Genieten dit.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:34 schreef Jip141 het volgende:
NWS / Of Max op zijn woorden wil letten
Wheheh
quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:34 schreef Jip141 het volgende:
Wheheh
Hoho, we mogen van Koos geen grappen maken over onze nationale trots.quote:
Ik wist niet dat mongool onze nationale trots wasquote:Op maandag 23 oktober 2017 17:38 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Hoho, we mogen van Koos geen grappen maken over onze nationale trots.
En van Kaas- ook niet.
quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wist niet dat mongool onze nationale trots was
Tja, alsof Nederlanders zich daar iets van aan gaan trekkenquote:Op maandag 23 oktober 2017 17:43 schreef Jip141 het volgende:
https://www.rtlz.nl/tech/(...)n-het-is-orwelliaans
Mag hier ook wel, dan hangen jullie minder rond op Fok!
Enne, niet om het een of ander maar jij zit dan wel dik aan een onvoldoendequote:Op maandag 23 oktober 2017 17:43 schreef Jip141 het volgende:
Aardige lui wel van De Graaf. Komen hier uit de buurt en hebben hun zoon met Down zo normaal mogelijk opgevoed.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:34 schreef Jip141 het volgende:
Wheheh
Het heeft invloed op je loopbaan, leningen en dergelijke.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, alsof Nederlanders zich daar iets van aan gaan trekken
Zekers.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Enne, niet om het een of ander maar jij zit dan wel dik aan een onvoldoende
Eens. En klopt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:43 schreef Jip141 het volgende:
Loopbaan heb ik niet meer, leningen hebben wij niet, hypotheek is sowieso de laatste die we afsluiten en die is al helemaal rondquote:Op maandag 23 oktober 2017 17:45 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Het heeft invloed op je loopbaan, leningen en dergelijke.
Gefeliciteerd, jij hebt een voldoende.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Loopbaan heb ik niet meer, leningen hebben wij niet, hypotheek is sowieso de laatste die we afsluiten en die is al helemaal rond
Typisch.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aardige lui wel van De Graaf. Komen hier uit de buurt
Valt ook niet op in Drenthe, natuurlijk.quote:en hebben hun zoon met Down zo normaal mogelijk opgevoed.
Ze wonen in Overijsselquote:Op maandag 23 oktober 2017 17:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Typisch.
[..]
Vat ook niet op in Drenthe, natuurlijk.
Werkloos oftewel een dikke onvoldoende.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:47 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, jij hebt een voldoende.
Potato, potato.quote:
Ouders weinig bezoeken, want UK.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:53 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Werkloos oftewel een dikke onvoldoende.
Jawel hoor. Teringmaxverstappen, met z’n lelijke bakkes.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:38 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Hoho, we mogen van Koos geen grappen maken over onze nationale trots.
En van Kaas- ook niet.
We moeten niks!1!1!1!quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
We moeten alleen niet zeiken over gepassioneerde sporters die in the heat of the moment een minder netjes woord gebruiken.
quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:55 schreef Abschirmdienst het volgende:
Wel een mooi systeem. Want dan kunnen we instellen dat je per tweet 10 punten omlaag gaat in je score.
Niet eens naaktfoto's, denken ze.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:04 schreef Jip141 het volgende:
Dit hebben we trouwens naar aliens gestuurd.
[ afbeelding ]
Die zullen ook wel denken van wtf zijn dit nou weer voor autisten
Hadden we ook al gedaan, gelukkig.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:05 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Niet eens naaktfoto's, denken ze.
Topsysteem. Meteen invoeren. Hier is vast wel een meerderheid in de kamer voor te vinden.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:43 schreef Jip141 het volgende:
Oh fijn. Toch nog iets nuttigs.quote:
https://fd.nl/1223743quote:India keert zich tegen groeiende invloed van China op Bangladesh
Maar ze stinkt wel een beetje, en woont in een nare buurt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:07 schreef Kaas- het volgende:
Wel chill voor Bangladesh
Dat land is als het knappe meisje dat van twee aanbieders die om haar hand vechten allemaal cadeautjes krijgt
Ik gok dat juist niet heren zoals Omtzigt of Voordewind het grootste probleem gaan zijn. Het is vast zo'n onbekend figuur die even heel belangrijk wil zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:11 schreef Jip141 het volgende:
Die Omtzigt kan het kabinet ook wel laten vallen trouwens.
Kan in een moeite mee met Buma's zijn Wilhelmus lesjes, toch? Rijksmuseum, 2e Kamer, Madurodam, Wilhelmus, dan pas ben je een eckte Nederlander en de punten worden bijgehouden!quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Topsysteem. Meteen invoeren. Hier is vast wel een meerderheid in de kamer voor te vinden.
Wel jammer dat ze het Binnenhof gaan verbouwen waardoor het niet mogelijk is om al die kinders te ontvangen. Daar gaat een hele generatie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan in een moeite mee met Buma's zijn Wilhelmus lesjes, toch? Rijksmuseum, 2e Kamer, Madurodam, Wilhelmus, dan pas ben je een eckte Nederlander en de punten worden bijgehouden!
Die krijgen strafpunten en een aantekening in de GBA "Nederlander van bedenkelijk allooi"quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze het Binnenhof gaan verbouwen waardoor het niet mogelijk is om al die kinders te ontvangen. Daar gaat een hele generatie.
Dat zou kunnen, maar bij het CDA had je de vorige keer wel twee duidelijke dwarsliggers (van begin af aan), dus dat kan ook wel opspelen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:15 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik gok dat juist niet heren zoals Omtzigt of Voordewind het grootste probleem gaan zijn. Het is vast zo'n onbekend figuur die even heel belangrijk wil zijn.
Gewoon met die kids naar de tijdelijke barakken. Of nog mooier: de Apenrots.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze het Binnenhof gaan verbouwen waardoor het niet mogelijk is om al die kinders te ontvangen. Daar gaat een hele generatie.
Het maakt ook eigenlijk niet heel veel uit. De SGP stemt graag mee. Wat dat betreft zit het mogelijke gevaar waarschijnlijk eerder in de senaat.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:17 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar bij het CDA had je de vorige keer wel twee duidelijke dwarsliggers (van begin af aan), dus dat kan ook wel opspelen.
Dan zijn ze ook gewoon naar het parlement geweest gelijk, toch?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gewoon met die kids naar de tijdelijke barakken. Of nog mooier: de Apenrots.
De beruchte D’66-hoogleraren die waarde hechten aan dingen als rechtsstaat enzo. Ja die kunnen nog vervelend worden.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het maakt ook eigenlijk niet heel veel uit. De SGP stemt graag mee. Wat dat betreft, zit het mogelijke gevaar waarschijnlijk eerder in de senaat.
Tegen de tijd dat die herkozen is, is Rutte-III al bijna gevallen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het maakt ook eigenlijk niet heel veel uit. De SGP stemt graag mee. Wat dat betreft zit het mogelijke gevaar waarschijnlijk eerder in de senaat.
Justitie66.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:20 schreef Jip141 het volgende:
[..]
De beruchte D’66-hoogleraren die waarde hechten aan dingen als rechtsstaat enzo. Ja die kunnen nog vervelend worden.
Zoals een gigantische vluchtelingenstroom uit Myanmar.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:07 schreef Kaas- het volgende:
Wel chill voor Bangladesh
Dat land is als het knappe meisje dat van twee aanbieders die om haar hand vechten allemaal cadeautjes krijgt
Stukje vaderlandse architectuurgeschiedenis.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zijn ze ook gewoon naar het parlement geweest gelijk, toch?
De VVD heeft wel iets geleerd van Greet en z'n succesvolle afscheidingsbeweging.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:24 schreef Jip141 het volgende:
Zo’n VVD’er die overstapt naar FvD dan.
Ik vermoed eerder dat Greet iets geleerd heeft, jij weet toch waar begonnen of niet?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:25 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
De VVD heeft wel iets geleerd van Greet en z'n succesvolle afscheidingsbeweging.
Zou het?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:25 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
De VVD heeft wel iets geleerd van Greet en z'n succesvolle afscheidingsbeweging.
Kwestie van tijd eer Ryon ook overstapt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:24 schreef Jip141 het volgende:
De JOVD is al en masse overgestapt, toch Ryon?
Que?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik vermoed eerder dat Greet iets geleerd heeft, jij weet toch waar begonnen of niet?
Ben benieuwd we we als nieuwe kamerleden kunnen verwelkomen als het kabinet beëdigd is.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:24 schreef Jip141 het volgende:
Die kun je al op de lijsten zien.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ben benieuwd we we als nieuwe kamerleden kunnen verwelkomen als het kabinet beëdigd is.
Gewoon het vervolg van de lijst toch?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ben benieuwd we we als nieuwe kamerleden kunnen verwelkomen als het kabinet beëdigd is.
China probeert India te isoleren door invloed op de grensgebieden te versterken. Zitten ze straks ingesloten tussen vijandige regimes in Tibet, Pakistan en Bangladesh.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
https://fd.nl/1223743
India__! Beetje de rode draak uitdagen
Dat verlies je
Zijn die nog allemaal beschikbaar dan? Die kieslijsten zijn onderhand al een jaar oudquote:Op maandag 23 oktober 2017 18:29 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Die kun je al op de lijsten zien.
Zijn er altijd wel wat die afhaken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon het vervolg van de lijst toch?
Oh zo, ja wellicht zitten er wat afvallers tussen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Zijn die nog allemaal beschikbaar dan? Die kieslijsten zijn onderhand al een jaar oud
Er is er inderdaad al 1 tussenuit. (Sjoerd Potters, die is burgemeester geworden)quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn er altijd wel wat die afhaken.
Wat een toeval.quote:Maar Schulz in beeld als nieuwe directeur van Schiphol. Briljant idee wel
Waarom dan.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
China probeert India te isoleren door invloed op de grensgebieden te versterken. Zitten ze straks ingesloten tussen vijandige regimes in Tibet, Pakistan en Bangladesh.
Hurdur wij zijn Chinezen en alles is van ons hurdur.quote:
Kiezers bedrog?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is er inderdaad al 1 tussenuit. (Sjoerd Potters, die is burgemeester geworden)
Er komen zes nieuwen in: als ze allemaal nog beschikbaar zijn, dan komen van der Linde, van Keulen, Laan-Geselschap, Tielen, Veldman en Heerema erin. Die laatste twee waren ook al lid tot de vorige verkiezingen.
[..]
Wat een toeval.
Ah thanks. Ik ken ze niet, maar zijn die allemaal loyaal genoeg aan hun partij om deze regering een meerderheid te laten houden?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is er inderdaad al 1 tussenuit. (Sjoerd Potters, die is burgemeester geworden)
Er komen zes nieuwen in: als ze allemaal nog beschikbaar zijn, dan komen van der Linde, van Keulen, Laan-Geselschap, Tielen, Veldman en Heerema erin. Die laatste twee waren ook al lid tot de vorige verkiezingen.
Ik heb werkelijk geen flauw idee, ik ken ze ook niet. En ook bij die 27 die er al waren kunnen muiters zitten natuurlijk.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah thanks. Ik ken ze niet, maar zijn die allemaal loyaal genoeg aan hun partij om deze regering een meerderheid te laten houden?
Oh je hebt het nu alleen nog maar over de VVD? Er schijnen nog drie partijen mee te doenquote:Op maandag 23 oktober 2017 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen flauw idee, ik ken ze ook niet. En ook bij die 27 die er al waren kunnen muiters zitten natuurlijk.
Die hangen er maar bij balast voor de VVD toch?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh je hebt het nu alleen nog maar over de VVD? Er schijnen nog drie partijen mee te doen
Ja natuurlijk zijn ze dat.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Zijn die nog allemaal beschikbaar dan? Die kieslijsten zijn onderhand al een jaar oud
Zijn gewoon rechtmatige claims.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:36 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Hurdur wij zijn Chinezen en alles is van ons hurdur.
In een notendop.
Ben het wel eens met het recht van de sterkste ja.quote:
Nou ja, in theorie, maar in het geval van China niet echt. Want die is altijd het sterkte.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:49 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Ben het wel eens met het recht van de sterkste ja.
Maar dat gaat twee kanten op.
Behalve dan dat ze nog nooit de afgelopen 10.000 jaar ver van eigen huis iets veroverd hebben.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nou ja, in theorie, maar in het geval van China niet echt. Want die is altijd het sterkte.
Want die is altijd het sterkte.?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nou ja, in theorie, maar in het geval van China niet echt. Want die is altijd het sterkte.
Onze banenquote:Op maandag 23 oktober 2017 18:51 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Behalve dan dat ze nog nooit de afgelopen 10.000 jaar ver van eigen huis iets veroverd hebben.
Oh. Ja, inderdaad. Komt omdat ik dacht dat dit verhaal begon in post #6, die verwees naar naar FvD overstappende VVD'ers.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh je hebt het nu alleen nog maar over de VVD? Er schijnen nog drie partijen mee te doen
Jawel, het hart van Kaas-.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:51 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Behalve dan dat ze nog nooit de afgelopen 10.000 jaar ver van eigen huis iets veroverd hebben.
Tevreden zijn met wat men heeft kan niet iedereen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:51 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Willen ze ook niet, want China is een vreedzaam en harmonieus land.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:51 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Vanwaar komt deze meme.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Willen ze ook niet, want China is een vreedzaam en harmonieus land.
Hier in het dorp/stad liggen toch wel een paar zaken men noemt het Chinees.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Voor D66 klopt dit niet.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:54 schreef Janneke141 het volgende:
Er komen inderdaad ook nog twee nieuwe CDA'ers, twee D66'ers en een ChristenUnionist in de Kamer.
Sorry, drie inderdaad. Had even een stas gemist.quote:
Hmmm.. niet echt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gewoon doorsturen naar het VK als die straks uit de EU zijnquote:Op maandag 23 oktober 2017 19:03 schreef Abschirmdienst het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-voorbarig~a4523003/
Erdolf weer, die weet ook dat de EU niet nog een tsnunami kan verdragen.
Met een tweederde meerderheid zodat hij nu van de grondwettelijke bepaling dat Japan alleen een verdedigingsstrijdmacht mag hebben afkan.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:00 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Hmmm.. niet echt.
Maar goed, wij gaan de ondergang van modern China sowieso nog meemaken.
Japan heeft alvast Abe in het zadel gehouden.
Gewoon aflossen op je studieschuldquote:Op maandag 23 oktober 2017 19:28 schreef Friek_ het volgende:
Hmm, men was blijkbaar mijn verlofuren uit te betalen. Ineens 1.100 euro extra salaris deze maand.
Hoe krijg ik dit op mensen?
Zal je een rekeningnummer DM'en.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:28 schreef Friek_ het volgende:
Hmm, men was blijkbaar mijn verlofuren uit te betalen. Ineens 1.100 euro extra salaris deze maand.
Keertje goed uit eten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:28 schreef Friek_ het volgende:
Zulk geld krijg je niet op.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:28 schreef Friek_ het volgende:
Huh? Verlofuren? Wat zijn dat?quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:28 schreef Friek_ het volgende:
Een soort uitkering, maar dan met verplichte tegenprestatie.quote:
Is het niet je startersregeling ofzo?quote:
Bruto?quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:28 schreef Friek_ het volgende:
Klinkt als een slechte deal.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een soort uitkering, maar dan met verplichte tegenprestatie.
Ik heb aangegeven dat ik verlof wilde opsparen, omdat ik toch nergens op kraamvisite ga of vader dreig te worden binnenkort (even afkloppen).quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is het niet je startersregeling ofzo?
Ik zou geloof ik toch even uitzoeken wat het is, om verrassingen te voorkomen.
Dit ja. Als je onverwachts teveel krijgt klopt er meestal iets niet en daar komt uiteindelijk wel iemand achter wanneer HR wakker wordt. Is mijn ervaringquote:Op maandag 23 oktober 2017 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is het niet je startersregeling ofzo?
Ik zou geloof ik toch even uitzoeken wat het is, om verrassingen te voorkomen.
Vind het wel raar in dat opzicht, want het is juist een correctie op m'n maandsalaris van juli (einde vorig jaarcontract).quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:49 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dit ja. Als je onverwachts teveel krijgt klopt er meestal iets niet en daar komt uiteindelijk wel iemand achter wanneer HR wakker wordt. Is mijn ervaring
Bij de gemiddelde Nederlander komt dat in mei, niet in november.quote:
Oktober in dit geval.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij de gemiddelde Nederlander komt dat in mei, niet in november.
Ik zag de fout.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij de gemiddelde Nederlander komt dat in mei, niet in november.
Ik in december.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:04 schreef Perrin het volgende:
Ik ontvang de dertiende maand ook in november..
Eigenlijk ook wel handiger.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:04 schreef Perrin het volgende:
Ik ontvang de dertiende maand ook in november..
En dan de twaalfde in november of ook in december?quote:
Beter idd voor Sinterklaas- en Kerstinkopen.quote:
Wat een bedragen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:28 schreef Friek_ het volgende:
Het salaris over de twaalfde maand krijg ik inderdaad aan het eind van de twaalfde maand ja.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan de twaalfde in november of ook in december?
Eens. Als je het in november krijgt heb je er in december nog wat aan. December is voor de kerstborrel, de relatiegeschenken en het kerstpakket.quote:
Haha, wij mogen het nu ook elke maand uit laten betalen. Maar doe het ook gewoon twee keer per jaarquote:Op maandag 23 oktober 2017 20:15 schreef sigme het volgende:
Ik vind het fijn dat extra salaris netjes elk half jaar komt
Net als studenten over hun studieresultaten, toch?quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:19 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het altijd fascinerend hoe graag werkende mensen over hun salaris praten.
Ik hoor dat liever dan onrendabelen die het over hun uitkering hebben.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:19 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het altijd fascinerend hoe graag werkende mensen over hun salaris praten.
De meeste mensen hebben tegen hun eigen wil een uitkering, daar kun je ze niet op afrekenen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoor dat liever dan onrendabelen die het over hun uitkering hebben.
Ik oordeel verder niet hoor. Valt me gewoon op dat mensen het heel graag hebben over uitbetalingsdata of secundaire arbeidsvoorwaarden en zo.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoor dat liever dan onrendabelen die het over hun uitkering hebben.
Ik ook. Verbazingwekkend zelfs, er is toch veel interessanter materie om over te praten. En dan werk ik nog ook.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:19 schreef Tchock het volgende:
Zullen we het over zondag hebben ?quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ook. Verbazingwekkend zelfs, er is toch veel interessanter materie om over te praten. En dan werk ik nog ook.
Mooi, alle records zijn binnen, dan kunnen ze wat mij betreft naar de Koning.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:14 schreef Tchock het volgende:
Voor de liefhebbers van records, zoals ik:
Vandaag is dag 222 van de formatie en daarmee wordt de langste formatie ooit uit 1805 geëvenaard. Morgen schrijft aankomend Rutte-3 geschiedenis.
Ach ja, mensen houden van beloningen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik oordeel verder niet hoor. Valt me gewoon op dat mensen het heel graag hebben over uitbetalingsdata of secundaire arbeidsvoorwaarden en zo.
GS heeft wel een punt dat het lijkt op studenten die over cijfers praten. Dan gaat het ook over wie het hoogste heeft en wanneer het "uitbetaald" wordt etc.
Wat staat er dan op stapel?quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zullen we het over zondag hebben ?
Whehehe.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hans was wel echt de terecht winnaar vond ik.
’Infrastructuur’ lijkt mij veel meer te omvatten dan ‘verkeer’.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:40 schreef Kowloon het volgende:
I&M wordt overigens I&W, had het dan gewoon bij V&W gehouden.
V&W vind ik juist veel klantgerichter over komen. De wegen-, vaarwegen- en spoorinfrastructuur ligt er natuurlijk niet om ingenieurs van werk te voorzien maar om verkeer te faciliteren. Waterstaat duidt verder op de algehele waterhuishouding. Heb V&W altijd een prima naam gevonden voor het ministerie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:41 schreef remlof het volgende:
[..]
’Infrastructuur’ lijkt mij veel meer te omvatten dan ‘verkeer’.
quote:Hij wees naar een geheimzinnig "imperium van financiële speculanten" dat de toestroom van vluchtelingen naar de rest van de EU zou hebben geregisseerd met als doel om Europa te verzwakken. "Men heeft dit plan gesmeed om Europa tot een gemengd continent te maken", zei Orban.
Soros
Hij verwees hiermee mogelijk naar de Amerikaanse multimiljardair George Soros, die met zijn stichting projecten voor versterking van democratisch burgerschap ondersteunt en ook organisaties die vluchtelingen helpen. Eerder stuurde hij aan op sluiting van de bekende Central European
Nee denk het niet.quote:
Ja die wel ja.quote:
Tenminste íemand die woke is.quote:
Europa moet volgens Orbán weer christelijk, vrij en veilig worden om "de grandeur van weleer" in ere te herstellen.quote:
Haha ja, maar dat was wel duidelijk.quote:
Duur grapje ook vooral.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Komt bij dat is het nogal nutteloos vind om er weer een andere naam op te plakken.
Liefst het hoogste salaris/cijfer zonder er iets voor hoeven te doen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik oordeel verder niet hoor. Valt me gewoon op dat mensen het heel graag hebben over uitbetalingsdata of secundaire arbeidsvoorwaarden en zo.
GS heeft wel een punt dat het lijkt op studenten die over cijfers praten. Dan gaat het ook over wie het hoogste heeft en wanneer het "uitbetaald" wordt etc.
De grandeur van eeuwenlange, continue oorlogen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:52 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Europa moet volgens Orbán weer christelijk, vrij en veilig worden om "de grandeur van weleer" in ere te herstellen.
"Alleen wij verzetten ons nog tegen de migranten", zei Orbán, verwijzend naar Tsjechië, Polen, Slowakije en zijn eigen land, die tot dusver met succes hebben geweigerd vluchtelingen op te nemen.
Nee joh. Hans is gewoon zakelijk en zit niet op dat geneuzel van Andre te wachten. Zeker niet als je in drie uur een hele taart in elkaar staat te stressen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha ja, maar dat was wel duidelijk.
Bij hans ging ik ook een beetje twijfelen toen andre over trouwen begon, maar ik vond andre sws maar een beetje gek. Niet echt grappig ofzo ook.
Ach, mensen weten niet eens wat ze willen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:53 schreef Jip141 het volgende:
Weer vrij, veilig en christelijk.
Zoals ten tijde van de Europese godsdienstoorlogen en de vele perioden van jodenvervolgingen, of bedoelt hij wellicht de twee destructieve Wereldoorlogen ?
Een Turk die oproept dat Europa weer christelijk moet worden. Dat is historisch gezien al hilarisch genoeg.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:53 schreef Jip141 het volgende:
Zoals ten tijde van de Europese godsdienstoorlogen en de vele perioden van jodenvervolgingen, of bedoelt hij wellicht de twee destructieve Wereldoorlogen ?
Whehe dat is ook weer zo.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee joh. Hans is gewoon zakelijk en zit niet op dat geneuzel van Andre te wachten. Zeker niet als je in drie uur een hele taart in elkaar staat te stressen.
Ja hij reageerde wel super geprikkeld, dat is verdacht.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha ja, maar dat was wel duidelijk.
Bij hans ging ik ook een beetje twijfelen toen andre over trouwen begon, maar ik vond andre sws maar een beetje gek. Niet echt grappig ofzo ook.
Europeanen willen nu eenmaal altijd een groep vervolgen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:53 schreef Jip141 het volgende:
Niet alleen Europeanen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:55 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Europeanen willen nu eenmaal altijd een groep vervolgen.
Je moet maar geluk hebben om niet bij die groep te zitten.
Hij is 22 dacht ikquote:Op maandag 23 oktober 2017 20:55 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ja hij reageerde wel super geprikkeld, dat is verdacht.
Aan de andere kant is hij 18 en dan is het niet zo gek als je gek reageert op zon vraag.
Oh echt ?quote:
Beetje kalm aan hè, Mohammedaantje.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:53 schreef Jip141 het volgende:
De Chinezen?quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:56 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Niet alleen Europeanen.
Maar we hadden net een wereldorde opgebouwd met zijn allen dat we daar een beetje mee gingen stoppen als beschaafde landen.
Moeten zij het weer kapotmaken.
Ook.quote:
quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)-het-bakkersvak.html
Jep
Dit vind ik wel tof van hem.quote:"Ik vind mijn studie leuk en interessant, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik verder wil in het bakkersvak. Daar ligt mijn hart."
Stuur een cctje naar ashquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Dit vind ik wel tof van hem.Lijkt hij mij ook prima geschikt voor.
Betwijfel of zij ook voor de Nederlandse veiligheid willen betalen zoals de Amerikanen post WO II barmhartig gedaan hebben.quote:
quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)-het-bakkersvak.html
Jep
Wat een naamquote:Hans Spitsbaard
En dan geen baard hebbenquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:02 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
[..]
Wat een naam
Dacht overigens wel dat hij gay was.
Ik denk wel dat hij uiteindelijk in een RTL of MAX-kookprogramma terechtkomt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Dit vind ik wel tof van hem.Lijkt hij mij ook prima geschikt voor.
Dan stapt Orbán toch lekker uit de EU en papt ie met Poetin aan.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:52 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Europa moet volgens Orbán weer christelijk, vrij en veilig worden om "de grandeur van weleer" in ere te herstellen.
"Alleen wij verzetten ons nog tegen de migranten", zei Orbán, verwijzend naar Tsjechië, Polen, Slowakije en zijn eigen land, die tot dusver met succes hebben geweigerd vluchtelingen op te nemen.
En in beide gevallen zal het wel eigen schuld zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:03 schreef Pokkelmans het volgende:
Maarja, lekker boeiend weer. Gaat vandaag de hele tijd over iemand die in snelle auto's rijdt en iemand die taartjes bakt. Slap koffieautomatengelul.
Dat zou ik dan weer teleurstellend vinden. Een eigen patisserie ofzo lijkt mij dan veel leuker.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:04 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat hij uiteindelijk in een RTL of MAX-kookprogramma terechtkomt.
Maar ja dat is prima.
De vriend van Mark Rutte klapt uit de school.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:05 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/RTLLateNight/status/922535217570643969
BREAKING!!~`11quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:05 schreef skysherrif het volgende:
Ik hoor iemand in een groeps chat zeggen dat RTL een of ander politieke primeur heeft ofzo vanavond?
Ja snap ik, maar het is wel zo’n knuffelbaar figuur natuurlijk, ideaal voor TV.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer teleurstellend vinden. Een eigen patisserie ofzo lijkt mij dan veel leuker.
In het tweede seizoen had je overigens Menno. Die heeft nu een eigen bakprogramma op 24 Kitchen.
Gewoon de koers beinvloeden van binnenuit.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan stapt Orbán toch lekker uit de EU en papt ie met Poetin aan.
Oh nee, dat wil z’n volk niet
Humberto Tan is wanhopig voor kijkcijfers. Dit is wel een erg opzichtige nieuwe strategie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:05 schreef skysherrif het volgende:
Frank Masmeijer schuift aan?quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:05 schreef skysherrif het volgende:
Dat vooral, vrees ik idd. Die show is stervende.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Humberto Tan is wanhopig voor kijkcijfers. Dit is wel een erg opzichtige nieuwe strategie.
De vriendin van Rutte.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:05 schreef skysherrif het volgende:
Ik wil je graag bellen maar heb geen nummer.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:08 schreef Jip141 het volgende:
Ik slaap tegenwoordig voor RTL Late Night, als echt spannend is mogen jullie me bellen.
Ik denk dat het wel eens kan gaan over die treinkaping kan gaan. Ligt politiek gevoelig en misschien wil zo'n ex-marinier 'anoniem' zijn verhaal doen?quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:05 schreef skysherrif het volgende:
Inderdaad. Jammer dat Guido ons zo weer het gevoel moet geven er niet echt bij te horen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:11 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Ik wil je graag bellen maar heb geen nummer.
Microagressie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad. Jammer dat Guido ons zo weer het gevoel moet geven er niet echt bij te horen.
Misschien moet de minister van Defensie wel aftreden!quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel eens kan gaan over die treinkaping. Ligt politiek gevoelig en misschien wil zo'n ex-marinier 'anoniem' zijn verhaal doen?
Ik noem het liever CIS-white racisme.quote:
Van Agt achter de tralies.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien moet de minister van Defensie wel aftreden!
Misschien gaat het eerste kamerlid nu al uit de coalitie stappen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien moet de minister van Defensie wel aftreden!
Joel, gok ik.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:16 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Misschien gaat het eerste kamerlid nu al uit de coalitie stappen.
Wat betreft m'n studieschuld hanteer ik de volgende redenering: stel je voor dat ik morgen onder een vrachtauto beland, dan moeten die teringlijers uit de SC mijn studieschuld via belastingcenten ophoesten. Dat is genoeg reden om minimaal af te lossen.quote:
Wilders geeft eindelijk toe dat het allemaal 1 grote grap was, fractie gaat verder als anti-racismebeweging.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:05 schreef skysherrif het volgende:
Stel dat je de komende 35 jaar op magische wijze weet te overleven, dan hebben die teringlijers uit de SC geprofiteerd van jouw bovenmenselijke rente op staatsgegarandeerde leningen. De Nederlandse belastingbetaler van 2047 is u dankbaar.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:17 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wat betreft m'n studieschuld hanteer ik de volgende redenering: stel je voor dat ik morgen onder een vrachtauto beland, dan moeten die teringlijers uit de SC mijn studieschuld via belastingcenten ophoesten. Dat is genoeg reden om minimaal af te lossen.
Net of je wil dat ik jou berichtjes stuur.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad. Jammer dat Guido ons zo weer het gevoel moet geven er niet echt bij te horen.
Oja, die torenhoge rente op studieschuld.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Stel dat je de komende 35 jaar op magische wijze weet te overleven, dan hebben die teringlijers uit de SC geprofiteerd van jouw bovenmenselijke rente op staatsgegarandeerde leningen. De Nederlandse belastingbetaler van 2047 is u dankbaar.
De epicuristische benadering.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:17 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wat betreft m'n studieschuld hanteer ik de volgende redenering: stel je voor dat ik morgen onder een vrachtauto beland, dan moeten die teringlijers uit de SC mijn studieschuld via belastingcenten ophoesten. Dat is genoeg reden om minimaal af te lossen.
Dankzij de inflatie is het helaas allemaal geen donder meer waard. Oftewel: nooit aflossen is de meest rationele keuze.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Stel dat je de komende 35 jaar op magische wijze weet te overleven, dan hebben die teringlijers uit de SC geprofiteerd van jouw bovenmenselijke rente op staatsgegarandeerde leningen. De Nederlandse belastingbetaler van 2047 is u dankbaar.
Oh dan moet ik m'n oude foon even checken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:20 schreef Jip141 het volgende:
Waht had mijn nummer, ik vroeg hem nog waar hij bleef, bij een verjaardag ofzo.
Ik heb ze nooit gehad, dus ik weet niet wat ik mis.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:20 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Net of je wil dat ik jou berichtjes stuur.
Ben wel van nummer gewisseld dus bespaar jezelf de moeite.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:21 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Oh dan moet ik m'n oude foon even checken.
Hoger rendement dan het kost voor de overheid om geld aan te trekken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oja, die torenhoge rente op studieschuld.Je krijgt nog net geen geld toe.
Daarom: tijd voor deflatie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:21 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dankzij de inflatie is het helaas allemaal geen donder meer waard. Oftewel: nooit aflossen is de meest rationele keuze.
Is dat geen drama om van nummer te wisselen? Of heb je zoveel vrienden dat je er wel 90% van kan missen?quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:22 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ben wel van nummer gewisseld dus bespaar jezelf de moeite.
Zal ik doen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:08 schreef Jip141 het volgende:
Ik slaap tegenwoordig voor RTL Late Night, als echt spannend is mogen jullie me bellen.
Was wel lekker rustig even ja.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:24 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Is dat geen drama om van nummer te wisselen? Of heb je zoveel vrienden dat je er wel 90% van kan missen?
Dat wil Goldman Sachs niet, dus de ECB en Fed ook niet.quote:
Ik verwacht wel iets spannends dan.quote:
Ik heb hem ook ooit een keer gebeld, toen hij niet kwam opdagen bij ons etentje.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:20 schreef Jip141 het volgende:
Waht had mijn nummer, ik vroeg hem nog waar hij bleef, bij een verjaardag ofzo.
quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ik verwacht wel iets spannends dan.
Nee joh, de rente is veel lager, voor sommige jaren zelfs 0,00 %.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoger rendement dan het kost voor de overheid om geld aan te trekken.
Trek 12 miljard tegen 0% op de kapitaalmarkt en leen het uit tegen 0,3-1,0%. Mooi.
De Japanners hebben het gekregen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Dat wil Goldman Sachs niet, dus de ECB en Fed ook niet.
Voor nieuwe leningen wordt dat wel hoger.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee joh, de rente is veel lager, voor sommige jaren zelfs 0,00 %.
Ik gun jou gewoon een onverwachte meevaller waardoor jij die peanuts van de studieschuld wegpist.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Succes met je wonder. Ik ga nog even yolo.
Sinds wanneer zeg jij iets aardigs.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik gun jou gewoon een onverwachte meevaller waardoor jij die peanuts van de studieschuld wegpist.
Ik ben sinds 21:00 uur een stuk aardiger en inclusiever dan jij, Jipje.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:33 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Sinds wanneer zeg jij iets aardigs.
Dat is waar.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben sinds 21:00 uur een stuk aardiger en inclusiever dan jij, Jipje.
Uit al die nieuwelingen is vast wat op te duikelenquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:35 schreef Jip141 het volgende:
Dat RTL-ding gaat vast over een van die nieuwe ministers. Zal wel een smeuïg verhaaltje over iemand zijn.
Zal er eentje op fok hebben gezeten?quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uit al die nieuwelingen is vast wat op te duikelen
Ik mag hopen voor ze van niet.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zal er eentje op fok hebben gezeten?
Ik ga wel gewoon kijken voor het eerst sinds maanden, maar dat mag bij mij geen verrassing heten als er mogelijk iets BREAKING!!1 is.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:00 schreef Tchock het volgende:
Ik heb echt geen zin om RTLLN te kijken maar ben wel nieuwsgierig. Waarom zijn mensen zo beïnvloedbaar.
Vanwege het gevoel dat opgewekt wordt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:00 schreef Tchock het volgende:
Ik heb echt geen zin om RTLLN te kijken maar ben wel nieuwsgierig. Waarom zijn mensen zo beïnvloedbaar.
Omdat de rest van je leven zo leeg is.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:00 schreef Tchock het volgende:
Wij importeren troep?quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:11 schreef GSbrder het volgende:
Mooie grafiek dit.
Nederland, vuilnisbelt van Europa.
[ afbeelding ]
Deze grafiek loopt vreemd genoeg parallel aan de dönerconsumptie van Kaas.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:11 schreef GSbrder het volgende:
Mooie grafiek dit.
Nederland, vuilnisbelt van Europa.
[ afbeelding ]
Zeker. De schoorsteen moet blijven roken.quote:
Dat lukt inderdaad vrij goed als je afval in de haard gooit.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeker. De schoorsteen moet blijven roken.
Laten we het Hoog Rendementscentrales noemen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lukt inderdaad vrij goed als je afval in de haard gooit.
Ben een boek aan het lezen over de Nederlandse steenkoolhistorie trouwens. Mooi inkijkje in de tandem die de (Staats-)mijnen en de RK Kerk vormden.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Laten we het Hoog Rendementscentrales noemen.
En liever Britse prullen in de fik dan kool, natuurlijk.
Ik denk dat het Baudet is die iets heeft wat niemand interesseert. Alleen wellicht wat kutpubers.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:35 schreef Jip141 het volgende:
Dat RTL-ding gaat vast over een van die nieuwe ministers. Zal wel een smeuïg verhaaltje over iemand zijn.
Hahaha, als baudet iets doet dan staat het hier binnenkort bol van de reactiesquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat het Baudet is die iets heeft wat niemand interesseert. Alleen wellicht wat kutpubers.
Ashes to ashes?quote:
Ah, de monocultuur op z'n best.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben een boek aan het lezen over de Nederlandse steenkoolhistorie trouwens. Mooi inkijkje in de tandem die de (Staats-)mijnen en de RK Kerk vormden.
Hij laat Humberto z’n mislukte baardje afscheren.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hahaha, als baudet iets doet dan staat het hier binnenkort bol van de reacties
Ah je Limburgse roots spelen op?quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben een boek aan het lezen over de Nederlandse steenkoolhistorie trouwens. Mooi inkijkje in de tandem die de (Staats-)mijnen en de RK Kerk vormden.
Die gaat dat niet bij Humberto doen, die dat dat bij WNL ofzoquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij laat Humberto z’n mislukte baardje afscheren.
Maar ik hoop dat het Wilders is die bekend maakt dat ie stopt.
Die verheerlijking is vrij makkelijk verklaarbaar. Toen de mijnen nog open waren, was er economische voorspoed en weinig zorgen, aangezien letterlijk alles was geregeld door de mijn en/of de Kerk. Je hoefde gewoon nergens over na te denken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, de monocultuur op z'n best.
Toen iedereen nog bij dezelfde toko werkte en naar dezelfde kerk ging.
Vind het altijd vermoeiend hoe Limburgers die tijd verheerlijken.
In zekere zin.quote:
Behalve vroeg doodgaan en ademhalen als je ouder word, natuurlijk. Verder niks om je zorgen over te maken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die verheerlijking is vrij makkelijk verklaarbaar. Toen de mijnen nog open waren, was er economische voorspoed en weinig zorgen, aangezien letterlijk alles was geregeld door de mijn en/of de Kerk. Je hoefde gewoon nergens over na te denken.
En na 1974 waren er ineens zestigduizend werklozen op een postzegel. Dat vertaalt zich in onvrede en in het bijbehorende 'vroeger was alles beter'.
Bovendien is die verheerlijking ook nogal betrekkelijk als je er wat langer over praat met de lokale bevolking, maar daar is in documentaires en dergelijke gewoon geen tijd voor. Of geen markt.
Saaiiiquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:26 schreef remlof het volgende:
Journalisten van Follow The Money schuiven aan bij #rtlln over beveiliging Tweede Kamer. Onthulling kan verstrekkende gevolgen hebben.
Gewoon tijd dat die Limburgers verkassen naar rendabelere regio's. Van de week stond er over arbeidsmigratie een stuk in the Economist, a.k.a. Kaas- z'n waarheid. Schijnt dat Europese arbeidsmigratie (ver) achterloopt bij Amerikaanse en dat dit ook een verklaring is voor de lagere productiviteitsgroei in Europa. In de VS gaat jaarlijks 2% van de (veelal beroeps)bevolking over staatsgrenzen heen. In Europa nog geen 0.75% binnen regio's (!) en 0.35% tussen landen. Limburgers blijven tegen beter weten in plakken in Limburg omdat ze Noord-Brabant al heel ver vinden.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die verheerlijking is vrij makkelijk verklaarbaar. Toen de mijnen nog open waren, was er economische voorspoed en weinig zorgen, aangezien letterlijk alles was geregeld door de mijn en/of de Kerk. Je hoefde gewoon nergens over na te denken.
En na 1974 waren er ineens zestigduizend werklozen op een postzegel. Dat vertaalt zich in onvrede en in het bijbehorende 'vroeger was alles beter'.
Bovendien is die verheerlijking ook nogal betrekkelijk als je er wat langer over praat met de lokale bevolking, maar daar is in documentaires en dergelijke gewoon geen tijd voor. Of geen markt.
Nee, lekker met zijn allen in de Randstad gaan wonen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gewoon tijd dat die Limburgers verkassen naar rendabelere regio's. Van de week stond er over arbeidsmigratie een stuk in the Economist, a.k.a. Kaas- z'n waarheid. Schijnt dat Europese arbeidsmigratie (ver) achterloopt bij Amerikaanse en dat dit ook een verklaring is voor de lagere productiviteitsgroei in Europa. In de VS gaat jaarlijks 2% van de (veelal beroeps)bevolking over staatsgrenzen heen. In Europa nog geen 0.75% binnen regio's (!) en 0.35% tussen landen. Limburgers blijven tegen beter weten in plakken in Limburg omdat ze Noord-Brabant al heel ver vinden.
Je mag best in een hutje op de hei wonen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, lekker met zijn allen in de Randstad gaan wonen.
Slecht voor de Europese integratie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:29 schreef Perrin het volgende:
In Europa hebben we nog wél sociale banden met de omgeving
Voor zover ik weet heeft Zuid-Limburg al twee decennia te kampen met een braindrain, maar heeft het voor lager opgeleiden natuurlijk veel minder nut om verderop te gaan kijken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gewoon tijd dat die Limburgers verkassen naar rendabelere regio's. Van de week stond er over arbeidsmigratie een stuk in the Economist, a.k.a. Kaas- z'n waarheid. Schijnt dat Europese arbeidsmigratie (ver) achterloopt bij Amerikaanse en dat dit ook een verklaring is voor de lagere productiviteitsgroei in Europa. In de VS gaat jaarlijks 2% van de (veelal beroeps)bevolking over staatsgrenzen heen. In Europa nog geen 0.75% binnen regio's (!) en 0.35% tussen landen. Limburgers blijven tegen beter weten in plakken in Limburg omdat ze Noord-Brabant al heel ver vinden.
En de verheerlijking die ik zie is die van Roda JC met hun "koempel"-gedweep en de Baron 1898 in de Efteling.
Om het in niet-literaire en niet-empirisch onderbouwde perspectieven te plaatsen.
Gaan we zeker weer volledig middeleeuws "stropers opknopen" als ik eens wat kippen en biggetjes uit de lokale kinderboerderij haal?quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je mag best in een hutje op de hei wonen.
Moet je alleen niet zo piepen dat je niet te eten hebt.
Waarom zou het voor lager opgeleiden minder nut hebben?quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft Zuid-Limburg al twee decennia te kampen met een braindrain, maar heeft het voor lager opgeleiden natuurlijk veel minder nut om verderop te gaan kijken.
En Roda is nu eenmaal van huis uit een mijnwerkersclub. Het oude stadion lag zo ongeveer tegen de Staatsmijn Wilhelmina aan, dus die geuzennaam is wel verklaarbaar. De meesten die nu in het stadion zitten hebben toch geen flauw idee hoe het is om onder de grond te werken.
quote:Perversely, policies to help the poor unintentionally exacerbate the plight of left-behind places. Unemployment and health benefits enable the least employable people to survive in struggling places when once they would have had no choice but to move. Welfare makes capitalism less brutal for individuals, but it perpetuates the problems where they live.
Communistisch klote sociaal-vangnet stimuleert werklozen niet hard genoeg om te gaan werken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom zou het voor lager opgeleiden minder nut hebben?
Volgens mij raakt werkloosheid hen harder en is er meer vraag naar laagopgeleide arbeid voorbij Weert.
Denk dat de Nederlandse woningmarkt ook niet echt bijdraagt aan mobiliteit van de onderklasse.
[..]
En het houdt ze gevangen in goedkope regio's waardoor alleen het schuim der aarde achter blijft.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:38 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Communistisch klote sociaal-vangnet stimuleert werklozen niet hard genoeg om te gaan werken.
Het is nu inderdaad wachten tot er een populist aan het roer komt die onderscheid maakt in boven(rivierse)- en onder(rivierse)mensen, en die dan ten faveure van de bovenmensen wat extra levensruimte inricht in het leefgebied van de ondermensen. Waardoor laatstgenoemden zullen moeten "verhuizen".quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En het houdt ze gevangen in goedkope regio's waardoor alleen het schuim der aarde achter blijft.
Veel succes om daar ooit iets moois van te maken. Limburgers nivelleren, er zit niets anders op.
Doet Wilders toch al aardig? Mateloos populair in Limburg wat ik er van begrijpquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Het is nu inderdaad wachten tot er een populist aan het roer komt die onderscheid maakt in boven(rivierse)- en onder(rivierse)mensen, en die dan ten faveure van de bovenmensen wat extra levensruimte inricht in het leefgebied van de ondermensen. Waardoor laatstgenoemden zullen moeten "verhuizen".
De Pastoor zorgde met de Mijn dat een gezin een woning kreeg onder andere.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die kerel heeft les gehad van de VVD niet alle Limburgers denken zo.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doet Wilders toch al aardig? Mateloos populair in Limburg wat ik er van begrijp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |