abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 23 november 2017 @ 22:13:05 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175268926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
7 procent extra filezwaarte in 3e kwartaal

01 oktober 2017 De filezwaarte* in Nederland is in het derde kwartaal van dit jaar opnieuw gestegen in vergelijk met vorig jaar. In de afgelopen 3 maanden nam de filezwaarte toe met zo’n 7 procent. Tijdens de ochtendspits stonden er minder files in vergelijk met vorig jaar maar overdag en tijdens de avondspits was het fors drukker op de wegen.
https://www.anwb.nl/verke(...)-in-3e-kwartaal-2017

Ik vraag me wel eens af waar Nederland mee bezig is. Als je ziet hoe druk het overal wordt, hoe de treinen zwichten onder het aantal reizigers, files tot recordhoogtes toenemen en prognoses nog veel meer files verwachten, dat huizen peperduur worden, het aantal bewoners nog veel meer zal toenemen door immigratie en nareizigers... Is Nederland niet een keertje vol?
Ik snap ook niet waarom er steeds meer bedrijven naar Nederland gelokt moeten worden. Er zijn helemaal geen mensen om daar te werken, dus moeten die ook aangetrokken worden, en daar moeten dan weer huizen voor gebouwd worden, etc etc. Uiteindlelijk zou het toch veel praktischer en beter voor iedereen zijn als dat bedrijf gewoon meteen naar Polen ging, zodat de Polen lekker in hun eigen land kunnen werken en wij hier nog een beetje groen en ruimte overhouden?

Het is een dogma dat er altijd economische groei moet zijn. Daar wordt nooit over gediscussieerd, er wordt enkel gediscussieerd hoe we die groei kunnen halen. Ik denk dat meer materiele welvaart (als die er al door ontstaat) moet worden afgewogen tegenover alle welzijnsvermindering die het met zich mee brengt.

Ik heb liever een ruim, rustig, schoon, ontspannen Nederland. Dat mag mij best wel een paar procent economische groei kosten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175269021
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:09 schreef Q. het volgende:
Nederland is niet vol maar slecht opgezet in al die ruimteverslindende VINEX wijken die fatsoenlijk OV onmogelijk maken. Als je iedereen een huisje met tuintje beloofd is dit de enige mogelijke uitkomst. En ook snelwegen van 100 banen breed lossen dit niet op. Alleen een fatsoenlijke inrichting van het land kan dit oplossen.
En dan al die tweeverdieners die in verschillende steden werken en daarom ergens in het midden wonen waardoor ze allebei met de auto moeten. :r
  donderdag 23 november 2017 @ 22:23:44 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175269196
Als je naar een bos in de buurt van een stad gaat (bijvoorbeeld het Mastbos in Breda of de Duivelsberg bij Nijmegen) dan lopen daar op een mooie zondag ongeveer net zoveel mensen als in de stad. Het is er gewoon druk in plaats van dat je een natuurervaring hebt.
Ik vind dat jammer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175269203
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom er steeds meer bedrijven naar Nederland gelokt moeten worden. Er zijn helemaal geen mensen om daar te werken, dus moeten die ook aangetrokken worden, en daar moeten dan weer huizen voor gebouwd worden, etc etc. Uiteindlelijk zou het toch veel praktischer en beter voor iedereen zijn als dat bedrijf gewoon meteen naar Polen ging, zodat de Polen lekker in hun eigen land kunnen werken en wij hier nog een beetje groen en ruimte overhouden?

Het is een dogma dat er altijd economische groei moet zijn. Daar wordt nooit over gediscussieerd, er wordt enkel gediscussieerd hoe we die groei kunnen halen. Ik denk dat meer materiele welvaart (als die er al door ontstaat) moet worden afgewogen tegenover alle welzijnsvermindering die het met zich mee brengt.

Ik heb liever een ruim, rustig, schoon, ontspannen Nederland. Dat mag mij best wel een paar procent economische groei kosten.
Dat een Pool wel naar de Randstad wil verhuizen maar jij voor de rust niet naar Polen wil, zegt toch eigenlijk wel genoeg.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:24:55 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175269219
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat een Pool wel naar de Randstad wil verhuizen maar jij voor de rust niet naar Polen wil, zegt toch eigenlijk wel genoeg.
Waarom zou ik weg moeten? Ik ben hier geboren, hier woont mijn familie. Moet ik weg om ruimte te maken voor megasteden en ghetto's? Waarom dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:25:45 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175269236
Ik heb zelf trouwens meer dan 3000m2 kavel en ben omgeven door allerlei natuurgebieden waar het nog niet druk is, dus zelf heb ik niet eens te klagen. En ik kan op de fiets naar mijn werk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175269288
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom zou ik weg moeten? Ik ben hier geboren, hier woont mijn familie. Moet ik weg om ruimte te maken voor megasteden en ghetto's? Waarom dan?
Ik zeg niet dat je weg moet. Maar jij vindt de behoefte aan rust blijkbaar niet genoeg om die nadelen te overwinnen, terwijl een Pool de voorzieningen van de Randstad wel genoeg vindt om dezelfde nadelen op de koop toe te nemen. Blijkbaar zijn die voorzieningen een belangrijkere behoefte dan rust.
pi_175269291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:50 schreef Loekie1 het volgende:
Amsterdam krijgt er nog een 50.000 woningen bij, volkstuinparken in Buitenveldert worden gebulldozerd omdat er woningen moeten komen, de nieuwe woningbouw wordt hoog en intensief, maar nu al staat het autoverkeer in de Randstad stil, hoe denken ze dat in de toekomst op te lossen dan?
Niet alleen Randstad. Moet zelf vaak naar Gorinchem, is niet bepaald Randstad, maar ontzettend slecht bereikbaar omdat de snelwegen buiten de Randstad vaak maar 2 x 2 baans zijn. Een idioot en de snelweg zit potdicht.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:31:08 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175269339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je weg moet. Maar jij vindt de behoefte aan rust blijkbaar niet genoeg om die nadelen te overwinnen, terwijl een Pool de voorzieningen van de Randstad wel genoeg vindt om dezelfde nadelen op de koop toe te nemen. Blijkbaar zijn die voorzieningen een belangrijkere behoefte dan rust.
Het gaat die Pool niet om de voorzieningen in de Randstad, maar vooral om werkgelegenheid. En die Pool heeft dan weinig keus. Als hij in Polen net zo goed kan verdienen als hier dan gaat hij daar niet weg. Ongeacht de voorzieningen.

Ik vind dat de Nederlandse regering moet handelen in het belang van haar inwoners. En ik vind dat de afweging gemaakt moet worden tussen economische groei en problemen die samenhangen met overbevolking. Ik denk dat het optimale aantal inwoners van Nederland allang gepasseerd is namelijk.

Zeker hoogvervuilende en overlastgevende industrieën die relatief weinig opleveren moeten we niet willen. Denk dan aan megastallen, vliegvelden, transport. Laten de Duitsers of de Belgen dat dan maar lekker doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175269363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:25 schreef LXIV het volgende:
Ik heb zelf trouwens meer dan 3000m2 kavel en ben omgeven door allerlei natuurgebieden waar het nog niet druk is, dus zelf heb ik niet eens te klagen. En ik kan op de fiets naar mijn werk.
Zo wel 3000 m2 _O_

Wat heb je nou aan zo'n lapje man. Voor minder dan een bunder kom ik mijn bed niet uit.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:33:36 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175269395
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:32 schreef Chai het volgende:

[..]

Zo wel 3000 m2 _O_

Wat heb je nou aan zo'n lapje man. Voor minder dan een bunder kom ik mijn bed niet uit.
Ik woon midden in een dorp. Dat wilde mijn vrouw graag. Als het aan mij had gelegen had ik in het buitengebied gewoond met 3Ha. Verder ken ik niemand die zoveel ruimte heeft in de bebouwde kom.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:45:40 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175269691
Nederland is niet vol.

We zitten alleen opgescheept met bijna vooroorlogse snelwegen en spoorwegen, een netwerk dat provinciaal is waar het metropool zou moeten zijn, met middeleeuwse binnensteden en slecht opgevoede automobilisten, gekoppeld aan een enorme regeldrang om "de veiligheid" te garanderen. Staat er iemand met pech op de vluchtstrook, wordt gelijk de hele rechterstrook daar afgesloten. Bij een beetje regen moet je gelijk op de rem van de matrixborden.
Verder veel werkzaamheden op de wegen.

Door de woningmarkt die muurvast zit wil niemand verhuizen om dichter bij zijn werk te wonen en er wordt geen milieu-effecten-rapportage opgesteld als een bedrijf wil verhuizen en de werknemers daardoor achteraan moeten schuiven in de file.

Er wordt te weinig geïnvesteerd in alternatieven als elektrische tweewielers, of aantrekkelijker openbaar vervoer.
Voorbeeld: een busdienst gaat per de nieuwe dienstregeling 10 minuten sneller rijden tussen A en B. Maar om dat doel te bereiken, worden ca. 10 haltes opgeheven. De mensen die van die haltes gebruikmaakten, moeten nu meer dan 10 minuten heen en terug naar de volgende halte, waardoor de bus wel sneller op de plaats van bestemming is, maar de reiziger niet.
Voorbeeld: voor auto's zijn laadpalen op bepaalde plekken in bedrijvenparken, voor tweewielers nog niet.
Kom je met de menskrachtfiets naar het werk, is er een grote kans dat er geen of onvoldoende douches op het werk zijn om je bezwete lichaam op te frissen.

Sowieso is het belachelijk om zoveel werkgelegenheid te scheppen op slecht bereikbare plaatsen, plaatsen ook waar geen woningen zijn. Dan moet je wel met de auto naar het werk.
Natuurlijk zijn er ook mensen die de auto niet zijn uit te slaan, want die hebben een lease-auto, dus die krijgen alternatief vervoer niet vergoed en je zal maar eens zelf je reiskosten moeten betalen èn die leasebak thuis voor de deur laten staan.

Leg het metronetwerk van Londen over de randstand en het is duidelijk dat het railvervoer daar ernstig tekort schiet: dat zijn geen afstanden voor de trein, daar moet je een metro hebben: veel haltes, snel optrekken, hoge frequentie.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:50:45 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175269809
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:28 schreef skrn het volgende:

[..]

Niet alleen Randstad. Moet zelf vaak naar Gorinchem, is niet bepaald Randstad, maar ontzettend slecht bereikbaar omdat de snelwegen buiten de Randstad vaak maar 2 x 2 baans zijn. Een idioot en de snelweg zit potdicht.
Dat is niet helemaal waar. Bij de meeste ongelukken is er ruimte genoeg om eromheen te rijden. Alleen kiest men er tegenwoordig voor om de hele weg af te zetten in verband met de veiligheid van de hulpverleners, o.a. omdat mensen niet stapvoets erlangs rijden, maar zo hard als mogelijk.
Gorinchem heeft bij het OV als nadeel dat het spoor enkelspoor is en een ongeval daar dus ook direct voor een stremming zorgt.
Qua bussen is het behelpen, er zijn wel busverbindingen maar die zijn daar doorgaans traag en laagfrequent.
Terwijl, ik pak je voorbeeld even goed aan, Gorinchem bij uitstek een plaats is die prima bereikbaar is als je snel openbaar vervoer over het water zou weten te realiseren. Zoiets als de FastFerry in Rotterdam, maar dan frequenter. Doortrekken van de Waterbus uit Dordt, etc.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:57:47 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175270011
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:45 schreef Lunatiek het volgende:
Nederland is niet vol.

We zitten alleen opgescheept met bijna vooroorlogse snelwegen en spoorwegen, een netwerk dat provinciaal is waar het metropool zou moeten zijn, met middeleeuwse binnensteden en slecht opgevoede automobilisten, gekoppeld aan een enorme regeldrang om "de veiligheid" te garanderen. Staat er iemand met pech op de vluchtstrook, wordt gelijk de hele rechterstrook daar afgesloten. Bij een beetje regen moet je gelijk op de rem van de matrixborden.
Verder veel werkzaamheden op de wegen.

Door de woningmarkt die muurvast zit wil niemand verhuizen om dichter bij zijn werk te wonen en er wordt geen milieu-effecten-rapportage opgesteld als een bedrijf wil verhuizen en de werknemers daardoor achteraan moeten schuiven in de file.

Er wordt te weinig geïnvesteerd in alternatieven als elektrische tweewielers, of aantrekkelijker openbaar vervoer.
Voorbeeld: een busdienst gaat per de nieuwe dienstregeling 10 minuten sneller rijden tussen A en B. Maar om dat doel te bereiken, worden ca. 10 haltes opgeheven. De mensen die van die haltes gebruikmaakten, moeten nu meer dan 10 minuten heen en terug naar de volgende halte, waardoor de bus wel sneller op de plaats van bestemming is, maar de reiziger niet.
Voorbeeld: voor auto's zijn laadpalen op bepaalde plekken in bedrijvenparken, voor tweewielers nog niet.
Kom je met de menskrachtfiets naar het werk, is er een grote kans dat er geen of onvoldoende douches op het werk zijn om je bezwete lichaam op te frissen.

Sowieso is het belachelijk om zoveel werkgelegenheid te scheppen op slecht bereikbare plaatsen, plaatsen ook waar geen woningen zijn. Dan moet je wel met de auto naar het werk.
Natuurlijk zijn er ook mensen die de auto niet zijn uit te slaan, want die hebben een lease-auto, dus die krijgen alternatief vervoer niet vergoed en je zal maar eens zelf je reiskosten moeten betalen èn die leasebak thuis voor de deur laten staan.

Leg het metronetwerk van Londen over de randstand en het is duidelijk dat het railvervoer daar ernstig tekort schiet: dat zijn geen afstanden voor de trein, daar moet je een metro hebben: veel haltes, snel optrekken, hoge frequentie.
Het is veel meer dan alleen vervoer
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175270429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:50 schreef Loekie1 het volgende:
Amsterdam krijgt er nog een 50.000 woningen bij, volkstuinparken in Buitenveldert worden gebulldozerd omdat er woningen moeten komen, de nieuwe woningbouw wordt hoog en intensief, maar nu al staat het autoverkeer in de Randstad stil, hoe denken ze dat in de toekomst op te lossen dan?
Haven-Stad, Sluisbuurt, Amstelkwartier, alle vernieuwingen, ombouw en braakliggende terreinen er nog bij. Vrees wel meer dan 50.000, denk het dubbele daarvan. Amsterdam gaat het miljoen wel halen binnen nu en 2030. En dat is alleen Amsterdam zelf. De randgemeenten zijn ook bezig.

Wat zo mooi is aan de sluisbuurt is dat ze eerst huizen bouwen en daarna pas ov ontsluiten 'als er vraag naar is', of wel dan zit iedereen al in de auto en is daar aan gewend geraakt en is daarna niet meer in het ov te schoppen.

Inzicht van een geplette pepernoot. Metro IJburg heeft ook echt lang geduurd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175270553
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:29 schreef wuuht het volgende:
Reiskostenvergoeding afschaffen en verhuis subsidie invoeren. Uren verspillen aan reistijd is gewoon te idioot eigenlijk.
Een half uur reistijd is naar internationale maatstaven erg dichtbij wonen.
Als dat opeens verdubbeld, heeft dat niets te maken met 'dichtbij je werk wonen', maar met infrastructuur die de vraag niet aan kan. Ov en wegen. NL moet eens stoppen met heulen naar de milieuclubjes en gaan doen wat het moet doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175270587
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:59 schreef mstx het volgende:
Stimuleren om dichter bij het werk te wonen, flexibele werktijden, thuiswerken etc zou al een hoop filedruk schelen, helaas is dat bij de meeste bedrijven nog steeds een soort taboe. De werknemer staat in zijn eigen tijd in de file dus opzich ook niet echt hun probleem. De hoge kosten voor reizen met het OV helpt ook niet echt mee.
Terwijl de mogelijkheden er al ruimschoots zijn, willen managers nog steeds hun personeel kunnen controleren of ze wel niet aan het werk zijn.... Lekker ouderwets.

Als het kantoorpersoneel, ambtenaren en boekhouders nu iedere week eens een dag thuis mogen werken, dan gaat dat al enorm schelen in de trein en op de weg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175270612
Ook weer toenemend vrachtverkeer door de aantrekkende economie.
pi_175270645
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:45 schreef Lunatiek het volgende:
Nederland is niet vol.

We zitten alleen opgescheept met bijna vooroorlogse snelwegen en spoorwegen, een netwerk dat provinciaal is waar het metropool zou moeten zijn, met middeleeuwse binnensteden en slecht opgevoede automobilisten, gekoppeld aan een enorme regeldrang om "de veiligheid" te garanderen. Staat er iemand met pech op de vluchtstrook, wordt gelijk de hele rechterstrook daar afgesloten. Bij een beetje regen moet je gelijk op de rem van de matrixborden.
Verder veel werkzaamheden op de wegen.

Door de woningmarkt die muurvast zit wil niemand verhuizen om dichter bij zijn werk te wonen en er wordt geen milieu-effecten-rapportage opgesteld als een bedrijf wil verhuizen en de werknemers daardoor achteraan moeten schuiven in de file.

Er wordt te weinig geïnvesteerd in alternatieven als elektrische tweewielers, of aantrekkelijker openbaar vervoer.
Voorbeeld: een busdienst gaat per de nieuwe dienstregeling 10 minuten sneller rijden tussen A en B. Maar om dat doel te bereiken, worden ca. 10 haltes opgeheven. De mensen die van die haltes gebruikmaakten, moeten nu meer dan 10 minuten heen en terug naar de volgende halte, waardoor de bus wel sneller op de plaats van bestemming is, maar de reiziger niet.
Voorbeeld: voor auto's zijn laadpalen op bepaalde plekken in bedrijvenparken, voor tweewielers nog niet.
Kom je met de menskrachtfiets naar het werk, is er een grote kans dat er geen of onvoldoende douches op het werk zijn om je bezwete lichaam op te frissen.

Sowieso is het belachelijk om zoveel werkgelegenheid te scheppen op slecht bereikbare plaatsen, plaatsen ook waar geen woningen zijn. Dan moet je wel met de auto naar het werk.
Natuurlijk zijn er ook mensen die de auto niet zijn uit te slaan, want die hebben een lease-auto, dus die krijgen alternatief vervoer niet vergoed en je zal maar eens zelf je reiskosten moeten betalen èn die leasebak thuis voor de deur laten staan.

Leg het metronetwerk van Londen over de randstand en het is duidelijk dat het railvervoer daar ernstig tekort schiet: dat zijn geen afstanden voor de trein, daar moet je een metro hebben: veel haltes, snel optrekken, hoge frequentie.
Dit.
En een irritante mentaliteit van managers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175270698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat die Pool niet om de voorzieningen in de Randstad, maar vooral om werkgelegenheid. En die Pool heeft dan weinig keus. Als hij in Polen net zo goed kan verdienen als hier dan gaat hij daar niet weg. Ongeacht de voorzieningen.

Ik vind dat de Nederlandse regering moet handelen in het belang van haar inwoners. En ik vind dat de afweging gemaakt moet worden tussen economische groei en problemen die samenhangen met overbevolking. Ik denk dat het optimale aantal inwoners van Nederland allang gepasseerd is namelijk.

Zeker hoogvervuilende en overlastgevende industrieën die relatief weinig opleveren moeten we niet willen. Denk dan aan megastallen, vliegvelden, transport. Laten de Duitsers of de Belgen dat dan maar lekker doen.
Sinds wanneer gaan Polen in de randstad werken? Grootste gedeelte zit in Brabant en Limburg.
pi_175270739
Er zijn knelpunten, maar doorgaans kan ik dagelijks door de randstad rijden zonder superveel vertraging. Tenzij er een ongeluk is gebeurt.
.
  donderdag 23 november 2017 @ 23:40:36 #97
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_175270787
Tja, we moeten zo nodig alles concentreren, en liefst centraliseren, in de Randstad, nota bene de overheid voorop. En we moeten toch allemaal beslist op de Zuidas zitten want we willen niet onderdoen voor de vriendjes bij de borrel en de golf. :')

Doe allemaal normaal. Echt. En kom met je luie reet uit de auto.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 23 november 2017 @ 23:49:14 #98
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175270954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is veel meer dan alleen vervoer
Dat zeg ik. Het is de complete ruimtelijke planning. Spreiding van werkgelegenheid, voorzieningen en wonen. Maar ook de financiële motor daarachter.

Zo'n 50 jaar geleden kon je op loopafstand alles vinden wat je nodig had: werk, winkels, woningen. Nou goed, soms moest je de fiets pakken.
Er wordt niet meer in werkgelegenheid geïnvesteerd in kleinere kernen. Daar gaan ook de winkels weg, en voorzieningen als scholen. De mens is gemakzuchtig: als je dan toch in de auto zit om de kleine naar school te brengen, doe je ook je boodschappen per auto en naar je werk ga je ook in de auto, naar de sportschool, alles. En waarom niet? Die auto kost al klauwen met geld (afschrijving, motorrijtuigenbelasting, verzekeringen) als die stil staat voor de deur, dan maken die paar euro's aan brandstof het verschil niet meer.

Managers, inderdaad. Schaf de lease-auto's eens af of belast ze zwaar. Zorg dat managers niet meer per auto naar het werk gaan, maar dat per fatsoenlijk openbaar vervoer kunnen doen. Vergaderzalen in de treinen, laptop-aansluiting (wifi, stroom), het kan allemaal, maar we doen het niet. Managers denken nu lekker bezig te zijn met de milieuvriendelijke ( :') ) Tesla's, maar die staan evengoed in de file.
  donderdag 23 november 2017 @ 23:50:44 #99
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175270986
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Een half uur reistijd is naar internationale maatstaven erg dichtbij wonen.
Ja, maar naar internationale maatstaven kom je in dat half uur langs erg veel afslagen en knooppunten.
pi_175271014
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat een Pool wel naar de Randstad wil verhuizen maar jij voor de rust niet naar Polen wil, zegt toch eigenlijk wel genoeg.
Maar die polen kunnen helemaal niet hier naar toe verhuizen, die zitten in huizen met 5 stapelbedden per kamer!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')