abonnement Unibet Coolblue
pi_175258132
Ik reed toen ik begon bij mijn huidige werkgever elke ochtend over de a2. Dat was toen al druk zeker op maandag en dinsdag richting Eindhoven. Maar te doen... Ongeveer een jaar geleden liep het alle spuigaten uit. Ik vertrok om 7.30 en moet 38km rijden. Kwam steeds vaker pas om 9:30 of 10:00 aan. Ook de N2 stond vaak vast bij Eindhoven. Eerder vertrekken werkte even tot iedereen dat weer leek te doen.

Ik heb een half jaar geleden besloten maar om te rijden over de a67 richting Eindhoven. Toen ik dat pas deed was het echt een enorme verbetering. Ik moest om rijden en was alsnog elke keer vroeger op het werk. Maar na de laatste zomervakantie is het op de a67 net zo erg! Het is explosief toegenomen het verkeer daar. Elke dag al file kilometers lang, op de 80-weg voor de oprit.

En nu las ik net in het lokale sufferdje dat "de lokale politiek" de files in dorpskernen door sluipverkeer wat vast staat op de snelweg wil gaan hinderen en stoppen door in de spits ook nog eens meer lokale wegen compleet dicht te zetten of eenrichtingsverkeer van te maken tijdens de spits. Wtf...
pi_175258212
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Da's helaas lang niet altijd mogelijk.
Daar moet je je werkgever op aankijken. We kunnen natuurlijk niet wegen blijven bouwen zodat het bedrijfsleven lekker inefficient kan doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175258309
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Doe eens gek, ga op andere tijden werken.
Of ga op de fiets
  donderdag 23 november 2017 @ 13:32:53 #54
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_175258537
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Als iedereen nou in zijn eigen stad gaat werken is het fileprobleem zo opgelost, op een paar uizonderingen na, zoals burgers die unieke beroepen uitoefenen en mensen die in dorpen wonen zeg maar.
Ik moest destijds helemaal naar Rotterdam om te werken en iemand die precies hetzelfde beroep deed als ik moest van Rotterdam naar Amsterdam om te werken. En zo heb je echt heel veel burgers die hetzelfde meemaken. Dan denk ik van: wtf!
Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is. |:(
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_175259034
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:32 schreef mstx het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is. |:(
Nou ja, als die Drentse ondernemer goedkoper is ondanks dat 'ie dagelijks een leger aan loodgieters urenlang op en neer moet laten rijden, dan doet 'ie iets goed!
  donderdag 23 november 2017 @ 14:08:04 #56
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_175259128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, als die Drentse ondernemer goedkoper is ondanks dat 'ie dagelijks een leger aan loodgieters urenlang op en neer moet laten rijden, dan doet 'ie iets goed!
Die verzint wel wat extra onvoorziene kosten waardoor de eindafrekening alsnog hoger is. :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_175259154
Nederland is niet vol maar slecht opgezet in al die ruimteverslindende VINEX wijken die fatsoenlijk OV onmogelijk maken. Als je iedereen een huisje met tuintje beloofd is dit de enige mogelijke uitkomst. En ook snelwegen van 100 banen breed lossen dit niet op. Alleen een fatsoenlijke inrichting van het land kan dit oplossen.
For great justice!
pi_175259170
Besef dat er maar maximaal 500.000 personen wekelijks in de file staan, zij hebben een kut baan.
pi_175259206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:53 schreef Loekie1 het volgende:
Ik probeerde gisteren van centraal naar Sloterdijk te komen, normaliter 4 minuten reistijd, nu was ik drie kwartier bezig. Alles was vastgelopen, communicatie belabberd...
Hordes mensen overal die niet wisten welke trein het eest zou gaan,
en wat dacht je van de luchtkwaliteit in Nederland? Nu al worden er rechtszaken gevoerd en gewonnen, als ze alle natuur gaan wegbulldozeren helpt dat ook niet voor de luchtkwaliteit.
Ik stond net bij de bakker. Er stonden wel 5 mensen te wachten. Normaal staat er niemand of 1 mens te wachten. Dan ben je binnen 2 minuten weer buiten. Ja, met bestelling en al. Nu duurde het zeker 8 minuten.

Ik zou echt niet weten hoe dit allemaal verder zou moeten hoor.
  donderdag 23 november 2017 @ 14:13:02 #60
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_175259220
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:09 schreef Q. het volgende:
Nederland is niet vol maar slecht opgezet in al die ruimteverslindende VINEX wijken die fatsoenlijk OV onmogelijk maken. Als je iedereen een huisje met tuintje beloofd is dit de enige mogelijke uitkomst. En ook snelwegen van 100 banen breed lossen dit niet op. Alleen een fatsoenlijke inrichting van het land kan dit oplossen.
Als je deze situatie met de lintdorpen en dergelijke van onze zuiderburen vergelijkt, is het nog zeer praktisch. :+

Het had erger gekund, om het zo maar even te zeggen.
pi_175259236
Ik was van de week bij een AC restaurant, dat was helemaal leeg, omgeving Vianen. Er is nog best plek, je moet gewoon weten waar je moet zijn.

Ik denj dat je Nederland wel op slot moet zetten op een gegeven moment. Geboortes beperken en grenzen dicht. Het is toch fijner wonen als de wereldbevolking naar 5 miljard teruggedrongen kan worden
-nee-
pi_175259304
We kunnen nog altijd een deel van de noordzee inpolderen.
speak only if it improves the silence.
pi_175259315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:13 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Als je deze situatie met de lintdorpen en dergelijke van onze zuiderburen vergelijkt, is het nog zeer praktisch. :+

Het had erger gekund, om het zo maar even te zeggen.
België heeft vergeleken met Nederland wel meer B-wegen naast snelwegen om het lokale autoverkeer te scheiden van doorgaand verkeer
pi_175259778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:51 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dat zijn dan toch weer 50.000 tot 100.000 mensen die niet met de auto naar Amsterdam hoeven. Dus minder file op de weg maar meer in het OV
Dus Idd meer OV. Ook gaan mensen soms met auto in Amsterdam naar ergens anders in Amsterdam. En niet iedereen die in Amsterdam woont werkt daar ook.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_175259822
Nederland word een groot Singapore. Op naar de 18 miljoen!
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_175259925
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
7 procent extra filezwaarte in 3e kwartaal

01 oktober 2017 De filezwaarte* in Nederland is in het derde kwartaal van dit jaar opnieuw gestegen in vergelijk met vorig jaar. In de afgelopen 3 maanden nam de filezwaarte toe met zo’n 7 procent. Tijdens de ochtendspits stonden er minder files in vergelijk met vorig jaar maar overdag en tijdens de avondspits was het fors drukker op de wegen.
https://www.anwb.nl/verke(...)-in-3e-kwartaal-2017

Ik vraag me wel eens af waar Nederland mee bezig is. Als je ziet hoe druk het overal wordt, hoe de treinen zwichten onder het aantal reizigers, files tot recordhoogtes toenemen en prognoses nog veel meer files verwachten, dat huizen peperduur worden, het aantal bewoners nog veel meer zal toenemen door immigratie en nareizigers... Is Nederland niet een keertje vol?
Wat wil je met zoveel gepensioneerden met een flink pensioen?. Die weten niets beters met hun tijd te doen dan blokjes rond te rijden met hun automobiel. Hebben tijd en veel geld.
pi_175260061
Thuiswerken is de oplossing maar ojee dan hebben we geen controle meer over onze personeelsleden en kunnen we niet continu de schermpjes in de gaten houden :')
pi_175267654
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:32 schreef mstx het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is. |:(
Volgens mij willen ze juist dat mensen vaker de auto nemen o.i.d. , zodat meer brandstof wordt gebruikt, zodat oliemaatschappijen en de staat rijker worden. Het is maar een gedachte.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 23 november 2017 @ 21:21:25 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175267745
Gewoon de snelwegen verbreden, teveel zijn gewoon te smal.
Schuttingen op de middenberm, 40% van de files zijn kijkersfiles
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175268024
Nederland is soberso te vol. Dat staat los van de file's.
´
  donderdag 23 november 2017 @ 21:41:24 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_175268225
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:56 schreef dexamfetamine het volgende:
Iedereen wil tegenwoordig een eigen auto, tsja dan raakt het wegennet wel vol ja.
En een eigen huis enzo. :P
Waarom niet met 3 generaties familie in een modder-stront hutje gaan wonen? Dan kunnen er wel 50 miljoen mensen in NL wonen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_175268236
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon de snelwegen verbreden, teveel zijn gewoon te smal.
Schuttingen op de middenberm, 40% van de files zijn kijkersfiles
Daar wordt toch ook aan gewerkt? Van de aanpak Schiphol-Amsterdam-Almere (met de nieuwe tunnel door Amsterdam-Zuidoost) tot de zuidelijke ringweg in Groningen. Mooie projecten _O_
pi_175268341
En met het openbaar vervoer net zo goed. Nog twee weken ofzo en er rijdt elke 10 minuten een trein tussen Amsterdam en Eindhoven. Vet gaaf toch dat Nederland zo druk is dat zoiets uit kan (ipv. dat je een uur op de trein moet staan wachten als je pech hebt) _O_
pi_175268815
Files komen niet door teveel verkeer, maar door de mongoolheid van bestuurders en dat is een groot feit.

Rij al 5 jaar nihil en zou niet anders meer willen, daarvoor 50-70k per jaar 15 jaar lang. Kan m nog herinneren dat er stoplichten stonden bij Boxtel haha.

Maar iig een goed voorbeeld, de brug bij Zaltbommel/Waardenburg. Vanuit het zuiden loopt t daar vast al bij het tankstation de lucht oost. Want daar zit een flauwe bocht. En vanuit het Noorden ook een flauwe bocht. Paniek, ik kan bocht niet zien dus ik moet 90 in linker baan gaan rijden. Dat was 6 jaar geleden al, en vandaag reed ik er weer eens. En bam ja hoor ik dacht nog zal t nu weer zijn ja hoor.

En dan die knipperborden van rijkswaterstaat is helemaal drama, en die zijn niet slim die gaan gewoon aan als iemand ook maar onder een bepaalde snelheid komt.

En vanuit Amsterdam gaat standaard nu in de spits 90 aan net voor afslag 4 Vinkeveen. Waarom, ze willen niet dat je de A2 pakt en binnendoor naar Hilversum gaat, Ze willen dat je die klote A1 pakt, dus creeeren ze een kunstmatige file op de A2.

Ach ik kan er een heel boek over schrijven.

Ook invoegstroken die waardeloos zijn. Vanuit Den Haag naar Utrecht de A12 en dan afbuigen naar het Zuiden op knooppunt Oudenrijn. 1 baan, welke oetlul heeft dat bedacht en vroegah in klaverblad tijdperk was dat gewoon 2 baans zoals t hoort.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:11:49 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175268897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:46 schreef Igen het volgende:
En met het openbaar vervoer net zo goed. Nog twee weken ofzo en er rijdt elke 10 minuten een trein tussen Amsterdam en Eindhoven. Vet gaaf toch dat Nederland zo druk is dat zoiets uit kan (ipv. dat je een uur op de trein moet staan wachten als je pech hebt) _O_
Infrastructuur is in Nederland sowieso belachelijk goed geregeld vergeleken met de rest van de wereld, of zelfs Europa. Behalve de smalle snelwegen inderdaad, maar daar wordt dus aan gewerkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 23 november 2017 @ 22:13:05 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175268926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
7 procent extra filezwaarte in 3e kwartaal

01 oktober 2017 De filezwaarte* in Nederland is in het derde kwartaal van dit jaar opnieuw gestegen in vergelijk met vorig jaar. In de afgelopen 3 maanden nam de filezwaarte toe met zo’n 7 procent. Tijdens de ochtendspits stonden er minder files in vergelijk met vorig jaar maar overdag en tijdens de avondspits was het fors drukker op de wegen.
https://www.anwb.nl/verke(...)-in-3e-kwartaal-2017

Ik vraag me wel eens af waar Nederland mee bezig is. Als je ziet hoe druk het overal wordt, hoe de treinen zwichten onder het aantal reizigers, files tot recordhoogtes toenemen en prognoses nog veel meer files verwachten, dat huizen peperduur worden, het aantal bewoners nog veel meer zal toenemen door immigratie en nareizigers... Is Nederland niet een keertje vol?
Ik snap ook niet waarom er steeds meer bedrijven naar Nederland gelokt moeten worden. Er zijn helemaal geen mensen om daar te werken, dus moeten die ook aangetrokken worden, en daar moeten dan weer huizen voor gebouwd worden, etc etc. Uiteindlelijk zou het toch veel praktischer en beter voor iedereen zijn als dat bedrijf gewoon meteen naar Polen ging, zodat de Polen lekker in hun eigen land kunnen werken en wij hier nog een beetje groen en ruimte overhouden?

Het is een dogma dat er altijd economische groei moet zijn. Daar wordt nooit over gediscussieerd, er wordt enkel gediscussieerd hoe we die groei kunnen halen. Ik denk dat meer materiele welvaart (als die er al door ontstaat) moet worden afgewogen tegenover alle welzijnsvermindering die het met zich mee brengt.

Ik heb liever een ruim, rustig, schoon, ontspannen Nederland. Dat mag mij best wel een paar procent economische groei kosten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175269021
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:09 schreef Q. het volgende:
Nederland is niet vol maar slecht opgezet in al die ruimteverslindende VINEX wijken die fatsoenlijk OV onmogelijk maken. Als je iedereen een huisje met tuintje beloofd is dit de enige mogelijke uitkomst. En ook snelwegen van 100 banen breed lossen dit niet op. Alleen een fatsoenlijke inrichting van het land kan dit oplossen.
En dan al die tweeverdieners die in verschillende steden werken en daarom ergens in het midden wonen waardoor ze allebei met de auto moeten. :r
  donderdag 23 november 2017 @ 22:23:44 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175269196
Als je naar een bos in de buurt van een stad gaat (bijvoorbeeld het Mastbos in Breda of de Duivelsberg bij Nijmegen) dan lopen daar op een mooie zondag ongeveer net zoveel mensen als in de stad. Het is er gewoon druk in plaats van dat je een natuurervaring hebt.
Ik vind dat jammer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175269203
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom er steeds meer bedrijven naar Nederland gelokt moeten worden. Er zijn helemaal geen mensen om daar te werken, dus moeten die ook aangetrokken worden, en daar moeten dan weer huizen voor gebouwd worden, etc etc. Uiteindlelijk zou het toch veel praktischer en beter voor iedereen zijn als dat bedrijf gewoon meteen naar Polen ging, zodat de Polen lekker in hun eigen land kunnen werken en wij hier nog een beetje groen en ruimte overhouden?

Het is een dogma dat er altijd economische groei moet zijn. Daar wordt nooit over gediscussieerd, er wordt enkel gediscussieerd hoe we die groei kunnen halen. Ik denk dat meer materiele welvaart (als die er al door ontstaat) moet worden afgewogen tegenover alle welzijnsvermindering die het met zich mee brengt.

Ik heb liever een ruim, rustig, schoon, ontspannen Nederland. Dat mag mij best wel een paar procent economische groei kosten.
Dat een Pool wel naar de Randstad wil verhuizen maar jij voor de rust niet naar Polen wil, zegt toch eigenlijk wel genoeg.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:24:55 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175269219
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat een Pool wel naar de Randstad wil verhuizen maar jij voor de rust niet naar Polen wil, zegt toch eigenlijk wel genoeg.
Waarom zou ik weg moeten? Ik ben hier geboren, hier woont mijn familie. Moet ik weg om ruimte te maken voor megasteden en ghetto's? Waarom dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:25:45 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175269236
Ik heb zelf trouwens meer dan 3000m2 kavel en ben omgeven door allerlei natuurgebieden waar het nog niet druk is, dus zelf heb ik niet eens te klagen. En ik kan op de fiets naar mijn werk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175269288
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom zou ik weg moeten? Ik ben hier geboren, hier woont mijn familie. Moet ik weg om ruimte te maken voor megasteden en ghetto's? Waarom dan?
Ik zeg niet dat je weg moet. Maar jij vindt de behoefte aan rust blijkbaar niet genoeg om die nadelen te overwinnen, terwijl een Pool de voorzieningen van de Randstad wel genoeg vindt om dezelfde nadelen op de koop toe te nemen. Blijkbaar zijn die voorzieningen een belangrijkere behoefte dan rust.
pi_175269291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:50 schreef Loekie1 het volgende:
Amsterdam krijgt er nog een 50.000 woningen bij, volkstuinparken in Buitenveldert worden gebulldozerd omdat er woningen moeten komen, de nieuwe woningbouw wordt hoog en intensief, maar nu al staat het autoverkeer in de Randstad stil, hoe denken ze dat in de toekomst op te lossen dan?
Niet alleen Randstad. Moet zelf vaak naar Gorinchem, is niet bepaald Randstad, maar ontzettend slecht bereikbaar omdat de snelwegen buiten de Randstad vaak maar 2 x 2 baans zijn. Een idioot en de snelweg zit potdicht.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:31:08 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175269339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je weg moet. Maar jij vindt de behoefte aan rust blijkbaar niet genoeg om die nadelen te overwinnen, terwijl een Pool de voorzieningen van de Randstad wel genoeg vindt om dezelfde nadelen op de koop toe te nemen. Blijkbaar zijn die voorzieningen een belangrijkere behoefte dan rust.
Het gaat die Pool niet om de voorzieningen in de Randstad, maar vooral om werkgelegenheid. En die Pool heeft dan weinig keus. Als hij in Polen net zo goed kan verdienen als hier dan gaat hij daar niet weg. Ongeacht de voorzieningen.

Ik vind dat de Nederlandse regering moet handelen in het belang van haar inwoners. En ik vind dat de afweging gemaakt moet worden tussen economische groei en problemen die samenhangen met overbevolking. Ik denk dat het optimale aantal inwoners van Nederland allang gepasseerd is namelijk.

Zeker hoogvervuilende en overlastgevende industrieën die relatief weinig opleveren moeten we niet willen. Denk dan aan megastallen, vliegvelden, transport. Laten de Duitsers of de Belgen dat dan maar lekker doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175269363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:25 schreef LXIV het volgende:
Ik heb zelf trouwens meer dan 3000m2 kavel en ben omgeven door allerlei natuurgebieden waar het nog niet druk is, dus zelf heb ik niet eens te klagen. En ik kan op de fiets naar mijn werk.
Zo wel 3000 m2 _O_

Wat heb je nou aan zo'n lapje man. Voor minder dan een bunder kom ik mijn bed niet uit.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:33:36 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175269395
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:32 schreef Chai het volgende:

[..]

Zo wel 3000 m2 _O_

Wat heb je nou aan zo'n lapje man. Voor minder dan een bunder kom ik mijn bed niet uit.
Ik woon midden in een dorp. Dat wilde mijn vrouw graag. Als het aan mij had gelegen had ik in het buitengebied gewoond met 3Ha. Verder ken ik niemand die zoveel ruimte heeft in de bebouwde kom.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:45:40 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175269691
Nederland is niet vol.

We zitten alleen opgescheept met bijna vooroorlogse snelwegen en spoorwegen, een netwerk dat provinciaal is waar het metropool zou moeten zijn, met middeleeuwse binnensteden en slecht opgevoede automobilisten, gekoppeld aan een enorme regeldrang om "de veiligheid" te garanderen. Staat er iemand met pech op de vluchtstrook, wordt gelijk de hele rechterstrook daar afgesloten. Bij een beetje regen moet je gelijk op de rem van de matrixborden.
Verder veel werkzaamheden op de wegen.

Door de woningmarkt die muurvast zit wil niemand verhuizen om dichter bij zijn werk te wonen en er wordt geen milieu-effecten-rapportage opgesteld als een bedrijf wil verhuizen en de werknemers daardoor achteraan moeten schuiven in de file.

Er wordt te weinig geïnvesteerd in alternatieven als elektrische tweewielers, of aantrekkelijker openbaar vervoer.
Voorbeeld: een busdienst gaat per de nieuwe dienstregeling 10 minuten sneller rijden tussen A en B. Maar om dat doel te bereiken, worden ca. 10 haltes opgeheven. De mensen die van die haltes gebruikmaakten, moeten nu meer dan 10 minuten heen en terug naar de volgende halte, waardoor de bus wel sneller op de plaats van bestemming is, maar de reiziger niet.
Voorbeeld: voor auto's zijn laadpalen op bepaalde plekken in bedrijvenparken, voor tweewielers nog niet.
Kom je met de menskrachtfiets naar het werk, is er een grote kans dat er geen of onvoldoende douches op het werk zijn om je bezwete lichaam op te frissen.

Sowieso is het belachelijk om zoveel werkgelegenheid te scheppen op slecht bereikbare plaatsen, plaatsen ook waar geen woningen zijn. Dan moet je wel met de auto naar het werk.
Natuurlijk zijn er ook mensen die de auto niet zijn uit te slaan, want die hebben een lease-auto, dus die krijgen alternatief vervoer niet vergoed en je zal maar eens zelf je reiskosten moeten betalen èn die leasebak thuis voor de deur laten staan.

Leg het metronetwerk van Londen over de randstand en het is duidelijk dat het railvervoer daar ernstig tekort schiet: dat zijn geen afstanden voor de trein, daar moet je een metro hebben: veel haltes, snel optrekken, hoge frequentie.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:50:45 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175269809
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:28 schreef skrn het volgende:

[..]

Niet alleen Randstad. Moet zelf vaak naar Gorinchem, is niet bepaald Randstad, maar ontzettend slecht bereikbaar omdat de snelwegen buiten de Randstad vaak maar 2 x 2 baans zijn. Een idioot en de snelweg zit potdicht.
Dat is niet helemaal waar. Bij de meeste ongelukken is er ruimte genoeg om eromheen te rijden. Alleen kiest men er tegenwoordig voor om de hele weg af te zetten in verband met de veiligheid van de hulpverleners, o.a. omdat mensen niet stapvoets erlangs rijden, maar zo hard als mogelijk.
Gorinchem heeft bij het OV als nadeel dat het spoor enkelspoor is en een ongeval daar dus ook direct voor een stremming zorgt.
Qua bussen is het behelpen, er zijn wel busverbindingen maar die zijn daar doorgaans traag en laagfrequent.
Terwijl, ik pak je voorbeeld even goed aan, Gorinchem bij uitstek een plaats is die prima bereikbaar is als je snel openbaar vervoer over het water zou weten te realiseren. Zoiets als de FastFerry in Rotterdam, maar dan frequenter. Doortrekken van de Waterbus uit Dordt, etc.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:57:47 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175270011
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:45 schreef Lunatiek het volgende:
Nederland is niet vol.

We zitten alleen opgescheept met bijna vooroorlogse snelwegen en spoorwegen, een netwerk dat provinciaal is waar het metropool zou moeten zijn, met middeleeuwse binnensteden en slecht opgevoede automobilisten, gekoppeld aan een enorme regeldrang om "de veiligheid" te garanderen. Staat er iemand met pech op de vluchtstrook, wordt gelijk de hele rechterstrook daar afgesloten. Bij een beetje regen moet je gelijk op de rem van de matrixborden.
Verder veel werkzaamheden op de wegen.

Door de woningmarkt die muurvast zit wil niemand verhuizen om dichter bij zijn werk te wonen en er wordt geen milieu-effecten-rapportage opgesteld als een bedrijf wil verhuizen en de werknemers daardoor achteraan moeten schuiven in de file.

Er wordt te weinig geïnvesteerd in alternatieven als elektrische tweewielers, of aantrekkelijker openbaar vervoer.
Voorbeeld: een busdienst gaat per de nieuwe dienstregeling 10 minuten sneller rijden tussen A en B. Maar om dat doel te bereiken, worden ca. 10 haltes opgeheven. De mensen die van die haltes gebruikmaakten, moeten nu meer dan 10 minuten heen en terug naar de volgende halte, waardoor de bus wel sneller op de plaats van bestemming is, maar de reiziger niet.
Voorbeeld: voor auto's zijn laadpalen op bepaalde plekken in bedrijvenparken, voor tweewielers nog niet.
Kom je met de menskrachtfiets naar het werk, is er een grote kans dat er geen of onvoldoende douches op het werk zijn om je bezwete lichaam op te frissen.

Sowieso is het belachelijk om zoveel werkgelegenheid te scheppen op slecht bereikbare plaatsen, plaatsen ook waar geen woningen zijn. Dan moet je wel met de auto naar het werk.
Natuurlijk zijn er ook mensen die de auto niet zijn uit te slaan, want die hebben een lease-auto, dus die krijgen alternatief vervoer niet vergoed en je zal maar eens zelf je reiskosten moeten betalen èn die leasebak thuis voor de deur laten staan.

Leg het metronetwerk van Londen over de randstand en het is duidelijk dat het railvervoer daar ernstig tekort schiet: dat zijn geen afstanden voor de trein, daar moet je een metro hebben: veel haltes, snel optrekken, hoge frequentie.
Het is veel meer dan alleen vervoer
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175270429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:50 schreef Loekie1 het volgende:
Amsterdam krijgt er nog een 50.000 woningen bij, volkstuinparken in Buitenveldert worden gebulldozerd omdat er woningen moeten komen, de nieuwe woningbouw wordt hoog en intensief, maar nu al staat het autoverkeer in de Randstad stil, hoe denken ze dat in de toekomst op te lossen dan?
Haven-Stad, Sluisbuurt, Amstelkwartier, alle vernieuwingen, ombouw en braakliggende terreinen er nog bij. Vrees wel meer dan 50.000, denk het dubbele daarvan. Amsterdam gaat het miljoen wel halen binnen nu en 2030. En dat is alleen Amsterdam zelf. De randgemeenten zijn ook bezig.

Wat zo mooi is aan de sluisbuurt is dat ze eerst huizen bouwen en daarna pas ov ontsluiten 'als er vraag naar is', of wel dan zit iedereen al in de auto en is daar aan gewend geraakt en is daarna niet meer in het ov te schoppen.

Inzicht van een geplette pepernoot. Metro IJburg heeft ook echt lang geduurd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175270553
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:29 schreef wuuht het volgende:
Reiskostenvergoeding afschaffen en verhuis subsidie invoeren. Uren verspillen aan reistijd is gewoon te idioot eigenlijk.
Een half uur reistijd is naar internationale maatstaven erg dichtbij wonen.
Als dat opeens verdubbeld, heeft dat niets te maken met 'dichtbij je werk wonen', maar met infrastructuur die de vraag niet aan kan. Ov en wegen. NL moet eens stoppen met heulen naar de milieuclubjes en gaan doen wat het moet doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175270587
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:59 schreef mstx het volgende:
Stimuleren om dichter bij het werk te wonen, flexibele werktijden, thuiswerken etc zou al een hoop filedruk schelen, helaas is dat bij de meeste bedrijven nog steeds een soort taboe. De werknemer staat in zijn eigen tijd in de file dus opzich ook niet echt hun probleem. De hoge kosten voor reizen met het OV helpt ook niet echt mee.
Terwijl de mogelijkheden er al ruimschoots zijn, willen managers nog steeds hun personeel kunnen controleren of ze wel niet aan het werk zijn.... Lekker ouderwets.

Als het kantoorpersoneel, ambtenaren en boekhouders nu iedere week eens een dag thuis mogen werken, dan gaat dat al enorm schelen in de trein en op de weg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175270612
Ook weer toenemend vrachtverkeer door de aantrekkende economie.
pi_175270645
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:45 schreef Lunatiek het volgende:
Nederland is niet vol.

We zitten alleen opgescheept met bijna vooroorlogse snelwegen en spoorwegen, een netwerk dat provinciaal is waar het metropool zou moeten zijn, met middeleeuwse binnensteden en slecht opgevoede automobilisten, gekoppeld aan een enorme regeldrang om "de veiligheid" te garanderen. Staat er iemand met pech op de vluchtstrook, wordt gelijk de hele rechterstrook daar afgesloten. Bij een beetje regen moet je gelijk op de rem van de matrixborden.
Verder veel werkzaamheden op de wegen.

Door de woningmarkt die muurvast zit wil niemand verhuizen om dichter bij zijn werk te wonen en er wordt geen milieu-effecten-rapportage opgesteld als een bedrijf wil verhuizen en de werknemers daardoor achteraan moeten schuiven in de file.

Er wordt te weinig geïnvesteerd in alternatieven als elektrische tweewielers, of aantrekkelijker openbaar vervoer.
Voorbeeld: een busdienst gaat per de nieuwe dienstregeling 10 minuten sneller rijden tussen A en B. Maar om dat doel te bereiken, worden ca. 10 haltes opgeheven. De mensen die van die haltes gebruikmaakten, moeten nu meer dan 10 minuten heen en terug naar de volgende halte, waardoor de bus wel sneller op de plaats van bestemming is, maar de reiziger niet.
Voorbeeld: voor auto's zijn laadpalen op bepaalde plekken in bedrijvenparken, voor tweewielers nog niet.
Kom je met de menskrachtfiets naar het werk, is er een grote kans dat er geen of onvoldoende douches op het werk zijn om je bezwete lichaam op te frissen.

Sowieso is het belachelijk om zoveel werkgelegenheid te scheppen op slecht bereikbare plaatsen, plaatsen ook waar geen woningen zijn. Dan moet je wel met de auto naar het werk.
Natuurlijk zijn er ook mensen die de auto niet zijn uit te slaan, want die hebben een lease-auto, dus die krijgen alternatief vervoer niet vergoed en je zal maar eens zelf je reiskosten moeten betalen èn die leasebak thuis voor de deur laten staan.

Leg het metronetwerk van Londen over de randstand en het is duidelijk dat het railvervoer daar ernstig tekort schiet: dat zijn geen afstanden voor de trein, daar moet je een metro hebben: veel haltes, snel optrekken, hoge frequentie.
Dit.
En een irritante mentaliteit van managers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175270698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat die Pool niet om de voorzieningen in de Randstad, maar vooral om werkgelegenheid. En die Pool heeft dan weinig keus. Als hij in Polen net zo goed kan verdienen als hier dan gaat hij daar niet weg. Ongeacht de voorzieningen.

Ik vind dat de Nederlandse regering moet handelen in het belang van haar inwoners. En ik vind dat de afweging gemaakt moet worden tussen economische groei en problemen die samenhangen met overbevolking. Ik denk dat het optimale aantal inwoners van Nederland allang gepasseerd is namelijk.

Zeker hoogvervuilende en overlastgevende industrieën die relatief weinig opleveren moeten we niet willen. Denk dan aan megastallen, vliegvelden, transport. Laten de Duitsers of de Belgen dat dan maar lekker doen.
Sinds wanneer gaan Polen in de randstad werken? Grootste gedeelte zit in Brabant en Limburg.
pi_175270739
Er zijn knelpunten, maar doorgaans kan ik dagelijks door de randstad rijden zonder superveel vertraging. Tenzij er een ongeluk is gebeurt.
.
  donderdag 23 november 2017 @ 23:40:36 #97
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_175270787
Tja, we moeten zo nodig alles concentreren, en liefst centraliseren, in de Randstad, nota bene de overheid voorop. En we moeten toch allemaal beslist op de Zuidas zitten want we willen niet onderdoen voor de vriendjes bij de borrel en de golf. :')

Doe allemaal normaal. Echt. En kom met je luie reet uit de auto.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 23 november 2017 @ 23:49:14 #98
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175270954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is veel meer dan alleen vervoer
Dat zeg ik. Het is de complete ruimtelijke planning. Spreiding van werkgelegenheid, voorzieningen en wonen. Maar ook de financiële motor daarachter.

Zo'n 50 jaar geleden kon je op loopafstand alles vinden wat je nodig had: werk, winkels, woningen. Nou goed, soms moest je de fiets pakken.
Er wordt niet meer in werkgelegenheid geïnvesteerd in kleinere kernen. Daar gaan ook de winkels weg, en voorzieningen als scholen. De mens is gemakzuchtig: als je dan toch in de auto zit om de kleine naar school te brengen, doe je ook je boodschappen per auto en naar je werk ga je ook in de auto, naar de sportschool, alles. En waarom niet? Die auto kost al klauwen met geld (afschrijving, motorrijtuigenbelasting, verzekeringen) als die stil staat voor de deur, dan maken die paar euro's aan brandstof het verschil niet meer.

Managers, inderdaad. Schaf de lease-auto's eens af of belast ze zwaar. Zorg dat managers niet meer per auto naar het werk gaan, maar dat per fatsoenlijk openbaar vervoer kunnen doen. Vergaderzalen in de treinen, laptop-aansluiting (wifi, stroom), het kan allemaal, maar we doen het niet. Managers denken nu lekker bezig te zijn met de milieuvriendelijke ( :') ) Tesla's, maar die staan evengoed in de file.
  donderdag 23 november 2017 @ 23:50:44 #99
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175270986
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Een half uur reistijd is naar internationale maatstaven erg dichtbij wonen.
Ja, maar naar internationale maatstaven kom je in dat half uur langs erg veel afslagen en knooppunten.
pi_175271014
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat een Pool wel naar de Randstad wil verhuizen maar jij voor de rust niet naar Polen wil, zegt toch eigenlijk wel genoeg.
Maar die polen kunnen helemaal niet hier naar toe verhuizen, die zitten in huizen met 5 stapelbedden per kamer!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')