abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:38:27 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174325049
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:39:33 #2
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174325070
vraag me af waarom volgens de poll uit de OP Picard de meest geliefde captain is
kan iemand dat vertellen?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:41:11 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_174325096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:39 schreef Onnoman het volgende:
vraag me af waarom volgens de poll uit de OP Picard de meest geliefde captain is
kan iemand dat vertellen?
Omdat ie dat gewoon is :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:42:41 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174325118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat ie dat gewoon is :7.
welke serie komt Picard het beste tot zijn recht?
Dan denk ik altijd aan het moment van star trek first contect dat Picard emotioneel wordt en weigert zijn schip op te offeren aan the Borg
dit stukje dus

Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:43:56 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174325144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:39 schreef Onnoman het volgende:
vraag me af waarom volgens de poll uit de OP Picard de meest geliefde captain is
kan iemand dat vertellen?
Waarschijnlijk deels ook de leeftijdsgroep die stemt en omdat gewoon de best bekende is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174325171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:24 schreef Odaiba het volgende:

[..]

[..]

Precies. Ik denk dat het daarna verboden gaat worden, want is zielig voor het beestje.

Iemand postte dit trouwens op Facebook deze week

[..]

Wat een kolder. Waarom zou de Klingon look niet mogen en alles qua logo's, ship design, transporters, replicators, Vulcans etc wel mogen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:51:43 #7
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_174325274
Ik snap dat het plot-technisch gezien even nodig was... maar je hebt dus een dilithium raffinaderij aan de grens van Federation-Klingon territorium, en niet zomaar een raffinaderij, want deze is goed voor maar liefst 40%(!) van de productie van gewonnen dilithium binnen de Federation.
En toevallig was er niks en niemand in de buurt van de Feds? :?

Verder is Jason Isaacs echt een prima casting. 14.gif
Saru is tof, Burnham is (nog) niet echt likeable en de rest van de karakters zeggen me nog niks.
pi_174325607
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik snap dat het plot-technisch gezien even nodig was... maar je hebt dus een dilithium raffinaderij aan de grens van Federation-Klingon territorium, en niet zomaar een raffinaderij, want deze is goed voor maar liefst 40%(!) van de productie van gewonnen dilithium binnen de Federation.
En toevallig was er niks en niemand in de buurt van de Feds? :?

Verder is Jason Isaacs echt een prima casting. [ afbeelding ]
Saru is tof, Burnham is (nog) niet echt likeable en de rest van de karakters zeggen me nog niks.
Er was wel een verdedigingslinie, maar die maakte stomme fout en werd door Klingon afgemaakt. Daardoor konden ze door het lines vliegen en raffinaderij bombardementen.

Hoewel er ook een sterrenschepen in buurt waren, waren ze beetje te ver om een hulp te bieden.
Vandaar Discovery dat moest doen
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_174325693
Sterrenschepen, wat klinkt dat zielig ;(
Ja doei.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:22:51 #10
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174325979
Topictitel O+
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174326156
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:43 schreef jogy het volgende:

[..]

Waarschijnlijk deels ook de leeftijdsgroep die stemt en omdat gewoon de best bekende is.
En verreweg de beste acteur

De beste American Dad's zijn ook met Avery Bullock

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 15:32:52 ]
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:41:52 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174326362
Wat ik niet snap hoe sporen uit schimmels er voor kunnen zorgen dat een schip dankzij een soort probability drive ergens kan komen, en dat dit door een soort van contact met een symbiotisch wezen deze probability ineens niet meer een probability is maar een stuurbaar gegeven. Tevens zijn deze sporen dus blijkbaar "panspermisch" ik ben dus wel benieuwd welke planeten ze dan bevolkt hebben en of dat door gëevolueerd is naar een andere soort (het prille begin van de borg wellicht).

Wat zou trouwens de thuisplaneet van de schimmels zijn? Dezelfde planeet als waar Ripper leeft of is ripper een soort die ontstaan is vanwege de panspermische sporen? En natuurlijk wat is de relatie tussen Ripper en de beerdiertjes op aarde?

Zoveel vragen, en daarom toch een leuke serie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174326398
Ga je nu zeggen dat het onrealistisch is?
Ja doei.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:45:18 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174326421
Trouwens wel vet lullig van Micheal om Saru als een soort van "angstdetector" te gebruiken.

En zouden de ouders van Zaphod die blijkbaar vermoord is bij de dilithiummijn bewust die naam voor hun zoon hebben gekozen omdat het in hitchhickers guide to the galaxy zit?

En zouden ze nog gaan vertellen waarom je Elon Musk in één adem met zefram chocrane en de gebroeders wright zou noemen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 10-10-2017 16:06:29 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:46:10 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174326437
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:43 schreef motorbloempje het volgende:
Ga je nu zeggen dat het onrealistisch is?
Nee zeker niet, ik hoop alleen op wat meer diepgaandere technobabble :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:50:25 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174326503
Ohja hoe hebben de mensen op dat andere schip ontdekt dat ze ripper op deze wijze konden gebruiken?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174326971
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:

Wat zou trouwens de thuisplaneet van de schimmels zijn? Dezelfde planeet als waar Ripper leeft of is ripper een soort die ontstaan is vanwege de panspermische sporen? En natuurlijk wat is de relatie tussen Ripper en de beerdiertjes op aarde?

Kreeg eerst het idee dat we te maken hebben met een door de spore's (of het reizen er mee) gemuteerd beerdiertje.

Hmm dan is het een "probability drive powered by the protomolecule" :P
pi_174327004
The Protomolecule, zijn we nu bij The Expanse beland? :+
Ja doei.
pi_174327149
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
The Protomolecule, zijn we nu bij The Expanse beland? :+
In de mix met HGttG :6

oh wacht dat is dan de "infinite improbability drive" oops

Voor een Star Trek vind ik Discovery best wel duister, protomolecule is ook organisch en proberen ze in te zetten als wapen en dat proberen ze in Discovery ook met de spores.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 16:24:46 ]
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:01:54 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174328103
Ik begin wel te wennen aan die tribble :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:11:26 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_174328317
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik begin wel te wennen aan die tribble :P
Sja, weet je wat het probleem is met Tribbles?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_174328691
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

En verreweg de beste acteur

De beste American Dad's zijn ook met Avery Bullock
Vooral omdat die Bullock zo'n gestoorde gast is. Totaal het tegenoverstelde van Picard. :7
pi_174329190
Kan iemand me aub uitleggen waarom een vrouw Micheal heet?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:58:16 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174329227
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:56 schreef Kloonhommel het volgende:
Kan iemand me aub uitleggen waarom een vrouw Micheal heet?
In de toekomst is iedereen genderneutraal dus is het geen punt. Of de Vulcan pappa mocht de naam kiezen en begreep het ff niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174329470
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:58 schreef jogy het volgende:

[..]

In de toekomst is iedereen genderneutraal dus is het geen punt. Of de Vulcan pappa mocht de naam kiezen en begreep het ff niet.
_O- _O- _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 10-10-2017 18:26:03 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174329587
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:58 schreef jogy het volgende:

[..]

In de toekomst is iedereen genderneutraal dus is het geen punt. Of de Vulcan pappa mocht de naam kiezen en begreep het ff niet.
:D
pi_174329900
Op zich is het logisch dat als Starfleet vanwege verdragen in de toekomst geen cloaking mag gebruiken ze al helemaal geen spore jump drive mogen gebruiken.
Maar dan zouden er toch rassen moeten zijn die het ook ontdekt hebben en het wel gebruiken.
En ook al is het een redelijk gevaarlijke techniek moeten de Borg het dan haast wel ook tegen gekomen zijn en vraag ik me af of ze dan niet af en toe het risico nemen om een paar cubes te verliezen voor tactisch voordeel.

Kijken er nog mensen naar After Trek?
De presentator heeft een podcast waar hij met iemand die alleen TOS heeft gezien TNG kijkt en bespreekt; Star Trek:TNC

[ Bericht 22% gewijzigd door Salamander op 10-10-2017 18:42:08 ]
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_174329922
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:56 schreef Kloonhommel het volgende:
Kan iemand me aub uitleggen waarom een vrouw Micheal heet?
Er zijn meer vrouwelijke Michaels (o.a. Michael Steele van de Bangles) en het is het handelsmerk van Bryan Fuller om een vrouwelijke lead een mannelijke naam te geven.

Daarnaast heeft het ook wel wat in combinatie met Gabriel en de Shenzhou zoals eerder aangegeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174331471
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:29 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Vooral omdat die Bullock zo'n gestoorde gast is. Totaal het tegenoverstelde van Picard. :7
Lijkt me op zich ook wel wat, Avery als starship captain "Data and I are part of a group of responsible felicium users"
pi_174335400
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

Wat een kolder. Waarom zou de Klingon look niet mogen en alles qua logo's, ship design, transporters, replicators, Vulcans etc wel mogen...
Geen idee hoe het precies ziet, maar hier zijn wat ander bronnen.

http://www.denofgeek.com/(...)gs-on-cbs-all-access

https://www.polygon.com/t(...)elease-date-klingons
pi_174403910
Wie van jullie zou seks hebben in een holodeck met een hologram?
pi_174404099
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 21:19 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Geen idee hoe het precies ziet, maar hier zijn wat ander bronnen.

http://www.denofgeek.com/(...)gs-on-cbs-all-access

https://www.polygon.com/t(...)elease-date-klingons
Deze bronnen geven de gescheiden rechten (Viacom de films, CBS de tv-series) helemaal niet als oorzaak.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174409587
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:26 schreef polderturk het volgende:
Wie van jullie zou seks hebben in een holodeck met een hologram?
Een mens moet toch blijven experimenteren. :)
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:31:37 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_174409693
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:26 schreef polderturk het volgende:
Wie van jullie zou seks hebben in een holodeck met een hologram?
Wie niet?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_174410677
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:26 schreef polderturk het volgende:
Wie van jullie zou seks hebben in een holodeck met een hologram?
Als het net zo aanvoelt als de real deal, waarom niet.
pi_174411825
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:43 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Als het net zo aanvoelt als de real deal, waarom niet.
Ik vraag mij dan af wat er gedaan wordt met al het vocht.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:41:10 #37
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174412316
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:01 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik vraag mij dan af wat er gedaan wordt met al het vocht.
Grondstof voor de replicators. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:41:10 #38
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_174412317
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:01 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik vraag mij dan af wat er gedaan wordt met al het vocht.
Valt op de grond als je hem uitzet.
pi_174412573
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:41 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Grondstof voor de replicators. ;)
Kopje earl grey van Riker en Troi.
  zondag 15 oktober 2017 @ 19:15:08 #40
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174436576
actrise Natasha Lyonne zou echt een geweldige star trek actrise kunnen worden
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174436583
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 08:31 schreef Bart het volgende:

[..]

Wie niet?
Dat. :P
pi_174437976
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:26 schreef polderturk het volgende:
Wie van jullie zou seks hebben in een holodeck met een hologram?
Ja maar dan niet met een mens, een Andorian met van die schattige sprietjes :9


  zondag 15 oktober 2017 @ 20:35:02 #43
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174438131
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:26 schreef polderturk het volgende:
Wie van jullie zou seks hebben in een holodeck met een hologram?
natuurlijk wil iedereen dat..
zou slecht zijn voor het voortbestaan van de mensheid though
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174438324
Ik zou sowieso willen wonen op Risa, gewoon asiel aanvragen en nooit meer werken!
pi_174439183
Een vrouw die je gewoon uit kunt zetten, wie wil dat nou niet? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174443305
het pakt mij nog niet deze serie
  maandag 16 oktober 2017 @ 00:16:01 #47
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174443604
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:02 schreef kurk_droog het volgende:
het pakt mij nog niet deze serie
mij ook niet
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174443861
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:15 schreef Onnoman het volgende:
Natasha Lyonne
Even gegoogeld aangezien ik haar naam niet herken. Zie nergens een verband met haar en Star Trek of nou ja, Janeway speelt samen met haar in Orange is the new black. Hoezo denk je dat zij in de nieuwe Star Trek gaat komen? Of is dit meer zomaar een gedachte van je?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 16 oktober 2017 @ 10:02:04 #49
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174446465
Zo. Aflevering 5 gezien :s)
Mazzel dat maandag m’n vrije dag is :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174446489
Moet helemaal tot vanavond wachten tot m'n man thuis is :(
Ja doei.
pi_174447590
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
Moet helemaal tot vanavond wachten tot m'n man thuis is ik klaar ben met werken :(
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174447670
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
Moet helemaal tot vanavond wachten tot m'n man thuis is ik klaar ben met werken en m'n vrouw naar bed is want die wil het niet kijken :(
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174449757
Heiligschennis bij Star Trek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 14:25:38 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174451479
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174453867
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:51 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Heiligschennis bij Star Trek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was nergens voor nodig idd.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_174457333
Dat was een beetje tenenkrommend inderdaad, maar verder gewoon weer een uitstekende ep.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:14:37 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174457947
Elke aflevering wroet ik me weer een beetje verder in de nieuwe Star Trek. O+. Ik ben er blij mee. Alleen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174458268
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:02 schreef kurk_droog het volgende:
het pakt mij nog niet deze serie
Vond het ook weer matig. Er gebeuren mij te veel stomme dingen. Ik vond Saru eerst nog leuk, maar ik ben met deze aflevering volledig afgeknapt op hem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de makers moeten we geduld hebben, dus ik blijf de serie gewoon doorkijken.
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:37:25 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 20:50:12 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174458759
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel weer leuke aflevering verder.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:59:14 #61
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174459024
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Onnoman op 16-10-2017 21:05:20 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 16 oktober 2017 @ 21:09:49 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174459344
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:50 schreef Bosbeetle het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel weer leuke aflevering verder.
Zo denk ik ook weleens als men in een serie computertechnisch gaat doen. Even je beroepsdeformatie uitzetten graag _O-.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 16-10-2017 21:24:27 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174459414
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:59 schreef Onnoman het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Ojeeeee homo's gespot!!!!!! Nu moet ik snel naar het forum om snel te typen dat het allemaal veel te politiek correct is geworden want ja dat hoort nu eenmaal als je ergens homo's of een neger spot!!!! Als ik dat niet doe dan denken andere mensen straks ook nog dat ik politiek correct ben en dat zou een ramp zijn!!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 21:17:31 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174459560
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Zo denk ik ook weleens als men in een serie computertechnisch gaan doen. Even je beroepsdeformatie uitzetten graag _O-.
dat idd ook...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174459589
Jongens! Homo's in de laatste scene! Let op: homo's gespot! Ze zijn helemaal politiek correct geworden!!!

Zo, dat heb ik maar mooi even gezegd. Ha, take that politieke correctheid!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 16 oktober 2017 @ 21:27:48 #66
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_174459853
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:18 schreef Nielsch het volgende:
Jongens! Homo's in de laatste scene! Let op: homo's gespot! Ze zijn helemaal politiek correct geworden!!!

Zo, dat heb ik maar mooi even gezegd. Ha, take that politieke correctheid!
Ze gebruiken wel "fucking"
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 22:07:09 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174461093
En rare tandenborstels en toch zijn stamets tanden heel gelig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174461343
Wat een ep O+

Stametz :o spannennnnnd!
Ja doei.
pi_174461374
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ojeeeee homo's gespot!!!!!! Nu moet ik snel naar het forum om snel te typen dat het allemaal veel te politiek correct is geworden want ja dat hoort nu eenmaal als je ergens homo's of een neger spot!!!! Als ik dat niet doe dan denken andere mensen straks ook nog dat ik politiek correct ben en dat zou een ramp zijn!!!
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:18 schreef Nielsch het volgende:
Jongens! Homo's in de laatste scene! Let op: homo's gespot! Ze zijn helemaal politiek correct geworden!!!

Zo, dat heb ik maar mooi even gezegd. Ha, take that politieke correctheid!
Je valt in herhaling....
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174461393
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ojeeeee homo's gespot!!!!!! Nu moet ik snel naar het forum om snel te typen dat het allemaal veel te politiek correct is geworden want ja dat hoort nu eenmaal als je ergens homo's of een neger spot!!!! Als ik dat niet doe dan denken andere mensen straks ook nog dat ik politiek correct ben en dat zou een ramp zijn!!!
Ja doei.
pi_174461416
Anthony Rapp O+
Ja doei.
pi_174461528
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Zo denk ik ook weleens als men in een serie computertechnisch gaat doen. Even je beroepsdeformatie uitzetten graag _O-.
Ik vind het niet direct een beroepsdeformatie om te klagen over een gebrek aan research. :P
Als IT'er is wat dat betreft Mr. Robot een mooi voorbeeld van hoe het ook kan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174461572
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:59 schreef Onnoman het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Helemaal met je eens. Vond het ook erg jammer dat ook Star Trek meedoet aan die onzin. Zijn al zo weinig series die het nog niet doen maar die zullen wel een keer aan de beurt zijn. Alsof wij met zijn allen op homo-scenes zitten te wachten. 8)7
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174461683
Ja bah vieze homo's... die neuken elkaar gewoon in de kont. Gewoon weer strafbaar stellen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174461711
Je kunt je er maar druk om maken.
Ja doei.
pi_174461909
Zeer onStarTreks om daarover te zeiken. Tolerante toekomst. Dit-dat-alles.
Ja doei.
  maandag 16 oktober 2017 @ 22:38:51 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174461944
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 22:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind het niet direct een beroepsdeformatie om te klagen over een gebrek aan research. :P
Als IT'er is wat dat betreft Mr. Robot een mooi voorbeeld van hoe het ook kan.
Tuurlijk. Mr robot is een fijne uitzondering op de regel, het enige wat daar echt niet klopt zijn volgens mij de ip adressen maar dat doen ze expres. Maar even serieus, is het nu erger dan voorgaande series? Niet echt lijkt me. Astrofysici huilen al decennia om niet kloppende narigheid in science fiction. Alleen met star trek proberen ze het dan alsnog werkende te krijgen lijkt wel.. hm.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174462025
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 22:30 schreef Nielsch het volgende:
Ja bah vieze homo's... die neuken elkaar gewoon in de kont. Gewoon weer strafbaar stellen.
Wat is erger, iemand die liever geen homo scenes ziet of iemand die zo overtrokken zoals jij reageert?

Het maakt mij niets uit of jij homo bent of je geroepen voelt namens homos op te treden, maak er alleen niet zo een heisa over.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174462051
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 22:25 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Alsof wij met zijn allen op homo-scenes zitten te wachten. 8)7
Het kan mij echt niet boeien, maar als jij tegen miljoenen mensen wilt zeggen: wij zitten niet te wachten op jullie levensstijl en gewoontes in onze tv-series dan moet je dat lekker zelf weten. Het komt extreem dom over, maar ik hoop dat je je er goed door voelt. Dat je straks voordat je naar bed gaat denkt: zo dat heb ik die homo's toch maar mooi verteld vandaag!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 22:44:25 #80
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_174462081
Genoeg hierover, heren.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_174462114
Anthony Rapp is al jaren een grote naam in de Pridegangen. Had ook niet anders verwacht van hem als Stamets O+ mooi man.
Ja doei.
pi_174462272
quote:
17s.gif Op maandag 16 oktober 2017 22:45 schreef motorbloempje het volgende:
Anthony Rapp is al jaren een grote naam in de Pridegangen. Had ook niet anders verwacht van hem als Stamets O+ mooi man.
Ken hem niet. Dus dat zag ik niet aankomen. Vind hem verder wel een goede acteur, speelt zijn rol goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kloonhommel op 16-10-2017 23:02:01 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174462661
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:51 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Heiligschennis bij Star Trek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het wel spontaan zeg maar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174462716
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:51 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Heiligschennis bij Star Trek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raising the bar yo ;(
pi_174462727
Tilly snurkt. Irritant.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174462883
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 23:26 schreef Nielsch het volgende:
Tilly snurkt. Irritant.
WAT??? HEB JE WAT TEGEN SNURKERS? MOETEN ZE ALLEMAAL MAAR EEN APNEU-MASKER OPDOEN VAN JOU??? OF MOET DAT GESNURK UIT DE SERIE GEMUTED WORDEN??? GODJEZUSCHRISTUSMARIAENZOVOORTS!!

HOOP DAT JE VANAVOND NAAR BED GAAT MET DE GEDACHTE: ZO HEB IK DIE SNURKER EENS GOED DE WAARHEID GEZEGD.

Of zoiets was het... :D 8)7
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174462948
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 23:39 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

WAT??? HEB JE WAT TEGEN SNURKERS? MOETEN ZE ALLEMAAL MAAR EEN APNEU-MASKER OPDOEN VAN JOU??? OF MOET DAT GESNURK UIT DE SERIE GEMUTED WORDEN??? GODJEZUSCHRISTUSMARIAENZOVOORTS!!

HOOP DAT JE VANAVOND NAAR BED GAAT MET DE GEDACHTE: ZO HEB IK DIE SNURKER EENS GOED DE WAARHEID GEZEGD.

Of zoiets was het... :D 8)7
Je zou toch zeggen dat ze daar tegen die tijd wel een middeltje voor hadden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174462962
Waarom klonen ze het beerdiertje niet gewoon?
pi_174463056
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 23:45 schreef polderturk het volgende:
Waarom klonen ze het beerdiertje niet gewoon?
Waarschijnlijk zelfde issue, de kloon zal pijn ervaren en tegenwerken.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174463225
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174463238
Zijn die 2 nu homo?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 00:14:57 #92
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_174463269
Ben ik dan de enige die geen donder kon geven om dat beerdiertje? :?
Als het de potentie heeft om een oorlog te beslissen zou ik er een busvol over de kling jagen.
pi_174463379
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:10 schreef polderturk het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ofwel zelfopoffering omdat hij hem lief heeft ofwel gewoon een fantasie van hem (we hebben allemaal wel eens zulke fantasies over collegas?)

Zelfopoffering omdat het niet bekend was wat dat goedje zou doen en of je eraan kon sterven.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174463386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:11 schreef Odaiba het volgende:
Zijn die 2 nu homo?
Betwijfel of die ander ook homo is, dit speelde in 1 hoofd af. Mogelijk komt die ander alsnog uit de kast en mogelijk blijft hij een stille aanbidder zonder beantwoorde liefde.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174463397
Waar zeurt men nou over homo in trekkie.
Het is futurische samenleving waarin alle verschillenden geaccepteerd is.

Trouwens Kirk zijn zoon is ook homo.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2017 @ 00:41:41 #96
230491 Zith
pls tip
pi_174463424
Tot dusverre een telleurstellend seizoen, niet omdat gays, maar omdat er niets meer van de lore ( :') ) klopt (pre-kirk maar betere technologie, bommen aan lijken planten, landjepik en heiligdomsschennis door Federation). Slechte dialoog / camera werk (toen micheal met de oude captain naar het klingon schip ging moesten ze 3x voor de kijkers het plan uitleggen, ennuh... "Captain, as you know, we've known each other for seven years and met at..." :') ).

Het is meer een Disney's star wars in een star trek jasje, prima voor een sci-fi, maar het is imo geen star trek. :N

Toch een 7 want sci-fi
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_174463508
Tja ik kan mij aan geen enkel karakter echt hechten, dat lukt bij betere series wel al na een paar afleveringen.
pi_174463595
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:41 schreef Zith het volgende:
Tot dusverre een telleurstellend seizoen, niet omdat gays, maar omdat er niets meer van de lore ( :') ) klopt (pre-kirk maar betere technologie, bommen aan lijken planten, landjepik en heiligdomsschennis door Federation). Slechte dialoog / camera werk (toen micheal met de oude captain naar het klingon schip ging moesten ze 3x voor de kijkers het plan uitleggen, ennuh... "Captain, as you know, we've known each other for seven years and met at..." :') ).

Het is meer een Disney's star wars in een star trek jasje, prima voor een sci-fi, maar het is imo geen star trek. :N

Toch een 7 want sci-fi
Bryan Fuller is er na 2 afleveringen mee gestopt en dat is te merken volgens mij... Het schijnen allemaal star trek fans te zijn en ook bekend met de lore, maar dit mist toch wel een beetje de plank. We moeten volgens de makers geduld hebben, want alles zal worden verklaard zeggen ze. Maar je zou toch juist in de eerste 5 afleveringen wel goed werk moeten laten zien. Vreemd genoeg zijn sommige fans van Star Trek wel steeds positiever aan het worden en anderen juist weer minder. Ik ben er nog niet over uit, maar wel dat ik liever een andere soort star trek zou zien dan zit. Toch is het sci-fi dus ik kijk er graag naar.
pi_174463646
Lees dit nu pas

http://www.denofgeek.com/(...)o-bryan-fullers-exit

Wordt dus sws geen anthology serie, wat ik toch wel had gedacht, want daar ging het in het begin no over, maar ik heb dit dus gemist. Echt zo zonde.
pi_174463923
Heb echt slecht sneuw beeld op Netflix :)

Licht dit aan mijn PC ? Of hebben jullie dit ook ?

Heb het abbo dat ook HD kan weergeven maar daar lijkt startrek echt niet op .

Iemand een tip hoe ik dit kan verbeteren ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:41:12 #101
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_174464931
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:10 schreef polderturk het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond de glimlach die hij in de spiegel aanhield best eng, eerlijk gezegd, maar dat is misschien zo, omdat 'ie door dat gebeuren met de spiegel zodanig gerekt werd dat het psychopathisch begon te lijken. Daarom dacht ik even aan Mirror Universe, maar dat lijkt me nu toch niet het geval.

Stamets reageerde niet met veel pijn op die prikken. Daarom denk ik dat niet de prikken zelf pijn doen, maar dat het reizen met die machine zelf pijn doet en iemand langzaam kapot maakt. Daarom werd dat beest zo beschadigd. Ik vermoed dus dat Stamets langzaamaan verdwijnt, mede ook vanwege
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:49:17 #102
230491 Zith
pls tip
pi_174465016
Hij is gewoon cray cray geworden en gaat de boel saboteren / mensen killen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_174465343
Ik had ergens gelezen dat dit seizoen 2 mirror episodes krijgt en die laatste scene lijkt daar duidelijk op te hinten.

Ik blijf een beetje ambivalent over de serie, aan de ene kant boeit het wel maar zoals hierboven al gezegd echt binden aan personages lukt niet. Het lijkt wel Star Trek en bij vlagen (alles rond het beertje en de actie van Staments) ook volgens het boekje, maar soms is het ook domme actie tv, het gemak waarmee Lorca en Ash ontsnappen van de Bird of Prey had een hoog Stormtrooper niveau
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Ik heb overigens geen probleem het "Fucking". Aan de ene kant is het een serie die nu gemaakt wordt en niet in het meer correcte TV landschap van de late jaren 80. Aan de andere kant dit is early federation, ja ze zijn goed op weg maar het is nog allemaal niet de enlightend civilisation van TNG, met andere woorden minder gepolijst en een scheldwoord af en toe moet kunnen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:32:30 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174465503
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 22:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind het niet direct een beroepsdeformatie om te klagen over een gebrek aan research. :P
Als IT'er is wat dat betreft Mr. Robot een mooi voorbeeld van hoe het ook kan.
Daarbij leer je op de middelbare tegenwoordig al dat DNA hybridiseerd dmv de baseparen en niet door een klein stukje backbone :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:44:17 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174465661
Wat ik nog een beetje mis in deze serie is dat ze zichzelf in een soort probleem werken waarvan je denkt hier is echt op geen mogelijke manier ethisch verantwoord uit te komen, en dat er dan toch een derde erg slimme diplomatieke manier is om het op te lossen.

In deze serie lijken de zaken zichzelf op te lossen door hele simpele ingrepen. Als Stamets zelf de sporedrive kan besturen door zich simpelweg met DNA van een bepaald wezen te injecteren en dat kan blijkbaar in een tijdspanne die erg kort is (want we waren in hostile space) waarom hebben ze dan toch blijkbaar al enorm veel jumps gemaakt waar ripper zichtbaar van achteruit ging. En waarom pas na zoveel jumps dat beest laten monitoren door de doc.

Bij de andere star trek series had ik het gevoel dat er slimme oplossingen bedacht werden, deze oplossingen lijken veelal een soort deus ex machina. En als die zich niet aanbied gaan we schieten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:17:31 #106
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_174466205
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 09:20 schreef Karstman het volgende:
Ik had ergens gelezen dat dit seizoen 2 mirror episodes krijgt en die laatste scene lijkt daar duidelijk op te hinten.
Woaaaaah wat als dit het mirror universe is.
Ik ga naar huis.
pi_174466801
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 09:20 schreef Karstman het volgende:
Ik had ergens gelezen dat dit seizoen 2 mirror episodes krijgt en die laatste scene lijkt daar duidelijk op te hinten.

Ik blijf een beetje ambivalent over de serie, aan de ene kant boeit het wel maar zoals hierboven al gezegd echt binden aan personages lukt niet. Het lijkt wel Star Trek en bij vlagen (alles rond het beertje en de actie van Staments) ook volgens het boekje, maar soms is het ook domme actie tv, het gemak waarmee Lorca en Ash ontsnappen van de Bird of Prey had een hoog Stormtrooper niveau
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Ik heb overigens geen probleem het "Fucking". Aan de ene kant is het een serie die nu gemaakt wordt en niet in het meer correcte TV landschap van de late jaren 80. Aan de andere kant dit is early federation, ja ze zijn goed op weg maar het is nog allemaal niet de enlightend civilisation van TNG, met andere woorden minder gepolijst en een scheldwoord af en toe moet kunnen.
Klingons worden verdampt door het wapen, maar bij haar wordt alleen het gezicht verminkt.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:18:47 #108
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174467229
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:27 schreef oganesson het volgende:

[..]

Ze gebruiken wel "fucking"
Dat was schokkender dan een gay couple :D
Dat laatste zag ik al vanaf afl 1 aankomen (vanwege de acteurs).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:22:06 #109
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174467274
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 01:43 schreef Odaiba het volgende:
Lees dit nu pas

http://www.denofgeek.com/(...)o-bryan-fullers-exit

Wordt dus sws geen anthology serie, wat ik toch wel had gedacht, want daar ging het in het begin no over, maar ik heb dit dus gemist. Echt zo zonde.
Als dat zo is dan ben ik wel een beetje droevig. Gewoon kans om eindelijk een post-voyager Star Trek universum te zien O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:22:12 #110
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174467279
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:29 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Betwijfel of die ander ook homo is, dit speelde in 1 hoofd af. Mogelijk komt die ander alsnog uit de kast en mogelijk blijft hij een stille aanbidder zonder beantwoorde liefde.
Waar haal je dat uit, dat t in 1 hoofd afspeelde?
Dat is toch totaal nog niet zeker?

Sowieso lagen de hints tussen die 2 al vanaf afl 1 op tafel, hoe ze met elkaar omgingen.
En dat speelde zich toch ook niet allemaal in 1 hoofd af?

Ik denk dat t gewoon de werkelijkheid is. Maar dat iets zich afgesplitst heeft van hem, degene die we in de Spiegel zien.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:23:19 #111
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174467303
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 04:05 schreef MMXMMX het volgende:
Heb echt slecht sneuw beeld op Netflix :)

Licht dit aan mijn PC ? Of hebben jullie dit ook ?

Heb het abbo dat ook HD kan weergeven maar daar lijkt startrek echt niet op .

Iemand een tip hoe ik dit kan verbeteren ?
ik had het gisteren ook in het begin maar het heeft zichzelf later weer opgelost. Modem herstarten eventueel?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:31:25 #112
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174467448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 08:41 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Ik vond de glimlach die hij in de spiegel aanhield best eng, eerlijk gezegd, maar dat is misschien zo, omdat 'ie door dat gebeuren met de spiegel zodanig gerekt werd dat het psychopathisch begon te lijken. Daarom dacht ik even aan Mirror Universe, maar dat lijkt me nu toch niet het geval.

Stamets reageerde niet met veel pijn op die prikken. Daarom denk ik dat niet de prikken zelf pijn doen, maar dat het reizen met die machine zelf pijn doet en iemand langzaam kapot maakt. Daarom werd dat beest zo beschadigd. Ik vermoed dus dat Stamets langzaamaan verdwijnt, mede ook vanwege
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet dat ze het hebben laten zien dat hij die dingen in zich kreeg.
Maar als je kijkt waar zijn verwondingen zaten, vermoed ik dat normale mensen het toch wel zouden voelen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:34:17 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174467513
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:17 schreef nietzman het volgende:

[..]

Woaaaaah wat als dit het mirror universe is.
Kan zomaar maar dan is de echte burman wel echt slecht :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174467773
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:55 schreef polderturk het volgende:

[..]

Klingons worden verdampt door het wapen, maar bij haar wordt alleen het gezicht verminkt.
Het was een soort deus ex bulkhead ofzo... Beetje jammer nu weet je zeker dat we haar terug gaan zien met een grudge. Gedoe met die Klingon shuttles was ook behoorlijk meh.Jammer dat ze op deze manier een krachtig warrior race zo aan de kant zetten omdat het voor het plot beter uitkomt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174468929
"Oh, but it IS fucking cool" O+ ik moest hardop lachen daar O+
Ja doei.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:57:04 #116
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174469046
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
Waar zeurt men nou over homo in trekkie.
Het is futurische samenleving waarin alle verschillenden geaccepteerd is.

Trouwens Kirk zijn zoon is ook homo.
Beetje jammer dat ze elk platform inzetten om homoseksualiteit te promoten
het heeft iets weg van "het moment dat je wist dat zou komen "
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174469073
Er wordt niets gepromoot.
Ja doei.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:58:54 #118
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174469088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:41 schreef Zith het volgende:
Tot dusverre een telleurstellend seizoen, niet omdat gays, maar omdat er niets meer van de lore ( :') ) klopt (pre-kirk maar betere technologie, bommen aan lijken planten, landjepik en heiligdomsschennis door Federation). Slechte dialoog / camera werk (toen micheal met de oude captain naar het klingon schip ging moesten ze 3x voor de kijkers het plan uitleggen, ennuh... "Captain, as you know, we've known each other for seven years and met at..." :') ).

Het is meer een Disney's star wars in een star trek jasje, prima voor een sci-fi, maar het is imo geen star trek. :N

Toch een 7 want sci-fi
Wij zitten volgens mij aardig op 1 lijn. De serie met een neutrale pet op is prima te doen. Maar het heeft op een paar details na niet veel met star trek te maken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174469126
Als je tokkies kunt laten kankeren dan zal het wel een goede serie zijn.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:02:09 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174469166
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:57 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Beetje jammer dat ze elk platform inzetten om homoseksualiteit te promoten
het heeft iets weg van "het moment dat je wist dat zou komen "
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:12:02 #121
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174469378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 01:43 schreef Odaiba het volgende:
Lees dit nu pas

http://www.denofgeek.com/(...)o-bryan-fullers-exit

Wordt dus sws geen anthology serie, wat ik toch wel had gedacht, want daar ging het in het begin no over, maar ik heb dit dus gemist. Echt zo zonde.
anthology op basis van de nalatenschap van Gene?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:18:25 #122
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174469514
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 09:20 schreef Karstman het volgende:

Ik heb overigens geen probleem het "Fucking". Aan de ene kant is het een serie die nu gemaakt wordt en niet in het meer correcte TV landschap van de late jaren 80. Aan de andere kant dit is early federation, ja ze zijn goed op weg maar het is nog allemaal niet de enlightend civilisation van TNG, met andere woorden minder gepolijst en een scheldwoord af en toe moet kunnen.
denk dat het weinig met jaren 80 tv landschap heeft te maken
daarnaast komen de echte star trek series uit de jaren 90

In mijn optiek heeft het meer met de ethiek en omgangsvormen van de federation te maken. Dat we in een toekomst leven waarin grof taalgebruik geformateerd wordt uit het systeem bij uniformdragers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Onnoman op 17-10-2017 13:24:07 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:21:24 #123
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174469583
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:17 schreef nietzman het volgende:

[..]

Woaaaaah wat als dit het mirror universe is.
vanaf episode 1 kan je wat mij betreft een mirror universe toepassen
ik vond de eerste captain flair en brains hebben.. een beetje de brains die je verwacht van hoogwaardige captains
ze is veel te vroeg uit haar rol gestapt
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174469673
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:18 schreef Onnoman het volgende:

[..]

denk dat het weinig met jaren 80 tv landschap heeft te maken
daarnaast komen de echte star trek series uit de jaren 90

In mijn optiek heeft het meer met de ethiek en omgangsvormen van de federation te maken te maken. Dat we in een toekomst leven waarin grof taalgebruik geformateerd wordt uit het systeem bij uniformdragers.
TNG begon in de late jaren 80 toen en in de periode erna was (en grotendeels is) vloeken op TV in Amerika not done. Dat heeft z'n weerslag op hoe series geschreven worden. Maar dit is misschein wel van ondergeschikt belang. De ethiek en omgangsvormen van de federation zoals je zegt zijn inderdaad meer de kern. Ik vind het hier niet heel erg omdat het nog niet de federation van TNG en later is en we wat mij betreft nog in een wat "ruwere" fase zitten. Hier kan het dus wat mij betreft nog, had de serie ergens na TNG gespeelt dan had het inderdaad niet gekund.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:27:06 #125
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174469732
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:57 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Beetje jammer dat ze elk platform inzetten om homoseksualiteit te promoten
het heeft iets weg van "het moment dat je wist dat zou komen "
"Wordt nu ook homo, dan krijg je er 2 voor de prijs van 1"
En dat kleine japie dan kijkt en denkt: Vet man, dat word ik ook!

Mja. :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_174469855
Ik snap de uitspraak "Star Wars in een Star Trek jasje niet zo". Star Wars is overduidelijk heel zwart / wit... goed vs. kwaad, Light vs. Darkside, monarchie / jedi / onderdrukte burgers vs. Sith / Empire / First Order / genocideplegers... Dat is bij Star Trek veel minder
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:33:40 #127
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174469875
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:25 schreef Karstman het volgende:

[..]

TNG begon in de late jaren 80 toen en in de periode erna was (en grotendeels is) vloeken op TV in Amerika not done. Dat heeft z'n weerslag op hoe series geschreven worden. Maar dit is misschein wel van ondergeschikt belang. De ethiek en omgangsvormen van de federation zoals je zegt zijn inderdaad meer de kern. Ik vind het hier niet heel erg omdat het nog niet de federation van TNG en later is en we wat mij betreft nog in een wat "ruwere" fase zitten. Hier kan het dus wat mij betreft nog, had de serie ergens na TNG gespeelt dan had het inderdaad niet gekund.
de serie "enterprise" speelt zicht af vóór discovery
die bevestiging had ik gisteren nogmaals benadrukt zien worden toen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij Enterprise ging het in mijn optiek voornamelijk mis omdat ze te gefocused waren om de serie voor een jong publiek weer aangenaam/aantrekkelijk te maken, waarbij je een overkill merkte aan special effects, timetravel, wanhoopsuitnodigingen van star trek promintenten (Riker met zijn overgewicht)
Terwijl je bij Enterprise wel het idee had dat ze nog steeds volgens de ideologie van de federation handelde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Onnoman op 17-10-2017 13:38:55 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174469880
Ik vond het geweldig mooi hoe gewoon het was, die laatste scene (op die rare spiegel na ;) ). O+ We gaan vooruit O+
Ja doei.
pi_174469889
Zagen jullie trouwens 'Jonathan Archer' nog bij de most decorated captains staan in dat schermpje van Saru?
Ja doei.
pi_174469926
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:57 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Beetje jammer dat ze elk platform inzetten om homoseksualiteit te promoten
het heeft iets weg van "het moment dat je wist dat zou komen "
Nee joh, het is gewoon een afspiegeling van de maatschappij waar het ook in voor komt. Ik vond het iig erg tof om te zien dat het eindelijk in ST te zien is. Er werd al jaren krampachtig gedaan over homos (als ik mr goed herinner door een of meerdere schrijvers) en nu is t taboe eindelijk doorbroken.
Star trek is dé serie waar dit normaal behandeld hoort te worden imo ^O^
ijs_beer fan!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:35:55 #131
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174469934
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vond het geweldig mooi hoe gewoon het was, die laatste scene (op die rare spiegel na ;) ). O+ We gaan vooruit O+
het zit je dwars hè?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174469945
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
Zagen jullie trouwens 'Jonathan Archer' nog bij de most decorated captains staan in dat schermpje van Saru?
Ja!
ijs_beer fan!
pi_174470000
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap de uitspraak "Star Wars in een Star Trek jasje niet zo". Star Wars is overduidelijk heel zwart / wit... goed vs. kwaad, Light vs. Darkside, monarchie / jedi / onderdrukte burgers vs. Sith / Empire / First Order / genocideplegers... Dat is bij Star Trek veel minder
Het enige wat enigzins star warsie aan doet is dat beerdier(tje). Voor de rest kan ik me daar niet zo in vinden.
ijs_beer fan!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:38:30 #134
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174470009
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:35 schreef NanKing het volgende:

[..]

Nee joh, het is gewoon een afspiegeling van de maatschappij waar het ook in voor komt. Ik vond het iig erg tof om te zien dat het eindelijk in ST te zien is. Er werd al jaren krampachtig gedaan over homos (als ik mr goed herinner door een of meerdere schrijvers) en nu is t taboe eindelijk doorbroken.
Star trek is dé serie waar dit normaal behandeld hoort te worden imo ^O^
Wat ik nou zo goed vond aan die scene, is dat het verplichte kusje of knuffel er niet bij zat.

Dat het dus niet met een uitroepteken getoond wordt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:39:03 #135
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174470024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
Zagen jullie trouwens 'Jonathan Archer' nog bij de most decorated captains staan in dat schermpje van Saru?
spoiler alert
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174470082
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Wat ik nou zo goed vond aan die scene, is dat het verplichte kusje of knuffel er niet bij zat.

Dat het dus niet met een uitroepteken getoond wordt.
Juist! Het was gewoon normaal tanden poetsen samen geen nadruk op iets gelegd oid. Een kus had ook overbodig geweest op dat moment, zijn hand die hij op zijn schouder legde was genoeg.
ijs_beer fan!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:42:09 #137
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174470097
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:41 schreef NanKing het volgende:

[..]

Juist! Het was gewoon normaal tanden poetsen samen geen nadruk op iets gelegd oid. Een kus had ook overbodig geweest op dat moment, zijn hand die hij op zijn schouder legde was genoeg.
wel gek dat ze in de toekomst nog tandenborstels gebruiken :)
en geen sonic teethcleaning system oid :')
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174470137
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:42 schreef Onnoman het volgende:

[..]

wel gek dat ze in de toekomst nog tandenborstels gebruiken :)
en geen sonic teethcleaning system oid :')
Maar zonder tandpasta, dat vind ik altijd zo minnetjes haha.

Volgens mij zijn er ook nog geen sonic showers in deze serie.
ijs_beer fan!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:44:32 #139
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_174470161
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
Zagen jullie trouwens 'Jonathan Archer' nog bij de most decorated captains staan in dat schermpje van Saru?
En Christopher Pike! :D
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:51:49 #140
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_174470320

Aron Eisenberg (Nog), Ira Steven Behr (EP), Marc Alaimo (Gul Dukat), Cirroc Lofton (Jake Sisko), Michael Dorn (Worf), Terry Farrell (Jadzia Dax), Nana Visitor (Kira Nerys), Armin Shimerman (Quark), Nicole de Boer (Ezri Dax), Jeffrey Combs (Weyoun, Brunt), Rick Berman (EP), Penny Johnson Jerald (Kasidy Yates), Rene Auberjonois (Odo), and Chase Masterson (Leeta)

‘Star Trek: Deep Space Nine’ Cast Preview Variety 25th Anniversary Photoshoot
Variety doet in Januari 2018 een special naar aanleiding van het 25(!) jarig jubileum van DS9.
pi_174470469
Weyoun O+ Een van de beste characters imho _O_

En Combs was ook briljant in ENT als andorian Shran _O_
Ja doei.
pi_174471008
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:42 schreef Onnoman het volgende:

[..]

wel gek dat ze in de toekomst nog tandenborstels gebruiken :)
en geen sonic teethcleaning system oid :')
Dit ja.
Zouden zij ook nog toiletpapier gebruiken? :')
pi_174471307
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:23 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dit ja.
Zouden zij ook nog toiletpapier gebruiken? :')
Nee, achtergebleven poepstukjes en tarrels worden door de WC zelf opgestraald en naar de replicatoren gestuurd om het weer om te zetten in eten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:41:36 #144
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174471466
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:57 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Beetje jammer dat ze elk platform inzetten om homoseksualiteit te promoten
het heeft iets weg van "het moment dat je wist dat zou komen "
Precies. En dan ook weer twee van die typische gay-men.
Waarom geen vrouwen?
Waarom niet een gewoon stel?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:41:41 #145
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174471469
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Aron Eisenberg (Nog), Ira Steven Behr (EP), Marc Alaimo (Gul Dukat), Cirroc Lofton (Jake Sisko), Michael Dorn (Worf), Terry Farrell (Jadzia Dax), Nana Visitor (Kira Nerys), Armin Shimerman (Quark), Nicole de Boer (Ezri Dax), Jeffrey Combs (Weyoun, Brunt), Rick Berman (EP), Penny Johnson Jerald (Kasidy Yates), Rene Auberjonois (Odo), and Chase Masterson (Leeta)

‘Star Trek: Deep Space Nine’ Cast Preview Variety 25th Anniversary Photoshoot
Variety doet in Januari 2018 een special naar aanleiding van het 25(!) jarig jubileum van DS9.
leeta was wel een mokkeltje hoor
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:42:40 #146
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174471491
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:23 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dit ja.
Zouden zij ook nog toiletpapier gebruiken? :')
ze moeten wel kakken anders eten ze niet :')

sowieso.. voedsel..
heb me altijd afgevraagd in hoeverre voedsel in de toekomst nog bestaat zoals we dat nu kennen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:45:43 #147
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174471566
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Aron Eisenberg (Nog), Ira Steven Behr (EP), Marc Alaimo (Gul Dukat), Cirroc Lofton (Jake Sisko), Michael Dorn (Worf), Terry Farrell (Jadzia Dax), Nana Visitor (Kira Nerys), Armin Shimerman (Quark), Nicole de Boer (Ezri Dax), Jeffrey Combs (Weyoun, Brunt), Rick Berman (EP), Penny Johnson Jerald (Kasidy Yates), Rene Auberjonois (Odo), and Chase Masterson (Leeta)

‘Star Trek: Deep Space Nine’ Cast Preview Variety 25th Anniversary Photoshoot
Variety doet in Januari 2018 een special naar aanleiding van het 25(!) jarig jubileum van DS9.
hoe oud is deze foto?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174471572
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:42 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ze moeten wel kakken anders eten ze niet :')

sowieso.. voedsel..
heb me altijd afgevraagd in hoeverre voedsel in de toekomst nog bestaat zoals we dat nu kennen
je zou denken dat ze met een dagelijkse of wekelijkse voedingsshot alle benodigde voedingsstoffen in één keer binnen krijgen... kan me wel voorstellen dat je nog steeds traditioneel blijft eten voor bijvoorbeeld de smaakbeleving of als sociale activiteit...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174471591
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Aron Eisenberg (Nog), Ira Steven Behr (EP), Marc Alaimo (Gul Dukat), Cirroc Lofton (Jake Sisko), Michael Dorn (Worf), Terry Farrell (Jadzia Dax), Nana Visitor (Kira Nerys), Armin Shimerman (Quark), Nicole de Boer (Ezri Dax), Jeffrey Combs (Weyoun, Brunt), Rick Berman (EP), Penny Johnson Jerald (Kasidy Yates), Rene Auberjonois (Odo), and Chase Masterson (Leeta)

‘Star Trek: Deep Space Nine’ Cast Preview Variety 25th Anniversary Photoshoot
Variety doet in Januari 2018 een special naar aanleiding van het 25(!) jarig jubileum van DS9.
waarom staat avery brooks / benjamin sisko er niet op?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:50:37 #150
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174471705
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Aron Eisenberg (Nog), Ira Steven Behr (EP), Marc Alaimo (Gul Dukat), Cirroc Lofton (Jake Sisko), Michael Dorn (Worf), Terry Farrell (Jadzia Dax), Nana Visitor (Kira Nerys), Armin Shimerman (Quark), Nicole de Boer (Ezri Dax), Jeffrey Combs (Weyoun, Brunt), Rick Berman (EP), Penny Johnson Jerald (Kasidy Yates), Rene Auberjonois (Odo), and Chase Masterson (Leeta)

‘Star Trek: Deep Space Nine’ Cast Preview Variety 25th Anniversary Photoshoot
Variety doet in Januari 2018 een special naar aanleiding van het 25(!) jarig jubileum van DS9.
jammer, zie geen o'brien, keiko, captain sisko, basher, Garak, Rom en Martok
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174471774
Eigenlijk heeft van DS9 alleen die Alexander Siddig (Julian Bashir) nog steeds (kleine) rollen in main stream series zoals Game of Thrones, Peaky Blinders en Gotham. Of mis ik dan iemand?





Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174471824
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:53 schreef Nielsch het volgende:
Eigenlijk heeft van DS9 alleen die Alexander Siddig (Julian Bashir) nog steeds (kleine) rollen in main stream series zoals Game of Thrones, Gotham en Peaky Blinders. Of mis ik dan iemand?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kassidy Jates (Penny Johnson Jerald )

Sherry Palmer in 24, en nu in The Orville
Ja doei.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:57:11 #153
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174471844
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

je zou denken dat ze met een dagelijkse of wekelijkse voedingsshot alle benodigde voedingsstoffen in één keer binnen krijgen... kan me wel voorstellen dat je nog steeds traditioneel blijft eten voor bijvoorbeeld de smaakbeleving of als sociale activiteit...
ja, maar wat ik misschien wel een van de meeste leuke star trek anekdotes ooit vond, is de reactie van keiko toen o'brein vertelde dat zijn moeder maaltijden maakten van echt vlees

keiko: "did she touch real meat?"

Ik voorzie dat de mensen in de toekomst (dan spreek ik over 500 jaar)
geen haar meer heeft
en geen voedsel in de vorm van maaltijden meer nuttigt
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:00:01 #154
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174471897
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:53 schreef Nielsch het volgende:
Eigenlijk heeft van DS9 alleen die Alexander Siddig (Julian Bashir) nog steeds (kleine) rollen in main stream series zoals Game of Thrones, Peaky Blinders en Gotham. Of mis ik dan iemand?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

sisko is een "lunatic" geworden

maar worf weyoun obrein en odo zijn nog lekker bezig hoor
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:01:18 #155
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174471929
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:53 schreef Nielsch het volgende:
Eigenlijk heeft van DS9 alleen die Alexander Siddig (Julian Bashir) nog steeds (kleine) rollen in main stream series zoals Game of Thrones, Peaky Blinders en Gotham. Of mis ik dan iemand?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

lijkt een beetje op hugo borst :)



Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174471942
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:42 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ze moeten wel kakken anders eten ze niet :')

sowieso.. voedsel..
heb me altijd afgevraagd in hoeverre voedsel in de toekomst nog bestaat zoals we dat nu kennen
Voedsel komt toch uit de replicator?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:02:52 #157
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174471961
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voedsel komt toch uit de replicator?
oja.. dat :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174472014
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voedsel komt toch uit de replicator?
Je poep van gister moleculair omgevormd tot bloemkool met kaassaus.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:24:18 #159
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174472306
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:06 schreef Karstman het volgende:

[..]

Je poep van gister moleculair omgevormd tot bloemkool met kaassaus.
:') :') _O- 8)7 :G :R
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174473009
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:12 schreef Onnoman het volgende:

[..]

anthology op basis van de nalatenschap van Gene?
Er zitten veel gaten tussen de star trek series en veel gebeurtenissen die maar weinig zijn belicht of enkel maar omschreven. Fuller wou die zaken wat verdiepen, maar dat zou te duur zijn volgens CBS, zou wouden verder met een caste crew, vaste setting etc, zodat het goedkoper is.

Fuller wou een soort American Horror Story aanpak voor Star Trek. Dat is dus de kop in gedrukt en CBS heeft hem de laan uitgestuurd, terwijl hij al een groot deel van het eerste seizoen had uitgewerkt, maar dat moest dus opgepakt en herschreven worden door de 2 andere schrijvers die al aan boord waren.

Nu krijgen we dus de hele tijd met die Michael Burnha te maken en daar ben ik toch minder in geintreseerd.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:39:29 #161
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_174475783
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:23 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dit ja.
Zouden zij ook nog toiletpapier gebruiken? :')
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:50:20 #162
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_174476040
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:39 schreef PPL het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
_O_
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_174476340
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:23 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dit ja.
Zouden zij ook nog toiletpapier gebruiken? :')
Ze kunnen hun reet schoon laten vegen door een hologram.
pi_174476617
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:01 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze kunnen hun reet schoon laten vegen door een hologram.
Dan kan je het net zo goed grondig laten schoonlikken, voor een hologram maakt dat weinig uit.
pi_174477005
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:22 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Waar haal je dat uit, dat t in 1 hoofd afspeelde?
Dat is toch totaal nog niet zeker?

Sowieso lagen de hints tussen die 2 al vanaf afl 1 op tafel, hoe ze met elkaar omgingen.
En dat speelde zich toch ook niet allemaal in 1 hoofd af?

Ik denk dat t gewoon de werkelijkheid is. Maar dat iets zich afgesplitst heeft van hem, degene die we in de Spiegel zien.
Ik zie vaker dromen in andere series en naar mijn gevoel was dit ook het geval bij deze scene: diegene die bleef staan in de spiegel is de dromer en de andere 2 die wegliepen waren zijn fantasie. Ik denk dat ie daarom blij/gelukkig kijkt.

Het kan natuurlijk ook dat dit een soort dimensie afsplitsing is, het blijft wel SciFi natuurlijk. We gaan het zien de komende weken. (???)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 17-10-2017 19:34:44 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174477027
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:10 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dan kan je het net zo goed grondig laten schoonlikken, voor een hologram maakt dat weinig uit.
_O- _O- _O-
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174477115
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:39 schreef PPL het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Ze hoeven iig niet te schelden om bonnetjes te verzamelen als ze zo wcpapier kunnen laten maken in een replicator.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174478522
Mijn eerste indruk van Stamets was "wat een arrogante kwal", maar na de laatste aflevering vind ik het een toffe peer :D Ben benieuwd wat dat roekeloze experimentje met hem heeft gedaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ben ik dan de enige die geen donder kon geven om dat beerdiertje? :?
Als het de potentie heeft om een oorlog te beslissen zou ik er een busvol over de kling jagen.
Dergelijke ethische dilemma's zijn nou juist waarom ik Star Trek zo mooi vind, hoeveel van je principes geef je op, hoeveel wil je je beschaving op die van je vijand laten lijken om deze te redden? Wanneer is iets "sentient" en wat mag je daar vervolgens mee doen? Die thema's zijn al vaker behandeld, en dergelijke afleveringen worden altijd goed beoordeeld.

Ik denk bijvoorbeeld aan de Borg drone Hugh die plots iets te menselijk werd om hem nog met droge ogen in te kunnen zetten als wapen in te zetten, en het dilemma of het zelfs tegen de Borg geoorloofd is om genocide te plegen.

Of dat je best een senator mag opblazen om de Romulans met je mee te laten vechten (wat is Garak toch een eindbaas trouwens), en hoeveel mensen moeten er op een planeet wonen voordat je ze er niet meer vanaf mag trappen om dichter bij eeuwige jeugd te komen (ondergewaardeerde film vind ik), of dat ene vraagstuk of Data bezit is of zelf over zijn leven mag beslissen, etc. :P
pi_174496627
Het bedrijf waar ik werk is trouwens net 'The Entreprise'. Totaal geen discriminatie op gebied van afkomst, religie of geslacht. Deze zaken maken geen ruk uit binnen het bedrijf.
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2017 @ 18:09:35 #170
230491 Zith
pls tip
pi_174496929
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:46 schreef polderturk het volgende:
Het bedrijf waar ik werk is trouwens net 'The Entreprise'. Totaal geen discriminatie op gebied van afkomst, religie of geslacht. Deze zaken maken geen ruk uit binnen het bedrijf.
Behalve als je Klingon bent want dan "we have to shoot first!!!"
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_174497126
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Behalve als je Klingon bent want dan "we have to shoot first!!!"
Die schieten voornamelijk omdat zij eigenlijk voor geen drol kunnen vechten ondanks hun formaat en gezemel over krijgers traditie.
pi_174497287
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:20 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die schieten voornamelijk omdat zij eigenlijk voor geen drol kunnen vechten ondanks hun formaat en gezemel over krijgers traditie.
De Vulcans en Romulans zijn lichamelijk veel sterker.
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2017 @ 18:48:55 #173
137949 Disana
pi_174497597
Het deed zijn best met de zorg voor het beerdiertje, maar ST Discovery heeft me nog steeds niet te pakken. Ik word ook nu al een beetje flauw van al dat Klingon-gedoe, al begrijp ik dat dat onder andere kijkers goed scoort. Er is ook niemand met wie ik me kan identificeren.
pi_174497757
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:30 schreef polderturk het volgende:

[..]

De Vulcans en Romulans zijn lichamelijk veel sterker.
Zelfs een 50+ Aziatisch vrouwtje van een kilo of 45 is sterker :')
  woensdag 18 oktober 2017 @ 18:58:07 #175
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174497766
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:48 schreef Disana het volgende:Ik word ook nu al een beetje flauw van al dat Klingon-gedoe, al begrijp ik dat dat onder andere kijkers goed scoort.
Ik vind anders dat de mensen in dit topic niet echt enthousiast zijn over al dat klingon gedoe. Ik ook niet.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2017 @ 19:15:49 #176
137949 Disana
pi_174498149
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:58 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik vind anders dat de mensen in dit topic niet echt enthousiast zijn over al dat klingon gedoe. Ik ook niet.
Oh ik bedoelde ook niet de mensen hier, maar mensen of beter gezegd veel mannen in het algemeen.
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2017 @ 22:04:00 #177
230491 Zith
pls tip
pi_174502674
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:48 schreef Disana het volgende:
Het deed zijn best met de zorg voor het beerdiertje, maar ST Discovery heeft me nog steeds niet te pakken. Ik word ook nu al een beetje flauw van al dat Klingon-gedoe, al begrijp ik dat dat onder andere kijkers goed scoort. Er is ook niemand met wie ik me kan identificeren.
Aye
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 22:09:18 #178
9859 crew  Karina
Woman
pi_174502788
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:46 schreef polderturk het volgende:
Het bedrijf waar ik werk is trouwens net 'The Entreprise'. Totaal geen discriminatie op gebied van afkomst, religie of geslacht. Deze zaken maken geen ruk uit binnen het bedrijf.
Dat zou gewoon normaal moeten zijn. Al wil ik liever geen blob bij mij op kantoor hoor :D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_174503833
"Captain, we are receiving a stress signal on a subspace frequency."
pi_174515177
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:58 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik vind anders dat de mensen in dit topic niet echt enthousiast zijn over al dat klingon gedoe. Ik ook niet.
Had idd liever gewild dat dit een ander volkje was geweest, voor mijn part waren ze uitgestorven ten tijde van NOS (de serie van Kirk komt na deze serie toch qua tijdvolgorde?).
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174515270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:46 schreef polderturk het volgende:
Het bedrijf waar ik werk is trouwens net 'The Entreprise'. Totaal geen discriminatie op gebied van afkomst, religie of geslacht. Deze zaken maken geen ruk uit binnen het bedrijf.
Dus jij hebt ook nog een rebel als werkgever die met gevaar voor crew en schip (=bedrijf) streken uithaalt? :D
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174520274
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:12 schreef motorbloempje het volgende:
Sterrenschepen, wat klinkt dat zielig ;(
Bootje BN'ers dat elders geluk zoekt?
1 + 1 = blauw
pi_174520391
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:58 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik vind anders dat de mensen in dit topic niet echt enthousiast zijn over al dat klingon gedoe. Ik ook niet.
Wat mij tegenstaat is deze versie van de Klingons. Ze komen mij minder dreigend over dan in andere series en films. Ze lijken klein en de make-up/maskers zijn niet altijd even overtuigend, zoals bij de albino Klingon.

Waarom ik diens naam niet weet? Omdat ze allemaal praten in een slakkengang, alsof ze het oplezen van een papiertje met doktershandschrift.

Ik wil Worf terug. _O_
1 + 1 = blauw
  donderdag 19 oktober 2017 @ 19:27:37 #184
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174520667
Iemand had het eerder al over orcs en daar doen ze mij ook aan denken. Echt hele gore klingons :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 19:31:40 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174520785
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:14 schreef Kamina het volgende:

[..]

Bootje BN'ers dat elders geluk zoekt?
dat klinkt als missie aarde O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 19 oktober 2017 @ 20:16:46 #186
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_174522406
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:24 schreef Henno het volgende:
Mijn eerste indruk van Stamets was "wat een arrogante kwal", maar na de laatste aflevering vind ik het een toffe peer :D Ben benieuwd wat dat roekeloze experimentje met hem heeft gedaan.

[..]

Dergelijke ethische dilemma's zijn nou juist waarom ik Star Trek zo mooi vind, hoeveel van je principes geef je op, hoeveel wil je je beschaving op die van je vijand laten lijken om deze te redden? Wanneer is iets "sentient" en wat mag je daar vervolgens mee doen? Die thema's zijn al vaker behandeld, en dergelijke afleveringen worden altijd goed beoordeeld.

Ik denk bijvoorbeeld aan de Borg drone Hugh die plots iets te menselijk werd om hem nog met droge ogen in te kunnen zetten als wapen in te zetten, en het dilemma of het zelfs tegen de Borg geoorloofd is om genocide te plegen.

Of dat je best een senator mag opblazen om de Romulans met je mee te laten vechten (wat is Garak toch een eindbaas trouwens), en hoeveel mensen moeten er op een planeet wonen voordat je ze er niet meer vanaf mag trappen om dichter bij eeuwige jeugd te komen (ondergewaardeerde film vind ik), of dat ene vraagstuk of Data bezit is of zelf over zijn leven mag beslissen, etc. :P
Da's prima allemaal maar dan hadden ze beter voor iets kunnen kiezen waar je enigzins sympathie voor kan opwekken. Dat werkte bijv. goed in Blade Runner met de kortlevende replicants die alsnog veel in hun leven hebben meegemaakt, of de cylons in BSG die mishandeld en verkracht werden.

Met een boos CGI monster die al heel wat mensen heeft omgelegd maar nog niet een sympathieke kant heeft laten zien behaal je dat emotionele effect naar mijn mening niet.
When all else fails, you always have delusion.
pi_174525193
quote:
99s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:09 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat zou gewoon normaal moeten zijn. Al wil ik liever geen blob bij mij op kantoor hoor :D
We hebben ook homo's, lesbiennes en een transseksueel in dienst. En niemand maakt het wat uit :) En zo hoort het.
pi_174526730
Ep5 is echt fokking goed.

Stamets, wat een baas.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_174530970
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:17 schreef wolfrolf het volgende:
Ep5 is echt fokking goed.

Stamets, wat een baas.
Wat denk jij van de allerlaatste scene? Een afsplitsing van Stamets of een fantasietje/droom van hem? *O*
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:51:00 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174532429
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:16 schreef Mirel het volgende:

[..]

Da's prima allemaal maar dan hadden ze beter voor iets kunnen kiezen waar je enigzins sympathie voor kan opwekken. Dat werkte bijv. goed in Blade Runner met de kortlevende replicants die alsnog veel in hun leven hebben meegemaakt, of de cylons in BSG die mishandeld en verkracht werden.

Met een boos CGI monster die al heel wat mensen heeft omgelegd maar nog niet een sympathieke kant heeft laten zien behaal je dat emotionele effect naar mijn mening niet.
Ik had wel medelijden met het beerdiertje vooral omdat het de enige in soort was (althans ze hebben geen andere gevonden) en hij zag er wel erg zielig uit in die spore chamber. Ik vond het juist een goede zet van ST om ook medelijden te tonen aan een non-humanoid. Het past ook goed bij de tijdsgeest van deze ST zo'n tien jaar later zou kirk hetzelfde doen met de silicon based lifeform die zwanger was. Als dit later had gespeeld had ik gedacht dat ze al niet eens aan de fout zouden zijn begonnen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:13:05 #191
9859 crew  Karina
Woman
pi_174559171
-> F&S
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:17:35 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174559233
Films èn series daar past ST als geen ander
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174560664
Ik dacht bij het lezen van F&S aan Fokke & Sukke maar dat zal wel mijn verknipte geest zijn.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174561181
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:16 schreef Mirel het volgende:

[..]

Da's prima allemaal maar dan hadden ze beter voor iets kunnen kiezen waar je enigzins sympathie voor kan opwekken. Dat werkte bijv. goed in Blade Runner met de kortlevende replicants die alsnog veel in hun leven hebben meegemaakt, of de cylons in BSG die mishandeld en verkracht werden.

Met een boos CGI monster die al heel wat mensen heeft omgelegd maar nog niet een sympathieke kant heeft laten zien behaal je dat emotionele effect naar mijn mening niet.
Zolang mensen in staat zijn om mee te voelen met een potlood, dan kunnen ze alles inzetten. Het enige dat mensen nodig hebben is een gepast verhaal, wat ze in deze serie goed hebben gedaan. Vind ik.
1 + 1 = blauw
  Moderator zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:11:16 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174565110
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 17:55 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik dacht bij het lezen van F&S aan Fokke & Sukke maar dat zal wel mijn verknipte geest zijn.
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174565414
ik vind het tegen vallen.
het kijkt niet lekker weg .
zeker als de klingons er zijn .
gelukkige was er ook een klingon vrouwelijk die engels sprak op die gevangen schip.

ik kijk het nog even aan hoe het verder gaat .
maar ik stoor me aan de dode karakters alles voelt erg houterige aan .
pi_174565802
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:24 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik vind het tegen vallen.
het kijkt niet lekker weg .
zeker als de klingons er zijn .
gelukkige was er ook een klingon vrouwelijk die engels sprak op die gevangen schip.

ik kijk het nog even aan hoe het verder gaat .
maar ik stoor me aan de dode karakters alles voelt erg houterige aan .
Daar zeg je wat. De Klingon-personages lijken niet echt met emotie te reageren. Alles lijkt een morse-code van gromgeluiden te zijn.

Toch vind ik het hoofdpersonage, Michael nogwat, vooralsnog interessant genoeg om verder te kijken. En de Tardigrade. :)
1 + 1 = blauw
pi_174607254
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 19:55:35 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174611577
Leuke aflevering wel veel verdieping van karakters vooral Lorca en eindelijk eens duidelijk dat star trek niet akkoord gaat met zijn gedrag.

Eindelijk eens wat logische verdieping burnham die de boodschap van de mindmeld niet snapt maar ash wel.. wie kan er nou logischer denken :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174616810
Ik vond het ook niet verkeerd. Heb het gevoel dat we qua niveau de goeie kant op gaan hier. Het einde zag je alleen van een paar spore jumps afstand aankomen helaas. Maar de karakterontwikkeling is wel lekker.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † maandag 23 oktober 2017 @ 23:04:18 #201
230491 Zith
pls tip
pi_174617154
-Leuk Vulcan stuk

-Alweer een Klingon Kidnapping....

-House of Cards achtig gedoe daar in Star Fleet

-Micheal zal straks weer moeten gaan muiten om de fanatic captain te stoppen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_174620155
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:04 schreef Zith het volgende:
-Leuk Vulcan stuk

-Alweer een Klingon Kidnapping....

-House of Cards achtig gedoe daar in Star Fleet

-Micheal zal straks weer moeten gaan muiten om de fanatic captain te stoppen?
Met het verschil dat Micheal straks de held zal zijn (die hem heeft gestopt) omdat de captain op zijn minst 1 admiraal tegen zich heeft itt de vorige captain.

Aan de andere kant, deze captain kweekt wel een band met Micheal door haar vader te redden tegen de wil in van Starfleet. Mogelijk zal zij dingen door de vingers willen zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kloonhommel op 24-10-2017 08:46:47 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174620215
Redelijke serie, jammer dat het allemaal wat dommig gemaakt is en ze het meer op de drama en soap boeg gooien dan op de wetenschappelijke invalshoek. Het echte trek gevoel ontbreek hierdoor en het lijkt meer gemaakt om zoveel mogelijk mensen te pleasen.
<hr>
pi_174620553
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 08:37 schreef Dawnbreaker het volgende:
Redelijke serie, jammer dat het allemaal wat dommig gemaakt is en ze het meer op de drama en soap boeg gooien dan op de wetenschappelijke invalshoek. Het echte trek gevoel ontbreek hierdoor en het lijkt meer gemaakt om zoveel mogelijk mensen te pleasen.
Uhm wut? TNG en VOY vond ik juist grote soapseries in space.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:11:58 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174620572
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 08:37 schreef Dawnbreaker het volgende:
Redelijke serie, jammer dat het allemaal wat dommig gemaakt is en ze het meer op de drama en soap boeg gooien dan op de wetenschappelijke invalshoek. Het echte trek gevoel ontbreek hierdoor en het lijkt meer gemaakt om zoveel mogelijk mensen te pleasen.
Ja wel een beetje mee eens van mij mogen ze de wetenschappelijke kant nog wel een beetje uppen...

Trouwens de replicators die ook aangeven wat het voedsel is is wel vervelend... "a nice healthy hearty snack full of aminoacids" net als of het reclame zuilen zijn
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:12:34 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174620582
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uhm wut? TNG en VOY vond ik juist grote soapseries in space.
Waren het ook maar in TNG zat de diplomatiek veel beter in elkaar en in VOY de techniek, dan tot dusverre bij STD... al zijn ze nog maar net begonnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 24-10-2017 09:27:06 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174620659
Wetenschappelijker mag het idd wat dieper gaan. Vergeet echter niet dat t nog maar seizoen 1 is. Als je tng of voy se1 kijkt gaat t ook nog niet zo de diepte in.

Ik vind de transformatie die micheal ondergaat om haar gevoelens te plaatsen wel tof. Vulcans zijn altijd mijn favo volkje geweest in ST oa door dat ze wel emoties hebben maar ze (moeten) onderdrukken.
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:20:18 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174620681
Daar heb ik wel wat moeite mee ze is namelijk geen vulcan...

Ik ben benieuwd wat volgende seizoenen gaan brengen en de rest van dit seizoen. :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174620720
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waren het ook maar in TNG zat de diplomatiek veel beter in elkaar en in VOY de techniek, dan tot dusverre bij STD... al zijn ze nog maar net gebonnen.
O, zijn ze net gebonnen? Oke.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174620725
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Daar heb ik wel wat moeite mee ze is namelijk geen vulcan...

Ik ben benieuwd wat volgende seizoenen gaan brengen en de rest van dit seizoen. :)
Ik vind het juist zo boeiend omdat het een over de nature/nurture vraag gaat imo.
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:27:22 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174620753
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:24 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

O, zijn ze net gebonnen? Oke.
Jezus die typlepra van mij neemt steeds ergere vormen aan :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:29:16 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174620775
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:25 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik vind het juist zo boeiend omdat het een over de nature/nurture vraag gaat imo.
Tja dat ze daar in dan nog mee bezig zijn :o maarja dat is wel een leuk punt. Ik dacht ook wtf een mens die een mindmeld doet, maar toen besefte ik me dat het de gedachten van burnham waren in het hoofd van sarek die een mindmeld deed, het speelt zich dus helemaal in een vulcan mind af... wel een beetje mindception :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174620800
Sarek >:O
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:33:28 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174620840
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:30 schreef NanKing het volgende:
Sarek >:O
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jezus die typlepra van mij neemt steeds ergere vormen aan :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174620879
Maar t was wel een leuke, ik zag een vulcan uit t midden oosten voor me. :@
ijs_beer fan!
pi_174620917
@jajajabahblabla, was je ook zo verbaasd toen je jenny zag? :') (moeder van micheal)
ijs_beer fan!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:52:06 #217
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174621160
Haters gonna hate maar ik ben blij dat seizoen twee al georderd is en dat de algemene consensus is dat Star Trek weer de shizzle is 8-). Nieuwe generatie, nieuwe manier van Star Trekken.

(Hopelijk houden ze het idee er overigens wel in om door de seizoenen heen door de periodes te skippen en uiteindelijk na Voyager binnen te komen ( :@ Pretty please, ah toe )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:04:59 #218
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174621361
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:38 schreef NanKing het volgende:
@jajajabahblabla, was je ook zo verbaasd toen je jenny zag? :') (moeder van micheal)
Ik kan vanavond pas kijken helaas.
Maar ik ben nou wel heel benieuwd :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174621944
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:04 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik kan vanavond pas kijken helaas.
Maar ik ben nou wel heel benieuwd :D
O kut, sorry :').

:*
ijs_beer fan!
pi_174622558
Spock en USS Enterprise werden genoemd! Die wil ik toch nog een keer voorbij zien komen als het kan!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:51:30 #221
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174623208
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:35 schreef NanKing het volgende:

[..]

O kut, sorry :').

:*
:D No prob :*
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:13:02 #222
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174623629
ik heb een beetje het idee dat ze haast hebben bij deze serie, althans, per aflevering gaat het soms van hot naar her, terwijl de verhaallijn best langzaam gaat..
ik ben iig nog steeds niet enthousiast
ik mag michael eigenlijk niet, ik begin een beetje een hekel te krijgen aan haar arrogantie, betweterigheid en zogenaamde superioriteitsgevoel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de hoofdrolspelers (behalve de dokter, maar die ken ik nog niet zo goed) tonen geen bescheidenheid en degelijkheid.
Paar ernstige Goofs ook weer ontdekt, een belangrijk is wanneer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174623645
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:13 schreef Onnoman het volgende:
ik heb een beetje het idee dat ze haast hebben bij star trek..
ik begin iig nog steeds niet enthousiast te worden..
ik mag michael eigenlijk niet, ik begin een beetje een hekel te krijgen aan haar arrogantie, betweterigheid en zogenaamde superioriteitsgevoel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de hoofdrolspelers (behalve de dokter, maar die ken ik nog niet zo goed) tonen geen bescheidenheid en degelijkheid.
Paar ernstige Goofs ook weer ontdekt, een belangrijk is wanneer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom kijk je nog?

Volgens mij was het geen Holodeck maar holografische projecties in een bestaand gangenstelsel. Aangezien zoiets in onze tijd al zo goed als mogelijk is, zou het raar zijn om dit niet te hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:14:30 #224
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174623656
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom kijk je nog?
waarom reageer je nog?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174623783
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ijs_beer fan!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:33:26 #226
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_174624013
Ik vond die stames of hoe die blonde hommo ook heet maar raar doen eigenlijk. Alsof hij een beetje high was van de spores. :o
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_174624594
Prachtig gemaakte serie, maar ik mis nog steeds het luchtige karakter dat de oudere ST series hadden. Het is allemaal zo.... serieus. Alsof het de SF versie van GoT is ofzo.

Ik zeg het niet graag omdat ik altijd een groot fan ben geweest van Star Trek, maar eerlijk gezegd vind ik tot dusver the Orville leuker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 24-10-2017 16:45:41 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:08:07 #228
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174624709
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:33 schreef MPC60 het volgende:
Ik vond die stames of hoe die blonde hommo ook heet maar raar doen eigenlijk. Alsof hij een beetje high was van de spores. :o
Ja die gaat nog een keer goed het padje af. Kan niet wachten O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:41:55 #229
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174625680
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:52 schreef jogy het volgende:
Haters gonna hate maar ik ben blij dat seizoen twee al georderd is en dat de algemene consensus is dat Star Trek weer de shizzle is 8-).
Consensus? Een metascore van 72 (professioneel) en 44 (users) op Metacritic. Ik denk dat de kwalificatie ''de shizzle'' ietwat voorbarig is. ''Net voldoende'' en ''gematigd positief'' is het maximale.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:44:15 #230
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174625748
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Consensus? Een metascore van 72 (professioneel) en 44 (users) op Metacritic. Ik denk dat de kwalificatie ''de shizzle'' ietwat voorbarig is. ''Net voldoende'' en ''gematigd positief'' is het maximale.
Die metacritic en de imdb zijn beide hardgrondig vernacheld door het smijten van 1 en 0 op de nieuwe serie van de oldschool hardcore fans. Dus in dit geval kan je beter naar de kijkcijfers en de groei van CBS on demand kijken als maatstaven van het succes. Het lijkt een nieuw publiek te hebben aangeboord en dat is een plus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:45:38 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174625789
Volgensmij is er ook gewoon een grote groep "trekkies" die het gewoon kijkt en niet online gaat zitten roepen wat ze er van vinden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:55:02 #232
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174626014
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Trouwens de replicators die ook aangeven wat het voedsel is is wel vervelend... "a nice healthy hearty snack full of aminoacids" net als of het reclame zuilen zijn
Dit viel me ook op. Ik drink geregeld een kop groene thee, maar dat in een serie vermeld moet worden wat voor goeds het allemaal heeft...

Kom op zeg!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:02:54 #233
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174626165
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dit viel me ook op. Ik drink geregeld een kop groene thee, maar dat in een serie vermeld moet worden wat voor goeds het allemaal heeft...

Kom op zeg!
Gelukkig hebben ze ze later wat meer to the point gemaakt. :Y

Ik hoop trouwens dat ze ooit nog iemand in deze serie laten "fietsen" tegen twee blokken in de sickbay



:')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174626208
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgensmij is er ook gewoon een grote groep "trekkies" die het gewoon kijkt en niet online gaat zitten roepen wat ze er van vinden.
ja, dat was wel een beetje cringe ja...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:08:41 #235
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174626324
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgensmij is er ook gewoon een grote groep "trekkies" die het gewoon kijkt en niet online gaat zitten roepen wat ze er van vinden.
Lijkt me onwaarschijnlijk
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:10:55 #236
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174626389
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgensmij is er ook gewoon een grote groep "trekkies" die het gewoon kijkt en niet online gaat zitten roepen wat ze er van vinden.
Het is gewoon moeilijk - en niet eerlijk - om nu al een echt oordeel te geven.

Van wat ik tot nu toe gezien heb, begin ik de karakters van Michael en Lorca wel te waarderen. De jongste aflevering bracht wat - broodnodige - verdieping in beide karakters.

Maar nog te vroeg voor een definitief oordeel. 8-)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174637173
Ik ga nu een gewaagde bewering doen. Star Trek TNG is de beste serie ooit en Picard is de beste captain ooit :)

Eens?
pi_174637966
Nee.
Ja doei.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:00:54 #239
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174638018
Nee :P
* jajablahblah VOY fan is

@Nan King, Jenny :o
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174638815
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:30 schreef polderturk het volgende:
Ik ga nu een gewaagde bewering doen. Star Trek TNG is de beste serie ooit en Picard is de beste captain ooit :)

Eens?
Zo gewaagd is dat niet, gezien de poll in de OP :7


Maar heb zelf idd ook het meest met TNG en Picard. (op de eerste paar seizoenen na)
pi_174639968
TNG over TOS
Kirk over Picard
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 25 oktober 2017 @ 06:02:47 #242
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174641836
Sisko over Janeway.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 25 oktober 2017 @ 06:32:45 #243
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174641915
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:03 schreef Molurus het volgende:
Prachtig gemaakte serie, maar ik mis nog steeds het luchtige karakter dat de oudere ST series hadden. Het is allemaal zo.... serieus. Alsof het de SF versie van GoT is ofzo.

Ik zeg het niet graag omdat ik altijd een groot fan ben geweest van Star Trek, maar eerlijk gezegd vind ik tot dusver the Orville leuker.
Dat hoor ik vaker.
Echter, jongere generaties kennen die "luchtere" kant niet en misschien is die na de Koude Oorlog ook voor oudere Trekkies minder relevant, minder relativerend.
Verder heeft bingewatchen de opbouw van veel series ingrijpend veranderd, met meer focus op karakterontwikkeling en het overkoepelende verhaal (in plaats van "alien of the week").
pi_174642179
Ik vind het nog steeds gewoon tof.
Ja doei.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 08:14:25 #245
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174642250
Ik vind het steeds toffer worden. Nou die Klingons nog eruit en dan zit ik geramd met deze serie.
Ik wil ook zo’n disco shirt O+
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 08:35:51 #246
8781 crew  Frutsel
pi_174642410
Ik vind het tot nu toe prima allemaal. Al zag je dit plot aankomen en komt het Lorca natuurlijk wel allemaal goed uit. Beetje de bad-ass captain spelen is iets wat we niet vaak zagen dus dat zal nog wel ff zo blijven vermoed ik :)
pi_174642615
Toen die Admiraal tegen Lorca zei: "zodra ik terug kom zorg ik ervoor dat je tijdelijk moet terugtreden" wist je natuurlijk al dat het foute boel zou zijn met die Klingons.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 25-10-2017 09:04:52 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 09:04:22 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174642724
Iedereen heeft het erover dat lorca haar in de val gelokt heeft, maar dan is het raar dat hij nu wel om orders van star fleet gaat vragen. Maarja starfleet gaat natuurlijk nooit een gevangen admiraal accepteren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174642890
quote:
2s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Iedereen heeft het erover dat lorca haar in de val gelokt heeft, maar dan is het raar dat hij nu wel om orders van star fleet gaat vragen. Maarja starfleet gaat natuurlijk nooit een gevangen admiraal accepteren.
De Starfleet bureaucratie komt hem nu natuurlijk prima uit: hoe langer zij weg is, hoe langer hij nog kapiteintje kan spelen.
pi_174642990
quote:
7s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:15 schreef DJKoster het volgende:

[..]

De Starfleet bureaucratie komt hem nu natuurlijk prima uit: hoe langer zij weg is, hoe langer hij nog kapiteintje kan spelen.
Sterker nog als zij het niet overleeft weet niemand iets en kan hij vrolijk doorgaan met de schizofrene schijn ophangen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:28:37 #251
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174643072
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgensmij is er ook gewoon een grote groep "trekkies" die het gewoon kijkt en niet online gaat zitten roepen wat ze er van vinden.
zoals ik, en ik vind het tot nu toe nog net een zesje
maar goed, toen ik tng voor het eerst keek, kwam ik ook met moeite door seizoen 1 :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:29:35 #252
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174643087
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:17 schreef Karstman het volgende:
TNG over TOS
Kirk over Picard
spock over kirk bedoel je :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174643098
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:29 schreef Onnoman het volgende:

[..]

spock over kirk bedoel je :)
Spock is niet captain niet.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:39:08 #254
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174643226
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174643361
Robert Picardo. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 09:48:21 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174643368
Niemand.

Discovery werd ook niet vermeld in de andere series waarom andersom dan wel :P De missie is geheim en blijkbaar geen onderdeel van algemene kennis in starfleet, misschien alleen voor de hoogste admiralen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:54:06 #257
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174643463
Archer natuurlijk. O+.

Of gewoon niemand.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174643575
Niemand zou in de tijdlijn passen, behalve misschien een piepjonge kirk en austeraard Archer. Toch lijkt het me niet passend.
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2017 @ 10:02:57 #259
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174643635
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 06:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat hoor ik vaker.
Echter, jongere generaties kennen die "luchtere" kant niet en misschien is die na de Koude Oorlog ook voor oudere Trekkies minder relevant, minder relativerend.
Verder heeft bingewatchen de opbouw van veel series ingrijpend veranderd, met meer focus op karakterontwikkeling en het overkoepelende verhaal (in plaats van "alien of the week").
DS9 was anders uitermate geschikt voor bingewatching. Daar zat karakterontwikkeling, zelfs van secundaire personages en een overkoepelend verhaal al heel sterk in.
Wie van de niet main-cast kun je noemen uit TOS? Nurse Chapel, maar verder?
En TNG? Ro Laren, Guinan, Alexander Rozhenko, O'Brien, eventueel Q en Kurn ofzo
Voyager, daar had je Ceska, die Borg kinderen
Enterprise, behalve Shran, die admiraal en de majoor in S3 kan ik me niets bedenken

DS9: Garak, Rom, Nog, Gowron, female Shapeshifter, Weyoun, Grand Nagus, Dukat, Tora Ziyal, Keiko O'Brien, Damar, Kai Winn, Vedek Bareil, Moogie, Leeta en natuurlijk Morn
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2017 @ 10:04:36 #260
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174643667
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:00 schreef NanKing het volgende:
Niemand zou in de tijdlijn passen, behalve misschien een piepjonge kirk en austeraard Archer. Toch lijkt het me niet passend.
Zachary Quinto als Spock, de enige logische optie
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174643672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

DS9 was anders uitermate geschikt voor bingewatching. Daar zat karakterontwikkeling, zelfs van secundaire personages en een overkoepelend verhaal al heel sterk in.
Wie van de niet main-cast kun je noemen uit TOS? Nurse Chapel, maar verder?
En TNG? Ro Laren, Guinan, Alexander Rozhenko, O'Brien, eventueel Q en Kurn ofzo
Voyager, daar had je Ceska, die Borg kinderen
Enterprise, behalve Shran, die admiraal en de majoor in S3 kan ik me niets bedenken

DS9: Garak, Rom, Nog, Gowron, female Shapeshifter, Weyoun, Grand Nagus, Dukat, Tora Ziyal, Keiko O'Brien, Damar, Kai Winn, Vedek Bareil, Moogie, Leeta en natuurlijk Morn
Vergeet bij TNG & DS9 Lwaxana Troi, daughter of the Fifth House, holder of the Sacred Chalice of Rixx, heir to the Holy Rings of Betazed niet :7
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2017 @ 10:05:37 #262
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174643688
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:05 schreef STING het volgende:

[..]

Vergeet bij TNG Lwaxana Troi, daughter of the Fifth House, holder of the Sacred Chalice of Rixx, heir to the Holy Rings of Betazed niet :7
Je hebt helemaal gelijk, en Lursa en B'Tor
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174643732
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, en Lursa en B'Tor
Oh, en Barclay natuurlijk TNG/VOY O+
pi_174643733
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Zachary Quinto als Spock, de enige logische optie
Ach natuurlijk. Dat zie ik nog wel gebeuren.
Hij zou eik al bij star fleet moeten zijn in deze tijdlijn.
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2017 @ 10:08:45 #265
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174643756
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:07 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ach natuurlijk. Dat zie ik nog wel gebeuren.
Hij zou eik al bij star fleet moeten zijn in deze tijdlijn.
Ja, dat klopt. The Cage speelt zich rond dezelfde tijd af.
Daarbij werd dat ook duidelijk in de laatste aflevering, gesprek tussen Sarek en Michael
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174643760
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:07 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ach natuurlijk. Dat zie ik nog wel gebeuren.
Hij zou eik al bij star fleet moeten zijn in deze tijdlijn.
Klopt.

SPOILER: laatste episode spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 10:11:12 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174643801
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wie van de niet main-cast kun je noemen uit TOS? Nurse Chapel, maar verder?
Yeoman Rand, Fenton Mudd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2017 @ 10:12:14 #268
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174643819
quote:
2s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Yeoman Rand, Fenton Mudd
Rand had ik inderdaad moeten noemen. Maar het verschil is heel duidelijk, en dat was het punt wat ik wilde maken. Eigenlijk is DS9 een vroege poging om aan binge-watching en karakterontwikkeling te doen. Babylon 5 deed het ook. Twin Peaks ging hun al voor. Maar dat waren unicums in de jaren 90.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174643948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. The Cage speelt zich rond dezelfde tijd af.
Daarbij werd dat ook duidelijk in de laatste aflevering, gesprek tussen Sarek en Michael
Ik herkijk atm Tng en tussen vorige week maandag en afgelopen maandag was de aflevering waar Sarek dood ging, ik was afgelopen maandag helemaal confuus. :')
Ik was er een paar minuten van overtuigd dat de eerste scene met sarek een terugblik was :D.

Ergo, soms lopen alle star treks een beetje door mekaar bij mij.
ijs_beer fan!
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 10:19:43 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174643957
Vind dat trouwens nog één van de grootste misstappen van de hele star trek franchise dat ze die film tijdlijn hebben gecreëerd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174643959
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:09 schreef STING het volgende:

[..]

Klopt.

SPOILER: laatste episode spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-verkeerd gelezen-
ijs_beer fan!
pi_174643988
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:19 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik herkijk atm Tng en tussen vorige week maandag en afgelopen maandag was de aflevering waar Sarek dood ging, ik was afgelopen maandag helemaal confuus. :')
Ik was er een paar minuten van overtuigd dat de eerste scene met sarek een terugblik was :D.

Ergo, soms lopen alle star treks een beetje door mekaar bij mij.
Net ook TNG helemaal gebingerewatched O+
Inderdaad dus ook recentelijk twee afleveringen met de oude Sarek ;)
pi_174644126
Welke films kun je allemaal kijken als je bij tngse5 bent?
Ik kijk met mijn vriendin die ik eindelijk zover heb na jaren star trek ophemelen en zeggen "probeer t toch gewoon als je t niks vindt kijken we niet maar probeer t gewoon."
(met voy begonnen trouwens want dat leek me het meest toegankelijke)
8-) 8-)
ijs_beer fan!
pi_174644164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:30 schreef NanKing het volgende:
Welke films kun je allemaal kijken als je bij tngse5 bent?
Ik kijk met mijn vriendin die ik eindelijk zover heb na jaren star trek ophemelen en zeggen "probeer t toch gewoon als je t niks vindt kijken we niet maar probeer t gewoon."
(met voy begonnen trouwens want dat leek me het meest toegankelijke)
8-) 8-)
Hoe bedoel je welke films?
Qua chronologische volgorde is het ST5,ST6,TNG,ST7, etc.
pi_174644366
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:30 schreef NanKing het volgende:
Welke films kun je allemaal kijken als je bij tngse5 bent?
Ik kijk met mijn vriendin die ik eindelijk zover heb na jaren star trek ophemelen en zeggen "probeer t toch gewoon als je t niks vindt kijken we niet maar probeer t gewoon."
(met voy begonnen trouwens want dat leek me het meest toegankelijke)
8-) 8-)
Volgens mij spelen alle vier TNG films (begint met Generations) na het laatste seizoen van TNG.

Alle films voor Generations draaien om de TOS crew en spelen na het laatste seizoen van TOS (volgens mij).

Overigens blijft TOS film The Undiscovered Country mijn favoriet, gevolgd door TNG film First Contact.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2017 @ 10:42:23 #277
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174644377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:30 schreef NanKing het volgende:
Welke films kun je allemaal kijken als je bij tngse5 bent?
Ik kijk met mijn vriendin die ik eindelijk zover heb na jaren star trek ophemelen en zeggen "probeer t toch gewoon als je t niks vindt kijken we niet maar probeer t gewoon."
(met voy begonnen trouwens want dat leek me het meest toegankelijke)
8-) 8-)
Chronologie?
Enterprise, Discovery, TOS, films 1 t/m 6, TNG, DS9 start in TNG S6

TNG S6/DS9 S1
TNG S7/DS9 S2
Generations (film 7)/DS9 S3/VOY S1
DS9 S4/VOY S2
First Contact (film 8)/DS9 S5/VOY S3
DS9 S6/VOY S4
Insurrection (film 9)/DS9 S7/VOY S5
Voyager S6 en S7
Nemesis (film 10)

De nieuwe Star Trek films zijn een alternatieve timeline, rondom de tijd van Discovery en TOS
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174644521
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Chronologie?
Enterprise, Discovery, TOS, films 1 t/m 6, TNG, DS9 start in TNG S6

TNG S6/DS9 S1
TNG S7/DS9 S2
Generations (film 7)/DS9 S3/VOY S1
DS9 S4/VOY S2
First Contact (film 8)/DS9 S5/VOY S3
DS9 S6/VOY S4
Insurrection (film 9)/DS9 S7/VOY S5
Voyager S6 en S7
Nemesis (film 10)

De nieuwe Star Trek films zijn een alternatieve timeline, rondom de tijd van Discovery en TOS
Mooie lijst danku! Ik bedoelde de oude films. Omdat we nog een paar seizoenen tng hebben weet of wist ik niet wat ik kan kijken zonder de rest van de serie te spoileren voor mijn vriendin. Nog even doorkijken dus en dan gewoon first contact (was volgens mij ook mijn eerstr film).
ijs_beer fan!
pi_174644559
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:49 schreef NanKing het volgende:

[..]

Mooie lijst danku! Ik bedoelde de oude films. Omdat we nog een paar seizoenen tng hebben weet of wist ik niet wat ik kan kijken zonder de rest van de serie te spoileren voor mijn vriendin. Nog even doorkijken dus en dan gewoon first contact (was volgens mij ook mijn eerstr film).
De eerste film na TNG S7 is dus Star Trek: Generations (deel 7), die daarna gevolgd wordt door Star Trek: First Contact. Er spelen geen films af tijdens TNG. (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Babylon 5)
pi_174644639
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:51 schreef STING het volgende:

[..]

De eerste film na TNG S7 is dus Star Trek: Generations (deel 7), die daarna gevolgd wordt door Star Trek: First Contact. Er spelen geen films af tijdens TNG. (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Babylon 5)
Stel je voor dat ik nu Nemesis met dr kijk dan weet ze t al van data, en dat soort spoilers wil ik voorkomen :p. Het enige wat ik ooit gespoilerd heb is datas gevoelschip en jordy's visor.
Ik wacht gewoon tot we klaar zijn met tng ^O^
ijs_beer fan!
pi_174644664
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:56 schreef NanKing het volgende:

[..]

Stel je voor dat ik nu Nemesis met dr kijk dan weet ze t al van data, en dat soort spoilers wil ik voorkomen :p. Het enige wat ik ooit gespoilerd heb is datas gevoelschip en jordy's visor.
Ik wacht gewoon tot we klaar zijn met tng ^O^
Haha, zo zou ik het ook doen ja :P

Al kun je Nemesis misschien ook gewoon maar beter overslaan :@
pi_174644688
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:58 schreef STING het volgende:

[..]

Haha, zo zou ik het ook doen ja :P

Al kun je Nemesis misschien ook gewoon maar beter overslaan :@
Vind je? Ik vond nemesis echt tof :@
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2017 @ 11:03:59 #283
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174644757
Ik zou na S7 echt Generations eerst kijken, ivm einde van Enterprise D, daarna First Contact
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174644839
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik zou na S7 echt Generations eerst kijken, ivm einde van Enterprise D, daarna First Contact
:Y
  woensdag 25 oktober 2017 @ 11:17:49 #285
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_174645082
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik zou na S7 echt Generations eerst kijken, ivm einde van Enterprise D, daarna First Contact
mooie spoiler
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_174645185
Ik kijk nog elke week, maar de serie heeft me nog steeds niet te pakken.
pi_174645307
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik zou na S7 echt Generations eerst kijken, ivm einde van Enterprise D, daarna First Contact
Ok! Doe ik.

Danku heren voor de input O+
ijs_beer fan!
pi_174645370
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:59 schreef NanKing het volgende:

[..]

Vind je? Ik vond nemesis echt tof :@
Ik vond het beetje een rip-off van ST6 :P
pi_174645577
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:22 schreef Odaiba het volgende:
Ik kijk nog elke week, maar de serie heeft me nog steeds niet te pakken.
Bedankt Hans
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174645636
quote:
Scott Bakula reist ala Quantum Leap terug naar de eerste aflevering en schopt de Klingons uit de serie.
pi_174645641
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bedankt Hans
?
pi_174682599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:41 schreef Odaiba het volgende:

[..]

?
Laat hem maar, hij is niet helemaal 100%. Begin maar ook niet over homo's, dan zie je echt goed dat hij instabiel is.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174682731
Ik zit net de eerste aflevering van Enterprise te kijken. En wat zien we daar in de 2e scene een Klingon, van het TNG type. Nou was dat natuurlijk al een kleine breuk met het TOS type maar al helemaal met het Discovery type...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174684667
Net TNG S3 A3 gekeken. De Douwd is een supermachtig volk dat bijna net zo machtig is als de Q.
pi_174684839
Ik kan mij een aflevering TNG herinneren dat Worf zich ooit voordeed als mens. Of was het Riker met modificaties. ik kreeg vage flashbacks door de nieuwe Discovery recruut
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:27:09 #296
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174688692
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 23:25 schreef Karstman het volgende:
Ik zit net de eerste aflevering van Enterprise te kijken. En wat zien we daar in de 2e scene een Klingon, van het TNG type. Nou was dat natuurlijk al een kleine breuk met het TOS type maar al helemaal met het Discovery type...
Enterprise wist in S4 heel mooi duidelijk te maken waarom de TOS Klingons er anders uitzien. Erg goed gedaan
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:43:18 #297
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_174688971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Enterprise wist in S4 heel mooi duidelijk te maken waarom de TOS Klingons er anders uitzien. Erg goed gedaan
Precies, ff doorkijken Karstman.
Ik ga naar huis.
pi_174689107
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Enterprise wist in S4 heel mooi duidelijk te maken waarom de TOS Klingons er anders uitzien. Erg goed gedaan
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:43 schreef nietzman het volgende:

[..]

Precies, ff doorkijken Karstman.
Volgens mij heb ik seizoen 4 nooit gehaald van Enterprise. Ik zal een poging wagen. Ben er dus gister weer aan begonnen toen ik een muntje opgooide om te bepalen of ik Voyager of Enterprise ging kijken :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:06:04 #299
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_174689417
Seizoen 3 en 4 van Enterprise blijven ijzersterk. Binnenkort zelf maar weer eens een marathon houden.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:37:31 #300
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_174689801
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Enterprise wist in S4 heel mooi duidelijk te maken waarom de TOS Klingons er anders uitzien. Erg goed gedaan
Ben het effe kwijt waarom was dat ook alweer?
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_174689814
Fin
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')