Waarom zou dat zo zijn?quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, dat zit niet in de natuur. Dat komt toch echt door jezelf![]()
Ik ben gewoon bang dat we weer terug gaan naar het preutse gebeuren met alle seksuele frustraties die daarbij horen. Nee zeggen is veel sterker.
In mijn natuur zit dat ik graag met een potlood pijnlijk in je been wil porren. Het is hartstikke logisch dat ik dat gewoon doe totdat jij nee zegt. Of is dat toch niet zo logisch, is het niet doen totdat ik weet dat het mag van je? Ook als dat betekend dat ik nooit fijn in je been mag porren met dat potlood?quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:00 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Mij niet. Je hebt zelf een verantwoordelijkheid. Dat er mensen zijn die seks willen zit nu eenmaal in de natuur. Dan kan je prima aangeven dat jij dat niet wil.
Misschien kun je er van tevoren even over communiceren. En krijg je die kans niet, dan moet je het gewoon laten.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:04 schreef Igen het volgende:
[..]
De hele kwestie is moeilijk.
In SM-seks is soms "nee" geen nee. Wel is er dan als het goed is een stopwoord. En iemand noemde in het topic al het wakker maken van de ander met seksuele handelingen. Sommige mensen willen dat graag. Maar misschien ook niet altijd. Lastig.
Waarom zou je dan de wet bewust willen veranderen naar iets wat hierover discussie mogelijk maakt? En ik ben het nog steeds niet eens met jouw optimistische interpretatie. De NOS, JOOP en de Britse kranten die ik erover heb gelezen overigens ook niet.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dit volgens deze wet ineens wel verkrachting zou zijn?
Ik zie namelijk duidelijke toestemming die ingetrokken wordt waarop direct gestopt wordt.
De handelingen die verricht zijn zijn met toestemming verricht. Daarna was er geen ja meer in daad en woord en zou doorgaan een misdrijf zijn. Wat niet gebeurd is en er dus ook geen misdrijf is.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Misschien kun je er van tevoren even over communiceren. En krijg je die kans niet, dan moet je het gewoon laten.
Zo moeilijk is het niet.
Omdat we weer erg moeilijk over aanrakingen en sex doen. Ik ben vroeger ook in mijn kont geknepen als man. Ik ken genoeg vrouwen die helemaal niet zo moeilijk doen over aanrakingen etc . Dus de hysterische trend lijkt mij alleen maar meer frustratie etc veroorzaken met alle gevolgen van dien.quote:
Als dat in je natuur zit zou ik toch even met iemand gaan praten als ik jou was.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
In mijn natuur zit dat ik graag met een potlood pijnlijk in je been wil porren. Het is hartstikke logisch dat ik dat gewoon doe totdat jij nee zegt. Of is dat toch niet zo logisch, is het niet doen totdat ik weet dat het mag van je? Ook als dat betekend dat ik nooit fijn in je been mag porren met dat potlood?
Wat gaat er dan met de invoering van deze wet dan daadwerkelijk veranderen?quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Net als de nee setting die nu daar de wet is.
Ook daar gaat het om verbaal en non verbaal. En ook daar is dat relatief en interpretabel.
Met iemand die slaapt kun je niet communiceren.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Misschien kun je er van tevoren even over communiceren. En krijg je die kans niet, dan moet je het gewoon laten.
Zo moeilijk is het niet.
Bij sm is vrij expliciet zeggen wat wel en vooral wat niet een fundament. En is er die vervangen voor de nee als de nee deel van het spel is die dan niet als nee geld.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:04 schreef Igen het volgende:
[..]
De hele kwestie is moeilijk.
In SM-seks is soms "nee" geen nee. Wel is er dan als het goed is een stopwoord. En iemand noemde in het topic al het wakker maken van de ander met seksuele handelingen. Sommige mensen willen dat graag. Maar misschien ook niet altijd. Lastig.
Er wordt niet moeilijk gedaan over aanrakingen en seks, maar over ongewilde aanrakingen en seks. Dat is niet omdat we nu preutser zijn dan vroeger, maar omdat emancipatie ertoe heeft geleid dat meer en meer vrouwen daarover durven en willen spreken.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:08 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Omdat we weer erg moeilijk over aanrakingen en sex doen. Ik ben vroeger ook in mijn kont geknepen als man. Ik ken genoeg vrouwen die helemaal niet zo moeilijk doen over aanrakingen etc . Dus de hysterische trend lijkt mij alleen maar meer frustratie etc veroorzaken met alle gevolgen van dien.
Gelukkig wel voordat die persoon gaat slapen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Met iemand die slaapt kun je niet communiceren.
Ik weet voor het slapen gaan niet of ik het de volgende ochtend plezierig vind om wakker te worden doordat m'n vriendin aan m'n piemel zit.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gelukkig wel voordat die persoon gaat slapen.
Zo bizar vind ik dat niet, seks is spontaan en vragen om toestemming gaat gewoon tegen de natuur in.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar toch bizar om te lezen dat een aantal mensen toch zoveel moeite met 'om toestemming voor seks vragen' hebben, terwijl ze dat in andere kwesties van menselijke interactie toch hartstikke logisch vinden.
Je kunt je vriendin wel vertellen of je het doorgaans prettig vindt.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet voor het slapen gaan niet of ik het de volgende ochtend plezierig vind om wakker te worden doordat m'n vriendin aan m'n piemel zit.
Dat is dan ook niet de bedoeling van die wet.quote:Aan de andere kant, als ik het niet prettig vind dan ga ik ook niet gelijk naar de politie. Ook niet als er zo'n wet als in dit plan is.
Ach voor mij speelt het niet. Ik heb al heel lang een hele fijne relatie. Maar ik vind die oude grenzen prima (nee is nee) en heb er veel plezier aan gehad, en de vrouwen ook.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Er wordt niet moeilijk gedaan over aanrakingen en seks, maar over ongewilde aanrakingen en seks. Dat is niet omdat we nu preutser zijn dan vroeger, maar omdat emancipatie ertoe heeft geleid dat meer en meer vrouwen daarover durven en willen spreken.
Dat leidt overigens niet tot meer preutsheid, maar wel over een nieuw idee van waar de grenzen liggen. En ja, dat is even wennen voor iedereen die met de oude grenzen opgevoed is.
Alsof de wet zoals die nu is niet hetzelfde doet...quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom zou je dan de wet bewust willen veranderen naar iets wat hierover discussie mogelijk maakt? En ik ben het nog steeds niet eens met jouw optimistische interpretatie. De NOS, JOOP en de Britse kranten die ik erover heb gelezen overigens ook niet.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)stemming-vragen.html
Tja, als ik dan zie hoeveel vrouwen wel degelijk negatieve ervaringen hebben gehad, lijkt me een herevaluatie van de normen en waarden rond seks nodig - zelfs als die van jou toevallig al zodanig zijn dat je er niemand last mee bezorgt.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ach voor mij speelt het niet. Ik heb al heel lang een hele fijne relatie. Maar ik vind die oude grenzen prima (nee is nee) en heb er veel plezier aan gehad, en de vrouwen ook.
Met deze wet ben je dan ook al in overtreding. Je moet het altijd vragen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je kunt je vriendin wel vertellen of je het doorgaans prettig vindt.
[..]
Maar als het in je natuur zit om zonder redelijkerwijs te weten dat de ander het waardeert/niet erg vindt seksuele handelingen te verrichten is het niet verstandig om even met iemand te gaan praten?quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als dat in je natuur zit zou ik toch even met iemand gaan praten als ik jou was.
Ik denk dat de negatieve ervaringen voor de seksuele revolutie een stuk groter waren. Dus als dat de kant is waar we op gaan.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Tja, als ik dan zie hoeveel vrouwen wel degelijk negatieve ervaringen hebben gehad, lijkt me een herevaluatie van de normen en waarden rond seks nodig - zelfs als die van jou toevallig al zodanig zijn dat je er niemand last mee bezorgt.
Als de huidige hetzelfde is waarom dan een nieuwe?quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Alsof de wet zoals die nu is niet hetzelfde doet...
Wegduwen om maar wat te noemen.quote:Want wat is dan een non verbale nee? Aangezien je vraagt wat dan een non verbale ja is...
Helemaal prima dat jij een mentaliteitsverandering wil, maar dat vastleggen in juridische regels die jij gezien je antwoorden niet begrijpt of letterlijk wil nemen is gewoon gevaarlijk.quote:Wat is er mis met een mentaliteitsverandering waarin er willendheid bij de potientiele bedpartner vereist is om seksuele handelingen te verrichten die (bij onvrijwillig) onder de wettelijke term verkrachting vallen?
Dat is toch gewoon normaal, zo doe jij het toch ook? Iemand die uitgaat van geen nee is ja is toch ook gewoon een beetje fout tot heel erg fout (afhankelijk van de handeling en het moment)?
Ja. Maar de wet maakt je theoretisch wel vatbaarder als je partner een psychopaat blijkt te zijn en ineens de relatie verbreekt en wel naar de politie gaat om smartegeld te eisen. Het is dan natuurlijk wel weer zo dat er meestal geen getuigen zijn en de bewijslast dus ongetwijfeld moeilijk rond te krijgen is. Ach ja...quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet de bedoeling van die wet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |