Idem, seizoen 2 ging veel te veel over randzakenquote:Op donderdag 16 november 2017 21:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Seizoen drie vind ik een stuk beter dan twee. Ik was eigenlijk wel klaar met Mr. Robot na dat vorige seizoen, maar nu ben ik weer helemaal into it.
quote:
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 16 november 2017 21:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Seizoen drie vind ik een stuk beter dan twee. Ik was eigenlijk wel klaar met Mr. Robot na dat vorige seizoen, maar nu ben ik weer helemaal into it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 17 november 2017 10:10 schreef seto het volgende:
Is Elliot nu de lul? Hij is degene die met het idee kwam omSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. enIndirect welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk dat Angela nu ook wel gaat breken, aangezien The Dark Army had beloofd dat iedereen ongedeerd zou blijven (al klopt dat wel voor de NY afdeling
). Overigens denk ik dat Darlene nu opgeofferd gaat worden, zij is een tijdje uit beeld geweest bij de FBI en dat zal Tyrell wel verklaren.
Maar dit seizoen is echt briljant tot nu toe![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Op maandag 20 november 2017 21:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Alleen waaromVolgens mij is het voordat Trump president is. Dus Trump is al begonnen aan zijn campagne maar Obama zit nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achzo duidelijk, verder niets met het verhaal te maken natuurlijkquote:Op maandag 20 november 2017 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volgens mij is het voordat Trump president is. Dus Trump is al begonnen aan zijn campagne maar Obama zit nog.
Verhaal speelt zich inderdaad rond zijn kandidaatstelling volgens mijquote:Op maandag 20 november 2017 21:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achzo duidelijk, verder niets met het verhaal te maken natuurlijk
Eens, maar het is ook moeilijk om de vorige twee afleveringen te evenaren.quote:Op donderdag 23 november 2017 21:45 schreef Flitskikker het volgende:
Vond dit een wat mindere aflevering (seizoen 2-achtig)
Zo, daar kan ik het echt niet mee eens zijnquote:Op donderdag 23 november 2017 21:45 schreef Flitskikker het volgende:
Vond dit een wat mindere aflevering (seizoen 2-achtig)
Ik denk niet dat het richting tijdreizen gaat. Of nou ja, Angela gelooft vast dat het kan, maar het lijkt mij vrij duidelijk dat die gewoon voor de gek gehouden wordt door Whiterose.quote:Op zaterdag 25 november 2017 05:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Heel die aflevering vol met tijdverwijzingen. Als je er op gaat letten is het zo obvious waar dit heen gaat
White Rose is degene in de schaduws dus zal het alter-ego wel zijn. Zhang kan in zijn hoedanigheid overal heen reizen en heeft een officiële identiteit, White Rose niet. Een alter-ego leunt voor zijn bestaan op de echte identiteit van de persoon, en Zhang is het publieke figuur dus White Rose de alter-ego. Volgens mij maakt het niet uit waar de persoon zelf zich het meest mee identificeert.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:30 schreef Ludachrist het volgende:
Ik vraag me overigens ook wel af of Zhang nu het alter-ego van Whiterose is, of dat Whiterose het alter-ego van Zhang is.
Hebben we te maken met een hacker-koningin die tegelijkertijd een hoge pief is in de normale wereld, of heeft iemand met veel macht gewoon het personage van een superhacker verzonnen om zo buiten de normale kanalen om nog meer macht te kunnen vergaren?
Ik zou het ook behoorlijk dom vinden, krijg je weer allemaal paradoxen.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:26 schreef jogy het volgende:
Als er tijdreizen aan te pas gaat komen blijf ik wel kijken maar verlaagd het wel mijn achting van de serie(Of niet, eigenlijk weet ik het niet want de serie is gewoon geweldig, lastig.
)
Het zou wel een gedurfde ommezwaai zijn in een serie die tot nu toe eigenlijk best realistisch is qua wat ze doen met de techniek etc.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:52 schreef seto het volgende:
[..]
Ik zou het ook behoorlijk dom vinden, krijg je weer allemaal paradoxen.
De laatste aflevering maakt Irving het wat mij betreft wel duidelijk dat er geen grotere geheimen of achterliggende plannen zijn. Het gaat gewoon om de rijke mensen die lekker door willen feesten.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:52 schreef seto het volgende:
[..]
Ik zou het ook behoorlijk dom vinden, krijg je weer allemaal paradoxen.
Ja, die hadden we nog niet eerder gezien.quote:Op donderdag 30 november 2017 12:00 schreef lord_bono het volgende:
Back to the Future referentie, zou het dan toch
Tot volgende weekquote:Op zondag 3 december 2017 14:58 schreef EP3 het volgende:
Vond er geen kut aan. Ging nergens naartoe. En stoorde me ook mateloos aan dat bijdehante ventje.
Idd, geen zak aan deze aflevering.quote:Op zondag 3 december 2017 14:58 schreef EP3 het volgende:
Vond er geen kut aan. Ging nergens naartoe. En stoorde me ook mateloos aan dat bijdehante ventje.
Ja die malware truc is wel een beetje overgebruikt nu.quote:Op zaterdag 9 december 2017 00:52 schreef captaintokyo het volgende:
Een beetje ongeloofwaardig dat Elliot zo makkelijk bij the Dark Army binnen kan komen. Verder vond ik het een goede aflevering. Hopelijk komt er nog een vierde seizoen.
Zei White Rose op het einde niet iets dat ze JUIST willen dat ie precies dat deed?quote:Op zaterdag 9 december 2017 00:52 schreef captaintokyo het volgende:
Een beetje ongeloofwaardig dat Elliot zo makkelijk bij the Dark Army binnen kan komen. Verder vond ik het een goede aflevering. Hopelijk komt er nog een vierde seizoen.
Lijkt me ook. Ze zijn m immers altijd n paar stappen voor. Hij zal dus wel weer gebruikt worden.quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:06 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Zei White Rose op het einde niet iets dat ze JUIST willen dat ie precies dat deed?
"What would you do, if you had your way?"
Dat ze hem dus juist gemakkelijk toegang hebben gegeven voor een reden?
Dat ging er toch over dat White Rose wilde dat Elliot blijft leven, maar volgens die handlanger mag Elliot z'n vader achterna. Dood dus. De kans bestaat dat ze weten dat Elliot ze gehackt heeft. Of dat ze het bewust hebben toegelaten, maar daar zijn in de vorige aflevering volgens mij geen aanwijzigingen voor gegeven.quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:06 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Zei White Rose op het einde niet iets dat ze JUIST willen dat ie precies dat deed?
"What would you do, if you had your way?"
Dat ze hem dus juist gemakkelijk toegang hebben gegeven voor een reden?
Dit dacht ik ook. Dat knechtje van White Rose leek ook helemaal verbaasd dat Eliott en Darlene tegenstrijdige dingen deden/zeiden. Dus ik denk dat ze er gewoon in getrapt zijn. Wat natuurlijk best welquote:Op dinsdag 12 december 2017 15:06 schreef captaintokyo het volgende:
[..]
Dat ging er toch over dat White Rose wilde dat Elliot blijft leven, maar volgens die handlanger mag Elliot z'n vader achterna. Dood dus. De kans bestaat dat ze weten dat Elliot ze gehackt heeft. Of dat ze het bewust hebben toegelaten, maar daar zijn in de vorige aflevering volgens mij geen aanwijzigingen voor gegeven.
quote:
Die begint iig al te vermoeden dat haar baas geen zuivere koffie is.quote:Op woensdag 13 december 2017 22:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat dom nog heel erg aan de kant van elliot en darlene komt te staan. Maar dat vermoeden heb ik al sinds seizoen 2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op donderdag 14 december 2017 12:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja wat een goede character. Die Chinese bang bang is ook top. Al vaker gehoord, alleen geloof niet dat dat in deze serie was.
quote:Op donderdag 14 december 2017 14:23 schreef lord_bono het volgende:
Prima seizoen![]()
Wie was die gast nu op het einde? Iemand uit de gevangenis?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ditquote:
quote:Op donderdag 14 december 2017 21:41 schreef seto het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij was dat meer het feit dat ze op dat moment echt even iemand nodig had om de schuld te kunnen geven en Darlene was zo ongelukkig om diegene te zijn. Ze kon moeilijk / durfde niet tegen The Dark Army zo uitvallen na de behandeling die ze zojuist had gekregen van hen. Darlene is dan een veel makkelijker doelwit. Waarschijnlijk redeneert zij dat als Darlene niet haar pasje had proberen te stelen, ze nooit in de situatie waren beland waarin ze zich in de finale bevonden, en dat zij niet was gedwongen om voor The Dark Army te moeten gaan werken.quote:Op donderdag 14 december 2017 09:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vaag dat Dom, Darlene opeens helemaal kut vindt ofzo. Ze somde in die auto toch zelf op wat voor shit die FBI director allemaal had uitgespookt? Hoezo is dan alles de schuld van Darlene zij heeft daar lijkt me heel weinig aandeel in.
Ah ik dacht zola al te herkennenquote:
Is ook niet heel raar toch als je dat net hebt meegemaakt en realiseert in welke situatie je nu zit, dan zou ik denk ik ook wel pissig zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2017 09:24 schreef Xurk het volgende:
[..]
Volgens mij was dat meer het feit dat ze op dat moment echt even iemand nodig had om de schuld te kunnen geven en Darlene was zo ongelukkig om diegene te zijn. Ze kon moeilijk / durfde niet tegen The Dark Army zo uitvallen na de behandeling die ze zojuist had gekregen van hen. Darlene is dan een veel makkelijker doelwit. Waarschijnlijk redeneert zij dat als Darlene niet haar pasje had proberen te stelen, ze nooit in de situatie waren beland waarin ze zich in de finale bevonden, en dat zij niet was gedwongen om voor The Dark Army te moeten gaan werken.
Hij is gewoon een free operator die helemaal in lijn zit met de filosofie van the dark army en dus zo'n beetje kan doen en laten wat hij wil en hoe hij het wil.quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:24 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Wat begon als een extreem voorspelbare scène werd toch helemaal gered door Bobby Cannavale
Wel benieuwd wat zijn achtergrondverhaal nu is, hij heeft veel meer macht binnen de Dark Army dan je dus zou denken.
F&S / [USA] Mr. Robot #3 - User/System/smpt_files/fsociety.dat ...?quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:33 schreef marcodej het volgende:
Met aflevering 1 van seizoen 3 begonnen.
Kan iemand Deel 3 van dit topic vinden?
SPOILER: X-files spoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Dat is wel een goed idee sowieso wel een leuke serie denk ik om met een andere bril naar te kijken. Leuk de eerste keer vanwege de plotwendingen en de tweede keer leuk met de plotwendingen in het achterhoofd.quote:Op maandag 15 januari 2018 23:28 schreef marcodej het volgende:
Ik denk dat ik dit, als het helemaal klaar is, nog eens van voor tot achter terug ga kijken.
Lekker vaag wel, worden het wel gewoon 8 afleveringen? Jammer dat ze niet langer doorgaan ik dacht dat oorspronkelijk het plan was. Al moet ik zeggen dat kortere series vaak beter het niveau weten te behouden.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 14:07 schreef Flitskikker het volgende:
"‘Mr. Robot’ Season 4 Will Be One Long Christmas Special, Says Sam Esmail"
https://www.indiewire.com(...)-special-1202129012/
Zal dan wel eind dit jaar pas komen vrees ik
Ben benieuwd ga wel even de vorige seizoenen terug kijken danquote:Op zaterdag 18 mei 2019 14:07 schreef Flitskikker het volgende:
"‘Mr. Robot’ Season 4 Will Be One Long Christmas Special, Says Sam Esmail"
https://www.indiewire.com(...)-special-1202129012/
Zal dan wel eind dit jaar pas komen vrees ik
Volgens "bronnen" 12:quote:Op zondag 19 mei 2019 00:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lekker vaag wel, worden het wel gewoon 8 afleveringen? Jammer dat ze niet langer doorgaan ik dacht dat oorspronkelijk het plan was. Al moet ik zeggen dat kortere series vaak beter het niveau weten te behouden.
Bronquote:Today, USA Network revealed the first official creative asset connected to Season 4 of Mr. Robot -- the show's iconic fsociety mask made with bloody drips in the snow. Teased at their "Farewell to Mr. Robot" panel at the Tribeca Film Festival this April, the final season will be one long Christmas special.
Creator, showrunner and director Sam Esmail had this to say: "Later this year, we'll premiere the final season of Mr. Robot. This season is something I'm truly proud of and cannot wait to share with fans. With that said, I already teased that the final season would take place over the 2015 Christmas holiday, but I will take it one step further. The final season will be a one filled with answers, hacking and blood."
Mr. Robot follows Elliot Alderson (Rami Malek), a cyber-security engineer who, along with Mr. Robot (Christian Slater) and fsociety, starts a revolution to change the world. Season 4 will pick up where the third season finale left off, delving into the pros and cons of Elliot hitting "send" on the email that could reverse 5/9. The series stars Academy and Emmy Award winner Malek, Golden Globe Award winner Slater, Portia Doubleday, Carly Chaikin, Martin Wallström, Grace Gummer, Michael Cristofer and Emmy Award nominee BD Wong.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op donderdag 29 augustus 2019 11:48 schreef Flitskikker het volgende:
Vanaf 6 oktober, 13 afleveringen.
Kijk wel iets van een samenvatting terug. Je vergeet stiekem veel.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:
6 oktober is zondag al(geen tijd gehad om de vorige seizoenen terug te kijken helaas... )
Ja heel veel.. daarom wilde ik ook de vorige seizoenen kijken.. maar tijd hè...quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:53 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Kijk wel iets van een samenvatting terug. Je vergeet stiekem veel.
6 oktober is dan hier maandagochtend? Hmm, dat is wel weer jammer met werken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:
6 oktober is zondag al(geen tijd gehad om de vorige seizoenen terug te kijken helaas... )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door EP3 op 08-10-2019 18:17:15 ]"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 17:54 schreef EP3 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een epische serie blijft dit toch ook en wat een manier om een seizoen te beginnen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 19:30 schreef Flitskikker het volgende:
Viel n beetje tegen, idd. Maar wel weer n leuk detail.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Lijkt me van toepassing op een heel aantal personen bijvoorbeeld Elliott die sowieso al seizoenen lang met zijn bewustzijn worstelt en hoe de wereld draait. Ik denk dat dit idee ook terugkomt als bijvoorbeeld Tyrell en Elliott tegen elkaar zeggen you just see in front of you but not what is above you. Of bij Angela die blijkbaar in het nog mysterieuze verhaal van Whiterose geloofde en zichzelf een tijdje wijsmaakte dat het allemaal wel goed zou komen met die doden in de 71 opgeblazen gebouwen. Waar dat dan verder toe moet leiden geen idee, ik neem aan dat Elliott ons nog steeds niet een onbetrouwbare verteller is en dat dus ook een deel van de laatste aflevering door hem verbeeld is zoals hij de gevangenis verbeeldde.quote:The fish bowl is an interesting analogy to our own difficulties in understanding the realities of our universe and of our consciousness. Simply put — one cannot see the whole from inside the fish bowl.
Ik dacht al dat dit het geval was. Ik heb het idee dat:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
quote:Op maandag 21 oktober 2019 18:35 schreef TigerXtrm het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:50 schreef Flitskikker het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]Klopt, er is in de serie nooit iets over gezegd tenzij je de cryptische rants van Angela meeneemtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het is een hele populaire theorie dat dit het doel is van het project van Whiterose wat naar de Congo moet.
Deze aflevering voelde echt als een deel van seizoen 1, nostalgisch!Alles m.b.t. het hacken van de laptop van Olivia was genieten, evenals het persoonlijke stuk vanaf het moment dat hij / Mr. Robot haar in de bar aanspreekt. Ik had niet gedacht dat zij zo interessant zou zijn en dat ik na een halve aflevering al zoveel empathie zou voelen jegens haar. Dat maakt het extra pijnlijk dat ze waarschijnlijk een zelfde soort einde als Shayla zal kennen (nadat Elliot via haar credentials de Deus Group pijnigt), al zij het dan door toedoen van The Dark Army i.p.v. Vera.
Speaking of Vera -- ik vind hem in het grote verhaal nog altijd een beetje misplaatst (wat dat betreft paste hij veel beter in seizoen 1 maar nu is hij maar een vliegje als je kijkt waar het verhaal allemaal zich naartoe heeft ontwikkeld) maar hij steelt wel iedere scène waar hij in zitIk hoop dat hij op een gegeven moment ook betrokken raakt bij het hele E Corp / Dark Army / Deus Group stuk, zou zomaar een wild card kunnen zijn die voor onvoorspelbare dingen zorgt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind de serie er trouwens ook gewoon erg mooi uitzien. Er is een scene waarin de jonge whiterose met zijn partner praat dat hij precies voor een soort kunstwerk staat waardoor het lijkt alsof hij lange haren heeft (in een soort hanekam) als ware aankondigend dat de travestie scene eraan zit te komen. Ook erg leuk dat ze in het midden lieten we van de twee whiterose was omdat het dus whiterose is die aangeeft "jij ook altijd met je horloge" een eigenschap die hij dus later overneemt.
Erg mooie aflevering...Uh het is toch wel duidelijk welke van die twee White-rose was? Degene met dat Horloge, hij heeft nog dezelfde tick. Wat hij over heeft genomen is de travestie en bijvoorbeeld die jurk die hij wilde dragen als zijn project in Congo aankomt, dat is de jurk die zijn lover droeg. Zijn lover pleegde zelfmoord omdat hij niet in China wilde blijven maar White-Rose zei dat hij zo meer invloed kreeg, dat is ook zo anders was hij nooit defensieminister van China geworden. Ik kan er natuurlijk naast zitten maar volgens mij niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder inderdaad eens dat het prachtig gefilmd is vaak met van die nadruk op symboliek enzo.![]()
nee juist niet hij want die met het horloge pleegde zelfmoord... hij heeft de tik overgenomen van zijn partner... whiterose is de travestiet.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 19:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Degene met dat Horloge, hij heeft nog dezelfde tick
Je hebt gelijk inderdaad, even teruggekeken en degene met het horloge pleegt inderdaad zelfmoord. Laten we het er maar op houden dat ik Chinezen niet goed uit elkaar kan houden ^^quote:Op donderdag 24 oktober 2019 22:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nee juist niet hij want die met het horloge pleegde zelfmoord... hij heeft de tik overgenomen van zijn partner... whiterose is de travestiet.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 00:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je hebt gelijk inderdaad, even teruggekeken en degene met het horloge pleegt inderdaad zelfmoord. Laten we het er maar op houden dat ik Chinezen niet goed uit elkaar kan houden ^^
Vond dat horloge denk ik ook bij Whiterose passen omdat hij daar al een carriereman was. Ik bedoel die partner van hem wil naar de US maar hij had liever een hogere promotie.
Verwarring? Wie is er verward? Waar ben ik?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 09:02 schreef EP3 het volgende:
Ik geloof niet dat Sam Esmail met die scène(s) voor ogen had om zoveel verwarring te zaaien, heren.
Dat hebben jullie denk ik toch echt helemaal op eigen kracht gedaan.
Leuk stukje character development ja, maar we zijn geen steek verder gekomen inderdaad. En wat de fuck heeft Wellick nou weer in de sneeuw gevondenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:29 schreef EP3 het volgende:
Vreemde aflevering, die ik inhoudelijk niet heel sterk vond. Wel weer prachtige beelden.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:22 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
En wat de fuck heeft Wellick nou weer in de sneeuw gevonden
en is dit het laatste wat we van hem gezien hebben? Hij is vaker wel opeens weer terug gekomen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:22 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Leuk stukje character development ja, maar we zijn geen steek verder gekomen inderdaad. En wat de fuck heeft Wellick nou weer in de sneeuw gevonden
Ik overweeg ineens... wat als het Wellick is? Dat hij al die tijd gewoon ook een persoonlijkheid wasquote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:00 schreef planethugo het volgende:
[..]
en is dit het laatste wat we van hem gezien hebben? Hij is vaker wel opeens weer terug gekomen.
Vraag me ook af wie de 3de persoon van Mr Robot is zoals we eind aflevering 2 merkte....
Ja maar dat is dus aan het einde van seizoen 2 of drie al eens gesuggereerd en toen ontkracht. Ik weet alleen niet meer met welke argumenten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:11 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik overweeg ineens... wat als het Wellick is? Dat hij al die tijd gewoon ook een persoonlijkheid wasDeze aflevering focuste wel heel erg op hun drieën en we zien in dit seizoen ook duidelijk dat Elliot en Mr. Robot samen scenes delen waarbij andere mensen de 'actieve' persoonlijkheid toespreken. Wordt wel erg verwarrend maar op dit pun zou weinig me nog verbazen
Edit: Bosbeetle was me net voor![]()
ja dat dacht ik ook tijdens het kijken van ep 3, maar ik weet het niet. Die vrouw nu ook herkende Wellick, en ze zijn beide zo verschillend ook en hebben interacties tegelijk gehad op andere locaties met mensen die hen beide kennen. Whiterose wilde Wellick ook aanstellen als directeur en zat tegelijk achter Elliot aan bijvoorbeeld. Maar wie weetquote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk toch elke keer weer dat wellick en elliot toch dezelfde zijn, dat is al een keer ontkracht in de serie maar ik weet niet meer hoe. Volgensmij omdat wellick elliot wel wilde neerschieten ofzo.. en dat dat dan zelfmoord zou zijn... maar toch als je ze zo met zijn drieën gezamelijk door het bos zag lopen... nooit van elkaar wijkend. Aan de andere kant liep wellick wel gewond weg en was hij alleen gewond. Ben ook erg benieuwd naar meneer of mevrouw 3.
Ja het zou ook bijna niet kunnen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:15 schreef planethugo het volgende:
[..]
ja dat dacht ik ook tijdens het kijken van ep 3, maar ik weet het niet. Die vrouw nu ook herkende Wellick, en ze zijn beide zo verschillend ook en hebben interacties tegelijk gehad op andere locaties met mensen die hen beide kennen. Whiterose wilde Wellick ook aanstellen als directeur en zat tegelijk achter Elliot aan bijvoorbeeld. Maar wie weet
Ah, ja dat maakt het wel wat onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:15 schreef planethugo het volgende:
[..]
ja dat dacht ik ook tijdens het kijken van ep 3, maar ik weet het niet. Die vrouw nu ook herkende Wellick, en ze zijn beide zo verschillend ook en hebben interacties tegelijk gehad op andere locaties met mensen die hen beide kennen. Whiterose wilde Wellick ook aanstellen als directeur en zat tegelijk achter Elliot aan bijvoorbeeld. Maar wie weet
Daarom, ik heb het in het begin ook even gedacht maar het werd al snel duidelijk dat dit niet het geval kon zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:58 schreef EP3 het volgende:
Wellick had/heeft duidelijk een eigen verhaallijn en wordt - in tegenstelling tot Mr. Robot - voortdurend erkend ( en herkend ) door anderen. Ook buiten de aanwezigheid van Elliot om. Dat kan echt niet.
Wat nou als Wellick in de scènes zonder Elliot gewoon zichzelf is en Elliot een persoonlijkheid van Wellick is? Kan mij zelf niet herinneren hoe haalbaar zoiets is in de vorige seizoenen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:58 schreef EP3 het volgende:
Wellick had/heeft duidelijk een eigen verhaallijn en wordt - in tegenstelling tot Mr. Robot - voortdurend erkend ( en herkend ) door anderen. Ook buiten de aanwezigheid van Elliot om. Dat kan echt niet.
Haha ja, ook echt dat hij nog uitliep op die agenten (waarschijnlijk met conditietraining op opleiding)quote:Op maandag 4 november 2019 22:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Holy shit Eliott moet wel de fitste junk op TV zijn.
Ik heb ook totaal niet doorgehad dat er op 2 zinnen na niets gezegd werd, dus dat betekent wel dat het een fucking goeie aflevering wasquote:Op woensdag 6 november 2019 01:22 schreef Henno het volgende:
Al die ongeloofwaardige geluksmomenten en onmogelijk te plannen situaties tijdens zo'n heist zijn natuurlijk gewoon een hommage aan het genre, maar 2 dingen gaan me net wat te ver:
- Geen enkele 3d printer kan zo snel printen, en dat type met zo'n rol filament haalt zeker niet de benodigde resolutie van een vingerafdruk.
- Amerikaanse politie die op geen enkel moment het idee heeft om eens een pistool te trekken, ik bedoel probeer na een minuut rennen op z'n minst een waarschuwingsschot
Omdat ik serieus pas achteraf doorhad dat er maar twee zinnen werden gesproken in de hele aflevering vergeef ik het ze.
Elliot is wel blank natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2019 01:22 schreef Henno het volgende:
- Amerikaanse politie die op geen enkel moment het idee heeft om eens een pistool te trekken, ik bedoel probeer na een minuut rennen op z'n minst een waarschuwingsschot
Dat is wel een goedequote:Op dinsdag 12 november 2019 21:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
OK, ik heb 'm door. Wij zijn de derde persoonlijkheid.
Waarom niet overtuigend dan? Ik vond Vera eerlijk gezegd een vrij nutteloze toevoeging maar het is/was in deze aflevering toch wel een mooi karakter. Bijna jammer dat hij dood is. Ik dacht wel dat het allemaal wat te lang duurde. Ik bedoel ze draaien bijna de hele aflevering om deze reveal heen en hij was nou niet echt schokkend. In die zin kan ik een anticlimax goed voorstellen, hoe gaan ze dit goed afronden.quote:Op maandag 18 november 2019 11:01 schreef EP3 het volgende:
Derde aflevering op rij die ik niet erg overtuigend vond. Vrees dat ik me moet gaan voorbereiden op een anticlimax.
Niet overtuigend !? Deze aflevering is de sleutel tot alles. Met briljant acteerwerk op de koop toe.quote:Op maandag 18 november 2019 11:01 schreef EP3 het volgende:
Derde aflevering op rij die ik niet erg overtuigend vond. Vrees dat ik me moet gaan voorbereiden op een anticlimax.
Acteerwerk was goed maar de sleutel van alles lijkt me nogal overdreven. Het was toch al een tijd duidelijk dat Eliott zijn geheugen gaten laat zoals bijvoorbeeld bij de 5/9 hack. In die zin was het maar een heel klein stapje dat we nu weten waarom dat is.quote:Op maandag 18 november 2019 16:22 schreef jaco het volgende:
[..]
Niet overtuigend !? Deze aflevering is de sleutel tot alles. Met briljant acteerwerk op de koop toe.
Ze hadden die onthulling - die ik overigens ook niet bepaald schokkend vond - prima zonder die Vera afgekund. En het is nogal veel gevraagd om in een drugsverslaafde psychopaat die zonder pardon iemand omlegt omdat ie in zijn ogen nutteloos is tegelijkertijd een empathische jongen te zien die heel begaan is met het lot van een ander. Ook als 'die ander' in diezelfde ogen een held is. - Zijn karakter, verhaallijn en motivaties zijn gewoon niet erg geloofwaardig en voegen mi weinig toe.quote:Op maandag 18 november 2019 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom niet overtuigend dan? Ik vond Vera eerlijk gezegd een vrij nutteloze toevoeging maar het is/was in deze aflevering toch wel een mooi karakter. Bijna jammer dat hij dood is. Ik dacht wel dat het allemaal wat te lang duurde. Ik bedoel ze draaien bijna de hele aflevering om deze reveal heen en hij was nou niet echt schokkend. In die zin kan ik een anticlimax goed voorstellen, hoe gaan ze dit goed afronden.
quote:Op dinsdag 19 november 2019 02:04 schreef BlackNero het volgende:
Wat een aflevering. Ik heb hier echt van genoten.
quote:The Acts corresponded with the stages of grief.
Stage 1: Denial - Elliot is in denial about the whole situation
Stage 2: Anger - Mr. Robot goes in on Vera
Stage 3: Bargaining - Elliot bargains for Krista's life
Stage 4: Depression - The whole twist
Stage 5: Acceptance - Vera helped him accept what happened
Nee Eliott 3 lijkt gewoon een stuk aggressievere en minder empathische versie van Eliott te zijn. Je kon het goed zien in zijn gesprek met Wellick waar hij eerst zoiets zegt als I didn't care about you at all at any point en vervolgens als hij weer zijn 'normale' personage is gaat hij dan toch met Wellick praten en wil hem niet achter laten.quote:Op dinsdag 19 november 2019 09:55 schreef viagraap het volgende:
Ik zie online nog steeds verwarring over een vermeende derde persoonlijkheid, maar dat is toch gewoon de kijker? Elliot praat niet meer met ons, Mr Robot deed dit wel nog om zijn zorgen over Elliot met ons te delen. That's it.
wie wat waar...?quote:
Ja, de laatste afleveringen waren mi al niet erg overtuigend/geloofwaardig. Dus ik had al rekening gehouden met een anti-climax. Maar de relatief eenvoudige manier waarop Whiterose&Co uiteindelijk terzijde worden geschoven is alsnog teleurstellend, ja.quote:Op dinsdag 3 december 2019 00:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vind het nogal tegenvallen dat de Dark Army en die Deus groep zo makkelijk te pakken bleken. Kom op zeg al hun geld op een plek? Die plek zo meh beveiligen? Nogal ongeloofwaardig dat ze zo'n chokehold op bijvoorbeeld de FBI hebben maar dat Eliott ongrijpbaar blijft.
Ik begreep het 2FA verhaal ook niet helemaal. Als je als lid van Deus een onverklaarbare chaos ziet uitbreken tijdens een vergadering, dan ga je toch niet achteloos een 2FA check authoriseren.quote:Op dinsdag 3 december 2019 00:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vind het nogal tegenvallen dat de Dark Army en die Deus groep zo makkelijk te pakken bleken. Kom op zeg al hun geld op een plek? Die plek zo meh beveiligen?
Dat deden ze ook niet. Darlene kaapte de 2FA codes die naar iedere telefoon werden gestuurd om daar vervolgens de transactie mee goed te keuren.quote:Op dinsdag 3 december 2019 04:21 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik begreep het 2FA verhaal ook niet helemaal. Als je als lid van Deus een onverklaarbare chaos ziet uitbreken tijdens een vergadering, dan ga je toch niet achteloos een 2FA check authoriseren.
Er is nog altijd sprake van een derde persoonlijkheid. Daarnaast is Elliott altijd onbetrouwbaar geweest richting zijn publiek. Het hoe en waarom zal dan wel bekend worden in de laatste afleveringen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vorig seizoen haalde Eliott die shipping hack waar ze hem nog steeds voor nodig hebben toch ook vanuit het ene op het andere moment uit zijn hoge hoed?
Ja natuurlijk, ik weet verder ook niet hoe het af gaat lopen misschien komen er nog geweldige pay-offs maar ik verwacht er op dit moment niet al te veel van. Blijft een heerlijke serie om te kijken hoor maar voor mij blijft het verhaal nu flink achter bij het visuele spectakel en de prestaties van de acteurs.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:41 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Er is nog altijd sprake van een derde persoonlijkheid. Daarnaast is Elliott altijd onbetrouwbaar geweest richting zijn publiek. Het hoe en waarom zal dan wel bekend worden in de laatste afleveringen.
Ik denk dat de lovende recensies terecht zijn. Je geeft aan dat het verhaal je tegenvalt. Als je op de plot focust dan kan ik me die teleurstelling voorstellen. Ik meen dat we in Season 4 vooral de de thematiek en de vormgeving moeten waarderen. Een aflevering in de vorm van een toneelstuk met een therapie sessie onder dwang en een andere aflevering geheel zwijgend. Voorlopig vind ik Season 4 de beste en wat ik in de Mr Robot Reddit en de IMDB ratings terug zie, zijn veel kijkers dat met me eens.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vorig seizoen haalde Eliott die shipping hack waar ze hem nog steeds voor nodig hebben toch ook vanuit het ene op het andere moment uit zijn hoge hoed? Die lovende recensies is denk ik net als bij GoT, dat was ook al seizoenen lang matig terwijl het grootste deel van de fans lyrisch bleef.
Lijkt erop dat je ongelijk hebt gekregen.quote:Op maandag 9 december 2019 19:58 schreef EP3 het volgende:
Nou, deze aflevering bevestigt wel heel hard dat de serie met de vorige aflevering al tot een einde is gekomen.
De komende afleveringen kan ik dus wel overslaan.
Als je daarmee insinueert dat deze aflevering me op andere gedachten heeft gebracht en ik de serie met deze wending opeens n stuk geloofwaardiger en/of interessanter vind, moet ik je helaas tegenspreken. Het tegendeel is eerder het geval.quote:Op maandag 16 december 2019 18:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt erop dat je ongelijk hebt gekregen.
Ik bedoel ermee dat als je zei dat episode 10 het einde van het verhaal was dat niet klopt. Of het een verbetering wordt weet ik ook niet. Maar in ieder geval krijg je niet alles mee als je de laatste afleeringen niet kijkt.quote:Op maandag 16 december 2019 20:35 schreef EP3 het volgende:
[..]
Als je daarmee insinueert dat deze aflevering me op andere gedachten heeft gebracht en ik de serie met deze wending opeens n stuk geloofwaardiger en/of interessanter vind, moet ik je helaas tegenspreken. Het tegendeel is eerder het geval.
Maar goed, ik kijk m uiteraard gewoon uit nu we bij de eindstreep zijn. Zo'n slappe zak ben ik dan ook wel weer.
Nu ja, de interesse in de afloop van de serie en de karakters was hier inmiddels dus al verdwenen.quote:Op maandag 16 december 2019 20:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee dat als je zei dat episode 10 het einde van het verhaal was dat niet klopt. Of het een verbetering wordt weet ik ook niet. Maar in ieder geval krijg je niet alles mee als je de laatste afleeringen niet kijkt.
Ja ik ben ook een stuk minder overtuigd van deze serie dan eerder, ik vind het tempo van dit seizoen ook gewoon slecht. Je hebt hele afleveringen waarin bijna niks gebeurd en dan ga je de voorlaatste opeens naar een alternate realiteit waar al lang naar gehint is? Zou hier dan niet wat meer tijd aan besteed moeten worden in plaats van die aflevering van vorige week die amper met het plot te maken lijkt te hebben. Of gaan ze er nu nog allemaal dat soort dingen bij slepen. In ieder geval hoop ik misschien tegen beter weten in dat het volgende week gaat zijn wow ze hebben het helemaal rondgekregen qua verhaal.quote:Op maandag 16 december 2019 21:17 schreef EP3 het volgende:
[..]
Nu ja, de interesse in de afloop van de serie en de karakters was hier inmiddels dus al verdwenen.
En deze aflevering heeft daar helaas ook geen verandering in weten te brengen.
Maar de serie heeft uiteraard genoeg kwaliteit om vermakelijk te blijven.
Ah ik begreep al niet waarom sommige websites het over de voorlaatste aflevering hadden bij die van gisteren.quote:Op maandag 16 december 2019 21:57 schreef Flitskikker het volgende:
Overigens de hele finale volgende week; de laatste twee als dubbelaflevering.
Mijn interpretatie is dat de machine van Whiterose z'n werk heeft gedaan, met blijkbaar nog een bug waardoor er inmiddels twee versies van Elliot zijn. Die bug is misschien de oorzaak van de malware die Elliot op het laatste moment heeft geinjecteerd?quote:Op donderdag 19 december 2019 01:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
Snap trouwens geen reet van dat einde, zit hij nou gewoon vast in zijn eigen hoofd? Dat dacht ik eerst de hele tijd dat hij toch nog aan die heroïnetrip uit aflevering 1 zat en daardoor allemaal zaken raar zag, maar dat zou een zwakke twist zijn. Net als dat alles een droom is of hij vastzit in zijn ideale wereld
Dat blijft wel een beetje vaag, want Whiterose pleegt natuurlijk zelfmoord vlak voor die machine z'n werk doet. Dat betekent dat Whiterose er zelf niet van mee krijgt, wat het hele verhaal een beetje nutteloos maakt achteraf. Het hele punt was juist dat hij weer bij z'n geliefde wilde zijn. Waarom dan jezelf door je kop schieten, seconden voor je dat doel weet te bereiken?quote:Op donderdag 19 december 2019 08:19 schreef jaco het volgende:
[..]
Mijn interpretatie is dat de machine van Whiterose z'n werk heeft gedaan, met blijkbaar nog een bug waardoor er inmiddels twee versies van Elliot zijn. Die bug is misschien de oorzaak van de malware die Elliot op het laatste moment heeft geinjecteerd?
De machine van Whiterose blijkt dus niet zozeer een tijdsmachine, maar een technologie om je naar een paralelle dimensie te verplaatsen. In deze dimensie is alles voor iedereen in orde.
Dat las ik hier ineens terug en dat kwam totaal niet in mijn hoofd op dat het die kant zou opgaan aangezien het altijd wel beperkt bleef tot "realisme" en niet de sci-fi kant op ging. Maar ik was dus meer bezig om zijn psychologie te doorgronden en waarom dit allemaal gebeurde dan dat ik echt iets erin zag met een parallel universum, ja misschien in zijn hoofd.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:19 schreef jaco het volgende:
[..]
Mijn interpretatie is dat de machine van Whiterose z'n werk heeft gedaan, met blijkbaar nog een bug waardoor er inmiddels twee versies van Elliot zijn. Die bug is misschien de oorzaak van de malware die Elliot op het laatste moment heeft geinjecteerd?
De machine van Whiterose blijkt dus niet zozeer een tijdsmachine, maar een technologie om je naar een paralelle dimensie te verplaatsen. In deze dimensie is alles voor iedereen in orde.
Zou wel kunnen met dat Virtual Reality bedrijf waar ze waren eerder in het seizoen, en dat hij er dan vaker is door een bug en code.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:17 schreef Xurk het volgende:
Wat als het gewoon een soort VR-machine is? Dan zou het nog steeds 'realistisch' zijn, al verklaart dat dan niet hoe Elliot 2x kan voorkomen binnen de VR omgeving
De dood van Whiterose is blijkbaar geen probleem voor de machine. We zien Whiterose immers als de rijkste vrouw ter wereld op de tv in de nieuwe dimensie.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:48 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat blijft wel een beetje vaag, want Whiterose pleegt natuurlijk zelfmoord vlak voor die machine z'n werk doet. Dat betekent dat Whiterose er zelf niet van mee krijgt, wat het hele verhaal een beetje nutteloos maakt achteraf. Het hele punt was juist dat hij weer bij z'n geliefde wilde zijn. Waarom dan jezelf door je kop schieten, seconden voor je dat doel weet te bereiken?
Ja, maar is dat de zelfde Whiterose? Er zijn immers ook 2 Elliots, waarvan de originele geen herinneringen heeft over de 'andere' wereld behalve die stukjes die hij nu door begint te krijgen.quote:Op donderdag 19 december 2019 14:45 schreef jaco het volgende:
[..]
De dood van Whiterose is blijkbaar geen probleem voor de machine. We zien Whiterose immers als de rijkste vrouw ter wereld op de tv in de nieuwe dimensie.
Dit is een filosofische vraag die zich altijd opdringt bij het reizen tussen 2 parallele dimensies. De serie The OA verkent dit vraagstuk ook op uitgebreide wijze.quote:Op donderdag 19 december 2019 15:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja, maar is dat de zelfde Whiterose? Er zijn immers ook 2 Elliots, waarvan de originele geen herinneringen heeft over de 'andere' wereld behalve die stukjes die hij nu door begint te krijgen.
Ja had je het toch goed voorspeldquote:Op maandag 23 december 2019 18:40 schreef EP3 het volgende:
Mja... Een metafysische ontknoping die me gestolen kan worden. Exact volgens verwachting.
Het verhaal was van te voren al helemaal uitgewerkt.quote:Op maandag 23 december 2019 20:04 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat een kut einde![]()
Heb je een toffe serie over hacken en politiek en revolutie, ga je op het einde doen alsof het allemaal om Elliot's inner demon's draaide. Wat is dit nou voor slecht schrijfwerk manDie hele verhaallijn is letterlijk pas het laatste seizoen bedacht, was daarvoor totaal geen sprake van. Maar de verhaallijn die al bijna vanaf het begin wordt geteased met klokken en personages die overtuigd zijn van andere dimensies, nee dat doen we af met een 'ja we hebben het net op tijd gestopt' zonder enige verdere uitleg. Flikker op
UGH! Frustratie. Zo'n teringhekel aan als series dit soort dingen doen. Waarom? Waarom zou je als schrijver zo'n ongelooflijk onbevredigend einde willen schrijven? Ik zei eerder al dat ik een Lost gevoel had bij die tweenalaatste aflevering, en nu weet ik waarom. Godverdomme.
Ja de haat zit diep
Dat maakt het misschien alleen maar erger en kan ik me bijna niet voorstellen, aangezien het laatste seizoen zo onsamenhangend was. De afleveringen op zichzelf kan ik waarderen, die waren goed gemaakt en goed gefilmd enzo. Maar verhaal technisch heb ik minstens de helft van dit seizoen proberen te bedenken hoe dit allemaal in vredesnaam samenhangt met het lopende verhaal van E-Corp, Whiterose, etc. Zo'n aflevering met Darlene en Dom, super leuk, mooi gefilmd, goed geschreven in isolatie, maar compleet overbodig voor het grotere verhaal en roept ook weer meer vragen op dan dat ie beantwoord. Voor een verhaal dat van begin tot eind is uitgewerkt blijven er echt veeeel te veel vragen open staan.quote:Op maandag 23 december 2019 20:27 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Het verhaal was van te voren al helemaal uitgewerkt.
Dit inderdaadquote:Op maandag 23 december 2019 20:27 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
En dit was juist een heel goed einde naar mijn mening.
Dit ja, het blijft een toffe serie maar het verhaal was blijkbaar echt maar bijzaak ofzo. Ik bedoel we kregen te zien waarom WR een andere wereld wilde maar we krijgen helemaal niets te horen over wat dan haar idee was? Waarom schieten die Dark Army gasten zichzelf allemaal zonder aarzeling dood dan? Omdat het cool is ofzo? In de eerdere seizoenen is er nog wat aandacht voor de fallout van de hacks, dit seizoen helemaa niets. etcetera etcetera. Ze hoeven van mij echt niet alles letterlijk uit te leggen maar op deze manier kan je ongeveer schrijven wat je wil qua verhaal want alles wat we zien kan echt zijn of zich afspelen in de geest van Eliott.quote:Op maandag 23 december 2019 20:41 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat maakt het misschien alleen maar erger en kan ik me bijna niet voorstellen, aangezien het laatste seizoen zo onsamenhangend was. De afleveringen op zichzelf kan ik waarderen, die waren goed gemaakt en goed gefilmd enzo. Maar verhaal technisch heb ik minstens de helft van dit seizoen proberen te bedenken hoe dit allemaal in vredesnaam samenhangt met het lopende verhaal van E-Corp, Whiterose, etc. Zo'n aflevering met Darlene en Dom, super leuk, mooi gefilmd, goed geschreven in isolatie, maar compleet overbodig voor het grotere verhaal en roept ook weer meer vragen op dan dat ie beantwoord. Voor een verhaal dat van begin tot eind is uitgewerkt blijven er echt veeeel te veel vragen open staan.
Het neigt vooral heel erg naar een "het was maar een droom" scenario en dat is echt absoluut not done om een verhaal mee af te sluiten. Aan het eind van een verhaal wil je antwoorden, en de enige antwoorden die we nu kregen zijn op vragen die niemand stelde.
quote:Op maandag 23 december 2019 20:27 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Eens ik was juist erg content met dit einde, alle hints hiervoor zaten al vanaf het eerste seizoen in de serie (zoals dat hij Darlene niet herkende) en het is zeker geen "Het was allemaal een droom"-einde.quote:Op maandag 23 december 2019 21:24 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Dit inderdaadjuist enorm sterk
Zouden we met zijn alle gekeken hebben als dat de premisse was?quote:Op dinsdag 24 december 2019 01:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
[..]
Sowieso draaide de serie meer om zijn psyche dan per se het ontmantelen van de society.
Ja want ik vond dat eigenlijk altijd veel boeiender dan het aanvallen van die Deus Group met wat hackers (vooral omdat dat onrealistisch was in mijn ogen waar die psychische stoornis werkelijk zo is)quote:Op dinsdag 24 december 2019 01:53 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Zouden we met zijn alle gekeken hebben als dat de premisse was?
100% mee eensquote:Op maandag 23 december 2019 20:27 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Nope ik vond dat echt het kutste gedeelte aan de serie, dat gejammer over zijn gesteldheid. Als ik dat soort drama wil zien kijk ik naar andere series, ik had hierbij echt niet het idee dat de focus op drama lag. Uiteindelijk is dat meerdere persoonlijkheden wel oké gedaan maar daarvoor keek ik niet.quote:Op dinsdag 24 december 2019 01:53 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Zouden we met zijn alle gekeken hebben als dat de premisse was?
Dan heb je 4 seizoenen niet zitten opletten. Heel seizoen 2 stond in het teken van z'n psychische gesteldheid. Daarnaast is het altijd meer een drama serie geweest dan een actie serie.quote:Op dinsdag 24 december 2019 02:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nope ik vond dat echt het kutste gedeelte aan de serie, dat gejammer over zijn gesteldheid. Als ik dat soort drama wil zien kijk ik naar andere series, ik had hierbij echt niet het idee dat de focus op drama lag. Uiteindelijk is dat meerdere persoonlijkheden wel oké gedaan maar daarvoor keek ik niet.
Dat alterego was gebaseerd op woede en dus erg emotioneel. Mr robot op bescherming dat is veel sterker dan woede.quote:Op dinsdag 24 december 2019 02:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Daarbij als we bijna de hele tijd naar het alter ego van Eliott hebben zitten kijken die wel tegen de wereld kan en wel shit doet had al dat gejammer over hoe sad Eliott wel niet is uberhaupt niet zo vaak terug hoeven komen laat dat lekker voor echte Eliott. Mr Robot was net zo goed een alter ego en die heeft geen traan gelaten.
Hier zat toch juist geen metafysica inquote:Op maandag 23 december 2019 18:40 schreef EP3 het volgende:
Mja... Een metafysische ontknoping die me gestolen kan worden. Exact volgens verwachting.
Echt totale onzin, het lijkt er meer op dat je zelf niet hebt zitten opletten.quote:Op dinsdag 24 december 2019 06:26 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Dan heb je 4 seizoenen niet zitten opletten. Heel seizoen 2 stond in het teken van z'n psychische gesteldheid. Daarnaast is het altijd meer een drama serie geweest dan een actie serie.
Wat, uit zo'n synopsis maak jij op dat het unstable gedeelte de focus van de serie is? Ik zou zeggen lees een samenvatting van het plot van S1 of S2 door, geen een legt de focus op Elliotts geestelijke gesteldheid, dat lijkt bijzaak niet de hoofdzaak.quote:Elliot, a brilliant but highly unstable young cyber-security engineer and vigilante hacker, becomes a key figure in a complex game of global dominance when he and his shadowy allies try to take down the corrupt corporation he works for.
Dat had een stuk leuker weggekeken als hij despite all his rage still just a rat in a cage was. Nu was het meer ondanks zijn sadness.quote:Op dinsdag 24 december 2019 08:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat alterego was gebaseerd op woede en dus erg emotioneel. Mr robot op bescherming dat is veel sterker dan woede.
Ik zou het pas echt kut hebben gevonden als er daadwerkelijk een machine was waarmee men naar parallelle universa kon. Dit was gewoon een prima einde in lijn met het thema van de serie. Men lijkt nog wel eens te vergeten dat de ontknoping van het eerste seizoen ook was dat één van de hoofdpersonen denken in het hoofd van de ander zat.quote:Op donderdag 26 december 2019 19:16 schreef planethugo het volgende:
wat een kut einde van een briljante serie zeg. Zit je hele seizoen op het puntje van je stoel, komt de ontknoping en opeens doet helemaal niks meer ertoe. Hebben we altijd in het brein gekeken van iemand die coma lag, of wat was het de uitleg. Tering hej hoe kan je een serie kut eindigen. Krijg echt lost vibes, maar dan vond ik dat van lost er nog meer bij passen.
Zo zie ik het niet. Alles wat je hebt gezien was echt. De five nine hacks waren echt, wat hij (mastermind) heeft gedaan was echt. Whiterose was echt. Het enige wat je niet gezien hebt is de 'echte' Elliot. Wat wij/jij als Elliot zagen was zijn 'mastermind' persoonlijkheid, net als je al de hele serie ook mr robot hebt.quote:Op donderdag 26 december 2019 19:16 schreef planethugo het volgende:
wat een kut einde van een briljante serie zeg. Zit je hele seizoen op het puntje van je stoel, komt de ontknoping en opeens doet helemaal niks meer ertoe. Hebben we altijd in het brein gekeken van iemand die coma lag, of wat was het de uitleg. Tering hej hoe kan je een serie kut eindigen. Krijg echt lost vibes, maar dan vond ik dat van lost er nog meer bij passen.
Dan heb je het niet begrepen, hij lag alleen een paar weken in coma na die explosie in die kerncentrale maar alles daarvoor was gewoon echt.quote:Op donderdag 26 december 2019 19:16 schreef planethugo het volgende:
Ik krijg echt flashbacks naar het LOST-topic na die series finalequote:Op donderdag 26 december 2019 19:16 schreef planethugo het volgende:
de verwarring was vooral op het allerlaatst, eerst leek het allemaal een droom, of dat hij een soort vercrackte zwerver was de hele serie door die dingen zag en zich inbeelde zoals je hem in de metro of voor het E corp gebouw zag roepen dat ie alles kapot ging maken (oid), daarna zegt darlene iets waardoor dat toch niet bleek maar daarna wordt gezegd dat ie het los moet laten oid.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:36 schreef Xurk het volgende:
[..]
Ik krijg echt flashbacks naar het LOST-topic na die series finaleEn dat terwijl ik eerder in dit topic juist uiteen heb gezet hoe ze mijns inziens in de series finale van Mr. Robot expliciet bepaalde keuzes hebben gemaakt waarmee voorkomen wordt dat mensen zo'n verwarring als hierboven ervaren, zoals bij LOST gebeurde.
dan heb ik het idd verkeerd begrepen blijkbaarquote:Op donderdag 26 december 2019 21:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan heb je het niet begrepen, hij lag alleen een paar weken in coma na die explosie in die kerncentrale maar alles daarvoor was gewoon echt.
Wat vooral niet echt was was dat Elliot maar een deel van de persoonlijkheid was en niet de echte Elliot die we blijkbaar niet kennen. Al maakt dat niet zoveel uit want eigenlijk is welke persoonlijkheid van mensen met zo'n stoornis echt.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:47 schreef planethugo het volgende:
[..]
dan heb ik het idd verkeerd begrepen blijkbaar
paar dagen geleden heb ik het vrij laat gekeken, daarna gegoogled en daar was men het erover eens dat eigenlijk alles in de serie niet echt was. Als ik nu die site op zoek is dat aangepast, blijkbaar was men er daar ook nog niet over uit...
Hoe dan ook, beetje jammer dat het zo eindigt met zo een vaag gedoe. ja de serie was ook vaker vaag maar dit is de overtreffende trap. Dit seizoen was zo goed en vaker zo spannend, dat had ik ook van de finale verwacht.
Ja als er echt meerdere dimensies ofzo waren dan was het ook niks geweest. Dat past echt helemaal niet erbij. Dat heb ik ook geen moment gedacht dat zoiets eraan zat te komen eigenlijk.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat vooral niet echt was was dat Elliot maar een deel van de persoonlijkheid was en niet de echte Elliot die we blijkbaar niet kennen. Al maakt dat niet zoveel uit want eigenlijk is welke persoonlijkheid van mensen met zo'n stoornis echt.
Ik vond het daarom wel een goed einde omdat het een goede afsluiting was van de psyche van Elliot, en het niet de scifi tour op ging.
Nee zoiets kan je niet introduceren in de laatste drie afleveringen.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:55 schreef planethugo het volgende:
[..]
Ja als er echt meerdere dimensies ofzo waren dan was het ook niks geweest. Dat past echt helemaal niet erbij. Dat heb ik ook geen moment gedacht dat zoiets eraan zat te komen eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |