Optie 1. Je wilt met je aangekochte BTC op een exchange andere coins kopen.quote:Aanvullende belangrijke beginnerstip van kthxbye:
bij nieuwe adressen, transacties: altijd eerst een testbedrag overmaken (0.1 of 1 coin bijv). Komt die goed aan, dan pas de rest overmaken!!
Dat zou zomaar kunnen..quote:Op donderdag 7 december 2017 17:41 schreef DrSnuggle het volgende:
Dus het transferen van je BTC duurt nu even een duizend dollar verschil in waarde neem ik aan?
Denk dat je naar de koers zit te kijken en niet het aantal. De koers fluctueert nogal dus ja je kan al deze verschillen zien.quote:Op donderdag 7 december 2017 18:48 schreef Nikmans het volgende:
Ik snap echt geen flikker van die bitcoins
Ik heb 0.022 stuks gekocht
Ik kreeg er 0.044 in mijn wallet
Tegenwoordig zijn dat er 0.05nogwat
Hoe vermeerderen die coins zich? Word ik gescamd ofzo
Ik weet er niks van maar een zichzelf vermenigvuldigende bitcoin klinkt goedquote:Op donderdag 7 december 2017 18:48 schreef Nikmans het volgende:
Ik snap echt geen flikker van die bitcoins
Ik heb 0.022 stuks gekocht
Ik kreeg er 0.044 in mijn wallet
Tegenwoordig zijn dat er 0.05nogwat
Hoe vermeerderen die coins zich? Word ik gescamd ofzo
Klopt. Bekijk het positief, dit is goed voor de koers van de coins die niet kwijt zijn.quote:Op donderdag 7 december 2017 18:52 schreef eNGine10 het volgende:
Even een vraagje. Er is een maximum aan het totaal aantal bitcoin dat gemined kan worden.
Maar ik lees/hoor af en toe van mensen die hun code zijn kwijtgeraakt. Deze bitcoins komen nooit meer beschikbaar?
Met andere woorden, als de Winklevoss broertjes hun code(s) kwijtraken, zijn er ineens een stuk minder bitcoins beschikbaar om te verhandelen?
Vooral met de koers van afgelopen dagenquote:Op donderdag 7 december 2017 18:53 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ik weet er niks van maar een zichzelf vermenigvuldigende bitcoin klinkt goed
Het mysterie is opgelost, inderdaad een systeemfout bij litebit waardoor hetzelfde bedrag twee keer is overgemaaktquote:Op donderdag 7 december 2017 20:05 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Vooral met de koers van afgelopen dagen
Ehm que?? Bitcoins bestaan puur en alleen op de blockchain.quote:Op donderdag 7 december 2017 20:18 schreef Rockiejj het volgende:
Net ¤50 aan BTC gekocht via IEX, maar ik merkte al snel dat ik deze niet kan overplaatsen naar blockchain..
Hoe ben je daar nou achter gekomen? En is het dubbele nu weer weg?quote:Op donderdag 7 december 2017 21:30 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Het mysterie is opgelost, inderdaad een systeemfout bij litebit waardoor hetzelfde bedrag twee keer is overgemaakt
Nog steeds bezig en geen waves ontvangenquote:Op donderdag 7 december 2017 18:15 schreef Helsinki het volgende:
Waves gekocht via changelly. Blijft op dit staan:
[ afbeelding ]
Hoe lang duurt zoiets?
Ik ken changelly niet dus vergeef me m'n mss domme vraag maar waarmee kocht je je waves? Euro's? En is dat wel afgeschreven bij je?quote:Op donderdag 7 december 2017 21:58 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Nog steeds bezig en geen waves ontvangen![]()
Noice.
USD (betaalde met m'n credit card en is in euro's afgeschreven).quote:Op donderdag 7 december 2017 22:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ken changelly niet dus vergeef me m'n mss domme vraag maar waarmee kocht je je waves? Euro's? En is dat wel afgeschreven bij je?
Momenteel is alles traag geloof ik..
Omdat er twee transfers in mijn wallet stonden met dezelfde ID, en ik een goodguy ben die dan een mailtje naar de klantenservice stuurt.quote:Op donderdag 7 december 2017 21:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe ben je daar nou achter gekomen? En is het dubbele nu weer weg?
Kijk even op Coinmarketcap bij de munten en dan naar market, dus voor Vertcoin de volgende link:quote:Op vrijdag 8 december 2017 05:38 schreef Chaes het volgende:
Welke exchange heeft de meeste coins?
Zoek er een die Vertcoin, RaiBlocks, MIOTA en Waves heeft.. of i.i.g. de meeste daarvan.
Klopt klopt en kloptquote:Op vrijdag 8 december 2017 08:40 schreef DrSnuggle het volgende:
En ik heb weer een vraag:
Ik heb wat van mijn Ledger naar Kraken () gestuurd, nu staat ie nog op 'confirming'. Domme vraag misschien maar ik hoef daar toch niet mijn Ledger voor aangesloten hebben, de order is al doorgestuurd lijkt mij.
edit: Waarom ik dit vraag? Het duurt verdomme veel te lang.
edit 2: Verdomme staat mijn order in een kilometers lange file, wat is dit?
Bedoel naar blockchain.infoquote:Op donderdag 7 december 2017 21:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ehm que?? Bitcoins bestaan puur en alleen op de blockchain.
quote:Op vrijdag 8 december 2017 11:43 schreef Nalbandian het volgende:
Noob question. Ik ben van plan om in XRP te stappen voor de langere termijn. Ik verwacht geen megastijging zoals andere crypto valuta, maar ben wel benieuwd hoe jullie naar XRP kijken als investering?
Mijn excuses dus daarvoor. Maar over het algemeen zijn we hier op FOK! geen Ripple fan. Ik zou persoonlijk aanraden om iets anders uit te zoeken.quote:Op vrijdag 8 december 2017 11:57 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nee, klopt. Ik las alleen noob en voor de rest niet.Investeringsadvies beantwoorden we meestal gewoon met een glazenbol.
Je werd iets te snel doorverwezen in het andere topic. Hij las alleen 'noobvraag'quote:Op vrijdag 8 december 2017 11:43 schreef Nalbandian het volgende:
Noob question. Ik ben van plan om in XRP te stappen voor de langere termijn. Ik verwacht geen megastijging zoals andere crypto valuta, maar ben wel benieuwd hoe jullie naar XRP kijken als investering?
Helder, helder! Dank voor je antwoordquote:Op vrijdag 8 december 2017 12:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Je werd iets te snel doorverwezen in het andere topic. Hij las alleen 'noobvraag'Dit is meer een topic voor de basisvragen over het allereerste begin. Investeringsadvies gaat niemand je hier kunnen geven ben ik bang. Omdat niemand in de toekomst kan kijken. Konden we het maar!
Edit: oh ik was alweer te laat. Chaosss
Omdat er diverse banken in de techniek gestapt zijn. Tevens speelt mee dat de prijs laag isquote:
Dat er 38 van de 100 miljard coins in omloop zijn. De kans dat Ripple 1 dollar wordt is bijzonder klein.quote:Op vrijdag 8 december 2017 12:20 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Omdat er diverse banken in de techniek gestapt zijn. Tevens speelt mee dat de prijs laag is, en ik wil iets voor de langere termijn. Zie ik iets over het hoofd?
Klopt, ik verwacht ook geen BTC taferelen. Niettemin 1-2 dollar moet haalbaar zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2017 12:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat er 38 van de 100 miljard coins in omloop zijn. De kans dat Ripple 1 dollar wordt is bijzonder klein.
Hoezo dan?quote:Op vrijdag 8 december 2017 12:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat er 38 van de 100 miljard coins in omloop zijn. De kans dat Ripple 1 dollar wordt is bijzonder klein.
Dat banken verhaal moet je met een grote pot zout nemen, of doe maar rustig een vrachtwagen vol zout.quote:Op vrijdag 8 december 2017 12:20 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Omdat er diverse banken in de techniek gestapt zijn. Tevens speelt mee dat de prijs laag is, en ik wil iets voor de langere termijn. Zie ik iets over het hoofd?
Ik mag toch aannemen dat als banken geïnteresseerd zijn in de techniek, dat dat niet is vanwege vrijgevigheid. Die willen er toch ook gewoon geld aan verdienen?quote:Op vrijdag 8 december 2017 12:54 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat banken verhaal moet je met een grote pot zout nemen, of doe maar rustig een vrachtwagen vol zout.
XRP gaat nooit veel stijgen, misschien in een uiterst geval rond de $0.50 als je mazzel hebt volgend jaar, het staat ook al ruim een half jaar nagenoeg stil.
Verplaatsen naar je (offline) wallet kan via https://bittrex.com/Balance en dan de "-" bij je currency. Daar kan je het adres invoeren waar je het naartoe wilt verplaatsen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:05 schreef Gietertje1 het volgende:
Even een account hiervoor aangemaakt. Ik heb mijn (BTC, ARK, Dash, waves) via de exchange bittrex gekocht. Hoe kan ik deze munten offline maken? Wie kan mij dit uitleggen.
Het gaat om aanzienlijke bedragen, daarom vertrouw ik het niet op de exchange.
Ikzelf ben ook net begonnen, dus pin me er niet op vast, maar ik gebruik (voor dat wat ik langer wil bewaren) ook Electrum. Je zou eventueel een paperwallet kunnen gebruiken..quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:10 schreef Gietertje1 het volgende:
Dankjewel, welke offline / online 'Wallet' raadt jij aan om te gebruiken? Dacht zelf aan electrum.
Electrum ondersteunt alleen bitcoin voor zover ik weet. Ik gebruik zelf Jaxx (ondersteunt meerdere coins), maar ik ben nog maar een n00b, dus er zullen vast betere zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:10 schreef Gietertje1 het volgende:
Dankjewel, welke offline / online 'Wallet' raadt jij aan om te gebruiken? Dacht zelf aan electrum.
Electrum is prima voor BTC.quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:10 schreef Gietertje1 het volgende:
Zolang de fee maar niet meer is inderdaad. Weet niet uit m'n hoofd hoeveel dat is maar op Bittrex zie ik exact in een klein overzichtje steeds bij elke buy en sell wat er aan fee wordt berekend voordat ik definitief op Buy of Sell klik. Is dat op Binance niet zo?quote:Op vrijdag 8 december 2017 17:08 schreef MGeraads het volgende:
Ik heb mijn eerste investering 25 coins IOTA gekocht. Wat kost een koop/verkoop in USD (binance)
Met andere woorden: stel dat ik mijn 25 coins verkoop op USD 4.20 en dan weer inkoop op bv 3.80, is dat zinvol of kost het dan meer dan dat het oplevert?
Geloof dat ik 0.015 IOTA inlever bij verkoop. Zou dan momenteel USD 0.06 zijn per transactie.
Natuurlijk zijn het kleine bedragen, maar is dit een goede manier om uit te bereiden?
Op de app niet, ik kocht er 25 en ik kreeg 24.975quote:Op vrijdag 8 december 2017 17:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Zolang de fee maar niet meer is inderdaad. Weet niet uit m'n hoofd hoeveel dat is maar op Bittrex zie ik exact in een klein overzichtje steeds bij elke buy en sell wat er aan fee wordt berekend voordat ik definitief op Buy of Sell klik. Is dat op Binance niet zo?
Bedoel je het beursspel?quote:Op donderdag 7 december 2017 20:18 schreef Rockiejj het volgende:
Net ¤50 aan BTC gekocht via IEX, maar ik merkte al snel dat ik deze niet kan overplaatsen naar blockchain..
Haha ik dacht ook al, IEX zit toch niet in de Bitcoins😅quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:45 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Bedoel je het beursspel?
Verder zijn dat meestal cfd's.
Mijn eigen doel is Één Hele Bitcoin. Dus ik kijk alleen naar het aantal satoshi.quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:46 schreef MGeraads het volgende:
Kijken jullie bij aan/verkoop naar de waarde in usd of waarde tov btc?
Mijn doel is om meer btc te genereren (neem aan van iedereen)
re-tweetquote:Op vrijdag 8 december 2017 18:42 schreef JtodaX het volgende:
Waarom verschillen de koersen zo per exchange? (het verschil in transactiekosten is kleiner dan de verschillen van tot 20 procent)
Ik weet het niet precies. Sorry. Het ging er gisteravond volgens mij nog over in het SC topic maar weet niet meer wat nou de oorzaak is.quote:
Mijn doel is om uiteindelijk een Lambo te kopen. Ik moet nog even.quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:46 schreef MGeraads het volgende:
Kijken jullie bij aan/verkoop naar de waarde in usd of waarde tov btc?
Mijn doel is om meer btc te genereren (neem aan van iedereen)
In principe zorgt arbitrage ervoor dat er weinig verschillen zijn (mensen kopen op de goedkope exchange en verkopen op de dure exchange, vaak d.m.v. aribtragebots). Alleen kunnen er toch verschillen ontstaan: je hebt meerdere accounts nodig, en geld of coins beschikbaar om het uit te voeren. Vervolgens moet je dat geld of die coins weer rondpompen tussen je accounts en dat kost tijd en geld (fees, stortingskosten etc.). En in periodes waarin de prijs snel verandert lukt dat simpelweg niet snel genoeg om de verschillen glad te strijken.quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:42 schreef JtodaX het volgende:
Waarom verschillen de koersen zo per exchange? (het verschil in transactiekosten is kleiner dan de verschillen van tot 20 procent)
krakenquote:Op zaterdag 9 december 2017 13:37 schreef TripleZ het volgende:
Deze vraag is ongetwijfeld al meerdere keren gesteld, maar ik ben dan ook niet voor niets een Noob.
Waar verkopen jullie je cryptocoins voor cash? Papyal mag ook.
Ik wil LTC laten cashen in EUR, maar zie dat er nogal grote verschillen zitten in de waardes die Litebit, btcdirect en anderen aanbieden.
Het adres waarop je BTC kunt ontvangen bedoel je? Klik onderin op de knop "Receive" en je ziet zowel de QR-code als het volledige ontvangstadres.quote:Op zaterdag 9 december 2017 13:43 schreef ForzaMilan het volgende:
Waar kan ik het adres van mijn breadwallet vinden?
Oke bedankt, de fee maakt me niet zo heel veel uit. Ga voor 500 euro aan ripple kopen en dan zie ik over een jaar wel wat het waard is. Ga verder niets doen.quote:Op zaterdag 9 december 2017 14:14 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het adres waarop je BTC kunt ontvangen bedoel je? Klik onderin op de knop "Receive" en je ziet zowel de QR-code als het volledige ontvangstadres.
[ afbeelding ]
Ik ben trouwens zelf voor mijn mobiele wallet (op iOS) overgestapt naar Copay. Ik vond dat Breadwallet te weinig opties had om de fee in te stellen (waardoor je vaak te veel betaalt) en bij Copay kun je dat veel preciezer instellen.
Ripple?quote:Op zaterdag 9 december 2017 14:15 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Oke bedankt, de fee maakt me niet zo heel veel uit. Ga voor 500 euro aan ripple kopen en dan zie ik over een jaar wel wat het waard is. Ga verder niets doen.
Waarom wil je dan het ontvangstadres van Breadwallet weten? Want dat is (naar ik weet) een wallet voor BTC, niet voor Ripple.quote:Op zaterdag 9 december 2017 14:15 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Oke bedankt, de fee maakt me niet zo heel veel uit. Ga voor 500 euro aan ripple kopen en dan zie ik over een jaar wel wat het waard is. Ga verder niets doen.
Oh serieus, dan moet ik even een andere wallet zoeken.quote:Op zaterdag 9 december 2017 14:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Waarom wil je dan het ontvangstadres van Breadwallet weten? Want dat is (naar ik weet) een wallet voor BTC, niet voor Ripple.
Als je toch pas over een jaar weer kijkt..quote:Op zaterdag 9 december 2017 14:34 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Oh serieus, dan moet ik even een andere wallet zoeken.
Edit: Gebruik wel litebit en bittrex.
Investeringsadvies moet je hier niet zoeken. Niemand gaat tegen jou zeggen hier 'ja ga all in op coin-X'. Niemand wil jou geld kosten als het mis gaat. Glazen bollen enzo.quote:Op zondag 10 december 2017 09:22 schreef Chaes het volgende:
Zouden jullie een newbie als ik aanraden om all-in te gaan op een altcoin?
Dat weet ik en zo bedoelde ik het ook niet (ook al komt het wel zo over denk ik). Als je all-in gaat op een coin waarover je goede verhalen hoort (en bv. aankomende announcements) is de kans wel groot dat je er goed op vooruit gaat, lijkt me. Vroeg me af of mensen daar ervaringen mee hebben.quote:Op zondag 10 december 2017 11:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Investeringsadvies moet je hier niet zoeken. Niemand gaat tegen jou zeggen hier 'ja ga all in op coin-X'. Niemand wil jou geld kosten als het mis gaat. Glazen bollen enzo.
The Internet of Money en The Age of Cryptocurrency.quote:Op zondag 10 december 2017 21:45 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Weet er iemand nog een interessant boek over blockchain?
Ben er zelf sinds kort mee bezig en wil er wel meer over lezen.
Engelstalig mag ook.
Ik ben nou bijna 2 weken bezig en wat ik vooral lees is dat je het beste kunt investeren in iets waar jezelf in geloofd.quote:Op maandag 11 december 2017 12:54 schreef satecl het volgende:
Ook begonnen sinds dit weekend. ¤ 800,- gestort via CoinBase. Vandaag wil ik mijn Bittrex account aanmaken en dan ga ik me hier inlezen en kijken waar ik het beste kan investeren. Als het bevalt wil ik 10k investeren. Ik kan het missen en zie het als een spel. Ik ben erg benieuwd.
Download de wallet van de Bitcoin.org pagina. Is de Bitcoin Core wallet, superveilig maar hij moet 150gb aan data synchroniseren, dat kan ff duren.quote:Ik moet dus op zoek naar een BTC wallet. Ze staan nu gewoon op een exchange. Iemand die daar een duidelijke voor heeft?
Kijk even op blockchain.info en voer bovenin je transaction id in.quote:Op maandag 11 december 2017 14:57 schreef Gietertje1 het volgende:
Ik heb BTC verstuurd van Bittrex naar BTCdirect ter uitbetaling. (is inmiddels zoveel geworden)
Nu heb ik bij bittrex staan dat de BTC reserved staan. Verder staat BTCdirect dat er nog niks is doorgekomen. Inmiddels is dit al 2 uur geleden. Terwijl ik volgens mij niks verkeerd heb gedaan. Krijg ik de bitcoins nog terug op mijn bittrex rekening?
Begin een beetje bang te zijn dat ze kwijt zijn...
Staan ze op Bittrex op Reserved of onder Pending?quote:Op maandag 11 december 2017 14:57 schreef Gietertje1 het volgende:
Ik heb BTC verstuurd van Bittrex naar BTCdirect ter uitbetaling. (is inmiddels zoveel geworden)
Nu heb ik bij bittrex staan dat de BTC reserved staan. Verder staat BTCdirect dat er nog niks is doorgekomen. Inmiddels is dit al 2 uur geleden. Terwijl ik volgens mij niks verkeerd heb gedaan. Krijg ik de bitcoins nog terug op mijn bittrex rekening?
Begin een beetje bang te zijn dat ze kwijt zijn...
.. maar stuurde je toen rechtstreeks vanaf een exchange of vanuit je eigen wallet?quote:Op maandag 11 december 2017 15:10 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Kijk even op blockchain.info en voer bovenin je transaction id in.
Ik heb een heel weekend moeten wachten tot de order is overgekomen dus het kan in jouw geval ook erg druk zijn.
Ik heb ze vanuit de exchange direct naar btcdirect verstuurdquote:Op maandag 11 december 2017 15:23 schreef Greys het volgende:
[..]
.. maar stuurde je toen rechtstreeks vanaf een exchange of vanuit je eigen wallet?
Vanaf mijn Ledger naar Krakenquote:Op maandag 11 december 2017 15:23 schreef Greys het volgende:
[..]
.. maar stuurde je toen rechtstreeks vanaf een exchange of vanuit je eigen wallet?
Heb je niet geconfirmed? Moment, dan zijn ze wrs nog helemaal niet gestuurd. Ik zoek het ff op voor je.quote:Op maandag 11 december 2017 15:24 schreef Gietertje1 het volgende:
Ik zie al wat ik fout heb gedaan. Ik heb een mail gekregen, die moest ik confirmeren.
Maar ik moet via BTCdirect binnen het half uur bevestigen dat het geld is overgemaakt. Dit is niet gebeurd. Is dit problematisch of komt dit wel goed nog? Geen retouradres moeten invullen trouwens.
Heb je alsnog net op de confirm mail geklikt net dan terwijl het al buiten de tijd was? Dan is cancellen niet meer mogelijk nee.quote:Op maandag 11 december 2017 15:28 schreef Gietertje1 het volgende:
Zijn inmiddels van de exchange af! Alleen nog geen bericht van BTCdirect dat ze ontvangen zijn. Is trouwens buiten het half uur gebeurd dan wat er voor stond...
Wat denken jullie ervan.
quote:Op maandag 11 december 2017 15:39 schreef Greys het volgende:
Ik kwam hier net hetzelfde plakken voor je idd. MAAR MENSEN HOU DAN EENS OP MET TOCH VAN EEN EXCHANGE AF STUREN ALS ZE AANGEVEN DAT JE DAT NIET MOET DOEN.![]()
En het komt vast in orde.
[ afbeelding ]
Ze moeten natuurlijk niks. Want je zegt zelf dat het buiten die genoemde dertig minuten is aangekomen. Toch? Dan is de koers alweer veranderd. En op hun site staat duidelijk dat het dan geannuleerd wordt.quote:Op maandag 11 december 2017 15:58 schreef Gietertje1 het volgende:
Via https://blockchain.info/address/ staat dan wel dat ik het naar juiste adres heb ontvangen welke BTCdirect had doorgegegeven.
Dan hebben hun het toch op hun rekening ontvangen? En dus zouden ze mij moeten uitbetalen?
Ik heb Kraken zelf nog nooit gebruikt maar een van de verschillen is volgens mij dat je bij Kraken o.a. kunt storten en opnemen in euro's en bij Bittrex niet. Maar bij Bittrex hebben ze volgens mij weer meer soorten altcoins. Dacht ik.quote:Op maandag 11 december 2017 16:20 schreef Landgeld het volgende:
Een beginnersvraag: wat is het verschil tussen Bittrex en Kraken?
Ik gebruik nu Bittrex om met de BTC andere valuta te kopen, maar lees ik veel over Kraken.
Iemand die dat gebruikt?
In bv een app als Blockfolio invoeren.quote:Op maandag 11 december 2017 16:33 schreef Landgeld het volgende:
Hoe rekenen jullie je BTC of Waves saldo direct en snel om naar euro's?
Ik heb bijvoorbeeld nu: 0.76439125 Waves.
Hoe zie ik snel wat dat waard is?
in de Waves app kun je dat ook zien op de exchange.quote:Op maandag 11 december 2017 16:33 schreef Landgeld het volgende:
Hoe rekenen jullie je BTC of Waves saldo direct en snel om naar euro's?
Ik heb bijvoorbeeld nu: 0.76439125 Waves.
Hoe zie ik snel wat dat waard is?
Ik gebruik Bittrex als Exchanges. Connect die app daarmee?quote:Op maandag 11 december 2017 16:41 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
in de Waves app kun je dat ook zien op de exchange.
Waar heb je Waves opgeslagen? in de app? Dan kun je het in de 3de tap zien.quote:Op maandag 11 december 2017 16:44 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik gebruik Bittrex als Exchanges. Connect die app daarmee?
Ik heb alles op Bittrex staan. Wil graag 1 app voor alle munten.quote:Op maandag 11 december 2017 16:45 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Waar heb je Waves opgeslagen? in de app? Dan kun je het in de 3de tap zien.
Maar blockfolio kan je de transacties ingeven.quote:Op maandag 11 december 2017 16:35 schreef Greys het volgende:
[..]
In bv een app als Blockfolio invoeren.
ja, dat wel.quote:Op maandag 11 december 2017 16:56 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar blockfolio kan je de transacties ingeven.
Maar moet je dan ook bijhouden als je bijvoorbeeld andere coins aankoopt? Want dan wordt de waarde van de initiële transactie natuurlijk weer minder.
Order history ligt er geloof ik af en toe uit, maar op de pagina/market van de coin die je hebt gekocht kan je helemaal naar onder scrollen en daar je aankopen zien en tegen welke waarde etc.quote:Op maandag 11 december 2017 16:52 schreef Landgeld het volgende:
Ook zou ik graag in de history van Bittrex willen zien tegen welke waarde ik het heb aangekocht. Is dat nog een optie ? Kan dit nu nog niet zien.,
Heb contact opgenomen. Hopelijk wordt het tegen de nieuwe koers verkocht! Scheelt mij bijna 1k..quote:Op maandag 11 december 2017 16:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze moeten natuurlijk niks. Want je zegt zelf dat het buiten die genoemde dertig minuten is aangekomen. Toch? Dan is de koers alweer veranderd. En op hun site staat duidelijk dat het dan geannuleerd wordt.
Maar neem even contact op dan kan je met ze overleggen, misschien wil je ze alsnog tegen de koers van nu verkopen en kunnen ze iets voor je doen om het dan niet te annuleren. Maar daarvoor moet je dus wel contact opnemen als het buiten de dertig minuten is aangekomen zoals er staat.
Ik ben geen expert. Maar als ik afgelopen maand alles in btc had gedrukt, had ik meer winst gehad dan nu. Mijn volgende storting gaat 100% in BTC.quote:Op maandag 11 december 2017 19:10 schreef Landgeld het volgende:
Beginners adviesvraag (portfolio):
Ik heb 1k vanuit een beleggingspot die ik "kwijt kan" om BTC mee te kopen. Voor de fun en met name voor de lange termijn. In welke coins, naast Bitcoin zouden jullie de 1k verdelen? Ik wil niet dagelijks handelen, maar hiermee een nieuwe beleggingsmogelijkheid creëren. Uiteraard met het risico dat het over 6 maanden weg is.
BTC: 40%
AE: 15%
IOTA: 15%
LTC: 15%
ETH: 15%
Ik geloof wel dat de BTC over 2-5 jaar gewoon boven de 50.000 euro staat. Het risico op verlies wil ik wel nemen - het is maar geld wat ik niet nodig heb
30 uur geleden gemaild en nog geen reactie, ben ik ongeduldig? Heb toch het gevoel dat er iets niet begint te kloppen bij BTCdirect...quote:Op maandag 11 december 2017 15:39 schreef Greys het volgende:
Ik kwam hier net hetzelfde plakken voor je idd. MAAR MENSEN HOU DAN AJB EENS OP MET TOCH VAN EEN EXCHANGE AF STUREN ALS ZE AANGEVEN DAT JE DAT NIET MOET DOEN.![]()
(En het komt vast in orde.)
[ afbeelding ]
Geen idee. Maar je zou ook gewoon kunnen bellen als je haast hebt toch?quote:Op dinsdag 12 december 2017 18:02 schreef Gietertje1 het volgende:
[..]
30 uur geleden gemaild en nog geen reactie, ben ik ongeduldig? Heb toch het gevoel dat er iets niet begint te kloppen bij BTCdirect...
Klopt inderdaad dat het mijn fout is geweest maar goed het gaat wel over serieus geld. Dus haast heeft het niet, meer het gevoel krijg ik het terug...quote:Op dinsdag 12 december 2017 18:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee. Maar je zou ook gewoon kunnen bellen als je haast hebt toch?
+31 (0)24 377 2737
Neem aan dat je dat nummer op hun homepage had gezien?
Je hebt zelf per ongeluk een foutje gemaakt, niet zij, dus al te veel haast verwachten bij mail beantwoorden is misschien niet helemaal fair. Bel even en wie weet kunnen ze je dan spoediger helpen.
Hoe bedoel je 'is offline gehaald'? Telnr staat gewoon nog op de site en als ik bel krijg ik nu wel een bandje dat ze tot 18 uur bereikbaar waren. Morgen nog maar ff proberen.quote:Op dinsdag 12 december 2017 18:12 schreef Gietertje1 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad dat het mijn fout is geweest maar goed het gaat wel over serieus geld. Dus haast heeft het niet, meer het gevoel krijg ik het terug...
Ja, dat nummer heb ik geprobeerd te bellen maar door vele aanvragen lukt het hen niet de telefoon op te nemen, is offline gehaald helaas.
Nee hoor, ze geven aan dat ze vanwege drukte alleen nog maar via de mail te bereiken zijn!quote:Op dinsdag 12 december 2017 18:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'is offline gehaald'? Telnr staat gewoon nog op de site en als ik bel krijg ik nu wel een bandje dat ze tot 18 uur bereikbaar waren. Morgen nog maar ff proberen.
Lees deze even doorquote:Op dinsdag 12 december 2017 22:19 schreef dery1990 het volgende:
Hi ik heb een beginnersvraag.
Ik heb 1 LTC gekocht op 100 euro. Ik wil een order plaatsen zodat ik LTC automatisch verkoop als de koers daalt naar 150 euro. Hoe heet zo'n order? Stop order op 150 euro? Of Stop limit order? Ik trade btw via Bitfinex.
Kan helaas wel eens kloppen jaquote:Op woensdag 13 december 2017 14:29 schreef satecl het volgende:
Ik wil via CoinBase mijn eerste bitcoins naar Bittrex overboeken. Maar van ¤ 150,- moet ik ¤ 12,- netwerkkosten betalen. Klopt dat? Is het zo veel?
Dan zo snel mogelijk maar een account aanmaken op btcdirect.quote:
Wat bedoel je met een adres aanmaken?quote:Op woensdag 13 december 2017 18:33 schreef cb2013 het volgende:
een foutmelding wanneer ik een ETH adres wil aanmaken
Wanneer ik op deposit klik krijg ik de melding. Failed to create tunnel.quote:Op woensdag 13 december 2017 20:55 schreef Gremen het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een adres aanmaken?
Als je in de waves client op ethereum deposit klikt zie je toch gewoon een adres staan?
Wanneer je een alt aankoop invoert zit daar een keuzeschuifje met 'deduct from btc holdings'. Dat kan je dan gebruiken denk ik als je dat fijn vindt. Ik gebruik het niet dus nooit getest want ik koop van de daar opgegeven btc geen alts.quote:Op woensdag 13 december 2017 21:27 schreef Blistering het volgende:
Even een noobvraagje m.b.t. Blockfolio. Hoe pak je dat aan als je BTC invoert?
Stel je hebt de volgende transacties:
#1: Fiat > BTC voor koers A
#2: Fiat > BTC voor koers B
#3: BTC > Alt1
#4: BTC > Alt2
#5: BTC > Alt3
Dan zijn de transacties 3/4/5 logisch qua invoer ook. Maar transacties 1 & 2 kloppen dan niet meer omdat je een gedeelte van de BTC hebt gespendeerd aan alts waardoor de hoeveelheid BTC minder is geworden. Moet je dan manueel steeds de gespendeerde BTC aan altcoins aftrekken van je totale BTC of mis ik iets?
Deltaquote:Op donderdag 14 december 2017 13:55 schreef De_Hertog het volgende:
Wat gebruiken jullie hier als overzicht van je portfolio? Ik probeerde net alles in Blockfolio te zetten, maar daar ben ik niet helemaal blij mee:
-Ik kan alleen een overzicht van trading pairs krijgen. Dus als ik één coin op twee verschillende manieren heb gekocht ooit komen er ook twee pairs in m'n overzicht. Daarnaast lijkt bij een van mijn pairs een foute koers gebruikt te worden, althans, mijn portfolio is ineens 1000 euro meer waard en dat lijkt niet te kloppen helaas.
-Er lijkt geen makkelijke manier te zijn om trading fees op te nemen.
Transacties invoeren vind ik op zich prima om je eigen voortgang te zien, maar ik wil vooral een overzicht per munt zien ipv per transactie. Of zie ik iets over het hoofd in Blockfolio?
Lees ajb even de eerdere topics in deze Beginnersreeks, dan voorkomen we steeds dezelfde vragen.quote:Op donderdag 14 december 2017 17:27 schreef Wotte het volgende:
Ik heb mijn coins momenteel op de exchange te staan lijkt me niet heel veilig. Zijn er ook wallets waarin ik meerdere altcoins kan houden of moet ik voor ieder een aparte aanmaken?
Je bent geweldigquote:Op donderdag 14 december 2017 00:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Wanneer je een alt aankoop invoert zit daar een keuzeschuifje met 'deduct from btc holdings'. Dat kan je dan gebruiken denk ik als je dat fijn vindt. Ik gebruik het niet dus nooit getest want ik koop van de daar opgegeven btc geen alts.
Dit dus, kreeg gewoon met geen mogelijkheid mn bitcoins op een exchangequote:Op woensdag 13 december 2017 23:55 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Is er nog een goede, betrouwbare exchange waar je nog een account kunt aanmaken?
Probeer nu bij al meerdere exchanges een werkend account aan te maken, maar zonder succes:
BL3P/Bitonic; tijdelijk niet mogelijk om accounts aan te maken
GDAX/Coinbase; Verificatie doet het niet.
Kraken; Meer cloudflare dan wat anders...
Bittrex; ID met BSN nodig.
Foto van ID vind ik prima, maar zonder BSN.
Omzetten naar euro zou fijn zijn.
Liefst West-europees / Amerikaans
Zelf nooit van etoro gehoord. Heb het ook in de SC in de maanden dat ik er meelees nooit langs zien komen als tip ofzo volgens mij.quote:Op donderdag 14 december 2017 21:18 schreef Frutsel het volgende:
Collega van mij gebruikt etoro voor zijn currencies. Snap er zelf nog niet veel van helaas. Alle noobtopics hier zon beetje doorgelezen maar etoro zie ik nergens voorbij komen?
Wil misschien zelf ergens instappen maar twijfel over een wallet of exchange en hoe en waar. Zoveel info, opties en kansen lol.
Ik had dit gelezenquote:Op donderdag 14 december 2017 21:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Zelf nooit van etoro gehoord. Heb het ook in de SC in de maanden dat ik er meelees nooit langs zien komen als tip ofzo volgens mij.
De reviews klinken niet al te best:
https://www.trustpilot.com/review/www.etoro.com
Bitstampquote:Op donderdag 14 december 2017 22:41 schreef dr_Pieters het volgende:
Ik heb een tijdje geleden wat geld in bitcoin gestopt. Ging prima als beginner, via Kraken, en dat staat nu mooi in mijn Electrum wallet.
Bij wijze van kerstcadeau wil ik een deel van de winst laten uitbetalen maar Kraken is nu echt absoluut niet handelbaar. Ik lees de vraag hier vaker, maar is er momenteel een fatsoenlijk alternatief beschikbaar? Ik woon niet in Nederland (wel in een EU-land) dus iDEAL gaat niet.
Ik gebruik Jaxx. Zowel op desktop als mobiel in te zien.quote:Op donderdag 14 december 2017 17:27 schreef Wotte het volgende:
Ik heb mijn coins momenteel op de exchange te staan lijkt me niet heel veilig. Zijn er ook wallets waarin ik meerdere altcoins kan houden of moet ik voor ieder een aparte aanmaken?
Ineens van ripple naar bankrekening weet ik zo 1,2,3 niet.quote:Op donderdag 14 december 2017 22:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik wil graag mijn ripples verkopen. Ik had ze ooit gekocht via litebit maar Litebit is zowel vanwege een telefoon wisseling als problemen bij hun onmogelijk. Is er een andere verkoopsite waar je dat makkelijk kan doen naar een Nederlandse rekening?
Dank voor het antwoord. Moet je daar ook weer helemaal verifieren, want ik krijg nog maar weinig bankafschriften en dergelijke binnen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 00:31 schreef Thieske het volgende:
[..]
Ineens van ripple naar bankrekening weet ik zo 1,2,3 niet.
Andere oplossing is je ripples op een exchange verkopen voor bitcoins en dan die bitcoins uit laten betalen via bijvoorbeeld bitonic.nl
Valt enorm mee daar. Je moet geloof ik 1 cent overmaken. Paar seconden werk.quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dank voor het antwoord. Moet je daar ook weer helemaal verifieren, want ik krijg nog maar weinig bankafschriften en dergelijke binnen.
Ok thanks. Ik ga ermee aan de slag.quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Valt enorm mee daar. Je moet geloof ik 1 cent overmaken. Paar seconden werk.
https://bitonic.nl/verification
Ceck deze site:quote:Op vrijdag 15 december 2017 11:09 schreef sniel123 het volgende:
Te weinig fee aan m'n bitcoin transactie gekoppeld, nu blijft ie al een aantal dagen hangen. Komt zoiets vanzelf weer terug of zo? Hoe lang duurt dat ongeveer?
Thanks! Net een minuutje geleden geprobeerd en er stond 'acceleration succeded', dus ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 15 december 2017 11:39 schreef Thieske het volgende:
[..]
Ceck deze site:
https://pool.viabtc.com/tools/txaccelerator/
Ze accepteren 100 transacties per uur. Om exact XX:00 uur kunnen er dus weer 100 transacties toegevoegd worden, zorg us dat je er exact dan bij bent met toevoegen van je transactie,
Je kan ook wachten, in theorie krijg je je bitcoins na 2 weken weer terug, in de praktijk heb ik zo m'n twijfels of dat ook echt zo werkt.
Mooi, nu afwachten tot ViaBTC een block mined. Dat kun je hier bijhouden: https://blockchain.info/nl/blocksquote:Op vrijdag 15 december 2017 12:02 schreef sniel123 het volgende:
[..]
Thanks! Net een minuutje geleden geprobeerd en er stond 'acceleration succeded', dus ik ben benieuwd
Oh ik zit verkeerd te kijken. In bitgrail staat ie nog op pending, maar op blockchain.info staat wel verwerkt op 12:18! Gaat goed komen dus. Bedankt voor de hulpquote:
Kraken maakt je F5 en rust kapotquote:Op zaterdag 16 december 2017 12:53 schreef SOG het volgende:
Bittrex neemt geen nieuwe klanten aan ivm drukte.
Bithumb kan ik mijn telefoonnummer niet verifiëren. Is de grootste Exchange. Koreaans.
Bitfinex onder ddos attacks. Neemt geen nieuwe user meer aan.
Gdax lukt het verifiëren niet.
Bitstamp duurt verificatie nu al meer dan 72 uur.
Leuk man die cryotocurrency
Ik heb hetzelfde probleem. Krijg mezelf bij geen enkele exchange aangemeldquote:Op zaterdag 16 december 2017 13:21 schreef SOG het volgende:
En bij de zesde grootste (qua volume laatste 24 uur). Aanmelden krijg je netjes een link om je email te verifiëren in je mailbox.. Klik je erop.. ooops deze link werkt niet.
Wtf is dit voor een gebakken lucht??
Dus kopen is geen probleem en je hebt ze meteen maar verkopen ho maar.
twitter:nejc_kodric twitterde op zaterdag 16-12-2017 om 10:00:59@Egon_01 @krakenfx @Bitstamp Please understand that we currently have over 100,000 new accounts opened daily. It is… https://t.co/DqIQVpgLic reageer retweet
20% commissie?quote:Op zondag 17 december 2017 09:56 schreef kree het volgende:
Ik had dit in een ander topic gevraagd, maar wellicht past het beter hier:
“Ik heb een vraagje.
Ik snap de hele technologie opzich van bitcoin, dus dat is het probleem niet.
Nu heb ik als wijze van experiment voor 50 euro bitcoin gekocht bij anycoin direct, dat was een beetje de eerste die ik kon vinden waar je niet gelijk voor meer als 100 euro bitcoins kon kopen.
Vervolgens gebruik ik blockchain.info als wallet.
Nu is er ergens 10 euro commissie af gegaan, ik gok bij het kopen bij anycoin?
Dus ok hield 40 over in die wallet op bloockchain.info.
Nu is de waarde 42 dus, het is ff voor de grap allemaal en het kan ook weer dalen, maar in een dag is dat toch winst als ik dat tientje niet meetel.
Traden enzo doe ik (nog) niet.
Dus eigenlijk 2 vragen.
* waar is die 10 euro verdwenen, bij het kopen of bij het “storten” op blockchain.info?
* waar kopen jullie die coins via ídeal en kan het ook met kleinere bedragen?"
Inmiddels staat het op 48 euro, en dat in een paar dagen
Transactie fee er in ieder geval bijna uit.
Prijsopdrijvende fuik... Al die beurzen houden lekker geld achter om er zelf nog wat rendement uit te halen. Of ze hebben dat geld heel hard nodig omdat ze waarschijnlijk gigantisch geleveraged zijn als die beurzen zelf ook speculeren op de markt (net zoals gewone banken).quote:Op zaterdag 16 december 2017 13:21 schreef SOG het volgende:
En bij de zesde grootste (qua volume laatste 24 uur). Aanmelden krijg je netjes een link om je email te verifiëren in je mailbox.. Klik je erop.. ooops deze link werkt niet.
Wtf is dit voor een gebakken lucht??
Dus kopen is geen probleem en je hebt ze meteen maar verkopen ho maar.
Ja dat vroeg ik me dus af, maar weet nu niet zeker of die commissie er af ging door het kopen bij die bitcoin provider of door het overmaken naar die blockchain wallet.quote:Op zondag 17 december 2017 14:37 schreef Terecht het volgende:
[..]
20% commissie?Koekoek! Is die commissie percentueel of is dat een vast bedrag? Als het een vast bedrag is, loont het alleen om zeer substantiële bedragen te verhandelen. Consumeren met bitcoin is dan eigenlijk onmogelijk. Ga je een hapje eten aan de Bitcoin Boulevard te Den Haag, blijken je transactiekosten hoger te zijn dan het eten zelf!
Bitcoin pinautomaten zijn dus ook pure flauwekul met zulke absurde transactiekosten
Staat daar niks over beschreven in hun algemene voorwaarden oid? Wist je vooraf wat de transactiekosten zouden zijn?quote:Op zondag 17 december 2017 14:47 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat vroeg ik me dus af, maar weet nu niet zeker of die commissie er af ging door het kopen bij die bitcoin provider of door het overmaken naar die blockchain wallet.
Blockchain zegt alleen een klein bedrag in te houden nl op transacties....
Maargoed vandaar dat dit even een probeersel is van mij met weinig geld om te zien hoe dat nu allemaal zit.
Maar hoe kopen jullie je bitcoins dan?
Het moet voor mij wel via iDeal kunnen.
Er zal vast wat over staan, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet heel ver heb doorgelezen.quote:Op zondag 17 december 2017 16:01 schreef Terecht het volgende:
[..]
Staat daar niks over beschreven in hun algemene voorwaarden oid? Wist je vooraf wat de transactiekosten zouden zijn?
Zelf koop ik geen cryptogeld. Ik ben toevallig dit weekend wat dingetjes erover aan het lezen, en ik val van de ene in de andere verbazing. Enorme aantallen bitcoins die inmiddels gehackt en gestolen zijn, het feit dat je je geld wel heel makkelijk in cryptogeld kunt stoppen maar het behoorlijk lastig is om je geld weer uit cryptogeld te halen (er wordt kortom geld opgepot/weggesluisd), bijna de helft van alle bitcoinbezitters kunnen niets met hun wallet aangezien de transactiekosten voor het succesvol verwerken van een transactie op dit moment hoger zijn de waarde van hun wallet, enorme schalingsproblemen met Bitcoin (er kan maar een zéér beperkt aantal transacties per seconde plaatsvinden, vandaar die absurde transactiekosten), enz enz enz. Ik heb de indruk dat iedereen elkaar probeert te flessen, en iedereen denkt van elkaar dat de ander de greater fool is.
Bittrex (en veel andere exchanges) geven daar meestal pas of heel laat of helemaal geen statement meer over. Geen idee hoe het precies zit maar aan de Bitcoin Diamond fork ontbraken bv een flink aantal voorwaarden (zelfs nu weken later nog) om het te ondersteunen. Die zijn nu nog steeds niet te claimen in een wallet, alles wat er is is een scam.quote:Op zondag 17 december 2017 21:52 schreef baggerbart het volgende:
Binnenkort staan er een paar btc forks gepland, kan ik ergens achterhalen of bittrex deze gaat ondersteunen of is het beter om alles naar een electrum wallet te verplaatsen?
SAT = aantal satoshiquote:Op zondag 17 december 2017 18:20 schreef kree het volgende:
[..]
Er zal vast wat over staan, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet heel ver heb doorgelezen.
Ik zie nu trouwens nog wat bij blockchain.info waarvan ik me afvraag hoe dat werkt, als ik dit goed begrijp dan kan ik in dat onderste vakje een getal invullen. Stel dat ik dat op 1 zet dan zijn de transactiekosten maar een paar cent ipv een tientje.
Ik neem aan dat dit met de snelheid van het verwerken heeft te maken? Of zit ik er dan helemaal naast?
[ link | afbeelding ]
Wat is SAT/b ?
Ok duidelijk, Thanksquote:Op maandag 18 december 2017 10:04 schreef Greys het volgende:
[..]
SAT = aantal satoshi
Idd hoe lager de fee die je meegeeft voor de transactie hoe langer het duurt. Kan dan weken ergens in het luchtledige blijven hangen waarna je het weer terug krijgt als ie er helemaal niet door komt.
https://coinmarketcap.com/currencies/iota/#marketsquote:Op zondag 17 december 2017 13:37 schreef Landgeld het volgende:
Iemand die mij kan helpen?
Ik wil graag nog voor een leuk bedrag IOTA aankopen om te HODL-en in 2018. Kan iemand mij helpen hoe ik het dat het handigst kan doen, via welke traders?
Bittrex heeft het helaas (nog) niet in bezit. Thanks alvast
Lees ajb even de Beginnerstopics doorquote:Op maandag 18 december 2017 10:06 schreef kree het volgende:
[..]
Ok duidelijk, Thanks
Weet je toevallig ook een goede site waar je met weinig commissie bitcoin kunt kopen via iDeal?
Bitonic is betrouwbaar, Bl3p is betrouwbaar en zo zijn er nog wel wat, maar wie je het meest geeft zal je zelf even moeten vergelijken want dat verschilt per moment en sommigen nemen geen nieuwe accounts aan. Ik denk dat Bitonic voor je overblijft maar misschien heeft iemand anders nog een idee of een omweg die niet rechtstreeks naar fiat is.quote:Op maandag 18 december 2017 12:16 schreef Apekoek het volgende:
Waar kan ik het beste wat Bitcoin verkopen voor fiat, welke partij is betrouwbaar en geeft het meest ervoor?
Ik wil het vooral simpel houden, alts naar btc omzetten en dan die btc naar euros. Bitonic dus? Hoe is Coinbase met uitbetalen? Is dat anders?quote:Op maandag 18 december 2017 12:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Bitonic is betrouwbaar, Bl3p is betrouwbaar en zo zijn er nog wel wat, maar wie je het meest geeft zal je zelf even moeten vergelijken want dat verschilt per moment en sommigen nemen geen nieuwe accounts aan. Ik denk dat Bitonic voor je overblijft maar misschien heeft iemand anders nog een idee of een omweg die niet rechtstreeks naar fiat is.
Weet ik niet, zelf nog nooit geprobeerd, dat Coinbase. Misschien iemand anders.quote:Op maandag 18 december 2017 12:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik wil het vooral simpel houden, alts naar btc omzetten en dan die btc naar euros. Bitonic dus? Hoe is Coinbase met uitbetalen? Is dat anders?
Iemand hier misschien wat meer info over? Hartelijk bedankt alvast.quote:Op zondag 17 december 2017 17:21 schreef MGeraads het volgende:
Hoe werken de stop / limit orders precies (voor ik iets verkeer doe) bij binance? Wil graag een sell order instellen dat ik rustig kan gaan pitten als die betreffende coin gaat moonen![]()
Wat moet ik invullen bij vakje stop, en wat bij limit en wat is het verschil?
Dank alvast.
Een heel klein beetje inlezen kan geen kwaad.quote:Op maandag 18 december 2017 20:02 schreef MGeraads het volgende:
[..]
Iemand hier misschien wat meer info over? Hartelijk bedankt alvast.
Iemand hier bekend met Waves Lite Client?quote:Buy $OCL Oceanlab
Price in Waves
??????????
$OCL Oceanlab amount
??????????
Total: 0.00000000 WAVES
Fee: 0.003 WAV
Er is een speciaal Waves topic:quote:Op dinsdag 19 december 2017 08:48 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Iemand hier bekend met Waves Lite Client?
Ik wil graag een aantal Oceanlab munten kopen, maar ik heb geen idee wat ik moet invullen als ik bijvoorbeeld 500 Oceanlab wil hebben.
Wat bedoelen ze met 'Price in Waves' en '$OCL Oceanlab amount'?
Ik heb een aantal Waves erop staan
Thanksquote:Op dinsdag 19 december 2017 08:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Er is een speciaal Waves topic:
BTC / [Waves] #7 Het ultieme crypto-token blockchain platform!
Waves gaat echt door het dak momenteel.
Ik zou niet voor minder dan ¤200 instappen. Als je je zinnen gezet hebt op een willekeurige altcoin dan ben je zo ¤30 aan transactie kosten kwijt. Je start dan dus al flink in de min als je snapt wat ik bedoelquote:Op maandag 18 december 2017 19:30 schreef nickhguitar het volgende:
Sinds enige tijd (vandaag ofzo?) is het bij bitonic zo dat je voo rminimaal 200 euro BTC moet kopen. Vind ik als absolute noob een beetje te gortig![]()
Wat zijn de alternatieven en is er verschil in werking?
Zou een portfolio app als Delta of blockfolio hiervoor gebruiken. Ik gebruik de bitonic site (ja wel lage verkoopkoers) om een indicatie te hebbem hoeveel mijn satoshi waard zijn in euros bij verkoop. Ben zelf ook pas 2 weken ermee bezig.quote:Op dinsdag 19 december 2017 16:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Net 100 euro ether gekocht via anycoindirect.eu naar binance. Geen Bittrex want die accepteert niet eens meer nieuwe klanten. Op Binance de helft in ripple gestoken en de helft nog steeds ETH. BTC kopen kan blijkbaar niet eens (met Ether). Enfin rustig beginnen zoals het advies luidt...
Weet iemand hier waar ik mijn rendement kan zien? Ik zie alleen mijn totale waarde in $ en BTC uitgedrukt.
Oke thanks voor de tip. Lijkt me handig want ik heb nu al geen overzicht ook al heb ik maar 100 euro overgemaakt. Euro's worden dollars en dan ook nog kosten aftrekken die er niet standaard bijstaan. Bij mijn beleggingen bij ING staat er wel netjes een rendement% en bedrag bij per periode en sinds start, wel matig dat binance dat niet doet.quote:Op woensdag 20 december 2017 09:07 schreef MGeraads het volgende:
[..]
Zou een portfolio app als Delta of blockfolio hiervoor gebruiken. Ik gebruik de bitonic site (ja wel lage verkoopkoers) om een indicatie te hebbem hoeveel mijn satoshi waard zijn in euros bij verkoop. Ben zelf ook pas 2 weken ermee bezig.
Kan niet direct, je gaat dus naar een andere site om coins te kopen (anycoindirect deed ik, kan met ideal) en dan link je hem naar binance met een deposit adres voor de juiste coin.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:24 schreef Zwansen het volgende:
Kan ik ook meteen euro’s versturen van Coinbase naar Binance? Of moet ik van die euro’s eerst BTC kopen op Coinbase en die BTC sturen naar Binance?
Nevermind ik ben een debiel, beantwoord andermans vragen maarquote:Op woensdag 20 december 2017 14:32 schreef Nikmans het volgende:
Stel dat ik mijn XVG kwijt wil en die shit staat op binance, hoe doe ik het? Koop ik er (bijv) bnb voor en dan weer iets anders?
ik vrees dat er geen andere mogelijkheid is.quote:Op woensdag 20 december 2017 19:45 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Ik heb ruim 100 euro aan bitcoins in mijn Exodus wallet staan en wil deze naar mijn kraken account doorsturen om wat mee te gaan handelen. Nu zie ik alleen dat ik voor deze actie een Bitcoin Network Fee van 22 euro 85 moet betalen.
Ik snap dat je een fee betaalt, maar dit is een kwart van het bedrag dat ik over ga maken, is dat normaal?
Is deze fee altijd zo hoog?
Is er nog een andere manier om met minder 'verlies' dit geld hier weg te halen?
Pfffff, toch bedankt.quote:Op woensdag 20 december 2017 21:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
ik vrees dat er geen andere mogelijkheid is.
Ik zie overigens dat het nu nog hoger is. Waar is de hoogte van afhankelijk?quote:Op woensdag 20 december 2017 21:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
ik vrees dat er geen andere mogelijkheid is.
Je bent het geld kwijt.quote:Op woensdag 20 december 2017 21:39 schreef jojohopjes het volgende:
Ik heb vanochtend vanaf litebit naar binance ruim 100 euro aan litecoin getransferred. Echter zie ik deze nog niet in mijn litecoin wallet op Binance. Deze heeft als status afgerond in litebit. Als ik op het address klik dan zie ik dat het address daar ook een ander adres is dan mijn litecoin wallet adres onder deposits/withdrawals op Binance. Ik heb echter wel met invoeren van het address, deze gekopieerd vanuit mn binance address. Enig idee wat er mis is gegaan en is dit überhaupt te restoren?
Dat is een van de grotere exchanges en daar heb ik ze op dit moment ook op staan.quote:Op donderdag 21 december 2017 09:23 schreef Lachmed het volgende:
Is Binance ook een betrouwbare website voor je Bitcoins?
Wat is in deze situatie fout gegaan?quote:
Ligt eraan hoeveel. Met BTC waar je iets mee wilt doen/wisselen voor andere coins etc kan het best tijdelijk als het niet te veel is. Maar BTC die je voor langere tijd gewoon wilt bewaren altijd in een eigen wallet zetten waar je zelf de private key van hebt. Is ook al vaker genoemd in deze topics. Altijd onthouden dat als een exchange omvalt je alles kwijt bent. Als je computer in de fik vliegt en ze staan daarop in een eigen wallet ben je niks kwijt. Dat is het verschil.quote:Op donderdag 21 december 2017 09:23 schreef Lachmed het volgende:
Is Binance ook een betrouwbare website voor je Bitcoins?
Geen idee of je dat in Cryptopia ergens kunt zien, je kunt het invoeren in een app als Blockfolio of Delta. Dan zie je precies de waarde in euro en btc en winst verlies etc. Gewoon in die app invullen wat je hebt en tegen welke prijs aangekocht etc.quote:Op donderdag 21 december 2017 15:10 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien een rare vraag; maar hoe kan ik in Cryptopia zien wat mijn winst/verlies virtueel is op een bepaalde coin die ik heb gekocht? Er staat nu bij 'estimated BTC value'. Die heb ik maar opgeslagen op het moment van kopen en gebruik ik nu als een soort van standaard om telkens mee te vergelijken.
Maar ik had gehoopt dat er een soort van percentage ergens stond?
Wat doe je dan met die private key wanneer je computer/usb stick in de fik zijn gevlogen?quote:Op donderdag 21 december 2017 15:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel. Met BTC waar je iets mee wilt doen/wisselen voor andere coins etc kan het best tijdelijk als het niet te veel is. Maar BTC die je voor langere tijd gewoon wilt bewaren altijd in een eigen wallet zetten waar je zelf de private key van hebt. Is ook al vaker genoemd in deze topics. Altijd onthouden dat als een exchange omvalt je alles kwijt bent. Als je computer in de fik vliegt en ze staan daarop in een eigen wallet ben je niks kwijt. Dat is het verschil.
Is niet zeker dat ie het kwijt is, als het ingevulde adres klopte moet het aankomen. Het klinkt echter alsof er toch een verkeerd adres is gekopieerd en geplakt in z'n eigen post. Geen idee hoe dat kan. Hoop dat het alsnog is aangekomen..quote:Op donderdag 21 december 2017 14:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat is in deze situatie fout gegaan?
Misschien dat we hier als noobs lering uit kunnen trekken.
Oke thx, ga ik doen! Nog meteen een vraagje dan; is een transfer van de exchange naar een wallet fee-vrij? (kostenloos dus?)quote:Op donderdag 21 december 2017 15:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee of je dat in Cryptopia ergens kunt zien, je kunt het invoeren in een app als Blockfolio of Delta. Dan zie je precies de waarde in euro en btc en winst verlies etc. Gewoon in die app invullen wat je hebt en tegen welke prijs aangekocht etc.
Prima vraag hoor.quote:Op donderdag 21 december 2017 15:33 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat doe je dan met die private key wanneer je computer/usb stick in de fik zijn gevlogen?
Probeer het goed te begrijpen want heb alles ook op exchanges staan.
Nee helaas.quote:Op donderdag 21 december 2017 15:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Oke thx, ga ik doen! Nog meteen een vraagje dan; is een transfer van de exchange naar een wallet fee-vrij? (kostenloos dus?)
Die stond er min of meer los vanquote:Op donderdag 21 december 2017 15:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee helaas.
Maar even voor de zekerheid, om je waarden in een app als Blockfolio te zien hoef je dus niks te versturen, alleen in te voeren![]()
Of stond die vraag er los van.
Bitcoin transacties zijn op dit moment nog erg duur maar bij de meeste andere coins valt het volgens mij wel mee. Ik heb geen ervaring met Nexus zeg ik eerlijk maar op het moment dat je een transactie aanmaakt zie je meestal wel hoeveel fee eraf gaat voordat je op verzenden drukt dus probeer dat anders ff een keertje.quote:Op donderdag 21 december 2017 15:51 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Die stond er min of meer los vanIk heb die Nexus wallet (het betreft de Nexus coin in mijn voorbeeld) gedownload. Elke transfer van en naar die walllet kost dus geld? Loont het zich dan wel om dit te doen? Het gaat om ongeveer 75 euro aan coins namelijk (niet heel veel, maar veilig is veilig toch?)
Edit: Is er ook een algemene wallet? Dus voor alle coins?
Heel erg bedankt voor jouw heldere uitleg, ik vind het eerlijk gezegd nog wat verwarrend maar ik moet er echt aan gaan denken. Heb te veel op exchanges staan en ga janken wanneer ze omvallen.quote:Op donderdag 21 december 2017 15:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Prima vraag hoor.![]()
Stel je download bv Electrum als btc wallet. Op het moment dat je daarin je nieuwe eigen wallet aanmaakt op je desktop krijg je een seed (twaalf woorden in een bepaalde volgorde). Die schrijf je bv gewoon met pen op een blaadje en die bewaar je ergens goed waar niemand er iets mee kan. Dan stort je je BTC in die wallet. Dan kan je ook nog je private key ergens vinden in de wallet via het menu. Die bewaar je ook.
Stel nou dat je computer in de fik vliegt. Dan koop je een nieuwe computer, download je Electrum weer en kies je ipv 'nieuwe wallet maken' voor 'bestaande wallet herstellen' oid. Dan vraagt ie om je seed en dan plop, daar zijn je bitcoins weer. Want die hoorden immers bij die wallet.
Probeer het zo te zien: jouw bitcoins staan helemaal niet fysiek in die wallet. Die staan ergens op de blockchain. Zoals elke bitcoin. De wallet is een veilige schil waar alleen JIJ de sleutel van hebt zodat je er de controle over hebt.
Bitcoins die op een exchange staan staan ook wel in een 'wallet' op de exchange, maar daar heb jij geen seed of private key van. Dus als ie failliet gaat of ineens niet meer bestaat heb je er NUL controle over en zijn ze weg. Kan je er niet meer bij.
Daarom: bitcoins waarmee je wilt handelen kunnen best even op een exchange want anders blijf je het vanuit je eigen wallet naar de exchange versturen en dat kost steeds fee. Maar btc waarvan je denkt 'dat wil ik toch gewoon maanden of jaren bewaren en voorlopig niks mee doen' zet die in godsnaam lekker in een eigen wallet.
Snap je het zo een beetje? Eerlijk zeggen.
Oh en de private key is ook handig bij bv een fork van bitcoin. Stel dat je exchange die fork helemaal niet ondersteunt krijg je niks. Maar als je btc nu in bv Electrum staan en er is nu een fork en je wilt de coins van die fork over een half jaar nog eens claimen kan dat. Met je private key.
Hm even denken hoe ik dat goed en simpel uitleg.quote:Op donderdag 21 december 2017 16:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor jouw heldere uitleg, ik vind het eerlijk gezegd nog wat verwarrend maar ik moet er echt aan gaan denken. Heb te veel op exchanges staan en ga janken wanneer ze omvallen.
Zou je nog het verschil tussen die seed en de private key kunnen uitleggen? Zijn beide cruciaal?
Begrijp ik goed dat je met de seed dan ook weer je private key terug hebt? Want je restored dan weer?quote:Op donderdag 21 december 2017 16:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm even denken hoe ik dat goed en simpel uitleg.
In een wallet kunnen meerdere adressen staan die je gebruikt om te verzenden en ontvangen. Van elk adres in die wallet heb je de private key nodig bv als je een fork wilt claimen.
Maar die seed van woorden is om een complete wallet te restoren als er iets gebeurt bv. Dan hoef je niet van alle gebruikte adressen je private key in te voeren maar daarmee kan je dan het geheel herstellen.
En dus ook: iemand die jouw seed heeft kan bij al je bitcoins. Dus veilig bewaren.
Een seed van woorden is ook makkelijker te bewaren. Een private key kan je al snel een foutje mee maken als je die enorme sliert nummers en letters moet overtypen. Seed is wat makkelijker voor jezelf als je die ene keer nodig hebt.
Ligt eraan. Meeste coins hebben hun eigen officiële wallet die je kunt downloaden. Moet je even de officiële site van die coin checken. Is per coin verschillend of ze bv wel of niet in een bepaalde wallet kunnen.quote:Op donderdag 21 december 2017 16:08 schreef Apekoek het volgende:
En aangezien ik iets van 12 altcoins heb, kunnen die allemaal opgeslagen worden op een wallet op een hardeschijf of USB stick?
Daar kan echt niemand je mee helpen. Sorry. Niemand heeft een glazen bol helaas..quote:Op donderdag 21 december 2017 16:27 schreef Jeppie67 het volgende:
Welke coins kun je het beste nu instappen?
Dat begrijp ik. Ik zal het niemand kwalijk nemenquote:Op donderdag 21 december 2017 16:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar kan echt niemand je mee helpen. Sorry. Niemand heeft een glazen bol helaas..
Klinkt flauw maar niet zo bedoeld. Wij kunnen niet garanderen wat er zal stijgen. Niemand wil verantwoordelijk zijn voor andermans eventueel verlies.
De coin die het meeste gaat stijgen. Andersom geldt het verhaal voor de coin die het meeste gaat dalen.quote:Op donderdag 21 december 2017 16:27 schreef Jeppie67 het volgende:
Welke coins kun je het beste nu instappen?
Ja klopt, met de seed herstel je je complete wallet.quote:Op donderdag 21 december 2017 16:20 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je met de seed dan ook weer je private key terug hebt? Want je restored dan weer?
Had voor 500 euro aan ripples gekocht toen ze nog 25 dollarcent waard waren. Gaat lekker.quote:Op donderdag 21 december 2017 16:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Man man man wat een speculatief speelgoed die coins
Portemonnee van 200 euro fluctueert 30 euro in 2 uur
Toch maar wat extra ripples gekochtHeb daar wel vertrouwen in
Met serieus geld ga ik nog wel indexbeleggen
Ik zit met hetzelfde.quote:Op donderdag 21 december 2017 16:45 schreef ttm het volgende:
aangezien mijn portfolio steeds serieuzere vormen begint aan te nemen wil ik graag mijn coins stallen in een hardware wallet.
Heb gekeken naar de Ledger maar daar kunnen niet al mijn coins op. Ik bezit 13 verschillende coins.
Hoe los ik dit op
Bittrex is gesloten voor nieuwe aanmelding. Ik ben zelf tevreden met cryptopia tot nu toe! Binance schijnt ook prima te zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ben me ook wat aan het inlezen. Ik lees dat jullie over het algemeen Bittrex gebruiken. Is hier een reden voor? Collega van me raadde eToro aan. Wat is jullie advies?
Ik ben tevreden over Bitstamp. Het aantal coins dat je kan verhandelen is beperkt, maar voor mij vooralsnog voldoende.quote:Op vrijdag 22 december 2017 18:03 schreef happylife070 het volgende:
Ik handel bij Kraken maar ben de downtime daar een beetje zat.
Vriend van me gaf het advies om naar Bitstamp over te stappen maar zie daar alleen maar berichten met ellende van.
Welke exchanges kunnen jullie echt positief over zijn qua uptime, betrouwbaarheid evt. support en kosten, Ik heb XRP, ETH en Iota
Ik zie allemaal berichten van mensen waar overgemaakt geld verdwijnt, support niet reageert en zo.quote:Op vrijdag 22 december 2017 18:05 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik ben tevreden over Bitstamp. Het aantal coins dat je kan verhandelen is beperkt, maar voor mij vooralsnog voldoende.
Ik koop alle coins via Anycoin en dit bevalt mij prima. Maar er zijn wellicht meer plekken.quote:Op vrijdag 22 december 2017 17:49 schreef IPA35 het volgende:
Weet iemand een goede plek waar je ETH en BCH direct kunt verkopen voor Euro's?
Dat is bv. 1 van de redenen dat ik een HW wallet gebruik. Ik laat geen grote hoeveelheden op Bitstamp staan, maar ik gebruik Bitstamp alleen om te handelen. Ik denk dat je over elke Exchange negatieve zaken kan vinden op internet.quote:Op vrijdag 22 december 2017 18:12 schreef happylife070 het volgende:
[..]
Ik zie allemaal berichten van mensen waar overgemaakt geld verdwijnt, support niet reageert en zo.
Niet eentje maar nmeerdere
https://www.bestbitcoinexchange.net/en/bitstamp-net/
btcdirect?quote:Op vrijdag 22 december 2017 22:22 schreef Landgeld het volgende:
Weet iemand een plek waar je nu nog bitcoins kan kopen?
Naast Bitonic, bitmymoney, Bitkassa.
Ik zou maar gewoon even wachten tot alles weer een beetje rustiger is dan.quote:Op vrijdag 22 december 2017 22:49 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Werkt niet - registreren geen optie
nofi, maar al jouw vragen staan letterlijk in de OP.quote:Op vrijdag 22 december 2017 22:11 schreef markmarkmark het volgende:
ik heb net een wallet aangemaakt bij electrum.
- hoe en waar kan ik bitcoins kopen met ideal?
- hoe en waar kan ik andere crypto munten ervoor kopen?
- en het belangrijkst, hoe krijg ik het weer in euro's terug op mijn bank?
ik zal de op nog een keer door lezen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 23:48 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
nofi, maar al jouw vragen staan letterlijk in de OP.
Daarbij moet gezegd worden dat het momenteel niet gemakkelijk is om aan coins te komen, bijna alle brokers en exchanges hebben registratiestops, vertragingen in verificatieprocedures, hoge fees of limieten (hoge minimum bedragen) ingesteld vanwege enorme drukte zowel bij henzelf als op de Bitcoin blockchain.
Is dit de reden dat de meeste hier geen aankoopadvies willen geven? Hij stond deze week toch op 1,20?quote:Op vrijdag 8 december 2017 12:54 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat banken verhaal moet je met een grote pot zout nemen, of doe maar rustig een vrachtwagen vol zout.
XRP gaat nooit veel stijgen, misschien in een uiterst geval rond de $0.50 als je mazzel hebt volgend jaar, het staat ook al ruim een half jaar nagenoeg stil.
Da's de cryptomarkt in a nutshell. Het gaat alle kanten op. Persoonlijk zie ik zeker mogelijkheden voor XRP, als banken erin geïnteresseerd zijn dan valt er geld te verdienen. Die doen niets uit idealistische overwegingen. Ik ben nog wel benieuwd welke 2 household namen er voor het einde van het jaar genoemd gaan worden die gebruik gaan maken van het Ripple netwerk. Indien dit namen zijn zoals een Amazon, dan zal dat zeker een positief effect hebben op de koers van de XRP. Voor de rest: koop een glazen en begin met turen.quote:Op zaterdag 23 december 2017 09:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is dit de reden dat de meeste hier geen aankoopadvies willen geven? Hij stond deze week toch op 1,20?
Even beetje kort want moet zo weg maar even snel punt 2: een bitcoin is opgebouwd uit Satoshi's. SAT. En een coin die op bv 0.00000048 btc staat is makkelijker 48 sat te noemenquote:Op zaterdag 23 december 2017 10:14 schreef nickhguitar het volgende:
Ik heb 3 vragen op deze vroege morgen:
1: Ik heb coins gekocht via een site waar ik uiteindelijk 25% kwijt was voordat het geld goed en wel op de juiste exchange stond (25 euro transactiekosten). Gisteren zag ik hier de site anycoin voorbij komen, waar je naast BTC ook bijv. ETC kan kopen. Is het dan geen beter idee om in vervolg zo'n munt te kopen, aangezien daar de transactiekosten maar iets van 5% waren? (en waarom is dat uberhaupt?)
2: Ik zie veel mensen die praten over SAT's. Waarom doen ze dat en waarom niet gewoon in BTC?
3: Is er een tool/hulpmiddel om (voornamelijk voor daytraders) een wat beter beeld te houden van hoeveel winst je nu precies hebt, INCLUSIEF de fee's die je betaald wanneer je je coins weer verkoopt? Ik ben bekend met bitfolio, maar ik zoek dus iets wat op het eind rekening houd met alle kosten die erbij komen. Als ik bijv. op kraken verkoop dan vind ik het wel eens lastig om dan snel te zien of ik dan iets verlies heb, winst heb of quite speel.
Mbt vraag 1. Eigenlijk is het verstandig om jezelf aan te melden bij een beurs. Dan stuur je daar je geld naartoe, en koop je daarvoor je coins. Verdiep je wel eerst in de fees die ze vragen, en welke coins er verhandeld worden. Het zou vervelend zijn als je op een beurs zit waar ze jouw coin niet verhandelen. Voor de rest is het verdiepen in de materie, en een glazen bol aanschaffenquote:Op zaterdag 23 december 2017 10:14 schreef nickhguitar het volgende:
Ik heb 3 vragen op deze vroege morgen:
1: Ik heb coins gekocht via een site waar ik uiteindelijk 25% kwijt was voordat het geld goed en wel op de juiste exchange stond (25 euro transactiekosten). Gisteren zag ik hier de site anycoin voorbij komen, waar je naast BTC ook bijv. ETC kan kopen. Is het dan geen beter idee om in vervolg zo'n munt te kopen, aangezien daar de transactiekosten maar iets van 5% waren? (en waarom is dat uberhaupt?)
2: Ik zie veel mensen die praten over SAT's. Waarom doen ze dat en waarom niet gewoon in BTC?
3: Is er een tool/hulpmiddel om (voornamelijk voor daytraders) een wat beter beeld te houden van hoeveel winst je nu precies hebt, INCLUSIEF de fee's die je betaald wanneer je je coins weer verkoopt? Ik ben bekend met bitfolio, maar ik zoek dus iets wat op het eind rekening houd met alle kosten die erbij komen. Als ik bijv. op kraken verkoop dan vind ik het wel eens lastig om dan snel te zien of ik dan iets verlies heb, winst heb of quite speel.
Duurde bij mij dus 4 dagen en de helft van de winst (alles wat hij gestegen was in die tijd.quote:Op zondag 24 december 2017 18:33 schreef iPancakeMix het volgende:
Gisteren voor 100 euro aan ETH gekocht en voor 100 euro aan LTC op anycoin. Helaas kreeg ik na de betaling van beide orders de melding dat de order niet automatisch verwerkt kon worden, en dat ik contact op moest nemen met de klantenservice.
Ik verwacht voorlopig geen antwoord van de klantenservice omdat het overal mega druk is op het moment, maar in de tussentijd heb ik wel een vraagje.
Als ik op het moment van aanschaffen een bepaald aantal ETH en LTC koop volgens de koers die op dat moment geldt, krijg ik dan over een paar dagen (of hoe lang het ook mag duren) precies dat aantal, of gelden dan de koersen op het moment dat ze mijn order verzenden?
Beetje lastig uitgelegd, hoop dat je het snapt
Blockfolioquote:Op zondag 24 december 2017 16:20 schreef Exocet het volgende:
Welke app is handig om te gebruiken om de koersen van veel coins te zien in het laatste uur? TradingView heeft bij lange na niet alle coins en CoinCap kan niet kleiner dan ‘today’ laten zien.