SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan kom ik nog even met wat persoonlijke Propaganda van 3 plaatjes die echt veeeeel te ver onderaan staan voor waar ze horen te staan. De eerste is Duel van Propaganda (1995 in 2016) waarvan ik gewoon even roep dat ie teveel genot is om de Top 2000 uit te zien gaan.
De tweede is misschien wel de belangrijkste. Strange Fruit van Billie Holiday (1989 in 2016) is het laatste vooroorlogse liedje in de lijst en gaat bovendien over een belangrijk onderwerp – die tekst is niet mis. Als je de lijst een beetje van zijn charme wil laten behouden stem je gewoon hierop. Punt.
De derde is Daydream Believer van de Monkees. Om twee redenen. Allereerst moet dat prutswerk I’m A Believer niet hun enige notering zijn. Ten tweede horen dit soort klassieke 60s acts weldegelijk ergens onderin de lijst rond te hangen. Dus waarom niet Daydream Believer van de Monkees (1987 in 2016)
Nog een ander ding wat vorig jaar punt van discussie was is de schandalig lage notering van 60's classics als A Whiter Shade of Pale en Nights In White Satin. Misschien niet zo nijpend als de vorige gevallen, maar dit zijn met recht legendarische platen die hun status van uberklassieker wat ons betreft toch niet mogen verliezen. Absoluut iets om over na te denken.
Wanneer?
Maandag 25 december 09:00 tot en met Zondag 31 december 23:59.
De lijst van 2017
Die is er nog niet. Ohá
Presentatie
De presentatie is dit jaar in handen van:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Annemieke Schollaardt
16.00 - 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 - 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 00.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Evelien de Bruijn
02.00 - 04.00 uur Cielke Sijben
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen. In een verneukte 2016 uitgave, dat dan weer wel.
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2017 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio (en tot 2 uur in het cafe) via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men Cultura24 1 op 1 naar omzet!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
De stemweek is van 1 t/m 8 december
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Staat ie in de top 2000?
Hopelijk kunnen we ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000. De site is online op www.staatieindetop2000.nlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:![]()
Thanks! Altijd veel plaats voor het betere Nederlandstalige werkquote:
Aantal mooie Nederlandstalige klassiekers, kan ik zeker waarderen.:)quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Lijstje:
1. Gorky - Mia
2. Eagles - Hotel California
3. Dire Straits - Sultans of Swing
4, Supertramp - School
5. Nick Cave & the Bad Seeds - Into My Arms
6. Pink Floyd - Wish you were here
7. Frank Boeijen - Kronenburg park\
8. Bruce Springsteen - Meeting Across the River
9. Raymond van t Groenewoud - Twee Meisjes
10. Sam Cooke - A change is gonna Come
11. Herman van Veen - Liefde van Later
12. Japan - Nightporter
13. Maarten van Roozendaal - Red Mij Niet
14. Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
15. De Dijk - Niemand in de Stad
16. Crowded House - Don't Dream It's Over
17. The Band - The Weight
18. Tom Waits - Ol'55
19. Damien Rice - The blower's daughter
20. Beatles - While my guitar gently weeps
Vrije keuzes:
1. Boudewijn de Groot - Eva
2. Jan de Wilde - De Fanfare van Honger en Dorst
3. Spinvis - Kom Terug
4. Sufjan Stevens - Casimir Pulanski Day
5. Nick Drake - Fruit Tree
6. Jacques Brel - La Chanson Des Vieux Amants
7. Songs:Ohia - Lioness
8. Radiohead - Exit music for a film
9. Maarten van Roozendaal - Olielamp
10. Tom Waits - Martha
11. Arcade Fire - Intervention
12. Bob Dylan - Simple Twist of Fate
13. Youp van t Hek - Niemand weet hoe laat het is
14. Talking Heads - This must be the place
15. Josh Ritter - The temptation of Adam
Herkenbaar lijstjequote:Op vrijdag 1 december 2017 21:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Thanks! Altijd veel plaats voor het betere Nederlandstalige werk
Luister je ook wel eens muziek van na 1990?quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:12 schreef Zorro het volgende:
Peter Sarstedt - Where Do You Go To My Lovely
Don Henley - The Boys Of Summer
Traveling Wilburys - Handle With Care
Zz Top - Tush
Xtc - Making Plans For Nigel
The Who - Ouverture
Wim Sonneveld - Het Dorp
Paul Mccartney & Wings - Band On The Run
Ralph Mctell - Streets Of London
Ram Jam - Black Betty
Ramones - Rock 'N Roll Highschool
Reo Speedwagon - Keep On Loving You
The Rolling Stones - Dead Flowers
Eros Ramazzotti - Musica É
Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes
Uriah Heep - Easy Livin'
The Dizzy Man's Band - The Opera
The Doors - Roadhouse Blues
Tom Waits - Downtown Train
Tom Petty - A Face In The Crowd
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay
Debbie Gibson - Foolish Beat
Marillion - Grendel
Meat Loaf - Bat Out Of Hell
Scorpions - Rock You Like A Hurricane
Judas Priest - You've Got Another Thing Coming
The Kinks - Celluloid Heroes
The Monkees - Daydream Believer
Adam And The Ants - Stand And Deliver
A Flock Of Seagulls - I Ran
Moody Blues - Nights In White Satin
Peter Gabriel & Kate Bush - Don't Give Up
Ike & Tina Turner - Nutbush City Limits
Simon & Garfunkel - Homeward Bound
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
Jawel, maar het gaat me aan het hart dat de Top2000 meer en meer een 90-00-10 lijst wordt en dat de vroegere jaren steeds meer verdwijnen. Daar wil ik wat aan doenquote:Op vrijdag 1 december 2017 21:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Luister je ook wel eens muziek van na 1990?
Heb ik ook een beetje. Een lijst zonder Nights In White Satin bijvoorbeeld is géén Top2000quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Jawel, maar het gaat me aan het hart dat de Top2000 meer en meer een 90-00-10 lijst wordt en dat de vroegere jaren steeds meer verdwijnen. Daar wil ik wat aan doen
Ik heb juist de omgekeerde mening, vind dat in de Top 2000 nog altijd teveel te nadruk ligt op de 70s en 80s. Bij een écht representatieve allertijdenlijst zou dit beter in balans zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Jawel, maar het gaat me aan het hart dat de Top2000 meer en meer een 90-00-10 lijst wordt en dat de vroegere jaren steeds meer verdwijnen. Daar wil ik wat aan doen
Puur naar jaartallen gekeken heb je gelijk, maar ik vind de meeste oudere muziek ook veel beter dan wat er nu is. Natuurlijk is er nu ook goede muziek, maar ook veel meer kunstmatig geproduceerde eeehhhh, dingen. Dus de balans mag daarom voor mij ook wel wat meer bij vroeger liggen. Hoewel bv de Foo Fighters (waar ik verdorie niks van heb) om maar even wat te noemen in hetzelfde rijtje past als wat ik vroeger de topbands vond.quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik heb juist de omgekeerde mening, vind dat in de Top 2000 nog altijd teveel te nadruk ligt op de 70s en 80s. Bij een écht representatieve allertijdenlijst zou dit beter in balans zijn.
Als je naar deze infographic kijkt zie dat de oudere nummers inderdaad langzaam aan terrein verliezen t.o.v. de nieuwere klassiekers. Dat is ook logisch gezien het veranderende stempubliek.
[ afbeelding ]
Ik hoor dit sentiment vaak, maar wat veel mensen denk ik vergeten is dat er vroeger ook een hoop ongeïnspireerde bagger bestond, maar die hoor je doorgaans nooit meer nu. De troep van nu is er over 30-40 jaar ook wel tussenuit gezeefd denk ik, en de pareltjes a la Foo Fighters blijven dan over.quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Puur naar jaartallen gekeken heb je gelijk, maar ik vind de meeste oudere muziek ook veel beter dan wat er nu is. Natuurlijk is er nu ook goede muziek, maar ook veel meer kunstmatig geproduceerde eeehhhh, dingen. Dus de balans mag daarom voor mij ook wel wat meer bij vroeger liggen. Hoewel bv de Foo Fighters (waar ik verdorie niks van heb) om maar even wat te noemen in hetzelfde rijtje past als wat ik vroeger de topbands vond.
quote:
Daar wilde ik dit jaar ook weer op stemmen, maar dacht dat dat toch behoorlijk kansloos zou zijnquote:
Met een goed geproduceerde popplaat is trouwens niks mis, maar die had je ook al in de jaren ‘80 trouwens. Van mij mogen ze wel een grens trekken dat een plaat minimaal een jaar oud moet zijn, dan heb je al een mooie schifting van platen die niet blijven hangen die dan afvallen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Puur naar jaartallen gekeken heb je gelijk, maar ik vind de meeste oudere muziek ook veel beter dan wat er nu is. Natuurlijk is er nu ook goede muziek, maar ook veel meer kunstmatig geproduceerde eeehhhh, dingen. Dus de balans mag daarom voor mij ook wel wat meer bij vroeger liggen. Hoewel bv de Foo Fighters (waar ik verdorie niks van heb) om maar even wat te noemen in hetzelfde rijtje past als wat ik vroeger de topbands vond.
Het probleem is waarschijnlijk ook dat iedereen weer een andere favoriet van Sufjan heeft.quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:33 schreef richolio het volgende:
[..]
Daar wilde ik dit jaar ook weer op stemmen, maar dacht dat dat toch behoorlijk kansloos zou zijn
Kwam ze tegen, ik denk daar moet ik op stemmen, heb al zo vaak in de auto gezeten met Smack My Bitch Up op volume maxquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:14 schreef alopio het volgende:
[..]
Mooie lijst, zie dat ik zelf vergeten ben iets van the Prodigy erin te zetten, zonde (zeker omdat ik een nr dubbel heb gedaan)
Ik denk dat Chicago wel de meeste kans zou makenquote:Op vrijdag 1 december 2017 21:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het probleem is waarschijnlijk ook dat iedereen weer een andere favoriet van Sufjan heeft.
Chicago
CPD
John Wayne Gacy, Jr.
Should Have Known Better
The Only Thing
Death with Dignity
Fourth of July
Vesuvius
Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois
enz.
Dat heb je met meer bands, toch jammer. Er zou op zich toch ook wel wat voor te zeggen zijn om stemmen op onbekende nummers bij bekendere numers (van dezelfde band) op te tellen die het anders net niet halen. Maar aan de andere kant krijg je dan weer veel nummers van heel bekende bands die er toch in komen, terwijl ze al heel veel nummers in de lijst hebben.quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het probleem is waarschijnlijk ook dat iedereen weer een andere favoriet van Sufjan heeft.
Ja preciesquote:Op vrijdag 1 december 2017 21:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Chicago
CPD
John Wayne Gacy, Jr.
Should Have Known Better
The Only Thing
Death with Dignity
Fourth of July
Vesuvius
Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois
enz.
Om het niet te lang te maken even kort door de bocht:quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:33 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik hoor dit sentiment vaak, maar wat veel mensen denk ik vergeten is dat er vroeger ook een hoop ongeïnspireerde bagger bestond, maar die hoor je doorgaans nooit meer nu. De troep van nu is er over 30-40 jaar ook wel tussenuit gezeefd denk ik, en de pareltjes a la Foo Fighters blijven dan over.
Alleen als je Coldplay kut vindt (zoals de meesten hier) heb je wel pech, want dat blijft tot in de eeuwigheid wel geliefd denk ik.
Zorro is mijn muzikale broeder Gretzquote:Op vrijdag 1 december 2017 21:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Luister je ook wel eens muziek van na 1990?
Chicago is inderdaad wel dé Sufjan klassieker als je een poll houdt onder een grote groep mensen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik denk dat Chicago wel de meeste kans zou maken
Oh Lex jij ook hier?!quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:56 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Zorro is mijn muzikale broeder Gretz
Ja hier praat ik altijd als de top 2000 begintquote:Op vrijdag 1 december 2017 21:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Oh Lex jij ook hier?!![]()
Ter info:
Lex is mijn grootste muzikale tegenpool, op een handvol artiesten na die we wél beiden kunnen waarderen.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:56 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Zorro is mijn muzikale broeder Gretz
Ook een tof rijtje hoorquote:Op vrijdag 1 december 2017 21:59 schreef kipknots het volgende:
Mijn lijstje dan maar:
Stevie Wonder - Higher ground Parliament - Tear the roof off the sucker (Give up the funk) Bjork - Human behaviour Otis Redding (Sittin’ on) the dock of the bay Spinvis - Smalfilm Queen - Don’t stop me now Bob Dylan - Hurricane David Bowie - Space Oddity Bill Withers - Harlem Sly & The Family Stone - Family affair The Chemical Brothers - Block rocking’ beats DJ Shadow - Building steam with a grain of salt Michael Jackson - They don’t care about us Nirvana - Lithium Outkast - Ms Jackson Prince & The Revolution - Raspberry beret The Prodigy - No good (start the dance) The Roots feat. Cody Chessnut - The seed Jaydee - Plastic Dreams Curtis Mayfield - Move on up Funkadelic - Maggot brain Autechre - Second scout Gil Scott-Heron - Home is where the hatred is Kendrick Lamar - Alright John Coltrane - A love supreme, part 1 (Acknowledgement) Cake - The Distance Alabama Shakes - Hold On The XX - Dangerous M.I.A. - Galang Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. Parliament - Flash light Michael Kiwanuka - Black man in a white world
Blij verrast dat er dit jaar eindelijk wat Parliament en funkadelic nummers in de keuzelijst staan. Alleen vreemd dat Maggot Braun ontbreekt.quote:
Zit wel een kern van waarheid in. Vroeger had je echt onontdekte pareltjes, nu met internet/youtube/spotify is dat veel minder.quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Om het niet te lang te maken even kort door de bocht:
Vroeger maakte men LP's en had je dus veel nummers die je kon ontdekken van een artiest .Niet allemaal geweldig, maar veel nummers die nooit single waren vind ik de besten. Nu is alles op de losse plaatjes, de losse downloads gericht wat de spreiding minder maakt.
Ik dacht al, waar ken ik die usericon van. Met die naam had ik het kunnen weten eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Oh Lex jij ook hier?!![]()
Ter info:
Lex is mijn grootste muzikale tegenpool, op een handvol artiesten na die we wél beiden kunnen waarderen.
"Bij nader inzien altijd achteraf" - Spinvisquote:Op vrijdag 1 december 2017 22:08 schreef Dagoduck het volgende:
Met pijn in het hart toch geen Foo Fighters en Pearl Jam gestemd. Judas Priest ben ik echt vergeten, net als Psycho Killer. Muse en Linkin Park had ik ook wel willen stemmen..
....
.....
Het grootste probleem is dat het meeste van de laatste paar jaren in de lijst gewoon pure middelmaat is die er over vijf jaar weer uit ligt. Daarnaast vind ik platen van minder dan 10 jaar oud gewoon moeilijk in te schatten.quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik heb juist de omgekeerde mening, vind dat in de Top 2000 nog altijd teveel te nadruk ligt op de 70s en 80s. Bij een écht representatieve allertijdenlijst zou dit beter in balans zijn.
Als je naar deze infographic kijkt zie dat de oudere nummers inderdaad langzaam aan terrein verliezen t.o.v. de nieuwere klassiekers. Dat is ook logisch gezien het veranderende stempubliek.
[ afbeelding ]
FF, PJ, Muse en LP vind ik niet heel erg, daar stemmen mensen toch wel op. Judas Priest niet, Pycho Killer wel, maar dat vind ik echt een bazennummer.quote:Op vrijdag 1 december 2017 22:20 schreef richolio het volgende:
[..]
"Bij nader inzien altijd achteraf" - Spinvis
Ik heb op Day is done gestemd, is dat ok?quote:Op vrijdag 1 december 2017 22:35 schreef Dagoduck het volgende:
Had ik al gezegd dat mensen die niet op Nick Drake stemmen niet serieus te nemen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Haha, die Gretz dus. Onder welke naam ken ik jou dan op een ander forum?quote:Op vrijdag 1 december 2017 22:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik dacht al, waar ken ik die usericon van. Met die naam had ik het kunnen weten eigenlijk.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 22:20 schreef richolio het volgende:
[..]
"Bij nader inzien altijd achteraf" - Spinvis
Iets met smerige koffiepads op MuMe.quote:Op vrijdag 1 december 2017 22:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Haha, die Gretz dus. Onder welke naam ken ik jou dan op een ander forum?
Over die hint moet ik even nadenken.quote:Op vrijdag 1 december 2017 22:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Iets met smerige koffiepads op MuMe.
quote:Op vrijdag 1 december 2017 22:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik heb op Day is done gestemd, is dat ok?Alle nummers die ik ken die Day Is Done heten zijn prachtig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Je wees me net terecht dat er wel 2017-nummer in de keuzelijst staanquote:Op vrijdag 1 december 2017 22:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Over die hint moet ik even nadenken.
Oh ja, ik kon even niet op de naam Senseo komen, terwijl dat ding nog apparaat in m'n keuken en ik hem zelden meer gebruik (want inderdaad koffie die nauwelijks te zuipen is 😅)quote:Op vrijdag 1 december 2017 22:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Je wees me net terecht dat er wel 2017-nummer in de keuzelijst staan
Ik vind de moderne invloed meh. Aangezien Nederland steeds de verkeerde moderne platen lijkt te kiezen. Mijn top 100 voor de FOK! Single top-100 was denk ik voor > 50% 2000+, maar die platen zie ik niet terug. Wel hoop Adele, Bluf, Kenisngton en dat hoort gewoon niet in een Top 2000. Dan veel liever alle klassiekers.quote:Op vrijdag 1 december 2017 22:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat het meeste van de laatste paar jaren in de lijst gewoon pure middelmaat is die er over vijf jaar weer uit ligt. Daarnaast vind ik platen van minder dan 10 jaar oud gewoon moeilijk in te schatten.
Het is natuurlijk terecht dat een Narcotic of Seven Nation Army of een Fake Plastic Trees de lijst in is gekomen, maar de kliek van Kensington is over 10 jaar gereduceerd tot een maximum van 2 liedjes. En als er dan toch wel erg mooie liedjes die ook gewoon in mijn top 1000 staan zoals To Love Somebody, Eight Miles High en Aquarius/Let The Sunshine In uit gaan voor dat vind ik dat jammer, en volgens mij delen redelijk wat users die mening.
De lijst is qua muzikaal niveau echt wel wat completer dan 10 jaar geleden, toen je moest zoeken naar klassiekers als Killing In The Name en Enjoy The Silence (destijds mijn 2 alltime favorieten) maar ze niet gevonden kreeg, maar de focus op verjonging zorgt ervoor dat handelen uit melancholisch sentiment vervangen wordt door handelen uit tijdelijke populariteit. En als ik moet kiezen tussen die 2 kies ik voor het eerste, want ik heb liever een verrassende lijst waar je John Mayall ineens tussendoor hoort ipv de twaalfde keer het liedje van The Script in een iets andere uitvoering.
Nu ben ik ook wel een lastige klant om tevreden te stellenMet My Bloody Valentine, Justin Timberlake en de Carpenters naast elkaar in mijn toplijstjes.
Lovestoned denk ik, maar soms ook Like I Love You, soms ook Mirrors, tis wat.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:01 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ik vind de moderne invloed meh. Aangezien Nederland steeds de verkeerde moderne platen lijkt te kiezen. Mijn top 100 voor de FOK! Single top-100 was denk ik voor > 50% 2000+, maar die platen zie ik niet terug. Wel hoop Adele, Bluf, Kenisngton en dat hoort gewoon niet in een Top 2000. Dan veel liever alle klassiekers.
Welke Timberlake kies je trouwens Mex? Ik ben (stiekem) groot fan van de man uit Memphis.
(Oh no) What you Got![]()
wat een topplaat. Het allerbeste van Timba in z'n prime en JT.
't Is balen dat alle interludes nooit afgespeeld worden op de radio. Zowel bij Lovestoned, als bij Mirrors, als bij all time favorite What Goes Around, Comes Around is de outro steeds het beste deel van de plaat. In z';n 20/20 experience ging hij daar wel een beetje te ver in.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lovestoned denk ik, maar soms ook Like I Love You, soms ook Mirrors, tis wat.
Tsja daarom spotify hequote:Op vrijdag 1 december 2017 23:05 schreef Bugno het volgende:
[..]
't Is balen dat alle interludes nooit afgespeeld worden op de radio. Zowel bij Lovestoned, als bij Mirrors, als bij all time favorite What Goes Around, Comes Around is de outro steeds het beste deel van de plaat. In z';n 20/20 experience ging hij daar wel een beetje te ver in.
I know, maar in zo'n Top2000 is het altijd 'n beetje jammer als zo'n toponderdeel van 'n plaat bruusk wordt afgekapt. Ik "verheug" me nu alweer op Light My Fire zonder toetsensolo.quote:
Free Bird in de 'excentrieke' versiequote:Op vrijdag 1 december 2017 23:08 schreef Bugno het volgende:
[..]
I know, maar in zo'n Top2000 is het altijd 'n beetje jammer als zo'n toponderdeel van 'n plaat bruusk wordt afgekapt. Ik "verheug" me nu alweer op Light My Fire zonder toetsensolo.
Ik zoek nog even naar de allerbeste "AFKAPGOD", maar kom er even niet op. Ik kan me herinneren dat er afgelopen jaar een was die echt fysiek pijn deed.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Free Bird in de 'excentrieke' versie
The End die wordt afgekapt zodra ie tof wordt
Whole lotta love, Black Betty en In a Gadda da Vida zonder die geile stukken.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Free Bird in de 'excentrieke' versie
The End die wordt afgekapt zodra ie tof wordt
Oja, verdomme. Ik vraag Tagliano wel effe of ie er eentje kan fabriceren als ik hem ergens zie. Of ik maak er zelf een. En uiteraard zullen wij dezelfde nemenquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:10 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ik zoek nog even naar de allerbeste "AFKAPGOD", maar kom er even niet op. Ik kan me herinneren dat er afgelopen jaar een was die echt fysiek pijn deed.
Oh ja, iets anders: heb je al een mooie Leen-UI gevonden? Zullen we gezellig dezelfde nemen?
I'm Going Home is wel altijd live toch? In mijn herinnering.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Whole lotta love, Black Betty en In a Gadda da Vida zonder die geile stukken.
Niet de live versie van I'm going home.
Die singleknip van Tubular Bells.
Waarom luisteren we eik nog?
Dit is een kanshebber:quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oja, verdomme. Ik vraag Tagliano wel effe of ie er eentje kan fabriceren als ik hem ergens zie. Of ik maak er zelf een. En uiteraard zullen wij dezelfde nemen
Nee, jammer genoeg altijd de studioversie en niet Woodstockgenotquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
I'm Going Home is wel altijd live toch? In mijn herinnering.
Echt hequote:Op vrijdag 1 december 2017 23:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Whole lotta love, Black Betty en In a Gadda da Vida zonder die geile stukken.
Niet de live versie van I'm going home.
Die singleknip van Tubular Bells.
Waarom luisteren we eik nog?
Ik zag laatst weer even de line-up van Woodstock. Daar kan een Glastonbury toch even diep voor buigenquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nee, jammer genoeg altijd de studioversie en niet Woodstockgenot
geile line-up ja.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:16 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ik zag laatst weer even de line-up van Woodstock. Daar kan een Glastonbury toch even diep voor buigen
Wie?quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
geile line-up ja.
Diggy Dex bij de quizzzzz
Diggy Dex van dat vreselijke Treur Niet Om Mijquote:
Price Tag is top...Guilty Pleasure genot allesquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Diggy Dex van dat vreselijke Treur Niet Om Mij
Domino is wel een bazennummer, Price Tag vond ik
Godsamme ja, die remix. Ik was echt kwaad.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben ook weer benieuwd naar de 'bijzondere' versie van Nina Simone - Ain't Got No I Got Life
Vorig jaar zeiden ze het origineel te gaan draaien.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:24 schreef Cee het volgende:
[..]
Godsamme ja, die remix. Ik was echt kwaad.
Jaaa, met Kut Klose.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:24 schreef Bugno het volgende:
Of in ieder geval wat Keith Sweat genot.
Of dat ze opeens voor een Live-uitvoering kiezen of viceversa, terwijl je de andere versie verwacht. Ook redelijk kansloos. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vorig jaar zeiden ze het origineel te gaan draaien.
Jammer dat ze geen woord hielden
Dat is van Next. Keith Sweat had Nobody en Twisted. Schoolfeestgenot.quote:
Twisted is met Kut Klose tochquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:28 schreef Bugno het volgende:
[..]
Dat is van Next. Keith Sweat had Nobody en Twisted. Schoolfeestgenot.
Het staat op mijn werk op en het ging er vrijwel de hele (werk)dag over. Inclusief live verbindingen met de stembus en een top 2000 shuffleknop in de studio waar ze op drukken en dan geheel "at random" een nummer uit de lijst van 2016 wordt gespeeld. Ik zet het tussen aanhalingstekens.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Iemand vandaag nog een beetje Radio 2 geluisterd?
Kreeg vanochtend/vroege middag nou niet echt de indruk dat ze de Top 2000 sfeer probeerden te creëren..
quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Twisted is met Kut Klose toch
Ik heb liever de studioversies eruitquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
hopelijk vliegen Lola (live) en Like The Way I Do (live) eruit
Lola mag echt eens optyfen inderdaad. Daarentegen mag nooit de studioversie van Real Men van Joe Jackson gedraaid wordenquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
hopelijk vliegen Lola (live) en Like The Way I Do (live) eruit
Bij de tweede wel, bij de eerste niet. Vind die liveversie niet boeiendquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik heb liever de studioversies eruit
R Pedo Kellyquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:30 schreef Cee het volgende:
Next is van Too Close.
Oooh tweede lijstje ga ik straks The world's greatest van R Kelly zetten.
Trapped In The Closet hoort erin trouwens.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:30 schreef Cee het volgende:
Next is van Too Close.
Oooh tweede lijstje ga ik straks The world's greatest van R Kelly zetten.
Bedoel je niet de live versie van Is she really..?quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:30 schreef Bugno het volgende:
[..]
Lola mag echt eens optyfen inderdaad. Daarentegen mag nooit de studioversie van Real Men van Joe Jackson gedraaid worden
Even eerlijk, we willen allemaal wel zo'n 15 jarig bloempje tochquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
Ik mag hopen dat ze daar de studioversie van draaien, die a capellaquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Bedoel je niet de live versie van Is she really..?
Shit, ik twijfelde al (maar geen zin om op te zoeken)quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Bedoel je niet de live versie van Is she really..?
quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:31 schreef Bugno het volgende:
[..]
Even eerlijk, we willen allemaal wel zo'n 15 jarig bloempje tochAaliyah was wel een fantastische zangeres.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
More Than A Woman hoort ook in de Top trouwensquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Aaliyah was wel een fantastische zangeres.
Ik wil nog eens bij Annemiek bij een goed stel Aaliyah en Alizee aanvragen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Aaliyah was wel een fantastische zangeres.
De werken van Timbaland zijn uitmuntend inderdaadquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:33 schreef Bugno het volgende:
[..]
More Than A Woman hoort ook in de Top trouwens
(Timbaland was in die jaren echt bizar goed)
Heb nog even getwijfeld of ik Apologize van One Republic zou stemmen maar misschien ga ik het alsnog doen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:33 schreef Bugno het volgende:
[..]
More Than A Woman hoort ook in de Top trouwens
(Timbaland was in die jaren echt bizar goed)
En dan als bonus Music van Madonna?quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik wil nog eens bij Annemiek bij een goed stel Aaliyah en Alizee aanvragen.
Allebei nét niet Ali B.
LCD Soundsystem zal de lijst toch niet halen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:34 schreef Gretzl het volgende:
Ik zie opeens dat Låpsley - Operator (DJ-Koze’s Disco Edit) ook gewoon in de keuzelijst staat, vet!
Maar het is eigenlijk wel van de zotte dat we haar wel in de keuzelijst terug kunnen vinden maar dat tegelijkertijd grote alternatieve artiesten die een Grammy-nominatie op zak hebben zoals The National en LCD Soundsystem stelselmatig worden genegeerd door Radio 2.
Is dan ook een zeldzaam overrated Talking Heads-kloon.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
LCD Soundsystem zal de lijst toch niet halen.
Die staat rond 1600 ofzoquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:37 schreef Bugno het volgende:
Ben het even kwijt, maar No Diggity haalt de afgelopen jaren moeiteloos de Top toch?
Mm, eerste 500-materiaal imhoquote:
Wowowowowquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:38 schreef Bugno het volgende:
[..]
Is dan ook een zeldzaam overrated Talking Heads-kloon.
Als All My Friends in de keuzelijst zou staan maken ze echt wel een gerede kans hoor. Headlinershow op Lowlands en ze hadden Paradiso wel 5x uit kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
LCD Soundsystem zal de lijst toch niet halen.
Meh..raakt mij niet hoor. Ik hoor rip-off. Muzikaal niet slecht, maar als je zo'n plaat maakt moét het origineel zijn...dat mist een beetje.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wowowowow
die eerste plaat is ontzettend GENOTTTTTTTTT maar echt
de rest vind ik minder
Ik hoorde ze ook zelden op 3fm. Vind ik nu echt zo'n nicheband met geen heel uitgesproken 'herkenningsplaat' die vooral door de pinguinradioluisteraar en de best kept secret bezoeker ontzettend wordt gewaardeerd, maar die bij het grote publiek gewoon niet bekend is.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als All My Friends in de keuzelijst zou staan maken ze echt wel een gerede kans hoor. Headlinershow op Lowlands en ze hadden Paradiso wel 5x uit kunnen verkopen.
Bovendien hebben ze dit jaar een fantastisch album uitgebracht en zijn ze dus volop in de belangstelling.
Genoeg artiesten van vergelijkbare grootte die het de afgelopen jaren hebben gehaald nadat ze in de keuzelijst werden geplaatst.
Alweer een.quote:Op vrijdag 1 december 2017 21:59 schreef kipknots het volgende:
Mijn lijstje dan maar:
Spinvis - Smalfilm
Denk wel dat we tot max 500 platen zouden komen, veel overlap. Maar de FOK! Singles top-100 is wel duizend keer beter dan de bovenste 100 van de Top 2000.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:42 schreef Slobeend het volgende:
De top 2000 puur op basis van Fokkers zou best genot zijn als ik alle lijstjes voorbij zie komen.
Matige planning.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:44 schreef Bugno het volgende:
[..]
Denk wel dat we tot max 500 platen zouden komen, veel overlap. Maar de FOK! Singles top-100 is wel duizend keer beter dan de bovenste 100 van de Top 2000.
Ik zit trouwens tussen 28-30 december in Engeland, dus mijn bijdragen worden juist op die gouden dagen minimaal helaas.
Ik ben vergeten te stemmen op "Stefan & Lisette" van Spinvis. Hoewel van 2017, weet ik nu al dat die over 30 jaar in mijn top X staat.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar goed er staan inderdaad wel een paar acts wél in de Top 2000 waarvan ik dat ook vind (Spinvis komt nu in me op, Arcade Fire al is de hype daarom wel nog veel groter)
Family and suchquote:
quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:24 schreef Bugno het volgende:
Wat trouwens een vergeten era in de popmuziek is, als je de Top 2000 moet geloven, is de hele R&B 'n hiphop uit de 90's.
Freekin' U van Jodeci
Leren jassen over blote basten genotquote:
Dat was geen hitquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Feels Like The First Time is toch de eerste hit van Foreigner? Niet Cold As Ice?
Wat is de definitie van een hit?quote:
Je zou er bijna homosensueel van worden.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:50 schreef Bugno het volgende:
[..]
Leren jassen over blote basten genot
In de hitlijst komenquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is de definitie van een hit?
* Homosueelquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je zou er bijna homosensueel van worden.
Ze maakten een tijdje terug nog een kumbek, wat ook weer heerlijk over de top was.quote:
Het was destijds de duivel. Kan het nu wel aanhoren.quote:
Ik nog steeds niet. Ik heb dan liever het echte soulwerk.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het was destijds de duivel. Kan het nu wel aanhoren.
Heel veel soul is ook echt te cheesy voor woorden.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik nog steeds niet. Ik heb dan liever het echte soulwerk.
Ik weet het, die vergelijking is ook gewoon niet ten onrechtequote:Op vrijdag 1 december 2017 23:58 schreef Bugno het volgende:
[..]
Heel veel soul is ook echt te cheesy voor woorden.
Uiteraard, uiteraard. Gedoogconstructie.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik nog steeds niet. Ik heb dan liever het echte soulwerk.
Let's Stay Together van Al Green springen je vullingen van, maar toch mooi.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik weet het, die vergelijking is ook gewoon niet ten onrechte
Bizzy en Krazy spelen in maart in de Melkweg. ga toch even checken denk ik.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:59 schreef Cee het volgende:
Hit me off van New Edition, heb het cd-singletje nog.
En Crossroads van Bone Thugs n Harmony.
Last Night van Az Yet.![]()
Ik ga een derde lijst maken.
Otis redding is soms ook wel heel mierzoetquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:59 schreef Bugno het volgende:
[..]
Let's Stay Together van Al Green springen je vullingen van, maar toch mooi.
Ik rockte Kies gewoon op t gymnasium hoor. U komt uit 'n dorp?quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Uiteraard, uiteraard. Gedoogconstructie.
Vroegah pompten wij alto's van de HAVO en VWO in de kantine altijd fijn onze Britpop, indie, hip hop en Metal.
En dan kwamen af en toe die MAVO-kneuzen met hun Kief Swet. The horror.
Toch is SOTDOTB echtquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Otis redding is soms ook wel heel mierzoet
Ik denk een groot gedeelte van iedereen op die school wel. Maar er was een duidelijke splitsing.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:01 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ik rockte Kies gewoon op t gymnasium hoor. U komt uit 'n dorp?
Shitquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:01 schreef Bugno het volgende:
[..]
Toch is SOTDOTB echtvergeten op te stemmen
Jaquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:01 schreef Bugno het volgende:
[..]
Toch is SOTDOTB echtvergeten op te stemmen
Als 3FM gewoon even van The System Only Dreams in Darkness of Day I Die een megahit had gemaakt (die nummers passen prima in het profiel) had het dit jaar al zover kunnen zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar goed er staan inderdaad wel een paar acts wél in de Top 2000 waarvan ik dat ook vind (Spinvis komt nu in me op, Arcade Fire al is de hype daarom wel nog veel groter)
quote:
Ik ga altijd heel potsierlijk zijn Southern accent meeplaybackenquote:
Nieuwe AF is heul matig.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als 3FM gewoon even van The System Only Dreams in Darkness of Day I Die een megahit had gemaakt (die nummers passen prima in het profiel) had het dit jaar al zover kunnen zijn.
Arcade Fire heeft wel het voordeel van de hype inderdaad. Maar buiten het titelnummer en twee andere albumtracks om hebben die toch voor hun doen een erg slechte plaat afgeleverd.
Vind het hun eerste echt matige plaat ja, al vond ik Neon Bible ook veel missers hebben.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als 3FM gewoon even van The System Only Dreams in Darkness of Day I Die een megahit had gemaakt (die nummers passen prima in het profiel) had het dit jaar al zover kunnen zijn.
Arcade Fire heeft wel het voordeel van de hype inderdaad. Maar buiten het titelnummer en twee andere albumtracks om hebben die toch voor hun doen een erg slechte plaat afgeleverd.
Blasphemy! Neon Bible is puur genot. Welke platen zijn missers?quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind het hun eerste echt matige plaat ja, al vond ik Neon Bible ook veel missers hebben.
Overrated indie-sneeuwvlokje-geneuzel.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:06 schreef Cee het volgende:
Op 2 is het afgelopen jaar door diverse dj's War on Drugs flink gepushed dus zal me niet verbazen als die met nog meer nummers met een rollende rotvaart de lijst in denderen.
Ja verreweg de matigste, terwijl alles daarvoor gewoon prima tot geniaal was.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind het hun eerste echt matige plaat ja, al vond ik Neon Bible ook veel missers hebben.
Ik ook.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:02 schreef Cee het volgende:
En ik kan Hit 'em high bijna woord voor woord meerappen.
quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:06 schreef Cee het volgende:
Op 2 is het afgelopen jaar door diverse dj's War on Drugs flink gepushed dus zal me niet verbazen als die met nog meer nummers met een rollende rotvaart de lijst in denderen.
No Cars Go, Intervention, Keep The Car Running, Ocean of Noise, My Body Is A Cagequote:Op zaterdag 2 december 2017 00:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hit 'em high is wel echt cotton candy, sugarcoated rap. Als jullie nou Hit 'em Up hadden gezegd. Dan hebben we het over klassiekers.quote:
The Suburbs is zo consistent goed, wmb hun beste.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja verreweg de matigste, terwijl alles daarvoor gewoon prima tot geniaal was.
Ik heb Everything Now al maanden niet meer in z'n geheel geluisterd. Ik koester maar gewoon Funeral, The Suburbs en Reflektor. En gelukkig blijven ze live nog wel fantastisch.
Slobgod.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:12 schreef Slobeend het volgende:
[..]
No Cars Go, Intervention, Keep The Car Running, Ocean of Noise, My Body Is A Cage.
Dikke nostalgie. Space Jam is een van de favoriete films uit mijn jeugd.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:12 schreef Bugno het volgende:
[..]
Hit 'em high is wel echt cotton candy, sugarcoated rap. Als jullie nou Hit 'em Up hadden gezegd. Dan hebben we het over klassiekers.
Suburbs heeft mij teveel het garagesound indiegevoel. NB klinkt oprechter.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:12 schreef Slobeend het volgende:
[..]
The Suburbs is zo consistent goed, wmb hun beste.
Nostalgie over een kinderfilm. Ok.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dikke nostalgie. Space Jam is een van de favoriete films uit mijn jeugd.
We zijn het met elkaar eens.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:08 schreef Bugno het volgende:
[..]
Overrated indie-sneeuwvlokje-geneuzel.
Allen die albumhoes alquote:
Ocean of Noise amice, Ocean of Noise.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:22 schreef richolio het volgende:
No Cars Go blijft denk ik mijn favoriete AF. Samen met The Suburbs denk ik. Echt puur genot
Ook goed jaquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:23 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ocean of Noise amice, Ocean of Noise.
Hoe kan je bij dit nummer nou op je stoel blijven zitten.quote:
Uhh, zijn dat niet juist de films waar je nostalgie gevoelens van krijgt?quote:
Waar ken ik dat meisje in die clip vanquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hoe kan je bij dit nummer nou op je stoel blijven zitten.![]()
IT.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:26 schreef richolio het volgende:
[..]
Waar ken ik dat meisje in die clip van
gvdquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:26 schreef Bugno het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Kijk mij eens lekker indie achter mijn pianola zitten, met mijn lange haren en hipsterbroek
Meh. Ik vind het echt drie keer niks.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Uhh, zijn dat niet juist de films waar je nostalgie gevoelens van krijgt?
Als ik het nu terugkijk is het ook bagger ja, maar als kind vond je het fantastisch. Maar ik kan Method Man (het gelijknamige nummer) ook prima hebben hoor. Cypress Hill vind ik dan weer niet zoveel aan.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:27 schreef Bugno het volgende:
[..]
Meh. Ik vind het echt drie keer niks.
Hoe voeg ik eigenlijk m'n Last.fm-account toe aan de onderste balk van m'n profiel? Net zoals jij dat hebt?quote:
Ik heb het verschillende keren geprobeerd maar het spijt me, ik vind er werkelijk waar geen ene moer aan. En wat veel mensen zeggen over Kensington vind ik bij hen ook opgaan: elk nummer klinkt het zelfde.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hoe kan je bij dit nummer nou op je stoel blijven zitten.![]()
Gelijk afgedaan. Met z'n tyfus-hippe fiets, in z'n hippe wijk, met z'n hippe green tea, quinoa-chiaseed-soy-latte-cappuccinno-frozen-yoghurt-smoothiequote:
Ok, ja dat kan natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:29 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik heb het verschillende keren geprobeerd maar het spijt me, ik vind er werkelijk waar geen ene moer aan. En wat veel mensen zeggen over Kensington vind ik bij hen ook opgaan: elk nummer klinkt het zelfde.
Werkt dit?quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoe voeg ik eigenlijk m'n Last.fm-account toe aan de onderste balk van m'n profiel? Net zoals jij dat hebt?
Precies zoals ik ze me had voorgesteld.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:26 schreef Bugno het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Kijk mij eens lekker indie achter mijn pianola zitten, met mijn lange haren en hipsterbroek
Neon Bible is beter. Punt.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:28 schreef Gretzl het volgende:
Funeral staat bij mij op #2 in m'n Top Zoveel albums. Net achter het ongenaakbare Boxer.
Het niveau van Funeral heeft Arcade Fire nooit meer kunnen bereiken, maar ik ben blij dat een van m'n favoriete bands al zo'n lange tijd meegaat.
(verder kan deze discussie ook wel in het Arcade Fire-topic haha)
C. H. is heul matig indd. Qua hiphop zijn Outkast, NAS en KRS One echt vele malen beterquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als ik het nu terugkijk is het ook bagger ja, maar als kind vond je het fantastisch. Maar ik kan Method Man (het gelijknamige nummer) ook prima hebben hoor. Cypress Hill vind ik dan weer niet zoveel aan.
Wordt nogal eens verward met elkaarquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die gast van War on Drugs is gewoon een sloeber en zeker geen hipster
Hopelijk nu wel, dankjewel.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:30 schreef richolio het volgende:
[..]
Werkt dit?
<a href="http://www.last.fm/user/gretz/library/tracks" rel="nofollow" target="_blank">LAST.FM</a>
Moet je wel nog even veranderen in je eigen user/welke link je maar ook wil
Sloeber is een belangrijk onderdeel van de moderne hipster he?quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die gast van War on Drugs is gewoon een sloeber en zeker geen hipster
Te matig voor mijn stemlijst.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:33 schreef Slobeend het volgende:
Mensen die nog niet gestemd hebben, hier een dwingend stemadvies. Roscoe van Midlake. Leo Blokhuis en ik gingen je voor.
Gr. gr.
Niet echt, hij laat die hele link zien. Ik weet niet echt meer hoe ik dat deed, maar er was een manier voorquote:
Ja daarom uitte ik eerder al voorzichtig mijn zorgen. Zal je merken dat er direct een kneiter van BZN voor moet wijken.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:33 schreef Mani89 het volgende:
Maar goed, TWOD vorig jaar gezamelijk 1700 plekken gestegen. Zet je maar schrap.
Lquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:33 schreef Slobeend het volgende:
Mensen die nog niet gestemd hebben, hier een dwingend stemadvies. Roscoe van Midlake. Leo Blokhuis en ik gingen je voor.
Gr. gr.
Kun je misschien even checken in je eigen setting hoe je linkje daar precies staat weergeven? Dat zou de oplossing moeten zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:34 schreef richolio het volgende:
[..]
Niet echt, hij laat die hele link zien. Ik weet niet echt meer hoe ik dat deed, maar er was een manier voor
Alle kneiters van BZN zijn vorig jaar al geweken.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:34 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja daarom uitte ik eerder al voorzichtig mijn zorgen. Zal je merken dat er direct een kneiter van BZN voor moet wijken.
Een god die zichzelf een god vindt is geen god meer.quote:
Die vindt zichzelf geen god, daar issie veel te streng gelovig voor opgevoed.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:37 schreef Bugno het volgende:
[..]
Een god die zichzelf een god vindt is geen god meer.
Oké, Mon Amour staat genoteerd voor lijst 2.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Alle kneiters van BZN zijn vorig jaar al geweken.
Leo weet van zichzelf heuul goed dat hij alles weet van muziek hoor.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die vindt zichzelf geen god, daar issie veel te streng gelovig voor opgevoed.
Koning, keizer, admiraal, hoogstens.
Die schijtluis weigert wel elke uitnodiging om aan een popquiz mee te doen. Veel te bang dat íe afgaat.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:40 schreef Bugno het volgende:
[..]
Leo weet van zichzelf heuul goed dat hij alles weet van muziek hoor.
Vrienden van mij speelden jaren mee in een popquiz in Paradiso waar Leo meedeed. Net als Ekdom e.a. Blokhuis bleek ook in zo'n select gezelschap een van de beteren.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die schijtluis weigert wel elke uitnodiging om aan een popquiz mee te doen. Veel te bang dat íe afgaat.
Ja zo dusquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:35 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kun je misschien even checken in je eigen setting hoe je linkje daar precies staat weergeven? Dat zou de oplossing moeten zijn.
Dat moet dan een hele tijd geleden zijn en voordat Leo bekend was, want er is geen lopende popquiz geweest in Paradiso in de laatste 15 jaarquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:44 schreef Bugno het volgende:
[..]
Vrienden van mij speelden jaren mee in een popquiz in Paradiso waar Leo meedeed. Net als Ekdom e.a. Blokhuis bleek ook in zo'n select gezelschap een van de beteren.
Mm. dat idee had ik, wellicht was t erhens anders. En ik wordt oud, dat is ook n feit.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat moet dan een hele tijd geleden zijn en voordat Leo bekend was, want er is geen lopende popquiz geweest in Paradiso in de laatste 15 jaar
Even proberen. Yes, bedanktquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:45 schreef richolio het volgende:
[..]
Ja zo dusHad gewoon die link gekopieerd en geplakt.
Maar uhm
Werkt dit? [url=linkjehier]naam[/url]
Traditiequote:Op zaterdag 2 december 2017 00:50 schreef Geralt het volgende:
Staat die kutplaat van queen weer op 1`zeker dit jaar?
Waarom is dat eigenlijk. Ik bedoel het is nou niet bepaald alsof dat een goeie plaat is. Me dunkt.
Ow dus omdat het traditie is moet je er maar niet om zeuren en dan is daar de kous mee af verder?quote:
Ja, denk ook wel dat genoeg mensen zich dat afvragen hoorquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow dus omdat het traditie is moet je er maar niet om zeuren en dan is daar de kous mee af verder?
Zwarte piet is ook traditie. Daar is elk jaar anders behoorlijk wat om te doen.
Waarom niet over die kutplaat dan vraag ik me af
Duurt lang.quote:
Ik heb everything now maar na 4 of 5 keer weggelegdquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja verreweg de matigste, terwijl alles daarvoor gewoon prima tot geniaal was.
Ik heb Everything Now al maanden niet meer in z'n geheel geluisterd. Ik koester maar gewoon Funeral, The Suburbs en Reflektor. En gelukkig blijven ze live nog wel fantastisch.
Ik vind dit dus echt een vrij saaie plaatquote:Op zaterdag 2 december 2017 00:33 schreef Slobeend het volgende:
Gr. gr.
Omdat de top 2000 nu eenmaal meeste stemmen gelden is en veel mensen zien dat als een geniale plaat. Klassiekers houden zichzelf ook in stand overigens.quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:50 schreef Geralt het volgende:
Waarom is dat eigenlijk. Ik bedoel het is nou niet bepaald alsof dat een goeie plaat is. Me dunkt.
De eerste anderhalve minuut vond ik het nog wel lekker klinken, mooie, aparte stem maar daarna was ik er ook wel klaar mee. Ik had nog nooit van deze band gehoord maar ik zag hem vanochtend ook bij een lijstje van een kennis op facebook voorbij komen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dit dus echt een vrij saaie plaat
Good Life?quote:
Ik doelde op My House van Fingers Inc., maar Madness is ook leukquote:Op zaterdag 2 december 2017 09:02 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Kak bedenk me nu dat ik niet op Madness heb gestemd...
Zoiets ja, heerlijk.quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:10 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ik doelde op My House van Fingers Inc., maar Madness is ook leuk
Ik ben vergeten te stemmen op French Kiss van Lil' Louis:![]()
![]()
![]()
Ik vind dit echt vreselijkquote:Op zaterdag 2 december 2017 09:10 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ik doelde op My House van Fingers Inc., maar Madness is ook leuk
Ik ben vergeten te stemmen op French Kiss van Lil' Louis:![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 2 december 2017 00:50 schreef Geralt het volgende:
quote:
Wansmaak ik weet hetquote:
quote:
U hebt al 2 jaar niet meer geluisterd?quote:
quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:26 schreef GekkeGerrit- het volgende:
RADIOHEAD - PARANOID ANDROID
RED HOT CHILI PEPPERS - I COULD HAVE LIED
PEARL JAM - BLACK
PEARL JAM - JEREMY
JIMI HENDRIX EXPERIENCE - FOXY LADY
JIMI HENDRIX EXPERIENCE - VOODOO CHILE
R.E.M. - MAN ON THE MOON
NIRVANA - THE MAN WHO SOLD THE WORLD (UNPLUGGED)
NIRVANA - LITHIUM
THE VERVE - BITTER SWEET SYMPHONY
OUTKAST - MS JACKSON
SMASHING PUMPKINS - 1979
ARCTIC MONKEYS - WHEN THE SUN GOES DOWN
QUEENS OF THE STONE AGE - NO ONE KNOWS
EMINEM FEATURING DIDO - STAN
OF MONSTERS AND MEN - LITTLE TALKS
TRIBE CALLED QUEST - CAN I KICK IT
SLY & THE FAMILY STONE - FAMILY AFFAIR
STEVIE WONDER - HIGHER GROUND
TOTO - AFRICA
STEVIE RAY VAUGHAN - LITTLE WING
SLY & THE FAMILY STONE - IF YOU WANT ME TO STAY
NAS - NY STATE OF MIND
WU-TANG-CLAN - C.R.E.A.M
ARCTIC MONKEYS - A CERTAIN ROMANCE
RED HOT CHILI PEPPERS - SOUL TO SQUEEZE
RED HOT CHILI PEPPERS - POWER OF EQUALITY
FUNKADELIC - MAGGOT BRAIN
BLACK SABBATH - WAR PIGS
PARLIAMENT - FLASHLIGHT
KENDRICK LAMAR - SING ABOUT ME, I'M DYING OF THIRST
MGMT - ELECTRIC FEEL
THE DOORS - RIDERS ON THE STORM
RAGE AGAINST THE MACHINE - RENEGADES OF FUNK
STOOGES - I WANNA BE YOUR DOG
Lekker lijstje hoor.quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:26 schreef GekkeGerrit- het volgende:
RADIOHEAD - PARANOID ANDROID
RED HOT CHILI PEPPERS - I COULD HAVE LIED
PEARL JAM - BLACK
PEARL JAM - JEREMY
JIMI HENDRIX EXPERIENCE - FOXY LADY
JIMI HENDRIX EXPERIENCE - VOODOO CHILE
R.E.M. - MAN ON THE MOON
NIRVANA - THE MAN WHO SOLD THE WORLD (UNPLUGGED)
NIRVANA - LITHIUM
OUTKAST - MS JACKSON
SMASHING PUMPKINS - 1979
QUEENS OF THE STONE AGE - NO ONE KNOWS
EMINEM FEATURING DIDO - STAN
OF MONSTERS AND MEN - LITTLE TALKS
TRIBE CALLED QUEST - CAN I KICK IT
SLY & THE FAMILY STONE - FAMILY AFFAIR
STEVIE WONDER - HIGHER GROUND
TOTO - AFRICA
STEVIE RAY VAUGHAN - LITTLE WING
SLY & THE FAMILY STONE - IF YOU WANT ME TO STAY
NAS - NY STATE OF MIND
WU-TANG-CLAN - C.R.E.A.M
ARCTIC MONKEYS - A CERTAIN ROMANCE
RED HOT CHILI PEPPERS - SOUL TO SQUEEZE
RED HOT CHILI PEPPERS - POWER OF EQUALITY
FUNKADELIC - MAGGOT BRAIN
BLACK SABBATH - WAR PIGS
PARLIAMENT - FLASHLIGHT
KENDRICK LAMAR - SING ABOUT ME, I'M DYING OF THIRST
MGMT - ELECTRIC FEEL
THE DOORS - RIDERS ON THE STORM
RAGE AGAINST THE MACHINE - RENEGADES OF FUNK
STOOGES - I WANNA BE YOUR DOG
quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:03 schreef asco het volgende:
Zo, mijn plicht weer gedaan.
Nu ga ik al deze pareltjes luisteren ook.![]()
![]()
D-Shake - My Heart The Beat
Jesse Saunders - On and On
Marshall Jefferson - Move Your Body
Joe Smooth - Promised Land
Frankie Knuckles - Your Love
Sadomasy & DJ One - Body Motion
Public Energy - Three O' Three
The Prodigy - Charly
Joey Beltram - Energy Flash
Praga Khan - Rave Alarm
Plexus - Cactus Rhythm
Hardcore - I Like John
Channel X - Rave the rhythm
Die draaiden ze nooit op Radio 2, On Hold wel.quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:55 schreef Sfeermaker het volgende:
The xx met on hold wel, maar niet into of crystalized
Wel t verkeerde numemr van Paak. Had liever Celebrate gezien. Maarja, you cant hav eit allquote:
Thanks! Ik had eigenlijk wel wat meer muziek van de laatste jaren er in gewild, maar dan ben je bezig en dan kom je weer een klassieker tegen waar je toch eigenlijk niet omheen kan en dat gebeurt 10 keer en dan is je lijstje alweer vol.quote:
Waaaaaar, waaaaaar, waaaaar, waar is hier de nooduitgang.quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het Goede Doel – Nooduitgang (live)
NOOD-UIT-GANG!quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:15 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Waaaaaar, waaaaaar, waaaaar, waar is hier de nooduitgang.
Procol Harumquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:17 schreef Piebe het volgende:
Even een rijtje bands die niet (meer) de waardering krijgen die ze verdienen.
Toevoegingen zijn van harte welkom.
Buddy Hollyquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:17 schreef Piebe het volgende:
10CC
AC/DC
CROWDED HOUSE
DEEP PURPLE
FINE YOUNG CANNIBALS
GOLDEN EARRING (alleen al het feit dat RADAR LOVE niet de hoogste notering van Nederlandse makelij is)
JOHN WAITE en alles waar ie te maken heeft.
KINKS
LED ZEPPELIN
NEIL & TIM FINN en alles waar ze mee te maken hebben.
METALLICA (vroegere periode)
MOODY BLUES
OMD
ROBERT JOHNSON
ROY ORBISON
RUSH
SIMPLE MINDS
SMALL FACES
STATUS QUO
SWEET
TALK TALK
TALKING HEADS
TOM PETTY + HEARTBREAKERS
TOTO
URIAH HEEP
YES
SLADEquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:17 schreef Piebe het volgende:
10CC
AC/DC
CROWDED HOUSE
DEEP PURPLE
FINE YOUNG CANNIBALS
GOLDEN EARRING (alleen al het feit dat RADAR LOVE niet de hoogste notering van Nederlandse makelij is)
KINKS
LED ZEPPELIN
MOODY BLUES
OMD
ROBERT JOHNSON
ROY ORBISON
RUSH
SIMPLE MINDS
SMALL FACES
STATUS QUO
SWEET
TALK TALK
TALKING HEADS
TOTO
URIAH HEEP
YES
Die hebben net weer een heerlijk klassiek Toto liedje uitgebracht.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:17 schreef Piebe het volgende:
TOTO
Klinkt inderdaad erg goed.quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die hebben net weer een heerlijk klassiek Toto liedje uitgebracht.
Potverdorie, prachtlijst.quote:
BREADquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:17 schreef Piebe het volgende:
10CC
AC/DC
CROWDED HOUSE
DEEP PURPLE
FINE YOUNG CANNIBALS
KINKS
LED ZEPPELIN
MOODY BLUES
OMD
ROBERT JOHNSON
ROY ORBISON
RUSH
SIMPLE MINDS
SMALL FACES
STATUS QUO
SWEET
TALK TALK
TALKING HEADS
TOTO
URIAH HEEP
YES
Same here. Genietenquote:Op zaterdag 2 december 2017 13:08 schreef Cee het volgende:
[..]
Zit nu die van mij op Spotify te luisteren en ik sta er nog steeds volledig achter.
Geregeld.. Waardeloos dat deze klassieker niet in de keuzelijst staatquote:Op zaterdag 2 december 2017 11:37 schreef Dagoduck het volgende:
Fuuuuck, ben My Sharona nog vergeten.
JIMI HENDRIXquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:17 schreef Piebe het volgende:
10CC
AC/DC
CROWDED HOUSE
DEEP PURPLE
FINE YOUNG CANNIBALS
KINKS
LED ZEPPELIN
MOODY BLUES
OMD
ROBERT JOHNSON
ROY ORBISON
RUSH
SIMPLE MINDS
SMALL FACES
STATUS QUO
SWEET
TALK TALK
TALKING HEADS
TOTO
URIAH HEEP
YES
Misschien is 35 nummers genoeg als je niet 2x op hetzelfde nummer stemtquote:Op zaterdag 2 december 2017 14:44 schreef ijs_beer het volgende:
Zo. Meer dan genoeg nummers weer vergeten weer, maar 35 nummers is eigenlijk gewoonweg te weinig.![]()
EAGLES - HOTEL CALIFORNIA
THE POLICE - EVERY BREATH YOU TAKE
GREEN DAY - HOLIDAY
OASIS - WONDERWALL
STROMAE - FORMIDABLE
CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL - HAVE YOU EVER SEEN THE RAIN
MICHEL FUGAIN- UNE BELLE HISTOIRE
SIA - CHANDELIER
AMY WINEHOUSE - TEARS DRY ON THEIR OWN
ANOUK - LOST
BRUCE SPRINGSTEEN - THE RIVER
FLEETWOOD MAC - GO YOUR OWN WAY
BLACK EYED PEAS - WHERE IS THE LOVE
ARCTIC MONKEYS - FLUORESCENT ADOLESCENT
THE KILLERS - MR. BRIGHTSIDE
TRACY CHAPMAN - FAST CAR
NIRVANA - SMELLS LIKE TEEN SPIRIT
MARK RONSON FEATURING BRUNO MARS - UPTOWN FUNK!
THE KOOKS - MR. MAKER
MUSE - MADNESS
ONE NIGHT ONLY -JUST FOR TONIGHT
OASIS - WHATEVER
FLEETWOOD MAC - GO YOU OWN WAY
WITT LOWRY - RESCUE
DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG - HOLLEREER
FOO FIGHTERS - THE PRETENDER
BASTILLE - POMPEII
RED HOT CHILI PEPPERS - CALIFORNICATION
THE COMMON LINNETS - CALM AFTER THE STORM
VOLBEAT - LOLA MONTEZ
ROXETTE - LISTEN TO YOUR HEART
FRANK BOEIJEN GROEP - KRONENBURG PARK
Ah fuck. ik had eigenlijk songbird willen doen bij die eerste.quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:55 schreef BufordTJustice het volgende:
[..]
Misschien is 35 nummers genoeg als je niet 2x op hetzelfde nummer stemt(FLEETWOOD MAC - GO YOUR OWN WAY)
Maar Pino toch, gij statskoning, dat kan niet.quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:17 schreef Pino112 het volgende:
Disturbed gaat de hoogste binnenkomer worden. Met die aids van hun en dat geforceerde gepush van Bart en z'n vriendjes.
Ohja hij is al ouder, maar nu pas echt veel gehypet. Dan dingt ie mee voor grootste stijger.quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Maar Pino toch, gij statskoning, dat kan niet.
Hij stond er vorig jaar al in
En ik tel er ook maar 34... Mooi lijstje verder wel. In mijn eigen lijstje heb ik heel veel voorbereidend werk gestoken en één dag na het stemmen wil ik al nummers ruilen voor wat anders, dat houd je toch denk ik...quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:01 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ah fuck. ik had eigenlijk songbird willen doen bij die eerste.
Guns 'n roses - November rain niet mee gekopieerd. Ik ben goed wakker zie ik al.quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:24 schreef BufordTJustice het volgende:
[..]
En ik tel er ook maar 34... Mooi lijstje verder wel. In mijn eigen lijstje heb ik heel veel voorbereidend werk gestoken en één dag na het stemmen wil ik al nummers ruilen voor wat anders, dat houd je toch denk ik...
Hey Hey My My moet er gewoon in, net als Toolquote:Op zaterdag 2 december 2017 15:35 schreef Cikx het volgende:
Ik heb ook mijn duit in het zakje gedaan:
THE BEATLES - ELEANOR RIGBY
THE BEATLES - A DAY IN THE LIFE
THE BEATLES - WHILE MY GUITAR GENTLY WEEPS
DAVID BOWIE - LIFE ON MARS
DAVID BOWIE - ZIGGY STARDUST
FLEETWOOD MAC - TUSK
JEFF BUCKLEY - GRACE
JEFFERSON AIRPLANE - WHITE RABBIT
JETHRO TULL - LOCOMOTIVE BREATH
JIMI HENDRIX EXPERIENCE - ALL ALONG THE WATCHTOWER
JONI MITCHELL - BLUE
KING CRIMSON - STARLESS
LED ZEPPELIN - DAZED AND CONFUSED
METALLICA - MASTER OF PUPPETS
MOTÖRHEAD - ACE OF SPADES
NEIL YOUNG - SOUTHERN MAN
NEIL YOUNG - HEY HEY MY MY (INTO THE BLACK)
PATTI SMITH GROUP - DANCING BAREFOOT
PRINCE - EROTIC CITY
QUEEN - KILLER QUEEN
TOOL - FORTY SIX & 2
TOOL - SCHISM
OPETH - THE MOOR
OPETH - THE DRAPERY FALLS
SONGS: OHIA - THE BLACK CROW
SONGS: OHIA - LIONESS
GENE CLARK - NO OTHER
MEGADETH - HOLY WARS...THE PUNISHMENT DUE
KING CRIMSON - THE COURT OF THE CRIMSON KING
PINK FLOYD - DOGS
THE BEATLES - HELTER SKELTER
MORPHINE - BUENA
JACKSON BROWNE - LATE FOR THE SKY
THE VELVET UNDERGROUND, NICO - VENUS IN FURS
METALLICA - RIDE THE LIGHTNING
T is echt onbegrijpelijk dat iemand dat maar mooi vindt. Dan heb je dus echt poep in je oren. Maar ja, Arens heeft nooit bekendgestaan om zn goede smaak of presentatie.quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:17 schreef Pino112 het volgende:
Disturbed gaat de hoogste binnenkomer worden. Met die aids van hun en dat geforceerde gepush van Bart en z'n vriendjes.
Deliverancequote:Op zaterdag 2 december 2017 15:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hey Hey My My moet er gewoon in, net als Tool
Opeth - Deliverance had ik ook nog wel in mijn lijstje op kunnen nemen. Misschien nog maar een keer stemmen.
Ik zie het nuquote:Op zaterdag 2 december 2017 15:55 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Er staan er ook bij jou een paar omgekeerd.
Inderdaad dat is stront irritant.quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:57 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zie het nu.
Maar ja titel - Artiest
Artiest - titel
Gvd, heb ik ook allemaal foutquote:Op zaterdag 2 december 2017 15:57 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zie het nu.
Maar ja titel - Artiest
Artiest - titel
Die fout had ik ook gemaakt, en na fok te hebben gelezen denk ik veel andere mensen in Nederland ookquote:Op zaterdag 2 december 2017 15:57 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zie het nu.
Maar ja titel - Artiest
Artiest - titel
heb ik onder mijn steen weer een nieuwe hype gemist?quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:50 schreef asco het volgende:
Louis Fonsi & Daddy Yankee - Despacito hoogste nieuwe binnenkomer lijkt me?
Ja, je doet toch gewoon eerst de artiest en dan het nummer normaal gesproken.quote:
Hier is de titel eerst https://stemmen.top2000.nl/#!/quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:19 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, je doet toch gewoon eerst de artiest en dan het nummer normaal gesproken.
Ja. Ik ben zo'n idioot die dat altijd tien keer checkt, maar het is wel onlogischquote:Op zaterdag 2 december 2017 16:18 schreef richolio het volgende:
[..]
Die fout had ik ook gemaakt, en na fok te hebben gelezen denk ik veel andere mensen in Nederland ook
Die database is gewoon een drama sowieso. Wat ik al zei: J.J Cale/J.J. Cale/JJ Cale...quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:23 schreef _--_ het volgende:
[..]
Hier is de titel eerst https://stemmen.top2000.nl/#!/
Hier is de artiest eerst [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |