abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 december 2019 @ 22:30:27 #181
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_190240974
Waarom moet deze serie binnenkort afgelopen zijn? ;(

Sinds Breaking Bad heb ik niet zo genoten van een consequent hoog niveau en toevallig deed deze aflevering mij aan "Ozymandias" denken, in de zin van dat het als een soort apotheose voor de serie fungeert waar we al jaren naartoe werken. Maar dat er tegelijkertijd hierna nog een paar afleveringen te gaan zijn :D

Ik verwacht ook dat dit de laatste cyber thriller heist aflevering van de serie zal zijn geweest en dat de resterende afleveringen het persoonlijke (psycho-drama) aspect zal afwikkelen. Hoe dan ook, kom maar door!
  Moderator maandag 2 december 2019 @ 22:36:25 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190241075
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2019 19:33 schreef EP3 het volgende:
Nou, dat was, euh... radicaal.
wie wat waar...?

Nu rest ons alleen nog nog wat voor raket whiterose aan het bouwen is.... en naar welke nieuwe wereld ze wil... ofzo...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190242381
Vind het nogal tegenvallen dat de Dark Army en die Deus groep zo makkelijk te pakken bleken. Kom op zeg al hun geld op een plek? Die plek zo meh beveiligen? Nogal ongeloofwaardig dat ze zo'n chokehold op bijvoorbeeld de FBI hebben maar dat Eliott ongrijpbaar blijft.
  dinsdag 3 december 2019 @ 00:31:49 #184
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190242634
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 00:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vind het nogal tegenvallen dat de Dark Army en die Deus groep zo makkelijk te pakken bleken. Kom op zeg al hun geld op een plek? Die plek zo meh beveiligen? Nogal ongeloofwaardig dat ze zo'n chokehold op bijvoorbeeld de FBI hebben maar dat Eliott ongrijpbaar blijft.
Ja, de laatste afleveringen waren mi al niet erg overtuigend/geloofwaardig. Dus ik had al rekening gehouden met een anti-climax. Maar de relatief eenvoudige manier waarop Whiterose&Co uiteindelijk terzijde worden geschoven is alsnog teleurstellend, ja.

Vreemd genoeg zie en hoor ik om mij heen vrijwel alleen maar lyrische reacties mbt diezelfde afleveringen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_190243780
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 00:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vind het nogal tegenvallen dat de Dark Army en die Deus groep zo makkelijk te pakken bleken. Kom op zeg al hun geld op een plek? Die plek zo meh beveiligen?
Ik begreep het 2FA verhaal ook niet helemaal. Als je als lid van Deus een onverklaarbare chaos ziet uitbreken tijdens een vergadering, dan ga je toch niet achteloos een 2FA check authoriseren.

Maar ik ziet het door de vingers vanwege het geweldige camerawerk, licht en soundtrack.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 03-12-2019 04:33:49 ]
pi_190244863
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 04:21 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik begreep het 2FA verhaal ook niet helemaal. Als je als lid van Deus een onverklaarbare chaos ziet uitbreken tijdens een vergadering, dan ga je toch niet achteloos een 2FA check authoriseren.
Dat deden ze ook niet. Darlene kaapte de 2FA codes die naar iedere telefoon werden gestuurd om daar vervolgens de transactie mee goed te keuren.

Nog steeds beetje ongeloofwaardig, de beveiliging van een moderne bank, zeker bij een account met miljarden erop, is echt wel iets steviger dan een SMS code :') Maar goed, het blijft een serie, en wat 'hacken' in series betreft doen ze het goed :)
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 3 december 2019 @ 08:50:43 #187
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_190244893
Zij hebben niet zelf de 2FA uitgevoerd / geautoriseerd hè? Ze kregen er wel een melding van, maar toen had Elliot allang hun berichten onderschept en de daarin staande codes gebruikt.

Daarnaast is voor mijn gevoel de Dark Army helemaal niet zo 'makkelijk' beroofd -- deze hack wordt al heel het seizoen voorbereid. Eerst moest Elliot überhaupt op het juiste spoor komen en van het bestaan de Cyprus National Bank te weten komen via via via, vervolgens moest hij een persoon / zwakker schakel vinden die voor hen werkte, haar hacken, toen een manier vinden om bij Virtual Realty binnen te komen (o.a. fake persoon in hun database zetten, vingerafdrukken 3D printen, etc.) en dan op hun servers te geraken om daar sysadmin te worden en een backdoor te installeren. Vervolgens moest hij weer bij zijn gevonden 'zwakke schakel' een telefoontje laten plegen waardoor hij met genoemde backdoor gegevens kon hijacken en allerlei scripts klaar kon zetten. En tenslotte moest hij ervoor zorgen dat hij zowel via een telefoonmast als via 100 telefoons aan telefoonnummers kon komen zodat hij er een 2FA melding heen kon laten sturen en die vervolgens kon onderscheppen om het geld uit de rekening te halen.

Maar nee hoor, child's play :P
pi_190255381
Vorig seizoen haalde Eliott die shipping hack waar ze hem nog steeds voor nodig hebben toch ook vanuit het ene op het andere moment uit zijn hoge hoed? Die lovende recensies is denk ik net als bij GoT, dat was ook al seizoenen lang matig terwijl het grootste deel van de fans lyrisch bleef.
pi_190256401
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vorig seizoen haalde Eliott die shipping hack waar ze hem nog steeds voor nodig hebben toch ook vanuit het ene op het andere moment uit zijn hoge hoed?
Er is nog altijd sprake van een derde persoonlijkheid. Daarnaast is Elliott altijd onbetrouwbaar geweest richting zijn publiek. Het hoe en waarom zal dan wel bekend worden in de laatste afleveringen.
pi_190257678
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:41 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Er is nog altijd sprake van een derde persoonlijkheid. Daarnaast is Elliott altijd onbetrouwbaar geweest richting zijn publiek. Het hoe en waarom zal dan wel bekend worden in de laatste afleveringen.
Ja natuurlijk, ik weet verder ook niet hoe het af gaat lopen misschien komen er nog geweldige pay-offs maar ik verwacht er op dit moment niet al te veel van. Blijft een heerlijke serie om te kijken hoor maar voor mij blijft het verhaal nu flink achter bij het visuele spectakel en de prestaties van de acteurs.
  donderdag 5 december 2019 @ 19:47:36 #191
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_190287196
Prima afsluitend seizoen tot nu toe.
pi_190292640
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vorig seizoen haalde Eliott die shipping hack waar ze hem nog steeds voor nodig hebben toch ook vanuit het ene op het andere moment uit zijn hoge hoed? Die lovende recensies is denk ik net als bij GoT, dat was ook al seizoenen lang matig terwijl het grootste deel van de fans lyrisch bleef.
Ik denk dat de lovende recensies terecht zijn. Je geeft aan dat het verhaal je tegenvalt. Als je op de plot focust dan kan ik me die teleurstelling voorstellen. Ik meen dat we in Season 4 vooral de de thematiek en de vormgeving moeten waarderen. Een aflevering in de vorm van een toneelstuk met een therapie sessie onder dwang en een andere aflevering geheel zwijgend. Voorlopig vind ik Season 4 de beste en wat ik in de Mr Robot Reddit en de IMDB ratings terug zie, zijn veel kijkers dat met me eens.
  maandag 9 december 2019 @ 19:58:22 #193
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190351257
Nou, deze aflevering bevestigt wel heel hard dat de serie met de vorige aflevering al tot een einde is gekomen.
De komende afleveringen kan ik dus wel overslaan.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_190351794
Ik kijk het sowieso uit maar dit seizoen is wel matig zeg.
pi_190354088
Ik zat vol in de verwachting dat Dark Army het vliegtuig zou laten neerstorten of iets in die richting, zeker na die oude bekende die zei dat ze zich nergens druk over hoefde te maken. Darlene die het vliegtuig dan toch niet neemt en Dom wel had wel een heel emotioneel einde van de aflevering gemaakt. Liep een beetje met een sisser af zo.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 9 december 2019 @ 22:34:49 #196
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_190354646
—> romkom
heitieh
pi_190357333
Na het spektakel van de vorige aflevering wel een beetje een tegenvallende filler dit.
  dinsdag 10 december 2019 @ 10:02:02 #198
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_190359414
Het zou ook wel erg moeilijk zijn om de vorige aflevering gelijk weer te evenaren :P Deze is bewust als een soort van cool-down gebruikt denk ik waarbij tegelijkertijd ook ruimte was om een aantal verhaallijnen op het persoonlijk vlak af te sluiten. Wat ik overigens gewoon goed gedaan vond, mooie scènes met Darlene en Dom. Uiteindelijk hebben ze ook beiden zichzelf overwonnen, dus een soort van closure daar; Dom zullen we wel niet meer zien (in het hoofdverhaal althans).

Verder wel veel mooie beelden en framing in deze aflevering. En een cathartische scène met Darlene die officieel al het geld van de Deus Group verspreidde over alle normale mensen.

Het lijkt me ook wel duidelijk dat de resterende drie afleveringen een volledige focus op Elliot gaan hebben en daar nog genoeg actie in zal zitten rondom dat project van Whiterose.

Iedereen heeft natuurlijk het volste recht op zijn eigen mening, maar ik kan er niet bij hoe dit een matig seizoen wordt genoemd :o In mijn ogen echt samen met seizoen 1 de beste _O_
pi_190480792
Oké, dat was een interessante wending. :P
pi_190480974
quote:
15s.gif Op maandag 9 december 2019 19:58 schreef EP3 het volgende:
Nou, deze aflevering bevestigt wel heel hard dat de serie met de vorige aflevering al tot een einde is gekomen.
De komende afleveringen kan ik dus wel overslaan.
Lijkt erop dat je ongelijk hebt gekregen.
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 20:15:19 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190482689
Who are you?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190482940
Maar hij is dus enigskind in de alternate realiteit?
  maandag 16 december 2019 @ 20:35:24 #203
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190483171
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 18:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Lijkt erop dat je ongelijk hebt gekregen.
Als je daarmee insinueert dat deze aflevering me op andere gedachten heeft gebracht en ik de serie met deze wending opeens n stuk geloofwaardiger en/of interessanter vind, moet ik je helaas tegenspreken. Het tegendeel is eerder het geval.

Maar goed, ik kijk m uiteraard gewoon uit nu we bij de eindstreep zijn. Zo'n slappe zak ben ik dan ook wel weer.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_190483271
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:35 schreef EP3 het volgende:

[..]

Als je daarmee insinueert dat deze aflevering me op andere gedachten heeft gebracht en ik de serie met deze wending opeens n stuk geloofwaardiger en/of interessanter vind, moet ik je helaas tegenspreken. Het tegendeel is eerder het geval.

Maar goed, ik kijk m uiteraard gewoon uit nu we bij de eindstreep zijn. Zo'n slappe zak ben ik dan ook wel weer.
Ik bedoel ermee dat als je zei dat episode 10 het einde van het verhaal was dat niet klopt. Of het een verbetering wordt weet ik ook niet. Maar in ieder geval krijg je niet alles mee als je de laatste afleeringen niet kijkt.
pi_190483735
Something must be wrong if everything's right _O_

Heerlijke aflevering weer. Ik krijg Matrix + Lost vibes en dat is zeker goed (zolang het niet op een soortgelijke manier eindigt ( :P )
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 16 december 2019 @ 21:17:13 #206
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190484363
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik bedoel ermee dat als je zei dat episode 10 het einde van het verhaal was dat niet klopt. Of het een verbetering wordt weet ik ook niet. Maar in ieder geval krijg je niet alles mee als je de laatste afleeringen niet kijkt.
Nu ja, de interesse in de afloop van de serie en de karakters was hier inmiddels dus al verdwenen.
En deze aflevering heeft daar helaas ook geen verandering in weten te brengen.

Maar de serie heeft uiteraard genoeg kwaliteit om vermakelijk te blijven.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_190484876
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2019 21:17 schreef EP3 het volgende:

[..]

Nu ja, de interesse in de afloop van de serie en de karakters was hier inmiddels dus al verdwenen.
En deze aflevering heeft daar helaas ook geen verandering in weten te brengen.

Maar de serie heeft uiteraard genoeg kwaliteit om vermakelijk te blijven.
Ja ik ben ook een stuk minder overtuigd van deze serie dan eerder, ik vind het tempo van dit seizoen ook gewoon slecht. Je hebt hele afleveringen waarin bijna niks gebeurd en dan ga je de voorlaatste opeens naar een alternate realiteit waar al lang naar gehint is? Zou hier dan niet wat meer tijd aan besteed moeten worden in plaats van die aflevering van vorige week die amper met het plot te maken lijkt te hebben. Of gaan ze er nu nog allemaal dat soort dingen bij slepen. In ieder geval hoop ik misschien tegen beter weten in dat het volgende week gaat zijn wow ze hebben het helemaal rondgekregen qua verhaal.

Ik stop eigenlijk nooit met series net voor het einde. Daar zou ik ook wat beter in moeten worden. Ik heb echt grote nonsense toch uitgekeken zoals Designated Survivor seizoen 1 of seizoenen Homeland nadat ik al vastgesteld had dat het niet veel was.
pi_190485401
Overigens de hele finale volgende week; de laatste twee als dubbelaflevering.
pi_190490970
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:57 schreef Flitskikker het volgende:
Overigens de hele finale volgende week; de laatste twee als dubbelaflevering.
Ah ik begreep al niet waarom sommige websites het over de voorlaatste aflevering hadden bij die van gisteren.
What Would Goku Do
pi_190531637
De afgelopen week seizoen 3 en seizoen 4 gekeken (op de laatste twee eps na blijkbaar, wist niet hoeveel afleveringen er zouden komen). Vond seizoen 3 wel aardig maar ook vaak wat saai, maar seizoen 4 vind ik echt een heel stuk beter. Komt voor mijn gevoel ook wel door het lichtgebruik en camerawerk waar er in seizoen 3 vooral een blauwe filter op zat vond ik dat dit seizoen een stuk beter.

Snap trouwens geen reet van dat einde, zit hij nou gewoon vast in zijn eigen hoofd? Dat dacht ik eerst de hele tijd dat hij toch nog aan die heroïnetrip uit aflevering 1 zat en daardoor allemaal zaken raar zag, maar dat zou een zwakke twist zijn. Net als dat alles een droom is of hij vastzit in zijn ideale wereld :')
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')