abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:11:41 #101
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175842955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En een rollenspel dan?
Dat is toch afgesproken?
Kortom, dan weet je wat de spelregels zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175842992
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat is toch afgesproken?
Kortom, dan weet je wat de spelregels zijn.
Maar dat is volgens deze wet dan niet meer mogelijk, want je moet het net ff voor de sessie :') vragen. Dus uit je rol vallen als dat van toepassing is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175842999
Zweden is een voorbeeld van wat voor een kanker politieke correctheid is.
pi_175843027
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Is er ooit een persoon van het menselijk ras geweest die zijn mening kon staven met een praktijkvoorbeeldje?
Als je zegt dat je zonder twijfel duidelijk kan maken in welke seksuele handelingen je wel zin in hebt zonder te praten of de rechten van je partner te schenden mag je best uitleggen hoe.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ben ook voor feminisme, in de zin van gelijkheid voor mannen en vrouwen. Dus waarom nu weer in hokjes opdelen.
Dan heb je weinig aan het moderne feminisme.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:15:48 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:11 schreef truthortruth het volgende:
Wat ik echt niet begrijp, en dat is met de hele #metoo discussie. Wat is er mis of moeilijk aan "Nee" zeggen ?
1) Sommige mensen trekken zich daar niets van aan of geven de ander niet eens de kans.
2) In sommige situaties hebben mensen niet de kans (of hebben mensen niet het gevoel de kans te hebben) om 'nee' te zeggen zonder ernstige schade op te lopen, fysiek, geestelijk of financieel.
3) Waarom zou seks een gevalletje 'ja, tenzij nee' moeten zijn? Is het niet logischer om er een gevalletje 'nee, tenzij ja' van te maken? Zoals we met bijna alle dingen doen die te maken hebben met de lichamelijke integriteit.
pi_175843033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kunnen kinderen en dieren toestemming geven? Nee, dus die onzin kun je achterwege laten.

[..]

Ja.

[..]

Nee, tenzij de partner vreemdgaat met iemand die niet wil.

[..]

Over dieren en kinderen: nee, die kunnen geen toestemming geven.
Volwassen mannen en vrouwen kunnen dat wel.
Volwassen mannen en vrouwen kunnen ook liegen.
Dus als ik met iemand het nest induik en achteraf begint een van de twee te zeiken, wie staat er dan het sterkst?
Babies kunnen ook nog niet praten. Hoe lossen we dat probleem op?

Voordat dit verzandt in een welles/nietes spelletje. Elk normaal en weldenkend mens gaat niet zomaar aan het sexen met een toevallig onder handbereik zijnde slachtoffer.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:16:33 #107
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175843040
Over een paar jaar hangen feministen in elke slaapkamer camera's op, zodat een ambtenaar bij elke vrijpartij de wederzijdse instemming kan controleren. Eventueel met ingebouwde speakers, zodat'ie bij twijfel het een en ander nog kan verifiėren.

Iedereen die tegen is, is een seksist.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:17:07 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843049
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is volgens deze wet dan niet meer mogelijk, want je moet het net ff voor de sessie :') vragen. Dus uit je rol vallen als dat van toepassing is.
Er staat nergens een termijn bij. Als je vriendin vandaag zegt dat ze een verkrachtingsfantasie heeft die ze zaterdag wel met je wil uitproberen, heb je die toestemming zaterdag ook nog (tenzij ze die duidelijk weer intrekt, natuurlijk).
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:18:43 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843072
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dus als ik met iemand het nest induik en achteraf begint een van de twee te zeiken, wie staat er dan het sterkst?
De aangeklaagde, want onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
quote:
Geen seks met baby's.
quote:
Voordat dit verzandt in een welles/nietes spelletje. Elk normaal en weldenkend mens gaat niet zomaar aan het sexen met een toevallig onder handbereik zijnde slachtoffer.
Dat is dan ook niet de situatie waartegen deze wet bedoeld is.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:20:47 #110
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843112
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Wel grappig hoe de enthousiaste feministen hier opeens weg zijn als je ze vraagt om hun mening eens te staven met een praktijkvoorbeeldje.
Ik ben niet eens echt een feminist anders dan die oude visie daarvan van normale gelijkwaardigheid.

Ik heb gewoon geen zin in meegaan in je rare riedeltje die uitgaat van een niet bestaand iets.
Weten of de ander wil is echt niet moeilijk, verreweg de meeste mensen, op aanranders en verkrachters na, hebben daar geen enkel probleem mee.
Dit hele verhaal gaat niet om in drievoud schriftelijke toestemming krijgen, of bij elke stap letterlijk moeten vragen of het wel mag. Er staat als je niet zeker bent, doe het dan niet. Zorg dan dat je duidelijk krijgt of iemand wil of laat het.

Het idee erachter is een mentaliteitsverandering. Dat het geen ja is totdat een nee is gevallen. Maar dat er enkel groen licht is voor hele directe seksuele handelingen (die dus volgens de wet onder verkrachting vallen) als je een verbale of non verbale ja hebt. Weet dat de ander dat wil.
Wat je dus heel makkelijk kan uitzoeken met vele handelingen en woorden voordat je hem erin steekt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175843113
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
1) Sommige mensen trekken zich daar niets van aan of geven de ander niet eens de kans.
Maar als ze er niets van aantrekken helpt deze regel ook niet.
quote:
2) In sommige situaties hebben mensen niet de kans (of hebben mensen niet het gevoel de kans te hebben) om 'nee' te zeggen zonder ernstige schade op te lopen, fysiek, geestelijk of financieel.
Maar dan voelen die zich toch ook gedwongen ja te zeggen?
quote:
3) Waarom zou seks een gevalletje 'ja, tenzij nee' moeten zijn? Is het niet logischer om er een gevalletje 'nee, tenzij ja' van te maken? Zoals we met bijna alle dingen doen die te maken hebben met de lichamelijke integriteit.
In mijn ervaring gaan dit soort dingen op gevoel, lig met nog een beetje romantiek. Explicit vragen maakt het wel een hele droge exercitie.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:21:15 #112
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175843126
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er staat nergens een termijn bij. Als je vriendin vandaag zegt dat ze een verkrachtingsfantasie heeft die ze zaterdag wel met je wil uitproberen, heb je die toestemming zaterdag ook nog (tenzij ze die duidelijk weer intrekt, natuurlijk).
Wat is dit voor patriarchale onzin? Waarom zou er geen houdbaarheid op toestemming zitten? Is 't zoveel gevraagd om 't periodiek te verifiėren? Je denkt dat omdat je man bent elke vrouw je seks is verplicht wanneer je maar wil? Om misselijk van te worden, en dan druk ik me nog gematigd uit.
pi_175843140
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als er geen termijn bij staat, tot hoe lang is die toestemming dan?
pi_175843145
Zijn compleet gek geworden.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:23:16 #115
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843184
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Euhm nee...

Want je hebt dan toestemming om dat te doen, weet dat je bedpartner wil.
Er staat nergens dat het binnen een uur voor de handelingen moet. Er staat enkel dat eerder ja zeggen/doen geen garantie is voor de volgende keer, je dan ook eerst moet weten dat je bedpartner wil voordat je handelingen doet die zonder vrijwilligheid onder verkrachting zouden vallen.
pi_175843244
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Euhm nee...

Er staat nergens dat het binnen een uur voor de handelingen moet. Er staat enkel dat eerder ja zeggen/doen geen garantie is voor de volgende keer, je dan ook eerst moet weten dat je bedpartner wil voordat je handelingen doet die zonder vrijwilligheid onder verkrachting zouden vallen.
Nou , ik vind het maar onromantisch droog gedoe. Dag spanning.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:26:36 #117
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je zegt dat je zonder twijfel duidelijk kan maken in welke seksuele handelingen je wel zin in hebt zonder te praten of de rechten van je partner te schenden mag je best uitleggen hoe.

[..]

Waarom maak je er nu helemaal zonder praten van? Dat heb ik nooit gezegd.
Ik zeg verbaal en non verbaal toestemming geven en dat dat op vele manieren kan, afhankelijk van wat je wil doen. En dat dat doen heel normaal is, meestal vrij vloeiend gaat, zonder heel direct te vragen mag ik mijn hand nu hier neer leggen?
pi_175843265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]

Zonder twijfel iets duidelijk maken in dit mistige gebied zal niet meevallen.
Een dronken vrouw in een kroeg die door alle stamgasten in elk gaatje wordt geneukt is m.i. een duidelijk geval van verkrachting.
Een vrouw van middelbare leeftijd die overdag van haar fiets wordt getrokken is m.i. een duidelijk geval van verkrachting.
Meisjes van zestien die uitdagend en dus halfnaakt over straat of strand lopen, en vervolgens worden verkracht door een groepje hitsige mannetjes, is m.i. een duidelijk geval van verkrachting.
Laten we het eens anders bekijken.
Stel dat jij als succesvolle jongere de kans krijgt om veel geld te verdienen.
Mooi toch? Dus je koopt een peperdure porsche of maserati of hoe die blitse auto's ook heten.
Stel je eens voor dat iedereen die jou ziet met je mooie sportcar, ook wel eens een ritje wil maken in die snelheidsduivel.
Iedereen zit met zijn vieze vette vingers aan jou grote liefde.
Iedereen steekt de sleutel in de startdinges en scheurt weg.
Ze bevuilen jouw liefje met hun snackzooi, kutmuziek en natte peuken.
Zou jij je autolieveling nog terugwillen? Of zou je je zo vies voelen alsof je verkracht bent?
pi_175843285
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ben niet eens echt een feminist anders dan die oude visie daarvan van normale gelijkwaardigheid.

Ik heb gewoon geen zin in meegaan in je rare riedeltje die uitgaat van een niet bestaand iets.
Weten of de ander wil is echt niet moeilijk, verreweg de meeste mensen, op aanranders en verkrachters na, hebben daar geen enkel probleem mee.
Dit hele verhaal gaat niet om in drievoud schriftelijke toestemming krijgen, of bij elke stap letterlijk moeten vragen of het wel mag. Er staat als je niet zeker bent, doe het dan niet. Zorg dan dat je duidelijk krijgt of iemand wil of laat het.

Het idee erachter is een mentaliteitsverandering. Dat het geen ja is totdat een nee is gevallen. Maar dat er enkel groen licht is voor hele directe seksuele handelingen (die dus volgens de wet onder verkrachting vallen) als je een verbale of non verbale ja hebt. Weet dat de ander dat wil.
Wat je dus heel makkelijk kan uitzoeken met vele handelingen en woorden voordat je hem erin steekt.
Er zijn nog maar een paar opties over.
1: Je bent een leugenaar. Je hebt namelijk hier helemaal niks over gelezen itt wat je beweerde.
2: Je bent een leugenaar. Dit is niet echt je mening en je bent maar aan het trollen.
3: Je hebt moeite met taal begrijpen.
4: Je bent een beetje autistisch en hebt moeite met zelfverklaard normaal menselijk gedrag te omschrijven.

Misschien mis ik nog wat, maar ik kan mij niet voorstellen dat het erg positief is.
Nogmaals:
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nog zo'n helder licht zonder antwoorden.

[..]

Hier nog een quote.

[..]

Hoe weet je het zeker dat het mag zonder verbaal ja? Doordat ze je piemeltje vastpakt? Hoe weet zij dat jij dat wil? Omdat hij stijf is? Zelfs een orgasme bij het slachtoffer van verkrachting was in het verleden geen reden om een verkrachter niet te veroordelen.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:28:25 #120
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175843299
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Euhm nee...

Wat als ze zich tijdens de vrijpartij bedenkt of haar zin in seks verliest? Is het dan ineens wel haar verantwoordelijkheid om 'nee' te zeggen? Beetje krom, lijkt me. Een feministische sekspartij vraagt om continue wederzijdse instemming.

'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'

Et cetera. Tot de vrouw (of man) het niet meer wil.

Alleen zo weet je zeker dat 't geen verkrachting is en kan een eind worden gemaakt aan onze rape culture.
pi_175843303
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zijn compleet gek geworden.
Dit dus. Het enige juiste en wijze woord.
pi_175843331
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom maak je er nu helemaal zonder praten van? Dat heb ik nooit gezegd.
Ik zeg verbaal en non verbaal toestemming geven en dat dat op vele manieren kan, afhankelijk van wat je wil doen. En dat dat doen heel normaal is, meestal vrij vloeiend gaat, zonder heel direct te vragen mag ik mijn hand nu hier neer leggen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nog zo'n helder licht zonder antwoorden.

[..]

Hier nog een quote.

[..]

Hoe weet je het zeker dat het mag zonder verbaal ja? Doordat ze je piemeltje vastpakt? Hoe weet zij dat jij dat wil? Omdat hij stijf is? Zelfs een orgasme bij het slachtoffer van verkrachting was in het verleden geen reden om een verkrachter niet te veroordelen.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:30:29 #123
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843358
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Zelfde probleem als er nu is. Zonder bewijs houdt het gewoon op.
Daar is niets aan te doen, anders zou zeer onwenselijk zijn. In de praktijk staat dus de dader sterker, want er moet bewijs zijn van een misdaad ipv dat er bewezen moet worden dat die misdaad niet begaan is.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:31:29 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843385
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Klopt, maar deze regel is dan ook niet bedoeld tegen de GHB-klanten en de bosjestrekkers.
quote:
[..]

Hopelijk minder, bijvoorbeeld in gevallen waarin het slachtoffer dichtklapt, en hopelijk verandert deze wet de mentaliteit van mensen om ervoor te zorgen dat ze die situatie minder vaak doen ontstaan.

Het gaat niet om de Mustafa A.'s die met geweld mensen verkrachten, maar om de Harvey Weinsteins en Jos Gosschalken, die hun gangetje gaan met het idee 'als de ander niet wil, zegt die het maar'. Daarmee plaatsen ze die ander vaak in een moeilijke situatie, en soms zelfs voor een voldongen feit.
quote:
[..]

In mijn ervaring gaan dit soort dingen op gevoel, lig met nog een beetje romantiek. Explicit vragen maakt het wel een hele droge exercitie.
Je hoeft niets expliciet te vragen. Zolang je duidelijk merkt dat je partner het nog leuk vindt, mag je gewoon doorgaan.
pi_175843394
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zelfde probleem als er nu is. Zonder bewijs houdt het gewoon op.
Daar is niets aan te doen, anders zou zeer onwenselijk zijn. In de praktijk staat dus de dader sterker, want er moet bewijs zijn van een misdaad ipv dat er bewezen moet worden dat die misdaad niet begaan is.
Dat bedoel ik dus. Deze wet beschermt de verkrachter, niet degene die verkracht wordt.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:32:26 #126
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843411
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:21 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als er geen termijn bij staat, tot hoe lang is die toestemming dan?
De toestemming lijkt me in dat geval alleen op zaterdagavond te gelden.

Opnieuw: dit is geen hogere wiskunde.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:33:36 #127
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Deze wet beschermt de verkrachter, niet degene die verkracht wordt.
Dat is in de huidige situatie ook al zo...
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 19 december 2017 @ 18:33:44 #128
408813 crew  trein2000
pi_175843442
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:08 schreef maryen65 het volgende:
Nou als ik een man was wilde ik het zwart op wit hebben
Zonder dollen. Ik ook. Je bent als man tegenwoordig heel kwetsbaar op dit gebied.
zie email 27 oktober
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:34:01 #129
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

[..]

Er wordt dan ook niet gesteld dat er letterlijk gevraagd moet worden. Er wordt gesteld dat er verbale of non verbale toestemming moet zijn.
Kortom, precies wat je al doet dus, want ik ga er vanuit dat als jij niet zeker bent of je potientiele bedpartner wel wil je eerst zorgt dat dat je dat wel weet voordat je verder gaat.

Verder is dit vooral symbolisch, er wordt niet gedacht dat dit meer zaken op zal lossen of op zal leveren. Maar men wil het idee van ja totdat er een duidelijke nee valt veranderen naar ga uit van nee totdat je weet dat het een ja is.
Wat dus betekend dat er niets veranderd voor het gros van de mensen.
pi_175843458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je hoeft niets expliciet te vragen. Zolang je duidelijk merkt dat je partner het nog leuk vindt, mag je gewoon doorgaan.
Dat is het hele punt van deze wet, je moet het explicit vragen.
pi_175843487
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Er wordt dan ook niet gesteld dat er letterlijk gevraagd moet worden. Er wordt gesteld dat er verbale of non verbale toestemming moet zijn.
Kortom, precies wat je al doet dus, want ik ga er vanuit dat als jij niet zeker bent of je potientiele bedpartner wel wil je eerst zorgt dat dat je dat wel weet voordat je verder gaat.

Verder is dit vooral symbolisch, er wordt niet gedacht dat dit meer zaken op zal lossen of op zal leveren. Maar men wil het idee van ja totdat er een duidelijke nee valt veranderen naar ga uit van nee totdat je weet dat het een ja is.
Wat dus betekend dat er niets veranderd voor het gros van de mensen.
Expliciet vragen volgens nos : https://nos.nl/nieuwsuur/(...)stemming-vragen.html
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:36:34 #132
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee hoor:
quote:
If a person has not agreed in words or by their clear actions that they are willing to engage in sexual activity, then forcing or coercing them into a sexual act will be illegal.

Bron.
pi_175843518
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zonder dollen. Ik ook. Je bent als man tegenwoordig heel kwetsbaar op dit gebied.
Sorry dat ik het zeg, maar dat hebben mannen helemaal aan zichzelf te danken.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:37:04 #134
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843520
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er zijn nog maar een paar opties over.
1: Je bent een leugenaar. Je hebt namelijk hier helemaal niks over gelezen itt wat je beweerde.
2: Je bent een leugenaar. Dit is niet echt je mening en je bent maar aan het trollen.
3: Je hebt moeite met taal begrijpen.
4: Je bent een beetje autistisch en hebt moeite met zelfverklaard normaal menselijk gedrag te omschrijven.

Misschien mis ik nog wat, maar ik kan mij niet voorstellen dat het erg positief is.
Nogmaals:

[..]

Het staat gvd gewoon in een quote in deze topic. Dat het gaat om verbaal en non verbaal toestemming geven. Een uitgaan van ja is ja, geen ja is nee.
pi_175843536
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, er is ook een grijs gebied dat je meer zin hebt dan de tegenpartij en dat je die moet overhalen. :{

:{²
Dat valt onder oorlogsmisdaden, Banshee. Thin ice.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175843541
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hell, niet alleen zaken mbt lichamelijke integriteit, maar zo'n beetje elke overeenkomst tussen mensen*. De schilder hoeft hier ook niet mijn kozijnen te gaan schilderen onder het mom van 'ja, tenzij nee'.

* Kanttekening: de orgaanroof door onze overheid. Daarbij geven ze dan weer geen ene fuck om lichamelijke integriteit.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:38:07 #137
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843545
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:28 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Wat als ze zich tijdens de vrijpartij bedenkt of haar zin in seks verliest? Is het dan ineens wel haar verantwoordelijkheid om 'nee' te zeggen? Beetje krom, lijkt me. Een feministische sekspartij vraagt om continue wederzijdse instemming.

'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'

Alleen zo weet je zeker dat 't geen verkrachting is en kan een eind worden gemaakt aan onze rape culture.
En dit is dus jouw fantasie, niet de werkelijkheid.
Dit is niet wat er gesteld wordt.
pi_175843557
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:28 schreef 2thmx het volgende:

[..]

'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'

:')

Je bent intelligenter dan dit.
pi_175843565
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee hoor:
[..]
Maar kom op, dan wordt het wel erg vaag "or by their clear actions" , dan lijkt mij nee zeggen veel minder een twijfelgeval worden. Met zo'n omschrijving kan een Weinstein zeggen dat 'ze' signalen gaf.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:40:05 #140
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843581
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat is niet iets van deze wet, maar een noodzaak in de hele wet.
Op dat gebied veranderd er niets, kan er niets veranderd worden zonder de oplossing erger dan de kwaal te maken.
pi_175843602
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe maak jij non-verbaal je expliciete toestemming duidelijk tijdens seks zonder misschien zelf wel een overtreding te begaan? Ik ben benieuwd.
_O-
Scherp. Erg scherp.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:42:03 #142
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Neen.

Er wordt gezegd verbaal en non verbaal toestemming. Met als toevoeging, als je het niet zeker weet, doe het dan niet.
pi_175843626
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Helemaal waar. Zodra een vrouw een man vermoord mag je als man gewoon iedere vrouw opsluiten want we zijn niet meer als individu verantwoordelijk, maar groep.
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het staat gvd gewoon in een quote in deze topic. Dat het gaat om verbaal en non verbaal toestemming geven. Een uitgaan van ja is ja, geen ja is nee.
En ik heb in dat bericht een quote die het tegendeel bewijst.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 19 december 2017 @ 18:42:32 #144
408813 crew  trein2000
pi_175843628
quote:

[..]

Kan zo zijn. Maar dan kom je in de eeuwig discussie of een individu binnen een collectief verantwoordelijk kan worden gehouden voor de daden van een deel van dat collectief.
zie email 27 oktober
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:42:41 #145
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175843632
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En dit is dus jouw fantasie, niet de werkelijkheid.
Dit is niet wat er gesteld wordt.
Allicht, ik zeg ook niet dat Zweden er al is, maar ze zijn wel op de goede weg om een eind te maken aan onze rape culture.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:42:42 #146
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843634
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:35 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Expliciet vragen volgens nos : https://nos.nl/nieuwsuur/(...)stemming-vragen.html
Zie quote van de betreffende minister in de topic, pagina 3 of 4, door Sir geplaatst.
pi_175843653
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Neen.

Er wordt gezegd verbaal en non verbaal toestemming. Met als toevoeging, als je het niet zeker weet, doe het dan niet.
Mja, zo stond het in het in de nos berichtgeving. Maar non verbaal wordt de wet er niet beter op.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:44:06 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843668
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar kom op, dan wordt het wel erg vaag "or by their clear actions" , dan lijkt mij nee zeggen veel minder een twijfelgeval worden. Met zo'n omschrijving kan een Weinstein zeggen dat 'ze' signalen gaf.
Zo heel vaag vind ik dat niet. Zo'n Weinstein kan dan gewoon veroordeeld worden als blijkt dat de signalen die hij ziet, onredelijk zijn. Nu kan hij niet veroordeeld worden, tenzij het slachtoffer ondubbelzinnige signalen gaf dat ze niet wilde. Oftewel, de verantwoordelijkheid ligt niet langer bij slachtoffers die zich maar harder hadden moeten verweren, maar bij daders die maar beter hadden moeten checken.

Bovendien wil de Zweedse regering de mentaliteit anders: mensen moeten niet langer denken dat iedereen die geen 'nee' zegt seks wil, maar ze moeten gaan denken dat alleen mensen die 'ja' zeggen seks willen. Oftewel, zoals we bijna alles doen in onze samenleving. De bakker rekent je ook niet even een extra brood aan tenzij je duidelijk maakt dat je dat niet wilt.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:44:17 #149
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843673
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Helemaal waar. Zodra een vrouw een man vermoord mag je als man gewoon iedere vrouw opsluiten want we zijn niet meer als individu verantwoordelijk, maar groep.

[..]

En ik heb in dat bericht een quote die het tegendeel bewijst.
Neen.

Je hebt een quote waarin staat als je het niet zeker weet, doe het dan niet. Zorg dat je eerst zeker bent.
pi_175843675
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zie quote van de betreffende minister in de topic, pagina 3 of 4, door Sir geplaatst.
“If you are unsure, then refrain!”
http://www.independent.co(...)lofven-a8117471.html

Vertel het eens. Het is toch zo makkelijk.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:46:03 #151
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843705
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat blijft idd. Het blijft altijd woord tegen woord.
Het is nu eenmaal vooral symbolisch, bedoeld om misschien een mentaliteitsverandering te bewerkstelligen, te ondersteunen is beter gezegd.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:47:40 #152
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mja, zo stond het in het in de nos berichtgeving. Maar non verbaal wordt de wet er niet beter op.
Andersom staat non verbaal er nu ook bij. Een verbale of non verbale duidelijke nee.
Het enige wat dus veranderd is dat er nu van een ja setting uitgegaan wordt ipv een nee setting. Wat vooral symbolisch is.
pi_175843743
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Zo heel vaag vind ik dat niet. Zo'n Weinstein kan dan gewoon veroordeeld worden als blijkt dat de signalen die hij ziet, onredelijk zijn. Nu kan hij niet veroordeeld worden, tenzij het slachtoffer ondubbelzinnige signalen gaf dat ze niet wilde.

Bovendien wil de Zweedse regering de mentaliteit anders: mensen moeten niet langer denken dat iedereen die geen 'nee' zegt seks wil, maar ze moeten gaan denken dat alleen mensen die 'ja' zeggen seks willen. Oftewel, zoals we bijna alles doen in onze samenleving. De bakker rekent je ook niet even een extra brood aan tenzij je duidelijk maakt dat je dat niet wilt.
Tsja als je sex vergelijkt met een brood kopen dan snap ik wel dat je deze wet volgt. Volgens mij mag het wel wat spannender en romantischer dan een brood kopen.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:50:00 #154
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843775
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Tsja als je sex vergelijkt met een brood kopen dan snap ik wel dat je deze wet volgt. Volgens mij mag het wel wat spannender en romantischer dan een brood kopen.
Het gaat om het onderliggende principe, lolbroek. De mentaliteitswisseling van 'ja, tenzij nee' naar 'nee, tenzij ja'. Het lijkt me niets meer dan normaal dat we dat bij seks ook aanhouden.
pi_175843779
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat blijft idd. Het blijft altijd woord tegen woord.
Het is nu eenmaal vooral symbolisch, bedoeld om misschien een mentaliteitsverandering te bewerkstelligen, te ondersteunen is beter gezegd.
Voor een mentaliteitsverandering juridische regels maken die je niet letterlijk wil uitvoeren. Wat een geweldig plan.
pi_175843827
Dus volgens het wetsvoorstel mag het ook door duidelijke signalen worden aangegeven?

Dat is gelukkig ook totaal niet relatief en interpretabel..
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:52:14 #157
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843839
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

“If you are unsure, then refrain!”
http://www.independent.co(...)lofven-a8117471.html

Vertel het eens. Het is toch zo makkelijk.
Voordat ik iemands piemel aanraak weet ik al dat die ander wil. Daar gaan vele signalen aan vooraf. Mijn bedpartners deden allemaal enthousiast mee, in het verleidingsspel vooraf, in de aanloop naar seks en tijdens de seks zelf. In woord en daad.

Echt, waarom deze open deuren? Nogmaals beantwoord mijn vraag eens.
Hoe vaak is het jou al overkomen dat je niet zeker was dat je bedpartner wilde en je dan ook nog eens gewoon er maar voor ging in een mate die onder de wettelijke term verkrachting valt?
pi_175843849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het gaat om het onderliggende principe, lolbroek. De mentaliteitswisseling van 'ja, tenzij nee' naar 'nee, tenzij ja'. Het lijkt me niets meer dan normaal dat we dat bij seks ook aanhouden.
Als ik het voetbalveld opga verleen ik ook geen toestemming aan iedereen voor de mogelijkheid van een tackel en een harde bal mijn kant uit die misschien wel au doet. Zo is er imho ook een goede case te maken voor 99% van de seksbeurten in Nederland.
pi_175843857
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik ken geen mensen die 'ja, tenzij nee' over sex denken, dus misschien is dat het probleem dat ik deze wet heel raar vind.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:54:09 #160
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843888
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar wat kan dan volgens jou niet meer?
Nu je weet dat non verbaal ook prima is, dat verbaal geen letterlijk vragen of je iets mag doen is?
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:54:46 #161
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843900
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ken geen mensen die 'ja, tenzij nee' over sex denken, dus misschien is dat het probleem dat ik deze wet heel raar vind.
De wereld kent er nog teveel. Zie ook het hele #metoo-gebeuren.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:54:56 #162
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175843904
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoe vaak is het jou al overkomen dat je niet zeker was dat je bedpartner wilde en je dan ook nog eens gewoon er maar voor ging in een mate die onder de wettelijke term verkrachting valt?
Als 't toch nooit voorkomt bij bijna alle mensen, wat voegt deze wetgeving dan toe? Verkrachters (veelal mannelijke feministen, dat terzijde) gaan dan gewoon door met wat ze doen en niet-verkrachters (i.e. 99% van alle mannen) ook. Qua bewijslast verandert ook niets, aangezien het nog steeds het ene tegen het andere woord is.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:55:39 #163
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175843917
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De wereld kent er nog teveel. Zie ook het hele #metoo-gebeuren.
Een groot deel van die mannen waren mannelijke feministen. Die kennen het hele ja=ja en nee=nee verhaal wel, hoor.
pi_175843921
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Maar wat kan dan volgens jou niet meer?
Nu je weet dat non verbaal ook prima is, dat verbaal geen letterlijk vragen of je iets mag doen is?
Dat ik het nogal overbodig vind en dat we beter kunnen zorgen dat vrouwen nee durven zeggen.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:56:50 #165
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843947
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Voor een mentaliteitsverandering juridische regels maken die je niet letterlijk wil uitvoeren. Wat een geweldig plan.
Die je wel letterlijk wil uitvoeren, maar waarbij hetzelfde probleem speelt als bij de huidige regels. Dat het vaak een moeilijk te bewijzen misdaad is.

Leg me nu gewoon eens uit wat er zo raar is aan het is een nee totdat je in daad en/of woord een ja krijgt? En om als je niet zeker bent niet verder te gaan totdat je wel zeker bent?
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:57:55 #166
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843967
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat ik het nogal overbodig vind en dat we beter kunnen zorgen dat vrouwen nee durven zeggen.
Dan geef je mensen de verantwoordelijkheid om zelf ervoor te zorgen dat ze geen seks tegen hun wil hebben. Waarom niet de verantwoordelijkheid geven om ervoor te zorgen dat ze niemand tegen diens wil in tot seks dwingen? Dat lijkt me veel logischer.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:58:07 #167
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:51 schreef Luckyseven het volgende:
Dus volgens het wetsvoorstel mag het ook door duidelijke signalen worden aangegeven?

Dat is gelukkig ook totaal niet relatief en interpretabel..
Net als de nee setting die nu daar de wet is.
Ook daar gaat het om verbaal en non verbaal. En ook daar is dat relatief en interpretabel.
pi_175843996
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Voordat ik iemands piemel aanraak weet ik al dat die ander wil. Daar gaan vele signalen aan vooraf. Mijn bedpartners deden allemaal enthousiast mee, in het verleidingsspel vooraf, in de aanloop naar seks en tijdens de seks zelf. In woord en daad.

Verleidingsspel is dus een goede reden volgens jou. Ik heb wel eens een date gehad, naar het meisje thuis uitgenodigd, een uur met het meisje gezoend, borsten aangeraakt, hand naar beneden en toen: nee. Volgens deze nieuwe wet had ik eerst effe moeten vragen en ben ik een verkrachter.

Een vriend van mij na 2 jaar flirten eindelijk het meisje van zijn dromen mee naar huis. Zij hem een uur lang opgeilen en over zijn bobbel wrijven. Zijn hand naar beneden, natte boel, maar toch: nee straks wordt ik nog geil en ik heb een vriend. Ook een verkrachter want blijkbaar had hij het toch fout.

Verkeerd voorbeeld dus. Nogmaals hoe ga jij zonder vooraf verbale toestemming zeker weten dat de ander zin heeft?
pi_175844023
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dan geef je mensen de verantwoordelijkheid om zelf ervoor te zorgen dat ze geen seks tegen hun wil hebben. Waarom niet de verantwoordelijkheid geven om ervoor te zorgen dat ze niemand tegen diens wil in tot seks dwingen? Dat lijkt me veel logischer.
Mij niet. Je hebt zelf een verantwoordelijkheid. Dat er mensen zijn die seks willen zit nu eenmaal in de natuur. Dan kan je prima aangeven dat jij dat niet wil.
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:02:01 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175844040
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:00 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mij niet. Je hebt zelf een verantwoordelijkheid. Dat er mensen zijn die seks willen zit nu eenmaal in de natuur. Dan kan je prima aangeven dat jij dat niet wil.
Er zijn ook mensen die mij pijn willen doen, dat zit in de natuur. Is het mijn verantwoordelijkheid om die mensen te zeggen dat ik geen pijn wil lijden, of moeten die mensen er gewoon vanuit gaan dat ze me geen pijn mogen doen totdat ik daar toestemming voor geef?
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:02:48 #171
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175844051
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Verleidingsspel is dus een goede reden volgens jou. Ik heb wel eens een date gehad, naar het meisje thuis uitgenodigd, een uur met het meisje gezoend, borsten aangeraakt, hand naar beneden en toen: nee. Volgens deze nieuwe wet had ik eerst effe moeten vragen en ben ik een verkrachter.

Een vriend van mij na 2 jaar flirten eindelijk het meisje van zijn dromen mee naar huis. Zij hem een uur lang opgeilen en over zijn bobbel wrijven. Zijn hand naar beneden, natte boel, maar toch: nee straks wordt ik nog geil en ik heb een vriend. Ook een verkrachter want blijkbaar had hij het toch fout.

Verkeerd voorbeeld dus. Nogmaals hoe ga jij zonder vooraf verbale toestemming zeker weten dat de ander zin heeft?
Hoe kom je erbij dat dit volgens deze wet ineens wel verkrachting zou zijn?
Ik zie namelijk duidelijke toestemming die ingetrokken wordt waarop direct gestopt wordt.

De handelingen die verricht zijn zijn met toestemming verricht. Daarna was er geen ja meer in daad en woord en zou doorgaan een misdrijf zijn. Wat niet gebeurd is en er dus ook geen misdrijf is.
pi_175844059
Met dit nieuws kun je wel weer leuke Monty Python-filmpjes maken ook.
I´m back.
pi_175844082
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Er zijn ook mensen die mij pijn willen doen, dat zit in de natuur. Is het mijn verantwoordelijkheid om die mensen te zeggen dat ik geen pijn wil lijden, of moeten die mensen er gewoon vanuit gaan dat ze me geen pijn mogen doen totdat ik daar toestemming voor geef?
Nee, dat zit niet in de natuur. Dat komt toch echt door jezelf :o

Ik ben gewoon bang dat we weer terug gaan naar het preutse gebeuren met alle seksuele frustraties die daarbij horen. Nee zeggen is veel sterker.
pi_175844085
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:11 schreef truthortruth het volgende:
Wat ik echt niet begrijp, en dat is met de hele #metoo discussie. Wat is er mis of moeilijk aan "Nee" zeggen ?
De hele kwestie is moeilijk.

In SM-seks is soms "nee" geen nee. Wel is er dan als het goed is een stopwoord. En iemand noemde in het topic al het wakker maken van de ander met seksuele handelingen. Sommige mensen willen dat graag. Maar misschien ook niet altijd. Lastig.
pi_175844090
quote:

[..]

:')
pi_175844109
Wat een gezeik over of ze nou wel of niet expliciet 'Ja, ik wil' zegt.

Zo lang ze dat niet luidkeels schreeuwt tijdens het minnekozen bak je er sowieso geen ene kut van. :{w
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:06:20 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175844120
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, dat zit niet in de natuur. Dat komt toch echt door jezelf :o

Ik ben gewoon bang dat we weer terug gaan naar het preutse gebeuren met alle seksuele frustraties die daarbij horen. Nee zeggen is veel sterker.
Waarom zou dat zo zijn?
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:06:21 #178
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175844121
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:00 schreef truthortruth het volgende:

[..]

In mijn natuur zit dat ik graag met een potlood pijnlijk in je been wil porren. Het is hartstikke logisch dat ik dat gewoon doe totdat jij nee zegt. Of is dat toch niet zo logisch, is het niet doen totdat ik weet dat het mag van je? Ook als dat betekend dat ik nooit fijn in je been mag porren met dat potlood?
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:07:08 #179
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175844132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:04 schreef Igen het volgende:

[..]

In SM-seks is soms "nee" geen nee. Wel is er dan als het goed is een stopwoord. En iemand noemde in het topic al het wakker maken van de ander met seksuele handelingen. Sommige mensen willen dat graag. Maar misschien ook niet altijd. Lastig.
Misschien kun je er van tevoren even over communiceren. En krijg je die kans niet, dan moet je het gewoon laten.

Zo moeilijk is het niet.
pi_175844146
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dit volgens deze wet ineens wel verkrachting zou zijn?
Ik zie namelijk duidelijke toestemming die ingetrokken wordt waarop direct gestopt wordt.

De handelingen die verricht zijn zijn met toestemming verricht. Daarna was er geen ja meer in daad en woord en zou doorgaan een misdrijf zijn. Wat niet gebeurd is en er dus ook geen misdrijf is.
Waarom zou je dan de wet bewust willen veranderen naar iets wat hierover discussie mogelijk maakt? En ik ben het nog steeds niet eens met jouw optimistische interpretatie. De NOS, JOOP en de Britse kranten die ik erover heb gelezen overigens ook niet.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)stemming-vragen.html
pi_175844156
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Misschien kun je er van tevoren even over communiceren. En krijg je die kans niet, dan moet je het gewoon laten.

Zo moeilijk is het niet.
Inderdaad.

Maar toch bizar om te lezen dat een aantal mensen toch zoveel moeite met 'om toestemming voor seks vragen' hebben, terwijl ze dat in andere kwesties van menselijke interactie toch hartstikke logisch vinden.
pi_175844159
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom zou dat zo zijn?
Omdat we weer erg moeilijk over aanrakingen en sex doen. Ik ben vroeger ook in mijn kont geknepen als man. Ik ken genoeg vrouwen die helemaal niet zo moeilijk doen over aanrakingen etc . Dus de hysterische trend lijkt mij alleen maar meer frustratie etc veroorzaken met alle gevolgen van dien.
pi_175844170
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

In mijn natuur zit dat ik graag met een potlood pijnlijk in je been wil porren. Het is hartstikke logisch dat ik dat gewoon doe totdat jij nee zegt. Of is dat toch niet zo logisch, is het niet doen totdat ik weet dat het mag van je? Ook als dat betekend dat ik nooit fijn in je been mag porren met dat potlood?
Als dat in je natuur zit zou ik toch even met iemand gaan praten als ik jou was.
pi_175844186
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Net als de nee setting die nu daar de wet is.
Ook daar gaat het om verbaal en non verbaal. En ook daar is dat relatief en interpretabel.
Wat gaat er dan met de invoering van deze wet dan daadwerkelijk veranderen?

Wettelijk gezien verandert er niets aan het "haar woord tegen het zijne" principe. Is het niet beter om een grootschalige campagne op te zetten om over het algemeen mensen meer na te laten denken over wat de ander wilt?
pi_175844190
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet.
Met iemand die slaapt kun je niet communiceren.
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:11:05 #186
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175844197
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Bij sm is vrij expliciet zeggen wat wel en vooral wat niet een fundament. En is er die vervangen voor de nee als de nee deel van het spel is die dan niet als nee geld.
Afgesproken dus, toestemming voor. En juist daar is heel letterlijk zijn daarin de norm.

Wbt je partner en wakkermaakseks, als jij weet dat je partner dat normaliter op prijs stelt is de kans wel heel erg klein dat hij/zij je aan gaat geven voor verkrachting als je je net die ene keer vergist en onmiddellijk stopt als dat aangeven wordt.
Normaal gesproken doe je dat dan ook niet op momenten waarop je redelijkerwijs aan kan nemen dat het niet goed uitkomt. Je partner kennen en een beetje aanvoelen lukt de meeste ook nog wel.
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:12:17 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175844219
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Omdat we weer erg moeilijk over aanrakingen en sex doen. Ik ben vroeger ook in mijn kont geknepen als man. Ik ken genoeg vrouwen die helemaal niet zo moeilijk doen over aanrakingen etc . Dus de hysterische trend lijkt mij alleen maar meer frustratie etc veroorzaken met alle gevolgen van dien.
Er wordt niet moeilijk gedaan over aanrakingen en seks, maar over ongewilde aanrakingen en seks. Dat is niet omdat we nu preutser zijn dan vroeger, maar omdat emancipatie ertoe heeft geleid dat meer en meer vrouwen daarover durven en willen spreken.

Dat leidt overigens niet tot meer preutsheid, maar wel over een nieuw idee van waar de grenzen liggen. En ja, dat is even wennen voor iedereen die met de oude grenzen opgevoed is.
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:12:42 #188
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175844224
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Met iemand die slaapt kun je niet communiceren.
Gelukkig wel voordat die persoon gaat slapen.
pi_175844264
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gelukkig wel voordat die persoon gaat slapen.
Ik weet voor het slapen gaan niet of ik het de volgende ochtend plezierig vind om wakker te worden doordat m'n vriendin aan m'n piemel zit.

Aan de andere kant, als ik het niet prettig vind dan ga ik ook niet gelijk naar de politie. Ook niet als er zo'n wet als in dit plan is.
pi_175844277
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:08 schreef probeer het volgende:

[..]

Inderdaad.

Maar toch bizar om te lezen dat een aantal mensen toch zoveel moeite met 'om toestemming voor seks vragen' hebben, terwijl ze dat in andere kwesties van menselijke interactie toch hartstikke logisch vinden.
Zo bizar vind ik dat niet, seks is spontaan en vragen om toestemming gaat gewoon tegen de natuur in.
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:16:37 #191
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175844310
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet voor het slapen gaan niet of ik het de volgende ochtend plezierig vind om wakker te worden doordat m'n vriendin aan m'n piemel zit.
Je kunt je vriendin wel vertellen of je het doorgaans prettig vindt.
quote:
Aan de andere kant, als ik het niet prettig vind dan ga ik ook niet gelijk naar de politie. Ook niet als er zo'n wet als in dit plan is.
Dat is dan ook niet de bedoeling van die wet.
pi_175844318
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Er wordt niet moeilijk gedaan over aanrakingen en seks, maar over ongewilde aanrakingen en seks. Dat is niet omdat we nu preutser zijn dan vroeger, maar omdat emancipatie ertoe heeft geleid dat meer en meer vrouwen daarover durven en willen spreken.

Dat leidt overigens niet tot meer preutsheid, maar wel over een nieuw idee van waar de grenzen liggen. En ja, dat is even wennen voor iedereen die met de oude grenzen opgevoed is.
Ach voor mij speelt het niet. Ik heb al heel lang een hele fijne relatie. Maar ik vind die oude grenzen prima (nee is nee) en heb er veel plezier aan gehad, en de vrouwen ook.
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:17:10 #193
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175844325
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waarom zou je dan de wet bewust willen veranderen naar iets wat hierover discussie mogelijk maakt? En ik ben het nog steeds niet eens met jouw optimistische interpretatie. De NOS, JOOP en de Britse kranten die ik erover heb gelezen overigens ook niet.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)stemming-vragen.html
Alsof de wet zoals die nu is niet hetzelfde doet...
Want wat is dan een non verbale nee? Aangezien je vraagt wat dan een non verbale ja is...

Wat is er mis met een mentaliteitsverandering waarin er willendheid bij de potientiele bedpartner vereist is om seksuele handelingen te verrichten die (bij onvrijwillig) onder de wettelijke term verkrachting vallen?
Dat is toch gewoon normaal, zo doe jij het toch ook? Iemand die uitgaat van geen nee is ja is toch ook gewoon een beetje fout tot heel erg fout (afhankelijk van de handeling en het moment)?
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:19:09 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175844363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ach voor mij speelt het niet. Ik heb al heel lang een hele fijne relatie. Maar ik vind die oude grenzen prima (nee is nee) en heb er veel plezier aan gehad, en de vrouwen ook.
Tja, als ik dan zie hoeveel vrouwen wel degelijk negatieve ervaringen hebben gehad, lijkt me een herevaluatie van de normen en waarden rond seks nodig - zelfs als die van jou toevallig al zodanig zijn dat je er niemand last mee bezorgt.
pi_175844367
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt je vriendin wel vertellen of je het doorgaans prettig vindt.

[..]

Met deze wet ben je dan ook al in overtreding. Je moet het altijd vragen.
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:19:45 #196
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175844376
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als dat in je natuur zit zou ik toch even met iemand gaan praten als ik jou was.
Maar als het in je natuur zit om zonder redelijkerwijs te weten dat de ander het waardeert/niet erg vindt seksuele handelingen te verrichten is het niet verstandig om even met iemand te gaan praten?

We hebben het hier niet over iemands schouder aanraken, maar over handelingen die onder de term verkrachting vallen als die ander niet wilde.
pi_175844410
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Tja, als ik dan zie hoeveel vrouwen wel degelijk negatieve ervaringen hebben gehad, lijkt me een herevaluatie van de normen en waarden rond seks nodig - zelfs als die van jou toevallig al zodanig zijn dat je er niemand last mee bezorgt.
Ik denk dat de negatieve ervaringen voor de seksuele revolutie een stuk groter waren. Dus als dat de kant is waar we op gaan.
pi_175844425
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Alsof de wet zoals die nu is niet hetzelfde doet...
Als de huidige hetzelfde is waarom dan een nieuwe?
quote:
Want wat is dan een non verbale nee? Aangezien je vraagt wat dan een non verbale ja is...
Wegduwen om maar wat te noemen.
quote:
Wat is er mis met een mentaliteitsverandering waarin er willendheid bij de potientiele bedpartner vereist is om seksuele handelingen te verrichten die (bij onvrijwillig) onder de wettelijke term verkrachting vallen?
Dat is toch gewoon normaal, zo doe jij het toch ook? Iemand die uitgaat van geen nee is ja is toch ook gewoon een beetje fout tot heel erg fout (afhankelijk van de handeling en het moment)?
Helemaal prima dat jij een mentaliteitsverandering wil, maar dat vastleggen in juridische regels die jij gezien je antwoorden niet begrijpt of letterlijk wil nemen is gewoon gevaarlijk.
pi_175844427
Vraag aan Zweedse dude: hoe hebben jullie seks?
Dude: ik sla haar bewusteloos en dan neuk ik haar.
Vraag: ah, maar dat mag dus niet meer.
Dude: nee, klopt.
Vraag: hoe ga je dat nu oplossen dan?
Dude: ik laat haar een formuliertje tekenen, waarin ze toestemming geeft aan mij om seks te hebben met haar.
Vraag: mooi toch, zo zou het toch ook moeten ipv wat je normaliter doet?
Dude: mwoah, als ze het getekend heeft, sla ik haar bewusteloos en neuk haar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 19-12-2017 19:28:38 ]
I´m back.
pi_175844435
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet de bedoeling van die wet.
Ja. Maar de wet maakt je theoretisch wel vatbaarder als je partner een psychopaat blijkt te zijn en ineens de relatie verbreekt en wel naar de politie gaat om smartegeld te eisen. Het is dan natuurlijk wel weer zo dat er meestal geen getuigen zijn en de bewijslast dus ongetwijfeld moeilijk rond te krijgen is. Ach ja...

Maar als het vooral dient om het signaal af te geven 'bij twijfel liever niet doen', ach, geen gek idee en als die boodschap over komt dan is dat op zich wel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')