abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:11:41 #101
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175842955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En een rollenspel dan?
Dat is toch afgesproken?
Kortom, dan weet je wat de spelregels zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175842992
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat is toch afgesproken?
Kortom, dan weet je wat de spelregels zijn.
Maar dat is volgens deze wet dan niet meer mogelijk, want je moet het net ff voor de sessie :') vragen. Dus uit je rol vallen als dat van toepassing is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175842999
Zweden is een voorbeeld van wat voor een kanker politieke correctheid is.
pi_175843027
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Is er ooit een persoon van het menselijk ras geweest die zijn mening kon staven met een praktijkvoorbeeldje?
Als je zegt dat je zonder twijfel duidelijk kan maken in welke seksuele handelingen je wel zin in hebt zonder te praten of de rechten van je partner te schenden mag je best uitleggen hoe.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ben ook voor feminisme, in de zin van gelijkheid voor mannen en vrouwen. Dus waarom nu weer in hokjes opdelen.
Dan heb je weinig aan het moderne feminisme.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:15:48 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:11 schreef truthortruth het volgende:
Wat ik echt niet begrijp, en dat is met de hele #metoo discussie. Wat is er mis of moeilijk aan "Nee" zeggen ?
1) Sommige mensen trekken zich daar niets van aan of geven de ander niet eens de kans.
2) In sommige situaties hebben mensen niet de kans (of hebben mensen niet het gevoel de kans te hebben) om 'nee' te zeggen zonder ernstige schade op te lopen, fysiek, geestelijk of financieel.
3) Waarom zou seks een gevalletje 'ja, tenzij nee' moeten zijn? Is het niet logischer om er een gevalletje 'nee, tenzij ja' van te maken? Zoals we met bijna alle dingen doen die te maken hebben met de lichamelijke integriteit.
pi_175843033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kunnen kinderen en dieren toestemming geven? Nee, dus die onzin kun je achterwege laten.

[..]

Ja.

[..]

Nee, tenzij de partner vreemdgaat met iemand die niet wil.

[..]

Over dieren en kinderen: nee, die kunnen geen toestemming geven.
Volwassen mannen en vrouwen kunnen dat wel.
Volwassen mannen en vrouwen kunnen ook liegen.
Dus als ik met iemand het nest induik en achteraf begint een van de twee te zeiken, wie staat er dan het sterkst?
Babies kunnen ook nog niet praten. Hoe lossen we dat probleem op?

Voordat dit verzandt in een welles/nietes spelletje. Elk normaal en weldenkend mens gaat niet zomaar aan het sexen met een toevallig onder handbereik zijnde slachtoffer.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:16:33 #107
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175843040
Over een paar jaar hangen feministen in elke slaapkamer camera's op, zodat een ambtenaar bij elke vrijpartij de wederzijdse instemming kan controleren. Eventueel met ingebouwde speakers, zodat'ie bij twijfel het een en ander nog kan verifiėren.

Iedereen die tegen is, is een seksist.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:17:07 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843049
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is volgens deze wet dan niet meer mogelijk, want je moet het net ff voor de sessie :') vragen. Dus uit je rol vallen als dat van toepassing is.
Er staat nergens een termijn bij. Als je vriendin vandaag zegt dat ze een verkrachtingsfantasie heeft die ze zaterdag wel met je wil uitproberen, heb je die toestemming zaterdag ook nog (tenzij ze die duidelijk weer intrekt, natuurlijk).
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:18:43 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843072
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dus als ik met iemand het nest induik en achteraf begint een van de twee te zeiken, wie staat er dan het sterkst?
De aangeklaagde, want onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
quote:
Geen seks met baby's.
quote:
Voordat dit verzandt in een welles/nietes spelletje. Elk normaal en weldenkend mens gaat niet zomaar aan het sexen met een toevallig onder handbereik zijnde slachtoffer.
Dat is dan ook niet de situatie waartegen deze wet bedoeld is.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:20:47 #110
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843112
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Wel grappig hoe de enthousiaste feministen hier opeens weg zijn als je ze vraagt om hun mening eens te staven met een praktijkvoorbeeldje.
Ik ben niet eens echt een feminist anders dan die oude visie daarvan van normale gelijkwaardigheid.

Ik heb gewoon geen zin in meegaan in je rare riedeltje die uitgaat van een niet bestaand iets.
Weten of de ander wil is echt niet moeilijk, verreweg de meeste mensen, op aanranders en verkrachters na, hebben daar geen enkel probleem mee.
Dit hele verhaal gaat niet om in drievoud schriftelijke toestemming krijgen, of bij elke stap letterlijk moeten vragen of het wel mag. Er staat als je niet zeker bent, doe het dan niet. Zorg dan dat je duidelijk krijgt of iemand wil of laat het.

Het idee erachter is een mentaliteitsverandering. Dat het geen ja is totdat een nee is gevallen. Maar dat er enkel groen licht is voor hele directe seksuele handelingen (die dus volgens de wet onder verkrachting vallen) als je een verbale of non verbale ja hebt. Weet dat de ander dat wil.
Wat je dus heel makkelijk kan uitzoeken met vele handelingen en woorden voordat je hem erin steekt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175843113
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
1) Sommige mensen trekken zich daar niets van aan of geven de ander niet eens de kans.
Maar als ze er niets van aantrekken helpt deze regel ook niet.
quote:
2) In sommige situaties hebben mensen niet de kans (of hebben mensen niet het gevoel de kans te hebben) om 'nee' te zeggen zonder ernstige schade op te lopen, fysiek, geestelijk of financieel.
Maar dan voelen die zich toch ook gedwongen ja te zeggen?
quote:
3) Waarom zou seks een gevalletje 'ja, tenzij nee' moeten zijn? Is het niet logischer om er een gevalletje 'nee, tenzij ja' van te maken? Zoals we met bijna alle dingen doen die te maken hebben met de lichamelijke integriteit.
In mijn ervaring gaan dit soort dingen op gevoel, lig met nog een beetje romantiek. Explicit vragen maakt het wel een hele droge exercitie.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:21:15 #112
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175843126
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er staat nergens een termijn bij. Als je vriendin vandaag zegt dat ze een verkrachtingsfantasie heeft die ze zaterdag wel met je wil uitproberen, heb je die toestemming zaterdag ook nog (tenzij ze die duidelijk weer intrekt, natuurlijk).
Wat is dit voor patriarchale onzin? Waarom zou er geen houdbaarheid op toestemming zitten? Is 't zoveel gevraagd om 't periodiek te verifiėren? Je denkt dat omdat je man bent elke vrouw je seks is verplicht wanneer je maar wil? Om misselijk van te worden, en dan druk ik me nog gematigd uit.
pi_175843140
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als er geen termijn bij staat, tot hoe lang is die toestemming dan?
pi_175843145
Zijn compleet gek geworden.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:23:16 #115
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843184
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Euhm nee...

Want je hebt dan toestemming om dat te doen, weet dat je bedpartner wil.
Er staat nergens dat het binnen een uur voor de handelingen moet. Er staat enkel dat eerder ja zeggen/doen geen garantie is voor de volgende keer, je dan ook eerst moet weten dat je bedpartner wil voordat je handelingen doet die zonder vrijwilligheid onder verkrachting zouden vallen.
pi_175843244
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Euhm nee...

Er staat nergens dat het binnen een uur voor de handelingen moet. Er staat enkel dat eerder ja zeggen/doen geen garantie is voor de volgende keer, je dan ook eerst moet weten dat je bedpartner wil voordat je handelingen doet die zonder vrijwilligheid onder verkrachting zouden vallen.
Nou , ik vind het maar onromantisch droog gedoe. Dag spanning.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:26:36 #117
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je zegt dat je zonder twijfel duidelijk kan maken in welke seksuele handelingen je wel zin in hebt zonder te praten of de rechten van je partner te schenden mag je best uitleggen hoe.

[..]

Waarom maak je er nu helemaal zonder praten van? Dat heb ik nooit gezegd.
Ik zeg verbaal en non verbaal toestemming geven en dat dat op vele manieren kan, afhankelijk van wat je wil doen. En dat dat doen heel normaal is, meestal vrij vloeiend gaat, zonder heel direct te vragen mag ik mijn hand nu hier neer leggen?
pi_175843265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]

Zonder twijfel iets duidelijk maken in dit mistige gebied zal niet meevallen.
Een dronken vrouw in een kroeg die door alle stamgasten in elk gaatje wordt geneukt is m.i. een duidelijk geval van verkrachting.
Een vrouw van middelbare leeftijd die overdag van haar fiets wordt getrokken is m.i. een duidelijk geval van verkrachting.
Meisjes van zestien die uitdagend en dus halfnaakt over straat of strand lopen, en vervolgens worden verkracht door een groepje hitsige mannetjes, is m.i. een duidelijk geval van verkrachting.
Laten we het eens anders bekijken.
Stel dat jij als succesvolle jongere de kans krijgt om veel geld te verdienen.
Mooi toch? Dus je koopt een peperdure porsche of maserati of hoe die blitse auto's ook heten.
Stel je eens voor dat iedereen die jou ziet met je mooie sportcar, ook wel eens een ritje wil maken in die snelheidsduivel.
Iedereen zit met zijn vieze vette vingers aan jou grote liefde.
Iedereen steekt de sleutel in de startdinges en scheurt weg.
Ze bevuilen jouw liefje met hun snackzooi, kutmuziek en natte peuken.
Zou jij je autolieveling nog terugwillen? Of zou je je zo vies voelen alsof je verkracht bent?
pi_175843285
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ben niet eens echt een feminist anders dan die oude visie daarvan van normale gelijkwaardigheid.

Ik heb gewoon geen zin in meegaan in je rare riedeltje die uitgaat van een niet bestaand iets.
Weten of de ander wil is echt niet moeilijk, verreweg de meeste mensen, op aanranders en verkrachters na, hebben daar geen enkel probleem mee.
Dit hele verhaal gaat niet om in drievoud schriftelijke toestemming krijgen, of bij elke stap letterlijk moeten vragen of het wel mag. Er staat als je niet zeker bent, doe het dan niet. Zorg dan dat je duidelijk krijgt of iemand wil of laat het.

Het idee erachter is een mentaliteitsverandering. Dat het geen ja is totdat een nee is gevallen. Maar dat er enkel groen licht is voor hele directe seksuele handelingen (die dus volgens de wet onder verkrachting vallen) als je een verbale of non verbale ja hebt. Weet dat de ander dat wil.
Wat je dus heel makkelijk kan uitzoeken met vele handelingen en woorden voordat je hem erin steekt.
Er zijn nog maar een paar opties over.
1: Je bent een leugenaar. Je hebt namelijk hier helemaal niks over gelezen itt wat je beweerde.
2: Je bent een leugenaar. Dit is niet echt je mening en je bent maar aan het trollen.
3: Je hebt moeite met taal begrijpen.
4: Je bent een beetje autistisch en hebt moeite met zelfverklaard normaal menselijk gedrag te omschrijven.

Misschien mis ik nog wat, maar ik kan mij niet voorstellen dat het erg positief is.
Nogmaals:
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nog zo'n helder licht zonder antwoorden.

[..]

Hier nog een quote.

[..]

Hoe weet je het zeker dat het mag zonder verbaal ja? Doordat ze je piemeltje vastpakt? Hoe weet zij dat jij dat wil? Omdat hij stijf is? Zelfs een orgasme bij het slachtoffer van verkrachting was in het verleden geen reden om een verkrachter niet te veroordelen.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:28:25 #120
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175843299
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Euhm nee...

Wat als ze zich tijdens de vrijpartij bedenkt of haar zin in seks verliest? Is het dan ineens wel haar verantwoordelijkheid om 'nee' te zeggen? Beetje krom, lijkt me. Een feministische sekspartij vraagt om continue wederzijdse instemming.

'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'

Et cetera. Tot de vrouw (of man) het niet meer wil.

Alleen zo weet je zeker dat 't geen verkrachting is en kan een eind worden gemaakt aan onze rape culture.
pi_175843303
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zijn compleet gek geworden.
Dit dus. Het enige juiste en wijze woord.
pi_175843331
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom maak je er nu helemaal zonder praten van? Dat heb ik nooit gezegd.
Ik zeg verbaal en non verbaal toestemming geven en dat dat op vele manieren kan, afhankelijk van wat je wil doen. En dat dat doen heel normaal is, meestal vrij vloeiend gaat, zonder heel direct te vragen mag ik mijn hand nu hier neer leggen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nog zo'n helder licht zonder antwoorden.

[..]

Hier nog een quote.

[..]

Hoe weet je het zeker dat het mag zonder verbaal ja? Doordat ze je piemeltje vastpakt? Hoe weet zij dat jij dat wil? Omdat hij stijf is? Zelfs een orgasme bij het slachtoffer van verkrachting was in het verleden geen reden om een verkrachter niet te veroordelen.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:30:29 #123
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175843358
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Zelfde probleem als er nu is. Zonder bewijs houdt het gewoon op.
Daar is niets aan te doen, anders zou zeer onwenselijk zijn. In de praktijk staat dus de dader sterker, want er moet bewijs zijn van een misdaad ipv dat er bewezen moet worden dat die misdaad niet begaan is.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:31:29 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175843385
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar als ze er niets van aantrekken helpt deze regel ook niet.
Klopt, maar deze regel is dan ook niet bedoeld tegen de GHB-klanten en de bosjestrekkers.
quote:
[..]

Maar dan voelen die zich toch ook gedwongen ja te zeggen?
Hopelijk minder, bijvoorbeeld in gevallen waarin het slachtoffer dichtklapt, en hopelijk verandert deze wet de mentaliteit van mensen om ervoor te zorgen dat ze die situatie minder vaak doen ontstaan.

Het gaat niet om de Mustafa A.'s die met geweld mensen verkrachten, maar om de Harvey Weinsteins en Jos Gosschalken, die hun gangetje gaan met het idee 'als de ander niet wil, zegt die het maar'. Daarmee plaatsen ze die ander vaak in een moeilijke situatie, en soms zelfs voor een voldongen feit.
quote:
[..]

In mijn ervaring gaan dit soort dingen op gevoel, lig met nog een beetje romantiek. Explicit vragen maakt het wel een hele droge exercitie.
Je hoeft niets expliciet te vragen. Zolang je duidelijk merkt dat je partner het nog leuk vindt, mag je gewoon doorgaan.
pi_175843394
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zelfde probleem als er nu is. Zonder bewijs houdt het gewoon op.
Daar is niets aan te doen, anders zou zeer onwenselijk zijn. In de praktijk staat dus de dader sterker, want er moet bewijs zijn van een misdaad ipv dat er bewezen moet worden dat die misdaad niet begaan is.
Dat bedoel ik dus. Deze wet beschermt de verkrachter, niet degene die verkracht wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')