Weet niet waar jij vandaan komt, maar gewoonlijk wordt een wezen uit het dodenrijk niet als echt persoon gezienquote:Op dinsdag 7 november 2017 00:39 schreef Desmosedici het volgende:
Als het echt een persoon moet voorstellen
Nederland is geen Nederland meer - moet kunnen toch? Haal iedereen maar lekker binnen en laat de multi culti samenleving lekker ontaarden ..............quote:Op dinsdag 7 november 2017 09:26 schreef govie het volgende:
Spanjaarden, amsterdam is geen Nederland meer.
Oneens. Nederland is Nederland maar parijs/berlijn vertegenwoordigen frankrijk/duitsland ook niet. De vloek van metropool zijn, is dat je contact met je roots verliest.quote:Op dinsdag 7 november 2017 09:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nederland is geen Nederland meer - moet kunnen toch? Haal iedereen maar lekker binnen en laat de multi culti samenleving lekker ontaarden ..............
Dacht dat die Marokkanen nogal wat tegen Spanje hadden... twee exclaves, een eiland, Westelijk Sahara, verlies van Andalusië...quote:Op dinsdag 7 november 2017 09:26 schreef govie het volgende:
Voorwaer! Den Huugenooten dewelck Amsterdam overvliedden, sijn smeeriche luyden, deesen beroeren mijn siel.quote:Op dinsdag 7 november 2017 09:26 schreef govie het volgende:
Ik ga protesteren.quote:Op dinsdag 7 november 2017 09:26 schreef govie het volgende:
als je niet met kleuren om kunt gaan niet nee maar ik ga er vanuit dat er wel iemand is die er wat van had kunnen makenquote:Op dinsdag 7 november 2017 09:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan is het geen roetveegpiet meer.
Oh ik wel, dit is echt zoiets dat een bedrijf zou doen.quote:Op dinsdag 7 november 2017 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je niet met kleuren om kunt gaan niet nee maar ik ga er vanuit dat er wel iemand is die er wat van had kunnen maken
ik geloof eerlijk gezegd geen bal van dit verhaaltje
Het is wishful thinking. De zeurpieten gaan voor de Totale Overwinning.quote:Op dinsdag 7 november 2017 12:06 schreef indiaantje89 het volgende:
Het frappante is wel dat de NOS en Metro zeggen dat de discussie nu gesloten is... dat ze daar alleen maar olie mee op het vuur gooien betreft deze discussie. Dat weergeeft eigenlijk ook alleen maar hoe weinig ze in media land van de rest van de samenleving snappen. En wat voor enorme aandeel ze hebben in deze discussie, die smullen er van.
Er is geen probleem. Dat wordt er van gemaakt door mensen als jij.quote:Op dinsdag 7 november 2017 02:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat mensen zoals jij dat niet zien is nou net het probleem.
quote:Op dinsdag 7 november 2017 08:18 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee. Natuurlijk gaat z'n overgang geleidelijk en gaat het hier op het Brabantse platteland iets langzamer. Maar ook hier zijn er veranderingen. Zo merk je bijvoorbeeld dat supermarkten geen zwarte piet meer afbeelden.
quote:Op dinsdag 7 november 2017 12:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het is wishful thinking. De zeurpieten gaan voor de Totale Overwinning.
Het gezeik zal niet eerder ophouden.
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 7 november 2017 12:34 schreef sp3c het volgende:
het is meer een teken dat mensen klaar zijn met die hele discussie
zo van 'als de voor en tegenstanders er niet uitkomen regelen we het zelf wel' wat natuurlijk de beste oplossing is
Er zijn mensen die dat al vanaf het begin zeggen.quote:Op dinsdag 7 november 2017 12:34 schreef sp3c het volgende:
het is meer een teken dat mensen klaar zijn met die hele discussie
zo van 'als de voor en tegenstanders er niet uitkomen regelen we het zelf wel' wat natuurlijk de beste oplossing is
Gelijk heb je.quote:Op dinsdag 7 november 2017 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
En die Spaanse edellieden hebben de bevolking van Zutphen, Naarden, Haarlem, Oudewater uitgemoord, naast een enorm schrikbewind gevoerd overal waar ze zaten in NL op strafexpeditie. Maar daar moeten de NL'ers overheen stappen maar..
ja en gras is groenquote:Op dinsdag 7 november 2017 13:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dat al vanaf het begin zeggen.
Gillesquote:
is niet specifiek Spaans hequote:Op dinsdag 7 november 2017 13:44 schreef matspontius het volgende:
Dat krijg je van die politiek correcte spagaat van Nederlandse politici. Nu gaan pieten inderdaad uitgebeeld worden als de Spaanse bezetter, die nota bene een flink aantal Nederlanders hebben uitgemoord en laten verhongeren. En dat is dan wel ok volgens de politiek correcte meute?
Dat geeft alleen maar aan hoe kortzichtig, bevoordeeld en simpel van geest deze mensen zijn ...quote:Op dinsdag 7 november 2017 13:52 schreef Meedenken het volgende:
De anti pieten zijn erg blij met de Amsterdamse Edelman.
Maar wat was dat nou? Een edelman?
Dat waren toch in de meeste gevallen de meest zelfverheerlijkende, discriminerende en volksonderdrukkende schoften die het volk uitbuitten?
Edelman volgens Wikipedia
edelman m een persoon die tot de adel behoort
En dan Adel, volgens wikipedia.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Adel
Een paar qoutes:
Zij lieten geen burgers toe op hun toernooien en monopoliseerden alle hogere functies in het leger en in het bestuur…….
De adel ontwikkelde regels om vast te stellen of iemand tot hun kaste behoorde. Om hun veronderstelde superieure bloed zuiver te houden werd het huwen met niet-adellijke partners ontmoedigd. Zelfs wanneer de kinderen uit een dergelijk huwelijk tot de adel behoorden, hadden zij minder voorrechten dan hun verwanten met meer “kwartieren”. In het adellijk zelfbeeld waren de edelen de dragers van superieure overerfde eigenschappen die anderen misten. De edelen hadden “blauw bloed” dat niet vermengd mocht worden. Zij ontwikkelden ook een eigen cultuur en taalgebruik waarin zij zich van anderen onderscheidden. Het woord “adel” werd een synoniem voor “voortreffelijk”.
Ik snap niet dat anti-pieten zo blij zijn.
Amsterdam, nuff said.quote:Op dinsdag 7 november 2017 13:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat geeft alleen maar aan hoe kortzichtig, bevoordeeld en simpel van geest deze mensen zijn ...
dat was helemaal niet kortzichtig iddquote:
Niet?quote:Op dinsdag 7 november 2017 14:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat was helemaal niet kortzichtig idd
Nattekat, nuff said.quote:Op dinsdag 7 november 2017 14:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat was helemaal niet kortzichtig idd
Bij de Spanjaarden gold min of meer dat als je kolonist was in de West je automatisch bij de (lage) adel ging behoren. Dat waren dus... slavendrijvers.quote:Op dinsdag 7 november 2017 13:52 schreef Meedenken het volgende:
De anti pieten zijn erg blij met de Amsterdamse Edelman.
Maar wat was dat nou? Een edelman?
Dat waren toch in de meeste gevallen de meest zelfverheerlijkende, discriminerende en volksonderdrukkende schoften die het volk uitbuitten?
(...)
Ik snap niet dat anti-pieten zo blij zijn.
Gezellig feestje was dat in Oudewater:quote:Op dinsdag 7 november 2017 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
En die Spaanse edellieden hebben de bevolking van Zutphen, Naarden, Haarlem, Oudewater uitgemoord, naast een enorm schrikbewind gevoerd overal waar ze zaten in NL op strafexpeditie. Maar daar moeten de NL'ers overheen stappen maar..
Misschien niet. Maar neem je er ook persoonlijk aanstoot aan? Ik namelijk niet.quote:Op dinsdag 7 november 2017 15:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Gezellig feestje was dat in Oudewater:
Sinterklaasje kom maar binnen met je Spanjolen
[ afbeelding ]
Wij niet nee.quote:Op dinsdag 7 november 2017 15:44 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Misschien niet. Maar neem je er ook persoonlijk aanstoot aan? Ik namelijk niet.
Om even op het pad van de bedoeling te blijven.quote:Op dinsdag 7 november 2017 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij niet nee.
Maar die anti-pieten met hun blackface gezeik dus wel, terwijl het ook gaat om gebeurtenissen uit het verleden waar wij zelf part noch deel aan hebben.
Het hele slavernij gezeur is sowieso onzin. Allemaal uit hun verband getrokken vergelijkingen en conclusies die niets van doen hebben met een kinderfeest. Om nog maar te zwijgen van 'Blackface'. Dat zijn Amerikaanse sociaal-maatschappelijke probleem die ten onrechte op de Nederlandse samenleving worden geprojecteerd door anti-pieten.quote:Op dinsdag 7 november 2017 15:58 schreef Meedenken het volgende:
[..]
Om even op het pad van de bedoeling te blijven.
De pro Zwarte Pieten strijders vinden dat Zwarte Piet moet blijven zoals het is, en alle verhalen rond slavernij en discriminatie is grote onzin!
Amsterdam veranderd Zwarte Piet nu naar een Spaanse Edelman.
Pro Zwarte Pieten vinden het onbegrijpelijk dat Amsterdam de helper van de Sint nu echt verandert in een personage die vroeger slavendrijver en onderdrukker was, en dat anti Pieten daarmee eerder een punt zouden moeten hebben.
Maar vreemd genoeg, zijn de Anti Pieten heel erg blij, en wachten wij op het volgemnde toneelstuk.
Ik neem er aanstoot aan dat mijn voorouders worden voorgesteld als operette-Spanjolen.quote:Op dinsdag 7 november 2017 15:44 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Misschien niet. Maar neem je er ook persoonlijk aanstoot aan? Ik namelijk niet.
NL'ers nemen daar geen aanstoot aan natuurlijk, omdat dankzij het fantastische onderwijs niemand dit meer weet ook. Maar voor net zoveel geld of beter gezegd volgens eenzelfde soort redenering zou het dus ook aanstootgevend kunnen zijn: Spaanse edellieden uit de 16de eeuw ipv Zwarte Pieten. Ja, en dan moet je het argument van de blackface, een Amerikaanse vaudeville traditie uit ook weer een ver verleden, als argument sws loslaten; ik vind dat namelijk geen goed argument. We zitten hier überhaupt niet in de VS en we zijn de 51ste staat niet en we hebben niet een soort Apartheid laten voortbestaan tot in de jaren 60 van de vorige eeuw.quote:Op dinsdag 7 november 2017 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij niet nee.
Maar die anti-pieten met hun blackface gezeik dus wel, terwijl het ook gaat om gebeurtenissen uit het verleden waar wij zelf part noch deel aan hebben.
Serie-moordenaar-Piet.quote:Op dinsdag 7 november 2017 18:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ach, volgend jaar worden ze Spaanse edelmannenpakjes weer ingeruild voor iets anders.
Net zoals men nu afziet van allerlei bontgekleurde pieten en clownspieten omdat 'dat toch niet zo goed past bij de Sinterklaastraditie'.
Ben benieuwd waar ze volgend jaar weer mee aan komen zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |