abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183831757
registreer om deze reclame te verbergen
Grote fout in peiling ministerie over zomer- en wintertijd
https://nos.nl/video/2264(...)-keuze-te-maken.html

Je zou denken dat als er iemand is die moet weten wanneer de duisternis intreedt en het veilig is om te ontwaken dat dat wel Graaf Ollongra moet zijn.

xxl.jpg

Nope, nie gezien. :N :|W
pi_183897032
quote:
D66 draait: hersteloperatie na vrouwenbesnijdenis hoeft toch niet te worden vergoed

D66 wil toch niet dat hersteloperaties voor vrouwen die ernstig zijn verminkt na genitale besnijdenis, worden vergoed. Dat blijkt uit het stemgedrag van de fractie bij twee moties die daartoe opriep. De draai is opvallend, omdat D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma er twee maanden geleden nog in deze krant voor pleitte.

Ook op de website van D66 staat nog altijd dat ‘de D66-fractie wil dat met directe ingang de hersteloperatie wl uit het basispakket vergoed wordt’. Maar diezelfde fractie stemde tegen een motie van die strekking van PvdA-Kamerlid Lilianne Ploumen. De volledige oppositie stemde vr, alle regeringspartijen stemden tegen.

Het is een onderwerp waar D66 zich al jaren voor inzet. In 2014 vroeg de partij al aan toenmalig zorgminister Edith Schippers de operaties te vergoeden. Dat wilde de VVD-bewindsvrouw, maar niet voordat zij advies had gekregen van een groep plastisch chirurgen en gynaecologen over dit onderwerp. Die hebben na vier jaar studie een stuk ingeleverd waar niks in staat over vergoedingen van de ingreep. ,,Onbegrijpelijk’’, zei Sjoerdsma in oktober nog in deze krant. ,,Ik wil niet langer wachten.’’

Basispakket
Sjoerdsma zelf is onbereikbaar voor uitleg. Volgens de fractie is zijn portefeuille emancipatie overgenomen door collega-Kamerlid Vera Bergkamp. Een ander Kamerlid, Rens Raemakers, die zorg doet en samen met Sjoerdsma opriep tot een vergoeding van de ingreep uit het basispakket, pleit nu voor meer klinisch onderzoek naar de herstelingrepen.

Volgens Raemakers is er sprake van ‘een nieuw feit’. ,,De minister heeft in het begrotingsdebat gezegd dat er twijfels zijn over de effectiviteit van deze operaties.’’ De vraag of de operatie effectief is, werd echter ook al opgeworpen in de studie van de artsen, die in mei 2018 verscheen. Dat was toen geen reden voor D66 om van standpunt te veranderen.

Eenvoudig
Volgens PvdA’er Ploumen, indiener van de motie, blijkt uit Frans onderzoek dat het wel degelijk een effectieve manier is om de pijn waaraan veel besneden vrouwen lijden, te bestrijden. ,,Die klachten zijn eenvoudig op te lossen, waarom reserveren ze niet gewoon geld om het in 2019 te kunnen vergoeden?’’

Expertisecentrum Pharos becijferde dat er in Nederland ongeveer 29.000 vrouwen wonen – grotendeels afkomstig uit de Hoorn van Afrika – van wie de vagina een beetje of ernstig is verminkt. Vaak blijft er dan nog maar een kleine opening over, met alle medische complicaties van dien.
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
  zaterdag 22 december 2018 @ 15:44:37 #178
167383 Molurus
the talking snake
pi_183897200
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 06:43 schreef Braindead2000 het volgende:
Van Engelshoven: ’Mbo’ers moeten les krijgen over genderdiversiteit’

" Mbo’ers moeten op school les krijgen over etnische, religieuze, seksuele en genderdiversiteit. Het kabinet gaat op voorspraak van D66-minister Van Engelshoven (Onderwijs) de wet aanpassen."

"In de wet wordt vastgelegd dat deze zaken besproken dienen te worden tijdens burgerschapsonderwijs."

„Door de eisen die worden gesteld aan het burgerschapsonderwijs nu te verduidelijken moet voor iedereen helder worden dat het gaat om acceptatie van etnische, religieuze, seksuele en genderdiversiteit”, stelt de bewindsvrouw. Ze noemt dat ’een belangrijke stap’.

https://www.telegraaf.nl/(...)er-genderdiversiteit

En het gaat maar door en door en door, er komt geen einde aan. Burgerschap, D66-burgerschap, D66-burgerschap, ieder kind moet gebrainwashed worden tot een deugende D66-burger. :r

Dus D'66 wil onderwijzen dat mensen verschillend zijn, en jij legt dat uit als "D'66 wil dat iedereen hetzelfde is"?

8)7
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_183919390
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 15:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus D'66 wil onderwijzen dat mensen verschillend zijn, en jij legt dat uit als "D'66 wil dat iedereen hetzelfde is"?

8)7
Dus D66 wil kinderen al op vroege leeftijd leren hoe ze mensen/hun klasgenoten in hokjes moeten indelen, en jij staat daar achter. 8)7
pi_183924053
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 15:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

8)7
Laat kinderen gewoon kinderen zijn. Als ze het al niet weten komen ze er later wel achter hoe mensen verschillen. Wat is de toegevoegde waarde van dat racistisch gedram van D66? Stel nou eens voor: Sarkis, van oorsprong Armenir, is beste vriendjes met Achmed, van oorsprong Turk, op een Rotterdamse school. Wat is de noodzaak om een D66'er uit te nodigen om Achmed in te drammen dat Turken genocide hebben gepleegd op de voorouders van Sarkis?

Niet dat dat stukje geschiedenis onbesproken gelaten moet worden maar je hoeft het toch niet 3 uur per week bij die kinderen in te drammen?
pi_184174369
Robot Jetten was een paar uur geleden te gast bij Jinek. Zijn eerste geprogrammeerde reactie bracht Jinek al in de problemen. _O- Vertwijfeld zag je haar denken: "Was dat een antwoord op mijn vraag". _O- Een toppertje die gozer. ^O^ En dan te denken dat dat ook nog eens preken is voor eigen parochie.
pi_184174389
Jinek ken ik al maar max 5 minuten verdragen maar Jinek met als gast Robot Jetten is helemaal onuitstaanbaar. Toch hield ik het 2 minuten vol. Wat ik niet doe voor volk en vaderland. O-) In die 2 minuten zag ik Robot Jetten flink jokkebrokken. Hij bleef maar beloven dat de overheid te hulp komt om zijn klimaatplannetjes voor de burger draaglijk te maken.

Wat ik me dan afvraag:

Wordt onze overheid van buitenaf gefinancierd?

Als iedere huisbewoner hulp krijgt van de overheid om zijn huis klimaatdeugend te maken, als iedere brandstofauto-bezitter hulp krijgt van de overheid om zijn auto in te wisselen voor een elektrische, dan moet iemand dat toch betalen?

Waar haalt de overheid al dat geld vandaan om de burger te helpen? Van Mars? Jupiter? Saturnus? Of van de burger?
pi_184178763
quote:
Ruim de helft van D66-leden Haren keert partij per 1 januari de rug toe

De van oudsher trouwe schare D66-leden zegt per 1 januari haar lidmaatschap op. Onder de opzeggers velen die decennialang in meer of mindere mate actief deelnamen aan de lokale politiek. De partij heeft haar eigen standpunten met voeten getreden, menen zij.

Richtingwijzers

„Wij hebben vijf richtingwijzers”, zegt Marjan Bachman, tot voor kort fractievoorzitter van D66 in de Harense gemeenteraad. „Vertrouw op de kracht van mensen en koester het democratische proces. Dat heeft de partij in het herindelingsproces van Haren volledig naast zich neergelegd.” Bachman zegt dit niet omdat ‘Haren haar zin niet kreeg’, zoals sommige partijgenoten uit regio en land suggereren. Het grote kritiekpunt is de manier waarop de besluitvorming tot stand is gekomen.

Struikelblok

„Het eerste struikelblok is dat mensen niet bereid zijn tot een dialoog”, zegt Ries de Langen, 40 jaar lid en tot de laatste dag actief in de Harense fractie. „De herindeling stond vanaf het begin bekend als omstreden. Dan verwacht je naar democratische traditie hoor en wederhoor.” Maar gesprekken om inhoudelijke argumenten uit te wisselen kwamen ondanks vele verzoeken van de Harense afdeling niet op gang. En als er na veel trekken en duwen eindelijk een uurtje vrijgemaakt werd, bleek de boodschap al gauw: pas je maar aan.

„Het pijnlijke punt is dat het ons niet om het resultaat van de besluitvorming gaat”, zegt Wil Legemaat, 32 jaar ingeschreven en onder meer raadslid in de laatste Harense coalitie. „Het zal misschien verbazen, maar wij zijn nooit tegen herindeling geweest.” Wel wilden de lokale politici zelf een partner kiezen. „Veel argumenten om met de stad samen te gaan klopten gewoonweg niet. Ondertussen hadden wij de gemeente Tynaarlo op het oog om een groene buffer tussen Assen en Groningen te vormen.”

Geen inhoudelijke gesprekken

Pogingen om daar inhoudelijke gesprekken over te voeren, werden vanaf het begin in 2013 tegengehouden. Zowel bij de provincie, als bij het regiobestuur. „Ik heb in 2016 aan de bel getrokken bij het landelijke bestuur, omdat ik zag dat hier problemen van zouden komen”, zegt Bachman. „Ik vroeg of er een vertrouwenspersoon binnen de partij was om de gang van zaken te bespreken, maar die bleek er niet te zijn. Ik werd terugverwezen naar het regiobestuur.”

Van het kastje naar de muur, met als enige redding nog de landelijke politiek. „Waar ik vooral op hoopte, is dat onze partij tijdens het Tweede-Kamerdebat zou zeggen: ‘Haren heeft gelijk, ze kunnen het eigenlijk best zelf. Maar wij vinden het toch beter om voor de herindeling te stemmen omdat het goed is voor de stad’”, zegt Legemaat. „Dan hadden ze onze argumenten erkend en was het bestuurlijke standpunt helder geweest. Dan hadden we het eerlijke verhaal gehoord.”

Ondoorzichtige besluitvorming

De ondoorzichtigheid van de besluitvorming benauwde de Harense D66’ers vanaf het begin. „Wij zijn als partij juist opgericht om transparantie en dialoog mogelijk te maken”, zegt De Langen. „Om een ander soort politiek te bedrijven dan achterkamertjespolitiek. Nu is het alsnog van bovenaf opgelegd. Dat zie je niet alleen in het besluit rondom Haren, maar ook in landelijke thema’s.” Vooral in de laatste jaren waarin D66 als coalitiepartij zich vaak als een man achter het coalitieakkoord schaarde.

„Het bestaat niet dat alle Tweede Kamerleden altijd overal hetzelfde over denken”, zegt Bachman. „Toch zie je bijna altijd de stemdscipline terugkomen. Niemand die de moed heeft om, als een besluit tegen zijn geweten in gaat, een ander geluid te laten horen.” Een slechte ontwikkeling die niet bij de partijwaarden past, menen de Harense oud-politici. „Het is onverenigbaar met de beginselen waarop D66 is gebouwd”, zegt Legemaat. „Maar ik zie wel een tendens, namelijk dat de partij heel bestuurlijk is geworden.”

Besturen is meedoen

En hoewel besturen betekent dat je meedoet, mag het niet ten koste gaan van de waarden die je als partij zegt uit te dragen. „Er is geen transparantie meer, er is grote partijdruk en er worden rare besluiten genomen doordat zaken van bovenaf worden opgelegd”, zegt De Langen. „Als het Harense voorbeeld nu een weeffoutje was, dan hadden we daar overheen kunnen stappen. Maar naar mijn gevoel is er iets fundamenteel misgegaan binnen de partij. Het handelt zoals de partijen waar Hans van Mierlo in 1966 juist tegen in opstand kwam.”
Steeds meer D66'ers ondervinden nu ook zelf dat de partij is afgegleden tot datgeen waar van Mierlo zo op tegen was.
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')