abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 december 2022 @ 13:15:57 #126
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207212102
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:14 schreef dimmak het volgende:

[..]
Als ik je zo hoor zou ik het bij Bitvavo laten staan. ;) Zo lang je staking niet aan hebt staan garanderen ze dat ze je holdings 1 op 1 aanhouden (full reserve). Dat zou ik met de Nederlandse wetgeving dan meer vertrouwen dan mezelf als ik een hardware wallet al te zou vinden. In de laatste Satoshi Radio gaat het er ook over:
[..]
Wanneer dan ooit de bedragen groter worden, en je wat meer verdiept hebt in de werking zou je dan over kunnen gaan tot (hardware) wallet.
Beetje flauw zo. Ik zie aanleiding om het principe van 'not your keys not your coins' toe te gaan passen, want er is gerommel bij een custodian partij. Maar als ik dan in een beginnerstopic wat eenvoudige vragen stel, dan moet ik me eerst maar meer verdiepen of anders maar gewoon erbij blijven zoals het was. :{

Al is het natuurlijk een prima punt om mezelf hierover meer bij te spijkeren. Ik hoopte dat dit topic hierbij zou kunnen helpen.

Ik heb die podcast geluisterd, maar hoorde vooral heel veel voorzichtig formuleren rond Bitvavo omdat het ook hun sponsor is.

In het SC topic lees ik dan weer dit:
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 01:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je coins of geld hebt staan bij Bitvavo, haal het weg.
[..]
Dus het voelt nu niet als een meest logische keuze om daar weer naar terug te gaan. Tijd om een stap te maken naar een eigen wallet (maar geen hardware wallet).

Ik had dat staking trouwens wel aanstaan bij Bitvavo. Was een vinkje dat je kon zetten, en dat heb ik aangevinkt. Zonder precies te weten wat het was. Als nieuweling op dat gebied lees je al zoveel dat je het gewoon allemaal niet goed snapt of weet wat de juiste acties zijn.

Maar goed, ik ben daar nu weg en cryptoloos, want gewoon laten uitbetalen op mijn rekening.

Concrete stappen en vragen die ik nu heb over een eigen wallet:
- ik laat die Crypto.com DeFi wallet voor wat het is
- ik maak een nieuwe wallet aan bij Trust Wallet
- koop ik dan bij bitonic.nl BTC en stuur dat naar die wallet? (aankopen via iDeal wil ik graag)
- hoe kom ik aan ETH (via Ideal)?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207212395
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Beetje flauw zo. Ik zie aanleiding om het principe van 'not your keys not your coins' toe te gaan passen, want er is gerommel bij een custodian partij. Maar als ik dan in een beginnerstopic wat eenvoudige vragen stel, dan moet ik me eerst maar meer verdiepen of anders maar gewoon erbij blijven zoals het was. :{

Al is het natuurlijk een prima punt om mezelf hierover meer bij te spijkeren. Ik hoopte dat dit topic hierbij zou kunnen helpen.

Ik heb die podcast geluisterd, maar hoorde vooral heel veel voorzichtig formuleren rond Bitvavo omdat het ook hun sponsor is.

In het SC topic lees ik dan weer dit:
[..]
Dus het voelt nu niet als een meest logische keuze om daar weer naar terug te gaan. Tijd om een stap te maken naar een eigen wallet (maar geen hardware wallet).

Ik had dat staking trouwens wel aanstaan bij Bitvavo. Was een vinkje dat je kon zetten, en dat heb ik aangevinkt. Zonder precies te weten wat het was. Als nieuweling op dat gebied lees je al zoveel dat je het gewoon allemaal niet goed snapt of weet wat de juiste acties zijn.

Maar goed, ik ben daar nu weg en cryptoloos, want gewoon laten uitbetalen op mijn rekening.

Concrete stappen en vragen die ik nu heb over een eigen wallet:
- ik laat die Crypto.com DeFi wallet voor wat het is
- ik maak een nieuwe wallet aan bij Trust Wallet
- koop ik dan bij bitonic.nl BTC en stuur dat naar die wallet? (aankopen via iDeal wil ik graag)
- hoe kom ik aan ETH (via Ideal)?
Ik bedoelde het niet flauw of iets dergelijks. Voor sommige mensen is het nou eenmaal beter om iets bij een custodian te laten staan en je vind zelf dat het allemaal maar veel gedoe is.. Het was een goedbedoeld advies. Ik heb vele mensen geld zien verliezen omdat ze self-custody niet goed begrepen of te lichtzinnig mee omgingen en daardoor hun holdings kwijt raakten. Uiteraard is self-custody het allerbest, maar het is niet voor iedereen weggelegd.

Satos.eu heeft ETH geloof ik. En idd, het is zo makkelijk om BTC/ETH naar een adres te sturen zodat het in je wallet beland.
Uitvinder van de biersmiley.
  zaterdag 24 december 2022 @ 14:00:35 #128
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_207212584
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Concrete stappen en vragen die ik nu heb over een eigen wallet:
- ik laat die Crypto.com DeFi wallet voor wat het is
- ik maak een nieuwe wallet aan bij Trust Wallet
- koop ik dan bij bitonic.nl BTC en stuur dat naar die wallet? (aankopen via iDeal wil ik graag)
- hoe kom ik aan ETH (via Ideal)?
Via btcdirect je btc en/of eth kopen en dat sturen naar een wallet. Het maakt niet zoveel uit wat voor wallet dat is. Trust is goed maar ook Metamask. Je kunt via btcdirect gewoon direct de gekochte munten laten uitbetalen naar de opgegeven wallet.
In ieder geval ervoor zorgen dat je je mnemonic phrase ergens is opgeschreven. Niet in een wordbestandje oid, gewoon even op papier.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 24 december 2022 @ 14:19:16 #129
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207212751
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:00 schreef Quotidien het volgende:

[..]
Via btcdirect je btc en/of eth kopen en dat sturen naar een wallet. Het maakt niet zoveel uit wat voor wallet dat is. Trust is goed maar ook Metamask. Je kunt via btcdirect gewoon direct de gekochte munten laten uitbetalen naar de opgegeven wallet.
In ieder geval ervoor zorgen dat je je mnemonic phrase ergens is opgeschreven. Niet in een wordbestandje oid, gewoon even op papier.
Dank je! BTCDirect ga ik proberen.

Nu eerste kleine aankoop als test via bitonic gedaan. De eerste keer heeft blijkbaar wat wachttijd, dus ik wacht dat even af.

Wat ik dan wel weer opvallend vind aan Trust Wallet is dat ik nu een seed van 12 woorden heb gekregen. Het moeten er toch 24 zijn? Het wordt op deze manier toch ook gewoon onnodig ingewikkeld gemaakt..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207236698
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dank je! BTCDirect ga ik proberen.

Nu eerste kleine aankoop als test via bitonic gedaan. De eerste keer heeft blijkbaar wat wachttijd, dus ik wacht dat even af.

Wat ik dan wel weer opvallend vind aan Trust Wallet is dat ik nu een seed van 12 woorden heb gekregen. Het moeten er toch 24 zijn? Het wordt op deze manier toch ook gewoon onnodig ingewikkeld gemaakt..
Een seed kan ook uit 12 woorden bestaan. Sommige wallets kiezen daarvoor omdat dat iets makkelijker te onthouden kan zijn. Je kan een seed van 12 in een kleiner tijdsbestek brute forcen dan 24 woorden. Maar met de hardware die er nu is duurt dat alsnog weken. Kortom, die 12 woorden zijn nu nog veilig genoeg wanneer je ze goed opslaat.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_207923673
Zit nu de veel geprezen '' the bitcoin standerd'' te lezen
Vind hem behoorlijk langdradig
Ik heb net het hoofdstuk van goud afgesloten en zit nu in Oostenrijkse economics
Nog geen woord over btc gerept :')

Is er wellicht een betere alternatief?

Ga het boek wel uitlezen natuurlijk, maar had ik dit geweten dan zou ik voor een andere titel gaan
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207928290
Ons geld is stuk?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_207931530
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:19 schreef Ali_boo het volgende:
Zit nu de veel geprezen '' the bitcoin standerd'' te lezen
Vind hem behoorlijk langdradig
Ik heb net het hoofdstuk van goud afgesloten en zit nu in Oostenrijkse economics
Nog geen woord over btc gerept :')

Is er wellicht een betere alternatief?

Ga het boek wel uitlezen natuurlijk, maar had ik dit geweten dan zou ik voor een andere titel gaan
Het wordt later wel duidelijk. :P

Maar Ons Geld Is Stuk is ook een prima boek inderdaad.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_207939574
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:12 schreef dimmak het volgende:

[..]
Het wordt later wel duidelijk. :P

Maar Ons Geld Is Stuk is ook een prima boek inderdaad.
Komt goed :7

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208310621
Als je crypto in waarde is gestegen en je verkooot je crypto. Kun je dit bedrag dan direkt overzetten op bijv een visa of mastercard? Of accepteren deze kaarten zelfs direkt het kopen van je cryptomunten voor tegoed in Euros of dollars?

Bestaan er ook btc pinautomaten waar je euros op kunt nemen?
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 10:45:28 #136
18653 crew  D.
pi_208310771
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:29 schreef Belugastroop het volgende:
Als je crypto in waarde is gestegen en je verkooot je crypto. Kun je dit bedrag dan direkt overzetten op bijv een visa of mastercard? Of accepteren deze kaarten zelfs direkt het kopen van je cryptomunten voor tegoed in Euros of dollars?

Bestaan er ook btc pinautomaten waar je euros op kunt nemen?
Volgens mij is iets storten op je creditcard, behalve cash vanaf jouw eigen geregistreerde bankrekening, niet te doen. Je kunt wel gratis een Visakaart bij bijvoorbeeld Binance aanvragen, en dan daarmee betalen.

Er zijn wel BTC pinautomaten, maar alleen om op te nemen, niet om te storten.
pi_208311589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:45 schreef D. het volgende:

[..]
Volgens mij is iets storten op je creditcard, behalve cash vanaf jouw eigen geregistreerde bankrekening, niet te doen. Je kunt wel gratis een Visakaart bij bijvoorbeeld Binance aanvragen, en dan daarmee betalen.

Er zijn wel BTC pinautomaten, maar alleen om op te nemen, niet om te storten.
Die Visa creditcard via Binance. Die verbruikt dan direkt je crypto als je iets wilt betalen in dollars of euros?
Je kunt niet direkt canaf je crypto wallet crypto verkopen aan Visa voor tegoed in op je kaart in Euros?
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 12:10:57 #138
18653 crew  D.
pi_208311627
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:06 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Die Visa creditcard via Binance. Die verbruikt dan direkt je crypto als je iets wilt betalen in dollars of euros?
Je kunt niet direkt canaf je crypto wallet crypto verkopen aan Visa voor tegoed in op je kaart in Euros?
Je kunt je crypto verkopen en je cashtegoeden gebruiken, of je crypto gebruiken om mee te betalen en dat wordt dan idd omgerekend.
pi_211650164
Via welke website of app kan je buy en sell walls zien?
pi_211678023
_

[ Bericht 35% gewijzigd door Gunnter op 20-12-2023 10:22:25 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')