abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 november 2017 @ 12:17:12 #76
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174800861
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:52 schreef Cockwhale het volgende:
Daarnaast, gewilde seks en geweld/ongewilde seks staan vrij dicht bij elkaar. Net zoals aanraking als poging ter verleiding/vriendschap en aanranding. De grenzen zijn vaag en verschillend met uitzondering van extreme gevallen. Als er vrijwillig drank of drugs in het spel is wordt het nog lastiger
Ja, daarom moet je voorzichtig zijn en er niet vanuitgaan dat je mag of dat je wel weet wat de ander wil.
Vraag toestemming (consent). Als iemand stop zegt, ben je al te ver gegaan.
  woensdag 1 november 2017 @ 12:17:54 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174800881
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:50 schreef Grems het volgende:

[..]

En toen kwamen we terug in de realiteit alwaar mannen met de grootste bek en het meeste lef consistent het beste scoren :')
Het beste scoren bij wat?
Als dader van verkrachtingen? Precies.
pi_174800918
quote:
Eigenlijk omvat 'gepast' hier gewoon wat het is. In principe blijf je van elkaar af, tenzij er ergens interesse is getoond.
Ja, maar interesse kan op iedereen anders overkomen. Wat de een ziet als interesse ziet de ander als gewoon vriendelijk zijn naar iemand. Dat is niet altijd makkelijk in te schatten. In dat soort gevallen moet er natuurlijk gewoon communicatie zijn, maar dat is voor veel mensen gewoon niet spannend, of romantisch. Of het gaat automatisch, omdat iemand het naar zijn/haar zin heeft en het gevoel heeft dat dat wederzijds is. Zonder erbij na te denken gaat er dan een hand naar zijn/haar been, of handen of zo. In dat soort gevallen (en dan enkel als diegene ook meteen stopt als hij/zij hoort dat de ander daar niet van gediend is) vind ik het persoonlijk raar als mensen die situaties gebruiken voor een #MeToo of een ''ik ben aangerand'' verhaal. En ja, die verhalen zijn er ook.

Ik vind het alleen maar heel knap dat er mensen zijn die de moed hebben gekregen om hun verhaal te doen. Dat geldt voor zowel man als vrouw. Ik heb soms nog wel eens het idee dat mensen vergeten dat er net zo goed mannen zijn die verkracht worden, en ook echt niet altijd door andere mannen. Bij dit soort campagnes (weet even geen beter woord) wordt er vooral bij stil gestaan hoe vreselijk mannen wel niet kunnen zijn. Daar komt het in ieder geval vaak op neer. Terwijl er imo net zoveel aandacht moet worden gegeven aan vrouwen die mannen aanranden. En dat gebeurd niet. Ja, het gebeurt misschien minder vaak, maar betekent dat automatisch dat die slachtoffers minder belangrijk zijn? Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat mannen die aangerand zijn zich niet aan moeten stellen, omdat mannen toch altijd behoefte hebben aan seks en/of omdat ze toch wel sterk genoeg zijn om nee te zeggen en zichzelf te verdedigen. Daar zouden mensen ook aandacht aan moeten geven.

Er zijn echter ook zat mensen die meeliften op een #MeToo. Die worden een keer raar aangekeken, of een situatie op een eerste date wordt verkeerd ingeschat, maar het is wel meteen een #MeToo waard. Dat vind ik eerlijk gezegd ook wel een beetje raar. Dat soort dingetjes zijn vervelend, maar vaak wel op te lossen met communicatie. Helemaal als het gewoon een misverstand is. En dat kan beide kanten op gebeuren. En juist die mensen zorgen ervoor dat mensen die ook daadwerkelijk worden aangerand/seksueel worden misbruikt in sommige gevallen niet geloofd worden en dat er reacties komen als ''ach, het zal wel meevallen''. Niet dat ik die reacties goed praat (verre van), maar het is wel duidelijk waar die reacties vandaan komen. Als teveel mensen om het minste en geringste al een groot probleem maken (en dan doel ik dus enkel op de eerder genoemde misverstanden/waar later excuses voor komen e.d.) dan snap ik het ergens wel dat er mensen zijn die bepaalde verhalen onderschatten. De echte slachtoffers verdienen echter meer dan dat soort reacties en ik hoop dat ''acties'' als deze ook werkelijk een verschil gaan maken, al betwijfel ik het.
  woensdag 1 november 2017 @ 12:20:15 #79
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174800928
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:37 schreef Yannick123 het volgende:

3: Heeft iemand al eens naar de teksten van de muziek van de huidige generatie geluisterd? Ik illustreer even met een tekst van A2M:

I got bitches all on my dick everyday
Suckin on my balls, lickin on my balls
Bitches, they know, stick it their bootyhole
My balls, my balls, suck on my balls

yeah bitch, I, I don’t know what to say I just love fuckin bitches
Fuck em in they ass, fuck em in they face, fuck em in they pussy hole
That’s just how I get down
Sluts, bitches, know what i’m about

De vorige generatie had dit in 1998:
Zoveel is er niet veranderd.
pi_174801019
Waar zie je ongeloof, beschuldigingen en bagatellisering richting slachtoffers van misbruik, TS?
  woensdag 1 november 2017 @ 12:44:26 #81
451005 Grems
Clown World
pi_174801480
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het beste scoren bij wat?
Geheel gewenste neuqseks.
  woensdag 1 november 2017 @ 13:09:14 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174801941
quote:
6s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:24 schreef Salvad0R het volgende:
Waar zie je ongeloof, beschuldigingen en bagatellisering richting slachtoffers van misbruik, TS?
Ik zie het in elke discussie over #MeToo, zeker ook op Fok!
pi_174801953
quote:
6s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:24 schreef Salvad0R het volgende:
In het NWS-topic is het schering en inslag.
pi_174802000
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik zie het in elke discussie over #MeToo, zeker ook op Fok!
Tja. Met 20% valse aangiftes van chicks tussen de 12 en 18, waarbij zelfs de politie zegt dat het percentage eigenlijk hoger ligt, is dit #metoo verhaal natuurlijk een perfecte gelegenheid voor die aandachtshoeren (want dat ben je, als je valse aangifte doet) om zielig te doen over shit wat er niet toe doet, wat ten eerste het leed van ECHTE slachtoffers van verkrachting bagatelliseert, en ten tweede aanranding normaliseert (ja dat doet het).

Dit is gewoon een valse dualiteit (vrouwen vs mannen) om de wig tussen die twee groepen nog verder te drijven.
pi_174802060
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:58 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik denk dat een dame die met jou op date gaat, die op zich dus open staat om te onderzoeken of er meer is, niet snel een hand op been als ongepast gedrag ziet.
Wanneer je op het werk bent, en onder het bureau even het been van je collega onderzoekt wel.

Eigenlijk omvat 'gepast' hier gewoon wat het is. In principe blijf je van elkaar af, tenzij er ergens interesse is getoond. En vergeet ook niet, de vrouw geeft vaak ook zelf aan dat aanraken ok is, door zelf je hand aan te raken in een gesprek, of hand op onderarm te leggen.
Ja ok, je date wel, en de dame van HR op het werk niet. Dat begrijp ik. Maar hoe zit het dan in de kroeg? De situaties zijn niet altijd zo duidelijk afgelijnd.

En naar mijn ervaring zetten vrouwen niet snel een eerste stap op dat gebied (qua aanraken ofzo), hoewel ze vaak wel veel toelaten.

In mijn ogen is een ongewenste hand op het been in eerste instantie geen ongepast gedrag (afhankelijk dan van je relatie tot die persoon) zolang die persoon er maar mee stopt als hij of zij er op gewezen wordt dat zijn of haar gedrag ongepast is. Kunnen we daar gewoon de grens niet stellen?

quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:20 schreef Lunatiek het volgende:
De vorige generatie had dit in 1998:
Zoveel is er niet veranderd.
Niemand zegt dat de problemen er in 1998 niet waren, toch?
Imagination is more important than knowledge (Albert Einstein).
pi_174802078
Ik verwacht dat dit topic uiteindelijk op hetzelfde zal uit draaien.
pi_174802106
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:37 schreef Yannick123 het volgende:

3: Heeft iemand al eens naar de teksten van de muziek van de huidige generatie geluisterd? Ik illustreer even met een tekst van A2M:

I got bitches all on my dick everyday
Suckin on my balls, lickin on my balls
Bitches, they know, stick it their bootyhole
My balls, my balls, suck on my balls

yeah bitch, I, I don’t know what to say I just love fuckin bitches
Fuck em in they ass, fuck em in they face, fuck em in they pussy hole
That’s just how I get down
Sluts, bitches, know what i’m about

Ah een milde variant van de 2livecrew uit de jaren 80 dus en die stonden daadwerkelijk in de top 40.

En sinds wanneer zend MTV weer muziek uit?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2017 13:19:38 ]
pi_174802353
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:19 schreef Chewie het volgende:
Ah een milde variant van de 2livecrew uit de jaren 80 dus en die stonden daadwerkelijk in de top 40.

En sinds wanneer zend MTV weer muziek uit?
Ik kijk geen televisie meer dus dacht dat ze dat nog deden, wilde gewoon laten zien dat dergelijke dingen al te zien en te horen zijn voor hele jonge mensen en dat we ze dan achteraf allemaal willen heropvoeden. Waarom moet moderne muziek gewoon steeds over dergelijke onderwerpen gaan?

Toen ik klein was mocht ik alleen kijken wat mijn moeder wilde dat ik keek (ze keek mee dan). Ik ben uiteindelijk veel te braaf geëindigd.
Imagination is more important than knowledge (Albert Einstein).
pi_174802450
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:33 schreef Yannick123 het volgende:

[..]

Ik kijk geen televisie meer dus dacht dat ze dat nog deden, wilde gewoon laten zien dat dergelijke dingen al te zien en te horen zijn voor hele jonge mensen en dat we ze dan achteraf allemaal willen heropvoeden. Waarom moet moderne muziek gewoon steeds over dergelijke onderwerpen gaan?

Nou ja zoals je al met voorbeelden is aangetoond is het niet iets van de "moderne muziek"
2livecrew ging in de jaren 80 wel wat verder.
  woensdag 1 november 2017 @ 14:21:53 #90
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174803187
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:16 schreef Yannick123 het volgende:

[..]

Ja ok, je date wel, en de dame van HR op het werk niet. Dat begrijp ik. Maar hoe zit het dan in de kroeg? De situaties zijn niet altijd zo duidelijk afgelijnd.
Vraag eerst eens of ze iets van je wil drinken. Afgezaagd, maar effectief. Zegt ze nee, dan is het ook poten thuis.
Zegt ze ja, dan gaat plan B in werking. Maar daar moet je wel de nodige sociale vaardigheden voor hebben om ze te kunnen lezen. En nog steeds; poten thuis. Gewoon wachten tot ze wèl een duidelijk signaal geeft.
Dat roodgeverfde ding in haar gezicht is een mond en daar kan ze mee communiceren. En er zitten van die flappen aan de zijkant van haar hoofd, daar kan ze mee luisteren. Gebruik die lichaamsdelen van haar eens in plaats van te willen overgaan tot schaamliplezen.
pi_174803582
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, daarom moet je voorzichtig zijn en er niet vanuitgaan dat je mag of dat je wel weet wat de ander wil.
Vraag toestemming (consent). Als iemand stop zegt, ben je al te ver gegaan.
Sorry, maar je kunt echt niet voor elke handeling toestemming vragen. Niet tijdens de seks, niet tijdens het versieren, niet tijdens een date, etc. Zo werkt het simpelweg niet. Als ik, ter voorbeeld, tijdens het versieren toestemming zou vragen voor de hand die ik op haar heupen plaats, gaat ze me vreemd aankijken, en dat werkt averechts. Het is niet anders dan dat degene die ongemak ondervind zijn of haar grenzen aangeeft. Extreem preventief gedrag is simpelweg onnatuurlijk en daarnaast heel erg saai voor iedereen. Risico, spontaniteit, initiatief, grenzen opzoeken, het hoort bij de exploratie van een ander persoon. Het respecteren van een welgemeende afwijzing hoort daar ook bij, vanzelfsprekend.
  woensdag 1 november 2017 @ 15:09:00 #92
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174803999
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:46 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Sorry, maar je kunt echt niet voor elke handeling toestemming vragen. Niet tijdens de seks,

vanaf 1:32 dus relevant voor deze discussie
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_174804116
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:41 schreef Tchock het volgende:

[..]
We hebben in Nederland een onschuldpresumptie. Totdat wettig en overtuigend bewezen is dat je iets gedaan hebt, wordt iedereen voor onschuldig gehouden. Het zou te bizar voor woorden zijn om iemand zonder bewijs te beschuldigen van een moord in een nationale krant. Maar als het gaat om verkrachting dan is het niet alleen mogelijk, maar nemen gewoon alle andere media dat over met rampzalige gevolgen voor diens reputatie, carrière, gezin, en leven in het algemeen.

Dít is de reden dat beschuldigingen van verkrachtingen totaal anders worden behandeld dan een beschuldiging van een mishandeling. Niet dat mensen zo vreselijk bang zijn onterecht achter de tralies te belanden.
dan zou je dus evengoed er vanuit moeten gaan (In beginsel) dat wanneer iemand zegt verkracht of aangerand te zijn, die presumptie dan ook geldt. dus dat je die persoon niet direct wegzet als leugenaar en aandachtshoer. dat is niet wat ik hier op fok lees.

eerlijk gezegd ben ik behoorlijk geschokt om te lezen hoeveel mensen het heel gewoon vinden dat (bijvoorbeeld) vrouwen 's avonds beter maar niet over straat kunnen gaan. want dan brengen ze hun eigen veiligheid in gevaar. en da's toch eigen verantwoordelijkheid. uitgaan? praat maar niet met vreemde mannen. dat is een risico. enzovoorts. niet duidelijk genoeg nee gezegd. niet genoeg verweerd. niet genoeg dit, niet genoeg dat, je moet zus, je moet zo.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 1 november 2017 @ 15:19:55 #94
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174804239
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:46 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Sorry, maar je kunt echt niet voor elke handeling toestemming vragen. Niet tijdens de seks, niet tijdens het versieren, niet tijdens een date, etc. Zo werkt het simpelweg niet. Als ik, ter voorbeeld, tijdens het versieren toestemming zou vragen voor de hand die ik op haar heupen plaats, gaat ze me vreemd aankijken, en dat werkt averechts. Het is niet anders dan dat degene die ongemak ondervind zijn of haar grenzen aangeeft. Extreem preventief gedrag is simpelweg onnatuurlijk en daarnaast heel erg saai voor iedereen. Risico, spontaniteit, initiatief, grenzen opzoeken, het hoort bij de exploratie van een ander persoon. Het respecteren van een welgemeende afwijzing hoort daar ook bij, vanzelfsprekend.
Sommige mensen zijn er gewoon niet handig in, en kunnen een ander niet lezen. Dat geeft je geen toestemming tot de ander "ho" zegt te doen waar je zelf zin in hebt.
Daarom is het wel makkelijk eens rond te kijken in de kroeg hoe het daar werkt, en waarom niet alle mannen daar als verkrachter vandaan komen.
  woensdag 1 november 2017 @ 15:24:49 #95
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174804350
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:13 schreef simmu het volgende:

eerlijk gezegd ben ik behoorlijk geschokt om te lezen hoeveel mensen het heel gewoon vinden dat (bijvoorbeeld) vrouwen 's avonds beter maar niet over straat kunnen gaan. want dan brengen ze hun eigen veiligheid in gevaar. en da's toch eigen verantwoordelijkheid. uitgaan? praat maar niet met vreemde mannen. dat is een risico. enzovoorts. niet duidelijk genoeg nee gezegd. niet genoeg verweerd. niet genoeg dit, niet genoeg dat, je moet zus, je moet zo.
En andersom natuurlijk: het signaal is "elke man is een verkrachter, je kunt er niet een vertrouwen, ze kunnen geen verantwoordelijkheid voor hun daden nemen, ze hebben zichzelf niet in de hand. Ze hebben daarom vanzelf toestemming te doen met je wat ze willen, tot je heel duidelijk kenbaar maakt dat je het niet wilt hebben."
:r

En dit is precies het gedrag dat je in "de zandbak" van de moslimlanden tegenkomt: de vrouw mag de man niet in verleiding brengen, want die kan zich niet beheersen. Doek erover, en achter hun man blijven lopen, nooit alleen ergens heen. :r
pi_174804972
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn er gewoon niet handig in, en kunnen een ander niet lezen. Dat geeft je geen toestemming tot de ander "ho" zegt te doen waar je zelf zin in hebt.
Daarom is het wel makkelijk eens rond te kijken in de kroeg hoe het daar werkt, en waarom niet alle mannen daar als verkrachter vandaan komen.
Dan nog, toestemming vragen bij elke (fysieke) handeling is niet hoe de wereld functioneert of ooit zal kunnen functioneren. En een groot deel van de mannen in de kroeg zijn nou niet geschikt voorbeeldmateriaal. Of ze zijn te direct en fysiek of ze zijn te bang. Beide bereiken niets met hun gedrag al zou ik durven te wedden dat de eerste 'brutale' vaker zijn doelen bereikt dan de laatstgenoemde.
pi_174805238
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:13 schreef simmu het volgende:

[..]

dan zou je dus evengoed er vanuit moeten gaan (In beginsel) dat wanneer iemand zegt verkracht of aangerand te zijn, die presumptie dan ook geldt. dus dat je die persoon niet direct wegzet als leugenaar en aandachtshoer. dat is niet wat ik hier op fok lees.

Mannen zijn nu eenmaal fysiek sterker als vrouwen, ik laat mijn dochter ook niet in haar eentje over straat gaan als het donker is, ze zit nu 7 jaar op muay thai, dus ik hoop van harte dat ze van zich af slaat op het moment dat een of andere creep haar eer wil aantasten. Maar zolang ik haar kan beschermen door halen en brengen vind ik het wel best.
pi_174805334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:07 schreef 8777 het volgende:

[..]

Mannen zijn nu eenmaal fysiek sterker als vrouwen, ik laat mijn dochter ook niet in haar eentje over straat gaan als het donker is, ze zit nu 7 jaar op muay thai, dus ik hoop van harte dat ze van zich af slaat op het moment dat een of andere creep haar eer wil aantasten. Maar zolang ik haar kan beschermen door halen en brengen vind ik het wel best.
Het staat zo los van de realiteit alleen. Wat denk je dat de gemiddelde baas zegt als als een jonge meid opbelt om te zeggen dat ze niet op komt dagen want het regent en ze moet alleen door het donker op de fiets? Mensen die zulke opmerkingen plaatsen denken echt niet na.
pi_174805762
Het fabeltje van een engerd die uit de bosjes springt en willekeurig vrouwen aanrandt/verkracht is ook grof overtrokken. Het grootste deel van het seksueel geweld wordt juist gepleegd door iemand die bij die persoon vertrouwd is: Familielid, collega, of goede vriend(in) bijvoorbeeld.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_174805829
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:07 schreef 8777 het volgende:

[..]

mijn partner zit vaak in het buitenland. moeten mijn dochter en ik dan maar binnen blijven 's avonds? of moet ik mijn zoon van 7 dan maar sturen om haar van en naar judoles 1 straat verderop te brengen? dat is toch een bizarre redenatie?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')