Ja, daarom moet je voorzichtig zijn en er niet vanuitgaan dat je mag of dat je wel weet wat de ander wil.quote:Op woensdag 1 november 2017 11:52 schreef Cockwhale het volgende:
Daarnaast, gewilde seks en geweld/ongewilde seks staan vrij dicht bij elkaar. Net zoals aanraking als poging ter verleiding/vriendschap en aanranding. De grenzen zijn vaag en verschillend met uitzondering van extreme gevallen. Als er vrijwillig drank of drugs in het spel is wordt het nog lastiger
Het beste scoren bij wat?quote:Op woensdag 1 november 2017 11:50 schreef Grems het volgende:
[..]
En toen kwamen we terug in de realiteit alwaar mannen met de grootste bek en het meeste lef consistent het beste scoren
Ja, maar interesse kan op iedereen anders overkomen. Wat de een ziet als interesse ziet de ander als gewoon vriendelijk zijn naar iemand. Dat is niet altijd makkelijk in te schatten. In dat soort gevallen moet er natuurlijk gewoon communicatie zijn, maar dat is voor veel mensen gewoon niet spannend, of romantisch. Of het gaat automatisch, omdat iemand het naar zijn/haar zin heeft en het gevoel heeft dat dat wederzijds is. Zonder erbij na te denken gaat er dan een hand naar zijn/haar been, of handen of zo. In dat soort gevallen (en dan enkel als diegene ook meteen stopt als hij/zij hoort dat de ander daar niet van gediend is) vind ik het persoonlijk raar als mensen die situaties gebruiken voor een #MeToo of een ''ik ben aangerand'' verhaal. En ja, die verhalen zijn er ook.quote:Eigenlijk omvat 'gepast' hier gewoon wat het is. In principe blijf je van elkaar af, tenzij er ergens interesse is getoond.
De vorige generatie had dit in 1998:quote:Op woensdag 1 november 2017 11:37 schreef Yannick123 het volgende:
3: Heeft iemand al eens naar de teksten van de muziek van de huidige generatie geluisterd? Ik illustreer even met een tekst van A2M:
I got bitches all on my dick everyday
Suckin on my balls, lickin on my balls
Bitches, they know, stick it their bootyhole
My balls, my balls, suck on my balls
yeah bitch, I, I don’t know what to say I just love fuckin bitches
Fuck em in they ass, fuck em in they face, fuck em in they pussy hole
That’s just how I get down
Sluts, bitches, know what i’m about
Ik zie het in elke discussie over #MeToo, zeker ook op Fok!quote:Op woensdag 1 november 2017 12:24 schreef Salvad0R het volgende:
Waar zie je ongeloof, beschuldigingen en bagatellisering richting slachtoffers van misbruik, TS?
In het NWS-topic is het schering en inslag.quote:Op woensdag 1 november 2017 12:24 schreef Salvad0R het volgende:
Waar zie je ongeloof, beschuldigingen en bagatellisering richting slachtoffers van misbruik, TS?
Tja. Met 20% valse aangiftes van chicks tussen de 12 en 18, waarbij zelfs de politie zegt dat het percentage eigenlijk hoger ligt, is dit #metoo verhaal natuurlijk een perfecte gelegenheid voor die aandachtshoeren (want dat ben je, als je valse aangifte doet) om zielig te doen over shit wat er niet toe doet, wat ten eerste het leed van ECHTE slachtoffers van verkrachting bagatelliseert, en ten tweede aanranding normaliseert (ja dat doet het).quote:Op woensdag 1 november 2017 13:09 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik zie het in elke discussie over #MeToo, zeker ook op Fok!
Ja ok, je date wel, en de dame van HR op het werk niet. Dat begrijp ik. Maar hoe zit het dan in de kroeg? De situaties zijn niet altijd zo duidelijk afgelijnd.quote:Op woensdag 1 november 2017 11:58 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik denk dat een dame die met jou op date gaat, die op zich dus open staat om te onderzoeken of er meer is, niet snel een hand op been als ongepast gedrag ziet.
Wanneer je op het werk bent, en onder het bureau even het been van je collega onderzoekt wel.
Eigenlijk omvat 'gepast' hier gewoon wat het is. In principe blijf je van elkaar af, tenzij er ergens interesse is getoond. En vergeet ook niet, de vrouw geeft vaak ook zelf aan dat aanraken ok is, door zelf je hand aan te raken in een gesprek, of hand op onderarm te leggen.
Niemand zegt dat de problemen er in 1998 niet waren, toch?quote:Op woensdag 1 november 2017 12:20 schreef Lunatiek het volgende:
De vorige generatie had dit in 1998:
Zoveel is er niet veranderd.
Ah een milde variant van de 2livecrew uit de jaren 80 dus en die stonden daadwerkelijk in de top 40.quote:Op woensdag 1 november 2017 11:37 schreef Yannick123 het volgende:
3: Heeft iemand al eens naar de teksten van de muziek van de huidige generatie geluisterd? Ik illustreer even met een tekst van A2M:
I got bitches all on my dick everyday
Suckin on my balls, lickin on my balls
Bitches, they know, stick it their bootyhole
My balls, my balls, suck on my balls
yeah bitch, I, I don’t know what to say I just love fuckin bitches
Fuck em in they ass, fuck em in they face, fuck em in they pussy hole
That’s just how I get down
Sluts, bitches, know what i’m about
Ik kijk geen televisie meer dus dacht dat ze dat nog deden, wilde gewoon laten zien dat dergelijke dingen al te zien en te horen zijn voor hele jonge mensen en dat we ze dan achteraf allemaal willen heropvoeden. Waarom moet moderne muziek gewoon steeds over dergelijke onderwerpen gaan?quote:Op woensdag 1 november 2017 13:19 schreef Chewie het volgende:
Ah een milde variant van de 2livecrew uit de jaren 80 dus en die stonden daadwerkelijk in de top 40.
En sinds wanneer zend MTV weer muziek uit?
Nou ja zoals je al met voorbeelden is aangetoond is het niet iets van de "moderne muziek"quote:Op woensdag 1 november 2017 13:33 schreef Yannick123 het volgende:
[..]
Ik kijk geen televisie meer dus dacht dat ze dat nog deden, wilde gewoon laten zien dat dergelijke dingen al te zien en te horen zijn voor hele jonge mensen en dat we ze dan achteraf allemaal willen heropvoeden. Waarom moet moderne muziek gewoon steeds over dergelijke onderwerpen gaan?
Vraag eerst eens of ze iets van je wil drinken. Afgezaagd, maar effectief. Zegt ze nee, dan is het ook poten thuis.quote:Op woensdag 1 november 2017 13:16 schreef Yannick123 het volgende:
[..]
Ja ok, je date wel, en de dame van HR op het werk niet. Dat begrijp ik. Maar hoe zit het dan in de kroeg? De situaties zijn niet altijd zo duidelijk afgelijnd.
Sorry, maar je kunt echt niet voor elke handeling toestemming vragen. Niet tijdens de seks, niet tijdens het versieren, niet tijdens een date, etc. Zo werkt het simpelweg niet. Als ik, ter voorbeeld, tijdens het versieren toestemming zou vragen voor de hand die ik op haar heupen plaats, gaat ze me vreemd aankijken, en dat werkt averechts. Het is niet anders dan dat degene die ongemak ondervind zijn of haar grenzen aangeeft. Extreem preventief gedrag is simpelweg onnatuurlijk en daarnaast heel erg saai voor iedereen. Risico, spontaniteit, initiatief, grenzen opzoeken, het hoort bij de exploratie van een ander persoon. Het respecteren van een welgemeende afwijzing hoort daar ook bij, vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 1 november 2017 12:17 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, daarom moet je voorzichtig zijn en er niet vanuitgaan dat je mag of dat je wel weet wat de ander wil.
Vraag toestemming (consent). Als iemand stop zegt, ben je al te ver gegaan.
quote:Op woensdag 1 november 2017 14:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Sorry, maar je kunt echt niet voor elke handeling toestemming vragen. Niet tijdens de seks,
dan zou je dus evengoed er vanuit moeten gaan (In beginsel) dat wanneer iemand zegt verkracht of aangerand te zijn, die presumptie dan ook geldt. dus dat je die persoon niet direct wegzet als leugenaar en aandachtshoer. dat is niet wat ik hier op fok lees.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 17:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
We hebben in Nederland een onschuldpresumptie. Totdat wettig en overtuigend bewezen is dat je iets gedaan hebt, wordt iedereen voor onschuldig gehouden. Het zou te bizar voor woorden zijn om iemand zonder bewijs te beschuldigen van een moord in een nationale krant. Maar als het gaat om verkrachting dan is het niet alleen mogelijk, maar nemen gewoon alle andere media dat over met rampzalige gevolgen voor diens reputatie, carrière, gezin, en leven in het algemeen.
Dít is de reden dat beschuldigingen van verkrachtingen totaal anders worden behandeld dan een beschuldiging van een mishandeling. Niet dat mensen zo vreselijk bang zijn onterecht achter de tralies te belanden.
Sommige mensen zijn er gewoon niet handig in, en kunnen een ander niet lezen. Dat geeft je geen toestemming tot de ander "ho" zegt te doen waar je zelf zin in hebt.quote:Op woensdag 1 november 2017 14:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Sorry, maar je kunt echt niet voor elke handeling toestemming vragen. Niet tijdens de seks, niet tijdens het versieren, niet tijdens een date, etc. Zo werkt het simpelweg niet. Als ik, ter voorbeeld, tijdens het versieren toestemming zou vragen voor de hand die ik op haar heupen plaats, gaat ze me vreemd aankijken, en dat werkt averechts. Het is niet anders dan dat degene die ongemak ondervind zijn of haar grenzen aangeeft. Extreem preventief gedrag is simpelweg onnatuurlijk en daarnaast heel erg saai voor iedereen. Risico, spontaniteit, initiatief, grenzen opzoeken, het hoort bij de exploratie van een ander persoon. Het respecteren van een welgemeende afwijzing hoort daar ook bij, vanzelfsprekend.
En andersom natuurlijk: het signaal is "elke man is een verkrachter, je kunt er niet een vertrouwen, ze kunnen geen verantwoordelijkheid voor hun daden nemen, ze hebben zichzelf niet in de hand. Ze hebben daarom vanzelf toestemming te doen met je wat ze willen, tot je heel duidelijk kenbaar maakt dat je het niet wilt hebben."quote:Op woensdag 1 november 2017 15:13 schreef simmu het volgende:
eerlijk gezegd ben ik behoorlijk geschokt om te lezen hoeveel mensen het heel gewoon vinden dat (bijvoorbeeld) vrouwen 's avonds beter maar niet over straat kunnen gaan. want dan brengen ze hun eigen veiligheid in gevaar. en da's toch eigen verantwoordelijkheid. uitgaan? praat maar niet met vreemde mannen. dat is een risico. enzovoorts. niet duidelijk genoeg nee gezegd. niet genoeg verweerd. niet genoeg dit, niet genoeg dat, je moet zus, je moet zo.
Dan nog, toestemming vragen bij elke (fysieke) handeling is niet hoe de wereld functioneert of ooit zal kunnen functioneren. En een groot deel van de mannen in de kroeg zijn nou niet geschikt voorbeeldmateriaal. Of ze zijn te direct en fysiek of ze zijn te bang. Beide bereiken niets met hun gedrag al zou ik durven te wedden dat de eerste 'brutale' vaker zijn doelen bereikt dan de laatstgenoemde.quote:Op woensdag 1 november 2017 15:19 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn er gewoon niet handig in, en kunnen een ander niet lezen. Dat geeft je geen toestemming tot de ander "ho" zegt te doen waar je zelf zin in hebt.
Daarom is het wel makkelijk eens rond te kijken in de kroeg hoe het daar werkt, en waarom niet alle mannen daar als verkrachter vandaan komen.
Mannen zijn nu eenmaal fysiek sterker als vrouwen, ik laat mijn dochter ook niet in haar eentje over straat gaan als het donker is, ze zit nu 7 jaar op muay thai, dus ik hoop van harte dat ze van zich af slaat op het moment dat een of andere creep haar eer wil aantasten. Maar zolang ik haar kan beschermen door halen en brengen vind ik het wel best.quote:Op woensdag 1 november 2017 15:13 schreef simmu het volgende:
[..]
dan zou je dus evengoed er vanuit moeten gaan (In beginsel) dat wanneer iemand zegt verkracht of aangerand te zijn, die presumptie dan ook geldt. dus dat je die persoon niet direct wegzet als leugenaar en aandachtshoer. dat is niet wat ik hier op fok lees.
eerlijk gezegd ben ik behoorlijk geschokt om te lezen hoeveel mensen het heel gewoon vinden dat (bijvoorbeeld) vrouwen 's avonds beter maar niet over straat kunnen gaan. want dan brengen ze hun eigen veiligheid in gevaar. en da's toch eigen verantwoordelijkheid. uitgaan? praat maar niet met vreemde mannen. dat is een risico. enzovoorts. niet duidelijk genoeg nee gezegd. niet genoeg verweerd. niet genoeg dit, niet genoeg dat, je moet zus, je moet zo.
Het staat zo los van de realiteit alleen. Wat denk je dat de gemiddelde baas zegt als als een jonge meid opbelt om te zeggen dat ze niet op komt dagen want het regent en ze moet alleen door het donker op de fiets? Mensen die zulke opmerkingen plaatsen denken echt niet na.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:07 schreef 8777 het volgende:
[..]
Mannen zijn nu eenmaal fysiek sterker als vrouwen, ik laat mijn dochter ook niet in haar eentje over straat gaan als het donker is, ze zit nu 7 jaar op muay thai, dus ik hoop van harte dat ze van zich af slaat op het moment dat een of andere creep haar eer wil aantasten. Maar zolang ik haar kan beschermen door halen en brengen vind ik het wel best.
mijn partner zit vaak in het buitenland. moeten mijn dochter en ik dan maar binnen blijven 's avonds? of moet ik mijn zoon van 7 dan maar sturen om haar van en naar judoles 1 straat verderop te brengen? dat is toch een bizarre redenatie?quote:Op woensdag 1 november 2017 16:07 schreef 8777 het volgende:
[..]
Mannen zijn nu eenmaal fysiek sterker als vrouwen, ik laat mijn dochter ook niet in haar eentje over straat gaan als het donker is, ze zit nu 7 jaar op muay thai, dus ik hoop van harte dat ze van zich af slaat op het moment dat een of andere creep haar eer wil aantasten. Maar zolang ik haar kan beschermen door halen en brengen vind ik het wel best.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |