Loekie1 | donderdag 23 november 2017 @ 10:11 |
7 procent extra filezwaarte in 3e kwartaal 01 oktober 2017 De filezwaarte* in Nederland is in het derde kwartaal van dit jaar opnieuw gestegen in vergelijk met vorig jaar. In de afgelopen 3 maanden nam de filezwaarte toe met zo’n 7 procent. Tijdens de ochtendspits stonden er minder files in vergelijk met vorig jaar maar overdag en tijdens de avondspits was het fors drukker op de wegen. https://www.anwb.nl/verke(...)-in-3e-kwartaal-2017 Ik vraag me wel eens af waar Nederland mee bezig is. Als je ziet hoe druk het overal wordt, hoe de treinen zwichten onder het aantal reizigers, files tot recordhoogtes toenemen en prognoses nog veel meer files verwachten, dat huizen peperduur worden, het aantal bewoners nog veel meer zal toenemen door immigratie en nareizigers... Is Nederland niet een keertje vol? | |
gianni61 | donderdag 23 november 2017 @ 10:17 |
nederland is nog lang niet vol. alleen slecht verdeeld | |
RamboDirk | donderdag 23 november 2017 @ 10:20 |
Komt door een verkeerd ingerichte arbeidsmarkt (denk aan flexcontracten, weinig mogelijkheden tot thuiswerkem etc.) die mede door de automatisering continue veranderd. | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 10:20 |
Nederland is absoluut (dus niet alleen relatief!) de op-een-na-grootste exporteur van landbouwproducten ter wereld. Dus nee, Nederland is niet vol. | |
nogeenoudebekende | donderdag 23 november 2017 @ 10:22 |
Bloemen die via Afrika ingevlogen worden en van hier weer verkocht tellen ze daar toch ook bij? | |
Red_85 | donderdag 23 november 2017 @ 10:24 |
Jep. Dat zijn 'NL'se' bloemen. Stuk of 20 a 25 volle freighters op Schiphol per week. Zuid amerika ook trouwens. | |
Red_85 | donderdag 23 november 2017 @ 10:25 |
Wat zie jij als vol? Een grote stadsstaat? In NL is het zo vol dat we zelfs land er bij willen winnen voor extra bebouwing. Iets van 0,001% is niet gecultiveerd. Voor de rest is al het land van iemand. Dus ja, het land is wel vol. | |
loni55 | donderdag 23 november 2017 @ 10:29 |
Nee. | |
B.R.Oekhoest | donderdag 23 november 2017 @ 10:33 |
Dat maakt het alleen maar nog erger. Want de statistiek zegt al dat we een hoog aantal inwoners per vierkante km hebben, en van die oppervlakte is dan ook nog een fors gedeelte van gebruikt om landbouwproducten op te telen. We hebben dan wel weer geen bergen, dat dan weer wel. | |
nanuk | donderdag 23 november 2017 @ 10:35 |
Laten we dan eerst eens subsidie op het krijgen van kinderen afschaffen. Stoppen met kinderbijslag dus. | |
Snowsquall | donderdag 23 november 2017 @ 10:38 |
Of die loterijen die als prijs een auto weggeven aan mensen die daar totaal niet op zitten te wachten!! | |
Boris_Karloff | donderdag 23 november 2017 @ 10:38 |
Boven een bepaalde inkomen grens zouden ze daar asap mee moeten stoppen ja. | |
maryen65 | donderdag 23 november 2017 @ 10:39 |
Laten we dan met alle subsidies stoppen. Ook van de boeren etc | |
nanuk | donderdag 23 november 2017 @ 10:40 |
Maken boeren ons land voller dan? Wel meer files door met een trekker te rijden, dat dan weer wel. | |
loni55 | donderdag 23 november 2017 @ 10:42 |
Niet begrijpen waarom een gezonde samenleving nodig is in de zin van kinderen krijgen | |
nogeenoudebekende | donderdag 23 november 2017 @ 10:43 |
Ik heb er vijf en die had ik zonder kinderbijslag ook gehad. | |
nogeenoudebekende | donderdag 23 november 2017 @ 10:44 |
Ja die halen busladingen oostblokkers binnen voor de oogst. | |
maryen65 | donderdag 23 november 2017 @ 10:44 |
Te veel stront | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | donderdag 23 november 2017 @ 10:46 |
De club van 10 miljoen! Ja dus, Al jaren overvol ! | |
borisz | donderdag 23 november 2017 @ 10:46 |
Meer wegen is onzin. Gaat vooral om slimmer inzetten van die wegen. | |
Gunner | donderdag 23 november 2017 @ 10:46 |
wou al zeggen; niemand verwerkt kinderen voor de kinderbijslag aangezien dat niet echt uit kan | |
nanuk | donderdag 23 november 2017 @ 10:46 |
Die willen al niet meer komen. Arbeidsomstandigheden zullen dus wel heel erg beroerd zijn. | |
Loekie1 | donderdag 23 november 2017 @ 10:50 |
Amsterdam krijgt er nog een 50.000 woningen bij, volkstuinparken in Buitenveldert worden gebulldozerd omdat er woningen moeten komen, de nieuwe woningbouw wordt hoog en intensief, maar nu al staat het autoverkeer in de Randstad stil, hoe denken ze dat in de toekomst op te lossen dan? | |
nanuk | donderdag 23 november 2017 @ 10:51 |
Dat zijn dan toch weer 50.000 tot 100.000 mensen die niet met de auto naar Amsterdam hoeven. Dus minder file op de weg maar meer in het OV | |
Frozen-assassin | donderdag 23 november 2017 @ 10:51 |
Nederland is zeker niet vol. Alles is alleen gecentreerd in Randstad. | |
HSG | donderdag 23 november 2017 @ 10:52 |
Wat heeft men als oplossing? Hogere wegenbelasting, spitstax en kilometerheffing. Ja een echte oplossing. | |
Dven | donderdag 23 november 2017 @ 10:52 |
Benieuwd of TS een paar jaar geleden eenzelfde topic had aangemaakt met als titel "Steeds minder files, is Nederland leeg?" Antwoord : Nee, dat had TS niet gedaan. TS wil namelijk voornamelijk dramaqueenen over buitenlanders. | |
Loekie1 | donderdag 23 november 2017 @ 10:53 |
Ik probeerde gisteren van centraal naar Sloterdijk te komen, normaliter 4 minuten reistijd, nu was ik drie kwartier bezig. Alles was vastgelopen, communicatie belabberd... Hordes mensen overal die niet wisten welke trein het eest zou gaan, en wat dacht je van de luchtkwaliteit in Nederland? Nu al worden er rechtszaken gevoerd en gewonnen, als ze alle natuur gaan wegbulldozeren helpt dat ook niet voor de luchtkwaliteit. | |
Frozen-assassin | donderdag 23 november 2017 @ 10:55 |
Is een storing in OV een argument voor Nederland is te vol? | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 10:55 |
Hong Kong en Singapore zijn vol ja, want alle grond die bebouwd kan worden is daar bebouwd. Nederland is lang niet vol. Alleen als we het idee hebben dat Nederland zelfvoorzienend een hongerwinter moet doorstaan, dán begint het langzaam een beetje krap te worden. | |
Marsenal | donderdag 23 november 2017 @ 10:56 |
Als de zelfrijdende auto van de grond komt, scheelt dat wel een hoop. | |
Loekie1 | donderdag 23 november 2017 @ 10:58 |
Het lijkt een taboe om te zeggen dat Nederland vol is, maar ondertussen denkt iedereen het. | |
mstx | donderdag 23 november 2017 @ 10:59 |
Stimuleren om dichter bij het werk te wonen, flexibele werktijden, thuiswerken etc zou al een hoop filedruk schelen, helaas is dat bij de meeste bedrijven nog steeds een soort taboe. De werknemer staat in zijn eigen tijd in de file dus opzich ook niet echt hun probleem. De hoge kosten voor reizen met het OV helpt ook niet echt mee. | |
nanuk | donderdag 23 november 2017 @ 11:00 |
Nederland is best wel vol. Net als de rest van de wereld. Maar de richting waar jij naar toe wilt is niet de oplossing voor de wereldvrede zal ik maar zeggen. | |
Marsenal | donderdag 23 november 2017 @ 11:01 |
Ik ben er niet zo in thuis, maar de overbevolking is natuurlijk wel een globaal probleem, en ik denkt niet dat wij het kunnen bijhouden met de infrastructuur, zeker niet omdat de overbevolking steeds sneller gaat. Over dertig jaar zijn er 2,5 miljard bijgekomen. | |
Loekie1 | donderdag 23 november 2017 @ 11:08 |
En wat dacht je van het vliegverkeer? Dat zal ook nog eens tig keer toenemen wat ook weer funest is voor de luchtkwaliteit. Ik hoorde op de radio dat we qua vliegen terug zouden moeten naar het niveau van 2005. Tweede taboe: zeggen dat vliegen slecht is voor het milieu. | |
Twiitch | donderdag 23 november 2017 @ 11:14 |
Bepaalde gebieden wel ja, of je de rest dan ook maar vol moet stouwen is een andere vraag. | |
nanuk | donderdag 23 november 2017 @ 11:17 |
Dat is geen taboe om te zeggen. Alleen komen er dan tegenargumenten die zeggen dat de wereld en NL in het bijzonder niet zonder die 'industrie' kan. En dan worden er soepeler regels voor gemaakt dan waar jij en ik ons aan moeten houden. | |
wuuht | donderdag 23 november 2017 @ 11:29 |
Reiskostenvergoeding afschaffen en verhuis subsidie invoeren. Uren verspillen aan reistijd is gewoon te idioot eigenlijk. | |
nanuk | donderdag 23 november 2017 @ 11:33 |
Maar dan heb je nog steeds dat waar ik werk het veel duurder wonen is dan waar ik woon. Mn huis heb ik gekocht o een half uur fietsen van mn werk. maar werk blijkt niet voor eeuwig te zijn en nu dus twee keer drie kwartier tot een uur in de auto. Ben er ook niet blij mee maar dichterbij gaan wonen is dus geen optie want niet betaalbaar van mijn salaris. Zonder woon-werk vergoeding zou het ook geen vetpot zijn. | |
craftyvirus | donderdag 23 november 2017 @ 11:39 |
Het grootste probleem is dat "zij in Den Haag" volop bezig zijn met bredere snelwegen. Maar dat is in mijn ogen de oplossing niet. Het echte probleem zit hem in de aansluitingen met de N-wegen vanaf de snelweg. Dit vormt vaak de bottelnek waardoor het op de snelweg stil staat. Bredere maar met name méér afslagen is de oplossing voor 50% van de files in Nederland. Alleen op deze manier kunnen we het "trechter probleem" verhelpen. | |
Haags | donderdag 23 november 2017 @ 11:40 |
Doe eens gek, ga op andere tijden werken. | |
nanuk | donderdag 23 november 2017 @ 11:45 |
Gezien mijn functie moet dan een groot deel van het bedrijf dat ook doen. Ga ik er niet door krijgen vrees ik. N wegen zitten ook vrijwel vol. Daar rijd je vaak ook maar zestig a zeventig. Meer afslagen maakt het onrustiger op de snelweg, meer verstoring dus meer file. | |
nogeenoudebekende | donderdag 23 november 2017 @ 12:05 |
Nederland heeft al achterlijk veel afslagen wat onderdeel is van het fileprobleem. Het grote probleem is dat mensen zodra ze achter het stuur stappen alle gezond verstand verliezen en opeens de-evolueren naar een Neanderthaler. Men gunt elkaar geen meter en rijdt zich liever kapot. | |
J.A.R.V.I.S. | donderdag 23 november 2017 @ 12:26 |
Nederland is druk, maar veel files worden veroorzaakt doordat mensen niet kunnen autorijden. Ik heb geleerd te anticiperen op verkeerssituatie, het lijkt wel dat iedere idioot met een rijbewijs tegenwoordig eerst een minuut moet stilstaan om de situatie te kunnen beoordelen voordat ze kunnen reageren. Een heel groot probleem zijn de langzaam rijders, pak als voorbeeld een wasbak, als je je kraan aanzet dan loopt het water gewoon weg, maar als daar enkele dikke klonten vet in de leiding zitten die ervoor zorgen dat het water langzaam doorstroomt dan loopt je wasbak vol, en dat gebeurd ook op de wegen. Allereerst dient het trage verkeer in de spits eens aangepakt te worden, wat heeft een graafmachine die niet harder dan 25 kan, of een veegmachine te zoeken tijdens de spitsuren? Laat dat trage verkeer van de weg tijdens spitsuur, zij zorgen voor opstoppingen en gevaarlijke situatie van mensen die geen zin hebben om daar 10 minuten achter te hangen en dan een inhaalactie wagen. Daarnaast is de traagheid van een hoop bestuurders gewoon een probleem, mensen kijken nog maar 2 meter voorruit en kijken totaal niet meer links, rechts of achter hun. Vrachtwagens heb ik begrip voor, dat zijn gewoon logge machines, maar ik heb geen begrip voor veel vrachtwagenchauffeurs die 40 rijden waar je 80 mag, dan vraag ik mij werkelijk af waar je mee bezig bent. Dat je niet binnen 10 seconden op 100 zit kan in inkomen, maar de gehele weg 40 rijden waar je met een beetje meer gas zo de 60+ kunt aantikken is gewoon frustrerend. Op de snelweg zie je hetzelfde, als ik op de rechter baan rijd verbaas ik mij steeds vaker dat ik zelfs zonder files geregeld de 80 niet aantik. Het schommelt vaak tussen de 75-79 en daar hangt dan wat volk achter die druk bezig zijn op hun telefoon. Op de linkerbaan stoort mij dat nog het meest, vaak rij je lekker 120 op de linkerbaan tijdens de spits, op een gegeven moment zakt de snelheid in totdat je bijna stilstaat om vervolgens weer op te kunnen trekken naar 120. Dit wordt veroorzaakt door randdebielen die ze het rijbewijs moesten afpakken omdat ze met 80/90 de linkerbaan opschuiven om maar eens een vrachtwagen in te halen. Ipv. te versnellen rijden die mensen lekker hun eigen tempo door met als gevolg een file achter hun. Als ik erachter zit kijk ik vaker voorruit en dan zie ik een bijna lege snelweg omdat alle drukte achter de langzaamste weggebruiker hangt. Gisteren zat ik er toevallig eens voor, ik zag de afstand achter mij flink oplopen terwijl een auto een rijtje vrachtwagens aan het inhalen was en achter hem zaten een stuk of 30/40 auto's te bumperkleven omdat de voorste in de rij 90 een mooie snelheid vond op de linkerbaan. Dat volk rijd rond met alleen de ogen gericht op de voorkant van hun eigen auto, ze kunnen niet anticiperen op situaties, komen aanrijden en hebben geen overzicht, het gaat ze te snel, ze moeten stoppen of snelheid verminderen om te zien hoe ze moeten reageren. Dat soort volk is grotendeels verantwoordelijk voor opstoppingen. Als jij met 90 op de linkerbaan gaat tuffen, en er zit geen hond voor je maar je ziet de 40 auto's achter je niet dan heb je niets te zoeken op de weg en dient je rijbewijs ingevorderd te worden. | |
W.H.I.S.T.L.E | donderdag 23 november 2017 @ 12:33 |
Als iedereen nou in zijn eigen stad gaat werken is het fileprobleem zo opgelost, op een paar uizonderingen na, zoals burgers die unieke beroepen uitoefenen en mensen die in dorpen wonen zeg maar. Ik moest destijds helemaal naar Rotterdam om te werken en iemand die precies hetzelfde beroep deed als ik moest van Rotterdam naar Amsterdam om te werken. En zo heb je echt heel veel burgers die hetzelfde meemaken. Dan denk ik van: wtf! | |
Tocadisco | donderdag 23 november 2017 @ 12:53 |
En zelfs binnen de randstad begint het zich steeds meer te concentreren in de grootste steden (die groeien een stuk harder dan de omringende gemeenten). | |
dexamfetamine | donderdag 23 november 2017 @ 12:56 |
Iedereen wil tegenwoordig een eigen auto, tsja dan raakt het wegennet wel vol ja. | |
Odaiba | donderdag 23 november 2017 @ 13:01 |
Er bestaan drukkere steden/gebieden in de wereld en wij hebben hier moeite mee in Nederland. Faalt het openbaar vervoer dan of stappen we allemaal liever in de auto, ondanks de lange files? Ik rij gelukkig elke dag op een rustige weg in het noorden naar mijn werk. | |
ToT | donderdag 23 november 2017 @ 13:07 |
Da's helaas lang niet altijd mogelijk. | |
naiipajiiau | donderdag 23 november 2017 @ 13:10 |
Ik reed toen ik begon bij mijn huidige werkgever elke ochtend over de a2. Dat was toen al druk zeker op maandag en dinsdag richting Eindhoven. Maar te doen... Ongeveer een jaar geleden liep het alle spuigaten uit. Ik vertrok om 7.30 en moet 38km rijden. Kwam steeds vaker pas om 9:30 of 10:00 aan. Ook de N2 stond vaak vast bij Eindhoven. Eerder vertrekken werkte even tot iedereen dat weer leek te doen. Ik heb een half jaar geleden besloten maar om te rijden over de a67 richting Eindhoven. Toen ik dat pas deed was het echt een enorme verbetering. Ik moest om rijden en was alsnog elke keer vroeger op het werk. Maar na de laatste zomervakantie is het op de a67 net zo erg! Het is explosief toegenomen het verkeer daar. Elke dag al file kilometers lang, op de 80-weg voor de oprit. En nu las ik net in het lokale sufferdje dat "de lokale politiek" de files in dorpskernen door sluipverkeer wat vast staat op de snelweg wil gaan hinderen en stoppen door in de spits ook nog eens meer lokale wegen compleet dicht te zetten of eenrichtingsverkeer van te maken tijdens de spits. Wtf... | |
Weltschmerz | donderdag 23 november 2017 @ 13:15 |
Daar moet je je werkgever op aankijken. We kunnen natuurlijk niet wegen blijven bouwen zodat het bedrijfsleven lekker inefficient kan doen. | |
zakjapannertje | donderdag 23 november 2017 @ 13:20 |
Of ga op de fiets | |
mstx | donderdag 23 november 2017 @ 13:32 |
Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is. | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 14:01 |
Nou ja, als die Drentse ondernemer goedkoper is ondanks dat 'ie dagelijks een leger aan loodgieters urenlang op en neer moet laten rijden, dan doet 'ie iets goed! | |
mstx | donderdag 23 november 2017 @ 14:08 |
Die verzint wel wat extra onvoorziene kosten waardoor de eindafrekening alsnog hoger is. | |
Q. | donderdag 23 november 2017 @ 14:09 |
Nederland is niet vol maar slecht opgezet in al die ruimteverslindende VINEX wijken die fatsoenlijk OV onmogelijk maken. Als je iedereen een huisje met tuintje beloofd is dit de enige mogelijke uitkomst. En ook snelwegen van 100 banen breed lossen dit niet op. Alleen een fatsoenlijke inrichting van het land kan dit oplossen. | |
Kermit. | donderdag 23 november 2017 @ 14:10 |
Besef dat er maar maximaal 500.000 personen wekelijks in de file staan, zij hebben een kut baan. | |
Toefjes | donderdag 23 november 2017 @ 14:12 |
Ik stond net bij de bakker. Er stonden wel 5 mensen te wachten. Normaal staat er niemand of 1 mens te wachten. Dan ben je binnen 2 minuten weer buiten. Ja, met bestelling en al. Nu duurde het zeker 8 minuten. Ik zou echt niet weten hoe dit allemaal verder zou moeten hoor. | |
Eightyone | donderdag 23 november 2017 @ 14:13 |
Als je deze situatie met de lintdorpen en dergelijke van onze zuiderburen vergelijkt, is het nog zeer praktisch. Het had erger gekund, om het zo maar even te zeggen. | |
Marsenal | donderdag 23 november 2017 @ 14:13 |
Ik was van de week bij een AC restaurant, dat was helemaal leeg, omgeving Vianen. Er is nog best plek, je moet gewoon weten waar je moet zijn. Ik denj dat je Nederland wel op slot moet zetten op een gegeven moment. Geboortes beperken en grenzen dicht. Het is toch fijner wonen als de wereldbevolking naar 5 miljard teruggedrongen kan worden | |
TjjWester | donderdag 23 november 2017 @ 14:16 |
We kunnen nog altijd een deel van de noordzee inpolderen. | |
zakjapannertje | donderdag 23 november 2017 @ 14:17 |
België heeft vergeleken met Nederland wel meer B-wegen naast snelwegen om het lokale autoverkeer te scheiden van doorgaand verkeer | |
hollandia02 | donderdag 23 november 2017 @ 14:36 |
Dus Idd meer OV. Ook gaan mensen soms met auto in Amsterdam naar ergens anders in Amsterdam. En niet iedereen die in Amsterdam woont werkt daar ook. | |
hollandia02 | donderdag 23 november 2017 @ 14:38 |
Nederland word een groot Singapore. Op naar de 18 miljoen! | |
torentje | donderdag 23 november 2017 @ 14:42 |
Wat wil je met zoveel gepensioneerden met een flink pensioen?. Die weten niets beters met hun tijd te doen dan blokjes rond te rijden met hun automobiel. Hebben tijd en veel geld. | |
Poepz0r | donderdag 23 november 2017 @ 14:48 |
Thuiswerken is de oplossing maar ojee dan hebben we geen controle meer over onze personeelsleden en kunnen we niet continu de schermpjes in de gaten houden | |
W.H.I.S.T.L.E | donderdag 23 november 2017 @ 21:16 |
Volgens mij willen ze juist dat mensen vaker de auto nemen o.i.d. , zodat meer brandstof wordt gebruikt, zodat oliemaatschappijen en de staat rijker worden. Het is maar een gedachte. | |
Pietverdriet | donderdag 23 november 2017 @ 21:21 |
Gewoon de snelwegen verbreden, teveel zijn gewoon te smal. Schuttingen op de middenberm, 40% van de files zijn kijkersfiles | |
Kim-Holland | donderdag 23 november 2017 @ 21:32 |
Nederland is soberso te vol. Dat staat los van de file's. | |
Hyperdude | donderdag 23 november 2017 @ 21:41 |
En een eigen huis enzo. Waarom niet met 3 generaties familie in een modder-stront hutje gaan wonen? Dan kunnen er wel 50 miljoen mensen in NL wonen. | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 21:41 |
Daar wordt toch ook aan gewerkt? Van de aanpak Schiphol-Amsterdam-Almere (met de nieuwe tunnel door Amsterdam-Zuidoost) tot de zuidelijke ringweg in Groningen. Mooie projecten | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 21:46 |
En met het openbaar vervoer net zo goed. Nog twee weken ofzo en er rijdt elke 10 minuten een trein tussen Amsterdam en Eindhoven. Vet gaaf toch dat Nederland zo druk is dat zoiets uit kan (ipv. dat je een uur op de trein moet staan wachten als je pech hebt) | |
funnywell | donderdag 23 november 2017 @ 22:08 |
Files komen niet door teveel verkeer, maar door de mongoolheid van bestuurders en dat is een groot feit. Rij al 5 jaar nihil en zou niet anders meer willen, daarvoor 50-70k per jaar 15 jaar lang. Kan m nog herinneren dat er stoplichten stonden bij Boxtel haha. Maar iig een goed voorbeeld, de brug bij Zaltbommel/Waardenburg. Vanuit het zuiden loopt t daar vast al bij het tankstation de lucht oost. Want daar zit een flauwe bocht. En vanuit het Noorden ook een flauwe bocht. Paniek, ik kan bocht niet zien dus ik moet 90 in linker baan gaan rijden. Dat was 6 jaar geleden al, en vandaag reed ik er weer eens. En bam ja hoor ik dacht nog zal t nu weer zijn ja hoor. En dan die knipperborden van rijkswaterstaat is helemaal drama, en die zijn niet slim die gaan gewoon aan als iemand ook maar onder een bepaalde snelheid komt. En vanuit Amsterdam gaat standaard nu in de spits 90 aan net voor afslag 4 Vinkeveen. Waarom, ze willen niet dat je de A2 pakt en binnendoor naar Hilversum gaat, Ze willen dat je die klote A1 pakt, dus creeeren ze een kunstmatige file op de A2. Ach ik kan er een heel boek over schrijven. Ook invoegstroken die waardeloos zijn. Vanuit Den Haag naar Utrecht de A12 en dan afbuigen naar het Zuiden op knooppunt Oudenrijn. 1 baan, welke oetlul heeft dat bedacht en vroegah in klaverblad tijdperk was dat gewoon 2 baans zoals t hoort. | |
Fir3fly | donderdag 23 november 2017 @ 22:11 |
Infrastructuur is in Nederland sowieso belachelijk goed geregeld vergeleken met de rest van de wereld, of zelfs Europa. Behalve de smalle snelwegen inderdaad, maar daar wordt dus aan gewerkt. | |
LXIV | donderdag 23 november 2017 @ 22:13 |
Ik snap ook niet waarom er steeds meer bedrijven naar Nederland gelokt moeten worden. Er zijn helemaal geen mensen om daar te werken, dus moeten die ook aangetrokken worden, en daar moeten dan weer huizen voor gebouwd worden, etc etc. Uiteindlelijk zou het toch veel praktischer en beter voor iedereen zijn als dat bedrijf gewoon meteen naar Polen ging, zodat de Polen lekker in hun eigen land kunnen werken en wij hier nog een beetje groen en ruimte overhouden? Het is een dogma dat er altijd economische groei moet zijn. Daar wordt nooit over gediscussieerd, er wordt enkel gediscussieerd hoe we die groei kunnen halen. Ik denk dat meer materiele welvaart (als die er al door ontstaat) moet worden afgewogen tegenover alle welzijnsvermindering die het met zich mee brengt. Ik heb liever een ruim, rustig, schoon, ontspannen Nederland. Dat mag mij best wel een paar procent economische groei kosten. | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 22:16 |
En dan al die tweeverdieners die in verschillende steden werken en daarom ergens in het midden wonen waardoor ze allebei met de auto moeten. | |
LXIV | donderdag 23 november 2017 @ 22:23 |
Als je naar een bos in de buurt van een stad gaat (bijvoorbeeld het Mastbos in Breda of de Duivelsberg bij Nijmegen) dan lopen daar op een mooie zondag ongeveer net zoveel mensen als in de stad. Het is er gewoon druk in plaats van dat je een natuurervaring hebt. Ik vind dat jammer. | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 22:23 |
Dat een Pool wel naar de Randstad wil verhuizen maar jij voor de rust niet naar Polen wil, zegt toch eigenlijk wel genoeg. | |
LXIV | donderdag 23 november 2017 @ 22:24 |
Waarom zou ik weg moeten? Ik ben hier geboren, hier woont mijn familie. Moet ik weg om ruimte te maken voor megasteden en ghetto's? Waarom dan? | |
LXIV | donderdag 23 november 2017 @ 22:25 |
Ik heb zelf trouwens meer dan 3000m2 kavel en ben omgeven door allerlei natuurgebieden waar het nog niet druk is, dus zelf heb ik niet eens te klagen. En ik kan op de fiets naar mijn werk. | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 22:28 |
Ik zeg niet dat je weg moet. Maar jij vindt de behoefte aan rust blijkbaar niet genoeg om die nadelen te overwinnen, terwijl een Pool de voorzieningen van de Randstad wel genoeg vindt om dezelfde nadelen op de koop toe te nemen. Blijkbaar zijn die voorzieningen een belangrijkere behoefte dan rust. | |
skrn | donderdag 23 november 2017 @ 22:28 |
Niet alleen Randstad. Moet zelf vaak naar Gorinchem, is niet bepaald Randstad, maar ontzettend slecht bereikbaar omdat de snelwegen buiten de Randstad vaak maar 2 x 2 baans zijn. Een idioot en de snelweg zit potdicht. | |
LXIV | donderdag 23 november 2017 @ 22:31 |
Het gaat die Pool niet om de voorzieningen in de Randstad, maar vooral om werkgelegenheid. En die Pool heeft dan weinig keus. Als hij in Polen net zo goed kan verdienen als hier dan gaat hij daar niet weg. Ongeacht de voorzieningen. Ik vind dat de Nederlandse regering moet handelen in het belang van haar inwoners. En ik vind dat de afweging gemaakt moet worden tussen economische groei en problemen die samenhangen met overbevolking. Ik denk dat het optimale aantal inwoners van Nederland allang gepasseerd is namelijk. Zeker hoogvervuilende en overlastgevende industrieën die relatief weinig opleveren moeten we niet willen. Denk dan aan megastallen, vliegvelden, transport. Laten de Duitsers of de Belgen dat dan maar lekker doen. | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 22:32 |
Zo wel 3000 m2 Wat heb je nou aan zo'n lapje man. Voor minder dan een bunder kom ik mijn bed niet uit. | |
LXIV | donderdag 23 november 2017 @ 22:33 |
Ik woon midden in een dorp. Dat wilde mijn vrouw graag. Als het aan mij had gelegen had ik in het buitengebied gewoond met 3Ha. Verder ken ik niemand die zoveel ruimte heeft in de bebouwde kom. | |
Lunatiek | donderdag 23 november 2017 @ 22:45 |
Nederland is niet vol. We zitten alleen opgescheept met bijna vooroorlogse snelwegen en spoorwegen, een netwerk dat provinciaal is waar het metropool zou moeten zijn, met middeleeuwse binnensteden en slecht opgevoede automobilisten, gekoppeld aan een enorme regeldrang om "de veiligheid" te garanderen. Staat er iemand met pech op de vluchtstrook, wordt gelijk de hele rechterstrook daar afgesloten. Bij een beetje regen moet je gelijk op de rem van de matrixborden. Verder veel werkzaamheden op de wegen. Door de woningmarkt die muurvast zit wil niemand verhuizen om dichter bij zijn werk te wonen en er wordt geen milieu-effecten-rapportage opgesteld als een bedrijf wil verhuizen en de werknemers daardoor achteraan moeten schuiven in de file. Er wordt te weinig geïnvesteerd in alternatieven als elektrische tweewielers, of aantrekkelijker openbaar vervoer. Voorbeeld: een busdienst gaat per de nieuwe dienstregeling 10 minuten sneller rijden tussen A en B. Maar om dat doel te bereiken, worden ca. 10 haltes opgeheven. De mensen die van die haltes gebruikmaakten, moeten nu meer dan 10 minuten heen en terug naar de volgende halte, waardoor de bus wel sneller op de plaats van bestemming is, maar de reiziger niet. Voorbeeld: voor auto's zijn laadpalen op bepaalde plekken in bedrijvenparken, voor tweewielers nog niet. Kom je met de menskrachtfiets naar het werk, is er een grote kans dat er geen of onvoldoende douches op het werk zijn om je bezwete lichaam op te frissen. Sowieso is het belachelijk om zoveel werkgelegenheid te scheppen op slecht bereikbare plaatsen, plaatsen ook waar geen woningen zijn. Dan moet je wel met de auto naar het werk. Natuurlijk zijn er ook mensen die de auto niet zijn uit te slaan, want die hebben een lease-auto, dus die krijgen alternatief vervoer niet vergoed en je zal maar eens zelf je reiskosten moeten betalen èn die leasebak thuis voor de deur laten staan. Leg het metronetwerk van Londen over de randstand en het is duidelijk dat het railvervoer daar ernstig tekort schiet: dat zijn geen afstanden voor de trein, daar moet je een metro hebben: veel haltes, snel optrekken, hoge frequentie. | |
Lunatiek | donderdag 23 november 2017 @ 22:50 |
Dat is niet helemaal waar. Bij de meeste ongelukken is er ruimte genoeg om eromheen te rijden. Alleen kiest men er tegenwoordig voor om de hele weg af te zetten in verband met de veiligheid van de hulpverleners, o.a. omdat mensen niet stapvoets erlangs rijden, maar zo hard als mogelijk. Gorinchem heeft bij het OV als nadeel dat het spoor enkelspoor is en een ongeval daar dus ook direct voor een stremming zorgt. Qua bussen is het behelpen, er zijn wel busverbindingen maar die zijn daar doorgaans traag en laagfrequent. Terwijl, ik pak je voorbeeld even goed aan, Gorinchem bij uitstek een plaats is die prima bereikbaar is als je snel openbaar vervoer over het water zou weten te realiseren. Zoiets als de FastFerry in Rotterdam, maar dan frequenter. Doortrekken van de Waterbus uit Dordt, etc. | |
LXIV | donderdag 23 november 2017 @ 22:57 |
Het is veel meer dan alleen vervoer | |
Red_85 | donderdag 23 november 2017 @ 23:20 |
Haven-Stad, Sluisbuurt, Amstelkwartier, alle vernieuwingen, ombouw en braakliggende terreinen er nog bij. Vrees wel meer dan 50.000, denk het dubbele daarvan. Amsterdam gaat het miljoen wel halen binnen nu en 2030. En dat is alleen Amsterdam zelf. De randgemeenten zijn ook bezig. Wat zo mooi is aan de sluisbuurt is dat ze eerst huizen bouwen en daarna pas ov ontsluiten 'als er vraag naar is', of wel dan zit iedereen al in de auto en is daar aan gewend geraakt en is daarna niet meer in het ov te schoppen. Inzicht van een geplette pepernoot. Metro IJburg heeft ook echt lang geduurd. | |
Red_85 | donderdag 23 november 2017 @ 23:27 |
Een half uur reistijd is naar internationale maatstaven erg dichtbij wonen. Als dat opeens verdubbeld, heeft dat niets te maken met 'dichtbij je werk wonen', maar met infrastructuur die de vraag niet aan kan. Ov en wegen. NL moet eens stoppen met heulen naar de milieuclubjes en gaan doen wat het moet doen. | |
Red_85 | donderdag 23 november 2017 @ 23:30 |
Terwijl de mogelijkheden er al ruimschoots zijn, willen managers nog steeds hun personeel kunnen controleren of ze wel niet aan het werk zijn.... Lekker ouderwets. Als het kantoorpersoneel, ambtenaren en boekhouders nu iedere week eens een dag thuis mogen werken, dan gaat dat al enorm schelen in de trein en op de weg. | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 23:31 |
Ook weer toenemend vrachtverkeer door de aantrekkende economie. | |
Red_85 | donderdag 23 november 2017 @ 23:33 |
Dit. En een irritante mentaliteit van managers. | |
Desmosedici | donderdag 23 november 2017 @ 23:36 |
Sinds wanneer gaan Polen in de randstad werken? Grootste gedeelte zit in Brabant en Limburg. | |
Fer | donderdag 23 november 2017 @ 23:38 |
Er zijn knelpunten, maar doorgaans kan ik dagelijks door de randstad rijden zonder superveel vertraging. Tenzij er een ongeluk is gebeurt. | |
Andromache | donderdag 23 november 2017 @ 23:40 |
Tja, we moeten zo nodig alles concentreren, en liefst centraliseren, in de Randstad, nota bene de overheid voorop. En we moeten toch allemaal beslist op de Zuidas zitten want we willen niet onderdoen voor de vriendjes bij de borrel en de golf. Doe allemaal normaal. Echt. En kom met je luie reet uit de auto. | |
Lunatiek | donderdag 23 november 2017 @ 23:49 |
Dat zeg ik. Het is de complete ruimtelijke planning. Spreiding van werkgelegenheid, voorzieningen en wonen. Maar ook de financiële motor daarachter. Zo'n 50 jaar geleden kon je op loopafstand alles vinden wat je nodig had: werk, winkels, woningen. Nou goed, soms moest je de fiets pakken. Er wordt niet meer in werkgelegenheid geïnvesteerd in kleinere kernen. Daar gaan ook de winkels weg, en voorzieningen als scholen. De mens is gemakzuchtig: als je dan toch in de auto zit om de kleine naar school te brengen, doe je ook je boodschappen per auto en naar je werk ga je ook in de auto, naar de sportschool, alles. En waarom niet? Die auto kost al klauwen met geld (afschrijving, motorrijtuigenbelasting, verzekeringen) als die stil staat voor de deur, dan maken die paar euro's aan brandstof het verschil niet meer. Managers, inderdaad. Schaf de lease-auto's eens af of belast ze zwaar. Zorg dat managers niet meer per auto naar het werk gaan, maar dat per fatsoenlijk openbaar vervoer kunnen doen. Vergaderzalen in de treinen, laptop-aansluiting (wifi, stroom), het kan allemaal, maar we doen het niet. Managers denken nu lekker bezig te zijn met de milieuvriendelijke ( ) Tesla's, maar die staan evengoed in de file. | |
Lunatiek | donderdag 23 november 2017 @ 23:50 |
Ja, maar naar internationale maatstaven kom je in dat half uur langs erg veel afslagen en knooppunten. | |
ietjefietje | donderdag 23 november 2017 @ 23:51 |
Maar die polen kunnen helemaal niet hier naar toe verhuizen, die zitten in huizen met 5 stapelbedden per kamer! | |
Lunatiek | donderdag 23 november 2017 @ 23:52 |
In het Westland zitten er heel veel. Den Haag heeft speciaal voor hen Poolse winkels. Pivo kun je er op elke straathoek krijgen. | |
ietjefietje | donderdag 23 november 2017 @ 23:52 |
dank GL | |
Lunatiek | donderdag 23 november 2017 @ 23:53 |
Dat komt omdat ze geen geld willen besteden aan wonen hier, al dat geld moet naar het gezin in Polen. | |
ietjefietje | donderdag 23 november 2017 @ 23:53 |
Ja maar EU, en Soros, de nederlandse regering zit daar echt niet voor ons belang. | |
#ANONIEM | donderdag 23 november 2017 @ 23:54 |
Nederland was al vol bij de 10 miljoen. Dit is pure waanzin met geen enkel voordeel. Nog meer willen stelt je in aanmerking voor het gesticht. | |
hollandia02 | donderdag 23 november 2017 @ 23:55 |
En die zelfde milleu clubs (Met name GroenLinks) willen meer, meer en nog meer mensen. Realiteitbeeld is ver te zoeken. | |
ietjefietje | donderdag 23 november 2017 @ 23:56 |
En dan dat stuk Den Haag - Utrecht, een groot stuk met 3 banen, maar ALTIJD 1 baan dicht! | |
ietjefietje | donderdag 23 november 2017 @ 23:58 |
Dat denk ik ook, als je een uur moet reizen, maar je hebt eindelijk een vast contract, dan verander je dus echt niet. | |
ietjefietje | donderdag 23 november 2017 @ 23:59 |
Ga eens in het westland kijken. | |
ietjefietje | vrijdag 24 november 2017 @ 00:00 |
Ja precies. | |
ietjefietje | vrijdag 24 november 2017 @ 00:01 |
En dan klagen over CO2 uitstoot, al die mensen willen verwarming, eten, en vervoer. | |
Red_85 | vrijdag 24 november 2017 @ 00:10 |
Is ook zo. Om de 5km een knooppunt is bizar, maar bijvoorbeeld Amsterdam en Rotterdam hebben dat. Verkeer kan nooit aan elkaar wennen. Want er is alleen aanvoer en geen afvoer. En er zijn gewoon plekken waar je werkt en niet in de buurt kunt wonen. Hoe dat op te lossen dan? Opritten sluiten en samenvoegen? Ala A2 Den Bosch een scheiding tussen lokaal en interlokaal verkeer? Wat ook meewerkt: Geen zekerheid van baan genoeg om te kunnen verhuizen naar het werk. Dat flexwerkgekut van tegenwoordig. Of als je tweeverdiener moet zijn en al centraal voor beide tov werkplaats woont. Goede infra zijn de bloedvaten van de economie. Wat we nu doen is dichtslibben. Manier van leven en werken hoort er ook bij. | |
Red_85 | vrijdag 24 november 2017 @ 00:16 |
Transport en landbouw zijn juist de pijlers van de economie op dit moment. DE internationale top zijn wij daarin. En dat vliegveld is daarbij van een groot infrastructureel belang. En jij wil daar vanaf? Dan heb je er echt helemaal niets van gesnapt. Totaal niets. | |
Andromache | vrijdag 24 november 2017 @ 00:16 |
En het is gewoon gemakzucht, gebrek aan moed en visie dat we maar meegaan in hoe we nu de ruimtelijke ordening in samenhang brengen met een fatsoenlijke inrichting van de arbeidsmarkt. Kabbelende race to the bottom. | |
Red_85 | vrijdag 24 november 2017 @ 00:19 |
Mensen die wat toevoegen aan de maatschappij kunnen we altijd wel gebruiken. Probleem is met gl dat ze alleen de bagger willen binnen halen die niets kan toevoegen. In tegen deel zelfs. | |
Tijger_m | vrijdag 24 november 2017 @ 01:12 |
Nou, verklein de bevolking en begin bij jezelf? Of niet? Oh, anderen moeten weg, zeker? | |
Tijger_m | vrijdag 24 november 2017 @ 01:14 |
Mooi, dan gaan we dat wel toepassen op alle inwoners van Nederland, valt de PVV gelijk terug naar een zetel dus dat is ook mooi meegenomen dan. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 november 2017 @ 01:14 |
Anderen moesten er niet bij! Zo ingewikkeld is het niet. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 01:24:59 ] | |
Tijger_m | vrijdag 24 november 2017 @ 01:18 |
Oh? Weet je dat zeker? Want als ik mij goed herinner was er nog niet zo lang geleden een tijd dat Nederland buitenlanders ging halen omdat er een tekort aan arbeidskrachten was...vooral omdat de Nederlandse regering luttele jaren daarvoor Nederlanders opriep om te emigreren. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 november 2017 @ 01:20 |
Hoezo zou ik dat niet zeker weten omdat men toen net zo een kortzichtig mantra naleefde als nu? | |
Tijger_m | vrijdag 24 november 2017 @ 01:23 |
Ja, dat moet het geweest zijn, een kortzichtig mantra. Gelukkig hebben we jou om ons de weg te wijzen. Terug naar 10 miljoen. Heb je al een keuze gemaakt wie er moet verdwijnen om dat te bereiken? | |
#ANONIEM | vrijdag 24 november 2017 @ 01:30 |
10 miljoen genoeg vinden =/= 7 miljoen willen verwijderen. | |
ACT-F | vrijdag 24 november 2017 @ 02:35 |
Ik heb weinig last van files. Maar ik werk dan ook niet van 9 tot 5. | |
Kim-Holland | vrijdag 24 november 2017 @ 02:38 |
Idem hier | |
Lunatiek | vrijdag 24 november 2017 @ 03:52 |
Je bent het woord tijdelijk vergeten. | |
Loekie1 | vrijdag 24 november 2017 @ 07:17 |
Hoe wil je de lucht schoon krijgen die nu al te vies is? Nog meer huizen, nog minder stukken met hoge bomen (|Buitenveldert), nog meer wegen, nog meer zijwegen, bredere snelwegen, nog meer vliegverkeer, nog meer files? Hoe wil je ooit die schone lucht bereiken? | |
#ANONIEM | vrijdag 24 november 2017 @ 08:59 |
Ik werk tussen 9 en 5 en heb ook weinig last van files terwijl ik wel in de randstad werk en ook op pad moet. Doorgaans lukt het wel om afspraken buiten de deur tussen 10:00 en 15:30 te plannen. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 november 2017 @ 09:21 |
Megastallen zijn volgens mij weinig overlastgevend? En vliegvelden en transport zijn een locatievoordeel voor het bedrijfsleven. Het is niet in het belang van de Nederlandse inwoners als iedereen in Parijs of Frankfurt moet overstappen voor intercontentinentale vluchten. | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 09:24 |
Megastallen geven het platteland een industriële look. En ik weet neit wat het voordeel is als mensen in Amsterdam overstappen. Het is voor de mensen die daar wonen veel overlast (lawaai, luchtverontreiniging) en levert geen enkele hoogwaardige werkgelegenheid op. Wat is het belang om dat hier te doen? Beter doe je dat ergens waar veel ruimte is en weinig mensen wonen. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 november 2017 @ 09:25 |
Ergens waar veel ruimte is, daar is geen noodzaak voor megastallen. | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 09:27 |
Ik zou die megastallen zien als industrie en ze op industriële plaatsen neerzetten. Bijvoorbeeld in de haven van Rotterdam. Dan is aanvoer van voer en afvoer van mest en vlees heel eenvoudig. Dat hoeft niet op het Brabantse platteland. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 november 2017 @ 09:31 |
Planeconomische insteek, is echter anders gegroeid. Grond in de Haven van Rotterdam is waarschijnlijk te duur hiervoor, maar als jij een varkensmesterij daar wilt beginnen, mijn zegen heb je. Waar ga je met de mest naartoe? | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 09:32 |
Exporteren naar daar waar een mesttekort is. Via de haven natuurlijk... Is de grond daar echt zo duur? Ze kunnen toch een plaat opspuiten? | |
Nielsch | vrijdag 24 november 2017 @ 09:32 |
Nederland is echt niet vol, alleen verkeerd ingericht en dom bezig. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 november 2017 @ 09:34 |
Dat is te vaag, ga je de mest dan drogen? Kosten? Denk je dat dat kost? | |
Kaizen_ | vrijdag 24 november 2017 @ 09:38 |
Teveel auto's op de weg, dit probleem blijft groeien. Snelwegen verbreden en in de hoogte bouwen (snelweg van 2 verdiepingen?) zijn dure en lange-termijn oplossingen. Wat concrete voorbeelden om de welbekende spits op de korte termijn tegen te gaan: • Carpoolen is een vreselijk woord en ik heb er niets mee. Echter kan dit zó veel wegverkeer besparen. Als werkgevers carpooling meer promoten - en belonen d.m.v. een extra bonusje - kan dit wel werken. • Afwijkende werktijden. Logisch. En gelukkig doen veel bedrijven hier al aan mee. Zelf werk ik bijvoorbeeld van 07:30 tot 16:00. Weer 1 auto'tje minder tijdens de spits. • Thuis werken. Zie je gelukkig ook steeds vaker, maar kan natuurlijk niet met elk beroep. De gemakkelijkste actie die we morgen al kunnen implementeren is het Carpoolen. Echter ben ik hier zelf - net zoals half Nederland - totaal geen fan van. Maar als mijn werkgever mij een extra vergoeding geeft, count me in! Ik weet dat je al bespaard met je reiskostenvergoeding, maar in de praktijk blijkt dat mensen een extra duwtje in de goede richting nodig hebben om Carpoolen echt een ding te maken. | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 09:40 |
? Dat is de spits | |
Kaizen_ | vrijdag 24 november 2017 @ 09:42 |
In mijn omgeving is het nog oprecht rustig op de snelweg tijdens die tijden. Vandaar mijn opmerking over de spits. Officieel zal 16:00 wel onder de spits vallen, maar in de praktijk is dat per gebied anders. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 november 2017 @ 09:43 |
Het voordeel is dat Amsterdam een van de best bereikbare plaatsen ter wereld is, qua overstapvrij bereikbare internationale bestemmingen. Dat is aantrekkelijk voor alle Nederlanders die op reis willen en het is aantrekkelijk voor bedrijven die zich hier willen vestigen, ook al hebben die niet direct iets met luchtvaart te maken. | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 09:43 |
Wat is volgens jou dan de spits? Ik vind de spits van 07:00 - 09:00 en van 16:00 tot 18:00 | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 09:44 |
Misschien bedoelen we iets anders. Ik bedoel vluchten die enkele in Amsterdam landen om mensen te laten overstappen. | |
Kaizen_ | vrijdag 24 november 2017 @ 09:44 |
De spits of het spitsuur is in het verkeer en vervoer de periode op de dag dat het verkeer het drukst is. Gezien het om 16:00 nog rustig is op de snelweg, zie ik 16:00 niet als de spits. Niet te moeilijk denken. In mijn omgeving is het 't drukst op de weg tussen 08:00 - 09:30 en 16:45 - 18:00 | |
#ANONIEM | vrijdag 24 november 2017 @ 09:44 |
Die bestaan niet. Wat wel bestaat, zijn een heleboel vluchten naar internationale bestemmingen die alleen maar rendabel zijn doordat niet alleen Nederlanders maar ook overstappers erop meevliegen. [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 09:46:02 ] | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 09:47 |
Natuurlijk kan er altid iemand uit of bijstappen. Ik bedoel echter de vluchten die primair voor overstappen zijn (worden ook anders belast) ten opzichte van vluchten die echt vanuit Schiphol vertrekken om mensen uit Nederland op bestemming te brengen. Een basis-aansluiting op de luchtvaart is goed genoeg voor Nederland. Desnoods dat je voor bepaalde bestemmingen eerst een uurtje richting Frankfurt moet vliegen, wat maakt het uit? Beter dan de hele Randstad onleefbaar door landende vliegtuigen. Wat mij betreft wordt de groei van Schiphol niet aangemoedigd maar juist ontmoedigd. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 november 2017 @ 09:48 |
Ja, dat noem je de Hub Schiphol. Als Schiphol geen hub functie had, was het een regionaal vliegveld, zoals Duesseldorf | |
#ANONIEM | vrijdag 24 november 2017 @ 09:49 |
Mij maakt het niks uit maar er zijn genoeg mensen - belangrijkere mensen - die het wel wat uitmaakt. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 09:49:52 ] | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 09:50 |
Privatize the profits and socialize the losses. 'Belangrijke mensen' die er wat aan verdienen ten koste van miljoenen anderen die er overlast van hebben. | |
Metro2005 | vrijdag 24 november 2017 @ 09:51 |
Dit. Geen stukje natuur meer te bekennen, overal mensen waar je ook komt, overal in de rij, wachtlijsten voor woningen van hier tot tokio. De files zijn slechts 1 van de vele symptonen. Nederland is niet vol, nederland is overvol, net als de rest van de wereld. Vér over de natuurlijke draagkracht van de aarde. Het gaat echt niet alleen om 'kunnen we iedereen voeden en een staanplaats bieden' zoals sommige mensen wel eens als argument gebruiken. | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 09:52 |
Als je tegenwoordig van Afrika geen negerfokkerij wil maken en alle Westerse landen wil overspoelen met de overschotten daaruit, dan ben je al verdacht. | |
hmmmz | vrijdag 24 november 2017 @ 09:54 |
Werkgevers verplichten reistijd bij werktijd te betrekken. Zal je zien hoe snel het opeens mogelijk is om bijvoorbeeld thuis te werken. | |
zovty | vrijdag 24 november 2017 @ 09:58 |
Gewoon externe schijf inpluggen toch. | |
Red_85 | vrijdag 24 november 2017 @ 10:04 |
Heb jij een issue? Lijkt er wel op.. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 november 2017 @ 10:06 |
Nee, die hebben er ook meer welvaart door. | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 10:08 |
Misschien is die welvaart, uitgedrukt in geld, 10 euro per jaar. De vraag is of die 10 euro al die overlast waard is. En dat was precies het punt uit mijn eerste posting, dat die twee zaken tegenover elkaar moeten worden weggezet. Wat levert het op (zowel aan geld als aan overlast) en willen we dat? En nu wordt enkel die ene financiële component meegenomen, Verder is veel extra geld nutteloos, want als iedereen het krijgt dan kun je er bijvoorbeeld nog steeds geen schaars goed als een huis mee kopen, want de ander kan ook 10 euro meer bieden.q | |
#ANONIEM | vrijdag 24 november 2017 @ 10:09 |
Jij stelde voor dat bedrijven maar naar Polen moeten gaat, zodat Polen niet hierheen hoeven te komen. Dat kunnen bedrijven niet, want Polen is niet goed bereikbaar. Als wij die bereikbaarheid niet willen, worden wij straks ook een soort van Polen. | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 10:11 |
Dat zal zo'n vaart niet lopen. Al die transit van bulkgoederen is daar ook helemaal niet voor nodig. Nederland is qua intrinsieke ligging en wegennet goed bereikbaar en blijft dit ook. Ook wanneer we bijvoorbeeld het aantal megastallen beperken, Schiphol niet verder laten groeien of de A67 niet altijd helemaal vol hebben met vrachtwagens uit het Oostblok. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 november 2017 @ 10:39 |
Dus je wilt enkel cosmetische maatregelen zonder echte gevolgen. | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 10:40 |
Nee, ik wil dat er nagedacht wordt over alle aspecten van de groei. Niet enkel de economische. | |
lyolyrc | vrijdag 24 november 2017 @ 11:03 |
Overheden zijn de grootste aandeelhouders in Schiphol Group. Meer vluchten leidt tot hogere winst en daarmee mogelijkheid voor hoger dividend. Het draait in de eerste plaats dus gewoon om de centen. Of het per saldo echt iets oplevert (meer compensatie voor overlast, verlies van productiviteit door drukte, etc) is natuurlijk een ander verhaal. | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 11:07 |
Maar al zou het economische plaatje positief zijn, dan nog is de vraag of de totale plaat positief is. Wat heb jij het liefste? Een drukke baan, wonen in een klein appartement, uur reistijd naar je werk, wonen in een drukke en vervuilde omgeving maar wel drie vliegvakanties, een BMW met alle toeters en bellen, 4K OLED, 6G internet, etc etc Of rustiger, vrijstaand huis met veel grond, fiets naar je werk, maar simpele auto, op vakantie in Zeeland, 4G internet, gewoon HD, etc etc. Het hangt er vanaf hoe je in elkaar steekt natuurlijk. Ik kies voor het 2e, omdat ik veel van die welvaartszaken feitelijk als irrelevant beschouw maar rust, ruimte en natuur wel als essentieel. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 november 2017 @ 11:16 |
Dat is een vals dilemma Juist omdat ik kies voor rustiger, vrijstaand huis met veel grond wat ik kan betalen zit ik meer in de auto, juist in de buurt van mijn werk wonen zou betekenen dat ik veel kleiner en duurder zou wonen. | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 11:17 |
Ik kijk dan niet naar het individu maar naar het geheel | |
Pietverdriet | vrijdag 24 november 2017 @ 11:19 |
Nee, je rekent je rijk met valse dilemmas | |
LXIV | vrijdag 24 november 2017 @ 11:21 |
Nee, wat ik zeg is dat wij (als maatschappij dus) kunnen kiezen tussen minder welvaart/vooruitgang (dus minder snel naar 5G of 6G of naar 8K-televisie) of juist voor meer vrije tijd en ruimte. Ik vind het niet nodig dat we naar 5G gaan en heb liever die ruimte. Misschien is dat voor jou anders. Het gaat dus niet om het individu, want of jij of ik nu kiezen voor 4G en 4K OLED maakt niet uit. Ik heb dat zelf ook allemaal. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 november 2017 @ 11:23 |
maatschappij maakt geen keuzes, dat doen individuen. We leven niet in een planeconomie (goddank) | |
#ANONIEM | vrijdag 24 november 2017 @ 11:27 |
Zoals jij het stelt blijft het een vals dilemma, ook als je kijkt naar het geheel. | |
lyolyrc | vrijdag 24 november 2017 @ 11:48 |
Ik denk dat dit een vrij zwart-witte voorstelling van zaken is. Er bestaan natuurlijk allerlei tussenvormen van de twee situaties die jij beschrijft: mensen die peperduur in bezemkast in hartje Amsterdam wonen, maar wel op loopafstand van werk en winkels. Daarnaast ook mensen die tegen tamelijk geringe kosten riant wonen op het platteland, een uur reistijd hebben en daarnaast last hebben van stankoverlast of besmettelijke ziektes (bv. Q-koorts) door intensieve veehouderij. Maar er is natuurlijk niets mis met de omgeving kiezen waar je jezelf prettig bij voelt. Iets minder luxe is voor mij persoonlijk ook goed genoeg, maar als anderen zichzelf diep in de schulden willen steken en de bijbehorende stress op de koop toe nemen, alleen om de buren de loef af te steken, is dat hun keus. | |
Fietsertje70 | vrijdag 24 november 2017 @ 11:58 |
De hoeveelheid mensen is misschien niet hét probleem, maar wat ze consumeren. Niemand koopt meer zijn meubels voor de rest van hun leven. Apparaten worden zo ontwikkeld dat ze een korte levensduur hebben, maar ook niet of nauwelijks gerepareerd kunnen worden. Oplossingen? Zet inderdaad in op meer metro-achtige verbindingen. En doe dat ook snel, hoe lang hebben ze wel niet gedaan over de aanleg van de Nooit-Zuidlijn. En op de lange termijn? Geboortebeperking, geboortebeperking en geboortebeperking. Al die religieuzen met hun vermenigvuldiging? Weg ermee. Geef mensen overal ter wereld goede educatie, met kennis en toekomstperspectief daalt het aantal kinderen vanzelf. Wat dat betreft is het jammer dat China hun 1 kind politiek heeft losgelaten. Zou wat mij betreft wereldwijd ingevoerd mogen worden. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 november 2017 @ 12:12 |
Bevolkingsgroei in NL door geboorten is nauwelijks een issue. Verder, prima meer metroverbindingen, maar heb niet de illusie dat dit dé oplossing is, maar slechts een deeloplossing. | |
zakjapannertje | vrijdag 24 november 2017 @ 12:43 |
Dat kan best veranderen. Laatst was toch in het nieuws dat, nu de economie al een poosje aantrekt, jonge stelletjes (met kinderen) vanuit de grote steden naar de voorsteden trekken, vanuit een krap appartement naar een doorzonwoning met tuin. Die kunnen best voor nog wat bevolkingsgroei zorgen | |
MakkieR | vrijdag 24 november 2017 @ 13:27 |
Zolang we een snelweg moeten blokkeren om een file te veroorzaken valt het wel mee met een vol Nederland haha Nee het echte probleem is dat de Randstad een te grote aantrekkingskracht heeft op de rest van Nederland. Het is vol in de randstad, daarbuiten heb je te maken met krimpgebieden. Oplossing, maak de werkgelegenheid in Nederland overal even aantrekkelijk. Subsidieer krimpgebieden. | |
B.R.Oekhoest | vrijdag 24 november 2017 @ 16:27 |
Ik las de TT in eerste instantie verkeerd en dacht dat het over een harde schijf of server met de naam 'Nederland' ging. | |
bluemoon23 | vrijdag 24 november 2017 @ 21:51 |
In Nederland is het Onderliggend Wegennet niet goed voor elkaar. Probeer maar eens om naar een stad te reizen die 100km verderop ligt, zonder dat je over een snelweg gaat, veel succes..... https://www.wegenwiki.nl/Onderliggend_wegennet
Mwah, dat vind ik nog wel meevallen, ben je de laatste jaren wel eens op de Duitse Autobahn geweest ? | |
Pietverdriet | vrijdag 24 november 2017 @ 22:01 |
Als kind in de jaren 70 was ik zwaar onder de indruk, echter is er sinds die tijd alleen maar matig aan onderhoud gedaan, crisis van de jaren 80 en daarna ging het geld naar het oosten. De bruggen staan op instorten, verschillende mogen geen vrachtwagens meer over. | |
ACT-F | vrijdag 24 november 2017 @ 22:02 |
De A3 kun je beter vermijden Maar Duitsland heeft wel uitstekende alternatieven, de welbekende U-wegen. De wegen zijn er breder en hebben minder hindernissen. In Nederland is het onderliggende wegennetwerk ook al vol omdat de snelweg vast zit. Je moet voor de 3e optie gaan, het alternatief op het alternatief om nog vooruit te komen als er ergens op de snelweg een ongeval is gebeurd. Ik ben in mijn regio de hele dag onderweg naar klanten. Zolang je de binnendoorwegen goed kent kun je nog vooruit komen in geval van een calamiteit. | |
bluemoon23 | vrijdag 24 november 2017 @ 22:16 |
Ja, dat bedoel ik. Mijn reactie was dan ook cynisch bedoeld | |
DieselTank | vrijdag 24 november 2017 @ 23:31 |
Het word tijd voor een ondergrondse hyperloop systeem waar het eigenlijk mogelijk zou moeten zijn om je auto er in te parkeren en zo van noord holland naar limburg te vliegen. Dat tante truus en ome henk misschien hun huis moeten verlaten is dan maar jammer, maar het moet. Want 1 persoon in 1 auto twv 3x10/15 meter dus 30/45 vierkante meter op de snelweg is nou niet echt het toppunt van efficiëntie. Het techniek is er, de benodigde spullen zijn er. Nu alleen nog overheid en wat geld (flink wat geld) en we zijn s'werelds beste land. | |
Loekie1 | zaterdag 25 november 2017 @ 06:46 |
Als Nederland onderdeel van Duitsland was geweest, zou Schiphol niet dé vluchthaven zijn die moest uitbreiden en uitbreiden, dan was het een dependance van Frankfurt geworden. | |
DeParo | zaterdag 25 november 2017 @ 06:48 |
Als banen alleen in de grote steden worden gemaakt zullen de files nog wel even blijven, en als je echt volle wegen wilt zien ga eens kijken in Jakarta of Cairo, kom op zeg. | |
Loekie1 | zaterdag 25 november 2017 @ 06:54 |
Daar kun je helemaal niet meer ademen. Wil je dat hier ook? | |
DeParo | zaterdag 25 november 2017 @ 06:56 |
Dat is in Nederland helemaal niet het geval dus de discussie gaat nergens over, waarom komt de drukte in die steden, omdat de economische activiteit onevenredig is verdeeld tussen stad en rest van het land. | |
Loekie1 | zaterdag 25 november 2017 @ 06:58 |
Luchtkwaliteit in Amsterdam is nu al een fiks probleem hoor. | |
DeParo | zaterdag 25 november 2017 @ 06:58 |
Dat valt wel mee hoor. | |
Loekie1 | zaterdag 25 november 2017 @ 06:59 |
Uit het GGD-rapport blijkt dat veel plekken in de stad vorig jaar niet voldeden aan de advieswaarden van de wereldgezondheidsorganisatie WHO. Zo werd bij meetpunten op straat gemiddeld 21,9 microgram fijnstof per kubieke meter gemeten, aanmerkelijk hoger dan de 20 microgram die de WHO maximaal adviseert. Onverwacht: luchtkwaliteit in Amsterdam niet verbeterd © GGD/Het Parool Op 35 van de 65 meetpunten op straat piekte de concentratie NO2 boven de door de WHO geadviseerde 40 microgram per kubieke meter. https://www.parool.nl/ams(...)-verbeterd~a4505853/ | |
DeParo | zaterdag 25 november 2017 @ 07:36 |
Eerst was het 20 microgram en later veranderen ze het naar 40 microgram. Hoe dan ook is het allemaal heel weinig. | |
Pietverdriet | zaterdag 25 november 2017 @ 08:32 |
Als NL onderdeel van D was, zouden we ons scheel betalen aan lasten en werd er sinds de jaren 80 niet geïnvesteerd in infrastructuur | |
Ryan3 | zaterdag 25 november 2017 @ 10:54 |
Klopt idd, maar ze zijn nu toch behoorlijk aan de autobahnen aan het werken? Inhaalslagje? | |
Fer | zaterdag 25 november 2017 @ 11:59 |
Komt nooit af man. Ze werken daar alleen van 8 tot 16 ma-vrij en dan komt bijvoorbeeld maandag een iemand een geul graven, dinsdag de kabels erin, woensdag kon de installateur het niet aansluiten, die kwam donderdag enz enz. Op vakantie zag op de andere rijrichting bij zo’n baustelle een auto met pech, erachter zag ik kilometers file en nergens in die file een sleepwagen om hem weg te halen daar. Toen ik 3 uur later was geinstalleerd voor mijn tent, keek ik op google maps en was de file alleen maar gegroeid... je zal er maar in staan. | |
Ryan3 | zaterdag 25 november 2017 @ 12:01 |
Lol, lijkt Frankrijk wel dan... | |
PandaDrop | zaterdag 25 november 2017 @ 12:04 |
Als Nederland onderdeel van Duitsland was geweest, zou Hamburg niet dé haven zijn die moest uitbreiden en uitbreiden, dan was het een dependance van Rotterdam geworden. | |
ACT-F | zaterdag 25 november 2017 @ 18:04 |
Benzine moet naar ¤5 per liter. /GL | |
Pietverdriet | zaterdag 25 november 2017 @ 18:06 |
Reparatie, ja, maar zie niet meer rijstroken aangelegd worden. Recent naar Hamburg gereden, behalve dat ze daar jaren en jaren doen om het wegdek te vernieuwen wordt de capaciteit niet groter. Bruggen worden idd gefixt, ze moeten wel. Maar eerder achterstallig onderhoud dan een inhaalslag. | |
Ryan3 | zaterdag 25 november 2017 @ 18:07 |
Beetje wat in de VS ook speelt dus? | |
Pietverdriet | zaterdag 25 november 2017 @ 18:11 |
Jep. Duitsland heeft echter de afgelopen 30 jaar veel geld uitgegeven aan infrastructuur, in de voormalige DDR, in Ierland (Thank God for the German taxpayers) zeggen ze daar, en in nog veel meer EU landen. | |
Ryan3 | zaterdag 25 november 2017 @ 18:14 |
In Tsjechië wrs ook idd. | |
zakjapannertje | zaterdag 25 november 2017 @ 18:19 |
Niet voor niets is hun motto ‘Wir leben Auto's’ | |
Revolution-NL | zaterdag 25 november 2017 @ 18:24 |
Het wordt tijd voor een kilometerheffing waarbij iedereen een blackbox in de auto krijgt. Goed voor kilometer beprijzing en monitoring van gedrag (denk aan vaststellen van zekeringspremies). | |
Revolution-NL | zaterdag 25 november 2017 @ 18:32 |
Daarom vaart maken met de elektrificatie van het vervoer én het aanleggen van meer snelwegen. | |
#ANONIEM | zaterdag 25 november 2017 @ 19:15 |
Mwah, in totaal investeert Duitsland te weinig. De investeringen in het oosten compenseren dat niet eens. Duitsers hebben daardoor wel meer geld in de portemonnee. En Amerikanen ook. Liever gaten in de weg dan hogere belastingen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2017 19:15:39 ] | |
Pietverdriet | zaterdag 25 november 2017 @ 19:33 |
De lastendruk in D is erg hoog, hoger dan in NL | |
#ANONIEM | zaterdag 25 november 2017 @ 19:36 |
Onzin. Volgens onderzoek wat GfK jaarlijks doet is de koopkracht van Duitsers groter. http://www.gfk.com/insights/press-release/pp-europe/ [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2017 19:38:25 ] | |
Pietverdriet | zaterdag 25 november 2017 @ 19:41 |
Koopkracht is wat anders dan lastendruk. IMF en Wereldbank zeggen trouwens dat koopkracht in nl hoger ligt https://nl.m.wikipedia.or(...)_naar_kkp_per_capita | |
#ANONIEM | zaterdag 25 november 2017 @ 19:42 |
Het Duitse bbp is lager maar de koopkracht is hoger. Dan is dus opgeteld de lastendruk lager, dat kán niet anders. | |
Pietverdriet | zaterdag 25 november 2017 @ 19:48 |
ligt er maar net aan hoe en wat je in koopkracht meerekent. Reken je ziektekostenverzekering mee bijvoorbeeld? In D liggen de ziektenkostenpremies veel hoger dan in NL | |
#ANONIEM | zaterdag 25 november 2017 @ 19:50 |
In Duitsland worden die van je loon afgetrokken en in Nederland betaal je die zelf, dus als dat niet gecorrigeerd wordt zou de Nederlandse koopkracht juist hoger moeten lijken. | |
Pietverdriet | zaterdag 25 november 2017 @ 19:51 |
Niet als je in D particulier verzekerd bent. |