abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 november 2017 @ 09:17:31 #101
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175037624
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 07:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus Trump erkent dat er sprake was van Russische bemoeienis, maar tegelijkertijd gelooft hij dat Poetin het meent als die zegt dat zijn land onschuldig is?

Hoe valt dat met elkaar te rijmen? Denkt Trump dat Poetin niet helemaal goed bij z'n hoofd is of moet ik die uitspraak interpreteren?
Ik heb het zojuist in een van mijn berichten in deze thread toegelicht. Die moet je maar eerst lezen en als ik dit nog moet toelichten dan verneem ik dat wel.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_175037637
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Trump boeit de waarheid niet, die lult iedereen maar na. Reporter vraagt of hij Putin gelooft: "Ja," (en dan negeren we ook dat Putin ontkent heeft hem hierover gesproken te hebben.) Even later of hij inlichtingendienst gelooft: "Ik geloof in onze inlichtingendiensten."

Zijn standpunt boeit niet, omdat waarheid hem niet interesseert. Hij is een bullshitter. Beter om zijn spel niet te spelen en niet te analyseren wat hij wel of niet bedoelt; hij bedoelt niks ... er komt alleen maar poep uit.
Dit is inderdaad hoe het is. Trump is een troll die maar wat roept maar uiteindelijk nooit verantwoordelijkheid neemt. Een beetje als Nintex in deze reeks. Bommetjes droppen maar nooit reageren op mensen die hem ter verantwoording roepen. Nintex is natuurlijk gewoon een treurige zolderkamerbewoner, Trump is de president van de VS. Dat is nogal een verschil en je kunt niet toestaan dat de president geen rekenschap aflegt over zijn uitspraken. Echter is er geen legaal middel om dat wel te doen.

Dus wat er gebeurt is dat allerlei figuren een soort van doctrine toe proberen te kennen aan deze president. Alsof het een plan is. Omdat dat is wat alle voorgaande presidenten ook deden, die hadden een game plan. Bij Trump is het gewoon poep. Hij zegt de ene dag A, en de andere dag weer B. Niet om iets te bereiken, maar hij is gewoon een troll. Hij vindt het fijn om mensen tegen zich in het harnas te jagen om die keutel vervolgens weer doodleuk in te trekken. Dat betekent niks. En je moet het ook als zodanig behandelen. Als niks. De man heeft geen geloofwaardigheid meer. De enig juiste tactiek wat politiek betreft is "Do not feed the troll". Gewoon negeren. De Europese leiders hebben dat al aardig door.
  maandag 13 november 2017 @ 09:20:03 #103
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175037658
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2017 09:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik krijg niet de indruk dat Trump zijn inlichtingendiensten echt gelooft ofzo.
Diezelfde inlichtingendienst is er echt wel van overtuigd dat ze het met een kruising tussen Louis de 14de en "mad" King George te maken hebben, en gaan toch hun eigen weg. Hij gelooft maar wat hij wil.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_175037724
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 09:15 schreef dellipder het volgende:
Prima dat je even je hart wil luchten, maar ik had het over een feitelijke beoordeling van de statements versus fake news.
Feitelijke beoordeling... :')

De enige feitelijke beoordeling die je kunt maken is dat Trump gewoon keihard geplayed wordt door mensen als Putin en Xi. Die staan qua het spelen van het internationale spelletje toch echt wel een treedje of 20 hoger op de kundigheidsladder. En dan maakt het geen donder uit wat Trump wel of niet gezegd heeft, want zijn woorden dragen gewoon geen enkel gewicht. Het onderzoek van Mueller gaat gewoon nog door :)

Former U.S. intelligence officials: Trump being ‘played’ by Putin
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 november 2017 @ 09:31:09 #105
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175037807
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Feitelijke beoordeling... :')

De enige feitelijke beoordeling die je kunt maken is dat Trump gewoon keihard geplayed wordt door mensen als Putin en Xi. Die staan qua het spelen van het internationale spelletje toch echt wel een treedje of 20 hoger op de kundigheidsladder. En dan maakt het geen donder uit wat Trump wel of niet gezegd heeft, want zijn woorden dragen gewoon geen enkel gewicht. Het onderzoek van Mueller gaat gewoon nog door :)

Former U.S. intelligence officials: Trump being ‘played’ by Putin

Waar blijkt dan uit dat Trump 'geplayed' wordt? Welk voordeel hebben beide leiders eruit gekregen tegen welk nadeel voor de VS?

Ik ben absoluut geen Trumpfan, maar het is echt genant te noemen hoe alles opgeblazen wordt hoor
Laffe huichelaar
pi_175037856
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 09:02 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het gaat er nu juist om dat je je dit niet moet doen (het maakt niet uit wat er staat of gezegd wordt, we maken er zelf maar wat van) en tegelijkertijd deze kritiek af doen als een semantische discussie.
Het is namelijk een ondubbelzinnig statement.
CNN (en anderen) vermeng(t)en de discussie met een uitspraak die niet door Donald Trump is gedaan.

[..]

Dit zie ik helemaal anders.
Bovendien heeft Donald Trump in de gezamenlijke persconferentie in Hano gisteren verklaard;

[..]

[..]

Zijn verklaring spreekt jouw uitleg tegen.
Ik citeer: "I believe very much in our intelligence agencies."

Ik denk dat elke inlichtingendienst van ieder willekeurig land verkiezingen proberen te beïnvloeden.
Via Wikileaks weet men dat bijvoorbeeld de Obama regering in samenwerking met de CIA de Franse verkiezingen van 2012 heeft beïnvloed.
Niet te vergeten dat Donald Trump initieel geen onderwerp was in het onderzoek naar Russische beïnvloeding uitgevoerd door de FBI van James Comey.


En daarnaast zijn er de aantijgingen van een coördinatie tussen de Trump campagneteam en de Russen om zodoende via een hack van de DNC servers de uitslag van de verkiezingen te beïnvloeden, aldus bijvoorbeeld Hillary Clinton..
En dit is niet gelijk aan de evaluatie van hierboven, de vorige alinea.

Even samenvattend; ja, de Russen hebben (geprobeerd) de verkiezingen te beïnvloeden en nee, geen collusion, want ik heb de verkiezingen eerlijk gewonnen.
Aldus Donald Trump.
En citaten niet aanpassen om het in je straatje te laten passen. Dit heet namelijk fake news.
Dat jij je genoodzaakt voelt om uit te leggen hoe de woorden van Trump dienen te worden geïnterpreteerd, zegt al genoeg. Hij spreekt in vaagheden en dat draagt bij aan de verwarring. Waarom Trump zich op wollige wijze uitlaat over de kwestie, weet geen mens.

Dus hij denkt dat Poetin werkelijk gelooft dat Rusland onschuldig is? Dat slaat toch gewoon helemaal nergens op?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175037896
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waar blijkt dan uit dat Trump 'geplayed' wordt? Welk voordeel hebben beide leiders eruit gekregen tegen welk nadeel voor de VS?

Ik ben absoluut geen Trumpfan, maar het is echt genant te noemen hoe alles opgeblazen wordt hoor
Aangezien Trump in Hanoi zou hebben verklaard dat hij de Russische sancties graag zou willen versoepelen, kun je gerust stellen dat hij 'geplayed' wordt. Sowieso zijn de zalvende woorden die Trump spreekt over Poetin in het voordeel van die laatste. Het maakt het namelijk lastiger om hard op te treden tegen de Russen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 november 2017 @ 09:39:10 #108
104871 remlof
Europees federalist
pi_175037939
Wat een randdebiel is die Trump toch ook.
pi_175037962
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waar blijkt dan uit dat Trump 'geplayed' wordt? Welk voordeel hebben beide leiders eruit gekregen tegen welk nadeel voor de VS?

Ik ben absoluut geen Trumpfan, maar het is echt genant te noemen hoe alles opgeblazen wordt hoor
Je kunt toch ook zelf wel bedenken wat het voordeel voor de Russen is? Ze hebben geprobeerd te verkiezingen in de VS te beïnvloeden en kijken al jaren tegen zware sancties aan. Als je dan een president van de VS hebt die niet zo zwaar tilt aan die bemoeienis en zelfs zou suggereren dat die sancties wel wat soepeler kunnen dan ben je keihard aan het winnen.
pi_175037965
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waar blijkt dan uit dat Trump 'geplayed' wordt? Welk voordeel hebben beide leiders eruit gekregen tegen welk nadeel voor de VS?

Ik ben absoluut geen Trumpfan, maar het is echt genant te noemen hoe alles opgeblazen wordt hoor
Wat Rusland betreft natuurlijk een vrij vriendelijke houding; er is minder gedoe over Oekraïne met Trump, hij is in principe tegen meer sancties, hij doet niet zo moeilijk over eventuele inmenging in de verkiezingen. Dat zijn toch allemaal vrij positieve punten voor de Russen, want dat geeft Poetin tijd en ruimte om zich met andere zaken bezig te houden, zoals meer aandacht voor de binnenlandse politiek.

Wat China betreft is het grotendeels de beeldvorming die ze gewonnen hebben. Trump kwam bijna een beetje op audiëntie, ging braaf zitten en gaf pootjes op commando. Ook al was er niet direct winst in de zin van een handelsakkoord of iets dergelijks, zo'n bezoek maakt wel heel duidelijk hoe Trump werkt: je geeft hem een paar leuke cadeautjes en hij is de hele reis positief over je. Xi kan zichzelf daar tegenover zetten als krachtige leider met een visie.

Dat laatste is ook een beetje het probleem met Trump. De man heeft geen enkele visie over wat hij met Amerika wil, dus het is heel lastig voor hem om ergens naar toe te werken. Hij weet immers niet waar hij heen gaat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 november 2017 @ 09:40:57 #111
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175037977
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Jouw claim van fake news is eigenlijk oud nieuws. Als zelfs voormalig CIA baas James Clapper nu toegeeft dat hij ten tijde van het ontslag van Comey er van overtuigd was dat er geen collusion was, en sinds de bekentenis van Papadopoulos en de recente gebeurtenissen nu zijn mening heeft bijgesteld, moet je toch eens kijken op grond waarvan je die fake news claims nog steeds wil ondersteunen.

Omdat de FBI achter de beoordeling van de CIA ging staan.

En de FBI maakte ook onderdeel uit van de inlichtingendiensten gemeenschap die mede verantwoordelijk was voor de Assessing Russian Activities and Intentions in Recent US Elections.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 13 november 2017 @ 09:41:00 #112
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175037978
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2017 09:39 schreef remlof het volgende:
Wat een randdebiel is die Trump toch ook.
gelukkig verprutste hij het diplomatieke deel van zijn azië trip dit keer niet.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_175037990
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waar blijkt dan uit dat Trump 'geplayed' wordt? Welk voordeel hebben beide leiders eruit gekregen tegen welk nadeel voor de VS?

Ik ben absoluut geen Trumpfan, maar het is echt genant te noemen hoe alles opgeblazen wordt hoor
Herinner je Trumps' uitspraken nog over hoe oneerlijk de handelsovereenkomsten waren met Chinaaa? Wat is daar aan gedaan? Zijn er nieuwe overeenkomsten getekend die beduidend beter zijn voor de VS? Ik heb ze niet gezien. Wel deze tweet:

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 10-11-2017 om 00:39:56 I don’t blame China, I blame the incompetence of past Admins for allowing China to take advantage of the U.S. on tr… https://t.co/zql9WFEZlF reageer retweet
En dat is wat het presidentschap van Trump is: veel geschreeuw en weinig wol. Hetzelfde met zijn relatie tot Putin. Eerst zegt hij dit, dan zegt hij dat. Maar beide uitspraken leiden helemaal nergens toe, ze leggen net zoveel gewicht in de schaal als onze posts in dit forum.

Putin en Xi vinden dit heerlijk, want ondanks kritiek en wantrouwen - vooral jegens Putins' Rusland - verandert er gewoon helemaal niets en doen ze waar ze zin in hebben.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 november 2017 @ 09:42:01 #114
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175038002
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aangezien Trump in Hanoi zou hebben verklaard dat hij de Russische sancties graag zou willen versoepelen, kun je gerust stellen dat hij 'geplayed' wordt. Sowieso zijn de zalvende woorden die Trump spreekt over Poetin in het voordeel van die laatste. Het maakt het namelijk lastiger om hard op te treden tegen de Russen.
Daar is hij toch op verkozen? Volgens mij verkondigt hij al heel lang dat hij de relatie met Rusland weer aan wil halen en geen trek had in de semikoude oorlog waar ze in zaten.
Laffe huichelaar
  maandag 13 november 2017 @ 09:42:38 #115
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175038011
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat jij je genoodzaakt voelt om uit te leggen hoe de woorden van Trump dienen te worden geïnterpreteerd, zegt al genoeg. Hij spreekt in vaagheden en dat draagt bij aan de verwarring. Waarom Trump zich op wollige wijze uitlaat over de kwestie, weet geen mens.

Dus hij denkt dat Poetin werkelijk gelooft dat Rusland onschuldig is? Dat slaat toch gewoon helemaal nergens op?
Het is een citaat.

Citaten moet je niet veranderen om het in je straatje te laten passen, want dit heet fake news.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 13 november 2017 @ 09:42:52 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_175038016
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

gelukkig verprutste hij het diplomatieke deel van zijn azië trip dit keer niet.
Hij is nog niet klaar want hij gaat nog met die andere randdebiel, Duterte, babbelen.
  Overall beste user 2022 maandag 13 november 2017 @ 09:43:11 #117
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175038024
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waar blijkt dan uit dat Trump 'geplayed' wordt?
Uit het feit dat Trump geen moer voor elkaar kreeg qua deals, braaf zijn mond hield over mensenrechten en democratie en zijn middelvinger naar de TPP is ontvangen met een schouderophalen.
Vervolgens geef je hem een petje met zijn naam erop en hij is blij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 13 november 2017 @ 09:44:14 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175038042
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Herinner je Trumps' uitspraken nog over hoe oneerlijk de handelsovereenkomsten waren met Chinaaa? Wat is daar aan gedaan? Zijn er nieuwe overeenkomsten getekend die beduidend beter zijn voor de VS? Ik heb ze niet gezien. Wel deze tweet:

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 10-11-2017 om 00:39:56 I don’t blame China, I blame the incompetence of past Admins for allowing China to take advantage of the U.S. on tr… https://t.co/zql9WFEZlF reageer retweet
En dat is wat het presidentschap van Trump is: veel geschreeuw en weinig wol. Hetzelfde met zijn relatie tot Putin. Eerst zegt hij dit, dan zegt hij dat. Maar beide uitspraken leiden helemaal nergens toe, ze leggen net zoveel gewicht in de schaal als onze posts in dit forum.

Putin en Xi vinden dit heerlijk, want ondanks kritiek en wantrouwen - vooral jegens Putins' Rusland - verandert er gewoon helemaal niets en doen ze waar ze zin in hebben.
O dat hij weinig uithaalt ben ik met je eens. Zoals met al zijn beloften, onder de streep komt er weinig van.

Maar dat er niks verandert zegt dat de situatie al zo was. Dat hij er niks aan verandert kan je hem aanrekenen, maar dan wordt hem niet meer of minder een rad voor de ogen gedraaid dan zijn voorganger waar het ook zo was
Laffe huichelaar
pi_175038056
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Daar is hij toch op verkozen? Volgens mij verkondigt hij al heel lang dat hij de relatie met Rusland weer aan wil halen en geen trek had in de semikoude oorlog waar ze in zaten.
Maar als blijkt dat Rusland actief de Amerikaanse verkiezingen heeft proberen te beïnvloeden, dan behoort Trump zijn collega daarop aan te spreken, ondanks dat hij graag vrienden wil zijn met Poetin. Dat vindt Trump misschien niet leuk, maar dat is nou eenmaal de taak van de POTUS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175038062
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 09:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij is nog niet klaar want hij gaat nog met die andere randdebiel, Duterte, babbelen.
Oh, dat komt wel goed. Trump vind Duterte een hele toffe peer, though on crime.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 november 2017 @ 09:45:50 #121
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175038075
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Daar is hij toch op verkozen? Volgens mij verkondigt hij al heel lang dat hij de relatie met Rusland weer aan wil halen en geen trek had in de semikoude oorlog waar ze in zaten.
Een koude oorlog waar eigenlijk de vrede nooit van is ondertekend. En nu zit er een oud KGB spion aan het roer, gepokt en gemazeld in alle vormen van politieke beïnvloeding. En Trump trapt er als amateur met open ogen in.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 13 november 2017 @ 09:46:05 #122
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175038076
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar als blijkt dat Rusland actief de Amerikaanse verkiezingen heeft proberen te beïnvloeden, dan behoort Trump zijn collega daarop aan te spreken, ondanks dat hij graag vrienden wil zijn met Poetin. Dat vindt Trump misschien niet leuk, maar dat is nou eenmaal de taak van de POTUS.
Donald Trump heeft dit aangekaart.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_175038077
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 09:42 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het is een citaat.

Citaten moet je niet veranderen om het in je straatje te laten passen, want dit heet fake news.
Zijn citaten worden niet veranderd. Juist omdat figuren zoals jij direct 'fake news!' schreeuwen, worden interviews met Trump woord voor woord opgetekend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 november 2017 @ 09:46:54 #124
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175038084
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar als blijkt dat Rusland actief de Amerikaanse verkiezingen heeft proberen te beïnvloeden, dan behoort Trump zijn collega daarop aan te spreken, ondanks dat hij graag vrienden wil zijn met Poetin. Dat vindt Trump misschien niet leuk, maar dat is nou eenmaal de taak van de POTUS.
Misshien loop ik achter hoor, zou niet de eerste keer zijn, maar het onderzoek is toch nog bezig?
Laffe huichelaar
  maandag 13 november 2017 @ 09:47:46 #125
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175038091
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2017 09:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij is nog niet klaar want hij gaat nog met die andere randdebiel, Duterte, babbelen.
Dat is een beetje populisten onder elkaar, ik denk dat ze speculeren over hoe ze hun tegenstanders het best van zich af kunnen schudden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_175038101
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Misshien loop ik achter hoor, zou niet de eerste keer zijn, maar het onderzoek is toch nog bezig?
Dat is een onderzoek naar eventuele samenwerking tussen de Trump-campagne en de Russen. Dat de Russen pogingen hebben ondernomen om de verkiezingen te beïnvloeden, ook zonder mogelijke samenwerking met Trump en zijn makkers is gewoon een feit. Daar is Trump ook al uitgebreid over gebriefed door de intelligence agencies en heeft hij het zelfs voor zijn inauguratie al bevestigd.
  maandag 13 november 2017 @ 09:48:56 #127
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175038106
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:45 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Een koude oorlog waar eigenlijk de vrede nooit van is ondertekend. En nu zit er een oud KGB spion aan het roer, gepokt en gemazeld in alle vormen van politieke beïnvloeding. En Trump trapt er als amateur met open ogen in.
Maar wil je verder niet inzien dat een staat van koude oorlog tussen twee niet bijzonder kleine landen niet echt productief is voor laten we voor het gemak zeggen wereldvrede.
Vooral als dit gebaseerd is op een beoordeling van en aantal inlichtingendiensten (geen 17, hè!) en een onderzoek van een Special Counsel dat nog geen enkel bewijs van de hack en coördinatie heeft opgeleverd.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_175038110
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

O dat hij weinig uithaalt ben ik met je eens. Zoals met al zijn beloften, onder de streep komt er weinig van.

Maar dat er niks verandert zegt dat de situatie al zo was. Dat hij er niks aan verandert kan je hem aanrekenen, maar dan wordt hem niet meer of minder een rad voor de ogen gedraaid dan zijn voorganger waar het ook zo was
Nee, zo simpel is het niet. Vooral zijn harde woorden over China en de oneerlijke handelsovereenkomsten waren een belangrijk punt tijdens zijn campagne. Dan niks voor elkaar krijgen tijdens een staatsbezoek is gewoon letterlijk een kiezersbelofte laten vallen. En er is werkelijk geen enkele reden waarom hij die belofte zou laten vallen. Het gebeurt alleen maar omdat Trump de bling ring wel mooi vind en verder geen enkele inhoudelijke kennis heeft. China played hem makkelijk met simpelweg wat pracht en praal zodat hij verder z'n mond houdt. Ze hebben het nog nooit zo makkelijk gehad.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 november 2017 @ 09:50:10 #129
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175038120
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zijn citaten worden niet veranderd. Juist omdat figuren zoals jij direct 'fake news!' schreeuwen, worden interviews met Trump woord voor woord opgetekend.
Precies. En hoe jij en anderen dit willen spinnen, terwijl er gewoon letterlijk staat dat Trump gelooft dat Putin het meent.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_175038122
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Misshien loop ik achter hoor, zou niet de eerste keer zijn, maar het onderzoek is toch nog bezig?
De gezamenlijke inlichtingendiensten hebben in januari verklaard dat de Russische inmenging een feit is. Het onderzoek dat nu loopt richt zich op mogelijke banden tussen Rusland en het campagneteam van Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175038128
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 09:46 schreef dellipder het volgende:

[..]

Donald Trump heeft dit aangekaart.
Ja, door het te vragen :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 maandag 13 november 2017 @ 09:51:03 #132
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175038130
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Misshien loop ik achter hoor, zou niet de eerste keer zijn, maar het onderzoek is toch nog bezig?
Het onderzoek naar de samenwerking van kamp Trump en de Russen door Mueller is nog bezig. Onderzoeken wie er achter desinformatie campagnes en hacks zaten is al gedaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175038131
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 09:46 schreef dellipder het volgende:

[..]

Donald Trump heeft dit aangekaart.
quote:
Q Do you believe him?

PRESIDENT TRUMP: Well, look, I can't stand there and argue with him. I'd rather have him get out of Syria, to be honest with you. I'd rather have him -- you know, work with him on the Ukraine than standing and arguing about whether or not --
Denk niet dat Poetin erg onder de indruk is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 november 2017 @ 09:51:05 #134
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175038133
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De gezamenlijke inlichtingendiensten hebben in januari verklaard dat de Russische inmenging een feit is. Het onderzoek dat nu loopt richt zich op mogelijke banden tussen Rusland en het campagneteam van Trump.
Dat was een beoordeling met hoge mate van onzekerheid.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_175038137
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 09:51 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dat was een beoordeling met hoge mate van onzekerheid.
Nee. Niet liegen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 november 2017 @ 09:51:50 #136
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175038138
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:45 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Een koude oorlog waar eigenlijk de vrede nooit van is ondertekend. En nu zit er een oud KGB spion aan het roer, gepokt en gemazeld in alle vormen van politieke beïnvloeding. En Trump trapt er als amateur met open ogen in.
Maar het rare is dat dat onder Obama al aan de gang was, maar Trump het verwijt wél krijgt dat hij 'geplayed' wordt.

Ik vind de berichtgeving rond Trump wat te negatief persoonlijk. Ik vind het al bizar dat er 100.000 verwijten aan het adres van Trump zijn rond de vermeende russische inmenging die daarin vooralsnog enkel lijdend voorwerp is, maar ik maar heel weinig kritische vragen hoor over hoe Obama dan onder zijn bewind die Russische inmenging heeft kunnen laten gebeuren. Om maar een voorbeeld te noemen.

We zijn het er ook allemaal over eens dat Trump helemaal niks van zikn verkiezingsbeloften richting china na is gekomen waar ie verandering belooft, maarpuntje bij paaltje blijft het dan hetzelfde en hij heeft de VS niet in die situatie gekregen. Dan lijkt hij me niet degene die door China een loer gelegd is.

Ik ben helemaal voor kritisch zijn op Trump hoor, maar ik heb nu het idee dat het kritisch zijn is omdat het Trump is ipv om wat ie daadwerkelijk doet.
Laffe huichelaar
pi_175038143
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 09:48 schreef dellipder het volgende:

[..]

Maar wil je verder niet inzien dat een staat van koude oorlog tussen twee niet bijzonder kleine landen niet echt productief is voor laten we voor het gemak zeggen wereldvrede.
Vooral als dit gebaseerd is op een beoordeling van en aantal inlichtingendiensten (geen 17, hè!) en een onderzoek van een Special Counsel dat nog geen enkel bewijs van de hack en coördinatie heeft opgeleverd.
Een Koude Oorlog is niet zo bevorderlijk nee, maar als iemand er van beschuldigd wordt dat hij in jouw huis heeft ingebroken dan lijkt het me niet dat je, lopende dat onderzoek en alle informatie die de buren jou geven over wie er in je huis heeft rondgesnuffeld maar even buddy-buddy moet gaan doen met die gast omwille van de sfeer in de buurt.

Om voor vrede te gaan moet je twee partijen hebben die daar in willen investeren. Rusland maakt momenteel niet de indruk voor die vrede te willen gaan als ze met de ene hand je een handdruk geven terwijl ze met de andere je portemonnee rollen.
pi_175038160
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 09:50 schreef dellipder het volgende:

[..]

Precies. En hoe jij en anderen dit willen spinnen, terwijl er gewoon letterlijk staat dat Trump gelooft dat Putin het meent.
Maar waar slaat dat op?

Bedoelt Trump dat hij gelooft dat Poetin zichzelf voor de gek houdt? Of dat Poetin niet op de hoogte was van de inmenging? Of bedoelt hij dat Poetin zo'n goede leugenaar is dat hij z'n eigen lariekoek gelooft?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175038162
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Misshien loop ik achter hoor, zou niet de eerste keer zijn, maar het onderzoek is toch nog bezig?
Nee, dat er inmenging is geweest staat al wel vast. Het onderzoek gaat er voornamelijk over in hoeverre de Trump-campagne daar van wist.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 november 2017 @ 09:53:32 #140
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175038165
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:51 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het onderzoek naar de samenwerking van kamp Trump en de Russen door Mueller is nog bezig. Onderzoeken wie er achter desinformatie campagnes en hacks zaten is al gedaan.
Dan nog denk ik dat Trump en Clinton evenveel desinformatie hebbem verspreidt, in een vrij land mag iedereen reclame maken voor wie hij wil lijkt me.

Zijn er onwettigheden door de Russen begaan? Weten we op welke schaal die beinvloeding is geweest?
Laffe huichelaar
  maandag 13 november 2017 @ 09:54:35 #141
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175038176
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waar slaat dat op?

Bedoelt Trump dat hij gelooft dat Poetin zichzelf voor de gek houdt? Of dat Poetin niet op de hoogte was van de inmenging? Of bedoelt hij dat Poetin zo'n goede leugenaar is dat hij z'n eigen lariekoek gelooft?
Ik denk ook eel dat Poetin dat soort dingen handig genoeg aanpakt om plausible deniability te houden
Laffe huichelaar
pi_175038178
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan nog denk ik dat Trump en Clinton evenveel desinformatie hebbem verspreidt, in een vrij land mag iedereen reclame maken voor wie hij wil lijkt me.

Zijn er onwettigheden door de Russen begaan? Weten we op welke schaal die beinvloeding is geweest?
Amerikanen zelf wel, buitenlandse mogendheden mogen dat logischerwijs niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175038192
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar het rare is dat dat onder Obama al aan de gang was, maar Trump het verwijt wél krijgt dat hij 'geplayed' wordt.

Ik vind de berichtgeving rond Trump wat te negatief persoonlijk. Ik vind het al bizar dat er 100.000 verwijten aan het adres van Trump zijn rond de vermeende russische inmenging die daarin vooralsnog enkel lijdend voorwerp is, maar ik maar heel weinig kritische vragen hoor over hoe Obama dan onder zijn bewind die Russische inmenging heeft kunnen laten gebeuren. Om maar een voorbeeld te noemen.

Sterk staaltje whataboutism. Hoe Obama dat heeft kunnen laten gebeuren is een legitieme vraag, maar niet op dit moment. Waarom vind je die vraag belangrijker dan de kwestie dat de huidige president zijn uiterste best doet om het bestrijden van die inmenging in de wielen te rijden? Wat is ernstiger? Iemand die tijdens zijn termijn niet genoeg heeft gedaan om iets tegen te houden, of iemand die tijdens zijn termijn zich geen enkele moeite aan het troosten is om überhaupt een vinger uit te steken?

Trump is niet zielig en hoeft niet beschermd te worden. Dat men er met gestrekt been in gaat is niet meer dan terecht.
pi_175038194
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar het rare is dat dat onder Obama al aan de gang was, maar Trump het verwijt wél krijgt dat hij 'geplayed' wordt.
Obama strafte Rusland voor dienst acties in Oekraïne. Trump daarentegen wil Poetin vooral niet tegen het hoofd stoten, ondanks dat Rusland zich actief heeft bemoeit met de Amerikaanse verkiezingen en nog altijd herrie schopt in een buurland.

Snap je nu waarom men denkt dat Trump wordt 'geplayed'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 november 2017 @ 09:56:42 #145
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175038219
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2017 09:50 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, door het te vragen :')
Trump "hé heb jij onze verkiezingen geprobeerd te beïnvloeden?"

Poetin "Ik geloof het niet!"

Trump "oh, dan geloof ik het ook niet"

Poetin "dat is mooi Donald, dat je dit geloofd"

Trump "Ik denk dat de geheime dienst nu wel door heeft dat het allemaal Fake News is. "
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 13 november 2017 @ 09:56:54 #146
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175038221
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Sterk staaltje whataboutism. Hoe Obama dat heeft kunnen laten gebeuren is een legitieme vraag, maar niet op dit moment. Waarom vind je die vraag belangrijker dan de kwestie dat de huidige president zijn uiterste best doet om het bestrijden van die inmenging in de wielen te rijden? Wat is ernstiger? Iemand die tijdens zijn termijn niet genoeg heeft gedaan om iets tegen te houden, of iemand die tijdens zijn termijn zich geen enkele moeite aan het troosten is om überhaupt een vinger uit te steken?

Trump is niet zielig en hoeft niet beschermd te worden. Dat men er met gestrekt been in gaat is niet meer dan terecht.
De president die zegt helemaal achter de inlichtingendiensten te staan?

Wat doet Trump dan om een lopend FBI-onderzoek te dwarsbomen? Dat is gewoon een misdrijf meen ik, dus dat zal wel loslopen
Laffe huichelaar
  maandag 13 november 2017 @ 09:57:28 #147
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175038230
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Denk niet dat Poetin erg onder de indruk is.
Je laat een deel weg waarin Trump bij herhaling de vraag stelde.

quote:
He said he didn't meddle. He said he didn't meddle. I asked him again. You can only ask so many times. But I just asked him again, and he said he absolutely did not meddle in our election. He did not do what they're saying he did. And he said --
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_175038236
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan nog denk ik dat Trump en Clinton evenveel desinformatie hebbem verspreidt, in een vrij land mag iedereen reclame maken voor wie hij wil lijkt me.

Zijn er onwettigheden door de Russen begaan? Weten we op welke schaal die beinvloeding is geweest?
Het is ook niet de bedoeling om Poetin zich te laten verantwoorden voor een of ander tribunaal. De Russen hebben zich actief bemoeid met de verkiezingen en dat vinden de Amerikanen begrijpelijkerwijs niet tof. Of het strafbaar is, is helemaal niet relevant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 november 2017 @ 09:58:38 #149
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175038241
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Obama strafte Rusland voor dienst acties in Oekraïne. Trump daarentegen wil Poetin vooral niet tegen het hoofd stoten, ondanks dat Rusland zich actief heeft bemoeit met de Amerikaanse verkiezingen en nog altijd herrie schopt in een buurland.

Snap je nu waarom men denkt dat Trump wordt 'geplayed'?
Ik ben nu wel benieuwd naar de uitkomsten van dat onderzoek. Dat ik dat gemist heb joh.

Er is dus aantoonbaar gemaakt dat de Russische regering de verkiezingen heeft gepoogd te beinvloeden? Geef ff een linkje naar het onderzoeksrapport, ben wel benieuwd
Laffe huichelaar
pi_175038248
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 09:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar het rare is dat dat onder Obama al aan de gang was, maar Trump het verwijt wél krijgt dat hij 'geplayed' wordt.

Ik vind de berichtgeving rond Trump wat te negatief persoonlijk. Ik vind het al bizar dat er 100.000 verwijten aan het adres van Trump zijn rond de vermeende russische inmenging die daarin vooralsnog enkel lijdend voorwerp is, maar ik maar heel weinig kritische vragen hoor over hoe Obama dan onder zijn bewind die Russische inmenging heeft kunnen laten gebeuren. Om maar een voorbeeld te noemen.

We zijn het er ook allemaal over eens dat Trump helemaal niks van zikn verkiezingsbeloften richting china na is gekomen waar ie verandering belooft, maarpuntje bij paaltje blijft het dan hetzelfde en hij heeft de VS niet in die situatie gekregen. Dan lijkt hij me niet degene die door China een loer gelegd is.

Ik ben helemaal voor kritisch zijn op Trump hoor, maar ik heb nu het idee dat het kritisch zijn is omdat het Trump is ipv om wat ie daadwerkelijk doet.
Zeggen dat de vorige regering een loer is gedraaid door China qua handelsverdragen zou betekenen dat die handelsverdragen ook daadwerkelijk oneerlijk zouden zijn. Let wel; het is Trump die dat zegt, het is geen algehele consensus onder economen en ondernemers. Belofte maakt nu eenmaal schuld, als Trump zegt dat hij dit zou veranderen in het voordeel van de VS moet hij dat gewoon doen en niet als een mak schaap wat handjes gaan schudden en complimentjes tweeten.

Wat Rusland betreft: een groot gedeelte van de sancties zijn onder de vorige regering ten uitvoer gebracht. Trump is voor minder sancties, zonder dat Rusland er wat voor terug doet. Waarom?

Sorry, maar imho houden je argumenten geen stand in deze. Wijzen naar de vorige regering is mins inziens niet terecht.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')