdedigen zijn waarschijnlijk dezelfde rednecks die 'Guns dont kill, People do' zeggen nadat er een mongool in de VS weer tientallen mensen heeft neergemaaid
Wat kan de overheid er aan doen dat mensen lopen te prutsen met zwaar illegaal vuurwerk?quote:Op zondag 31 december 2017 10:53 schreef Suncatcher het volgende:
Het jaarlijkse terugkerende fenomeen waarin wij kinderen en volwassenen als een stel monkeys laten spelen met explosieven. Geniaal idee man. De houding van de overheid is ook lachwekkend... Een beetje op het niveau van : we delen machine geweren en raketwerpers uit aan de bevolking en dan mag iedereen één keer per jaar voor een dag ermee de lucht in schieten. Wat kan er nou mis gaan?
En de mensen die het verdedigen zijn waarschijnlijk dezelfde rednecks die 'Guns dont kill, People do' zeggen nadat er een mongool in de VS weer tientallen mensen heeft neergemaaid
Raketwerpers uitdelen, juist ja.quote:Op zondag 31 december 2017 10:53 schreef Suncatcher het volgende:
Ga huilen dan.quote:Op zondag 31 december 2017 10:53 schreef Suncatcher het volgende:
Uitstekend verwoordquote:Op zondag 31 december 2017 10:53 schreef Suncatcher het volgende:
Niet persee illegaal vuurwerk, mensen gedragen zich hoe dan ook als monkeys. Of heb je nog verdere uitleg nodig waarom baby pijltjes en Romeinse kaarsen niet meer verkocht mogen worden?quote:Op zondag 31 december 2017 11:00 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Wat kan de overheid er aan doen dat mensen lopen te prutsen met zwaar illegaal vuurwerk?
Nou overdrijf je toch schromelijk...quote:Op zondag 31 december 2017 10:53 schreef Suncatcher het volgende:
quote:Op zondag 31 december 2017 11:03 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Uitstekend verwoord![]()
Het zou een kwestie van beschaving moeten zijn om deze idioten tegen zichzelf in bescherming te nemen.
Het hele jaar zijn ze vrachtwagenchauffeur, vuilnisophaler of glazenwasser, prima. Maar dan rond de jaarwisseling willen ze zich toch ook een keertje mannelijk voelen door iets illegaals te doen en grote knallen te veroorzaken. Ziekelijk.
Overdrijven? Elk jaar zijn er tientallen jongeren die een glazen oog krijgen of de rest van hun leven hun rechterhand alleen nog kunnen gebruiken om als captain hook te spelen in een musical. Alleen rednecks verdedigen dit achterlijke beleid, hetzelfde met die achterlijke Amerikanen die het wapenbeleid verdedigen.quote:Op zondag 31 december 2017 11:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou overdrijf je toch schromelijk...
Dit soort zware ongelukken gebeurt door zwaar en illegaal vuurwerk én het onzorgvuldig gebruik daarvan.
Heeft geen zak te maken met legaal consumenten vuurwerk, dat daar simpelweg te zwak voor is.
En nee, ik koop en steek al meer dan 20 jaar geen vuurwerk meer (af).
quote:Op zondag 31 december 2017 10:44 schreef Suncatcher het volgende:
Wauw. Dan weet je wel dat je dood bent.quote:Op zondag 31 december 2017 10:44 schreef Suncatcher het volgende:
Opsturen naar Body World's, die kunnen er vast een geplastificeerde 3D-puzzel voor de kids van maken.quote:Op zondag 31 december 2017 10:44 schreef Suncatcher het volgende:
Dan komt het wel dichtbij he...quote:Op zondag 31 december 2017 10:47 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Collega haar buurman, ken ook mensen die daar wonen
Het komt wel heel dichtbij zo. Bijna net zo dichtbij als de omstanders met stukjes schedel op hun jas.quote:Op zondag 31 december 2017 10:44 schreef Suncatcher het volgende:
Dat vraag ik ook niet, ik vraag wat de overheid moet doen tegen zo'n onverlaat die toch al illegaal vuurwerk in huis heeft?quote:Op zondag 31 december 2017 11:03 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Niet persee illegaal vuurwerk, mensen gedragen zich hoe dan ook als monkeys. Of heb je nog verdere uitleg nodig waarom baby pijltjes en Romeinse kaarsen niet meer verkocht mogen worden?
LOL..quote:Op zondag 31 december 2017 11:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Opsturen naar Body World's, die kunnen er vast een geplastificeerde 3D-puzzel voor de kids van maken.
Strikt genomen kun je dit een vrijwillige euthanasie noemen; de imbeciel heeft er zelf niets van gemerkt.quote:Op zondag 31 december 2017 10:44 schreef Suncatcher het volgende:
Aansteller...quote:Op zondag 31 december 2017 10:53 schreef Suncatcher het volgende:
Lichtelijk overtrokken. Laten spelen met explosieven.quote:Op zondag 31 december 2017 10:53 schreef Suncatcher het volgende:
Zoooo, was dat echt zo????quote:Op zondag 31 december 2017 11:09 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Het komt wel heel dichtbij zo. Bijna net zo dichtbij als de omstanders met stukjes schedel op hun jas.
Beschonken toestand, daar heb je het al.quote:Op zondag 31 december 2017 11:11 schreef Tyr80 het volgende:
Net als met geloof, blijven ridiculiseren die hap.
Volwassen mannen, vaders, zogenaamd verantwoordelijk voor hun gezin en hun veiligheid, die in beschonken toestand 1x per jaar de familie en de rest van de straat onnodig risico laten lopen op schade en verwondingen, omdat ze een kick krijgen van iets dat boem doet.
Dat mogen we best afkeuren met z'n allen. Daar draagt een verbod weinig aan bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |