Ken ik welquote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Volgende keer in De Bijstand om Zubrowka vragen.
(oude) Jenever vond je toch ook best, of ben ik nu in de war met iemand anders.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:08 schreef 99.999 het volgende:
Niks mis met een goede wodka inderdaad. Heb daar geloof ik meer mee dan met whisky
Je kan hele donkere kozijnen hebben hoor.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:07 schreef remlof het volgende:
Ik distantieer me van de laatste zin in de OP.
Kozijnen kozijnen zeker.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:10 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je kan hele donkere kozijnen hebben hoor.
Kozijn Piet.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:11 schreef Drugshond het volgende:
Een geïmporteerd kozijn.
[ afbeelding ]
aanval op de witte manquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoho, wit is ook een kleur.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb gewoon blanke kozijnen.
Ik heb kozijnen met een tropische migrantenachtergrond.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb gewoon blanke kozijnen.
Lekker hard, hopelijk dat het hout.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb kozijnen met een tropische migrantenachtergrond.
Zie hier de oplossing voor het racismeprobleem.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Klopt, wit is heel erg licht zwart, net als zwart heel erg donker wit is.
In al die moderne architectuur kun je toch niet meer echt van kozijnen spreken? Is meer een tuinbouwkas, maar dan vijftien hoog.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb kozijnen met een tropische migrantenachtergrond.
Een albino dus.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:14 schreef Pokkelmans het volgende:
Even gekeken wat voor kozijnen hij had. Waren uiteraard van die witte kunststof dingetjes. Toen viel het kwartje.
Ik heb er een hardhout hoofd in.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Lekker hard, hopelijk dat het hout.
Liever dat dan glas-in-lood.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
In al die moderne architectuur kun je toch niet meer echt van kozijnen spreken? Is meer een tuinbouwkas, maar dan vijftien hoog.
Mijn kozijnen zijn anthraciet zwart...quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:06 schreef Pokkelmans het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, behalve mensen mensen die donkerder zijn dan de kozijnen.
Dat gaan onze nieuwe buurtjes doen in de binnendeuren, alles Art Deco in het interieur met gekleurd glas in de deuren. Lijkt mij heerlijk. Voor hun.quote:
Glas-in-lood is awesome!quote:
Geeft niks hoor, we hebben allemaal een IKEA periode gehadquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:25 schreef Boze_Appel het volgende:
Goed, de deur door en je wordt om de oren geslingerd met ikea en electronica, maar daar gaat het niet om.
Ik zit in de periode koopjeshoek van facebook en ouwe zolderspullenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geeft niks hoor, we hebben allemaal een IKEA periode gehad
Een militaire schietbaan waar geschoten word???? Dat KAN toch niet!quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:31 schreef Leandra het volgende:
Jan de Hoop weer zeuren dat hij daar (Radio Kootwijk) voor zijn rust is gaan wonen.... hij was ook al verontwaardigd toen bleek dat er op het schietterrein van Harskamp werd geschoten, dat maakte ook herrie.
Nou, vliegtuigen vliegen over dat stukje Veluwe ook al sinds jaar en dag verdomd laag, vooral F16's.
Luctor et emergo, beste skyquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik zit in de periode koopjeshoek van facebook en ouwe zolderspullen
De glaslatten aan de buitenkant... das niet inbraakveiligquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:11 schreef Drugshond het volgende:
Een geïmporteerd kozijn.
[ afbeelding ]
Tja, buitenlands kozijn, he? Dan krijg je dat.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:37 schreef Igen het volgende:
[..]
De glaslatten aan de buitenkant... das niet inbraakveilig
Zijn nog (bijna) allemaal spullen uit mijn vorige huis.Nooit de moeite genomen om iets nieuws uit te zoeken.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geeft niks hoor, we hebben allemaal een IKEA periode gehad
Wij zien de aankomende verhuizing als een ideaal moment om alles nieuw aan te schaffenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zijn nog (bijna) allemaal spullen uit mijn vorige huis.Nooit de moeite genomen om iets nieuws uit te zoeken.
Nee, je verwacht het niet natuurlijk.... Ook echt hè, daar een huis kopen (nou ja, vooral de grond), het bestaande huis slopen en er een prachtig nieuw huis neerzetten en dan pas doorhebben dat je op een plek bent gaan wonen waar een schietterein is, en (militaire) vliegtuigen regelmatig laag overvliegen, alsof die jongens niet graag een fly-by op de AOCS in Nieuw Milligen doenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een militaire schietbaan waar geschoten word???? Dat KAN toch niet!
Idd, dat komt omdat ze in Nederland verkeerdom gemonteerd worden omdat Nederlanders ramen willen die naar buiten open gaan.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, buitenlands kozijn, he? Dan krijg je dat.
Heb je nog wat nodig?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik zit in de periode koopjeshoek van facebook en ouwe zolderspullen
Hehehe, mischien dacht hij dat ze ermee zouden stoppen als ze wisten wat een belangrijke persoon er was komen wonen?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je verwacht het niet natuurlijk.... Ook echt hè, daar een huis kopen (nou ja, vooral de grond), het bestaande huis slopen en er een prachtig nieuw huis neerzetten en dan pas doorhebben dat je op een plek bent gaan wonen waar een schietterein is, en (militaire) vliegtuigen regelmatig laag overvliegen, alsof die jongens niet graag een fly-by op de AOCS in Nieuw Milligen doen
Ja, zulke verwachtingen verbazen me idd niet meer van BN'ers.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hehehe, mischien dacht hij dat ze ermee zouden stoppen als ze wisten wat een belangrijke persoon er was komen wonen?
Nodig is een groot woord, maar misschien een leuk bijzettafeltje of salontafeltje of een bankje zou wel leuk staan in mijn kamer. Verder is het allemaal nu wel leuk ingericht, moet je nog iets kwijt?quote:
Lekker boeiend. Gewoon een kamer in het huis opeisen en dat is JOUW domein!quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij zien de aankomende verhuizing als een ideaal moment om alles nieuw aan te schaffen
Nu het alleen nog eens worden wat we gaan kopen, helaas lopen de smaken van mevrouw Tijger en mijnheer Tijger nogal uit een
Ik heb mogelijk over een paar maanden nogal wat overtollig meubelair overigens. Zou anders naar Piekfijn of zo gaan. De kopers van ons huidige huis schijnen interesse in overname van meubels te hebben maar ik heb daar tot op heden niets meer over gehoord.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nodig is een groot woord, maar misschien een leuk bijzettafeltje of salontafeltje of een bankje zou wel leuk staan in mijn kamer. Verder is het allemaal nu wel leuk ingericht, moet je nog iets kwijt?
Nieuwe kantoor is mijn plek, bijna 30m2 voor 2 buro's en heel veel boekenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Gewoon een kamer in het huis opeisen en dat is JOUW domein!
Bij mijn verhuizing naar mijn huidige huis had ik vrij weinig budget/zin om nieuwe shizzle te kopen. Wel nieuwe vloeren, verf en behang. De meubels vond ik allemaal wel best. Ben niet zo van 'stijl', meer van functionaliteit.
Als je maar niet van die uitgezaagde woorden zoals 'home', 'relax', 'love' etc. je huis in laat, want dan kan je net zo goed meteen gaan scheiden.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:52 schreef Tijger_m het volgende:
Nu het alleen nog eens worden wat we gaan kopen, helaas lopen de smaken van mevrouw Tijger en mijnheer Tijger nogal uit een
Hm. We hebben een ding aan de muur waarop staat "We do geek", telt dat ook?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je maar niet van die uitgezaagde woorden zoals 'home', 'relax', 'love' etc. je huis in laat, want dan kan je net zo goed meteen gaan scheiden.
Als je dat wel toestaat zoek ik je huis op en kom ik met een vlammenwerper langs om die ongein weg te branden van deze aarde.
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je maar niet van die uitgezaagde woorden zoals 'home', 'relax', 'love' etc. je huis in laat, want dan kan je net zo goed meteen gaan scheiden.
Als je dat wel toestaat zoek ik je huis op en kom ik met een vlammenwerper langs om die ongein weg te branden van deze aarde.
Jij vlammenwerper Appel, pak ik een botte bijl.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm. We hebben een ding aan de muur waarop staat "We do geek", telt dat ook?
Dit dus:
[ afbeelding ]
Huur ons gewoon in Tijgerquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
Maar mijn indoctrinatie heeft wel vruchten afgeworpen, waar het 15 jaar geleden een eikenhouten keuken had moeten worden komt er nu een witte keuken met RVS afwerking en een donkergrijs stenen blad
We maken vorderingen!
Ik zie jou voor me als iemand met Miss Gemski thuis.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm. We hebben een ding aan de muur waarop staat "We do geek", telt dat ook?
Dit dus:
[ afbeelding ]
Ik kijk wel even wat er nog is.....quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nodig is een groot woord, maar misschien een leuk bijzettafeltje of salontafeltje of een bankje zou wel leuk staan in mijn kamer. Verder is het allemaal nu wel leuk ingericht, moet je nog iets kwijt?
Ik lees net iets over een kantoor.... dus dan zouden letters die OFFICE vormen wel geschikt zijn toch?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Meer zoiets dan:quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik lees net iets over een kantoor.... dus dan zouden letters die OFFICE vormen wel geschikt zijn toch?
Ik zit me af te vragen hoe vervelend die versnelde verlaging van de HRA voor ons is, maar in combinatie met een aanpassing van het EWF zal het wel meevallen eigenlijk, we hebben sowieso al een volledig annuïtaire hypotheek, en de rente is door de rentemiddeling lager, dus de HRA is nu al ¤ 125 per maand minder dan 2 jaar geleden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Nieuwe regering, hiep hoi, maar kunnen ze eigenlijk nog iets met begroting doen? Bedoel, prinsjesdag is al geweest.
Of mis ik ergens iets?
Gezien de rentevoet is dat ook voor ons nauwelijks een factor, zeker niet als het nog gecompenseerd word. We zien wel hoe het uitpakt maar erg veel gaat het voor ons iig niet schelen per maand.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zit me af te vragen hoe vervelend die versnelde verlaging van de HRA voor ons is, maar in combinatie met een aanpassing van het EWF zal het wel meevallen eigenlijk, we hebben sowieso al een volledig annuïtaire hypotheek, en de rente is door de rentemiddeling lager, dus de HRA is nu al ¤ 125 per maand minder dan 2 jaar geleden.
Al met al denk ik dat de aanpassing van het EWF eea behoorlijk compenseert (in ons geval iig).
Als ik nu nog wist wie dat was...quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie jou voor me als iemand met Miss Gemski thuis.
[ afbeelding ]
Uh? er komt een (versnelde) verlaging van de HRA?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zit me af te vragen hoe vervelend die versnelde verlaging van de HRA voor ons is, maar in combinatie met een aanpassing van het EWF zal het wel meevallen eigenlijk, we hebben sowieso al een volledig annuïtaire hypotheek, en de rente is door de rentemiddeling lager, dus de HRA is nu al ¤ 125 per maand minder dan 2 jaar geleden.
Al met al denk ik dat de aanpassing van het EWF eea behoorlijk compenseert (in ons geval iig).
Yep.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Uh? er komt een (versnelde) verlaging van de HRA?
Wij betalen 3.6% maar inmiddels is de aflossing per maand meer dan de rente dus het betaalde bedrag aan rente gaat sowieso snel naar beneden, de HRA dus ook.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gezien de rentevoet is dat ook voor ons nauwelijks een factor, zeker niet als het nog gecompenseerd word. We zien wel hoe het uitpakt maar erg veel gaat het voor ons iig niet schelen per maand.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar wij hebben net afgesloten op 2.1% voor 15 jaar vast.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij betalen 3.6% maar inmiddels is de aflossing per maand meer dan de rente dus het betaalde bedrag aan rente gaat sowieso snel naar beneden, de HRA dus ook.
Een Britse nerdchick.quote:
Ohw, 2020, dan ben ik als het goed is net af van mijn oude super overgesloten tiptophypotheek en heb ik alleen nog spaar over waardoor ik de helft betaal van wat ik nu betaal. Dan zou ik praktisch rond kunnen komen van een krantenwijk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep.
https://www.ad.nl/politie(...)der-omlaag~a8911aa2/
5.5% ... #winning.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij betalen 3.6% maar inmiddels is de aflossing per maand meer dan de rente dus het betaalde bedrag aan rente gaat sowieso snel naar beneden, de HRA dus ook.
Ja, geeft niet, maar wij hadden in 2013 voor 10 jaar vast gedaan, op 4.45% dus daar zat ik voorlopig nog aan vast, en ik heb niet de illusie dat ik in 2023 een percentage zou kunnen vastzetten dat over de rest van de looptijd nog voordeliger uitpakt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen maar wij hebben net afgesloten op 2.1% voor 15 jaar vast.
Wij hadden tot april dit jaar 4.75% op aflossingsvrij, dat zakte naar 2.4% toen de rente opnieuw vastgesteld werd, dat was wel prettigquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oei.... en dan ook nog een aflossingsvrije variant?
Gedeeltelijk, dat is van de overgenomen hypotheek van mijn vorige woning. In 2019 is de 10 jaar voorbij en kan ik over op een nieuwe rente en een paar jaar later los ik de aflossingsvrije af met een spaarhypotheekrekening met muchos geld er op ondertussen. Dan heb ik daarna alleen nog een annuïteitenhypotheek over. Dus nog even geduld en daarna kan ik elke maand een nieuw mobieltje kopen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oei.... en dan ook nog een aflossingsvrije variant?
Kijk hem dan met zijn gouden iPhone 12quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gedeeltelijk, dat is van de overgenomen hypotheek van mijn vorige woning. In 2019 is de 10 jaar voorbij en kan ik over op een nieuwe rente en een paar jaar later los ik de aflossingsvrije af met een spaarhypotheekrekening met muchos geld er op ondertussen. Dan heb ik daarna alleen nog een annuïteitenhypotheek over. Dus nog even geduld en daarna kan ik elke maand een nieuw mobieltje kopen.
Ja. Mooie meid hoor.quote:
Mwa, ik ga denk ik eerst puzzelen hoe ik het voor elkaar ga krijgen dat een drone op commando mij een koud biertje komt brengen uit de koelkast.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kijk hem dan met zijn gouden iPhone 12
Binaire chick is toch gewoon 'normaal'?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, een gender binary chick.
Morgen eerste tentamen man, tering zenuwachtig whehe.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:36 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Binaire chick is toch gewoon 'normaal'?
Sssshhhhh.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:36 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Binaire chick is toch gewoon 'normaal'?
Moet te doen zijn via je Google Home speakerquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mwa, ik ga denk ik eerst puzzelen hoe ik het voor elkaar ga krijgen dat een drone op commando mij een koud biertje komt brengen uit de koelkast.
Succes. Heb je je goed voorbereid en om hoelaat heb je dat tentamen?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Morgen eerste tentamen man, tering zenuwachtig whehe.
Half 10 en ja en nee, ja als in, k heb iig alles gelezen en begrijp de stof ook redelijk, nee als in, ik ken niet alles uit mijn hoofd ofzo, maar geen idee wat ik moet verwachten.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:38 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Succes. Heb je je goed voorbereid en om hoelaat heb je dat tentamen?
Er is op kickstarter ook een vliegende versie van zoiets, kan je remote met camera's je huis in de gaten houden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet te doen zijn via je Google Home speaker
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gedeeltelijk, dat is van de overgenomen hypotheek van mijn vorige woning. In 2019 is de 10 jaar voorbij en kan ik over op een nieuwe rente en een paar jaar later los ik de aflossingsvrije af met een spaarhypotheekrekening met muchos geld er op ondertussen. Dan heb ik daarna alleen nog een annuïteitenhypotheek over. Dus nog even geduld en daarna kan ik elke maand een nieuw mobieltje kopen.
Oh. Leuk. Ja, daar zit ik echt op te wachten. (NOT)quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is op kickstarter ook een vliegende versie van zoiets, kan je remote met camera's je huis in de gaten houden.
https://www.kickstarter.c(...)sistant-for-the-home
Mogen ze zich ergens pleuren waar de zon niet schijnen doet!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
VVD webcare, kom er maar in:
[ afbeelding ]
Neuh, ik ook niet. Het automatisch rondvliegen en naar de juiste lokatie brengen van een drone is appeltje eitje, maar koelkast open + dicht, flesje/blikje pakken is dan weer wat lastiger.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh. Leuk. Ja, daar zit ik echt op te wachten. (NOT)
Dat filmpje ook...alsof het mij ene ruk kan schelen wat er in het huis gebeurt als ik op het strand loop![]()
Klopt, moet je ook nog wat lift vermogen voor hebben plus handjes om de deur open te doen en te houdenquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neuh, ik ook niet. Het automatisch rondvliegen en naar de juiste lokatie brengen van een drone is appeltje eitje, maar koelkast open + dicht, flesje/blikje pakken is dan weer wat lastiger.
Is slapen niet verstandigquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Half 10 en ja en nee, ja als in, k heb iig alles gelezen en begrijp de stof ook redelijk, nee als in, ik ken niet alles uit mijn hoofd ofzo, maar geen idee wat ik moet verwachten.
Oefententamen ging wel goed.
Schijnt dat de verlaging gecompenseerd word via het huurwaardeforfait dus wat dat precies oplevert...schijnbaar niets voor de overheid als we het verhaal mogen gelovenquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Gaat trouwens de huurtoeslag dan ook omlaag, of is dit gewoon huiseigenaartje pesten?
Op de lange termijn was de invoering van de hra vgm geen goed idee.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Gaat trouwens de huurtoeslag dan ook omlaag, of is dit gewoon huiseigenaartje pesten?
juah ik ga gewoon om 2 uur slapen tot half 8quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:45 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Is slapen niet verstandig? Op Erasmus heb je vroeg tentamens wat voor en nadelen heeft maar ga er voor maat.
Meh, meer, niets zo inventief als een Appel.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt, moet je ook nog wat lift vermogen voor hebben plus handjes om de deur open te doen en te houden
Maar dat komt nog wel, vermoedelijk, tenslotte is er niets zo lui als een Amerikaan.
Eens, maar mensen hebben huizen gekocht op basis daarvan, dat kan je dan niet zomaar middelvingeren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:46 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Op de lange termijn was de invoering van de hra vgm geen goed idee.
Kan...je hebt nu koelkasten met zo'n vak aan de voorkant, als je dat automagisch kan laten open gaan en sluiten ben je er al min of meer.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Meh, meer, niets zo inventief als een Appel.![]()
De drone moet ook niet de deur open doen van de koelkast, die moet iets anders triggeren die de koelkast open doet en na x tijd weer dicht doet. In de tussentijd moet de drone het biertje herkennen, pakken en naar mij brengen.
Maar ze hadden er niet zoveel verwacht.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eens, maar mensen hebben huizen gekocht op basis daarvan, dat kan je dan niet zomaar middelvingeren.
Ik heb een inbouw.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan...je hebt nu koelkasten met zo'n vak aan de voorkant, als je dat automagisch kan laten open gaan en sluiten ben je er al min of meer.
Al geslapen of weinig slaap nodig?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
juah ik ga gewoon om 2 uur slapen tot half 8
Er moet compensatie geregeld worden voor die groep maar doorgaan op dezelfde weg is geen reële optie toch?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eens, maar mensen hebben huizen gekocht op basis daarvan, dat kan je dan niet zomaar middelvingeren.
dat 2e en ik ga pas slapen als ik me mevoel anders lig ik maar wakker me suf te piekerenquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:50 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Al geslapen of weinig slaap nodig?
De huurtoeslag wordt volgens mij al redelijk beperkt iedere keer, al was het alleen al door bijvoorbeeld het nieuwe toewijzingsbeleid voor woningen, waarbij je met een laag inkomen niet meer in aanmerking komt voor een "duurdere" sociale huurwoning.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Kakken doe jij nog zelf?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:50 schreef Boze_Appel het volgende:
Arduino doet al mijn gordijnen open in mijn slaapkamer met die motortjes.
Nee, zeker niet. Maar in het stukje staat ook dat, en ik vertaal het even, dat mensen niet zo moeten zeuren want de rente is laag. Daar heb ik toch niets aan met mijn hoge rente die vast staat. Bij mij issie bijna voorbij, maar er zijn vast zat waarbij dat niet het geval is. Zomaar doorbreken van die rente kost ook een vermogen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:51 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Er moet compensatie geregeld worden voor die groep maar doorgaan op dezelfde weg is geen reële optie toch?
Begrijpelijk, gezellig dat je er bent want heb eveneens nog geen slaap. Probeer wel iets aan mijn ritme te doen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
dat 2e en ik ga pas slapen als ik me mevoel anders lig ik maar wakker me suf te piekeren
Als ik ga onderbuiken verbaas ik mij er wel af en toe over. Supermooie eengezinswoningen, bewoond door bijstanders, want weet ik veel.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
De huurtoeslag wordt volgens mij al redelijk beperkt iedere keer, al was het alleen al door bijvoorbeeld het nieuwe toewijzingsbeleid voor woningen, waarbij je met een laag inkomen niet meer in aanmerking komt voor een "duurdere" sociale huurwoning.
Hehehe, daar zit ik over een paar jaar dus dik onder.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
De huurtoeslag wordt volgens mij al redelijk beperkt iedere keer, al was het alleen al door bijvoorbeeld het nieuwe toewijzingsbeleid voor woningen, waarbij je met een laag inkomen niet meer in aanmerking komt voor een "duurdere" sociale huurwoning.
[ afbeelding ]
Een van de redenen dat dit een van de beste landen ter wereld is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als ik ga onderbuiken verbaas ik mij er wel af en toe over. Supermooie eengezinswoningen, bewoond door bijstanders, want weet ik veel.
Volgens mij valt het best mee met dat beperken.
¤1800 bruto per maand?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:59 schreef Boze_Appel het volgende:
En 22k inkomen per jaar, hoe krijg je het op?!?!
Waar refereer je aan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Maar in het stukje staat ook dat, en ik vertaal het even, dat mensen niet zo moeten zeuren want de rente is laag. Daar heb ik toch niets aan met mijn hoge rente die vast staat. Bij mij issie bijna voorbij, maar er zijn vast zat waarbij dat niet het geval is. Zomaar doorbreken van die rente kost ook een vermogen.
Vat je grap niet vgm want dat is toch geen astronomisch bedrag?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, precies, hoe krijg je het op!??!?
Kan je teruglezen hierboven, ik betaal nu 5.5%, dat is voor mij, zonder boete, aanpasbaar in 2019. Daarbij heb ik een spaarhypotheekrekening (ook met 5.5%) rente waardoor ik tzt. mijn tophypotheek kan aflossen en ik alleen een aflossingshypotheek over hou, wat ongeveer een kostenbesparing is voor wonen voor mij van 60-70%.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:03 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Waar refereer je aan?
Verder eens. Mag ik vragen wat het rentepercentage is dat je betaald? Wat voor effect verwacht je dat dit heeft voor de huizenprijzen?
Inside grapje hier in de SC. Nee, het een fucking waardeloos bedrag.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:04 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Vat je grap niet vgm want dat is toch geen astronomisch bedrag?
Got it. Verder snap ik waar je vandaan komt wat de hra betreft maar wat is 't alternatief?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Inside grapje hier in de SC. Nee, het een fucking waardeloos bedrag.
Is de Big-6 vergelijkbaar met de Big-4 in de zin van dat er werk voor iedereen met een relevante opleiding is los van niveau? Overweeg hbo Vastgoed en makelaardij en je hebt een duaal-traject waarbij je een werkplek nodig hebt.quote:
Ik ben het volledig eens dat het afgebouwd moet worden, maar 2020 is nog maar net iets meer dan twee jaar, dat is gewoon te snel. Bouw het rustig af, dan weten kopers en huidige huiseigenaren waar ze aan toe zijn, verlaag de huurtoeslag evenredig en verlaag de belastingen evenredig.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:10 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Got it. Verder snap ik waar je vandaan komt wat de hra betreft maar wat is 't alternatief?
Het gaat om nieuwe toewijzingen hè, met bijstand ga je als alleenstaande of tweepersoons huishouden geen woning meer krijgen met een huur boven de ¤ 592 en als groter gezin niet boven de ¤ 635.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als ik ga onderbuiken verbaas ik mij er wel af en toe over. Supermooie eengezinswoningen, bewoond door bijstanders, want weet ik veel.
Volgens mij valt het best mee met dat beperken.
Dat betaal ik zo ongeveer aan hypotheekquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, precies, hoe krijg je het op!??!?
Sounds legit, Brussel wilde vgm graag zsm af van hra dus wellicht dat dat meespeelde.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben het volledig eens dat het afgebouwd moet worden, maar 2020 is nog maar net iets meer dan twee jaar, dat is gewoon te snel. Bouw het rustig af, dan weten kopers en huidige huiseigenaren waar ze aan toe zijn, verlaag de huurtoeslag evenredig en verlaag de belastingen evenredig.
Wat is dat 1400-1500 netto. Mwa, dat red ik niet, maar mag nu ook niet extra aflossen tot die top is afgelost.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat betaal ik zo ongeveer aan hypotheek
Wel inclusief de extra aflossing, dat dan wel weer.
Brussel (Reya) moet z'n patat-harses houden. Laat ze eerst maar hun eigen incompetentie fixen voor ze dingen gaan eisen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:21 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Sounds legit, Brussel wilde vgm graag zsm af van hra dus wellicht dat dat meespeelde.
Landgoedeigenaar?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat betaal ik zo ongeveer aan hypotheek
Wel inclusief de extra aflossing, dat dan wel weer.
Hallo Europa wel he, niks mond houden, jij was toch ook voor of niet?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Brussel (Reya) moet z'n patat-harses houden. Laat ze eerst maar hun eigen incompetentie fixen voor ze dingen gaan eisen.
Nouja, eigenlijk liever een Maurauder dan een hummer.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als je een echte dikke neemt heb jij nog belastingvoordeel ook.
Eigenlijk komt het er op neer dat de maximale huurtoeslag nu ¤ 321 per maand is, dat valt in het niet bij de HRA natuurlijk, daarbij is het aantal mensen dat nog recht heeft op huurtoeslag ook behoorlijk beperkt, want als eenpersoonshuishouden heb je er al geen recht meer op met een inkomen van meer dan 22.000 bruto per jaar en als meerpersoonshuishouden niet met een inkomen van meer dan 30.000 bruto per jaar.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Al die toeslagbende maakt het allemaal onoverzichtelijk. Gewoon kappen met al die onzin en de belastingen lager. Al die ambtenaren die dat moeten regelen gaan maar echt werk zoeken.
En dan naar den Haag?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, eigenlijk liever een Maurauder dan een hummer.![]()
Nee, ik wil de hypotheek gewoon zo snel mogelijk afgelost hebben.quote:
Geen datum erbij staan, en als eerder een strafrente?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Of ik ga naar de bank en eis dat die spaarhypo uitbetaald gaat worden en koop een dikke hummer.
Hoeveeljaarshypotheek heb je? Wel obv tweeverdienersinkomen neem ik aan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik wil de hypotheek gewoon zo snel mogelijk afgelost hebben.
Extra aflossing is 250 per maand, de reguliere maandtermijn is 686 aflossing en 777 rente.
De verhouding aflossing/rente verandert iedere maand natuurlijk
Nee, gewoon op één inkomen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:37 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Hoeveeljaarshypotheek heb je? Wel obv tweeverdienersinkomen neem ik aan?
Tegen de tijd dat het 2043 is ben je natuurlijk sowieso al 305.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, gewoon op één inkomen.
In 2013 afgesloten voor 30 jaar.
Maar die extra aflossingen zijn natuurlijk vooral om de hypotheek al ruim voor 2043 afgelost te hebben.
Ja, daarom wil ik de hut ook eerder vrij hebbenquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat het 2043 is ben je natuurlijk sowieso al 305.
Correct, een goede Zuydamquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
(oude) Jenever vond je toch ook best, of ben ik nu in de war met iemand anders.
Meh.quote:
Het zijn wel allemaal kruimels volgens mij. Het geld voor het verduurzamen van de huurwoningen is blijkbaar alleen genoeg voor het aanschaffen van een paar spaarlampen voor elk huis.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:36 schreef 99.999 het volgende:
Het nieuwe kabinet speelt wel maximaal voor Sinterklaas. Benieuwd hoe lang dat goed gaat
MAAR JESSE DAN?!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het zijn wel allemaal kruimels volgens mij. Het geld voor het verduurzamen van de huurwoningen is blijkbaar alleen genoeg voor het aanschaffen van een paar spaarlampen voor elk huis.
Wel fijn dat er iets van een klimaatwet komt trouwens.
1,5 miljard jaarlijks voor defensie. Onderwijs zal ook wel oplopen tot flink boven het miljard per jaar. Vennootschapsbelasting flink omlaag, aanpassing HRA gecompenseerd en zo nog wat dingen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het zijn wel allemaal kruimels volgens mij. Het geld voor het verduurzamen van de huurwoningen is blijkbaar alleen genoeg voor het aanschaffen van een paar spaarlampen voor elk huis.
Wel fijn dat er iets van een klimaatwet komt trouwens.
Dat wordt snijden in de sociale uitgaven.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
1,5 miljard jaarlijks voor defensie. Onderwijs zal ook wel oplopen tot flink boven het miljard per jaar. Vennootschapsbelasting flink omlaag, aanpassing HRA gecompenseerd en zo nog wat dingen.
Klinkt niet erg houdbaar op termijn. Maar goed, zolang de economie draait kan je gemor goed afkopen
Wat moet ie doen dan? Ageren tegen een kabinet dat er nog niet zit of pruttelen over een demissionair kabinet?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:42 schreef Pokkelmans het volgende:
Die houdt zich in verhouding met zijn gevoerde campagnes ook wel krampachtig stil, daar in dat oppositiehok. Of ik krijg het allemaal niet meer zo mee, dat kan ook.
Er was behalve de lange formatie toch ook niks om oppositie tegen te voeren?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:42 schreef Pokkelmans het volgende:
Die houdt zich in verhouding met zijn gevoerde campagnes ook wel krampachtig stil, daar in dat oppositiehok. Of ik krijg het allemaal niet meer zo mee, dat kan ook.
Die 2 miljard extra voor ouderenzorg nemen ze ook over lijkt me.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wordt snijden in de sociale uitgaven.
Beetje van die JES WIE KEN spirit overbrengen, een volle Ahoy toespreken, zichzelf met Obama vergelijken...quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wat moet ie doen dan? Ageren tegen een kabinet dat er nog niet zit of pruttelen over een demissionair kabinet?
Byebye uitkeringen dusquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die 2 miljard extra voor ouderenzorg nemen ze ook over lijkt me.
Dan moet je nog 3 jaar voor je huidige studie?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:46 schreef Pokkelmans het volgende:
Gewoon vanaf 2019 gaan snijden in het universitair onderwijs.
Oh ja, dat is ook zo.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die 2 miljard extra voor ouderenzorg nemen ze ook over lijkt me.
Moet de propedeuse dan wel eens binnen hebben, dus herstel: snijden in het propedeuse onderwijs op de universiteiten.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan moet je nog 3 jaar voor je huidige studie?
Als je nog even rekt dan kan je misschien nog een beurs krijgen voor je master. CDA wil immers de studiefinanciering terug.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Moet de propedeuse dan wel eens binnen hebben, dus herstel: snijden in het propedeuse onderwijs op de universiteiten.
quote:Klimaat: De Klimaatwet komt er, schrijft Trouw vandaag. Vorig jaar namen GroenLinks en PvdA het initiatief tot zo’n wet met harde, afrekenbare milieudoelen. De wet van de nieuwe coalitie is wel een afgezwakte variant. De ambities voor het terugbrengen van de CO2-uitstoot worden vastgelegd, maar zijn naar beneden bijgesteld.
Ja, was net op het nieuws.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik kan mijn NOS-update niet helemaal lezen, maar er is iets met Van der Laan. Is hij overleden?
edit;
Ja dus.![]()
Maar het wordt wel gecompenseerd met een verhoging van het lage btw-tarief van 6 naar 9%.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:36 schreef 99.999 het volgende:
Het nieuwe kabinet speelt wel maximaal voor Sinterklaas. Benieuwd hoe lang dat goed gaat
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik kan mijn NOS-update niet helemaal lezen, maar er is iets met Van der Laan. Is hij overleden?
edit;
Ja dus.![]()
Waar staat dat? Is wel een forse verhogingquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar het wordt wel gecompenseerd met een verhoging van het lage btw-tarief van 6 naar 9%.
https://www.ad.nl/politie(...)ogd-naar-9~af259998/quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar staat dat? Is wel een forse verhoging
Poeh, ik vind dat nogal wat. Het lage tarief zorgt er juist voor dat gezond eten goedkoper is dan een diner bij de Mac.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:34 schreef remlof het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)ogd-naar-9~af259998/
Is inderdaad nogal fors ja, het zijn wel je dagelijkse boodschappen.
Hoezo, je Happy Meal valt toch ook gewoon onder het lage btw-tarief?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Poeh, ik vind dat nogal wat. Het lage tarief zorgt er juist voor dat gezond eten goedkoper is dan een diner bij de Mac.
Je hebt gelijk, ik dacht dat de horeca er niet onder viel.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoezo, je Happy Meal valt toch ook gewoon onder het lage btw-tarief?
Ik denk dat juist vooral de horeca gaat miepen over deze btw-verhoging.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik dacht dat de horeca er niet onder viel.
Van der Laan vond ik nou echt een typisch voorbeeld van een partij-overstijgende burgervader. Echt jammer dat hij nog maar kort volledig bij zijn familie heeft kunnen zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Max van Weezel heeft een in memoriam geschreven voor Van der Laan.
"Dat strookt met mijn eigen ervaringen. Van der Laan was de liefste vechtersbaas die ik ooit ben tegengekomen."
Als werkende zal het dus netto een lastenverlichting zijn, voor mensen met een uitkering of gepensioneerden een lastenverzwaring.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:35 schreef remlof het volgende:
“De stijging is onderdeel van de invoering van de vlaktaks”
Mooi inderdaad.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Max van Weezel heeft een in memoriam geschreven voor Van der Laan.
"Dat strookt met mijn eigen ervaringen. Van der Laan was de liefste vechtersbaas die ik ooit ben tegengekomen."
quote:De PvdA – de partij waarvan hij vaak gekscherend zei dat hij lid bleef omdat zich altijd nog een betere gelegenheid zou voordoen zijn lidmaatschap op te zeggen – ...
Ik hoop alleen dat ze de alleenstaande werkenden niet vergeten, ik zie alleen tweeverdieners en eenverdieners genoemd worden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Als werkende zal het dus netto een lastenverlichting zijn, voor mensen met een uitkering of gepensioneerden een lastenverzwaring.
Met het CDA & CU in het kabinet? haha.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop alleen dat ze de alleenstaande werkenden niet vergeten, ik zie alleen tweeverdieners en eenverdieners genoemd worden.
Ik vertrouw erop dat D66 voor ons opkomt Appeltje.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 09:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Met het CDA & CU in het kabinet? haha.
Maar, is een alleenstaande werkende niet gewoon een eenverdiener zonder vrouw en kinderen?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 09:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vertrouw erop dat D66 voor ons opkomt Appeltje.
Eenverdieners die kostwinnaar zijn (en dus een hele traditionele rol vervullen) zijn juist de lievelingen van de gristenen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze ontraditionele mafklappers als wij zijn dan ook per ongeluk matsen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 09:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar, is een alleenstaande werkende niet gewoon een eenverdiener zonder vrouw en kinderen?
Lodewijk Asscher op facebook over Van der Laan.quote:Vorige week zondag was ik er voor het laatst.
"Nou lieve jongen, er ligt een hoop op je schouders, maar het ligt er goed."
Eberhard lag op een ziekenhuisbed bij het raam. Zuurstof via een slang. Twee gebroken armen door de uitzaaiingen in de botten. De volwassen kinderen en de kleine kinderen zijn er. Eberhard leest de kaart die mijn oudste zoon heeft gemaakt.
Wie is er uien aan het snijden?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 09:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Lodewijk Asscher op facebook over Van der Laan.
Wat een lijdensweg is het toch.
Ik vermoed omdat ze gewoon hersendood zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom lopen zoveel mensen eigenlijk te haten op Van der Laan? Geen idee verder wat die man heeft uitgespookt in Amsterdam (zal mij werkelijk een rotzorg zijn wat er in die plaats gebeurt), maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig.
Lekker stoer doen... daarbij is hij van de PvdA en dat is voor velen al genoeg.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom lopen zoveel mensen eigenlijk te haten op Van der Laan? Geen idee verder wat die man heeft uitgespookt in Amsterdam (zal mij werkelijk een rotzorg zijn wat er in die plaats gebeurt), maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig.
En om te zeggen dat anderen jompelen bij de dood van mensen van een conservatievere partij.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 09:55 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Lekker stoer doen... daarbij is hij van de PvdA en dat is voor velen al genoeg.
Ik moest het woord 'jompelen' opzoeken en kwam uit bij de FOK!wiki. Weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En om te zeggen dat anderen jompelen bij de dood van mensen van een conservatievere partij.![]()
Ik vond het ook een eikel. Dat hij ziek werd deed daar weinig aan af.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
Maar hij zou Amsterdam ook belabberd hebben bestuurd, zo lees ik her en der. Waar blijkt dat uit?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik vond het ook een eikel. Dat hij ziek werd deed daar weinig aan af.
Voor de rest tragisch voor de familie natuuurlijk.
Mensen hebben waarschijnlijk gewoon behoefte aan een soort groepsgevoel. Je zag hetzelfde bij prinses Diana, Fortuijn, Hazes, MH17-slachtoffers en Nouri. Dan slaan mensen even een beetje door.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:04 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik vind de onwijze aandacht wel wat overdreven voor een burgemeester.
Ik kan daar zo erg helemaal niets mee met dat soort gedoetjes. In mijn dorpje zijn ze ook oneindig beziggeweest met dat soort ellende na de schietpartij in het winkelcentrum.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Mensen hebben waarschijnlijk gewoon behoefte aan een soort groepsgevoel. Je zag hetzelfde bij prinses Diana, Fortuijn, Hazes, MH17-slachtoffers en Nouri. Dan slaan mensen even een beetje door.
Heb weinig op met die collectieve rouw.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Mensen hebben waarschijnlijk gewoon behoefte aan een soort groepsgevoel. Je zag hetzelfde bij prinses Diana, Fortuijn, Hazes, MH17-slachtoffers en Nouri. Dan slaan mensen even een beetje door.
Ik weet niet of het alleen maar is om jezelf beter te voelen over hoe goed je wel niet bezig bent. Ik gok dat veel mensen heel oprecht verdrietig zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik kan daar zo erg helemaal niets mee met dat soort gedoetjes. In mijn dorpje zijn ze ook oneindig beziggeweest met dat soort ellende na de schietpartij in het winkelcentrum.
Hetzelfde niets heb ik met stille tochten, kaarsjes aansteken, knuffels neerleggen enzo. Allemaal om zichzelf goed te laten voelen dat ze medeleven tonen ofzo.
Exact dit.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:17 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Zelf ben ik er op zekere hoogte ook wel gevoelig voor. Even stilstaan bij alledaags leed dat opeens een gezicht krijgt omdat het iemand overkomt die bekend is. Je zult mij echter niet op straat zien terwijl ik jankend een roos op een auto gooi.
Ik denk niet dat er ooit iemand, zelfs al zou het Jezus zelf zijn, in staat zal zijn Amsterdam naar genoegen te besturenquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar hij zou Amsterdam ook belabberd hebben bestuurd, zo lees ik her en der. Waar blijkt dat uit?
Lekker over het gore water in de grachten lopen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er ooit iemand, zelfs al zou het Jezus zelf zijn, in staat zal zijn Amsterdam naar genoegen te besturen
D'r overheen is beter dan er doorheen...quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Lekker over het gore water in de grachten lopen.
Da's wel win/win, jaquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat doen alleen echte koninginnen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
D'r overheen is beter dan er doorheen...
Gelukkig kan hij van 2 misvormde vissen uit de grachten er genoeg maken voor heel de stad.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb ik niet gevolgd. Wel las ik laatst dat hij voor iemand van de Hofstadgroep in de bres is gesprongen om jeugdwerker te worden. Dat is niet echt handig natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar hij zou Amsterdam ook belabberd hebben bestuurd, zo lees ik her en der. Waar blijkt dat uit?
Dat kan dat je daar gevoelig voor bent, getuige de aantallen die komen opdagen voor zulk soort dingen zijn er genoeg mensen die daar ook gevoelig voor zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:17 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik weet niet of het alleen maar is om jezelf beter te voelen over goed je wel niet bezig bent. Ik gok dat veel mensen heel oprecht verdrietig zijn.
Zelf ben ik er op zekere hoogte ook wel gevoelig voor. Even stilstaan bij alledaags leed dat opeens een gezicht krijgt omdat het iemand overkomt die bekend is. Je zult mij echter niet op straat zien terwijl ik jankend een roos op een auto gooi.
Wees gerust, je bent de enige nietquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat kan dat je daar gevoelig voor bent, getuige de aantallen die komen opdagen voor zulk soort dingen zijn er genoeg mensen die daar ook gevoelig voor zijn.
Ik kan er gewoon niets mee en snap die behoefte niet. Dat iemand die je dierbaar is komt te overlijden en dat je dan bij familie/vrienden wil zijn snap ik, maar dat je gaat rouwen om iemand die je waarschijnlijk nog nooit in je leven in het echt gezien hebt of zelfs gesproken hebt snap ik echt niet.
Heh, ja, alles is daar een dramaquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:24 schreef Tem het volgende:
Gevoel voor drama hebben die Amsterdammers in ieder geval wel.
Tsja, het zijn R'dammers heh. Elke dag op vakantie.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:24 schreef Tem het volgende:
Gevoel voor drama hebben die Amsterdammers in ieder geval wel.
Kamervragen.quote:2017Z13277
Vragen van de leden Westerveld en Özdil (beiden GroenLinks) aan de staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over stigmatiserende lesmethodes. (ingezonden 5 oktober 2017)
1
Heeft u kennisgenomen van het bericht “Leesmethode basisschool maakt Chinezen belachelijk”? 1)
2
Deelt u de mening dat de omschrijving van de ‘-ng’ als Chinese letter en de instructie voor het maken van het gebaar waarmee de klank kan worden aangeduid, namelijk het maken van spleetogen met de wijsvingers, als stigmatiserend kan worden aangemerkt? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
3
Deelt u de mening dat dergelijke stereotype beschrijvingen niet thuishoren in een lesmethode voor het basisonderwijs, omdat door dergelijke teksten vooroordelen en stereotypen ontstaan bij jonge kinderen? Zo nee, waarom niet?
4
Zijn er meer gelijksoortige lesmethodes bij u bekend met dergelijke stereotyperende teksten of opdrachten? Zo ja, bent u voornemens om dit tegen te gaan en hoe gaat u dat doen?
5
Bent u bereid te onderzoeken of er meer gelijksoortige lesmethodes met dergelijke stereotyperende teksten of opdrachten zijn? Zo nee, waarom niet?
6
Deelt u de mening dat het belangrijk is dat er meer bewustwording komt bij uitgeverijen, leerkrachten en onderwijskundigen over stereotypen in lesmethodes? Zo nee, waarom niet? Zo ja, wat bent u voornemens te doen om deze bewustwording te stimuleren?
1) https://www.parool.nl/ams(...)elachelijk~a4519610/
quote:
Dit is ook wel schandalig hoor, wat voor vage leerkrachten doen dit in de klas?quote:Deelt u de mening dat de omschrijving van de ‘-ng’ als Chinese letter en de instructie voor het maken van het gebaar waarmee de klank kan worden aangeduid, namelijk het maken van spleetogen met de wijsvingers, als stigmatiserend kan worden aangemerkt? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[..]
Dit is ook wel schandalig hoor, wat voor vage leerkrachten doen dit in de klas?
De hele dag kaarsjes aansteken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
Ik leef gewoon lekker mee met mensen, en straks in m'n baan kan ik dat dagelijks doen en ook daadwerkelijk mensen proberen te helpen
Is het ook, maar het is zo enorm belachelijk dat het gewoon grappig is geworden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[..]
Fun fact: Chinezen doen dit ook (met hun vingers "ronde ogen" maken om Europeanen/Amerikanen na te doen).quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[..]
De man is van de PvdA en wil verbinden in plaats van polariseren. Dat is genoeg om zeer veel woede te ontsteken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
In grote delen van Oost-Azie zijn westerse ogen een schoonheidsideaal. Korea is met name daarom wereldwijde koploper in plastische chirurgie. En dat terwijl men daar eigenlijk nooit door westerse mogendheden is onderdrukt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fun fact: Chinezen doen dit ook (met hun vingers "ronde ogen" maken om Europeanen/Amerikanen na te doen).
Wat ik echt niet snap is de neiging van sommige mensen om, als een andere groep rouwt, daar steevast kanttekeningen bij te gaan plaatsen. Daar kan ik echt niets mee. Laat mensen gewoon voelen wat zij voelen zonder er vraagtekens bij te stellen of overdreven te exclameren dat jij daar heus geen last van hebt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon niets mee en snap die behoefte niet. Dat iemand die je dierbaar is komt te overlijden en dat je dan bij familie/vrienden wil zijn snap ik, maar dat je gaat rouwen om iemand die je waarschijnlijk nog nooit in je leven in het echt gezien hebt of zelfs gesproken hebt snap ik echt niet.
Schoonheidsideaal =/= onderdrukkingquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
In grote delen van Oost-Azie zijn westerse ogen een schoonheidsideaal. Korea is met name daarom wereldwijde koploper in plastische chirurgie. En dat terwijl men daar eigenlijk nooit door westerse mogendheden is onderdrukt.
Ooit een docu gezien waar meisjes in verschrikkelijke ijzeren crap worden gehezen om hun benen langer te maken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
In grote delen van Oost-Azie zijn westerse ogen een schoonheidsideaal. Korea is met name daarom wereldwijde koploper in plastische chirurgie. En dat terwijl men daar eigenlijk nooit door westerse mogendheden is onderdrukt.
Oh, waarom komt er dan verplicht onderwijs over het Wilhelmus?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lijkt mij niet aan de Kamer om in te grijpen in de lessen.
Ohja, die heb ik ook gezien. Heftige shitquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ooit een docu gezien waar meisjes in verschrikkelijke ijzeren crap worden gehezen om hun benen langer te maken.
Lekker opruien en haatzaaien inderdaad. Wat een idioot.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:34 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft een gezellige vent.
Weet ik, maar als ik me niet vergis is het argument vaak dat witte uiterlijke kenmerken als schoonheidsideaal vaak uit onderdrukking in het verleden voortkomen.quote:
Ik zeg toch ook niet dat ze het niet zouden moeten doen. Ik zeg enkel dat ik het niet snap en er niets mee heb.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat ik echt niet snap is de neiging van sommige mensen om, als een andere groep rouwt, daar steevast kanttekeningen bij te gaan plaatsen. Daar kan ik echt niets mee. Laat mensen gewoon voelen wat zij voelen zonder er vraagtekens bij te stellen of overdreven te exclameren dat jij daar heus geen last van hebt.
Ik bedoelde dat helemaal niet. Ik bedoelde dat Chinezen - vooral kinderen - met hun vingers hun ogen rond maken om "ons" na te doen, exact zoals een Nederlands kindje met zijn vingers spleetoogjes zou maken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar liet ik mij onlangs ook al negatief over uit. De overheid moet financieren (al zit daar natuurlijk wel de kern van het probleemquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:36 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Oh, waarom komt er dan verplicht onderwijs over het Wilhelmus?
Nee hoor.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Weet ik, maar als ik me niet vergis is het argument vaak dat witte uiterlijke kenmerken als schoonheidsideaal vaak uit onderdrukking in het verleden voortkomen.
En straks weer een woedende column schrijven omdat iemand een ei tegen het raam van Baudet flikkert.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:34 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat helemaal niet. Ik bedoelde dat Chinezen - vooral kinderen - met hun vingers hun ogen rond maken om "ons" na te doen, exact zoals een Nederlands kindje met zijn vingers spleetoogjes zou maken.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En straks weer een woedende column schrijven omdat iemand een ei tegen het raam van Baudet flikkert.
Ook zo'n kotsfiguur, die Dijkgraaf.
Dan is het goed.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar liet ik mij onlangs ook al negatief over uit. De overheid moet financieren (al zit daar natuurlijk wel de kern van het probleem) en verder z'n klep houden over het onderwijs.
Je noemt het "gedoetjes", "ellende", "allemaal om zichzelf goed te laten voelen dat ze medeleven tonen", etc. Beetje slap om daarna te zeggen dat ze hun gang maar gaan en dat jij er verder geen oordeel over velt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ze het niet zouden moeten doen. Ik zeg enkel dat ik het niet snap en er niets mee heb.
Dat is geen kanttekening. Ze gaan hun gang maar.
Kamervragen staan niet gelijk aan ingrijpen. Dat zou ook goed uit de antwoorden van het kabinet kunnen blijken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lijkt mij niet aan de Kamer om in te grijpen in de lessen.
Flikker toch lekker op naar Geenpeil, manquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:34 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]
Het culturele aspect hoor ik vaker. Hoewel dit punt voor bepaalde specifieke landen vast zal gelden. Over Brazilië heb ik het wel gelezen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Weet ik, maar als ik me niet vergis is het argument vaak dat witte uiterlijke kenmerken als schoonheidsideaal vaak uit onderdrukking in het verleden voortkomen.
Maar uit de vragen blijkt toch duidelijk wel de wens tot ingrijpen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kamervragen staan niet gelijk aan ingrijpen. Dat zou ook goed uit de antwoorden van het kabinet kunnen blijken.
Ik mag ook vragen uit de raad beantwoorden over die lerarenstaking. Daar gaat het college zich ook niet inhoudelijk aan branden. Maar de stellende partij heeft wel haar aandacht gekregen.
Die beeldvorming heeft toch een oorzaak.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:39 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Nog nooit gehoord.
Komt door films en beeldvorming.
Of jij denkt dat het west-Europese uiterlijk gewoon daadwerkelijk objectief het allermooist is ofzo?
Ik vel mijn eigen oordeel, dat betekent niet dat ze niet en masse zichzelf mogen verzamelen om met kaarsjes te lopen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je noemt het "gedoetjes", "ellende", "allemaal om zichzelf goed te laten voelen dat ze medeleven tonen", etc. Beetje slap om daarna te zeggen dat ze hun gang maar gaan en dat jij er verder geen oordeel over velt.
Dat zijn vast van die dames die denken dat gristelijke mensen de meest onderdrukte mensen zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:42 schreef Puddington het volgende:
[ afbeelding ]
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Mag niet van Tchock, meehuilen in het bos gaarne.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik vel mijn eigen oordeel, dat betekent niet dat ze niet en masse zichzelf mogen verzamelen om met kaarsjes te lopen.
Hullie mogen met kaarsjes lopen, vervolgens mag ik het een gedoetje vinden, simpel zat.
Toevoeging: En bijv. in Vietnam wordt dat Koreaanse uiterlijk als voorbeeld gezien. Wat strikt genomen niet een "westers" voorbeeld is, want als je als blanke de hele Korea-look overneemt dan zie je er compleet belachelijk uit.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Die beeldvorming heeft toch een oorzaak.
Het is niet alsof in Azie geen films en geen muziek-videoclips worden gemaakt. Maar bijv. die hele K-Pop-scene is een verzamelbak van allemaal nagenoeg identieke plastisch-gechirurgeerde twintigers.
Dat mogen volksvertegenwoordigers natuurlijk wel bepleiten.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar uit de vragen blijkt toch duidelijk wel de wens tot ingrijpen.
En mijn oordeel is dat ik het triest vind hoe sommige mensen zich zo krampachtig af willen zetten dat ze zoiets niet voorbij kunnen laten gaan zonder de mensen belachelijk te maken die wel rouwen, of aan hun intenties moeten twijfelen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik vel mijn eigen oordeel, dat betekent niet dat ze niet en masse zichzelf mogen verzamelen om met kaarsjes te lopen.
Hullie mogen met kaarsjes lopen, vervolgens mag ik het een gedoetje vinden, simpel zat.
Ies stoer.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
En mijn oordeel is dat ik het triest vind hoe sommige mensen zich zo krampachtig af willen zetten dat ze zoiets niet voorbij kunnen laten gaan zonder de mensen belachelijk te maken die wel rouwen, of aan hun intenties moeten twijfelen.
DIe MBO'er?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
Elke keer dat onze stagiair z'n smoel opentrekt, wil ik hem in elkaar meppen.
Godzijdank mag ik maandag weer naar m'n eigen werkplek.
Je bepaalt niet zelf wat je raakt en waar je om rouwt. Iedereen mag gewoon zijn ding doen. Ik kan alleen niet zo goed tegen dat constante zeiken op anderen en het betwijfelen van gevoelens van mensen die je niet kent.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:44 schreef Tem het volgende:
[..]
Mag niet van Tchock, meehuilen in het bos gaarne.
Een lastig te bevatten concept voor de oerconservatieve Kowloon.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat mogen volksvertegenwoordigers natuurlijk wel bepleiten.
Vind ik niet. Pleiten voor overheidsingrijpen, dan zit er toch wel een steekje los.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat mogen volksvertegenwoordigers natuurlijk wel bepleiten.
HBO. Maar dat zegt natuurlijk niks.quote:
Hoe ben ik krampachtig?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
En mijn oordeel is dat ik het triest vind hoe sommige mensen zich zo krampachtig af willen zetten dat ze zoiets niet voorbij kunnen laten gaan zonder de mensen belachelijk te maken die wel rouwen, of aan hun intenties moeten twijfelen.
Ik zou niet weten wie hem moet krijgen. Er is niet echt een vooraanstaande kandidaat die er uit springt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:47 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Het is weer de dag waar we mogen discussiëren over de Nobelprijs v/d Vrede en of deze terecht is uitgereikt dit jaar. Spannund.
Ben je ongesteld?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je bepaalt niet zelf wat je raakt en waar je om rouwt. Iedereen mag gewoon zijn ding doen. Ik kan alleen niet zo goed tegen dat constante zeiken op anderen en het betwijfelen van gevoelens van mensen die je niet kent.
Prima dat het je geen flikker doet als iemand dood neervalt. Maar je hoeft niet zo te schofferen tegen mensen die wel geraakt zijn.
Ik kan niet zo goed tegen massaal rouwen voor mensen die je niet kent.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:46 schreef Tchock het volgende:
Je bepaalt niet zelf wat je raakt en waar je om rouwt. Iedereen mag gewoon zijn ding doen. Ik kan alleen niet zo goed tegen dat constante zeiken op anderen en het betwijfelen van gevoelens van mensen die je niet kent.
Ik denk dat die kans bijzonder klein is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie hem moet krijgen. Er is niet echt een vooraanstaande kandidaat die er uit springt.
Als ze hem aan Poetin of Assad geven voor het bevorderen van vrede in Syrië lach ik me echt kapot.
Het feit dat je zelf al gaat bepalen wie allemaal de fucking burgemeester kent zegt genoeg.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik kan niet zo goed tegen massaal rouwen voor mensen die je niet kent.
Ok man.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het feit dat je zelf al gaat bepalen wie allemaal de fucking burgemeester kent zegt genoeg.
Zeg dat nou niet, straks neemt LK dat serieus en pleit hij weer voor een systeem waar vrouwen niet mogen stemmen als ze ongesteld labiel zijn.quote:
Dat is wel een goed idee eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet, straks neemt LK dat weer serieus en pleit hij weer voor een systeem waar vrouwen niet mogen stemmen als ze ongesteld labiel zijn.
Ongesteldheidstest voor je mag stemmen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet, straks neemt LK dat serieus en pleit hij weer voor een systeem waar vrouwen niet mogen stemmen als ze ongesteld labiel zijn.
Ik kijk nu al uit naar de zure oudjes in mijn stemlokaal die de ongesteldheid mogen gaan vaststellen.quote:
Eigenlijk zou je de toerekening van CO2-uitstoot anders moeten gaan toerekenen. Nu wordt volgens mij alle CO2-uitstoot als gevolg van activiteit binnen de landsgrenzen aan het land zelf toegerekend. Sterk op export gerichte economieen, zoals de Nederlandse, zijn dan in het nadeel, terwijl import gerichte economieen in feite een subsidie ontvangen. Als je dat recht trekt heeft Nederland in één klap z'n CO2-uitstoot fors gereduceerd.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 07:55 schreef 99.999 het volgende:
Flinke ambitie wel met betrekking tot het klimaat.
[..]
Methoden om CO2-uitstoot terug te dringen die eigenlijk neerkomen op een gewijzigde rekenmethode zonder werkelijk iets te veranderenquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je de toerekening van CO2-uitstoot anders moeten gaan toerekenen. Nu wordt volgens mij alle CO2-uitstoot als gevolg van activiteit binnen de landsgrenzen aan het land zelf toegerekend. Sterk op export gerichte economieen, zoals de Nederlandse, zijn dan in het nadeel, terwijl import gerichte economieen in feite een subsidie ontvangen. Als je dat recht trekt heeft Nederland in één klap z'n CO2-uitstoot fors gereduceerd.
O ok, je denkt het dus echt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Die beeldvorming heeft toch een oorzaak.
Het is niet alsof in Azie geen films en geen muziek-videoclips worden gemaakt. Maar bijv. die hele K-Pop-scene is een verzamelbak van allemaal nagenoeg identieke plastisch-gechirurgeerde twintigers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |