abonnement Unibet Coolblue
pi_175275019
Gewoon externe schijf inpluggen toch.
pi_175275145
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooi, dan gaan we dat wel toepassen op alle inwoners van Nederland, valt de PVV gelijk terug naar een zetel dus dat is ook mooi meegenomen dan.
Heb jij een issue?
Lijkt er wel op..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175275193
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Privatize the profits and socialize the losses.

'Belangrijke mensen' die er wat aan verdienen ten koste van miljoenen anderen die er overlast van hebben.
Nee, die hebben er ook meer welvaart door.
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:08:19 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175275216
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, die hebben er ook meer welvaart door.
Misschien is die welvaart, uitgedrukt in geld, 10 euro per jaar. De vraag is of die 10 euro al die overlast waard is.
En dat was precies het punt uit mijn eerste posting, dat die twee zaken tegenover elkaar moeten worden weggezet. Wat levert het op (zowel aan geld als aan overlast) en willen we dat?
En nu wordt enkel die ene financiële component meegenomen,

Verder is veel extra geld nutteloos, want als iedereen het krijgt dan kun je er bijvoorbeeld nog steeds geen schaars goed als een huis mee kopen, want de ander kan ook 10 euro meer bieden.q
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175275237
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien is die welvaart, uitgedrukt in geld, 10 euro per jaar. De vraag is of die 10 euro al die overlast waard is.
En dat was precies het punt uit mijn eerste posting, dat die twee zaken tegenover elkaar moeten worden weggezet. Wat levert het op (zowel aan geld als aan overlast) en willen we dat?
En nu wordt enkel die ene financiële component meegenomen,

Verder is veel extra geld nutteloos, want als iedereen het krijgt dan kun je er bijvoorbeeld nog steeds geen schaars goed als een huis mee kopen, want de ander kan ook 10 euro meer bieden.q
Jij stelde voor dat bedrijven maar naar Polen moeten gaat, zodat Polen niet hierheen hoeven te komen. Dat kunnen bedrijven niet, want Polen is niet goed bereikbaar. Als wij die bereikbaarheid niet willen, worden wij straks ook een soort van Polen.
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:11:07 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175275286
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij stelde voor dat bedrijven maar naar Polen moeten gaat, zodat Polen niet hierheen hoeven te komen. Dat kunnen bedrijven niet, want Polen is niet goed bereikbaar. Als wij die bereikbaarheid niet willen, worden wij straks ook een soort van Polen.
Dat zal zo'n vaart niet lopen. Al die transit van bulkgoederen is daar ook helemaal niet voor nodig. Nederland is qua intrinsieke ligging en wegennet goed bereikbaar en blijft dit ook. Ook wanneer we bijvoorbeeld het aantal megastallen beperken, Schiphol niet verder laten groeien of de A67 niet altijd helemaal vol hebben met vrachtwagens uit het Oostblok.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:39:45 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175275842
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zal zo'n vaart niet lopen. .
Dus je wilt enkel cosmetische maatregelen zonder echte gevolgen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 november 2017 @ 10:40:53 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175275857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus je wilt enkel cosmetische maatregelen zonder echte gevolgen.
Nee, ik wil dat er nagedacht wordt over alle aspecten van de groei. Niet enkel de economische.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175276257
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk kan er altid iemand uit of bijstappen. Ik bedoel echter de vluchten die primair voor overstappen zijn (worden ook anders belast) ten opzichte van vluchten die echt vanuit Schiphol vertrekken om mensen uit Nederland op bestemming te brengen.
Een basis-aansluiting op de luchtvaart is goed genoeg voor Nederland. Desnoods dat je voor bepaalde bestemmingen eerst een uurtje richting Frankfurt moet vliegen, wat maakt het uit? Beter dan de hele Randstad onleefbaar door landende vliegtuigen. Wat mij betreft wordt de groei van Schiphol niet aangemoedigd maar juist ontmoedigd.
Overheden zijn de grootste aandeelhouders in Schiphol Group. Meer vluchten leidt tot hogere winst en daarmee mogelijkheid voor hoger dividend. Het draait in de eerste plaats dus gewoon om de centen.

Of het per saldo echt iets oplevert (meer compensatie voor overlast, verlies van productiviteit door drukte, etc) is natuurlijk een ander verhaal.
  vrijdag 24 november 2017 @ 11:07:17 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175276329
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:03 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Overheden zijn de grootste aandeelhouders in Schiphol Group. Meer vluchten leidt tot hogere winst en daarmee mogelijkheid voor hoger dividend. Het draait in de eerste plaats dus gewoon om de centen.

Of het per saldo echt iets oplevert (meer compensatie voor overlast, verlies van productiviteit door drukte, etc) is natuurlijk een ander verhaal.
Maar al zou het economische plaatje positief zijn, dan nog is de vraag of de totale plaat positief is.

Wat heb jij het liefste? Een drukke baan, wonen in een klein appartement, uur reistijd naar je werk, wonen in een drukke en vervuilde omgeving maar wel drie vliegvakanties, een BMW met alle toeters en bellen, 4K OLED, 6G internet, etc etc

Of rustiger, vrijstaand huis met veel grond, fiets naar je werk, maar simpele auto, op vakantie in Zeeland, 4G internet, gewoon HD, etc etc.

Het hangt er vanaf hoe je in elkaar steekt natuurlijk. Ik kies voor het 2e, omdat ik veel van die welvaartszaken feitelijk als irrelevant beschouw maar rust, ruimte en natuur wel als essentieel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 24 november 2017 @ 11:16:44 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175276514
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar al zou het economische plaatje positief zijn, dan nog is de vraag of de totale plaat positief is.

Wat heb jij het liefste? Een drukke baan, wonen in een klein appartement, uur reistijd naar je werk, wonen in een drukke en vervuilde omgeving maar wel drie vliegvakanties, een BMW met alle toeters en bellen, 4K OLED, 6G internet, etc etc

Of rustiger, vrijstaand huis met veel grond, fiets naar je werk, maar simpele auto, op vakantie in Zeeland, 4G internet, gewoon HD, etc etc.

Het hangt er vanaf hoe je in elkaar steekt natuurlijk. Ik kies voor het 2e, omdat ik veel van die welvaartszaken feitelijk als irrelevant beschouw maar rust, ruimte en natuur wel als essentieel.
Dat is een vals dilemma
Juist omdat ik kies voor rustiger, vrijstaand huis met veel grond wat ik kan betalen zit ik meer in de auto, juist in de buurt van mijn werk wonen zou betekenen dat ik veel kleiner en duurder zou wonen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 november 2017 @ 11:17:22 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175276525
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is een vals dilemma
Juist omdat ik kies voor rustiger, vrijstaand huis met veel grond wat ik kan betalen zit ik meer in de auto, juist in de buurt van mijn werk wonen zou betekenen dat ik veel kleiner en duurder zou wonen.
Ik kijk dan niet naar het individu maar naar het geheel
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 24 november 2017 @ 11:19:17 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175276569
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik kijk dan niet naar het individu maar naar het geheel
Nee, je rekent je rijk met valse dilemmas
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 november 2017 @ 11:21:24 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175276609
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je rekent je rijk met valse dilemmas
Nee, wat ik zeg is dat wij (als maatschappij dus) kunnen kiezen tussen minder welvaart/vooruitgang (dus minder snel naar 5G of 6G of naar 8K-televisie) of juist voor meer vrije tijd en ruimte.
Ik vind het niet nodig dat we naar 5G gaan en heb liever die ruimte. Misschien is dat voor jou anders.

Het gaat dus niet om het individu, want of jij of ik nu kiezen voor 4G en 4K OLED maakt niet uit. Ik heb dat zelf ook allemaal.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 24 november 2017 @ 11:23:04 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175276647
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, wat ik zeg is dat wij (als maatschappij dus) kunnen kiezen tussen minder welvaart/vooruitgang (dus minder snel naar 5G of 6G of naar 8K-televisie) of juist voor meer vrije tijd en ruimte.
Ik vind het niet nodig dat we naar 5G gaan en heb liever die ruimte. Misschien is dat voor jou anders.

Het gaat dus niet om het individu, want of jij of ik nu kiezen voor 4G en 4K OLED maakt niet uit. Ik heb dat zelf ook allemaal.
maatschappij maakt geen keuzes, dat doen individuen.
We leven niet in een planeconomie (goddank)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175276734
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, wat ik zeg is dat wij (als maatschappij dus) kunnen kiezen tussen minder welvaart/vooruitgang (dus minder snel naar 5G of 6G of naar 8K-televisie) of juist voor meer vrije tijd en ruimte.
Ik vind het niet nodig dat we naar 5G gaan en heb liever die ruimte. Misschien is dat voor jou anders.

Het gaat dus niet om het individu, want of jij of ik nu kiezen voor 4G en 4K OLED maakt niet uit. Ik heb dat zelf ook allemaal.
Zoals jij het stelt blijft het een vals dilemma, ook als je kijkt naar het geheel.
pi_175277046
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar al zou het economische plaatje positief zijn, dan nog is de vraag of de totale plaat positief is.

Wat heb jij het liefste? Een drukke baan, wonen in een klein appartement, uur reistijd naar je werk, wonen in een drukke en vervuilde omgeving maar wel drie vliegvakanties, een BMW met alle toeters en bellen, 4K OLED, 6G internet, etc etc

Of rustiger, vrijstaand huis met veel grond, fiets naar je werk, maar simpele auto, op vakantie in Zeeland, 4G internet, gewoon HD, etc etc.

Het hangt er vanaf hoe je in elkaar steekt natuurlijk. Ik kies voor het 2e, omdat ik veel van die welvaartszaken feitelijk als irrelevant beschouw maar rust, ruimte en natuur wel als essentieel.
Ik denk dat dit een vrij zwart-witte voorstelling van zaken is. Er bestaan natuurlijk allerlei tussenvormen van de twee situaties die jij beschrijft: mensen die peperduur in bezemkast in hartje Amsterdam wonen, maar wel op loopafstand van werk en winkels. Daarnaast ook mensen die tegen tamelijk geringe kosten riant wonen op het platteland, een uur reistijd hebben en daarnaast last hebben van stankoverlast of besmettelijke ziektes (bv. Q-koorts) door intensieve veehouderij.

Maar er is natuurlijk niets mis met de omgeving kiezen waar je jezelf prettig bij voelt. Iets minder luxe is voor mij persoonlijk ook goed genoeg, maar als anderen zichzelf diep in de schulden willen steken en de bijbehorende stress op de koop toe nemen, alleen om de buren de loef af te steken, is dat hun keus.
  vrijdag 24 november 2017 @ 11:58:50 #168
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_175277221
De hoeveelheid mensen is misschien niet hét probleem, maar wat ze consumeren. Niemand koopt meer zijn meubels voor de rest van hun leven. Apparaten worden zo ontwikkeld dat ze een korte levensduur hebben, maar ook niet of nauwelijks gerepareerd kunnen worden.
Oplossingen? Zet inderdaad in op meer metro-achtige verbindingen. En doe dat ook snel, hoe lang hebben ze wel niet gedaan over de aanleg van de Nooit-Zuidlijn. En op de lange termijn? Geboortebeperking, geboortebeperking en geboortebeperking. Al die religieuzen met hun vermenigvuldiging? Weg ermee. Geef mensen overal ter wereld goede educatie, met kennis en toekomstperspectief daalt het aantal kinderen vanzelf.
Wat dat betreft is het jammer dat China hun 1 kind politiek heeft losgelaten. Zou wat mij betreft wereldwijd ingevoerd mogen worden.
  vrijdag 24 november 2017 @ 12:12:36 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175277478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:58 schreef Fietsertje70 het volgende:
De hoeveelheid mensen is misschien niet hét probleem, maar wat ze consumeren. Niemand koopt meer zijn meubels voor de rest van hun leven. Apparaten worden zo ontwikkeld dat ze een korte levensduur hebben, maar ook niet of nauwelijks gerepareerd kunnen worden.
Oplossingen? Zet inderdaad in op meer metro-achtige verbindingen. En doe dat ook snel, hoe lang hebben ze wel niet gedaan over de aanleg van de Nooit-Zuidlijn. En op de lange termijn? Geboortebeperking, geboortebeperking en geboortebeperking. Al die religieuzen met hun vermenigvuldiging? Weg ermee. Geef mensen overal ter wereld goede educatie, met kennis en toekomstperspectief daalt het aantal kinderen vanzelf.
Wat dat betreft is het jammer dat China hun 1 kind politiek heeft losgelaten. Zou wat mij betreft wereldwijd ingevoerd mogen worden.
Bevolkingsgroei in NL door geboorten is nauwelijks een issue. Verder, prima meer metroverbindingen, maar heb niet de illusie dat dit dé oplossing is, maar slechts een deeloplossing.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175277939
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bevolkingsgroei in NL door geboorten is nauwelijks een issue. Verder, prima meer metroverbindingen, maar heb niet de illusie dat dit dé oplossing is, maar slechts een deeloplossing.
Dat kan best veranderen. Laatst was toch in het nieuws dat, nu de economie al een poosje aantrekt, jonge stelletjes (met kinderen) vanuit de grote steden naar de voorsteden trekken, vanuit een krap appartement naar een doorzonwoning met tuin. Die kunnen best voor nog wat bevolkingsgroei zorgen
pi_175278672
Zolang we een snelweg moeten blokkeren om een file te veroorzaken valt het wel mee met een vol Nederland haha _O-

Nee het echte probleem is dat de Randstad een te grote aantrekkingskracht heeft op de rest van Nederland. Het is vol in de randstad, daarbuiten heb je te maken met krimpgebieden.

Oplossing, maak de werkgelegenheid in Nederland overal even aantrekkelijk. Subsidieer krimpgebieden.
  vrijdag 24 november 2017 @ 16:27:19 #172
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_175281977
Ik las de TT in eerste instantie verkeerd en dacht dat het over een harde schijf of server met de naam 'Nederland' ging.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_175288295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:45 schreef Lunatiek het volgende:
Nederland is niet vol.

We zitten alleen opgescheept met bijna vooroorlogse snelwegen en spoorwegen, een netwerk dat provinciaal is waar het metropool zou moeten zijn, met middeleeuwse binnensteden en slecht opgevoede automobilisten, gekoppeld aan een enorme regeldrang om "de veiligheid" te garanderen. Staat er iemand met pech op de vluchtstrook, wordt gelijk de hele rechterstrook daar afgesloten. Bij een beetje regen moet je gelijk op de rem van de matrixborden.
In Nederland is het Onderliggend Wegennet niet goed voor elkaar.
Probeer maar eens om naar een stad te reizen die 100km verderop ligt, zonder dat je over een snelweg gaat, veel succes.....
https://www.wegenwiki.nl/Onderliggend_wegennet
quote:
In Nederland is sprake van een zeer dicht, maar slecht uitgebouwd onderliggend wegennet vanwege het relatief dichte netwerk van autosnelwegen. Het vormt geen redelijk alternatief is voor de snelweg, zoals in veel andere landen wel het geval is.

In Nederland was omstreeks 1975 al min of meer sprake van een grotendeels voltooid snelwegennet, waardoor in Nederland weinig noodzaak is geweest om het onderliggend wegennet op grote schaal te verbeteren.
Desondanks was het onderliggend wegennet in de jaren 1950 en 1960 wel ingericht op snelverkeer.

Met name vanaf de jaren 1980 zijn duizenden kilometers weg gedegradeerd, met name door wegversmallingen, drempels, rotondes, opknippingen en lagere maximumsnelheden. Hierdoor kan het onderliggend wegennet amper een rol vervullen voor doorgaand verkeer. Dit is met opzet zo gedaan, men wilde het verkeer naar het hoofdwegennet dwingen, in veel gevallen de autosnelweg.
Het nadeel daarvan is dat het onderliggend wegennet verre van robuust is, bij incidenten op autosnelwegen vormt het onderliggend wegennet geen alternatief.
Lange files en grote vertragingen zijn dan het gevolg.

In Duitsland is sprake van een redelijk goed uitgebouwd onderliggend wegennet. Op veel plekken zijn bundesstraßen autobahnähnlich of van ongelijkvloerse kruisingen voorzien en ook ortsumgehungen (rondwegen) komen op grote schaal voor. In tegenstelling tot Nederland liggen dit soort rondwegen doorgaans niet vol met rotondes
.
quote:
Verder veel werkzaamheden op de wegen.
Mwah, dat vind ik nog wel meevallen, ben je de laatste jaren wel eens op de Duitse Autobahn geweest ? :X
  vrijdag 24 november 2017 @ 22:01:20 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175288536
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:51 schreef bluemoon23 het volgende:


[..]

Mwah, dat vind ik nog wel meevallen, ben je de laatste jaren wel eens op de Duitse Autobahn geweest ? :X
Als kind in de jaren 70 was ik zwaar onder de indruk, echter is er sinds die tijd alleen maar matig aan onderhoud gedaan, crisis van de jaren 80 en daarna ging het geld naar het oosten.
De bruggen staan op instorten, verschillende mogen geen vrachtwagens meer over.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 november 2017 @ 22:02:43 #175
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175288565
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

In Nederland is het Onderliggend Wegennet niet goed voor elkaar.
Probeer maar eens om naar een stad te reizen die 100km verderop ligt, zonder dat je over een snelweg gaat, veel succes.....
https://www.wegenwiki.nl/Onderliggend_wegennet

[..]

[..]

Mwah, dat vind ik nog wel meevallen, ben je de laatste jaren wel eens op de Duitse Autobahn geweest ? :X
De A3 kun je beter vermijden :X Maar Duitsland heeft wel uitstekende alternatieven, de welbekende U-wegen. De wegen zijn er breder en hebben minder hindernissen. In Nederland is het onderliggende wegennetwerk ook al vol omdat de snelweg vast zit. Je moet voor de 3e optie gaan, het alternatief op het alternatief om nog vooruit te komen als er ergens op de snelweg een ongeval is gebeurd. Ik ben in mijn regio de hele dag onderweg naar klanten. Zolang je de binnendoorwegen goed kent kun je nog vooruit komen in geval van een calamiteit.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')