Daar moet je je werkgever op aankijken. We kunnen natuurlijk niet wegen blijven bouwen zodat het bedrijfsleven lekker inefficient kan doen.quote:Op donderdag 23 november 2017 13:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's helaas lang niet altijd mogelijk.
Of ga op de fietsquote:Op donderdag 23 november 2017 11:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Doe eens gek, ga op andere tijden werken.
Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is.quote:Op donderdag 23 november 2017 12:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Als iedereen nou in zijn eigen stad gaat werken is het fileprobleem zo opgelost, op een paar uizonderingen na, zoals burgers die unieke beroepen uitoefenen en mensen die in dorpen wonen zeg maar.
Ik moest destijds helemaal naar Rotterdam om te werken en iemand die precies hetzelfde beroep deed als ik moest van Rotterdam naar Amsterdam om te werken. En zo heb je echt heel veel burgers die hetzelfde meemaken. Dan denk ik van: wtf!
Nou ja, als die Drentse ondernemer goedkoper is ondanks dat 'ie dagelijks een leger aan loodgieters urenlang op en neer moet laten rijden, dan doet 'ie iets goed!quote:Op donderdag 23 november 2017 13:32 schreef mstx het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is.
Die verzint wel wat extra onvoorziene kosten waardoor de eindafrekening alsnog hoger is.quote:Op donderdag 23 november 2017 14:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, als die Drentse ondernemer goedkoper is ondanks dat 'ie dagelijks een leger aan loodgieters urenlang op en neer moet laten rijden, dan doet 'ie iets goed!
Ik stond net bij de bakker. Er stonden wel 5 mensen te wachten. Normaal staat er niemand of 1 mens te wachten. Dan ben je binnen 2 minuten weer buiten. Ja, met bestelling en al. Nu duurde het zeker 8 minuten.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:53 schreef Loekie1 het volgende:
Ik probeerde gisteren van centraal naar Sloterdijk te komen, normaliter 4 minuten reistijd, nu was ik drie kwartier bezig. Alles was vastgelopen, communicatie belabberd...
Hordes mensen overal die niet wisten welke trein het eest zou gaan,
en wat dacht je van de luchtkwaliteit in Nederland? Nu al worden er rechtszaken gevoerd en gewonnen, als ze alle natuur gaan wegbulldozeren helpt dat ook niet voor de luchtkwaliteit.
Als je deze situatie met de lintdorpen en dergelijke van onze zuiderburen vergelijkt, is het nog zeer praktisch.quote:Op donderdag 23 november 2017 14:09 schreef Q. het volgende:
Nederland is niet vol maar slecht opgezet in al die ruimteverslindende VINEX wijken die fatsoenlijk OV onmogelijk maken. Als je iedereen een huisje met tuintje beloofd is dit de enige mogelijke uitkomst. En ook snelwegen van 100 banen breed lossen dit niet op. Alleen een fatsoenlijke inrichting van het land kan dit oplossen.
België heeft vergeleken met Nederland wel meer B-wegen naast snelwegen om het lokale autoverkeer te scheiden van doorgaand verkeerquote:Op donderdag 23 november 2017 14:13 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als je deze situatie met de lintdorpen en dergelijke van onze zuiderburen vergelijkt, is het nog zeer praktisch.
Het had erger gekund, om het zo maar even te zeggen.
Dus Idd meer OV. Ook gaan mensen soms met auto in Amsterdam naar ergens anders in Amsterdam. En niet iedereen die in Amsterdam woont werkt daar ook.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:51 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat zijn dan toch weer 50.000 tot 100.000 mensen die niet met de auto naar Amsterdam hoeven. Dus minder file op de weg maar meer in het OV
Wat wil je met zoveel gepensioneerden met een flink pensioen?. Die weten niets beters met hun tijd te doen dan blokjes rond te rijden met hun automobiel. Hebben tijd en veel geld.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
7 procent extra filezwaarte in 3e kwartaal
01 oktober 2017 De filezwaarte* in Nederland is in het derde kwartaal van dit jaar opnieuw gestegen in vergelijk met vorig jaar. In de afgelopen 3 maanden nam de filezwaarte toe met zo’n 7 procent. Tijdens de ochtendspits stonden er minder files in vergelijk met vorig jaar maar overdag en tijdens de avondspits was het fors drukker op de wegen.
https://www.anwb.nl/verke(...)-in-3e-kwartaal-2017
Ik vraag me wel eens af waar Nederland mee bezig is. Als je ziet hoe druk het overal wordt, hoe de treinen zwichten onder het aantal reizigers, files tot recordhoogtes toenemen en prognoses nog veel meer files verwachten, dat huizen peperduur worden, het aantal bewoners nog veel meer zal toenemen door immigratie en nareizigers... Is Nederland niet een keertje vol?
Volgens mij willen ze juist dat mensen vaker de auto nemen o.i.d. , zodat meer brandstof wordt gebruikt, zodat oliemaatschappijen en de staat rijker worden. Het is maar een gedachte.quote:Op donderdag 23 november 2017 13:32 schreef mstx het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is.
En een eigen huis enzo.quote:Op donderdag 23 november 2017 12:56 schreef dexamfetamine het volgende:
Iedereen wil tegenwoordig een eigen auto, tsja dan raakt het wegennet wel vol ja.
Daar wordt toch ook aan gewerkt? Van de aanpak Schiphol-Amsterdam-Almere (met de nieuwe tunnel door Amsterdam-Zuidoost) tot de zuidelijke ringweg in Groningen. Mooie projectenquote:Op donderdag 23 november 2017 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon de snelwegen verbreden, teveel zijn gewoon te smal.
Schuttingen op de middenberm, 40% van de files zijn kijkersfiles
Infrastructuur is in Nederland sowieso belachelijk goed geregeld vergeleken met de rest van de wereld, of zelfs Europa. Behalve de smalle snelwegen inderdaad, maar daar wordt dus aan gewerkt.quote:Op donderdag 23 november 2017 21:46 schreef Igen het volgende:
En met het openbaar vervoer net zo goed. Nog twee weken ofzo en er rijdt elke 10 minuten een trein tussen Amsterdam en Eindhoven. Vet gaaf toch dat Nederland zo druk is dat zoiets uit kan (ipv. dat je een uur op de trein moet staan wachten als je pech hebt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |