Ik ben niet vergeten dat hij in november was in elk geval.quote:Op maandag 9 oktober 2017 09:53 schreef Euribob het volgende:
Waren mensen zeker al vergeten, de Oktoberrevolutie.
Je zou bijna vergeten dat CDA ook een linkervleugel heeft/had idd.quote:
https://www.groene.nl/series/honderd-jaar-russische-revolutiequote:Op maandag 9 oktober 2017 10:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben niet vergeten dat hij in november was in elk geval.
Nee. Maar de Oktoberrevolutie vond begin november plaats. De achtste of zo uit mijn hoofd.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
https://www.groene.nl/series/honderd-jaar-russische-revolutie
De Groene niet gelezen?
Bron?quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
Hoppa, zestigduizend euro boete voor een winkelier die weigerde om open te gaan op koopzondag. Dat zal hem leren.
Kijk leuk bedrag daar liet ik wel een advocaat voor opdraven.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
Hoppa, zestigduizend euro boete voor een winkelier die weigerde om open te gaan op koopzondag. Dat zal hem leren.
Lul niet zoquote:Op maandag 9 oktober 2017 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
quote:Gronings conflict over koopzondag loopt uit de hand
De winkel dichthouden op koopzondag? Dan 500 euro boete. Dat regime geldt al een tijdje in winkelcentrum Paddepoel in Groningen. Een aantal winkeliers heeft al voor duizenden euro's aan sancties opgelegd gekregen van de Vereniging van Eigenaren van de panden.
(..)
De fietsenwinkel in Paddepoel staat al voor 60.000 euro 'in het krijt'. "Maar dat gaat niet alleen om onze weigering om op koopzondag open te gaan. Dat heeft ook te maken met de koopavond op donderdag", zegt de eigenaar. "Het speelt al sinds 2014.
Vreemd. Lijkt mij dat zo'n sanctie geen stand houdt in de rechtszaal.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)opt-uit-de-hand.html
De laatste overblijfselen van het communistische Groningen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:12 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ze zijn niet erg goed met normaal conflicten oplossen in Paddepoel. Eerst die oudjes die een boete kregen omdat ze hun eigen eten bestelden en nu dit.
Huh? Dat is wel bijzonder. Toevallig een linkje?quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is toch juist heel kapitalistischquote:Op maandag 9 oktober 2017 10:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De laatste overblijfselen van het communistische Groningen.
Idioten vindt men overal in iedere laag van de bevolking!quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Huh? Dat is wel bijzonder. Toevallig een linkje?
Edit, privaat conflict dus. Maar blijft idioot.
Mensen danwel ondernemers niet zelf laten bepalen wat ze willen eten of wanneer ze open willen?quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is toch juist heel kapitalistisch?
Een VvE is super communistisch ja.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mensen danwel ondernemers niet zelf laten bepalen wat ze willen eten of wanneer ze open willen?
Mij ook niet, maar ik ben geen jurist. Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst. En de eventuele gevolgen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
Vreemd. Lijkt mij dat zo'n sanctie geen stand houdt in de rechtszaal.
Die van mij wel. Ze laten de boel liever instorten dan er wat aan te doen waardoor mijn flat nu het uiterlijk heeft van een arbeidersflat in Metalogorsk.quote:
Als het besluit om de boete in te stellen geldig is genomen en het reglement deugt denk ik niet dat de winkelier hier onderuit komt. Wellicht dat de hoogte van de boete gematigd wordt. Maar als je volgens het reglement open moet zijn en je hebt daar ook voor getekend kun je dat niet simpelweg negeren natuurlijk.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemd. Lijkt mij dat zo'n sanctie geen stand houdt in de rechtszaal.
Gruningen?quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die van mij wel. Ze laten de boel liever instorten dan er wat aan te doen waardoor mijn flat nu het uiterlijk heeft van een arbeidersflat in Metalogorsk.
/frustratie
Deze regel is ooit ontstaan natuurlijk. Ik vind het een interessante vraag of een meerderheid van de ondernemers in een winkelcentrum kan besluiten dat de minderheid ook maar open moet op zondag, en anders een boete krijgt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als het besluit om de boete in te stellen geldig is genomen en het reglement deugt denk ik niet dat de winkelier hier onderuit komt. Wellicht dat de hoogte van de boete gematigd wordt. Maar als je volgens het reglement open moet zijn en je hebt daar ook voor getekend kun je dat niet simpelweg negeren natuurlijk.
Volgens mij kun je niet zomaar torenhoge boetes in een vrijwillige overeenkomst verwerken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als het besluit om de boete in te stellen geldig is genomen en het reglement deugt denk ik niet dat de winkelier hier onderuit komt. Wellicht dat de hoogte van de boete gematigd wordt. Maar als je volgens het reglement open moet zijn en je hebt daar ook voor getekend kun je dat niet simpelweg negeren natuurlijk.
"Maar in de huisregels van de VVE stond opeens: 'winkels moeten open, en anders volgt een boete'. Ja, daar krijg je commotie over."quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Hier al een uitspraak over hetzelfde winkelcentrum (maar nu tegen de Primera) uit sept 2016:quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Deze regel is ooit ontstaan natuurlijk. Ik vind het een interessante vraag of een meerderheid van de ondernemers in een winkelcentrum kan besluiten dat de minderheid ook maar open moet op zondag, en anders een boete krijgt.
http://www.dvhn.nl/gronin(...)depoel-21635368.htmlquote:Pandeigenaar en bestuurslid Paul Beeres van de Vereniging Van Eigenaren (VVE) daagde Gerard Platjouw van de winkel Primera voor de rechter. Beeres verhuurt zijn pand aan Platjouw, maar de winkel is op zondagen gesloten. Dat terwijl de VVE wil dat alle winkels open gaan op zondag. Platjouw kreeg boetes opgelegd, maar betaalde die niet.
Het kwam tot een rechtszaak. De rechter vindt dat de boetes terecht zijn opgelegd. Feitelijk betekent dat dat winkeliers verplicht open moeten op zondag.
Elke overeenkomst is vrijwillig. Maar het opvolgen van de reglementen van de VvE als je huurder of eigenaar bent is dat bepaald niet.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij kun je niet zomaar torenhoge boetes in een vrijwillige overeenkomst verwerken.
Bizar.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Hier al een uitspraak over hetzelfde winkelcentrum (maar nu tegen de Primera) uit sept 2016:
[..]
http://www.dvhn.nl/gronin(...)depoel-21635368.html
Als de gemeente die boete had opgelegd ging ik akkoord met je stelling maar het is de VVEquote:Op maandag 9 oktober 2017 10:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mensen danwel ondernemers niet zelf laten bepalen wat ze willen eten of wanneer ze open willen?
-edit- Ah zo. Tja, het is maar hoe je het bekijkt.
Lekker vergelijkbaar weer.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bizar.
Ik wacht met smart op een VvE die bij ruime meerderheid van stemmen besluit dat de Turkse groentenman iedere dag de toiletten mag poetsen, en anders een boete krijgt.
Moet kunnen toch?
Zo zijn die juristen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bizar.
Ik wacht met smart op een VvE die bij ruime meerderheid van stemmen besluit dat de Turkse groentenman iedere dag de toiletten mag poetsen, en anders een boete krijgt.
Moet kunnen toch?
Ja, best wel. Een meerderheid dwingt een minderheid tot iets wat ze niet willen of individueel geen belang bij hebben.quote:
Maar het instellen van winkelopeningstijden door een VvE is de normaalste zaak van de wereld, waar het specifiek targeten van één ondernemer in je huishoudelijke reglement achterlijk, discriminerend, onpraktisch en onbillijk is.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, best wel. Een meerderheid dwingt een minderheid tot iets wat ze niet willen of individueel geen belang bij hebben.
Niet als huurder. De eigenaar van de panden is op de hand van de VvE (want bestuurslid).quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:25 schreef remlof het volgende:
Je kan toch uit een VvE stappen als je het er niet mee eens bent? Of zelfs met andere pandeigenaren een eigen VvE opzetten?
Een schoonmaakrooster is ook de normaalste zaak van de wereld.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar het instellen van winkelopeningstijden door een VvE is de normaalste zaak van de wereld, waar het specifiek targeten van één ondernemer in je huishoudelijke reglement achterlijk, discriminerend, onpraktisch en onbillijk is.
Ik dacht dat er ook kleine ondernemers tussen zitten die zelf eigenaar van het pand zijn en dat juist die problemen met deze maatregel hebben?quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet als huurder. De eigenaar van de panden is op de hand van de VvE (want bestuurslid).
Die primera-eigenaar was een huurder, verder zie ik er niets over. Maar ik stel me zo voor dat het winkelcentrum maar één of enkele eigenaren heeft (dat maakt ook het wijzigen van de reglementen makkelijk natuurlijk).quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik dacht dat er ook kleine ondernemers tussen zitten die zelf eigenaar van het pand zijn en dat juist die problemen met deze maatregel hebben?
Dat zou kunnen, maar ik hoorde hier alleen over vanochtend op Radio 1 en daar had men het toch echt over kleine zelfstandigen die niet zomaar extra personeel konden aannemen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die primera-eigenaar was een huurder, verder zie ik er niets over. Maar ik stel me zo voor dat het winkelcentrum maar één of enkele eigenaren heeft (dat maakt ook het wijzigen van de reglementen makkelijk natuurlijk).
Dat snap ik, maar een kleine zelfstandige huurt natuurlijk gewoon zijn pand doorgaans.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik hoorde hier alleen over vanochtend op Radio 1 en daar had men het toch echt over kleine zelfstandigen die niet zomaar extra personeel konden aannemen.
En kennelijk kan de verhuurder dan eenzijdig de voorwaarden van dat contract aanpassen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar een kleine zelfstandige huurt natuurlijk gewoon zijn pand doorgaans.
Het reglement van de VvE kan inderdaad aangepast worden zonder instemming van de huurder. Zou ook nogal onwerkbaar worden als dat niet zo was. Het is een Vereniging van Eigenaren, hè.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En kennelijk kan de verhuurder dan eenzijdig de voorwaarden van dat contract aanpassen.
Oh ja, dat zal natuurlijk. Ik ben niet zo thuis in de middenstand. Maar dan worden ze dus wel flink genaaid door de verhuurder. Die had dat dan volgens mij ook in het huurcontract moeten zetten.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar een kleine zelfstandige huurt natuurlijk gewoon zijn pand doorgaans.
Het zal je verbazen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat maakt het wel bijzonder inderdaad.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En kennelijk kan de verhuurder dan eenzijdig de voorwaarden van dat contract aanpassen.
Ha, Paddepoel, altijd ellende met winkelcentra met verdeeld eigendom.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Hier al een uitspraak over hetzelfde winkelcentrum (maar nu tegen de Primera) uit sept 2016:
[..]
http://www.dvhn.nl/gronin(...)depoel-21635368.html
Is gewoon artikel 6.4 van een standaard huurovereenkomst cf artikel 7:290 BW.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoezo, dat mag in het stadscentrum tegenwoordig toch ook?quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is gewoon artikel 6.4 van een standaard huurovereenkomst cf artikel 7:290 BW.
Zou een lekkere boel worden als huurders zelf hun eigen openingstijden in een winkelcentrum bepalen.
Niet per definitie; hier zullen ook enkele ondernemers hun eigen winkel hebben.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In een groot overdekt winkelcentrum als Paddepoel gok ik dat het veelal huurders zijn.
Allereerst is een stadscentrum is geen overdekt en planmatig winkelcentrum.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoezo, dat mag in het stadscentrum tegenwoordig toch ook?
Geen ideequote:Op maandag 9 oktober 2017 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
Koffie. Eindelijk. Dus, hoe ziet de regering er nu uit?
Maar dat zal dan vaak om de grotere partijen als de supermarkten gaan. Voor de fietsenmaker zal dit er meestal niet in zitten.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet per definitie; hier zullen ook enkele ondernemers hun eigen winkel hebben.
Zoals ik al zei; verdeeld eigendom is ellende, ken een jongen die er een scriptie over heeft geschreven en dit soort centra presteren gewoon slechter dan iets dat van één eigenaar is.
De poppetjes zijn nog niet bekend, enkel de plannen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
Koffie. Eindelijk. Dus, hoe ziet de regering er nu uit?
Welke partijen krijgen 'we'?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:05 schreef remlof het volgende:
[..]
De poppetjes zijn nog niet bekend, enkel de plannen.
Waarschijnlijk hebben ze over deze act 3 maanden nagedacht.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
Lekker spontaan.
Eerst Rutte naar buiten,
10 seconden later Buma & Pechtold tegelijk
en nog 15 seconden later Segers erachteraan. Om de verhoudingen in het nieuwe kabinet maar vast goed weer te geven.
"Rechts met den Bijbel" vond ik ook wel sterk. Dat was volgens mij ook van Asscher.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of zoals Asscher het noemt, ieder voor zich en god voor ons allen
Leuk gevonden, dat wel
Droeg Segers ook de paperassen van de rest?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
Lekker spontaan.
Eerst Rutte naar buiten,
10 seconden later Buma & Pechtold tegelijk
en nog 15 seconden later Segers erachteraan. Om de verhoudingen in het nieuwe kabinet maar vast goed weer te geven.
Eigenlijk waren ze na vier weken al klaar met alle andere punten.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze over deze act 3 maanden nagedacht.
Maar om nou te zeggen dat het regeerakkoord zoveel anders was geweest als de PvdA aan tafel had gezeten...quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
"Rechts met den Bijbel" vond ik ook wel sterk. Dat was volgens mij ook van Asscher.
Voorschot op het plan om alle schoolklassen verplicht naar de TK te sturen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:13 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Pechtold moet weer even slijmen bij de jeugd...
Met hun huidige 9 zetels niet nee, met een sterke PvdA was het natuurlijk wel een stuk minder rechts geworden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar om nou te zeggen dat het regeerakkoord zoveel anders was geweest als de PvdA aan tafel had gezeten...
Denk je? De vorige keer had de PvdA er 38 en ik zie niet zo veel (hoofd)zaken waar de PvdA er "linkser" was geweest dan het nu is.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Met hun huidige 9 zetels niet nee, met een sterke PvdA was het natuurlijk wel een stuk minder rechts geworden.
Bij Rutte II werd er nog genivelleerd, dat zal bij Rutte III echt niet het geval zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Denk je? De vorige keer had de PvdA er 38 en ik zie niet zo veel (hoofd)zaken waar de PvdA er "linkser" was geweest dan het nu is.
Da's wel waar maar de realiteit is dat nog verder nivelleren geen positieve uitwerkingen meer heeft, volgens mij.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij Rutte II werd er nog genivelleerd, dat zal bij Rutte III echt niet het geval zijn.
Dit zal Asscher niet met je eens zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's wel waar maar de realiteit is dat nog verder nivelleren geen positieve uitwerkingen meer heeft, volgens mij.
Achteraf mischien tijdens de campagne, maar dat was makkelijk en kwam dan ook faliekant verkeerd over, tijdens de regeringsperiode was dat toch wel een ander verhaal.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit zal Asscher niet met je eens zijn.
Die is toch echt wel linkser gebleken dan Samsom.
Mooi, zo te zien krijgt de gediscrimineerde witte man van middelbare leeftijd tóch weer de kansquote:
Wij, de witte man van middelbare leeftijd, hebben het anders wel heel zwaar, hoor!quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mooi, zo te zien krijgt de gediscrimineerde witte man van middelbare leeftijd tóch weer de kans
Ja, daarom! Heb je toch een paar mooie role models nuquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij, de witte man van middelbare leeftijd, hebben het anders wel heel zwaar, hoor!
Smaakte de ossenhaas? Was ie netjes á point?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij, de witte man van middelbare leeftijd, hebben het anders wel heel zwaar, hoor!
Ik ben dan ook hele-maal gelukkig, natuurlijkquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, daarom! Heb je toch een paar mooie role models nu
Uitstekend zelfsquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Smaakte de ossenhaas? Was ie netjes á point?
Hebben ze 't al over het lage BTW-tarief gehad?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:45 schreef Tchock het volgende:
Bij Radio 1 wordt gedaan alsof de hervormingen rond het eigenwoningforfait neerkomen op een genocide.
Ik luister niet, maar ik gok dat degene die dat zegt over een plofkop en een VVD-lidmaatschap beschikt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:45 schreef Tchock het volgende:
Bij Radio 1 wordt gedaan alsof de hervormingen rond het eigenwoningforfait neerkomen op een genocide.
Ach ja, wat is het moderne leven zonder ridicule overdrijving?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:45 schreef Tchock het volgende:
Die is bijna klaar. Rutte III zal die afronden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:46 schreef motorbloempje het volgende:
Maar er is toch al genocide gaande? van de witte man/mensch?
Ironisch, want mijn kwalificatie "genocide" was ook een ridicule overdrijving.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach ja, wat is het moderne leven zonder ridicule overdrijving?
Met een feestje?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Die is bijna klaar. Rutte III zal die afronden.
Het andere 'hallmark' van onze tijd, ironiequote:Op maandag 9 oktober 2017 11:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ironisch, want mijn kwalificatie "genocide" was ook een ridicule overdrijving.
En senioren met een AOWtje moeten nu sparen om een brood te kunnen kopen met dat 9%-tariefquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:47 schreef Tchock het volgende:
Ouderen worden dubbel genaaid! Want ze profiteren niet van verlaging IB en hebben lage eigenwoningschuld. En dat afbouwen in 20 jaar zal wel weer 5 jaar worden. Dubbel gepakt etc!!
Transgender queer non-genderconform biseksuele vrouwen! Ofzo.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen toegangelijk voor vrouwen en minderheden, natuurlijk
Ook die zijn ongetwijfeld welkom.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Transgender queer non-genderconform biseksuele vrouwen! Ofzo.
Wat toevallig, dat is precies waar ik me mee identificeer.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Transgender queer non-genderconform biseksuele vrouwen! Ofzo.
Thanks for oversharingquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:50 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik voel een enorme drol opkomen.
Hier wordt het gewoon gebrachtquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lekker subtiele hint, pom, nou,ok, ik ga wel weer koffie zetten
Je bent er al.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:50 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik voel een enorme drol opkomen.
Tja...ik ben dan ook een niet-werkzame blanke middelbare man, je weet wel, de groep die altijd in het verdomhoekje zit en gediscrimineert wordquote:
Bakkers moeten maar eens efficiënter gaan werken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
En senioren met een AOWtje moeten nu sparen om een brood te kunnen kopen met dat 9%-tarief
Laat de EU daar eens een wet voor maken!quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Bakkers moeten maar eens efficiënter gaan werken.
Het huurwaardeforfait is wel een van de grootste fiscale gedrochten wat mij betreft. Deels terechte klacht zodoende.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:47 schreef Tchock het volgende:
Ouderen worden dubbel genaaid! Want ze profiteren niet van verlaging IB en hebben lage eigenwoningschuld. En dat afbouwen in 20 jaar zal wel weer 5 jaar worden. Dubbel gepakt etc!!
D66/CU is natuurlijk niet rechts.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
"Rechts met den Bijbel" vond ik ook wel sterk. Dat was volgens mij ook van Asscher.
D66 hangt economisch gezien wel iets rechts van het midden. CU is inderdaad conservatief links, maar die hebben maar 5 zetels.quote:
Mooi ja, de achterban van de VVD roert zich al om dit onderwerp weg te onderhandelen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:47 schreef Tchock het volgende:
Met een laag BTW-tarief van 9% ipv 6 gaat dat brood zomaar ¤0,81 kostenquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:08 schreef Perrin het volgende:
Dat worden lange rijen voor de kassa als het brood in de aanbieding is:
[ afbeelding ]
Nou en. Fuck ouderen. Lekker euthanaseren, die uitzuigers.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:47 schreef Tchock het volgende:
Laten we ze wel recyclen dan. Lampenkappen van maken enzo.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou en. Fuck ouderen. Lekker euthanaseren, die uitzuigers.
Lijken wel van die onderzetters van de Ikea.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:08 schreef Perrin het volgende:
Dat worden lange rijen voor de kassa als het brood in de aanbieding is:
[ afbeelding ]
Je zal maar een afbetaalde woning hebben en dan miepen om het EWF.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou en. Fuck ouderen. Lekker euthanaseren, die uitzuigers.
CU is van nature juist vrij rechts. Vanouds ook onderdeel van klein Christelijk rechts. Wat milieupuntjes of niet standaard boos op buitenlanders zijn maken een partij niet zomaar links.quote:
Ja, maar....HULLIE!quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je zal maar een afbetaalde woning hebben en dan miepen om het EWF.
Die (gemiddeld) 1400 per jaar hakt er wel in, natuurlijk. Toch 116 euro per maand aan fictieve huur.
Daar lijkt tegenwoordig de scheiding tussen links en rechts wel te liggen als ik sommige users hier mag geloven.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
CU is van nature juist vrij rechts. Vanouds ook onderdeel van klein Christelijk rechts. Wat milieupuntjes of niet standaard boos op buitenlanders zijn maken een partij niet zomaar links.
Pas jij Wikipedia aan?quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
CU is van nature juist vrij rechts. Vanouds ook onderdeel van klein Christelijk rechts. Wat milieupuntjes of niet standaard boos op buitenlanders zijn maken een partij niet zomaar links.
quote:De ChristenUnie wordt sinds haar ontstaan met enige regelmaat als links bestempeld, in tegenstelling tot haar voorgangers GPV en RPF, die vaak samen met de SGP tot klein christelijk rechts werden gerekend. Rouvoet distantieert zich echter van het links-rechtsdenken en bestempelt zijn partij liever als "christelijk-sociaal".
Over een jaar of vijf heb ik de nobelprijs voor economische geschiedenis.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:26 schreef Euribob het volgende:
De nep-Nobelprijs voor de Economie gaat naar een psycholoog. Kon erger.
Op een huis van 8 ton legt het pas zoden aan de dijk.quote:
Wij begrijpen dat blijkbaar beter als de VVD achterban. Dat doet wel vragen rijzen over wat de VVD achterban is, eigenlijk en hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om een huis van 8 ton zonder hypotheek te krijgen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Op een huis van 8 ton legt het pas zoden aan de dijk.
Ca. 6000 per jaar, oftewel een kleine 500 euro fictieve huur.
Zouden zulke mensen geen huurtoeslag kunnen aanvragen als hun inkomen aanleiding geeft om voor het EWF inkomensondersteuning te vragen?
Dat laatste is toch niet zo heel moeilijk?quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij begrijpen dat blijkbaar beter als de VVD achterban. Dat doet wel vragen rijzen over wat de VVD achterban is, eigenlijk en hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om een huis van 8 ton zonder hypotheek te krijgen.
Ok, ik was even de idiotie van de Amsterdamse huizenmarkt vergetenquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat laatste is toch niet zo heel moeilijk?
Men kope een huis in 1980 in Amsterdam Zuid voor 300.000 gulden.
Men neme een lineaire hypotheek en in 2010 is men eigenaar van een huis van 8 ton.
Met die logica is GroenLinks een radicale, communistische, christelijk-pacifistische partij.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Goed verhaal wel. Twee christelijke rechtse partijen fuseren en zijn daarna spontaan links.
Ook in andere steden is het mogelijk.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, ik was even de idiotie van de Amsterdamse huizenmarkt vergeten
Conclusie: juristen kunnen beter geen Venn diagrammen bouwen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:44 schreef Tchock het volgende:
Ik heb ook een diagrammetje gemaakt.
[ afbeelding ]
In welke wet staat dat?quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Conclusie: juristen kunnen beter geen Venn diagrammen bouwen.
Dat zijn ze toch ook?quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Met die logica is GroenLinks een radicale, communistische, christelijk-pacifistische partij.
Jesseph Christus Stalin Ghandi?quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:52 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zijn ze toch ook?
Met Klaver als Jesus.
Moeder Therejesseph Christus Stalin Ghandi Klaver de barmhartige.quote:
Sta al je spullen af aan het collectief, want anders mag je (m/v) op voettocht met een kruis op je schouder naar de Goelag als je lief bent geweest. Jajaquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:54 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Moeder Therejesseph Christus Stalin Ghandi Klaver de barmhartige.
Afgekort, de Jessiasquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:54 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Moeder Therejesseph Christus Stalin Ghandi Klaver de barmhartige.
En terugkeren als vluchtelingquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sta al je spullen af aan het collectief, want anders mag je (m/v) op voettocht met een kruis op je schouder naar de Goelag als je lief bent geweest. Jaja
Dat is niet erg genderneutraal van zher.quote:
Eigenlijk alleen die twee miljard die naar ouderenzorg gaat, die is wel leuk.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:59 schreef GSbrder het volgende:
Is de rest van de SC trouwens ook zo blij met het regeerakkoord?
Ben erg in m'n nopjes, tot nu toe weinig gehoord waar ik niet tevreden mee ben.
Dat was toch de Truuk van van Rijn?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen die twee miljard die naar ouderenzorg gaat, die is wel leuk.
Mogen dezelfde ouderen direct één miljard via de EWF afstaan aan de schatkist.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen die twee miljard die naar ouderenzorg gaat, die is wel leuk.
Ik ben verdeeld. Vind de hervorming van de integratieprocedure heel goed, in de belastingmaatregelen zitten goede en slechte dingen. Maar ik wacht nog op het gehele regeerakkoord. Wat ze op milieu willen gaan doen vind ik erg belangrijk en daar is nog vrijwel niets over uitgelekt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:59 schreef GSbrder het volgende:
Je moet wat als je Nigel heet en single bentquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:04 schreef KetchupFTW het volgende:
Ben vooral blij met de genderneutraliteit.
Ach, 1000 euro mislopen op je studieschuld, who cares.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben verdeeld. Vind de hervorming van de integratieprocedure heel goed, in de belastingmaatregelen zitten goede en slechte dingen. Maar ik wacht nog op het gehele regeerakkoord. Wat ze op milieu willen gaan doen vind ik erg belangrijk en daar is nog vrijwel niets over uitgelekt.
De verlaging van het collegegeld met ¤1000 euro voor het eerste studiejaar die er waarschijnlijk aankomt is wel echt een enorme fuck you voor studenten die dat net mislopen maar wel de klap van het leenstelsel hebben gehad. De generatie 2013-2018 zeg maar.
Voor mij 2000quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben verdeeld. Vind de hervorming van de integratieprocedure heel goed, in de belastingmaatregelen zitten goede en slechte dingen. Maar ik wacht nog op het gehele regeerakkoord. Wat ze op milieu willen gaan doen vind ik erg belangrijk en daar is nog vrijwel niets over uitgelekt.
De verlaging van het collegegeld met ¤1000 euro voor het eerste studiejaar die er waarschijnlijk aankomt is wel echt een enorme fuck you voor studenten die dat net mislopen maar wel de klap van het leenstelsel hebben gehad. De generatie 2013-2018 zeg maar.
Helemaal mee eens. Maar ja, was het maar zo makkelijk.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:08 schreef richolio het volgende:
Als het kabinet nou slim is geven ze toch toe aan het sleepwet gedoe? Althans, dat zou je denken. Dan win je meteen veel vertrouwen en je kan alweer voorstellen welke shitstorm over hun heen komt negeren ze de uitkomst van het referendum. En dat terwijl het terugdraaien van die wet voor geen enkele partij echt grote nadelen/gevolgen heeft (in het kabinet)
Vertrouwen van wie winnen ze daarmee? De tegenstemmers zitten vermoedelijk niet in hun doelgroep.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:08 schreef richolio het volgende:
Als het kabinet nou slim is geven ze toch toe aan het sleepwet gedoe? Althans, dat zou je denken. Dan win je meteen veel vertrouwen en je kan alweer voorstellen welke shitstorm over hun heen komt negeren ze de uitkomst van het referendum. En dat terwijl het terugdraaien van die wet voor geen enkele partij echt grote nadelen/gevolgen heeft (in het kabinet)
Punten scoren bij de schreeuwoppositie kan ook nooit kwaad toch?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vertrouwen van wie winnen ze daarmee? De tegenstemmers zitten vermoedelijk niet in hun doelgroep.
Jap. Heel erg jammer.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:09 schreef Tchock het volgende:
Zoals het nu klinkt gaat de onderklasse er weinig of in elk geval het minst op vooruit, samen met de ouderen. Hoewel dat gezien recente jaren economisch misschien te verantwoorden is, vrees ik een beetje dat het voer is voor populisme van partijen als SP, PVV, 50plus, etc.
Je gaat pas een begroting van deze regering zien in September 2018, kan nog veel veranderen voordien.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:10 schreef eriksd het volgende:
Ik weet het nog niet op fiscaal gebied. Hoop losse flodders maar een coherente lijn ontbreekt.
Het lijkt veel uitwisselen. Hier een klein plusje, daar een klein minnetje, netto nul. Zonder al te veel visie op de meeste punten.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:10 schreef eriksd het volgende:
Ik weet het nog niet op fiscaal gebied. Hoop losse flodders maar een coherente lijn ontbreekt.
Martin "De Vos" van Reijnaerde bedoel je? Held die vent.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was toch de Truuk van van Rijn?
Weet ik niet, ik heb niet het idee dat de schreeuwoppositie veel meer doet dan schreeuwen en altijd wel weer een ander vehikel paraat heeft staan.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Punten scoren bij de schreeuwoppositie kan ook nooit kwaad toch?
Eindelijk zitten de betalende mensen een keer aan de goede kant van de streep. Niks mis mee, toch?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:09 schreef Tchock het volgende:
Zoals het nu klinkt gaat de onderklasse er weinig of in elk geval het minst op vooruit, samen met de ouderen. Hoewel dat gezien recente jaren economisch misschien te verantwoorden is, vrees ik een beetje dat het voer is voor populisme van partijen als SP, PVV, 50plus, etc.
Oh, volledig eens, van Rijn heeft een fantastisch stukje werk geleverd, daar mag best een standbeeld voor komen tezijnertijd.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Martin "De Vos" van Reijnaerde bedoel je? Held die vent.
Dat lijkt me nogal naïef. Verder blijf ik bij wat ik zei, economisch is het te verantwoorden maar het voedt populisme. Dat er voor de doelgroep niets mis mee is is daarvoor niet zo relevant.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eindelijk zitten de betalende mensen een keer aan de goede kant van de streep. Niks mis mee, toch?
Ik denk dat het een gecalculeerd risico is. En anders gooi je ze later nog een bot toe.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal naïef. Verder blijf ik bij wat ik zei, economisch is het te verantwoorden maar het voedt populisme. Dat er voor de doelgroep niets mis mee is is daarvoor niet zo relevant.
Als het alternatief is om naar het geschreeuw van de onredendabelen je oren te laten hangen die sowieso nooit tevreden gaan zijn want er zijn altijd mensen die meer hebben dan zij vind ik dat prima, ja.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eindelijk zitten de betalende mensen een keer aan de goede kant van de streep. Niks mis mee, toch?
Beetje jammer voor jou dat de bijdrage van de leraren voornamelijk niet-monetair is. Zie je desondanks niets terug van al je inzet.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, de onderklasse maakt al lang niet meer de bulk uit van SP/PVV/FvD/50 Plus.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:09 schreef Tchock het volgende:
Maar de middengroep is groter dan de populistische groep die voornamelijk de onderkant vertegenwoordigd en als je die middengroep aan je kan binden sta je sterker dan als je probeert de onderkant aan je te binden, denk ik.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal naïef. Verder blijf ik bij wat ik zei, economisch is het te verantwoorden maar het voedt populisme. Dat er voor de doelgroep niets mis mee is is daarvoor niet zo relevant.
Dividendbelasting voor bronbelasting op royalty's en rente.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:10 schreef eriksd het volgende:
Ik heb de extra vakantie al geboekt dit weekend dankzij Rutte en Pechtold.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, de onderklasse maakt al lang niet meer de bulk uit van SP/PVV/FvD/50 Plus.
Het is de middenklasse die moet worden weggehaald bij die partijen, met name de laatste drie.
Als de belastingtarieven omlaag gaan, dan profiteren ze daar harder van dan de bovenklasse omdat ze ook in een lagere schijf HRA ontvangen. Verwacht dat iemand met een modaal inkomen het wel voelt als er straks nog maar 37.9% i.p.v. 42% wordt geheven op z'n inkomen, de voorlopige bronnen hebben het over 1.200 euro netto meer per jaar voor iemand met 40k aan inkomen.
Voor 2019?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb de extra vakantie al geboekt dit weekend dankzij Rutte en Pechtold.
Daar heeft de Nederlandse economie weer niets aan.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb de extra vakantie al geboekt dit weekend dankzij Rutte en Pechtold.
Het gaat in 2018 al in tochquote:
Landal is prima toch?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar heeft de Nederlandse economie weer niets aan.
Koopt allen Nederlandsche waar, ook bij 9%.
Dubieuze vakantiebestemming, maar vooruit.quote:
De EVP was natuurlijk wel links.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Goed verhaal wel. Twee christelijke rechtse partijen fuseren en zijn daarna spontaan links.
Het is mij nog niet duidelijk of alleenstaanden er ook op vooruitgaan.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:59 schreef GSbrder het volgende:
Prima, altijd gedoe en snel strijd met Europees recht. Afschaffing Hillen vind ik drama. Het liefste zou ik het hele huurwaardeforfait zien verdwijnen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het lijkt veel uitwisselen. Hier een klein plusje, daar een klein minnetje, netto nul. Zonder al te veel visie op de meeste punten.
Wat vind je van de afschaffing van de dividendbelasting?
Het is héél erg duidelijk dat gezinnen met kinderen er het meest op vooruitgaan. Trek je conclusies.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is mij nog niet duidelijk of alleenstaanden er ook op vooruitgaan.
Zal wel alleen zo'n bronheffing voor doorstromers worden. Prima wat mij betreft. In binnenlandse situaties kan je het toch verrekenen en grensoverschrijdend is er niet zoveel reden om IP in Nederland te dumpen muv innovatiebox.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dividendbelasting voor bronbelasting op royalty's en rente.
Vraag me af of het zo'n goede trade-off is. Voor mij wel, maar iemand met meer intellectueel eigendom i.p.v. fysiek eigendom heeft er een stuk minder aan.
Maar kostwinnaars gaan er ook op vooruit. En dat zijn wij. Weliswaar zonder gezin.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is héél erg duidelijk dat gezinnen met kinderen er het meest op vooruitgaan. Trek je conclusies.
Ja, nogal wiedes met VVD, CDA en CUquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is héél erg duidelijk dat gezinnen met kinderen er het meest op vooruitgaan. Trek je conclusies.
Dat is toch ook niet nodig? Die mensen hebben geen gezin te voeden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is mij nog niet duidelijk of alleenstaanden er ook op vooruitgaan.
Lijkt me stap twee.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Prima, altijd gedoe en snel strijd met Europees recht. Afschaffing Hillen vind ik drama. Het liefste zou ik het hele huurwaardeforfait zien verdwijnen.
Hmmm.. Ik dacht dat er nu wel wat IP in Nederland zat. Zo'n Starbucks of Ikea bijvoorbeeld.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zal wel alleen zo'n bronheffing voor doorstromers worden. Prima wat mij betreft. In binnenlandse situaties kan je het toch verrekenen en grensoverschrijdend is er niet zoveel reden om IP in Nederland te dumpen muv innovatiebox.
Ja, en daar moeten we vanaf.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmmm.. Ik dacht dat er nu wel wat IP in Nederland zat. Zo'n Starbucks of Ikea bijvoorbeeld.
Of dan in een Nederlands/Luxemburgse/Ierse sandwich.
quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet nodig? Die mensen hebben geen gezin te voeden.
quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, nogal wiedes met VVD, CDA en CU
Eenverdieners zullen ook wel profiteren vermoed ik
Kom kom, jij kunt prima op eigen pootjes staan.quote:
Vast minder vast en flex minder flex. Dan krijg je dat.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:34 schreef GSbrder het volgende:
Er komt ook een minimumuurloon voor ZZP'ers.
Hilarisch laag, dat wel, maar het is een jammerlijke eerste stap naar het verder collectiveren van ondernemerschap.
Dat mag best beloond worden vind ik.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kom kom, jij kunt prima op eigen pootjes staan.
Geen vadertje staat die moet bijspringen om je broek op te houden.
https://www.volkskrant.nl(...)referendum~a4520783/quote:Er komt wederom een referendum. De vijf studenten die een referendum over de nieuwe wet voor inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) willen, hebben vandaag de 300.000ste handtekening opgehaald. Daarmee hebben ze in principe genoeg om een referendum af te dwingen.
Daarvoor heb je al HRA.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat mag best beloond worden vind ik.
quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:34 schreef GSbrder het volgende:
Hilarisch laag, dat wel, maar het is een jammerlijke eerste stap naar het verder collectiveren van ondernemerschap.
¤ 15 - ¤ 18 per uur.quote:
Dan maar in Bulgarije je toko oprichten.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:34 schreef GSbrder het volgende:
Ik hoop alleen dat het debat vooraf niet ondersneeuwt door de gemeenteraadsverkiezingen. Maar wel top dat ze de handtekeningen hebben, daar leek het een week geleden nog helemaal niet op.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)referendum~a4520783/
En het gaat waarschijnlijk samenvallen met de gemeenteraadsverkiezingen, dat is helemaal fantastisch. Goedkoper en een serieuze opkomst
En je dan verhuren onder Bulgaars recht?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan maar in Bulgarije je toko oprichten.
Ik ga dus echt niet stemmen voor dat referendum. Wel voor de gemeenteraad uiteraard.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)referendum~a4520783/
En het gaat waarschijnlijk samenvallen met de gemeenteraadsverkiezingen, dat is helemaal fantastisch. Goedkoper en een serieuze opkomst
Jij moet niks.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:43 schreef Reya het volgende:
Er gaat tegen de sleepwet gestemd worden - het resultaat gaat nagenoeg genegeerd worden. Moeten we daar nu weer een heel circus voor op poten zetten?
Dan doe je dat nietquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ga dus echt niet stemmen voor dat referendum. Wel voor de gemeenteraad uiteraard.
Daar gaat het niet om. Het hele concept spoort niet.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
¤ 15 - ¤ 18 per uur.
Als je daarvoor wil klussen ben je ook niet helemaal lekker.
Kun je blanco stemmen bij een referendum?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat er nog een flinke social media campagne komt tegen dat referendum.
En als je stem voor de gemeenteraad dan ook niet telt?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ga dus echt niet stemmen voor dat referendum. Wel voor de gemeenteraad uiteraard.
volgens het CPB laat de ChristenUnie de inkomensongelijkheid wel toenemen, dat kan je toch niet rechtvaardiglinks noemenquote:
Ja.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kun je blanco stemmen bij een referendum?
Dat is dan volgens mij de enige manier om te laten zien dat je tegen het concept 'referendum' bent. Thuisblijven kan op veel meer manieren worden uitgelegd.quote:
Eens hoor, maar dat is uiteindelijk ook gerommel in de marge.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het hele concept spoort niet.
Lekker meer aandacht geven aan het referendum.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat er nog een flinke social media campagne komt tegen dat referendum.
-1,1 is volgens mij een daling van de inkomensongelijkheid.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:48 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
volgens het CPB laat de ChristenUnie de inkomensongelijkheid wel toenemen, dat kan je toch niet rechtvaardiglinks noemen
[ afbeelding ]
Ik heb in het Oekrainereferendum blanco gestemd. Want ik had daadwerkelijk geen mening, maar wilde eraan bijdragen dat het quorum wel gehaald werd.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is dan volgens mij de enige manier om te laten zien dat je tegen het concept 'referendum' bent. Thuisblijven kan op veel meer manieren worden uitgelegd.
Je weet inmiddels toch wel dat Remlof en zijn vriendjes de meest behulpzame medewerkers van Baudet zijn?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Lekker meer aandacht geven aan het referendum.
je moet ook rekening houden met het basispadquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
-1,1 is volgens mij een daling van de inkomensongelijkheid.
Maar wellicht lees jij iets anders in deze tabel.
Er boven staat: t.o.v. basispad (behoudens de laatste drie regels voor 2021).quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:55 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
je moet ook rekening houden met het basispad![]()
per saldo neemt dan nog steeds de inkomensongelijkheid toe met 2,9+-1,1=1,8
Dan zou dat tegen de wet zijn volgens mij. Er schijnen ook twee stempassen te komen. Ik ga dus alleen met die voor de gemeenteraadsverkiezingen naar het stembureau want ik wil ook niet meegeteld worden bij de opkomst voor dat domme referendum.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:47 schreef Euribob het volgende:
[..]
En als je stem voor de gemeenteraad dan ook niet telt?
Daar gingen enkele decennia en het wegvagen van de oude bloedgroepen overheen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Met die logica is GroenLinks een radicale, communistische, christelijk-pacifistische partij.
Want die vier partijen fuseren en het resultaat zou nu ineens propaganderen sociaal-liberaal te zijn.
Was op voorhand toch al bekend dat alleen jij dit spruitjesakkoord volledig zou omarmen? En kaas omdat het moet van De Partij.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:59 schreef GSbrder het volgende:
schrale troost trouwens dat de ChristenUnie volgens het CPB linkser is dan DENK, want die laat de inkomensongelijkheid nog meer toenemen, ook al zijn ze een splinter van de PvdAquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er boven staat: t.o.v. basispad (behoudens de laatste drie regels voor 2021).
Ik interpreteerde dat, dat houdbaarheid, structurele werkgelegenheid en inkomensverdeling los van het basispad (dus t.o.v. de huidige situatie) zijn geprojecteerd.
Dus het verschil is de oprichtingsdatum van '92 voor GroenLinks vs. '00 voor ChristenUnie.quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar gingen enkele decennia en het wegvagen van de oude bloedgroepen overheen.
Dat is wat anders dan een radicale koerswijziging enkel omdat ze fuseren terwijl er in politici, programma en achterban amper iets is gewijzigd.
Ik dacht dat er wel meer fans zouden rondlopen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Was op voorhand toch al bekend dat alleen jij dit spruitjesakkoord volledig zou omarmen? En kaas omdat het moet van De Partij.
Ik hoop het.quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:07 schreef eriksd het volgende:
Als dat huurwaardeforfait echt blijft gelden voor afgeloste hypotheken zeg ik op.
Ze hebben op allerlei gebieden compromissen gemaakt. Dan krijg je nooit een coherente lijn. Benieuwd of de ministers ook grotendeels grijze compromiskandidaten worden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:10 schreef eriksd het volgende:
Ik heb hem het liefste gebakken de vrouw liever gesudderd.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uitstekend zelfsDie van mij wel, die van mijn vrouw niet, rare Britten willen hun vlees well done, helaas.
Tegen die tijd zit er weer een ander kabinet niks is in deze zeker dus.quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:07 schreef eriksd het volgende:
Als dat huurwaardeforfait echt blijft gelden voor afgeloste hypotheken zeg ik op.
POL / [GLAZEN BOL] Wanneer klapt kabinet Rutte IIIquote:Op maandag 9 oktober 2017 14:22 schreef eriksd het volgende:
Ik zie de club overigens niet de rit uitzitten, maar dat terzijde. Wat een ratjetoe aan wetswijzigingen gaan we krijgen zeg.
Is nog maar de vraag of (we) die krijgen met hun 76 zetels in totaal.quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:22 schreef eriksd het volgende:
Ik zie de club overigens niet de rit uitzitten, maar dat terzijde. Wat een ratjetoe aan wetswijzigingen gaan we krijgen zeg.
Nee, waarom zou dat zo zijn?quote:
‘Een regelrechte ramp’ Henkie.quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:07 schreef eriksd het volgende:
Mocht ze uit de Tweede Kamer stappen, dan wordt haar zetel teruggeven aan de VVD, die deze vervolgens een vervanger aanwijst (de volgende op de kandidatenlijst).quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus ze komt terug of gaat in de kamer plaats nemen?
Hahaha zou kunnen inderdaad.quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mocht ze uit de Tweede Kamer stappen, dan wordt haar zetel teruggeven aan de VVD, die deze vervolgens een vervanger aanwijst (de volgende op de kandidatenlijst).
Snap deze post niet.quote:
Voor jou tien anderen, Erik. Wat snap je daar niet aan?quote:
Bejaarde stinknicht.quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:36 schreef Tem het volgende:
[..]
Reactie van Henk krol over dit onderwerp.
"Geloof in een toekomst voor jezelf" zou dichter bij de partijen staan.quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:43 schreef remlof het volgende:
En het motto van Rutte III is...
"Vertrouwen in de toekomst"
Nou godverdomme zeg, wat een orginaliteit!
"Vertrouwen in mijn toekomst"quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
"Geloof in een toekomst voor jezelf" zou dichter bij de partijen staan.
Nikszeggend, niet ambitieus en niet origineel.quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:43 schreef remlof het volgende:
Tokkiestadquote:Op maandag 9 oktober 2017 14:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was weer gezellig in Arnhem, zie ik:
https://www.gelderlander.(...)-in-arnhem~a04feec6/
Tsja, Arnhem-Zuid. dat is sowieso de verkeerde kant van de Rijn.quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was weer gezellig in Arnhem, zie ik:
https://www.gelderlander.(...)-in-arnhem~a04feec6/
Tsja college van D66, SP en CDA. De CU is er al gillend uit weggelopen van de zomerquote:Op maandag 9 oktober 2017 14:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tokkiestad![]()
https://www.gelderlander.(...)ntimideren~a5333050/
Alles zonder melk?quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, nieuwe collega's even geshockeerd met m'n thee en koffie voorkeuren.
Lekker, maar dat snappen die Britten niet.quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Yup, én zonder suikerén sterk.
Excommunicatie is aanstaandequote:Op maandag 9 oktober 2017 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
‘Kop uit 't zand” was veel beter geweest natuurlijkquote:Op maandag 9 oktober 2017 14:43 schreef remlof het volgende:
Goed! Maar moet nog beginnen daar. Kreeg een mailtje met wat vragen, de antwoorden sturen ze blijkbaar rond als er iemand nieuw komtquote:Op maandag 9 oktober 2017 15:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Lekker, maar dat snappen die Britten niet.
Hoe gaat het?
Kop op, een beetje zendeling overleeft dat welquote:
Dat is wel handig, dan weten je collega's een beetje wie je bent.quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Goed! Maar moet nog beginnen daar. Kreeg een mailtje met wat vragen, de antwoorden sturen ze blijkbaar rond als er iemand nieuw komt
Best ambitieus, als we het vergelijken met Balkenende I t/m IV.quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nikszeggend, niet ambitieus en niet origineel.
Past dus prima bij dit kabinet.
Oh, da's wel herkenbaar.quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Goed! Maar moet nog beginnen daar. Kreeg een mailtje met wat vragen, de antwoorden sturen ze blijkbaar rond als er iemand nieuw komt
Erg standaard vragen: eten, drinken-op-kantoor, wat doe je in het weekend, muziek.quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, da's wel herkenbaar.
Zo'n introductietje van een nieuwe collega. Altijd leuk als daar rare hobbies uit blijken.
Drinken op kantoor was jouw antwoord "Ja, graag, goed bier en whiskey aub"?quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Erg standaard vragen: eten, drinken-op-kantoor, wat doe je in het weekend, muziek.
Alleen op de tweede vraag kon ik een duidelijk antwoord geven![]()
de rest is 'ja, euh, teveel?
'
Teveel drinken op kantoor is ook een goede binnenkomer, natuurlijk.quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Erg standaard vragen: eten, drinken-op-kantoor, wat doe je in het weekend, muziek.
Alleen op de tweede vraag kon ik een duidelijk antwoord geven![]()
de rest is 'ja, euh, teveel?
'
quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Teveel drinken op kantoor is ook een goede binnenkomer, natuurlijk.
Dat wordt een leuke kerstborrel.
Traditioneel doet sex op het copieer apparaat het altijd goed in het VK. Just sayin'quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Teveel drinken op kantoor is ook een goede binnenkomer, natuurlijk.
Dat wordt een leuke kerstborrel.
Ik denk dat het voor je collega's leuker zou zijn als je een overnachting zou moeten boeken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Eindelijk een kerstborrel waarbij m'n man me dan op kan komen halen in plaats van dat ik een overnachting moet boeken omdat 110km verderop
![]()
Oh, mijn partner is daar niet chagerijnig over hoorquote:Op maandag 9 oktober 2017 15:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor je collega's leuker zou zijn als je een overnachting zou moeten boeken.
Tenminste, dat zijn wel de meer geslaagde borrels, als er geen eindtijd of chagrijnige partner om 2 uur 's nachts hoeft te worden opgetrommeld.
quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Traditioneel doet sex op het copieer apparaat het altijd goed in het VK. Just sayin'
Mijn vriendin zou zeggen: blijf maar lekker daar slapen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, mijn partner is daar niet chagerijnig over hoorWij doen dat graag voor elkaar
Ik slaap graag in m'n eigen bedquote:Op maandag 9 oktober 2017 15:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mijn vriendin zou zeggen: blijf maar lekker daar slapen.
Hoezee!quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:25 schreef Tijger_m het volgende:
Woohoo, shit's gettin' real here, we kunnen eindelijk de boel gaan laten opmeten in het nieuwe huis
Dakpannen zitten er allemaal op, binnenmuren staan en het lijkt wel een Post NL steunpunt hier met alle bestellingen die afgeleverd worden, ik verwacht binnenkort een dank email van Rutte voor onze steun aan de NL economie
Hey, zo drink ik mijn koffie en thee ook.quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey, zo drink ik mijn koffie en thee ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |