abonnement Unibet Coolblue
pi_175258132
Ik reed toen ik begon bij mijn huidige werkgever elke ochtend over de a2. Dat was toen al druk zeker op maandag en dinsdag richting Eindhoven. Maar te doen... Ongeveer een jaar geleden liep het alle spuigaten uit. Ik vertrok om 7.30 en moet 38km rijden. Kwam steeds vaker pas om 9:30 of 10:00 aan. Ook de N2 stond vaak vast bij Eindhoven. Eerder vertrekken werkte even tot iedereen dat weer leek te doen.

Ik heb een half jaar geleden besloten maar om te rijden over de a67 richting Eindhoven. Toen ik dat pas deed was het echt een enorme verbetering. Ik moest om rijden en was alsnog elke keer vroeger op het werk. Maar na de laatste zomervakantie is het op de a67 net zo erg! Het is explosief toegenomen het verkeer daar. Elke dag al file kilometers lang, op de 80-weg voor de oprit.

En nu las ik net in het lokale sufferdje dat "de lokale politiek" de files in dorpskernen door sluipverkeer wat vast staat op de snelweg wil gaan hinderen en stoppen door in de spits ook nog eens meer lokale wegen compleet dicht te zetten of eenrichtingsverkeer van te maken tijdens de spits. Wtf...
pi_175258212
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Da's helaas lang niet altijd mogelijk.
Daar moet je je werkgever op aankijken. We kunnen natuurlijk niet wegen blijven bouwen zodat het bedrijfsleven lekker inefficient kan doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175258309
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Doe eens gek, ga op andere tijden werken.
Of ga op de fiets
  donderdag 23 november 2017 @ 13:32:53 #54
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_175258537
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Als iedereen nou in zijn eigen stad gaat werken is het fileprobleem zo opgelost, op een paar uizonderingen na, zoals burgers die unieke beroepen uitoefenen en mensen die in dorpen wonen zeg maar.
Ik moest destijds helemaal naar Rotterdam om te werken en iemand die precies hetzelfde beroep deed als ik moest van Rotterdam naar Amsterdam om te werken. En zo heb je echt heel veel burgers die hetzelfde meemaken. Dan denk ik van: wtf!
Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is. |:(
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_175259034
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:32 schreef mstx het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is. |:(
Nou ja, als die Drentse ondernemer goedkoper is ondanks dat 'ie dagelijks een leger aan loodgieters urenlang op en neer moet laten rijden, dan doet 'ie iets goed!
  donderdag 23 november 2017 @ 14:08:04 #56
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_175259128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, als die Drentse ondernemer goedkoper is ondanks dat 'ie dagelijks een leger aan loodgieters urenlang op en neer moet laten rijden, dan doet 'ie iets goed!
Die verzint wel wat extra onvoorziene kosten waardoor de eindafrekening alsnog hoger is. :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_175259154
Nederland is niet vol maar slecht opgezet in al die ruimteverslindende VINEX wijken die fatsoenlijk OV onmogelijk maken. Als je iedereen een huisje met tuintje beloofd is dit de enige mogelijke uitkomst. En ook snelwegen van 100 banen breed lossen dit niet op. Alleen een fatsoenlijke inrichting van het land kan dit oplossen.
For great justice!
pi_175259170
Besef dat er maar maximaal 500.000 personen wekelijks in de file staan, zij hebben een kut baan.
pi_175259206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:53 schreef Loekie1 het volgende:
Ik probeerde gisteren van centraal naar Sloterdijk te komen, normaliter 4 minuten reistijd, nu was ik drie kwartier bezig. Alles was vastgelopen, communicatie belabberd...
Hordes mensen overal die niet wisten welke trein het eest zou gaan,
en wat dacht je van de luchtkwaliteit in Nederland? Nu al worden er rechtszaken gevoerd en gewonnen, als ze alle natuur gaan wegbulldozeren helpt dat ook niet voor de luchtkwaliteit.
Ik stond net bij de bakker. Er stonden wel 5 mensen te wachten. Normaal staat er niemand of 1 mens te wachten. Dan ben je binnen 2 minuten weer buiten. Ja, met bestelling en al. Nu duurde het zeker 8 minuten.

Ik zou echt niet weten hoe dit allemaal verder zou moeten hoor.
  donderdag 23 november 2017 @ 14:13:02 #60
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_175259220
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:09 schreef Q. het volgende:
Nederland is niet vol maar slecht opgezet in al die ruimteverslindende VINEX wijken die fatsoenlijk OV onmogelijk maken. Als je iedereen een huisje met tuintje beloofd is dit de enige mogelijke uitkomst. En ook snelwegen van 100 banen breed lossen dit niet op. Alleen een fatsoenlijke inrichting van het land kan dit oplossen.
Als je deze situatie met de lintdorpen en dergelijke van onze zuiderburen vergelijkt, is het nog zeer praktisch. :+

Het had erger gekund, om het zo maar even te zeggen.
pi_175259236
Ik was van de week bij een AC restaurant, dat was helemaal leeg, omgeving Vianen. Er is nog best plek, je moet gewoon weten waar je moet zijn.

Ik denj dat je Nederland wel op slot moet zetten op een gegeven moment. Geboortes beperken en grenzen dicht. Het is toch fijner wonen als de wereldbevolking naar 5 miljard teruggedrongen kan worden
-nee-
pi_175259304
We kunnen nog altijd een deel van de noordzee inpolderen.
speak only if it improves the silence.
pi_175259315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:13 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Als je deze situatie met de lintdorpen en dergelijke van onze zuiderburen vergelijkt, is het nog zeer praktisch. :+

Het had erger gekund, om het zo maar even te zeggen.
België heeft vergeleken met Nederland wel meer B-wegen naast snelwegen om het lokale autoverkeer te scheiden van doorgaand verkeer
pi_175259778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:51 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dat zijn dan toch weer 50.000 tot 100.000 mensen die niet met de auto naar Amsterdam hoeven. Dus minder file op de weg maar meer in het OV
Dus Idd meer OV. Ook gaan mensen soms met auto in Amsterdam naar ergens anders in Amsterdam. En niet iedereen die in Amsterdam woont werkt daar ook.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_175259822
Nederland word een groot Singapore. Op naar de 18 miljoen!
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_175259925
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
7 procent extra filezwaarte in 3e kwartaal

01 oktober 2017 De filezwaarte* in Nederland is in het derde kwartaal van dit jaar opnieuw gestegen in vergelijk met vorig jaar. In de afgelopen 3 maanden nam de filezwaarte toe met zo’n 7 procent. Tijdens de ochtendspits stonden er minder files in vergelijk met vorig jaar maar overdag en tijdens de avondspits was het fors drukker op de wegen.
https://www.anwb.nl/verke(...)-in-3e-kwartaal-2017

Ik vraag me wel eens af waar Nederland mee bezig is. Als je ziet hoe druk het overal wordt, hoe de treinen zwichten onder het aantal reizigers, files tot recordhoogtes toenemen en prognoses nog veel meer files verwachten, dat huizen peperduur worden, het aantal bewoners nog veel meer zal toenemen door immigratie en nareizigers... Is Nederland niet een keertje vol?
Wat wil je met zoveel gepensioneerden met een flink pensioen?. Die weten niets beters met hun tijd te doen dan blokjes rond te rijden met hun automobiel. Hebben tijd en veel geld.
pi_175260061
Thuiswerken is de oplossing maar ojee dan hebben we geen controle meer over onze personeelsleden en kunnen we niet continu de schermpjes in de gaten houden :')
pi_175267654
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:32 schreef mstx het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor aanbesteding van bouwprojecten etc. Dat er busjes met bouwvakkers en loodgieters dagelijks op en neer gaan van Drenthe naar Amsterdam omdat daar een ondernemer zit die op de offerte een paar euro goedkoper is. |:(
Volgens mij willen ze juist dat mensen vaker de auto nemen o.i.d. , zodat meer brandstof wordt gebruikt, zodat oliemaatschappijen en de staat rijker worden. Het is maar een gedachte.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 23 november 2017 @ 21:21:25 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175267745
Gewoon de snelwegen verbreden, teveel zijn gewoon te smal.
Schuttingen op de middenberm, 40% van de files zijn kijkersfiles
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175268024
Nederland is soberso te vol. Dat staat los van de file's.
´
  donderdag 23 november 2017 @ 21:41:24 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_175268225
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:56 schreef dexamfetamine het volgende:
Iedereen wil tegenwoordig een eigen auto, tsja dan raakt het wegennet wel vol ja.
En een eigen huis enzo. :P
Waarom niet met 3 generaties familie in een modder-stront hutje gaan wonen? Dan kunnen er wel 50 miljoen mensen in NL wonen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_175268236
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon de snelwegen verbreden, teveel zijn gewoon te smal.
Schuttingen op de middenberm, 40% van de files zijn kijkersfiles
Daar wordt toch ook aan gewerkt? Van de aanpak Schiphol-Amsterdam-Almere (met de nieuwe tunnel door Amsterdam-Zuidoost) tot de zuidelijke ringweg in Groningen. Mooie projecten _O_
pi_175268341
En met het openbaar vervoer net zo goed. Nog twee weken ofzo en er rijdt elke 10 minuten een trein tussen Amsterdam en Eindhoven. Vet gaaf toch dat Nederland zo druk is dat zoiets uit kan (ipv. dat je een uur op de trein moet staan wachten als je pech hebt) _O_
pi_175268815
Files komen niet door teveel verkeer, maar door de mongoolheid van bestuurders en dat is een groot feit.

Rij al 5 jaar nihil en zou niet anders meer willen, daarvoor 50-70k per jaar 15 jaar lang. Kan m nog herinneren dat er stoplichten stonden bij Boxtel haha.

Maar iig een goed voorbeeld, de brug bij Zaltbommel/Waardenburg. Vanuit het zuiden loopt t daar vast al bij het tankstation de lucht oost. Want daar zit een flauwe bocht. En vanuit het Noorden ook een flauwe bocht. Paniek, ik kan bocht niet zien dus ik moet 90 in linker baan gaan rijden. Dat was 6 jaar geleden al, en vandaag reed ik er weer eens. En bam ja hoor ik dacht nog zal t nu weer zijn ja hoor.

En dan die knipperborden van rijkswaterstaat is helemaal drama, en die zijn niet slim die gaan gewoon aan als iemand ook maar onder een bepaalde snelheid komt.

En vanuit Amsterdam gaat standaard nu in de spits 90 aan net voor afslag 4 Vinkeveen. Waarom, ze willen niet dat je de A2 pakt en binnendoor naar Hilversum gaat, Ze willen dat je die klote A1 pakt, dus creeeren ze een kunstmatige file op de A2.

Ach ik kan er een heel boek over schrijven.

Ook invoegstroken die waardeloos zijn. Vanuit Den Haag naar Utrecht de A12 en dan afbuigen naar het Zuiden op knooppunt Oudenrijn. 1 baan, welke oetlul heeft dat bedacht en vroegah in klaverblad tijdperk was dat gewoon 2 baans zoals t hoort.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:11:49 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175268897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:46 schreef Igen het volgende:
En met het openbaar vervoer net zo goed. Nog twee weken ofzo en er rijdt elke 10 minuten een trein tussen Amsterdam en Eindhoven. Vet gaaf toch dat Nederland zo druk is dat zoiets uit kan (ipv. dat je een uur op de trein moet staan wachten als je pech hebt) _O_
Infrastructuur is in Nederland sowieso belachelijk goed geregeld vergeleken met de rest van de wereld, of zelfs Europa. Behalve de smalle snelwegen inderdaad, maar daar wordt dus aan gewerkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')