Ja, dat bedoel ik. Mijn reactie was dan ook cynisch bedoeldquote:Op vrijdag 24 november 2017 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Als kind in de jaren 70 was ik zwaar onder de indruk, echter is er sinds die tijd alleen maar matig aan onderhoud gedaan, crisis van de jaren 80 en daarna ging het geld naar het oosten.
De bruggen staan op instorten, verschillende mogen geen vrachtwagens meer over.
Daar kun je helemaal niet meer ademen. Wil je dat hier ook?quote:Op zaterdag 25 november 2017 06:48 schreef DeParo het volgende:
Als banen alleen in de grote steden worden gemaakt zullen de files nog wel even blijven, en als je echt volle wegen wilt zien ga eens kijken in Jakarta of Cairo, kom op zeg.
Dat is in Nederland helemaal niet het geval dus de discussie gaat nergens over, waarom komt de drukte in die steden, omdat de economische activiteit onevenredig is verdeeld tussen stad en rest van het land.quote:Op zaterdag 25 november 2017 06:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Daar kun je helemaal niet meer ademen. Wil je dat hier ook?
Luchtkwaliteit in Amsterdam is nu al een fiks probleem hoor.quote:Op zaterdag 25 november 2017 06:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is in Nederland helemaal niet het geval dus de discussie gaat nergens over, waarom komt de drukte in die steden, omdat de economische activiteit onevenredig is verdeeld tussen stad en rest van het land.
Dat valt wel mee hoor.quote:Op zaterdag 25 november 2017 06:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Luchtkwaliteit in Amsterdam is nu al een fiks probleem hoor.
Eerst was het 20 microgram en later veranderen ze het naar 40 microgram. Hoe dan ook is het allemaal heel weinig.quote:Op zaterdag 25 november 2017 06:59 schreef Loekie1 het volgende:
Uit het GGD-rapport blijkt dat veel plekken in de stad vorig jaar niet voldeden aan de advieswaarden van de wereldgezondheidsorganisatie WHO. Zo werd bij meetpunten op straat gemiddeld 21,9 microgram fijnstof per kubieke meter gemeten, aanmerkelijk hoger dan de 20 microgram die de WHO maximaal adviseert.
Onverwacht: luchtkwaliteit in Amsterdam niet verbeterd
© GGD/Het Parool
Op 35 van de 65 meetpunten op straat piekte de concentratie NO2 boven de door de WHO geadviseerde 40 microgram per kubieke meter.
https://www.parool.nl/ams(...)-verbeterd~a4505853/
Als NL onderdeel van D was, zouden we ons scheel betalen aan lasten en werd er sinds de jaren 80 niet geïnvesteerd in infrastructuurquote:Op zaterdag 25 november 2017 06:46 schreef Loekie1 het volgende:
Als Nederland onderdeel van Duitsland was geweest, zou Schiphol niet dé vluchthaven zijn die moest uitbreiden en uitbreiden, dan was het een dependance van Frankfurt geworden.
Klopt idd, maar ze zijn nu toch behoorlijk aan de autobahnen aan het werken? Inhaalslagje?quote:Op vrijdag 24 november 2017 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als kind in de jaren 70 was ik zwaar onder de indruk, echter is er sinds die tijd alleen maar matig aan onderhoud gedaan, crisis van de jaren 80 en daarna ging het geld naar het oosten.
De bruggen staan op instorten, verschillende mogen geen vrachtwagens meer over.
Komt nooit af man. Ze werken daar alleen van 8 tot 16 ma-vrij en dan komt bijvoorbeeld maandag een iemand een geul graven, dinsdag de kabels erin, woensdag kon de installateur het niet aansluiten, die kwam donderdag enz enz.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, maar ze zijn nu toch behoorlijk aan de autobahnen aan het werken? Inhaalslagje?
Lol, lijkt Frankrijk wel dan...quote:Op zaterdag 25 november 2017 11:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Komt nooit af man. Ze werken daar alleen van 8 tot 16 ma-vrij en dan komt bijvoorbeeld maandag een iemand een geul graven, dinsdag de kabels erin, woensdag kon de installateur het niet aansluiten, die kwam donderdag enz enz.
Op vakantie zag op de andere rijrichting bij zo’n baustelle een auto met pech, erachter zag ik kilometers file en nergens in die file een sleepwagen om hem weg te halen daar. Toen ik 3 uur later was geinstalleerd voor mijn tent, keek ik op google maps en was de file alleen maar gegroeid... je zal er maar in staan.
Als Nederland onderdeel van Duitsland was geweest, zou Hamburg niet dé haven zijn die moest uitbreiden en uitbreiden, dan was het een dependance van Rotterdam geworden.quote:Op zaterdag 25 november 2017 06:46 schreef Loekie1 het volgende:
Als Nederland onderdeel van Duitsland was geweest, zou Schiphol niet dé vluchthaven zijn die moest uitbreiden en uitbreiden, dan was het een dependance van Frankfurt geworden.
Reparatie, ja, maar zie niet meer rijstroken aangelegd worden. Recent naar Hamburg gereden, behalve dat ze daar jaren en jaren doen om het wegdek te vernieuwen wordt de capaciteit niet groter.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, maar ze zijn nu toch behoorlijk aan de autobahnen aan het werken? Inhaalslagje?
Beetje wat in de VS ook speelt dus?quote:Op zaterdag 25 november 2017 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reparatie, ja, maar zie niet meer rijstroken aangelegd worden. Recent naar Hamburg gereden, behalve dat ze daar jaren en jaren doen om het wegdek te vernieuwen wordt de capaciteit niet groter.
Bruggen worden idd gefixt, ze moeten wel. Maar eerder achterstallig onderhoud dan een inhaalslag.
Jep.quote:Op zaterdag 25 november 2017 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje wat in de VS ook speelt dus?
In Tsjechië wrs ook idd.quote:Op zaterdag 25 november 2017 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep.
Duitsland heeft echter de afgelopen 30 jaar veel geld uitgegeven aan infrastructuur, in de voormalige DDR, in Ierland (Thank God for the German taxpayers) zeggen ze daar, en in nog veel meer EU landen.
Niet voor niets is hun motto ‘Wir leben Auto's’quote:Op zaterdag 25 november 2017 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep.
Duitsland heeft echter de afgelopen 30 jaar veel geld uitgegeven aan infrastructuur, in de voormalige DDR, in Ierland (Thank God for the German taxpayers) zeggen ze daar, en in nog veel meer EU landen.
quote:Op zaterdag 25 november 2017 06:59 schreef Loekie1 het volgende:
Uit het GGD-rapport blijkt dat veel plekken in de stad vorig jaar niet voldeden aan de advieswaarden van de wereldgezondheidsorganisatie WHO. Zo werd bij meetpunten op straat gemiddeld 21,9 microgram fijnstof per kubieke meter gemeten, aanmerkelijk hoger dan de 20 microgram die de WHO maximaal adviseert.
Onverwacht: luchtkwaliteit in Amsterdam niet verbeterd
© GGD/Het Parool
Op 35 van de 65 meetpunten op straat piekte de concentratie NO2 boven de door de WHO geadviseerde 40 microgram per kubieke meter.
https://www.parool.nl/ams(...)-verbeterd~a4505853/
Daarom vaart maken met de elektrificatie van het vervoer én het aanleggen van meer snelwegen.quote:Op zaterdag 25 november 2017 06:59 schreef Loekie1 het volgende:
Uit het GGD-rapport blijkt dat veel plekken in de stad vorig jaar niet voldeden aan de advieswaarden van de wereldgezondheidsorganisatie WHO. Zo werd bij meetpunten op straat gemiddeld 21,9 microgram fijnstof per kubieke meter gemeten, aanmerkelijk hoger dan de 20 microgram die de WHO maximaal adviseert.
Onverwacht: luchtkwaliteit in Amsterdam niet verbeterd
© GGD/Het Parool
Op 35 van de 65 meetpunten op straat piekte de concentratie NO2 boven de door de WHO geadviseerde 40 microgram per kubieke meter.
https://www.parool.nl/ams(...)-verbeterd~a4505853/
Mwah, in totaal investeert Duitsland te weinig. De investeringen in het oosten compenseren dat niet eens.quote:Op zaterdag 25 november 2017 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep.
Duitsland heeft echter de afgelopen 30 jaar veel geld uitgegeven aan infrastructuur, in de voormalige DDR, in Ierland (Thank God for the German taxpayers) zeggen ze daar, en in nog veel meer EU landen.
De lastendruk in D is erg hoog, hoger dan in NLquote:Op zaterdag 25 november 2017 19:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Mwah, in totaal investeert Duitsland te weinig. De investeringen in het oosten compenseren dat niet eens.
Duitsers hebben daardoor wel meer geld in de portemonnee. En Amerikanen ook. Liever gaten in de weg dan hogere belastingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |