Ik werk tussen 9 en 5 en heb ook weinig last van files terwijl ik wel in de randstad werk en ook op pad moet. Doorgaans lukt het wel om afspraken buiten de deur tussen 10:00 en 15:30 te plannen.quote:Op vrijdag 24 november 2017 02:35 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb weinig last van files. Maar ik werk dan ook niet van 9 tot 5.
Megastallen zijn volgens mij weinig overlastgevend? En vliegvelden en transport zijn een locatievoordeel voor het bedrijfsleven. Het is niet in het belang van de Nederlandse inwoners als iedereen in Parijs of Frankfurt moet overstappen voor intercontentinentale vluchten.quote:Op donderdag 23 november 2017 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat die Pool niet om de voorzieningen in de Randstad, maar vooral om werkgelegenheid. En die Pool heeft dan weinig keus. Als hij in Polen net zo goed kan verdienen als hier dan gaat hij daar niet weg. Ongeacht de voorzieningen.
Ik vind dat de Nederlandse regering moet handelen in het belang van haar inwoners. En ik vind dat de afweging gemaakt moet worden tussen economische groei en problemen die samenhangen met overbevolking. Ik denk dat het optimale aantal inwoners van Nederland allang gepasseerd is namelijk.
Zeker hoogvervuilende en overlastgevende industrieën die relatief weinig opleveren moeten we niet willen. Denk dan aan megastallen, vliegvelden, transport. Laten de Duitsers of de Belgen dat dan maar lekker doen.
Megastallen geven het platteland een industriële look. En ik weet neit wat het voordeel is als mensen in Amsterdam overstappen. Het is voor de mensen die daar wonen veel overlast (lawaai, luchtverontreiniging) en levert geen enkele hoogwaardige werkgelegenheid op. Wat is het belang om dat hier te doen? Beter doe je dat ergens waar veel ruimte is en weinig mensen wonen.quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Megastallen zijn volgens mij weinig overlastgevend? En vliegvelden en transport zijn een locatievoordeel voor het bedrijfsleven. Het is niet in het belang van de Nederlandse inwoners als iedereen in Parijs of Frankfurt moet overstappen voor intercontentinentale vluchten.
Ergens waar veel ruimte is, daar is geen noodzaak voor megastallen.quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Megastallen geven het platteland een industriële look. En ik weet neit wat het voordeel is als mensen in Amsterdam overstappen. Het is voor de mensen die daar wonen veel overlast (lawaai, luchtverontreiniging) en levert geen enkele hoogwaardige werkgelegenheid op. Wat is het belang om dat hier te doen? Beter doe je dat ergens waar veel ruimte is en weinig mensen wonen.
Ik zou die megastallen zien als industrie en ze op industriële plaatsen neerzetten. Bijvoorbeeld in de haven van Rotterdam. Dan is aanvoer van voer en afvoer van mest en vlees heel eenvoudig. Dat hoeft niet op het Brabantse platteland.quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ergens waar veel ruimte is, daar is geen noodzaak voor megastallen.
Planeconomische insteek, is echter anders gegroeid.quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou die megastallen zien als industrie en ze op industriële plaatsen neerzetten. Bijvoorbeeld in de haven van Rotterdam. Dan is aanvoer van voer en afvoer van mest en vlees heel eenvoudig. Dat hoeft niet op het Brabantse platteland.
Exporteren naar daar waar een mesttekort is. Via de haven natuurlijk...quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Planeconomische insteek, is echter anders gegroeid.
Grond in de Haven van Rotterdam is waarschijnlijk te duur hiervoor, maar als jij een varkensmesterij daar wilt beginnen, mijn zegen heb je. Waar ga je met de mest naartoe?
Dat is te vaag, ga je de mest dan drogen? Kosten?quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Exporteren naar daar waar een mesttekort is. Via de haven natuurlijk...
Denk je dat dat kost?quote:Is de grond daar echt zo duur? Ze kunnen toch een plaat opspuiten?
? Dat is de spitsquote:Op vrijdag 24 november 2017 09:38 schreef Kaizen_ het volgende:
• Afwijkende werktijden. Logisch. En gelukkig doen veel bedrijven hier al aan mee. Zelf werk ik bijvoorbeeld van 07:30 tot 16:00. Weer 1 auto'tje minder tijdens de spits.
In mijn omgeving is het nog oprecht rustig op de snelweg tijdens die tijden. Vandaar mijn opmerking over de spits.quote:
Het voordeel is dat Amsterdam een van de best bereikbare plaatsen ter wereld is, qua overstapvrij bereikbare internationale bestemmingen. Dat is aantrekkelijk voor alle Nederlanders die op reis willen en het is aantrekkelijk voor bedrijven die zich hier willen vestigen, ook al hebben die niet direct iets met luchtvaart te maken.quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
En ik weet neit wat het voordeel is als mensen in Amsterdam overstappen. Het is voor de mensen die daar wonen veel overlast (lawaai, luchtverontreiniging) en levert geen enkele hoogwaardige werkgelegenheid op. Wat is het belang om dat hier te doen? Beter doe je dat ergens waar veel ruimte is en weinig mensen wonen.
Wat is volgens jou dan de spits? Ik vind de spits van 07:00 - 09:00 en van 16:00 tot 18:00quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:42 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Waar ik woon is het nog oprecht rustig op de snelweg tijdens die tijden. Vandaar mijn opmerking over de spits.
Officieel zal 16:00 wel onder de spits vallen, maar in de praktijk is dat per gebied anders.
Misschien bedoelen we iets anders. Ik bedoel vluchten die enkele in Amsterdam landen om mensen te laten overstappen.quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Het voordeel is dat Amsterdam een van de best bereikbare plaatsen ter wereld is, qua overstapvrij bereikbare internationale bestemmingen. Dat is aantrekkelijk voor alle Nederlanders die op reis willen en het is aantrekkelijk voor bedrijven die zich hier willen vestigen, ook al hebben die niet direct iets met luchtvaart te maken.
De spits of het spitsuur is in het verkeer en vervoer de periode op de dag dat het verkeer het drukst is.quote:
Die bestaan niet.quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien bedoelen we iets anders. Ik bedoel vluchten die enkele in Amsterdam landen om mensen te laten overstappen.
Natuurlijk kan er altid iemand uit of bijstappen. Ik bedoel echter de vluchten die primair voor overstappen zijn (worden ook anders belast) ten opzichte van vluchten die echt vanuit Schiphol vertrekken om mensen uit Nederland op bestemming te brengen.quote:
Ja, dat noem je de Hub Schiphol. Als Schiphol geen hub functie had, was het een regionaal vliegveld, zoals Duesseldorfquote:Op vrijdag 24 november 2017 09:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Die bestaan niet.
Wat wel bestaat, zijn een heleboel vluchten naar internationale bestemmingen die alleen maar rendabel zijn doordat niet alleen Nederlanders maar ook overstappers erop meevliegen.
Mij maakt het niks uit maar er zijn genoeg mensen - belangrijkere mensen - die het wel wat uitmaakt.quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk kan er altid iemand uit of bijstappen. Ik bedoel echter de vluchten die primair voor overstappen zijn (worden ook anders belast) ten opzichte van vluchten die echt vanuit Schiphol vertrekken om mensen uit Nederland op bestemming te brengen.
Een basis-aansluiting op de luchtvaart is goed genoeg voor Nederland. Desnoods dat je voor bepaalde bestemmingen eerst een uurtje richting Frankfurt moet vliegen, wat maakt het uit? Beter dan de hele Randstad onleefbaar door landende vliegtuigen. Wat mij betreft wordt de groei van Schiphol niet aangemoedigd maar juist ontmoedigd.
Privatize the profits and socialize the losses.quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Mij maakt het niks uit maar er zijn genoeg mensen - belangrijkere mensen - die het wel wat uitmaakt.
Dit. Geen stukje natuur meer te bekennen, overal mensen waar je ook komt, overal in de rij, wachtlijsten voor woningen van hier tot tokio. De files zijn slechts 1 van de vele symptonen. Nederland is niet vol, nederland is overvol, net als de rest van de wereld. Vér over de natuurlijke draagkracht van de aarde.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:46 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De club van 10 miljoen!
Ja dus, Al jaren overvol !
Als je tegenwoordig van Afrika geen negerfokkerij wil maken en alle Westerse landen wil overspoelen met de overschotten daaruit, dan ben je al verdacht.quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dit. Geen stukje natuur meer te bekennen, overal mensen waar je ook komt, overal in de rij, wachtlijsten voor woningen van hier tot tokio. De files zijn slechts 1 van de vele symptonen. Nederland is niet vol, nederland is overvol, net als de rest van de wereld. Vér over de natuurlijke draagkracht van de aarde.
Het gaat echt niet alleen om 'kunnen we iedereen voeden en een staanplaats bieden' zoals sommige mensen wel eens als argument gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |