abonnement Unibet Coolblue
pi_175288930
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Als kind in de jaren 70 was ik zwaar onder de indruk, echter is er sinds die tijd alleen maar matig aan onderhoud gedaan, crisis van de jaren 80 en daarna ging het geld naar het oosten.
De bruggen staan op instorten, verschillende mogen geen vrachtwagens meer over.
Ja, dat bedoel ik. Mijn reactie was dan ook cynisch bedoeld ;)
pi_175290622
Het word tijd voor een ondergrondse hyperloop systeem waar het eigenlijk mogelijk zou moeten zijn om je auto er in te parkeren en zo van noord holland naar limburg te vliegen.

Dat tante truus en ome henk misschien hun huis moeten verlaten is dan maar jammer, maar het moet. Want 1 persoon in 1 auto twv 3x10/15 meter dus 30/45 vierkante meter op de snelweg is nou niet echt het toppunt van efficiëntie. Het techniek is er, de benodigde spullen zijn er. Nu alleen nog overheid en wat geld (flink wat geld) en we zijn s'werelds beste land.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_175293830
Als Nederland onderdeel van Duitsland was geweest, zou Schiphol niet dé vluchthaven zijn die moest uitbreiden en uitbreiden, dan was het een dependance van Frankfurt geworden.
pi_175293832
Als banen alleen in de grote steden worden gemaakt zullen de files nog wel even blijven, en als je echt volle wegen wilt zien ga eens kijken in Jakarta of Cairo, kom op zeg.
pi_175293841
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 06:48 schreef DeParo het volgende:
Als banen alleen in de grote steden worden gemaakt zullen de files nog wel even blijven, en als je echt volle wegen wilt zien ga eens kijken in Jakarta of Cairo, kom op zeg.
Daar kun je helemaal niet meer ademen. Wil je dat hier ook?
pi_175293845
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 06:54 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Daar kun je helemaal niet meer ademen. Wil je dat hier ook?
Dat is in Nederland helemaal niet het geval dus de discussie gaat nergens over, waarom komt de drukte in die steden, omdat de economische activiteit onevenredig is verdeeld tussen stad en rest van het land.
pi_175293847
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 06:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is in Nederland helemaal niet het geval dus de discussie gaat nergens over, waarom komt de drukte in die steden, omdat de economische activiteit onevenredig is verdeeld tussen stad en rest van het land.
Luchtkwaliteit in Amsterdam is nu al een fiks probleem hoor.
pi_175293849
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 06:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Luchtkwaliteit in Amsterdam is nu al een fiks probleem hoor.
Dat valt wel mee hoor.
pi_175293851
Uit het GGD-rapport blijkt dat veel plekken in de stad vorig jaar niet voldeden aan de advieswaarden van de wereldgezondheidsorganisatie WHO. Zo werd bij meetpunten op straat gemiddeld 21,9 microgram fijnstof per kubieke meter gemeten, aanmerkelijk hoger dan de 20 microgram die de WHO maximaal adviseert.
Onverwacht: luchtkwaliteit in Amsterdam niet verbeterd
© GGD/Het Parool

Op 35 van de 65 meetpunten op straat piekte de concentratie NO2 boven de door de WHO geadviseerde 40 microgram per kubieke meter.
https://www.parool.nl/ams(...)-verbeterd~a4505853/
pi_175293911
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 06:59 schreef Loekie1 het volgende:
Uit het GGD-rapport blijkt dat veel plekken in de stad vorig jaar niet voldeden aan de advieswaarden van de wereldgezondheidsorganisatie WHO. Zo werd bij meetpunten op straat gemiddeld 21,9 microgram fijnstof per kubieke meter gemeten, aanmerkelijk hoger dan de 20 microgram die de WHO maximaal adviseert.
Onverwacht: luchtkwaliteit in Amsterdam niet verbeterd
© GGD/Het Parool

Op 35 van de 65 meetpunten op straat piekte de concentratie NO2 boven de door de WHO geadviseerde 40 microgram per kubieke meter.
https://www.parool.nl/ams(...)-verbeterd~a4505853/
Eerst was het 20 microgram en later veranderen ze het naar 40 microgram. Hoe dan ook is het allemaal heel weinig.
  zaterdag 25 november 2017 @ 08:32:57 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175294212
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 06:46 schreef Loekie1 het volgende:
Als Nederland onderdeel van Duitsland was geweest, zou Schiphol niet dé vluchthaven zijn die moest uitbreiden en uitbreiden, dan was het een dependance van Frankfurt geworden.
Als NL onderdeel van D was, zouden we ons scheel betalen aan lasten en werd er sinds de jaren 80 niet geïnvesteerd in infrastructuur
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175295769
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als kind in de jaren 70 was ik zwaar onder de indruk, echter is er sinds die tijd alleen maar matig aan onderhoud gedaan, crisis van de jaren 80 en daarna ging het geld naar het oosten.
De bruggen staan op instorten, verschillende mogen geen vrachtwagens meer over.
Klopt idd, maar ze zijn nu toch behoorlijk aan de autobahnen aan het werken? Inhaalslagje?
I´m back.
pi_175296748
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, maar ze zijn nu toch behoorlijk aan de autobahnen aan het werken? Inhaalslagje?
Komt nooit af man. Ze werken daar alleen van 8 tot 16 ma-vrij en dan komt bijvoorbeeld maandag een iemand een geul graven, dinsdag de kabels erin, woensdag kon de installateur het niet aansluiten, die kwam donderdag enz enz.

Op vakantie zag op de andere rijrichting bij zo’n baustelle een auto met pech, erachter zag ik kilometers file en nergens in die file een sleepwagen om hem weg te halen daar. Toen ik 3 uur later was geinstalleerd voor mijn tent, keek ik op google maps en was de file alleen maar gegroeid... je zal er maar in staan.
.
pi_175296790
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 11:59 schreef Fer het volgende:

[..]

Komt nooit af man. Ze werken daar alleen van 8 tot 16 ma-vrij en dan komt bijvoorbeeld maandag een iemand een geul graven, dinsdag de kabels erin, woensdag kon de installateur het niet aansluiten, die kwam donderdag enz enz.

Op vakantie zag op de andere rijrichting bij zo’n baustelle een auto met pech, erachter zag ik kilometers file en nergens in die file een sleepwagen om hem weg te halen daar. Toen ik 3 uur later was geinstalleerd voor mijn tent, keek ik op google maps en was de file alleen maar gegroeid... je zal er maar in staan.
Lol, lijkt Frankrijk wel dan...
I´m back.
  zaterdag 25 november 2017 @ 12:04:56 #190
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175296841
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 06:46 schreef Loekie1 het volgende:
Als Nederland onderdeel van Duitsland was geweest, zou Schiphol niet dé vluchthaven zijn die moest uitbreiden en uitbreiden, dan was het een dependance van Frankfurt geworden.
Als Nederland onderdeel van Duitsland was geweest, zou Hamburg niet dé haven zijn die moest uitbreiden en uitbreiden, dan was het een dependance van Rotterdam geworden.
:P
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zaterdag 25 november 2017 @ 18:04:01 #191
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175302980
Benzine moet naar ¤5 per liter.

/GL
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 25 november 2017 @ 18:06:32 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175303023
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, maar ze zijn nu toch behoorlijk aan de autobahnen aan het werken? Inhaalslagje?
Reparatie, ja, maar zie niet meer rijstroken aangelegd worden. Recent naar Hamburg gereden, behalve dat ze daar jaren en jaren doen om het wegdek te vernieuwen wordt de capaciteit niet groter.
Bruggen worden idd gefixt, ze moeten wel. Maar eerder achterstallig onderhoud dan een inhaalslag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175303035
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Reparatie, ja, maar zie niet meer rijstroken aangelegd worden. Recent naar Hamburg gereden, behalve dat ze daar jaren en jaren doen om het wegdek te vernieuwen wordt de capaciteit niet groter.
Bruggen worden idd gefixt, ze moeten wel. Maar eerder achterstallig onderhoud dan een inhaalslag.
Beetje wat in de VS ook speelt dus?
I´m back.
  zaterdag 25 november 2017 @ 18:11:06 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175303090
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beetje wat in de VS ook speelt dus?
Jep.
Duitsland heeft echter de afgelopen 30 jaar veel geld uitgegeven aan infrastructuur, in de voormalige DDR, in Ierland (Thank God for the German taxpayers) zeggen ze daar, en in nog veel meer EU landen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175303119
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep.
Duitsland heeft echter de afgelopen 30 jaar veel geld uitgegeven aan infrastructuur, in de voormalige DDR, in Ierland (Thank God for the German taxpayers) zeggen ze daar, en in nog veel meer EU landen.
In Tsjechië wrs ook idd.
I´m back.
pi_175303184
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep.
Duitsland heeft echter de afgelopen 30 jaar veel geld uitgegeven aan infrastructuur, in de voormalige DDR, in Ierland (Thank God for the German taxpayers) zeggen ze daar, en in nog veel meer EU landen.
Niet voor niets is hun motto ‘Wir leben Auto's’
pi_175303255
Het wordt tijd voor een kilometerheffing waarbij iedereen een blackbox in de auto krijgt. Goed voor kilometer beprijzing en monitoring van gedrag (denk aan vaststellen van zekeringspremies).
pi_175303384
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 06:59 schreef Loekie1 het volgende:
Uit het GGD-rapport blijkt dat veel plekken in de stad vorig jaar niet voldeden aan de advieswaarden van de wereldgezondheidsorganisatie WHO. Zo werd bij meetpunten op straat gemiddeld 21,9 microgram fijnstof per kubieke meter gemeten, aanmerkelijk hoger dan de 20 microgram die de WHO maximaal adviseert.
Onverwacht: luchtkwaliteit in Amsterdam niet verbeterd
© GGD/Het Parool

Op 35 van de 65 meetpunten op straat piekte de concentratie NO2 boven de door de WHO geadviseerde 40 microgram per kubieke meter.
https://www.parool.nl/ams(...)-verbeterd~a4505853/
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 06:59 schreef Loekie1 het volgende:
Uit het GGD-rapport blijkt dat veel plekken in de stad vorig jaar niet voldeden aan de advieswaarden van de wereldgezondheidsorganisatie WHO. Zo werd bij meetpunten op straat gemiddeld 21,9 microgram fijnstof per kubieke meter gemeten, aanmerkelijk hoger dan de 20 microgram die de WHO maximaal adviseert.
Onverwacht: luchtkwaliteit in Amsterdam niet verbeterd
© GGD/Het Parool

Op 35 van de 65 meetpunten op straat piekte de concentratie NO2 boven de door de WHO geadviseerde 40 microgram per kubieke meter.
https://www.parool.nl/ams(...)-verbeterd~a4505853/
Daarom vaart maken met de elektrificatie van het vervoer én het aanleggen van meer snelwegen.
pi_175304118
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep.
Duitsland heeft echter de afgelopen 30 jaar veel geld uitgegeven aan infrastructuur, in de voormalige DDR, in Ierland (Thank God for the German taxpayers) zeggen ze daar, en in nog veel meer EU landen.
Mwah, in totaal investeert Duitsland te weinig. De investeringen in het oosten compenseren dat niet eens.

Duitsers hebben daardoor wel meer geld in de portemonnee. En Amerikanen ook. Liever gaten in de weg dan hogere belastingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2017 19:15:39 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 19:33:36 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175304418
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Mwah, in totaal investeert Duitsland te weinig. De investeringen in het oosten compenseren dat niet eens.

Duitsers hebben daardoor wel meer geld in de portemonnee. En Amerikanen ook. Liever gaten in de weg dan hogere belastingen.
De lastendruk in D is erg hoog, hoger dan in NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')