abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174808680
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:18 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ik vind het wel vreemd waarom ze opeens allemaal zoiets claimen.

Als ze er echt mee zaten hadden ze het al eerder gezegd lijkt me.

Ruikt toch een beetje naar aandacht vragen. Van "kijk mij eens zo aantrekkelijk zijn dat mensen me hebben aangerand! Oh waarom ik er nu pas mee kom? Ehh ja naja zij doen het ook toch?"
Jij bent zeker niet helemaal goed bij je hoofd dat je dit soort dingen denkt op het moment dat je over dit soort ervaringen leest. Ziek. Bah.
  woensdag 1 november 2017 @ 19:12:02 #127
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174808733
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:51 schreef 8777 het volgende:

[..]

En waar precies zeg ik dat?
Verzin er geen dingen bij ja.
Het volgt uit wat je wel zegt. Door wie moet je dochter anders verkracht worden?

Die keurig opgevoede jongens zullen haar met geen vinger aanraken, voor wie moet ze dan bang zijn?
pi_174808910
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het volgt uit wat je wel zegt. Door wie moet je dochter anders verkracht worden?

Die keurig opgevoede jongens zullen haar met geen vinger aanraken, voor wie moet ze dan bang zijn?
Er volgt helemaal niets uit mijn woorden ja, wat wil je nou precies zeggen? Ik leer mijn kind om zich te verdedigen tegen een ieder die haar kwaad wil doen. En daarom heb ik haar al op jonge leeftijd op vechtsport gedaan. Wat is er weer niet goed aan?
En hoeveel kinderen heb jij zelf dat je het allemaal zo goed weet hoe je kinderen groot moet brengen?
pi_174809012
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:27 schreef simmu het volgende:

[..]

je zegt zelf toch ook dat de bewijslast ligt bij justitie? dat is ook helemaal prima. dat zouden ze beter aan kunnen pakken, maar dat is een andere discussie.

maar dat is dus niet wie eist bewijst. dat is justitie bewijst. is iets anders. vooralsnog zie ik nog geen razende dolle mina's door de straten van nederland rennen met pek, veren een een brandstapel in de aanslag. wel zie ik (vooral veel mannen) om het hardst roepen dat het wel meevalt, dat die vrouwen zich niet moeten aanstellen, dat het een heksenjacht is, en "wie eist, bewijst".
Om iemand te veroordelen is bewijs nodig. Wees godverdomme maar blij daarmee. Anders zou het hier heel anders gaan. Dan kan iemand jou morgen van hetzelfde beschuldigen en dan mag je flink lang de bak in. Het is geen licht vergrijp.... verkrachting.

Ik zeg helemaal niets over meevallen. Ik zeg dat degene die mensen met naam en toenaam noemt, ook moet kunnen hardmaken wat hij of zij zegt. Want je maakt namelijk iemand kapot als het niet waar is.

Ik kan niet bepalen of die Gijs of JBC gelijk heeft. Wat ik wel weet is dat die kerel zijn leven sowieso kapot is. Of hij het nu gedaan heeft of niet. Er zijn geen getuigen en verder is er ook geen bewijs.

Daarom hebben we een rechtssysteem en justitie en rechters enzo. Gebruik dat. Doe aangifte. Maar ga niet mensen zwart-maken op tv of in de krant.

Ik zie wel razende dolle Mina's . Zoals jij in dit topic en torentje die claimt dat mannen zich nooit kunnen inhouden.
Whatever...
  woensdag 1 november 2017 @ 19:33:25 #130
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174809202
Er bestaat zoiets als forensisch psycholoog. Die kan legale bewijzen overleggen door het gesprek met het slachtoffer aan te gaan.
Die mensen zijn daarop getraind en weten wat ze moeten vragen (en hoe) om dat legale bewijs te verkrijgen.
Daarom is bewijs in de vorm van opnamen of getuigen niet per se nodig.

En dan mag je sceptisch staan tegenover psychologie, zo is wel hoe het rechtssysteem werkt.
  woensdag 1 november 2017 @ 19:35:38 #131
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174809263
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:20 schreef 8777 het volgende:

[..]

Er volgt helemaal niets uit mijn woorden ja, wat wil je nou precies zeggen? Ik leer mijn kind om zich te verdedigen tegen een ieder die haar kwaad wil doen. En daarom heb ik haar al op jonge leeftijd op vechtsport gedaan.
Je zoon gaat op vechtsport om mensen in elkaar te meppen. Zijn zus mocht dat toch ook?
De wereld van de dochter wordt er niet beveiliger op, wel beangstigender.
pi_174809279
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Om iemand te veroordelen is bewijs nodig. Wees godverdomme maar blij daarmee. Anders zou het hier heel anders gaan. Dan kan iemand jou morgen van hetzelfde beschuldigen en dan mag je flink lang de bak in. Het is geen licht vergrijp.... verkrachting.

Ik zeg helemaal niets over meevallen. Ik zeg dat degene die mensen met naam en toenaam noemt, ook moet kunnen hardmaken wat hij of zij zegt. Want je maakt namelijk iemand kapot als het niet waar is.

Ik kan niet bepalen of die Gijs of JBC gelijk heeft. Wat ik wel weet is dat die kerel zijn leven sowieso kapot is. Of hij het nu gedaan heeft of niet. Er zijn geen getuigen en verder is er ook geen bewijs.

Daarom hebben we een rechtssysteem en justitie en rechters enzo. Gebruik dat. Doe aangifte. Maar ga niet mensen zwart-maken op tv of in de krant.

Ik zie wel razende dolle Mina's . Zoals jij in dit topic en torentje die claimt dat mannen zich nooit kunnen inhouden.
ja doei, als je nou eens inhoudelijk reageert ipv mij lekker verbaal agressief aan te vallen. en ik heb al helemaal geen woord gezegd in dit topic over Gijs (jop, ken je hem dan?) of JBC. ik stel alleen dat wanneer er sprake is van een seksueel misdrijf, het de taak van politie en justitie is om te bewijzen. niet het slachtoffer zelf.

waarom voel je je dusdanig aangevallen dat je de noodzaak voelt tot een grote bek dan? het heeft iig niets meer te maken met rede. man, je weet niet eens hoe ik denk over het met naam en toenaam noemen van mensen verdacht van misdaden in media. heb ik ook niks over gezegd ook.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174809451
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je zoon gaat op vechtsport om mensen in elkaar te meppen. Zijn zus mocht dat toch ook?
De wereld van de dochter wordt er niet beveiliger op, wel beangstigender.
Zijn zus zit er vanaf haar 7e op. En godzijdank is ze bloedfanatiek.
Mijn zoon is in de maak, 15 februari 2018 verwachten we hem. En ook hij zal op jonge leeftijd op vechtsport gaan.
pi_174809511
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:36 schreef simmu het volgende:

[..]

ja doei, als je nou eens inhoudelijk reageert ipv mij lekker verbaal agressief aan te vallen. en ik heb al helemaal geen woord gezegd in dit topic over Gijs (jop, ken je hem dan?) of JBC. ik stel alleen dat wanneer er sprake is van een seksueel misdrijf, het de taak van politie en justitie is om te bewijzen. niet het slachtoffer zelf.

waarom voel je je dusdanig aangevallen dat je de noodzaak voelt tot een grote bek dan? het heeft iig niets meer te maken met rede. man, je weet niet eens hoe ik denk over het met naam en toenaam noemen van mensen verdacht van misdaden in media. heb ik ook niks over gezegd ook.
Omdat ik het stuitend vind dat jij blijkbaar igv verkrachting vindt dat mensen eigen rechter mogen spelen.

Wie eist bewijst. Dwz dat als jij verkracht bent (wat vreselijk is) je naar de politie gaat en aangifte doet.
Whatever...
pi_174809544
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:33 schreef Lunatiek het volgende:
Er bestaat zoiets als forensisch psycholoog. Die kan legale bewijzen overleggen door het gesprek met het slachtoffer aan te gaan.
Die mensen zijn daarop getraind en weten wat ze moeten vragen (en hoe) om dat legale bewijs te verkrijgen.

En dan mag je sceptisch staan tegenover psychologie, zo is wel hoe het rechtssysteem werkt.
Zonder echte bewijzen wordt niemand veroordeeld.
Gesprek of niet, iemands woord is geen sluitend bewijs.
Forensisch psycholoog of niet.
pi_174809582
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omdat ik het stuitend vind dat jij blijkbaar igv verkrachting vindt dat mensen eigen rechter mogen spelen.

Wie eist bewijst. Dwz dat als jij verkracht bent (wat vreselijk is) je naar de politie gaat en aangifte doet.
En dat direct, zonder af te poetsen ofzo.
Geen sterker bewijs dan DNA.
Maar dat schijnen ze hier niet echt te snappen.
pi_174809929
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

jij mag prima stuitend vinden dat mensen voor eigen rechter gaan spelen, dat ben ik met je eens. dat zeg ik ook nergens. wie eist bewijst: waar zeg ik dat?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 1 november 2017 @ 20:31:06 #138
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_174810784
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit is dus exact waarom dat hete '#MeToo' nergens op slaat, lekker jan en alleman zwart maken op social media ongeacht of het waar is of niet en de meute die er maar intrapt en al lyncht nog voordat er ook maar onderzoek naar is gedaan.

Echte slachtoffers die doen helemaal niet mee met deze onzin en hangen het niet aan de grote klok en al helemaal niet via social media.
pi_174811146
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Voor de niet keurig opgevoede jongens? Voor de jongens die zo gestoord zijn als michael p?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 1 november 2017 @ 20:42:36 #140
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174811168
quote:
6s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dit is dus exact waarom dat hete '#MeToo' nergens op slaat, lekker jan en alleman zwart maken op social media ongeacht of het waar is of niet en de meute die er maar intrapt en al lyncht nog voordat er ook maar onderzoek naar is gedaan.

Echte slachtoffers die doen helemaal niet mee met deze onzin en hangen het niet aan de grote klok en al helemaal niet via social media.
Daarom plaatsten heel veel mensen alleen die ene hashtag #MeToo, zonder iets erbij. Namen van daders heb ik niet voorbij zien komen. Hooguit iets vaags als "ik was zestien, in het fietsenhok met een docent".
pi_174811274
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:33 schreef Lunatiek het volgende:

Heb je enige jurisprudentie van een zaak waar iemand is veroordeeld voor een 15 jaar oude verkrachting op basis van als enige bewijs de gesprekken van het vermeende slachtoffer met een psycholoog?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174814863
quote:

[..]

dat hele 'je bent alleen een echt slachtoffer als zus en zo' (vaak ook altijd geroepen door mensen die het zelf niet zijn en dus niet kunnen inschatten' is juist iets dat moet veranderen. Elk slachtoffer heeft het recht te verwerken op zijn of haar manier en niet in twijfel te worden getrokken omdat iemand zich niet in die manier kan verplaatsen

Het is overigens net zulke broodje aap onzin als 'alleen mensen die echt zelfmoord willen plegen zeggen er niks over'
pi_174815625
quote:

[..]

Jawel, echte slachtoffers doen absoluut mee met #metoo dat kan ik je met 100% zekerheid garanderen.

(waarmee ik niet zeg dat slachtoffers die niet met #metoo meedoen geen echte slachtoffers zijn)
pi_174817057
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ah een milde variant van de 2livecrew uit de jaren 80 dus en die stonden daadwerkelijk in de top 40.

En sinds wanneer zend MTV weer muziek uit?
De TweeLijfGroep _O_

I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  donderdag 2 november 2017 @ 05:30:45 #145
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174817894
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:49 schreef 8777 het volgende:

[..]

En dat direct, zonder af te poetsen ofzo.
Geen sterker bewijs dan DNA.
Maar dat schijnen ze hier niet echt te snappen.
Kom jij weleens in de echte wereld? Heb je überhaupt wel een van die #MeToo verhalen gelezen? Heb je ooit ook maar geprobeerd om enige empathie voor het slachtoffer op te brengen?

Man wat is dit stuitend. Het toont zo duidelijk aan dat #MeToo keihard nodig is en blijft om imbecielen als jij enige notie proberen bij te brengen van wat er met iemand gebeurt die aangerand/verkracht wordt. Hoewel ik oprecht geloof dat het bij jou niks meer zal uitmaken. Hooguit kom je tot inkeer als het je dochter overkomt (wat ik voor haar niet hoop, niet alleen omdat een verkrachting al erg genoeg is, maar ook omdat ze het niet aan je zal durven vertellen. "Eigen schuld", "Waarom heb je geen bewijs?" - zou me niks verbazen als je haar straft omdat ze zich niet heeft verzet).
:r :r :r
  donderdag 2 november 2017 @ 05:53:52 #146
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174817916
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:47 schreef 8777 het volgende:

[..]

Zonder echte bewijzen wordt niemand veroordeeld.
Gesprek of niet, iemands woord is geen sluitend bewijs.
Forensisch psycholoog of niet.
Een verslag van een forensisch psycholoog is echt bewijs. Daar is het een forensisch psycholoog voor. Dat jij dat niet wilt erkennen is jouw probleem.

Maar net als DNA is het geen onfeilbaar bewijs. Wat dus blijkt uit enkele dramatische zaken met een valse beschuldiging. Er worden nu eenmaal mensen onterecht veroordeeld.

Kijk eens naar de zaak van de zoon van Esther Boek.

Kijk ook eens naar de zaak Lancee.

Bekende zaken waarin er kennelijk geen "echt" bewijs was (dat kan ook niet, want het ging om valse beschuldiging), maar verhoren tot een veroordeling leidden in het geval van Boek. Lancee werd gearresteerd, of hij voor de rechter moest verschijnen en veroordeeld werd kan ik zo snel niet vinden.

Kortom: er wordt wel degelijk veroordeeld op basis van "geen echt bewijs".
Bij de vele zaken waarbij dat terecht is, weet je dat meestal niet, omdat het niet (gedetailleerd) in de media komt.

Gezien de omstandigheden rondom verkrachtingen zou een slachtoffer (maar ook dader, ter verdediging) met "echte bewijzen" behoorlijk verdacht zijn, omdat het dan al snel op een opzetje lijkt om iemand te framen.
pi_174817947
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 05:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Een verslag van een forensisch psycholoog is echt bewijs. Daar is het een forensisch psycholoog voor. Dat jij dat niet wilt erkennen is jouw probleem.

Maar net als DNA is het geen onfeilbaar bewijs. Wat dus blijkt uit enkele dramatische zaken met een valse beschuldiging. Er worden nu eenmaal mensen onterecht veroordeeld.

Kijk eens naar de zaak van de zoon van Esther Boek.

Kijk ook eens naar de zaak Lancee.

Bekende zaken waarin er kennelijk geen "echt" bewijs was (dat kan ook niet, want het ging om valse beschuldiging), maar verhoren tot een veroordeling leidden in het geval van Boek. Lancee werd gearresteerd, of hij voor de rechter moest verschijnen en veroordeeld werd kan ik zo snel niet vinden.

Kortom: er wordt wel degelijk veroordeeld op basis van "geen echt bewijs".
Bij de vele zaken waarbij dat terecht is, weet je dat meestal niet, omdat het niet (gedetailleerd) in de media komt.

Gezien de omstandigheden rondom verkrachtingen zou een slachtoffer (maar ook dader, ter verdediging) met "echte bewijzen" behoorlijk verdacht zijn, omdat het dan al snel op een opzetje lijkt om iemand te framen.
De zoon van Esther Boek is in hoger beroep vrijgesproken, die andere kerel kennelijk ook.
Ben je wel eens bij een strafzaak geweest?
pi_174819926
quote:

[..]

Het slaat echt wel ergens op. Er is best een serieus probleem met 'grensoverschrijdend sexueel gedrag'.

Maar je kunt niet alles op een hoop gooien. Doe vooral je verhaal en zorg dat de discussie op gang komt. Dat hoort bij vooruitgang en echte emancipatie. Echter er zit een verschil tussen:

1. Verkrachting
2. Aanranding
3. Ongewenste, maar niet ongepaste aanraking (een hand op je schouder die je net niet wilt, meestal ook niet verkeerd bedoeld)
4. Iemand die net te dichtbij komt en net even de verkeerde opmerkingen maakt

Voor 1 en 2 moet direct de politie gebeld worden, zal een eventuele dader voor de rechter moeten komen. Bij 3 en 4 is het aanspreken van de persoon die het doet, liefst met getuigen erbij en in een tweede instantie een vertrouwenspersoon oid inschakelen wat mij betreft de route.

Name noemen op internet? Alleen als het echt niet anders kan en dan alleen als je het kunt bewijzen. Dit omdat je anders trial by media krijgt, de vermeend dader is dan ongeacht of hij/zij echt schuldig is al schuldig bevonden.

Denk dat elk metoo verhaal prima is, zolang je geen namen noemt denk ik dat het bijdraagt aan de bewustwording. En die lijkt me nodig.

Overigens is er nog een heel andere categorie van sexuele intimidatie en geweld, waar mannen zich volgens mij veelal schuldig maken aan de meer fysieke sexuele misstanden, zijn vrouwen goed in het psychologische spel. Onterecht beschuldigen, dreigen te scheiden en een man financieel en sociaal kapot te maken, de kinderen afpakken (vrouwen hebben hier een enorm voordeel mbt geslacht). Vrouwen gebruiken volgens mij sex veel eerder om te manipuleren, mannen gaan veel vaker fysiek over de schreef. Er zijn zeker vrouwen die mannen letterlijk proberen gek te maken met hun sexualiteit, heb zelf gemerkt hoe geraffineerd sommigen zijn. Ik ben er gelukkig niet zo gevoelig voor...

Kortom; het is een genuanceerd verhaal. Metoo is een prima beweging, zolang er niet zomaar karaktermoord gepleegd wordt, er aangifte wordt gedaan waar nodig en zaken niet op een hoop gegooid worden, maak verkrachting niet minder erg door het op een hoop te gooien met die ene ongewenste opmerking. Daarnaast zullen we toch iets beter moeten begrijpen wat de verschillen tussen mannen en vrouwen in sexualiteit nu precies inhouden. En ook met elkaar leren omgaan wat dat betreft. Er is een hele hoop sexuele frustratie, onder mannen, maar ook vrouwen.

Allemaal veroorzaakt door de krampachtige manier waarop monotheistische godsdienst ermee om is gegaan. Laten we dat juk nu eens afgooien, in plaats van hysterisch te doen over hashtags.
Whatever...
  donderdag 2 november 2017 @ 10:10:46 #149
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174820016
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:46 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Sorry, maar je kunt echt niet voor elke handeling toestemming vragen. Niet tijdens de seks, niet tijdens het versieren, niet tijdens een date, etc. Zo werkt het simpelweg niet. Als ik, ter voorbeeld, tijdens het versieren toestemming zou vragen voor de hand die ik op haar heupen plaats, gaat ze me vreemd aankijken, en dat werkt averechts. Het is niet anders dan dat degene die ongemak ondervind zijn of haar grenzen aangeeft. Extreem preventief gedrag is simpelweg onnatuurlijk en daarnaast heel erg saai voor iedereen. Risico, spontaniteit, initiatief, grenzen opzoeken, het hoort bij de exploratie van een ander persoon. Het respecteren van een welgemeende afwijzing hoort daar ook bij, vanzelfsprekend.
Dat is meestal ook helemaal niet nodig.

Over het algemeen geld dat in dat normale spel van interactie het wel vrij duidelijk is. Er is dan geen sprake van een potienteel bedreigende situatie waardoor je ook van je medespeler kan en mag verwachten dat die in woord en/of daad grenzen aangeeft. Daar is ruimte voor in normale interactie, er wordt gelet op elkaars reacties, het gaat niet van 0 naar 100 in een seconde.

Maar ben je slecht in reacties lezen, of geeft iemand signalen af die je niet goed kan vertalen als een ja geef dan meer ruimte voor een nee, laat de ander dan een (subtiele) stap doen. Of vraag het dan maar gewoon. Maar ga niet door als er geen groen licht is.

Hou ook rekening met situaties. Voor de meeste zal dat geen probleem zijn, doet men dat altijd al.
Bv ben je alleen met iemand waarvan je nog niet goed weet hoe het zit, wees dan wat voorzichtiger, iets minder voortvarend.

Al met al, normale interactie is vrijwel nooit een probleem. Op een moment een aftastende aanraking doen ook niet. Ook niet als je je daarin hebt vergist en de ander het liever niet heeft. Een klein foutje is niet erg, over iemands grenzen heen denderen wel.

Wat ik iig vrij belangrijk vind bij de metoo discussie is dat het wat meer doordringt dat (seksuele) aanrakingen op ongepaste momenten niet kunnen.
Als je nog geen woord met iemand gewisseld hebt, geen direct contact hebt gehad, blijf dan van iemand af. Als je niet redelijkerwijs in kan schatten dat het gewaardeerd wordt, blijf dan van iemand af. Is het een situatie van machtsverschil, of een potientiele risico situatie, doe dan wat rustiger aan, zorg dan voor of een heel duidelijke ja in daad en/of woord, of wees afwachtender. Geef dan meer ruimte voor een nee in daad en/of woord.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 2 november 2017 @ 10:28:14 #150
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174820287
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 06:13 schreef 8777 het volgende:

[..]

De zoon van Esther Boek is in hoger beroep vrijgesproken, die andere kerel kennelijk ook.
Ben je wel eens bij een strafzaak geweest?
Voor hoger beroep moet er eerst een oordeel zijn geweest. Kortom: er is iemand zonder jouw "echte bewijzen" veroordeeld.
En niet iedereen gaat in hoger beroep bij zo'n zaak, en niet iedereen die dat wel doet wordt vrijgesproken.
M.a.w.: je lult maar wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')