abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175435357

Het is 25 december, negen uur. Zappen is zinloos. Dit is… de Radio 2 Top 2000. (geesh kon dat niet korter?) En dan gaat dit topic even helemaal los. 50000 posts in een weekje, daar lachen wij om. Wilde U altijd al weten dat Atomic Kitten Eternal Flame naakt heeft ingezongen? Of wilde U soms weten dat de drummer van de Beatles geen baard heeft? Het kan hier allemaal. Zelfs allerlei andere lollige feitjes passeren de revue. Wist U bijvoorbeeld dat Kayak stiekem altijd over een ‘Reverse Queen’ zong? Misschien bent U wel geïnteresseerd in familietaferelen tijdens “Waarom fluister ik jouw naam nog”. Het kan allemaal.
Babbel hier gewoon gezellig mee en leer dat dit het enige topic is waarbij bij het woord Lennon niet meteen aan een Beatle wordt gedacht en dat sommige mensen blijkbaar een Top 2000 kunnen overleven met 20 uur slaap. Want dit is de gezelligste reeks van het jaar.

Radio 2 Top 2000: Editie 2017
Het is alweer de negentiende editie van het grootste radio-evenement van de radio. Radio 2 draait 7 dagen lang de beste platen aldus het Nederlandse stemvee, vanaf eerste kerstdag tot het laatste uurtje in 2017. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te volgen via de website van Radio 2.

Wat kunnen wij doen?
Meeluisteren en meeposten. En bovenal, stemmen. Natuurlijk zou de Top 2000 de Top 2000 niet zijn als er niet een hoop bagger in zou staan, dus wij hopen vooral dat jullie allemaal op Thuis van Marco B--- wacht nee doe dit toch maar niet.
Er gaat namelijk al zoveel moois uit, daarom mogen een paar pareltjes wel even aangehaald worden. Uiteraard was er de competitie van D. begin dit jaar met 80’s liedjes

Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 9
Long John Baldry - (Walk Me Out In The) Morning Dew 8
Pet Shop Boys - Suburbia 8
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan kom ik nog even met wat persoonlijke Propaganda van 3 plaatjes die echt veeeeel te ver onderaan staan voor waar ze horen te staan. De eerste is Duel van Propaganda (1995 in 2016) waarvan ik gewoon even roep dat ie teveel genot is om de Top 2000 uit te zien gaan.

De tweede is misschien wel de belangrijkste. Strange Fruit van Billie Holiday (1989 in 2016) is het laatste vooroorlogse liedje in de lijst en gaat bovendien over een belangrijk onderwerp – die tekst is niet mis. Als je de lijst een beetje van zijn charme wil laten behouden stem je gewoon hierop. Punt.

De derde is Daydream Believer van de Monkees. Om twee redenen. Allereerst moet dat prutswerk I’m A Believer niet hun enige notering zijn. Ten tweede horen dit soort klassieke 60s acts weldegelijk ergens onderin de lijst rond te hangen. Dus waarom niet Daydream Believer van de Monkees (1987 in 2016)

Nog een ander ding wat vorig jaar punt van discussie was is de schandalig lage notering van 60's classics als A Whiter Shade of Pale en Nights In White Satin. Misschien niet zo nijpend als de vorige gevallen, maar dit zijn met recht legendarische platen die hun status van uberklassieker wat ons betreft toch niet mogen verliezen. Absoluut iets om over na te denken.

Wanneer?
Maandag 25 december 09:00 tot en met Zondag 31 december 23:59.

De lijst van 2017
Die is er nog niet. Ohá

Presentatie
De presentatie is dit jaar in handen van:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Annemieke Schollaardt
16.00 - 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 - 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 00.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Evelien de Bruijn
02.00 - 04.00 uur Cielke Sijben
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof

De Tunes O+
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.

Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune ( O+ ) blijft veelvuldig te horen. In een verneukte 2016 uitgave, dat dan weer wel. :r

Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.

*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*

Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2

FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz

Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html

De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2017 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?

Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio (en tot 2 uur in het cafe) via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.

Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home

Etalagekanalen

Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men Cultura24 1 op 1 naar omzet!

*O* *O* *G* *G* *G* *O* *O*

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

Vanaf wanneer stemmen?
De stemweek is van 1 t/m 8 december

Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held! _O_

*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*

Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html

Staat ie in de top 2000?
Hopelijk kunnen we ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000. De site is online op www.staatieindetop2000.nl

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst door de jaren heen:

pi_175435374
Ook gestemd *O*

pi_175435406
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:15 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Goed lijstje ^O^
Thanks! Altijd veel plaats voor het betere Nederlandstalige werk
Het beste adres voor al uw primeurs!
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:17:46 #4
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_175435422
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Lijstje:

1. Gorky - Mia
2. Eagles - Hotel California
3. Dire Straits - Sultans of Swing
4, Supertramp - School
5. Nick Cave & the Bad Seeds - Into My Arms
6. Pink Floyd - Wish you were here
7. Frank Boeijen - Kronenburg park\
8. Bruce Springsteen - Meeting Across the River
9. Raymond van t Groenewoud - Twee Meisjes
10. Sam Cooke - A change is gonna Come
11. Herman van Veen - Liefde van Later
12. Japan - Nightporter
13. Maarten van Roozendaal - Red Mij Niet
14. Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
15. De Dijk - Niemand in de Stad
16. Crowded House - Don't Dream It's Over
17. The Band - The Weight
18. Tom Waits - Ol'55
19. Damien Rice - The blower's daughter
20. Beatles - While my guitar gently weeps

Vrije keuzes:
1. Boudewijn de Groot - Eva
2. Jan de Wilde - De Fanfare van Honger en Dorst
3. Spinvis - Kom Terug
4. Sufjan Stevens - Casimir Pulanski Day
5. Nick Drake - Fruit Tree
6. Jacques Brel - La Chanson Des Vieux Amants
7. Songs:Ohia - Lioness
8. Radiohead - Exit music for a film
9. Maarten van Roozendaal - Olielamp
10. Tom Waits - Martha
11. Arcade Fire - Intervention
12. Bob Dylan - Simple Twist of Fate
13. Youp van t Hek - Niemand weet hoe laat het is
14. Talking Heads - This must be the place
15. Josh Ritter - The temptation of Adam
Aantal mooie Nederlandstalige klassiekers, kan ik zeker waarderen.:)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_175435438
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:17 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Thanks! Altijd veel plaats voor het betere Nederlandstalige werk
Herkenbaar lijstje :Y :).
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:18:46 #6
473584 Gretzl
pi_175435448
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:12 schreef Zorro het volgende:
Peter Sarstedt - Where Do You Go To My Lovely
Don Henley - The Boys Of Summer
Traveling Wilburys - Handle With Care
Zz Top - Tush
Xtc - Making Plans For Nigel
The Who - Ouverture
Wim Sonneveld - Het Dorp
Paul Mccartney & Wings - Band On The Run
Ralph Mctell - Streets Of London
Ram Jam - Black Betty
Ramones - Rock 'N Roll Highschool
Reo Speedwagon - Keep On Loving You
The Rolling Stones - Dead Flowers
Eros Ramazzotti - Musica É
Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes
Uriah Heep - Easy Livin'
The Dizzy Man's Band - The Opera
The Doors - Roadhouse Blues
Tom Waits - Downtown Train
Tom Petty - A Face In The Crowd
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay
Debbie Gibson - Foolish Beat
Marillion - Grendel
Meat Loaf - Bat Out Of Hell
Scorpions - Rock You Like A Hurricane
Judas Priest - You've Got Another Thing Coming
The Kinks - Celluloid Heroes
The Monkees - Daydream Believer
Adam And The Ants - Stand And Deliver
A Flock Of Seagulls - I Ran
Moody Blues - Nights In White Satin
Peter Gabriel & Kate Bush - Don't Give Up
Ike & Tina Turner - Nutbush City Limits
Simon & Garfunkel - Homeward Bound
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
Luister je ook wel eens muziek van na 1990? :P
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 21:19:17 #7
362868 crew  Slobeend
of all places
  FOK!fotograaf vrijdag 1 december 2017 @ 21:20:23 #8
842 Zorro
Z
pi_175435490
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Jawel, maar het gaat me aan het hart dat de Top2000 meer en meer een 90-00-10 lijst wordt en dat de vroegere jaren steeds meer verdwijnen. Daar wil ik wat aan doen :)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:23:38 #9
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175435594
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:20 schreef Zorro het volgende:

[..]

Jawel, maar het gaat me aan het hart dat de Top2000 meer en meer een 90-00-10 lijst wordt en dat de vroegere jaren steeds meer verdwijnen. Daar wil ik wat aan doen :)
Heb ik ook een beetje. Een lijst zonder Nights In White Satin bijvoorbeeld is géén Top2000
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:24:51 #10
473584 Gretzl
pi_175435623
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:20 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik heb juist de omgekeerde mening, vind dat in de Top 2000 nog altijd teveel te nadruk ligt op de 70s en 80s. Bij een écht representatieve allertijdenlijst zou dit beter in balans zijn.

Als je naar deze infographic kijkt zie dat de oudere nummers inderdaad langzaam aan terrein verliezen t.o.v. de nieuwere klassiekers. Dat is ook logisch gezien het veranderende stempubliek. :)

FOK!fotograaf vrijdag 1 december 2017 @ 21:29:57 #11
842 Zorro
Z
pi_175435759
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:24 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik heb juist de omgekeerde mening, vind dat in de Top 2000 nog altijd teveel te nadruk ligt op de 70s en 80s. Bij een écht representatieve allertijdenlijst zou dit beter in balans zijn.

Als je naar deze infographic kijkt zie dat de oudere nummers inderdaad langzaam aan terrein verliezen t.o.v. de nieuwere klassiekers. Dat is ook logisch gezien het veranderende stempubliek. :)

[ afbeelding ]
Puur naar jaartallen gekeken heb je gelijk, maar ik vind de meeste oudere muziek ook veel beter dan wat er nu is. Natuurlijk is er nu ook goede muziek, maar ook veel meer kunstmatig geproduceerde eeehhhh, dingen. Dus de balans mag daarom voor mij ook wel wat meer bij vroeger liggen. Hoewel bv de Foo Fighters (waar ik verdorie niks van heb) om maar even wat te noemen in hetzelfde rijtje past als wat ik vroeger de topbands vond.
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:33:04 #12
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_175435842
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:29 schreef Zorro het volgende:

[..]

Puur naar jaartallen gekeken heb je gelijk, maar ik vind de meeste oudere muziek ook veel beter dan wat er nu is. Natuurlijk is er nu ook goede muziek, maar ook veel meer kunstmatig geproduceerde eeehhhh, dingen. Dus de balans mag daarom voor mij ook wel wat meer bij vroeger liggen. Hoewel bv de Foo Fighters (waar ik verdorie niks van heb) om maar even wat te noemen in hetzelfde rijtje past als wat ik vroeger de topbands vond.
Ik hoor dit sentiment vaak, maar wat veel mensen denk ik vergeten is dat er vroeger ook een hoop ongeïnspireerde bagger bestond, maar die hoor je doorgaans nooit meer nu. De troep van nu is er over 30-40 jaar ook wel tussenuit gezeefd denk ik, en de pareltjes a la Foo Fighters blijven dan over.

Alleen als je Coldplay kut vindt (zoals de meesten hier) heb je wel pech, want dat blijft tot in de eeuwigheid wel geliefd denk ik. :P
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:33:10 #13
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_175435849
quote:
Ralph Mctell - Streets Of London
O+
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:33:39 #14
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175435866
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:19 schreef Slobeend het volgende:
Casimir Pulaski Day _O_.
Daar wilde ik dit jaar ook weer op stemmen, maar dacht dat dat toch behoorlijk kansloos zou zijn
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175435950
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:29 schreef Zorro het volgende:

[..]

Met een goed geproduceerde popplaat is trouwens niks mis, maar die had je ook al in de jaren ‘80 trouwens. Van mij mogen ze wel een grens trekken dat een plaat minimaal een jaar oud moet zijn, dan heb je al een mooie schifting van platen die niet blijven hangen die dan afvallen.

Ik maak gelijk ff gebruik om mijn guitly pleasure te pluggen -> Nick Cave en Kylie Minogue met wild rose moet hoger hoor in de lijst, fantastische plaat, totaal niet mijn smaak en stijl muziek maar de tekst en verhaal is zo boeiend.
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:36:15 #16
473584 Gretzl
pi_175435951
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:33 schreef richolio het volgende:

[..]

Daar wilde ik dit jaar ook weer op stemmen, maar dacht dat dat toch behoorlijk kansloos zou zijn
Het probleem is waarschijnlijk ook dat iedereen weer een andere favoriet van Sufjan heeft.

Chicago
CPD
John Wayne Gacy, Jr.
Should Have Known Better
The Only Thing
Death with Dignity
Fourth of July
Vesuvius
Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois
enz.
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:38:54 #17
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_175436024
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:14 schreef alopio het volgende:

[..]

Mooie lijst, zie dat ik zelf vergeten ben iets van the Prodigy erin te zetten, zonde (zeker omdat ik een nr dubbel heb gedaan)
Kwam ze tegen, ik denk daar moet ik op stemmen, heb al zo vaak in de auto gezeten met Smack My Bitch Up op volume max _O_ ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_175436072
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:36 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het probleem is waarschijnlijk ook dat iedereen weer een andere favoriet van Sufjan heeft.

Chicago
CPD
John Wayne Gacy, Jr.
Should Have Known Better
The Only Thing
Death with Dignity
Fourth of July
Vesuvius
enz.
Ik denk dat Chicago wel de meeste kans zou maken
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:41:11 #19
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_175436087
quote:

[..]

Dat heb je met meer bands, toch jammer. Er zou op zich toch ook wel wat voor te zeggen zijn om stemmen op onbekende nummers bij bekendere numers (van dezelfde band) op te tellen die het anders net niet halen. Maar aan de andere kant krijg je dan weer veel nummers van heel bekende bands die er toch in komen, terwijl ze al heel veel nummers in de lijst hebben.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:42:12 #20
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175436113
quote:

[..]

Chicago
CPD
John Wayne Gacy, Jr.
Should Have Known Better
The Only Thing
Death with Dignity
Fourth of July
Vesuvius
enz.
Ja precies

Vorig jaar Casimir Pulaski en Fourth of July gestemd, maar Chicago zou dan idd de meeste kans maken denk ik ook

fourth of july is zo mooi
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  FOK!fotograaf vrijdag 1 december 2017 @ 21:48:44 #21
842 Zorro
Z
pi_175436328
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:33 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik hoor dit sentiment vaak, maar wat veel mensen denk ik vergeten is dat er vroeger ook een hoop ongeïnspireerde bagger bestond, maar die hoor je doorgaans nooit meer nu. De troep van nu is er over 30-40 jaar ook wel tussenuit gezeefd denk ik, en de pareltjes a la Foo Fighters blijven dan over.

Alleen als je Coldplay kut vindt (zoals de meesten hier) heb je wel pech, want dat blijft tot in de eeuwigheid wel geliefd denk ik. :P
Om het niet te lang te maken even kort door de bocht:
Vroeger maakte men LP's en had je dus veel nummers die je kon ontdekken van een artiest .Niet allemaal geweldig, maar veel nummers die nooit single waren vind ik de besten. Nu is alles op de losse plaatjes, de losse downloads gericht wat de spreiding minder maakt.
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:51:38 #22
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_175436417
Chicago is het enige nummer dat in de radio 2 database staat, dus de meest veilige keuze.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:56:55 #23
363891 laxus13
Gotta Catch Em' All
pi_175436559
quote:

[..]

Zorro is mijn muzikale broeder Gretz 8-)
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:58:31 #24
473584 Gretzl
pi_175436601
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:40 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik denk dat Chicago wel de meeste kans zou maken
Chicago is inderdaad wel dé Sufjan klassieker als je een poll houdt onder een grote groep mensen.

In een andere allertijdenlijst waar ik aan bijdraag (de MuMeLadder) is het trouwens sinds een paar jaar John Wayne Gacy, Jr. dat het populairste Sufjan Stevens nummer blijkt te zijn.
pi_175436619
Mijn lijstje dan maar:

Stevie Wonder - Higher ground
Parliament - Tear the roof off the sucker (Give up the funk)
Bjork - Human behaviour
Otis Redding (Sittin' on) the dock of the bay
Spinvis - Smalfilm
Queen - Don't stop me now
Bob Dylan - Hurricane
David Bowie - Space Oddity
Bill Withers - Harlem
Sly & The Family Stone - Family affair
The Chemical Brothers - Block rockin' beats
DJ Shadow - Building steam with a grain of salt
Michael Jackson - They don't care about us
Nirvana - Lithium
Outkast - Ms Jackson
Prince & The Revolution - Raspberry beret
The Prodigy - No good (start the dance)
The Roots feat. Cody Chessnut - The seed
Jaydee - Plastic Dreams
Curtis Mayfield - Move on up
Funkadelic - Maggot brain
Autechre - Second scout
Gil Scott-Heron - Home is where the hatred is
Kendrick Lamar - Alright
John Coltrane - A love supreme, part 1 (Acknowledgement)
Cake - The Distance
Alabama Shakes - Hold On
The XX - Dangerous
M.I.A. - Galang
Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
Parliament - Flash light
Michael Kiwanuka - Black man in a white world
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:59:29 #26
473584 Gretzl
pi_175436635
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:56 schreef laxus13 het volgende:

[..]

Oh Lex jij ook hier?! :D

Ter info:
Lex is mijn grootste muzikale tegenpool, op een handvol artiesten na die we wél beiden kunnen waarderen.
pi_175436640
Mijn lijstje voor dit jaar

Janis Ian - At Seventeen
Phil Collins - That's just the way it is
Roxette - The Look
Vera Lynn - We'll meet again
Fleetwood Mac - Songbird
John Denver - Leaving on a jetplane
James Bay - Hold back the river
Gavin James - The book of love
Michael Andrews ft. Gary Jules - Mad World
Adele - Someone like you
Genesis - Follow you follow me
Bette Midler - The Rose
Boudewijn de Groot - Verdronken vlinder
R.E.M - Losing my religion
Bruce Springsteen - the River
The Blues Brothers - Everybody needs somebody to love
Bonnie Raitt - I can't make you love me
Don Mclean - Vincent
Ralph McTell - Streets of london
Mark Ronson ft. Amy Winehouse - Valerie

Ed Sheeran - Shape of you
Rag'n bone man - Human
Sarah McLachlan - Angel
George Michael - Jesus to a child
First Aid Kit - My silver lining
Goo Goo Dolls - Iris
Editors - Nothing
Xavier Rudd - Here comes the sun
Mary Black - No Frontiers
Sting - Fragile
Jamie N Commons - Lead me home
Pink - Try
Lex Uiting - Nao t zuuje
Kings of Leon - Sex on fire
Bots - 7 dagen lang
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:00:19 #28
363891 laxus13
Gotta Catch Em' All
pi_175436670
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:59 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ter info:
Lex is mijn grootste muzikale tegenpool, op een handvol artiesten na die we wél beiden kunnen waarderen.
Ja hier praat ik altijd als de top 2000 begint :P
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 december 2017 @ 22:00:51 #29
842 Zorro
Z
pi_175436689
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:56 schreef laxus13 het volgende:

[..]

^O^
pi_175436743
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:59 schreef kipknots het volgende:
Mijn lijstje dan maar:

Stevie Wonder - Higher ground Parliament - Tear the roof off the sucker (Give up the funk) Bjork - Human behaviour Otis Redding (Sittin’ on) the dock of the bay Spinvis - Smalfilm Queen - Don’t stop me now Bob Dylan - Hurricane David Bowie - Space Oddity Bill Withers - Harlem Sly & The Family Stone - Family affair The Chemical Brothers - Block rocking’ beats DJ Shadow - Building steam with a grain of salt Michael Jackson - They don’t care about us Nirvana - Lithium Outkast - Ms Jackson Prince & The Revolution - Raspberry beret The Prodigy - No good (start the dance) The Roots feat. Cody Chessnut - The seed Jaydee - Plastic Dreams Curtis Mayfield - Move on up Funkadelic - Maggot brain Autechre - Second scout Gil Scott-Heron - Home is where the hatred is Kendrick Lamar - Alright John Coltrane - A love supreme, part 1 (Acknowledgement) Cake - The Distance Alabama Shakes - Hold On The XX - Dangerous M.I.A. - Galang Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. Parliament - Flash light Michael Kiwanuka - Black man in a white world
Ook een tof rijtje hoor :)
pi_175436830
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:02 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Ook een tof rijtje hoor :)
Blij verrast dat er dit jaar eindelijk wat Parliament en funkadelic nummers in de keuzelijst staan. Alleen vreemd dat Maggot Braun ontbreekt.
pi_175436889
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:48 schreef Zorro het volgende:

[..]

Om het niet te lang te maken even kort door de bocht:
Vroeger maakte men LP's en had je dus veel nummers die je kon ontdekken van een artiest .Niet allemaal geweldig, maar veel nummers die nooit single waren vind ik de besten. Nu is alles op de losse plaatjes, de losse downloads gericht wat de spreiding minder maakt.
Zit wel een kern van waarheid in. Vroeger had je echt onontdekte pareltjes, nu met internet/youtube/spotify is dat veel minder.

Zijn ook vaak meer losse nummers nu terwijl vroeger een plaat meer een verhaal/sfeer vertelde.
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:07:22 #33
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_175436902
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:59 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ter info:
Ik dacht al, waar ken ik die usericon van. Met die naam had ik het kunnen weten eigenlijk.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:08:57 #34
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_175436960
Met pijn in het hart toch geen Foo Fighters en Pearl Jam gestemd. Judas Priest ben ik echt vergeten, net als Psycho Killer. Muse en Linkin Park had ik ook wel willen stemmen..

....

.....
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:20:45 #35
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175437252
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:08 schreef Dagoduck het volgende:
Met pijn in het hart toch geen Foo Fighters en Pearl Jam gestemd. Judas Priest ben ik echt vergeten, net als Psycho Killer. Muse en Linkin Park had ik ook wel willen stemmen..

....

.....
"Bij nader inzien altijd achteraf" - Spinvis
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 22:20:55 #36
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175437255
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:24 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het grootste probleem is dat het meeste van de laatste paar jaren in de lijst gewoon pure middelmaat is die er over vijf jaar weer uit ligt. Daarnaast vind ik platen van minder dan 10 jaar oud gewoon moeilijk in te schatten.

Het is natuurlijk terecht dat een Narcotic of Seven Nation Army of een Fake Plastic Trees de lijst in is gekomen, maar de kliek van Kensington is over 10 jaar gereduceerd tot een maximum van 2 liedjes. En als er dan toch wel erg mooie liedjes die ook gewoon in mijn top 1000 staan zoals To Love Somebody, Eight Miles High en Aquarius/Let The Sunshine In uit gaan voor dat vind ik dat jammer, en volgens mij delen redelijk wat users die mening.

De lijst is qua muzikaal niveau echt wel wat completer dan 10 jaar geleden, toen je moest zoeken naar klassiekers als Killing In The Name en Enjoy The Silence (destijds mijn 2 alltime favorieten) maar ze niet gevonden kreeg, maar de focus op verjonging zorgt ervoor dat handelen uit melancholisch sentiment vervangen wordt door handelen uit tijdelijke populariteit. En als ik moet kiezen tussen die 2 kies ik voor het eerste, want ik heb liever een verrassende lijst waar je John Mayall ineens tussendoor hoort ipv de twaalfde keer het liedje van The Script in een iets andere uitvoering.

Nu ben ik ook wel een lastige klant om tevreden te stellen :+ Met My Bloody Valentine, Justin Timberlake en de Carpenters naast elkaar in mijn toplijstjes. :D
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:23:05 #37
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_175437312
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:20 schreef richolio het volgende:

[..]

FF, PJ, Muse en LP vind ik niet heel erg, daar stemmen mensen toch wel op. Judas Priest niet, Pycho Killer wel, maar dat vind ik echt een bazennummer.

Jammer weer dit.
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:35:10 #38
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_175437629
Had ik al gezegd dat mensen die niet op Nick Drake stemmen niet serieus te nemen zijn.
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:43:55 #39
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_175437854
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:35 schreef Dagoduck het volgende:
Had ik al gezegd dat mensen die niet op Nick Drake stemmen niet serieus te nemen zijn.
Ik heb op Day is done gestemd, is dat ok?
SPOILER
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:46:48 #40
473584 Gretzl
pi_175437923
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ik dacht al, waar ken ik die usericon van. Met die naam had ik het kunnen weten eigenlijk.
Haha, die Gretz dus. Onder welke naam ken ik jou dan op een ander forum? :)
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:47:01 #41
473584 Gretzl
pi_175437930
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:20 schreef richolio het volgende:

[..]

_O_ Stefan en Lisette _O_
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:47:17 #42
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_175437935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:46 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Haha, die Gretz dus. Onder welke naam ken ik jou dan op een ander forum? :)
Iets met smerige koffiepads op MuMe.
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:47:51 #43
473584 Gretzl
pi_175437943
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Iets met smerige koffiepads op MuMe.
Over die hint moet ik even nadenken. :P
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:48:14 #44
473584 Gretzl
pi_175437954
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ik heb op Day is done gestemd, is dat ok?
SPOILER
Alle nummers die ik ken die Day Is Done heten zijn prachtig. _O_
pi_175437964
Keuzelijstje:
The Reflex-Duran Duran
In Dreams-Roy Orbison
Man in the Mirror-Michael Jackson
Russians-Sting
Yesterdays-Guns n' Roses
Rooster-Alice in Chains
Plush-Stone Temple Pilots
Black Hole Sun-Soundgarden
Where do you go go my lovely-Peter Saratest
Jeremy-Pearl Jam
Here Comes the Sun-The Beatles
The Road to Mandalay-Robbie Williams
Spaceman-Babylon Zoo
No Rain-Blind Melon
I Surrender-Saybia
When Love Comes to Town-U2&BB King
Drops of Jupiter-Train
It's Tricky-Run DMC
Boulevard of Broken Dreams-Greenday
One Day Like This-Elbow

Vrije keuze:
Fine Again-Seether
Make Yourself-Incubus
Civil War-Guns n' Roses
Buddy-Tribe Called Quest&De La Soul
I Bruise Eassily-Natasha Beddingfield
Wonder Hold-Christian Walz
Spring-RMB
Through Glass-Stone Sour
The Pretender-Foo Fighters
Tribute-Tenacious D
Back for Good-Take That
Hijo de la Luna-Mecano
Deliverance-Bubba Sparxxx
I Bet He Was Cool-Savage Garden
La Tribu de Dana-Manau

Zitten een paar geintjes tussen, kan er zo wel tien wisselen maar ja keuzes keuzes keuzes.
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:49:14 #46
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_175437979
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:47 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Over die hint moet ik even nadenken. :P
Je wees me net terecht dat er wel 2017-nummer in de keuzelijst staan ;)
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:50:56 #47
473584 Gretzl
pi_175438013
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Je wees me net terecht dat er wel 2017-nummer in de keuzelijst staan ;)
Oh ja, ik kon even niet op de naam Senseo komen, terwijl dat ding nog apparaat in m'n keuken en ik hem zelden meer gebruik (want inderdaad koffie die nauwelijks te zuipen is 😅)
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:01:10 #48
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175438223
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:20 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het grootste probleem is dat het meeste van de laatste paar jaren in de lijst gewoon pure middelmaat is die er over vijf jaar weer uit ligt. Daarnaast vind ik platen van minder dan 10 jaar oud gewoon moeilijk in te schatten.

Het is natuurlijk terecht dat een Narcotic of Seven Nation Army of een Fake Plastic Trees de lijst in is gekomen, maar de kliek van Kensington is over 10 jaar gereduceerd tot een maximum van 2 liedjes. En als er dan toch wel erg mooie liedjes die ook gewoon in mijn top 1000 staan zoals To Love Somebody, Eight Miles High en Aquarius/Let The Sunshine In uit gaan voor dat vind ik dat jammer, en volgens mij delen redelijk wat users die mening.

De lijst is qua muzikaal niveau echt wel wat completer dan 10 jaar geleden, toen je moest zoeken naar klassiekers als Killing In The Name en Enjoy The Silence (destijds mijn 2 alltime favorieten) maar ze niet gevonden kreeg, maar de focus op verjonging zorgt ervoor dat handelen uit melancholisch sentiment vervangen wordt door handelen uit tijdelijke populariteit. En als ik moet kiezen tussen die 2 kies ik voor het eerste, want ik heb liever een verrassende lijst waar je John Mayall ineens tussendoor hoort ipv de twaalfde keer het liedje van The Script in een iets andere uitvoering.

Nu ben ik ook wel een lastige klant om tevreden te stellen :+ Met My Bloody Valentine, Justin Timberlake en de Carpenters naast elkaar in mijn toplijstjes. :D
Ik vind de moderne invloed meh. Aangezien Nederland steeds de verkeerde moderne platen lijkt te kiezen. Mijn top 100 voor de FOK! Single top-100 was denk ik voor > 50% 2000+, maar die platen zie ik niet terug. Wel hoop Adele, Bluf, Kenisngton en dat hoort gewoon niet in een Top 2000. Dan veel liever alle klassiekers.

Welke Timberlake kies je trouwens Mex? Ik ben (stiekem) groot fan van de man uit Memphis.

(Oh no) What you Got O+ _O_ wat een topplaat. Het allerbeste van Timba in z'n prime en JT.
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 23:03:37 #49
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175438266
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:01 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik vind de moderne invloed meh. Aangezien Nederland steeds de verkeerde moderne platen lijkt te kiezen. Mijn top 100 voor de FOK! Single top-100 was denk ik voor > 50% 2000+, maar die platen zie ik niet terug. Wel hoop Adele, Bluf, Kenisngton en dat hoort gewoon niet in een Top 2000. Dan veel liever alle klassiekers.

Welke Timberlake kies je trouwens Mex? Ik ben (stiekem) groot fan van de man uit Memphis.

(Oh no) What you Got O+ _O_ wat een topplaat. Het allerbeste van Timba in z'n prime en JT.
Lovestoned denk ik, maar soms ook Like I Love You, soms ook Mirrors, tis wat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:05:08 #50
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175438297
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lovestoned denk ik, maar soms ook Like I Love You, soms ook Mirrors, tis wat.
't Is balen dat alle interludes nooit afgespeeld worden op de radio. Zowel bij Lovestoned, als bij Mirrors, als bij all time favorite What Goes Around, Comes Around is de outro steeds het beste deel van de plaat. In z';n 20/20 experience ging hij daar wel een beetje te ver in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')