Fer | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:03 |
![]() Slechts een weekje wachten en dan kunnen we op 29 Oktober alweer genieten van de 19e Mexicaanse Grandprix. De 18e ronde van het kampioenschap en de ontknoping nadert. Gaan we dit meemaken op het Autodromo Hermanos Rodriguez? Nog 9 punten heeft Lewis Hamilton nodig om zijn 4e wereldtitel te halen. Wat hem betreft is het in Mexico dus Hammertime. Vorig jaar was de Brit hier de snelste, het jaar ervoor zijn toenmalige teamgenoot Nico Rosberg. De 19 jaar daarvoor is er niet gereden, nadat Nigel Mansel in 1992 als laatste winnaar over de einstreep kwam. Hamilton zal aan een 5e plek genoeg hebben deze keer en het lijkt erop dat alleen grote pech hem nog kan tegenhouden. Voordat het F1 circus in 2015 terugkeerde onder de Mexicaanse zon is het circuit flink gerenoveerd onder het toeziend oog van Hermann Tilke. Hij voegde diverse stukken toe, zoals een langzaam gedeelte waar de fans op de tribunes hun flink kunnen toejuigen, maar liet ook vele iconische bochten ongemoeid, waaronder de extreem snelle laatste bocht, Perltada, waar de coureurs het rechte stuk opkomen en versnellen naar 370km/u. Rijders en motoren zullen het zwaar krijgen op 2,2km hoogte ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Mexico Stad ![]() [ Bericht 40% gewijzigd door Fer op 24-10-2017 20:50:24 ] | |
Fer | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:03 |
ER Was toch geen nieuwe? | |
SnowOokami | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:05 |
![]() ![]() | |
SnowOokami | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:06 |
Jawel: F1 / [F1 Algemeen] 2017 Formula1 GP's #643 Controverse | |
Nattekat | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:09 |
![]() | |
SnowOokami | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:10 |
hmm? | |
Fer | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:10 |
Oh ja, mag ik een stukje schrijven, bedankt | |
SnowOokami | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:11 |
nvm. | |
Fer | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:16 |
Ok, nu ff een tekstje maken, momentje aub. | |
Nattekat | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:18 |
Mijn stukje is sowieso beter | |
franklop | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:19 |
#ANONIEM | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:22 |
Evil ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2017 20:22:41 ] | |
Nattekat | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:26 |
Daar bestaat nog een mooie switch voor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:28 |
is niet per se waar | |
#ANONIEM | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:31 |
Dat kan ik heul altijd niet als een mod een ongewenste verbetering heeft aangebracht in mijn openingsprachtsel. Dat zal het zijn dan ![]() | |
Fer | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:51 |
Huh er was wel al een stukje? | |
jpjedi | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:11 |
Sjemmert | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:19 |
Ons Maxje ![]() | |
bokkepoot | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:21 |
Is niet raar, die ziet de inkomsten van zijn kartbaan omhoog gaan sinds dat hele Max fenomeen. | |
SnowOokami | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:30 |
Ziggo ook ![]() Ben sowieso benieuwd hoeveel mensen er tegenwoordig kijken. | |
bloodymary1 | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:31 |
Wat ik me wel afvraag, waarom zou die Connelly zo fel zijn op dat mannetje. Is er vroeger iets gebeurd tussen hem en Jos of zo? | |
daNpy | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:33 |
Was maandag op de radio, 1,2 miljoen als ik het goed onthouden heb. | |
SnowOokami | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:34 |
Tis gewoon een regel-OCD'er, Giedo heeft ook problemen met hem gehad zei hij gisteren. | |
bokkepoot | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:34 |
Genoeg denk ik, Zelfs op mijn werk in de pauze gaat er soms er nog over. En dat zijn absoluut geen diehard fans Denk afgunst, jonge leeftijd al zoveel laten zien en nog zo'n loopbaan voor je. | |
bloodymary1 | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:35 |
Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is. | |
SnowOokami | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:39 |
Jaloezie? Afgunst? True, zelfs m'n moeder heeft het er tegenwoordig over... Op m'n werk is het ook explosief gestegen, eerst keek er bijna niemand in m'n team en nu kijkt de helft ![]() Das echt veel ![]() | |
bokkepoot | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:41 |
Haha dat vind ik niet zo erg, jammer is altijd dat er een aantal aan de tafel verstand van denkt te hebben. Komen ze weer met complete onzin over techniek binnen de F1 oid.. | |
SnowOokami | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:44 |
Tja die heb je overal wel ![]() | |
Gezicht | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:45 |
IJshockeyclub waar yours truly iedere zondagavond is te vinden heeft speciaal voor de GP van Mexico de wedstrijd vervroegd. ![]() ![]() | |
bokkepoot | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:46 |
Weet je zeker dat ze niet de F1 wedstrijd uitstellen zodat je lekker normale tijd hockey kan spelen>? | |
SnowOokami | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:48 |
So it begins:https://www.motorsport.co(...)eview-system-970099/ | |
Whiskers2009 | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:01 |
Dat is een heel matig/voorzichtig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico door de FIA al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA. Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk. | |
Gezicht | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:02 |
Kijken met een pot bier hè, spelen waag ik me niet aan ![]() Zou wel mooi zijn. Gelukkig conflicteert dat maar twee keer per jaar ofzo: in de VS en Mexico. | |
Gezicht | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:04 |
Brawn gooit hier als soort van buitenstaander in ieder geval het balletje op, dat dat vanuit de FIA zelf gaat komen hoef je niet van uit te gaan. | |
SnowOokami | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:08 |
Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed. Maar heb er net even over na lopen denken; -Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood. -Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang. -Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is. Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen? | |
Cherna | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:32 |
Ik denk niet speciaal op Max. Ik denk dat iedere coureur die het maximale opzoekt last van deze steward heeft. Als je de regels zo opstelt dat een grijs gebied mogelijk is moet Je wel een wedstrijd kunnen aanvoelen. Een scheidsrechter moet ook een wedstrijd aanvoelen alvorens hij met gele kaarten gaat strooien. Hoe hij met de regels omgaat getuigd niet van kwaliteit zoals een persoon die in een grijs gebied kan werken dat zou moeten aanvoelen. In Japan ging hij in iedergeval grandioos de fout in. Daar heb je geen statistieken voor nodig om aan te tonen dat hij de regels overtrad. | |
Whiskers2009 | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:33 |
Niet dat het iemand opgevallen is ![]() Na Mexico 2016: - geen beslissing mbt een penalty die de podiumplekken kan beinvloeden zonder alle beelden eerst zorgvuldig te bekijken en de coureurs te horen; - geen coureurs uit de green room plukken (of vh podium), wat ook niet meer kan als bovenstaande afspraak nagekomen wordt. Begin dit seizoen: - de FIA/wedstrijdleiding/stewards gaan geen werk zoeken, er worden slechts (mogelijk) penalty's opgelegd/mogelijk overtredingen bekeken een team bezwaar heeft ingediend tegen de handelwijze ve coureur. De FIA heeft al die afspraken overtreden, toont zich een onbetrouwbare partner,men mag daar best op aangesproken worden. Moet daar op aangesproken worden eigenlijk. Afgezien daarvan is het erg wrang dat penaltybeslissingen richting Max in Mexico 2016 de aanleiding waren om tot die afspraken te komen (die na de race in Mexico dus), en dat uitgerekend Max nu de dupe wordt van het zich niet aan die afspraken houden door de FIA wordt. Daarnaast is de inconsequentie van de penalty's die de FIA uitdeelt al tijden een issue, zo ook afgelopen race. Dat kan zo niet langer. En dan heb ik het dus niet alleen over verschillende maatstaven binnen 1 race, maar ook binnen 1 seizoen en tav bepaalde coureurs ("we willen ons niet in de strijd om de titel mengen". Door dat niet te doen doe je het alsnog. Coureurs laten wegkomen met hele grove overtredingen, er zeer mild mee omgaan is bizar. De andere titelkandidaat heeft nadeel vh met fluwelen handschoentjes aanpakken vd concurrent) etc. | |
jpjedi | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:34 |
Simpel, grasstroken in de binnenbochten. Baan-curb-0,5m asfalt-2m gras. Opgelost en safe. | |
Nieuwschierig | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:34 |
Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje | |
sasquatsch | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:38 |
Veiligheid. Bij grind slaat een auto over de kop als die dwars op het grind komt te staan. Wat al een aantal keer gebeurd is. En ook voor motorrijders is het geen pretje als ze door het grind glijden. | |
Gezicht | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:39 |
Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit. | |
Whiskers2009 | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:39 |
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage. Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn. | |
Cherna | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:41 |
Hebben ze dat niet ooit een keer gedaan bij een race in de F1 of was dat indycar. Ik weet het niet meer zo uit het hoofd. Maar ik weet zeker dat ze dat in een wedstrijd ooit gedaan hebben voor chicane. | |
sasquatsch | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:44 |
Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt. | |
Frozen-assassin | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:47 |
Grasstroken lijkt me gewoon een eenvoudige oplossing. Vertraag je de auto's genoeg mee zonder ze te slopen. Eventueel hogere kerbs om de banden te slopen. | |
Whiskers2009 | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:56 |
Nee, daar gaat het (hier) niet om. Afspraak was: geen (mogelijke) straf zonder klacht. Ferrari heeft geen klacht ingediend. FIA had niks moeten doen ogv die afspraak. Toch gedaan. Afspraak was: geen podiumwijzigende beslissing zonder alle beelden + horen coureurs. Niet gebeurd. Afspraak was: geen coureurs uit de green room (of nog dichter bij de podiumceremonie) plukken. Wel gebeurd. Of er werkelijk sprake was ve overtreding vd (formeel vastgelegde) regels en of de penalty al dan niet terecht dan niet meer, daar kom je dan niet eens aan toe. Afspraken geschonden ---> onterechte straf. Daarbij komt de inconsequentie, de onvoorspelbaarheid en de mogelijke uitwijkmanouvre. En het feit dat Connely betrokken is (schijn van partijdigheid, zeker na zijn actie richting het overhalen Paddy Lowe om alsnog een klacht in te dienen in Japan toen, en hier tegen de afspraken in te penalizen zonder klacht). De formele regels komen op de laatste plek in deze. [ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-10-2017 23:02:58 ] | |
zoem | dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:09 |
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus. 1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen; 2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is; 3. De stewards zijn niet consistent; (4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.) Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn. | |
Metalfreak | dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:10 |
Plus je kunt veel meer afremmen op asfalt als je wel nog met vier wielen op de grond staat. Als ik het me goed herinner zorgde dit ook voor minder ernstige klappen in de bandenstapel. | |
Frozen-assassin | dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:16 |
Zo is dat. Op naar Mexico! | |
Whiskers2009 | dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:23 |
Die afspraken gaan voor de formele regelementen na de afspraken met de teams he... Vrijwillige afstanddoening vd formele regels. Kun je niet ineens voor het seizoen voorbij is eenzijdig ad laars lappen.. Ook niet nadat het seizoen voorbij is overigens, tenzij afgesproken dat het (al dan niet vooralsnog) afspraken voor 1 seizoen waren. | |
Whiskers2009 | dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:27 |
En 1. valt nog te bezien. Mogelijke uitwijkmanouvre en eerdere precedenten tijdens het weekend. En was er idd een voordeel? [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-10-2017 23:52:32 ] | |
Fer | dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:43 |
Canada 1995 ofzo? Zat een chicane met pilonnen net voor de laatste bocht en pits ingang. | |
AMDB | dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:44 |
En dan fileparkeren op die parkeerstrook? | |
Gezicht | dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:52 |
Ik zie nu pas het interview met Max op Peptalk, wat is het toch een bizar nuchtere gast. ![]() Op momenten lijkt het alsof 'ie het er om doet. | |
Whiskers2009 | dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:53 |
Waarom die focus op technicaliteiten? | |
Whiskers2009 | dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:55 |
Max is Jos niet (gelukkig wat mij betreft). | |
opreis | woensdag 25 oktober 2017 @ 00:33 |
Als mensen het over tracklimits en gaining an advantage willen hebben in dit topic dan moeten ze dat doen, wie ben jij om te bepalen welke kant dit topic op noet gaan? | |
Geralt | woensdag 25 oktober 2017 @ 02:01 |
Dat denk ik ook wel ja 😎 | |
Cherna | woensdag 25 oktober 2017 @ 02:23 |
Ik heb gevonden wat ik in mijn hoofd had. Het was tijdens de gp van Spanje in 1994. Maar dat waren autobanden die ze gebruikte om een chicane te creëren. Het waren dus geen pylonen. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 25-10-2017 02:29:18 ] | |
Cherna | woensdag 25 oktober 2017 @ 02:23 |
Als je goed kijkt gebruiken ze bij de indycar zo nu en dan wel een pylon. Of je bestraft word als je ze omrijd weet ik niet. [ Bericht 67% gewijzigd door Cherna op 25-10-2017 02:51:57 ] | |
JayHovah | woensdag 25 oktober 2017 @ 05:48 |
Spa 1993 hebben ze ook een keer een poging gedaan een chicane te maken met banden om de snelheid uit Eau Rouge te halen... Edit: ik denk toch dat het in 1994 was na alle abrupte wijzigingen aan de auto’s en circuits na de crashes op Imola... [ Bericht 35% gewijzigd door JayHovah op 25-10-2017 06:18:51 ] | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 07:18 |
Jawel het gaat daar wel om, de inconsistentie ontstaat omdat er een regel wordt gehandhaafd die helemaal niet waargeborgd kan worden. Er wordt 100x per race de tracklimits overschreden, maar de ene keer heeft het wel invloed op een positie de andere keer niet en het blijft /altijd/ een discussie of een track limit overschrijding nu wel of niet een voordeel heeft gehad want iedereen heeft een andere mening. Het punt waar jij het over hebt is een andere discussie (overigens ook gewoon waar... maar daar ging het mij niet om). Dit ja, de enige manier om dit op te lossen is de track zelf het limiet te laten bepalen, dan heb je nooit discussie. De stewards zouden alleen nodig moeten zijn om botsingen en gevaarlijke manoeuvres te beoordelen en eventueel bestraffen. Nee idd, maar kan misschien wel een tijdelijke oplossing zijn als het op korte termijn niet lukt. Daar ging het mij idd om ja, Whiskers heeft het over een andere discussie, overigens niet minder waar... Ik ben van mening dat de inconsistentie onstaat door het willen opleggen van regels die niet te handhaven zijn want ze zijn afhankelijk van heel veel factoren, de uitleg van Whiting zegt het eigenlijk zelf al... "Max sneed de bocht af en legde minder meters af", die verklaring slaat helemaal nergens op ![]() | |
Floriz87 | woensdag 25 oktober 2017 @ 07:46 |
Eens. | |
BadderHaring | woensdag 25 oktober 2017 @ 08:37 |
Gewoon een diepe en brede gracht met krokodillen, direct langs de baan. | |
tja77 | woensdag 25 oktober 2017 @ 08:41 |
Of spijkermatten langs de curbs. | |
alpeko | woensdag 25 oktober 2017 @ 09:21 |
Lava | |
Floriz87 | woensdag 25 oktober 2017 @ 09:23 |
Of een goedje langs de curbs dat de kwaliteit van je banden aantast. Heb je ook niet dat argument van over de kop slaan en veiligheid etc, maar mogelijk wel vertraging ![]() | |
nils7 | woensdag 25 oktober 2017 @ 09:25 |
Gewoon een lus langs de baan onder de witte lijnen. Met 2 wielen mag je er overheen met 4 niet. Doe je het toch dan +1 seconde (per 50 meter buiten de baan) bij je ronde tijd in FP en qually en in de race +1 seconde bij de eindtijd erbij. Makkelijk te handhaven, hoeft niemand van z'n gas! | |
BadderHaring | woensdag 25 oktober 2017 @ 09:25 |
"The curbs are lava!" | |
Tarado | woensdag 25 oktober 2017 @ 09:29 |
dat lijkt me ook de beste optie, grover asfalt of beton, iets in die trant | |
Lokale_Notabele | woensdag 25 oktober 2017 @ 09:51 |
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:![]() ![]() Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken. | |
habitue | woensdag 25 oktober 2017 @ 10:02 |
Lewis ![]() ![]() | |
opreis | woensdag 25 oktober 2017 @ 10:03 |
Bermbommen | |
Hyperdude | woensdag 25 oktober 2017 @ 10:08 |
Of gewoon met de autos in van die rails zoals vroeger bij mijn Märklin racebaan. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 10:18 |
Op Suzuka zag je idd soms auto's over het kunstgras schieten en tijd verliezen omdat ze moesten liften, is ook het mooiste voorbeeld om track limits te handhaven heb je uiteindelijk ook geen gezeik over gaining an advantage. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 25 oktober 2017 @ 10:27 |
Dit al gepost hier? | |
BadderHaring | woensdag 25 oktober 2017 @ 10:46 |
Dat laatste inderdaad. En dan kunstgras dat wel vertraagd, maar geen rommel op de baan geeft. | |
Gezicht | woensdag 25 oktober 2017 @ 10:51 |
Nu we het toch over oplossingen hebben:![]() Van die 'sausage kerbs' ga je ook niet voor je plezier overheen zonder het risico te lopen je suspensie af te breken of andere schade op te lopen. Dit combineren met gras/astroturf zoals Lokale_Notabene liet zien kan toch niet zo moeilijk te realiseren zijn? De zoveelste column van een oud-coureur. Allemaal leuk leesvoer maar het blijft onder de streep toch speculeren. | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 11:01 |
Misschien is zulke putdeksels zo als in Maleisië een oplossing voor tracklimits. ![]() | |
THEFXR | woensdag 25 oktober 2017 @ 11:05 |
hoe moet het dan als motogp op dit circuit rijdt? | |
Lokale_Notabele | woensdag 25 oktober 2017 @ 11:06 |
Die kerbs kun je zo losschroeven. | |
THEFXR | woensdag 25 oktober 2017 @ 11:10 |
Jack die zichzelf tegenspreekt en die vroeger nog brokkenpiloot was na zijn 30ste, lol RB wil gewoon de toekomst vastleggen met Max. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 11:17 |
Komen die in de buurt van die groene kerbs dan? En anders kan je ze losschroeven. | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 11:21 |
Nog even en we zien meer camera's dan auto's. Die hele auto zit vol geplakt man, is toch geen gezicht? | |
daNpy | woensdag 25 oktober 2017 @ 11:35 |
Water is nat en de deur staat open. | |
Tarado | woensdag 25 oktober 2017 @ 11:45 |
wat een lul is dat ook | |
Floriz87 | woensdag 25 oktober 2017 @ 12:29 |
Lewis over off-track: http://www.sport24.co.za/(...)nt-be-off-20171024-2
| |
ondeugend | woensdag 25 oktober 2017 @ 12:29 |
http://www.skysports.com/(...)return-to-toro-rosso Kvyat out | |
Nattekat | woensdag 25 oktober 2017 @ 12:31 |
All-in op Max wint Mexico. | |
bloodymary1 | woensdag 25 oktober 2017 @ 12:43 |
Verstandige praat van Lewis. | |
jpjedi | woensdag 25 oktober 2017 @ 12:46 |
http://www.skysports.com/(...)-pass-says-f1-report | |
Blik | woensdag 25 oktober 2017 @ 12:46 |
Eens, gewoon gras/kunstgras. Zou geen enkel probleem op moeten leveren en zorgt voor vertraging. Dus wil je binnen de tracklimit blijven | |
Nieuwschierig | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:01 |
Als de omweg lang of moeilijk genoeg is hoef je niet eens te stoppen, je voegt gewoon weer in alsof je uit de pits komt. Een klassieke busstop-chicane met redelijk haakse bochten is al meer dan genoeg. In Monza doen ze het sowieso al zoiets bij de 1e chicane. Ook heeft daar jaren een groen flappaaltje gestaan, net zoals in Canada trouwens. | |
Floriz87 | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:17 |
Deels mee eens. De interpretatie van de scheidsrechter zal zeker een rol blijven spelen. Maar die rol wil je zo klein mogelijk maken. Het is daarom noodzaak om het aantal regels zo beperkt mogelijk te houden, en de regels daar waar mogelijk zo veel mogelijk interpretatieonafhankelijk te maken. Ik denk dat de FIA daar zeker nog wel wat winst kan behalen (zoals door onder andere het trackdesign te herzien bij verschillende banen). | |
Floriz87 | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:20 |
Best bizarre ontknoping voor Kvyat. Ik vraag me af of er meer speelt achter de coulissen, of dat hij gewoon puur te slecht bevonden wordt. | |
THEFXR | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:22 |
slecht, staat er bij als een grijs blok beton, klagen tegen journalisten. | |
Marcoss | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:29 |
Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden.. | |
Nattekat | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:32 |
Je hebt hem één race gezien en hebt meteen je oordeel klaar? ![]() Gasly ook maar afserveren dan. | |
Floriz87 | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:32 |
Arme jongen, na afloop van de race zei hij nog dit:Dat laatste suggereert overigens dat het rommelt bij TR (mag ook wel gezien 3 verschillende driver line-ups afgelopen 3 races). | |
Rossdale | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:33 |
Arme jongen, er zal vast genoeg achter de schermen afspelen maar hij wordt wel echt schofterig behandeld... | |
THEFXR | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:33 |
dan zijn ze wel stom bij RB dan | |
Tarado | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:36 |
met beiden eens | |
Nattekat | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:37 |
| |
Meike26 | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:40 |
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5. Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar. Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil | |
Nattekat | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:43 |
Ik denk dat TR met dit duo zomaar hun beste line-up sinds Verstappen daar weg is kan hebben. Kvyat was gewoon troep, deze twee hebben nog potentie. | |
sasquatsch | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:44 |
Dat zullen we wel zien. Zo slecht deed hij het niet in zijn eerste race. Goede rondetijden, alleen problemen met inhalen van coureurs met een betere motor. Sowieso had hij de achterstand teruggebracht van 1,2 seconde in de vrije trainingen naar 0,8 seconde in de kwalificatie dus er zit zeker progressie in, dat alleen nog meer zal worden met meer ervaring. Vergeet niet dat hij maar een paar dagen in die auto gezeten heeft, in tegenstelling tot Kvyat, die er vanaf het begin van het hybride tijdperk bij geweest is. | |
Meike26 | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:44 |
Dat idee heb ik ook ![]() | |
ondeugend | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:47 |
Nou ja, het is algemeen bekend dat RB keihard is in die zaken. Zijn prestaties liggen al even ver onder de maat en onervaren kan je hem niet noemen. Hij kost alleen maar geld. ![]() | |
tja77 | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:50 |
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn. Voor de rest geef ik je gelijk. | |
Marcoss | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:51 |
Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval.. En ik heb meer vertrouwen in Gasly dan Hartley op basis van de wedstrijd(en) dit seizoen ja, maar dat is meer een gevoel. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:58 |
Hartley heeft pas 1 weekend gereden en z'n race pace was behoorlijk goed had ik het idee. En alleen Sato heeft een superlicentie op dit moment, volgend jaar rijdt er geen Japanner bij STR. | |
sasquatsch | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:59 |
Er is geen Japanner die voldoet. Niet genoeg licentiepunten. Volgens Marko zijn er drie gegagigden voor Toro Rosso volgend jaar, waarvan Gasly en hartley er twee zijn. Wie de derde is, is niet bekend. Kvyat in ieder geval niet. Edit: Alleen Japanse oud-F1 coureurs zouden kunnen als ze 300 km rijden tijdens een test | |
sasquatsch | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:02 |
Kobayashi is Toyota coureur. Die gaat niet voor Honda rijden. | |
Marcoss | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:04 |
Kvyat was wel duidelijk minder dan Sainz dit jaar natuurlijk, maar hij heeft ook wel veel pech gehad toch? Die vergelijking qua punten vind ik dan niet helemaal eerlijk.. Zoals dat ook geldt bij de vergelijking tussen Ricciardo en Verstappen, dan moet je ook verder kijken dan het aantal punten.. (al heeft Kvyat de auto ook regelmatig zonder reden in de muur geparkeerd, maar toch) | |
flipsen | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:10 |
Daar stopte ik met lezen. Zou iedereen eigenlijk moeten doen... | |
flipsen | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:11 |
Bottas is voor een Fin reuze charismatisch ![]() | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:11 |
![]() | |
flipsen | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:12 |
Ftfy ![]() | |
tja77 | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:14 |
Voor een Fin wellicht wel ja. Ach, het zijn beide coureurs die werkelijk de uitstraling van een aardappel hebben, en waar weinig zinnigs uit komt. Je gaat er niet voor je plezier naar kijken of luisteren wanneer ze voor de microfoon staan. Daarnaast zijn ze alletwee behoorlijk onderdanig naar hun baasjes (Vettel en Hamilton). | |
ondeugend | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:32 |
Vooral dat regelmatig zonder reden kan gewoon niet voor een ervaren coureur. | |
daNpy | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:41 |
http://www.racexpress.nl/(...)reed-beelden/n/85098 Hmm. | |
Metalfreak | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:43 |
Andere teams, ander beleid. | |
Smacked_Actor | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:53 |
Ahaaahahahaha wat een Mongol! ![]() | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:54 |
Elk circuit zou als Suzuka moeten zijn denk ik, dan heb iig geen last van track limit penalty issues meer: | |
m0ridin | woensdag 25 oktober 2017 @ 15:03 |
Met het verschil dat het RB team ook 1 grote PR/marketing machine is, itt Mercedes en Ferrari... En op de 1 of andere manier heeft Kimi toch enorm veel fans, soort van cult/anti-held ofzo. | |
m0ridin | woensdag 25 oktober 2017 @ 15:06 |
Pfff, blij dat er dit keer maar 1 week is tot de volgende race... Het gaat echt maar eindeloos door dit. Ja, track limits werden regelmatig door iederen overschreden. Dat weten we ondertussen wel. In het geval van Max werd deze veroordeeld omdat het tijdens een inhaal actie was en hij er daarmee voordeel uit zou hebben gehaald. Fair? Misschien niet, maar move on... Als er 1 ding duidelijk is is dat in de F1 niks zwart/wit is en de stewards verre van consequent izjn. | |
Rossdale | woensdag 25 oktober 2017 @ 15:22 |
Kobayashi? | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 15:27 |
Toyota rijder. ... maar er gebeuren gekkere dingen in de wereld ![]() | |
Sjemmert | woensdag 25 oktober 2017 @ 15:36 |
Dit stuk slaat echt helemaal nergens op, het begint echt triest te worden. In diezelfde laatste ronde gaat Max ook nog buiten de lijnen in bocht 9. ![]() En Max ging zowat elke ronde met 4 wielen buiten de lijn in de 1 na laatste bocht. ![]() ![]() ![]() Buiten de baan op de exit was oke. Voor iedereen, ook voor Max. Inhalen door de bocht af te snijden niet. Voor niemand niet. | |
daNpy | woensdag 25 oktober 2017 @ 15:38 |
En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 15:39 |
Ja maar de daadwerkelijke rijweg van Verstappen was korter... aldus Whiting & Co ![]() | |
Sjemmert | woensdag 25 oktober 2017 @ 16:13 |
Kun je nog reageren op mijn post of is je complot nu ontkracht. | |
AMDB | woensdag 25 oktober 2017 @ 16:55 |
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn? Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn. | |
Sander_Van_Hoorn | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:03 |
RB moet blikjes verkopen, die andere 2 niet. Ja auto's maar voor Ferrari en Mercedes is de naam eigenlijk al voldoende daarvoor. daarom zit Max ook zo lekker in die RB, zo lang er controverse/gedoe om hem heen is staat ie in de spotlights en daarmee RB ook. Zakelijk gezien is die 2 switchen een briljante zet geweest. | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:08 |
https://www.f1today.net/n(...)ijpen-bij-hard-racen De mening van Wolff | |
Sjemmert | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:14 |
Blijkbaar is dit heel moeilijk. | |
Sjemmert | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:27 |
"Mijn mening is dat we coureurs gewoon moeten laten racen. Tenzij iemand oneerlijk bezig is en de baan gebruikt op een manier die niet toegestaan is, dan moet je hem bestraffen." "Als het hard racing is en de rijder in kwestie probeert gewoon een opening te vinden om zich langs degene voor hem te wurmen, zoals in het geval met Verstappen en Raikkonen, dan moet de wedstrijdleiding niet te snel ingrijpen." Helemaal eens. Als het in de slot ronden gebeurt of er geen protest word ingediend moeten ze niet meer te snel ingrijpen. Als ze gewoon tot na het podium wachten en dan alles goed uitzoeken kunnen ze daarna diegene nog bestraffen als blijkt dat de baan is gebruikt op een manier die niet is toegestaan. Als ze dat gedaan hadden en naderhand Verstappen terug hadden gezet met beeld en uitleg hadden we al een stuk minder gezeik gehad. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:37 |
Volgens mij rij je zelf geen auto? ![]() | |
Sjemmert | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:40 |
Waar slaat deze vraag nou weer op ? Stel dat dit in een chicane was gebeurt en Max had daar de binnenkant afgesneden. Ben wel benieuwd of iedereen dan nog hetzelfde zou zeggen. | |
sasquatsch | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:41 |
Beide levert voordeel op. Sterker nog, door een ruimere bocht te nemen kun je meer snelheid meenemen waardoor je of je plek niet verliest (Bottas bijvoorbeeld) of je beter kunt positioneren voor de volgende bocht en daardoor een geslaagde inhaalactie maken, die anders niet gelukt zou zijn. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:42 |
Omdat beide voordeel oplevert. En in een chicane kan je niet afsnijden want die zijn meestal wel afgedekt in de F1 ![]() | |
Sjemmert | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:43 |
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel. En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo. [ Bericht 5% gewijzigd door Sjemmert op 25-10-2017 18:44:08 ] | |
Sjemmert | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:44 |
Denk dat die volgend jaar daar ook zullen zitten ![]() | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:46 |
Ja viel me vandaag pas op, maar de meeste bochten hebben die gele bumps gekregen @ kerbs zodat je NIET kan afsnijden... maar die ene bocht niet ![]() | |
Sjemmert | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:46 |
Op COTA zijn ze oranje maar ze zitten er al inderdaad op een aantal plekken. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:47 |
Geel! | |
Sjemmert | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:53 |
Toch wel ja. Nou ja donker geel hou ik het op. ![]() | |
THEFXR | woensdag 25 oktober 2017 @ 18:08 |
en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 18:20 |
Zoals Hamilton al zei... "I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things." | |
Sjemmert | woensdag 25 oktober 2017 @ 18:49 |
Precies en ingehaald en daarom terecht straf, en de rest terecht niet. Als Sainz die actie had gemaakt waar die binnendoor afsneed had hij ook een penalty gekregen. Maar hij maakte hem niet. Dus geen lasting advantage, dus geen straf. | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 19:06 |
Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert. | |
Sjemmert | woensdag 25 oktober 2017 @ 19:10 |
Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend. | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 19:15 |
En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen. | |
AMDB | woensdag 25 oktober 2017 @ 19:22 |
Klopt, maar dat is discussie 2. | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 19:26 |
Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 19:27 |
Nee hij bedoelt dat er afgesproken was dat er eerst gepraat zou worden voordat iemand een penalty zou krijgen (na Mexico 2016) en Ferrari had geen klacht ingediend... dat is dus een andere discussie. | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 19:29 |
Nou, in dit geval is het allemaal wel on-losmakend aan elkaar verbonden. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 19:35 |
True maar het zijn 3 discussies ![]() 1: Waarom meten de stewards met 2 maten? Feit blijft dat de stewards *onduidelijke* track limits moeten beoordelen of deze nu wel of geen voordeel hebben opgeleverd. Blijkbaar kan de FIA zelf niet bedenken dat die taak onmogelijk is en Verstappen zit altijd op het randje en de stewards vinden dat niet leuk. 2: Waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraak gehouden? Geen idee, de teambazen etc.. hebben gelijk dat dit opnieuw behandeld moet worden tijdens de volgende vergadering. 3: Hoe kan men de regels wel waarborgen? Als men perse track limits wilt handhaven, hoe borg je dat dan zo dat er nagenoeg nooit (behalve bij een ongeluk/botsing) over getwijfeld kan worden. | |
Fer | woensdag 25 oktober 2017 @ 19:54 |
Andere optie is, dat hele stukje off track afschaffen. Dus die binnenbocht onderdeel maken van de track en de kerb opschuiven tot de muur, houden we een mooie brede bocht over. Kvyatt heeft bijna 4 jaar kunnen rijden in goede auto’s en was gewoon niet goed genoeg. Misschien is Indy of Nascar wat voor hem. | |
Cherna | woensdag 25 oktober 2017 @ 19:55 |
De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is. | |
Cherna | woensdag 25 oktober 2017 @ 19:56 |
Terug naar de optocht zoals het een lange tijd is geweest. | |
AMDB | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:01 |
Iedereen die 'voordeel' krijgt door wijd te gaan bij de exit van een bocht is wat anders dan Verstappen die een positie pakt door de bocht af te snijden. Daar mag je met twee maten meten omdat het twee verschillende dingen zijn. De FIA zou pas inconsistent zijn als ze andere coureurs wel via de binnenbocht af laten snijden om een positie te pakken maar Verstappen niet. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:01 |
Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek? Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden. En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is ![]() | |
Cherna | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:04 |
Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:09 |
Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is. Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld: Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras) De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden. Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over... | |
Cherna | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:13 |
Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:15 |
Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad ![]() | |
Cherna | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:17 |
Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg. | |
Evenstar | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:20 |
Komt door two coureurs voornamelijk. 1) Hamilton 2) Vettel en eigenlijk ook wel door Max, omdat hij op onwaarschijnlijke plekken dingen doet die niemand verwacht | |
Evenstar | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:22 |
Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ... Helaas zijn er dan coureurs zoals Vettel en Hamilton die meteen moeten lopen klagen en er meteen een "generatieoorlog" van maken. | |
AMDB | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:23 |
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing? Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:27 |
Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht. | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:32 |
Exact. Of althans: de afspraken na Mexico (zo veel mogelijk beeldmateriaal zorgvuldig bekijken, de coureurs horen na de race alvorens te beslissen, geen coureurs uit de green room plukken) en het begin van dit seizoen (niet aan werkzoeken doen, pas een onderzoen en beslissing daarop na een klacht ve team). | |
Evenstar | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:33 |
Hij lult achteraf altijd een beetje mee heb ik het idee. Nu ook weer met wat kritiek op jonge generatie. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:40 |
Vreemd genoeg zijn het maar een paar circuits die er echt last van hebben waarvan COTA er 1 is. -Maleisië: kerbs + gras -Japan: kerbs + gras -Singapore: kerbs + muren -Spanje: kerbs + speed bumps -Monaco: kerbs + muren -Rusland: kerbs + muren en bakens -Canada: kerbs + muren en bakens -China: kerbs + gras -Azerbaijan: muren + hoge kerbs -Oostenrijk: hoge kerbs en grind -België: kerbs + gras + 1 bocht met track limit) -Italië: kerbs + gras/grind + speed bumps + 1 bocht met track limit (opgelost met hoge kerb?) -Engeland: kerbs + gras -Australië: muren, kerbs + gras -Bahrein: kerbs + asfalt -Hongarije: hoge kerbs + gras -Mexico: gras en kerbs -Amerika: kerbs + asfalt -Brazilië: kerbs + gras -Abu Dhabi: kerbs + asfalt. (misschien dat ik niet alles goed heb, graag aanvullen/verbeteren dan ![]() Volgens mij is het meer uitzondering dan regel dit jaar. In Monza (laatste bocht) en Spa (2e bocht) was het geen enkel probleem. | |
Cherna | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:44 |
Ze doen het allemaal wel als het ze niet zint. Het is nu juist de spanning om het de topteams moeilijk te maken. Over voordeel gesproken. Zo heeft Hamilton ook voordeel omdat hij in die Mercedes rijdt(meer vermogen). Prima, daar zeur je fan niet over. Maar als dan een minder team zijn voordeel moet halen om net over die grens te gaan moet je de wedstrijd aanvoelen. Vanaf de jaren 70 t/m de periode Schumacher had ik F1 hoog in het vaandel staan. Hierna heb ik lang de indycar gevolgd en 4 wedstrijden live gezien. 3 in de EU(waarvan er een zelfs in Nedetland-Assen😁)en een in de VS. De jaren 90 t/m 2005 in de indycar waren geweldig. Helaas had die splitsing in die serie de indycar geen goed gedaan. Sinds Max en Ocon en Sainz denk je dat er weer meer gaat gebeuren en het allemaal wat losser word. Ik ben er bang voor. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:46 |
Vind je? Klinkt niet echt als kritiek in mijn oren, gewoon een statement. | |
Lokale_Notabele | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:46 |
Nee de MotoGP rijdt niet op smallere banen. Er worden vaak alleen meer bandenstapels geplaatst voor vangrails. De uitloopstroken zijn geasfalteerd zodat auto's niet meer over de kop kunnen slaan of vast kunnen komen te zitten in het grind. Alleen is men op sommige circuits zoals COTA vergeten om een strook gras aan te leggen tussen het circuit en de uitloopstrook. Op deze circuits is men volledig afhankelijk van de sportiviteit/ eerlijkheid van de coureurs. Dat ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Zo werkt het natuurlijk niet in topsport en dus zitten we met deze poppenkast opgezadeld. Een kind had dit vantevoren aan kunnen zien komen maar de lieden die deze circuits uit de grond stampen waren kennelijk ergens anders met hun gedachten. | |
Smacked_Actor | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:57 |
Maar wie zegt dat je uiteindelijk geen positie pakt door meermaals te wijd te gaan, bijvoorbeeld na pitstops. | |
Smacked_Actor | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:00 |
Daarnaast is wat bijvoorbeeld Kimi deed in de laatste ronden, exits te wijd nemen om maar aan Max te kunnen ontsnappen, in zekere zin ook het winnen van een positie. Als dat gelukt was tenminste. | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:02 |
Gaat het nou nog steeds over die penalty? | |
Cherna | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:05 |
Zo kun je wel blijven doorgaan. Het is precies hetgene ik bedoel. Er valt over alles wel iets te zeggen. En hoe meer regels hoe meer discussies. Je kunt ook zeggen had Kimi maar de deur moeten dichtsmijten zodat Max ondanks dat voordeeltje er niets aan gehad zou hebben. Het doet er allemaal niet toe. Die straf kan ik accepteren. Het is zoals het is. Het maakt alleen de racesport niet interessant genoeg. Althans voor mij niet. Zo zie je Ocon ook wel ver gaan mbt tot Perez. Heerlijk. Dat maakt het wel leuk. | |
daNpy | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06 |
Ooit op een circuit gereden? | |
tja77 | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06 |
Nog 44 uur, dan begint VT 1, dan zal het afgelopen zijn denk ik. | |
BeamofLight | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06 |
Vettel die inhoudt om Raikonen in Drs te laten komen om die knul van p16 coor te blijven is goud. En wel sportief. | |
daNpy | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06 |
Je post zegt niet veel dus war wil je horen? | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:08 |
![]() | |
AMDB | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:09 |
Ah ![]() | |
daNpy | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:14 |
En Raikkonen die zelf inhoud om brandstof te besparen, ik vind het toch een wat onhandige strategie. Toen Hamilton zijn plek terug gaf aan Bottas zat Max er ook vlak achter, dat had nog punten kunnen kosten ![]() | |
Meike26 | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:17 |
.. Zo simpel kan het zijn.. ![]() Kan de FIA zich weer bezig houden met echte overtredingen (en hopelijk consistent handhaven, met of zonder Ferrari plaatje op de neus). | |
sasquatsch | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:20 |
Ik ben het niet met je eens, net zoals een aantal aantal (ex-F1) coureurs. Ik vetrouw liever op hun ervaring dan de mening van een andere Fokker. | |
AMDB | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:23 |
Laten we allemaal nergens onze mening meer posten dan en FOK! opdoeken. | |
mikieu | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:23 |
Is er al iets bekend over de auto van Ricciardo? En klopt het nog dat renault een oude nieuwe motor aan hem levert? | |
sasquatsch | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:24 |
Die regel bestaat nog steeds. Wel is de Verstappen-regel geschrapt, nl van je lijn afgaan in de remzone. | |
sasquatsch | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:25 |
Mening posten mag. Ik ben het alleen niet eens met deze mening. En dat maak ik duidelijk. | |
Nattekat | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:29 |
Was sowieso al het plan. | |
Nattekat | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:30 |
Dit was trouwens de eerste keer dat Verstappen profiteert van Ricciardo's pech ![]() Staat nog steeds een hele boel - 1, maar het is iets. | |
tja77 | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:30 |
Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel? Vettel zou normaal gesproken toch flink wat meer brandstof hebben moeten verbruikt dan Raikkonen (extra pitstop, en toch nog voor Raikkonen eindigen). | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:32 |
Stond laatst een artikel over ergens... in Maleisië had Vettel problemen met de brandstof, in Japan Kimi en in VS beiden weer, Ferrari heeft ergens een brandstof probleem. | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:32 |
Klopt | |
Nattekat | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:33 |
Vettel kon meer snelheid de bochten in nemen, en is dus minder brandstof kwijt aan optrekken. | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:35 |
Renault kon maar 3 nieuwe nieuw motoren leveren dit jaar, en die zijn vorige race verdeeld. De andere 3 coureurs krijgen dus oude nieuwe als ze een andere nodig hebben. Wat bedoel je met "is er al iets bekend over de auto van Ricciardo"? | |
mikieu | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:36 |
De reden van het falen. Oke, dus renault heeft iets gezegd wat ook echt zo is, bijzonder. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:38 |
Laatste ronde van Mexico: (met de stem van Crofty) "Max Verstappen flies over the kerb and... .and overtakes Daniel Ricciardo for P1!!! The crowd goes wild... oh my, what will the stewards do now?!?!" | |
tja77 | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:38 |
Zachtere band dus meer grip in Vettels laatste stint? Op die manier? Of een totaal andere setup? | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:38 |
Olie lekkage in de motor (zoals gewoonlijk bij Renault). | |
Nattekat | woensdag 25 oktober 2017 @ 21:58 |
Niet versleten band. | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:00 |
Alles in 1-antwoord: https://nl.motorsport.com(...)en-ricciardo-970366/ ![]() Reden vh falen staat ah einde vh artikel. | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:09 |
http://www.express.co.uk/(...)nd-Prix-death-threat Whut, doodsbedreigingen? Voornamelijk uit Nederland? ![]() We staan er weer fraai op... ![]() Echt te bizar, belachelijk en schandalig als dat klopt ![]() Pissig zijn over een beslissing, ok. Stewards met de dood bedreigen is ver over de lijn. Echt hoor... ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-10-2017 23:24:26 ] | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:12 |
Tis express.co.uk... | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:12 |
Interview met Horner. Over Honda, Max en toekomstvisie van RBR https://www.formula1.com/(...)s-future-vision.html | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:13 |
I know, maar ze verwijzen naar een externe bron. En ik vermeld uitdrukkelijk "als dat klopt". | |
Floriz87 | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:13 |
Shitty britse pers. Maar er wordt wel iets over een joke en wikipedia gezegd, en dat had ik nog niet gezien. Stond kennelijk wel op Dumpert: http://www.dumpert.nl/med(...)ormen_wikipedia.html . | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:16 |
Ook nogal flauw... | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:17 |
Ja, goed idee. Kunnen ze bij the esses ook doen, rijden ze daar gewoon in één streep rechtdoor. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:19 |
Probleem is dat hij er zo simpel over doet, ook op instagram. Ik heb zelfs Kimi fans gezien op de fora en zelfs die waren "uit hun stoel gekomen" van die mega overtake en dat ze redelijk verbaasd waren door de straf. Zelfs Wolff zegt dat ze die shitstorm over zich heen hebben getrokken. Doodsbedreigingen zijn niet goed te praten nee, maar er zijn genoeg extremisten (voetbal hooligans ![]() Ze hadden op die van Connely ook op lopen knoeien dacht ik. "Jobs: F1 Steward, hating on Max" oid ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:20 |
Zo kllopt 'ie wat mij betreft meer. Alleen vind ik het niet echt leuk als er meer buiten de baan wordt gereden dan erbinnen, want dat krijg je op een gegeven moment als de grenzen steeds verlegd woren. Wmb is de beslissing die afgelopen zondag genomen is, volkomen logisch. | |
Fer | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:28 |
Tot de muur.... muur, een betonnen, muur. | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:29 |
https://www.suomif1.com/2(...)misesta-syyttaville/ Google translate:
| |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:30 |
Nee, dat is het absoluut niet. Alleen al om de afspraken die gemaakt zijn na Mexico 2016 en aan het begin van dit seizoen. Verder is er nog wel eea op af te dingen. Dat er meteen een enorme ophef over ontstond, Lauda woedend, Horner woedend, behoorlijk wat (ex-)coureurs waaronder de huidige wereldkampioen die het niet vonden kunnen, (ex)teambazen zoals Jordan en Wolff die vinden dat het anders moet, dat mensen van Liberty zoals Ross Brawn etc zich uitspreken, dat een hoop fans woedend zijn zegt ook wel eea. En dus duidelijk echt niet alleen onder de Nederlandse fans, maar wereldwijd en ook bij direct betrokkenen (nu of vroeger) bij de F1. Dat geeft aan dat het verre van logisch en onvermijdelijk was. Of per definitie een juiste beslissing. | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:33 |
Dat was idd de externe bron, dank voor de vertaling ![]() Nou weet ik verder ook niet hoe betrouwbaar die Finse bron is, maar ik vond dat ik het artikel wel kon plaatsen ivm die externe bron (iig niet zelf verzonnen dusk | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:34 |
Zweeds? ![]() ![]() Bwoah | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:36 |
Ik was net ah editten ![]() Ik ben moe en oude iPad werkt vaak niet mee (bij vlagen erg langzaam) en klapt er vaak uit. Combi ervan geeft deze ellende ![]() | |
Donnie-Brasco | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:38 |
Race 20:00 is wel lekker btw ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:40 |
Ik heb liever 07:00 uur. Vroeg genoeg dat alle trolletjes nog in hun formule 1 bed liggen. Maar niet zò vroeg dat je kapotstuk opstaat ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2017 22:41:27 ] | |
Floriz87 | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:43 |
Dit dus. Nu moet mijn frustratie over de stewards zondag mee naar bed ![]() | |
Nattekat | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:43 |
Verhuis naar Australië en laat ons erbuiten ![]() | |
Nattekat | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:44 |
Al is tot na 2:00 wakker liggen van de adrenalinestoot na een race ook niet alles ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:46 |
Ik wil graag de voorbeschouwing ook zien. Dan zorgt een race om 07:00 ervoor dat ik om 5:30 uur achter een stream moet zitten. 5:15 uur opstaan ![]() En trollen moeten ze gewoon eens aanpakken hier. Het is hier geen ONZ of KLB en ook geen VLB en trollen is niet je mening uiten. Ze weten ook best wie het zijn.. [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-10-2017 23:04:34 ] | |
THEFXR | woensdag 25 oktober 2017 @ 22:56 |
er verdwijnen hier echt veel post, volgens mij doen ze eraan wat ze kunnen, maar modjes zijn schaars tegenwoordig, het is 100% vrijwillig. | |
#ANONIEM | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:00 |
In ONZ en KLB kan het notoire tuig ook gewoon een forum specifieke ban krijgen. Er is regelmatig "overflow" naar GC als ze weer een forumbannetje voor ONZ of KLB hebben gekregen. Is toch ideaal dat F1 nu los is van SPT? Kunnen ze toch nog hooligan blijven spelen in VBL en kan de boel hier normaal blijven. [ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2017 23:01:16 ] | |
THEFXR | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:01 |
zijn er genoeg die dat hebben. | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:03 |
Er wordt idd wel gemod, maar er blijven zat trollposts van bekende trollen staan ook (en dan heb ik het specifiek over in dit topic, tijdens een raceweekend). Er zijn prima bans op subforumniveau te geven (gebeurt ook gewoon bij andere subfora. Iig mbt NWS, en zelfs mbt BNW). Moeten de mods het wel opperen natuurlijk, en de mods en/of FA'sde trollen laten weten dat dat de consequentie kan zijn (eerst waarschuwen is wel zo netjes)). En ik weet dat het vrijwillig is en veel tijd kost etc, ik ben ook crew geweest (geen mod overigens). Maar on topic maar weer ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-10-2017 23:12:44 ] | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:03 |
GMTA ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:07 |
Een subforumban voor F1? Ik zie elk raceweekend nog horden usual suspects iig. En nu ga ik zelf door, excuus ![]() | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:10 |
tssk ![]() | |
Spooky4u | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:15 |
Mongolen zijn het. | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:17 |
![]() Ik bedoelde overigens "ver over de lijn". Zie nu pas dat ik een tikfout gemaakt heb, ga het even aanpassen. | |
ondeugend | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:22 |
Ik vind het ook wel ver over de lijk eigenlijk ![]() Verder stel ik me zo voor dat vooral tokkies met hersencapaciteit 0 dit soort akties doen. Dezelfde tokkies die denken dat Max nog bij Torro Rosso zit. | |
ondeugend | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:25 |
![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:25 |
Er staat (stond) ook nog pissing ![]() ![]() Gaat lekker vandaag ![]() | |
Spooky4u | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:26 |
Max zit nu toch bij TR omdat die ene Rus nu weg was... Hoe noemen ze hem ook alweer... Raket? | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:27 |
Beide geen teamkleuren, dus wie kopieert wie? ![]() | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:27 |
Daniil "The Torpedo" Kvyat ![]() | |
Spooky4u | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:28 |
Ja die. | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:28 |
Uhm... Vat je die post wel, of doe je gewoon mee? ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:28 |
See what you did there again... | |
Spooky4u | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:28 |
![]() | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:29 |
Ben gewoon gaar ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:32 |
Ik ook, maar dit zie ik nog net wel (itt tot mijn eigen tikfouten etc) ![]() | |
Spooky4u | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:34 |
En af en toe is het gewoon leuk om uit lurkstand te komen ![]() En meestal komt er dan niet veel zinnigs uit. | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:41 |
Wat inside info van HRD: ![]() Dus we zien pas de eerste spec 4 @ post season test. | |
Spooky4u | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:43 |
Ziet er niet goed uit dan. Verschillende gemaakt en dus getest maar niet goed bevonden. | |
ondeugend | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:44 |
![]() | |
SnowOokami | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:52 |
Of hij past niet in het chassis van McLaren. Tis blijkbaar een redesign van de motor met handhaving van het huidige concept. (maar zwaarder en ander COG) | |
Whiskers2009 | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:56 |
Goh, Max in de persco. Verrassend.... Owh, en Horner ook. En Tost (ivm Kvyat?). Heeft potentie dit ![]() ![]() | |
Fer | woensdag 25 oktober 2017 @ 23:58 |
Hitteproblemen vermoedde ik ook wel, aangezien ze in de Q op een enkele ronde snel lijken maar in de race hopeloos wegzakken en topsnelheid tekort komen. Maar geef ze een kans, ze zijn de enigen die de split turbo durven te kopieren. Dat kost tijd om te perfectioneren. | |
Sjemmert | donderdag 26 oktober 2017 @ 02:05 |
Mijn post laat heel duidelijk zien waarom dat hele artikel wat jij post onzin en opruiing is. Het artikel suggereert dat er met 2 maten gemeten word omdat anderen buiten de baan gingen op de exit en geen straf kregen. Zoals je in mijn post kan zien ging Max ook elke ronde offtrack in de 1 na laatste bocht, zelfs tijdens qualy. En in de laatste ronde waar Kimi offtrack ging in bocht 1 en dat artikel schande van spreekt gaat Max zelf ook offtrack in bocht 9. Er wordt dus helemaal niet met 2 maten gemeten. Dat zou pas zo zijn als ze Max straffen voor wijd gaan en anderen niet. Maar Max kreeg geen straf omdat hij wijd ging, maar omdat hij de bocht afsnijd en daarbij iemand inhaalt. [ Bericht 2% gewijzigd door Sjemmert op 26-10-2017 02:17:03 ] | |
Sjemmert | donderdag 26 oktober 2017 @ 02:14 |
Oke. Prima. | |
JayHovah | donderdag 26 oktober 2017 @ 03:53 |
Je bedoel naar Amerika want anders zit je zondagnacht / maandagmorgen vroeg te kijken... | |
opreis | donderdag 26 oktober 2017 @ 06:22 |
Afgelopen race was daar 3:00am maandag ochtend. Was geen pretje als je daarna nog moet werken | |
ESF1Gamer | donderdag 26 oktober 2017 @ 07:14 |
Wordt nog in de presco door journalisten door gezanikt over die straf. | |
SnowOokami | donderdag 26 oktober 2017 @ 07:24 |
Is elke keer toch? | |
ESF1Gamer | donderdag 26 oktober 2017 @ 07:31 |
Ik heb gewoon zin in de race met mooie inhaalacties ipv politiek geneuzel terwijl niks oplost | |
lord_bono | donderdag 26 oktober 2017 @ 08:02 |
Voor mooie inhaalacties moet je sowieso niet bij de persconferenties zijn ![]() Logisch dat het nog over vorige week gaat, Het houdt iedereen bezig binnen de F1. Straf is terecht, maar verduidelijking of herzien van het proces is wel wenselijk voor iedereen. En daar heb je nu eenmaal politiek geneuzel voor nodig | |
Geralt | donderdag 26 oktober 2017 @ 08:29 |
ik heb zin dat die hond puppy af is. 🙈 | |
Spooky4u | donderdag 26 oktober 2017 @ 08:39 |
Heeft ie nu weer binnen gescheten? | |
Donnie-Brasco | donderdag 26 oktober 2017 @ 09:06 |
![]() | |
BadderHaring | donderdag 26 oktober 2017 @ 10:50 |
Je moet als baasje ook zelf het goede voorbeeld geven. | |
Floriz87 | donderdag 26 oktober 2017 @ 11:29 |
Een wat uitgebreidere analyse van deze cijfers in onderstaand stuk: http://www.thedrive.com/s(...)ainst-max-verstappen | |
Frozen-assassin | donderdag 26 oktober 2017 @ 11:32 |
Mooi stukje. | |
Tarado | donderdag 26 oktober 2017 @ 13:28 |
wat een mongolen ![]() | |
Nattekat | donderdag 26 oktober 2017 @ 13:29 |
Nah. | |
engine | donderdag 26 oktober 2017 @ 13:43 |
![]() Eerlijk toegegeven heb ik ook wel wat dingen naar de TV geroepen maar dat daarna nog eens uit gaan typen. | |
Gezicht | donderdag 26 oktober 2017 @ 13:44 |
Je bent wel echt een bijzonder sneu figuur als je daadwerkelijk bedreigingen naar zo'n stewards gaat sturen via social media ofzo ![]() | |
opreis | donderdag 26 oktober 2017 @ 13:45 |
Ben trouwens wel benieuwd naar de beelden van deze drivers meeting | |
Donnie-Brasco | donderdag 26 oktober 2017 @ 13:50 |
In mijn ogen hadden ze het gezeik kunnen voorkomen door het af te doen als 'gaining a position' ipv. gaining advantage. Running wide of Sainz die ook de bocht afsnijdt is ook gaining an advantage... doen ze het niet verliezen ze tijd. Door het te bestempelen als gaining an advantage laten ze dus gewoon zien dat het een inconsistente beslissing is. Meerdere drivers exceeden track limits en hebben daardoor een advantage gekregen. In andere woorden: de beslissing is niet fout, de beredenering wel. Als je de beredenering aanhoudt die ze gebruiken, dan moet je anderen ook straffen. Klaar als een klontje. En dan ga je dus kijken naar of Garry Connelly inderdaad een stijve krijgt van het punishen van Max, en als je dan naar de cijfers kijkt dan lijkt het daar inderdaad verdacht veel op. Vooral ook het feit dat ie vorig jaar is gaan zeiken bij Mercedes na de GP van Japan... verbaasd dat dat ook wordt toegestaan. Je neemt toch meteen zo'n man zijn functie af. | |
Donnie-Brasco | donderdag 26 oktober 2017 @ 13:55 |
Ik vond trouwens de beredenering dat 'the crowd is loving it' geen legitieme beredenering. Als Ronaldo hem vanuit buitenspel in de kruising knalt, ga je toch ook niet zeggen 'Maar de fans vinden het geweldig, dus we kennen het doelpunt toch maar toe'. | |
Sinister-D- | donderdag 26 oktober 2017 @ 14:23 |
voor de zoveelste keer: op die enkeling na is het meerendeel het er wel over eens dat de straf niet onterecht is. Maar 1) de manier hoe het aangepakt is; 2) de inconsistentie van de straffen tov anderen die buiten de baan posities behielden of overnamen en dus voordeel hadden; 3) wéér dezelfde steward is; 4) het overleg tijdens de driversmeeting voorafgaand er een consensus was over het rijden van buiten de lijnen. | |
Whiskers2009 | donderdag 26 oktober 2017 @ 15:19 |
5) Of eigenlijk 1) De afspraken na Mexico 2016 en aan het begin van dit seizoen tussen de FIA en de teams | |
THEFXR | donderdag 26 oktober 2017 @ 15:32 |
hoeveel rijders hebben in de race binnendoor afgesneden ipv buitenom(meer meters) ingehaald? | |
XL | donderdag 26 oktober 2017 @ 15:37 |
Wat maken die meters/centimeters uit als je in de buitenbocht 20 meter eerder op het gas kan en dus tientallen kmh’s sneller kunt rijden. De binnenbocht is veel briljanter, je ziet de extreme lijn die Max achter Kimi rijdt heel mooi in de bochten naar de aanval toe | |
THEFXR | donderdag 26 oktober 2017 @ 15:39 |
Omdat het in de verklaring stond van charlie, dus je moet je wel naar identieke overtredingen zoeken. | |
sasquatsch | donderdag 26 oktober 2017 @ 15:42 |
Die verklaring is alleen maar een uitvlucht om de beslissing om alleen Verstappen te straffen te rechtvaardigen. Er is dus niet gekeken naar voordeel die je behaalt door de buitenbocht buiten de baan te nemen in een gevecht zoals bij Bottas en Vettel. | |
THEFXR | donderdag 26 oktober 2017 @ 15:47 |
vond het wel een goede motivatie, minder meters gereden. | |
JayHovah | donderdag 26 oktober 2017 @ 16:11 |
Blik | donderdag 26 oktober 2017 @ 16:11 |
Sowieso was de actie van Sainz binnendoor, maar won die er uiteindelijk geen positie mee. Maar voordeel (gaining an advantage) had die wel degelijk En sowieso ook, track limits zijn track limits, er zijn genoeg voorbeelden van mensen die aan de buitenkant eraf gingen en er voordeel uit behaalden | |
lord_bono | donderdag 26 oktober 2017 @ 16:16 |
Charlie en consorten zouden toch niet meer naar eigen werk gaan zoeken? | |
THEFXR | donderdag 26 oktober 2017 @ 16:27 |
jep, denk dat die connely wel nu moet oppassen met straffen uitdelen, want hij staat nu erg bekend. | |
Donnie-Brasco | donderdag 26 oktober 2017 @ 16:54 |
Sainz, Vettel. | |
THEFXR | donderdag 26 oktober 2017 @ 17:02 |
| |
Re | donderdag 26 oktober 2017 @ 17:02 |
links of rechtsom zijn er genoeg voorbeelden te vinden om welke uitleg dan ook te ondermijnen, vandaar al die onvrede natuurlijk | |
SnowOokami | donderdag 26 oktober 2017 @ 18:01 |
Nee beter hadden ze hun verlies genomen en het laten gaan en het de volgende race duidelijk maken dat dit /niet/ de bedoeling is. Alleen al vanwege het feit dat Ferrari en Kimi geen beklag hadden gedaan, Kimi stond daarna ook redelijk voor lul op het podium ![]() | |
SnowOokami | donderdag 26 oktober 2017 @ 18:04 |
Minder meters wilt niet perse sneller zeggen, als hij daarna had moeten inhouden omdat hij daarna had moeten liften vanwege de hoek van de volgende bocht was het niet sneller. Buitenom precies het omgekeerde... door de bocht zeer wijd te nemen (lees buiten de baan) kan je op het einde van de straight sneller zijn en alsnog inhalen. Daarom loopt die motivatie mank. | |
Donnie-Brasco | donderdag 26 oktober 2017 @ 18:38 |
Dat ie het niet wist lijkt me sterk, daarnaast heeft hij vorig seizoen toen de snellere motor gekregen. | |
Sinister-D- | donderdag 26 oktober 2017 @ 18:58 |
zoals al ondertussen door anderen is aangehaald: buitenom kan ook voordeel opleveren, zoals RIC en BOT bv die positie daardoor kon behouden. Dus het is onzin om te verkopen dat enkel minder meters voordeel opleveren.... Voor de rest heb ik weinig zin in deze discussie die al een week duurt, waar eigenlijk alles al over verteld is geworden. | |
Weltschmerz | donderdag 26 oktober 2017 @ 19:13 |
Dat slaat ook helemaal nergens op, maar het is al langer zo dat niemand verantwoordelijkheid wil nemen voor de eerlijkheid van de sport. Daarom hebben ze dan maar in arren moede besloten zo min mogelijk straffen uit te delen, want er moet 'echt racen' te zien zijn. Zelfs dat dat alleen maar op een racebaan en dus binnen track limits kan doet er al niet meer toe. Het is als een voetbalscheidsrechter die zich populair wil maken bij het publiek, dat moet je niet eens willen zijn, en deelnemers als Lauda en Wolff moeten niet op dat goedkope sentiment inspelen. Ik vind het wel passen in de hysterie van afgelopen week. | |
Dutchguy | donderdag 26 oktober 2017 @ 19:42 |
Ik zou Toto Wolff, Niki Lauda, Mark Webber, Johnny Herbert en Mario Andretti niet als hysterisch willen betitelen. Allemaal waren ze ongelukkig met de inconsistentie van de stewards, in verschillende bewoordingen. | |
Weltschmerz | donderdag 26 oktober 2017 @ 19:51 |
Nee, en die hebben dan ook niemand bedreigd schat ik. Maar die hebben ook allemaal makkelijk praten, die nemen alleen verantwoordelijk voor hun eigen imago of dat van hun team. Dan is het scoren met pleiten voor meer entertainment bij de fans met hun korte aandachtsspanne, maar ondertussen neemt niemand het op voor de eerlijkheid en dus de lange termjin. Als al dat soort figuren nou 3 jaar lang hadden gehamerd op dat het jammer is maar dat er eerlijkheid en consistentie moet zijn dan hadden we nu dit gezeik helemaal niet gehad omdat het dan duidelijk was. | |
BadderHaring | donderdag 26 oktober 2017 @ 19:53 |
Dan ben je het er dus mee eens dat het niet eerlijk en niet consistent is? | |
SnowOokami | donderdag 26 oktober 2017 @ 19:54 |
dicht |