De toestemming lijkt me in dat geval alleen op zaterdagavond te gelden.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als er geen termijn bij staat, tot hoe lang is die toestemming dan?
Dat is in de huidige situatie ook al zo...quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Deze wet beschermt de verkrachter, niet degene die verkracht wordt.
Zonder dollen. Ik ook. Je bent als man tegenwoordig heel kwetsbaar op dit gebied.quote:Op dinsdag 19 december 2017 15:08 schreef maryen65 het volgende:
Nou als ik een man was wilde ik het zwart op wit hebben
Er wordt dan ook niet gesteld dat er letterlijk gevraagd moet worden. Er wordt gesteld dat er verbale of non verbale toestemming moet zijn.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar als ze er niets van aantrekken helpt deze regel ook niet.
[..]
Maar dan voelen die zich toch ook gedwongen ja te zeggen?
[..]
In mijn ervaring gaan dit soort dingen op gevoel, lig met nog een beetje romantiek. Explicit vragen maakt het wel een hele droge exercitie.
Dat is het hele punt van deze wet, je moet het explicit vragen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je hoeft niets expliciet te vragen. Zolang je duidelijk merkt dat je partner het nog leuk vindt, mag je gewoon doorgaan.
Expliciet vragen volgens nos : https://nos.nl/nieuwsuur/(...)stemming-vragen.htmlquote:Op dinsdag 19 december 2017 18:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Er wordt dan ook niet gesteld dat er letterlijk gevraagd moet worden. Er wordt gesteld dat er verbale of non verbale toestemming moet zijn.
Kortom, precies wat je al doet dus, want ik ga er vanuit dat als jij niet zeker bent of je potientiele bedpartner wel wil je eerst zorgt dat dat je dat wel weet voordat je verder gaat.
Verder is dit vooral symbolisch, er wordt niet gedacht dat dit meer zaken op zal lossen of op zal leveren. Maar men wil het idee van ja totdat er een duidelijke nee valt veranderen naar ga uit van nee totdat je weet dat het een ja is.
Wat dus betekend dat er niets veranderd voor het gros van de mensen.
Nee hoor:quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:34 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is het hele punt van deze wet, je moet het explicit vragen.
quote:If a person has not agreed in words or by their clear actions that they are willing to engage in sexual activity, then forcing or coercing them into a sexual act will be illegal.
Bron.
Sorry dat ik het zeg, maar dat hebben mannen helemaal aan zichzelf te danken.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zonder dollen. Ik ook. Je bent als man tegenwoordig heel kwetsbaar op dit gebied.
Het staat gvd gewoon in een quote in deze topic. Dat het gaat om verbaal en non verbaal toestemming geven. Een uitgaan van ja is ja, geen ja is nee.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn nog maar een paar opties over.
1: Je bent een leugenaar. Je hebt namelijk hier helemaal niks over gelezen itt wat je beweerde.
2: Je bent een leugenaar. Dit is niet echt je mening en je bent maar aan het trollen.
3: Je hebt moeite met taal begrijpen.
4: Je bent een beetje autistisch en hebt moeite met zelfverklaard normaal menselijk gedrag te omschrijven.
Misschien mis ik nog wat, maar ik kan mij niet voorstellen dat het erg positief is.
Nogmaals:
[..]
Dat valt onder oorlogsmisdaden, Banshee. Thin ice.quote:Op dinsdag 19 december 2017 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, er is ook een grijs gebied dat je meer zin hebt dan de tegenpartij en dat je die moet overhalen.²
Hell, niet alleen zaken mbt lichamelijke integriteit, maar zo'n beetje elke overeenkomst tussen mensen*. De schilder hoeft hier ook niet mijn kozijnen te gaan schilderen onder het mom van 'ja, tenzij nee'.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
1) Sommige mensen trekken zich daar niets van aan of geven de ander niet eens de kans.
2) In sommige situaties hebben mensen niet de kans (of hebben mensen niet het gevoel de kans te hebben) om 'nee' te zeggen zonder ernstige schade op te lopen, fysiek, geestelijk of financieel.
3) Waarom zou seks een gevalletje 'ja, tenzij nee' moeten zijn? Is het niet logischer om er een gevalletje 'nee, tenzij ja' van te maken? Zoals we met bijna alle dingen doen die te maken hebben met de lichamelijke integriteit.
En dit is dus jouw fantasie, niet de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:28 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Wat als ze zich tijdens de vrijpartij bedenkt of haar zin in seks verliest? Is het dan ineens wel haar verantwoordelijkheid om 'nee' te zeggen? Beetje krom, lijkt me. Een feministische sekspartij vraagt om continue wederzijdse instemming.
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
Et cetera. Tot de vrouw (of man) het niet meer wil.
Alleen zo weet je zeker dat 't geen verkrachting is en kan een eind worden gemaakt aan onze rape culture.
quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:28 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Wat als ze zich tijdens de vrijpartij bedenkt of haar zin in seks verliest? Is het dan ineens wel haar verantwoordelijkheid om 'nee' te zeggen? Beetje krom, lijkt me. Een feministische sekspartij vraagt om continue wederzijdse instemming.
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
'Wil je dit?'
'Ja.'
Et cetera. Tot de vrouw (of man) het niet meer wil.
Alleen zo weet je zeker dat 't geen verkrachting is en kan een eind worden gemaakt aan onze rape culture.
Maar kom op, dan wordt het wel erg vaag "or by their clear actions" , dan lijkt mij nee zeggen veel minder een twijfelgeval worden. Met zo'n omschrijving kan een Weinstein zeggen dat 'ze' signalen gaf.quote:
Dat is niet iets van deze wet, maar een noodzaak in de hele wet.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Deze wet beschermt de verkrachter, niet degene die verkracht wordt.
quote:Op dinsdag 19 december 2017 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe maak jij non-verbaal je expliciete toestemming duidelijk tijdens seks zonder misschien zelf wel een overtreding te begaan? Ik ben benieuwd.
Neen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:34 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is het hele punt van deze wet, je moet het explicit vragen.
Helemaal waar. Zodra een vrouw een man vermoord mag je als man gewoon iedere vrouw opsluiten want we zijn niet meer als individu verantwoordelijk, maar groep.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar dat hebben mannen helemaal aan zichzelf te danken.
En ik heb in dat bericht een quote die het tegendeel bewijst.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het staat gvd gewoon in een quote in deze topic. Dat het gaat om verbaal en non verbaal toestemming geven. Een uitgaan van ja is ja, geen ja is nee.
Kan zo zijn. Maar dan kom je in de eeuwig discussie of een individu binnen een collectief verantwoordelijk kan worden gehouden voor de daden van een deel van dat collectief.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar dat hebben mannen helemaal aan zichzelf te danken.
Allicht, ik zeg ook niet dat Zweden er al is, maar ze zijn wel op de goede weg om een eind te maken aan onze rape culture.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En dit is dus jouw fantasie, niet de werkelijkheid.
Dit is niet wat er gesteld wordt.
Zie quote van de betreffende minister in de topic, pagina 3 of 4, door Sir geplaatst.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Expliciet vragen volgens nos : https://nos.nl/nieuwsuur/(...)stemming-vragen.html
Mja, zo stond het in het in de nos berichtgeving. Maar non verbaal wordt de wet er niet beter op.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Neen.
Er wordt gezegd verbaal en non verbaal toestemming. Met als toevoeging, als je het niet zeker weet, doe het dan niet.
Zo heel vaag vind ik dat niet. Zo'n Weinstein kan dan gewoon veroordeeld worden als blijkt dat de signalen die hij ziet, onredelijk zijn. Nu kan hij niet veroordeeld worden, tenzij het slachtoffer ondubbelzinnige signalen gaf dat ze niet wilde. Oftewel, de verantwoordelijkheid ligt niet langer bij slachtoffers die zich maar harder hadden moeten verweren, maar bij daders die maar beter hadden moeten checken.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar kom op, dan wordt het wel erg vaag "or by their clear actions" , dan lijkt mij nee zeggen veel minder een twijfelgeval worden. Met zo'n omschrijving kan een Weinstein zeggen dat 'ze' signalen gaf.
Neen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Helemaal waar. Zodra een vrouw een man vermoord mag je als man gewoon iedere vrouw opsluiten want we zijn niet meer als individu verantwoordelijk, maar groep.
[..]
En ik heb in dat bericht een quote die het tegendeel bewijst.
“If you are unsure, then refrain!”quote:Op dinsdag 19 december 2017 18:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zie quote van de betreffende minister in de topic, pagina 3 of 4, door Sir geplaatst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |