abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 10 februari 2022 @ 08:53:52 #101
416020 K44S
The bearded man
pi_203594245
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 08:36 schreef shiz het volgende:
Gewoon in je glazen bol kijken en dan slapend rijk worden.

Er is maar een asterisk-garantie... BTC en ETH gaan hun alltime record weer verbreken (wanneer is een vraag van tijd; disclaimer: 'behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst'), voor de rest is het jezelf inlezen, strategie bepalen en analyses te doen. Als iedereen het op een presenteerblaadje zou kunnen krijgen, tja...
Ja dat is logisch en snap ik ook wel ;)

Maar je moet ergens een beetje informatie vandaan krijgen.

Bedankt voor het antwoorden iig
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 09:04:17 #102
18653 crew  D.
pi_203594364
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 08:19 schreef K44S het volgende:

[..]
Check! Thx.

Hoe kan je in de gaten houden welke crypto wat doet? Ik bedoel, er zijn er zo'n 20........ waar kan je informatie halen wat misschien gaat stijgen?
Er zijn er zo’n 20?

Dan zit je er maar een paar duizend naast ;)
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:08:02 #103
416020 K44S
The bearded man
pi_203594401
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:04 schreef D. het volgende:

[..]
Er zijn er zo’n 20?

Dan zit je er maar een paar duizend naast ;)
Hahahha, dit is het +- wat ik zag op Bitvavo
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 09:28:30 #104
18653 crew  D.
pi_203594609
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:08 schreef K44S het volgende:

[..]
Hahahha, dit is het +- wat ik zag op Bitvavo
Ah, daar ben ik niet zo bekend. Heb daar sinds een maand een account omdat ik wat btc wilde kopen maar de grote exchanges werkten niet mee.

Op https://www.coingecko.com/nl staat de teller op 12523 munten, maar kan er zo 10 noemen die er (nog) niet op staan, dus dat zullen er ook honderden zijn ;)
pi_203595457
Bitvavo heeft inderdaad niet veel tokens, maar wel meer dan 20 :P

Prima exchange als je net begint, lekker met iDeal wil betalen, gratis storten en opnemen, lage fees betaalt bij aankopen en verkopen en het is Nederlands en superveilig. Hun klantenservice is ook echt uitmuntend.

Maar als je echt low cap pareltjes wil vinden kom je daar niet echt ver.
pi_205057925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:08 schreef K44S het volgende:

[..]
Hahahha, dit is het +- wat ik zag op Bitvavo
Er zijn er meer
Alleen dan moet je niet de app gebruiken maar inlog in de browser.

https://blog.bitvavo.com/9-new-listings-today-more-than-175a/

Totaal 175 stuks
pi_206291717
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  woensdag 9 november 2022 @ 18:13:48 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206615583
is nu een goed tijd om in te stappen?

https://finance.yahoo.com/quote/ETH-USD?p=ETH-USD
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 20:32:16 #109
18653 crew  D.
pi_206795873
Even wat SC-posts verwijderd :Y
  dinsdag 20 december 2022 @ 20:41:26 #110
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207163839
Ik heb BTC en ETH op Bitvavo staan. Net naar de cryptocast van deze week geluisterd en wordt er toch wat zenuwachtig van om het daar te laten staan.

Het gemak van zo'n partij is voor een noob als ik gewoon erg groot. Ben een beetje aan het zoeken geweest naar non-custiodal oplossingen, maar daar haak ik op af hoor.

Dus wat zijn alternatieven?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207163928
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 20:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik heb BTC en ETH op Bitvavo staan. Net naar de cryptocast van deze week geluisterd en wordt er toch wat zenuwachtig van om het daar te laten staan.

Het gemak van zo'n partij is voor een noob als ik gewoon erg groot. Ben een beetje aan het zoeken geweest naar non-custiodal oplossingen, maar daar haak ik op af hoor.

Dus wat zijn alternatieven?
Ik zou iedereen aanraden een ledger te kopen. Het heeft support voor veel verschillende shitcoins en werkt gewoon erg prettig.

Tevens denk ik dat het goed is voor iedereen in crypto om tenminste eens in je leven een transactie te doen. Wat ik niet snap is dat men wel investeert in crypto, maar het eigenlijk niet snapt, of aandurft om het te gebruiken. Weet je dan wel wat je hebt gekocht?

Waar haak je precies op af?
pi_207164213
Ik doe sinds een paar maanden ook mee met coins... snap er nog steeds de ballen van en heb gewoon wat random coins gekocht (zo'n 200 euro, wat nu nog 120 euro waard is haha).

Its like gokken denk ik, gelukkig heb ik deze centjes niet nodig en kon ze met gemak missen en vond het toch wel grappig om eens mee te doen (via bitvavo) maar tot op heden zie ik alleen maar coins in waarde zakken..

Maar zal z'n tijd wel nodig hebben, heb de tijd dus dat scheelt! :+
Just say hi!
  dinsdag 20 december 2022 @ 20:59:02 #113
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207164216
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 20:46 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik zou iedereen aanraden een ledger te kopen. Het heeft support voor veel verschillende shitcoins en werkt gewoon erg prettig.

Tevens denk ik dat het goed is voor iedereen in crypto om tenminste eens in je leven een transactie te doen. Wat ik niet snap is dat men wel investeert in crypto, maar het eigenlijk niet snapt, of aandurft om het te gebruiken. Weet je dan wel wat je hebt gekocht?

Waar haak je precies op af?
Ik haak af op het ongemak. Zelf zo'n ledger en zo'n code moeten bewaren. Kom op zeg, lijkt wel of je je geld in een oude sok onder je matras legt.

En ook een wallet aanmaken. Het hoe en wat kost allemaal weer tijd om in te verdiepen.. In de OP staat Electrum als voorbeeld. Maar als je dan zelf wat zoekt staat Electrum in zo'n lijstje weer ergens onderaan. Al die keuzes en uitzoekgedoe. :{

Ik wil crypto gewoon ernaast als een soort spaarpotje hebben. Dus een custodial is voor iemand als mij gewoon een uitkomst. Maar ja, dan hoor je over gedoe bij Bitvavo en dan twijfel je ook weer.

Was net echt wel even gemotiveerd om met een eigen wallet aan de slag te gaan, maar die energie is er snel weer uitgeslagen.. :D

Dus, durf je het aan om een alternatief voor Bitvavo aan te prijzen?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207164393
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 20:59 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik haak af op het ongemak. Zelf zo'n ledger en zo'n code moeten bewaren. Kom op zeg, lijkt wel of je je geld in een oude sok onder je matras legt.

En ook een wallet aanmaken. Het hoe en wat kost allemaal weer tijd om in te verdiepen.. In de OP staat Electrum als voorbeeld. Maar als je dan zelf wat zoekt staat Electrum in zo'n lijstje weer ergens onderaan. Al die keuzes en uitzoekgedoe. :{

Ik wil crypto gewoon ernaast als een soort spaarpotje hebben. Dus een custodial is voor iemand als mij gewoon een uitkomst. Maar ja, dan hoor je over gedoe bij Bitvavo en dan twijfel je ook weer.

Was net echt wel even gemotiveerd om met een eigen wallet aan de slag te gaan, maar die energie is er snel weer uitgeslagen.. :D

Dus, durf je het aan om een alternatief voor Bitvavo aan te prijzen?
Ik doe al jaren zaken met Binance en Kraken. Voor mijn gevoel is dat veilig. Maar dat is maar beperkt. Bij welke centrale exchange/broker je crypto wilt bewaren, je blijft afhankelijk van het bedrijf dat er achter zit. Die zijn niet altijd transparant over wat ze doen. En als het misgaat dan kan jij fluiten naar je centen.

Zo'n ledger is leuk man. Dan ben je je eigen bank. het enige dat je hoeft te doen is die 24 woorden in een kluis leggen. het apparaat mag stuk gaan, je mag je wachtwoorden, pincodes en dergelijke allemaal vergeten/verliezen. Zolang jij die woorden hebt zit je safe. En dan heb je iets tastbaars. Een gadget. En tegelijkertijd is het veel veiliger dan welke online platform dan ook

Hecht je waarde aan veel verschillende muntjes, of heb je alleen Bitcoin?
  dinsdag 20 december 2022 @ 21:30:29 #115
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207164911
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 21:07 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik doe al jaren zaken met Binance en Kraken. Voor mijn gevoel is dat veilig. Maar dat is maar beperkt. Bij welke centrale exchange/broker je crypto wilt bewaren, je blijft afhankelijk van het bedrijf dat er achter zit. Die zijn niet altijd transparant over wat ze doen. En als het misgaat dan kan jij fluiten naar je centen.
Heb hier toch maar een wallet aangemaakt. Maar ja, nu heb ik dus een briefje met 24 woorden. En ik heb geen kluis als logische opbergplek dus daar eerst maar eens een goede oplossing voor bedenken..

quote:
Zo'n ledger is leuk man. Dan ben je je eigen bank. het enige dat je hoeft te doen is die 24 woorden in een kluis leggen. het apparaat mag stuk gaan, je mag je wachtwoorden, pincodes en dergelijke allemaal vergeten/verliezen. Zolang jij die woorden hebt zit je safe. En dan heb je iets tastbaars. Een gadget. En tegelijkertijd is het veel veiliger dan welke online platform dan ook
Ik zie daar de leukheid niet zo van in ;)

quote:
Hecht je waarde aan veel verschillende muntjes, of heb je alleen Bitcoin?
Heb alleen Bitcoin en Etherium, 50/50 verdeeld. Andere munten boeien me niet zoveel, want onbekend.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207165127
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 21:30 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Heb hier toch maar een wallet aangemaakt. Maar ja, nu heb ik dus een briefje met 24 woorden. En ik heb geen kluis als logische opbergplek dus daar eerst maar eens een goede oplossing voor bedenken..
Haha bijzonder wel. Daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zou niet mijn eerste keuze zijn. Ik heb een hekel aan die toko, maar als het écht een non-custodial wallet is, dan zal het wel goed zitten :P
quote:
Heb alleen Bitcoin en Etherium, 50/50 verdeeld. Andere munten boeien me niet zoveel, want onbekend.
Verstandig zou ik zeggen. Longterm zit je hier ook het meest safe
  dinsdag 20 december 2022 @ 21:51:45 #117
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207165387
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 21:39 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Haha bijzonder wel. Daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zou niet mijn eerste keuze zijn. Ik heb een hekel aan die toko, maar als het écht een non-custodial wallet is, dan zal het wel goed zitten :P
Ja lekker dan. :D

Maar dat bedoel ik dus met gedoe. Hoe moet ik dan een partij selecteren om een wallet te openen?
En wat maakt die partij nu eigenlijk uit? Ik heb nu toch een wallet met zo'n 24 woorden code, dan ben ik verder toch niet perse afhankelijk van crypto.com? Zij gooien er alleen een fancy look overheen.

Tenminste dat dacht ik..?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207165636
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 21:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ja lekker dan. :D

Maar dat bedoel ik dus met gedoe. Hoe moet ik dan een partij selecteren om een wallet te openen?
En wat maakt die partij nu eigenlijk uit? Ik heb nu toch een wallet met zo'n 24 woorden code, dan ben ik verder toch niet perse afhankelijk van crypto.com? Zij gooien er alleen een fancy look overheen.

Tenminste dat dacht ik..?
Ja klopt hoor. Het mag geen verschil maken. Elke eigen wallet moet goed zijn. Ik ken deze wallet niet. Ik ken alleen de gecentraliseerde tak
  dinsdag 20 december 2022 @ 22:04:11 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207165658
kan ik nu instappen ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207165666
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:04 schreef michaelmoore het volgende:
kan ik nu instappen ??
Dat kan altijd. Maar niemand heeft een glazen bol.
pi_207169306
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 20:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik heb BTC en ETH op Bitvavo staan. Net naar de cryptocast van deze week geluisterd en wordt er toch wat zenuwachtig van om het daar te laten staan.

Het gemak van zo'n partij is voor een noob als ik gewoon erg groot. Ben een beetje aan het zoeken geweest naar non-custiodal oplossingen, maar daar haak ik op af hoor.

Dus wat zijn alternatieven?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 20:59 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik haak af op het ongemak. Zelf zo'n ledger en zo'n code moeten bewaren. Kom op zeg, lijkt wel of je je geld in een oude sok onder je matras legt.

En ook een wallet aanmaken. Het hoe en wat kost allemaal weer tijd om in te verdiepen.. In de OP staat Electrum als voorbeeld. Maar als je dan zelf wat zoekt staat Electrum in zo'n lijstje weer ergens onderaan. Al die keuzes en uitzoekgedoe. :{

Ik wil crypto gewoon ernaast als een soort spaarpotje hebben. Dus een custodial is voor iemand als mij gewoon een uitkomst. Maar ja, dan hoor je over gedoe bij Bitvavo en dan twijfel je ook weer.

Was net echt wel even gemotiveerd om met een eigen wallet aan de slag te gaan, maar die energie is er snel weer uitgeslagen.. :D

Dus, durf je het aan om een alternatief voor Bitvavo aan te prijzen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 21:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ja lekker dan. :D

Maar dat bedoel ik dus met gedoe. Hoe moet ik dan een partij selecteren om een wallet te openen?
En wat maakt die partij nu eigenlijk uit? Ik heb nu toch een wallet met zo'n 24 woorden code, dan ben ik verder toch niet perse afhankelijk van crypto.com? Zij gooien er alleen een fancy look overheen.

Tenminste dat dacht ik..?
Roel zegt het ook al, maar een hardware wallet is toch wel een hele simpele en goede oplossing. Aangaande op je link is het niet zo gek dat ze Electrum onderaan de lijst zetten. Want die is niet lekker fancy en kunnen geen shitcoins in. Nu heb je gekozen voor een closed source wallet van een exchange die eigenlijk maar 1 doel heeft: je verder in de Shitcoins trekken. Dat zou niet mijn keuze zijn. Electrum is één van de veiligste en oudste wallets die er is, wanneer je deze meuk daarboven plaatst in een lijstje heb je er sowieso geen kaas van gegeten. :') Maar Electrum heb jij verder niks aan, want Bitcoin only.

Als de bedragen ik crypto zo groot zijn dat je bang bent voor het omvallen van een exchange zou ik je wat beter verdiepen. Wil je dat niet, laat ze dan lekker bij een exchange staan. Je crypto rond sturen zonder kennis van zaken is een groter risico dan ze laten staan bij een exchange.

Dat gezegd hebbende, de seed van de wallet die je nu gekozen hebt (24 woorden) kun je wel bij andere wallets en zelfs hardware wallets importeren, dus je zit niet perse vast aan die wallet. Bewaar die seed dus heel goed, want zonder die seed kun je dag zeggen tegen je crypto.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 22 december 2022 @ 23:39:21 #122
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207194751
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 08:48 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]
[..]
Roel zegt het ook al, maar een hardware wallet is toch wel een hele simpele en goede oplossing. Aangaande op je link is het niet zo gek dat ze Electrum onderaan de lijst zetten. Want die is niet lekker fancy en kunnen geen shitcoins in. Nu heb je gekozen voor een closed source wallet van een exchange die eigenlijk maar 1 doel heeft: je verder in de Shitcoins trekken. Dat zou niet mijn keuze zijn. Electrum is één van de veiligste en oudste wallets die er is, wanneer je deze meuk daarboven plaatst in een lijstje heb je er sowieso geen kaas van gegeten. :') Maar Electrum heb jij verder niks aan, want Bitcoin only.
Wat zou dan wel een goede wallet voor mij zijn?
Heb nog niets op de wallet gezet. Wilde eerst de boel van Bitvavo afhalen en dat ging zonder problemen.

Hoe ik dan vervolgens weer BTC en ETH kan aankopen en in die wallet onderbrengen heb ik ook nog niet door. Want die crypto.com wallet, daar zie ik geen optie tot kopen.

quote:
Dat gezegd hebbende, de seed van de wallet die je nu gekozen hebt (24 woorden) kun je wel bij andere wallets en zelfs hardware wallets importeren, dus je zit niet perse vast aan die wallet. Bewaar die seed dus heel goed, want zonder die seed kun je dag zeggen tegen je crypto.
Ik zie toch echt een grotere kans dat ik zo'n hardware wallet verlies dan ergens een online wallet.
Moet je de seed nog los bewaren naast de hardware wallet, of koppel je dat aan de hardware?

Beginnersvragen, I know, maar daarvoor is dit topic :)
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207196132
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:39 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Wat zou dan wel een goede wallet voor mij zijn?
Heb nog niets op de wallet gezet. Wilde eerst de boel van Bitvavo afhalen en dat ging zonder problemen.

Hoe ik dan vervolgens weer BTC en ETH kan aankopen en in die wallet onderbrengen heb ik ook nog niet door. Want die crypto.com wallet, daar zie ik geen optie tot kopen.
[..]
Ik zie toch echt een grotere kans dat ik zo'n hardware wallet verlies dan ergens een online wallet.
Moet je de seed nog los bewaren naast de hardware wallet, of koppel je dat aan de hardware?

Beginnersvragen, I know, maar daarvoor is dit topic :)
Het is belangrijk om te weten wat nou eigenlijk een wallet is. Want eigenlijk is een wallet maar een gekke naam, je hebt namelijk geen coins in je wallet staan, die staan geregistreerd in de blockchain van je cryptocurrency. Een "(hardware) wallet" stelt je alleen in staat om balansen in te zien en transacties te ondertekenen. Een hardware wallet heeft hierin een extra stap dmv de hardware waardoor het nog iets veiliger is. Toch blijft bij zowel een hardware als software wallet de seed je zwakste schakel (al kan je bij een hardware wallet wel een 25e woord gebruiken als extra beveiliging). In die zin is een hardware wallet dus wat veiliger.

Ga je voor een software wallet heb je voor multi-currency wallets alleen de keuze uit closed-source, dus moet je de keuze maken om voor een bekende partij te gaan die je durft te vertrouwen. Trust Wallet heeft daarin volgens mij al wel hun sporen verdient. Ook daarbij krijg je dan weer een seed van 24 woorden die je ook bij een andere wallet zou kunnen gebruiken. Belangrijk is dus om die 24 woorden goed op te slaan en te bewaren en het liefst niet te dicht bij je telefoon waar je wallet op staat. Omdat je alleen BTC en ETH hebt zou ik persoonlijk in jouw situatie de keuze maken om ze op te splitsen. Bitcoin in Electrum en ETH in Metamask, beide wallets zijn open-source dus de broncode is door iedereen in te zien en daardoor is de kans op backdoors en andere onveiligheden veel kleiner. Verder zou ik ze dan niet op devices zetten die je veel gebruikt zoals bijv. je telefoon.

Gebruik je een hardware wallet is de wallet op je telefoon vooral om je balansen in te zien en is de hardware een extra stap om transacties te ondertekenen.

Zoals eerder gezegd krijg je bij beide 24 woorden wat je laatste backup is. Bij een hardware wallet heb je dan nog de mogelijkheid om een 25e woord toe te voegen. 24 woorden kun je op vele manieren opslaan, ook zou je je seed kunnen opknippen en op verschillende plekken verstoppen.

Zoals je hierboven kan lezen komt er best wel wat bij kijken. Je kan dus ook nog de keuze maken (omdat je het niet ziet zitten met self-custody) om je holdings bij Bitvavo (of andere exchange/custodian) te laten staan. Voordeel is dat je altijd bij je holdings kan met je inloggegevens + 2FA, het nadeel is dat die custodian falliet kan gaan en daarmee je holdings verloren gaan. Daarom zou ik als je voor deze optie gaat iig voor een full reserve exchange (Kraken) of custodian (Amdax) gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 23 december 2022 @ 13:25:26 #124
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207199295
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:41 schreef dimmak het volgende:

[..]
Het is belangrijk om te weten wat nou eigenlijk een wallet is. Want eigenlijk is een wallet maar een gekke naam, je hebt namelijk geen coins in je wallet staan, die staan geregistreerd in de blockchain van je cryptocurrency. Een "(hardware) wallet" stelt je alleen in staat om balansen in te zien en transacties te ondertekenen. Een hardware wallet heeft hierin een extra stap dmv de hardware waardoor het nog iets veiliger is. Toch blijft bij zowel een hardware als software wallet de seed je zwakste schakel (al kan je bij een hardware wallet wel een 25e woord gebruiken als extra beveiliging). In die zin is een hardware wallet dus wat veiliger.

Ga je voor een software wallet heb je voor multi-currency wallets alleen de keuze uit closed-source, dus moet je de keuze maken om voor een bekende partij te gaan die je durft te vertrouwen. Trust Wallet heeft daarin volgens mij al wel hun sporen verdient. Ook daarbij krijg je dan weer een seed van 24 woorden die je ook bij een andere wallet zou kunnen gebruiken. Belangrijk is dus om die 24 woorden goed op te slaan en te bewaren en het liefst niet te dicht bij je telefoon waar je wallet op staat. Omdat je alleen BTC en ETH hebt zou ik persoonlijk in jouw situatie de keuze maken om ze op te splitsen. Bitcoin in Electrum en ETH in Metamask, beide wallets zijn open-source dus de broncode is door iedereen in te zien en daardoor is de kans op backdoors en andere onveiligheden veel kleiner. Verder zou ik ze dan niet op devices zetten die je veel gebruikt zoals bijv. je telefoon.

Gebruik je een hardware wallet is de wallet op je telefoon vooral om je balansen in te zien en is de hardware een extra stap om transacties te ondertekenen.

Zoals eerder gezegd krijg je bij beide 24 woorden wat je laatste backup is. Bij een hardware wallet heb je dan nog de mogelijkheid om een 25e woord toe te voegen. 24 woorden kun je op vele manieren opslaan, ook zou je je seed kunnen opknippen en op verschillende plekken verstoppen.

Zoals je hierboven kan lezen komt er best wel wat bij kijken. Je kan dus ook nog de keuze maken (omdat je het niet ziet zitten met self-custody) om je holdings bij Bitvavo (of andere exchange/custodian) te laten staan. Voordeel is dat je altijd bij je holdings kan met je inloggegevens + 2FA, het nadeel is dat die custodian falliet kan gaan en daarmee je holdings verloren gaan. Daarom zou ik als je voor deze optie gaat iig voor een full reserve exchange (Kraken) of custodian (Amdax) gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank! Mooie uitgebreide toelichting.

Een splitsing naar meerdere wallets of een hardware wallet vind ik echt te gebruiksonvriendelijk. Het gaat in mijn geval om behapbare bedragen.

Trust Wallet klinkt dan wel interessant, ga ik checken.

Klopt het dat je in zo'n wallet niet rechtstreeks crypto kan kopen, zoals bij Bitvavo? Dat is dus het grote voordeel van zo'n custodial?

Dan moet je dus via Bitonic oid je Bitcoin kopen en dat op je wallet laten storten?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207199939
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dank! Mooie uitgebreide toelichting.

Een splitsing naar meerdere wallets of een hardware wallet vind ik echt te gebruiksonvriendelijk. Het gaat in mijn geval om behapbare bedragen.

Trust Wallet klinkt dan wel interessant, ga ik checken.

Klopt het dat je in zo'n wallet niet rechtstreeks crypto kan kopen, zoals bij Bitvavo? Dat is dus het grote voordeel van zo'n custodial?

Dan moet je dus via Bitonic oid je Bitcoin kopen en dat op je wallet laten storten?
Als ik je zo hoor zou ik het bij Bitvavo laten staan. ;) Zo lang je staking niet aan hebt staan garanderen ze dat ze je holdings 1 op 1 aanhouden (full reserve). Dat zou ik met de Nederlandse wetgeving dan meer vertrouwen dan mezelf als ik een hardware wallet al te zou vinden. In de laatste Satoshi Radio gaat het er ook over:

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:20 schreef dimmak het volgende:
De hosts van Satoshi Radio bespreken vandaag de Bitvavo situatie.

https://spoti.fi/3YHrNb2 (vanaf minuut 53)
Wanneer dan ooit de bedragen groter worden, en je wat meer verdiept hebt in de werking zou je dan over kunnen gaan tot (hardware) wallet.
Uitvinder van de biersmiley.
  zaterdag 24 december 2022 @ 13:15:57 #126
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207212102
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:14 schreef dimmak het volgende:

[..]
Als ik je zo hoor zou ik het bij Bitvavo laten staan. ;) Zo lang je staking niet aan hebt staan garanderen ze dat ze je holdings 1 op 1 aanhouden (full reserve). Dat zou ik met de Nederlandse wetgeving dan meer vertrouwen dan mezelf als ik een hardware wallet al te zou vinden. In de laatste Satoshi Radio gaat het er ook over:
[..]
Wanneer dan ooit de bedragen groter worden, en je wat meer verdiept hebt in de werking zou je dan over kunnen gaan tot (hardware) wallet.
Beetje flauw zo. Ik zie aanleiding om het principe van 'not your keys not your coins' toe te gaan passen, want er is gerommel bij een custodian partij. Maar als ik dan in een beginnerstopic wat eenvoudige vragen stel, dan moet ik me eerst maar meer verdiepen of anders maar gewoon erbij blijven zoals het was. :{

Al is het natuurlijk een prima punt om mezelf hierover meer bij te spijkeren. Ik hoopte dat dit topic hierbij zou kunnen helpen.

Ik heb die podcast geluisterd, maar hoorde vooral heel veel voorzichtig formuleren rond Bitvavo omdat het ook hun sponsor is.

In het SC topic lees ik dan weer dit:
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 01:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je coins of geld hebt staan bij Bitvavo, haal het weg.
[..]
Dus het voelt nu niet als een meest logische keuze om daar weer naar terug te gaan. Tijd om een stap te maken naar een eigen wallet (maar geen hardware wallet).

Ik had dat staking trouwens wel aanstaan bij Bitvavo. Was een vinkje dat je kon zetten, en dat heb ik aangevinkt. Zonder precies te weten wat het was. Als nieuweling op dat gebied lees je al zoveel dat je het gewoon allemaal niet goed snapt of weet wat de juiste acties zijn.

Maar goed, ik ben daar nu weg en cryptoloos, want gewoon laten uitbetalen op mijn rekening.

Concrete stappen en vragen die ik nu heb over een eigen wallet:
- ik laat die Crypto.com DeFi wallet voor wat het is
- ik maak een nieuwe wallet aan bij Trust Wallet
- koop ik dan bij bitonic.nl BTC en stuur dat naar die wallet? (aankopen via iDeal wil ik graag)
- hoe kom ik aan ETH (via Ideal)?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207212395
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Beetje flauw zo. Ik zie aanleiding om het principe van 'not your keys not your coins' toe te gaan passen, want er is gerommel bij een custodian partij. Maar als ik dan in een beginnerstopic wat eenvoudige vragen stel, dan moet ik me eerst maar meer verdiepen of anders maar gewoon erbij blijven zoals het was. :{

Al is het natuurlijk een prima punt om mezelf hierover meer bij te spijkeren. Ik hoopte dat dit topic hierbij zou kunnen helpen.

Ik heb die podcast geluisterd, maar hoorde vooral heel veel voorzichtig formuleren rond Bitvavo omdat het ook hun sponsor is.

In het SC topic lees ik dan weer dit:
[..]
Dus het voelt nu niet als een meest logische keuze om daar weer naar terug te gaan. Tijd om een stap te maken naar een eigen wallet (maar geen hardware wallet).

Ik had dat staking trouwens wel aanstaan bij Bitvavo. Was een vinkje dat je kon zetten, en dat heb ik aangevinkt. Zonder precies te weten wat het was. Als nieuweling op dat gebied lees je al zoveel dat je het gewoon allemaal niet goed snapt of weet wat de juiste acties zijn.

Maar goed, ik ben daar nu weg en cryptoloos, want gewoon laten uitbetalen op mijn rekening.

Concrete stappen en vragen die ik nu heb over een eigen wallet:
- ik laat die Crypto.com DeFi wallet voor wat het is
- ik maak een nieuwe wallet aan bij Trust Wallet
- koop ik dan bij bitonic.nl BTC en stuur dat naar die wallet? (aankopen via iDeal wil ik graag)
- hoe kom ik aan ETH (via Ideal)?
Ik bedoelde het niet flauw of iets dergelijks. Voor sommige mensen is het nou eenmaal beter om iets bij een custodian te laten staan en je vind zelf dat het allemaal maar veel gedoe is.. Het was een goedbedoeld advies. Ik heb vele mensen geld zien verliezen omdat ze self-custody niet goed begrepen of te lichtzinnig mee omgingen en daardoor hun holdings kwijt raakten. Uiteraard is self-custody het allerbest, maar het is niet voor iedereen weggelegd.

Satos.eu heeft ETH geloof ik. En idd, het is zo makkelijk om BTC/ETH naar een adres te sturen zodat het in je wallet beland.
Uitvinder van de biersmiley.
  zaterdag 24 december 2022 @ 14:00:35 #128
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_207212584
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Concrete stappen en vragen die ik nu heb over een eigen wallet:
- ik laat die Crypto.com DeFi wallet voor wat het is
- ik maak een nieuwe wallet aan bij Trust Wallet
- koop ik dan bij bitonic.nl BTC en stuur dat naar die wallet? (aankopen via iDeal wil ik graag)
- hoe kom ik aan ETH (via Ideal)?
Via btcdirect je btc en/of eth kopen en dat sturen naar een wallet. Het maakt niet zoveel uit wat voor wallet dat is. Trust is goed maar ook Metamask. Je kunt via btcdirect gewoon direct de gekochte munten laten uitbetalen naar de opgegeven wallet.
In ieder geval ervoor zorgen dat je je mnemonic phrase ergens is opgeschreven. Niet in een wordbestandje oid, gewoon even op papier.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 24 december 2022 @ 14:19:16 #129
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_207212751
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:00 schreef Quotidien het volgende:

[..]
Via btcdirect je btc en/of eth kopen en dat sturen naar een wallet. Het maakt niet zoveel uit wat voor wallet dat is. Trust is goed maar ook Metamask. Je kunt via btcdirect gewoon direct de gekochte munten laten uitbetalen naar de opgegeven wallet.
In ieder geval ervoor zorgen dat je je mnemonic phrase ergens is opgeschreven. Niet in een wordbestandje oid, gewoon even op papier.
Dank je! BTCDirect ga ik proberen.

Nu eerste kleine aankoop als test via bitonic gedaan. De eerste keer heeft blijkbaar wat wachttijd, dus ik wacht dat even af.

Wat ik dan wel weer opvallend vind aan Trust Wallet is dat ik nu een seed van 12 woorden heb gekregen. Het moeten er toch 24 zijn? Het wordt op deze manier toch ook gewoon onnodig ingewikkeld gemaakt..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_207236698
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dank je! BTCDirect ga ik proberen.

Nu eerste kleine aankoop als test via bitonic gedaan. De eerste keer heeft blijkbaar wat wachttijd, dus ik wacht dat even af.

Wat ik dan wel weer opvallend vind aan Trust Wallet is dat ik nu een seed van 12 woorden heb gekregen. Het moeten er toch 24 zijn? Het wordt op deze manier toch ook gewoon onnodig ingewikkeld gemaakt..
Een seed kan ook uit 12 woorden bestaan. Sommige wallets kiezen daarvoor omdat dat iets makkelijker te onthouden kan zijn. Je kan een seed van 12 in een kleiner tijdsbestek brute forcen dan 24 woorden. Maar met de hardware die er nu is duurt dat alsnog weken. Kortom, die 12 woorden zijn nu nog veilig genoeg wanneer je ze goed opslaat.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_207923673
Zit nu de veel geprezen '' the bitcoin standerd'' te lezen
Vind hem behoorlijk langdradig
Ik heb net het hoofdstuk van goud afgesloten en zit nu in Oostenrijkse economics
Nog geen woord over btc gerept :')

Is er wellicht een betere alternatief?

Ga het boek wel uitlezen natuurlijk, maar had ik dit geweten dan zou ik voor een andere titel gaan
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207928290
Ons geld is stuk?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_207931530
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:19 schreef Ali_boo het volgende:
Zit nu de veel geprezen '' the bitcoin standerd'' te lezen
Vind hem behoorlijk langdradig
Ik heb net het hoofdstuk van goud afgesloten en zit nu in Oostenrijkse economics
Nog geen woord over btc gerept :')

Is er wellicht een betere alternatief?

Ga het boek wel uitlezen natuurlijk, maar had ik dit geweten dan zou ik voor een andere titel gaan
Het wordt later wel duidelijk. :P

Maar Ons Geld Is Stuk is ook een prima boek inderdaad.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_207939574
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:12 schreef dimmak het volgende:

[..]
Het wordt later wel duidelijk. :P

Maar Ons Geld Is Stuk is ook een prima boek inderdaad.
Komt goed :7

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208310621
Als je crypto in waarde is gestegen en je verkooot je crypto. Kun je dit bedrag dan direkt overzetten op bijv een visa of mastercard? Of accepteren deze kaarten zelfs direkt het kopen van je cryptomunten voor tegoed in Euros of dollars?

Bestaan er ook btc pinautomaten waar je euros op kunt nemen?
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 10:45:28 #136
18653 crew  D.
pi_208310771
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:29 schreef Belugastroop het volgende:
Als je crypto in waarde is gestegen en je verkooot je crypto. Kun je dit bedrag dan direkt overzetten op bijv een visa of mastercard? Of accepteren deze kaarten zelfs direkt het kopen van je cryptomunten voor tegoed in Euros of dollars?

Bestaan er ook btc pinautomaten waar je euros op kunt nemen?
Volgens mij is iets storten op je creditcard, behalve cash vanaf jouw eigen geregistreerde bankrekening, niet te doen. Je kunt wel gratis een Visakaart bij bijvoorbeeld Binance aanvragen, en dan daarmee betalen.

Er zijn wel BTC pinautomaten, maar alleen om op te nemen, niet om te storten.
pi_208311589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:45 schreef D. het volgende:

[..]
Volgens mij is iets storten op je creditcard, behalve cash vanaf jouw eigen geregistreerde bankrekening, niet te doen. Je kunt wel gratis een Visakaart bij bijvoorbeeld Binance aanvragen, en dan daarmee betalen.

Er zijn wel BTC pinautomaten, maar alleen om op te nemen, niet om te storten.
Die Visa creditcard via Binance. Die verbruikt dan direkt je crypto als je iets wilt betalen in dollars of euros?
Je kunt niet direkt canaf je crypto wallet crypto verkopen aan Visa voor tegoed in op je kaart in Euros?
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 12:10:57 #138
18653 crew  D.
pi_208311627
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:06 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Die Visa creditcard via Binance. Die verbruikt dan direkt je crypto als je iets wilt betalen in dollars of euros?
Je kunt niet direkt canaf je crypto wallet crypto verkopen aan Visa voor tegoed in op je kaart in Euros?
Je kunt je crypto verkopen en je cashtegoeden gebruiken, of je crypto gebruiken om mee te betalen en dat wordt dan idd omgerekend.
pi_211650164
Via welke website of app kan je buy en sell walls zien?
pi_211678023
_

[ Bericht 35% gewijzigd door Gunnter op 20-12-2023 10:22:25 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')