Dus de buurtbewoners voelen zich onveilig en besluiten daarom dan maar de confrontatie met de politie aan te gaanquote:Blerick is in rep en roep na het dodelijk schietincident van woensdagmiddag, waarbij de 22-jarige Ömer K. om het leven is gekomen.
Buurtbewoners vrezen voor hun veiligheid en die van hun kinderen. In een protestmars naar het gemeentehuis gaven ze woensdagavond uiting aan hun gevoelens.
Jonge mannen
De schietpartij vond omstreeks 13:30 uur plaats in de Nieuwborgstraat, vlakbij de rotonde. Volgens ooggetuigen werd Ömer K. neergeschoten door twee jonge mannen, die over straat aan kwamen lopen. Ze zouden te voet gevlucht zijn. De politie is samen met de marechaussee op zoek naar het tweetal. Ook is de omgeving afgezet en cirkelt er een politiehelikopter in de lucht.
Er is inmiddels één verdachte gearresteerd. De politie benadrukt nog niet te weten welke rol deze persoon precies heeft gespeeld. Het gaat om een 21-jarige man uit Tegelen.
Chaos
De schietpartij veroorzaakte veel chaos in de buurt. Daarbij liepen de emoties hoog op. De sfeer rond de flat waar de verdachten van de dodelijke schietpartij in Blerick zich mogelijk schuilhielden was zeer explosief. Op de plek die met politielinten werd afgezet verzamelden zich ruim tweehonderd mensen. De politie voelde zich genoodzaakt om in te grijpen en gebruikt knuppels om de menigte uit elkaar te drijven. De verdachten werden niet in de flat aangetroffen.
Niet voor het eerst
Het is bepaald niet voor het eerst dat er geschoten wordt in Blerick. Het dorp werd de laatste tijd vaker opgeschrikt door ernstig vuurwapengeweld. Zo werd afgelopen augustus nog de 44-jarige Kemal Zengin voor de deur van zijn woning geliquideerd.
Protestmars
De bewoners van Blerick kwamen woensdagavond met een protestmars in opstand gekomen tegen de golf van geweld. De deelnemers liepen naar het gemeentehuis. Initiatienemer van de mars was Hakim Karim (36). Hij voelt zicht niet meer veilig in zijn eigen buurt. "Ik heb een gezin. Ik vrees voor de veiligheid van mijn kinderen."
Meer agenten
Burgemeester Antoin Scholten kondigde woensdagavond aan dat er extra agenten op straat zullen komen. Het vierde schietincident in korte tijd in Blerick, vraagt om maatregelen. “Dit heeft de allerhoogste prioriteit. Mensen in Blerick gaan agenten op straat zien om veiligheid te creëren”, zegt Scholten.
Drugsgerelateerd
De burgemeester wilde niet aangeven om hoeveel agenten het concreet gaat. “Maar mensen gaan het zeker merken.” In een persverklaring maakte Scholten bekend dat drie eerdere schietincidenten in Blerick drugsgerelateerd zijn.
Zo is dat. Wat is dat toch met dat kutvolk.quote:Op woensdag 1 november 2017 22:35 schreef Ivo1985 het volgende:
Drugscrimineeltjes ruimen elkaar op. Prima toch. Hoe kun je daar nu verontwaardigd over zijn. Plaatsvervangende schaamte tonen voor zoveel criminaliteit zou passender zijn.
Waar staat dat het om Turken gaat dan? Hoe dan ook, het zijn dezelfde praktijken als die de islamitisch tribale stammen erop nahouden.quote:Op woensdag 1 november 2017 23:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Sinds wanneer komen Turken uit Afrika?
Als je het stuk in de Telegraaf gelezen had, dat hierboven ergens gelinkt staat, had je het geweten. Maar kennelijk had je je (voor)oordeel al gevormd.quote:Op woensdag 1 november 2017 23:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Waar staat dat het om Turken gaat dan? Hoe dan ook, het zijn dezelfde praktijken als die de islamitisch tribale stammen erop nahouden.
Inmiddels wel helaas.quote:
Iets zegt me dat dit niet de nette Turken waren maar de werkloze variant met petjes en trainingsbroeken.quote:
Ik denk dat de rellers andere mensen zijn dan degenen die een protestmars hielden.quote:Op woensdag 1 november 2017 22:58 schreef de_boswachter het volgende:
Lees nu pas dat er na de moord rellen uitbraken en bewoners van de wijk politie gingen bekogelen omdat ze zich onveilig voelden...
Lol wat... je voelt je onveilig door drugsdealende buurtgenoten en dan is de politie dat schuld? Misschien moeten de mensen uit de buurt eens naar zichzelf kijken en hun kids en dergelijke in de gaten houden. Nee, die van mij doet zoiets niet gelul :’)
Blerick :’) Wat denken ze zich wel niet.
Dat zijn inderdaad twee totaal verschillende situaties, het rellen was direct na de schietpartij toen de gemoederen nog verhit waren, de betogers waren gewoon bezorgde buurtbewoners.quote:Op donderdag 2 november 2017 10:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat de rellers andere mensen zijn dan degenen die een protestmars hielden.
Heeft wel als voordeel dat Nederlandse antropologen hun veldonderzoek over tribale omgangsvormen tegenwoordig gewoon in eigen land kunnen doen.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En wederom één van de mooie bijdrages van de multiculturele samenleving.![]()
Agenten die belaagd worden door hordes agressieve jongemannen, omdat hun criminele Turkse drugsvriend doodgeschoten is door de concurrerende Antilliaanse drugs criminelen.
Ik kan niet wachten totdat de BBC of Netflix deze hordes jongemannen gaan volgen en de presentatie overlaat aan David Attenborough.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heeft wel als voordeel dat Nederlandse antropologen hun veldonderzoek over tribale omgangsvormen tegenwoordig gewoon in eigen land kunnen doen.
Ik zie een hoop "blanken" op de foto, zei de racist Natuurlijk is dit geen feit maat stom toeval ....quote:Op donderdag 2 november 2017 12:14 schreef Kim-Holland het volgende:
Blerick..Daar zijn ze nog niet klaar met schieten.
De doodgeschoten jongeman schijnt een neef te zijn van Hacibey K., voormalig lid van de Bende van Venlo.
Complete chaos in Blerick rond flat na dodelijke schietpartij
[ afbeelding ]
Filmpje https://www.limburger.nl/(...)delijke-schietpartij
Blerick: Derde schietpartij binnen drie maanden
https://www.1limburg.nl/b(...)nden?context=default
In dezelfde tijd werd de moeder van Frenky P. [bende ven Venlo] 'gegijzeld' door haar ex en tevens voormalig lid van de bende van Venlo [al zijn de meningen daarover verdeeld].
Of het allemaal met elkaar te maken heeft? Geen idee. Maar het zal nog lang onrustig zijn in Blerick..
Tsja, in die wijk vooral veel Turken. En Turken zijn niet zo afwachtend dan Nederlanders. Die gaan gewoon aan de deur staan waar de mogelijke verdachte zich zou verschuilen, maar de vogel was al gevlogen..quote:Op donderdag 2 november 2017 12:18 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik zie een hoop "blanken" op de foto, zei de racist Natuurlijk is dit geen feit maat stom toeval ....
En opvallend veel PVV stemmers. Hoe zou dat nou komen?quote:Op donderdag 2 november 2017 12:34 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Tsja, in die wijk vooral veel Turken.
Omdat Wilders uit Venlo komt?quote:Op donderdag 2 november 2017 12:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En opvallend veel PVV stemmers. Hoe zou dat nou komen?
Dat zijn de agenten.quote:Op donderdag 2 november 2017 12:18 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik zie een hoop "blanken" op de foto, zei de racist Natuurlijk is dit geen feit maat stom toeval ....
Joh, wat een prachtige gevolgtrekking tover jij daar uit de hoedquote:Op donderdag 2 november 2017 12:51 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Omdat Wilders uit Venlo komt?
Ik denk door jarenlang genieten van alle mooie culturele invloeden.quote:Op donderdag 2 november 2017 12:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En opvallend veel PVV stemmers. Hoe zou dat nou komen?
Zie mijn knipoog.quote:Op donderdag 2 november 2017 12:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Joh, wat een prachtige gevolgtrekking tover jij daar uit de hoed![]()
quote:Op donderdag 2 november 2017 10:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat de rellers andere mensen zijn dan degenen die een protestmars hielden.
Dat zou je als weldenkend mens verwachten, des te groter is de verrassing wanneer dat dus niet zo blijkt te zijn.quote:Na een dag vol onrust en ongeregeldheden lijken vandaag in het Venlose stadsdeel Blerick de spanningen weer op te lopen.
Nadat eerder vanochtend de rust leek te zijn weergekeerd, verzamelen zich opnieuw tientallen jongeren rond een plek waar gisteren de 22-jarige Ömer Köksal uit Blerick werd doodgeschoten.
Die link is er ook, misschien dat we die link ook eens kunnen aanpakken zodra een wegkijkende en heersende kliek en samenleving de schuld niet blijft gooien op stageplekken, Wilders of discriminatie. Want deze problemen spelen werkelijk overal ter wereld met alleen maar deze typische bevolkingsgroepen, die allemaal dezelfde islamitische cultuur aanhangen.quote:Op donderdag 2 november 2017 13:12 schreef GobSmacked- het volgende:
Je zou bijna de link leggen tussen (zware) criminaliteit en cultuur. Ik zie op die foto's geen enkele autochtoon (behalve politie)!
Als je een beetje geld hebt moet je zorgen dat je meteen uit dat soort buurten wegvlucht.quote:Op donderdag 2 november 2017 12:58 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Zie mijn knipoog.
Weet ik veel wat de mensen uit Blerick stemmen. Alsof Wilders ook maar iets kan veranderen..
Daarbij, de Turken zijn er altijd al geweest. Alleen is die buurt behoorlijk verpauperd maar het altijd al een pauperbuurt geweest. De autochtonen daar zijn ook paupers.
Ik heb er ook gewoond, long time ago..daarom ken ik de buurt.quote:Op donderdag 2 november 2017 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je een beetje geld hebt moet je zorgen dat je meteen uit dat soort buurten wegvlucht.
Dat hebben mijn ouders gedaan toen wij na 18 jaar uit de achterbuurt vluchte wat we "liefkozend" klein Marokko noemde. Heerlijk was het, een verlichting, een stad/dorp zonder grote groepen crimineel importvolk. Op straat lopen zonder dreigementen naar je hoofd gegooid te krijgen, of weer belemmerd te worden bij doorgangen om maar een ruzie uit te lokken, of eens zonder geld af te geven, zodat je geen klappen kreeg van de 10 rifapen die om je heen stonden, naar een kermis te gaan. En wat denk je, we zijn nu 17 jaar verder, en het wordt langzaam tijd weer te verhuizen, gezien de sociale huurwoningen weer massaal volgepropt worden met dat volk, de licht getinte jongeren zich al plekken hebben toegeëigend waar zij de dienst uitmaken, waar de buurt maar whatsapp groepen en buurtwachten heeft opgezet omdat iemand om de één of andere reden heeft besloten om in ons stadje, en de naastliggende dorpen alle politiebureau's te sluiten ondanks de stijgende criminaliteit, inbraken en vernielingen.quote:Op donderdag 2 november 2017 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je een beetje geld hebt moet je zorgen dat je meteen uit dat soort buurten wegvlucht.
Beter dat ze het leger inzetten tegen die lowlifes.quote:Op donderdag 2 november 2017 13:51 schreef Bottendaal het volgende:
Bij voetbalwedstrijden zetten ze ME in met paarden en honden dat zouden ze hier ook moeten doen, en dan echt flink meppen en uit elkaar jagen.
Smerig tuig
Drukke banen hebben die jongens.quote:Op donderdag 2 november 2017 14:09 schreef Kim-Holland het volgende:
Vrienden leggen bloemen voor overleden Ömer
[ afbeelding ]
Vrienden hebben donderdagochtend in Blerick bloemen neergelegd op de plek waar Ömer Köksal werd doodgeschoten.
De familie wil met het leggen van de bloemen steun betuigen aan de nabestaanden en stilstaan bij de dood van de 22-jarige man. Ook buurtbewoners zijn naar de plek gekomen om bloemen neer te leggen.
Heel heftig
"Ik doe dit om de familie te steunen", zegt een vrouw nadat ze bij de winkel om de hoek bloemen is gaan halen. Ze woont in de straat waar de schietpartij woensdagmiddag was. "Ik heb het van dichtbij gezien, ook toen ze hem op straat aan het reanimeren waren. Het is heel heftig en ingrijpend." https://www.1limburg.nl/v(...)-voor-overleden-omer
Sportlui, aan hun kleding te zien.quote:Op donderdag 2 november 2017 14:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Drukke banen hebben die jongens.
Verder wel treurig als een vriend van je omkomt, maar alles wijst erop dat dit weer drugs en/of crimineel gerelateerd is. En dan neemt mijn medelijden vaak rap af.quote:Op donderdag 2 november 2017 14:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sportlui, aan hun kleding te zien.
Hand ophouden en dealen is zwaar werk hoorquote:Op donderdag 2 november 2017 14:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Drukke banen hebben die jongens.
En je krijgt bovendien geen gevarengeld.quote:Op donderdag 2 november 2017 14:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hand ophouden en dealen is zwaar werk hoor
Wat een ghettoquote:Op donderdag 2 november 2017 15:06 schreef Mo_Muffin het volgende:
Angst in Blerick: 'Er moeten eerst doden vallen voordat er iets gebeurt'.
Eerst een wijk naar de klote helpen en terwijl de politie belaagd wordt klagen over dat er niets aan gedaan wordt.
Vraag me wel eens af in 'welke wereld' zulke lui leven.
Typisch weer dat zij zelf nu een keer gebeten worden en dan gelijk staan te huilen.quote:Op donderdag 2 november 2017 15:06 schreef Kim-Holland het volgende:
Dat zal nog een hele toer worden, om een heleboel boze Turken tot bedaren te brengen. Het lijkt er toch op dat de politie wat nonchalant is geweest, met als gevolg dat Ömer Köksal vermoord is. Er is nu een persconferentie waar wat olie op de golven zal worden gegooid (niet op het vuur). De Limburger meldde vanmiddag dat kort voor de dodelijke schietpartij in Blerick de politie de auto van de drie Antillianen die bij het misdrijf betrokken zouden zijn, heeft gecontroleerd en de inzittenden gefouilleerd.
De politie bevestigt dat er voorafgaand aan de schietpartij een politiecontrole is geweest in Venlo, maar wil verder nog niet reageren. Daarom blijft nog onduidelijk of de auto van het drietal tijdens een routinecontrole is aangehouden, of na een tip.
De auto waarin ook de gearresteerde 21-jarige verdachte zat, kreeg vķķr de Maasbrug in Venlo een stopteken van de politie. De inzittenden moesten uitstappen en zijn alle drie gefouilleerd. Ook het voertuig zou nauwgezet zijn doorzocht. Omdat daarbij niet verdachts werd gezien of gevonden, konden de drie mannen hun weg vervolgen. Ze reden over de brug naar Blerick. Daar zouden ze slaags zijn geraakt met een groep van naar schatting tien mannen met een Turkse achtergrond. Die confrontatie moest Ömer Köksal met de dood bekopen.
Had de politie anders kunnen en moeten handelen, is de vraag. Misschien niet, maar ik denk dat de Turkse nabestaanden daar anders over denken. http://www.misdaadjournal(...)ordcommando-glippen/
Wat is dat toch met elke keer die camera ploegen hardhandig de buurt uitwerken, het is elke keer hetzelfde, overal waar dat gespuis de dienst uitmaakt worden journalisten hardhandig de buurt uitgewerkt.quote:Cameraploegen hardhandig Blerick uitgejaagd
BLERICK - Verschillende cameraploegen zijn donderdagmiddag belaagd in het Limburgse Blerick. De journalisten waren daar vanwege de dodelijke schietpartij donderdag. Omwonenden waren echter allesbehalve blij met de aanwezigheid van de media.
Een cameraploeg van Powned en NOS werden de wijk uitgejaagd. Een Powned-verslaggever zou zijn weggeduwd en moest toezien hoe zijn microfoon werd afgepakt.
In het Venlose stadsdeel wemelt het van de politie nadat gisteren de 22-jarige Ömer Köksal werd doodgeschoten. De aanleiding voor de dodelijke schietpartij in Blerick is een ruzie over drugs tussen jongeren met een Turkse achtergrond en een stel Antillianen. Die zou zijn ontstond bij een coffeeshop in Venlo.
Een 21-jarige man die is opgepakt na de schietpartij hoorde bij het Antilliaanse kamp. Hij zegt onschuldig te zijn en niets te maken te hebben met de dood van Ömer Köksal. In zijn eerste politieverhoor heeft hij verklaard dat hij niets van het schieten heeft gehoord of gezien.
Politie en justitie zijn op zoek naar nog twee verdachten die betrokken zouden zijn bij de dodelijke schietpartij. De politie weet wie de verdachten zijn en heeft ze opgeroepen zich te melden.
Politie gehinderd
Sinds de dodelijke schietpartij woensdagmiddag is het onrustig in Blerick. Woedende inwoners, veelal met een Turkse achtergrond, bekogelden woensdagavond de politie met stenen en hout. Ook donderdag is er nog veel politie op de been. Er was woensdag veel toeloop van jonge mensen bij de plaats delict. De politie werd gehinderd toe ze zocht naar de verdachten.
De schietpartij staat volgens de politie los van eerdere incidenten. Eind augustus werd de 44-jarige Kemal Zengin op straat voor zijn woning doodgeschoten. Een verdachte is nog niet opgepakt. Op 20 oktober vielen twee gewonden bij een schietpartij aan de Sint Willebrordstraat.
De verdachten zijn na schietpartij woensdag gevlucht via kinderdagverblijf ’t Snoetje, dat vlakbij de locatie van de schietpartij ligt. „Dat gaat echt veel te ver”, zei teamchef Richard Couwenberg van de politie. Er is slachtofferhulp geregeld voor deze kinderen.
Mag ookquote:Op donderdag 2 november 2017 14:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Beter dat ze het leger inzetten tegen die lowlifes.
Het tuig maakt inmiddels de dienst uit daar in Blerick.quote:Op donderdag 2 november 2017 15:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Wat is dat toch met elke keer die camera ploegen hardhandig de buurt uitwerken, het is elke keer hetzelfde, overal waar dat gespuis de dienst uitmaakt worden journalisten hardhandig de buurt uitgewerkt.
Tijd dat wij Nederlanders eens dat import volk hardhandig de buurt uit gaan jagen.
Werkende mensen zijn overdag niet eens thuis om cameraploegen weg te jagen. Maar deze Turkse boys hebben natuurlijk alle tijd van de wereld, begrijpelijk.quote:Op donderdag 2 november 2017 15:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Wat is dat toch met elke keer die camera ploegen hardhandig de buurt uitwerken, het is elke keer hetzelfde, overal waar dat gespuis de dienst uitmaakt worden journalisten hardhandig de buurt uitgewerkt.
Tijd dat wij Nederlanders eens dat import volk hardhandig de buurt uit gaan jagen.
We hebben er gelukkig niet zoveel als in de Randstad. Bij ons zijn cultuuruitingen e.d. daarom nog niet zo uit den boze. Ook hoeven we niet zo op eierschalen te lopen in de angst iemand per ongeluk te beledigen. Dingen zijn gewoon nog hoe ze zijn.quote:Op woensdag 1 november 2017 21:59 schreef SpaceOddity het volgende:
Pffffffffttt...
Zou Limburg nu meer of minder turken willen?
Helemaal mee eens maar is geen reden tot mishandeling dat snapt iedereen behalve dat tuig.quote:Op donderdag 2 november 2017 16:10 schreef BoneThugss het volgende:
Die Dennis Schouten is ook wel zo'n irritant ventje.
Geeft niemand het recht om hem te mishandelen natuurlijk, maar PowNed lokt het ook altijd zelf uit.
Yep.quote:Op donderdag 2 november 2017 16:18 schreef GobSmacked- het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar is geen reden tot mishandeling dat snapt iedereen behalve dat tuig.
quote:Op donderdag 2 november 2017 16:32 schreef Kim-Holland het volgende:
Höi öma in Türkiye! Gröetjes uit Bleriįk
"Höi öma in Türkiye. Hier in Nederland iş alleş heel ştöm en het iş een heel ştöm land. We wönen in het afvöerpütje van Bleriįk. Alleş wördt bij elkaar geştöpt. Een aantal Türken iş prima, maar alş je er hönderden in een wijk zet, wördt het een aparte şamenleving. Die erkennen het Nederlandşe gezag en düş de pölitie niet. En dan ştöppen ze hier öök weer Şyriërş tüşşen. Över een paar jaar beginnen die ziįh öök te röeren, let maar öp. Gişteren waş het de hele dag ravötten. Ietş met een drügşöörlög met de Antillianen. Nü hebben we vöörpagina van De Telebelg gehaald. Höe iş het met öpa en tante Bep? Het regent hier veel. Gröetjeş."
https://www.geenstijl.nl/5139213/cultuurverrijkers/
Wat een kleuters bij Geenstijl.
Ömer Köksal is het neefje van Hacibey Köksal. Dat was in de jaren 90 een vooraanstaand lid van de Bende van Venlo.quote:Op donderdag 2 november 2017 12:14 schreef Kim-Holland het volgende:
Blerick..Daar zijn ze nog niet klaar met schieten.
De doodgeschoten jongeman schijnt een neef te zijn van Hacibey K., voormalig lid van de Bende van Venlo.
Complete chaos in Blerick rond flat na dodelijke schietpartij
[ afbeelding ]
Filmpje https://www.limburger.nl/(...)delijke-schietpartij
Blerick: Derde schietpartij binnen drie maanden
https://www.1limburg.nl/b(...)nden?context=default
In dezelfde tijd werd de moeder van Frenky P. [bende ven Venlo] 'gegijzeld' door haar ex en tevens voormalig lid van de bende van Venlo [al zijn de meningen daarover verdeeld].
Of het allemaal met elkaar te maken heeft? Geen idee. Maar het zal nog lang onrustig zijn in Blerick..
Wat een ankerhumorquote:Op donderdag 2 november 2017 16:32 schreef Kim-Holland het volgende:
"Höi öma in Türkiye. Hier in Nederland iş alleş heel ştöm en het iş een heel ştöm land. We wönen in het afvöerpütje van Bleriįk. Alleş wördt bij elkaar geştöpt. Een aantal Türken iş prima, maar alş je er hönderden in een wijk zet, wördt het een aparte şamenleving. Die erkennen het Nederlandşe gezag en düş de pölitie niet. En dan ştöppen ze hier öök weer Şyriërş tüşşen. Över een paar jaar beginnen die ziįh öök te röeren, let maar öp. Gişteren waş het de hele dag ravötten. Ietş met een drügşöörlög met de Antillianen. Nü hebben we vöörpagina van De Telebelg gehaald. Höe iş het met öpa en tante Bep? Het regent hier veel. Gröetjeş."
Inderdaad, waar zijn die gebleven?? Waar blijft het harde optreden tegen dit soort uitschot?quote:Op donderdag 2 november 2017 16:54 schreef havanagila het volgende:
Kan het niet helpen om me voor te stellen hoe dit, pakweg, een jaar of 60 geleden zou zijn afgelopen.
Iets met rijkspolitie en knuppels....
Dat er maar vele schietpartijen mogen volgen, ruimt dat tuig elkaar wel opquote:Op donderdag 2 november 2017 16:47 schreef Loekie1 het volgende:
Diverse cameraploegen zijn donderdag belaagd in Blerick. Verslaggever Dennis Schouten van PowNed en zijn cameraman zijn mishandeld door een groep van vijftien jongeren.
Dat gebeurde toen ze probeerden een reportage te maken van de gebeurtenissen na de dodelijke schietpartij woensdag.
De cameraman heeft klappen gekregen op zijn hoofd en op Schouten werd ingeschopt. Hij kon zich beschermen door zijn handen voor het hoofd te houden.
Ook reportageteams van NOS en ANP werden belaagd. Jongeren probeerden de camera van een ANP-fotograaf af te pakken. De ploegen van ANP en NOS voelden zich naar eigen zeggen behoorlijk bedreigd. "Dit is onze wijk, wij maken hier de dienst uit", kreeg het gezelschap te horen. Ook werd gedreigd met geweld als de aanwijzingen van de jongeren niet gevolgd werden.
https://www.limburger.nl/(...)ckse-wijk-mishandeld
zon 200 andere criminele turken die de straat op zijn gegaan.quote:Op donderdag 2 november 2017 17:32 schreef BeriBeri het volgende:
Een crimineel is doodgeschoten, who cares
Bezuinigingen, die gasten hebben niet eens tijd dan wel zin om je aangifte fatsoenlijk op te nemen.quote:Op donderdag 2 november 2017 16:54 schreef havanagila het volgende:
Kan het niet helpen om me voor te stellen hoe dit, pakweg, een jaar of 60 geleden zou zijn afgelopen.
Iets met rijkspolitie en knuppels....
Wel gelachen, vooral om tante Bep.quote:Op donderdag 2 november 2017 16:32 schreef Kim-Holland het volgende:
Dit stuk is serieuzer dan hoe de (lokale) politiek met deze problematiek omgaat.quote:Op donderdag 2 november 2017 16:32 schreef Kim-Holland het volgende:
De venlose politiek is alleen maar bezig met borstklopperij en prestigeprojecten zoals die kabelbaan over de maasquote:Op donderdag 2 november 2017 19:05 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Dit stuk is serieuzer dan hoe de (lokale) politiek met deze problematiek omgaat.
Moeten we 'Nederlandse' criminaliteit dan ook maar als intrinsiek onderdeel van 'onze' cultuur beschouwen ?quote:Op donderdag 2 november 2017 19:43 schreef Bivox.Silentic het volgende:
We zullen eraan moeten wennen. We hebben willens en wetens een multiculturele samenleving gecreëerd. Dit soort zaken zijn nu onderdeel van onze nieuwe cultuur geworden.
Misschien waren linkse naīevelingen in de veronderstelling dat het bij cultuur alleen ging om shoarma en hoofddoekjes, maar dit gedrag hoort er ook gewoon bij.
Ja, in feite wel.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:25 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Moeten we 'Nederlandse' criminaliteit dan ook maar als intrinsiek onderdeel van 'onze' cultuur beschouwen ?
quote:Op woensdag 1 november 2017 22:35 schreef Ivo1985 het volgende:
Drugscrimineeltjes ruimen elkaar op. Prima toch. Hoe kun je daar nu verontwaardigd over zijn. Plaatsvervangende schaamte tonen voor zoveel criminaliteit zou passender zijn.
Deze mensen zijn niet verontwaardigd omdat criminelen elkaar hebben afgemaaktquote:Op woensdag 1 november 2017 22:49 schreef Klummie het volgende:
[..]
Zo is dat. Wat is dat toch met dat kutvolk.
Gewoon even lezen wat er staat.quote:De bewoners van Blerick kwamen woensdagavond met een protestmars in opstand gekomen tegen de golf van geweld. De deelnemers liepen naar het gemeentehuis. Initiatienemer van de mars was Hakim Karim (36). Hij voelt zicht niet meer veilig in zijn eigen buurt. "Ik heb een gezin. Ik vrees voor de veiligheid van mijn kinderen."
Begrijp ik je nu goed dat je hele wijken wil deporteren? Hoe zie je dit precies voor je en waarnaartoe?quote:Op donderdag 2 november 2017 16:23 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik kom zelf van oorsprong uit Venlo.
Vrijwel iedere Venlonaar noemt Blerick 'de verkeerde kant van de maas'.
Op zich prima dat we die smoerken allemaal daar hebben weg gepropt. Uit het oog, uit het hart.
Zo wordt het over een aantal jaar ook makkelijker de bezem er doorheen te halen en ze te deporteren.
Tsja, je moet ze ergens kwijt he.quote:Op vrijdag 3 november 2017 05:02 schreef Braindead2000 het volgende:
"Tweehonderd statushouders in flats Blerick"
https://omroepvenlo.nl/nieuws/artikel/28924586
Wel ja, pleur er nog maar 200 Syriërs bij. Je deugt of je deugt niet en als je als 1 van de weinige autochtone bewoners daar tegen bent (omdat het al zo'n puinhoop is in je wijk) dan ben je een racist, een vieze gore nazi, aldus de witte elitaire D66'er die zelf nergens last van heeft, die zelf in veilige witte wijkjes woont.
Vreemd genoeg nooit in buurten van bovenmodale mensen.quote:Op vrijdag 3 november 2017 08:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, je moet ze ergens kwijt he.
Je kunt ze moeilijk net over de grens in Duitsland zetten.
Tsja, je gaat mensen zonder geld natuurlijk niet in luxe bosvilla's plaatsen.quote:Op vrijdag 3 november 2017 08:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vreemd genoeg nooit in buurten van bovenmodale mensen.
Je kunt ze niet lokken, je kunt ze niet toelaten, je kunt ze opsluiten, je kunt ze tegenhouden. Er zijn vele mogelijkheden om ze te beletten om hier te kunnen en willen laten komen.quote:Op vrijdag 3 november 2017 08:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, je moet ze ergens kwijt he.
Je kunt ze moeilijk net over de grens in Duitsland zetten.
quote:Op vrijdag 3 november 2017 06:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Begrijp ik je nu goed dat je hele wijken wil deporteren? Hoe zie je dit precies voor je en waarnaartoe?
Opsluiten lijkt me erg onpraktisch, dan kun je gevangenissen bijbouwen. Ik heb liever dat ze mensen die andere mensen hun vrijheid beroven of bezit afhandig maken vastzetten dan een paar mensen die naar Nederland zijn gereisd.quote:Op vrijdag 3 november 2017 08:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je kunt ze niet lokken, je kunt ze niet toelaten, je kunt ze opsluiten, je kunt ze tegenhouden. Er zijn vele mogelijkheden om ze te beletten om hier te kunnen en willen laten komen.
Je accepteert als gemeente op deze manier wel dat je een uitermate kwetsbare en sociaal-economisch zeer zwakke wijk creëert. Zeker als je niet bereid bent om de uitwassen daarvan (criminaliteit, vandalisme, mishandeling, bedreiging etc) daadkrachtig aan te pakken.quote:Op vrijdag 3 november 2017 08:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Opsluiten lijkt me erg onpraktisch, dan kun je gevangenissen bijbouwen. Ik heb liever dat ze mensen die andere mensen hun vrijheid beroven of bezit afhandig maken vastzetten dan een paar mensen die naar Nederland zijn gereisd.
En we hadden ze niet moeten lokken is eigenlijk: We hadden niet in Syrie moeten bemoeien en IS lekker hun gang laten gaan. Maar dat vind je natuurlijk ķķk weer niet goed?
Niet toelaten en tegenhouden zou (dan) EU-breed moeten gebeuren (en gebeurt ook - moet je eens zien hoe Griekeland eruit ziet aan de grens.)
Vluchtelingen lijken mij hier niet het grootste probleem. Het probleem is dat de politie hier gewoon met harde hand tegen zou moeten optreden.
Gezien je naam ben je zelf ook niet zo onschuldigquote:Op vrijdag 3 november 2017 13:49 schreef AlPacino30 het volgende:
Ik kom zelf uit Venlo en kan je zeggen dat iedere stad wel een wijk heeft met problemen. Sommige steden wel meerdere. Ik kan nu niet zeggen dat Blerick een hele slechte plek is. Heb daar zelf gewoond, maar vond het op de Heide in Tegelen (gemeente Venlo) nog meer gedeald werd destijds Dat zijn we wel gewend hier in Venlo, alles wat met dealen en drugs te maken heeft. Maar om nou te zeggen dat Blerick het afvoerputje van Nederland is geworden dat vind ik te kort door de bocht. Dit had ook net zo goed in Helmond, Heerlen of Roermond kunnen gebeuren.
Eens.quote:Op vrijdag 3 november 2017 13:49 schreef AlPacino30 het volgende:
Ik kom zelf uit Venlo en kan je zeggen dat iedere stad wel een wijk heeft met problemen. Sommige steden wel meerdere. Ik kan nu niet zeggen dat Blerick een hele slechte plek is. Heb daar zelf gewoond, maar vond het op de Heide in Tegelen (gemeente Venlo) nog meer gedeald werd destijds Dat zijn we wel gewend hier in Venlo, alles wat met dealen en drugs te maken heeft. Maar om nou te zeggen dat Blerick het afvoerputje van Nederland is geworden dat vind ik te kort door de bocht. Dit had ook net zo goed in Helmond, Heerlen of Roermond kunnen gebeuren.
Het goede nieuws;twitter:Ismaililgun1 twitterde op donderdag 02-11-2017 om 18:47:41Alle mainstream media word weggetrapt uit blerick (venlo). Maar wanneer ik kom word ik met open armen ontvangen. Hoe kom dat nou... reageer retweet
En zijn verantwoordelijkheid voor de gevolgen van de War on Drugs?quote:Op vrijdag 3 november 2017 16:52 schreef Kim-Holland het volgende:
"Maar daar kan het niet bij blijven" Het is ook een zaak van de directe familie en vrienden van deze "klootzakken" om hen ter verantwoording te roepen.
Die zijn er gelukkig uiteindelijk niet gekomen. Althans, niet daar. (Ze zitten nu overal verspreid in de stad)quote:Op vrijdag 3 november 2017 05:02 schreef Braindead2000 het volgende:
"Tweehonderd statushouders in flats Blerick"
https://omroepvenlo.nl/nieuws/artikel/28924586
Wel ja, pleur er nog maar 200 Syriërs bij. Je deugt of je deugt niet en als je als 1 van de weinige autochtone bewoners daar tegen bent (omdat het al zo'n puinhoop is in je wijk) dan ben je een racist, een vieze gore nazi, aldus de witte elitaire D66'er die zelf nergens last van heeft, die zelf in veilige witte wijkjes woont.
quote:Geen statushouders in flats Blerick
De Venlose gemeenteraad ziet niets in de plannen voor de opvang van circa tweehonderd vluchtelingen met een verblijfsvergunning in voor sloop aangemerkte flats in Blerick. De zogenaamde statushouders zouden worden gehuisvest in flats van woningcorporatie Woonwenz aan de Stadhoudersstraat en de Lodewijk van Nassaustraat. Door de woningen bewoonbaar te maken voor statushouders en op deze manier het woningaanbod tijdelijk te verruimen, wilde de gemeente het woningaanbod voor de huidige woningzoekenden niet verder onder druk zetten en tegelijkertijd de groeiende vraag naar woningen voor statushouders bedienen.
Zoals het er nu naar uitziet, bekijkt Venlo na de zomer de mogelijkheid om het huisvesten van stutushouders te spreiden over de gemeente.
Woonwenz gaat de flats nu alsnog slopen.
Het sluiten van de best lopende coffeeshops van Venlo, Duitsland en omgeving, bedoel je?quote:Op vrijdag 3 november 2017 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En zijn verantwoordelijkheid voor de gevolgen van de War on Drugs?
Nee, die is er nog. Ze hebben zelfs een fonkelnieuwe frietkeet.quote:Op vrijdag 3 november 2017 16:46 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Het enige goede aan Tegelen is de patatkeet bij de kerk. Maar die is ook al weg volgens mij.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
quote:Op vrijdag 3 november 2017 20:59 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Nee, die is er nog. Ze hebben zelfs een fonkelnieuwe frietkeet.
De tering, wat een luxe! Tijd voor een rondje Blerick via TegelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
´
In Mexico zijn ze in 2006 begonnen. Resultaat: 200.000 doden.quote:Op vrijdag 3 november 2017 21:21 schreef Kim-Holland het volgende:
Scholten: ‘Blij met extra inzet, maar aanleiding sneu’
Burgemeester Antoin Scholten noemt het sneu dat de dood van een 22-jarige jongen de aanleiding is voor de inzet van meer politiecapaciteit in Blerick. Wel is hij blij dat er een kentering plaatsvindt.
Dat zei Scholten vanavond in het programma Nedinscoplein bij Omroep Venlo.
Justitie-minister Grapperhaus zegde vanmiddag toe dat er extra politiecapaciteit beschikbaar komt als dat nodig is. Scholten toonde zich verheugd over die aandacht, want er is meer capaciteit nodig.
[ afbeelding ]
Dienders in Limburg staan volgens de burgemeester stevig onder druk. Problematiek is onderschat. Op dit moment is de situatie echt onacceptabel. Scholten stelde dat de handhaving ruim aanwezig is en doorgaat totdat het rustiger wordt in de wijk. Scholten: Er geldt nu echt zero tolerance.’
Scholten zei verder dat de tijd van plannen op papier maken voorbij is. 'Er wordt nu actie ondernomen, dat is woensdag meteen begonnen.'
https://omroepvenlo.nl/ni(...)maar-aanleiding-sneu
Sneuquote:Op vrijdag 3 november 2017 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In Mexico zijn ze in 2006 begonnen. Resultaat: 200.000 doden.
Hij kent die klootzakken nietquote:Op zaterdag 4 november 2017 00:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zou Kuzu hier ook een mening over hebben? Nu houdt hij natuurlijk wijselijk zijn mond.
Yeah right .... maw; het kan nog alle kanten op.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:31 schreef Kim-Holland het volgende:
'Geen verbanden tussen schietpartijen Blerick'
Geen directe verbanden
Burgemeester Antoin Scholten is door justitie en politie bijgepraat over de achtergronden van de schietpartijen. De geweldsincidenten staan op dit moment los van elkaar, zo valt te lezen in de persverklaring. 'Daders en slachtoffers hebben diverse etnische achtergronden en bewegen of bewogen zich in verschillende netwerken zonder direct verband', aldus de gemeente Venlo.
Wel is bij politie bekend dat meerdere verdachten en slachtoffers banden hebben met de drugswereld. Over de woensdag doodgeschoten Ömer Köksal wordt in verband met het politieonderzoek nog geen uitspraak gedaan, benadrukt de gemeente.
De recente schietpartijen hoeven volgens OM en politie ook niet altijd met de drugsscene te maken te hebben. Ze kunnen in de relationele of familiaire sfeer liggen.
https://www.1limburg.nl/g(...)ick?context=topstory
Yup sowieso, snap niet wtf de politie daar aan het doen is.quote:Op vrijdag 3 november 2017 08:28 schreef Bottendaal het volgende:
Vluchtelingen is hier inderdaad niet het probleem maar inderdaad wat Mexicanobakker zegt de politie zou hier gewoon heel hard moeten tegen optreden, het kan toch niet zo zijn dat criminelen de dienst uitmaken en de pers kunnen wegjagen, ongeacht de afkomst die gasten moeten daar weggejaagd worden
Klopt.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:33 schreef maily het volgende:
[..]
Yeah right .... maw; het kan nog alle kanten op.![]()
Geweldszaken Blerick staan los van elkaarquote:Op zaterdag 4 november 2017 00:40 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Klopt.
Zoals al beschreven; het is daar echt een zooitje. Iedereen heeft er last van, ook de medelanders die er tig jaar wonen, geboren zijn.
Er zijn hier mensen [waaronder ikzelf] die de buurt kennen.. Het staat je vrij om te geloven wat je wil. Bedenk wel dat mensen ook niet alles willen neergooien op het www.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:45 schreef maily het volgende:
[..]
Geweldszaken Blerick staan los van elkaar
Sterkte in ieder gevalquote:Op zaterdag 4 november 2017 00:51 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Er zijn hier mensen [waaronder ikzelf] die de buurt kennen.. Het staat je vrij om te geloven wat je wil. Bedenk wel dat mensen ook niet alles willen neergooien op het www.
Voor politie zijn, betekend dat men geen mooie vrolijke vriendelijke diefjes wil, maar lelijke domme reuzen. Wat een trieste instelling voor een Nederlander.quote:Op zaterdag 4 november 2017 06:07 schreef Physsic het volgende:
Ik ben helemaal vķķr meer politie. Overal waar dat nodig is, dus niet alleen in Blerick.
Dat gezegd hebbende, schat ik op basis van wat ik lees en wat ik gisteren bij Pauw heb gezien (beperkte kennis dus) zo in dat meer politieinzet niet de oplossing gaat zijn voor de problemen in de wijk.
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, maar "betekent" met een "d" is ook behoorlijk triest voor een Nederlander.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Voor politie zijn, betekend dat men geen mooie vrolijke vriendelijke diefjes wil, maar lelijke domme reuzen. Wat een trieste instelling voor een Nederlander.
Dat had ik wel verwacht dat er velen zijn die niets willen snappen of nog erger het daadwerkelijk niet snappen. Daarbij betekend moet in deze met een 'd' geschreven worden aangezien het geschrevene niet 'te' was. Wel goed Nederlands gaan leren.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, maar "betekent" met een "d" is ook behoorlijk triest voor een Nederlander.
"-de" of "-te" is niet van toepassing als het gaat om tegenwoordige tijd (en het is de persoonsvorm). Dan geldt gewoon stam+t (zoals ook bij "geldt" in deze zin).quote:Op zaterdag 4 november 2017 14:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat had ik wel verwacht dat er velen zijn die niets willen snappen of nog erger het daadwerkelijk niet snappen. Daarbij betekend moet in deze met een 'd' geschreven worden aangezien het geschrevene niet 'te' was. Wel goed Nederlands gaan leren.
En nu in heldere taal, wat bedoel je hier te zeggen?quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Voor politie zijn, betekend dat men geen mooie vrolijke vriendelijke diefjes wil, maar lelijke domme reuzen. Wat een trieste instelling voor een Nederlander.
Als dat voor jou niet helder is, vraag ik me af wat jij te zoeken hebt op een debatforum. Leer ook maar Chinees lezen en schrijven. Toch?quote:Op zaterdag 4 november 2017 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En nu in heldere taal, wat bedoel je hier te zeggen?
Tuurlijk jongen, wat jij wiltquote:Op zaterdag 4 november 2017 18:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Als dat voor jou niet helder is, vraag ik me af wat jij te zoeken hebt op een debatforum. Leer ook maar Chinees lezen en schrijven. Toch?
gast je stuk tekst slaat idd nergens opquote:Op zaterdag 4 november 2017 18:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Als dat voor jou niet helder is, vraag ik me af wat jij te zoeken hebt op een debatforum. Leer ook maar Chinees lezen en schrijven. Toch?
Lees je eigen post eens terug. Klopt geen reet van, geen touw aan vast te knopen, totaal onduidelijk wat je precies bedoelt.quote:Op zaterdag 4 november 2017 18:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat een rare wereld, Chinezen die geen Chinees begrijpen.quote:Op zaterdag 4 november 2017 18:59 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Lees je eigen post eens terug. Klopt geen reet van, geen touw aan vast te knopen, totaal onduidelijk wat je precies bedoelt.
Wat is er precies zo 'bizar' aan de reactie van de buurtbewoners? Het is vooral 'bizar' dat Nederland niet instaat is om het daar schoon te vegenquote:Op woensdag 1 november 2017 21:03 schreef LXIV het volgende:
Bizarre reactie van die buurtbewoners! Volk dat hier niet thuishoort.
Cameraploegen uit je wijk slaan vind ik vrij bizar. Als in, ik heb het nog nooit meegemaakt en ik verwacht het ook nooit mee te maken.quote:Op zondag 5 november 2017 13:25 schreef Rangono het volgende:
[..]
Wat is er precies zo 'bizar' aan de reactie van de buurtbewoners? Het is vooral 'bizar' dat Nederland niet instaat is om het daar schoon te vegen
quote:De politie kan voortaan mensen in een groot deel van de gemeente Venlo preventief fouilleren op verboden wapenbezit, ook zonder concrete verdenking.
Op die manier wil de gemeente nieuw geweld voorkomen. De zondag afgekondigde maatregel geldt voor één maand en houdt verband met de moord op de 22-jarige Ömer Köksal afgelopen woensdag in Blerick.
,,Na het geweld tegen de politie woensdag en journalisten donderdag, is het rustiger geworden'', zegt burgemeester Antoin Scholten. ,,De dagen daarna zijn er toch weer geweldsincidenten geweest die te relateren zijn aan het schietincident in Blerick. Ik wil er geen enkel misverstand over laten bestaan wie de baas is op straat in onze gemeente.''
Een woordvoerster van de politie wees zondag in een toelichting op een autobrand in Blerick in de nacht van zaterdag op zondag, en een mishandeling in Venlo zaterdag. Beide incidenten staan mogelijk in verband met de dood van Köksal.
https://www.ad.nl/binnenl(...)na-blerick~a080b11b/
Ik zat het net te lezen..quote:Op zondag 5 november 2017 20:02 schreef Physsic het volgende:
De bewoners zijn al lange tijd ontevreden over de politie in hun wijk. Er zijn te weinig politieagenten en de bevoegdheden schieten te kort, ze mogen te weinig.
De bewoners zullen vast erg blij zijn met deze nieuwe maatregel.
[..]
Ik kende hem en zijn familie (ook de oom).quote:Op vrijdag 3 november 2017 11:40 schreef Kim-Holland het volgende:
Familie doodgeschoten Ömer: 'Onze lieve zoon raakte verwikkeld in ruzie van anderen'
[ afbeelding ]
Het doet de familie van de in Blerick doodgeschoten Ömer Köksal (22) pijn dat hij na zijn dood wordt gelinkt aan de Bende van Venlo. Volgens familieleden hield de "respectvolle en vredelievende” jongeman zich niet bezig met criminele activiteiten en raakte hij woensdag verwikkeld in een ruzie van anderen.
Terwijl burgemeester Antoin Scholten de ouders van de woensdag in Blerick doodgeschoten Ömer Köksal (22) bezoekt, doen zijn neven Engin Köksal (41) en Burįin Suer (27) bij de overburen het woord namens de familie.
Oom
Het zit de uit circa 100 personen tellende Turkse familie dwars dat Ömer in de media direct na zijn dood gelinkt wordt aan zijn oom Hacibey K., lid van de vroegere Bende van Venlo en in 1994 veroordeeld wegens betrokkenheid bij drie moorden. "Lokaal en landelijk wordt onze lieve zoon gelieerd aan iets uit het verleden", zegt Engin Köksal. "Hij wordt in een bepaald perspectief geplaatst. Mensen denken: oh ja, dan zal hij ook wel zo zijn."
De neef van Ömer weerspreekt echter dat de omgekomen jongeman zich bezighield met criminele activiteiten of drugshandel. "Hij was een doodnormale jongen uit de buurt die een kappersopleiding volgde en werkte in de kapperszaak van zijn vader. Ömer was een respectvolle en vredelievende jongen die opkwam voor anderen."
Ruzie
Die laatste karaktereigenschap is Ömer volgens de familie mogelijk fataal geworden. "Hij is op de een of andere manier in een ruzie verwikkeld geraakt waar jongens uit de buurt bij betrokken waren en die uit de hand is gelopen.” Ömer was woensdagochtend aan het werk in de kapperszaak van zijn vader en kwam volgens Engin en Burįin rond de middag naar huis. Bij het winkelcentrum in de buurt werd hij geconfronteerd met de ruziënde jongeren.
Hoe rijmen Engin en Burįin hun verhaal met de uitspraak van burgemeester Antoin Scholten dat de dodelijke schietpartij drugsgerelateerd was? "Die andere personen kunnen met drugs te maken hebben gehad", zegt Engin. "Maar als Ömer met drugs bezig was, zou hij dat héél goed verborgen hebben gehouden voor zijn familie."
Agressiviteit
De familie Köksal keurt de agressiviteit die in Blerick loskwam tegen agenten en journalisten af. Engin denkt dat de emoties hoog opliepen omdat Ömer geliefd was en anderen voor hem op wilden komen.
De in Blerick opgegroeide Engin Köksal verhuisde met zijn gezin naar Venlo omwille van de toekomst van zijn kinderen. "De laatste jaren is de wijk Vastenavondkamp veranderd. Er is veel criminaliteit. Er zijn groepjes ontstaan. De buurtwinkels zijn herhaaldelijk overvallen. Door gewapende jochies! Dat alles heeft indirect geleid tot de dood van een 22-jarige jongen. Dit had ook iemand anders kunnen overkomen. Het moet hier weer veilig worden."
Samsun
De familie wacht op vrijgave van Ömers lichaam, waar nog sectie op verricht moet worden. Daarna volgt een rituele wassing en wordt hij naar Samsun in Turkije overgebracht. Daar is de begrafenis. "Wij willen nu rouwen", zegt Engin. "En we willen dat alle daders gepakt én gestraft worden."
https://www.limburger.nl/(...)in-ruzie-van-anderen
Nederlandse politiequote:Op woensdag 8 november 2017 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Net bij de NOS: "Politie stopt onderzoek wegens capaciteitsproblemen."
En terecht natuurlijk, het slachtoffer sis och al dood. En er zijn nog heel veel wietplanten om te ruimen.
Dat ging niet om deze schietpartij, maar om die in augustus.quote:Op woensdag 8 november 2017 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Net bij de NOS: "Politie stopt onderzoek wegens capaciteitsproblemen."
En terecht natuurlijk, het slachtoffer sis och al dood. En er zijn nog heel veel wietplanten om te ruimen.
Nee hoor. Ze gooien gewoon alles in de strijd om de prijs van drugs op pijl te houden. Logisch aangezien we van Europa de illegale economie bij het bbp moeten optellen.quote:Op woensdag 8 november 2017 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ging niet om deze schietpartij, maar om die in augustus.
Maakt het niet minder triest overigens. De Nederlandse politie wordt zo ongeveer per maand incompetenter.
Dat gaat idd om Kemal Zenginquote:Op woensdag 8 november 2017 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ging niet om deze schietpartij, maar om die in augustus.
Maakt het niet minder triest overigens. De Nederlandse politie wordt zo ongeveer per maand incompetenter.
quote:Achtergevel appartement weggeblazen bij explosie in Blerick
Bij een appartementencomplex in het Venlose stadsdeel Blerick is vanavond een explosie geweest. De achtergevel van het gebouw is volledig weggeblazen.
Volgens de brandweer raakte de bewoner van het appartement lichtgewond. Ooggetuigen zeggen tegen de regionale nieuwssite 1Limburg dat iemand geboeid is afgevoerd. Negen woningen in het complex zijn ontruimd en de straat is afgezet.
De brandweer werd aan het eind van de middag gealarmeerd over de explosie in een pand aan de Burgemeester Gommansstraat. Die straat ligt in Blerick, waar het de afgelopen tijd onrustig was na enkele schietpartijen. De politie stelt dat er geen verband is met de eerdere incidenten.
Aleppo is er niks bij.quote:
Wel ECHTE Nederlanders dit hoor, je (klein)zoon na 50 jaar in Nederland in Turkije begraven. Dit is precies de reden waarom veel Nederlanders deze mensen nooit als Nederlander gaan beschouwen.quote:Op maandag 6 november 2017 08:27 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Ik kende hem en zijn familie (ook de oom).
Wat hier gezegd wordt klopt wel.
Verkeerde plaats, verkeerde moment, verkeerde mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |