Daar moet je je werkgever op aankijken. We kunnen natuurlijk niet wegen blijven bouwen zodat het bedrijfsleven lekker inefficient kan doen.quote:Op donderdag 23 november 2017 13:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's helaas lang niet altijd mogelijk.
Of ga op de fietsquote:Op donderdag 23 november 2017 11:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Doe eens gek, ga op andere tijden werken.
Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is.quote:Op donderdag 23 november 2017 12:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Als iedereen nou in zijn eigen stad gaat werken is het fileprobleem zo opgelost, op een paar uizonderingen na, zoals burgers die unieke beroepen uitoefenen en mensen die in dorpen wonen zeg maar.
Ik moest destijds helemaal naar Rotterdam om te werken en iemand die precies hetzelfde beroep deed als ik moest van Rotterdam naar Amsterdam om te werken. En zo heb je echt heel veel burgers die hetzelfde meemaken. Dan denk ik van: wtf!
Nou ja, als die Drentse ondernemer goedkoper is ondanks dat 'ie dagelijks een leger aan loodgieters urenlang op en neer moet laten rijden, dan doet 'ie iets goed!quote:Op donderdag 23 november 2017 13:32 schreef mstx het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is.
Die verzint wel wat extra onvoorziene kosten waardoor de eindafrekening alsnog hoger is.quote:Op donderdag 23 november 2017 14:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, als die Drentse ondernemer goedkoper is ondanks dat 'ie dagelijks een leger aan loodgieters urenlang op en neer moet laten rijden, dan doet 'ie iets goed!
Ik stond net bij de bakker. Er stonden wel 5 mensen te wachten. Normaal staat er niemand of 1 mens te wachten. Dan ben je binnen 2 minuten weer buiten. Ja, met bestelling en al. Nu duurde het zeker 8 minuten.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:53 schreef Loekie1 het volgende:
Ik probeerde gisteren van centraal naar Sloterdijk te komen, normaliter 4 minuten reistijd, nu was ik drie kwartier bezig. Alles was vastgelopen, communicatie belabberd...
Hordes mensen overal die niet wisten welke trein het eest zou gaan,
en wat dacht je van de luchtkwaliteit in Nederland? Nu al worden er rechtszaken gevoerd en gewonnen, als ze alle natuur gaan wegbulldozeren helpt dat ook niet voor de luchtkwaliteit.
Als je deze situatie met de lintdorpen en dergelijke van onze zuiderburen vergelijkt, is het nog zeer praktisch.quote:Op donderdag 23 november 2017 14:09 schreef Q. het volgende:
Nederland is niet vol maar slecht opgezet in al die ruimteverslindende VINEX wijken die fatsoenlijk OV onmogelijk maken. Als je iedereen een huisje met tuintje beloofd is dit de enige mogelijke uitkomst. En ook snelwegen van 100 banen breed lossen dit niet op. Alleen een fatsoenlijke inrichting van het land kan dit oplossen.
België heeft vergeleken met Nederland wel meer B-wegen naast snelwegen om het lokale autoverkeer te scheiden van doorgaand verkeerquote:Op donderdag 23 november 2017 14:13 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als je deze situatie met de lintdorpen en dergelijke van onze zuiderburen vergelijkt, is het nog zeer praktisch.
Het had erger gekund, om het zo maar even te zeggen.
Dus Idd meer OV. Ook gaan mensen soms met auto in Amsterdam naar ergens anders in Amsterdam. En niet iedereen die in Amsterdam woont werkt daar ook.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:51 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat zijn dan toch weer 50.000 tot 100.000 mensen die niet met de auto naar Amsterdam hoeven. Dus minder file op de weg maar meer in het OV
Wat wil je met zoveel gepensioneerden met een flink pensioen?. Die weten niets beters met hun tijd te doen dan blokjes rond te rijden met hun automobiel. Hebben tijd en veel geld.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
7 procent extra filezwaarte in 3e kwartaal
01 oktober 2017 De filezwaarte* in Nederland is in het derde kwartaal van dit jaar opnieuw gestegen in vergelijk met vorig jaar. In de afgelopen 3 maanden nam de filezwaarte toe met zo’n 7 procent. Tijdens de ochtendspits stonden er minder files in vergelijk met vorig jaar maar overdag en tijdens de avondspits was het fors drukker op de wegen.
https://www.anwb.nl/verke(...)-in-3e-kwartaal-2017
Ik vraag me wel eens af waar Nederland mee bezig is. Als je ziet hoe druk het overal wordt, hoe de treinen zwichten onder het aantal reizigers, files tot recordhoogtes toenemen en prognoses nog veel meer files verwachten, dat huizen peperduur worden, het aantal bewoners nog veel meer zal toenemen door immigratie en nareizigers... Is Nederland niet een keertje vol?
Volgens mij willen ze juist dat mensen vaker de auto nemen o.i.d. , zodat meer brandstof wordt gebruikt, zodat oliemaatschappijen en de staat rijker worden. Het is maar een gedachte.quote:Op donderdag 23 november 2017 13:32 schreef mstx het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is.
En een eigen huis enzo.quote:Op donderdag 23 november 2017 12:56 schreef dexamfetamine het volgende:
Iedereen wil tegenwoordig een eigen auto, tsja dan raakt het wegennet wel vol ja.
Daar wordt toch ook aan gewerkt? Van de aanpak Schiphol-Amsterdam-Almere (met de nieuwe tunnel door Amsterdam-Zuidoost) tot de zuidelijke ringweg in Groningen. Mooie projectenquote:Op donderdag 23 november 2017 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon de snelwegen verbreden, teveel zijn gewoon te smal.
Schuttingen op de middenberm, 40% van de files zijn kijkersfiles
Infrastructuur is in Nederland sowieso belachelijk goed geregeld vergeleken met de rest van de wereld, of zelfs Europa. Behalve de smalle snelwegen inderdaad, maar daar wordt dus aan gewerkt.quote:Op donderdag 23 november 2017 21:46 schreef Igen het volgende:
En met het openbaar vervoer net zo goed. Nog twee weken ofzo en er rijdt elke 10 minuten een trein tussen Amsterdam en Eindhoven. Vet gaaf toch dat Nederland zo druk is dat zoiets uit kan (ipv. dat je een uur op de trein moet staan wachten als je pech hebt)
Ik snap ook niet waarom er steeds meer bedrijven naar Nederland gelokt moeten worden. Er zijn helemaal geen mensen om daar te werken, dus moeten die ook aangetrokken worden, en daar moeten dan weer huizen voor gebouwd worden, etc etc. Uiteindlelijk zou het toch veel praktischer en beter voor iedereen zijn als dat bedrijf gewoon meteen naar Polen ging, zodat de Polen lekker in hun eigen land kunnen werken en wij hier nog een beetje groen en ruimte overhouden?quote:Op donderdag 23 november 2017 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
7 procent extra filezwaarte in 3e kwartaal
01 oktober 2017 De filezwaarte* in Nederland is in het derde kwartaal van dit jaar opnieuw gestegen in vergelijk met vorig jaar. In de afgelopen 3 maanden nam de filezwaarte toe met zo’n 7 procent. Tijdens de ochtendspits stonden er minder files in vergelijk met vorig jaar maar overdag en tijdens de avondspits was het fors drukker op de wegen.
https://www.anwb.nl/verke(...)-in-3e-kwartaal-2017
Ik vraag me wel eens af waar Nederland mee bezig is. Als je ziet hoe druk het overal wordt, hoe de treinen zwichten onder het aantal reizigers, files tot recordhoogtes toenemen en prognoses nog veel meer files verwachten, dat huizen peperduur worden, het aantal bewoners nog veel meer zal toenemen door immigratie en nareizigers... Is Nederland niet een keertje vol?
En dan al die tweeverdieners die in verschillende steden werken en daarom ergens in het midden wonen waardoor ze allebei met de auto moeten.quote:Op donderdag 23 november 2017 14:09 schreef Q. het volgende:
Nederland is niet vol maar slecht opgezet in al die ruimteverslindende VINEX wijken die fatsoenlijk OV onmogelijk maken. Als je iedereen een huisje met tuintje beloofd is dit de enige mogelijke uitkomst. En ook snelwegen van 100 banen breed lossen dit niet op. Alleen een fatsoenlijke inrichting van het land kan dit oplossen.
Dat een Pool wel naar de Randstad wil verhuizen maar jij voor de rust niet naar Polen wil, zegt toch eigenlijk wel genoeg.quote:Op donderdag 23 november 2017 22:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom er steeds meer bedrijven naar Nederland gelokt moeten worden. Er zijn helemaal geen mensen om daar te werken, dus moeten die ook aangetrokken worden, en daar moeten dan weer huizen voor gebouwd worden, etc etc. Uiteindlelijk zou het toch veel praktischer en beter voor iedereen zijn als dat bedrijf gewoon meteen naar Polen ging, zodat de Polen lekker in hun eigen land kunnen werken en wij hier nog een beetje groen en ruimte overhouden?
Het is een dogma dat er altijd economische groei moet zijn. Daar wordt nooit over gediscussieerd, er wordt enkel gediscussieerd hoe we die groei kunnen halen. Ik denk dat meer materiele welvaart (als die er al door ontstaat) moet worden afgewogen tegenover alle welzijnsvermindering die het met zich mee brengt.
Ik heb liever een ruim, rustig, schoon, ontspannen Nederland. Dat mag mij best wel een paar procent economische groei kosten.
Waarom zou ik weg moeten? Ik ben hier geboren, hier woont mijn familie. Moet ik weg om ruimte te maken voor megasteden en ghetto's? Waarom dan?quote:Op donderdag 23 november 2017 22:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat een Pool wel naar de Randstad wil verhuizen maar jij voor de rust niet naar Polen wil, zegt toch eigenlijk wel genoeg.
Ik zeg niet dat je weg moet. Maar jij vindt de behoefte aan rust blijkbaar niet genoeg om die nadelen te overwinnen, terwijl een Pool de voorzieningen van de Randstad wel genoeg vindt om dezelfde nadelen op de koop toe te nemen. Blijkbaar zijn die voorzieningen een belangrijkere behoefte dan rust.quote:Op donderdag 23 november 2017 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou ik weg moeten? Ik ben hier geboren, hier woont mijn familie. Moet ik weg om ruimte te maken voor megasteden en ghetto's? Waarom dan?
Niet alleen Randstad. Moet zelf vaak naar Gorinchem, is niet bepaald Randstad, maar ontzettend slecht bereikbaar omdat de snelwegen buiten de Randstad vaak maar 2 x 2 baans zijn. Een idioot en de snelweg zit potdicht.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:50 schreef Loekie1 het volgende:
Amsterdam krijgt er nog een 50.000 woningen bij, volkstuinparken in Buitenveldert worden gebulldozerd omdat er woningen moeten komen, de nieuwe woningbouw wordt hoog en intensief, maar nu al staat het autoverkeer in de Randstad stil, hoe denken ze dat in de toekomst op te lossen dan?
Het gaat die Pool niet om de voorzieningen in de Randstad, maar vooral om werkgelegenheid. En die Pool heeft dan weinig keus. Als hij in Polen net zo goed kan verdienen als hier dan gaat hij daar niet weg. Ongeacht de voorzieningen.quote:Op donderdag 23 november 2017 22:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je weg moet. Maar jij vindt de behoefte aan rust blijkbaar niet genoeg om die nadelen te overwinnen, terwijl een Pool de voorzieningen van de Randstad wel genoeg vindt om dezelfde nadelen op de koop toe te nemen. Blijkbaar zijn die voorzieningen een belangrijkere behoefte dan rust.
Zo wel 3000 m2quote:Op donderdag 23 november 2017 22:25 schreef LXIV het volgende:
Ik heb zelf trouwens meer dan 3000m2 kavel en ben omgeven door allerlei natuurgebieden waar het nog niet druk is, dus zelf heb ik niet eens te klagen. En ik kan op de fiets naar mijn werk.
Ik woon midden in een dorp. Dat wilde mijn vrouw graag. Als het aan mij had gelegen had ik in het buitengebied gewoond met 3Ha. Verder ken ik niemand die zoveel ruimte heeft in de bebouwde kom.quote:Op donderdag 23 november 2017 22:32 schreef Chai het volgende:
[..]
Zo wel 3000 m2
Wat heb je nou aan zo'n lapje man. Voor minder dan een bunder kom ik mijn bed niet uit.
Dat is niet helemaal waar. Bij de meeste ongelukken is er ruimte genoeg om eromheen te rijden. Alleen kiest men er tegenwoordig voor om de hele weg af te zetten in verband met de veiligheid van de hulpverleners, o.a. omdat mensen niet stapvoets erlangs rijden, maar zo hard als mogelijk.quote:Op donderdag 23 november 2017 22:28 schreef skrn het volgende:
[..]
Niet alleen Randstad. Moet zelf vaak naar Gorinchem, is niet bepaald Randstad, maar ontzettend slecht bereikbaar omdat de snelwegen buiten de Randstad vaak maar 2 x 2 baans zijn. Een idioot en de snelweg zit potdicht.
Het is veel meer dan alleen vervoerquote:Op donderdag 23 november 2017 22:45 schreef Lunatiek het volgende:
Nederland is niet vol.
We zitten alleen opgescheept met bijna vooroorlogse snelwegen en spoorwegen, een netwerk dat provinciaal is waar het metropool zou moeten zijn, met middeleeuwse binnensteden en slecht opgevoede automobilisten, gekoppeld aan een enorme regeldrang om "de veiligheid" te garanderen. Staat er iemand met pech op de vluchtstrook, wordt gelijk de hele rechterstrook daar afgesloten. Bij een beetje regen moet je gelijk op de rem van de matrixborden.
Verder veel werkzaamheden op de wegen.
Door de woningmarkt die muurvast zit wil niemand verhuizen om dichter bij zijn werk te wonen en er wordt geen milieu-effecten-rapportage opgesteld als een bedrijf wil verhuizen en de werknemers daardoor achteraan moeten schuiven in de file.
Er wordt te weinig geïnvesteerd in alternatieven als elektrische tweewielers, of aantrekkelijker openbaar vervoer.
Voorbeeld: een busdienst gaat per de nieuwe dienstregeling 10 minuten sneller rijden tussen A en B. Maar om dat doel te bereiken, worden ca. 10 haltes opgeheven. De mensen die van die haltes gebruikmaakten, moeten nu meer dan 10 minuten heen en terug naar de volgende halte, waardoor de bus wel sneller op de plaats van bestemming is, maar de reiziger niet.
Voorbeeld: voor auto's zijn laadpalen op bepaalde plekken in bedrijvenparken, voor tweewielers nog niet.
Kom je met de menskrachtfiets naar het werk, is er een grote kans dat er geen of onvoldoende douches op het werk zijn om je bezwete lichaam op te frissen.
Sowieso is het belachelijk om zoveel werkgelegenheid te scheppen op slecht bereikbare plaatsen, plaatsen ook waar geen woningen zijn. Dan moet je wel met de auto naar het werk.
Natuurlijk zijn er ook mensen die de auto niet zijn uit te slaan, want die hebben een lease-auto, dus die krijgen alternatief vervoer niet vergoed en je zal maar eens zelf je reiskosten moeten betalen èn die leasebak thuis voor de deur laten staan.
Leg het metronetwerk van Londen over de randstand en het is duidelijk dat het railvervoer daar ernstig tekort schiet: dat zijn geen afstanden voor de trein, daar moet je een metro hebben: veel haltes, snel optrekken, hoge frequentie.
Haven-Stad, Sluisbuurt, Amstelkwartier, alle vernieuwingen, ombouw en braakliggende terreinen er nog bij. Vrees wel meer dan 50.000, denk het dubbele daarvan. Amsterdam gaat het miljoen wel halen binnen nu en 2030. En dat is alleen Amsterdam zelf. De randgemeenten zijn ook bezig.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:50 schreef Loekie1 het volgende:
Amsterdam krijgt er nog een 50.000 woningen bij, volkstuinparken in Buitenveldert worden gebulldozerd omdat er woningen moeten komen, de nieuwe woningbouw wordt hoog en intensief, maar nu al staat het autoverkeer in de Randstad stil, hoe denken ze dat in de toekomst op te lossen dan?
Een half uur reistijd is naar internationale maatstaven erg dichtbij wonen.quote:Op donderdag 23 november 2017 11:29 schreef wuuht het volgende:
Reiskostenvergoeding afschaffen en verhuis subsidie invoeren. Uren verspillen aan reistijd is gewoon te idioot eigenlijk.
Terwijl de mogelijkheden er al ruimschoots zijn, willen managers nog steeds hun personeel kunnen controleren of ze wel niet aan het werk zijn.... Lekker ouderwets.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:59 schreef mstx het volgende:
Stimuleren om dichter bij het werk te wonen, flexibele werktijden, thuiswerken etc zou al een hoop filedruk schelen, helaas is dat bij de meeste bedrijven nog steeds een soort taboe. De werknemer staat in zijn eigen tijd in de file dus opzich ook niet echt hun probleem. De hoge kosten voor reizen met het OV helpt ook niet echt mee.
Dit.quote:Op donderdag 23 november 2017 22:45 schreef Lunatiek het volgende:
Nederland is niet vol.
We zitten alleen opgescheept met bijna vooroorlogse snelwegen en spoorwegen, een netwerk dat provinciaal is waar het metropool zou moeten zijn, met middeleeuwse binnensteden en slecht opgevoede automobilisten, gekoppeld aan een enorme regeldrang om "de veiligheid" te garanderen. Staat er iemand met pech op de vluchtstrook, wordt gelijk de hele rechterstrook daar afgesloten. Bij een beetje regen moet je gelijk op de rem van de matrixborden.
Verder veel werkzaamheden op de wegen.
Door de woningmarkt die muurvast zit wil niemand verhuizen om dichter bij zijn werk te wonen en er wordt geen milieu-effecten-rapportage opgesteld als een bedrijf wil verhuizen en de werknemers daardoor achteraan moeten schuiven in de file.
Er wordt te weinig geïnvesteerd in alternatieven als elektrische tweewielers, of aantrekkelijker openbaar vervoer.
Voorbeeld: een busdienst gaat per de nieuwe dienstregeling 10 minuten sneller rijden tussen A en B. Maar om dat doel te bereiken, worden ca. 10 haltes opgeheven. De mensen die van die haltes gebruikmaakten, moeten nu meer dan 10 minuten heen en terug naar de volgende halte, waardoor de bus wel sneller op de plaats van bestemming is, maar de reiziger niet.
Voorbeeld: voor auto's zijn laadpalen op bepaalde plekken in bedrijvenparken, voor tweewielers nog niet.
Kom je met de menskrachtfiets naar het werk, is er een grote kans dat er geen of onvoldoende douches op het werk zijn om je bezwete lichaam op te frissen.
Sowieso is het belachelijk om zoveel werkgelegenheid te scheppen op slecht bereikbare plaatsen, plaatsen ook waar geen woningen zijn. Dan moet je wel met de auto naar het werk.
Natuurlijk zijn er ook mensen die de auto niet zijn uit te slaan, want die hebben een lease-auto, dus die krijgen alternatief vervoer niet vergoed en je zal maar eens zelf je reiskosten moeten betalen èn die leasebak thuis voor de deur laten staan.
Leg het metronetwerk van Londen over de randstand en het is duidelijk dat het railvervoer daar ernstig tekort schiet: dat zijn geen afstanden voor de trein, daar moet je een metro hebben: veel haltes, snel optrekken, hoge frequentie.
Sinds wanneer gaan Polen in de randstad werken? Grootste gedeelte zit in Brabant en Limburg.quote:Op donderdag 23 november 2017 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat die Pool niet om de voorzieningen in de Randstad, maar vooral om werkgelegenheid. En die Pool heeft dan weinig keus. Als hij in Polen net zo goed kan verdienen als hier dan gaat hij daar niet weg. Ongeacht de voorzieningen.
Ik vind dat de Nederlandse regering moet handelen in het belang van haar inwoners. En ik vind dat de afweging gemaakt moet worden tussen economische groei en problemen die samenhangen met overbevolking. Ik denk dat het optimale aantal inwoners van Nederland allang gepasseerd is namelijk.
Zeker hoogvervuilende en overlastgevende industrieën die relatief weinig opleveren moeten we niet willen. Denk dan aan megastallen, vliegvelden, transport. Laten de Duitsers of de Belgen dat dan maar lekker doen.
Dat zeg ik. Het is de complete ruimtelijke planning. Spreiding van werkgelegenheid, voorzieningen en wonen. Maar ook de financiële motor daarachter.quote:Op donderdag 23 november 2017 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is veel meer dan alleen vervoer
Ja, maar naar internationale maatstaven kom je in dat half uur langs erg veel afslagen en knooppunten.quote:Op donderdag 23 november 2017 23:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een half uur reistijd is naar internationale maatstaven erg dichtbij wonen.
Maar die polen kunnen helemaal niet hier naar toe verhuizen, die zitten in huizen met 5 stapelbedden per kamer!quote:Op donderdag 23 november 2017 22:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat een Pool wel naar de Randstad wil verhuizen maar jij voor de rust niet naar Polen wil, zegt toch eigenlijk wel genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |