Zou wel een prima idee zijn denk ik. Gewoon thermostaten in alle ziekenhuizen op 15 zetten, en dan kunnen we wél betalen voor de pilletjes van taaislijmlijers.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:39 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Zou een beetje gek zijn als ik mijn herfstjas aan zou houden he.
Ik dacht dat ik de enige was. Vond het ook nog wat te warm ervoor allemaal.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:41 schreef 99.999 het volgende:
Ja, moet ook een nieuwe winterjas hebben. Maar is me nu nog wat te warm voor een winterjas
Geen probleem als je een goede koopt die regulerend werktquote:Op zondag 29 oktober 2017 22:41 schreef 99.999 het volgende:
Ja, moet ook een nieuwe winterjas hebben. Maar is me nu nog wat te warm voor een winterjas
Kan je plakken hoor, consumentquote:Op zondag 29 oktober 2017 22:43 schreef Euribob het volgende:
Mijn band is lek. Morgen maar met de tram naar de uni.
Geen hr++ glas dus, of verkeerd om geplaatst.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:10 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Heb je ook je raam op het zuiden?
Hier is het ook 23 graden geworden zonder verwarming.
Wel chill.
Lekker om elf uur 's avonds buiten met je klauwen in zo'n emmer koud water gaan staan kijken of je met je zaklamp wat belletjes ziet.quote:
Zit een scheur in.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:45 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Lekker om elf uur 's avonds buiten met je klauwen in zo'n emmer koud water gaan staan kijken of je met je zaklamp wat belletjes ziet.
Aansteker.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:45 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Lekker om elf uur 's avonds buiten met je klauwen in zo'n emmer koud water gaan staan kijken of je met je zaklamp wat belletjes ziet.
Knip je de ventiel en doe je pur schuim erin nooit meer last ervan echter het fietst een stuk oncomfortabeler.quote:
Nou inderdaad. Al wordt het nu wel wat penibel. Heb mijn jas die ik de laatste tijd droeg een tikje smerig gemaakt gister. Als het niet echt regent voldoet een andere ook nog wel maar moet even serieus op zoekquote:Op zondag 29 oktober 2017 22:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de enige was. Vond het ook nog wat te warm ervoor allemaal.
Een beetje fietser voelt dat met zijn tong geen druppel water hoeft eraan te pas te komen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:45 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Goed idee voor een doelmatigheidsproject.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zou wel een prima idee zijn denk ik. Gewoon thermostaten in alle ziekenhuizen op 15 zetten, en dan kunnen we wél betalen voor de pilletjes van taaislijmlijers.
Jij werd verkracht op dat moment toen je het schreef?quote:Op zondag 29 oktober 2017 18:17 schreef Tem het volgende:
Ik leer net dat er wel een verschil is tussen verkrachting van een homo man en verkrachting van een hetero man.
Die hebben al computers die niet vooruit te branden zijn!quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zou wel een prima idee zijn denk ik. Gewoon thermostaten in alle ziekenhuizen op 15 zetten, en dan kunnen we wél betalen voor de pilletjes van taaislijmlijers.
Het is niet alle dagen feest, Sjon.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij werd verkracht op dat moment toen je het schreef?
Beetje water het merendeel valt toch naast je.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Altijd een regenbroek bij me. Jas is sowieso waterdicht en een poncho vangt teveel wind.
Altijd houdt op man je werkt net een blauwe maandag!quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:26 schreef Kaas- het volgende:
Als het wel regent doe ik hem altijd bewust pas in het kantoortje zelf uit.
Mijn winterjas is zo degelijk dat deze inmiddels zijn 10-jarig jubileum viert.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:41 schreef 99.999 het volgende:
Die opties ertussen in ben ik wel voor te vinden.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:36 schreef Njosnavelin het volgende:
Hebben jullie alleen een winter- en een zomerjas ofzo?
Ik heb heel wat opties die er tussenin zitten, keuze genoeg
Komop, dit is gemakzucht en niet onhandigheid.quote:
De banden van mijn racefiets heb ik op 11 bar staan, dat is pas oncomfortabel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Knip je de ventiel en doe je pur schuim erin nooit meer last ervan echter het fietst een stuk oncomfortabeler.
Ik fiets al jaren niet meer voor de echt, waar woon je ga je vaak met nat weer, hoe vaak ga je onderuit?quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De banden van mijn racefiets heb ik op 11 bar staan, dat is pas oncomfortabel.
Lekker uitbesteden, heb wel betere dingen te doen dan een band plakken.quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Komop, dit is gemakzucht en niet onhandigheid.Net als mensen die stellen geen ruitenwissers te kunnen vervangen of geen nieuw peertje in de plafondlamp kunnen draaien.
Forum.fok?quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lekker uitbesteden, heb wel betere dingen te doen dan een band plakken.
Wet van de comparatieve voordelen enzo.quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:20 schreef GSbrder het volgende:
Ik plak m'n eigen banden ook niet. Niet een kwestie van niet kunnen, maar gemak dient de mens.
Het is niet allemaal wit of zwart er zitten vele tinten tussen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:30 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb altijd vragen bij dergelijke online quizjes hoe de weegfactoren worden toegepast.
Bel hem even, kan wel even duren voordat je hier antwoord krijgt.quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:33 schreef Drugshond het volgende:
Is Remlof al over het verlies van Vitesse heen.
Het grappige is. Ik heb zijn nummer. Maar hij heeft een ban dus.quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bel hem even, kan wel even duren voordat je hier antwoord krijgt.
Bel hem op dan als je hem mist.quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het grappige is. Ik heb zijn nummer. Maar hij heeft een ban dus.
Remlof en ondergetekende kunnen redelijk snel van wal raken. Zeker als er een jaar afgeboekt moet worden.quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:41 schreef john2406 het volgende:
Ik houd wel van tegenspraak weet ik gelijk of ik gelijk of ongelijk heb.
Als ik iemand aan het flippen krijg denk ik dat ik dicht erbij in de buurt ben?
Genoeg hij is er niet en kan zich niet mainteneren dus ik houd ermee op.quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Remlof en ondergetekende kunnen redelijk snel van wal raken. Zeker als er een jaar afgeboekt moet worden.
Remlof schijnt wat richting Danny geroepen te hebben zoals ik het begreep en dat had schijnbaar consequenties.quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:52 schreef Drugshond het volgende:
Ga toch ff zoeken waar het fout ging. Niet met Ryan3 mag ik hopen.
Oh oh, was het weer eens zo ver?quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Remlof schijnt wat richting Danny geroepen te hebben zoals ik het begreep en dat had schijnbaar consequenties.
Zie dit gaat maar tot 11 en dan niks meer, stond het meeste wel bij vermoed ik?quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Remlof schijnt wat richting Danny geroepen te hebben zoals ik het begreep en dat had schijnbaar consequenties.
Derhalve ook geen mantelzorg voor mij. Fuck de participatiesamenleving.quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wet van de comparatieve voordelen enzo.
Gelukkig hoef jij je daar pas over een jaar of vijftig druk over te maken en tegen die tijd is er wel iets anders. Niet per se beter, natuurlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
Derhalve ook geen mantelzorg voor mij. Fuck de participatiesamenleving.
Head-on collision i guess.quote:Op zondag 29 oktober 2017 23:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gaat sowieso nooit werken zoiets.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
Derhalve ook geen mantelzorg voor mij. Fuck de participatiesamenleving.
Hoelang gebannedquote:Op zondag 29 oktober 2017 23:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het topic waar hij het laatst gepost heeft (SC van zaterdag) mist zo'n 25 posts.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wat ik er ervan begreep maar ik kan het verkeerd hebben.
Volgens mij in FB ging het mis, maar wie ben ik jij negeert het ja weer heb je overgenomen van Remlos met zijn chrome extensie, hij is er niet dus je mag wel hoor.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het topic waar hij het laatst gepost heeft (SC van zaterdag) mist zo'n 25 posts.
Ik kan ook goddomme niet naar een verjaardag en uit eten gaan of het gaat weer mis
Ik heb geen idee, daar doet men tegenwoordig geloof ik geen mededelingen meer over. Vroegah was er een handig topic waar bans gemeld werden, dan wist je ook gelijk wie er even niet meer was.quote:
Ben hier in m'n 2 jaar in totaal 1 dag gebanned (omdat ik ten tijde van die coupe in turkije stelde dat het Erdogan wel iets te goed uitkwam).quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, daar doet men tegenwoordig geloof ik geen mededelingen meer over. Vroegah was er een handig topic waar bans gemeld werden, dan wist je ook gelijk wie er even niet meer was.
Dat maakt deze SC ook wel weer groots. Berucht. or whatever. Het is niet altijd feest.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het topic waar hij het laatst gepost heeft (SC van zaterdag) mist zo'n 25 posts.
Ik kan ook goddomme niet naar een verjaardag en uit eten gaan of het gaat weer mis
Voor die bewering an sich zou je geen ban gekregen hebben, dus er ontbreekt iets in je informatie.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ben hier in m'n 2 jaar in totaal 1 dag gebanned (omdat ik ten tijde van die coupe in turkije stelde dat het Erdogan wel iets te goed uitkwam).
Op mn vorige forum ben ik in de 5 jaar dat ik er was meer gebanned geweest dan niet
In ruim 15 jaar nooit een ban gehad op FOK. Maar goed, ik geef onmiddelijk toe dat ik er mogelijk een aantal malen heel dichtbij heb gezeten.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ben hier in m'n 2 jaar in totaal 1 dag gebanned (omdat ik ten tijde van die coupe in turkije stelde dat het Erdogan wel iets te goed uitkwam).
Op mn vorige forum ben ik in de 5 jaar dat ik er was meer gebanned geweest dan niet
Dat vonden ze een complottheorie die ze niet wilden hebben in het livetopic toen het aan de hand was, goed misschien zei ik iets duidelijker dat Erdogan wellicht had geweten van de coupe, maar meer dan dat ook niet. Vond het ook een beetje overdreven maarja.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor die bewering an sich zou je geen ban gekregen hebben, dus er ontbreekt iets in je informatie.
Was een vergissing op telefoon meen ik mij te herinneren.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:15 schreef Drugshond het volgende:
Maar Danny in POL-SC. Are you kidding me ?!? Yvonne soms. Maar Danny. Past niet.
Dunno, mischien dat de posts weggehaald zijn omdat er over de ban gepraat werd? Staat de post van ITjeer er nog?quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:15 schreef Drugshond het volgende:
Maar Danny in POL-SC. Are you kidding me ?!? Yvonne soms. Maar Danny. Past niet.
Kan me niet voorstellen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat vonden ze een complottheorie die ze niet wilden hebben in het livetopic toen het aan de hand was, goed misschien zei ik iets duidelijker dat Erdogan wellicht had geweten van de coupe, maar meer dan dat ook niet. Vond het ook een beetje overdreven maarja.
Was cryptisch.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dunno, mischien dat de posts weggehaald zijn omdat er over de ban gepraat werd? Staat de post van ITjeer er nog?
Nouja, geloof me, het was zo....quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen.
Om een mening bannen ze niet zo snel, zelfs niet als die mening andere users over je zeik jaagt.
Had je er geen vraagteken bij geplaatst dan?quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, geloof me, het was zo....
Misschien dat Turkse posters me massaal aan het waren rapporteren, het was nogal een verdeeld topic.
Geen post van itjeer gezien net, maar kan m gemist hebben.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dunno, mischien dat de posts weggehaald zijn omdat er over de ban gepraat werd? Staat de post van ITjeer er nog?
Ligt aan de mening, Lequote:Op maandag 30 oktober 2017 00:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen.
Om een mening bannen ze niet zo snel, zelfs niet als die mening andere users over de zeik jaagt.
Paar keer, netjes uitgezeten. Ben geen kloon figuur. Heb daar achteraf nooit over liggen miepen en ging nooit achteraf over liggen zieken bij de mods (maakt me niet uit wie). Het is paar een paar dagen... genoeg andere dingen te doen in het leven.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In ruim 15 jaar nooit een ban gehad op FOK. Maar goed, ik geef onmiddelijk toe dat ik er mogelijk een aantal malen heel dichtbij heb gezeten.
Dan nog, je krijgt niet zomaar een ban.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, geloof me, het was zo....
Misschien dat Turkse posters me massaal aan het waren rapporteren, het was nogal een verdeeld topic.
Ja, maar niet als het gaat om of Erdolf die coupe wel heel goed uitkwam.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt aan de mening, Le
Als je een mening hebt a la remlof dan gaat het een stuk makkelijker
Het was 24 uurtjes maar, eventjes afkoelen ofzo was het. Achja vond het ook niet zo erg, geen zeik over gemaakt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan nog, je krijgt niet zomaar een ban.
Damn. Ik heb echt iets gemist.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb 5 notes. Ik ben echt goody-two-shoes.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In ruim 15 jaar nooit een ban gehad op FOK. Maar goed, ik geef onmiddelijk toe dat ik er mogelijk een aantal malen heel dichtbij heb gezeten.
Als de juiste personen je niet mogen is het ook niet zo lastig hoorquote:Op maandag 30 oktober 2017 00:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan nog, je krijgt niet zomaar een ban.
Jij hebt dan ook wel een gave om mensen het bloed onder de nagels vandaan te halenquote:Op maandag 30 oktober 2017 07:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als de juiste personen je niet mogen is het ook niet zo lastig hoor
Ieder zo z'n kwaliteiten.quote:Op maandag 30 oktober 2017 07:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook wel een gave om mensen het bloed onder de nagels vandaan te halen
Ga je nu eerst maar eens inlezen in de materie voor je allemaal van zulke ongefundeerde uitspraken op het internet zet.quote:
Blijft een goede tip.quote:Op maandag 30 oktober 2017 07:34 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ga je nu eerst maar eens inlezen in de materie voor je allemaal van zulke ongefundeerde uitspraken op het internet zet.
Heb je hier een bron voor of zit je maar wat te leuteren?quote:Op maandag 30 oktober 2017 07:34 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ga je nu eerst maar eens inlezen in de materie voor je allemaal van zulke ongefundeerde uitspraken op het internet zet.
Ja die komt hard aan he.quote:
Ah ja, die is een weekje weg. En Kloppevriend voor altijd hihihi.quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt aan de mening, Le
Als je een mening hebt a la remlof dan gaat het een stuk makkelijker
Stormfront vond die linkdumps irritant?quote:Op maandag 30 oktober 2017 00:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jammer. Beetje tegengas voor de neoconservatieve moordmachine kan geen kwaad.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah ja, die is een weekje weg. En Kloppevriend voor altijd hihihi.
Omdat wij gewoon op het rechte pad blijven. Deze SC zit natuurlijk wel vol met delinquenten. Het woonwagenkamp van Fok.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:27 schreef Jip141 het volgende:
Maar waarom doet iedereen cool over dat hij of zij weinig gebanned is?
Jullie hebben het niet geweten, inderdaad.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat wij gewoon op het rechte pad blijven. Deze SC zit natuurlijk wel vol met delinquenten. Het woonwagenkamp van Fok.
Oorlogen win je niet door het regime een beetje te vandaliseren. Oorlogen win je aan de onderhandelingstafelquote:Op maandag 30 oktober 2017 08:32 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Jullie hebben het niet geweten, inderdaad.
Nooit van gehoord.quote:Atlasgebergte in Marokko
Ligt eraan wie er aan die onderhandelingstafel zit.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oorlogen win je niet door het regime een beetje te vandaliseren. Oorlogen win je aan de onderhandelingstafel
quote:
Dus gewoon weer frenologie. Hallo jaren '30.quote:Dat schrijft Emile Ratelband in zijn boek Body Logics. Geen nieuwe rassentheorie, geen lofzang op het blanke ras, naar eigen zeggen, maar een nieuwe manier om anders naar de mens te kijken, zoals de ondertitel van de uitgave luidt.
Doe ik dat? Nee toch?quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Waarom doen we nog steeds alsof Ratelband het waard is om naar te luisteren? Wie koopt die boeken bijvoorbeeld?
Groot denker Emile Ratelband.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:37 schreef Jip141 het volgende:
Mensen met een donkere huid hebben weinig tot geen inlevingsvermogen. En door de omstandigheden waaronder ze opgroeien, zijn mensen uit Noord-Afrika klein van stuk en tenger, zwakker van gestel en hebben ze een lager IQ.
Dat schrijft Emile Ratelband in zijn boek Body Logics.
-Ok
Exact.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
[..]
Dus gewoon weer frenologie. Hallo jaren '30.
Omdat het Algemeen Dagblad dat doet. Die hebben wel een bereikje.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Waarom doen we nog steeds alsof Ratelband het waard is om naar te luisteren? Wie koopt die boeken bijvoorbeeld?
”Dat is gewoon de natuur, heb ik ook niet verzonnen”quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:40 schreef Tem het volgende:
Ratelband is wel het prototype blanke man van middelbare leeftijd. Racistisch, nationalistisch en vrouwonvriendelijk.
Ik hoop het niet voor je.quote:
Het type wat het in andere landen gewoon tot president weet te schoppen. Emile is in het verkeerde land geboren.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:40 schreef Tem het volgende:
Ratelband is wel het prototype blanke man van middelbare leeftijd. Racistisch, nationalistisch en vrouwonvriendelijk.
Het ideale Kamerlid voor FvD.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:40 schreef Tem het volgende:
Op mij komt hij altijd over alsof hij half indo is ofzo.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:40 schreef Tem het volgende:
Dat hij kan schrijven vind ik al opmerkelijk. Zal wel een ghostwriter zijn geweest.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik hoop het niet voor je.Maar het feit dat meneer nog boeken schrijft en dat dit nu 'nieuws' is, indiceert wel dat er nog mensen deze man lezen.
Dat is hij volgens mij ook, of een kwart ofzo. Net als Geert.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Op mij komt hij altijd over alsof hij half indo is ofzo.
En Jesse Klaver.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is hij volgens mij ook, of een kwart ofzo. Net als Geert.
Half Marokkaan, kwart Indo en kwart witte man.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die is toch ook een stuk Marokkaan?
Ja, volgens mij is zijn vader Marokkaans.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die is toch ook een stuk Marokkaan?
Couscous met babi pangang en een kuiltje jusquote:Op maandag 30 oktober 2017 08:46 schreef Jip141 het volgende:
Jesse heeft Indo, Hollands en Marokkaans “bloed” , Nederlandser krijg je ze niet zou je zeggen.
Maar die was vrij afwezig in de opvoeding. Soort Obama.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is zijn vader Marokkaans.
quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Couscous met babi pangang en een kuiltje jus
Als zijn vader nou half Marokkaans was en half Fries (zoals Azmani), dan was het helemaal goed geweest.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:46 schreef Jip141 het volgende:
Jesse heeft Indo, Hollands en Marokkaans “bloed” , Nederlandser krijg je ze niet zou je zeggen.
JE VERWACHT HET NIET!!quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:47 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Maar die was vrij afwezig in de opvoeding.
Baudet ziet dit als wetenschappelijk bewijs.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:37 schreef Jip141 het volgende:
Mensen met een donkere huid hebben weinig tot geen inlevingsvermogen. En door de omstandigheden waaronder ze opgroeien, zijn mensen uit Noord-Afrika klein van stuk en tenger, zwakker van gestel en hebben ze een lager IQ.
Dat schrijft Emile Ratelband in zijn boek Body Logics.
-Ok
Daar denken ze dat hij stiekem een Jihadist is.quote:
En bovengemiddeld veel ex-crew.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat wij gewoon op het rechte pad blijven. Deze SC zit natuurlijk wel vol met delinquenten. Het woonwagenkamp van Fok.
Dit klopt wel ja.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:46 schreef Jip141 het volgende:
Ik heb het idee dat, als je in deze SC zit, je ook een kruisje bij je naam krijgt. Ex-crew of niet.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:49 schreef Leandra het volgende:
Maar dat hoeft dan weer niet op de users van deze SC van toepassing te zijn.
Aaf.quote:Ik word ook moe van de mannen van Voetbal Inside die vrijdag in hun uitzending zaten te lachen om de verkrachting waarover mijn broer Jelle vorige week geschreven heeft. Johan Derksen: 'Heb je ook je hoofd gebroken over Jelle Brandt Corstius?' René van der Gijp begon te lachen. Wilfred Genee: 'Het is wel een tragisch verhaal. Haha! Dat is toch zo?' Derksen: 'Waarom ga je erom zitten lachen dan? Jij vindt het zo tragisch dat je in schaterlachen uitbarst. Hahaha!' Genee: 'Nee, nee, hahaha.' Van der Gijp: 'Hahahahahahaha.'
Nu is het niet zo origineel om vermoeid te raken bij het aanzien van de mannen van Voetbal Inside; vermoeiend zijn is hun raison d'être en tevens het enige wat ze kunnen. Wilfred Genee heeft zelfs recentelijk een tv-prijs gekregen voor vermoeiend zijn op wekelijkse basis. Maar nu voelde ik een vermoeidheid die gepaard ging met woede, een vervelende combinatie. Veel minder prettig dan dat vrolijk-verbijsterd dat Youp van 't Hek zich al twee weken voelt bij deze hele discussie.
Ik zal de mannen van Voetbal Inside de volgende keer dat ik ze tegenkom alledrie een klap voor hun bek geven, want ik denk niet dat het concept 'praten met vrouw' goed werkt bij ze.
x
Welnee, alleen zijn er wel veel mensen die dit een verschrikkelijke plek vinden. Maar goed, ik vind andere plekken op dit forum weer verschrikkelijk.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat, als je in deze SC zit, je ook een kruisje bij je naam krijgt. Ex-crew of niet.
Ach, daarom.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Welnee, alleen zijn er wel veel mensen die dit een verschrikkelijke plek vinden. Maar goed, ik vind andere plekken op dit forum weer verschrikkelijk.
Ik denk dat heel veel mensen deze SC ook gewoon niet snappen, die denken alleen in "wij" en "zij" en de politieke overtuigingen in deze SC lopen best wel uiteen, en daar kan ook best eens een discussie over zijn, maar het blijft wel netjes en hoogstens een beetje plagend over de politieke voorkeuren van de ander.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Welnee, alleen zijn er wel veel mensen die dit een verschrikkelijke plek vinden. Maar goed, ik vind andere plekken op dit forum weer verschrikkelijk.
Nare sneer dit.quote:
Het enige nadeel van die persoonlijke sneren over en weer is dat een buitenstaander ze niet als plagerij herkent en dus denkt dat het de normale manier van communiceren is hier. Maar verder geef ik je wel gelijk.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel mensen deze SC ook gewoon niet snappen, die denken alleen in "wij" en "zij" en de politieke overtuigingen in deze SC lopen best wel uiteen, en daar kan ook best eens een discussie over zijn, maar het blijft wel netjes en hoogstens een beetje plagend over de politieke voorkeuren van de ander.
Dat wil zeggen; tot er mensen binnenkomen die met een hoop bombarie de politieke voorkeuren van een deel gaan lopen afbranden, dan is het net alsof we gewoon als groep niet accepteren dat bepaalde mensen worden aangevallen.
En het is dan ook vooral hoe iemand zich hier neerzet, ik denk zelfs dat een gemotiveerde FvD stemmer die wel normaal kan meeposten gewoon geaccepteerd wordt.
Sterker nog; wellicht een PVV-stemmer zelfs, maar die zal wat meer moeite hebben met de combinatie gemotiveerd en normaal kunnen meeposten.
Ja, en politiek is een gevoelig onderwerp waardoor je snel woorden kan krijgen en er zitten hier veel mensen met een sterke meningquote:Op maandag 30 oktober 2017 09:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel mensen deze SC ook gewoon niet snappen, die denken alleen in "wij" en "zij" en de politieke overtuigingen in deze SC lopen best wel uiteen, en daar kan ook best eens een discussie over zijn, maar het blijft wel netjes en hoogstens een beetje plagend over de politieke voorkeuren van de ander.
Dat wil zeggen; tot er mensen binnenkomen die met een hoop bombarie de politieke voorkeuren van een deel gaan lopen afbranden, dan is het net alsof we gewoon als groep niet accepteren dat bepaalde mensen worden aangevallen.
En het is dan ook vooral hoe iemand zich hier neerzet, ik denk zelfs dat een gemotiveerde FvD stemmer die wel normaal kan meeposten gewoon geaccepteerd wordt.
Sterker nog; wellicht een PVV-stemmer zelfs, maar die zal wat meer moeite hebben met de combinatie gemotiveerd en normaal kunnen meeposten.
Leg ze dat bij de buren maar eens uitquote:Op maandag 30 oktober 2017 09:19 schreef Abschirmdienst het volgende:
Dit café is niet bepaald SJW heur.
Vond ik voorheen ook. Ook omdat ik jarenlang regelmatig overhoop lag met een aantal stamgasten hier. Maar na een tijdje lurken en sinds kort een beetje meeposten blijkt dat de meesten best te pruimen zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt, maar laten we dat beeld maar in stand houden. Scheelt een hoop idioten.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:19 schreef Abschirmdienst het volgende:
Dit café is niet bepaald SJW heur.
Dat is voor sommige mensen idd een beetje moeilijk, maar die zijn dan duidelijk niet ingelezen en moeten het wel begrijpen als ze de rest over zich heen krijgen als ze denken dat ze op die manier tegen een regular hier tekeer kunnen gaan.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het enige nadeel van die persoonlijke sneren over en weer is dat een buitenstaander ze niet als plagerij herkent en dus denkt dat het de normale manier van communiceren is hier. Maar verder geef ik je wel gelijk.
Volgens mij zit alles hier, van SP tot en met SGP en nog rechtser, en dat gaat prima, maar dan moet je idd wel normaal doen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, en politiek is een gevoelig onderwerp waardoor je snel woorden kan krijgen en er zitten hier veel mensen met een sterke meningZijn genoeg verschillen hier. Paper_Tiger post hier ook gewoon bijvoorbeeld. Ik vind het ook jammer dat Klopkoek weg is want buiten dat hij af en toe flink tekeer kon gaan was hij vaak zat ook prima inhoudelijk. Zelfde geldt voor DH die hier ook gewoon post en niet in de stroom meeloopt. Het gaat vaak mis met van die gefrustreerde lurkers die even willen gaan vertellen hoe het zit.
Voor iedereen is wel een plek te vinden op dit forum. De kroegvergelijkingen blijven nog steeds valide. In bepaalde kroegen wil je wel doorzakken en in andere wil je nog niet dood gevonden worden. Dus dit SJW kroegje is niet voor iedereen geschikt, zelfde dat ik geen zin heb om in een voetbalkantine te gaan zitten.
Zo ingewikkeld is het naar mijn mening allemaal niet.
Volgens zijn tweet als homo, en maakt hij gelijk excuses aan Rapp voor zijn gedrag.quote:
Is ook zo en als men redelijk normaal meepost is er ook niet veel aan de hand. Men roept ook vaak dat je er niet tussen zou kunnen komen en dat het een kliekje is maar dat is niet helemaal correct. Genoeg luitjes die sinds kort gewoon meeposten zonder problemen. Dat er nu eenmaal een basis is van users die hier al jaren posten en elkaar ook persoonlijk kennen staat dat niet echt in de weg.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:28 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Vond ik voorheen ook. Ook omdat ik jarenlang regelmatig overhoop lag met een aantal stamgasten hier. Maar na een tijdje lurken en sinds kort een beetje meeposten blijkt dat de meesten best te pruimen zijn.
Wist niet dat hij dat nooit openlijk had toegegeven. Iedereen wist toch al dat hij van de mannenliefde is?quote:
Typisch publiek geheim. Ook zijn er al heel lang geruchten dat hij een voorkeur heeft voor jonge tienerjongens.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:41 schreef Tem het volgende:
[..]
Wist niet dat hij dat nooit openlijk had toegegeven. Iedereen wist toch al dat hij van de mannenliefde is?
Hè bah, en ik was nog fan van 'm ookquote:
Kan me voorstellen dat een FvD of PVV stemmer zich nu wel twee keer bedenkt voor ie hier mee gaat postenquote:Op maandag 30 oktober 2017 09:05 schreef Leandra het volgende:
En een GroenLinks-stemmer in NWS en op de Frontpage? Of boeien die niet?quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat een FvD of PVV stemmer zich nu wel twee keer bedenkt voor ie hier mee gaat posten
Nee hoor, we hebben er velen. En iedereen hier vindt linksen maar kut.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat een FvD of PVV stemmer zich nu wel twee keer bedenkt voor ie hier mee gaat posten
Hij zoent met mannen!quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat "hè bah" gaat toch niet over zijn homoseksualiteit op zich?
Waarom zou die in deze reeks mee willen posten? Die zitten in de FvD reeks.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
Toch lopen dat soort types hier al meer dan 10 jaar regelmatig rond.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
Je hebt wel LelijKnap die af en toe langskomt, die houdt het aardig vol.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
Drugshond valt tegenwoordig ook wel in die categorie..quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch lopen dat soort types hier al meer dan 10 jaar regelmatig rond.
Dank u zeerquote:Op maandag 30 oktober 2017 08:40 schreef Tem het volgende:
Volgens mij hebben we al een FvD-stemmer onder de regulars.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
Uitzonderingen bevestigen de regel.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:20 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dank u zeer
Ik ben een blanke man van middelbare leeftijd.
En vraag me echt af waarom ik daarom dus racistisch, nationalistisch en vrouwonvriendelijk zou zijn.
Kom op Iteejer, dat staat er toch niet?quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:20 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dank u zeer
En vraag me echt af waarom ik daarom dus racistisch, nationalistisch en vrouwonvriendelijk zou zijn.
Tja, het is confronterend om met redelijke mensen te moeten omgaanquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
Die zijn toch bijna allemaal al met pek en veren besmeurd en verjaagd?quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:15 schreef Jip141 het volgende:
[..]
En een GroenLinks-stemmer in NWS en op de Frontpage? Of boeien die niet?
Nee hoor, ik voel me niet aangesprokenquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:24 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, slakken en zout kennelijk... het zal de tijd van de maand wel zijn
X1pt houdt moedig stand.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die zijn toch bijna allemaal al met pek en veren besmeurd en verjaagd?
Klopt, dat soort types zie je hier vaker dan pakweg SP'ers.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we al een FvD-stemmer onder de regulars.
En hier tolereren we jou nog steeds ondanks die pek lucht die om je heen hangtquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die zijn toch bijna allemaal al met pek en veren besmeurd en verjaagd?
Het is maandagochtend schatquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:24 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, slakken en zout kennelijk... het zal de tijd van de maand wel zijn
pekluchtquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hier tolereren we jou nog steeds ondanks die pek lucht die om je heen hangt
In dit afvoerputje valt het niet zo op.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hier tolereren we jou nog steeds ondanks die pek lucht die om je heen hangt
Ik heb niet het idee dat POL dat doet eigenlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:30 schreef iteejer het volgende:
Hoe zou dat komen, dat POL naar links neigt en NWS naar rechts?
Soort zoekt soort. In OUD vind je kindervrienden, in KLB trolletjes. Ook op Fok gaan mensen vanzelf echokamertjes maken.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:30 schreef iteejer het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt. In POL zijn tegenwoordig genoeg topics die naar een conservatieve rechterkant schieten. Deze SC is niet de graadmeter voor POL en daarnaast zitten hier maar echt weinig linkse rakkers.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:30 schreef iteejer het volgende:
Dat doet het niet, POL is eerder centrum dan links, er zijn mischien 2 of 3 echt linkse users in POL.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:30 schreef iteejer het volgende:
Of POL naar links neigt hangt nogal van je referentiepunt af.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:30 schreef iteejer het volgende:
Is dat zo?quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:32 schreef Tijger_m het volgende:
NWS daarentegen heeft nogal wat...extreme figuren, laat ik het netjes zeggen die geen strobreed in de weg gelegd worden.
NWS gaat ook vaak over de sociaal maatschappelijke kant. Dus zwartenpietdiscussie, #metoo, problemen in de multiculturele samenleving. Allemaal zaken waar mensen direct een mening over hebben. Echt puur politiek geïnteresseerde mensen zijn er niet veel in de samenleving en ook niet op FOK!.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of POL naar links neigt hangt nogal van je referentiepunt af.
Daarnaast nodigen de nieuwsberichten in NWS uit tot kortere reacties, en discussies in POL (in theorie) tot langere. Dat maakt ook een verschil.
Misschien is NWS ook niet rechts, maar eerder populistisch. Met economische thema's heeft het allemaal niet zo veel te maken natuurlijk.
En de Jessias.quote:
Dat is ongeveer wat de SP al twintig jaar doet. "Als de overheid het doet, dan gaat het veel beter en wordt het ook nog half zo goedkoop! Graaiers hurdur!".quote:
Dat is mijn mening. Hoef je het niet mee eens te zijn, verder, je kan in NWS rustig voor allerlei zaken pleiten zoals gedwongen sterilisatie van gekleurde mensen, het afschieten van "dobbernegers" op zee en meer van dat soort leuke dingen.quote:
Over cadeautjes gesproken, wie zou Greet's beveiliging in Molenbeek eigenlijk hebben betaald?quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is ongeveer wat de SP al twintig jaar doet. "Als de overheid het doet, dan gaat het veel beter en wordt het ook nog half zo goedkoop! Graaiers hurdur!".
Ook Wilders is er trouwens niet vies van. Want naast zijn antimoslimgedoe deelt hij nogal wat cadeautjes uit die helemaal niet te financieren zijn.
Rechts: Al het goede komt van de markt en het bedrijfslevequote:Op maandag 30 oktober 2017 10:38 schreef iteejer het volgende:
Wat is eigenlijk nou echt het onderscheidende verschil tussen rechts en links? Concreet dan he, niet één of andere term als liberaal of progressief, dat is veel te vaag en niets zeggend geworden
Wat mij betreft in ieder geval het streven naar een kleinere vs. een grotere overheid; eigen verantwoordelijkheid vs. afgedwongen solidariteit.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:38 schreef iteejer het volgende:
Wat is eigenlijk nou echt het onderscheidende verschil tussen rechts en links? Concreet dan he, niet één of andere term als liberaal of progressief, dat is veel te vaag en niets zeggend geworden
Lijkt mij niet gewenst, maar das weer een andere discussiequote:Op maandag 30 oktober 2017 10:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is mijn mening. Hoef je het niet mee eens te zijn, verder, je kan in NWS rustig voor allerlei zaken pleiten zoals gedwongen sterilisatie van gekleurde mensen, het afschieten van "dobbernegers" op zee en meer van dat soort leuke dingen.
Dat geluid hoor je wel vaker maar toch blijven dat soort posts altijd staan want "we gaan geen meningen censureren". Tja, dan worden de opties nogal beperkt, lijkt mij.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:41 schreef iteejer het volgende:
[..]
Lijkt mij niet gewenst, maar das weer een andere discussie
Dat is er niet. Beide termen zijn inhoudsloos omdat zij sterk context afhankelijk zijnde. Vroeger stond het verschil nog wel eens voor kleinere versus grote overheid. Maar tegenwoordig bepaalt immigratiebeleid de x en de y as.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:38 schreef iteejer het volgende:
PvdD lijkt mij wel een kandidaat voor 'echt links'. Ze weigeren ook compromissen te sluiten of verantwoordelijkheid te dragen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:45 schreef Tijger_m het volgende:
Het grappige is dat we in Nederland eigenlijk helemaal geen echt rechtse of echt linkse partijen hebben, iedereen is tot op zekere hoogte aan het polderen en de kerk in het midden aan het laten.
De economisch meest rechtse partij is de VVD en die komen nog niet in de buurt van, zeg, de Amerikaanse RNC, en de meeste linkse de SP en ook die doen water in de rode wijn.
Laatste denk ik ook ja.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat mij betreft in ieder geval het streven naar een kleinere vs. een grotere overheid; eigen verantwoordelijkheid vs. afgedwongen solidariteit.
Maar stel deze vraag aan honderd mensen en je krijgt honderd verschillende antwoorden. De discussie of NWS/POL nu rechts of links zijn wordt echter voornamelijk gedomineerd door vluchtelingengedoe, terwijl dat thema oorspronkelijk niet echt in te delen was bij links of bij rechts.
Ja.. Maar dat is de kern van politiekquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:47 schreef iteejer het volgende:
Maar, heeft het uberhaupt nog wel zin om te denken in rechts en links?
Of in welke dualistische indeling dan ook
Want dat trekt altijd ergens een lijn met wij en zij, en introduceert dus altijd een (reden tot) conflict.
We hebben een droomcoalitie nu zonder strijd en conflict!quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja.. Maar dat is de kern van politiekAls je niet van conflict en onderlinge strijd houdt moet je wegblijven uit de politieke arena.
Het draagt in ieder geval niet bij aan een fatsoenlijke discussie.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:47 schreef iteejer het volgende:
[..]
Laatste denk ik ook ja.
Maar, heeft het uberhaupt nog wel zin om te denken in rechts en links?
Of in welke dualistische indeling dan ook
Want dat trekt altijd ergens een lijn met wij en zij, en introduceert dus altijd een (reden tot) conflict.
En daarna gaat alle aandacht naar het bestrijden van die zelf gecreëerde tegenstelling, terwijl het onderliggende probleem blijft liggen.
Er lijkt in ieder geval meer energie gestoken te worden in het polariseren en elkaar beledigen dan in het daadwerkelijk nadenken over een oplossing.
Oh nee zo bedoel ik het niet. Ik vertrouw er op dat dat daar ook aangepakt zal gaan worden. Maar das weer een ander onderwerp.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat geluid hoor je wel vaker maar toch blijven dat soort posts altijd staan want "we gaan geen meningen censureren". Tja, dan worden de opties nogal beperkt, lijkt mij.
Dat verandert wel zodra er wat binnen te halen is. Ik stem trouw op PvdD, maar dat is vooral vanwege de algemene toon en de inbreng in het debat. Op het moment dat zij in de gelegenheid zijn deel te nemen aan een kabinet vind ik dat ze daarin verantwoordelijkheid moeten gaan dragen. Doen ze dat niet, dan zouden ze mijn stem verliezen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:47 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
PvdD lijkt mij wel een kandidaat voor 'echt links'. Ze weigeren ook compromissen te sluiten of verantwoordelijkheid te dragen.
Da's mooi dat je daarop vertrouwt, de werkelijkheid doet toch anders vermoeden. Ik ga je verder niet aanspreken daarop, dat is al genoeg gedaan door slimmere mensen dan ik.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:50 schreef iteejer het volgende:
[..]
Oh nee zo bedoel ik het niet. Ik vertrouw er op dat dat daar ook aangepakt zal gaan worden. Maar das weer een ander onderwerp.
Dat je dit onderkent is toch wel de belangrijkste boodschap.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's mooi dat je daarop vertrouwt, de werkelijkheid doet toch anders vermoeden. Ik ga je verder niet aanspreken daarop, dat is al genoeg gedaan door slimmere mensen dan ik.
Volgens de NRC podcast die ik nu aan het luisteren ben, valt dat allemaal wel weer mee.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben een droomcoalitie nu zonder strijd en conflict!
Tegenwoordig ben je kennelijk al "links" als je niet met allerlei domme termen over "wegkrijkers" "deugdmensen" "SJW'ers" enz over linksen praat.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:31 schreef Abschirmdienst het volgende:
Nog een keer: POL is niet links. Hier zit voornamelijk globalistisch tuig met redelijke baankansen.
Ik buig nederig voor superieur intellectquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat je dit onderkent is toch wel de belangrijkste boodschap.
Als je X zegt ben je Y. Geen tussenweg mogelijk. Waarbij Y uiteraard de meest extreme variant is want je zegt X. Om gestoord van te worden.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tegenwoordig ben je kennelijk al "links" als je niet met allerlei domme termen over "wegkrijkers" "deugdmensen" "SJW'ers" enz over linksen praat.
Dat je door die termen te gebruiken ieder normaal gesprek of normale discussie al onmogelijk maakt doet er verder niet toe, vooral dom schelden, dan word je tenminste niet voor links aangezien.
Als Mark Rutte hier zou posten dan zou hem nog verweten worden links te zijn.
Sterker nog; Baudet undercover zou dat nog verweten worden... en dan doe ik even de aanname dat hij zich dan niet van zulke termen zou bedienen, van Wilders weten we dat hij met opmerkingen als "kopvodden" smijt alsof het blikwerpen op de kermis is.
Tem heeft het over zichzelf.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:20 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dank u zeer
Tem is een eckte Nederlander die op de fiets naar zijn werk gaat. Neem er een voorbeeld aan!quote:
Behalve de kerk van de gereformeerde gemeente.... de SGP is gewoon op alle fronten rechts.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:45 schreef Tijger_m het volgende:
Het grappige is dat we in Nederland eigenlijk helemaal geen echt rechtse of echt linkse partijen hebben, iedereen is tot op zekere hoogte aan het polderen en de kerk in het midden aan het laten.
De economisch meest rechtse partij is de VVD en die komen nog niet in de buurt van, zeg, de Amerikaanse RNC, en de meeste linkse de SP en ook die doen water in de rode wijn.
Correct. Duidelijk zichtbaar in bijvoorbeeld het volgende: toen er zo'n hoop gedoe was met het bouwen van die nieuwe AZC's, dan stond de mening "ook als je tegen een AZC in je dorp bent, is met stoelen gooien misschien niet zo'n goed idee" meteen gelijk aan "dus je wil het hele land volzetten met AZC's".quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je X zegt ben je Y. Geen tussenweg mogelijk. Waarbij Y uiteraard de meest extreme variant is want je zegt X. Om gestoord van te worden.
Misschien verandert het later wel inderdaad, maar ik geloof dat ze als ideologie hebben dat ze niet naar macht moeten streven maar een soort extreme getuigenispartij willen zijn. Geen idee of dat iets van Thieme is of dat ze het echt hebben vastgelegd trouwens.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat verandert wel zodra er wat binnen te halen is. Ik stem trouw op PvdD, maar dat is vooral vanwege de algemene toon en de inbreng in het debat. Op het moment dat zij in de gelegenheid zijn deel te nemen aan een kabinet vind ik dat ze daarin verantwoordelijkheid moeten gaan dragen. Doen ze dat niet, dan zouden ze mijn stem verliezen.
Ze waren voor "de vervuiler betaalt". Behalve als het over emissies ging. Daarvoor weken ze uit naar Polen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:58 schreef Reya het volgende:
Waren de nazi's eerder voor inkomstenbelasting of eerder voor consumptiebelasting? Dat is belangrijk voor mijn morele kader.
Ik mag hier niet om lachen. (ik herhaal dit veelvoudig in mijn hoofd)quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ze waren voor "de vervuiler betaalt". Behalve als het over emissies ging. Daarvoor weken ze uit naar Polen.
Ze hebben wel degelijk invloed op beleid op deze manier, dat is al goed. Maar ik vind dat elke partij ideologische veren af moet kunnen schudden. Regeren is compromissenwerk. Mocht een linkse regering ooit mogelijk zijn dan zal dat waarschijnlijk met steun van de PvdD moeten gebeuren. Dan moet je er gewoon staan en zul je wat van je punten in moeten slikken. Het alternatief is namelijk vaak weer vier jaar aan de zijlijn staan kankeren over een rechts kabinet. Niet fair als je zelf een linkse coalitie zou torpederen want principes.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:58 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Misschien verandert het later wel inderdaad, maar ik geloof dat ze als ideologie hebben dat ze niet naar macht moeten streven maar een soort extreme getuigenispartij willen zijn. Geen idee of dat iets van Thieme is of dat ze het echt hebben vastgelegd trouwens.
quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
Heeft iemand nog het POL 2e Kamer verkiezingen topic wie wat zou stemmen bij de hand? Weten we gelijk hoe links POL is
quote:Op woensdag 15 maart 2017 23:09 schreef skysherrif het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom.
Stand van zaken in het "linksche" bolwerk genaamd POL:
D66: Friek_, Janneke, remlof, Tem, Perrin, Tijger_m, Leandra, Pokkelmans, Monolith, Kaas-, gelly, 0ne_of_the_few
VVD: GSbrdr, Verfassungsschutz, eriksd, Ryon, KoosVogels
PvdA: Euribob, Disana, Whiskers, Guido
GL: Tchock, Linus, pom, 99.999, Mutant01
CDA: freako, Houtenbeen
Nieuwe Wegen:Skysherrif, Elfletterig
SP: robin007bond, Drugshond, Modus
CU: Ketchup
FvD: Paper_Tiger FireFox1
PvdD:Mystikvm, Japie77
SGP: Kowloon
Nee, het is nog erger, als je geen X zegt ben je Y....quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je X zegt ben je Y. Geen tussenweg mogelijk. Waarbij Y uiteraard de meest extreme variant is want je zegt X. Om gestoord van te worden.
Lang geleden, 10 jaar of nog langer, hebben we een stuk software laten maken door stagekrachten van de Universiteit Utrecht waarmee we gestructureerder zouden kunnen discussiëren. Project was door mij bedacht en geinitieerd.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:50 schreef Tem het volgende:
In de politiek is polariseren juist een veel gebruikt instrument om kiezers te trekken. Kijk maar weer naar Buma.
John doet dat ook gewoon. Respect.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
John heeft trouwens op de partij van de niet-stemmers gestemd. Voor de volledigheid.
In zo'n setting zou je het nog wel op de rit kunnen krijgen maar alles valt of staat bij goede en strakke begeleiding. Als je toelaat dat iedereen alles maar mag zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting verval je snel in polarisatie en populisme aangezien dat nu een sign of the time is die veel mensen aanspreekt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:03 schreef iteejer het volgende:
[..]
Lang geleden, 10 jaar of nog langer, hebben we een stuk software laten maken door stagekrachten van de Universiteit Utrecht waarmee we gestructureerder zouden kunnen discussiëren. Project was door mij bedacht en geinitieerd.
Centraal werd een politieke stelling ingebracht, inclusief een verdediger en een opponent. Vooraf konden voorstanders 'en tegenstanders zich aanmelden met bepaalde vragen.
Vervolgens werd de stelling toegelicht, en konden vragen erover beantwoord worden.
Extern zou men ook vragen kunnen stellen.
Dat ook grafisch zo ingedeeld: tekst window in het midden, waar dus alleen de panel leden toegang toe hadden. Panel was samengesteld uit verdediger en aanvaller van de stelling, en een beperkt aantal vooraf aangemelde en toegelaten deelnemers, zowel pro als contra.
Na een vastgestelde looptijd werd gekeken in hoeverre meningen genuanceerd of aangepast waren agv deze discussie.
Soort digitale versie van een klein parlementje. Ik ben er zelfs mee naar Pechtold geweest, toen nog een 2 persoons fractie van D66. Die vond het leuk, smaakte naar meer, zei hij letterlijk en nooit meer iets van gehoord.
Ook hier kreeg ik onvoldoende mensen gemotiveerd om dit te gaan doen. Jammer maar helaas, als je niets probeert bereik je nooit iets en zo.
Dit even om aan te geven dat ik me absoluut in politieke en democratische processen interesseer.
En dat ik me zwaar stoor aan polarisatie: dat zou een startpunt voor een discussie moeten zijn, en niet het eindpunt.
Dat lijkt mij heel interessant om in actie te zien of om deel aan te nemen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:03 schreef iteejer het volgende:
[..]
Lang geleden, 10 jaar of nog langer, hebben we een stuk software laten maken door stagekrachten van de Universiteit Utrecht waarmee we gestructureerder zouden kunnen discussiëren. Project was door mij bedacht en geinitieerd.
Centraal werd een politieke stelling ingebracht, inclusief een verdediger en een opponent. Vooraf konden voorstanders 'en tegenstanders zich aanmelden met bepaalde vragen.
Vervolgens werd de stelling toegelicht, en konden vragen erover beantwoord worden.
Dat ook grafisch zo ingedeeld: tekst window in het midden, waar dus alleen de panel leden toegang toe hadden. Panel was samengesteld uit verdediger en aanvaller van de stelling, en een beperkt aantal vooraf aangemelde en toegelaten deelnemers, zowel pro als contra.
Na een vastgestelde looptijd werd gekeken in hoeverre meningen genuanceerd of aangepast waren agv deze discussie.
Soort digitale versie van een klein parlementje. Ik ben er zelfs mee naar Pechtold geweest, toen nog een 2 persoons fractie van D66. Die vond het leuk, smaakte naar meer, zei hij letterlijk en nooit meer iets van gehoord.
Ook hier kreeg ik onvoldoende mensen gemotiveerd om dit te gaan doen. Jammer maar helaas, als je niets probeert bereik je nooit iets en zo.
Dit even om aan te geven dat ik me absoluut in politieke en democratische processen interesseer.
En dat ik me zwaar stoor aan polarisatie: dat zou een startpunt voor een discussie moeten zijn, en niet het eindpunt.
Maar ook weer geen ideale verdeling.quote:
Is gewoon een Pavlov-reactiequote:Op maandag 30 oktober 2017 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
Tja, ik weet niet hoe dat voor anderen werkt maar als de eerste reactie is om schoppen uit te delen (verbaal dan, he) dan krijgen ze schoppen terug.
D66 is ook al links volgens velen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus gewoon een D66 SC waar andersdenkenden van harte welkom zijn
Dat ligt er maar aan wat je als ideaal ziet.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:09 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Mooi ook weer geen ideale verdeling.
Ja, als je maar rechts genoeg bent en je eigen positie als "midden" ziet (of net rechts van het midden), dan is heel veel links natuurlijk.quote:
Ja, die kanaliseert.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:11 schreef Tem het volgende:
Je ziet ook in debatten op tv bij verkiezingen dat zo'n moderator heel belangrijk is of de discussie goed verloopt of niet. Of een kamervoorzitter, die heeft ook een flink aandeel in het verloop.
Als rechts, midden of links al niet eens duidelijk gedefinieerde begrippen zijn, wat is dan het nut van dergelijke kwalificaties?quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als je maar rechts genoeg bent en je eigen positie als "midden" ziet (of net rechts van het midden), dan is heel veel links natuurlijk.
Volgens mij hangt POL vooral rond het midden. Eigenlijk een soort D66-bolwerk.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:30 schreef iteejer het volgende:
Waarom geen eindpunt? Veel politieke besluitvorming eindigt in een harde ja of nee tegenstelling. Waarom zou dat resultaat onwenselijk zijn als de democratische processen wel tot een besluit leiden?quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:03 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het gaat ook om verschillende definities, zie dit plaatje:quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:15 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als rechts, midden of links al niet eens duidelijk gedefinieerde begrippen zijn, wat is dan het nut van dergelijke kwalificaties?
Agreequote:Op maandag 30 oktober 2017 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
We kunnen het ook anders benoemen, hier in de SC en in mindere mate in POL is er ook sprake van een bepaald opleidingsnivo, hier in de SC vind je maar weinig users die minder dan HBO opleidingen genoten hebben, de meesten zitten hoger dan dat.
Ik zeg niet dat een hogere opleiding links of rechts maakt, dat is al duidelijk na het stemmen voorkeurs lijstje, maar het maakt wel dat je een betere vaardigheid in discussies hebt.
De Tweede Kamer hanteert die begrippen om de politieke partijen een plek te geven in de Kamer. In zoverre is de kwalificatie dus vrij praktisch.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:15 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als rechts, midden of links al niet eens duidelijk gedefinieerde begrippen zijn, wat is dan het nut van dergelijke kwalificaties?
SP progressief noemenquote:Op maandag 30 oktober 2017 11:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat ook om verschillende definities, zie dit plaatje:
[ afbeelding ]
Plaatje gegapt van NRC
Je hebt Sociaal-cultureel links en rechts en je hebt Economisch links en rechts, en D66 doet daarin bijvoorbeeld net niet wat de meeste partijen wel doen; op beide fronten links of rechts zijn.
Het nuanceren en uiteenzetten waarom een bepaald ja of nee tot stand gekomen is, is al een vorm van de-polariseren.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Waarom geen eindpunt? Veel politieke besluitvorming eindigt in een harde ja of nee tegenstelling. Waarom zou dat resultaat onwenselijk zijn als de democratische processen wel tot een besluit leiden?
2016 hè.... maar je kunt de (s)linksche plannen van de PVV niet ontkennen, daardoor staan ze sociaal-cultureel op rechts maar economisch in de buurt van het midden.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:21 schreef Puddington het volgende:
[..]
SP progressief noemen
PVV in het centrum zetten
SP is toch vrij progressief in het geval van sociaal-culturele kwesties?quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:21 schreef Puddington het volgende:
[..]
SP progressief noemen
PVV in het centrum zetten
De PVV is sowieso vrij complex, omdat ze heel vaak anders stemmen dat wat er in programma's of interviews staat.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
2016 hè.... maar je kunt de (s)linksche plannen van de PVV niet ontkennen, daardoor staan ze sociaal-cultureel op rechts maar economisch in de buurt van het midden.
Er is weer een mooi topique over Zuid Afrika:quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij hangt POL vooral rond het midden. Eigenlijk een soort D66-bolwerk.
NWS kan ik amper nog komen maar als ik er eens lees, dan is het daar afgezakt naar een zeer bedenkelijk niveau wat weinig met de oude begrippen links of rechts van doen heeft...
Uitspraken die een paar jaar terug goed waren voor een flink lange schop onder de kont zijn nu gemeengoed geworden...
quote:Maar je hebt gelijk, aparte whites only wcs is misschien niet zo´n gek idee. Zelfs de zwarte schoonmaker hier bij ons op het bedrijf klaagt over hoe smerig onze wcs zijn met zwarte (en voorheen latino) werknemers. Ik geef hem geen ongelijk: er staan soms voetafdrukken op de wc rand want de heren willen "squattend" schijten. Als ze nou nog een beetje kunnen mikken a la, maar dat kunnen ze niet en opruimen ho maar. Hetzelfde liedje als ze gekotst hebben, "dat ruimt iemand anders wel op". Staand pissen in een zit toilet terwijl ernaast verdomme een pisbak toilet hangt, spetters pis dus all over the place bij de zit-pot. Lekker hoor en bedankt voor de multiculti!
Ook dat nog een keer, dat is een schoolvoorbeeld van het een zeggen en het ander doen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De PVV is sowieso vrij complex, omdat ze heel vaak anders stemmen dat wat er in programma's of interviews staat.
SP is nog altijd kritischer richting immigranten en Europa dan bijvoorbeeld Groenlinks en PvdA.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
SP is toch vrij progressief in het geval van sociaal-culturele kwesties?
'Oh God', is toch meer stem CDA, denk je niet?quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh god, stem met je hart, stem D66
Ik kijk naar hun stemgedrag. En dan stemt de PVV heel vaak mee met de VVD.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
2016 hè.... maar je kunt de (s)linksche plannen van de PVV niet ontkennen, daardoor staan ze sociaal-cultureel op rechts maar economisch in de buurt van het midden.
We kennen de PVV nog van de 180 graden draai 8 uur na de verkiezingen, tenslotte, over de ouderen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:25 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ik kijk naar hun stemgedrag. En dan stemt de PVV heel vaak mee met de VVD.
Nogal ja, lijkt mij een goed onderwerp voor een politie onderzoek.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:26 schreef Puddington het volgende:
Overigens, random hersenscheet: Kevin Spacey is een lul.
quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'Oh God', is toch meer stem CDA, denk je niet?
Dat maakt politieke besluitvorming tegelijkertijd technocratischer en minder toegankelijk voor grote delen van de bevolking. Niet iedereen heeft de tijd of de interesses om zich in elk vraagstuk en al haar nuances te kunnen verdiepen. Is dat dan wel wenselijk?quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:22 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het nuanceren en uiteenzetten waarom een bepaald ja of nee tot stand gekomen is, is al een vorm van de-polariseren.
Algemeen acceptatie niveau zou toenemen.
En daarmee het ongenoegen en alle daarmee gepaard gaande extremisme zou afnemen.
Hij heeft er ook een, dat was al een behoorlijke aanwijzing.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:26 schreef Puddington het volgende:
Overigens, random hersenscheet: Kevin Spacey is een lul.
Ze staan dan ook in dat diagram als minder progressief dan die twee partijen. Maar over het algemeen wil de SP best meehelpen om bijvoorbeeld LGBT-rechten te verbeteren en vrouwen meer kansen te geven.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:24 schreef Puddington het volgende:
[..]
SP is nog altijd kritischer richting immigranten en Europa dan bijvoorbeeld Groenlinks en PvdA.
Mis er dus weinig aan.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er is weer een mooi topique over Zuid Afrika:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |