abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:16:40 #26
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159616276
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoeveel niveau's zijn er?
Het lijkt mij wel belangrijk dat wanneer jij wil spreken van volwaardige agenten en alles dat je dit soort dingen weet.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_159616280
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:16 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Als verkeerspolitie of flitsagent lijkt mij dit niet aan de orde.
Dan heb je die aanhouding pas op de snelweg niet gezien.
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:17:16 #28
343196 RingBewoner
pi_159616293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan heb je die aanhouding pas op de snelweg niet gezien.
"die aanhouding". Nee, die heb ik niet gezien.
pi_159616311
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:17 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

"die aanhouding". Nee, die heb ik niet gezien.
Dat werd een schietpartij omdat 1 van de mensen door ging rijden. Je kan er ook met pepperspray staan.
pi_159616313
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik ken het werkelijk niet. Maar waarom heeft die persoon geen wapen?
Heeft gewoon zijn papieren daar nog niet voor, moet nog wat examens afleggen.
pi_159616339
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:18 schreef HPLC het volgende:

[..]

Heeft gewoon zijn papieren daar nog niet voor, moet nog wat examens afleggen.
Dan ben je nog een beetje in opleiding.
pi_159616370
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan ben je nog een beetje in opleiding.
Nou niet 'volwaardig' maar als je ingezet kan worden voor patrouille ben je ook weer niet in opleiding. Hangt er een beetje tussenin in mijn ogen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat met overige agenten in Nederland is gesteld
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:21:52 #33
343196 RingBewoner
pi_159616380
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat werd een schietpartij omdat 1 van de mensen door ging rijden. Je kan er ook met pepperspray staan.
Nog steeds een best algemene beschrijving van wat er is gebeurd.

Maar als dat een schietpartij was dan neem ik aan dat het geen flitsagenten waren.
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:22:15 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159616386
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoeveel niveau's zijn er? En zit je dan niet gewoon in je opleidingsperiode?
Als ik dit zo bekijk dan heb ik het gevoel dat het om surveillanten gaat met een mbo 2 opleiding (bij de politie), dat is een opleiding van 1½ jaar na vmbo-bb.

https://www.kombijdepolitie.nl/leren-en-werken-als-agent
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:22:52 #35
452920 OostenrijkseSchilder
Donderroede der Godwins
pi_159616400
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Want politie in Nederland gebruikt ook veel geweld............. Niet dus.
Ik denk dat we overwegend een vrij redelijke politie hebben als het om gebruik van geweld hebben. Exacte cijfers heb ik daar niet voor, jij wel?

Het ging mij om de juridische status van het geweldsmonopolie. Als daar zo op gehamerd word, dan moeten zij die dat hebben niet bij het eerste teken van gevaar wegrennen. Geweldsmonopolie houd ook het nemen van je verantwoordelijkheid in. Zo niet, dan ontstaat er een bron voor eigenrichting.
Ook de waarheid is een wapen.
pi_159616460
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:22 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Ik denk dat we overwegend een vrij redelijke politie hebben als het om gebruik van geweld hebben. Exacte cijfers heb ik daar niet voor, jij wel?

Het ging mij om de juridische status van het geweldsmonopolie. Als daar zo op gehamerd word, dan moeten zij die dat hebben niet bij het eerste teken van gevaar wegrennen. Geweldsmonopolie houd ook het nemen van je verantwoordelijkheid in. Zo niet, dan ontstaat er een bron voor eigenrichting.
Het klonk zo naar en raar. Ja. Ik denk ook dat je dan niet moet wegrennen. Met of zonder wapen. Dat is je vak. Daar heb ik respect voor. Ik zou het niet willen doen. Maar als de instructie "wegrennen gaat worden" ben je een stadswacht.
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:29:31 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159616537
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het klonk zo naar en raar. Ja. Ik denk ook dat je dan niet moet wegrennen. Met of zonder wapen. Dat is je vak. Daar heb ik respect voor. Ik zou het niet willen doen. Maar als de instructie "wegrennen gaat worden" ben je een stadswacht.
Het is vooral interessant om te weten wat voor instructies de Britse Bobbies hebben, die zijn immers ook niet gewapend, niet met een vuurwapen iig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159616583
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:22 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

precies de politie heeft nou eenmaal zijn verantwoordelijkheid.
daar zijn ze ook voor opgeleid.
pi_159616616
Het verbaast mij niets, het is een algemene tendens.
Zodra er iets ernstig gebeurt (wanneer er stront aan de knikker komt, zou men in het leger zeggen) is "onze" overheid niet thuis. Wel zijn er bureauladen en magazijnstellingen vol met plannen, maar zelfs bij een oefening blijken die niet te werken omdat er talloze organisaties bij betrokken zijn met overlappende en tegengestelde belangen en verantwoordelijkheden. De belastingbetaler mag wel dit hele circus van schijnveiligheid betalen.

De werkelijkheid is dat er bij rampen, terreur, economische crises etc. de burger op zichzelf is aangewezen (participatie samenleving noemt "onze" overheid dit falen). Daarom zullen, als de situatie nog verder verslechtert, burgers zichzelf gaan organiseren in burgerwachten en andere initiatieven.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_159616617
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is vooral interessant om te weten wat voor instructies de Britse Bobbies hebben, die zijn immers ook niet gewapend, niet met een vuurwapen iig.
Dat is ook bijzonder. Ik zie wel eens zo'n programma. Maar daar zie je vaak nog werkelijk respect. Dan kun je je afvragen hoe dat komt.
pi_159616619
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

ja maar dat is toch niet handig. ik vind dat iedere politie agent gewoon iig gewoon een wapen bij zich zou moeten hebben.
pi_159616624

[ Bericht 100% gewijzigd door matthias24 op 03-02-2016 10:35:23 ]
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:35:34 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159616634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:34 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar dat is toch niet handig. ik vind dat iedere politie agent gewoon iig gewoon een wapen bij zich zou moeten hebben.
Een niveau 2 agent is dan ook gewoon een surveillant, en gezien het opleidingsniveau kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze die geen wapen willen laten dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159616648
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:34 schreef matthias24 het volgende:

Het hangt af van wat je gewend bent. Voor mij is een volwaardig agent iemand met een wapen. Maar ik heb dan ook bijna nooit problemen. Ik weet zeker dat andere mensen dat ook zo zien.
pi_159616650
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een niveau 2 agent is dan ook gewoon een surveillant, en gezien het opleidingsniveau kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze die geen wapen willen laten dragen.
tja dat is meschien wel waar idd
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:37:26 #46
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_159616666
Lijkt me sowieso geen slecht advies voor mensen die ongewapend zijn
pi_159616678
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook. Maar dan ben je dus nog geen echte agent. Maar misschien weet jij er meer over? Ik heb meegemaakt dat iemand die dan net werkelijk agent was geworden thuis zijn vuurwapen liet zien. In Nederland. Hoe kan dat?
pi_159616729
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het hangt af van wat je gewend bent. Voor mij is een volwaardig agent iemand met een wapen. Maar ik heb dan ook bijna nooit problemen. Ik weet zeker dat andere mensen dat ook zo zien.
ja maar weetje wat het is.....als je een vuurwapen in handen krijgt dan is dat nogal een verantwoordelijkheid. en als je kijkt naar die hele jonge agenten die nog in opleiding zijn dan vraag ik me af of dat wel zo verstandig is die meteen een vuurwapen te geven
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:40:54 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159616742
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk niet weten waarom een surveillant een wapen zou moeten dragen, ik denk dat die functie vooral ontstaan is door de roep om meer blauw op straat, zichtbaar zijn dus, niemand heeft er wat aan als je een wapen gaat trekken in een drukke winkelstraat.

Al even afgezien van het feit dat een "volwaardig" agent volgens mij ook niet zo vaak z'n wapen hoeft te trekken.

Surveillanten kunnen in noodsituaties prima zorgen dat omstanders zo snel mogelijk veilig zijn en niet in de weg lopen, vanuit dat oogpunt vind ik de "wegrennen" instructie wel kwalijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159616760
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:40 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar weetje wat het is.....als je een vuurwapen in handen krijgt dan is dat nogal een verantwoordelijkheid. en als je kijkt naar die hele jonge agenten die nog in opleiding zijn dan vraag ik me af of dat wel zo verstandig is die meteen een vuurwapen te geven
Daar zit ik ook niet zo op te wachten. Maar......de instructie is wegrennen. Daar heb ik moeite mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')